HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) Országgyűlés (2) országgyűlés (1) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) Rétvári Bence (1) rétvári bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Önkiszolgáló temetés

2013.05.14. 11:23 Poldi bá


Ez lesz a vége: Orbán Viktor meghatottan hajt fejet Magyarország
emléke előtt


Magyarország igazi szociális állam már most, pedig hol vagyunk még a három-négy ciklus alatt kiteljesedő NER minden területet átfogó eredményességétől. Amíg pénz nincs, megtestesül legalább a szándék. Senkit nem hagynak az út szélén.

Minden csak kreativitás kérdése: be kell írni az alkotmányba, hogy a gyerek köteles eltartani a szüleit, s máris megoldódott egy feszítő társadalmi probléma.  

Felül kel vizsgálni a rokkantak állapotát, hiszen az átkos "emútnyócévben" tömegesen soroltatták magukat pénzért zsíros jövedelemmel járó rokkantsági fokozatba az orvossal. A gyanú árnyéka mindenkire rávetül, s aki nem hajlandó alávetni magát a vizsgálatnak, az maga állítja ki a saját bizonyítványát. Csaló ő, s nyilván további szankciókra is számíthat, ez csak idő kérdése. A szociális ellátásra fordítandó összegből pedig, lám, megtakarítani is lehet.

A törvényhozás hétfőn döntött a vakok és a fogyatékossággal élők támogatásának növeléséről. Az ezzel kapcsolatos MTI-hír természetesen ezt emeli ki, az intézkedésből ez marad meg mindenkiben lényegi információként, ezt tükrözik az egyes szerkesztőségeknek a cikkhez adott saját címei is. Pedig a tudósításban van néhány kurta-furcsa mondat, amely más lényeges változtatást is jelez, igaz, ez már nincs kifejtve.

Íme:

Mivel az Országos Fogyatékosságügyi Tanács működését a jövőben kormányrendelet szabályozza, a jelenlegi tanácstagok megbízatását a jogszabály szeptember 30-ai hatállyal megszünteti.

A módosítás hatályon kívül helyezi az akadálymentesítésre vonatkozó, már lejárt határidőket. A jogszabály új határidőket nem rögzít, a jövőben az egyenlő esélyű hozzáférés biztosításának ütemezése az Országos Fogyatékosságügyi Program része lesz.

Egyedül a Népszava írta meg (mert láthatóan előre készült a témára), hogy az intézkedés ellen a szakmai civil szervezetek tiltakoztak, s hívja fel a figyelmet annak jelentőségére, hogy az akadálymentesítésre vonatkozó, már lejárt határidőket most eltörölték, újak pedig nincsenek.

(Azt már én teszem hozzá, hogy karnyújtásnyira vagyunk attól a helyzettől, hogy majd a rendeleti úton kinevezett új tanács irányításában dolgozó apparátus állapítja meg, hogy ki a vak. Nyilván az, aki megfelelő számú kopogtatócédulát hozott, esetleg igazoltan legalább két alkalommal átesett rajta fideszes vagy KDNP-s országgyűlési képviselő felesége.)

Ugyancsak hétfőn, a Parlament épületének egy szegletében ülésezett a törvényhozás Fogyasztóvédelmi Bizottsága. A tanácskozásról kizárólag az MTI tudósítását leltem fel, nyilván más szerkesztőség képviselője nem volt jelen. Pedig amiről szó volt, az milliókat érint - méghozzá súlyosan.

A hír első mondata pozicionálja a változást, meghatározza, hogyan értékeljük azt. Nyilvánvaló, hogy a döntés értünk születik majd:

Jogszabály-módosításokat dolgozott ki a Belügyminisztérium a temetési költségek csökkentésére, a koncepció része egyebek mellett a szociális temetés bevezetése a rászorulók részére, az összehasonlíthatóság érdekében pedig kötelezővé tennék a temetkezési szolgáltatói árak közzétételét, és szigorítanák az urnák hazavitelét - hangzott el az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottságának hétfői ülésén.

Eddig ugye úgy volt, hogy a hozzátartozó kérhetett temetési hozzájárulást az önkormányzattól, ha anyagi helyzete miatt nem tudta eltemetni a halottat. A támogatás a temetés költségeinek 10 százalékától 100 százalékig terjedt, de természetesen nagyon szigorúan meg kellett felelni annak, hogy rászoruló legyen az illető.

Most új, "választható" alternatíva készül:

A szociális temetés koncepciójáról Prutkay János, a Belügyminisztérium szakértője kiemelte, hogy a rászoruló hozzátartozók számára szabadon választható, ingyenes alternatívát teremtenének. A temető fenntartója köteles lenne külön parcellát kijelölni a koporsós vagy urnás szociális temetkezési helyek számára, az állam pedig a kellékeket (koporsó, urna, sírjel) biztosítaná. A szociális temetés feltétele lenne, hogy az eltemettető vagy az általa felkért személy vállaljon személyes közreműködést a temetés során. Ezek közé tartozik egyebek mellett az elhunyt felöltöztetése, a sírhely kiásása, a ravatalozás, búcsúztatás, illetve a koporsó, urna leengedése, behantolása.

Ez most még "választható", de ne legyenek kételyeink, az önkormányzatok anyagi helyzetét tekintve hamarosan ez lesz az egyedüli megoldás.

Egyedül maradt idős néni lemosdatja halott férjét, felöltözteti, elmegy a temetőbe, kiássa a sírt, odaviszi és leengedi a koporsót a két kezével, majd betemeti a sírgödröt. Esetleg úgy, hogy benne is marad.

Életszerű.

Kalákában is lebonyolódhat majd a végtisztesség - új magyar folklórelem! (Ámbár, ha a néninek sok családtagja, ismerőse lenne, csak összeadnák a pénzt a temetésre.)

Aki mostanában temetett családtagot, tudja, hogy az kész anyagi csőd.

Nem véletlen, hogy sokan a hamvasztást választják, és az urnát hazaviszik, most már gyakorlatilag tömegesen. Mind azt mondják, szeretnék, ha az elhunyt hamvai a közelükben lennének. Valójában ez a legolcsóbb kegyeleti "megoldás".

Na, most a pozitív felhanggal tálalt hír szerint ennek is vége lesz a készülő jogszabály szerint.

Csak akkor lehet majd hazavinni az urnát, ha erről korábban az elhunyt végrendelkezett. Tisztelettel kérdezném, tudja-e mindenki, hogy egy végrendelethez ügyvéd kell? Mit is szokott kérni az ügyvéd már akkor is, ha csak szépen köszön nekünk? Nem jut eszembe..., ja, persze, pénzt!

Apjuk tehát, mielőtt meghal, gyorsan végrendelkezik sok pénzért, hogy Anyjuk hazavihesse majd az urnát. Jah.

Életszerű.

Egyébként tetszik a Kurír által adott elnevezés: "önkiszolgáló temetés". Beszédes, benne van az egész magyar helyzet lényege. Bizony, mi magunk ástuk meg a saját sírunkat ezzel a kétharmaddal. Tökéletesen működő vámpírrendszer létrehozásához adtuk a nevünket (szavazatunkat), ha nem is személy szerint mindenki, de sajnos éppen elegen ahhoz, hogy folyamatosan, napról napra szívják ki a vérünket ezek a vámpír-elvtársak. Megadóan tarjuk fejünket a guillotine alá, örömködve olvassuk a pozitívan tálalt, de valójában  életünket megkeserítő intézkedések híreit.

Élőhalottak vagyunk.


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

121 komment

Címkék: orbán viktor Magyarország önkiszolgáló temetés vámpírkormány

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ducse911 2013.05.14. 11:44:08

És azt lehet, hogy amikor érzed hogy közel a vég, kiásod a saját sírodat? Ne legyen probléma a rokonoknak? Sőt éjszakánként lehetne az állami koporsóban aludni? Szépen felöltözve, nehogy Mar az önkorinál vakarják a fejüket. Szép új Világ.

anyós 2013.05.14. 11:52:52

Ha az elhunytat csak derékig temetik be, még a sírját is tudja majd gondozni.

vantaan 2013.05.14. 13:36:50

Remek!!! ...önkiszolgáló temetés.Előtte esetleg engedélyezni kell az önkiszolgáló szívműtétet esetleg agyműtétet .... igaz előtte lehessen gyakorolni az önkiszolgáló temetést javaslón.
....egy kis szívkatéterezést vagy .... agydaganat eltávolítást!

Ekkora érzéketlen barom azért már NE LEGYEN kormány közelbe!!!!

Buga.Jakab 2013.05.14. 17:30:04

Magyarisztán (hungri török neve...) jobban tejjesít !

mindenki hantojja el a halottait !
különben Szent Lázár feltámasztya a lézerblokkolójával !
vagy a kiráj és dr.P.Sándor rájuk küldi a közmunkásokat!

Buga.Jakab 2013.05.14. 17:31:36

@ducse911: ez qva jo 5let... mindenki ása ki a sírját és lője bele magát önként... de főleg a libsik...

Buga.Jakab 2013.05.14. 17:32:14

majd kövér elhúzza a nótá lyukat !

háténvagyokaz 2013.05.14. 17:35:44

Hát, akkor már tényleg komolyan kell vanni az eddig viccesnek szánt párbeszédet:
Nénike ballag az utcán, a szomszédja ráköszön:
- Hová megy Mari néni?
- Megyek a temetőbe...
- Látogat vagy befekszik?

háténvagyokaz 2013.05.14. 17:36:25

Egyébként erre már tényleg nem lehet szavakat találni...:(

s 2013.05.14. 17:45:22

Jó az írás, de az elején a kép ízléstelen. Az egy tragikus körülmények között elhunyt ember sírja. Nem kaptál engedélyt, hogy használd. Tiszteld a halottat.

Buga.Jakab 2013.05.14. 17:47:24

én zat nem értem miért nem lehet önkölcséges...
ércsd, előre hozájárulok hogy ha megmurgelek és dr.P.Sándor és dr.O.Viktor
kel hogy gondoskoggyon a temetésemről... akkor hivatalosan is...
felhasználhattya a szerveim... eladhattya a ruhám, az araynfogam stb stb...
vagy akár szappantfőzhet, póthajat gyárthat vagy
egyéb üzleti válalkozásra használhattya a fődi maradványaim...
nyilván koncesszióban ezt az iparágat is fid eszeseknek (főleg popsztároknak) lehetne kiadni...

főleg ha vki úgyis zsidó...

Buga.Jakab 2013.05.14. 17:49:44

@s: a dakota törzsfő meglátogattya egy tolvaj-romány-cigány székről leesett sírját...

a fides média így nyomatta... amikor a hitvány sünöket védték...

dr. jenőke (jenőke) 2013.05.14. 18:10:15

@ducse911:
Nem vagy rá jogosult. Az aki önmaga hozzátartozója, az két lábon járó tautológia.

Mária 2013.05.14. 18:28:20

A legdurvább, hogy az önkormányzati temetésre szorulókat még holtukban is megbélyegeznék, külön "szegényparcellába" temetnék.

Buga.Jakab 2013.05.14. 18:29:57

@Mária: nem lehet egy nyitot gödörbe belegórni őket? amit havonta "lezárnak"...
aztán jöhet a kö vetkező

s 2013.05.14. 18:43:12

@Buga.Jakab: Ostoba fasz az, aki így beszél egy emberi lényről, aki meghalt, pedig nem kellett volna. Mindegy.

Ostoba fasz vagy.

Buga.Jakab 2013.05.14. 18:47:35

@s: mér??? meghalt orbán? vagy ő az ostoba fasz? vagy a fides média?

Blogger Géza 2013.05.14. 20:00:00

Poldi bácsi, sok hülyeséget írtál már, de eddig ez viszi a pálmát:

"Tisztelettel kérdezném, tudja-e mindenki, hogy egy végrendelethez ügyvéd kell?"

A valóság ezzel szemben:

ugyintezes.magyarorszag.hu/ugyek/410001/420004/Vegrendelet20091202.html

A poszt témájára: hát persze mindenbe bele lehet kötni, de miért baj az, ha az állam segíteni akar a szegény hozzátartozókon, és lehetővé teszi azt, hogy a pénzt személyes közreműködéssel váltsák ki?

Amúgy az alaptörvénybe semmi újat nem írtak a gyermek-szülő viszonyról, csak beemelték oda a családjogi törvény egyes passzusait.

kvadrillio 2013.05.14. 20:13:21

A tervek szerint a kormány jövőre, a holokauszt hetvenedik évfordulójára meghirdetett emlékév kezdetén készül bejelenteni, mennyi pénzzel járul hozzá az auschwitzi emlékhely fenntartásához írta szombati számában a Népszabadság. A lapnak a Külügyminisztérium sajtófőosztályának vezetője annyit mondott, hogy "a pénzügyi tervezés jelenleg zajlik a hozzájárulás mértékéről".

Kaleta Gábor szombaton délelőtt ezt azzal egészítette ki az MTI-nek, hogy a hozzájárulás mértéke a jelenlegi tervek szerint a 2014-es költségvetés részét képezi majd, így a bejelentés annak megfelelően fog történni.
A lap értesülése szerint a Miniszterelnökség eddig nem végleges koncepciója 80-150 ezer eurós összegre tesz javaslatot."""

MIUTÁN AUScHWITZ-RA VAN PÉNZ, MAJD ODASZÁLLÍTJA A MAGYAR KORMÁNY AZ ELHALÁLOZOTT MAGYAROKAT MEGSEMMISÍTÉSRE, OCCT KÉSZ AZ "EMBERI MÉLTÓSÁGGAL ELÉTEMETÉS" !!!... magyar módra.....

béla a görög (törölt) 2013.05.14. 20:30:35

A papír minden kibír.
Az hogy ez egy tákolmány alkotmány az meg Orbánt minősíti. Meglátszik, hogy jogász.
Senkinek ne legyen kétsége, ha nem akarok pénzt adni valakinek, nem adok. tákolmány ide vagy oda.

Egyébként mivel úgysincs pénz nem értem mit erőlködnek a halottakkal IS. Megzsarolni vele élőt nem lehet. legfeljebb szavazót veszteni, de azt garantáltan. mert ne legyen illúzió, tömegsírba is tehetik a hallottakat vagy belekeverhetik a hamvaikat a felcsúti stadion meszibe, de pénzt nem kapnak. emlékezéshez nem kell temető elég egy gyertya. de hát jogászok, no.

Izo 2013.05.14. 20:35:16

Öngondoskodás, elvtársak! Mi a baj ezzel?
Amúgy tényleg gáz, amit Mária ír, hogy ezzel "gettósítják" a temetőt.
De mint tudjuk, akinek nincs semmije, az annyit is ér...

hot-spot (törölt) 2013.05.14. 21:20:10

Elképesztően szánalmas,ahogy még a halálban is lehúzni próbálják a hozzátartozókat és mindehhez asszisztál ez a nyomorék kormány. Az lesz a vége,hogy egyre több lesz a temetetlen halott.
Egyébként úgy hallottam,hogy ha az önkormi temetteti el a holtat,akkor jelöletlen sírba teszik.

Bakkerovics Bakker 2013.05.15. 00:46:44

Ritka ostoba és ténybeli csúsztatásokkal teli a cikk. Végülis, csak poldi bácsi színvonalát hozta. Na mindegy, további kellemes bérrettegést, meg hisztizést.

kvadrillio 2013.05.15. 07:03:05

NEM ENGEDI AZ URNÁT HAZAVINNI ???!
MIÉRT ? MERT A HALOTT AZ ÁLLAM TULAJDONA ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

HÜLYE-E VAGY ÁLLAMBÁCSI ?

Revolutionist 2013.05.15. 08:12:22

Na ez is szerintem tökjó... Abszolút Abszurdisztánba illő csodálatos dolog lesz természetesen... Szerintem azt is be kéne vezetni, hogy mondjuk csak annak járna állami támogatással TB-re egy agyműtét, aki mondjuk BEVARRJA MAGÁNAK; a műtét végén a saját koponyáját vagy esetleg ehelyett a műtét elején mondjuk bemetszi a saját fejét - belékeli magának... vagy mondjuk csak annak támogatná a csodálatos orbáni-pintéri (mert hogy ez a temetéses agyrém Don Pintér saját külön agyréme lehet hiszen BM-es sztori) szupermagyar szuperállam a szívműtétjét, aki a műtét előtt KITÉPI MAGÁBÓL A saját szívét és kiteszi elegánsan előbb egy vesetálba, csak aztán jönnének a dokik hogy behelyezzék az új szívet... esetleg pl ha mittudomén az úton egy balesetben ketté szakadsz a mentő csak akkor csinálna elsősegélyt neked szociális alapon (mert olyan elvetemült bűnöző vagy hogy nincs TB-d), ha mondjuk előbb a főbb aortáid elszorítod érszorítóval.. vagy esetleg pl ha rákos vagy és haldokolsz csak akkor műtenének meg szociális alapon, ha előbb felvágod a tested BEMETSZED MAGAD ahol a daganat van és a dokik majd csak utána méltóztatnának kimetszeni... vagy ha ez nem megoldható, akkor mondjuk legalább az altatást meg kell oldd, hogy ne pazaroljunk aneszteziológusra, ELALTATOD MAGAD pl viszel egy demizson házi fügyülőst és benyeled (mondjuk ez még nem is annyira rossz)... vagy esetleg ha mondjuk pl tök jó lenne az is ha szociális alapon pl a kismamák szülésnél pl ELHARAPNÁK A KÖLDÖKZSINÓRT, hogy mégse már szegény orvosnak kelljen mindent, hogy ne élősködjenek a becsületes, tisztességes és erkölcsös orbáni magyar polgári demokrácián... Mind csudajó dolgok lennének... pl ahogy a pali tegnap a leszakadt karját vitte be a kórházba csomagtartóban pulóverben, lehetne az is hogy mittudomén szociális alapon, ha donorként szervet kínál egy családtag, akkor mondjuk FOGNÁ A HŰTŐSZEKRÉNYÉT OTTHON ÉS ABBAN VINNÉ A SZERVET, amit persze otthon maga vágott ki magából... teljesen igazságos ésszerű és korrekt dolgok lennének ezek... apróság és egyszerű dolog hogy kaparjuk is el magunkat vagy egymást a temetőbe... minden teljesen rendben van ezzel is Orbanisztán-Abszurdisztánban.... hazánk megújul ugyebár és egyre bölcsebb, igazságosabb és jobb lesz minden, nap mint nap láthatjuk... haladunk biztos léptekkel Szomália felé... hajrá Abszurdisztán hajrá Orbanisztán...

szimama 2013.05.15. 18:37:15

Vannak azért ebben az országba olyan helyek, ahol halottszállítók hiánya, és időnként kegyeleti okok miatt is /az én hozzátartozóm idegen ne lássa pőrén még holtában sem/ maguk a hozzátartozók mosdatják, öltöztetik, helyezik koporsóba, intézik a halottszállítást /a mi falunkban pl. a mai napig lovas halottaskocsi van. A sírt a falubeliek ássák ki, viszik a koporsót, engedik le a sírba, és elföldelik a halottat. Ez jogszabályok ide, vagy oda eddig is így ment, és amíg épkézláb férfiak élnek ebben a faluban így is fog menni. Nem kell mindig nagyvárosi szinten gondolkodni. Mibe kerülne vajon egy kis faluba halottszállítókat 30-40 km távolságról elhívni. A halott körüli teendők okán több alkalommal is!

geniusgenie 2013.05.15. 18:39:22

Húsz éve ez még teljesen természetes volt.Kicsit korábban pedig még háztól temettek.(Nem volt automatikusan boncolás, és horribilis költségek.)
Most meg fúj hulla, be vele a gépsorra, a temetésen majd pityergünk egy kicsit, aztán pont. Én személyesen ástam sírt, és vittem koporsót,és még mindig élek.
Sajna ezeket a dolgokat izomból kell intézni, okostelefon-taperolással nem megy.

szimama 2013.05.15. 19:12:01

@geniusgenie: Automatikusan boncolás csak kórházi halál esetén van, sajnos nagyon gyakran akkor is, ha tudott a halál oka, csak a kórházakat ezzel akarják védeni az esetleges perek miatt.A horribilis költség stimmel. Való igaz, hogy az emberek elidegenedése ide IS vezetett, hogy nem tiszteljük kellően a halottainkat. Nagyon találó: "Most meg fúj hulla, be vele a gépsorra, a temetésen majd pityergünk egy kicsit, aztán pont." Gyakran azok siránkoznak leginkább a temetési költségek miatt, akik hatalmas koszorúkat készíttetnek, gazdagítva ezzel a virágboltosokat, de néhány hét múlva már a gaz növi fel a sírt, mert nem venne egy kapát a kezébe.

Uva 2013.05.15. 19:45:29

@geniusgenie: jo, ertem hogy falun ez meg az van, de pl. budapesten hazaviszed a nagyit a korhazi hutokamrabol a panel hetedikre csinositgatni mielott elasod a jatszoteren? vagy ezt megis hogy kell elkepzelni? fuj hulla ide vagy oda, vannak praktikus szempontok is.

micsoda? 2013.05.15. 20:20:41

Undoritó. Nem felemelni a népet egy magasabb életminőségre, hanem lejjebb tenni. Szó szerint megásatni a sírját.
Remélem ezt is éjjel- nappal harsogja a sok kormány szóvivő, mint az infláció csökkenést.

micsoda? 2013.05.15. 20:45:20

@szimama: Mindig vannak, és lesznek kivételek. Nem jelenti azt, hogy a többségnek követni kell.

Hatos. Faszt, kilences! (törölt) 2013.05.15. 21:37:34

Nagyapám mondta mindig (életvidám ember volt) hogy reméli legalább a temetésén nem neki kell vinnie majd a saját koporsóját.

Na de majd az unokája.

szabadság elvtársak! 2013.05.15. 21:53:39

Szóval megint itt a régi jól bevált" vidd haza, és csináld magad" mozgalom? Egyébként az már tényleg vérlázító amit mostanában egy temetésért elkérnek.
Birom egyik másik hozzászóló kényszerű morbid humorát. Ez a megoldás is az kissé. Az a baj velünk magyarokkal, hogy mindig átesünk a ló másik oldalára. Pedig lovas nemzet voltunk.

Buga.Jakab 2013.05.15. 21:58:24

Magyarisztán

amugy a képen a dakota fejében vajon mi jár....
mit lehet ellopni, vagy hogy mi lesz a vidi mecs...

komplikato 2013.05.15. 21:58:52

@s: "Nem kaptál engedélyt, hogy használd."

Még jó, hogy a képen látható élő személy kapott rá engedélyt, hogy gagyi propaganda képeket és videókat forgasson a sírnál.

komplikato 2013.05.15. 22:07:39

Az egész ügy magában se piskóta, bárhogy védik itt egyesek, de ha mellé tesszük, hogy kötelezővé akarták vagy akarják tenni a koporsós temetést ami ilyen 240-400.000 alsó hangon és ehhez a független oknyomozó (LOL) Pesty szaki még kegyeletről szóló kamu riporttal is alányalt, akkor már is látszik egy irányba folyni az egész dolog.

Lesz a házi barkács saját kezű temetés, meg majd jó kis koncesszióban atom drága koporsós, azt kalap kabát.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.05.15. 22:22:11

@komplikato:

Én már vagy két éve bátorkodtam javasolni, hogy inkább minden év végén küldjenek ki az állampolgároknak egy sárga csekket, hogy épp mennyivel méltóztattak elbaszni a költségvetést, nyolc napon belül befizetni.

De ez most már lassan tényleg hullarablás, az lesz a vége, amit a Kettős Mérce pedzegetett, hogy minden magyar kötelezően eladja a fél veséjét az államadósság ellen folytatott harc jegyében.

DarthVader 2013.05.15. 22:28:28

A kormánynak adnék egy ötletet ingyé', igen,én illyen alturis, alutris, altruista (na végre) vagyok.
Szóval: megfelelő mennyiségű papundekliből és kellő mennyiségű Pajtás papirragasztóból kiváló minőségű zöld (mármint környezetbarát, de ha valakinek olyanja van be is festheti) koporsót lehet késziteni. Kimegy a zember a CBA (figyelitek? lojalitás mindenek felett ) mögé, összeszedi a fellelhető papundeklit, csinossan rétegenként összeragasztja, vastag papundekliból nagyjából 5 réteg elég, de arra vigyázni, hogy a papundekli (gy.k. hullámpapír) hullámai rétegenként egymásra merőlegesen fussanak, igy lesz teherbíró. Szépen kivágja az ember a kontúrokat, a megfelelő helyen bekarcolja, összehajtogatja mint a hódos áruház (nem tudom, a hódos dellázott-e a Fidesznek az illegalitás keserű évei alatt,mint a CBA, igy ingyenreklám nincs) szállítódobozait, és már teheti is bele a hozzátartozót. ugyanilyen fedél rá, masnival átkötni, és kész is. Ügyesebbek dekupázstechnikával babául kidiszithetik ügyes asztali papirszalvétával.

Nomármost hogy nem vagyok hülye, az alább igazolt.

www.temetkezes.abbcenter.com/?m=Temetkez%E9si+kell%E9k&al=Papirkopors%F3&PHPSESSID=9b06dac70b21559396f610bd470db928

Viszont miért hízzon a pénzünkön a mocskos papirkoporsóépítő multi, amikor homemade módon is megoldható.

2013.05.15. 23:06:28

A temetők tele lesznek önkiszolgáló, szociális kísértetekkel. Hajnalban amikor visszatérnek a pihenőbe, saját maguknak kukorékolnak.

2013.05.15. 23:17:41

A halált viszont adókötelessé tenném. Aki pedig elcsalja, azt a NAV feltámasztja és ha ekkor sem fizet akkor közmunkára ítéltetik. Amint kiegyenlíti a számlát, újra kell fizetnie a temetés költségeit, amennyiben vissza szeretne térni a másvilágra.

nem várt fordulat 2013.05.15. 23:19:09

na most az akinek se kutyája, se macskája, az konkrétan a saját maga sírját megáshatja azért előre?

DarthVader 2013.05.15. 23:21:07

@dr kotász:

"A halált viszont adókötelessé tenném"

Rossz ötlet. A meg nem halás lenne adóalap. Ugyanis:
Aki meghal, annak költségei vannak,mint látjuk. Aki nem hal meg, annak ezek a költségek elmaradnak,magyarul jövedelem keletkezik. Na ez után kelljen adózni.

(Korábban volt egy érvelés, a közalkalmazottak 50%-os vasuti kedvezményét akarták hasonló indokkalmegadóztatni.)

Amúgy meg ha nem jön a trafikokból a lé, bevezethetik a nemdohányzási adót, hiszen a nemdohányzók számára is jövedelem a nem kiadott cigiköltség.

2013.05.15. 23:25:27

@DarthVader: Egyszerűbb ha kötelezővé teszik a dohányzást. Hetente minimum 1 dobozzal minden 18 évet betöltött polgárnak el kell pöfékelnie. Aki ennél többet szív az kiérdemli a nemzet bagósa megszólítást és hordhat kokárdát.

2013.05.15. 23:30:18

@DarthVader: "Rossz ötlet. A meg nem halás lenne adóalap. Ugyanis:
Aki meghal, annak költségei vannak,mint látjuk. Aki nem hal meg, annak ezek a költségek elmaradnak,magyarul jövedelem keletkezik. Na ez után kelljen adózni. "

Tehát életben maradási járadékként is értelmezhető. Minél tovább élsz, annál nagyobb adóterhet jelentene. Hozzá teszem jogosan, mert luxus csakúgy eléldegélni 80-90 évig.

Yeasu 2013.05.15. 23:31:27

Esetleg még szóba jöhetne, csupán csak költségkímélési célzattal, az álló sírhely! Jönne a traktor a lyukfúróval, kifúrna egy 3 méteres lukat, oszt a koporsót meg állítva le lehetne engedni. Mennyi helyet meg lehetne spórolni!

JohnHenry 2013.05.15. 23:51:34

@DarthVader: azt hittem, ma már nem fogok meglepődni, de a papírkoporsón meglepődtem.

azbesztos 2013.05.15. 23:59:35

Baromság. Vidéken, sok faluban még ma is a családtagok mosdatják, öltöztetik, a halottjaikat, a hozzátartozók szállítják ki a temetőbe, az ismerős férfiak által ásott sírhoz, ők temetnek. Nagy segítség a családnak, hátramaradottaknak, hogy nem kell sírhelyet venni, a koporsót és fejfát ingyen adják.
Jelenleg sok ezer halottat őriznek a temetők kórházak hűtőiben hónapok, évek óta, mert a hozzátartozók képtelenek kifizetni a temetés költségeit a hitelcsaló bankok és tolvaj bolsik miatt.

Nervus 2013.05.16. 00:01:41

"Tisztelettel kérdezném, tudja-e mindenki, hogy egy végrendelethez ügyvéd kell? Mit is szokott kérni az ügyvéd már akkor is, ha csak szépen köszön nekünk? Nem jut eszembe..., ja, persze, pénzt!"

Tudomásom szerint elég 2 tanú is.

Nervus 2013.05.16. 00:03:47

@s: Mégis kitől kéne engedélyt kérni? A halottól? A hozzátartozóitól? Tőlük biztos nem, ugyanis semmiféle személyes nem látszik a képen, még csak egy név sem.
A kép a fotós szerzői jogának védelmében áll, maximum tőle kell engedélyt kérni.

azbesztos 2013.05.16. 00:09:59

@Nervus: Olvasd el a törvényeket, Nem kell ügyvéd a végrendelethez, tanú sem, elég ha ez egészet saját kezűleg írod, benne van, hogy mikor és hol írtad és odaadod annak a hozzátartozódnak, borítékban, akiben megbízol, vagy ha ilyen nincs, olyan helyre teszed, (ha magányosan élsz), ahol a hatóság emberei, például az orvos, aki halotti bizonyítványt kiállítja, megtalálja, amikor megállapítja a halálodat. Ha ebben nem bízol, közjegyzőnél letétbe helyezheted, igaz, ez már pénzbe kerülhet.

Nervus 2013.05.16. 00:10:05

@azbesztos: Ha évekig őriznek egy hullát, én megeszem a kalapom.

Nervus 2013.05.16. 00:10:39

@azbesztos: Azt tudtam, hogy ügyvéd nem kell, a tanúra emlékeztem csak, de akkor rosszul.

azbesztos 2013.05.16. 00:15:34

@Nervus: Sajnos van ilyen. Van önkormányzati temetés, de ez, mivel várják, hátha akad hozzátartozó, aki fizet, inkább ott hagyják feküdni hónapokig például a bonctaniban.

Nemzeti hazafi 2013.05.16. 00:49:24

Sőt vigye a virágot is az állam a sírra a rászorulók helyett.

sparklie (törölt) 2013.05.16. 05:04:32

Ahogy hallom Magyarorszagon rettenetesen draga a temetkezes (mashol sem olcso). Es szinte maffiaszeruen mukodik a temetkezesi biznisz.
Gyakorlatilag csaladok eladosodnak a legegyszerubb temetes kifizetesekor is.
Ez tarthatatlan.
Aztan rakaptak az emberek a hamvasztasra, meg hogy mar inkabb hazaviszik a hamvakat, csak ne kelljen szazezrekert sir vagy urnahelyet valtani.

A posztolo azt irta, hogy vegrendelethez kell ugyved, o szerintem adja vissza a jogi diplomajat.
@Nervus: Nem kell ket tanu sem, csak ha nem sajat kezuleg irod (kinyomtatott) a vegrendeletet.
Ha sajat kezeddel irod, akkor csak alairod, datum, satobbi es kesz. Ennyi.

Ugyved meg dolgozik, szert kapja a penzt. Erdekes emberek nem kepesek felfogni, hogy a szellemi munka is munka. Ezert aztan a prolik haragszanak arra, ki kepes az agyavan es nem az izomerejevel penzt keresni. Az ugyved is az eszevel keres. Tudom, valakit ez zavar.

A temetesi koltsegek elszalltak. Ez teny. A temetkezesi vallalkozasok valoban extraprofitot realizalnak. Gyakorlatilag olyan szolgaltatast nyujtanak, aminek igenybevetelere az allam rakenyszerit.
Ezert is lenne fontos lehetosegeket adni a csaladnak (sajat szervezesu temetes), ami letorhetne az arakat. Ma meghalni sem olcso.
Ugyanarra a tevutra ramenni, mint a cigi koncesszioval orultseg.
A vilagban mindenutt a hamvasztasos temetes fele mozdulnak el. Legalabbis ahol en jartam. Es a hamvak sajat rokonok altali szetszorasa is szokas.
Ma egy szorasos hamvasztasos temetes egy temetoben (szoroparcella) annyiba kerul, mint egy koporsos temetes. Orulet. Ez a temetkezesi vallalkozo maffia.

sparklie (törölt) 2013.05.16. 05:08:28

@Nervus: bizony, sok korhaz, egyetemi klinika hullahazaban mar zsufoltsag van, meg nincs aki eltemettesse a halottakat

meg az is szokassa valt kulfoldon, hogy sokan felajanlottak a holttestet kutatasi, oktatasi celokra, hogy igy mentesuljenek a temetkezes koltsegei alol (sok ezer euro vagy dollar a koltseg)
ez annyira nepszeru megoldas lett, hogy megteltek az orvosi egyetemek hullahutoi, ezert megszuntettek ezt a lehetoseget

panic_button 2013.05.16. 05:40:33

Temetesi koltsegcsokkentesre nem lehet valahol alairni?

nincs1itt 2013.05.16. 07:23:02

@geniusgenie: @szimama: Azért ez egy szép "hagyomány", de gondolkozzatok el a közegészségügyi vonatkozásain is. Illetve azon az apróságon, hogy mondjuk elhalálozik a családtag a kórházban (a kötelező boncolás ebben az esetben akkor van, ha 48 óránál kevesebbet volt a kórházban, ha pedig otthonában vagy bárhol máshol hunyt el, akkor pedig szintén kötelező a boncolás, idegenkezűség stb kizárása miatt), majd fogja a család behajtogatja az autóba, a vállára veti és beballag a társasházba, köszön a szomszédoknak, majd szépen elrendezi a halott körüli teendőket. Utána elbaktat egy koporsóért, ezt is hazaviszi, belehelyezi a delikvenst, majd szépen ismét az autóba rakja, mellé az ásót, lapátot, gereblyét...
Keresztül autózik a koporsóval, a kocsi tetején a városon, mondjuk 25-30°C melegben... Itt mindenkinek elment a józan esze???

nincs1itt 2013.05.16. 07:25:46

@nincs_itt: Azt ki is felejtettem, ha esetleg nem rendelkezik autóval a gyászoló... Akkor BKV-val ugyanezt???
Itt városban lakókra koncentráltam.

tisztítottVihar 2013.05.16. 07:33:28

Ebben az országban lassan jobb meg sem születni...

DarthVader 2013.05.16. 07:35:49

Jut eszembe. Sírásás. Felhívnám a figyelmet, hogy a sírásás szakmunka. Munkavédelmi szabályai vannak. Ha a kalákában történő sírásás esetén valaki(k)re ráomlik a sír, akkor annak felelőse lesz, és lehet, hogy sitkó jár érte.

Aki még nem vette észre, ez az egész öntemetősdi is egy populista lófasz, minden egyéb megfontolás nélkül. De jól hangzik.

Amúgy meg: jelenleg aki felajánlja holttestét tudományos célokra, annak nincs temetési költség. Ennek a lehetőségét kell kiterjeszteni a hozzátartozókra, és megszünik a probléma. Az egyetemek pedig hozzájutnak az oktatáshoz szükséges "demonstrációs anyaghoz", ami mindig is nehéz volt.

2013.05.16. 07:51:31

@DarthVader: Ne legyél naív, anyagi haszonlesés céljából aki a feltámadásig formalinban akar lubickolni az márpedig adózzon, vagy mongyonle.

DarthVader 2013.05.16. 08:01:54

@dr kotász: ez jó felvetés, ugyanis ha már lubickol, akkor nem adóalany, de adótartozásként a temetési költségeket az örökösökön be lehet hajtani. Nagyon igaz.

Asszem ha ránk bíznák, 2 hét alatt rendbe tennénk a gazdaságot :))

2013.05.16. 08:10:06

@DarthVader: Nyírő Józsefen kezdeném, és Szőcs Gézán hajtanám be.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.05.16. 08:12:37

Egy autómosó maradt Szekszárd kétszázmilliós simlis üzletéből.

Egy vitatott értékű telek Pécsen, és az azon álló autómosó – ennyi hozadéka lett annak az üzletnek, ami 200 millió forintjába került Szekszárd városának. A terv eredetileg az volt, hogy segítsenek hitelhez jutni a helyi vállalkozóknak, de a négy jelentkezőből három egyetlen cégcsoporthoz tartozott, amelynek tulajdonosa ráadásul a polgármester barátja és üzlettársa, akivel még egy Volán-telephelyet is együtt privatizáltak.

Idén március 28-ig mindig fegyelmezetten szavazott a szekszárdi közgyűlésben a helyi Fidesz-frakció, ha voltak is viták, az nem volt látható a külső szemlélő számára. Azon a csütörtöki napon azonban az egyik napirendi pont szavazásánál az egyik fideszes képviselő – a trafikmutyi leleplezésével később országos hírnevet szerző – Hadházy Ákos felállt és kiment a teremből, minden bizonnyal azért, mert nem akarta megszavazni a határozati javaslatot.

hvg.hu/itthon/20130516_Szekszard_onkormanyzat_Horvath_ovadek

Ilyen a szekszárdi fideszes polgármester!

Netuddki. 2013.05.16. 08:54:30

"Senkit nem hagynak az út szélén."

Ja, belöknek az árokba. Aztán 47ezeré' takaríthatod...

Netuddki. 2013.05.16. 08:56:25

"Egyedül maradt idős néni lemosdatja halott férjét, felöltözteti, elmegy a temetőbe, kiássa a sírt, odaviszi és leengedi a koporsót a két kezével, majd betemeti a sírgödröt. Esetleg úgy, hogy benne is marad.
Életszerű."

Ugyanmár Poldikám! Köztudott, hogy a fijjugg apróságokkal nem foglalkoznak...

Netuddki. 2013.05.16. 09:04:13

De várjatok csak! Ha "ezek" az otrombák maradnak még 4 évig lesz majd temetési adó is.
Mindenkinek a saját temetési költségeire adót kell fizetni a zállam számára, hogy ha megmurdál akkor állami költségen el tudják temetni.
parsze valójában az lesz, hogy a fidesz kormány beszedi az adót, elkölti, aztán az önkormányzatra hagyja a temetések intézését, és főleg a költségeit.

Ja, és sírhelymegváltásról hallottatok már? Asse 2 forint. Na ezért viszik haza az urnát...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.16. 09:08:28

szerintem ki kéne baszni ezekkel: haljon meg az egész országban mindenki egyszerre, aztán viktorka majd mosogathatja a hulláinkat egyedül, de szép is lesz.

Mad Mind 2013.05.16. 09:26:51

@Bakkerovics Bakker:
NEm látom a tényeidet. Fröcsögni lehet, de valami tényt azért írjál, mert te is nevetséges leszel.

kifordított nagyanyó 2013.05.16. 09:33:45

Idióták.

A droidok meg ma hamar feladják.
Pár napja kirajzott az összes.
Most meg kuss van.
Ki érti ezt?

DarthVader 2013.05.16. 09:58:21

@Mad Mind: nem kell neki válaszolni, neki csak annyi a feladata, hogy belépjen, a padlóra köpjön, majd távozzon, és kezdje máshol.

s 2013.05.16. 09:59:26

@komplikato: Ő sem kapott. De ő egy fasz, Poldi báról meg nem ezt gondoltam. Eddig.

s 2013.05.16. 10:01:17

@Nervus: Te jogi értelmezésekről beszélsz. Én meg erkölcsiekről. Ezért nem fogjuk megérteni egymást.

Szociknak vége 2013.05.16. 10:12:09

Sokkal humánusabb dolog az állam pénzéből=hitel, vagy bankhitelből temetkezni. Amit továbbra is meg lehet tenni, de már nem muszáj.

Nem adót kell emelni, hanem államot kell csökkenteni, ugye? Csak a lapátot ne kelljen megfogni!

Hajrá Magyarország!

tomwar 2013.05.16. 10:17:12

@s: Ki a halott? Mert en csak egy kepet latok, koszorukkal boritott sirrol, es egy embert: Orban Viktort.

Nincs ebben a kepben semmi tiszteletlen, csak a rajta ajtatatoskodo szemely hazug imara kulcsolt keze.

tomwar 2013.05.16. 10:23:58

@azbesztos: Ugye a vegerel a libsibolsi indoklasnak csupan veletlenul felejtetted le az elelmiszereket es a kozuzemi szolgaltatasokat (kiveve tavho) sujto rekormeretu AFA-t?

Elijah_Baley 2013.05.16. 10:28:50

sok homo socialisticus minek szavazott egy zavaróan konzervatív pártra ha nem bírja a klasszikus keresztény szokásokat?
a htárontúli vidéki magyarországon a mai napig így temetnek.
bezony, mindenki a saját halottját.
még virrasztják is, addig örüljetek, míg nem teszik kötelezővé :)

Elijah_Baley 2013.05.16. 10:48:10

amúgy vikikirály még elmegy nyáron tusnádfürdőre, oszt őszre kész lesz a törvény a kötelező keresztszülőválasztásról is, úgy érzem

Lasombra 2013.05.16. 11:35:29

Erzsébet-utalvánnyal vagy SZÉP kártyával vajon lehet állni a költségek részét? ha már egyszer pihenőkártya.
csak egy POS terminál kell a temető kapujába.

egyittlakó (törölt) 2013.05.16. 11:44:43

@Blogger Géza: Gejza, há te miko döglesz meg? Mán az ásót elővettem, ide van támasztva a kapu elé, hogy segíccsek rajtad (feltéve, hogy nem valami fityeszes főúri családból való vagy). Nem akarok túl sokáig várakozni, úgy hogy igyekezzé mán lécci.

egyittlakó (törölt) 2013.05.16. 12:11:03

@szabadság elvtársak!: "Az a baj velünk magyarokkal, hogy mindig átesünk a ló másik oldalára. Pedig lovas nemzet voltunk."

Igen, voltunk. Most kutyás nemzet vagyunk és úgy is viselkedünk. Sunyi módon lapulunk a gazdáink lábához, közben egymást marjuk. Mást nem is teszünk, csak ugatunk és morgunk. Egymást baszogatjuk, de a magyarkodásra meg csóváljuk a farkunkat, mint amikor jó koncot kapunk a gazdától.
A gyilkolás sem megy másként, az elmúlt napok hírei is arról szólnak, hogy kis embertársunkat úgy végezték ki, mint egy kutyát. Hát ide jutottunk. István királyunk ha visszajönne, összehányná magát az undortól...
Különben igaza van a főuraknak, ott fent a Párt központi bizottságában: nem kellene ide még szociális temetés sem, hanem mindenki égesse el a portáján a halottját az avarral együtt. A hamu mehet a virágok aljába, vagy télen a járdára. Akinek meg nincs senkije, azt égessék el a közmunkások.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.16. 12:12:01

szerintem ugyanugy ne lehessen hazilag temetni mint hazilag gyesznyot vagni
porogjon csak az a GDP ezerrel!!!
sot megtiltanam hogy kifesteni a hazat se lehessen hazilag, mert megis milyen dolog ez hogy sutyiba occon megusszak?

amugy meg ALAPJOG hogy INGYEN elfoldelik az embert, csak gondolom a kormanynak nem teccett, hogy a temetkezesi maffia tarolt ezen is, es ebben igazuk van, tessek kiasni azt a sirt ha mar segiiilyen tengodik az emberke

Állítsuk meg a ......... 2013.05.16. 13:39:45

@szimama:
Tévedés!

Rendkívüli haláleseteknél is van boncolás, eleve a törvény írja elő, hogy a halottat fel kell boncolni, ez alól csakis külön engedéllyel lehet kibújni, de akkor nem lehet a temetés hamvasztásos.
Nálunk az elmúlt években több haláleset is történt, mindenki fel lett boncolva, aki otthon 40 évesen szívinfarktusban hunyt el ugyanúgy, mint azok akik a klinikán haltak meg.
Halottvizsgálati jegyzőkönyvet nálatok a háziorvos ad?

Te fel tudnád öltözteni a felboncolt édesapádat 2 héttel a halála után?

szekertabor · provo.blog.hu 2013.05.16. 13:45:05

Ez a poszt csak egy dolgot nem vesz figyelembe: a jelenlegi helyzetet. Kritizál az új jogszabályban mindent, de anélkül, hogy összevetné azzal, ami most van.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.05.16. 13:48:58

Ezek az aljas, sunyi komcsizók!

A Szocialista Magyarországért kitüntetést kapták:

Dr. Schmitt Pál elvtárs, a MOB elnöke, több évtizedes szocialista
sportvezetői munkájáért és nemzetközi érdeklődést kiváltott tudományos
munkásságáért

Kövér László elvtárs, az MSZMP Párttörténeti Intézet munkatársa,
két évtizedes ideológiai kutatásaiért

Tarlós István elvtárs, tanácstag, a III. kerületi tanács
városfejlesztési bizottságában kifejtett munkásságáért

Bakondy György elvtárs, az Országos Védelmi Bizottság párttitkára

A Munka Érdemrend arany fokozatát kapták:

Semjén Zsolt elvtárs, az Országos Egyházügyi Hivatal titkára

Demján Sándor elvtárs, a Gorsium ÁFÉSZ elnöke

Csányi Sándor elvtárs, az OTP V. kerületi fiókjának vezetőhelyettese

Áder János elvtárs, Csorna város pártbizottságának másodtitkára

A Munka Érdemrend ezüst fokozatát kapták:

Széles Gábor elvtárs, az Ikarus üzemi pártbizottságának tagja

Orbán Győző elvtárs, a Gánti Ércbányák nyugalmazott párttitkára

Pokorni Zoltán elvtárs, a Pedagógusok Szakszervezetének főtitkára

Pozsgay Imre elvtárs, a Hazafias Népfront elnöke

Rogán Antal elvtárs, a Sárvári Gimnázium KISZ-bizottságának titkára

A Munka Érdemrend bronz fokozatát kapták:

Hoffmann Rózsa elvtársnő, gimnáziumi tanár

Lázár János elvtárs, Hódmezővásárhely város tanácsának tagja

Kósa Lajos elvtárs, a Debreceni Városi Tanács előadója

Szíjjártó Péter elvtárs, Győr város tanácsa ifjúsági bizottságának tagja

Matolcsy György elvtárs, minisztériumi előadó

Vona Gábor elvtárs, az ELTE KISZ-alapszervezet titkára

Selmeczi Gabriella elvtársnő, a Budaörsi Szocialista Nőszervezet tagja

Deutsch Tamás, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar hallgatója

Orbán banda takarodjatok!

2013.05.16. 14:10:58

Isten óvjon attól, hogy a kormány intézkedéseit védjem, de én nem látom ebben az ördögöt. Eleve választható opció, nem kötelező, minek akkor a nagy sirám. Másrészt egyes esetekben, egyeseknek akár jól is jöhet. Képzeljük el, hogy egy népes, de szegény családban, ahol minden fillér számít, meghal egy rokon. Ilyenkor választhatnak, hogy vagy temettetnek uszkve 3 kilóért, vagy kihozzák az egészet egy-két tízezresből úgy, hogy családi összefogással elrendezik, valaki kiássa a sírt, valaki felöltözteti a halottat, a férfiak leengedik a koporsót, aztán betemetik a sírt. Én ebben nem látok szörnyűséget, falun sokáig egyébként is így csinálták, feltételezem sok helyen még ma is. És még egyszer: nem kötelező. Aki meg kötekedne: nem, én nem temetném el így anyámat, de nyilván van, akinek ez segítség. Az egyetlen, ami (nagyon is) kifogásolható, hogy az ilyen sírokat külön, gettójelleggel különítik el.

schlkat 2013.05.16. 14:20:38

@shitgun: azt az egy két tízezrest levezetnéd?

Állítsuk meg a ......... 2013.05.16. 14:29:41

@shitgun:
Tudod az is gond, hogy többnapos holttesthez nem lehet csak úgy hozzányúlni, pláne nem boncolás után, akik ezt a munkát végzik, azoknak több védőoltással is rendelkezniük kell.
Nem véletlenül használnak balonszámra hypót és egyéb drága fertőtlenítőszereket a pathológiákon, igazságügyi intézetekben.
Nem tudom falun hogy van ez, de Magyarországon minden hallottat boncolni kellene, legalábbis a törvény szerint, gondolom falun valahogyan megkerülik a törvényt, de egy nagyvárosban ezt nem lehet megtenni.

Azt sem értem, mit értenek azon, hogy a halottszállítást a hozzátartozónak kell megoldania, talán taxiba ülteti az elhunytat?

Még jó, hogy a tetemhűtésre/tárolásra nem kötelezik őket.

2013.05.16. 14:31:19

@schlkat: amennyire tájékozódtam efelől, ez a szociális temetés úgy megy, hogy a koporsó, a sírhely ingyen van, cserébe te szállítod, öltözteted és helyezed a halottat az általad kiásott sírba. Így az egész nagyjából költségmentes, de mondjuk némi pénzbe így is kerülhet ez-az, pl. a szállítás, vagy a pap, aki lekaszt egy tizest a beszédért, esetleg egy váltás új ruha az elhunytra, ilyesmik.

2013.05.16. 14:35:24

@Salemi boszorkány: én tényleg nem akarok ebbe belemenni, hálistennek ilyen jellegű problémám nincs, ne is legyen jó darabig, pusztán azt akartam elmondani, amit fentebb. A boncolás szerintem egyáltalán nem kötelező minden halottnál, de ebben nem vagyok biztos. A többnapos test tárolása, mosdatása és szállítása is problémás, de itt megint az a kérdés, hogy ha a mérleg egyik serpenyőjében háromszázezer forint kiadás van, a másikban meg egy rakás valóban nagyon kellemetlen tennivaló, de költségmentesen, akkor mit választ az ember.

Argus 2013.05.16. 14:43:55

@Sunyi CÖF és békemet, védjétek meg a trafikmutyit!: Én is mindíg azt vallottam, hogy nem elég kicserélni a cégtáblát...

Állítsuk meg a ......... 2013.05.16. 14:49:17

@shitgun:
Tudod nagyvárosokban nem a temetőben tárolják a halottakat, hanem a pathológián/igazságügyön, ezért ott is öltöztetik őket.
Kiszállítás csak a temetés napján történhet.

Egyébként azt sem értem, hogy az ÁNTSZ által hozott rendelkezéseket hogyan lehet így felrúgni, bezzeg a hozzátartozó hamvait csak akkor adják ki ha az már életében végrendelkezett róla.
A hamvak nem fertőznek, de egy egyhetes halott az már fertőzhet rendesen.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.05.16. 14:50:22

Árulja már el a kedves liberális posztoló, mi is ezzel a baj? 20-30 éve még így ment a városokban is! Hogy Ti azóta mindent privatizáltatok és megtiltottatok, hogy ma már a rokonság vagy a szomszédok nem segíthetnek a ház építésében vagy épp a szüreten, hanem foglalkoztatni, bérezni, adózni, tévézni kell utánuk, különben meghurcolnak? Ez az abszurd helyzet lenne nektek a normális???? Ez most komoly????
És közben meg csodálkoztok, hogy a fekete fene se akar benneteket választani, hiába van már 13 pártotok???

Állítsuk meg a ......... 2013.05.16. 15:01:39

@... zöld levelecske, ...:
Hát nemtom kit szólítottál meg, de majd válaszolok.
Nagyvárosokban 30 éve sem lehetett háztól temetni, hanem ment a hullaszállító és azonnal elszállította a halottat, tehát eleve hülyeségeket írsz.
A temetés sem ment azonnal, mert már akkor is kellett hozzá pár papír, meg ügyintézés.
1-2 hét volt az átlag akkor és most is.
Nálatok otthon a spájzban tárolták az elhunyt hozzátartozót?
30 év óta pedig fejlődött a világ, többnapos halotthoz nem nyúlnak védőruh, gumikesztyű, és a megfelelő védőoltások nélkül.
Semmelweis rémlik?

Mariann19 2013.05.16. 15:06:08

Nem lehet kétséges, hogy a családtag bevonása a temetési teendőkbe valamiféle költségvetési megtakarítási szándéktól vezérelt.
A javaslat az elhúnyt családtagja részére megtakarításként az élő munkát terhelné, kivéve a háztól temetőbe való kiszállítását fuvarozási szolgáltatás igénybevételével.
Nézzük meg ennek időigényét műveletenként:
mosdatás 1 óra, öltöztetés 1 óra, sírásás 8 óra, koporsó lehelyezés 1 óra, sírgödör betemetés 2 óra = összesen 13 óra.
Tehát 13 óra élőmunkát takarít meg az állam 1 halotton, 564.- Ft minimálórabérrel számolva ez összesen 7.332.- FT, remélve, hogy az állam ezt a fajta munkabért nem kívánja megadóztatni. Marad a háztól való kifuvarozás 8-10 ezer Ft + 7.332.-Ft = maximum és kerekítve halottanként ez 15-17.000.- Ft. Felmerül a kérdés, hogy egy szolidaritáselven felépülő társadalom kormányának szabad-e ezeket az elvárásokat rendszeresíteni az egyébként tragikus lelkiállapotú embereknél? Ilyen jelentéktelen összeg láttán nem kegyetlen elgondolás embertársaink testi-lelki megaláztatása?
Gondolkozzunk el ezen.

tomwar 2013.05.16. 15:52:22

@Mariann19: Es akkor mibol lesz stadion, ha elszorjuk hullakra?

Mariann19 2013.05.16. 16:23:13

@tomwar: Jó kérdés, de kitaláltam a választ. Egy sor székkel kevesebbet építsenek be a nézőtérre. Pár évre megoldódik ez a speciális probléma.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.16. 17:09:09

@Salemi boszorkány: szalljal mar le a 2 hetes mosdatasrol...
valoszinuleg hamvasztani sem lehet hazilag, ugymint holttestet szallitani sem, viszont elkotorni azt a kis urnat azt el lehet igen
es ha pl. valakinek van ismerose aki megcsinalja a mosdatast helyette akkor mi van? lasd Keresztapa

es ez csak lehetoseg, hogy az allamilag garantalt alapjogot ugy adjak oda, hogy ne a temetesi maffia gazdagodjon, hanem tenylegesen par dologban olcsobb legyen

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.16. 17:21:58

@shitgun: "Ilyenkor választhatnak, hogy vagy temettetnek uszkve 3 kilóért, vagy kihozzák az egészet egy-két tízezresből úgy, hogy családi összefogással elrendezik, valaki kiássa a sírt, valaki felöltözteti a halottat, a férfiak leengedik a koporsót, aztán betemetik a sírt."

Judapesten MINDENHOL a sirhely 25 evre 170e
ez most elmeletileg ingyen lesz
hamvasztassal 300e a temetes, a rendes temetesnel 500e, amiben a fenti sirhely megvaltas termeszetesen benne van
es olyan 50e -re tennem a szallitas es hamvasztas koltseget amit szerintem opciokent a szocialis temetesbe bele kellene erteni hogy az allam fizeti, a tenylegesen raszoruloknak
de szerintem NAGY KULONBSEG van az 50e es az 500e kozott ugy ertem szamomra aki az adot befizeti

göndörke 2013.05.16. 21:12:59

abba belegondolt valaki,hogy ezen a szépséges magyarisztánban abszolúte nincs kultúrája a halálnak, a halottaknak, vagyis a hozzáállásnak
ne jöjjenek nekem más kultúrákkal,ott ezek a dolgok egész másképp működnek ,természetesek,ott van a mindennapjaikban
itt tabu
hogy lehetne ilyesmit elvárni,fürdetés,öltöztetés stb.
édesapám nyelvgyök rákban halt meg,szétrohadt a fél arca,mint egy horror filmben, ott haltam volna meg én is ha nekem kellett volna csinálni,de hál istennek volt pénzünk a temetésre
ezek a nem normálisak ilyenbe nem gondolnak bele,nem mindenki szépen álmában hal meg
a halálesetek 60%-a manapság rák,ami igen nagy pusztítást végez az emberi testen
csak ennyit akartam hozzáfűzni ehhez a témához

tomwar 2013.05.17. 08:02:38

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Temetesi maffia ne, de a hullagyarto dohanyarusok igen...aha...tenyleg van itt logika....

Állítsuk meg a ......... 2013.05.17. 09:25:22

@göndörke:
Az ilyen agyatlanoknak hiába magyarázol, mert még életükben nem temettek, csak pofáznak róla.

Aki ezt kitalálta, azt kellene elküldeni a pathológiára hullamosónak és öltöztetőnek, majd akkor talán megértené, miről is beszélünk.
Továbbá, remélem, hogy azok akik ezt kitalálták, megszavazták és törvénybe iktatták sohasem fognak ingyen állami díszsírhelyet és ingyen állami dísztemetést kapni, hanem maguk ássák ki a saját jeltelen sírjukat.

Miamao 2013.05.17. 20:44:55

@shitgun:
Szia. Elmondom nekem mi a gondom vele, azontúl hogy tok morbid. Egy normális országban kell h legyen arra állami segély h egy olyan családot, akiknek nagy gond egy temetés, megsegítsen az állam v önkormányzat. Persze abban a normális országban nem lehet 300mtd forintot a Szobatarsnak adni. De ezen a lopáson túl van meg egy ideológiai baj, ugyanaz mint a jobbikos ötletek h a cigányok miert ne kapjanak segélyeket es potlekokat. Orban rendszere az erőszakra a megfélemlítésre épül, az ERŐre. Tehát militarizalodik minden, az iskolákban suli rendőr lesz , persze csak a közérdek miatt, stb ez egyrészt a megfélemlítés másrészt az agyi atnevelés része. Na mármost itt jon a temetés, hogy nem kaphatsz segélyt csak igy az államtól ez innentől nem jár egy fasiszta országban mindenért cserét ker az állam nem ad semmit "ingyen" mert nem jár es az ilyen államban a (szegény) embereknek csak kötelezettségei vannak de jogai nem. Inkább akkor dögöljön meg ha nem hasznos a rezsimnek. Es inkább a család ássa el, mintsem hogy még az ilyenre költsenek is (es persze azt a nem kifizetett pénzt is el lehet lopni)
Hat, röviden ennyi: ez nem egy civil, hanem egy elnyomó állam válasza súlyos társadalmi v egyszerűen alapjogi kérdésekre. Üdv

Miamao 2013.05.17. 20:53:23

.. Azaz ez egy direkt uzenet es fenyegetes megint a tarsadalom leszakadt retegei fele ebben a fasiszta rendszerben, jobb ha beallsz a NER-be es akkor ellatunk, tragikod lesz, stb vagy hagyunk megdogolni, mint egy kutyát. Klasszikust idézve: mindenki annyit ér, amennyivel hajt, azaz hujesegeket mondok, amennyije van. Igy lesz emberek tömege kezelhető massza. Orban példaképe Mussolini es Putyin, nézz utána.

Botilla 2013.05.18. 09:48:46

Adalék a "temess magad" akcióhoz:

www.epalya.hu/munka/feor_megjelenit.php?feor=5354

Na most, akkor vagy kötelezik erre a tanfolyamra Mo. összes létminimum alatt élőjét, potenciális szociális temetésért folyamodóját - hiszen eddig csak okj-s képesítést szerzett sírásó áshatta a gödröt-, vagy megszüntetik a tanfolyamot, "mert ezt úgyis mindenki tudja".

2013.05.18. 10:19:51

@Miamao: már bocs, de te fordítva ülsz a lovon, vagy a ló ül rajtad, de teljesen rosszul látod szerintem. A suliba bakker éppen pont azért kell a rendőr, mert a suliban vad kölkök garázdálkodnak, akik az esetek többségében cigányok. Nem a kisebbség elnyomása, hanem a többség védelme érdekében kellenek. A nagy liberálamerikában már hosszú évek óta fémdetektoros kapuk és fegyveres őrök védik az iskolákat a rosszabb helyen. Talán ők is rasszisták, vagy csak nem akarják, hogy balhé legyen bent?

Van egy olyan gyanúm is, hogy a szoctemetés is éppen pont a cigányokért van, náluk ugyanis kulturális okokból nem gond a halottal való fizikai érintkezés, pár évtizede még nyitott koporsó mellett virrasztottak családilag. Ha választani lehet, hogy az állam fizessen százezreket egy szoctemetésért adófizetői pénzből, vagy oldják meg a rászorulók maguk, és mindkettő ingyen van a rászorulónak, akkor én valahogy mégis az utóbbira voksolnék. És amit sokan elfelejtenek: a szoctemetés rohadtul nem kötelező, és egyes elemeiben sem kötelező, a rászorult megteheti, hogy pénzért átöltöztetteti a halottat, meg kocsit fogad a szállításra, emellett kiássa és betemeti a sírt (ami azért nem egy lehetetlen munka, ásni mindenki tud), így végül az átlag 300 ezres temetés kihozható 40.50-ből, a sírhely meg a koporsó ingyen van. Ebben mi a nagy terror?

AZ, hogy a kormány erőből nyomja, az tiszta sor, én támogatnám is, ha az erő a megfelelő helyre irányulna. Ugyanis nagy tévedés, hogy tízmilliós országban békés, konszenzuszos együttélés lehetséges (ez sehol, soha nem lehetséges, már ötven ember sem lenne képes szabályok nélkül együtt élni, de még egy ötfős albérletben is a szabályok - ahogy te hívod, az elnyomás - tartja fenn a rendet, előzi meg a káoszt, anarchiát), mindenképp szükséges nyomás és irányítás, csak nem úgy, ahogy most történik.

mitmiért? 2013.05.18. 10:43:02

@shitgun:
Ok köszi a jo érveket
En azert máshogy látom ez a kormány mindent erőből old meg a társadalom minden réteget terror alatt tartva lsd most pedagógusok

mitmiért? 2013.05.18. 10:45:41

.. Es az USAban nem a "négerek" meg a sok lőfegyver miatt van a sok iskolai lövöldözés( Kanadában fajlagosan több fegyver van) hanem az álló szintre emelt erőszak kultusza miatt. Az ami filmek tele vannak lovoldozessel, persze "jo" tendor teszi. Vigyázni kell milyen példát mutatunk !

mitmiért? 2013.05.18. 10:46:22

.. Bocs, állami szintre emelt....

mitmiért? 2013.05.18. 11:11:12

Még egy példa: az orbáni fasiszta országban már a parlamentben is fegyveres őrség van, ott nincsenek cigányok csak ellenzék. Ez is a " rend" miatt kell, értsd velük vagy vagy meghalsz

spinneli 2013.05.20. 16:04:47

Idős néninek még mindig jobban megéri a szomszéd Jóskát megbízni 500 Ft-ért, hogy ássa ki a gödröt, vagy öltöztesse fel a hallottat, mint a hivatalos árat kinyögni.

Egyébként pont azokat a szolgáltatásokat akarják önkiszolgálóvá tenni, amik a leglehúzóbbak egy temetésnél.
Valószínűleg nem véletlen.

spinneli 2013.05.20. 16:06:17

Egyébként én úgy tudom, hogy nem lesz kötelező-elnézve a hisztit fontosnak tartottam megjegyezni.

spinneli 2013.05.20. 16:07:31

@Mariann19: Jól kiszámoltad-érdeklődj, hogy piaci alapon mindezekért mennyit kérnek.
Az öltöztetés önmagában olyan laza 20ezer forint.

szimama 2013.05.28. 17:20:36

@Salemi boszorkány: Lehet, hogy már idejétmúlt a hozzászólásom ezért csak annyit: igazad van, a rendkívüli halálesetek miatti kötelező boncolást, nevezetesen: közterületen hal meg, öngyilkosság, baleset, vagy bármilyen gyanú esetén /idegenkezűség illetve, ha nem volt tudott betegsége/, bocs, ha valamit mégis kihagytam. Igen, nem csak nálunk, hanem az ország bármelyik pontján vagy a háziorvos, vagy az ügyeletes orvos állítja ki a halottvizsgálati igazolást, ami alapja a halotti anyakönyvi kivonat elkészíttetésének és a temetés intézésének ("sima" halálesetnél, boncolás esetén pedig a boncolást végző orvos). Övé a felelősség, hogy rendel-e el boncolást! Háznál történő halálesetnél az igazolás kiállítása után 2 órával a halottat el kell szállíttatni a legközelebbi halottas házba, ahol hűtőben van a temetésig. 2 héttel a halála után biztosan nem öltöztettem volna fel az Édesapámat /halála után fél órával megtettem 12 éve/, de biztos vagyok abban, hogy boncolás után nem is engedik, mivel a boncolás helyére be sem mehet a hozzátartozó. Tehát itt nem is lesz választható az öltöztetés. Ja és az eddigi jogszabályok alapján egy szociális temetés azzal járt, hogy az elhunyt hagyatékára ráterheltette a temetés költségeit az illetékes önkormányzat. Az biztosan jobb volt!

szimama 2013.05.28. 17:44:16

@nincs_itt: Lehet, hogy már idejétmúlt a hozzászólásom ezért csak annyit: igazad van, a rendkívüli halálesetek miatt is kötelező a boncolás, nevezetesen: közterületen hal meg, öngyilkosság, baleset, vagy bármilyen gyanú esetén /idegenkezűség illetve, ha nem volt tudott betegsége/, bocs, ha valamit mégis kihagytam. Igen, nem csak nálunk, hanem az ország bármelyik pontján vagy a háziorvos, vagy az ügyeletes orvos állítja ki a halottvizsgálati igazolást, ami alapja a halotti anyakönyvi kivonat elkészíttetésének és a temetés intézésének ("sima" halálesetnél, boncolás esetén pedig a boncolást végző orvos). Övé a felelősség, hogy rendel-e el boncolást! Háznál történő halálesetnél az igazolás kiállítása után 2 órával a halottat el kell szállíttatni a legközelebbi halottas házba, ahol hűtőben van a temetésig. Természetesen ekkor már felöltöztetve, kororsóban. Ami a fertőzésveszélyt illeti: mennyivel fertőzőbb egy 1-2 órás halott, mint egy haldokló a halála előtt 1-2 órával, amikor letörlöm a homlokáról az izzadtságot, tisztába teszem, vagy csak megfogom a kezét?
süti beállítások módosítása