HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) Alkotmánybíróság (5) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Országgyűlés (2) országgyűlés (1) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) Parlament (2) parlament (8) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) Rétvári Bence (1) rétvári bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

A nagy dilemma: Magyarország

2012.01.26. 22:24 Poldi bá

Zavarban van Európa politikai elitje, mit kezdjen velünk. Gondoljuk végig, foglaljuk össze, mi ennek az oka.

A feladat egyszerű is, meg nem is. Elvileg minden mozaikkocka előttünk van, csak össze kell rakni őket, megfelelő sorrendben, s kialakul a (szörnyű) kép.

Magyarországon az uralkodó politikai erő deklarált értékelése szerint forradalom zajlott le a legutóbbi parlamenti választásokon. Az emberek kétharmados parlamenti felhatalmazást adtak egy markáns politikai erőnek, amely kacskaringós pályát végigfutva ugyan, de 1989-től jelen volt, legtöbbször nem elhanyagolható, vagy éppen nagy súlyú pártként a magyar politikai közéletben.

E párt belső működési rendszere ismert volt mindenki előtt, s a hatalomban korábban eltöltött idő alapján a stílus, a könyörtelenség, az agreszivitás sem érhetett váratlanul senkit.

A vezető erő első embere nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a rendszerváltást. E fogalom kezdetben a megszokott antikommunista verbalitás elemének tűnt, de gyorsan kiderült, nem erről van szó.

Az 1989-90-es rendszerváltás Magyarországon sajátos politikai egyensúlyi helyzetet teremtett, ennek kialakulása sokszor vitatéma, de az tény, hogy az ország politikai kultúrája alkalmazkodott az ilyen-olyan kompromisszumok árán létrejött írott és íratlan szabályrendszerhez.

A Fidesz e szabályrendszer felülírását nevezi rendszerváltásnak. Az alapot ehhez - szerinte - a magyar választójogi rendszer alapján megszerzett kétharmados parlamenti többség adja.

A jelenlegi országgyűlési képviselők eskütétele óta a törvényhozásban minden csak játszadozás. A megszerzett politikai hatalom Jolly Jokere, a kétharmad mindent felülírhat, és birtoklóinak szándéka szerint mindent felül is kell írnia - hiszen mi másért adták volna kezükbe az emberek ezt a különleges kártyalapot. Az lenne a bűn, ha nem élnének e kivételes lehetőséggel. Mindazokat a gátakat el kell söpörni, amelyek útban állnak, akár csak kényelmetlenebbé teszik a "rendszerváltás" gyakorlati lépéseit. Napestig lehetne sorolni a példákat, de ugye mindenki emlékszik: ha egy törvényről kiderül, hogy alkotmányellenes, akkor két dolgot lehet tenni: megvonni az ezt kimondó illetékestől a kimondás jogát és úgy módosítani az alkotmányt, hogy megszűnjön az ellentmondás. (Esetleg mindkettőt.)

Ez a politikai stílus sokakat megdöbbentett. Korábban elképzelhetetlen kis politikai pitiánerségeket néztünk végig, ezek itt zajlottak a szemünk előtt. (Amikor a házelnök vár a köztársasági elnöknek címzett levél "postára adásával", hogy a küldeményt megérkezésekor már ő nyithassa ki álllamfőként - ugye emlékszünk...)

Eleinte még csak röhögtünk, milyen mókásak ezek a fiúk, jé, ezt is meg merik csinálni, meg ezt is...? Aztán kiderült, hogy nem is olyan vicces az egész. Világossá vált, hogy BÁRKIVEL és BÁRMI megtörténhet. Elveszett minden biztos pont, kapaszkodási felület. Nem tudhatja az ember, hogy a szeme előtt zajló folyamatok milyen irányba tartanak. És nem csak az állás, az egzisztencia féltéséről van szó. A jogbiztonságról, az amúgy sem egységességéről híres magyar társadalom atomjaira hullásáról, korosztályok, szakmai csoportok egymásra uszításáról - és persze a politikai bosszúról.

Merthogy az orbáni politika legbenső lényegéhez tartozik a bosszú. Aki csak egyszer, bármilyen módon keresztbe tett, nem gazsulált, vagy akár látszott rajta, hogy nem szívesen teszi - az most megnézheti magát.

Sok sérelem érte Orbán Viktort a rendszerváltás óta. Vádolták őt azzal, hogy szervezetecskéjével a rendszerváltó elit kis csicskása, aztán jött a damaszkuszi "társas utazás", amelynek következményeként azóta is kénytelen rendre lenyelni a gúnyos megjegyzéseket.

Dühös volt a saját választóira, amiért nem hoztak magukkal még egy embert, hatalomra kerülése után pedig személyes sértésnek érezte, hogy az ellenzék nem viselkedik konstruktívan (persze az ő mércéje szerint).

Döbbenten volt kénytelen tudomásul venni, hogy a nép nem értékelte az erőfeszítéseit, s megfosztotta hatalmától. "A nemzet nem lehet ellenzékben", mondta a választási vereség hírére, igazán europeer politikai mentalitást felmutatva...

A jelenlegi helyzethez vezető folyamat nagyon fontos eleme az Orbán Viktort ért személyes sérelmek egész sora. Hányszor fogadhatta meg magában, négy fal között, hogy ha egyszer lehetősége lesz rá, miként, mivel/kivel, milyen fájdalmat okozva (hogy valami élvezet is legyen) fog leszámolni.

Az idő 2010 nyarán elérkezett, most a végrehajtás zajlik.

Na. Hát körülbelül ilyen helyzetet kell kezelnie az Európai Uniónak, ahol nem hülyék ülnek (a múltkor ezt kerek-perec a szemébe is mondták miniszterelnökünknek, ne legyen már tévedésben).

Igen ám, csakhogy az EU ilyen problémával még nem találkozott, nincs felkészülve erre a dologra. A jogállamiság eszközeit felhasználó, azokkal visszaélő politikai önkény elképzelhetetlennek tűnt, ezért természetesen ilyesmire konkrétan alkalmazható megoldási változatokat hiába keresnek az eddigi "esetleírásokban". Egy-egy kirívóan EU-szabályokat sértő megoldást ki lehet emelni, fel lehet róni a magyar vezetőnek, de róla ez természetesen lepereg, hiszen az EU-s jogrendszer (erre való) felkészületlenségével is mesterien él vissza.

Amikor Orbán Viktor arról beszél, hogy az EU és a nyugati sajtó csak általánosságokat említ, hiányoznak az érvek, a konkrét kifogások, akkor ez csak a szokásos képmutatás. Pontosan tudja ő, hogy az EU mit ért "általános bírálaton", s azt is tudja, hogy nehezen tudnak ellene fellépni. Paradox módon azzal is visszaél, hogy Magyarország nem számottevő tényező: miközben rendszeresen világpolitikai súlyúnak tünteti fel saját szerepét, pontosan a kicsinység, a jelentéktelenség az, amire építi politikáját.

A kíváncsiság nem elég jó kifejezés annak érzékeltetésére, hogy mennyire várjuk, mit kezd ezzel az Európa szívében egyre gyűlő gennycsomóval az Unió. Talán még nem döntötték el és nyilván még nincs egységes megítélés sem azt illetően, hogy hagyni kell a gyereket, majd kinövi ezt, vagy csírájában szükséges elfojtani ezt az esetleg hamar félelmetessé váló folyamatot. Az majd csak a második lépés lesz, hogy tudnak-e tenni ellene valamit.

Nyilvánvaló, hogy Orbán ügyesen kerüli meg a jelenlegi korlátokat. Ha nem lehet megtenni ezt vagy azt a jegybank függetlensége miatt, mártírként visszalép és a kétharmad birtokában talál más, alkotmányos megoldást ugyanerre. Eléggé látható, hogy egy-egy konkrét kifogás nem befolyásolja a "rendszerváltás" végrehajtásában, arra pedig az EU fent említett készületlensége miatt nincs mód, hogy egy, a szemük láttára rohamléptekkel leépülő demokráciát képesek legyenek megmenteni.

Ráadásul a leginkább érintettek, a magyarok részéről sem látnak elemi erejű felháborodást, a bőrén mindenki csak késleltetve érzi, hogy itt van a "rendszerváltás", komoly politikai ellenzék nélküli szürke masszaként jelenünk meg a nyugati közvélemény szemében - mármint azok, akik az orbáni diktatúra már felnyílt szemű kárvallottjainak nevezhetjük magunkat.

Mit kezdjen egy ilyen országgal az Európai Unió?

Használja a jelenlegi szabályokat és vigye végig a bürokratikus eljárásokat? Kérdésekre kérjen választ, majd azokra újabb kérdések következzenek?

Vagy találjon ki más megoldást?

Esetleg "ő" is használjon övön aluli eszközöket, éljen a gazdasági térdre kényszerítés módszerével?

Valószínű, hogy a sorsunkról még nem döntöttek, egyelőre újabb és újabb próbát tesznek, hátha észhez tér a magyarok vezetője.

A helyzet pedig minden egyes nappal tovább romlik, mert a kialakult status quo elfogadása erősíti a diktátort - miként azt láthattuk a Brüsszelből fellélegezve hazautazó Orbán magabiztosságán, vagy a felelőtlen matolcsyádák hosszú csend utáni ismételt megerősödésén...

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

194 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.27. 09:50:40

index! hol fogjátok az ilyen blogos mókusokat mint ez a poldibá is vazz? ezeket bazmeg ti tenyésztitek egy üvegvitrin mögött?

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.27. 09:55:16

Matolcsy elmondta: a magyar gazdaságpolitikát azért támadják sokan, mert megszorítások nélkül érték el ezeket a szép eredményeket. Nemhogy megszorítások nem voltak, arra emlékeztető lépések sem, „ezért támadnak minket éjjel-nappal” – fogalmazott.

Sikeresnek nevezte az egykulcsos adórendszert, amely szerinte nem csak a foglalkoztatást és a gazdaság fehéredését segíti, de a gyermekvállalást is ösztönzi. Az orbáni diktatúra óta látványosan fogy a magyar!

EZEK NEM NORMÁLISAK…térj észhez Magyarország!

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.27. 09:59:21

Orbánt nem tudják elkapni! Strasznov Ignác semmi Prof. Dr. Orbánhoz képest. Orbán 3 milliárdkával támogatja a földjét. Nem semmi a faszi.

www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/miniszterelnok/eletrajz

Érdemes megnézni vagyonnyilatkozatát a megnyitott kormányzati oldalon:
Orbán Viktor vagyonnyilatkozatai
Zip - 1,02 MB

2.d) pontnál az írja helyette felesége: 50 évre használatra ingyenesen átengedve a Felcsúti Utánpótlás Alapítványnak.
3.d) pontnál az írja helyette felesége: 50 évre használatra ingyenesen átengedve a Felcsúti Utánpótlás Alapítványnak
4.d) pontnál az írja helyette felesége: 50 évre használatra ingyenesen átengedve a Felcsúti Utánpótlás Alapítványnak
5.d) pontnál az írja helyette felesége: 50 évre használatra ingyenesen átengedve a Felcsúti Utánpótlás Alapítványnak
6.d) pontnál az írja helyette felesége: 50 évre használatra ingyenesen átengedve a Felcsúti Utánpótlás Alapítványnak

Nem vagyok jogász, de szerintem valami sántít, miként lehet átengedni ingyenesen egy hasznot hozó földet, rajta objektumokkal?

Orbán részére szerintem ezekre a földekre építenek különböző épületeket, karban tartják, stb.
50 év alatt milliárdos vagyonná növekszik az általa birtokolt föld, és tulajdonába kerül az ott létrehozott érték is.

Hogyan lehet állami pénzeket, most legutóbb 3 milliárdot Orbán földjeibe pumpálni?

KGS_online (törölt) 2012.01.27. 10:04:55

nagyon igaz minden szavad. sajnos.

ursus artos 2012.01.27. 10:08:08

"Hányszor fogadhatta meg magában, négy fal között,..."

Ezek ilyen fikciók. Meg ahogy te elképzelted...

Sir Galahad 2012.01.27. 10:11:23

Ugyan már... az Uniónak nem a demokrácia megsértésével van baja. Tesznek arra nagy ívben. Amikor például a szlovákok kimondták a Benes-dekrétum továbbélését, vagy meghozták a nyelvtörvényt, szavuk sem volt. Az a bajuk, hogy a magyar kormány a bankadóval, a végtörlesztéssel, a közmű- és telekommunikációs cégekre kivetett válságadóval nyugat-európai üzleti érdekeket sért. Ezért megy a hiszti, és ezért butaság a poszt címe már önmagában is.

TubiTubiNixTubi 2012.01.27. 10:12:20

borzasztó amit ezzel az országgal művel ez az ember

béla a görög (törölt) 2012.01.27. 10:14:42

Én úgy szoktam fogalmazni, hogy Orbán 1989-ben egy rendszert már bedöntött (részese volt), most bedöntene még egyet.
'89-ben privatizáltak, most az államosítanának.
ez lenne a 'fülkeforradalom'

TubiTubiNixTubi 2012.01.27. 10:17:07

@Sir Galahad:

illetve, hogy mindezen intézkedések mellett pedig elvárjuk az EU-tól jövő pénzeket is

a kettő együtt viszont már eléggé problémás

bátornyuszi 2012.01.27. 10:19:32

@Az orbáni bóvli alatt nagyon fogy a magyar!:
Érdekes módon senkineki sem tűnt fel, hogy január 1-től nem kell két évig köztársasági elnöknek lenni ahhoz hogy minden luxus élete végéig járjon nekik? Elég akár pár hónap. (alkotmány szerint). Na vajon miért? Elképzelem, hogy tépnék a hajukat, ha nem az ő emberük ülne abban a székben. Megütné őket a gut...re4mélem így lesz!

szita szita péntek 2012.01.27. 10:20:52

Az a nagy helyzet, hogy ha elfogynak a normál eszközök, akkor bezony attól eltérőekhez fognak nyúlni... Egy renitens állam még ha ilyen pici is nem tesz jót Európának, akár része az EU-nak, akár nem. El fog kezdődni (illetve gondolom már elkezdődött) annak a szervezése, hogy hogyan lehet kormányzati pozícióba segíteni valaki mást.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 10:21:13

Szarban lenne a bankár, ha nem kéne a pénze. Nem ilyen gyáva fostos nép lenne a magyar már szaladhatnának. Nem hiába vannak itt ennyien.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:21:39

@Sir Galahad: lehet hogy igazad van és őket nem érdekli, de mi itt élünk és minket érdekel!
Teljesen igaz, hogy nagy a létbizonytalanság, igazságszolgáltatásban nincsen hit, dolgozó ki van szolgáltatva, tanárok rettegnek....soroljan? Bizonyára az előrző rezsim is megbüntette a hozzá nem lojálisakat, na de ennyire,??? Ez már beteges.

Dr. NiChuck Norris sp. 2012.01.27. 10:22:12

@Sir Galahad: Poldi bá' és közted az igazság. Is-is, mégha ellentmondásos is.

Sir Galahad 2012.01.27. 10:23:27

@TubiTubiNixTubi: Logikus, de akkor azt kellene mondani.

Sir Galahad 2012.01.27. 10:24:51

@bátornyuszi: Igen, de akkor arról kellene posztot írni, mert ennek már a címe is azt sugallja, hogy ezek a dolgok Európát zavarják - pedig...

bátornyuszi 2012.01.27. 10:25:09

@negondolkozz!majdénmegmondom!:
Igazán? Aztán miből élne a magyar? Jó. tudom a kiváló termőföldjeink! de nem veszed észre hogy mezőgazdasági termelés már egyáltalán nem folyik? Ipar gyakorlatilag 0, energiánk nincs, az oroszokkal nem "egyezkedtünk", szinte semmi piacképes termékünk nincsen. Skkor hogy legyen? Együnk földet?

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 10:25:16

azért hasznosak ezek a nap mint nap megjelenő blogok az indexen, mert remekül bemutatják milyen beteges, aljas gondolkodásúak ezek a ballibek.

2012.01.27. 10:27:29

@Sir Galahad: (nyugat)europanak nem a penzugyi erdekek miatt kell orvosolnia ezt a problemat (minket), hanem azert, mert precedenst mutatunk mas orszagoknak arra, hogy oda lehet sz*rni, ahonnan eszunk, ha baj van.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 10:27:52

@bátornyuszi: Kiváló termőföld, ásvány- és gyógyviz, gázunk is van. Ezen kivül nincs államadósságunk és rengeteg kártéritéssel tartoznak Trianon miatt.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:28:23

@DillingerEscapePlan: én liberális gondolkodó vagyok. Vagyis vallom, hogy az állam csak ott avatkozzon az egyén életébe ahol muszáj, egyébként hagyja szabadon boldogulni. Sőt! Adófizető állampolgárként elvárom, hogy úgy avatkozzon be, hogy nekem jobb legyen! Akkor én most beteges és aljas vagyok?

2012.01.27. 10:28:40

@DillingerEscapePlan: szerintem is szukseg van ilyen blogokra. percek alatt krealnak virtualis allatkertet, melyben a magad fajta primitiv, tudatlan, szemellenzos idiotakon lehet rohogni.

a_tom 2012.01.27. 10:28:55

Nemsokára itt a tavasz és a birka kibújik barlangjából.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:31:59

@DillingerEscapePlan: én liberálisnak gondolom magamat, és azt gondolom, hogy az állam csak ott és akkor avatkozzon az életembe, ha nagyon muszáj. Egyébként hagyjon boldogulni! Sőt! Adófizető állampolgárként elvárom, hogy úgy cselekedjen, hogy nekem jó legyen. Akkor én most beteges vagyok? Meg aljas? Amúgy volt egy tesztes felmérés és az jött ki belőle, hogy akik "konzervatívnak" mondták magukat azok inkább liberális gondolkodásúak, a másikak meg nem annyira.Akkor hogy van ez?
szerintem az emberek nagy része nem tudja mi a liberalizmus.

Térházy (törölt) 2012.01.27. 10:32:35

Magyar Cohn Bendit pedig igenis létezik. Úgy hívják, hogy Orbán Viktor. A probléma csak annyi, hogy ő az eredetivel szemben hazudós, aljas, műveletlen, tudatlan, semmihez sem értő, bunkó faluszéli fasz. De a miénk. Magyar Cohn Bendit.

Ő tehát valójában egy inverz Cohn Bendit. Nekünk itt csak erre telik. Nyugi, nincs más. És nem is lesz. Nézegessétek az Echo meg a Hír tv-ét, ott mondják meg a tuttit. A mocsok, a piszok, amint éppen rátelepül mindenre.

Ez a magyar valóság.

Mindebből pedig innentől egy történelmi toposz lesz, amit az "orbáni rémuralom" fogalomköreként fognak idővel emlegetni.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:35:20

@Térházy: minden diktátor hitt benne, hogy ő a "nemzet megmentője".

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 10:35:41

@bátornyuszi: Szóval szerinted és a magadfajták szerint hitelből kell fenntartani magunkat, végsőkig eladósitva és tönkretéve utódainkat, még mielőtt megszületnének.
Ti ideális balekjai vagytok a cionista bankároknak, gratulálok.
Sajnos mindenkit lehúztok magatokkal a mocsárba ezzel az együgyű hozzáállással, keményebben fogalmazva: hazaárulással.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.27. 10:36:46

Vigyázat! Ez a blog is egy figyelemelterelő hely.
Nem a lényegről írnak - például ilyenek: karpatinfo.net/kulfold/2012/01/27/ketten-meghaltak-az-auchan-elelmiszerektol - a multinacionális cégek, különösen a bankok, de főleg a spekulánsok érdekeit képviselik.
Nagyon nagy óvatossággal kezelendő minden szavuk!

bátornyuszi 2012.01.27. 10:37:40

@negondolkozz!majdénmegmondom!: akkor innentől kedve nehogy betedd a lábad valamelyik hipermarketbe! Egyél kizárólag magyar árút, de legjobb lesz ha magad állítod elő. Kivánom neked (és hasonló gondolkodásúaknak, de csak nekik!) hogy éljenek úgy, mintha nem lennénk EU tagok! Aztán majd meglátjuk.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.27. 10:38:27

Javarészt egyetértek a poszttal. És ezért nagyon szomorú vagyok. :(

"Aki csak egyszer, bármilyen módon keresztbe tett, nem gazsulált, vagy akár látszott rajta, hogy nem szívesen teszi - az most megnézheti magát."

Hát igen. Ez nagyon jellemző. Már '98-ban is ezt mondták róluk: "Semmit sem tanulnak és semmit sem felejtenek."

bátornyuszi 2012.01.27. 10:39:36

@negondolkozz!majdénmegmondom!: A "cionosta" bankárok ne tukmálják rád a pénzüket. Te döntöd el, hogy igénybe veszed-e vagy sem. Amúgy a hitel nem ördögtől való dolog...Olvasss egy kicsit Széchenyit: "Hitel" "Világ", " Stádium"...vagy ő is balliberális, cionosta bérenc volt?

Muad\\\'Dib 2012.01.27. 10:39:54

@Térházy:
Nyugodtan mehet orbán a levesbe fityeszestől. De azért feltenném a kérdést az EU zsenialitására onanizáló alkoknak, hogy milyenek már a következő (neten is megtekinthető) párbeszédek:
EU képviselő (okos, nem hüjje magyar): Szégyen, hogy maguknál milyen kevés az államilag elismert egyház. Példátlan ez...
Riporter (hüjje magyar): De hiszen az ön hazájában kevesebb az elismert egyház, mint nálunk.
EU képviselő (okos, nem hüjje magyar): Őőő, eee, hát bevallom nem vagyok tisztában a számokkal...

EU képviselő (okos, nem hüjje magyar): Szégyen amit az alkotmánybírósággal művelnek, és egyedülálló Európában
Riporter (hüjje magyar): Hiszen önöknél nincs is alkotmánybíróság.
EU képviselő (okos, nem hüjje magyar): Őőő,eee, na igen, hát én nem mondom, hogy nálunk minden rendben van

A sajtó szabadságáért rettenetesen aggódó USA meg az alábbi adatok fényében mókás:
en.rsf.org/press-freedom-index-2011-2012,1043.html

Nem mondom lehetnénk előkelőbb helyen (bőven), de közvetlen felső szomszédaink Spanyolország és Franciaország, az USA hét hellyel mögöttünk kullog...

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 10:41:16

@bátornyuszi: nem hiszem hogy aljas lennél, inkább az jön le nekem a posztjaidból, hogy eléggé tudatlan és műveletlen vagy, ezért azt javaslom, ne politizálj, vagy ha politizálsz, akkor előbb műveld ki magad, kezdheted pl. európa történelmének magadévá tételével.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:42:24

@Kara kán: és vajon milyen gyártmányú termékek voltak azok? Tudtommal az auchannak nincsenek márkatermékei.
De az igaz, mindenki a sját egészségért felelős. Nézze meg jól, hogy mit eszik meg!
Azért érdekes módon a gyógyszerekkel nincsenek ilyen fenntartásai a magyaroknak. Marokszámra szedik.

2012.01.27. 10:44:17

@negondolkozz!majdénmegmondom!: Jó az avatarod! csak azt nem értem, ha ilyen megerőltető számodra a gondolkozás, miért teszed?

bátornyuszi 2012.01.27. 10:44:41

@Muad\\\'Dib: más hülyesége nem menti a miénket.
De van erre egy jó mérce: meg kell kérdezni az ottani embereket! Szerintük demokráciában élnek vagy sem? kell-e tartaniuk politikai leszámolástól?
Ugyanezt meg kell tenni nálunk is...ennyi.

tingli-tangli 2012.01.27. 10:45:11

Odáig jutottunk, hogy már mindenki a politikával foglalkozik, pedig tényleg nem azzal kellene. Biztos, hogy szükséges egy teljes rendszerváltás, de arra nem Orbán alkalmas. Ő, a csapata és a holdudvara teljesen korrumpálódott, semmiben nem különbözik az előző gárdától, sőt...
Én törvényekből dolgozom. Amit Gyurcsányék mondjuk fél évente változtattak és elég sok hibával. Most már havonta változnak, azt sem lehet tudni, hogy mi hol található és még több hiba van benne, bár úgy néz ki, hogy most már bárki, bármikor pillanatok alatt belenyúlhat. Jogbiztonság, kiszámíthatóság nincs. Így nem lehet működtetni egy országot, főleg nem egy olyant, ahol semmiféle természeti kincs nincs. A termőföldet és a vizet pedig hiába tekintjük annak, mert könnyebben megszerzik, mint gondolnánk.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:45:35

@DillingerEscapePlan: és ezt épp te tanácsolod nekem????

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 10:45:56

@bátornyuszi: Magánemberként nem is tudják tukmálni. Viszont sajnos állami szinten teljes az impotencia, a gazdaság élénkitése és saját lábra állitásunk helyett kizárólag a nemzetellenes érdekek kiszolgálása folyik.
Vagy tévedek?
A multimentes jókivánságokat köszönöm, kizárólag háztájit fogyasztok.

2012.01.27. 10:46:10

@Kara kán: te beteg vagy. szebb orszagban/vilagban a varos kozepen allitananak ki (lehetoleg kalodaban), hogy mindenki kirohoghessen. en szivesen rad is suhantanek egy-kettot bottal, ha mar arra jarok :-)

@DillingerEscapePlan: nem tudom milyen alapon muveletlenezel/tudatlanozol le barkit is, amikor az utobbi postokban tobbszor is bizonyitottad, hogy nem ismered olyan fogalmak jelenteset, mint a kommunizmus, liberalizmus, diktatura, demokracia. nem telik mar olyan bercommentelokre, akik legalabb egy gimnaziumot el tudtak vegezni..?

2012.01.27. 10:46:37

@Kara kán:" a multinacionális cégek, különösen a bankok, de főleg a spekulánsok érdekeit képviselik.
Nagyon nagy óvatossággal kezelendő minden szavuk!"

Csak egészséges kumiszt igyál ezután!
Istenem, de nagy az állatkerted! Hogy kerültél ki?

bátornyuszi 2012.01.27. 10:47:46

@DillingerEscapePlan: tudom a te történelemfelfogásodban a magyarok előtt nem is volt senki és semmi a Kárpát-Medencében és mindent tőlünk tanultak.Kösz. Az ilyen történelemoktatásból nem kérek.És még csodálkozunk, hogy utálnak bennünket az összes szomszédaink.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 10:47:51

@Könnyen elkaptuk, uram!: a te avatarod még sokkal jobb, hűen tükrözi a fejedben található űrt.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.27. 10:47:58

@bátornyuszi:
Igen, a gyógyszerfogyasztás mértéke tényleg aggasztó, én próbálom meggyőzni az ismerőseimet, hogy mindig csak azokat a gyógyszereket szedjék, amelyek természetes terápiával nem gyógyítható bajokra kellenek.

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 10:48:37

@bátornyuszi: igen, mivel okosabb, műveltebb vagyok nálad, és látom a hibáid. ki tanácsolja mit szeretnél?

bátornyuszi 2012.01.27. 10:49:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: jó lenne, ha nem húznánk fel magunkat ilyen hülyeségeken! Ilyenek is vannak kis hazánkban, el kell fogadni. A baj az, hogy úgy látom egyre többen.

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 10:49:50

@Rick Astley: te ne fárassz, te alapban olyan primitív vagy mint a puszta fagyott föld, így veled kommunikálni is teljesen felesleges időpocsékolás. menj kapálni, abban biztos jó vagy.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:50:56

@DillingerEscapePlan: "okosabb és műveltebb vagyok nálad"- hát ez látod nagy különbség. Én sose mernék ilyet kijelenteni magamról...senkivel szemben sem.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:51:40

@DillingerEscapePlan: eddíg azt hittem te akarsz kapálni?

Muad\\\'Dib 2012.01.27. 10:52:38

@bátornyuszi:
Ezért kezdtem úgy, hogy mehetne a kormány nyugodtan. Csak épp továbbra is hányok attól a jó magyar szokástól, ami miatt folyton valakinek a csecsén kell függni, mint valami csecsemőnek. Ugyanis miközben itt a nagy "demokraták" folyamatosan szidják a fidesz szavazókat, hogy milyen birkák, meg csak a vezért követik, aközben ők minden kritika nélkül nyalják be a nagy okosaktól (EU, USA) az összes szöveget, pont úgy, ahogy a fideszesek követik orbánt.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:52:51

@DillingerEscapePlan: a primitív ember legbiztosabb ismertető jele, hogy amikor elfogytak az érvei (vagy nem is voltak) akkor el kezd jelzőket aggatni a vitapartnerére.

g0d 2012.01.27. 10:52:55

srácok vigyázzatok mert dillinger leérvelt benneteket! ;-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.27. 10:55:03

Egyébként, ha az ember jól megfigyeli, a gyógyszergyárak tulajdonosai is általában tudjukkik. Nekik meg nem érdekük a teljes gyógyulás, főleg, ha visszaemlékezünk arra, miként szoktatták rá a Kárpát-medence lakosságát az általuk kotyvasztott pálinkákra. Ugyanis a magyar bort ivott, a német sört, de miután elterjesztették ezeket a galíciai szokásokat, itt is megteltek az italmérések máj- és hasnyálmirigygyilkos szeszes italokkal. Aztán ugye vannak a drogok, amelyek közül a médiában garázdálkodó megmondóembereik népszerűsítik az ún. könnyűeket. El ne felejtsem a sok tartósítószert és E betűs adalékot sem, amelyek újabb bizonyítékai a vegyipar, a vegytan (a kémia) kisiklatásának, eltérítésének.

Hisz maga a vegytan sőt a tudomány és a technika általában hasznos dolgok, az emberiségnek szüksége van rájuk, de nem akkor, ha bűnös szándékú emberek kezébe kerülnek. Ezt tessék jól megjegyezni!

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 10:55:05

@bátornyuszi: "tudom a te történelemfelfogásodban a magyarok előtt nem is volt senki és semmi a Kárpát-Medencében és mindent tőlünk tanultak.Kösz. Az ilyen történelemoktatásból nem kérek.És még csodálkozunk, hogy utálnak bennünket az összes szomszédaink."

helyesbítenem kell, úgy néz ki menthetetlenül hülye vagy te is.

BALTAZÁR 2012.01.27. 10:55:33

Hagyjuk már ezt hülye maszlagot, hogy "Európa a demokrácia érdekében lép fel" . Egy nagy sz...t.
A gazdasági érdekek azok ami miatt fellép. Nem csak Európa, de az egész fejlett nyugati világ, élen Amerikával Tojnak ők magasan arra, hogy egy ország polgárainak nő a "demkrácia deficitje".
Irakba sem azért vonultak be, hogy a Irak népe kiélvezhesse a szabadságot. Európa kormányainak piszkálja a csőrét, hogy nagy bankok, multik amik eddig vastagon szedték a hasznot innen most egy kicsit kisebb kanállal kéne, hogy falatozzanak. A kapzsiság és a gazdasági érdekek azok amik ezt az egész cirkuszt generálják a hazai ballib hathatós támogatásával.

hááááát 2012.01.27. 10:56:07

"Merthogy az orbáni politika legbenső lényegéhez tartozik a bosszú. Aki csak egyszer, bármilyen módon keresztbe tett, nem gazsulált, vagy akár látszott rajta, hogy nem szívesen teszi - az most megnézheti magát."

Ebben teljesen egyetértek.

bátornyuszi 2012.01.27. 10:57:24

@Muad\\\'Dib: hát mit csináljunk? Ilyen a magyar. Hofi mondta egyszer "itt az új segg, lehet nyalni". De érzelmektől függetlenül, nem tudnánk meglenni az Eu nélkül, ezt OV is tudja. Emlékszem, hogy el volt pusztulva amikor beléptünk, hogy nem az ő idejében történt. Engem csak az zavar, hogy a hívei nem látják, hogy őket is megvezeti? Bízom benne, hogy egyre többen felismerik. Itt van pl a végtörlesztés esete. Személyesen kaptam tőle levelet, hogy segíteni fog és aztán mi lett belőle? Semmi.
Erre azt mondják a hívei, hogy nem hazudott, csak nincs rá pénz. Szerintem meg igen. Hogy nincs pénz azt akkor is tudta, amikor megírta. Most fogok kapni majd új levelet...de már egy szavát sem hiszem el, és nekem még a postaköltség is fáj!

sisszi 2012.01.27. 10:57:54

Antall szavai mint atombomba dörömbölhet Orbán fejében: "teccettek volna forradalmat csinálni". még meg is csinálhatná, HA nem lenne az egyik nagy alakítója ennek a 20 évnek. Ez a elkésett "forradalom" egy zombi, amorf, mocsaras káosz lett, ami semmi másra nem jó, csak arra, hogy a rég lenyomott kádári beidegződéseket újra lehessen a maga teljességébe átélni....az új generáció meg, aki ebben a 20 évben született, vált felnőtté, az meg jó magasról le van szarva

Hertelendi 2012.01.27. 10:58:58

@DillingerEscapePlan: Nem tudni, hogy okosabb, műveltebb lennél itt bárkinél is, de hogy aljas vagy és pártfeladatot hajtasz végre, az tudható és egyértelmű! Nem tűnt fel, hogy veled ellentétben, itt a többség észérveket sorakoztat fel?
Te meg mocskolódsz!!! És még ti pofáztok békemenetről, amikor a főnököd kettéosztotta az országot igazmagyarokra és idegenszívüekre???

Gondolom te igazmagyar vagy...

sisszi 2012.01.27. 11:00:43

a bosszú témával teljesen egyetrétek én is

bátornyuszi 2012.01.27. 11:02:12

@BALTAZÁR: Persze..a "lé határozza meg a tudatot" ezt is Hofi mondta (mekkora politikus volt!)
Ebben bízom én is! Hogy egyszer már felismerjük, hogy kevesebb lett a GYED, a fizetésünk, nőttek az élelmiszer árak, a rezsi, a taníttatás költségei..új munkahelyek nem teremtődnek, új adók jönnek a fiatalok külföldre mennek...a kisembreke egyre nehezebben élnek, miközben az "úri népek" dőzsölne, és ezt nem az EU csinálja velünk: eygszer már csak kinyílik a magyar szeme és rájön, hogy kezébe kell vennie a sorsát.

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 11:02:23

@Hertelendi: nem hajtok végre pártfeladatokat, csak szimplán kommentelgetek ha van épp egy kis időm. sajnos a többség nem észérveket sorakoztat fel, csak szimplán menthetetlenül hülye. a legtöbbnél jóval okosabb és főleg műveltebb vagyok. nálad is többek között.

Térházy (törölt) 2012.01.27. 11:02:41

A lényeg, amire továbbra is kevesen figyelnek, hogy mindemellett Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, pontosan úgy, mint első miniszterelnöksége alatt, lassan már a látszatra sem ügyelve, továbbra is folyamatosan lop.

Sok-sok milliárdos magánvagyonának valódi eredete egyszerűen megfejthetetlen ugyanis. Üzlettel nem foglalkozik, mert ahhoz ugyanúgy nem ért, mint bármi máshoz sem, továbbá soha egyetlen percet sem dolgozott. Miniszterelnöki, pártelnöki fizetése volt idáig mindössze, amivel szemben még egy luxusban élő hattagú család eltartása is áll...

Honnan tehát a hatalmas vagyon?

Magyarország miniszterelnöke tehát nemcsak hazudik és aljas a végtelenségig, de megállás nélkül irgalmatlan tempóban, valami eszeveszett dühvel gyűjti, gyarapítja hatalmasra duzzadt magánvagyonát.

Az ország közben meg pusztul elfele. Diktátor? Ugyan kérem. Sötét gazember.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.27. 11:02:50

Selmeczi Gabriella után újabb fideszes képviselő lopott a TESCO-ban. Murok Ferenc sarkadi fideszes képviselőt azonban nem az éhség, hanem egy több tízezer forint értékű adathordozó árazókészülék csábította el. Magukkal vitték a valamivel több mint 50 ezer forint értékű készüléket. A Tesco dolgozói észlelték a hiányt, s a kamerarendszer segítségével azonosították a feltételezett elkövetőt.
Ezt követően telefonon keresték meg az érintettet, aki először tagadta, hogy bármit is tudna a készülék hollétéről, majd nem sokkal később mindketten visszatértek, visszavitték az eltulajdonított adathordozót. Igaz, a képviselő azt hangoztatta, hogy ők csak tesztelni akarták a Tesco biztonsági szolgálatának éberségét.

Az esetről beszámoló beol.hu azonban szemérmesen nemcsak a nevét hallgatta el, hanem a pártállását is, hogy bizony fideszes.
Azt már csak érdekességként említjük meg, hogy a jelenleg ÁSZ-elnökként dolgozó Domokos László, a megye közgyűlésének előző fideszes elnökeként négy év alatt 72 milliós jutalmat szavazott meg magának és a képviselői költségtérítéssel is trükközött.
A TESCO-ból lopó Murok Ferencre visszatérve: már nem aggódunk, hogy a Fidesz ne találna új nyugdíjvédelmi megbízottat, ha egyszer Selmeczi Gabriellának más feladatai lesznek.

Kivlov 2012.01.27. 11:04:06

@sisszi:
antallt akasztani kellett volna, nem min elnökké választani. kis halvérű, kommerbérenc volt...

bátornyuszi 2012.01.27. 11:04:29

@negondolkozz!majdénmegmondom!: "állami szinten teljes az impotencia"- na látod ebben egyetértünk.

2012.01.27. 11:04:53

@DillingerEscapePlan: latod, megint nulla ervet tudsz felhozni, amivel tulajdonkeppen megerositetted amit leirtam: egy tudatlan senkihazi bercommentelo vagy =D

bátornyuszi 2012.01.27. 11:07:59

@sisszi: a szomorú az (és ezt minden elemző elismeri), hogy ezzel a kétharmaddal jót is lehetett volna csinálni! Minden olyan átalakítást, amit már régen meg kellett volna tenni, csak a választási vereségtől való rettegésben nem mertek. Ezért hibáztatom én Gyurcsányt és nem az öszödi beszédért!

g0d 2012.01.27. 11:08:13

a tudatlant tudattalannak olvastam, persze a hozzászólásai alapján ez is igaz lehet.

Muad\\\'Dib 2012.01.27. 11:08:26

@Térházy:
Lássuk be azzal, hogy lop sajnos nem lóg ki az eddigi miniszterelnökök sorából...
elég szomorú dolog ez. Persze mivel az egész ország úgy gondolja, hogy ő megérdemli a plusz juttatásokat (lásd: én a munkahelyemen nyomtatok, hazaviszem, ami kell, úgy sem hiányzik senkinek), a legszomorúbb, hogy az átlagból sem lóg ki nagyon, csak jobb helyzetből indult. Na ezen az állapoton kéne sürgősen változtatni. Engem nem érdekel ki teszi meg, tőlem lehetnek a a millások, a kommunisták, nácik, a liberálisok, konzervatívok, mindegy, csak történjen valami mielőtt széthullik az egész ország...

bátornyuszi 2012.01.27. 11:12:43

@Az orbáni diktatúra alatt nagyon fogy a magyar!: ezért mondom én, hogy az erkölcsi züllés még nagyobb baj, mint a gazdasági...mert ezt nem lehet egy-két évtized alatt visszafordítani. Ez beeszi magát az emberek lelkébe.
Kétféle reagálás van erre: vagy "akkor én miért legyek becsületes", vagy becsületes maradok, de úgyse tudok tenni semmit. Mindkettő aláássa egy nemzet önbecsülését.

Hertelendi 2012.01.27. 11:12:56

@DillingerEscapePlan: Ezek az érvek már az óvodában sem állnák meg a helyüket. Figyelj! Ha a főnökeid olvasnák a kommentjeidet egyből rájönnének, mennyire hülye vagy:))
Tudod az nem az igazi, hogy te mondod magadról, mennyire okos és művelt vagy. Az a jó, ha más mondja rólad. Legalábbis a művelteknél ez járja:)))

Biztos te is kisdoktor vagy, mint az a hülye zongoraművész álamfőd:))) Ha találkozol vele, mond meg neki, hogy puszilom:))

sisszi 2012.01.27. 11:14:57

@Kivlov: nála nem volt cinikusabb az biztos

bátornyuszi 2012.01.27. 11:18:03

@Muad\\\'Dib: Nyugodj meg! Lesz változás, mert muszáj, hogy legyen...csak ezek a dolgok lassan történnek. 1848 és 56 sem úgy volt, hogy egyik nap felkeltek az emebrek és azt mondták, "csináljunk már valamit"...Most bármilyen szomorú, mégis minél roszabb, annál jobb. Ugyanis ez a kormány már rálépett a közszolgák tyúkszemére, a fogyatékkal élőékre, a gyerekesekére...a magánnyugdíjasokéra, már csak a nyugdíjasokéra nem.(Egyelőre) Igaz, azok nagy szavazóbázis, de fele részben MSZP-s szavazók. Csak multkor nem mentek el. Hát most majd elmennek!

benoke77 2012.01.27. 11:19:59

Aki EU-t akar, annak simogassa a kisfiát a Kónbendit!!!

Muad\\\'Dib 2012.01.27. 11:22:05

@bátornyuszi:
Csak épp én nem fogok semmi változást látni attól, hogy bármely másik jelenlegi politikai erő kerül hatalomra. Ugyanis pont ugyanolyan tetves tolvaj mindegyik...

Fullánkos Algol 2012.01.27. 11:23:35

Ritka egy féreg nép a magyar, főleg amelyiik része a magyar címszó mögé bújva próbálja a normálisabbját is magával rántani. Rájuk kéne célzottan dolgozni egy kicsit, de ha nem fordul szembe velük az ország egészségesebbik fele, akkor az egész népnek sem marad semmi mentsége... én már nem fogom tudni sajnálni

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 11:24:31

@Hertelendi: nem különösebben hatnak meg a magadfajta butuskák véleményei. én feletted állok, ez tény. tudom, nehéz elfogadni, és nem is kell elfogadnod. élj nyugodtan a szinteden, valszeg az elég neked ahhoz, hogy jól érezd magad :)

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 11:26:03

@benoke77: "benoke77 2012.01.27. 11:19:59
Aki EU-t akar, annak simogassa a kisfiát a Kónbendit!!!"

LOL :))))) Igy van!

KayaIbrahim 2012.01.27. 11:26:49

@DillingerEscapePlan:
Nyugi-nyugi. Ne sumákolj.
Tessék szépen bevenni a tablettákat...

benoke77 2012.01.27. 11:27:14

@Fullánkos Algol: Gondolom magadat a normális felébe sorolod...
Egyébként ha ekkora féreg it mindenki miért nem takarodsz innen?

Ja, és simogassa a kisfiad a kónbendit.

bátornyuszi 2012.01.27. 11:30:24

@Muad\\\'Dib: azért ne vonj párhuzamot a KGST meg az Eu között. Az előbbibe belekényszerítettek minket, az utóbbiba meg mi kéredzkedtünk. Működőképes lenne ez, ha mindenki betartaná a szabályokat.Hát lassú, meg sokba kerül...ez igaz, de ki mondta, hogy a demokrácia olcsó? egyelőre jobbat még nem találtak ki.Én bízom azért abban, hogy az alapjait hozzáértő (főleg jogász) emberek rakták le és az a garancia rá, hogy múködjön. Amiről ez az írás szól, hogy amit OV csinál arra nincs precedens, ez nagyon igaz. De ki fogják találni mi legyen, de attól tartok, hogy annak is mi (egyszerű emberek) isszuk meg a levét. nem a kormányunk. Ezért tartom aljas és megtévesztő dolognak ezt az időhúzást, mert úgyis mindent el fog fogadni csak még előtte fut egy-két kört, vagy másképp próbálja itthon beállítani a "behódolást". Ebből is látszik mennyire csak a saját presztízse fontos neki és nem a népe!

bátornyuszi 2012.01.27. 11:34:37

@Rick Astley: Minenkinek!
Javaslom, hogy ingnoráljuk azokat a hozzászólókat, akik személyeskednek és fröcskölődnek.

Muad\\\'Dib 2012.01.27. 11:37:14

@bátornyuszi:
Nem a lassúsággal, meg az anyagiakkal van a legnagyobb probléma, hanem azzal, hogy inkompetens hülyék vezetik sajnos. Nehéz más magyarázatot találni rá, hogy vajon miért a legfontosabb az Irán elleni szankció akkor, mikor ők voltak az egyetlenek, akik a csődközelben lévő görögöknek még szállítottak olajat. Utána meg egyezkednek azzal az USA-val, akik röhögtek a markukba az Euró zuhanása láttán. Ezen felül pedig jelenleg a sürgősen megoldandó problémák egyikének azt tartják, vajon van e kaparó, meg ülődeszka minden tyúkketrecben.

benoke77 2012.01.27. 11:37:28

@Hertelendi: Miért, nem a ti példaképetek a kis pedofil?

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.01.27. 11:43:03

@Muad\\\'Dib: " jelenleg a sürgősen megoldandó problémák egyikének azt tartják, vajon van e kaparó, meg ülődeszka minden tyúkketrecben"

Ha tyúkeszed lenne, neked is ez lenne a legfontosabb, nem?! :D

Fullánkos Algol 2012.01.27. 11:43:56

@benoke77: majd takarodik aki nem európai

Hertelendi 2012.01.27. 11:47:06

tele vagyunk forradalmárokkal...:)))
meg békemenetesekkel:)))

benoke77 2012.01.27. 11:47:29

@Fullánkos Algol: Ha jól tudom ez még itt Magyarország... Tudom nem tetszik, de ez van, úgyhogy pápá!
Lehet takarodni Európába, de változtass nevet, nehogy valamelyik utódod vissza akarjon kullogni.

bátornyuszi 2012.01.27. 11:54:03

@Muad\\\'Dib: Érdek vezérel mindenkit. De tényleg mindenkit!! Az országokat is, és mi nem látunk a lapok mögé.( erre valók lennének a vezetőink,akiknek normális esetben okosabbnak kéne lenni nálunk).Ezért az okos ember úgy politizál, hogy másoknak érdekük legyen támogatni őket. Itt nem a korrupcióra gondolok.
Csak a buta ember megy fejjel a falnak.Annyiban lehet bízni az EUban, hogy elég sok tagállamnak kell meghoznia a döntéseket.Szerintem ezért is kell kezdeniük valamit Magyarországgal, mert tényleg nem hagyhatják, hogy ebből precedens váljon.
Más kérdés, hogy az a vita Orbánnal tényleg szánalmas volt. (Felkészületlenül valódi érvek nélkül indulatból beszéltek többnyire)Ugyanakkor semmi tétje nem volt. Nem ezen dől el a sorsunk.

Hertelendi 2012.01.27. 11:54:05

@benoke77: Á te nem vagy kirekesztő, igaz? Menj inkább te alcsútra, vagy felcsútra...
már nem sokáig húzzátok....szorul a hurok...

BALTAZÁR 2012.01.27. 11:55:00

@bátornyuszi:
A politika már csak ilyen. Ha el akarsz valamit érni akkor ötször annyit kell kérned mint az eredeti cél. Akkor elkezdenek veled alkudozni, és mire megkaod amit eredetileg akartál a másik fél is úgy érzi, hogy jól járt mert jó sokat lealkudott az eredeti igényből.
Orbán jó pár dologban engedni fog, de ha csak azzal a pár dologgal jött volna elő ami végül maradhat akkor azt éppúgy elkaszálták volna.

bátornyuszi 2012.01.27. 11:55:58

@Hertelendi: nekem ebben a menetben a "béke" szó tetszik. Gyülölettől fröcsögve mondták a menetelők, hogy "mi szeretünk mindenkit, de dögöljön meg az összes balliberális cigány, zsidó...nemigaz magyar".

Fullánkos Algol 2012.01.27. 11:58:03

@benoke77: Régebb óta Európa mint Magyarország, tovább is marad. Hiába vinnyogsz, a fajtád nem is érdemel jobbat az adósrabszolgaságnál.

bátornyuszi 2012.01.27. 11:59:29

@BALTAZÁR: igen, csakhogy itt nem erről van szó. Mert minél jobban keménykedik, annál jobban szigorodnak a feltételek.Bár amit le lehetett már nyomni a magyarok torkán az már le van nyomva- ez is igaz.
De ismered a mondást "kétszer ad, aki gyorsan ad"?
Néztem az adósságelemzéseket: a régi adósság kamatait is fizetni kell vszínűleg az új adósságból, aminek a kamatai meg még magasabbak, úgyhogy szerintem lehetetlenség valaha is visszafizetni, ezért talán nem is kéne rá törekedni.

benoke77 2012.01.27. 12:00:21

@Hertelendi: Felcsútra max az Orbánt fejberúgni megyek.
És igen kirekesztő vagyok. Mind a két oldalt kirekesztem mert agyhalott, képmutató proli mind. Azért mert ma épp az egyik oldalt szapultam nem jelent semmit. Ettől függetlenül fentartom, hogy senki se féregezze a magyarokat.

Matula bácsit miniszterelnöknek!

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 12:00:30

@bátornyuszi: Ha eddig minden EU-s, IMF-es igényt próbáltunk követni, és igazodtunk a nyugati világ elvárásaihoz, és van 20.000 milliárd tartozásunk, akkor szerintem valahol gubi van.
A körök amiket vektorék most futottak, azok arra jók lehetnek talán, hogy tudatosítsuk, hogy hátráltatható ugyan egy kis állam törekvése a szarból való kilábalásra, de ha túlzásba viszik, akkor egy erős elképzelésű vezető (akár igaza van akár nem), aki nem lát más utat mint valami drasztikusat, kényelmetlen helyzetbe hozhatja a nagyokat is (kihatásunk az osztrák, olasz bankrendszerre pl).
Lehet, hogy volt 3-5 szar hónap, de érdekes volt látni a hisztériát ami ment velünk kapcsolatban, hogy a mamutok közös erővel, örült módjára próbálják eltiporni a kisegeret ami annyira megijesztette őket.

Itt az elmúlt két ciklusban a nagy böszmeség idején, lett annyi adósság, amiből nem fogunk tudni kijönni, ha mindenben megfelelünk. Az hogy esetleg mi emberek isszuk meg a levét a kilábalásnak szinte bizonyos. A kérdés az, hogy ki tudna úgy leélni még mondjuk újabb 8 évet viszonylagos jólétben, vagy kisebb nyomorban, hogy közben tudja, hogy az államadósság szépen halad a 25, 30, 40e milliárd felé, és az esély arra, hogy valaha is függetlenítsük magunkat, véglegesen elszáll. (Ha ugyan már nem szállt el.)
Oké, van egyéni érdek, meg villanyszámla, meg a gyerek új cipője, de ha az állam bedől, pedig kb 100%-ék adósságnál bedől és most vagyunk ugye 75 környékén, akkor onnantól külföldi kézbe kerül minden, és nem lehet tudni, mennyibe fog kerülni egy menetjegy, vagy éppen egy orvosi vizsgálat.

kamerasmobil 2012.01.27. 12:02:29

@bátornyuszi: Ebben nincs igazad abbol a szempontbol hogy a magyar mezogazdasagnak nagyon is jol megy. Csak egyszeruen a mai vilagban ez porszem es a GDP 2-4%-at teheti ki maximum.

http://zsiday.hu/blog/földművelők-aranykora

bátornyuszi 2012.01.27. 12:02:55

@BALTAZÁR: egyébként ez sem biztos. Európa tőlünk nyugatibb felén pl az adott szó, ég ér valamit. Vannak arrafelé ismerőseim. Nem is értik minek kéne egy megegyezéshez ügyvéd, meg bíróság...hát ők megígérték, az miért nem elég?

Hertelendi 2012.01.27. 12:03:21

@Fullánkos Algol: Van fajtája benőkének? Mondjuk egy kategóriába valóban belefér...hülye!

De ha csak abból indulok ki, hogy azok az emberek, akik elhiszik, orbánnak, szijgyártónak és a többi mocsadéknak a hazugságait, azok tényleg nem normálisak és még ezek akarnak minket elzavarni a Magyar Köztársaságból...

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 12:03:39

@bátornyuszi: ott sem voltál a menetben, de tudod, hogy mit mondtak. gratulálok :)

BALTAZÁR 2012.01.27. 12:04:05

@bátornyuszi:
Biztos voltak olyanok is akik fröcsögve gyűlölködve vonultak, de a többség nem ezek közé tartozott. Az a baj a tömegrendezvényekkel, hogy mindig belekerül pár idióta akikre aztán a másik oldal mutogathat, hogy "ezek vagytok ti". Nézz meg egy május elsejei MSZP rendezvényt. De felhozhatnám most a melegfelvonulást, hogy a Gyurcsány melletti szimpátiamegmozdulásokról már ne is szóljak.

sisszi 2012.01.27. 12:05:25

@benoke77: akkor az import számítógépedet miért nem rekeszted ki? egy féreg-objektum. :DDDD

bátornyuszi 2012.01.27. 12:05:26

@bekaphattyuk: azért nem hiszem, hogy többe kerülne mint náluk. És már most is annyi...

benoke77 2012.01.27. 12:05:59

@Fullánkos Algol: Hozzászólásaidból látszik, te nem vagy magyar, csak beszéled a nyelvet. Tehát ne ugass bele, ami nem rád tartozik.

Szevasz!

Európa pedig egy kontinens te baromarcú, persze hogy régebbi mint Magyarország...

BALTAZÁR 2012.01.27. 12:08:14

@bátornyuszi:
Könyörgöm, mióta itt rendszerváltás volt az utóbbi pár évig mi voltunk a jófiúk akiket megdícsér az EU meg a jóságos IMF. Hol is tartunk mostanra mindezzel? Hová is jutottunk?
Nemzeti vagyon elsíbolva, államadósság tízszerese a kilencvenben fennállónak. Akkor most én dícsérjem az IMF-et meg az itteni szekértolóit?

bátornyuszi 2012.01.27. 12:08:17

@BALTAZÁR: én azért látok bíztató jeleket a fiatalok körében: Árok Kornélék például, aki azt mondja, hogy munkavállalói szempontból mindegy kinek milyen a politikai nézete. nincs jobb meg baloldali munkatörvénykönye.

benoke77 2012.01.27. 12:08:29

@sisszi: Ki is rekesztem, ha nem használom, a Wc mögött tartom és minden bekapcsolásnál elégetek egy EU-s zászlót:-)

bátornyuszi 2012.01.27. 12:10:16

@BALTAZÁR: "nemzeti vagyon elsíbolva" írod.Szerinted azt aEU csinálta velünk: Szerintem meg a politikusaink. jobb és bal oldalról egyaránt.
És a kölcsönöket is ők vették fel.

benoke77 2012.01.27. 12:12:43

@Hertelendi: titeket? Te egy platformra helyezed magad Fullánkos Algollal? Akkor téged sem tartalak vissza a világért sem.

Amúgy ha az egyszerű szövegértelmezés gondot okozna, elárulom az előbb épp arra céloztam, hogy nem vagyok Fideszes. Úgyhogy kár ezt sulykolni a továbbiakban.

Amúgy te melyik fajtába tartozónak érzed magad? (ha már nekem a hülye jutott)

mazolika 2012.01.27. 12:14:03

@Hertelendi: ne etesd a trollokat :) Tudom, hogy felmegy a pumpa, de a sértegetés figyelmen kívül hagyása az egyetlen módja annak, hogy a kulturált beszélgetésnek teret adjunk.

Roy 2012.01.27. 12:14:26

@szita szita péntek: Orbán nem véletlenül próbálkozik most az EU-nál. Érzi a vesztét. Nem akar úgy járni mint a görög, és az olasz miniszterelnök.
Itt meg hiába álltak ki mellette az úgynevezett béketüntetésen a többszázezres tömeg. Birka magyarok + fizetett idegenek.

Fullánkos Algol 2012.01.27. 12:15:05

@benoke77: Ide születtem sajnos, a szüleim színmagyarok te kis nyilas tetü. Majd ugatsz te anyáddal Szibériában, az tartozik rád.
@Hertelendi: Kitartás...

BALTAZÁR 2012.01.27. 12:16:17

@bátornyuszi: Elsíbolva alatt nem csak azt értem, hogy "elprivatizáltak" ezt azt politikusaink, hanem az eladott nemzeti érdekeltségű stratégiai üzletágakat. Malév, MOL, víz-Gáz szolgáltatók, Erőművek stb. Mindehhez az IMF-el karöltve tapsikolt az EU, hogy igen így kell ezt csinálni. A kölcsönök felvételekor - amikkel azért jónéhány európai érdekeltségű bank is jól járt nem érezték fontosnak beavatkozni. Most amikor viszont kicsit meg lenne szorongatva a t...kük akkor mindjárt fontos a demokrácia. Amikor a Jegybankelnöknek a hazájára kéne felesküdnie az a jegybank függetlenségér sérti szerintük. Én csak azt akarom mondani, hogy eddig ők diktáltak, mi engedelmeskedtünk, k...vára sehol nem vagyunk ezzel. Ha ez szabadságharc akkor az.

kamerasmobil 2012.01.27. 12:16:36

@bekaphattyuk: Ujabb tevedes - az imf elzavarasa miatt evente szazmilliardos nagysagrenddel tobbe kerul a magyar allamadossag finanszirozasa. Konkret szamok igazoljak hogy az egyuttmukodes sokkal jobban megerte.

sisszi 2012.01.27. 12:16:40

@benoke77: tehát, az egész háztartásod, ruháid egy ANGOL wc mögött tartod? durva szituáció. ha felveszed a kínai zoknid, mit égetsz el?

benoke77 2012.01.27. 12:20:55

@Fullánkos Algol: Ha sajnálatosnak tartod, akkor lehet menni!

Szibériába küldenél te kis komcsi?

A nyilast honnan veszed? Ja hogy ez a mindig mindent eldöntő érv?

deruyter 2012.01.27. 12:22:52

Múltkor beírtam a blog egyik cikkéhez, de nem sok foganatja volt. Rájöttem, hogy teljesen értelmetlen mert itt hitviták folynak, meg önhergelés. Szánalmas. Csak, hogy egy példát mondjak: Külföldi összeesküvésekben hívőkkel teljesen felesleges vitatkozni, mert HISZNEK benne. Akkor sem tudod meggyőzni, ha minden tényt elé társz, mert, azok is meg vannak hamsítva szerinte. 100 %-osan sosem tudod valamiről bebizonyítani, hogy nincs, csak azt, hogy van (jobb esetben). Ez logikailag adott.

benoke77 2012.01.27. 12:23:02

@sisszi: Egyem a kis szívedet az angol wc nem azért az mert ott gyártják:-)

Mivel nudista vagyok és szabad tűzön főzök nincsenek ilyen problémáim.

(Jelzem azért sok mindent gyártanak Magyarországon például ruhát is. Igen jól hallottad RUHÁT:-)

2012.01.27. 12:24:47

"E párt belső működési rendszere ismert volt mindenki előtt, s a hatalomban korábban eltöltött idő alapján a stílus, a könyörtelenség, az agresszivitás sem érhetett váratlanul senkit."

Erről van szó. A magyar nép tudta, hogy mire voksol, és ő erre adta a voksát. Nem lehet ezt a felelősséget megkerülni senkinek. Még a 2 választási forduló között is számos figyelmeztetés hangzott el, hogy NE adjanak 2/3-os felhatalmazást egyetlen pártnak, hiába. Akkor most egye meg a magyar nép, amit főzött magának.

g0d 2012.01.27. 12:26:52

@Zoltanius: de én nem szeretném megenni, amit sikerült 2,8 millió zombival akkor elhitetni!

bátornyuszi 2012.01.27. 12:29:13

@deruyter: Egyetértek. Már csak abban lehet bízni, hogy mégis többen vannak a gondolkodó értelmes magyarok. De az 2014 előtt nem derül ki. Akkor viszont elő kéne jönniük!
Nincs erkölcsi jogalapja annak kritizálni azoknak, akik mindíg "félre állnak": Ráadásul esélye is csak annak van ha mások megpróbálják jobban csinálni.

mazolika 2012.01.27. 12:30:43

@BALTAZÁR: Az IMF jelenléte nem dicsőség, hanem kudarc. Ha az IMF idejön, az azt jelenti, hogy a szakadék szélén vagyunk, és nam azért, mert épp unatkozik.

Az államadósságot pedig MINDEN kormány csak növelni tudta. És egyszerű az ok: nokiás doboz :) Egyszerű emberi kapzsiság, primitív emberi ösztön. Egyidős az emberiséggel.

Emberek egy szűk csoportját kell csak lefizetni, hogy az ország számára kedvezőtlen döntést megtegyék. Közben a felvett hitelekkel tömték / tömik a szánkat.

Ráadásul akár helyi, akár országos szinten nézem, egyenlőre nem hisznek az emberek abban, hogy a tisztességes jellemnek akár a politika közelébe is kéne mennie. Ha "jó" ember vagy, akkor kb. 3 másodperc alatt kicsinálnak az ellenfeleid. Szemedbe hazudnak, személyeskednek, végül minden szart összehordanak rólad, hogy válj hiteltelenné. Aztán meg azt mondhassa az ellenfél: ERRE szavazni? RÁM szavazz! És az a helyzet, hogy sokan nem tudnak különbséget tenni a között, amikor egy ember igazat mond és amikor hazudik.

És nyilván célt ér az ellehetetlenítés, mert kultúrember igazat mond, tiszteli az ellenfelét és a jelen problémáira hoz megoldásokat. A megoldások pedig mindig fájnak. Az igazán jó megoldások mindenkinek fájnak. A legjobb megoldások pedig a gazdasági teherviseléssel növekedve fájnak.

És ezt alig páran merik felvállalni.

bátornyuszi 2012.01.27. 12:31:47

@Zoltanius: szerintem nem hitték el. Ráadásul a volt mszp-s szavazók nagy része kiábrándult a pártjából és nem talált másikat. Azt gondolták nélkülük is menni fog. Hát nem. Ez a minimális felelőssége szerintem egy embernek aki demokráciában akar élni, hogy elmegy szabadon választani.

hímszarvas 2012.01.27. 12:32:53

Szerintem az EU-t az is visszatartja a komolyabb beavatkozástól, hogy ha meglépi (amiben én nagyon bízom) adott esetben valamelyik belsőbb körhöz tartozó tagjára is alkalmaznia kéne. És azért az nagyon kínos lehetne.

belekotty 2012.01.27. 12:34:05

@BALTAZÁR: "Nemzeti vagyon elsíbolva, államadósság tízszerese a kilencvenben fennállónak."

- Csúsztatsz kispalytás!
Államadósság 1990-ben 1386 milliárd
2011-ben 22000 milliárd.
Ez igaz hogy több mint a 10 szerese, csakhogy mennyi is volt a forint inflációja 1990-2011 között? A harmadát, negyedét éri a forint jó esetben az akkorinak.
A GDP-hez viszonyítva pedig teljesen más a kép, mert 60 százalék volt 1990-ben, most meg 80.

bátornyuszi 2012.01.27. 12:34:39

@mazolika: ezzel most azta akarod mondai, hogy az orbáni politika jó az országnak, akkor is ha rossz az egyéneknek?

belekotty 2012.01.27. 12:34:39

grrr... kis pajtás...

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 12:36:14

@kamerasmobil: Én nem értem, hogy érhette meg, ha az elmúlt 20 éveben 20.000+ millárd tartozást sikerült összehozni. Egyáltalán nem tűnik úgy, hogy segített. Nem hiszek abban, hogy a kölcsönöket újabb kölcsönökkel vissza lehet fizetni.
Szerintem kölcsönöket három módon lehet visszafizetni (leginkább ezek kombinációjával): Spórolással(kiadás csökkentéssel), és javak értékesítésével (privatizáció), és a bevétel növelésével (gazdaság növekedése). A fentiekből a középső az ördögtől való! :) Viccen kívül!

Kb. két fajta hitel felvevő van: az egyik aki nem tudja megoldani amire vágyik, amire szüksége van önerőből, a másik az aki olyan befektetésben van ami többet hoz, mint amit a hitel visz, és ezt akarja tovább pörgetni a hitelből felvett pénzzel.
Az elsőbe tartozik a kormány, sok honfitársunk. A többség ebben a kategóriában elbukik, mert ha nem ment alapból saját erőből, akkor a törlesztés mellett mégannyira sem fog menni. Látjuk ezt mindenhol. Már csak azért is rizikós, mert olyan komplex a világ gazdasága, hogy egyszerűen nem lehet biztosan tudni mi következik.

Az IMF arra jó lenne, hogy egy működő, töke erős, nagy tartalékokkal bíró országot tovább lendítsen, arra, hogy egy önmagát 20 éve finanszírozni képtelen országot megmentsen, na arra alkalmatlan. Ennek ellenére - relatíve- könnyen hozzáférhető pénzről van szó, nem csoda, hogy a csak úgy csüngtünk ezen a csecsen az elmúlt 20 (de leginkább az elmúlt 8 évben).

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 12:40:16

@mazolika: Derék összefoglalása a helyzetnek. Nincs tiszta lelkű politikus. Én csak abban reménykedek, hogy sikerül valamikor egy olyan kormányt keríteni valahonnan, ahol a dobozok léteznek ugyan, de kisebbek, a munka, és a szakértelem pedig nagyobb.

bátornyuszi 2012.01.27. 12:44:40

@bekaphattyuk: biztos igazad van. Egy háztartás hiányát is csak úgy lehet megoldani, ha csökkented a kiadásokat vagy növeled a bevételeket, vagy a kettő kombinációja. Nem kell ehhez közgazdásznak lenni...csakhogy az Eu tényleg olyan mint egy nagy család (még ha hülyén hangzik is). Nem hagyhatja bedőlni egyik országot sem, mert akkor dől a többi is.Szerinted a németek szívjóságból adják oda a pénzüket? érdekes és még csak nem is tüntetnek az Eu ellen, pedig ők a legnagyobb befizetők. De úgy látszik arrafelé értelmesebb népek élnek.

sisszi 2012.01.27. 12:45:11

@benoke77:komolyan? én eddig azt hittem MINDEN wc-t angliában gyártanak. köszönöm, hogy elmondtad a valóságot :-D. különben nagyon menő lenne aranyberakásos zsolnay, vagy herendi porcelán wc mögött tartani a számítógéped, még az eu zászló is másképp égne...vagy ha erre nem lenne pénzed (vagy ha még nem gyártják) akkor egy sima HAZAI pottyantós olcsón kivitelezhető :))

benoke77 2012.01.27. 12:48:54

@sisszi: Kérdezz nyugodtan máskor is:-)
Sajnos nincs ilyenekre pénzem,ronda aktmodelként és tehetségtelen festőként nem keresek túl sokat. De majd a mezőn, ahol élek szervezek egy kultúrdiszkót és az állami támogatást erre fordítom:-)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.01.27. 12:53:35

@Az orbáni bóvli alatt nagyon fogy a magyar!: Nem vagyok jogász,"
az látszik....

@Térházy: ha igaz lenne amit mondasz, akkor az ellentáborra szégyen egy horn, egy megyó meg egy gyurcsány, a függelék bauerekről, demszkikről ne is beszéljünk.

@TubiTubiNixTubi: amíg teljes jogú tagok vagyunk, és befizetünk miért is problémás?

Hertelendi 2012.01.27. 12:54:42

@benoke77: Nyilván én is a hülyék közé sorolom magam, mert itt töltöm az időmet:)))

Hertelendi 2012.01.27. 12:55:38

@mazolika: Igazad van...elnézést kérek...

sisifux 2012.01.27. 12:56:50

@benoke77:
"Aki EU-t akar, annak simogassa a kisfiát a Kónbendit!!!"

Olcsó poén lenne, hogy a tiédet pedig pedofil papok. De szerintem járjanak inkább szeretetteljes légkörű iskolába, óvodába.

benoke77 2012.01.27. 12:57:12

@Hertelendi::-) Bár némi iróniát érzek benne, de azért vicces volt. Csak jókedvűen, mosolygósan érdemes egymás torkát harabdálni.

benoke77 2012.01.27. 12:59:42

@sisifux: Olcsó. Az enyém is az volt, de legalább ugrottak rá.:-) 2. mondatoddal tökéletesen egyetértek.

Hertelendi 2012.01.27. 13:03:13

@benoke77: puszit most még nem adok, mert meg vagyok fázva:))) de télleg írhatnál kevesebb gyűlölettel is...lehet?:))

Dr.Betépett felhasználó 2012.01.27. 13:03:20

@Zoltanius: Vazze,de nekem is meg kell ennem a szar menüt,pedig nem kértem.....

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 13:04:12

@bátornyuszi: A németeknél azért kicsit más az életszínvonal mint itt, igaz az ottani mentalitásból is sajnos sok mindent nélkülözünk, ami elkelne az ország talpra állításához.

Azon túl, hogy a rend kellene legyen a fejekben, dermesztő fegyelem bizonyos területeken (az első kérdés az, hogy "mennyi", a második meg az, "hogy és számla nélkül?"), akkor nálunk is mozgásba jönnének a dolgok.
Ne minimálbérre jelentsd be!
Adj róla számlát!

Az EU sem mindenható , pl a Görögök jó eséllyel bedőlnek, segítség ide vagy oda, pedig zóna tagok is. Szóval erre nem lehet alapozni, és igenis a németeknél is vannak hangok, amik azt mondják, hogy sok lesz, csak erős vezetés van.

quendelapo 2012.01.27. 13:04:54

@bekaphattyuk:

Az első nagy böszmeség az az első Orbán kormány által indított lakástámogatási rendszer volt.
Az állami pénzekből fizetett óriási reklám kampánnyal ehitették az emberekkel, hogy a "kormány támogatásával" - valójában mások adójából - most "óccson" jutnak hitelhez és termethetnek új otthont maguknak. Mindenki mert nagyot álmodni miközben a rendszer persze fenntarthatatlan volt.
Aztán jöttek az újabb böszmék és megoldották okosba: devizahitelekkel, mert akkor nem kellett hozzá állami támogatás.
Ahelyett, hogy a kormányok azt tekintették volna feladatuknak levigyék az inlációt és a kamtszintet, hogy bárki veheessen fel hitelt 3 százalékos kamatra a piacról forintban.

BALTAZÁR 2012.01.27. 13:05:21

@bátornyuszi:
"Egy háztartás hiányát is csak úgy lehet megoldani, ha csökkented a kiadásokat vagy növeled a bevételeket, vagy a kettő kombinációja. Nem kell ehhez közgazdásznak lenni..."
Azért nem árt egy kicsit másképp nézni egy háztartást meg az államháztartást.
Ami otthon evidens, ha csökkented a kiadásodat több pénzed marad, az államnál már nem így működik. Ha például kirúg ezer közalkalmazottat, az kétségtelenül ezer ember bérterheivel csökkenti a kiadás oldalát. De. Kell nekik munkanélküli járadékot fizetni. Esetleg átképzési támogatás, miegymás. Ezek az emberek onnatól kevesebbet fogyasztanak, (áfa!!) ezáltal azok akiknek a termékeit megvették kvesebb adót tudnak majd fizetni és kevesebbet vesznek a beszállítóiktól. És így tovább. Ez azért egy kicsit bonyolultabb matek mint hogy otthon mostantól nem eszem téliszalámit mert csak parízerre telik.

benoke77 2012.01.27. 13:06:07

@Hertelendi: Lehet.:-) Csak Fullánk kicsit felhúzott.(ami az én hibám, mert hagytam).

Jobbulást!

deruyter 2012.01.27. 13:10:14

@bátornyuszi: Még annyit akarok hozzáfűzni, hogy a magyar néplélek egyik nagy problémája, hogy mindig keresünk valakit, aki majd helyettünk megcsinálja a valamit, ha meg nem, akkor keresünk valakit, akit hibáztathatunk. Az első erősen ehibázott az utóbbi meg teljesen vakvágány. Persze az a csábító az egészben, hogy leveszi a vállunkról a gondolkodás és döntés felelősségét. Ezért tartok jónak minden alulról jövő kezdeményezést. Ilyenek vannak is pl. önkormányzati szintű, vagy pl. környezetvédelmi kérdésekben. Sajnos országos ügyekre átvinni ezt a gyakorlatot már sokkal nehezebb. Ezt még tanulni kell.

sisszi 2012.01.27. 13:15:03

@benoke77: ígéretes projektnek tűnik. segítek megírni a pályázatot (ha nyer 50% kapok, ha eu-s pénzt is nyer akkor 70%) sok pozitív példa mutatja, hogy csak így halad előre a haza.

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 13:17:48

@quendelapo: sajnos rosszul tudod, máskor alaposabban készülj fel, ugyanis nem igaz, hogy az állami kamattámogatás óriási hatást gyakorolt volna a költségvetésre, hiszen annak a GDP-hez mérten 2002-ben még 0,1 százalékos aránya 2010-re 0,7 százalékot tett volna ki, ezzel szemben a családokat terhelő, 2002-ben még 300 milliárd forintos devizahitel-állomány 2010-re 6600 milliárd forintra, a GDP 24 százalékára duzzadt, tehát se böszmeség nem volt ez az orbán kormány részéről, se fenntarthatatlan.

bátornyuszi 2012.01.27. 13:18:09

@BALTAZÁR: ez lett volna a folytatás....és éppen ez a legnagyobb bajom a mostani kormánnyal. Hogy nem folyik tervezés, csak improvizálás! pedig van elég fizetett elemzőnk. Mégsincsenek számítások, hogy minek mi lesz az ára (lásd végtörlesztés). vagy vannak csak nem veszik figyelembe?

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 13:19:39

@BALTAZÁR: Olyan szempontból nem, hogy ha lentebb viszed a fizetéseket, akkor elméletben a kimaradó pénzeket forgathatnád úgy is,hogy többet hozzon, mint a kisebb fizetések miatt, kieső adó. Esetlegesen csökkentheted a hiteled, ami hosszútávon jöhet jól. Persze egy államháztartás nagyon bonyolult, ezért kéne minden terület élére, egy lángelméjű, tisztalelkű szakember, és akkor javulna. A gond, hogy itt 20 év alatt, alig volt valaki, aki igazán jól értett volna a dolgához, és mellette becsülettel tette volna amit kell.
Néha az is eszembe jut, hogy egy halom elit matematikust/programozót kellene bevonni, mert azok legalább az rendszer absztrakciós részét el tudnák végezni, valamenynire jól.

benoke77 2012.01.27. 13:20:07

@sisszi: Dörzsölten üzletelsz, de engem sem ejtettek a fejemre!

Ha nyer 70%-ot kapsz, ha eu-s pénzt is az egész a tied és fizetek ha megírod a pályázatot:-)

bátornyuszi 2012.01.27. 13:21:39

@deruyter: Úgy látom, hogy egyre többen vagyunk akik felismerik a problémák okait, az pedig már egy lépes a megoldás felé. Igen.A másik oldalról (tőlem jobbra) is vannak sokan (itt is) akinek elegük van abból, hogy "mások mondják meg". Ez gyakorlatilag ugyanazt jelenti, hogy "nekünk kell megoldani". Lehet hogy közelebb vagyunk egymáshoz, mint gondolnánk? :)))

Hertelendi 2012.01.27. 13:26:56

@DillingerEscapePlan: Ezek az adatok is azt bizonyítják, hogy neked tálcán hozzák, a különböző adatokat... normál állampolgár nem fér hozzá ilyen adatokhoz...már ha egyáltalán igaz...
Mondjuk Orbán nem szokott hazudni...

BALTAZÁR 2012.01.27. 13:27:39

"kéne minden terület élére, egy lángelméjű, tisztalelkű szakember"
Hát igen...
Ez innen már inkább SCI-FI

sisszi 2012.01.27. 13:29:39

@benoke77: ezért jutott nekem import angol wc, neked pedig a mező :))

benoke77 2012.01.27. 13:32:26

@sisszi: Igen de te egy kis szobában üldögélsz, én meg nézem közben a napfelkeltét:))

Fullánkos Algol 2012.01.27. 13:33:33

@benoke77: Ha parazitát látok a közelemben akkor nem elmenni szoktam hanem eltaposni. Ez így lesz ezután is.

benoke77 2012.01.27. 13:36:15

@Fullánkos Algol: Én pedig igéretet tettem @Hertelendi-nek, úgyhogy Goranga, és adja az ég, hogy sose találkozzunk.

Részemről végeztem veled.

bátornyuszi 2012.01.27. 13:37:14

@BALTAZÁR: azért nem kell azt gondolni, hogy más országokban csupa gráll lovagok a vezetők. Csak ott olyanok a törvények, hogy nem tudnak stiklizni...vagy nem éri meg nekik.Igaz a közvélemény is más, mint nálunk. Nyugatabbra egy politikus, ha kiflit lop az ábcben másnap beadhatja a lemondását. Nem lehet átülni egyik pártból a másikba, mert NEM fogadják be. Ezért nem is próbálkoznak.

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 13:41:15

@BALTAZÁR: Nem sci-fi az, hiszen időről időre, voltak ilyen kiemelkedő alakok, akik akár a jómódjukat, az életüket sem voltak restek odaadni, a közjóért. Pedig körülöttük is forrongott a világ, csak elhivatottak voltak. Engem egyébként az nem zavar, ha valaki pozícióban van, vállalja a felelősséget, sokat dolgozik, állhatatos, és emellett húz némi hasznot a pozíciójából. Ami nem tetszik, az több tíz,száz milliós, millárdos vagyon, amit felhalmoznak sokszor ilyen módon, amikor ekkora összegekre nincs szüksége senkinek.

dr. Ringlósztár 2012.01.27. 13:42:00

@benoke77:
Miért, Magyarország nem Európában van?

bátornyuszi 2012.01.27. 13:43:15

@bekaphattyuk: nem az a lényeg, hogy "nincs szüksége rá", hanem hogy érdem nélkül szerezte. Miattam jöhetne akár többszörös milliárdos is csak tenne már valami jót, ennek a népnek!

Martian (törölt) 2012.01.27. 13:47:35

"Zavarban van Európa politikai elitje, mit kezdjen velünk."

Már akkor is zavarban voltak, amikor anno az osztrákoknál megjelent a kormányban Haider.

"az orbáni diktatúra"

Az utóbbi jó 20 évben inkább "demokratúra" (az erősebb kutya... elvén) volt, mintsem demokrácia... ehhez most jött egy szavazatokban túlértékelt fideszes kétharmad.
Mégis, mire számítottak a kedves választópolgárok?!

dr. Ringlósztár 2012.01.27. 13:47:37

@benoke77:
Tudod, a nyolc általánost nem ér úgy abszolválni, hogy 6 első + 2 második!

kamerasmobil 2012.01.27. 13:49:30

@bekaphattyuk:
"Én nem értem, hogy érhette meg, ha az elmúlt 20 éveben 20.000+ millárd tartozást sikerült összehozni. "

Az allamadossag novekedesenek semmi koze nem volt az IMF-hez. Ha nem toluk vett volna fel hitelt az orszag akkor allamkotveny-kibocsatassal kellett volna ugyanazokat a forrasokat bevonni.
Arrol lehet vitatkozni hogy tenyleg szukseg volt-e azokra a kiadasokra amiket ezekbol a forrasokbol finansziroztak. De az egy teljesen mas tema es sem a blogbejegyzeshez sem az IMF-hez nincs sok koze.

Az IMF-fel ebben a helyzetben azert jartunk jobban mert eleve ugy altalaban senki sem akart mar nekunk penzt kolcsonadni es ok raadasul joval olcsobban biztositottak forrast mint amibe az altalaban a piacon kerul nekunk.

"Nem hiszek abban, hogy a kölcsönöket újabb kölcsönökkel vissza lehet fizetni. "

Ez fair de sajnos az allam kolcsonei nagyon rovid lejaratuak es esely nincs arra hogy barmi mas forrasbol kifizessuk azokat. Igy muszaj hitelt felvenni.
Egy felelos kormanynak nyilvan az kene legyen az elsodleges celja hogy fenntarthatova tegye az adossagpalyat. Peldaul nem egyszeri bevetelekkel meg tartos kiadascsokkentessel. Utobbiba beletartozik az is hogy nem 10% kotvenyhozamon finanszirozzak a lejaro hiteleket foleg ha rendelkezesre all az IMF.

" Az IMF arra jó lenne, hogy egy működő, töke erős, nagy tartalékokkal bíró országot tovább lendítsen, arra, hogy egy önmagát 20 éve finanszírozni képtelen országot megmentsen, na arra alkalmatlan. "

Hat ebben nagyon nem ertunk egyet. Megis hogy mashogy lehet egy bajba kerult orszagot megmenteni? Ha nincs mar megfizetheto piaci finanszirozas?
Es mi a fenenek kellene a vilag osszes allamanak penzt osszedobni azert hogy a mar eleve jol allo orszagoknak adjak??

benoke77 2012.01.27. 13:50:19

@dr. Ringlósztár: Ezt most jólmegaszontad! Rosszul kötözködsz, ne eröltesd.

Hertelendi 2012.01.27. 13:54:22

Egy kétségtelen. Az átlag magyar állampolgárok közül igen kevesen vagyunk alkalmasak, arra, hogy komoly szerepet töltsünk be országunk életében. Nem (csak) a szellemi kvalitásaink és erkölcsi, mentális tulajdonságaink miatt. Ehhez kell, egy bizonyos exhibicionizmus is...és vajon melyikünk viselné el, hogy az ellenzék mikroszkóp alatt vizsgálja az én és a családtagjaim múltját?
Én most csak egy alkalmas embert látok, aki mögé érdemes felsorakozni...
Úgy hívják, hogy Bajnai Gordon

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 14:00:40

@Hertelendi: "Ezek az adatok is azt bizonyítják, hogy neked tálcán hozzák, a különböző adatokat... normál állampolgár nem fér hozzá ilyen adatokhoz...már ha egyáltalán igaz..."

lol. újságban volt benne te gyökkettő. facepalm...

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 14:04:38

@Hertelendi: "Egy kétségtelen. Az átlag magyar állampolgárok közül igen kevesen vagyunk alkalmasak, arra, hogy komoly szerepet töltsünk be országunk életében."

esetedben ez szerintem igen-igen nagy szerencséje az országnak :)

Hertelendi 2012.01.27. 14:09:02

@DillingerEscapePlan: Mikor, hol, melyik újságban? ezek a nagy kérdések...és te egyből tudtad, hol kel keresni...
Tényleg sokkal okosabb vagy, mint én! Neked az agyadban van 1998-2012-ig az összes Magyarországon megjelenő összes újság, összes cikke...

Na ezzel én nem tudok lépést tartani...:)))

Neked valóban nem nyomják az adatokat...

hülyegyerek...

bátornyuszi 2012.01.27. 14:12:22

@Hertelendi: Egyetértek. És minél később látják ezt be sokan, annál nehezebb lesz a dolga.

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 14:17:00

@Hertelendi: azért tudtam mert pont pár napja olvastam te idióta nyomi.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.01.27. 14:19:30

Ha ha ha uralkodó politikai erő...

Demokrácia van.. nem uralkodik semmi és senki sem...

Közszolgák... akik a magyar emberek érdekeit védik...

Ők szolgálnak... ezért kellene leváltani a régi terrordiktatúrát kiszolgáló bűnözőket... mert még mindig így gondolkodnak ... sőt... a gyerekeikbe is csak ezt nevelték... ilyen kulákírtós, nyilas, Khón Bélás, Szapolyais magyarírtős náci eszméket... hogy uralkodnak...

A magyar vezetők mindig is szolgáltak... lásd aranybulla demokratikus alkotmánya... vagy a királyi esküszövegek... a magyar sosem tűrte meg az uralmat... és nem is fogja..

Hertelendi 2012.01.27. 14:22:41

@DillingerEscapePlan: ...és pár nap óta megjegyezted, a tizedes számokat is...
hát így nem lesz rád büszke a viki...még hazudni se tudsz normálisan...te kis ici-pici szijgyártó:)))

csak szólok...most rajtad röhögünk, de te már ezt úgyis megszoktad:)))

hülyegyerek...

DillingerEscapePlan 2012.01.27. 14:26:33

@Hertelendi: visszakerestem az újságcikket te gyökérzet. röhöghetsz rajtam nyugodtan, ezzel talán leplezheted, hogy ismételten bebizonyosodott milyen tájékozatlan hülye vagy.

bekaphattyuk · http://bekaphattyuk.blog.hu 2012.01.27. 14:26:37

@kamerasmobil: Persze, nem csak az IMFhez van köze, de elég elég komoly csomagokat martunk fel onnan is.

Az IMF számomra azért az adósság jó általános példája, mert esetében egyből látszik miként veszti el az irányítást egy eladósodott ország. mivel az IMF már a hitelt magát is feltételekhez köti.

A gond pedig ott van, hogy olyan struktúrákat, módszereket erőltet, amik eddig is csak adósságot termeltek, amik mentén haladva jutottunk ide.
Melyik ország menekült meg az adósságcsapdából IMF hitel segítségével? Írnál kérlek 2-3 példát?

Egyébként a többi hitelezőnél, ugyanígy működik, csak ők akkor vesznek el amikor finanszírozás képtelen vagy.

A tartozások lejárta miatt, lett kiemelve egy csomó pénz a hazai gazdaságból, ezekről sok vita szólt. Nyugdíjpénzek, különadók, stb. Ezek mind azt célozták, hogy ne kelljen annyi kölcsönt felvenni.

Szerintem kb hasonlóan drasztikus lépések kellenek a kilábaláshoz, jobb kommunikáció mellett.
Lehet, hogy 2-3 évig még nagyobb nyomor lenne, de ha ezek a pénzek valóban az adósság betömésére mennének, talán jobb lenne pár év múlva.

Az emberek szemléletében is kellene a váltás, nem kell csilli telefon, tablet, mobilnet, 80 tv adó, 120as tv, 1000 wattos hangrendszer, égve hagyni a folyosón a villanyt (:)), márkás ruha, menő autó hitelből.

kamerasmobil 2012.01.27. 14:41:43

@bekaphattyuk:

Az IMF-hez altalaban olyan orszag fordul ahol az altaluk elvartnal sokkal rosszabb gazdasagpolitikat kovettek. Egyebkent nem lenne raszorult helyzetben az adott orszag.
Egyebkent pedig az IMF modszertana is sokat valtozott a husz evvel ezelotti helyzethez kepest. Nagyon jol kepzett szakembereik vannak es nem kernek hulyesegeket. Az egykulcsos ado pl. akkora marhasag volt hogy mar az Orban-kormany is eltorolte a gyakorlatban de meg mindig tul nagy hianyt okoz es semmifele artalma nem lesz az orszag egeszet nezve ha visszacsinaltatja az IMF.
Teny hogy aki baromi jol keres az ezzel rosszabbul fog jarni. De hat ok meg baromi jol fognak keresni utana is.

Az adossagot meg nem visszafizetni kell hanem kinoni. Ne feledd hogy Nemetorszagnak is kb. ugyanakkora a GDP aranyos allamadossaga es megis teljesen jol megvannak vele. A nagy kerdes nem az hogy mekkora hanem hogy mennyibe kerul eves szinten es hogy azt ki tudjuk-e termelni.
Romania is megprobalt minden mozdithato penzt erre szanni Ceaucescu uralma alatt. Az eredmenyek ismertek - nemhogy novekedes nem lett belole de irtozatos szegenysegbe sullyedt az orszag es vegul egy falhoz allitva vegezte az otletgazda.

Tenyleg 3% alatti deficitu koltsegvetest kell csinalni abbahagyni a vallalatok baszogatasat es novekedessel ki tudunk labalni az adossagbol. Plusz ha a piac latja ezeket a lepeseket akkor csokkenesnek indulhatnak a hozamok es kockazati felarak is es a meglevo adossag finanszirozasa is olcsobba valhat. Eves szinten szazmilliard forintos nagysagrendekrol beszelunk.

A jelenlegi rezsim meg azert nem akarja ezt mert ok igazan csak a zavarosban tudnak halaszni... es leszarjak hogy magaval az orszaggal mi lesz ha nekik eleg jol megy.

KayaIbrahim 2012.01.27. 14:48:20

@benoke77: Befejezted már az általános iskolát?
Légyszíves vázold fel nekünk, hogy ki és miért magyarabb a másik magyarnál?
Gondolom még szüleid pénzén zabálsz és kurvára fogsz csodálkozni ha megjön a honvédségtől az összeírásra hívó értesítő. Aztán ne legyen kétséged, lesz sorozás is. Aztán a törpe még háborúba is visz. Na ott fogod te összeszarni magad. Most meg ülj vissza és WoW-ozz tovább. Az a te szinted..

KayaIbrahim 2012.01.27. 15:03:20

@DillingerEscapePlan: Te miért nem magyar együttestől lopsz nicket? Nem is vagy te magyar. Bocs, Magyar. Akarom mondani MAGYAR!

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2012.01.27. 15:08:23

Orbán jött, a menedzs-ment.
De a projektmenedzsment örök:)

faszkivan.blog.hu/2012/01/26/projektmenedzsment_5

blah 2012.01.27. 15:24:41

@DillingerEscapePlan: olvass a sorok között, finoman leostobázott, mellesleg jogosan

quendelapo 2012.01.28. 12:49:21

@DillingerEscapePlan:
Szövegértésből nem vagy túl jó.
Esetleg olvasd el mégegyszer, nem azt írtam, hogy az állami lakástámogatás már 2002-ben elviselhetetlen teher lett volna - nem is lehetett mivel 2001 végén vetették be ezt az unortodox eszközt Matolcsyék. (Egyébként annyira nem is volt unortodox mert Kádárék is ezzel etették már a népet, ilyenből épültek a 70-es 80-as évek kádárbarokk palotái, amik rondák ugyan, de legalább nem tudják kifűteni a szerencsétlenek.)
Az alapötlet, hogy kamattámogatást adjon az állam - ahelyett, hogy azon dolgozna, hogy a kamatszintet csökkentse - na ez egy igazi nagy baromság. Persze Orbánéktól ez szokatlannak egyáltalán nem nevezhető. Jellemző, hogy honnan nyúlják az unortodox ötleteiket ezek a derék magyar konzervítívok. :)

Undortodox 2012.01.29. 13:12:37

@DillingerEscapePlan:
Ember, teljesen szénné égeted magad. Nem hiszem el, hogy ezt nem direkt csinálod. Cukkolod kicsit a népeket és elégedetten nyugtázod az eredményt. Szánalmas alak lehetsz, ha ez az örömöd.

benoke77 2012.01.30. 14:09:12

@KayaIbrahim: Befejeztem. Saját pénzen zabálok. Egyszer már behívtak és nem csodálkoztam. Sorozás is megvolt. Nem hiszem, hogy elküldenének háborúzni. Nem WoWozok, olvasni jobb.
A ki a magyarabb kérdést nem tudom miért nekem kéne megválaszolnom. Valószínüleg beszarnék egy háborúban.

Amúgy a stílusodból ítélve, te valami iskolázatlan, volt komcsi házmester lehetsz, vagy csak szimplán egy f@szfej.

Ne fáradj a válasszal, gondolom semmi új nem lesz benne, meg nem venném el az idődet a napközitől.
süti beállítások módosítása