Orbán Viktort aggasztja, hogy Magyarországon ma egyre csökken az Európai Unió népszerűsége. Ezért megfontolásra javasolja, hogy milyen eljárásokat indít ellenünk az Európai Parlament (forrás: közszolgálati tévéhíradó). Némileg meglepő, hogy az EP elnöke elfogadta ezt az álláspontot és maga is figyelmeztetett mindenkit: meg kell fontolni a szankciókat, mert azok visszaüthetnek. Ugyanakkor Martin Schulz azt is mondta, hogy szerinte a miniszterelnök egy hatékony és okos ember, de arra kérte, hogy „ne nézze hülyének az európai állampolgárokat sem”.
Vajon miért mondta ezt?
Miközben miniszterelnökünk aggódik az EU népszerűségének magyarországi csökkenése miatt, könnyek közt meghatva köszöni meg a hétvégi - szerinte - legalább 400 ezres, de lehet hogy annál is nagyobb embertömeg részvételét a budapesti EU-ellenes tüntetésen. Nem is titkolja (amit mi is megírtunk), jó háttér lesz ez neki a most következő nehéz tárgyalásokhoz.
Talán ilyesmire gondolhatott Martin Schulz?
De vajon mik voltak azok az új érvek, amelyekkel Orbán Viktor előállt a találkozón, s amelyekről nem is a magyar fél, hanem Schulz tett említést? Egyszer majd mi is megismerhetjük ezeket?
Az EU vezető politikusai még mindig nagyon naivak. Schulz például nem tartja lehetetlennek, hogy amikor a tárgyalások legközelebb Budapesten folytatódnak, esetleg nyilvános vitán is részt vehet Orbán Viktorral. (Ha-ha-ha.)
Egyebekben fogadjuk el a diplomáciai szokásoknak megfelelő hangnemben megfogalmazottakat, miszerint "megígérték egymásnak azt is, hogy ,,kölcsönösen figyelemmel követik, mit csinál a másik fél,,".
A Barrosóval folytatott, valószínűleg a tervezettnél sokkal tovább elhúzodott tárgyalásról sok részlet nem derült ki. Orbán gyakorlatilag enged mindenben, ez borítékolható volt, s hazai előzetes puhító megnyilvánulásaiban már fel is készítette erre híveit. (Bizonyos pontokon az "engedés folyamatát" lassítja, hogy mégse legyen olyan kínos a dolog.) A Barroso-közlemény ennek ellenére nagyon finoman cizellált nyelven megfogalmazott további fenyegetést tartalmaz.
Az unió vezetői még mindig bíznak abban, hogy szavahihető emberrel tárgyalnak, s ha elmondanak valamit neki, akkor nem az ellenkezőjét fogja interpretálni a tárgyalószobából kilépve. (Lásd még a fent említett naivitást.)
Jó lett volna élőben nézni a brüsszeli sajtótájékoztatót a kormany.hu oldalon, ahol ezt beharangozták. De sajnos ez nem jött össze, a közvetítés elmaradt. Az a fránya technika...! Vagy lehet, hogy egyszerűen lejárt a technikai szakember munkaideje és hát ugye a jog komoly dolog, ha lejárt, hát lejárt. (Hacsak nem az történt, hogy a szokásoktól eltérően és a tervezettekkel szemben Barroso nem állt ki közös sajtótájékoztatóra Orbán Viktorral.)
Közben szép csendben folytatódik ellenünk a szabályok által előírt mederben a kötelezettségszegési eljárás. Amire miniszterelnökünk egyelőre legyint, nem kell rendkívüli törvényhozási ülés, bőven elég lesz a válaszokra a határidőül szabott egy hónap.
Igaz, Orbán Viktor azt is mondta, hogy az EU vezetőivel akár már a mai tárgyalásokon megállapodás születhet.
Hej, ha ismerhetnénk azokat a Brüsszelben már felfedett titkos érveket...
Orbán titkos érvei Brüsszelben
2012.01.24. 20:40 Poldi bá
158 komment
Címkék: orbán viktor josé manuel barroso martin schulz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Kakimaki0123456789 2012.01.25. 09:31:46
Hat majd kiderul...
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 09:37:02
Orbánék türelmét nagyra értékelem, mert legtöbbünk zsigerből zavarta volna el Barrosoékat.
Mellesleg a háttérben pénzügyi és nem politikai érdekek állnak, tehát ha a franciák érdekei "nem sérülnek" Orbánék alatt, akkor leveszik balliberálisaikat Orbánékról, marhára nem fogja őket érdekelni már Simor fizetése, vagy a nyugdíjbamenő bírák életkora.
A dolog meglehetősen gusztustalan, ami rávilágít arra is, az EU-ba nem szabadott volna belépni.
2012.01.25. 09:38:38
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 09:43:00
Attól a paradicsomot és a többit még eladod és nyilván importálsz is.
2012.01.25. 09:49:45
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 09:52:55
Az angolokról nem is beszélve.
Ezeket a dolgokat egy normális országban NEM kellene elfogadni, nem is szokták, Orbán sem fogja.
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 09:57:02
Egy elégedetlen szavazói tömeg EU nélkül is simán elzavarhatja Orbánékat ha úgy akarja. A szélsőségeseket meg éppen az EU ilyen magatartása erősíti, szerinted rajtad kívül ki a lófasz fogadja el pld. azt, hogy a demokrácia egyik biztosítéka Simor 8 millás fizetése?
Nem sokan, 2014-ben a Fidesz és a Jobbik lesz erős.
Balt 2012.01.25. 09:58:23
Azért talán nem árt disztingválni az elutasító, az érdekeit érvényesíteni próbáló, ill. a teljesen szervilis "merjünk kicsik lenni" álláspont között...
* "A Policy Solutions és a Medián egy hónappal Magyarország soros uniós elnöksége megkezdése előtt készített egy felmérést, amely azt az eredményt hozta, hogy ugyan egy, a tagság megerősítéséről szóló népszavazáson 69 százalék a bennmaradás mellett szavazna, de minden parlamenti párt szavazótáborában bőven vannak EU-szkeptikusok. A népszavazási kérdésre 24 százalék határozott nemmel válaszolt volna 2010 végén. Még az uniós tagságot leginkább támogató MSZP-és LMP-szavazók ötöde is így döntött volna."
index.hu/belfold/2012/01/12/europai_unio_megitelese_a_magyarok_koreben
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 10:03:54
Annyi, hogy ebből a többségből már egyre többen vannak, akik azt mondják, hogy de nem bármi áron.
Amatőr 2012.01.25. 10:08:58
A magyar állampolgárokat lehet hülyének nézni, mert azok is vagyunk.
Lehet Orbánékat és M.o-t csicskáztatni, megrendszabályozni, de ha Orbán bukik, akkor nincs "piacképes" utód! Hiába hazudoznak önmaguknak és egymásnak,az egész baloldal levitézlett; a pocakos kiskomcsi éretlen, a pártja kivénhedt és szétesett. Az lmp hiteltelen klón, a hamvaiból újraéledő Gyurcsány meg két tucat nyugdíjas öregasszonynál arat.
Marad tehát a Jobbik. Az EU-nak legkevésbé egy új Haider hiányzik, elég botrányosan szabadult az eredetitől is. Ha pedig nálunk előtérbe kerül a radikális nemzeti oldal, az igencsak precedens lehet a környező országok számára is és akkor évtizedekre lőttek az EU-nak.
Szerintem a háttérben lényegesen okosabb pénzemberek mérlegelik a lehetőségeket és mozgatják cérnaszálon a bábjaikat (barroso,schulz, stb).
Vagyis Orbán és a Fidesz nélkülözhetetlen, legfeljebb a szárnyikat szeretnék megnyirbálni. És hogy ez sikerül-e? Nyárra kiderül.
Balt 2012.01.25. 10:12:21
"32%-nyi bér társul 71%-nyi termelékenységhez"
pogi.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=172863
2012.01.25. 10:13:59
@Balt: a diszkokat es a coffeshopokat kernem. neked gonodolom a spanyol inkvizicio tetszik. :-)
Balt 2012.01.25. 10:16:08
XPS 2012.01.25. 10:18:17
2012.01.25. 10:20:06
egyebkent nem "vallasosoztalak" le, csak a templomos gondolatot folytattam. ha pl konyvtarak helyett lenne starbucks, na az mar nekem is fajna. :-)
2012.01.25. 10:20:38
fidzsi 2012.01.25. 10:23:33
Egy kis logikai bukfit vélek látszani az egyébként kristály szépségű posztban. Nevezetesen: ha csúnya Vikink, mint írod, általverni készül újfent, mélyen demokrata,elfogulatlan és K2-es magasságú erkölcsiséggel rendelkező,kinti tárgyaló partnereit, akkor valami bezavarodik nálam. Azt írod más helyütt kis remekművedben, hogy a patás szoktatja híveit -cum blájstift csekélységemet-hogy a Barinak tett rahedli engedményt nyejjük le. Most akkor béfeküdt, vagy csak imitt amott imitálja?
Mértékadó válaszod aggódva várja egy csekély értelmű -Mici Maci korból rég kinőtt- tag.
Megkülönböztetett tisztelettel.fidzsi,droid.
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 10:23:34
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 10:26:37
Mellesleg a franciák épp most mondják, hogy nagy hiba lenne, ha az EP beleavatkozna a magyar törvénykezésbe.
Ez most mi, Orbán hirtelen demokrata lett?
Te talán tudsz rá választ adni.
kivisziat 2012.01.25. 10:26:39
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 10:28:28
2012.01.25. 10:33:59
Régi fideszes alapszabály: mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni. Azért Simicska tudott valamit!
wip 2012.01.25. 10:34:24
Amatőr 2012.01.25. 10:42:47
Csőd? Volt is , lesz is. Mint azt bizonyára tudod, a csőd nem azonos a felszámolással, megsemmisüléssel. A csődeljárás rendbetétel.
Úgy tudom, hogy nem mi állunk az elején, de ha úgy is van, jó sokan vannak még rajtunk kívül is a sorban. És ez az igazi csőd, az EU csődje. És ezt nem ez a pitlák, alig 10 milliós államocska idézte elő.
Őszödi Majom 2012.01.25. 10:42:57
genyamagyar 2012.01.25. 10:45:19
Igen, jurta, kumisz és kukorica-csuta a fenéktörléshez, az való nekünk. Sosem leszünk egy kulturált, megbízható, korrekt, európai nép.
(Megjegyzem, külföldön rendszeresen találkozok ügyeskedő, pitiáner, "megcsináljuk okosba' " mentalitású magyarokkal. És mindig, mindig megszívják! Mert azt hiszik, hogy ha már egy svájci, angol, német, svéd korrekt és barátságos, akkor már egyben hülye is. (lásd mai cikkeket Orbánról). Tipikus cigány mentalitás: ha valaki gyengének látszik, akkor az az is, és ki lehet használni. Pedig nem hülye, csak jóindulatú.)
Ja és az összes zászlóégető, EU-ellenes jobbikos nyalja ki seggem!
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 10:47:41
2012.01.25. 10:48:59
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 10:52:01
De ha te szeretnéd az államcsődöt én nem akarlak meggyőzni. Hát rajta.
Anti Anyag (törölt) 2012.01.25. 10:52:46
Neked aztán tökmindegy bennmaradunk e vagy sem, te ugyanolyan hülye segg maradsz mint voltál előtte is.
kennyking 2012.01.25. 10:53:19
Most is petróleumért van liszt, csak, hogy ne kelljen a zsák lisztet kicipelni a piacra, kitalálták a péncet.Csak nem mindegy, hogy az állam bocsátja ki ingyen a pénzt a csere megkönnyítése végett, vagy magánbank adja ki kölcsönbe, kamatra.Mert akkor nem csak a petróleum árát fizeted meg, hanem a csereeszköz kamatát is.És akkor még nem is spekuláltak a te csereszközöddel a láthatatlan jóakaróid.
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 10:53:46
gyertek, zavarjátok. mi vagyunk úgy 400ezren, ti mennyien lesztek? :))
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 10:53:56
tábormegsemmisítő 2012.01.25. 10:56:38
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 10:56:57
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 10:57:47
2012.01.25. 10:57:50
@DillingerEscapePlan: ennyit a demokraciarol :DD
lyesmith 2012.01.25. 10:59:07
És ha azt hiszed hogy Kínát érdekeli egy olyan Magyarország amely az úniós vámhatáron kívülvan akkor nagyon tévedsz.
Amatőr 2012.01.25. 11:00:08
Az EU nem is. Csak egy része.
És nem csődben.Csak sz@rban.
Azt meg ki ké'k mosni, mert különben bűzleni fog EU-szerte.
genyamagyar 2012.01.25. 11:00:55
Ez már igaz! Lásd, a mi Schmitt Palinkat, neki nem csak diplomája, de doktori címe is van!
genyamagyar 2012.01.25. 11:02:18
fidzsi 2012.01.25. 11:03:19
Megkülönböztetett tisztelettel.fidzsi,droid.
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:07:10
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:09:06
Hertelendi 2012.01.25. 11:10:29
kennyking 2012.01.25. 11:11:26
De nem is lehet összehasonlítani a két kort.A piac működése független attól, hogy az oroszok megerőszakolják -e a nőket, vagy a kommunisták akasztgatnak-e.Mivel ez utóbbiak nem túl jellemzőek a mai viszonyokra.
Hertelendi 2012.01.25. 11:12:03
lyesmith 2012.01.25. 11:12:48
genyamagyar 2012.01.25. 11:15:34
genyamagyar 2012.01.25. 11:17:03
Megsaccolom: kb 400.000 ?
Adalberto Gellenzeeri 2012.01.25. 11:18:12
További jó kommentelést, én megyek aludni, mert éjszaka dolgoztam és ma éjjel is fogok. Baráti üdvözletem.
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:20:26
Hertelendi 2012.01.25. 11:23:25
g0d 2012.01.25. 11:25:10
2012.01.25. 11:27:29
ezert a berfrocsogesert kapsz tobb zsiroskenyeret, vagy a helyszini, szemelyes megjelenes fizet jobban?
nem akarlak megbantani, de egyszeruen nem hiszem el, hogy elo letforma lehet ennyire agyhalott, szuklatokoru es ostoba, mint te.
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:27:35
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:28:30
Amatőr 2012.01.25. 11:29:05
lyesmith 2012.01.25. 11:30:32
2012.01.25. 11:31:29
a segilyt azert gondolom felveszed, ugye? ;D
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:32:35
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:39:10
g0d 2012.01.25. 11:40:08
Kurgán 2012.01.25. 11:41:49
Azt meg csak te gondolod, hogy Orbánnak nincs alternatívája. Nekem meg speciel elegem van a Gyurcsány/Orbán féle, csak a dumáláshoz értő alakokból. Ebben az országban több száz olyan ember van, aki sokkal jobban tudná ezt csinálni, mint ahogy ezek csinálták az elmúlt tizenvalahány évben. Messze van még az a választás.
bátornyuszi 2012.01.25. 11:42:53
nekem gyerekkoromban azt mondták a szüleim, hogy számomra nem metség az, hogy a "Pistike is egyest kapott". Sőt! Az sem ha az egész osztály is.
bátornyuszi 2012.01.25. 11:48:45
Azért nincsenek kétségeim: következő választásokon is a nyugdíjasok lesznek a legnagyobb szavazóbázis.
fidzsi 2012.01.25. 11:50:04
zum trucc 2012.01.25. 11:52:00
@Amatőr: Nomen sst omen az esetedben, egyébként Bajnai sokkal szalonképesebb Orbánnál.
@Balt:Ugyi a jóslataidra példa nincsen, tkp. baromságokat beszélsz.
@genyamagyar: és ha az nem elég, itt van egy pótsegg, azt is kinyalhatják. Viszont ne cigányozz, mert a Fidesz nem cigány csapat.
@DillingerEscapePlan: Ha ti 400 000, mi 9600 000
@tábormegsemmisítő: na gyanús egyetemi címekben élen járunk
sterimar 2012.01.25. 11:52:39
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 11:52:50
bruhahahahihihi 2012.01.25. 11:57:54
Ezt játsza a Nemzeti Szarcsimbók is Brüsszelben. Itthon meg könnyes szemmel köszöni a BÉRTÜNTETŐKNEK, hogy az EU ellen mellé állnak:))) A ROHADÉK!!!!! ...de számon lesz kérve !!!!!! és lesz NYUGODJÁL BÉKÉBEN VIKTOR!
sterimar 2012.01.25. 12:00:18
8 éve? Miért, előtte mi volt? Ne beszélj butaságokat, Magyarország 1000 éve Európa része. Európai Unió csak pár évtizede van.
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 12:01:32
seagull 2012.01.25. 12:03:49
Egyébként az nem zavar, hogy Matolcsyn kívül nincs jobboldali közgaszdász, aki szerint jó a gazdaságpolitika?!
bátornyuszi 2012.01.25. 12:04:14
deruyter 2012.01.25. 12:04:29
Amatőr 2012.01.25. 12:05:07
Nem tudom.
"Azt meg csak te gondolod, hogy Orbánnak nincs alternatívája."
Én csak azt próbáltam mondani, hogyha ma kicsinálják az orbánt, akkor a radikális nemzeti oldal kerül az élre a SZAVAZÓK jóvoltából.
"Ebben az országban több száz olyan ember van, aki sokkal jobban tudná ezt csinálni, mint ahogy ezek csinálták az elmúlt tizenvalahány évben"
Nem vitatom! Ám ezt a több száz (vagy ezer) embert a választók nem ismerik és a jelenlegi elit nem is fogja a tűz közelébe engedni. Kis ország vagyunk, csak egy csőcseléket tudunk eltartani, akik ma marakodnak a koncon és majd hülyék lesznek odaengedni a konkurenciát.
Amatőr 2012.01.25. 12:09:36
Inkább bevallom, mert úgyis kiderülne. De azért a vélemény szabad?
"egyébként Bajnai sokkal szalonképesebb Orbánnál."
Kinek a szemében?
genyamagyar 2012.01.25. 12:12:22
Maradjunk a "Balkán része" - megfogalmazásnál, ámbár Balkán ezt lassan kikérheti magának.
genyamagyar 2012.01.25. 12:14:02
Egy francokat! Visszajönnek a szocik, a DK-val LMP-vel közösen.
genyamagyar 2012.01.25. 12:17:10
Nem a fideszről beszéltem, hanem a magyar mentalitásról. Tudod, amíg dicsőség adót csalni, bliccelni a BKV-n, visszatekerni az eladandó autó km-órását, amíg "okosba' csináljuk a dolgainkat, addig ez cigány mentalitás. Mint ahogy az is, amikor mást mond külföldön a min.elnök mint itthon, vagy amíg a közt.elnök lopja a doktoriját.
Ez mind-mind cigánytempó.
fidzsi 2012.01.25. 12:18:17
zum trucc 2012.01.25. 12:24:54
@genyamagyar: ez a "magyartempó". Persze, a cigányok is magyarok.
Amatőr 2012.01.25. 12:25:48
Amatőr 2012.01.25. 12:29:35
Amatőr 2012.01.25. 12:34:17
Ez bizony kevéske. Még ide is.
Én pl a szocikat is, és a másik oldalt is utálom, de ha lehet, akkor a bajnait ne...
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.01.25. 12:49:19
szerintem nem ártana ha tanulnál egy is történelmet. István idejében már egységes ország voltunk, alkotmánnyal. mely bőven meghaladta az akkori "nyugat" szintjét.
delano 2012.01.25. 12:50:25
Szomorú lettem a végére, ugyanis nincs szó arra, hogy milyen szintű ostobaságokat beszéltek. A kutyám, akivel mentem, nagyságrendekkel értelmesebb volt bármelyiknél.
Megkérdeztem egy IMF ellenes táblát cipelőtől, hogy tudja-e, hogy épp a padlón csúszva könyörgünk az IMF-nek pénzért, mert ha nem ad, csődbe megyünk. Azt sem értette mit kérdezek.
Egy néni sírva mondta, h milyen szép ez az összefogás, és most jól megmutatták Gyurcsánynak. Mondom neki, h Gy 3 éve lemondott, mit kell neki megmutatni. Erre közölte, h én tönkreteszem ezt a gyönyörű összefogást, és ekkor megijedtem, h szívinfarktust kap és otthagytam.
Ennyi együgyű sötét ostoba arcot régen láttam együtt. De kétségtelen, h irgalmatlan sokan voltak.
Nem gondolom, h egy szoci tüntetésen értelmesebbek a résztvevők, rám azért tört a rosszkedv a szombati nap után, mert az egész ország jövőjét reménytelennek látom.
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.01.25. 12:51:49
pl.
img2.hvg.hu/image.aspx?id=8741fb10-1b5a-45c4-9bfa-60e37a1ea3b8&view=77b35f82-3c9f-4f85-88fe-7bbfe9f7ce2c
zum trucc 2012.01.25. 12:52:32
Ami meg a szavazatokat illeti, ma még nincs elég nem fideszre szavazó. De a változás impresszionáló. Még egy jó félév errefelé, és lesz. Ezért gyáva a Fidesz, most még lenne esélye egy rendkívüli választáson, főleg, ha a legirritálóbbakat (Schmitt, Szíjjártó, mittudomén) elzavarja időben.
Hertelendi 2012.01.25. 12:54:11
2012.01.25. 12:54:58
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 13:03:06
nemhinném. a nagy átalakítások kb. befejeződtek, sokminden már nem fog történni 2014ig, addig meg szépen talpraáll az ország.
bátornyuszi 2012.01.25. 13:07:07
g0d 2012.01.25. 13:09:22
bátornyuszi 2012.01.25. 13:13:58
zum trucc 2012.01.25. 13:20:23
Mondjuk az eddigi tendencia inkább az én jövőképemet indokolja. A legutóbbi felmérés óta két nagyon nagy pofonba futott a kormány (brüsszeli visszavonulás+plagi bá'), és egyszer mozgósította 100-120 ezer hívét...meglátjuk, miként a vakember is mondta.
tovabb a jezsovi uton 2012.01.25. 13:22:39
g0d 2012.01.25. 13:24:56
ezt te tényleg elhiszed? hogy most majd szépen talpraállunk? mikor magyar közgazdászok mondják azt, hogy 10 év szopóág jön ezután.
@bátornyuszi: sajnos ebben is abban is igazad van, hogy kik döntenek és hogy a fiataloknak nem nagyon van itthon jövőjük. 8 éve dolgozom állami szektorban, de ami most megy az minden elképzelésemet felülmúlta! és a sok zombi még azt mondja, hogy a maszop a korrupt. eleve, ötször annyi főnököm lett mióta fidesz van, előtte kettő volt most 10! van olyan kolléganőm, aki egyszem magában csinálja a munkáját, neki már 3 főnöke van! mondanom sem kell, hogy ezek mind pártkatonák, haverok, rokonok... szóval szánalom ez az egész ország! és a hétvégi birkamenet óta én is egyre erősebben gondolom úgy, hogy el innen amíg nem késő!
Amatőr 2012.01.25. 13:30:14
A bajok gyökere, szerintem, hogy az első szabadon választott parlament és kormány tehetségtelen, hozzá nem értő, tahó-bunkó sokadalom volt, melyet egy jellemtelen és pofátlan szaralak vezetett. Onnan aztán egyenes út vezetett idáig, a gödörig, ahonnan majd nehéz lesz kikapaszkodnunk.
Mert mára ipartalan-mezőgazdaságtalan piaccá degradálódtunk, tengernyi improduktív potyautassal, tekintélyes bűnözéssel, kulturális zülléssel,és a társadalom szétszakadásával.
Egyszer talán eljutunk odáig, hogy a nehéz gazdasági helyzetben a nadrágszíjat nem a tömegek derekán húzzák meg, hanem azoknak a nyakán, akik odáig kormányozták a hajót. Akkor talán nem leszünk következmények nélküli ország.
bátornyuszi 2012.01.25. 13:30:41
Nem is tudom ki mondta, hogy a "magyar ember olyasmire büszke, ami soha nem volt, olyasmit mond, ami nincs és olyasmiben hisz, ami soha nem lesz." Én egyetértek.
Csigorin 2012.01.25. 13:31:36
Ne almodozz... talan majd tiz-husz ev mulva.
bátornyuszi 2012.01.25. 13:34:22
bátornyuszi 2012.01.25. 13:36:33
Amatőr 2012.01.25. 13:47:34
nexialista · http://nexialista.blog.hu 2012.01.25. 13:48:44
büdipeti 2012.01.25. 13:49:49
büdipeti 2012.01.25. 13:56:15
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 14:03:01
2012.01.25. 14:08:02
büdipeti 2012.01.25. 14:11:06
Balt 2012.01.25. 14:12:08
"The demonstration was the largest mass event of its kind since the collapse of communism more than 20 years ago, news website Nol.hu said." (bloomberg)
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 14:15:52
fidzsi 2012.01.25. 14:16:42
De nem akarom kedved szegni megfigyelésed, élményeid okán.
Egészen apró pó:
Írja az újság, hogy legdemokratább, egyszersmind nagypolgári életvitelt élő-ahogy jellemzé napjait-politikusunk meghallotta a szegény nép havasi hívó szavát. Béfogadták őt 's szorosan vett párt társait szegény panellakó Tiborcok. Nem gondolták szegények, hogy reménységük 18éves koráig maga is szegény panellakó vót, ráadásul egyfolytában szociálisan érzékeny lény. Bár most hallván kedvenc pártom helyi szervezettyének erről szóló nyilatkozatát, hát nem is tudom. Ez megint egy zsíros fél. Tulajdonképpen szép a világ, s benne politikusaink adják a bukét-vagy mit-.
Megkülönböztetett tisztelettel.fidzsi, l'droid.
büdipeti 2012.01.25. 14:25:04
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 14:33:48
delano 2012.01.25. 14:36:35
Ja, talpraáll. Eddig iszonyatos sebességgel tartottunk a szakadék felé, és Orbánék eddig minden intézkedésükkel növelték a sebességet. Talán a végtörlesztés volt az, ahonnan úgy tünt, hogy már nincs visszaút. Lehet, h a nagy nyugdíjrablás volt az inkább, mindegy is.
Egyetlen esély van ahhoz, hogy talpraálljunk: folytatjuk a könyörgést az imf-nek és az eu-nak, hogy adjon pénzt, utána mindent betartunk, amit diktálnak. Ekkor talán talpraállunk. Különben végünk.
(Azt hinném, h ezt nehéz lesz a híveknek majd beadni, de szombaton rájöttem, h a fidesz egy vallás, tehát ha orbán tökéletesen az ellenkezőjét mondja annak, amit 2 nappal korábban mondott, akkor azt is csont nélkül benyelik)
Balt 2012.01.25. 14:38:01
delano 2012.01.25. 14:43:13
Olvasd el mit írtam az utolsó bekezdésben a szocikról. Amúgy igazad van, valszeg az én részemről sem volt szép pont a leghülyébbekkel leállni vitatkozni, de nekik vana legnagyobb hangjuk mindig.
Én akkor vesztettem el minden reményemet, amikor a 3 millió munkavállaló szó nélkül eltűrte, hogy tíz évnyi megtakarítását zsarolással elrabolják, és utána nyom nélkül elherdálják. Ekkor ment ki a legtöbb barátom külföldre. IGazuk volt.
Balt 2012.01.25. 14:46:36
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 14:48:22
büdipeti 2012.01.25. 14:54:25
fidzsi 2012.01.25. 15:00:33
1.§ Mindég jó vitázni, akár kivont szablyával is-persze nem igazival-. A kemény vita olyan mint a fekvőtámaszozás, a testnek.
2.§ Soha se törekedjünk a másik meggyőzésére, mert akkor már legalább ketten leszünk egyedül az álláspontunkkal, az pedig baromira unalmas.
3.§ A jó/nak látszó/ érvelés tisztázó, saját tudásunkat illetően. Ez közelebb hozhat az "igazsághoz". Az igazság, az anyatermészethez hasonlóan egy kurva. Ez utóbbiról, mármint az anyusról, boldogult Nagy Elemér prof. mondotta az örökbecsüt.
4.§ A magánnyögdíj ügyről kicsit más a véleményem, de a kormányzsargon és módszer minimum hülye volt.De erről majd többet máskor /ahogy a költő mondta,ha jól emlékszem/.
Tisztelettel.fidzsi,droid.
Balt 2012.01.25. 15:04:53
Nyihihi, muhaha! Háppersze'! Ő pl. biztos nem szereti őket, csak kényszerből áll be mögéj... izé, eléjük, pusztán pragmatikus kérdés, hogy Fegyenc szépen belebújik a végtagjaiba az ánuszrózsáján keresztül és kesztyűsbábozik vele - ha eljön az ideje. (De nem jön...)
Balt 2012.01.25. 15:09:08
www.hetek.hu/belfold/201012/a_kozony_is_a_fidesznek_kedvez
zum trucc 2012.01.25. 15:23:51
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 15:30:45
értem. és megmondanád pl. hogy mondjuk naponta az index címlapján hány gyűlölködő kormányellenes cikk jelenik meg és hány olyan ami kormánypárti és gyűlölködik?
delano 2012.01.25. 15:37:08
" a hétvégi békemenet után viszont rájöttek az eu-ban, hogy viktort az életbe nemfogják tudni megbuktatni, de legalábbis most nem"
Tudod mi a legnagyobb baj a hardcore fidesz szavazókkal? A totális önértékelési zavar.
Te komolyan azt hiszed, hogy ha az eu és az imf le akarná váltani viktort, akkor viktor még miniszterelnök lenne? komolyan azt gondolod, hogy bárkit érdekel pár nyomorult szerencsétlen, aki végigmegy a városon?
Orbán addig marad hatalmon, amig az eu és az imf engedi. Ha le akarják váltani, másnapra eltünik. Szavakkal nem lehet kifejezni, hogy milyen szinten jelentéktelen ez az ország. Se lakossága, se vásárlóereje, se nyersanyaga. Egy átlagos nagyváros máshol több GDP-t termel, mint itt az egész ország. Ha egyszer megharasznak rá, akkor eltakarodik örökre, hiába ugrál ott a sok birka az utcán.
Most úgy tűnik magához térítették inkább és szó nélkül benyel mindent, amit diktálnak neki. Ilyen kis vicces apróságokat meghagynak neki, h Simor fizetésén rugózhasson, h ne veszítse el az arcát. Ha az erősebb kutya b*szik című népszerű hasonlatot kéne használnom, akkor a magyarország egy öreg és nyomorék palotapincsi a pitbullok között.
g0d 2012.01.25. 15:41:54
mobile.bloomberg.com/news/2012-01-21/hungarians-rally-in-support-of-orban-government
a cikk pedig így kezdődik!
"Tens of thousands of Hungarians joined a protest to support Prime Minister Viktor Orban as the European Union pressed the country’s government to change laws that have blocked talks on an international bailout."
tízezreket ír, nem pedig 400-at mint azt sokan elhitték a belügyminisztériumnak.
g0d 2012.01.25. 15:45:47
g0d 2012.01.25. 15:46:44
delano 2012.01.25. 15:58:15
Amatőr 2012.01.25. 16:38:26
Szerintem ez egy könnyen megérthető és az egyetlen logikus lépés volt. A kommunikációját pedig elk...ták. Kb le kellett volna vinni a plebsz szintjére, de sem annak nyelvét, sem magát a plebszet az elit már rég nem érti.
Annyi az érintkezés a néppel, hogy reggelente megkérdezi a Nemzeti Sport mögül a sofőrt; Hogy vagyunk Józsikám, és a család?
delano 2012.01.25. 17:06:28
3000 milliárd forint elrablása a legsötétebb kommunista időkra emlékeztető módon az egyetlen logikus lépés volt? Tőlem barátom konkrétan 5 és fél millió forintot raboltak el. Direkt nem a lopás szót használom, mert az erőszakos eltulajdonításra a rablás kifejezés illik. Egy kicsit sokat dolgoztam ezért a pénzért. Volt, hogy úgy kaptam az évvégi bónuszt, h erre a számlámra fizették be. A legszebb nap lesz, amikor felhúzzák egy lámpavasra, aki ezt kitalálta.
És ne gyere nekem azzal, hogy a gonosz pénztárak ilyenek meg olyanok, mert ezerszer jobban megbízok egy német vagyonkezelőben, mint a magyar államban.
delano 2012.01.25. 17:16:36
fidzsi 2012.01.25. 17:35:23
a)magánnyugdíj rendszerből megfelelő módszerrel ripsz-ropsz lehet szolidaritásit csinálni, ezzel szemben szolidaritásiból csak szuficites kassza esetén lehet-akár csak részben- magán kasszát csinálni. Deficites rendszerből csak közterhek növelésével, ill. közadósság növelésével lehet.
b) Az itteni magánnyugdíj nem volt "echte", ti. nem adózott jövedelemből származott-némi adókedvezménnyel-, hanem egy kvázi magánnyugdíj jellegű volt. Ez megmutatkozott a rá vonatkozó kezelési szabályokban.
c) A gazdasági helyzet javulásával, termelékenység növekedésével, etc. nem ördögtől való a megtakarítási/nyugdíj portfólióra való rávezetés. Ez, sajnos, ma még nem aktuális, legfeljebb csak a magas jövedelműeknél, és ott sem a kötelező befizetések terhére.
Tisztelettel.fidzsi,droid.
Amatőr 2012.01.25. 17:36:04
Nem megyek Neked azzal, távol álljon tőlem, de megpróbálom röviden összefoglalni az egyetlen érvemet.
A most 60 felé járók több min 40 éve fizetik a nyugdíjjárulékot (a fiatalabbak meg rövidebb ideje), amit elvileg nyugdíjfizetésre és megtakarításra kellett volna használni, de azt mindig más egyebekre is fordították. Ebből következik, hogy a nyugdíjakat mindig az aktuálisan befolyó járulékokból fizették, tehát semmiféle felhalmozás nem történt.
Amikor tehát megalakultak a nyugdíjpénztárak, akkor ott csak befizetések történtek, az akkor már a "jól megérdemelt nyugdíjas éveiket" töltőknek az államkasszából kellett fizetni. Ami bizony pokolian nagy összeg. Többek között ebbe rokkant bele a gazdaság, hogy havonta horror összegű nyugdíjat kellett kifizetni, miközben a befolyó járulék a pénztárakhoz érkezett.
Tehát az államkasszából még évtizedekig (amíg az összes állami nyugger el nem patkol) kellett volna fizetni azt a nyugdíjösszeget, aminek az ellentételezésére befolyt járulékösszegét réges-rég másra elköltöttek.
Hogy mi módon kellett volna a rendszert átalakítani, azt nem tudom, de abban biztos vagyok, hogy a rendszer létrehozása legalább akkora lenyúlásnak készült, mint az olajozás. Vagy még nagyobbnak.
fidzsi 2012.01.25. 18:08:55
Megyek és leeszem magam a sárga földig.
Tisztelettel. fidzsi, a szomorú droid.
deruyter 2012.01.25. 18:20:36
DillingerEscapePlan 2012.01.25. 19:03:36
Balt 2012.01.25. 21:18:05
Balt 2012.01.25. 21:19:37
Balt 2012.01.25. 21:46:09
Ez akár igaz is lehet: 8 év befelé az erdőbe, min 8 év kifelé...
Balt 2012.01.25. 22:08:53
Balt 2012.01.25. 22:19:36
delano 2012.01.25. 23:33:13
Na mivan, elfogytak az érvek? :)
delano 2012.01.25. 23:39:13
A 12 év megtakarítása pedig nyom nélkül eltünt. A fele elment egyszerűen folyó kiadásokra (ez történelmi bűn, a rendszerváltás óta sztem a legnagyobb!), a másik fele meg államadósság csökkentésre ment, de az meg azért nem látszik, mert a meggyengült ft miatt többet nőtt az adósság, mint amennyit a lenyúlt pénzek csökkentettek rajta.
delano 2012.01.25. 23:40:46
zum trucc 2012.01.26. 09:55:30
1. Hagyjuk már Bajnai seggét, a pofa értékei nyakon felül találhatók. Te meg buzi-e vagy?
2. Nyolc év elkúrás: Helyesebben 10, mert Orbán kezdte, választási fogásként, 2001-ben az osztogatást. Bajnai meg abbahagyta, úgyhogy mondjuk 9 év. Bokrosnak 1995-tájt egy-másfél év elég volt egy nagyobb szarból való kimászáshoz, pedig bármit tett, egy erős és nagyon demagóg ellenzék akadályozta.
3. Jobbik 2/3-a. Ez igen valószínűtlen (a francia mondás, amelyet Le Pen kapcsán hallottam, illik a Jobbikra is: minden hülye kaphat 15%-ot). 15% az nem kétharmad.
Balt 2012.01.26. 10:48:32
1. A rebbenő szempillák, lol. (Nem vagyok homár, de ettől még leszophacc...)
2. Ha egy mérsékelt választási költségvetés egy konjunktúra közepette (korabeli maszop-plakát: "Több pénzt az embereknek, több pénzt az önkormányzatoknak!") elfogadhatatlan, akkor talán a permanens 8 évnyi elkúrás pláne...
3. Az erősen valószínű, hogy - többek közt az előzőek miatt - a ballib oldal belátható időn belül nem fog felülkerekedni, innentől fogva már csak az a kérdés, a jobbközép rákényszerül-e a domesztikált radikálisok szövetségére. (Vágó kifejezetten ezt várja - bár ő nem politikai tényező, sőt, semmilyen...)
Balt 2012.01.26. 10:49:48
Amatőr 2012.01.26. 10:59:51
Minden hónap elsején hazaadod a kosztpénzt a nejednek, aki ebből etet téged és az öt neveletlen porontyodat. Egészen addig, amíg szemet nem vetsz a bögyös Juliskára, aki szép is, fiatal is, és egy gyereke sincs. A továbbiakban oda viszed a kosztpénzt és az ott jobban is fial, mert nincs öt éhes és neveletlen poronty. De sajnos eközben az asszonyod, meg a kölkök a küszöböt rágják kaja híján.
És akkor jön a bíróság és fizetheted a gyerektartást. Meg, persze ha tudod, akkor a Julist is.
Lehet, hogy ezért csuda mérges leszel, de ha már legyártottad a kölköket, akkor azokat el is kell valahogy tartani.
Amint a nyuggereket is.
Én ennél érthetőbben képtelen vagyok megfogalmazni a jelen helyzetet, de úgy érzem, hogy ez volt az egyetlen JÓ megoldás. Ha rajtam múlna, akkor magánkézbe SOHA nem adnám a nyugdíjkasszát, az egészségügyet és a közoktatást, mert amíg az állam össze nem dől, addig ezekre kénytelen kiszorítani a "lehetőségekhez" mérten, de a magánkézbe adott nyugdíjkassza, EÜ, vagy iskola bármikor büntetlenül és következmények nélkül bedőlhet.
És a pénz eltűnik, a feladat meg marad.
Valamint szerintem az állam nem rossz gazda, csak az igazságszolgáltatásunk sz@rt sem ér. Sajnos kevés a sitt és egyébként sem dolgoznak a rabok.
Elfogadom, hogy a harmadik évezredben Európában nem comme il faut gazdasági bűntettért falhoz állítani a delikvenst, de ha a százmillás sikításokért tényleges életfogytot kapnának, akkor a nagyon intelligens közszereplők 100x is meggondolnák, hogy mit tesznek.
zum trucc 2012.01.26. 11:08:19
A 2001-es dolog nem volt mérsékelt: akkor indult a devizahitelezés meg az agyontámogatott forint alapú jelzáloghitel, hogy a lakáshitelezésnél maradjak.
Ne jósolj. Bár az biztos, senki sem fogja 2014-ben alábbiak szerint kommentálni Bajnai győzelmét: "Alaposan pofára esett egy Balt nevű ocsmány troll."
delano 2012.01.26. 22:20:01
Ez a rabló az összes szomszédomat is kirabolta, de a szomszédság nagyrésze helyesel, hogy jól tette, mert a rabló közben azt mondja, hogy nem volt otthon ugysem jó helyen a pénzetek, majd én sokkal jobban költöm el, mint ahogy ti költenétek. Ezekután pár nappal közli, hogy hopp a pénz fele már el is tünt nyom nélkül, aztán pár nap múlva az egésznek vége. Kb ez lenne a helyes hasonlat.
"Valamint szerintem az állam nem rossz gazda, csak az igazságszolgáltatásunk sz@rt sem ér."
Kérlek kezd el sorolni a jól működő állami cégeket. BKV? MÁV? MTV? Önkormányzatok? Kórházak? Mondj csak egy apróságot, ami működik.
Szép és jó ez a kommunista szemlélet, hogy legyen minden állami, de kipróbáltuk, és nem jött be. Nemcsak nálunk, hanem máshol sem.
"Ha rajtam múlna, akkor magánkézbe SOHA nem adnám a nyugdíjkasszát, az egészségügyet és a közoktatást"
Én mindig USA-t hozom példának. Ott ez mind magánkézben van, és működik. Saját szememmel láttam. A világ legjobb egyetemei ott vannak. Oda jár az egész világ tanulni. ÉS mind magánkézben van. Ezt az állami nyugdíjat még csak nem is értik... Mi a jó abban, h nem magadnak teszel félre, amig dolgozol, hanem másoktól várod, hogy eltartsanak, mikor nyugger vagy? Nekem ne tegyenek szívességet az akkori fiatalok, én magamnak akarok félretenni, mert az a biztos. POntosabban Magyarországon már nem biztos, mert a rohadékok kiraboltak, a sok birka meg tapsikol hozzá.
delano 2012.01.26. 22:24:57
Amatőr 2012.01.27. 14:41:10
"Valamint szerintem az állam IS LEHETNE JÓ gazda, csak az igazságszolgáltatásunk/törvénykezésünk sz@rt sem ér."
A mondat kissé suta a beszúrással, de így igaz.
Valamint könnyebb lenne, ha az egy-két milliós munkaképes inaktív tömeg évszámra nem a kocsma pultját támasztaná, hanem dolgozna. Ha falopás helyett erdőt ültettettek volna velük, már rég nem látnánk a Napot a lomboktól. Hol lenne a nyugdíjprobléma, ha nem nyomná a társadalom vállát ez a teher? Segílyke? Ez bizony az elmúlt két évtized hozadéka. A komcsi érában mindenkit bekényszerítettek a melóba, aztán ott vagy dolgoztak, vagy lógtak, de ott voltak. Nem a kocsmában játékgépeztek. És szerintem a jó részük tisztességgel tette a dolgát. Nem gyerekgyártásból éltek ami egy új tradíció. Sajnos működőképes.
És nem cigány-specifikus!
"Én mindig USA-t hozom példának. Ott ez mind magánkézben van,..."
A mi u.n. demokráciánk két évtizedes, az USA-é kicsit régebbi. Bejáratódott. Pl Al Capone-t a haláláig sitten tartották - ez arrafelé haladó hagyomány - és a gyilkosban addig tekereg a ménkű, amíg grillcsirke nem lesz. Ha nincs is visszatartó ereje, de legalább nem eresztik rá újfent a társadalomra. És igen jó dolog a tradíció. Sok-sok évtized, sőt évszázadnyi munka jutalma a neves egyetem, kórház, gyár. Aminek hírnevét aztán napok alatt lehet lenullázni.Mint nálunk.
Persze ott sem volt mindig minden tökéletes. Liverpoolban már a Beatles pöngetett, miközben a déli államokba a kutyát beengedték a kocsmába, de a niggert meg nem.
Tehát ahány ház, annyi demokrácia.
Bocsi, eltértem!
delano 2012.01.29. 17:20:07
Bryan élete 2012.02.10. 17:15:02