HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyas gergely (1) gulyás gergely (2) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán Viktor (2) orbán viktor (83) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Egyenes beszéd?

2013.11.27. 02:20 Poldi bá



Az a hangsúly, te jó ég! De hisz a kérdésben benne volt a válasz...

- Volt elnökhelyettesként el tudja képzelni azt, hogy mondjuk éveken keresztül ez nem tűnt fel, nem került nyilvánosságra, nyilván érdekelt benne, aki eltussol, érdekelt benne, akinek eltussolták valamilyen ügyét, mint a korrupcióban általában, a két érdekelt közül egyik sem szokott kifelé nyilatkozni, merthogy nem érdekelt benne, mármint a nyilatkozatban, elképzelhető, hogy itten ilyen milliárdos ügyek fölött vezetői utasításra szemet hunytak? - kérdezi Kálmán Olga.

És jön a mellbevágó, váratlan válasz: "Én nem nagyon tudom elképzelni."

Azért "különösen váratlan" ez az értékelés, mert mire ide jutottunk a beszélgetésben, már megtudtuk, hogy a Különleges Ügyek Igazgatóságának megszüntetése természetes volt, az Apeh és a vám és pénzügyőrség összevonása a korábbinál sokkal hatékonyabb lehetőséget teremtett éppen az adóeltitkolások felderítésére. A hierarchia a NAV-nál nagyon szigorú, felső vezető nem adhat utasítás alsó szintnek, egy parancsnak végig kell járnia az egész szolgálati ranglétrát, ami azt jelenti, hogy 15-20-25 embernek is tudnia kell róla. (Nem mondja ki, de arra kell következtetnünk, hogy véleménye szerint ez a sok érintett eleve kizárja a korrupciót. Tényleg kizárja?)

Később arról is képbe kerülünk az Egyenes beszéd révén, hogy a nyilvánosság elé súlyos vádakkal kilépett ember sosem volt revizor, nem tudja, mi az, hogy "bebizonyítani", milyen nehéz munka az.

És hogy a rossz magyarországi adómorált tovább rontja "az ilyen hírkeltés". Ez az ország érdekével ellentétes. "Valószínűleg sértett dolgozókkal állunk szemben", s az egészet Vámosi-Nagy azért is fájlalja, mert ez az ügy az adómorál javítása érdekében tett intézkedéseket két perc alatt lerontja.

Vámosi-Nagy Szabolcs évtizedek óta profi kommunikátor. Most sem titkolja el, hogy hét éve nem dolgozik az adóhatóságnál, odaveti, hogy a konkrét ügyeket ugye nem ismerjük, mert adótitok van, de egyúttal érzékelteti, hogy a vád eleve nem biztos, hogy megáll, mert lám, a nyomozó hatóság bizonyításkiegészítésre hívta fel a feljelentőt.

Nekem valahogy túl szép, túl kerek minden. Újságíró teszi a dolgát, kérdez, független szakértő a maga teljes megbízhatóságának súlyát adva mondanivalójához logikusan cáfol, részben érzelmi alapon, részben egykori szakmai tapasztalataira hivatkozva. (Őt sose kérték annak idején ilyesmire, ezt állíthatja, "nem is lett volna szerencsés".)

Semmi bajom Vámosi-Nagy Szabolccsal, szeretem a hangját, a stílusát, a hanghordozását, kicsit része a családomnak még a régi időkből, amikor Ranschburg Jenő is bejáratos volt hozzánk a tévéképernyőn keresztül.

De könyörgöm. A beszélgetés közben, egy tréfálkozás hatására azt találja mondani, hogy rengeteg ügye van a NAV-nál, mármint nem neki, hanem az ügyfeleinek, akiket ő képvisel ott.

Hogy is van ez?

Egy rendkívül érzékeny témában az ATV független szakértőnek hívott valakit, aki már évtizedekkel ezelőtt belopta magát a tévénézők szívébe okos, értelmes magyarázó mondataival. És ez a valaki most abból él, hogy adóügyekben tanácsokat ad, s ügyfeleit az éppen súlyos, milliárdos korrupcióval megvádolt NAV-nál képviseli. A megvádolt hivatalnokkal tárgyal, velük ül egy asztalhoz, az ő meggyőzésüktől függ szakmai sikeressége és "anyagi előmenetele", a jövedelme.

Nyilvánvaló, hogy egy ilyen szakembertől 2013 Magyarországán nem várható objektív, tárgyilagos értékelés a "kitálalásos ügyben". Nem kétlem, hogy maga is hiszi minden szavát annak, amit kedden este mondott. De ezeket a szavakat sok mindenki mondhatta-mondhatja - ő biztosan nem.

Két dolog lehetséges. Az optimista verzió szerint Kálmán Olga és stábja figyelmetlen volt, jó szándékkal bár, de olyan embert hívott "szakérteni" ehhez a témához, akinek megszólalása ebben az ügyben súlyosan összeférhetetlen.

A rosszabbik eset majdnem tragikus: Vámosi Nagy-Szabolcs kivívott személyes (szakmai és emberi) imázsát annak szolgálatába állították, hogy egy hatalmas korrupciós ügyről szóló bejelentést a társadalom (a nézői kört ismerve: a baloldali közvélemény) előtt még azt megelőzően hiteltelenítsenek, hogy bármilyen konkrét részlet kiderülhetett volna. Ha így van, akkor a kérdés csak az: miért?

A teljes beszélgetés:





Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

141 komment

Címkék: Vámosi-Nagy Szabolcs Kálmán Olga Egyenes beszéd

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szúrófény 2013.11.27. 04:42:12

Okos magyar embert nem találnak? Mindenütt mások vannak pozícióban?

Doberdo 2013.11.27. 07:49:19

Az elnökhelyettes úr szerintem mondhatott igazat is.
Ez valószínűsíti, hogy az APEH manipulációi a 2007.
év után kezdődhettek, amire neki rálátása már nem volt, nem lehetett....

Molnár.Sándor 2013.11.27. 10:32:44

én csak annyit mondok, hogy 1700 Mrd Huf-ról beszéltek, ennek kb 10-20%-a lehet a kenőpénz, az 17-34 Mrd Huf, az még szétosztva is borzasztó sok pénz, tagadni fognak a sírig! A megoldás: 5% ÁFA mindenre és senki nem igényelheti vissza, ennyi. Még mielőtt a bölcsek a gazdaság összeomlását vizionálnák, szeretném felhívni az ÁFA nevére a figyelmet: Általános Forgalmi Adó... A végeredmény: évente 1700 Mrd-al több marad az államkasszában és megszűnik kb 3-4000 cég, amik a keresztbe számlázások miatt jöttek létre, ergo fehéredik a gazdaság.

Ápozitív 2013.11.27. 10:37:10

Ha a revizornak abban igaza van, hogy az általa leírt módon lehet csalni, akkor a jogalkotónak már csukogatni kellene a kiskaput, nem oldalfüggetlenül maszatolni az ügyben. Azt pedig nem nehéz bizonyítani, hogy volt-e csalás: le kell folytatni az adóvizsgálatokat az érintett cégeknél. Csak akarni kell(ene)! Vámosi-Nagy Szabolcs számomra iszonyú csalódás.

Ápozitív 2013.11.27. 10:44:25

Kedves Molnár Sándor! Sajnos az államháztartásnak szüksége van az áfabevételre, az 5%-os áfa nehéz ügy. A megoldás szerintem az elektronikus áfautalás kötelező tétele lenne egy áfaszámlán, plusz tételes áfabevallás, de lehetne egy KELER-szerű elszámolási rendszer is. Mindegyik megoldható lenne, a politikai akarat hiányzik hozzá.

Kamarás Zsófia 2013.11.27. 10:49:45

Vámosi-Nagy-Szabolcs kimondta, amit gondolok.
Ez persze nem jelenti azt, hogy esetleg nem történhetett valóban nagy horderejű áfa-csalás.
De a nyilvánosságra hozott nyilatkozat tipikus, manapság divatos konteóra emlékeztet az első pillanatok óta.
Politikumtól, párt-elkötelezettségtől függetlenül!

tobeor 2013.11.27. 11:01:00

Közben kitálalt egy másik is ember a NAV-ből:
atlatszo.hu/2013/11/25/kormanyrendelettel-szuntettek-meg-a-nav-elitcsapatat-ujabb-ex-adoellenor-beszelt/

"Kormányrendelettel szüntették meg a NAV elitcsapatát – újabb ex-adóellenőr beszélt"

"vezető beosztásban dolgozott a NAV egyik ellenőrzéssel foglalkozó szervezeti egységénél. Nevét egyelőre nem vállalja, de ő is azt állítja hogy akadályozták, ellehetetlenítették a munkáját, azért hagyta ott az adóhivatalt."

A linkelt cikkben van fotó a leveléről is.

Jhonnyq 2013.11.27. 11:18:48

@Molnár.Sándor:
Akarod mondani 170-340mrd ha már 10-20%-ra teszed a kenőpénzt.
De mindegy is.

Szerintem itt másról van szó.
A Fidesz maga borítja a bilit.
Kell a pénz jövőre és ez az egyetlen módja,hogy berántsanak egy nagyobb összeget.
Van kire mutogatni,hogy a közvélemény meg stb...
Tudnak a dologról mindig is tudtak de nem tudták borítani eddig vagy nem akarták.
Fogy a levegő a Fidesz körül,már a spanokat is elkezdik húzni.

Ápozitív 2013.11.27. 11:19:24

Kedves Kamarás Zsófia! Lehet, hogy csak konteó az egész ügy, de a különböző becslések alapján simán, de Ön szerint is elképzelhető ekkora méretű adóelkerülés nemzetgazdasági szinten. Évi 1700 milliárd forint csak megérne egy vizsgálatot.

A NAV tekintélyén pedig az segítene elsősorban, ha az a vizsgálat nem egy hétvége alatt zajlana le.

Netuddki. 2013.11.27. 11:23:58

Aki itt él, dolgozik Magyarországon az azt is tudja mi folyik itt.
Normális adórendszer kell, normális mértékű, megfizethető adókkal! A NAV felét rögtön kirúgni, az újakkal meg mindenkitől be is szedetni az adót. Aki meg még így is adót csal az élete végéig elvágja magát, aki meg NAV-osként segédkezik az adócsalásban élete végéig börtön. Így kéne ennek működni.

Akinek meg bármi köze van közpénzek elköltéséhez annak az összes számláját, pénzmozgását bárki számára betekinthetővé tenni az interneten. Ahogy minden adóforint mozgását is. Kemény követelmény? Persze, de senkinek nem kötelező olyan (mellesleg jól kifizetődő) pozícióba kerülni aki mindezt nem vállalja...

Pan Modry 2013.11.27. 11:24:29

@Kamarás Zsófia:
A torveny tiltja az ennel melyebb nyilvanossagra hozatalt.
En nem tudom hogy kinek van igaza, viszont elegge jo lenne nagyon kivizsgalni, ugyanis a risk reward nagyon jo!

Nekem inkabb az gyanus, hogy senki nem akar vizsgalodni, mialatt total jelentektelen ugyeket idonkent nagy vehemenciaval vizsgalnak.

2013.11.27. 11:27:34

Pedig az alacsony ÁFA nem hülyeség. Érdekes módon az USA-ban 6 % körül van az általános ÁFA, az élelmiszerekre alacsonyabb. A boltokban nettóban vannak kiírva az árak, annyira kevés az Áfa. Viszont ha lecsökkenne annyira az Áfa, akkor kb. 20 %-kal ugrana meg a forgalom és ez igencsak előmozdítaná a gazdaság élénkülését. Ami munkahelyeket teremtene, ami szerintem fontosabb, mint a feneketlen költségvetést tömni.

GonoszMostoha 2013.11.27. 11:33:24

@Molnár.Sándor: Tökéletesen igaz a megállapítás.
Ez azonban egészen biztosan nem következik be, mert akinek erről törvényt kellene hozni, annak ez nem lenne jó. A zavarosban egy bizonyos réteg (de sajnos nem mindenki) jó sokat és nagyot szokott halászni.

Amelyik országban, államban rendet akarnak teremteni, ott egyenes, világos, kiskapuk nélküli jogszabályokat, törvényeket hoznak, amelyeket be is tartatnak és be is tartanak. Itt, ebben az országban az uralkodó rétegnek ez nem érdeke.

Netuddki. 2013.11.27. 11:37:27

@roli101: Na jó, de akkor mitől lenne a "haveroknak" versenyelőnyük, és hogyan lehetne ellopni annyi közpénzt? Nem véletlenül sunnyogták el a pártok az adóreformot, és nem véletlenül akarják elsunnyogni ezt a NAV-os botrányt se.

Egyvalamit ne felejtsetek el! A be nem fizetett, jogtalanul visszaigényelt adót valakinek ki kell fizetni. Illetve nő az államadósság ha az állam többet költ mint amennyi adót beszed...

Netuddki. 2013.11.27. 11:40:11

@jóeznekem?: "Itt, ebben az országban az uralkodó rétegnek ez nem érdeke."

Uralkodó réteg? Megélhetési bűnözők ezek nem uralkodói réteg. Akik valamilyen érthetetlen módon bekerültek a döntéshozásba. Nem a végtelenségig lesz ez így, mert ebbe az ország előbb-utóbb tönkremegy. Vagy el lesznek zavarva, vagy változtatnak...

I_Isti 2013.11.27. 11:42:52

@roli101: Az usában _nincs_ áfa. némi _fogyasztási_ adó van államonként eltérő mértékben, de ez az utalgatós-visszaigénylős össznépi adócsalós játék nincs.

szonár 2013.11.27. 11:48:17

Az a helyzet, hogy aki kicsit is ért az adózáshoz, az csak csóválja a fejét Horváth András állításai kapcsán. Az adózásban járatlan, ámde frusztrált és összeesküvés-elméletekben hívő söpredék pedig lelkesen hisz és hinni fog mindhalálig a Nagy Adócsalás mitoszában.

wizes1 2013.11.27. 11:53:09

Nem tudom miért ragaszkodnak néha olyan riportalanyokhoz, akikről tudható, nem jön egyenes válasz, mert érdekelt.

wizes1 2013.11.27. 11:54:26

@szonár: Aki ért hozzá, az tudja: Horváthnak igaza van.
Semmi összeesküvés elmélet.
Tények.

wizes1 2013.11.27. 11:57:16

@Ápozitív:
Olajozásnál évekig tartott a becsukás, az építőiparban vagy 10 évig harcoltak a fordított áfáért akárcsak az informatikai termékeknél és ott még most sem csukták be a kaput.

A magas áfánál éri meg csalni, mert ott a több ellopható pénz.

AntiKorrupt 2013.11.27. 12:00:57

Ez az, tisztelt Kamarás Zsófia!
KONTEÓ!
Ennyi kell a hiteltelenítéshez, bevált módszer. Főleg miután Horváth András szerencsétlen módon már kimondott egy olyan szót is a helyzet jellemzésére, melyet sajnos a Szaniszló Ferenc féle konteós agyalágyultak mára meglehetősen lejárattak, hogy itt egy gazdasági "háttérhatalom" áll a politikai hatalom mögött.
Érdemes meghallgatni, mit mond Ángyán József erről a háttérhatalomról:
www.youtube.com/watch?v=BkY_DxqCc1A
És ő is hitelesen, adatokkal tudja alátámasztani az állításait, akárcsak Horváth András.
Vajon miért akadályozza a fidesz az ügy kivizsgálását?
Vajon miért van a fideszes irányítású köztévében az ügy teljesen elhallgatva, a HírTv-ben is kizárólag a NAV Horváth állításait rágalomnak minősítő válasznyilatkozatát adta le?
Hogy lehet az, hogy az elvileg független ügyészség feljelentés-kiegészítéssel húzza az időt egy több évig készülő, messzemenőkig kidolgozott és részletes vádirat beadása után?
Miért is szüntette meg a kormány egy kormányrendelettel a Kiemelt Ügyek Adóigazgatóságát?

Ez nem konteó. Aki annak nevezi, az érdekből, vagy agymosottságának köszönhetően falaz a bűnözőknek. Ugyanez a háttérhatalom áll a földmutyik, a korrupt közbeszerzések, az EU-s és hazai támogatási pénzek korrupt elosztása mögött. Csak Áfacsalásból 1700 milliárd, ha a többit is hozzávesszük, már 5000 milliárd fölött. 10 millió embert foszt ki egy pár tízezres létszámú maffia. Az olajszőkítési ügy (sikertelen) felderítésénél megmutatkozott a valódi ereje, halott és tönkretett újságírók, nyomozók szegélyezték az útját. Ez az utolsó lehetőség a leszámolásra, ha Horváth András elbukik ennyi év előkészítő munka után, az végleges precedens, nem lesz még egy ember aki ki mer állni a nyilvánosság elé, bármilyen súlyos maffiaügyet tapasztal maga körül. És onnantól ennek az országnak annyi.

Vombatus Ursinus 2013.11.27. 12:01:53

@szonár: Te mennyire vagy jártas az adózásban? :)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.11.27. 12:09:00

A bankokban nem kell pénzt tartani, és akkor nem lesz érdemes rabolni. Bicikliket, autókat ingyé kell árulni, és akkor nem lesz érdemes ellopni.

Dolgozónép 2013.11.27. 12:09:34

Nyúl a bokorból: összezárt a jobb- és baloldal, mert rendszert működtetni kell...

dr kíváncsivagyok 2013.11.27. 12:12:31

Eddig én is tiszteltem és becsultem VNSz - ot...
Majdnem hanyatt estem a szavai hallatán !
Sertett dolgozó ??? De hisz felmondott ! Hatalmas rizikót vállalt !
VNSz beállt a sorba...

dr kíváncsivagyok 2013.11.27. 12:14:03

@én már a fény gyermeke vagyok:
"A bankokban nem kell pénzt tartani,"

A bankokban már nem ÉRDEMES pénzt tartani ...

dr kíváncsivagyok 2013.11.27. 12:14:51

@kovi1970:
"Uralkodó réteg? Megélhetési bűnözők ezek nem uralkodói réteg. "

De...

dr kíváncsivagyok 2013.11.27. 12:18:16

@roli101:
"Pedig az alacsony ÁFA nem hülyeség. Érdekes módon az USA-ban 6 % körül van az általános ÁFA, az élelmiszerekre alacsonyabb. "

Orvbánnak a mániája a magas áfa,...mert akkor mindenki adózik.
A csórók is ugyanolyan arányban , mint a jómodúak...
És így tud visszaosztani a multiknak a magas sarcok miatt !

Pan Modry 2013.11.27. 12:37:08

@szonár:
Ha ugyis kamu, legyen meg a parlamenti kivizsgalas, hozzatok nyilvannosagra az adatokat, es utana dongethetitek a melleteket ha igazatok lesz.

Ha ezt elkaszaljatok, akkor joggal mondhatja mindenki hogy valamit csak eltusolni akartok.

tobeor 2013.11.27. 12:41:11

@szonár: Horváth András ért az adózáshoz. Te meg fideszes vagy.

B.Ú.É.K! 2013.11.27. 12:42:04

Ez egy nagyon korrekt blogbejegyzés volt. Végig logikus és elfogadható megállapításokkal és következtetésekkel. Gratulálok!

Csató 2013.11.27. 12:44:11

Ha egy NB II-es meccsen valami hülye zsidózott volna egy jóízűt, akkor valszeg Olga is komolyan vette volna oknyomozó újságírást, az emberi értékek védelmét bla-bla.

Itt viszont az éves GDP alig több mint 5 %-áról van szó. Végül is évente csak pár hetet dolgozunk az adócsaló oligarcháknak, akik aztán jól megfizetik vagy az Egyenes beszéd vagy a Célpont elhivatott riporter gárdáját -hol mindkettőt.

Lehet mondani, hogy kamu az egész, de pont egy kamu miatt fogna össze a két nagy párt????

szemlelodo 2013.11.27. 12:48:33

@roli101: hányan élnek az USA-ban és hányan Magyarországon? A magyar 27% sehol sincs az amerikai 6% összegéhez...

Blogger Géza 2013.11.27. 12:53:44

@dr kíváncsivagyok: Nyilván azért mondott fel, mert az értelmesebb állomány nem volt vevő az alá nem támasztott összeesküvés-elméletére. Jól mondja Vámosi: az adóhatóság állításait be is kell tudni bizonyítani. Mint ahogy ennek a jóembernek is be kéne - amivel mindeddig adós maradt.

Csató 2013.11.27. 13:06:22

@Blogger Géza: Ahol Simicska Lajos is APEH elnök lehetett ott milyen bizonyíték kell még?????
A szemed láttára lopták-lopják szét az országot és te egy korrekt eljárást vársz?!

Ápozitív 2013.11.27. 13:06:50

@Blogger Géza: Nyilván... Nyilván nem ért az adóügyekhez, tisztelt Blogger Géza. Az adócsalások bizonyítékai pedig benne vannak az érintett cégek könyvelésében és számláiban. Csak elő kellene venni azokat, mondjuk egy adóellenőrzés keretében.

Karipapa01 2013.11.27. 13:07:31

@wizes1: "Nem tudom miért ragaszkodnak néha olyan riportalanyokhoz, akikről tudható, nem jön egyenes válasz, mert érdekelt."

Hát pontosan ezért! Azért, hogy mindenki tudja: nincs egyenes válasz! Azért, hogy mindenki tudja: a rendszerváltás óta folyamatosan vannak áfacsalások, ennek ellenére ezek megszüntetése csak leánykori herceges-fehérlovas álom lehet. Az kurvakevés, hogy beismerik: igen történtek csalások, le is csukták XY-t, aztán minden folytatódik a régi kerékvágásban. Ezért van szükség az előre tudható ködösítő, félrevezető válaszokra, hogy az emberekben felbaxa az ideget és ezután tényleg követeljék a korrekt, átlátható adózás bevezetését. Pontosan ezért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.27. 13:15:36

Azt állítani, hogy nem került eddig semmi a nyilvánosságra, elég nagy merészség. Korábban is meglebegtették többen kommentekben, hogy a kiskereskedelmi láncok csalhatnak az áfával, multik és magyarok egyárant. Néha még le is bukott 1-2 áfacsaló, például csokikereskedő cég, ami a figyelemelterelést szolgálta, hogy a többieket ne vizsgálják.

Rátóti Mutyikos 2013.11.27. 13:15:45

aki figyelte vnsz hanghordozasat annak leesett, hogy rohadtul nem akarja ezt a beszelgetest.
havonta milliokat kereshet a regi apehes "kapcsolataibol" es gyakorlatabol.

es barmennyire is becsuletesnek nez ki, azert o sem ellensege sajat maganak.

Karipapa01 2013.11.27. 13:17:21

@Csató: "Itt viszont az éves GDP alig több mint 5 %-áról van szó. Végül is évente csak pár hetet dolgozunk az adócsaló oligarcháknak..."

Hú Csató bmeg! Ez a hozzászólásod szuper volt! Mondjuk részemről nem bánnám, ha ezt a szaros kis 5%-ot becsületesen dolgozó és tisztességesen adózó kisvállalkozóknak osztanák vissza fejlesztés céljából. Inkább!! Lehet, hogy a gazdaság jobban járna? Nem tudhatom, nem vagyok pénzügyi szakember, de gyanítom.

Pan Modry 2013.11.27. 13:18:30

@Blogger Géza:
Akkor legyen vizsgalobizottsag, amig ellene szavaztak az csak annyit jelent hogy tele a gatyatok, es azt mondom ugy hogy fogalmam sincs hogy Horvath igazat mond-e vagy sem.

De akkor ezek szerint Sukoro is csupan frusztralt szerencsetlenek vizsgalodasa volt, ugye? (pedig a potencialis nagysagrendi dolog sokkal kisebb)

Gezukam, most jol raultel a szoporollerre!

prolee 2013.11.27. 13:20:53

VNSZ elnökhelyettesként az adótanácsadó cégeknél (akik egyébként kiemelt adózók is) építette a kapcsolati hálót - nem is fölöslegesen, hiszen amikor kirúgták, azonnal partner lett egy adótanácsadó cégnél.
Az elnökhelyettesi poszból maradt kapcsolati tőkéjét adótanácsadóként kamatoztatja (ezek sem józsi bácsinak adnak tanácsot).
A NAV lefejezésével komolyan amortizálódna VNSZ kapcsolati tőkéje.

Nem csak egy kérdés van a szervezettel kapcsolatosan.
Kérdés az is, hogy miért is hozták létre a kiemelt adózók ilyen-olyan önálló szervezetben történő adóztatását?

Az áfa-csalás pedig nem az adóhatóság sara, hanem a jogalkotásé. EU szinten!!!!

vénkujon 2013.11.27. 13:24:20

@Blogger Géza: kétezerhatban, ilyenkor már a családigyufa csomagot erőltetted a susogósod zsebébe.:D

prolee 2013.11.27. 13:26:37

Én Olgát is utálom, meg az ATV-t is, tehát nem a védelmükben mondom, de szerintetek mégis ki a faszt kellett volna szakértőként kérdezni, ha egyszer ebben az országban az adóztató maffia-bagázs (jogalkotás-adóhatóság-adótanácsadók) össze van gyógyulva?????

Blogger Géza 2013.11.27. 13:27:45

@Csató: Minden adózónak joga van a korrekt eljáráshoz, és hogy ne egy hagymázas összeesküvés-elmélet alapján akarjanak tőle adót bevasalni, ha máson nem tudják... Nagyon meg lennél lepve, ha ez a Horváth holnap bekopogna hozzád behajtani egy adót, mert a szomszédodon nem tudta...

Blogger Géza 2013.11.27. 13:28:18

@Ápozitív: Le vagy maradva, ezen már túl vagyunk...

AntiKorrupt 2013.11.27. 13:28:55

@Karipapa01: De vedd figyelembe, hogy ez az összeg csak kifejezetten az áfacsalásból származik. Ezen kívül ott vannak a járulékcsalások,a
földmutyik, az állami és önkormányzati közbeszerzések, az EU-s és hazai támogatási pénzek korrupt elosztása, ha ezeket is hozzávesszük, már 5000 milliárd fölött járunk. Néhány év alatt ki lehetne nullázni az államadósságot ennyiből. Ezen múlik az ország felemelkedése. Ennél fontosabb ügy nincs ebben az országban, utolsó esélye ennek a nemzetnek ettől a bűnbandától megszabadulni.

Pan Modry 2013.11.27. 13:37:24

@Blogger Géza:
Senki nem akar senkitol jelenleg adot bevasalni, egyszeruen tisztan szeretnek latni, es mindefele sunnyogas nelkul tessek kivizsgalni amit Horvath allit, adatokkal, tenyekkel alatamasztva cafolni ha nem igaz, kozben/utana az egeszet nyilvanossagra hozni.

Ja, hogy esetleg te is a tolvajoktol kapod a fizudat? Na, az mas persze...

Netuddki. 2013.11.27. 13:38:34

@AntiKorrupt: "Vajon miért akadályozza a fidesz az ügy kivizsgálását?"

Trafikmutyi, földmutyi, pénztárgépmutyi után még kérded?

Ápozitív 2013.11.27. 13:38:42

@Blogger Géza: Persze, egy hétvége alatt... Felülellenőrzésről meg nem is hallottál, mi?

Csató 2013.11.27. 13:42:52

@Blogger Géza: Hozzám nyugodtan jöhetne Horváth. Én nem csaltam-loptam-hazudtam. Nem vesztegettem osztályvezetőket, nem kentem meg politikusokat. Nálam nyugodtan vizsgálódhat.

Viszont ha évi ezer milliárdokat nyúltam volna le, a haszonból politikusokat pénzeltem volna, ne adj' Isten magam is érintett politikus lennék akkor valszeg igyekeznék elkeni minden vizsgálódást, beindítanám a propagandagépeztet.
A kormány gyakorlatilag a lehetőségét is elveszi, hogy tisztán lássunk. ez az ügy nem a "jobban teljesítünk kampány"....

A Te pénzedet lopták öccsi, ha másképp nem érted meg!

Netuddki. 2013.11.27. 13:43:41

@Blogger Géza: Nyilván a fideszes papagájkommandó köpköd a Horváthra, így akarja lejáratni.
Gejza! Nem lenne egyszerűbb megoldás ha normálisan kivizsgálnátok a dolgot? A kkor mindenki megnyugodhatna bármi lesz is a végeredmény. Vagy sokkal nagyobb a kaki mint amit el tudonk képzelni és még a fideszed is belebukna? Akkor nem csodálom ezt a lázas szőnyeg alá söprögetést...

Pan Modry 2013.11.27. 13:49:09

@Blogger Géza:
Ember, egy pocsom lofasz 20 millardos ceg konyvvizsgalat tart el napokig. Na ne hazudozzal mar itt ossze vissza hogy egy NAV meretu szervezetre hitelesen le lehet egy ilyen vizsgalatot folytatni.

Ha pedig a vizsgalatot belso emberek vegeztek, nem egy fuggetlen konyvvizsgalo, akkor az egesz eredmenyt eleve lehuzhatod a klozeton.

Csató 2013.11.27. 13:56:20

@Karipapa01: Ha azt az évi 1700 milliárdot fogod, és lelocsolod benzinnel majd felgyújtott már akkor is előrébb lett volna az ország.

1. Nem adócsalókat gazdagítasz.
2. Az adócsalók nem pénzelnek korrupt politikusokat.
3. Nem hoznak a csalásokat elősegítő rendeleteket.
4. A tisztességes vállalkozásokat nem éri ekkor a hátrány.

Nem az a legnagyobb baj, hogy ellopnak évi 1700 milliárdot, hanem az, hogy ez a pénz a tisztességes emberek ellen dolgozik. Egyrészt tönkretesznek egy rakás családi vállalkozást, másrészt ebből csinálnak bajai meg egyéb videókat, ebből veszik meg a voksokat stb.

Pan Modry 2013.11.27. 14:15:13

@Csató:
Ezzel egyetertek, az ilyen hozzaallassal erosen leszukitik azok koret akik egyszerre becsuletes es versenykepes vallalkozasokat tudnanal letrehozni.
Igy az ilyen emberek vagy elhuznak kulfoldre, vagy maradnak valami multinal alkalmazottak.

A penzlopason felul a fidesz/mszp/jobbik-ban pont ezt a mutyizos urambatyam dolgot ruhellem a legjobban

Blogger Géza 2013.11.27. 14:16:46

@kovi1970: Tudtommal lesz is erről egy ügyészségi vizsgálat. Előtte parlamenti vizsgálóbizottságosdit játszani ez ügyben nem sok értelme van, egy parlamenti vizsgálóbizottság nyilván képtelen ilyen szakmai kérdéseket átlátni, mielőtt szakértői anyagokat kap. Magyarországon amúgy is arról híresek ezek bizottságok, hogy csak arra jók, hogy megnöveljék szerepelni vágyó másodvonalbeli politikusok népsűrűségét a tévéműsorokban, érdemi eredményre soha semelyik nem jutott.

Pan Modry 2013.11.27. 14:20:26

@Blogger Géza:
akkor miert kellett Budai Gyula fele bohockodas az elszamoltatastol?? Miert nem biztatok az ugyeszsegre es rendorsegre?

(Bar a foldmutyi es a trafikmutyi ota nem erdemes tul komolyan venni a magyar igazsagszolgaltatast).

Lehet az lenne a legjobb ha bebukna Horvath Magyarorszagon, es az EU jonne vizsgalodni, kilatasba helyezve komoly szankciokat. A fidesz/mszp/jobbik fajta magyar ugyis csak a pofonbol ert.

Csató 2013.11.27. 14:21:28

@Blogger Géza: "hogy megnöveljék szerepelni vágyó másodvonalbeli politikusok népsűrűségét a tévéműsorokban, érdemi eredményre soha semelyik nem jutott."

Azért vannak ügyek ahol elég nagy szerepet kiharcolnak maguknak Selmeczi/Hoppál/Zsigó stb. Naponta akár kétszer is elmondják a véleményüket, fejenként.

Persze valami kamuvideó a cigánysor végéről százszor fontosabb, mint egy politikusokat is érintő korrupciós ügy.
Mondjuk a cseheknek is borult a bili....

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2013.11.27. 14:41:23

Kálmán olga kérdése, rövidítve:

"El tudná képzelni, hogy éveken keresztül NEM TŰNT FEL... /hosszas elterelő fejtegetés, hogy ugye korrupció, kéz kezet mos.../ hogy vezetői utasításra szemet hunynak?"

A válasz:

"Én nem nagyon tudom elképzelni"

A kettő együtt:

Én nem nagyon tudom elképzelni, hogy nem tűnt fel, hogy éveken keresztül vezetői utasításra kéz kezet mosott.

Tehát kézmosás, az volt, és ez fel kellett, hogy tűnjön.

Persze elképzelhető, hogy a válaszadó a kérdés során elvesztette a fonalat, és arra akart válaszolni, hogy "El tudja képzelni, hogy kéz kezet mosott?".

Nem pedig arra, hogy "Létezik az, hogy nem tűnt fel, hogy kéz kezet mosott?"

Blogger Géza 2013.11.27. 14:43:22

@Pan Modry: Áfacsalások ügyében az EU-nak előbb a saját háza táján kéne sepregetnie, az egész EU-ban ennél jóval nagyobbak a becsült visszaélések. És persze részben amiatt, mert egyes magyar intézkedéseket ennek csökkentésére az EU volt szíves megfúrni (fordított áfa kiterjesztése, ki nem fizette számlák áfa-visszaigénylésének tilalma)

kujtorgó 2013.11.27. 14:44:10

Kedves Szerző!
Nagyon látszik, hogy nem dolgoztál a NAV-nál, illetve szavahihető barátod, rokonod sem.
Nyugodtan megbízhatsz Vámosi úr szakértelmében és tisztességében. Amit elmondott, az nagyon reális.
Nem is fideszes, kár a baloldal kevés (nem politikus) szakértőjének hitelrontása.
Nagyon kellene már egy sötét fideszes ügy a politikának, de ez a NAV-os ügy nem az. Ebből is előbb lesz Baja.

Szevasztok 2013.11.27. 14:49:37

"elképzelhető, hogy itten ilyen milliárdos ügyek fölött vezetői utasításra szemet hunytak? - kérdezi Kálmán Olga."

Egy újságírónak tényleg így kell feltennie ezt a kérdést az évtized korrupciós ügyében?
Tényleg mosdatnia kell a gyanúba keveredett hivatalt? Ehelyett nem inkább a tényfeltárás irányába kellene mennie ezerrel?

De a vendég válasza is árulkodó! Aki egy kicsit is tisztában van a nonverbális jelekkel, az rögtön leveszi, hogy nem őszinte!

AntiKorrupt 2013.11.27. 14:53:49

Vajon mennyire lehet adni Vámosi szavára ebben az ügyben? Meg kell csak vizsgálni a jelenlegi helyzetét, pozícióját ennek eldöntéséhez.

Én a környezetvédelemben dolgozom, jelenlegi munkahelyem egy 10 milliárdos bevételű ipari vállalat. Az igazgatónk döntése alapján olyan céggel intéztetjük környezetvédelmi engedélyeink megszerzését, melynek vezetője az egyik környezetvédelmi felügyelőségen volt korábban igazgató, és nagyon szerteágazó kapcsolatai vannak, egy igazi maffiózó. A tanulmányokat, engedélyeztetési dokumentációkat a versenytársakhoz képest 2-szer, 3-szor drágábban készíti el, cserébe a kapcsolatainak köszönhetően jóval enyhébb környezetvédelmi intézkedéseket kell végrehajtanunk mint egyébként.Konkrétan legutóbbi esetben egy alig több, mint 100 milliós megbízás eredményeképpen 1,5 milliárdos rekultivációs kötelezettségtől segített megszabadítani.

Hasonló a helyzet Vámosi esetében. Ahogy a blogíró fogalmaz:
"A megvádolt hivatalnokkal tárgyal, velük ül egy asztalhoz, az ő meggyőzésüktől függ szakmai sikeressége és anyagi előmenetele, a jövedelme. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen szakembertől 2013 Magyarországán nem várható objektív, tárgyilagos értékelés a kitálalásos ügyben."
Ő egy velejéig korrupt rendszert véd, a háttérhatalom embere, jelen helyzetben "kötelessége" minden eszközt bevetni a rendszerét ért támadás ellen.

vezér01 2013.11.27. 15:06:20

Vámosi úr a "rendszerváltás" elején kiselőadást tartott munkahelyemen az adózásról.Elmondta,hogy vagyonosodási vizsgálat esetén ne azt mondjuk,hogy örököltem,ajándékba kaptam,stb-stb,hanem azt,hogy öt évvel ezelőtt loptam. A lopásnak ugyanis 5 év a kihordási ideje,tehát nem vagyunk büntethetők.
Tette mindezt APEH /VÁM főnökként. Min csodálkozunk ?

Mariann19 2013.11.27. 15:13:36

Korrupciós ügyekben, adócsalásokban észrevehető, hogy az uralkodó párt és a legnagyobb ellenzéki párt - enyhén szólva - megengedő magatartást tanúsít.
Évek óta napirendi téma az autósztráda kivitelezések irreálisan magas költségszintje, tekintet nélküll arra, hogy mely párt országlása alatt történt a fejlesztés.
Dávid Ibolya annak idején parlamenti felszólalásában hivatkozott Vári Attila akkortájt megjelent könyvére, melyben világosan leírta, hogy a hivatkozott két párt 70-30%-ban risztel a sztráda állami finanszírozásából feketén.
Egyik párt sem cáfolt, nem indított vizsgálatot, holott Dávid Ibolya felvetése a pártok becsületsértésével volt egyenlő, hagytál "elaludni" az ügyet.
Nem kétséges, hogy a két jelentős párt gazdasági ügyeiben szoros átjárás van.
Érdekes, hogy a nagy adócsalási esetek mindíg az előző kormány idején valósultak meg.
Ezeket az adócsalásokat nem kispályások valósították meg, hiszen 100milliárdos csalásokról van szó.
Hogyan nem tűnik fel az adóhatóságnak a sorozatos visszaigénylések gyakorisága, miért nincs kiemelt megfigyelés az import behozataloknál, holott ez a gazdasági események volumenét tekintve a nagy lehetőségek tárháza, ahol nagyot lehet szakítani.
Az egyenes beszéd vendégét? Vámosi Nagy Szabolcsot szakértőként az Egyenes beszéd c. műsorba hiba volt. Személyes érintettsége okán ha a valóságot ecseteli, saját tevékenységét degradálja egyrészt, másrészt jelenlegi munkájában adózókat képvisel, melyeknek nem tenne jót a kapcsolati tőke elvesztése a NAV-ot illetően.

tobeor 2013.11.27. 15:18:14

"Két éve 0,86 eurócentért adta a szerbiai gyártó az Iskon étolaj literjét, amit aztán nagyjából ezen a beszerzési áron akcióztak Magyarországon a nagyobb kereskedelmi láncok boltjaiban – magyarázta a HVG-nek egy neve elhallgatását kérő kereskedő."

hvg.hu/gazdasag/20131127_NAVbotrany_megszolalt_egy_kozvetitoceg_t

2013.11.27. 15:24:42

@Blogger Géza: Minden adózónak joga van a korrekt eljáráshoz, és hogy ne egy hagymázas összeesküvés-elmélet alapján akarjanak tőle adót bevasalni, ha máson nem tudják... Nagyon meg lennél lepve, ha ez a Horváth holnap bekopogna hozzád behajtani egy adót, mert a szomszédodon nem tudta... "
Te, pont ez történik a valóságban. Olyan narancs vagy, hogy magok vannak az agyadban. de már rohad. Nem érzed a szagát?

Parajpuding 2013.11.27. 15:29:17

@AntiKorrupt: B+. Amit leírtál: pont az ilyen emberek, cégvezetők és cégek miatt virágzik a korrupció és virágzik a maffiaállam. És megy sz*rrá az ország, a környezet.

kbs2013 2013.11.27. 15:30:27

@tobeor: Ez az a hvg, amelyik a bajai szavazatvásrlást is úgy leleplezte? És most egy nyomorult videójuk sincs, csak névtelen források?

Netuddki. 2013.11.27. 15:32:19

@kujtorgó: "Kedves Szerző!
Nagyon látszik, hogy nem dolgoztál a NAV-nál, illetve szavahihető barátod, rokonod sem.
Nyugodtan megbízhatsz Vámosi úr szakértelmében és tisztességében. Amit elmondott, az nagyon reális."

Mer te biztos ott dolgozol, és csak azért regisztráltál, hogy ezt elmondhasd.
Vagy csak egy troll vagy és újra kellett regisztrálnod mert kibasztak...

"kujtorgó 0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2013.11.08. óta tag."

Netuddki. 2013.11.27. 15:35:16

@kbs2013: Te az a troll vagy akinek azért fizet a fidesz, hogy szidja a HVG-t?
Mondd meg a gazdáidnak, hogy már qrvára unom a fideszes "köz" média is csak ezekkel a videós esetekkel foglalkozik hetek óta, mintha nem lenne ennél sokkal fontosabb téma!

"kbs2013 0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2013.11.03. óta tag."

Pan Modry 2013.11.27. 15:39:46

@kujtorgó:
Alap hogy senkiben nem bizunk, en se Vamosban, se Horvathban nem bizok, eppen ezert akarom hogy az ugy ki legyen vizsgalva, es az osszes vizsgalati dokumentum nyilvanos legyen, es a modszertanhoz egy fuggetlen konyvvizsgalo es a nevet adja.

Pan Modry 2013.11.27. 15:40:56

@kbs2013:
aki dolgozik, az teved. Viszont a komcsibesugo Schmittel halistennek szarra alazta a HVG, es az oreg nyilvanosan szarra egett. En ennek orultem!

Blogger Géza 2013.11.27. 15:44:30

@Mariann19: Ezzel ellenkezőleg: felszólították Ibolykát, hogy ugyan már, akkor álljon elő bizonyítékokkal - amire nagy hallgatás volt a válasz... Majd Ibolyka pártján belül is ellehetetlenült, a MDF szétesett, és a parlamentből is kiesett.

Nagyot mondani mindig könnyű. Alátámasztani, nos, ott már meg szokott állni a tudomány...

Blogger Géza 2013.11.27. 15:48:43

@tobeor: Ez megint nem bizonyít semmit abból, hogy itt a legális, kiemelt adózók csalnának. Ellenkezőleg, a kis, zavaros hátterű cégek ügyleteiről olvashatunk - ami senkit nem lep meg. De ezt nem a becsületesen adózókon kell behajtani, hanem a csalókat kellene megfogni.

kbs2013 2013.11.27. 15:53:16

@Pan Modry: Én is.
De ettől még tény: a hvg-re forrásként most egy darabig nem kellene hivatkozni. Pláne, ha az a hvg csak nevüket nem adó ismeretleneket képes felmutatni. Olyat akárki tud.

Pan Modry 2013.11.27. 16:04:11

@kbs2013:
Megvan annak a feltetele hogyan lehet nevet nem ado forrasra hivatkozni.
Attol, hogy a HVG legutobb tevedett, azert nem irnam le oket.

A Fidesz peldaul szinte az osszes valasztasi igereteben tevedett, az NGM soha nem talalja el a prognozisaban a fo mutatokat, ennyi erovel ok sokkal kevesbe hitelesebbek, mint a HVG.
Tehat a HVG kisebb hitelessegi deficittel kuzd, mint az NGM, a NAV vagy egyeb kormanyzati szervek!

tobeor 2013.11.27. 16:12:18

@Blogger Géza: Szia, te rohadt fideszbűnöző. Kérdésem: Ha nincs mit titkolni, akkor mégis miért nem hagyjátok kivizsgálni a nagy semmit? Mit rejtegettek ha tiszták vagytok?

tobeor 2013.11.27. 16:14:26

@kbs2013: Igen, és amiért a tévedés miatt pár nap alatt le is mondtak ezzel is növelve hitelességüket. És ez az a hvg, amelyik történelmet írt azzal, hogy leleplezte és lemondatta Schmitt Pál diplomatolvaj hazug csalót, és ez az, amelyik lebuktatta a fideszmaffia trafiklenyúlását.

tobeor 2013.11.27. 16:17:22

Egyébként óriási fideszmaffia-érdekeltség lehet ebben az 1700 milliárdos csalásban, hisz ez pont egy olyan ügy, ami egyébként illene profilukba, most lehetne üvölteni, "Hogy rohadt multik, nem csak a profitot szívják ki a magyarok zsebéből, meg gyarmatosítanak, de még csalnak is!!!"

Ehhez képest melléjük állnak, sumákolnak, lapítanak, elhallgatnak, még Horváthot támadják...

Blogger Géza 2013.11.27. 16:37:11

@tobeor: Magyarországon egyetlen komoly hatóság van ilyen típusú bűncselekmények esetén, és ez az ügyészség, és pont, hogy ügyészségi vizsgálat fog indulni.

Mariann19 2013.11.27. 16:45:05

@Blogger Géza:
Szia Géza!
A sztrádák irreális árainak kritikáját tök mindegy, hogy ki vetette fel anno, Dávid Ibolya, vagy egy másik párt szereplője. Maradjunk ennyiben.
Folytatva a témát, ugyanekkor Dávid Ibolya hangot adott annak is, hogy számtalan kérés ellenére sem bocsájtották rendelkezésre a parlament részére az árajánlatokat, hogy azok ártényezőit a kérdezők megismerhessék.
Nem olyan bonyolult egy szűk profilt képviselő sztráda beruházás árajánlatait egybe vetni a jellemző műszaki normákkal. Gondolok itt a fajlagos anyagfelhasználásra, a norma szerinti élő munkára, az elfogadható rezsiköltségekre. A normák és az árajánlat egybevetéséből könnyen megállapítható az ártényezők realitása. Kivételt képezhet a kisajátítás, geodéziai különköltségek.
Azonban ez a gesztus is elmaradt a hosszas követelés ellenére, egyben megcsúfolva az ellenzék ellenőrző kötelességét, mely a parlamenti demokráciákban kötelező.
Mindez azt igazolja, hogy a két jelentős pártnak nem állt érdekében a több százmilliárdos fejlesztés ráfordításainak feltárása.

prolee 2013.11.27. 17:33:15

Tisztességes VNSZ legendával kapcsolatban kedvenc történetem, hogy APEH egyik első számú vezetőjeként egy hivatali épületben kb. 30-40 ember társaságában viccesen elővette a zsebéből a kis zsebhamitartóját, meg egy kis asztalra helyezhető táblácskát is tett maga elé "Dohányzásra kijelölt terület" felirattal és rágyújtott.

Őrá nem vonatkozik a törvény ugyebár.
Igazi magyar feudális földesúr!..... Mint szakértő.... a demokratikus baloldal szektATV-jében.

prolee 2013.11.27. 17:48:11

@Blogger Géza: Géza, kérlek ne légy hülye. X lengyelországi gyár x termékét becsomagolja, a csomagoláson fel van tüntetve egy jól ismert magyar kiskereskedelmi áruházlánc neve.
Az árut berakják 8 kamionba, rázárják az ajtót, a sofőr pedig elindul és egyenesen ennek az áruháznak a magyarországi depójába hajt, ahol először nyitják ki az ajtót és lepakolják x terméket. Ez a reálfolyamat.
Papíron a terméket 1 Ft/ db áron megvette 1. kft, eladta 1 Ft-ért 2. kft-nek, aki eladta 3. kft-nek 1 Ft-ért, az meg eladta 1 Ft-ért az áruházláncnak, aki kiskereskedelmi forgalomban eladta 1 FT/db áron, amivel lealázta a konkurenciát.
Menet közben semmi nem történt, csak visszaigényeltek 27%-nyi felszámított, de be nem fizetett áfát.
Áruházlánc (dobozon a nevével!!!) mit sem tudott az üzletről, lila fingja sem volt arról, hogy a terméket direkte neki gyártják, meg az sem tűnt fel neki, hogy a közvetítő egy kibaszott buznyákot sem keresett a dolgon, pontosan annyiért kapta meg tőle a cuccot, mintha a gyárba odatelefonált volna, hogy srácok küldjetek 8 kamion x-et, utalom a lét.

Hát b+!.

tobeor 2013.11.27. 18:31:55

@Blogger Géza:
:DDDD
Komoly, mi? :DD
Polt Petyuka fideszbűnöző, aki mindenből kimossa titeket ugye? :DD

Pofád nem szakad le ugye?

Blogger Géza 2013.11.27. 20:49:53

@prolee: Ez remek történet, csakhogy:

1) Semmi nem kötelezi a kiskereskedőt, hogy közvetlenül a gyártótól vásároljon. Nem lehet a nagykereskedelem létét kétségbe vonni. Finanszíroz, raktároz, logisztikai feladatokat lát el stb.

2) A fenti történetben a közvetítő a csaló, és nem a magyar kiskereskedő. Nincs jogszabályi alapod behajtani a csaló cég csalását a megfogható cégen.

3) Ráküldheted az összes revizort a magyar kisker cégre, elvonva erőforrásokat a csaló cégtől, de ezzel valójában semmit nem hasznosat teszel, legalábbis több adóbevétele nem lesz a költségvetésnek. Nem várhatod el a kisker cégtől, hogy hatósággá váljon.

4) A fenti módszer ellen a "gyanús" cégek fokozottabb ellenőrzése, a régi (EU belepofázás előtti) áfa-visszaigénylési szabályokhoz való visszatérés jelenthet megoldást, nem egy parlamenti vizsgálóbizottság...

Imre István Gálos 2013.11.27. 21:09:40

@szonár: a megjegyzése szerint, a kicsinél is kicsinyebbet, azaz semmít nem ért sem az adózáshoz, sem és leginkább az állam és közigazgatáshoz, az intézményrendszerek működéséhez. Majd harmin évi gyakorlati tapasztalatom alapján állítom.

Imre István Gálos 2013.11.27. 21:16:44

@kovi1970: Sajnálom a nyilatkozót és sajnálom magamat. Ledőlt a nekem tetsző, irányt-mutató, szinte világítótoronynak ható szobor, összetört, mint holmi égetlen cserépedény. Csalódtam, a por bántja sokunk szemét.

AntiKorrupt 2013.11.27. 22:11:47

@Parajpuding: teljesen egyetértek, de ebben az esetben mit tehetnék alsó-középvezetői beosztásban? Jelentsem fel a cégemet, rúgassam ki magam?
Egyszer már megtettem, feljelentettem a volt cégem vezetőit és a polgármestert több milliárdos hűtlen kezelés, környezetszennyezés és korrupciós ügy miatt. És kimosták magukat, kapcsolataiknak köszönhetően befolyásolták a nyomozást, a végén majdnem engem ítéltek el, emellett kevés esélyem lenne a szakmámban elhelyezkedni, mert a nevemet bemocskolták, a városomban közellenséggé nyilvánítottak.
Már megfontoltabb vagyok, nem futok fejjel a falnak, de az életemet a korrupció és a mocskos háttérhatalmi maffia elleni küzdelemnek szentelem.

Igazad van, "pont az ilyen emberek, cégvezetők és cégek miatt virágzik a korrupció és virágzik a maffiaállam." Túl sokan lettek ilyenek, de ez alapvető rendszerhiba, az emberekbe már ezt nevelik bele, hogy csak így lehet érvényesülni. Azt a gazdasági-politikai-kulturális környezetet kellene megváltoztatni, amely létrehívta és fenntartja ezt a korrupt rendszert.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:33:03

Poldi, neked a konkrét ügyben teljesen igazad van. De ahogy Vámosi-Nagy Szabolcs, éppúgy te is átlátszóan hazabeszélsz, mivel érdekedben áll az ügyben egyszerre két ellenségedbe: Mesterházyba és Orbánba is belerúgni.
Ha egy zsidótól (ugye,van ilyen?) antiszemitázást hallasz, akkor nem merül fel benned, hogy hazabeszél? Ha Bauer, Pető nem szereti az ún. kommunistázást, akkor nem kérded meg tőlük, hogy fiúk, csak nem azért tiltakoztok, mert ávósivadékok vagytok?
Két esetet látok: vagy te vagy hülye, vagy bennünket nézel annak.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:34:34

@Ápozitív: az "általa leírt mód" röhejes humbug. Olvashattad az Indexen.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:36:48

@wizes1: és Kálmán? Ő maga a megtestesült érdekeltség.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:39:11

@AntiKorrupt: "És ő is hitelesen, adatokkal tudja alátámasztani az állításait, akárcsak Horváth András" - Ángyán is hajlamos blöffölni, de Horváth Andrásról egyelőre nem tudjuk, hogy tud-e egyebet mint blöffölni.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:41:19

@tobeor: és attól, hogy ért, már biztos igazat mond? Hát minden liberrált hülye???

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:43:15

@Karipapa01: és te miért ragaszkodsz velejéig elfogult riporterekhez? :(

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:44:15

@Rátóti Mutyikos: aha, csak odakényszerítették a mikrofonhoz a szegény párát...

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:46:03

@Pan Modry: téged Gyurcsány fizet? Ennyire legatyásodott az a barom pinokkió?

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:47:17

@Csató: te beszoptál egy megalapozatlan állítást. Egyéb lehetőség: nem szoptad be, csak úgy teszel. Mennyiért?

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:49:04

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ezt írtad:

"El tudná képzelni, hogy éveken keresztül NEM TŰNT FEL... /hosszas elterelő fejtegetés, hogy ugye korrupció, kéz kezet mos.../ hogy vezetői utasításra szemet hunynak?"

A válasz:

"Én nem nagyon tudom elképzelni"

A kettő együtt:

Én nem nagyon tudom elképzelni, hogy nem tűnt fel, hogy éveken keresztül vezetői utasításra kéz kezet mosott.

EZZEL SZEMBEN:

A kettő együtt:

Én nem nagyon tudom elképzelni, hogy el tudnám képzelni.

AntiKorrupt 2013.11.27. 22:49:06

A blogbejegyzés egyik alapkérdésére reagálva, az ATV pontosan tudta Vámosi meghívásával mire számíthat. Ugyanezt már elmondta egy hete ugyanitt:
www.atv.hu/belfold/20131119-atv-start-vamosi-nagy-szabolcs
Azóta volt ideje kamu cáfolatból és terelésekből jobban felkészülni a szakértő úrnak.
Az ATV beállt a maffia szolgálatába.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:50:38

@Szevasztok: és Gyurcsány nonverbális jelei? Azokban is ennyire jártas vagy?

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:52:35

@kovi1970: te hány Ft-ot martál fel az idétlen trollkodásaidért? Leadóztad?

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:54:41

@Pan Modry: megjegyzem, szeretett Gyurcsányod meg tehénlepénnyé.

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 22:55:46

@Pan Modry: nyugodtan leírhatod azt a hazug, csaló, ballib bérbandát.

Ápozitív 2013.11.27. 23:11:41

@Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény!: A revizor által leírt adócsalási mód az ún. körhinta csalás egy formája. Könyvtárnyi irodalma van. Persze ez a szellemdús Zimömennek nem számít, és nem áltatom magam, hogy sikerül meggyőznöm. A vakhit ellen érvelni felesleges.

prolee 2013.11.27. 23:37:11

@Blogger Géza: Lófaszt! A kiskereskedő finanszírozza a bulit, ti. a csöves strómanokból álló lánc nem, hogy 8 kamion cuccot, de egy doboz cigit se tud venni.
Zsírhülye érv, hogy nem köteles a gyártótól venni, hiszen itt nem kötelezettségről van szó, hanem arról, hogy - normális piaci érdekeket feltételezve - az a legolcsóbb, ha a gyártótól vesz. Normális piaci viszonyokat feltételezve a lánc indokolatlan közbenső kereskedés, ami felhajtja az árat, ti. az nem normális, hogy aközbenső kereskedőnek nincs üzleti haszna.

Nem gond, ha hülye vagy, de mást nem kell hülyének nézni. :)))))

Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény! 2013.11.27. 23:40:11

@Ápozitív: ki fizeti a hülyeségeidet? Épp az a gyanús a beszámolóban, hogy semmitmondó. Egy nagy blöff.

prolee 2013.11.27. 23:40:18

@Blogger Géza: Nem kll ráküldeni senkit, csak kötelzni, hogy előre jelentse be a beszállítóit. Akkor a revízió kimegy, beszállítót nem találja, ugrott az áfavisszaigénylés, csókol anyád: Boris.

prolee 2013.11.27. 23:54:53

@AntiKorrupt: Hát.... manapság sokan dolgoznak már a megoldáson....hogy mit tegyünk???
Az atlatszo.hu, stb.

Ilyenkor mindig gyermekkorom jut eszembe, amikor Urlike Meinhof volt a divat NSZK-ban, aztán egyszer csak vége lett, mint a botnak.

Ápozitív 2013.11.28. 00:04:43

@Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény!: Elárulok egy titkot: Nem csak pénzért lehet kommentelni. Azt, hogy Horváth András blöfföl-e, konkrétan nem tudom, de az biztos, hogy az áfacsalás létezik. Akik ezt politikai okokból nem próbálják megszüntetni, de legalább is csökkenteni, azok a jövőnket játsszák el. Ha te ezért tapsolsz nekik, lelked rajta.

prolee 2013.11.28. 07:06:59

@Ápozitív: Horváth András tkp. nem is tehet mást, mint hogy blöfföl. Ti. ezek a csalások nincsenek szakszerűen felderítve. Éppen ez a probléma veleje. Ezért baromság feljelentés kiegészítését elrendelni. Feljelentést gyanú eseté lehet tenni (már az "alapos" kitétel sem szükséges.)
Ha téged a sötét utcán hátulról kiütnek (most ez az új divat), akkor a rendőrség ne rendeljen el feljelentés kiegészítést, hogy te bizonyítsd, hogy nem egy tégla esett a fejedre, hanem tényleg leütöttek.
A bizonyítás a szakhatóságok feladata, nem pedig a polgáré.

Én úgy gondolom, hogy Horváthnak meg kell jelölnie egy darab konkrét ügyet, amiben aggályai ellenére nem történt előrelépés és ezzel véget is ért a kötelezettsége. Ezt az egy ügyet független igazságügyi adószakértőnek és egyéb szakértőknek végig kell vizsgálni és a szakvéleményeket kell a büntetőeljárásban felhasználni.

Nem lesz könnyű bizonyítani, de szerintem, ha a multik kicsit visszafogják magukat, már annak is lesz némi haszna.

Egyébként pedig támogatni kell az atlatszo.hu munkáját és oda kell baszni ennek a sötét, korrupt közéletnek, mert különben az unokáink - már, ha itt fognak élni egyáltalán - csak a romok tetején fognak üldögélni.

Én a Fideszre szavaztam és azért örülök a 2/3-nak, mert ezzel sikerült eljutni oda, hogy ez a segghülye, korrupt politikai elit annyira túlment minden határon, hogy lassan túlcsordul a bili. A pszichotikus őrült miniszterelnökök nekivitték a falnak az országot, de remélem, hogy most már végre megmozdul valami.
Ha nem, az sem baj, akkor majd 3/4-e lesz a Viktornak, vagy 4/5-e és akkor borul lángba minden.
A fák nem nőnek az égig.
Ki a fasz hallott még olyat, hogy

prolee 2013.11.28. 07:08:40

@prolee: folyt. Ceausescut nem lehet eltávolítani?
Lehetett.

Blogger Géza 2013.11.28. 08:20:41

@prolee: Igen, emlékszem a Rákosi-időkből is ilyen propagandafilmekre, amikor szidták a kereskedőket, és reklamálták, hogy miért nem a paraszt adja el a piacon a terméket, minek egyáltalán kereskedő. Csak megsúgom: a legtöbb magyar cég kereskedelemmel foglalkozik...

AntiKorrupt 2013.11.28. 10:29:48

@Gyerekek! Én vagyok Zimömen, a híres keresztény!:
"te is átlátszóan hazabeszélsz, mivel érdekedben áll az ügyben egyszerre két ellenségedbe: Mesterházyba és Orbánba is belerúgni."
Ez tipikus mellébeszélés. Rám is foghatnád hogy nekem is ellenségem mindkettő, holott nem ők az ellenségek, hanem a lopás, a hazugság, az aljas bűnpártolás amit képviselnek.
Te milyen keresztény vagy? A sátánt képviseled, a maffia szekerét tolod. Hazaáruló vagy, mert az ország kifosztását támogatod.

Balt 2013.11.28. 11:10:23

@kujtorgó: Ezek megfontolandó gondolatok (lennének)...

Balt 2013.11.28. 11:16:03

@Blogger Géza: Mondjuk én még szerb étolajat a világon nem láttam. Lehet, hogy úgy csaltak, hogy be sem érkezett Mo.-ra? :) Na, ez lenne a nagy fogás!

Balt 2013.11.28. 11:19:57

@Mariann19: "A sztrádák irreális árainak kritikáját tök mindegy, hogy ki vetette fel anno, Dávid Ibolya, vagy egy másik párt szereplője. Maradjunk ennyiben."

Ami azt illeti, talán nem mellékes, hogy ő indult (ill. az MDF az ő vezetésével) szövetségben a Strabag Demokraták Szövetségével, miközben ugye máshonnan tudjuk, hogy "az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel"... (Mondjuk meg is lett az eredménye: 2,67%) :))

AntiKorrupt 2013.11.28. 12:14:42

index.hu/gazdasag/2013/11/28/nav_ugy/
Bizonyára ezt is csak úgy kitalálta valaki minden alap nélkül, meg az EU átfogó nemzetközi tanulmányát is csak úgy minden alap nélkül összehazudták ezek a senkiházi nyikhaj tollforgató terroristák.

csibigabi 2013.11.28. 13:35:52

@Ápozitív: nem csak pénzért??? Akkor miért ezzel ugatjátok le mindazokat, akik nem értenek egyet veletek és módszereitekkel?

csibigabi 2013.11.28. 13:37:30

@AntiKorrupt: azt hiszem, nem fogtad fel Zinömen érvelésének lényegét. Poldi hazabeszéléssel vádolja Vámosi-Nagy Szabit, miközben ő maga a fő hazabeszélő.

Mariann19 2013.11.28. 13:51:38

@Balt: Továbbra is fenntartom, hogy mindegy, hogy melyik párt próbálja a valóság megismerését kicsikarni, a lényeg az, hogy eredménye legyen.
Utána néztem,és abban igazad van, hogy a jelentős pártok, az MDF is részese volt az előnyöknek.
Az egész kérdés fókuszában a pártfinanszírozás áll, melynek bejáratot menete létezik sok éve.
A kivitelező cégek felkeresik a pártokat egyeztetés céljából, kinek, mennyiben kell részesülnie a titkos javakból.Ezt megelőzően persze a pártok közvetítik az igényt és megegyeznek.
Ezek után a pontosítások után az államapparátus felé közvetítik a megállapodások tartalmát.
Ismert volt, hogy a Strabag az MSZP, a Hídépitő az SZDSZ, a Vegyépszer a FIDESZ kegyelt kivitelezője volt. Voltak közös beruházásai a fenti cégeknek, a kialkudott pártjuttatások 1/3 arányban illették a három pártot azonos arányban.
Végezetül meg kell jegyezni, hogy a két jelenlegi meghatározó párt nemigen szorgalmazza a pártfinanszírozás kérdésének végleges rendezését.

Ápozitív 2013.11.28. 13:55:16

@csibigabi: A kutyáddal beszélj ilyen ilyen hangnemben, öreg! A többes számról: Én a magam véleményét írom egyszerű NAV-alkalmazottként, de ehelyet magánemberként. Elárulom, én is láttam sok mindent, amit Horváth András leírt. A politikához sosem volt semmilyen szinten közöm, undorodom tőlük, mert a hazámból egy élhetetlen trágyadombot csináltak. Vau, én ugattam!

prolee 2013.11.28. 17:11:04

@Blogger Géza: Éppen azért kell kinyírni azokat, akik áfacsalással szereznek versenyelőnyt. Hogy meg tudjon élni a tisztességes kereskedő is.

Blogger Géza 2013.11.28. 18:36:54

@prolee: Ebben egyetértünk. Horváth azonban szerintem nem az az ember, aki ebben hatékony volt... Inkább egy, a valóságtól elrugaszkodott megszállottnak tűnik, akiből most periferiális pártok (Jobbik, LMP) próbálnak pillanatnyi politikai hasznot húzni (majd úgyis elfelejtik)

Gondolom, már olvastad:

index.hu/gazdasag/2013/11/28/nav_sajtaj/

prolee 2013.11.28. 20:05:03

Olvastam és szörnyülködöm. Varga elnökhelyettes jogász létére ilyeneket mond, hogy a NAV-ot is megilleti az ártatlanság vélelme. (Ami ugyebár a bűnösség fogalmához kapcsolódik, így kizárólag természetes személy vonatkozásában értelmezhető.)

Azt tudjuk, hogy azonnal feljelentették Horváth-ot, itt pedig egyértelműen úgy ferdít, mintha a feljelentésre csak később került volna sor.

Tehát szakmailag marhaságokat beszél és hazudik.

Az is csúsztatás, hogy megkezdett vizsgálatot nem állítottak le. Valójában az a Horváth problémája, hogy megszakították a vizsgálati láncot és a haszonhúzóig el sem jutottak, mert a következő láncszem vizsgálatát el sem rendelték. Nyilván tudod, hogy mindenkire külön megbízóval repülnek rá.

A nem volt revizornak nincs jelentősége, mert egy kockázatelemzőnek, egy ellenőrzési szakkoordinátornak nagyobb rálátása van a folyamatra, mint a revizornak, aki benne ül nyakig egy ügy részleteiben.

prolee 2013.11.28. 20:19:16

@prolee: De azért mégis csak az a legszebb, hogy:
- nem tisztelte a NAV (gusztustalanul, seggnyalóan feudális) hierarchiáját,
- olyan dolgokba ütötte az orrát, amihez semmi köze nem volt (a NAV-nál nagyon gondosan ügyelnek arra, hogy senki ne lásson át semmit, csak azzal a nyúlfarknyi dologgal foglalkozzon, amit elé raknak, jó lenne, ha közben nem is gondolkodna, hiszen arra ott van a tökéletesen kompetens vezetői kar vastag rétegben, mint a guanó)
- 10 hónapig dolgozott egy olyan ügyön, amit "néhány nap"!!!!!!!!! alatt el lehetett volna intézni. És ezt hagyták neki. :)))))) Miközben ezeknek az embereknek éppen az a bajuk, hogy a NAV tele van ilyen "gyorsan lezavarható" ügyekkel.

Tényleg mindenkit hülyének néznek. :)))))

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.12.09. 10:13:56

Update: Vámosi-Nagy most már arról beszél, h ki kéne vezetni az ÁFÁ-t, mert olyan nagy mértékű az ÁFA csalás.
ado.hu/rovatok/ado/vamosi-nagy-megszuntetne-az-afat?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 02:15:42

Én csak azt nem értem, hogy egy ismerősöm 50 fős cégét 3 hónapig vizsgálták, akkor a teljes NAV átvizsgálása hogyan fért bele egy hétvégébe?
süti beállítások módosítása