Jakab István parlamenti ülésvezető elnök mondta ezt hétfőn és nem is tudta, mennyire jól beszélt.
Az történt, hogy Bárándy Gergely szocialista képviselő azonnali kérdés formájában tudakozódott a jegybankelnöktől, egyetért-e azzal, hogy ötmillió forintra emelkedik a fizetése, szerinte megérdemli-e ezt, esetleg ő maga rendelte a törvényhozástól ezt a fizetésemelést?
Bárándy egyébként elégedetten nyugtázta, hogy Magyarország legalább egy dologban eléri végre Ausztria színvonalát - ez a jegybankelnök fizetése.
Matolcsy a tőle megszokott nagyívű előadással válaszolt. Kifejtette: "bebizonyosodott, hogy a magyar állam 2010 óta sikeresen hajtott végre gazdaságtörténeti jelentőségű tetteket. Ilyen a költségvetési konszolidáció, ilyen a monetáris politikai fordulat, ilyen a növekedési fordulat". Összegzésképpen teátrális hangon bejelentette: "Magyarország, a magyar állam sikeres!"
Közismert szerénysége nem tette lehetővé, hogy hozzátegye: mindez az ő személyes érdeme. De felesleges is lett volna, úgyis tudja mindenki.
Mint mondta, helyes, hogy most már végre megfelelően megfizetik az állami vállalatok vezetőit és az is helyes döntés, hogy ha a Magyar Nemzeti Bank vezetőinek fizetését a saját szakmai szinthez mérik.
Matolcsy György nem reagált arra a képviselői felvetésre, hogy annak idején, képviselőként miért szavazta meg a jegybankelnök fizetésének jelentős csökkentését, talán csak nem az történt, hogy most, amikor az ő pénzéről van szó, másként látja a dolgokat, mint anno, Simor bankelnök esetében...?
Határozottan érezni egy kis sértettséget, amikor Matolcsy arról beszél, hogy ha az őt kérdező szocialista képviselő mérlegeli azokat az eredményeket, amiket a magyar állam (értsd: ő) elért, akkor neki kellett volna kérnie a fizetések emelését.
A szópárbaj végén némi zúgolódás támadt az ülésteremben, ez késztette a levezető elnököt az "Őrizzük meg nyugalmunkat" felszólításra, amely felszólítás nyilván nem csak a teremben ülőknek szólt.
Értjük, elnök úr. Igyekszünk, de olyan nagyon nehéz...
"Őrizzük meg nyugalmunkat"
2016.04.18. 15:47 Poldi bá
45 komment
Címkék: parlament fizetés matolcsy györgy MNB Bárándy Gergely
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
megamedve 2016.04.18. 23:04:11
Tiborpapa 2016.04.18. 23:45:54
ember100 2016.04.19. 00:38:31
Ja mert az ápolók , benzinkutasok , eladók árokásók nem érdemlik meg az osztrák EU átlag fizetést , CSAK a kuszaszemű zseni :)
Kész röhej ez az ország , de valamiért nincs kedvem röhögni rajta mert ÉN fizetem.
Nzoltan 2016.04.19. 05:35:49
2016.04.19. 05:47:24
Sorolok egy pár nevet és ha lennél kedves kifejteni az akolbirkák véleményét. Akkor mondjuk orsós, lőrinc barát, köteles garancsi, lézer jani, csámpás tóni, takony árpi, lopós vajna, budis papcsák, a paraszt fazekas vagy netán sintér-olajos sanyi és még legalább több tucat név jöhetne.De ha akarsz beszélhetsz a manyup 3000 milliárdjáról is.
De azt tessék elfelejteni hogy gyurcsányésazelmúltnyócévahibás--mert ha csak ennyit tudtok, akkor megérdemeltek egy darab kötelet. A nyakkendő helyett. A lámpavason lógva.
Phteven 2016.04.19. 06:27:25
Niebur 2016.04.19. 06:36:04
1. Az ilyen jellegű bankok feladata nem az, hogy nyereségesek vagy veszteségesek legyenek.
2. Az MNB "többszázmilliàrdos" hasznáról pedig kérdezd meg a devizahiteleseket. Ők pedig ennyit buktak. Főleg az MNB meg a fidesz "nincs árfolyam célunk" politikája, meg a két félkegyelmű hablatyolása miatt.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2016.04.19. 07:16:51
Az akkori árfolyamokat is figyelembe véve ez cirka most 20 misinek felelne meg.
Megjegyzem Matolcsy fizetése a legalacsonyabb a régióban, Simoré pedig a legtöbb volt.
Mégis egyként védte a ballib tábor Simor fizetését.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2016.04.19. 07:18:44
Rákosi pajtás megírigyelhetné az akaszgatós jókedvedet.
VAgy Gyurcsány aki beazoonosíthatatlan karhatalmistákkal veretett ellenzékieket.
Egy brancs vagytok.
A munkásőr feeling szerencsére kihal veletek.
kószák egyike 2016.04.19. 07:36:39
coub.com/view/5fz7l
niklex 2016.04.19. 07:36:56
Az MNB elsősorban és főleg a devizatartalékok átértékelése miatt lehet veszteséges vagy nyereséges. Ha a forint erősödik, a jegybank veszteséget mutat ki. Az erősödő forint jó volt a devizahiteleseknek, és annak idején a Fidesz támadta a kormányzatot, amikor az euróval szemben 300 ig "gyengült" a forint. Ami persze most "erős" 310-en :-)
De ez a szakmai része.
A politikai meg az, hogy egy adott párt tudja támadni a másikat olyan dolgokért, amit saját maga még jobban tol, amikor kormányon van, és ez akkor persze jó dolog, pl. magas állami fizetések és jutattások, offshore cégek, gyenge forint, stb.,stb.
1ghost 2016.04.19. 07:39:55
Na, a sok tolvajlás mellett ezért nincs pénz semmire!
És évi 1,5%-ot neveznek ezek a tetvek sikernek! A retkes hazug kurva anyjuk a sikeres, meg a
1ghost 2016.04.19. 07:41:49
Az utolsó mondat valamiért lemaradt, na ime:
És évi 1,5%-ot neveznek ezek a tetvek sikernek? A retkes hazug kurva anyjuk a sikeres, meg a csahos ebek orbángazda körül, na azok!
2016.04.19. 08:05:47
Anno Járainak emelték fel az elvtársaid arra a szintre, ahol Sinornak volt a fizetése. Amikor Járai kapta azt a fizetést, akkor nem volt probléma, ugye?
Másrészt az MNB szerepéről fogalmad nincs, nem profitorientált szervezet, hanem a monetáris egyensúly fenntartása a célja, az hogy épp nyereséges vagy veszteséges, piaci helyzet függő. Éppen ez az egyik legnagyobb baj kuszaszem tevékenységével, mikor nyereséges, akkor azt normális esetben az államnak kellene utalni, míg mikor veszteséges, akkor az áplamnak kell pótolnia. Most a sok narancskommunista megmagyarázza, hogy az MNB nyeresége nem közpénz, el lehet verni, csak amikor meg ellenkező előjelű időszak jön, akkor szépen meg fogjuk mindezt fizetni.
2016.04.19. 08:06:51
Járai persze megérdemelte azt a fizetést, ugye?
csak egy néző 2016.04.19. 08:11:37
Valahogy nem emlékszem, hogy nagyon tiltakoztatok, amikor a fidesz felemelte Járai MNB elnök fizetését.
"Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank elnökének fizetése nyolcvanmillió forint - számolt be korábban a Magyar Hírlap. Ezzel megelőzi Alan Greenspant, az amerikai jegybank elnökét, akinek 137 ezer dollár az alapfizetése évente, azaz megközelítőleg 34 millió forint. Mervyn King, a brit jegybank feje 263,3 ezer angol fontot, átszámítva évi 98 millió forintot keres, a japán jegybank elnöke, Fukui pedig 73,3 millió forintnak megfelelő éves fizetést kap."
m.mfor.hu/cikkek/vallalatok/Csucsfizetesek__kiemelkedo_premiumok_a_bankszektorban.html
Netuddki. 2016.04.19. 08:19:04
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 08:23:59
Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.19. 08:24:21
Simor idején a 8 millát keveselték még 7 éve, most meg az 5 milliót is sokalják.
Szerencsétlenek ballibek egy hiteles témát se tudnak találni, amiben károghatnak..
A boltzár elbukott, ezzel meg maguknak csinálnak seggszájat.
Ismétlem.. Simor 8 millió 7 éve, Matolcsy 5 milla most..
HALLLóóóóó !! Érti ?
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 08:25:51
Akkor is megjegyeztem: furcsa módon a szent USA-ban NINCS a magánszektorhoz mérve a központi banki elnök fizetése, az ottani központi bankelnök fizetése jelenleg 200 ezer dollár bruttó évente, ami eltörpül minden nagy amerikai bank elnökének többmilliós – sőt többtízmilliós – éves fizetéséhez képest – vajon nem kellene-e Magyarországon is az amerikai példát követni? Erre sosem kaptam választ, csak halálgágogást, mely szerint ellenezni az MNB-elnök fizetését kódolt antiszemitizmus – a logika a következő: bank = zsidó, kis fizetés = zsidók kifosztása = 1944 = Auschwitz, tehát aki nem akar magas fizetést az MNB-elnöknek az Horthyék cinkosa a zsidók deportálását illetően.
Akkoriban tehát antiszemitizmusnak számított ellenezni az MNB-elnök magas fizetését, de ez a legjobb esetben is gusztustalan és romboló populizmusnak minősült. (A “populizmus” a liberálisok kedvenc szava mindenre, amit nem lehet rögtön lefasisztázni.)
Van egy kérdésem: azóta mi változott?
Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.19. 08:26:34
Járai és Simor is a régióban a jegybankelnöki fizetésből a legtöbbet kapták.
Tehát túl voltak fizetve. Nem érdemelték meg.
Matolcsy viszont a legkevesebbet kapja a régióban, és ezen is károgtok, a Simor 8-9 milliója után ..
Vili ?
Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.19. 08:29:13
Ez pontosan így történt...
Hányinger ez a ballib bagázs...
A Gyurcsány által MNB taglétszám növelés folytán beejtőernyőztetett Simor megérdemelte a 8 millát...
- "Lófaszt Mama !"
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 08:29:52
Ezt te nem értheted.
Ballib köztisztviselő fizetését kritizálni fasizmus.
Míg ha a köztisztviselő nem ballib, akkor az fasizmus, ha az illetőnek egyáltalán van fizetése.
Máskor hozzászólás előtt konzultálj a ballib agytröszttel, mert ha elmulasztod, magad is könnyedén fasisztaként ébredsz a következő reggel!
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 08:31:21
Után néztem direkt, egyes országokban a helyi nemzeti bank elnöke a helyi átlagbér hányszorosát kapja.
Az EU két szélsősége Horvátország és Bulgária. Horvátországban a nemzeti bankelnök fizetése a nemzeti átlag alig 4-szerese, míg Bulgáriában a 20-szorosa.
Magyarországon jelenleg a szorzószám 9 körül van, hasonló a helyzet az EU-n belül a legtöbb országban. A skandináv EU-tagállamokban, Görögországban, Ausztriában és az USA-ban a bankelnök szerényebb: alig az átlag 6-szorosát keresi. A kelet-európai EU-tagállamok között a már említett Bulgária mellett csak Csehországban és Litvániában magasabb arányosan a nemzeti bank elnökének fizetése a magyar bankelnökénél. A nyugati tagállamok közül magasabb a fizetés arányosan Belgiumban és Angliában, valamint az Európai Központi Bank elnökének az esetében.
Én már a 9-es szorzót is túlzásnak tartom, az emelést pedig abszurd ötletnek. Szerintem a mindenkori MNB-elnök fizetésének a mindenkor miniszterelnök fizetésével kellene egyeznie. Nincs semmilyen értelmes ok, hogy egy nemzeti banki elnök az átlagfizetés közel 20-szorosát keresse.
Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.19. 08:33:02
2012-ben még poldi demagógiának, nevezte Simor támadását a 8 millás fizetése miatt, és jogsértőnek, status quo-nak nevezte a fizetés csökkentést.
Csupán 5 év kellett, hogy Poldi bá véleménye gyökeresen megváltozzon, és a fizetés csökkenés élharcosa legyen...
Röhejes:
poldi.blog.hu/2012/02/24/simor_fizetese_ujabb_pofon_orbannak
Kimondatlanul is a pénzéhesség, a mohóság vádja vetült Simorra, amikor az orbáni retorika szembeállította a jegybankelnök 8 milliós fizetését a "pofátlan jövedelmek" elleni harc jegyében 2 millió forintban limitált állami vezetői javadalmazásokkal. Meg sem hallotta a miniszterelnök azt az érvet, hogy jegybankelnök mandátuma közben nemhogy nem illik, de jogsértő hozzányúlni a létező status quo-hoz, beleértve a független vezető fizetését is. Már amennyiben uniós jogszabályokat tiszteletben tartó országról, vezetésről beszélünk.
Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.19. 08:35:41
Egyetértek azzal, hogy elég kell legyen a 2 milla Matolcsynak.
Én a minimálbérhez kötném. Mondjuk kb 15-20 szoros minimálbér legyen a max.
De azért az röhejes, hogy azok a ballibek kardoskodnak, akik a Simor 8 millás fizetését védték kézzel lábbal.
1ghost 2016.04.19. 08:50:59
Legújabb nickedhez grat, orbán narancsos ebje!
És mondd, ki a narancssárga kurva anyád helyeselte e blogon Simor 8 millás fizetését?
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.04.19. 09:14:13
Úgyhogy miről beszéltek? A munkásőr twmpó pedig most is megvan a parlamentben, csak úgy hívják Kövér László.
Csak meg kell nézni az elmúlt hat éve "munkásságát".
wolves84lb 2016.04.19. 09:18:40
"Jól emlékszem Poldi, hogy 7-8 éve még védted a Simor 8 milliós fizetését.
Az akkori árfolyamokat is figyelembe véve ez cirka most 20 misinek felelne meg."
Hát persze...elárulnád, ezt hogyan számoltad ki?
wolves84lb 2016.04.19. 09:24:41
Tudod, ha valakit egy helyen mindenki lehülyéz, és senki sem vesz komolyan (mint téged a nem-fideszes blogokon), nehéz nem azt képzelni, hogy mindezt nem pénzért csinálja. Még ha hülye fideszbuzi is lennél, akkor is keresnél magadnak hozzád hasonló agyatlan faszokat (mint a birkamenetben is, ugye), mert a kis lelkecskédnek az lenne jó, ha mindenki bólogatna.
De mivel itt csak a saját többi karaktered, és a kollégáid szoktak neked bólogatni, gyakorlatilag elárulod magad.
Úh takarodj, troll...
wolves84lb 2016.04.19. 09:28:14
Eltűnt az államadósság? Utolértük a nyugatot? Nincs munkanélküliség? Minden kórház csill-vill? A magyar diákok nyerik a világversenyeket, mert olyan kurva jó az oktatásunk?
A fideszes sleppen kívül mégis mi a faszom lett sikeres itt az elmúlt 6 évben??? Főleg, ami kuszaszemnek köszönhető...az, hogy ők álomvilágban élnek, sajnos nekünk nem magyarázat.
wolves84lb 2016.04.19. 09:29:05
"Matolcsy viszont a legkevesebbet kapja a régióban, és ezen is károgtok, a Simor 8-9 milliója után .."
Ez pofátlan hazugság, persze tőled nem szokatlan.
wolves84lb 2016.04.19. 09:32:03
"Magyarországon jelenleg a szorzószám 9 körül van, hasonló a helyzet az EU-n belül a legtöbb országban."
Bedobnál valami linket is erre? Még egy újabb pofátlan hazugság tőletek...Matolcsy br 5M-t keres. Szerinted a magyar átlagfizetés olyan br 600k körül van? Hazug troll vagy, csak eddig legalább nem buktál le ilyen ócska szarságokkal.
Terézágyú 2016.04.19. 09:47:02
És kaptunk erre választ?
Egyetért vele, megérdemli.... és ő maga rendelte?
(Hülye kérdések egyébként, matolcsynak ha lenne esze, akkor nem válaszolt volna rájuk - de persze nincs esze, azért orbán csicskája... Vagy azt kellett volna válaszolnia: "Hogy egyetértek-e vele?... Mindenesetre örülök. A fizetésemeléseknek örülni szoktak. Hogy megérdemlem-e? Nyilván a főnökeim így gondolják... Hogy én magam rendeltem-e? Nem, de a múltkor viccesen mondtam Viktornak, hogy 'nem akarjátok emelni a fizumat?'... "....
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 09:49:43
S a piac igazságos, láthatatlan keze, meg a jegybank függetlensége, meg a jogbiztonság, meg az antipopulizmus??? Istenem, te fasiszta vagy...
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.04.19. 09:51:31
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 10:07:46
Nézz utána vagy kérdezd meg gazdádat. Ne várd el, hogy helyetted dolgozzak. Azok az idők már elmúltak, amikor ti Soros-kulákok a dolgozó nép nyakán kaviároztatok.
mojszipupi 2016.04.19. 10:12:13
Mennyi a nettó?
Simor 8 milliós fizetése a régi sávos rendszerben adózva?
Matolcsy 5 millás fizetése fix 15% os szja val?
A fidesz hívőknek persze kurva könnyű beadni h hű bazmeg az 8 milla volt most meg csak 5 mert végtelen egyszerűségükben fogalmuk nincs mennyi a vége amit kézhez kap az ember.
Aki kiszámolja a feladványt láthatja h ezen a szinten teljesen lényegtelen különbség jön ki nettó bérre
citrix 2016.04.19. 12:02:09
– Igenis – merevedik vigyázzba Virág. – Nem fogom magam tömjénezni.
– Szerénység... – mereng el Bástya elvtárs. – Ha én szeretek valamit magamban: az a szerénység.
Matolcsi elvtárs is szereti magában a szerénységet :-)
wolves84lb 2016.04.19. 13:35:22
wolves84lb 2016.04.19. 13:37:11
BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.04.19. 13:42:34
Vedd elő Soros-képedet és maszturbálj vele, meglátod, lenyugszol, kis vakarék.
Van egy rossz hírem azonban számodra: Soros nem homokos, mint te.
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.04.21. 09:33:40
2016.07.02. 10:12:54
látjátok feleim szümtükkel 2016.08.11. 22:44:54
Én is ismétlem, a Járai idején emelték fel. Persze mikor a Simor lett az utód, akkor már tisztességtelenné vált az általuk korábban tizstességesnek tartott fizetés. Mikor meg kormányra kerültek, akkor a régi vezetők fizetését akarták csökkenteni, de saját vermükbe estek, mert ha később felemelgetik a haverok bérét, akkor kilógna nagyon a lóláb, és azt még a békamenet is látná szemüveg nélkül is. Maradt a mérsékelt emelés, de ezt is nagyon díjazza a közvélemény.