Majdnem azt mondtam: jó, akkor most beszéljünk a hüvelygombáról. De nem illendő a Magyar Szocialista Pártról így beszélni, még ha érezhető is egyfajta tapintat közéletünkben (természetesen nem kormánypárti oldalon) annak kapcsán, hogy kimondjuk, mi az, ami nem tetszik a legnagyobb ellenzéki erő politikájában.
Péntek este egy Harangozó Tamás nevű fiatal szocialista sértetten kifogásolta az ATV Egyenes Beszéd című műsorában, hogy a magyar sajtó velük kapcsolatban azzal van tele, hogy nem engedik szankcionálni a kormány ámokfutása miatt az "egyszerű magyar állampolgárokat". És nem az a hír, hogy az elnökség a párt történetében először Brüsszelben tartott kihelyezett ülést, demonstrálva ezzel az MSZP európai elkötelezettségét.
Édes Istenem! Hirtelenjében az jut eszembe, hogy Kádár János a 70-es-80-as években dühösen üzent a sajtó irányítóin keresztül a szerkesztőségeknek: miért az a hír, hogy néhány ezer lakásban pár napig egy hiba miatt nem volt fűtés, miért nem az, hogy sok százezer lakásban folyamatosan meleg van?
Hát ki a toszt érdekel, hogy hol ülésezik az elnökség?? Tényleg Brüsszelben kell tanácskozni, hogy mindenki lássa, a szocik az EU hívei? Pr-fogásként kiutaztak egy csomó pénzért és most vérig vannak sértve, hogy nem tudják learatni ennek politikai marketinges babérjait? Hé, ébresztő!
Ellenzéki erőnek soha nem volt könnyebb dolga a magyar történelemben. A Fidesz, Orbán Viktor úgy bújtatja demokratikus álarcba a jogállamot lebontó intézkedéseket, hogy az arcpirító, még a tisztességes jobboldaliak is sokszor szégyellik magukat. A szemünk láttára fosztják meg egyéni és kollektív jogaiktól, a szabadságtól (igen, a szabadságtól) az emberek tömegeit. Az egzisztenciális félelem mellett megjelent a Kádár-rendszer óta nem ismert érzés: tehetek-e megjegyzést egy utcai, kocsmai beszélgetésben napjaink "jelenségeire", elárulhatom-e, mit gondolok VALÓJÁBAN? Nem lesz-e belőle bajom?
Az is furcsa, hogy ezt egy egész ország tétlenül nézi, tűri, asszisztál hozzá. De hogy egy ellenzéki párt, a legnagyobb, több mint három éve képtelen megfelelően reagálni - az szinte hihetetlen.
Egyetlen akció jut eszembe, amit véghez vittek: az éhségmenet, az se lett túl sikeres.
A szocialisták reagálása az ország tönkre tételének egyes fázisaira kimerül abban, hogy villámgyorsan próbálnak valami frappánsat mondani, amit kötelességszerűen közöl is a sajtó - hiszen, ugye, ők a legnagyobb ellenzéki párt. A pártelnök kimondja, hogy a fideszes nyilatkozók mind hazudnak, meg hogy létrejött a trafikpárt. És elégedetten hátradől. Pedig ekkor kellene kezdődnie mindannak, amire egy politikai párt képes lehet, amire csak egy politikai párt lehet képes. Hiszen azt, hogy hazudnak, lopnak, csalnak, mindenki tudja! És ők is tudják, hogy mindenki tudja, de ezzel már rég nem törődnek.
Íróasztal mellett kitalált akciók jellemzik ezt a pártot, végtelenül egyszerű, kiszámítható, még az érzelmeknek is csak felszínesen, láthatóan arra a 20 másodpercre utat engedő megnyilvánulások tanúi vagyunk folyamatosan. A múlt nélküli LMP akciói közben (leláncolás a KÖZGÉP-telepen, kékcédula-szórás a parlamenti ülésteremben, stb.) nem szégyellték el magukat, kedves szocialisták?
Az MSZP politikája azt mutatja, hogy nem értették meg: vége van a hagyományos politikai váltógazdálkodásnak. Nem úgy van már, ahogy volt régen, hogy az ellenzéki pozíció is fontos, ráadásul ellenzékből lesz - előbb-utóbb - a kormányerő. Nem tetszettek észrevenni, hogy új világ van? Pedig ha a szavakat nézzük, úgy tűnik, mintha értenék a helyzetet (lásd: a demokratikus jogállam lebontása c. fejezet).
Mindezek után sajnos azt kell, mondjam, ennél is nagyobb a baj. Az ember dohoghat a sok lehetőség kihasználatlanul hagyása miatt, csóválhatja a fejét, hogy Mesterházy nem szakít a hagyományokkal és követi az Orbán-féle szociális demagógiát, beleértve az azzal járó külsőségeket. (Ha Viktor a nemzet jelképeit ülteti maga mögé a nagygyűlés szónoki emelvényére, akkor Attila a családját állítja fel színpadi díszletként.) Lelke rajta.
De az MSZP most átlépte a politikai Rubikont.
Egy az egyben ide másolhatnám március 22-i posztomat és mondhatnám: "Én szóltam!".
A sutaságok, tehetségtelenségből fakadó tétlenkedések után most itt a politikai hiba, a tévút, az ország helyzetének, a Magyarországon élők érdekeinek fel nem ismerése.
"Az elnökség politikai utasítást adott az EP-frakciónak, hogy tegyen meg mindent annak érdekében, hogy semmi olyan intézkedés ne mehessen keresztül, ami a magyar népet büntetné, vagy szankcionálná” - üzeni Mesterházy Attila a "történelmi jelentőségű" brüsszeli elnökségi ülés után magyar újságírókon keresztül a hazai közvéleménynek.
Kimondja a pártelnök, hogy a Tavares-jelentéstervezet (pdf) kórkép, ugyanazokat rója fel, amiket az MSZP évek óta mond. De nem az országot, hanem az Orbán-rezsimet marasztalja el. Így tehát az ország lakosait nem szabad büntetni, ez nem az ő saruk.
Igazi elvi politizálás ez. (Most viccelek.) Rámutat arra, hogy a szocialista párt (vagy talán Mesterházy Attila???) nem bízik a saját erejében, nem hisz abban, hogy Magyarországon az emberek túlnyomó többsége a szemétdombra küldené az orbáni NER-t.
Demagógiában akarja felvenni a versenyt a Vezérrel, elfogadja az ő játékszabályait és ezzel vereségre ítéli saját magát.
Többek között éppen az MSZP "milyensége" miatt reménykednek emberek százezrei, ha nem milliói abban, hogy az EU móresre tanítja Orbán Viktort. Mert azt látják, hogy az ellenzék tehetetlen, képtelen alternatívát felmutatni, egymás között megegyezni, szövetséget kötni. Nem marad más reménység, mint az, hogy az Európai Unió tagjai vagyunk és talán Brüsszelben mégiscsak tesznek valamit azért, hogy a klub szabályait ne lehessen ennyire negligálni.
És erre jön az MSZP (Mesterházy Attila??) és azt mondja: Ihaj-csuhaj, magyar embert márpedig ne büntessen az unió! Félelmetes, hogy Magyarország jövőjéért felelős politikus ennyire nem érti a helyzetet, nem tudja felmérni, hol él és mi vár rá - no meg az országra.
Európa művelt, szabad, demokráciában felnőtt állampolgárai, politikai szerveződései (politikai nézeteiktől függetlenül) nyilván nem értik mindezt. "Hja, hát akkor oldjátok meg ti a saját problémátokat, ha nem kell segítség. Vagy húzzatok el a klubból" - mondhatják, és sajnos igazuk van.
Mesterházy már jelezte a Guinness-rekordkísérletet: vezetésével az MSZP lehet a világ első olyan pártja, amely hatalmon és ellenzékben is sikeresen "küzd meg" országa tönkre tételéért. Nem tudok hozzá sok sikert kívánni :-(.
Mesterházy Guinness-rekordra tör?
2013.05.11. 13:22 Poldi bá
188 komment
Címkék: mesterházy attila EU Guinness-rekord Tavares-jelentéstervezet
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Szúrófény 2013.05.11. 14:38:48
Ez a baloldali értelmiség az elmúlt évtizedekben így szelektálódott ki. Előbb-utóbb talán mindenki rájön, hogy ez a baloldaliság tulajdonképpen egyáltalán nem baloldaliság volt, hanem alapvetően egy sztálinista, moszkovita, kollaboráns értelmiség volt, amelynek az volt a feladata, hogy a fennálló hatalomnak az ideológiai elfogadhatóságát Keleten és Nyugaton egyaránt megteremtse és garantálja. Megideologizálják ezt a szörnyűséges diktatúrát. Ebben nem változott semmi. Paul Hollander Politikai Zarándokokjából az is világosan kiderül, hogy az általam ájultan tisztelt baloldali értelmiségiek halál felületesek és ostobák...
Ambiorix 2013.05.12. 10:01:23
bgp 2013.05.12. 10:31:15
Poldi odáig OK, hogy az LMP akciói jobbak voltak. De miért kéne a szaros pelenkát az EU-ban mutogatni?
A parlamentben kéne felszólalni, és ha letiltják a felszólalást (megtörtént), akkor kimenni a Ház elé, és ott felolvasni. Nyugodtan használhatnak kemény szöveget, a fidesz is keménykedett annak idején.
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.05.12. 10:40:02
Semmisítsék meg a dohány-trafekália pályázatot és elszámoltatást!
Micsoda orbáni arcátlanság milliárdokat költeni a felcsúti sportkomplexumra, amikor ilyen az egészségügy, az utak, az oktatás, az árvízvédelem ...stb. helyzete. A tanárok nem kapnak fizetést, nincs gyógyszer, az utak járhatatlanok de az orbán faluja gazdagszik szépen. Mi szükség van a 2000 lakosú, 200 szurkolójú falunak erre a sok milliárdos beruházásra, amikor milliók éheznek és mélyszegénységben élnek?
Az orbáni szarháziság, jellemtelenség, pofátlanság újabb szép példánya, így vezeti az országot is.
RÖVID IDŐN BELÜL O.VIKTOR SAJÁT TULAJDONA LESZ AZ EGÉSZ CSAPAT ÉS KOMPLEXUM. Erre megy ki a játék.
O.Viktor takarodj, ne bántsd a magyart tovább élj békében a lopott milliárdjaidból.
Istenem szabadíts meg a gonosztól.....
HomicideWatch (törölt) 2013.05.12. 10:44:25
Hajdú Peter 2013.05.12. 11:02:25
Magyarorszagon elok erdeke az lenne, hogy az mszp nevu bunszervezetet, betiltsak. Es a bunszervezet vezetoit teljes vagyonelkobzas mellett orokre kiutasitsak az orszagbol.
rágógumó 2013.05.12. 11:02:41
fehérfarkas 2013.05.12. 11:11:10
Ennek a mostani EU/IMF/bankok/külföldi tőke/külföldi energiaszolgálétatók/multik elleni szabadságharcos időkben üzenetértéke van.
Mind a belföldi választók irányába, mind pedig a külföldi befektetők és a finanszírozóink felé, hogyha ők kerülnek hatalomra, akkor újra a Nyugathoz fogunk tartozni és nem az alcsuti királysághoz. Hogy az EU/IMF/bankok/külföldi tőke/külföldi energiaszolgálétatók/multik elleni szabadságharc helyett újra együttműködés lesz.
Sajnos van egy olyan érzésem, hogy jövőre marad az Orbán-kormány, és Magyarország tovább balkanizálódik, a gazdaságot a totális csődbe viszok, és a szegények aránya a 2 világháború közötti időszakét fogja elérni. És még Bulgária is messzire le fog hagyni minket a fejlődésben és életszínvonalban.
Link elek 2013.05.12. 11:20:48
Mindkettonek a lopason jar az esze.
Nem lennek meglepve, ha szazalekot kapnanak a fidesztol, hogy ne kritizaljanak egyes donteseket.
pl: kozgep ugyeben is kussolnak
Szociknak vége 2013.05.12. 11:25:49
873ujr3rk 2013.05.12. 11:25:55
csuda ez, nem igaz ?
minek irsz rola ?
alternativa ? faszt alternativa, pont olyan, ha nem olyanabb foshalom mint a fidesz.
szeretnem ha ok valtanak a fideszt ? nem szeretnem, undorodnek toluk pont mint a fidesztol.
tettek-e az elmult 20 evben barmit ugyertem BARMIT amire azt mondhatjuk, hogy ertelmes helyes, az orszag erdeket szolgalo megfontolt dontes volt ?
nem tettek semmitse.
mesterhazy atis ? komolyan annyira ostoba vagy, hogy egy olyan parttol valtod a megvaltast ahol egyutt duborog az alkesz szanyikapitany es a punciarcu bohoc ????
Mária 2013.05.12. 11:29:08
Olyan poszt mikor lesz, hogy Poldi a jogállam lebontásához közönyösen asszisztáló polgárokat baszogatja?
komissarlajos 2013.05.12. 11:29:33
Évek óta mondom: Állítsátok meg Arturo Uit!!!
Szociknak vége 2013.05.12. 11:33:57
Az MSZP erre IS a rossz választ adta, nem is kerülnek kormányra.
pánpéter 2013.05.12. 11:39:23
" a gazdaságot a totális csődbe viszok,"
ez a mondtad főleg annak fényében tűnik meglehetősen szánalmasnak, hogy éppen most készülünk kikerülni abból a túlzott deficit eljárásból, ahova a szocialista kormányok miatt kerültünk. annak fényében is szánalmas, hogy a költségvetési adtok meglehetősen jók, (befektetői idézet: "Mindig is úgy gondoltam, hogy a piac rosszul árazta, amikor azt gondolta, hogy az MNB új vezetése a hivatalba lépésével tönkre teszi a magyar gazdaságot - fejtette ki a blognak Bartosz Pawlowski, a BNP Paribas vezető londoni stratégája. Úgy gondolom, hogy a magyar adatok javulásról tanúskodnak, és Magyarország mostanra az egyik legvonzóbb befektetési célpont lett - tette hozzá a szakértő, aki a forint vételét javasolja a lengyel zlotyval szemben.", az infláció tovább csökken, a befektetők keresik Magyarországot, az államadósság csökken, és idén lesz gazdasági növekedés is, (Nemzeti Bank új hitelprogramja).
Szóval, drága balliberális barátaim, a magyar gazdaság elindult felfelé, és ez még akkor is így van, ha senki nem gondolta volna, hogy 3 év alatt azt a szarkupacot, amit a kormányotok itt hagyott, rendbe lehet tenni.
Bajnai meg csak erőlködjön.
Démonmac1 2013.05.12. 11:47:25
dehát ez a Fidesz már sikerrel elvette tőle.
Az Mszp csak a második helyre..
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 11:49:00
Démonmac1 2013.05.12. 11:49:45
Pláne az olyan fecske, aki O.V. rajongó.
Hamis kép festésére viszont kiváló.
Majd ha az euro megint 250 körül lesz, akkor elhiszem, hogy elindultunk valamerre..
Szociknak vége 2013.05.12. 11:54:36
Belelóg a kezed a bilibe.
fehérfarkas 2013.05.12. 11:59:32
Bajnai meg csak erőlködjön."
Ennek a törvényszerű sorsnak ellentmond, hogy a 3200 mrd ft manyup pénz mellett még 2700 mrd megszorítást is végrehajtott a kormány (ez így együtt 5900 mrd ft elvétel az emberektől), és az államadósság GDP arányosan és nominálisan is nőtt.
Ráadásul tavaly már csökkent a GDP is: - 1,7%.
Viszont drasztikusan nőtt a kivándorlók száma, a csődbement cége száma, az élelmiszerek ára, az üzemanyag ára, és a munkanélküliség (a közmunkásokat ebbe ne számoljuk bele, mert az nem állandó munkaviszony, és csupán statisztikai kozmetikázás miatt számítja mégis bele a kormány).
A fentiek alapján hol az az 5900 milliárd ft, és mire lett fordítva?
A manyup pénzek elvétele úgy látszik még sem oldotta meg a gazdasági problémákat. Sőt, az elvétele után tovább romlott a gazdaság.
Nem lehet, a hogy a probléma az unortodox gazdaságpolitikában, a tündérmesében, az EU/IMF/bankok/nyugati cégek profitja elleni szabadságharcban keresendő? Vagy magyarra lefordítva: Orbán és Matolcsy dilettantizmusában.
Ja, és majd elfelejtettem: most már itt a Varga-csomag is. Ha olyan jó és tartható a költségvetés meg a gazdaság helyezete, akkor mi szükség is van erre az újabb megszorításra? Azért nem adtam ennek az összegét hozzá a fenti 5900 mrd ft-hoz, mert még nincsenek meg a Varga-csomag végleges számai (szinten a bejelentés után pár órával máris 100 mrd-dal megnövelték a megszorítás mértékét). :)
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.05.12. 12:04:07
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 12:04:46
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 12:11:43
Hiszen náluk van a sajtó.
A médiában többnyire nem is találkozom se Mesterházival, se más ellenzékiekkel,
csak azzal, hogy mit mondott a mondásukról Selmeci Gabriella.
Úgyhogy nyugodtan mondjanak, amit akarnak. Bármit mondhatnak.
Úgyis megdobálják őket.
Ez az ország egy öngyilkos szekta, és Orbán az istene.
kalandfereg 2013.05.12. 12:15:56
De azért semmi sincs veszve, hajrá Mesterházy, mindig van lejjebb!
Mi, többiek meg majd legfeljebb követjük azt a párszázezret, aki már lépett.
zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.12. 12:57:06
Micsoda véletlenek vannak!
Rui Tavares a portugál Baloldali Blokk színeiben jutott be, ez most éppen az 5%-os parlamenti küszöbön táncoló, bevallottan marxista gyökerű, de egyúttal az anarchizmussal is kacérkodó gyűjtőpártocska. Olyan pártokat egyesít, mint a "Forradalmi Szocialista Párt". Vörös ötágú csillagból kreált logójuk is "véletlenül" az MSZP vörös szegfűjére hajaz. És véletlenül ugyanarra a következtetésre jutottak, mint az MSZP, ez hihetelen!
Tovaris Rui pártjáról kicsit bővebben:
en.wikipedia.org/wiki/Left_Bloc
Totof 2013.05.12. 13:04:16
Totof 2013.05.12. 13:08:45
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 13:09:21
Netuddki. 2013.05.12. 13:19:10
Európa helyében erre én azt mondanám, hogy basszátok meg, akkor miért nem zavarjátok el az orbánt és a rezsimjét? Amikor valójában kb. 20% támogatottsága lehet?
Persze ha az EU helyében lennék akkor nem tudnám felfogni ésszel, hogy a kádár rendszerben szocializálódott, megalkuvó emberek erre képtelenek. De lehet, hogy csak egy vezetőre lenne szükség?
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.05.12. 13:21:49
susu64 2013.05.12. 13:23:46
Netuddki. 2013.05.12. 13:24:28
Ócska fideszes trükk, hogy ha a tényekkel nem akartok vitatkozni akkor megpróbáljátok az érintettet besározni. Ki a tököm dől már be ennek kisfácán? A tények meg makacs dolgok. Azzal foglalkozzatok. Még az orbánotok is kijelentette, hogy mindent tételesen cáfolni fogtok.
A továrisozásod meg külön vicces amikor ma a "legbaloldalibb" párt a fidesz. Komcsibbak vagytok a komcsiknál. Sajnos a probléma, hogy csak a "komcsiknak" az állampolgárokra nézve negatív tulajdonságaival bírtok...
zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.12. 13:24:53
Ezt a nicket május 1. tiszteletére vettem fel, inkább örülnötök kéne miatta. Ságvárinál persze nem kifogásoltátok a sok nevet, ifjúbolsik
fehérfarkas 2013.05.12. 13:27:36
Hol szánalmas marhaság amit írtam? Melyik adata nem igaz ennek?
Ha nemcsak a Hír TV, Echo TV, MaNem, Magyar Hírlap, Demokrata, Heti Válasz, Fidesz prártközpont, fideszes politikusok nyilatkozatai alapján ítélnéd meg az országot, hanem a valós tények alapján, akkor látnád, hogy igazam van. :)
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 13:33:03
Gera 2013.05.12. 13:33:44
Az mszp meg bizonyára azért nem képes megfelelően reagálni az újabb és újabb sötét húzásokra, mert ugye ők is elsősorban az elkúrásban és a lopásban voltak tehetségesek, úgyhogy ilyenkor bizonyára nem az történik, hogy ökölbe szorul a kezük, mint a normális magyar embernek, hanem inkább a homlokukra csapnak, hogy "baszki ilyet is lehet, nekünk ez hogy nem jutott eszünkbe?" és ez sajnos nem megfelelő alap egy hatásos tiltakozó akcióhoz :)
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 13:34:05
Mondd kedves poldi, te a narancsos kasszából kapod a fizetésed?
Valahogy olyan érzésem van, mintha mondjuk a MaNem(mondunk igazat), a hörr tíví vagy valamelyik hasonló kretén banda egyik firkászának förmedvényét látnám.
Többek közt azért is, mert pl. a tönkretétel egy szó és a "hazzaffyjasch, méjmadjar, nemzetty" média firkászaira jellemző, hogy nem ismerik a magyar nyelvtant sem. :D
Tényleg ez hír? Érdemes ezzel az egésszel foglalkozni?
Miért nem írsz pl. a közmunkának nevezett rabszolgatartás szépségeiről? Sokkal izgalmasabb, mint az, hogy pár félhülye politikus most épp Brüsszelben nemtaggyűl...
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 13:35:09
fehérfarkas 2013.05.12. 13:37:05
Meg akkor épültek autópályák, volt panelprogram, jöttek ide új külföldi nagyberuházások, teremtődtek új munkahelyek, az SZJA úgy modosult, hogy az átlagbérből és az alatt élők nettója emelkednek, és jobb móduaké csökkenjen, stb.
Sokan a irányt jónak látták, csak lassúnak tartották és keveselték az eredményeket.
2010 óta viszont az ellenkező irányba megyünk. A szocik által elkövetett hibák kiojavítása helyett a hibákat meghagyták, és újabbakat hoztak létre.
Ráadásul 2010-ben azért váltottuk le a szocikat, mert a korrupciót sokalltuk, most már nem korrupcióról van szó, hanem ún. state capture állapotról, aminek az Amnesty International a legfrisebb jelentésében nevezte a mostani magyar helyzetet.
Én attól félek, hogy valami szerencse folytán az ellenzék meg tudná nyerni a választásokat, a 2/3-dal megszavazott új Alkotmány és a vezető poziciókba bebetonozott fideszes káderek miatt úgy meg lenne kötve a kezük, hogy nem lenne semmi érdemi mozgásterük. És ezek a fideszes káderek abban lennének éérdekeltek, hogy a kormány minden intézkedésének keresztbe tegyenek és ott akadályozzák ahol csak tudják (tényleg, emléxik még valaki Járai Zsigmond jegybankelnökös tevényekségére?).
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.12. 13:43:38
fehérfarkas 2013.05.12. 13:47:52
Itt az újabb sikker, a külföldi spekulánsok kedvence lettünk. Na de miért? Itt a magyarázat:
Bartosz Pawlowski, a BNP Paribas vezető londoni stratégája a Wall Street Journal MoneyBeat nevű blogján a forintról szóló beszámolója:
"Az írás azt is felidézi, hogy a jelenlegi 4,75%-os magyar alapkamat viszonylag magasnak mondható, miközben a világ nagy jegybankjai tartósan a zéró szinten tartják irányadó rátájukat. Ebben a helyzetben pedig Magyarország úgy csillog a befektetők térképén, ahol érdemes parkoltatni pénzt. A kiválóan sikerült e heti diszkontkincstárjegy aukciók is ezt bizonyítják. "
www.portfolio.hu/deviza_kotveny/deviza/itt_a_fordulat_magyarorszagrol_aradoznak_kulfoldon.183795.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox
Nem kell a 2%-os kamatú IMF hitel, mert helyette dupla annyiért a spekulánsokkal finanszíroztatjuk magukat. Még szép, hogy a spekulánsok kedvencei leszünk, ha a nagy jegybankok 0 közeli kamatot adnak, addig mi 4,75%-ot.
Ez az unortodox siker.
Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.12. 13:49:21
Sokan a irányt jónak látták, csak lassúnak tartották és keveselték az eredményeket. "
Te ezeket komolyan el is hiszed? :) A szocik alatt a 2004-ben csatlakozottak közül első helyről az utolsóra estünk vissza, 2008-ban a régióból elsőként szorultunk IMF hitelre. Az államadósság 55%-ről 80%-ra emelkedett. 2006 után pedig olyan brutális megszorítások jöttek, hogy csoda, hogy nem döglött bele az ország... Utólag ez szeretik a válságra fogni, de 2006-ban még stó sem volt válságról.
Aztán volt ott valami olyasmi, hogy a miniszterelnök kijelentette, hogy hazudtak, és nem csináltak semmit. Voltak ott valami nokiás dobozok... És akkor az ellenzék éveken át tartó megfélemlítését és a tüntetések brutális szétverését még nem is említettem.
"az SZJA úgy modosult, hogy az átlagbérből és az alatt élők nettója emelkednek, és jobb móduaké csökkenjen, stb."
Ja az SZJA igen, viszont a pénzügyi szektorra még akkor sem terheltek rá semmit, amikor a kisember már a létminimum határa került.
vakapad 2013.05.12. 13:50:34
Ezzel a húzással mind Mesterházy népszerűsége nagyot emelkedik itthon, mind az országnak nagyon jót tesz, nemdebár?
Megértem én, hogy szeretnétek leváltani Orbánt, és ehhez még az is megengedett, ugye sok hülye Poldi bácsi, ha külföldiek segítségével veritek le az itthon regnálókat (mivel az itthoniakra láthatólag nem lehet számítani), de azt az ostoba fejetek úgyse fogja tudni sohasem felfogni, hogy az itthoni helyzet azért olyan, amilyen, mert még most is fikázzátok az ellenoldalt, és ott rúgtok bele, ahol csak bírtok, ezért van 50 % közömbös, és miután Orbán bigott hívőinek száma magasabb, 2014-ben is nyer.
Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.12. 13:52:45
Te gondolkozol is, vagy csak írsz?
Eddig Simor folyamatosan emelte a kamatot, amit az egész liberális oldal helyeselt, aki pedig nem látta a magas kamat egyértelműen kedvező voltát, azt szokás szerint kikiáltották gazdasági analfabétának. Matolcsy elkezdte drasztikusan csökkenteni a kamatot, a tizen x százalék helyett most 4.75%. Erre elkezded, hogy milyen szemetek, hogy magasan tartják a kamatot :)
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 13:53:17
Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.12. 13:56:28
"nahát, egy május 10.-ei nick... "
Valami nyomósabb érv? Vagy ezzel ki is fújtál? :O
A balliberálisoknál nagy hagyománya van annak, hogy ha valamire nem tudnak logikus érveket felhozni (és általában nem szoktak tudni), akkor jönnek ezek az alternatív érvek. Mint például az, hogy ki mikor regisztrált :)
zengjen a dalunk fajtárs 2013.05.12. 13:58:01
Csak nem Szamuely eftáshoz van szerencsém? Bár ő valódi firkász volt, még az Úttörő című lapot is szerkesztette, mielőtt hóhérnak állt
Megoldó 2013.05.12. 14:00:38
Az inkább a nagy kérdés, hogy a következő még jobban lop, vagy lesz olyan aki tényleg a haza épüléséért dolgozik. Mert az eddigi vonal az, hogy minden kormány tanult az előzőtől - még jobban lopni.
Firk 2013.05.12. 14:03:05
vakapad 2013.05.12. 14:04:46
Matolcsy a gazdaság megfojtása révén ért el olyan helyzetet, hogy most csökkentheti a kamatot. Egyébként a kamat kormányváltáskor 5,25 % volt, azaz a tizen x százalékot nem igazán tudom hová tenni.
Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.12. 14:06:53
De hogy szimplán csak ez a véleménye, és netalán-tán még igaza is van. Hát kérem, az kizárt :)
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.12. 14:08:04
ráadásul arról is meg vannak győzödve, hogy ezek a remek, személyeskedéstől mentes érveik, rengeteg embert meggyőznek az "igaz"ukról, ezt bizonyítják a közvélemény kutatási adatok, és az időközi választások eredményei
ez már több bizonyíték az ellenzék fölényes győzelmére, mint ami az evolúció elméletre valaha is lesz!
xd
fehérfarkas 2013.05.12. 14:08:04
A 2008-as világgazdasági válság valóban mélypontra küldte a gazdaságot, és azt Gyurcsáány nem tudta kezelni. Főleg, hogy abban az évben volt a kormány reformterveit leszavazó szociális népszavazás, és akkor bomlott fel a koalíció is. És a pártpolitikai csatározások mellett Gyurcsány már nem tudta a világgazdasági válság miatt új gazdasági problémákat is megoldani.
2009 tavaszán ezért lemondott, majd Bajnai vette át a helyét, aki -6%-os GDP visszaesősről 1 év alatt 1,2%-os növekedésre hozta vissza az országot, és úgy adta át a gazdaságot Orbánnak. Ezt Orbán annak idején még egy német lapinterjúban is elismerte.
2010 után viszont Orbán elvett 3200 mrd ft-nyi manyup pénzt + 2700 mrd megszorítást csinált, és az államadósság (nominálisan és GDP arányosan is) most mégis nagyobb mint Bajnai idején. Autópályák nem épülnek, a szociális támogatásokat, az egészségügy támogatását, a felsőoktatás támogatását drasztikusan csökkenteték.
Lehet, hogy te szekérrel közlekedsz, és emiatt neked a poros földutak is megteszik, de mások számára, meg a gazdaság számára az autópáylák igenis fontosak. Szerinted a fideszes Kósa Lajos Debrecenét, meg Szegedet, Miskolcot, Nyíregyházát, Pécset, Dunaújvárost mikor érte ez az autópálya? Vagy a horvát határig mióta lehet autópályán végig menni?
Szerinted jó lenne újra 2x1 sávos utakon a kamionokat kerülgetve menni ezeken a részeken, ugye?
Vagy mikor épült meg az M0 északi hídja, hogy ne kelljen az Árpád hídig bejönnie azoknak, akik Észak-dunántúl és az Alföld/Észak-Magyarország között akarnak közlekedni?
Vagy mikor épült meg a dunaújvárosi híd, hogy ne kell valamelyik Budapesten keresztül menni, de Dunaföldvárig se kelljen 2x1 sávos úton kerülni annak, aki a Dunanántúl és az Alföld között akar közlekedni?
Ezek talán az I. Orbán- vagy a II. Orbán-kormány idején épültek? Vagy talán unortodox Metalcsy féle időszámításban gondolkodsz?
susu64 2013.05.12. 14:09:29
vakapad 2013.05.12. 14:11:50
Még szerencse, hogy te pont a lényeget érted. Le is írtad, hogy mi a lényeg, elegünk van abból, hogy a "külföldiek gazdagodásáért dolgozzunk". Igazad van, rúgjuk ki az AUDIT, meg a többi hasonszőrűt, és akkor végre jólét lesz itten.
fehérfarkas 2013.05.12. 14:12:40
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 14:16:44
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 14:17:20
fehérfarkas 2013.05.12. 14:20:02
A jegybanki alapkamatot 13%-ra még Járai vitte fel 6%-ról 2003 nyarán és őszén. Azóta onnan folyamatosan megy lejjebb. Járai idejében csak nagyon lassan csökkent (mindig megindokolta, hogy azért nem lehet gyorsabb ütemben csökkenteni, mert ezzel ellensúlyozza a kormány gazdaságpolitikáját). Simor alatt már gyorsabban. És Járaival ellentétben Simor nem a kormány ellenében határozta meg a monateáris politikát, hanem a fiskális és a monetáris politika egyensúlyára törekedett.
Ha valaki valaki ellen volt a Simor korszakban, akkor inkább Orbán és Matolcsy volt Simor ellen, de szakmai helyett csak személyeskedő támadásokra futotta tőlük: pl. hol tartja Simor a saját magánvagyonát(!!!), vagy hol dolgozott Simor a jegybankelnöki posztja előtt, stb...
susu64 2013.05.12. 14:21:37
Scagnetti 2013.05.12. 14:43:50
Ennyi.
Orbán Diktor (törölt) 2013.05.12. 15:23:34
Hülye ez a Mekkmesterházy. Méghogy nem az ország lakosait kell büntetni... Dehogynem!
Mégis kik szavaztak kétharmadot a Kedves Vezető és az őt körülvevő tolvaj banda kezébe? Az ufók?
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 15:35:32
Az egypártrendszert személyi kultusszal - a legkönnyebb dolog leváltani.
Csak ki kell várni, amíg a Kedves Vezető végelgyengülésben elhal,
20-30-70 év,
és máris leváltható.... tádáám.
persze csak ha nincs egy fia, mint Észak-Koreában.
micsoda? 2013.05.12. 15:42:08
Ja, a Kádárféle üzenet most is gyakorlat, mai formában. Példa rá a Kossuth rádió.
Scagnetti 2013.05.12. 16:08:12
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 16:20:21
Leszavazták a Viktor kretén maffiáját és felvettek 20 évre hiteleket házakra, lakásokra, üzletekre.
Mert remélték az emberek, hogy ez az ország lesz a jövőjük, és simán kicsengetik, mert lesz jövedelmük 20 évig...
A reményt a Viktor vette el.
Mióta becsalta magát a hatalomba, azóta az emberek már nem vesznek fel hitelt még rövid távra sem, mert még a jövő hetük is bizonytalan.
Nem épít senki, nem vállalkozik senki.
Mert még egy rohadt trafikot se csinálhat magának, hogy a fideszes ingyenélők el ne szednék tőle.
Nincs remény a jövőben, mert Orbán Viktor bandája garázdálkodik.
És mivel már kétszer kidobták és mindig erősebben tér vissza a maffiája,
ezért már a leszavazásban sem bízik senki.
Scagnetti 2013.05.12. 16:30:36
Felvették a hiteleket, mert senki sem mondta nekik, hogy legyenek óvatosak. A bankok azért nem, mert nekik ez volt a jó, a kormány meg azért nem, mert ha az ember jól él a hiteléből, akkor elégedett. Ki nem szarja le, mi lesz vele később.
Tetszik, nem tetszik, demokratikus választáson nyert. Hogy nem azt csinálja, amit ígért? Tényleg nem. De az ellenzék egyik nagy baja, hogy ezért nem tudja támadni, mert annak idején ők sem azt csinálták, amit ígértek.
"Nem épít senki, nem vállalkozik senki.
Mert még egy rohadt trafikot se csinálhat magának, hogy a fideszes ingyenélők el ne szednék tőle.
Nincs remény a jövőben, mert Orbán Viktor bandája garázdálkodik.
"
Erről beszéltem. Egy hiteles ellenzék ebből tökéletes kampányt tudna csinálni. De nincs hiteles ellenzék.
"És mivel már kétszer kidobták és mindig erősebben tér vissza a maffiája,
ezért már a leszavazásban sem bízik senki."
Leginkább azért nem, mert nem látnak olyat, akiről elhinnék, hogy érdemi javulást hozhat.
Bár abban van valami, hogy ha 2014-ben nyer az újraélesztett MSZP, akkor az 2018-ra megint kétharmad lesz valakinek.
2013.05.12. 16:34:52
Ajtony 2013.05.12. 16:40:46
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 16:48:14
Ajtony 2013.05.12. 16:55:00
A nyomorult politikai elit, az akkori kormány (hogy ne tévedj: mszp-szdsz) hagyta, hogy úgy bas..ák át a sok hülyét a svájcisapkás hitelekkel, hogy a lakosság 40%-a beszédült abba a gödörbe, amit te ezzel a kretén mondattal "Mert remélték az emberek, hogy ez az ország lesz a jövőjük, és simán kicsengetik, mert lesz jövedelmük 20 évig..." próbálsz leírni. 2006-ban, év elején Alumnia szoci biztos elengedte a konvergencia programot - mert választási év volt. 2007 - az Eurostat adatai már jelentős válság jeleit mutatták, irdatlan mértékben kezdett nőni a legtöbb EU állam adóssága. 2008 tavaszán nem csak beindult, de kommunikációs síkon is megjelent a válság. 2008 őszén - amikor MO már a leejtőn volt - Gyurcsány azt nyilatkozta, mi már kifelé tartunk a válságból. nemzetközi elemzők ekkor már "W" válságról beszéltek. 2010 óta Spanyol, Görög, Portugál, Ciprus nagyon konkrét zuhanásokat látunk - te meg osztod az ostobaságodat.
Ajtony 2013.05.12. 17:06:46
A balhé inkább abból indult, hogy többen is trafikoztak volna, ha a 10% árrést előbb említik. Voltak olyan területek, ahol még a lehetőség szerinti trafik számnak megfelelő pályázat se volt.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 17:15:12
Ja, majdnem elfelejtettem: anyád üzeni, hogy vigyél le neki egy kólát a sarokra.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 17:17:37
Hazudsz. A botrány nem ebből indult ki, ne terelj.
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.05.12. 17:21:43
Semmisítsék meg a dohány-trafekália pályázatot és elszámoltatást!
Micsoda orbáni arcátlanság milliárdokat költeni a felcsúti sportkomplexumra, amikor ilyen az egészségügy, az utak, az oktatás, az árvízvédelem ...stb. helyzete. A tanárok nem kapnak fizetést, nincs gyógyszer, az utak járhatatlanok de az orbán faluja gazdagszik szépen. Mi szükség van a 2000 lakosú, 200 szurkolójú falunak erre a sok milliárdos beruházásra, amikor milliók éheznek és mélyszegénységben élnek?
Az orbáni szarháziság, jellemtelenség, pofátlanság újabb szép példánya, így vezeti az országot is.
RÖVID IDŐN BELÜL O.VIKTOR SAJÁT TULAJDONA LESZ AZ EGÉSZ CSAPAT ÉS KOMPLEXUM. Erre megy ki a játék.
O.Viktor takarodj, ne bántsd a magyart tovább élj békében a lopott milliárdjaidból.
Orbán, sunyi orbáni módon most megosztotta a hazai zsidóságot is.
Istenem szabadíts meg a gonosztól.....
bbwd 2013.05.12. 17:28:13
az mszp-nek pedig van múltja, és úgy hívják, hogy mszmp, ami nem volt túl európa-barát, nem volt a szabadságjogok híve és nem volt a piacgazdaság híve
ezek egyszer gondoltak egy nagyot, 89 őszén, és azt mondták: ma lefekszem kommunistakánt, holnap felkelek európai szocdemként:)
és lőn...
kvasztics47 2013.05.12. 17:30:10
Más: Mi volt az a rettenetes kormányzás? Csak nem az, hogy a törvényhozók fele nem járt be a parlamentbe, ha bement akkor meg kivonult, és ezért nem lehetett normális törvényeket hozni?
Ja, meg a lopások: Orbán embere a Főügyész, hány emberre bírta rábizonyítani ezeket a lopásokat? Most derül ki, hogy hazugságokra vették rá a gyanúsítottak társait, letartóztatással és büntetéssel. Most, már a straszburgi bíróság is kártalanítást ítélt meg a gyanúsítottaknak.
Az való igaz, hogy nem sok lángész van az mszp-ben, de nem is kell fenomenális nagy ész a jó kormányzáshoz, csak együtt kell úszni az árral és akkor nem lehet nagy baj az Unión belül. Ha pedig az ellenzék normális, nem úgy mint a Fidesz, akik úgy politizáltak, hogy nem baj, ha az országnak rossz csak a Fidesznek legyen belőle haszna.
Az MSZP mindég koalícióban kormányzott, mindég volt ellensúly nagy hibákat nem is követtek el. Nagy dolgokat viszont egy olyan jelentős parlamenti erővel rendelkező, gazember bandával (ellenzék)harcban nem is lehetett megcsinálni.
bbwd 2013.05.12. 17:31:05
te nagyon okos vagy...
tehát a jelenlegi baloldali értelmiség jóval 89 után született:P mikor is? 91-ben? vagy 92-ben?
tehát lehetnek akár 21-22 évesek is? remek értelmiség lehet:P:D
Szociknak vége 2013.05.12. 17:33:17
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 17:48:50
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 17:51:16
és még az államadósság is sikeresen megemelkedett 55%-ról 65%-ra 2006-ig, és hogy a siker folyatódjon, meg se álltak 83%-ig. Micsoda sikerszámok.
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 17:55:47
Leszavaztátok nullára őket, mert Orbán Viktornak akartatok teljhatalmat.
Ezek után itt rinyálni, hogy mennyire gyenge az ellenzék...
Gyenge.
Szocik tucatcám lettek elhurculva bilincsben a 2009-es fidesz kampány keretében.
Ki lenne erős, ha egy hamis tanu mond egy nokiás dobozt és máris 2 évre börtönbe csukhatják ?
Nem is lesz itt semmilyen erő Orbánnal szemben, amíg él.
Már 15 éve fenyeget mindenkit, aki nem neki dolgozik.
Orbánt akartátok, hát megkaptátok.
Nincs senki, aki a saját hülyeségeteket helyrehozza.
Se ellenzék, se külső erő. Szívtok, mint a torkosborz.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 18:05:05
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 18:06:15
Szociknak vége 2013.05.12. 18:08:50
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 18:09:38
(fideszes népirtók cukorbetegek, rákosok elleni intézkedéseit már meg sem említem)
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 18:10:38
fehérfarkas 2013.05.12. 18:14:54
Azért ezzel én óvatosabb lennék a helyedben, mert a szocik alatt úgy nőtt az államadósság, hogy épültek az autópályák, volt panelprogram, volt 1+1 útfelújítási program, 1/3-dal többet költött az állam a felsőoktatásra, több volt a szociális támogatások összege, az egészségügy több támogatást kapott, és ami a költségvetés bevételi oldalát illleti: az adóteher is kevesebb volt, kisebb volt az ÁFA, és kb 20 adónemmel kevesebb volt érvényben. Ja, meg a bankszmálmról sem vonták le az adót minden egyes átutalás meg pénzfelvétel alkalmával, meg a telefonálásnál is csak a végösszeg után fizettem az ÁFÁ-t és nem kellett azon felül is külön adót fizetnem minden egyes hívásnál.
Meg akkor még volt magénnyugdíjpénztár is.
Tehát 3200 mrd ft manyup pénz államosítása + 2700 mrd ft megszorítás ellenére is most nagyobb az államadósság mint a Bajnai-kormány idején. Erre azért én a te helyedben egyáltalán nem lennék olyan büszke.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 18:15:04
Scagnetti 2013.05.12. 18:15:12
A szoclibek úgy gondolták, elég ha hátradőlnek, és majd a Fidesz megnyeri nekik a választást. Nem jött be. Három évük lett volna rá, hogy a 2010 előtt időszakban érintett figurákat ha teljesen le ne is cseréljék, de legalább eldugják valahova. Nem tették. Megszabadulhattak volna a legnagyobb támadási felületet nyújtó politikusaiktól, ezt sem tették, sőt, szépen lassan szivárog vissza az összes.
És bizony, megkapták a lehetőséget. A Fidesz táborának a fele elolvadt 2010 óta. A szavazatvesztésük csak a 2006 utáni szoci mélyrepüléshez mérhető. Ha valakinek ez sem elég, hogy hasznot húzzon belőle, ott felmerül, hogy nem is alkalmas a feladatra. Ismered a mondást, a kurvákat kell lecserélni, ha nem megy a kupi.
mendson 2013.05.12. 18:19:18
atv.hu/cikk/video-20120104_rona_peter
gmihaly 2013.05.12. 18:22:24
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 18:23:13
Ébresztő pajtás !
A kurvákat már lecserélték, oszt most már végképp nem megy a kupi.
Egy 25 éve az ágyat nyomó vén csatalovat választottatok.
Ilyen rusnya szipirtyót, mint ez az Orbán Viktor.
Aztán ha bárki mutat egy alig használt fiatalabbat, vagy akár többet is,
akkor is megtartanátok Orbánt, akin már átment két világháború és már a nyelvét is lógatja, olyan debil.
Hát tartsátok meg a trottyost.
De ne csodálkozzatok, ha örökre lekonyul az üzletmenet.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 18:30:27
"Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"
"Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább. Nincsen."
Scagnetti 2013.05.12. 18:32:40
Mutassatok egy fiatalabbat, kevésbé elhasználtat, és Orbánék mennek a levesbe! Nem vezetnek olyan sokkal, hogy azt ne lehessen behozni. De amíg nem megy, addig ne próbáljátok másra kenni az ellenzék vergődését, mert csak magatokat égetitek vele!
Szociknak vége 2013.05.12. 18:34:51
Az se zavarjon hogy 81 hónapja vezet a fidesz. Nem kicsit, nagyon. Nem ilyen pártok szoktak embereket cserélni.
Ajtony 2013.05.12. 18:38:46
Ajtony 2013.05.12. 18:40:42
persze Pityu független :-)
fehérfarkas 2013.05.12. 18:41:48
Meg azért azt se felejtsük el, hogy a szocik alatt az Euró 250-270 Ft között mozgott sok ééven keresztül, és a világválság idejében volt 290 Ft. És a Bajnai-kormány intézkedései azt a bizalmat keltették az emberekben, hogy újra visszamegy az Euró/Ft árfolyam a 270-es szintre. Erreföl Matelcsyék elintézték, hogy 2010 óta 290-310 ft között mozogjon. Akik meg euróban és svájci frankban voltak eladósodva a forintgyengülés miatt drasztikusan megugrott a törlesztőrészletük.
A forintgyengülés pedig az exportot és a munkahelyteremtést meg nem tudta segíteteni az "unortodox" és "szabadságharcos" gazdaságpolitika miatt. Talán ha komcsi jelszavak tanulmányozása helyett közgazdasági tankönyveket tanulmányoztak volna Orbánék, akkor most lenne rendesen működő gazdaságunk. És a hitelek visszafizetéésével sem lenne gondjuk az embereknek.
fehérfarkas 2013.05.12. 18:45:23
Bocsi, de pontosan ezért akarták a szocik a nagy ellátórendszereket megreformálni. Csakhogy a Fidesz a szociális népszavazással ezt megakadályozta.
A szocik felellőssége az, hogy ahelyett, hogy elmagyarázták volna miért van szükség azokra a lépésekre, inkább megfutamodtak a néépszavazás végeredményét illetően.
Bár a másik oldalról ez úgy is tekinthető, hogy ők legalább tszteletben tartották a nép akaratát - és nem pedig kamu nemzeti konzultációkra hivatkoznak a nép akarata helyett.
Ajtony 2013.05.12. 18:46:35
Persze akinek az ősei szálasi alatt fekete, rákosi alatt idején meg csukaszürke cuccot hordtak, annak minden relatív - persze csak ha ilyen zsírfejű
Ajtony 2013.05.12. 18:48:51
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 18:48:54
Hol? Egy grafikonon? Vagy a szavazók 30%-a a rablóbandára szavazna? És a többi?
@eßemfaßom meg áll: "2006-ig milyen válság volt? A többi köpködés szót se érdemel."
Minden Orbán-troll csak köpködni tud, nyiván a beltenyészet miatt. Szóval, győzz meg engem mester, a rablóbandád és az agyonszoláriumozott vezíred nagyságáról, például azzal, hogy tételesen felsorolod itt nekem, miből áll az államadósság. Meg hogy ezt melyik kormány mire költötte minden évben. Ha nem teszed, akkor itt tudatlan bunkó módjára osztod a tolvaj pártod propagandáját, és idejársz orálisan kielégíteni a liberális kommentelőket.
Szociknak vége 2013.05.12. 18:49:05
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 18:49:08
Szociknak vége 2013.05.12. 18:50:59
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 18:51:12
A Mesterházi, amikor megszületett,... Orbán Viktor már ott ugrált a tévében és hazudozott.
Mit akarsz még fiatalabbat ?
Ez a vén csótány már 25 éve rágja a májunkat.
Orbán ezalatt a 25 év alatt csak kétszer győzött választáson,
aztán a többi évben se cserélték le.
De még a kollégiumi szobatársait se.
Az egész brancs nénósautóval született és ki se jött soha a testőrei közül.
Ennél régebben rajtunk rohadó sose megújuló párt nincs is több.
Az emeszpének több vezetője volt, mint ahány választás,
de ez a tetü fideszbanda sose változik.
Akkor most ki a hibás, hogy totális hatalomba került ?
A csecsszopók, mert nem indulnak a választáson ?
Vagy ti,...... ti.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 18:53:09
Szociknak vége 2013.05.12. 18:53:41
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 18:57:13
pánpéter 2013.05.12. 19:04:45
"most már itt a Varga-csomag is. Ha olyan jó és tartható a költségvetés meg a gazdaság helyezete, akkor mi szükség is van erre az újabb megszorításra?"
ha jól emlékszem, tavaly is végre lett hajtva egy kiigazító csomag, mert Brüsszel azt mondta, nem tartható a 2,7%-os hiánycél. Ehhez képest a végszám 1,9 lett. Brüsszel picit (LOL) elszámolta magát. Kérdem én, idén miért számolnának jól?
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 19:05:38
Ezt mondod nekem te, mint szarházi Orbán-troll? Ilyen szaros nick-el? Erre csak annyit tudok mondani, miután válasz helyett csak terelsz, hogy csinálj magadnak kistestvért.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 19:07:42
Hazudsz. Megszorító csomag, mert a kormányod nem tud mást, csak tönkrtenni a gazdaságot és mutyizni.
Májkül 2013.05.12. 19:07:54
Aham, meg a számok is "pont" ezt mutatják te ostoba.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 19:09:41
pánpéter 2013.05.12. 19:11:00
ez aztán az érv. :)
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 19:15:14
Erre régóta kíváncsi vagyok, azok a nickek akik a szájukból kilógó trágyavillával fekáliát köpködve kommunikálnak, tényleg azt hiszik, hogy ezzel értelmes embereket meg tudnak gyözni a mondanivalójukról vagy csak a kis péniszükből/korán megereszkedett mellükből eredő frusztrációt vezetik így le?
2llkedő 2013.05.12. 19:20:36
"""""8. A politikai reformmozgalmak sohasem érhetik el céljukat valamely uralkodó hatalom befolyása és felvilágosító munkája révén, hanem kizárólag a hatalom megszerzése által. Minden világrengetõ eszmének nemcsak joga, hanem kötelessége is, hogy biztosítsa önmaga számára azt az eszközt, mely célkitûzéseinek keresztülvitelét lehetõvé teszi. Az ilyen vállalkozás jogos vagy jogtalan voltának egyetlen földi bírája a siker. """""""
Magyarország jobban teljesít!
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 19:27:41
jut eszembe, találós kérdés mindenkinek: melyik az a párt, amelyiknek a saját képviselői inkább külföldre emigrálnak, miközben a párt hatalmon van és állítólag minden rendben az országban?
"Komló, 6-os számú választókörzet Az eddigi fideszes képviselő külföldre távozott."
plusz ugye a siklósi srác...
@MetroGoldwinMayer: "Minden ortodox válságkezelő kormányt elküldtek" - muhaha! és ha kádárt visszasírja a nép, az azt jelenti, hogy kádár jó volt? egyébként nem küldték el az összeset, mert az ír kormány pl a helyén van és az ír gdp növekszik. a görög, portugál helyzetre akkor szerinted mi a megoldás, rajta okoska, fejtsd ki az unortodox nézeteid! adjanak még több állami juttatást az ingyenélő közszolgáknak? a portugál ipar világhírű, a görög mikrochipek és euro 5-ös autók letarolták a világot? volt háttere a költekezésnek, csak a gonosz eu betett nekik? ezt állítod? hatalmas LOL, te aztán egy igazi matolcsy-tanítvány vagy:)))))))
az unortodoxia sikeres, ja. és mitől?:)) a növekvő munkanélküliségtől? a növekvő kivándorlástól? a csökkenő gdp-től? az elköltött 3000 milliárd ellenére? te akkora barom vagy, hogy öröm nézni. égesd még magad, rajta!
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 19:28:47
Scagnetti 2013.05.12. 19:35:42
Valóban, a Fidesz sem változik semmit. (Ahogy a szavazótáboruk sem nagyon változott 2010-ig. Nem azért lett kétharmad, mert a Fidesz sok szavazót szerzett, hanem mert az MSZP elbukott közel másfélmilliót, így megszűnt az erőegyensúly.) Csakhogy most nem Viktoréknak kell futniuk az eredmény után, hanem az ellenfeleiknek. A Fidesz biztosan nem fog változtatni semmin, ha azt látják, hogy nyerésre állnak. Az viszont nagyon fura, hogy az ellenfeleik, akik látják, hogy nem tudnak előretörni, nem tesznek semmit.
Ti meg szokás szerint azzal veszekedtek, aki megmondja, hol kúrja el az ellenzék. Még véletlenül sem azokkal, akik elkúrják. Ezzel aztán sokra fogtok menni.
Scagnetti 2013.05.12. 19:37:32
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 19:47:57
viszont tény, az mszp nem tud több embert megszólítani, max 1-2% pluszt. független jelölt kell, vagy bajnai, máskülönben bukó lesz a vége.
spawn666 2013.05.12. 19:49:52
Igazad van teljes mértékben. Újságíró létére nincs tisztában a fogalmakkal poldi úrrr!
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 19:52:48
ahogy az előbb írtad, hanem sótlan.
Hát ott van nektek Orbán, meg a többi kriptaszökevény,
akik olyan izgik..... annyira bájosak.... és be vannak sózva.
Nem kell engem többesszámban szólítanod, mert én vagyok az egy.
Ugye emlékszel ? A többség Orbánt akarja.
Na én az az egy vagyok, aki soha.
Ti pedig vagytok a világ hülyéi ezzel a nyomoronc Orbánotokkal.
Hát szolgáljátok életfogytiglan, ha nem akarjátok leváltani.
Tudod nekem mindegy, ki váltaná le, mert a lényeg az, hogy ne kapjon megerősítést, mert akkor talán mindenki sorra kerül a Bara József után.
De ha nektek jó, akkor csak tegyétek alá a lovat.
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 20:01:53
Nagyon meggyőző háttéremberei vannak a Viktorotoknak.
Kilencven éves Mszmp-Központi Bizottság tagoktól a Schmitt Pálokig,
a börtönviselt gyilkosoktól a büntetett előéletű tanácsadókig, meg a vak komondor...
Tényleg. A Viktornak a hátországa a legvonzóbb.
Van mire büszkének lenni.
Scagnetti 2013.05.12. 20:03:27
Szerintem is legfeljebb Bajnaival van esélyük, de őt mintha a szocik legalább annyira ki akarnák nyírni, mint a Fidesz.
Scagnetti 2013.05.12. 20:04:23
a 17 éves Parker Schnabel 2013.05.12. 20:13:01
A szokásos szöveget nyomod a fidesztrollok mantrájából.
Hogy mennyire nem vagy fidesznyik, csak a komcsikat kéne leváltani, mert nagyon útban vannak.
Mind ezt bugyogjátok a pottyantós mélyéről, trollok.
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 20:14:22
Scagnetti 2013.05.12. 20:16:52
Scagnetti 2013.05.12. 20:19:56
bbwd 2013.05.12. 20:28:08
neked nem kéne politikai témákba beleböfögni:P
veracity 2013.05.12. 20:33:13
Ó, hogy ezek a drága fijjug nem kötik meg azt a szövetséget! Hahahahaha!
Pedig ha mind felsorakoznának a bölcs Bajnai mögé, na akkor aztán lenne diadal! Úgy, de úgy leváltanák az Orbán rezsimet, hogy az csak nnna! Bruhühühüha!
Szövetségbe forrt szabad kezdeményezések pártjai! Hehehehehe!
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 20:33:22
@bbwd: igen, leírom neked külön, a jobbik kommunista. semmi más nem vezérli, csak a multik kiebrudalása az országból. plusz a módszerei, az ellenfelek örökös lejáratása, vagyonával való revolverezése a másik kedvencük. gazd.pol. és módszerek tekintetében is kisfidesz.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 20:38:26
Nézd meg a korábbi bejegyzéseit! Szerzőnk nem igazán nevezhető fidesz pártinak. :)
Scagnetti 2013.05.12. 20:38:32
Egyallampolgar 2013.05.12. 21:08:54
Az MSZP mint az idősebb pártok kivétel nélkül kizárólag a saját érdekeiket nézik.
Az MSZP KÉPTELEN A KORMÁNYZÁSRA. Ezt beismerték amikor Gyurcsánnyal elqrták, egyszer majd mégegyszer. Hívtak is új miniszterelnököt meg pénzügyminiszert, hogy ne látszódjanak egy földbe álló gerelynek.
Most éppen ráéreznek az ellenzéki korlátlan locsogás ízére. Ez még megy ezt akarják majd folytatni 2014-ben.
László Banu 2013.05.12. 21:15:01
ex-dr. vuk 2013.05.12. 21:19:54
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.12. 21:28:10
bbwd 2013.05.12. 21:39:26
aki a multikat ki akarja ebrudalni, az sem feltétlenül kommunista, még olvasgass kicsit a témában
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 22:12:11
Szociknak vége 2013.05.12. 22:24:23
Ez tetszik a magyaroknak ettől nem kommunisták. A nyugatiak is védik a saját piacukat és a coca cola ügynök is kidobatja a pepsis hütőt az ABCből, ettől nem kommunista csak védi az érdekeit.
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 22:44:39
eßemfaßom meg áll 2013.05.12. 22:48:29
Dehogynem ezt mondta.
Hazudni csak akkor érdemes, ha nincs 2 kattintásra bárkitől az ellenőrzés lehetősége.
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 22:56:03
"nacionalizmus is keveredik a kapitalizmussal a fidesznél"
nincs semmiféle állami piacvédelem, ugyanis itt fejre megy az osztályozás: a match és a coop pont ugyanannyira magyar, mint a cba. a haveri kört ne keverd a magyar érdekkel.
jut eszembe, a fogyasztó nem magyar véletlenül? az ő érdekét mennyiben szolgálja, hogy minden döntéssel az olcsóbb multikat (pl tesco) szivatjuk? gondolom idáig már nem sikerült eljutnod neked sem.
és bónusznak: vehettünk volna magyar gyártóktól is buszokat. miért nem vettünk mégsem? hát mert a bank merciket írt elő. na ennyit a piacvédelemről öcsi.
Szociknak vége 2013.05.12. 22:57:59
Egyáltalán nem emiatt bukott meg a liberális kommunizmus.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 23:00:55
Ki mondta neked, hogy vitapartnere vagy itt bárkinek is? Ki akarna meggyőzni egy szerencsétlen Orbán-trollt? Hát hülye vagy te?
A tények makacs dolgok, azokról nem kell "meggyőzni" senkit, lásd a tolvaj pártod legutóbbi mutyiját. Melyik lesz a következő, nem tudod?
Aki értelmes ember, az már felismerte, hogy ti olyanok vagytok, mint Rákosi kommunista agitátorai, akik bekopogtak az emberekhez, meggyőzni őket a Párt igazáról. Ugyanazt csináljátok, bolsevik párt propagandáját nyomjátok, most kopogtatás nélkül, az interneten.ű
Hánynom kell a bolsevik fajtátoktól, azt hittem, hogy már rég kipusztultatok.
Szociknak vége 2013.05.12. 23:01:57
A magyar fogyasztó érdekét egyáltalán nem szolgálja hogy 1 ft-tal olcsóbb a tej a tescoban, ebben akkor egyetértünk.
Valóban sok magyar dolgot vettünk és sok felesleges külföldi seggét rugdaltuk meg(kajajegy), de nem ez a siker, hanem az hogy az emberek ezt meg is értették, ezért vagytok szopóágon.
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 23:05:21
Milyen "liberális kommunizmus" bukott meg? Mit szívsz, kicsi troll?
balage_81 reloaded (törölt) 2013.05.12. 23:14:18
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.12. 23:14:56
Nem magyarabb, hanem tolvaj.
"Egyébként is csak a balmédiában létezik."
Létezik ez a jelenség, te meg egyetértesz vele. Nem gáz, hogy ilyen gyengén trollkodsz? Nem émelyeg a gyomrod, amikor tükörbe nézel?
Blogger Géza 2013.05.12. 23:29:42
Blogger Géza 2013.05.12. 23:36:07
spawn666 2013.05.13. 05:44:59
ok. köszi.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 06:16:57
hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.13. 06:59:38
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 08:36:21
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 08:37:16
fehérfarkas 2013.05.13. 09:36:02
Pont azt írtam valamelyik korábbi hozzászólásomban, hogy 2008-ban a gazdasági világválságot Gyurcsány nem tudta megfelelően kezelni és emiatt 2009 tavaszán lemondott. A világválság közepén, ami a magyar gazdaságot a mélypontra küldte (-6% GDP visszaesés) vette át Bjnai a kormányzást. Mindenki tudja, aki akkor olvasott gazdasági sajtót, hogy akkoriban nagyon kevés országot finanszíroztak a nagy pénzügyi befektetők és finanszírozók. Így a ft is leértékelődött.
De 2010 márc. 19-én 262 ft/euró volt. 2010 május 10-én a középárfolyam 273 ft/euró. 2010 jún. 7-én már 287 ft/euró. 2010 júl. 29-én ment föl 289 ft/euróra az ominózus Kósa Lajos nyilatkozat hatására (ez volt az Orbán-kormány első évének csúcsa).
2009 márc. 10-én volt szoci időszakban a leggyengébb az árfolyam: 310 ft/euró.
2011. nov 15-én, vagyis 2 évvel később a középárfolyam, megdöntve a gazdasági világválság idején elért rekordját: 316 ft/euró.
2012. jan. 16-án, vagyis 3 évvel a szoci időszak mélypontja után az euró/ft árfolyam újra a csúcspontján: 316 ft/euró. Ezeket sehogy sem lehet Bajnaira és az "elmúlt8év"-re fog.
Magad is megnézheted az adatokat az MNB honlapján:
www.mkb.hu/friss_informaciok/arfolyamok/mnb_kozeparfolyamok/index.html
fehérfarkas 2013.05.13. 10:11:31
A gazdasági világválság idején, amikor Bajnai 2009 tavaszán átvette a kormány, és 2010-ben amikor átadta Orbánnak:
GDP növekedés %-ban (éves átlag):
2009: -6.5
2010: +1,2
2012: -1,7
Ipari termelés növekedése (%) :
2009: -17.7
2010: 10.7
2012: -1,7
Fogyasztói árindex (%,éves átlag):
2009: 4.2
2010: 4.9
2012: 5,7
A központi költségvetés bruttó adóssága (a GDP %-ában):
2009: 74.0%
2010: 74.9%
2013. márc***: 79,3%
HUF/EUR deviza középárfolyam az időszak végén:
2009: 270.84
2010: 278.75
2012: 291.29
Forrás: az ÁKK honlapja: www.akk.hu/object.6066a3b1-4c6d-4b97-84c5-cd883126b2ec.ivy
*** forrása: hvg.hu/gazdasag/20130423_Megugrott_a_magyar_adossag_hiaba_fizettun
Azért erre én nem lennék annyira büszke. És a számok azt mutatják, hogy Bajnai sikeresen kezelte a válságot, míg Orbán unortodox és "szabadságharcos" gazdaságpolitikája egy nagy csőd.
Az államháztartási hiánnyal szemben egy ideiglenes csökkenést sikerült elérniük, de ennek tarthatatlanságát jelenti, hogy idén 270 mrd ft-os megszorítás már biztosan lesz (az ún. első Varga-csomag), hogy tartani lehessen a tervezett 3% alatti áht hiányt. Az infláció idén pedig a rezsicsökkentésnek köszönhetően alacsony az idei évben (de ezt a rezsicsökkentést minden évben nem lehet eljátszani).
Vagyis a Fidesz elvett 3200 mrd ft manyup megtakarítást + csinált 2700 mrd megszorítást (Matolcsy-csomagok) + most idén megint csinál 270 mrd megszorítást (Varga-csomag), és sem a gazdaság nem akar beindulni, sem az államadósság nem akar csökkenni. Valamit itt nagyon rosszul csinál ez a kormány. És ezért sem Bajnai, sem az "elmúlt8év" nem tehető felelőssé. Ezért egyértelműen az unortodox és "EU/IMF/bankok/külföldi tőke/energiaszolgáltatók elleni szabadságharcos" gazdaságpolitika a felelős.
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:14:23
fehérfarkas 2013.05.13. 10:16:43
Bocsi, de a Varga-csomagot nem Brüsszel jelentette be, hanem maga a fideszes gazdasági miniszter Varga Mihály. :)
Ha annyira tartható a hiánycél, akkor minek kell már az 5. hónapban egy 270 mrd-os megszorító csomagot bejelenteni?
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 10:20:59
fehérfarkas 2013.05.13. 10:21:53
Mert ugye 2008/09 és 2010 elején a szoci kormányok idején ez nem volt hatással az árfolyamra? Furcsa egy hatások ezek, hogy a szocik kormányok idején nincsenek hatással, de a Fidesz kormány idején meg igen :D
Nem lehet, hogy csupán arról van szó, hogy Bajnai tudta kezelni a válságot, a Fidesz meg nem?
Sőt, 2012/13-ban gazdasági világválságról beszélni eléggé abszurd. A világgazdasági válság mélypontja 2008 és 2009 években voltak, és 2010-ben még éreztette hatását. De a 2012-es évben is erre hivatkozni eléggé gyenge érv.
Ráadásul 2008/9-ben nemcsak a görög és déli államok, hanem a legfőbb felvevőpiacunk Németország is visszaesett. Az elmúlt 3 évben viszont már újra nőtt a német gazdaság.
Ja, hogy Orbán ezt nem tudta kihasználni. Akkor ezt kell írni (bevallani), és nem pedig másra mutogatni :)
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:26:24
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html
Na most akkor kinek lehet hinni?
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:27:33
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 10:38:28
Mondtam én, hogy nem volt?
"De a 2012-es évben is erre hivatkozni eléggé gyenge érv."
Görögországot 2012-ben, még az év végén is mentegették nagyon, gondolom emlékszel rá, ha nem aludtad át azt az évet.
www.origo.hu/gazdasag/20121202-nemetorszag-erdekbol-tamogatja-a-gorogoket.html
"A pénzügyminisztérium számításai szerint a jövő évi költségvetésben 730 millió eurós lyukat üt az újabb görög csomag, amelyről hétfő éjjel állapodott meg az euróövezeti pénzügyminiszteri tanács és a Nemzetközi Valutaalap (IMF)."
"Az elmúlt 3 évben viszont már újra nőtt a német gazdaság."
Ja, igazi 3éves szárnyalás ami az egekbe röpíti az egész EU-t és nem is látni a végét olyan magasan van
www.origo.hu/gazdasag/20121128-meg-szenved-a-nemet-gazdasag.html
"Idén még harmatos teljesítményt vár a magyar gazdaság szempontjából kulcsfontosságú német gazdaságtól egy berlini kutatóintézet, de jövőre fellendülés jöhet.
A berlini DIW gazdaságkutató intézet novemberi elemzése szerint az idei negyedik negyedévben a német gazdaság stagnálni fog, jövőre azonban megindulhat a növekedés. "
fehérfarkas 2013.05.13. 10:38:36
Mert ez az ország még mindig egy félfeudális periféria mint a Horthy-korszak idején, egy kis Kádári nosztalgiával megspékelve. Szociális demagógia és populizmus kell a népnek egy erős kezű ember vezetésével, akire fel tudnak nézni.
Éppen ezért volt sikeres 2008-ban az ún. szociális népszavazás. Éppen ezért nemcsak leváltották 2010-ben a szocikat, hanem egyenesen 2/3-ot adtak a Fidesznek.
Aki nem ilyen (nem tartozik ebbe a kategóriába), az meg belefásult a politikába, vagy kiábrándult a politikából, és közönyösen fogad mindent ami a politika irányából jön. Ezért lehet az Alkotmányt félévente módosítgatni. Ezért lehet elvenni 3200 mrd ft-nyi manyup megtakarítást. Ezért lehet a teljes dohánypiacot újraosztani a klientúrának.
Gyurcsány és Bajnai ellen egy totális karaktergyilkosságot csinált a Fidesz. Mesterházy pedig szürke. Éppen ezért a Fidesz még most is Bajnai és Gyurcsány ellen kampányol (óriásplakátok, buszok oldalán plakátok, újságjaikban és a közmédiában is velük foglalkoznak, stb). Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak.
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 11:05:42
Ha az embereket érdekelné a szocik demagóg nyilatkozattengere, többen néznék az atv-t.
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 11:11:55
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 11:13:02
álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.13. 11:17:03
Gondolom, ezek is hazudnak, és most a valóságban sokkal jobban élünk, mint három éve...
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 11:28:16
pánpéter 2013.05.13. 11:28:26
tavaly is vita volt Brüsszellel. Akkor is azt mondták, hogy nem lesz tartható a 2,7%, ezért még húzni kell. aztán kiderült, hogy a hiánycélt Brüsszel elszámolta, és nem 2,7-lett, hanem 1,9...
most sem lesz ez másként...
eßemfaßom meg áll 2013.05.13. 11:35:06
www.napi.hu/magyar_gazdasag/ijeszto_kepet_fest_magyarorszagrol_egy_uj_kutatas.553224.html
"A Tárki kutatói szerint a jóléti ellátásokban 2009 óta bekövetkezett változások is erősítették az egyenlőtlenség és a társadalmi polarizáció folyamatait, miután azok az amúgy is sérülékeny társadalmi csoportokat érintették negatívan. "
Ez a mocsok orbán már 2009-ben is elszegényitette az embereket. De majd jön Bajnai, a Megváltó. Most kicsit töröm a fejem, hogy is hívták a melnököt 2009-ben?
Ez jó, ennyit arról, hogy a diktátor orbán miatt mindenki elmenekül az országból ajvék ajvék:
"Nincs magyar exodus
Bár az EU-csatlakozás utáni években megnőtt mind a munkavállalási, mind a tanulási célú migráció, korántsem beszélhetünk új magyar exodusról - derült ki a Tárki most publikált tanulmányából. A magyarok kivándorlásának mértéke ugyanis továbbra is a régiós átlag alatt van, az uniós országokban élő magyarok aránya pedig elhanyagolható a teljes magyar népességhez képest (a régiós országok közül egyedül Csehország múl minket alul ebből a szempontból)."
Köszi a cikket :)
fehérfarkas 2013.05.13. 12:01:10
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdde410.html
Na most akkor kinek lehet hinni? "
Mind a kettőnek. Én az ÁKK honlapjáról a köponti költségvetés bruttó adósságát tettem be, te pedig az államháztartásét (a kettő nem ugyanaz: az áht-ba olyanok is beletartoznak, amik a központi költségvetésbe nem).
De a végeredmény mindkettőnél ugyanaz, hogy most a Fidesz-kormány alatt magasabb mint Bajnai idején. 2011/12-ben enyhe csökkenés után 2013 márciusára ez is nőtt.
A 3200 mrd ft manyup megtakarítás államosítása + 2700 mrd ft megszorítás (Matolcsy-csomagok) = 5900 mrd ft plusz pénz került a központi költségvetéshez (és így az államháztartásba is). Az államadósság mégsem csökkent ennek a mértékével, de még a töredékével sem (azzal indokolva, hogy csak a töredéke lett erre fordítva). Akkor hol ez a pénz? Mi lett ezzel a pénzzel? 5900 mrd ft - felfogtad ennek a mennyiségét?
fehérfarkas 2013.05.13. 12:11:02
Ugye emléxel a tavaly őszre, amikor hetente jelentett be a kormány új megszorításokat, új adónemeket, vagy nem meglévő adók emelését? Na, így sikerült tartani a hiánycélt. Sőt, még decemberben is többször módosította (apróbb megszorítások és zárolások) a kormány a költségvetést, hogy kitűzött hiánycélt tartani lehessen. Lehet, hogy a Fidesz szótárban ez a stabil és tartható költségvetésnek a szinonimája, de a valóságban erre nem stabilt használják, hanem azt: a költségvetés tavaly többször összeomlott, és csak a folyamatos módosításokkal tudták a fenntarthatóság látszatát idézni. A valóságban pótköltségvetést kellett volna készíteni (csak ugye ez a kudarcuk beismerését jelentette volna).
egyébként ha olyan tökéletes az unortodox gazdaságpolitika, akkor minek kellett a 3200 mrd ft manyup megtakarításokat elvenni + melléje 2700 mrd megszorítást bevezetni az elmúlt 3 évben? És miért kell már idei első félévben is 270 mrd ft megszorítást bevezetni csak azért, hogy a tervezett hiányszám teljesíthető legyen?
Scagnetti 2013.05.13. 13:20:11
Ezzel egyetértek, de a populizmus pont olyan dolog, amiben a szocik is jók. (Mintha ők is azzal nyertek volna választást régebben.) És ha megnézzük a licitversenyt, hogy a 10% rezsicsökkentésre válaszul ők még többet akarnak, akkor látjuk, hogy populisták ezek eléggé, tehát a probléma máshol van.
Az erős vezető valóban hiányzik, Mesterházy egy vicc, Bajnai se sokkal jobb ebben. De mikor utoljára volt erős vezetőjük, akkor is csúnyán leégtek. Pedig dumában Ferit tényleg nem lehetett megverni.
"Éppen ezért volt sikeres 2008-ban az ún. szociális népszavazás."
Ha pénztárcáról van szó, akkor persze, hogy sikeres. És ott volt még a szocikkal szembeni elégedetlenség is. De azt hiszem, ezt Horn G. már elmondta aznap este.
"Éppen ezért nemcsak leváltották 2010-ben a szocikat, hanem egyenesen 2/3-ot adtak a Fidesznek. "
Szerintem egy csomó ember nem látja, miből is jött a kétharmad. A Fidesz szerzett pár százezer szavazatot 2006 és 2010 között, de ez még nem lett volna elég, csak egy sima győzelemre. Még az abszolút többségre sem biztos. A kétharmadhoz az kellett, hogy az egyetlen nagy ellenfelük, az MSZP elveszítse szavazói közel kétharmadát. Egyesek persze ezt is a Fideszre fogják, de ezen igazán csak nevetni lehet.
"Aki nem ilyen (nem tartozik ebbe a kategóriába), az meg belefásult a politikába, vagy kiábrándult a politikából, és közönyösen fogad mindent ami a politika irányából jön. Ezért lehet az Alkotmányt félévente módosítgatni. Ezért lehet elvenni 3200 mrd ft-nyi manyup megtakarítást. Ezért lehet a teljes dohánypiacot újraosztani a klientúrának. "
Csoda a fásultság, mikor minden oldalon olyan jelöltek vannak, akik már kormányoztak régebben, és egyiküket sem sírja vissza a nép?
Az alkotmány az átlagembert kurvára nem érdekli. A manyupot meg azért lehetett ilyen könnyen lenyúlni, mert az a szavazó számára egy láthatatlan valami volt, amit egyszer talán megkap valamikor, de nem olyan, mint egy bankszámlán elhelyezett pénz, ami bármikor felvehető és elkölthető. A többség azt sem tudta, mi az.
"Gyurcsány és Bajnai ellen egy totális karaktergyilkosságot csinált a Fidesz. Mesterházy pedig szürke. Éppen ezért a Fidesz még most is Bajnai és Gyurcsány ellen kampányol (óriásplakátok, buszok oldalán plakátok, újságjaikban és a közmédiában is velük foglalkoznak, stb)."
Semjén jól bedobta a gumicsontot ezzel a karaktergyilkossággal, azóta mindent erre lehet fogni. Gyurcsányt nem kellett karaktergyilkolni, megtette ezt ő saját maga, mikor a választás után pár héttel már teljesen másról beszélt, mint előtte. Őszöd már csak hab volt a tortán, mellesleg a legvalószínűbb, hogy szoci kezek juttatták ki a felvételt, mert nem tetszett nekik a Gyurcsány által erőltetett liberális fordulat.
A mostani kampányban talán az egyetlen valódi, a Bajnai elleni. Tőle ténylegesen tarthat a Fidesz. Gyurcsányról csak azért beszélnek, mert a 2010 előtti időszak emblematikus figurája, és általa az egész szoclib ellenzéket lehet támadni. Valós veszélyt a Fideszre nem jelent.
"Az egyetlen TV, ahová a szocik nyilatkozatait teljes terjedelemben leadják, az a minimális nézettségű ATV. Így az emberek többségéhez el sem jut, hogy a szocik mit és hogyan akarnak."
A nyilatkozataikat hallgatva, ez nem olyan nagy veszteség. Azért van még bőven hely, ahol elmondhatják a magukét. A közmédiából valóban ki lettek pucolva, de ezen egy hatalomváltás könnyen változtathat. És akkor jöhet vissza a Napkelte a köztévébe, csupa nekik kedves emberrel.
A magyar közmédiát fel kellene szántani és sóval beszórni, mert mióta van, semmi másra nem jó, csak hogy az aktuális hatalom szócsöve legyen.
De legalább az pozitívum, hogy sok-sok éve folyamatosan zuhan a nézettsége. Talán ez is elősegíti a pusztulását.
pánpéter 2013.05.13. 16:02:01
a kormány azért módosította a költségvetést tavaly többször is, mert Brüsszel azt mondta, hogy nem lesz tartható a 2,7%-os hiánycél. Módosította a költségvetést, aztán nem 2,7% lett a szám, hanem 1,9. Ergo Brüsszel nem jól számolt, ezért volt vita a Kormánnyal.
Érted? A kormány azt mondta, tartható a hiánycél az eredeti számokkal. Brüsszel azt mondta hogy nem. Erre a kormány módosított, a hiány meg nem 2,7 lett, hanem 1,9.
A mostani módosítás az idei évre 97 milliárd, és megint azért történik, mert Brüsszel szerint nem lesz tartható a hiánycél Deja vu érzése van az embernek....
a 270 milliárdban pedig benne van a 2014-es év is.
De a kérdés itt az, ha tavaly Brüsszel tévedet - és ugye tévedett, ez most már tény kérdés - mi a garancia arra, hogy idén nem téved?
fehérfarkas 2013.05.13. 20:41:24
Elég érdekes logika, hogy folyamatosan beszólunk Brüsszelnek, nem teljesítünk számos követelményt, de a költségvetés számításánál úgy ugrálunk, ahogy ők fütyülnek :D
Azon nem gondolkodsz, hogy esetleg a saját kormányunk is tud számolni, és Brüsszel nélkül is ki tudták számolni, hogy a megszorítások nélkül nem lesz tartható a hiánycél?
Az pedig, hogy többet is megszorítottak, és emiatt alacsonyabb lett a tervezettnél azért nem egy hűdenagy öröm, amikor ematt nőtt egy csomó adó, és lettek új adók bevezetve (amik ugye "nem épülnek be az árba", meg a "vállalkozók nem hárítják át a fogyasztókra" - ugye emléxel ezekre a lózungokra a tavalyi évről?).
A dilettantizmus példája a tavalyi költségvetési év. Kb. 15x módosították év közben a költségvetés. Még decemberben is. Ezt hiába akarod Brüsszelre fogni, ez nem Brüsszel hibája, hogy a magyar kormány össze-vissza módosította (októberben hetente volt módosítás).
pánpéter 2013.05.13. 20:44:29
látom nem sikerült megértened. nincs kedvem leírni ötvenedjére is.
fehérfarkas 2013.05.13. 20:53:37
A metamatika az matematika. Az 1x1 az 1x1. Akárki mondja az akkor is ugyanaz.
Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani? Nem az lett volna a legjobb bizonyíték a kormány igazára, ha nem módostják, és év végére kijön a tervezett hiány nagysága?
Vagy valami unortodox matematikáról van szó?
Vagy csupán arról van szó, hogy a Fidesz soha, de SOHA nem ismeri el, ha hibázott, és mindig másra keni. Ezt éppen Brüsszelre.
Pedig csak az általános iskolai matekkönyvet kellene elővenni (a főiskolásat ajánlani sem merem, mert abban már függvényanalízis, valószínűségszámítás, deriválás, intgrálás, stb is található és a Matolcsy vezett gazdasági minisztériumnak felfoghatatlan, de az általános iskolai matekkal talán még ők is megbírkóztak - ne vedd el tőlük ezt a dicsőséget, mondván, hogy még ezt is csak Brüsszel utasítására csinálták).
pánpéter 2013.05.13. 21:09:12
Megpróbálom még egyszer, érthetően. A magyar kormány és Brüsszel között tavaly vita volt a hiánycél tarthatóságáról. Olvass utána, találsz kb. 500 cikket erről a neten.
Az utolsó, 700 milliárdos csomag körül volt a legnagyobb vita. A Kormány álláspontja az volt, hogy nincs rá szükség, mert enélkül is meglesz a 2,7%. Brüsszel meg azt mondta, hogy nem, kell az a 700 milliárd, mert enélkül 3% fölött lesz a hiány.
A 700 milliárdos csomag megszületett, majd idén márciusban kiderült, hogy a hiány nem 2,7% lett, ahogy Brüsszel mondta, hanem kevesebb, lényegesen kevesebb, 1,9%, ahogy azt a Kormány mondta.
Hogy értsd, a cél a túlzott deficit eljárásból való kikerülés. Ezen cél elérése érdekében a Kormány elég sok mindent megtesz, ahogy láthatod.
A helyzet most is az, hogy Brüsszelnek nem az idei számokkal van baja, hanem a 2014-es számra mondta azt, hogy nem tartható.
"Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani" - a Kormány azt mondta hogy tartható, Brüsszel azt hogy nem. Módosítottak, aztán nem Brüsszelnek lett igaza, hanem a Kormánynak.
"Vagy csupán arról van szó, hogy a Fidesz soha, de SOHA nem ismeri el, ha hibázott, és mindig másra keni." - ebben a konkrét esetben Brüsszel számolta el magát.
fehérfarkas 2013.05.13. 21:24:03
Fölösleges veled vitázni. CSak megismételni tudom amit írtam, hogy a metamatika az matematika. Az 1x1 az 1x1. Akárki mondja az akkor is ugyanaz. Ha tartható a hiánycél az eredeti számokkal, akkor minek kellett módosítani?
Folyamatosan megszegjük az EU-s alapelveket és Brüsszelnek folyamatosan beintünk, ebben meg egyből ugrunk csak mert Brüsszel azt mondta, hogy szerinte nem tartható?
Ha a kormány biztos abban, hogy tartható, akkor miért nem áll ki az igazáért? Ennél kisebb ügyekben is állandóan beszól Brüsszelnek, ebben meg még saját jogos(nak vélt) igazát sem képviseli? Nem ellentmondás és következetlenség ez?
Ha a kormány biztos abban, hogy a hiánycél tartható, akkor minek módosítja a költségvetés? A matematika úgy is őt fogja igazolni?
Vagy inkább arról van szó, hogy nagyon jól tudták, hogy nem tartható a hiánycél, és azért módosították tavaly kb 15x a költségvetést. Akkor is amikor Brüsszel nem is szólt (pl. szeptember-október hónapokban, amikor hetente módosult a költségvetés - és Brüsszel nem is nyilatkozott hetente ezzel kapcsolatban)
"ebben a konkrét esetben Brüsszel számolta el magát."
Mit számolt el magát? Brüsszel jelezte, hogy nem lesz tartható a hiánycél.
A kormány meg módosított a költségvetésen (megszortások).
Honnan tudta volna előre Brüsszel, hogy a kormány milyen intézkedéseket és lépéseket fog tenni a hiánycél tartása érdekében?
Brüsszel csak jelezte, hogy ha nem változtat a költségvetésen a kormány, akkor nem lesz tartható a hiánycél. A konkrét lépéseket és döntéseket a kormány hozta meg. Igencsak sok döntésével kapcsolatban az ellenzék és a gazdasági szereplők is hallatták a hangukat és nem tetszésüket.
Ha a kormány annyira biztos volt abban, hogy tartható a hiánycél, akkor minek módosított a költségvetésen? Az pedig, hogy hogyan és hányszor (kb 15x) módosított rajta, ahhoz Brüsszelnek semmi köze, mert Matolcsy vezette gazdasági tárca, és Lázár, Kósa meg Rogán egyéni képviselői indítványaival módosították. Márpedig ha jól tudom, akkor ők nem EU bürokraták, hanem a Fidesz minisztere és képviselői.
ars politika 2013.05.25. 10:23:38
hot-spot (törölt) 2013.05.26. 09:40:47