Majdnem azt mondtam: jó, akkor most beszéljünk a hüvelygombáról. De nem illendő a Magyar Szocialista Pártról így beszélni, még ha érezhető is egyfajta tapintat közéletünkben (természetesen nem kormánypárti oldalon) annak kapcsán, hogy kimondjuk, mi az, ami nem tetszik a legnagyobb ellenzéki erő politikájában.
Péntek este egy Harangozó Tamás nevű fiatal szocialista sértetten kifogásolta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában, hogy a magyar sajtó velük kapcsolatban azzal van tele, hogy nem engedik szankcionálni a kormány ámokfutása miatt az "egyszerű magyar állampolgárokat". És nem az a hír, hogy az elnökség a párt történetében először Brüsszelben tartott kihelyezett ülést, demonstrálva ezzel az MSZP európai elkötelezettségét.
Édes Istenem! Hirtelenjében az jut eszembe, hogy Kádár János a 70-es-80-as években dühösen üzent a sajtó irányítóin keresztül a szerkesztőségeknek: miért az a hír, hogy néhány ezer lakásban pár napig egy hiba miatt nem volt fűtés, miért nem az, hogy sok százezer lakásban folyamatosan meleg van?
Hát ki a toszt érdekel, hogy hol ülésezik az elnökség?? Tényleg Brüsszelben kell tanácskozni, hogy mindenki lássa, a szocik az EU hívei? Pr-fogásként kiutaztak egy csomó pénzért és most vérig vannak sértve, hogy nem tudják learatni ennek politikai marketinges babérjait? Hé, ébresztő!
Ellenzéki erőnek soha nem volt könnyebb dolga a magyar történelemben. A Fidesz, Orbán Viktor úgy bújtatja demokratikus álarcba a jogállamot lebontó intézkedéseket, hogy az arcpirító, még a tisztességes jobboldaliak is sokszor szégyellik magukat. A szemünk láttára fosztják meg egyéni és kollektív jogaiktól, a szabadságtól (igen, a szabadságtól) az emberek tömegeit. Az egzisztenciális félelem mellett megjelent a Kádár-rendszer óta nem ismert érzés: tehetek-e megjegyzést egy utcai, kocsmai beszélgetésben napjaink "jelenségeire", elárulhatom-e, mit gondolok VALÓJÁBAN? Nem lesz-e belőle bajom?
Az is furcsa, hogy ezt egy egész ország tétlenül nézi, tűri, asszisztál hozzá. De hogy egy ellenzéki párt, a legnagyobb, több mint három éve képtelen megfelelően reagálni - az szinte hihetetlen.
Egyetlen akció jut eszembe, amit véghez vittek: az éhségmenet, az se lett túl sikeres.
A szocialisták reagálása az ország tönkre tételének egyes fázisaira kimerül abban, hogy villámgyorsan próbálnak valami frappánsat mondani, amit kötelességszerűen közöl is a sajtó - hiszen, ugye, ők a legnagyobb ellenzéki párt. A pártelnök kimondja, hogy a fideszes nyilatkozók mind hazudnak, meg hogy létrejött a trafikpárt. És elégedetten hátradől. Pedig ekkor kellene kezdődnie mindannak, amire egy politikai párt képes lehet, amire csak egy politikai párt lehet képes. Hiszen azt, hogy hazudnak, lopnak, csalnak, mindenki tudja! És ők is tudják, hogy mindenki tudja, de ezzel már rég nem törődnek.
Íróasztal mellett kitalált akciók jellemzik ezt a pártot, végtelenül egyszerű, kiszámítható, még az érzelmeknek is csak felszínesen, láthatóan arra a 20 másodpercre utat engedő megnyilvánulások tanúi vagyunk folyamatosan. A múlt nélküli LMP akciói közben (leláncolás a KÖZGÉP-telepen, kékcédula-szórás a parlamenti ülésteremben, stb.) nem szégyellték el magukat, kedves szocialisták?
Az MSZP politikája azt mutatja, hogy nem értették meg: vége van a hagyományos politikai váltógazdálkodásnak. Nem úgy van már, ahogy volt régen, hogy az ellenzéki pozíció is fontos, ráadásul ellenzékből lesz - előbb-utóbb - a kormányerő. Nem tetszettek észrevenni, hogy új világ van? Pedig ha a szavakat nézzük, úgy tűnik, mintha értenék a helyzetet (lásd: a demokratikus jogállam lebontása c. fejezet).
Mindezek után sajnos azt kell, mondjam, ennél is nagyobb a baj. Az ember dohoghat a sok lehetőség kihasználatlanul hagyása miatt, csóválhatja a fejét, hogy Mesterházy nem szakít a hagyományokkal és követi az Orbán-féle szociális demagógiát, beleértve az azzal járó külsőségeket. (Ha Viktor a nemzet jelképeit ülteti maga mögé a nagygyűlés szónoki emelvényére, akkor Attila a családját állítja fel színpadi díszletként.) Lelke rajta.
De az MSZP most átlépte a politikai Rubikont.
Egy az egyben ide másolhatnám március 22-i posztomat és mondhatnám: "Én szóltam!".
A sutaságok, tehetségtelenségből fakadó tétlenkedések után most itt a politikai hiba, a tévút, az ország helyzetének, a Magyarországon élők érdekeinek fel nem ismerése.
"Az elnökség politikai utasítást adott az EP-frakciónak, hogy tegyen meg mindent annak érdekében, hogy semmi olyan intézkedés ne mehessen keresztül, ami a magyar népet büntetné, vagy szankcionálná” - üzeni Mesterházy Attila a "történelmi jelentőségű" brüsszeli elnökségi ülés után magyar újságírókon keresztül a hazai közvéleménynek.
Kimondja a pártelnök, hogy a Tavares-jelentéstervezet (pdf) kórkép, ugyanazokat rója fel, amiket az MSZP évek óta mond. De nem az országot, hanem az Orbán-rezsimet marasztalja el. Így tehát az ország lakosait nem szabad büntetni, ez nem az ő saruk.
Igazi elvi politizálás ez. (Most viccelek.) Rámutat arra, hogy a szocialista párt (vagy talán Mesterházy Attila???) nem bízik a saját erejében, nem hisz abban, hogy Magyarországon az emberek túlnyomó többsége a szemétdombra küldené az orbáni NER-t.
Demagógiában akarja felvenni a versenyt a Vezérrel, elfogadja az ő játékszabályait és ezzel vereségre ítéli saját magát.
Többek között éppen az MSZP "milyensége" miatt reménykednek emberek százezrei, ha nem milliói abban, hogy az EU móresre tanítja Orbán Viktort. Mert azt látják, hogy az ellenzék tehetetlen, képtelen alternatívát felmutatni, egymás között megegyezni, szövetséget kötni. Nem marad más reménység, mint az, hogy az Európai Unió tagjai vagyunk és talán Brüsszelben mégiscsak tesznek valamit azért, hogy a klub szabályait ne lehessen ennyire negligálni.
És erre jön az MSZP (Mesterházy Attila??) és azt mondja: Ihaj-csuhaj, magyar embert márpedig ne büntessen az unió! Félelmetes, hogy Magyarország jövőjéért felelős politikus ennyire nem érti a helyzetet, nem tudja felmérni, hol él és mi vár rá - no meg az országra.
Európa művelt, szabad, demokráciában felnőtt állampolgárai, politikai szerveződései (politikai nézeteiktől függetlenül) nyilván nem értik mindezt. "Hja, hát akkor oldjátok meg ti a saját problémátokat, ha nem kell segítség. Vagy húzzatok el a klubból" - mondhatják, és sajnos igazuk van.
Mesterházy már jelezte a Guinness-rekordkísérletet: vezetésével az MSZP lehet a világ első olyan pártja, amely hatalmon és ellenzékben is sikeresen "küzd meg" országa tönkre tételéért. Nem tudok hozzá sok sikert kívánni :-(.
Mesterházy Guinness-rekordra tör?
2013.05.11. 13:22 Poldi bá
188 komment
Címkék: mesterházy attila EU Guinness-rekord Tavares-jelentéstervezet
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 18:15:04
@álfirkász: 2006-ig milyen válság volt? A többi köpködés szót se érdemel.
Scagnetti 2013.05.12. 18:15:12
@ez a Kígyó éve: Azt nem tudom, minek, mégis azt teszed. Az ellenzék töketlenkedéséért nem mást kell hibáztatni. Az már régen rossz, ha a szavazókban keresed a hibát, mert egyedül ők azok, akik legközelebb is biztos itt lesznek, szóval vagy alkalmazkodik hozzájuk, aki kormányozni akar, vagy veszít. Lehet duzzogni miatta, csak mindenki szarik rá.
A szoclibek úgy gondolták, elég ha hátradőlnek, és majd a Fidesz megnyeri nekik a választást. Nem jött be. Három évük lett volna rá, hogy a 2010 előtt időszakban érintett figurákat ha teljesen le ne is cseréljék, de legalább eldugják valahova. Nem tették. Megszabadulhattak volna a legnagyobb támadási felületet nyújtó politikusaiktól, ezt sem tették, sőt, szépen lassan szivárog vissza az összes.
És bizony, megkapták a lehetőséget. A Fidesz táborának a fele elolvadt 2010 óta. A szavazatvesztésük csak a 2006 utáni szoci mélyrepüléshez mérhető. Ha valakinek ez sem elég, hogy hasznot húzzon belőle, ott felmerül, hogy nem is alkalmas a feladatra. Ismered a mondást, a kurvákat kell lecserélni, ha nem megy a kupi.
A szoclibek úgy gondolták, elég ha hátradőlnek, és majd a Fidesz megnyeri nekik a választást. Nem jött be. Három évük lett volna rá, hogy a 2010 előtt időszakban érintett figurákat ha teljesen le ne is cseréljék, de legalább eldugják valahova. Nem tették. Megszabadulhattak volna a legnagyobb támadási felületet nyújtó politikusaiktól, ezt sem tették, sőt, szépen lassan szivárog vissza az összes.
És bizony, megkapták a lehetőséget. A Fidesz táborának a fele elolvadt 2010 óta. A szavazatvesztésük csak a 2006 utáni szoci mélyrepüléshez mérhető. Ha valakinek ez sem elég, hogy hasznot húzzon belőle, ott felmerül, hogy nem is alkalmas a feladatra. Ismered a mondást, a kurvákat kell lecserélni, ha nem megy a kupi.
mendson 2013.05.12. 18:19:18
Sajnálatos módon a "magyar nép" büntetése(?) nem megkerülhető.A közvéleménykutatások szerint a fidesznek elég nagy a támogatása. Vagyis nagy a támogatása a látens rasszizmusnak, a homofóbiának , minden relációban a demokratikus játékszabályok elutasításának és még sok más olyan dolognak a negligálása amit a világ normálisabb felét jellemzi. Itt van egy jó egy éves video ami erről szól
atv.hu/cikk/video-20120104_rona_peter
atv.hu/cikk/video-20120104_rona_peter
gmihaly 2013.05.12. 18:22:24
Poldikám! Szerintem az EU is elqrta a dolgokat, nem is kicsit, nagyon. Megörökölte azt a helyzetet, amely 1453-ban Bizánc elestével és 10 ezer, a törökök által meggyilkolt "civillel" kezdődött. Belenyugodtak a helyzetbe, sőt. Mert hát az agyonfényezett reneszánsz nem történhetett volna meg az onnan elcsaklizott értékek nélkül, amit "mentésnek" neveztek, tapintatosan, még a sajnálatos "végjáték" előtt. Sőt, nemcsak, hogy beletörődtek, hanem elhúztak, "felfedezni" Amerikát, hogy ne is kelljen rágódni ezen a disznóságon. Éppen ezért mondom, hogy nekik is el kellene számolniuk ezzel a gubanccal, mert enélkül komoly demokráciahitelességi deficittel kell megküzdeniük pölö nálunk, akik kárvallottjai voltunk ennek. Persze, éppen emiatt van ez az egész agyonhallgatva, vagy összezavarva, kavarva, figyelmet elterelő mellébeszélésekkel tarkítva.
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 18:23:13
@Scagnetti:
Ébresztő pajtás !
A kurvákat már lecserélték, oszt most már végképp nem megy a kupi.
Egy 25 éve az ágyat nyomó vén csatalovat választottatok.
Ilyen rusnya szipirtyót, mint ez az Orbán Viktor.
Aztán ha bárki mutat egy alig használt fiatalabbat, vagy akár többet is,
akkor is megtartanátok Orbánt, akin már átment két világháború és már a nyelvét is lógatja, olyan debil.
Hát tartsátok meg a trottyost.
De ne csodálkozzatok, ha örökre lekonyul az üzletmenet.
Ébresztő pajtás !
A kurvákat már lecserélték, oszt most már végképp nem megy a kupi.
Egy 25 éve az ágyat nyomó vén csatalovat választottatok.
Ilyen rusnya szipirtyót, mint ez az Orbán Viktor.
Aztán ha bárki mutat egy alig használt fiatalabbat, vagy akár többet is,
akkor is megtartanátok Orbánt, akin már átment két világháború és már a nyelvét is lógatja, olyan debil.
Hát tartsátok meg a trottyost.
De ne csodálkozzatok, ha örökre lekonyul az üzletmenet.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 18:30:27
@fehérfarkas: Egy klasszikust idéznék neked, mielőtt hanyattesel az mszp lenyűgöző teljesítményétől:
"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"
"Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen."
"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"
"Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen."
Scagnetti 2013.05.12. 18:32:40
@ez a Kígyó éve: Érdekes, nekem mégis olyan ismerős mind.
Mutassatok egy fiatalabbat, kevésbé elhasználtat, és Orbánék mennek a levesbe! Nem vezetnek olyan sokkal, hogy azt ne lehessen behozni. De amíg nem megy, addig ne próbáljátok másra kenni az ellenzék vergődését, mert csak magatokat égetitek vele!
Mutassatok egy fiatalabbat, kevésbé elhasználtat, és Orbánék mennek a levesbe! Nem vezetnek olyan sokkal, hogy azt ne lehessen behozni. De amíg nem megy, addig ne próbáljátok másra kenni az ellenzék vergődését, mert csak magatokat égetitek vele!
Szociknak vége 2013.05.12. 18:34:51
@ez a Kígyó éve: Ne zavartasd már magad hogy a 2014es választás egyetlen esélyeséről beszélsz.
Az se zavarjon hogy 81 hónapja vezet a fidesz. Nem kicsit, nagyon. Nem ilyen pártok szoktak embereket cserélni.
Az se zavarjon hogy 81 hónapja vezet a fidesz. Nem kicsit, nagyon. Nem ilyen pártok szoktak embereket cserélni.
Ajtony 2013.05.12. 18:38:46
@hazug fidesznyik: mamád hazudott, amikor apádnak azt mondta, szedi a fogalmazásgátlót :-)
Ajtony 2013.05.12. 18:40:42
@balage_81 reloaded: Majom vagy - Szabó Úr Dombóváron? - index.hu
persze Pityu független :-)
persze Pityu független :-)
fehérfarkas 2013.05.12. 18:41:48
@Scagnetti:
Meg azért azt se felejtsük el, hogy a szocik alatt az Euró 250-270 Ft között mozgott sok ééven keresztül, és a világválság idejében volt 290 Ft. És a Bajnai-kormány intézkedései azt a bizalmat keltették az emberekben, hogy újra visszamegy az Euró/Ft árfolyam a 270-es szintre. Erreföl Matelcsyék elintézték, hogy 2010 óta 290-310 ft között mozogjon. Akik meg euróban és svájci frankban voltak eladósodva a forintgyengülés miatt drasztikusan megugrott a törlesztőrészletük.
A forintgyengülés pedig az exportot és a munkahelyteremtést meg nem tudta segíteteni az "unortodox" és "szabadságharcos" gazdaságpolitika miatt. Talán ha komcsi jelszavak tanulmányozása helyett közgazdasági tankönyveket tanulmányoztak volna Orbánék, akkor most lenne rendesen működő gazdaságunk. És a hitelek visszafizetéésével sem lenne gondjuk az embereknek.
Meg azért azt se felejtsük el, hogy a szocik alatt az Euró 250-270 Ft között mozgott sok ééven keresztül, és a világválság idejében volt 290 Ft. És a Bajnai-kormány intézkedései azt a bizalmat keltették az emberekben, hogy újra visszamegy az Euró/Ft árfolyam a 270-es szintre. Erreföl Matelcsyék elintézték, hogy 2010 óta 290-310 ft között mozogjon. Akik meg euróban és svájci frankban voltak eladósodva a forintgyengülés miatt drasztikusan megugrott a törlesztőrészletük.
A forintgyengülés pedig az exportot és a munkahelyteremtést meg nem tudta segíteteni az "unortodox" és "szabadságharcos" gazdaságpolitika miatt. Talán ha komcsi jelszavak tanulmányozása helyett közgazdasági tankönyveket tanulmányoztak volna Orbánék, akkor most lenne rendesen működő gazdaságunk. És a hitelek visszafizetéésével sem lenne gondjuk az embereknek.
fehérfarkas 2013.05.12. 18:45:23
@eßemfaßom meg áll:
Bocsi, de pontosan ezért akarták a szocik a nagy ellátórendszereket megreformálni. Csakhogy a Fidesz a szociális népszavazással ezt megakadályozta.
A szocik felellőssége az, hogy ahelyett, hogy elmagyarázták volna miért van szükség azokra a lépésekre, inkább megfutamodtak a néépszavazás végeredményét illetően.
Bár a másik oldalról ez úgy is tekinthető, hogy ők legalább tszteletben tartották a nép akaratát - és nem pedig kamu nemzeti konzultációkra hivatkoznak a nép akarata helyett.
Bocsi, de pontosan ezért akarták a szocik a nagy ellátórendszereket megreformálni. Csakhogy a Fidesz a szociális népszavazással ezt megakadályozta.
A szocik felellőssége az, hogy ahelyett, hogy elmagyarázták volna miért van szükség azokra a lépésekre, inkább megfutamodtak a néépszavazás végeredményét illetően.
Bár a másik oldalról ez úgy is tekinthető, hogy ők legalább tszteletben tartották a nép akaratát - és nem pedig kamu nemzeti konzultációkra hivatkoznak a nép akarata helyett.
Ajtony 2013.05.12. 18:46:35
@álfirkász: kiestél a pénzeső alól, amit az elvtársaid alatt megszoktál? - megértem a dühödet
Persze akinek az ősei szálasi alatt fekete, rákosi alatt idején meg csukaszürke cuccot hordtak, annak minden relatív - persze csak ha ilyen zsírfejű
Persze akinek az ősei szálasi alatt fekete, rákosi alatt idején meg csukaszürke cuccot hordtak, annak minden relatív - persze csak ha ilyen zsírfejű
Ajtony 2013.05.12. 18:48:51
@álfirkász: látom előkerült a "csodafegyver".
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 18:48:54
@MetroGoldwinMayer: "81 hónapja vezet a fidesz"
Hol? Egy grafikonon? Vagy a szavazók 30%-a a rablóbandára szavazna? És a többi?
@eßemfaßom meg áll: "2006-ig milyen válság volt? A többi köpködés szót se érdemel."
Minden Orbán-troll csak köpködni tud, nyiván a beltenyészet miatt. Szóval, győzz meg engem mester, a rablóbandád és az agyonszoláriumozott vezíred nagyságáról, például azzal, hogy tételesen felsorolod itt nekem, miből áll az államadósság. Meg hogy ezt melyik kormány mire költötte minden évben. Ha nem teszed, akkor itt tudatlan bunkó módjára osztod a tolvaj pártod propagandáját, és idejársz orálisan kielégíteni a liberális kommentelőket.
Hol? Egy grafikonon? Vagy a szavazók 30%-a a rablóbandára szavazna? És a többi?
@eßemfaßom meg áll: "2006-ig milyen válság volt? A többi köpködés szót se érdemel."
Minden Orbán-troll csak köpködni tud, nyiván a beltenyészet miatt. Szóval, győzz meg engem mester, a rablóbandád és az agyonszoláriumozott vezíred nagyságáról, például azzal, hogy tételesen felsorolod itt nekem, miből áll az államadósság. Meg hogy ezt melyik kormány mire költötte minden évben. Ha nem teszed, akkor itt tudatlan bunkó módjára osztod a tolvaj pártod propagandáját, és idejársz orálisan kielégíteni a liberális kommentelőket.
Szociknak vége 2013.05.12. 18:49:05
@fehérfarkas: Volt az 310 felett Bajnai alatt is. meg 2x akkora infláció, meg 2x akkora alapkamat meg 2x akkora adósság, meg 2x akkora deficit, meg 2x akkora SZJA.
Szociknak vége 2013.05.12. 18:50:59
@fehérfarkas: A szocik itt már semmit sem fognak megreformálni, az is elég amit eddig felmutattak..:)
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 18:51:12
@Scagnetti:
A Mesterházi, amikor megszületett,... Orbán Viktor már ott ugrált a tévében és hazudozott.
Mit akarsz még fiatalabbat ?
Ez a vén csótány már 25 éve rágja a májunkat.
Orbán ezalatt a 25 év alatt csak kétszer győzött választáson,
aztán a többi évben se cserélték le.
De még a kollégiumi szobatársait se.
Az egész brancs nénósautóval született és ki se jött soha a testőrei közül.
Ennél régebben rajtunk rohadó sose megújuló párt nincs is több.
Az emeszpének több vezetője volt, mint ahány választás,
de ez a tetü fideszbanda sose változik.
Akkor most ki a hibás, hogy totális hatalomba került ?
A csecsszopók, mert nem indulnak a választáson ?
Vagy ti,...... ti.
A Mesterházi, amikor megszületett,... Orbán Viktor már ott ugrált a tévében és hazudozott.
Mit akarsz még fiatalabbat ?
Ez a vén csótány már 25 éve rágja a májunkat.
Orbán ezalatt a 25 év alatt csak kétszer győzött választáson,
aztán a többi évben se cserélték le.
De még a kollégiumi szobatársait se.
Az egész brancs nénósautóval született és ki se jött soha a testőrei közül.
Ennél régebben rajtunk rohadó sose megújuló párt nincs is több.
Az emeszpének több vezetője volt, mint ahány választás,
de ez a tetü fideszbanda sose változik.
Akkor most ki a hibás, hogy totális hatalomba került ?
A csecsszopók, mert nem indulnak a választáson ?
Vagy ti,...... ti.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 18:53:09
@MetroGoldwinMayer: Hazudsz. Sorold fel szépen, mennyi volt Bajnai leköszönésekor az euró árfolyam, a benzin és az áfa? Most mennyi, szarházi troll?
Szociknak vége 2013.05.12. 18:53:41
@fehérfarkas: Az unortodox gazdaságpolitika egyértelmüen sikeres. Minden ortodox válságkezelő kormányt elküldtek a picsába (olasz, román, görög, portugál) Orbán meg jó ha nem kap megint 2/3ot.
pánpéter 2013.05.12. 19:04:45
@fehérfarkas:
"most már itt a Varga-csomag is. Ha olyan jó és tartható a költségvetés meg a gazdaság helyezete, akkor mi szükség is van erre az újabb megszorításra?"
ha jól emlékszem, tavaly is végre lett hajtva egy kiigazító csomag, mert Brüsszel azt mondta, nem tartható a 2,7%-os hiánycél. Ehhez képest a végszám 1,9 lett. Brüsszel picit (LOL) elszámolta magát. Kérdem én, idén miért számolnának jól?
"most már itt a Varga-csomag is. Ha olyan jó és tartható a költségvetés meg a gazdaság helyezete, akkor mi szükség is van erre az újabb megszorításra?"
ha jól emlékszem, tavaly is végre lett hajtva egy kiigazító csomag, mert Brüsszel azt mondta, nem tartható a 2,7%-os hiánycél. Ehhez képest a végszám 1,9 lett. Brüsszel picit (LOL) elszámolta magát. Kérdem én, idén miért számolnának jól?
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 19:05:38
@eßemfaßom meg áll: "Le style est l' homme même."
Ezt mondod nekem te, mint szarházi Orbán-troll? Ilyen szaros nick-el? Erre csak annyit tudok mondani, miután válasz helyett csak terelsz, hogy csinálj magadnak kistestvért.
Ezt mondod nekem te, mint szarházi Orbán-troll? Ilyen szaros nick-el? Erre csak annyit tudok mondani, miután válasz helyett csak terelsz, hogy csinálj magadnak kistestvért.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 19:07:42
@pánpéter: "végre lett hajtva egy kiigazító csomag, mert Brüsszel azt mondta"
Hazudsz. Megszorító csomag, mert a kormányod nem tud mást, csak tönkrtenni a gazdaságot és mutyizni.
Hazudsz. Megszorító csomag, mert a kormányod nem tud mást, csak tönkrtenni a gazdaságot és mutyizni.
Májkül 2013.05.12. 19:07:54
@MetroGoldwinMayer: "Az unortodox gazdaságpolitika egyértelmüen sikeres."
Aham, meg a számok is "pont" ezt mutatják te ostoba.
Aham, meg a számok is "pont" ezt mutatják te ostoba.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 19:15:14
Off
Erre régóta kíváncsi vagyok, azok a nickek akik a szájukból kilógó trágyavillával fekáliát köpködve kommunikálnak, tényleg azt hiszik, hogy ezzel értelmes embereket meg tudnak gyözni a mondanivalójukról vagy csak a kis péniszükből/korán megereszkedett mellükből eredő frusztrációt vezetik így le?
Erre régóta kíváncsi vagyok, azok a nickek akik a szájukból kilógó trágyavillával fekáliát köpködve kommunikálnak, tényleg azt hiszik, hogy ezzel értelmes embereket meg tudnak gyözni a mondanivalójukról vagy csak a kis péniszükből/korán megereszkedett mellükből eredő frusztrációt vezetik így le?
2llkedő 2013.05.12. 19:20:36
@MetroGoldwinMayer: "Az unortodox gazdaságpolitika egyértelmüen sikeres."
"""""8. A politikai reformmozgalmak sohasem érhetik el céljukat valamely uralkodó hatalom befolyása és felvilágosító munkája révén, hanem kizárólag a hatalom megszerzése által. Minden világrengetõ eszmének nemcsak joga, hanem kötelessége is, hogy biztosítsa önmaga számára azt az eszközt, mely célkitûzéseinek keresztülvitelét lehetõvé teszi. Az ilyen vállalkozás jogos vagy jogtalan voltának egyetlen földi bírája a siker. """""""
Magyarország jobban teljesít!
"""""8. A politikai reformmozgalmak sohasem érhetik el céljukat valamely uralkodó hatalom befolyása és felvilágosító munkája révén, hanem kizárólag a hatalom megszerzése által. Minden világrengetõ eszmének nemcsak joga, hanem kötelessége is, hogy biztosítsa önmaga számára azt az eszközt, mely célkitûzéseinek keresztülvitelét lehetõvé teszi. Az ilyen vállalkozás jogos vagy jogtalan voltának egyetlen földi bírája a siker. """""""
Magyarország jobban teljesít!
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 19:27:41
@Ajtony: látom megy a mellébeszélés:) azért ennek a szekszárdi manusnak még a nyakára lépnek, de én örülök annak, amikor a párt és ti is nem lát, nem hall, nem beszél üzemmódra kapcsoltok. a politikában ez a biztos leégés előszele, az elfojtás a botrány tuti kezdete, tehát csak így tovább:)
jut eszembe, találós kérdés mindenkinek: melyik az a párt, amelyiknek a saját képviselői inkább külföldre emigrálnak, miközben a párt hatalmon van és állítólag minden rendben az országban?
"Komló, 6-os számú választókörzet Az eddigi fideszes képviselő külföldre távozott."
plusz ugye a siklósi srác...
@MetroGoldwinMayer: "Minden ortodox válságkezelő kormányt elküldtek" - muhaha! és ha kádárt visszasírja a nép, az azt jelenti, hogy kádár jó volt? egyébként nem küldték el az összeset, mert az ír kormány pl a helyén van és az ír gdp növekszik. a görög, portugál helyzetre akkor szerinted mi a megoldás, rajta okoska, fejtsd ki az unortodox nézeteid! adjanak még több állami juttatást az ingyenélő közszolgáknak? a portugál ipar világhírű, a görög mikrochipek és euro 5-ös autók letarolták a világot? volt háttere a költekezésnek, csak a gonosz eu betett nekik? ezt állítod? hatalmas LOL, te aztán egy igazi matolcsy-tanítvány vagy:)))))))
az unortodoxia sikeres, ja. és mitől?:)) a növekvő munkanélküliségtől? a növekvő kivándorlástól? a csökkenő gdp-től? az elköltött 3000 milliárd ellenére? te akkora barom vagy, hogy öröm nézni. égesd még magad, rajta!
jut eszembe, találós kérdés mindenkinek: melyik az a párt, amelyiknek a saját képviselői inkább külföldre emigrálnak, miközben a párt hatalmon van és állítólag minden rendben az országban?
"Komló, 6-os számú választókörzet Az eddigi fideszes képviselő külföldre távozott."
plusz ugye a siklósi srác...
@MetroGoldwinMayer: "Minden ortodox válságkezelő kormányt elküldtek" - muhaha! és ha kádárt visszasírja a nép, az azt jelenti, hogy kádár jó volt? egyébként nem küldték el az összeset, mert az ír kormány pl a helyén van és az ír gdp növekszik. a görög, portugál helyzetre akkor szerinted mi a megoldás, rajta okoska, fejtsd ki az unortodox nézeteid! adjanak még több állami juttatást az ingyenélő közszolgáknak? a portugál ipar világhírű, a görög mikrochipek és euro 5-ös autók letarolták a világot? volt háttere a költekezésnek, csak a gonosz eu betett nekik? ezt állítod? hatalmas LOL, te aztán egy igazi matolcsy-tanítvány vagy:)))))))
az unortodoxia sikeres, ja. és mitől?:)) a növekvő munkanélküliségtől? a növekvő kivándorlástól? a csökkenő gdp-től? az elköltött 3000 milliárd ellenére? te akkora barom vagy, hogy öröm nézni. égesd még magad, rajta!
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 19:28:47
@eßemfaßom meg áll: ezen én is agyalok régóta. szerintem csak önigazolás, kognitív disszonancia. semmi több.
Scagnetti 2013.05.12. 19:35:42
@ez a Kígyó éve: Mesterházy nem fog nyerni, ebben nagyjából biztos lehetsz. Sótlan, semmilyen. Mögötte meg változatlan felállásban ott vannak a régi őskövületek. Szekeres, Lamperth, Kiss, Puch és a többiek. Ezért nem jönnek hozzájuk a szavazók.
Valóban, a Fidesz sem változik semmit. (Ahogy a szavazótáboruk sem nagyon változott 2010-ig. Nem azért lett kétharmad, mert a Fidesz sok szavazót szerzett, hanem mert az MSZP elbukott közel másfélmilliót, így megszűnt az erőegyensúly.) Csakhogy most nem Viktoréknak kell futniuk az eredmény után, hanem az ellenfeleiknek. A Fidesz biztosan nem fog változtatni semmin, ha azt látják, hogy nyerésre állnak. Az viszont nagyon fura, hogy az ellenfeleik, akik látják, hogy nem tudnak előretörni, nem tesznek semmit.
Ti meg szokás szerint azzal veszekedtek, aki megmondja, hol kúrja el az ellenzék. Még véletlenül sem azokkal, akik elkúrják. Ezzel aztán sokra fogtok menni.
Valóban, a Fidesz sem változik semmit. (Ahogy a szavazótáboruk sem nagyon változott 2010-ig. Nem azért lett kétharmad, mert a Fidesz sok szavazót szerzett, hanem mert az MSZP elbukott közel másfélmilliót, így megszűnt az erőegyensúly.) Csakhogy most nem Viktoréknak kell futniuk az eredmény után, hanem az ellenfeleiknek. A Fidesz biztosan nem fog változtatni semmin, ha azt látják, hogy nyerésre állnak. Az viszont nagyon fura, hogy az ellenfeleik, akik látják, hogy nem tudnak előretörni, nem tesznek semmit.
Ti meg szokás szerint azzal veszekedtek, aki megmondja, hol kúrja el az ellenzék. Még véletlenül sem azokkal, akik elkúrják. Ezzel aztán sokra fogtok menni.
Scagnetti 2013.05.12. 19:37:32
@fehérfarkas: A kérdés még mindig ugyanaz. Hogy lehet, hogy egy ilyen szar kormánnyal szemben sem képes az ellenzék semmire?
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 19:47:57
@Scagnetti: azért a fideszről érdemes tudni, hogy a kutatásokban valahogy mindig nyerésre áll. a dolog egyszerű: végy egy fideszes szavazót, ő megmondja büszkén, kire szavaz, mert ő a viktort szereti. végy egy sima szavazót, azt se tudja év közben, kire fog, mert nem érdekli annyira, illetve most pl. nem látja, hogy kire lehetne: bajnaira még nem, az mszp-re már nem. viszont amikor 4 év szívás után eljön a választás napja, akkor a szavazó egy dolgot érez biztosan: hogy eljött az ő ideje. ezért is protest szavazó a bizonytalanok/nem válaszolók többsége, mert akkor vasárnap áll bosszút az elmúlt 4 évért. addig viszont számára értelmetlen cselekedni, ezért is jár kevesebb baloldali szimpatizáns a tüntetésekre. számukra ez nem élet-halál kérdése, még kevésbé közösségi életérzés, ellentétben a fidesz-táborral. tehát a tartalékok még mindig az ellenzék oldalán vannak, mint 2002-ben is.
viszont tény, az mszp nem tud több embert megszólítani, max 1-2% pluszt. független jelölt kell, vagy bajnai, máskülönben bukó lesz a vége.
viszont tény, az mszp nem tud több embert megszólítani, max 1-2% pluszt. független jelölt kell, vagy bajnai, máskülönben bukó lesz a vége.
spawn666 2013.05.12. 19:49:52
@álfirkász:
Igazad van teljes mértékben. Újságíró létére nincs tisztában a fogalmakkal poldi úrrr!
Igazad van teljes mértékben. Újságíró létére nincs tisztában a fogalmakkal poldi úrrr!
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 19:52:48
@Scagnetti: Szóval akkor mégsem elhasznált politikus a Mesterházi,
ahogy az előbb írtad, hanem sótlan.
Hát ott van nektek Orbán, meg a többi kriptaszökevény,
akik olyan izgik..... annyira bájosak.... és be vannak sózva.
Nem kell engem többesszámban szólítanod, mert én vagyok az egy.
Ugye emlékszel ? A többség Orbánt akarja.
Na én az az egy vagyok, aki soha.
Ti pedig vagytok a világ hülyéi ezzel a nyomoronc Orbánotokkal.
Hát szolgáljátok életfogytiglan, ha nem akarjátok leváltani.
Tudod nekem mindegy, ki váltaná le, mert a lényeg az, hogy ne kapjon megerősítést, mert akkor talán mindenki sorra kerül a Bara József után.
De ha nektek jó, akkor csak tegyétek alá a lovat.
ahogy az előbb írtad, hanem sótlan.
Hát ott van nektek Orbán, meg a többi kriptaszökevény,
akik olyan izgik..... annyira bájosak.... és be vannak sózva.
Nem kell engem többesszámban szólítanod, mert én vagyok az egy.
Ugye emlékszel ? A többség Orbánt akarja.
Na én az az egy vagyok, aki soha.
Ti pedig vagytok a világ hülyéi ezzel a nyomoronc Orbánotokkal.
Hát szolgáljátok életfogytiglan, ha nem akarjátok leváltani.
Tudod nekem mindegy, ki váltaná le, mert a lényeg az, hogy ne kapjon megerősítést, mert akkor talán mindenki sorra kerül a Bara József után.
De ha nektek jó, akkor csak tegyétek alá a lovat.
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 20:01:53
Ja és a háttéremberek...
Nagyon meggyőző háttéremberei vannak a Viktorotoknak.
Kilencven éves Mszmp-Központi Bizottság tagoktól a Schmitt Pálokig,
a börtönviselt gyilkosoktól a büntetett előéletű tanácsadókig, meg a vak komondor...
Tényleg. A Viktornak a hátországa a legvonzóbb.
Van mire büszkének lenni.
Nagyon meggyőző háttéremberei vannak a Viktorotoknak.
Kilencven éves Mszmp-Központi Bizottság tagoktól a Schmitt Pálokig,
a börtönviselt gyilkosoktól a büntetett előéletű tanácsadókig, meg a vak komondor...
Tényleg. A Viktornak a hátországa a legvonzóbb.
Van mire büszkének lenni.
Scagnetti 2013.05.12. 20:03:27
@balage_81 reloaded: Ne kezdjük már el megint a közvélemény-kutatásokat szidni. Azok csak megmondják, mi az állás. Persze, ez változhat még, de egyre több embernek van tele a töke úgy általában a politikusokkal, szóval erre építeni nemigen lehet. Mellesleg az a protest szavazó könnyen tévedhet a Jobbik karjaiba is.
Szerintem is legfeljebb Bajnaival van esélyük, de őt mintha a szocik legalább annyira ki akarnák nyírni, mint a Fidesz.
Szerintem is legfeljebb Bajnaival van esélyük, de őt mintha a szocik legalább annyira ki akarnák nyírni, mint a Fidesz.
Scagnetti 2013.05.12. 20:04:23
@ez a Kígyó éve: Te szegénykém nem vagy képes felfogni, hogy aki nem szavaz a tieidre, az még nem biztos, hogy a Viktorra szavaz.
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 20:13:01
@Scagnetti: Fogjon fel téged a szippantókocsi.
A szokásos szöveget nyomod a fidesztrollok mantrájából.
Hogy mennyire nem vagy fidesznyik, csak a komcsikat kéne leváltani, mert nagyon útban vannak.
Mind ezt bugyogjátok a pottyantós mélyéről, trollok.
A szokásos szöveget nyomod a fidesztrollok mantrájából.
Hogy mennyire nem vagy fidesznyik, csak a komcsikat kéne leváltani, mert nagyon útban vannak.
Mind ezt bugyogjátok a pottyantós mélyéről, trollok.
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 20:14:22
@Scagnetti: 2002-ben hasonló volt a helyzet. hatalmas fidesz-előny, aztán a végén sírás. a jobbik azért nem játszik, mert ua. a politikája, mint a fidesznek. multiellenes, eu-ellenes, mindent tagadó, retrográd kommunizmus. semmi oka a szavazónak, hogy rájuk ikszeljen orbán helyett.
Scagnetti 2013.05.12. 20:16:52
@ez a Kígyó éve: Jól van, a mai büfikéd megvolt. Drukkolj csak ennek a béna szar bandának, és keresd tovább a bűnbakot! Kb. ennyi marad neked.
Scagnetti 2013.05.12. 20:19:56
@balage_81 reloaded: Csak 2002-ben még a szocik nem voltak túl egy ekkora pofonon. '98-ban nem sokkal veszítettek, legutóbb viszont majdnem visszaestek harmadiknak. Azért nem írnám le ilyen könnyen a Jobbikot. Ők még mindig elmondhatják magukról, hogy szüzek, és ez ebben mezőnyben sokat számíthat.
veracity 2013.05.12. 20:33:13
Ha-ha-hha-ha-hhaa! Bruha-hha-ha-ha!
Ó, hogy ezek a drága fijjug nem kötik meg azt a szövetséget! Hahahahaha!
Pedig ha mind felsorakoznának a bölcs Bajnai mögé, na akkor aztán lenne diadal! Úgy, de úgy leváltanák az Orbán rezsimet, hogy az csak nnna! Bruhühühüha!
Szövetségbe forrt szabad kezdeményezések pártjai! Hehehehehe!
Ó, hogy ezek a drága fijjug nem kötik meg azt a szövetséget! Hahahahaha!
Pedig ha mind felsorakoznának a bölcs Bajnai mögé, na akkor aztán lenne diadal! Úgy, de úgy leváltanák az Orbán rezsimet, hogy az csak nnna! Bruhühühüha!
Szövetségbe forrt szabad kezdeményezések pártjai! Hehehehehe!
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 20:33:22
@Scagnetti: a szüzesség nem ér semmit önmagában, kormányképesnek is kell lenni. lásd lmp.
@bbwd: igen, leírom neked külön, a jobbik kommunista. semmi más nem vezérli, csak a multik kiebrudalása az országból. plusz a módszerei, az ellenfelek örökös lejáratása, vagyonával való revolverezése a másik kedvencük. gazd.pol. és módszerek tekintetében is kisfidesz.
@bbwd: igen, leírom neked külön, a jobbik kommunista. semmi más nem vezérli, csak a multik kiebrudalása az országból. plusz a módszerei, az ellenfelek örökös lejáratása, vagyonával való revolverezése a másik kedvencük. gazd.pol. és módszerek tekintetében is kisfidesz.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 20:38:26
@spawn666: te valamit félreértettél, azt hiszem. :DDD
Nézd meg a korábbi bejegyzéseit! Szerzőnk nem igazán nevezhető fidesz pártinak. :)
Nézd meg a korábbi bejegyzéseit! Szerzőnk nem igazán nevezhető fidesz pártinak. :)
Scagnetti 2013.05.12. 20:38:32
@balage_81 reloaded: A baj az, hogy ezt a Jobbik sokkal inkább el tudja hitetni magáról, mint az LMP.
Egyallampolgar 2013.05.12. 21:08:54
Még ha a poszt tartalmaz is igazságokat, a felvtés és a következtetés egy nagy marhaság.
Az MSZP mint az idősebb pártok kivétel nélkül kizárólag a saját érdekeiket nézik.
Az MSZP KÉPTELEN A KORMÁNYZÁSRA. Ezt beismerték amikor Gyurcsánnyal elqrták, egyszer majd mégegyszer. Hívtak is új miniszterelnököt meg pénzügyminiszert, hogy ne látszódjanak egy földbe álló gerelynek.
Most éppen ráéreznek az ellenzéki korlátlan locsogás ízére. Ez még megy ezt akarják majd folytatni 2014-ben.
Az MSZP mint az idősebb pártok kivétel nélkül kizárólag a saját érdekeiket nézik.
Az MSZP KÉPTELEN A KORMÁNYZÁSRA. Ezt beismerték amikor Gyurcsánnyal elqrták, egyszer majd mégegyszer. Hívtak is új miniszterelnököt meg pénzügyminiszert, hogy ne látszódjanak egy földbe álló gerelynek.
Most éppen ráéreznek az ellenzéki korlátlan locsogás ízére. Ez még megy ezt akarják majd folytatni 2014-ben.
László Banu 2013.05.12. 21:15:01
Sajnos az emberek agya kivan mosva.Ha a jelenlegi kormány azt ígéri választáskor,hogy a"Távolságot mint üveggolyót megkapod",na az jó lehet.Nyert!
ex-dr. vuk 2013.05.12. 21:19:54
Nem az MSZP-t kell hibaztatni, hanem az embereket... Reg utcan kene lenni es felgyujtani a szekhazakat, emberek! Itt sokkal komolyabb dolog tortenik, mint a gyurcsanyi elkuras! Ebredjetek mar fel!
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 21:28:10
@Egyallampolgar: te agymosott birka! Nem "az MSZP" kúrta el, Gyurcsány sem ezt mondta, hanem a gengszterváltás óta működő összes kormány együttesen. Tudom, a birka lelkednek jobban esik, ha ezt szajkózod, de attól még nem lesz igaz.
bbwd 2013.05.12. 21:39:26
@balage_81 reloaded: az alapvető különbségről elfeledkezel, az pedig az internacionalizmus elutasítása, ami a kommunizmus alapvetése
aki a multikat ki akarja ebrudalni, az sem feltétlenül kommunista, még olvasgass kicsit a témában
aki a multikat ki akarja ebrudalni, az sem feltétlenül kommunista, még olvasgass kicsit a témában
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 22:12:11
@bbwd: gondolom, hogy a jobbik utasítja el az internacionalizmust, csak így érthetted, hisz a kommunizmus meg épp nem. de egyébként a jobbik sem, csak ő a keleti országok kegyét - pl irán - keresi, és a jó-rossz felosztást abból vezeti le, hogy izraelnek ki barátja. ezzel együtt nem attól lesz valaki kommunista, hogy az eszme minden pontját teljesíti, hiszen ilyen alapon kuba vagy é-korea sem az, amennyiben kuba a turisták dollárjaiból, é-korea kínai cégekből és keszongi parkból próbál hasznot húzni. kommunista a mai értelemben az, aki nem képes elfogadni a kapitalizmus alapvetéseit, pl a magántulajdon védelmét, ill. hevesen tapsol a multik adóztatásának olyan alapon, hogy azok multik, tehát ne csináljanak túl nagy profitot. ennek persze nagyító nélkül is láthatóan recesszió az eredménye. inkább neked kéne frissíteni a szótárad és csökkenteni az arcod méretét koma
Szociknak vége 2013.05.12. 22:24:23
@balage_81 reloaded: Hülyeség. A nacionalizmus is keveredik a kapitalizmussal a fidesznél, magyarul szopjon a külföldi multi.
Ez tetszik a magyaroknak ettől nem kommunisták. A nyugatiak is védik a saját piacukat és a coca cola ügynök is kidobatja a pepsis hütőt az ABCből, ettől nem kommunista csak védi az érdekeit.
Ez tetszik a magyaroknak ettől nem kommunisták. A nyugatiak is védik a saját piacukat és a coca cola ügynök is kidobatja a pepsis hütőt az ABCből, ettől nem kommunista csak védi az érdekeit.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 22:48:29
@álfirkász: "Nem "az MSZP" kúrta el, Gyurcsány sem ezt mondta"
Dehogynem ezt mondta.
Hazudni csak akkor érdemes, ha nincs 2 kattintásra bárkitől az ellenőrzés lehetősége.
Dehogynem ezt mondta.
Hazudni csak akkor érdemes, ha nincs 2 kattintásra bárkitől az ellenőrzés lehetősége.
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 22:56:03
@MetroGoldwinMayer: bravo, lángész:
"nacionalizmus is keveredik a kapitalizmussal a fidesznél"
nincs semmiféle állami piacvédelem, ugyanis itt fejre megy az osztályozás: a match és a coop pont ugyanannyira magyar, mint a cba. a haveri kört ne keverd a magyar érdekkel.
jut eszembe, a fogyasztó nem magyar véletlenül? az ő érdekét mennyiben szolgálja, hogy minden döntéssel az olcsóbb multikat (pl tesco) szivatjuk? gondolom idáig már nem sikerült eljutnod neked sem.
és bónusznak: vehettünk volna magyar gyártóktól is buszokat. miért nem vettünk mégsem? hát mert a bank merciket írt elő. na ennyit a piacvédelemről öcsi.
"nacionalizmus is keveredik a kapitalizmussal a fidesznél"
nincs semmiféle állami piacvédelem, ugyanis itt fejre megy az osztályozás: a match és a coop pont ugyanannyira magyar, mint a cba. a haveri kört ne keverd a magyar érdekkel.
jut eszembe, a fogyasztó nem magyar véletlenül? az ő érdekét mennyiben szolgálja, hogy minden döntéssel az olcsóbb multikat (pl tesco) szivatjuk? gondolom idáig már nem sikerült eljutnod neked sem.
és bónusznak: vehettünk volna magyar gyártóktól is buszokat. miért nem vettünk mégsem? hát mert a bank merciket írt elő. na ennyit a piacvédelemről öcsi.
Szociknak vége 2013.05.12. 22:57:59
@eßemfaßom meg áll: Nem kell túlmisztifikálni őszödöt. Ha nincs hangfelvétel Gyurcsány akkor is ugyanúgy kiszop 2/3-ra, legfeljebb Bajnai nem lett volna ME.
Egyáltalán nem emiatt bukott meg a liberális kommunizmus.
Egyáltalán nem emiatt bukott meg a liberális kommunizmus.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 23:00:55
@eßemfaßom meg áll: "azt hiszik, hogy ezzel értelmes embereket meg tudnak gyözni a mondanivalójukról"
Ki mondta neked, hogy vitapartnere vagy itt bárkinek is? Ki akarna meggyőzni egy szerencsétlen Orbán-trollt? Hát hülye vagy te?
A tények makacs dolgok, azokról nem kell "meggyőzni" senkit, lásd a tolvaj pártod legutóbbi mutyiját. Melyik lesz a következő, nem tudod?
Aki értelmes ember, az már felismerte, hogy ti olyanok vagytok, mint Rákosi kommunista agitátorai, akik bekopogtak az emberekhez, meggyőzni őket a Párt igazáról. Ugyanazt csináljátok, bolsevik párt propagandáját nyomjátok, most kopogtatás nélkül, az interneten.ű
Hánynom kell a bolsevik fajtátoktól, azt hittem, hogy már rég kipusztultatok.
Ki mondta neked, hogy vitapartnere vagy itt bárkinek is? Ki akarna meggyőzni egy szerencsétlen Orbán-trollt? Hát hülye vagy te?
A tények makacs dolgok, azokról nem kell "meggyőzni" senkit, lásd a tolvaj pártod legutóbbi mutyiját. Melyik lesz a következő, nem tudod?
Aki értelmes ember, az már felismerte, hogy ti olyanok vagytok, mint Rákosi kommunista agitátorai, akik bekopogtak az emberekhez, meggyőzni őket a Párt igazáról. Ugyanazt csináljátok, bolsevik párt propagandáját nyomjátok, most kopogtatás nélkül, az interneten.ű
Hánynom kell a bolsevik fajtátoktól, azt hittem, hogy már rég kipusztultatok.
Szociknak vége 2013.05.12. 23:01:57
@balage_81 reloaded: A haveri kör konkrétan sokkal magyarab mint a Tesco meg az Auchan. Egyébként is csak a balmédiában létezik.
A magyar fogyasztó érdekét egyáltalán nem szolgálja hogy 1 ft-tal olcsóbb a tej a tescoban, ebben akkor egyetértünk.
Valóban sok magyar dolgot vettünk és sok felesleges külföldi seggét rugdaltuk meg(kajajegy), de nem ez a siker, hanem az hogy az emberek ezt meg is értették, ezért vagytok szopóágon.
A magyar fogyasztó érdekét egyáltalán nem szolgálja hogy 1 ft-tal olcsóbb a tej a tescoban, ebben akkor egyetértünk.
Valóban sok magyar dolgot vettünk és sok felesleges külföldi seggét rugdaltuk meg(kajajegy), de nem ez a siker, hanem az hogy az emberek ezt meg is értették, ezért vagytok szopóágon.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 23:05:21
@MetroGoldwinMayer: "Egyáltalán nem emiatt bukott meg a liberális kommunizmus."
Milyen "liberális kommunizmus" bukott meg? Mit szívsz, kicsi troll?
Milyen "liberális kommunizmus" bukott meg? Mit szívsz, kicsi troll?
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 23:14:18
@MetroGoldwinMayer: nos, mivel a cba kurva drága, valamint évente több millió magyar megy a tesco-ba, te most megint fogtad magad és leálltál vitatkozni ennyi emberrel. na látod, itt a hiba, hogy azt hiszitek, mindenkinél okosabbak vagytok. ettől vagytok olyan szánalmasak. de arra nem válaszoltál hogy a cba mitől van a kedvenc listán, a match és a coop meg miért nem?
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 23:14:56
@MetroGoldwinMayer: "A haveri kör konkrétan sokkal magyarab mint a Tesco meg az Auchan."
Nem magyarabb, hanem tolvaj.
"Egyébként is csak a balmédiában létezik."
Létezik ez a jelenség, te meg egyetértesz vele. Nem gáz, hogy ilyen gyengén trollkodsz? Nem émelyeg a gyomrod, amikor tükörbe nézel?
Nem magyarabb, hanem tolvaj.
"Egyébként is csak a balmédiában létezik."
Létezik ez a jelenség, te meg egyetértesz vele. Nem gáz, hogy ilyen gyengén trollkodsz? Nem émelyeg a gyomrod, amikor tükörbe nézel?
Blogger Géza 2013.05.12. 23:29:42
@fehérfarkas: Az IMF egyáltalán nem adott volna nekünk most 2%-ra hitelt. (Egyébként korábban is drágábban adott.) Olcsóbb volt a dolláros kötvényünk általi finanszírozás.
Blogger Géza 2013.05.12. 23:36:07
@Megoldó: Azért nem említett senki ilyen hülyeséget, mert nem igaz. Magyarországon a GDP 1-2% a folyik be EU-s támogatásként (ami egyáltalán nem csak beruházásokat finanszíroz), míg a GDP 16-17%-t költjük beruházásra. (Az euróövezetben amúgy 18%-ot, az USÁ-ban 15-16%).
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 06:16:57
@eßemfaßom meg áll: kár, hogy anno meghallgattam a szöveg eredeti verzióját. Szóval nektek nem kéne hazugságról pofázni. :D
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.13. 06:59:38
@Blogger Géza: Köszönjük, Emese!
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 08:36:21
@álfirkász: Ja, hogy akkor igazzá válik a hazugságod ha meghallgattad az eredetit (mint kb mindenki akit érdekel a politika)? a tény attól tény marad, GY a szocialistákról és liberálisokról beszél és arról, hogy mit nem csináltak a 4 évük alatt.
fehérfarkas 2013.05.13. 09:36:02
@MetroGoldwinMayer: "Volt az 310 felett Bajnai alatt is. meg 2x akkora infláció, meg 2x akkora alapkamat meg 2x akkora adósság, meg 2x akkora deficit, meg 2x akkora SZJA. "
Pont azt írtam valamelyik korábbi hozzászólásomban, hogy 2008-ban a gazdasági világválságot Gyurcsány nem tudta megfelelően kezelni és emiatt 2009 tavaszán lemondott. A világválság közepén, ami a magyar gazdaságot a mélypontra küldte (-6% GDP visszaesés) vette át Bjnai a kormányzást. Mindenki tudja, aki akkor olvasott gazdasági sajtót, hogy akkoriban nagyon kevés országot finanszíroztak a nagy pénzügyi befektetők és finanszírozók. Így a ft is leértékelődött.
De 2010 márc. 19-én 262 ft/euró volt. 2010 május 10-én a középárfolyam 273 ft/euró. 2010 jún. 7-én már 287 ft/euró. 2010 júl. 29-én ment föl 289 ft/euróra az ominózus Kósa Lajos nyilatkozat hatására (ez volt az Orbán-kormány első évének csúcsa).
2009 márc. 10-én volt szoci időszakban a leggyengébb az árfolyam: 310 ft/euró.
2011. nov 15-én, vagyis 2 évvel később a középárfolyam, megdöntve a gazdasági világválság idején elért rekordját: 316 ft/euró.
2012. jan. 16-án, vagyis 3 évvel a szoci időszak mélypontja után az euró/ft árfolyam újra a csúcspontján: 316 ft/euró. Ezeket sehogy sem lehet Bajnaira és az "elmúlt8év"-re fog.
Magad is megnézheted az adatokat az MNB honlapján:
www.mkb.hu/friss_informaciok/arfolyamok/mnb_kozeparfolyamok/index.html
Pont azt írtam valamelyik korábbi hozzászólásomban, hogy 2008-ban a gazdasági világválságot Gyurcsány nem tudta megfelelően kezelni és emiatt 2009 tavaszán lemondott. A világválság közepén, ami a magyar gazdaságot a mélypontra küldte (-6% GDP visszaesés) vette át Bjnai a kormányzást. Mindenki tudja, aki akkor olvasott gazdasági sajtót, hogy akkoriban nagyon kevés országot finanszíroztak a nagy pénzügyi befektetők és finanszírozók. Így a ft is leértékelődött.
De 2010 márc. 19-én 262 ft/euró volt. 2010 május 10-én a középárfolyam 273 ft/euró. 2010 jún. 7-én már 287 ft/euró. 2010 júl. 29-én ment föl 289 ft/euróra az ominózus Kósa Lajos nyilatkozat hatására (ez volt az Orbán-kormány első évének csúcsa).
2009 márc. 10-én volt szoci időszakban a leggyengébb az árfolyam: 310 ft/euró.
2011. nov 15-én, vagyis 2 évvel később a középárfolyam, megdöntve a gazdasági világválság idején elért rekordját: 316 ft/euró.
2012. jan. 16-án, vagyis 3 évvel a szoci időszak mélypontja után az euró/ft árfolyam újra a csúcspontján: 316 ft/euró. Ezeket sehogy sem lehet Bajnaira és az "elmúlt8év"-re fog.
Magad is megnézheted az adatokat az MNB honlapján:
www.mkb.hu/friss_informaciok/arfolyamok/mnb_kozeparfolyamok/index.html
fehérfarkas 2013.05.13. 10:11:31
@MetroGoldwinMayer: "Az unortodox gazdaságpolitika egyértelmüen sikeres. Minden ortodox válságkezelő kormányt elküldtek a picsába (olasz, román, görög, portugál) Orbán meg jó ha nem kap megint 2/3ot. "
A gazdasági világválság idején, amikor Bajnai 2009 tavaszán átvette a kormány, és 2010-ben amikor átadta Orbánnak:
GDP növekedés %-ban (éves átlag):
2009: -6.5
2010: +1,2
2012: -1,7
Ipari termelés növekedése (%) :
2009: -17.7
2010: 10.7
2012: -1,7
Fogyasztói árindex (%,éves átlag):
2009: 4.2
2010: 4.9
2012: 5,7
A központi költségvetés bruttó adóssága (a GDP %-ában):
2009: 74.0%
2010: 74.9%
2013. márc***: 79,3%
HUF/EUR deviza középárfolyam az időszak végén:
2009: 270.84
2010: 278.75
2012: 291.29
Forrás: az ÁKK honlapja: www.akk.hu/object.6066a3b1-4c6d-4b97-84c5-cd883126b2ec.ivy
*** forrása: hvg.hu/gazdasag/20130423_Megugrott_a_magyar_adossag_hiaba_fizettun
Azért erre én nem lennék annyira büszke. És a számok azt mutatják, hogy Bajnai sikeresen kezelte a válságot, míg Orbán unortodox és "szabadságharcos" gazdaságpolitikája egy nagy csőd.
Az államháztartási hiánnyal szemben egy ideiglenes csökkenést sikerült elérniük, de ennek tarthatatlanságát jelenti, hogy idén 270 mrd ft-os megszorítás már biztosan lesz (az ún. első Varga-csomag), hogy tartani lehessen a tervezett 3% alatti áht hiányt. Az infláció idén pedig a rezsicsökkentésnek köszönhetően alacsony az idei évben (de ezt a rezsicsökkentést minden évben nem lehet eljátszani).
Vagyis a Fidesz elvett 3200 mrd ft manyup megtakarítást + csinált 2700 mrd megszorítást (Matolcsy-csomagok) + most idén megint csinál 270 mrd megszorítást (Varga-csomag), és sem a gazdaság nem akar beindulni, sem az államadósság nem akar csökkenni. Valamit itt nagyon rosszul csinál ez a kormány. És ezért sem Bajnai, sem az "elmúlt8év" nem tehető felelőssé. Ezért egyértelműen az unortodox és "EU/IMF/bankok/külföldi tőke/energiaszolgáltatók elleni szabadságharcos" gazdaságpolitika a felelős.
A gazdasági világválság idején, amikor Bajnai 2009 tavaszán átvette a kormány, és 2010-ben amikor átadta Orbánnak:
GDP növekedés %-ban (éves átlag):
2009: -6.5
2010: +1,2
2012: -1,7
Ipari termelés növekedése (%) :
2009: -17.7
2010: 10.7
2012: -1,7
Fogyasztói árindex (%,éves átlag):
2009: 4.2
2010: 4.9
2012: 5,7
A központi költségvetés bruttó adóssága (a GDP %-ában):
2009: 74.0%
2010: 74.9%
2013. márc***: 79,3%
HUF/EUR deviza középárfolyam az időszak végén:
2009: 270.84
2010: 278.75
2012: 291.29
Forrás: az ÁKK honlapja: www.akk.hu/object.6066a3b1-4c6d-4b97-84c5-cd883126b2ec.ivy
*** forrása: hvg.hu/gazdasag/20130423_Megugrott_a_magyar_adossag_hiaba_fizettun
Azért erre én nem lennék annyira büszke. És a számok azt mutatják, hogy Bajnai sikeresen kezelte a válságot, míg Orbán unortodox és "szabadságharcos" gazdaságpolitikája egy nagy csőd.
Az államháztartási hiánnyal szemben egy ideiglenes csökkenést sikerült elérniük, de ennek tarthatatlanságát jelenti, hogy idén 270 mrd ft-os megszorítás már biztosan lesz (az ún. első Varga-csomag), hogy tartani lehessen a tervezett 3% alatti áht hiányt. Az infláció idén pedig a rezsicsökkentésnek köszönhetően alacsony az idei évben (de ezt a rezsicsökkentést minden évben nem lehet eljátszani).
Vagyis a Fidesz elvett 3200 mrd ft manyup megtakarítást + csinált 2700 mrd megszorítást (Matolcsy-csomagok) + most idén megint csinál 270 mrd megszorítást (Varga-csomag), és sem a gazdaság nem akar beindulni, sem az államadósság nem akar csökkenni. Valamit itt nagyon rosszul csinál ez a kormány. És ezért sem Bajnai, sem az "elmúlt8év" nem tehető felelőssé. Ezért egyértelműen az unortodox és "EU/IMF/bankok/külföldi tőke/energiaszolgáltatók elleni szabadságharcos" gazdaságpolitika a felelős.
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:14:23
@fehérfarkas: és ugye orbánon kívbűl semminek nincs hatása a ft árfolyamára, ilyen piszlicsáré dolgok mint görögország gazdasági összeomlása miatt pánikoló EU az észre se vehető ilyen mesziről.
fehérfarkas 2013.05.13. 10:16:43
@pánpéter:
Bocsi, de a Varga-csomagot nem Brüsszel jelentette be, hanem maga a fideszes gazdasági miniszter Varga Mihály. :)
Ha annyira tartható a hiánycél, akkor minek kell már az 5. hónapban egy 270 mrd-os megszorító csomagot bejelenteni?
Bocsi, de a Varga-csomagot nem Brüsszel jelentette be, hanem maga a fideszes gazdasági miniszter Varga Mihály. :)
Ha annyira tartható a hiánycél, akkor minek kell már az 5. hónapban egy 270 mrd-os megszorító csomagot bejelenteni?
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 10:20:59
@eßemfaßom meg áll: attól még a tényed orbitális hazugság marad, de egy szarházi fidesznyiktől az ember nem is vár mást.
fehérfarkas 2013.05.13. 10:21:53
@eßemfaßom meg áll: "és ugye orbánon kívbűl semminek nincs hatása a ft árfolyamára, ilyen piszlicsáré dolgok mint görögország gazdasági összeomlása miatt pánikoló EU az észre se vehető ilyen mesziről. "
Mert ugye 2008/09 és 2010 elején a szoci kormányok idején ez nem volt hatással az árfolyamra? Furcsa egy hatások ezek, hogy a szocik kormányok idején nincsenek hatással, de a Fidesz kormány idején meg igen :D
Nem lehet, hogy csupán arról van szó, hogy Bajnai tudta kezelni a válságot, a Fidesz meg nem?
Sőt, 2012/13-ban gazdasági világválságról beszélni eléggé abszurd. A világgazdasági válság mélypontja 2008 és 2009 években voltak, és 2010-ben még éreztette hatását. De a 2012-es évben is erre hivatkozni eléggé gyenge érv.
Ráadásul 2008/9-ben nemcsak a görög és déli államok, hanem a legfőbb felvevőpiacunk Németország is visszaesett. Az elmúlt 3 évben viszont már újra nőtt a német gazdaság.
Ja, hogy Orbán ezt nem tudta kihasználni. Akkor ezt kell írni (bevallani), és nem pedig másra mutogatni :)
Mert ugye 2008/09 és 2010 elején a szoci kormányok idején ez nem volt hatással az árfolyamra? Furcsa egy hatások ezek, hogy a szocik kormányok idején nincsenek hatással, de a Fidesz kormány idején meg igen :D
Nem lehet, hogy csupán arról van szó, hogy Bajnai tudta kezelni a válságot, a Fidesz meg nem?
Sőt, 2012/13-ban gazdasági világválságról beszélni eléggé abszurd. A világgazdasági válság mélypontja 2008 és 2009 években voltak, és 2010-ben még éreztette hatását. De a 2012-es évben is erre hivatkozni eléggé gyenge érv.
Ráadásul 2008/9-ben nemcsak a görög és déli államok, hanem a legfőbb felvevőpiacunk Németország is visszaesett. Az elmúlt 3 évben viszont már újra nőtt a német gazdaság.
Ja, hogy Orbán ezt nem tudta kihasználni. Akkor ezt kell írni (bevallani), és nem pedig másra mutogatni :)
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:26:24
@fehérfarkas: érdekes, az eurostat szerint 2009-ben 79,8% volt az adósság
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html
Na most akkor kinek lehet hinni?
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html
Na most akkor kinek lehet hinni?
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:27:33
@álfirkász: Azzal, hogy felveszed a részeg kőműves kocsmai beszédstílusát, még nem válik igazzá a hazugságod.
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:38:28
@fehérfarkas: "Mert ugye 2008/09 és 2010 elején a szoci kormányok idején ez nem volt hatással az árfolyamra?"
Mondtam én, hogy nem volt?
"De a 2012-es évben is erre hivatkozni eléggé gyenge érv."
Görögországot 2012-ben, még az év végén is mentegették nagyon, gondolom emlékszel rá, ha nem aludtad át azt az évet.
www.origo.hu/gazdasag/20121202-nemetorszag-erdekbol-tamogatja-a-gorogoket.html
"A pénzügyminisztérium számításai szerint a jövő évi költségvetésben 730 millió eurós lyukat üt az újabb görög csomag, amelyről hétfő éjjel állapodott meg az euróövezeti pénzügyminiszteri tanács és a Nemzetközi Valutaalap (IMF)."
"Az elmúlt 3 évben viszont már újra nőtt a német gazdaság."
Ja, igazi 3éves szárnyalás ami az egekbe röpíti az egész EU-t és nem is látni a végét olyan magasan van
www.origo.hu/gazdasag/20121128-meg-szenved-a-nemet-gazdasag.html
"Idén még harmatos teljesítményt vár a magyar gazdaság szempontjából kulcsfontosságú német gazdaságtól egy berlini kutatóintézet, de jövőre fellendülés jöhet.
A berlini DIW gazdaságkutató intézet novemberi elemzése szerint az idei negyedik negyedévben a német gazdaság stagnálni fog, jövőre azonban megindulhat a növekedés. "
Mondtam én, hogy nem volt?
"De a 2012-es évben is erre hivatkozni eléggé gyenge érv."
Görögországot 2012-ben, még az év végén is mentegették nagyon, gondolom emlékszel rá, ha nem aludtad át azt az évet.
www.origo.hu/gazdasag/20121202-nemetorszag-erdekbol-tamogatja-a-gorogoket.html
"A pénzügyminisztérium számításai szerint a jövő évi költségvetésben 730 millió eurós lyukat üt az újabb görög csomag, amelyről hétfő éjjel állapodott meg az euróövezeti pénzügyminiszteri tanács és a Nemzetközi Valutaalap (IMF)."
"Az elmúlt 3 évben viszont már újra nőtt a német gazdaság."
Ja, igazi 3éves szárnyalás ami az egekbe röpíti az egész EU-t és nem is látni a végét olyan magasan van
www.origo.hu/gazdasag/20121128-meg-szenved-a-nemet-gazdasag.html
"Idén még harmatos teljesítményt vár a magyar gazdaság szempontjából kulcsfontosságú német gazdaságtól egy berlini kutatóintézet, de jövőre fellendülés jöhet.
A berlini DIW gazdaságkutató intézet novemberi elemzése szerint az idei negyedik negyedévben a német gazdaság stagnálni fog, jövőre azonban megindulhat a növekedés. "
fehérfarkas 2013.05.13. 10:38:36
@Scagnetti: "A kérdés még mindig ugyanaz. Hogy lehet, hogy egy ilyen szar kormánnyal szemben sem képes az ellenzék semmire?"
Mert ez az ország még mindig egy félfeudális periféria mint a Horthy-korszak idején, egy kis Kádári nosztalgiával megspékelve. Szociális demagógia és populizmus kell a népnek egy erős kezű ember vezetésével, akire fel tudnak nézni.
Éppen ezért volt sikeres 2008-ban az ún. szociális népszavazás. Éppen ezért nemcsak leváltották 2010-ben a szocikat, hanem egyenesen 2/3-ot adtak a Fidesznek.
Aki nem ilyen (nem tartozik ebbe a kategóriába), az meg belefásult a politikába, vagy kiábrándult a politikából, és közönyösen fogad mindent ami a politika irányából jön. Ezért lehet az Alkotmányt félévente módosítgatni. Ezért lehet elvenni 3200 mrd ft-nyi manyup megtakarítást. Ezért lehet a teljes dohánypiacot újraosztani a klientúrának.
Gyurcsány és Bajnai ellen egy totális karaktergyilkosságot csinált a Fidesz. Mesterházy pedig szürke. Éppen ezért a Fidesz még most is Bajnai és Gyurcsány ellen kampányol (óriásplakátok, buszok oldalán plakátok, újságjaikban és a közmédiában is velük foglalkoznak, stb). Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak.
Mert ez az ország még mindig egy félfeudális periféria mint a Horthy-korszak idején, egy kis Kádári nosztalgiával megspékelve. Szociális demagógia és populizmus kell a népnek egy erős kezű ember vezetésével, akire fel tudnak nézni.
Éppen ezért volt sikeres 2008-ban az ún. szociális népszavazás. Éppen ezért nemcsak leváltották 2010-ben a szocikat, hanem egyenesen 2/3-ot adtak a Fidesznek.
Aki nem ilyen (nem tartozik ebbe a kategóriába), az meg belefásult a politikába, vagy kiábrándult a politikából, és közönyösen fogad mindent ami a politika irányából jön. Ezért lehet az Alkotmányt félévente módosítgatni. Ezért lehet elvenni 3200 mrd ft-nyi manyup megtakarítást. Ezért lehet a teljes dohánypiacot újraosztani a klientúrának.
Gyurcsány és Bajnai ellen egy totális karaktergyilkosságot csinált a Fidesz. Mesterházy pedig szürke. Éppen ezért a Fidesz még most is Bajnai és Gyurcsány ellen kampányol (óriásplakátok, buszok oldalán plakátok, újságjaikban és a közmédiában is velük foglalkoznak, stb). Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak.
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 11:05:42
@fehérfarkas: "Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak."
Ha az embereket érdekelné a szocik demagóg nyilatkozattengere, többen néznék az atv-t.
Ha az embereket érdekelné a szocik demagóg nyilatkozattengere, többen néznék az atv-t.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 11:11:55
@eßemfaßom meg áll: mit változtat a stílusom azon, hogy egy szarházi fidesznyiktől csak hazugság várható, ahogy jelen esetben te is hazudsz, mi több, rágalmazol (ha Gyurcsány szemszögéből nézem)
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 11:13:02
@eßemfaßom meg áll: szerintem az emberek többségét nem érdekli a politika. A hörr tívít, echot, meg egyéb mocskot emberek csak ritkán nézik/hallgatják. A közönségük többsége agymosott birkák serege.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 11:17:03
www.napi.hu/magyar_gazdasag/ijeszto_kepet_fest_magyarorszagrol_egy_uj_kutatas.553224.html
Gondolom, ezek is hazudnak, és most a valóságban sokkal jobban élünk, mint három éve...
Gondolom, ezek is hazudnak, és most a valóságban sokkal jobban élünk, mint három éve...
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 11:28:16
@álfirkász: az a szép a tényekben, hogy nem a te szarházizásodon mulnak, a "liberálisok", "szocialisták", "magyar szocialista párt" és "négy éve" szavak használatát csak a valóságot nagyon szabadon kezelve lehet "az elmult 16 év minden politikusa" -ként értelmezni. Annyira szabadon kell kezelni, hogy azt a köznyelv a hazugság szóval jelőli.
pánpéter 2013.05.13. 11:28:26
@fehérfarkas:
tavaly is vita volt Brüsszellel. Akkor is azt mondták, hogy nem lesz tartható a 2,7%, ezért még húzni kell. aztán kiderült, hogy a hiánycélt Brüsszel elszámolta, és nem 2,7-lett, hanem 1,9...
most sem lesz ez másként...
tavaly is vita volt Brüsszellel. Akkor is azt mondták, hogy nem lesz tartható a 2,7%, ezért még húzni kell. aztán kiderült, hogy a hiánycélt Brüsszel elszámolta, és nem 2,7-lett, hanem 1,9...
most sem lesz ez másként...
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 11:35:06
@álfirkász:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/ijeszto_kepet_fest_magyarorszagrol_egy_uj_kutatas.553224.html
"A Tárki kutatói szerint a jóléti ellátásokban 2009 óta bekövetkezett változások is erősítették az egyenlőtlenség és a társadalmi polarizáció folyamatait, miután azok az amúgy is sérülékeny társadalmi csoportokat érintették negatívan. "
Ez a mocsok orbán már 2009-ben is elszegényitette az embereket. De majd jön Bajnai, a Megváltó. Most kicsit töröm a fejem, hogy is hívták a melnököt 2009-ben?
Ez jó, ennyit arról, hogy a diktátor orbán miatt mindenki elmenekül az országból ajvék ajvék:
"Nincs magyar exodus
Bár az EU-csatlakozás utáni években megnőtt mind a munkavállalási, mind a tanulási célú migráció, korántsem beszélhetünk új magyar exodusról - derült ki a Tárki most publikált tanulmányából. A magyarok kivándorlásának mértéke ugyanis továbbra is a régiós átlag alatt van, az uniós országokban élő magyarok aránya pedig elhanyagolható a teljes magyar népességhez képest (a régiós országok közül egyedül Csehország múl minket alul ebből a szempontból)."
Köszi a cikket :)
www.napi.hu/magyar_gazdasag/ijeszto_kepet_fest_magyarorszagrol_egy_uj_kutatas.553224.html
"A Tárki kutatói szerint a jóléti ellátásokban 2009 óta bekövetkezett változások is erősítették az egyenlőtlenség és a társadalmi polarizáció folyamatait, miután azok az amúgy is sérülékeny társadalmi csoportokat érintették negatívan. "
Ez a mocsok orbán már 2009-ben is elszegényitette az embereket. De majd jön Bajnai, a Megváltó. Most kicsit töröm a fejem, hogy is hívták a melnököt 2009-ben?
Ez jó, ennyit arról, hogy a diktátor orbán miatt mindenki elmenekül az országból ajvék ajvék:
"Nincs magyar exodus
Bár az EU-csatlakozás utáni években megnőtt mind a munkavállalási, mind a tanulási célú migráció, korántsem beszélhetünk új magyar exodusról - derült ki a Tárki most publikált tanulmányából. A magyarok kivándorlásának mértéke ugyanis továbbra is a régiós átlag alatt van, az uniós országokban élő magyarok aránya pedig elhanyagolható a teljes magyar népességhez képest (a régiós országok közül egyedül Csehország múl minket alul ebből a szempontból)."
Köszi a cikket :)
fehérfarkas 2013.05.13. 12:01:10
@eßemfaßom meg áll: "érdekes, az eurostat szerint 2009-ben 79,8% volt az adósság
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html
Na most akkor kinek lehet hinni? "
Mind a kettőnek. Én az ÁKK honlapjáról a köponti költségvetés bruttó adósságát tettem be, te pedig az államháztartásét (a kettő nem ugyanaz: az áht-ba olyanok is beletartoznak, amik a központi költségvetésbe nem).
De a végeredmény mindkettőnél ugyanaz, hogy most a Fidesz-kormány alatt magasabb mint Bajnai idején. 2011/12-ben enyhe csökkenés után 2013 márciusára ez is nőtt.
A 3200 mrd ft manyup megtakarítás államosítása + 2700 mrd ft megszorítás (Matolcsy-csomagok) = 5900 mrd ft plusz pénz került a központi költségvetéshez (és így az államháztartásba is). Az államadósság mégsem csökkent ennek a mértékével, de még a töredékével sem (azzal indokolva, hogy csak a töredéke lett erre fordítva). Akkor hol ez a pénz? Mi lett ezzel a pénzzel? 5900 mrd ft - felfogtad ennek a mennyiségét?
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html
Na most akkor kinek lehet hinni? "
Mind a kettőnek. Én az ÁKK honlapjáról a köponti költségvetés bruttó adósságát tettem be, te pedig az államháztartásét (a kettő nem ugyanaz: az áht-ba olyanok is beletartoznak, amik a központi költségvetésbe nem).
De a végeredmény mindkettőnél ugyanaz, hogy most a Fidesz-kormány alatt magasabb mint Bajnai idején. 2011/12-ben enyhe csökkenés után 2013 márciusára ez is nőtt.
A 3200 mrd ft manyup megtakarítás államosítása + 2700 mrd ft megszorítás (Matolcsy-csomagok) = 5900 mrd ft plusz pénz került a központi költségvetéshez (és így az államháztartásba is). Az államadósság mégsem csökkent ennek a mértékével, de még a töredékével sem (azzal indokolva, hogy csak a töredéke lett erre fordítva). Akkor hol ez a pénz? Mi lett ezzel a pénzzel? 5900 mrd ft - felfogtad ennek a mennyiségét?
fehérfarkas 2013.05.13. 12:11:02
@pánpéter: "tavaly is vita volt Brüsszellel. Akkor is azt mondták, hogy nem lesz tartható a 2,7%, ezért még húzni kell. aztán kiderült, hogy a hiánycélt Brüsszel elszámolta, és nem 2,7-lett, hanem 1,9..."
Ugye emléxel a tavaly őszre, amikor hetente jelentett be a kormány új megszorításokat, új adónemeket, vagy nem meglévő adók emelését? Na, így sikerült tartani a hiánycélt. Sőt, még decemberben is többször módosította (apróbb megszorítások és zárolások) a kormány a költségvetést, hogy kitűzött hiánycélt tartani lehessen. Lehet, hogy a Fidesz szótárban ez a stabil és tartható költségvetésnek a szinonimája, de a valóságban erre nem stabilt használják, hanem azt: a költségvetés tavaly többször összeomlott, és csak a folyamatos módosításokkal tudták a fenntarthatóság látszatát idézni. A valóságban pótköltségvetést kellett volna készíteni (csak ugye ez a kudarcuk beismerését jelentette volna).
egyébként ha olyan tökéletes az unortodox gazdaságpolitika, akkor minek kellett a 3200 mrd ft manyup megtakarításokat elvenni + melléje 2700 mrd megszorítást bevezetni az elmúlt 3 évben? És miért kell már idei első félévben is 270 mrd ft megszorítást bevezetni csak azért, hogy a tervezett hiányszám teljesíthető legyen?
Ugye emléxel a tavaly őszre, amikor hetente jelentett be a kormány új megszorításokat, új adónemeket, vagy nem meglévő adók emelését? Na, így sikerült tartani a hiánycélt. Sőt, még decemberben is többször módosította (apróbb megszorítások és zárolások) a kormány a költségvetést, hogy kitűzött hiánycélt tartani lehessen. Lehet, hogy a Fidesz szótárban ez a stabil és tartható költségvetésnek a szinonimája, de a valóságban erre nem stabilt használják, hanem azt: a költségvetés tavaly többször összeomlott, és csak a folyamatos módosításokkal tudták a fenntarthatóság látszatát idézni. A valóságban pótköltségvetést kellett volna készíteni (csak ugye ez a kudarcuk beismerését jelentette volna).
egyébként ha olyan tökéletes az unortodox gazdaságpolitika, akkor minek kellett a 3200 mrd ft manyup megtakarításokat elvenni + melléje 2700 mrd megszorítást bevezetni az elmúlt 3 évben? És miért kell már idei első félévben is 270 mrd ft megszorítást bevezetni csak azért, hogy a tervezett hiányszám teljesíthető legyen?
Scagnetti 2013.05.13. 13:20:11
@fehérfarkas: "Mert ez az ország még mindig egy félfeudális periféria mint a Horthy-korszak idején, egy kis Kádári nosztalgiával megspékelve. Szociális demagógia és populizmus kell a népnek egy erős kezű ember vezetésével, akire fel tudnak nézni. "
Ezzel egyetértek, de a populizmus pont olyan dolog, amiben a szocik is jók. (Mintha ők is azzal nyertek volna választást régebben.) És ha megnézzük a licitversenyt, hogy a 10% rezsicsökkentésre válaszul ők még többet akarnak, akkor látjuk, hogy populisták ezek eléggé, tehát a probléma máshol van.
Az erős vezető valóban hiányzik, Mesterházy egy vicc, Bajnai se sokkal jobb ebben. De mikor utoljára volt erős vezetőjük, akkor is csúnyán leégtek. Pedig dumában Ferit tényleg nem lehetett megverni.
"Éppen ezért volt sikeres 2008-ban az ún. szociális népszavazás."
Ha pénztárcáról van szó, akkor persze, hogy sikeres. És ott volt még a szocikkal szembeni elégedetlenség is. De azt hiszem, ezt Horn G. már elmondta aznap este.
"Éppen ezért nemcsak leváltották 2010-ben a szocikat, hanem egyenesen 2/3-ot adtak a Fidesznek. "
Szerintem egy csomó ember nem látja, miből is jött a kétharmad. A Fidesz szerzett pár százezer szavazatot 2006 és 2010 között, de ez még nem lett volna elég, csak egy sima győzelemre. Még az abszolút többségre sem biztos. A kétharmadhoz az kellett, hogy az egyetlen nagy ellenfelük, az MSZP elveszítse szavazói közel kétharmadát. Egyesek persze ezt is a Fideszre fogják, de ezen igazán csak nevetni lehet.
"Aki nem ilyen (nem tartozik ebbe a kategóriába), az meg belefásult a politikába, vagy kiábrándult a politikából, és közönyösen fogad mindent ami a politika irányából jön. Ezért lehet az Alkotmányt félévente módosítgatni. Ezért lehet elvenni 3200 mrd ft-nyi manyup megtakarítást. Ezért lehet a teljes dohánypiacot újraosztani a klientúrának. "
Csoda a fásultság, mikor minden oldalon olyan jelöltek vannak, akik már kormányoztak régebben, és egyiküket sem sírja vissza a nép?
Az alkotmány az átlagembert kurvára nem érdekli. A manyupot meg azért lehetett ilyen könnyen lenyúlni, mert az a szavazó számára egy láthatatlan valami volt, amit egyszer talán megkap valamikor, de nem olyan, mint egy bankszámlán elhelyezett pénz, ami bármikor felvehető és elkölthető. A többség azt sem tudta, mi az.
"Gyurcsány és Bajnai ellen egy totális karaktergyilkosságot csinált a Fidesz. Mesterházy pedig szürke. Éppen ezért a Fidesz még most is Bajnai és Gyurcsány ellen kampányol (óriásplakátok, buszok oldalán plakátok, újságjaikban és a közmédiában is velük foglalkoznak, stb)."
Semjén jól bedobta a gumicsontot ezzel a karaktergyilkossággal, azóta mindent erre lehet fogni. Gyurcsányt nem kellett karaktergyilkolni, megtette ezt ő saját maga, mikor a választás után pár héttel már teljesen másról beszélt, mint előtte. Őszöd már csak hab volt a tortán, mellesleg a legvalószínűbb, hogy szoci kezek juttatták ki a felvételt, mert nem tetszett nekik a Gyurcsány által erőltetett liberális fordulat.
A mostani kampányban talán az egyetlen valódi, a Bajnai elleni. Tőle ténylegesen tarthat a Fidesz. Gyurcsányról csak azért beszélnek, mert a 2010 előtti időszak emblematikus figurája, és általa az egész szoclib ellenzéket lehet támadni. Valós veszélyt a Fideszre nem jelent.
"Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak."
A nyilatkozataikat hallgatva, ez nem olyan nagy veszteség. Azért van még bőven hely, ahol elmondhatják a magukét. A közmédiából valóban ki lettek pucolva, de ezen egy hatalomváltás könnyen változtathat. És akkor jöhet vissza a Napkelte a köztévébe, csupa nekik kedves emberrel.
A magyar közmédiát fel kellene szántani és sóval beszórni, mert mióta van, semmi másra nem jó, csak hogy az aktuális hatalom szócsöve legyen.
De legalább az pozitívum, hogy sok-sok éve folyamatosan zuhan a nézettsége. Talán ez is elősegíti a pusztulását.
Ezzel egyetértek, de a populizmus pont olyan dolog, amiben a szocik is jók. (Mintha ők is azzal nyertek volna választást régebben.) És ha megnézzük a licitversenyt, hogy a 10% rezsicsökkentésre válaszul ők még többet akarnak, akkor látjuk, hogy populisták ezek eléggé, tehát a probléma máshol van.
Az erős vezető valóban hiányzik, Mesterházy egy vicc, Bajnai se sokkal jobb ebben. De mikor utoljára volt erős vezetőjük, akkor is csúnyán leégtek. Pedig dumában Ferit tényleg nem lehetett megverni.
"Éppen ezért volt sikeres 2008-ban az ún. szociális népszavazás."
Ha pénztárcáról van szó, akkor persze, hogy sikeres. És ott volt még a szocikkal szembeni elégedetlenség is. De azt hiszem, ezt Horn G. már elmondta aznap este.
"Éppen ezért nemcsak leváltották 2010-ben a szocikat, hanem egyenesen 2/3-ot adtak a Fidesznek. "
Szerintem egy csomó ember nem látja, miből is jött a kétharmad. A Fidesz szerzett pár százezer szavazatot 2006 és 2010 között, de ez még nem lett volna elég, csak egy sima győzelemre. Még az abszolút többségre sem biztos. A kétharmadhoz az kellett, hogy az egyetlen nagy ellenfelük, az MSZP elveszítse szavazói közel kétharmadát. Egyesek persze ezt is a Fideszre fogják, de ezen igazán csak nevetni lehet.
"Aki nem ilyen (nem tartozik ebbe a kategóriába), az meg belefásult a politikába, vagy kiábrándult a politikából, és közönyösen fogad mindent ami a politika irányából jön. Ezért lehet az Alkotmányt félévente módosítgatni. Ezért lehet elvenni 3200 mrd ft-nyi manyup megtakarítást. Ezért lehet a teljes dohánypiacot újraosztani a klientúrának. "
Csoda a fásultság, mikor minden oldalon olyan jelöltek vannak, akik már kormányoztak régebben, és egyiküket sem sírja vissza a nép?
Az alkotmány az átlagembert kurvára nem érdekli. A manyupot meg azért lehetett ilyen könnyen lenyúlni, mert az a szavazó számára egy láthatatlan valami volt, amit egyszer talán megkap valamikor, de nem olyan, mint egy bankszámlán elhelyezett pénz, ami bármikor felvehető és elkölthető. A többség azt sem tudta, mi az.
"Gyurcsány és Bajnai ellen egy totális karaktergyilkosságot csinált a Fidesz. Mesterházy pedig szürke. Éppen ezért a Fidesz még most is Bajnai és Gyurcsány ellen kampányol (óriásplakátok, buszok oldalán plakátok, újságjaikban és a közmédiában is velük foglalkoznak, stb)."
Semjén jól bedobta a gumicsontot ezzel a karaktergyilkossággal, azóta mindent erre lehet fogni. Gyurcsányt nem kellett karaktergyilkolni, megtette ezt ő saját maga, mikor a választás után pár héttel már teljesen másról beszélt, mint előtte. Őszöd már csak hab volt a tortán, mellesleg a legvalószínűbb, hogy szoci kezek juttatták ki a felvételt, mert nem tetszett nekik a Gyurcsány által erőltetett liberális fordulat.
A mostani kampányban talán az egyetlen valódi, a Bajnai elleni. Tőle ténylegesen tarthat a Fidesz. Gyurcsányról csak azért beszélnek, mert a 2010 előtti időszak emblematikus figurája, és általa az egész szoclib ellenzéket lehet támadni. Valós veszélyt a Fideszre nem jelent.
"Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak."
A nyilatkozataikat hallgatva, ez nem olyan nagy veszteség. Azért van még bőven hely, ahol elmondhatják a magukét. A közmédiából valóban ki lettek pucolva, de ezen egy hatalomváltás könnyen változtathat. És akkor jöhet vissza a Napkelte a köztévébe, csupa nekik kedves emberrel.
A magyar közmédiát fel kellene szántani és sóval beszórni, mert mióta van, semmi másra nem jó, csak hogy az aktuális hatalom szócsöve legyen.
De legalább az pozitívum, hogy sok-sok éve folyamatosan zuhan a nézettsége. Talán ez is elősegíti a pusztulását.
pánpéter 2013.05.13. 16:02:01
@fehérfarkas: akkor leírom még egyszer, hátha sikerül megértened.
a kormány azért módosította a költségvetést tavaly többször is, mert Brüsszel azt mondta, hogy nem lesz tartható a 2,7%-os hiánycél. Módosította a költségvetést, aztán nem 2,7% lett a szám, hanem 1,9. Ergo Brüsszel nem jól számolt, ezért volt vita a Kormánnyal.
Érted? A kormány azt mondta, tartható a hiánycél az eredeti számokkal. Brüsszel azt mondta hogy nem. Erre a kormány módosított, a hiány meg nem 2,7 lett, hanem 1,9.
A mostani módosítás az idei évre 97 milliárd, és megint azért történik, mert Brüsszel szerint nem lesz tartható a hiánycél Deja vu érzése van az embernek....
a 270 milliárdban pedig benne van a 2014-es év is.
De a kérdés itt az, ha tavaly Brüsszel tévedet - és ugye tévedett, ez most már tény kérdés - mi a garancia arra, hogy idén nem téved?
a kormány azért módosította a költségvetést tavaly többször is, mert Brüsszel azt mondta, hogy nem lesz tartható a 2,7%-os hiánycél. Módosította a költségvetést, aztán nem 2,7% lett a szám, hanem 1,9. Ergo Brüsszel nem jól számolt, ezért volt vita a Kormánnyal.
Érted? A kormány azt mondta, tartható a hiánycél az eredeti számokkal. Brüsszel azt mondta hogy nem. Erre a kormány módosított, a hiány meg nem 2,7 lett, hanem 1,9.
A mostani módosítás az idei évre 97 milliárd, és megint azért történik, mert Brüsszel szerint nem lesz tartható a hiánycél Deja vu érzése van az embernek....
a 270 milliárdban pedig benne van a 2014-es év is.
De a kérdés itt az, ha tavaly Brüsszel tévedet - és ugye tévedett, ez most már tény kérdés - mi a garancia arra, hogy idén nem téved?
fehérfarkas 2013.05.13. 20:41:24
@pánpéter:
Elég érdekes logika, hogy folyamatosan beszólunk Brüsszelnek, nem teljesítünk számos követelményt, de a költségvetés számításánál úgy ugrálunk, ahogy ők fütyülnek :D
Azon nem gondolkodsz, hogy esetleg a saját kormányunk is tud számolni, és Brüsszel nélkül is ki tudták számolni, hogy a megszorítások nélkül nem lesz tartható a hiánycél?
Az pedig, hogy többet is megszorítottak, és emiatt alacsonyabb lett a tervezettnél azért nem egy hűdenagy öröm, amikor ematt nőtt egy csomó adó, és lettek új adók bevezetve (amik ugye "nem épülnek be az árba", meg a "vállalkozók nem hárítják át a fogyasztókra" - ugye emléxel ezekre a lózungokra a tavalyi évről?).
A dilettantizmus példája a tavalyi költségvetési év. Kb. 15x módosították év közben a költségvetés. Még decemberben is. Ezt hiába akarod Brüsszelre fogni, ez nem Brüsszel hibája, hogy a magyar kormány össze-vissza módosította (októberben hetente volt módosítás).
Elég érdekes logika, hogy folyamatosan beszólunk Brüsszelnek, nem teljesítünk számos követelményt, de a költségvetés számításánál úgy ugrálunk, ahogy ők fütyülnek :D
Azon nem gondolkodsz, hogy esetleg a saját kormányunk is tud számolni, és Brüsszel nélkül is ki tudták számolni, hogy a megszorítások nélkül nem lesz tartható a hiánycél?
Az pedig, hogy többet is megszorítottak, és emiatt alacsonyabb lett a tervezettnél azért nem egy hűdenagy öröm, amikor ematt nőtt egy csomó adó, és lettek új adók bevezetve (amik ugye "nem épülnek be az árba", meg a "vállalkozók nem hárítják át a fogyasztókra" - ugye emléxel ezekre a lózungokra a tavalyi évről?).
A dilettantizmus példája a tavalyi költségvetési év. Kb. 15x módosították év közben a költségvetés. Még decemberben is. Ezt hiába akarod Brüsszelre fogni, ez nem Brüsszel hibája, hogy a magyar kormány össze-vissza módosította (októberben hetente volt módosítás).
fehérfarkas 2013.05.13. 20:53:37
@pánpéter: "Érted? A kormány azt mondta, tartható a hiánycél az eredeti számokkal. Brüsszel azt mondta hogy nem. Erre a kormány módosított, a hiány meg nem 2,7 lett, hanem 1,9. "
A metamatika az matematika. Az 1x1 az 1x1. Akárki mondja az akkor is ugyanaz.
Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani? Nem az lett volna a legjobb bizonyíték a kormány igazára, ha nem módostják, és év végére kijön a tervezett hiány nagysága?
Vagy valami unortodox matematikáról van szó?
Vagy csupán arról van szó, hogy a Fidesz soha, de SOHA nem ismeri el, ha hibázott, és mindig másra keni. Ezt éppen Brüsszelre.
Pedig csak az általános iskolai matekkönyvet kellene elővenni (a főiskolásat ajánlani sem merem, mert abban már függvényanalízis, valószínűségszámítás, deriválás, intgrálás, stb is található és a Matolcsy vezett gazdasági minisztériumnak felfoghatatlan, de az általános iskolai matekkal talán még ők is megbírkóztak - ne vedd el tőlük ezt a dicsőséget, mondván, hogy még ezt is csak Brüsszel utasítására csinálták).
A metamatika az matematika. Az 1x1 az 1x1. Akárki mondja az akkor is ugyanaz.
Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani? Nem az lett volna a legjobb bizonyíték a kormány igazára, ha nem módostják, és év végére kijön a tervezett hiány nagysága?
Vagy valami unortodox matematikáról van szó?
Vagy csupán arról van szó, hogy a Fidesz soha, de SOHA nem ismeri el, ha hibázott, és mindig másra keni. Ezt éppen Brüsszelre.
Pedig csak az általános iskolai matekkönyvet kellene elővenni (a főiskolásat ajánlani sem merem, mert abban már függvényanalízis, valószínűségszámítás, deriválás, intgrálás, stb is található és a Matolcsy vezett gazdasági minisztériumnak felfoghatatlan, de az általános iskolai matekkal talán még ők is megbírkóztak - ne vedd el tőlük ezt a dicsőséget, mondván, hogy még ezt is csak Brüsszel utasítására csinálták).
pánpéter 2013.05.13. 21:09:12
@fehérfarkas:
Megpróbálom még egyszer, érthetően. A magyar kormány és Brüsszel között tavaly vita volt a hiánycél tarthatóságáról. Olvass utána, találsz kb. 500 cikket erről a neten.
Az utolsó, 700 milliárdos csomag körül volt a legnagyobb vita. A Kormány álláspontja az volt, hogy nincs rá szükség, mert enélkül is meglesz a 2,7%. Brüsszel meg azt mondta, hogy nem, kell az a 700 milliárd, mert enélkül 3% fölött lesz a hiány.
A 700 milliárdos csomag megszületett, majd idén márciusban kiderült, hogy a hiány nem 2,7% lett, ahogy Brüsszel mondta, hanem kevesebb, lényegesen kevesebb, 1,9%, ahogy azt a Kormány mondta.
Hogy értsd, a cél a túlzott deficit eljárásból való kikerülés. Ezen cél elérése érdekében a Kormány elég sok mindent megtesz, ahogy láthatod.
A helyzet most is az, hogy Brüsszelnek nem az idei számokkal van baja, hanem a 2014-es számra mondta azt, hogy nem tartható.
"Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani" - a Kormány azt mondta hogy tartható, Brüsszel azt hogy nem. Módosítottak, aztán nem Brüsszelnek lett igaza, hanem a Kormánynak.
"Vagy csupán arról van szó, hogy a Fidesz soha, de SOHA nem ismeri el, ha hibázott, és mindig másra keni." - ebben a konkrét esetben Brüsszel számolta el magát.
Megpróbálom még egyszer, érthetően. A magyar kormány és Brüsszel között tavaly vita volt a hiánycél tarthatóságáról. Olvass utána, találsz kb. 500 cikket erről a neten.
Az utolsó, 700 milliárdos csomag körül volt a legnagyobb vita. A Kormány álláspontja az volt, hogy nincs rá szükség, mert enélkül is meglesz a 2,7%. Brüsszel meg azt mondta, hogy nem, kell az a 700 milliárd, mert enélkül 3% fölött lesz a hiány.
A 700 milliárdos csomag megszületett, majd idén márciusban kiderült, hogy a hiány nem 2,7% lett, ahogy Brüsszel mondta, hanem kevesebb, lényegesen kevesebb, 1,9%, ahogy azt a Kormány mondta.
Hogy értsd, a cél a túlzott deficit eljárásból való kikerülés. Ezen cél elérése érdekében a Kormány elég sok mindent megtesz, ahogy láthatod.
A helyzet most is az, hogy Brüsszelnek nem az idei számokkal van baja, hanem a 2014-es számra mondta azt, hogy nem tartható.
"Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani" - a Kormány azt mondta hogy tartható, Brüsszel azt hogy nem. Módosítottak, aztán nem Brüsszelnek lett igaza, hanem a Kormánynak.
"Vagy csupán arról van szó, hogy a Fidesz soha, de SOHA nem ismeri el, ha hibázott, és mindig másra keni." - ebben a konkrét esetben Brüsszel számolta el magát.
fehérfarkas 2013.05.13. 21:24:03
@pánpéter:
Fölösleges veled vitázni. CSak megismételni tudom amit írtam, hogy a metamatika az matematika. Az 1x1 az 1x1. Akárki mondja az akkor is ugyanaz. Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani?
Folyamatosan megszegjük az EU-s alapelveket és Brüsszelnek folyamatosan beintünk, ebben meg egyből ugrunk csak mert Brüsszel azt mondta, hogy szerinte nem tartható?
Ha a kormány biztos abban, hogy tartható, akkor miért nem áll ki az igazáért? Ennél kisebb ügyekben is állandóan beszól Brüsszelnek, ebben meg még saját jogos(nak vélt) igazát sem képviseli? Nem ellentmondás és következetlenség ez?
Ha a kormány biztos abban, hogy a hiánycél tartható, akkor minek módosítja a költségvetés? A matematika úgy is őt fogja igazolni?
Vagy inkább arról van szó, hogy nagyon jól tudták, hogy nem tartható a hiánycél, és azért módosították tavaly kb 15x a költségvetést. Akkor is amikor Brüsszel nem is szólt (pl. szeptember-október hónapokban, amikor hetente módosult a költségvetés - és Brüsszel nem is nyilatkozott hetente ezzel kapcsolatban)
"ebben a konkrét esetben Brüsszel számolta el magát."
Mit számolt el magát? Brüsszel jelezte, hogy nem lesz tartható a hiánycél.
A kormány meg módosított a költségvetésen (megszortások).
Honnan tudta volna előre Brüsszel, hogy a kormány milyen intézkedéseket és lépéseket fog tenni a hiánycél tartása érdekében?
Brüsszel csak jelezte, hogy ha nem változtat a költségvetésen a kormány, akkor nem lesz tartható a hiánycél. A konkrét lépéseket és döntéseket a kormány hozta meg. Igencsak sok döntésével kapcsolatban az ellenzék és a gazdasági szereplők is hallatták a hangukat és nem tetszésüket.
Ha a kormány annyira biztos volt abban, hogy tartható a hiánycél, akkor minek módosított a költségvetésen? Az pedig, hogy hogyan és hányszor (kb 15x) módosított rajta, ahhoz Brüsszelnek semmi köze, mert Matolcsy vezette gazdasági tárca, és Lázár, Kósa meg Rogán egyéni képviselői indítványaival módosították. Márpedig ha jól tudom, akkor ők nem EU bürokraták, hanem a Fidesz minisztere és képviselői.
Fölösleges veled vitázni. CSak megismételni tudom amit írtam, hogy a metamatika az matematika. Az 1x1 az 1x1. Akárki mondja az akkor is ugyanaz. Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani?
Folyamatosan megszegjük az EU-s alapelveket és Brüsszelnek folyamatosan beintünk, ebben meg egyből ugrunk csak mert Brüsszel azt mondta, hogy szerinte nem tartható?
Ha a kormány biztos abban, hogy tartható, akkor miért nem áll ki az igazáért? Ennél kisebb ügyekben is állandóan beszól Brüsszelnek, ebben meg még saját jogos(nak vélt) igazát sem képviseli? Nem ellentmondás és következetlenség ez?
Ha a kormány biztos abban, hogy a hiánycél tartható, akkor minek módosítja a költségvetés? A matematika úgy is őt fogja igazolni?
Vagy inkább arról van szó, hogy nagyon jól tudták, hogy nem tartható a hiánycél, és azért módosították tavaly kb 15x a költségvetést. Akkor is amikor Brüsszel nem is szólt (pl. szeptember-október hónapokban, amikor hetente módosult a költségvetés - és Brüsszel nem is nyilatkozott hetente ezzel kapcsolatban)
"ebben a konkrét esetben Brüsszel számolta el magát."
Mit számolt el magát? Brüsszel jelezte, hogy nem lesz tartható a hiánycél.
A kormány meg módosított a költségvetésen (megszortások).
Honnan tudta volna előre Brüsszel, hogy a kormány milyen intézkedéseket és lépéseket fog tenni a hiánycél tartása érdekében?
Brüsszel csak jelezte, hogy ha nem változtat a költségvetésen a kormány, akkor nem lesz tartható a hiánycél. A konkrét lépéseket és döntéseket a kormány hozta meg. Igencsak sok döntésével kapcsolatban az ellenzék és a gazdasági szereplők is hallatták a hangukat és nem tetszésüket.
Ha a kormány annyira biztos volt abban, hogy tartható a hiánycél, akkor minek módosított a költségvetésen? Az pedig, hogy hogyan és hányszor (kb 15x) módosított rajta, ahhoz Brüsszelnek semmi köze, mert Matolcsy vezette gazdasági tárca, és Lázár, Kósa meg Rogán egyéni képviselői indítványaival módosították. Márpedig ha jól tudom, akkor ők nem EU bürokraták, hanem a Fidesz minisztere és képviselői.
ars politika 2013.05.25. 10:23:38
@Scagnetti: Új kuplerájt nem lehet régi kurvákkal csinálni. Tökéletesen igaz ez, ahogy az is, hogy Mesterházy volt az egyetlen olyan politikus aki valódi tisztújítást hajtott végre.
hot-spot (törölt) 2013.05.26. 09:40:47
Nekem konkrétan a meseházy simlis feje ami nem tetszik az mszp-ben.
Az utolsó 100 komment: