HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Így járasd le a diákaktivistát!

2013.01.19. 12:19 Poldi bá

Híradóriportot készíteni nagyon komoly szakmai feladat. Kivenni egy több órás rendezvényből a lényeget, érthető módon interpretáltatni valakivel, idézni egy-egy mondatot úgy, ahogy elhangzott, és miközben az információ lényegét megosztod, hasznos érzékeltetni valamit az esemény hangulatából. Egy átlag-tévénéző nem is sejti, milyen nehéz műfaj ez. Professzionális módon csinálni óriási szakmai teljesítmény, pedig maga a termék elszáll, általában csak akkor emlékeznek rá, ha valamit elrontott a stáb, esetleg a szerkesztő (vagy valamelyik főnöke) retusáltatott ki egy szereplőt a képről.

De hát ugye, mióta újságírás az újságírás, azóta létezik egy sajátos válfaja, a pártos zsurnalisztika. Egykoron voltak ennek szabályai, megfelelő vezetői tevékenység biztosította érvényesülését, de volt olyan is, hogy a társadalmi rendszer, a "környezet" teremtett olyan helyzetet, ahol a "maga belátása szerint" is (meggyőződésből vagy csupán jól felfogott érdekében) mindenki tudta a dolgát, megkereste, megtalálta és alkalmazta azokat a szakmai szabályokat, amelyek segítségével a magasztos célnak megfelelően lehetett tálalni egy-egy fontos információt.

Itt van például az önmagát objektívnek tartó Hírtelevízió, amelynek hírblokkjaiból (a témaválasztástól a kommentbe átcsúszó megfogalmazásokig) csak úgy süt a pártosság, méghozzá a legvadabb, legszemérmetlenebb formában.

Érdemes a részletekre is figyelve megtekinteni az alábbi tudósítást, amely óránként látható volt pénteken a Hírtévén, s amely arról szól, hogy míg a továbbtanulni szándékozó (becsületes, tisztességes, jó magyar - megfogalmazások tőlem - Poldi) fiatalok egy szakmai rendezvényen, standok között tájékozódnak a lehetőségeikről, néhány (nyilván önjelölt) vezetőjük megzavarja a szomszédban megrendezett közoktatási konferenciát, amelyen a téma kormányzati illetékesei Balog Zoltán és Hoffmann Rózsa is beszéltek.

Izgága, az éppen zajló előadásba az idegességtől artikulátlan hangon bekiabáló diákaktivistát mutatnak, majd társait is, akik az első sorban ülnek, egyikük kapucniban, lehajtott fejjel, mint egy bűnöző. Vágókép még másodpercekig (tehát sokat sejtetően) valami furcsa eszköz, talán egy megafon lehet - ebből is kitűnik, hogy a rendzavarók felkészülten jöttek. És ott az ellenpont. A nyugalmából kizökkenthetetlen miniszter, aki frappánsan reagál a történtekre, elnézően mosolyog, a közönség soraiban ülő, felháborodó középkorú hölgy - nyilván pedagógus - aki "Ugyan, gyerekem!" kiszólás sűrű ismételgetésével próbálja helyre rakni az érveket kiabáló rendzavarót, a szakállamtitkár Hofmann Rózsa, aki halkan, nyugodtan beszél, szándékosan érzékeltetve a különbséget a hívatlan vendégek és az ő magatartása között. A sajtótájékoztatón kérdezési lehetőséget kapó lány zavarában miniszterelnöknek szólítja Balog Zoltánt, aki mosolyogva néz szét, elégedetten nyugtázva a teremben feltámadó zúgolódást és röhögést. (És persze így nem kell válaszolnia a lány érdemi felvetésére, hogy miért nem állnak szóba az ő diákszervezetükkel, ja persze, bocs, hogy mit kérdez a lány, az a hírtévés tudósításból ki sem derül, csak a "miniszterelnök úr" megszólítást idézik. Meg a röhögést.)

A kis szociotudósítás végén még egy meglepő fordulat orientál minket az igazság irányába. Pincér áll a folyosón a bejárati ajtó előtt. A következő képen pedig már a teremben azt a bizonyos izgága rendbontó-hallgatót látjuk, aki rövid válogatás után kiemel egy süteményt a terített asztalka egyik táljáról és tányérral a kezében kimegy a képből.

Az ehhez tartozó szöveg (a közoktatási konferencia megzavarásáról készített Hírtévéhíradó-tudósítás utolsó két mondata):

"A konferencia részvevőinek felállított ingyenes svédasztallal az aktivistáknak már nem volt problémájuk. Megebédeltek, majd távoztak" - mondja kicsit éneklő hangon - megfelelő gúnyos feelinget teremtve - a többre hivatott híradós műsorvezető, aki sok ilyen anyag után talán hamarosan visszakerül a közszolgálati televízióhoz, hiszen napjainkban ott van csak igazán szükség az ilyesfajta, elkötelezettséggel párosuló szaktudásra.

Mert mestermunka volt ez, ismerjük el. És örökítsük meg meg a készítők nevét. Szerkesztő: Csorba Viktória. Operatőr: Sztojcsev Mitko. Vágó: Guzsváry Szabolcs.

(Persze, ha a minisztert most mondjuk Hiller Istvánnak hívnák, akkor ugyanennél a stábnál a lánglelkű diákaktivista a nép hangját tolmácsolta volna a köz- és felsőoktatást szándékosan tönkre tevő posztkommunista bagázsnak a híradó-tudósításban...)




Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

268 komment

Címkék: közoktatás balog zoltán rendzavarás hoffmann rózsa Hírtévé diákaktivista

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 20:50:35

@Makkasz: Látod, egyetértünk. Sokan, akik odajárnak, és látom, hogy mit művelnek, balfaszok. Tehát igazad van. Balfaszok terjesztik.

high up! 2013.01.19. 20:51:00

@think-tank:

Olvasni se tudsz, mert nem neked mondtam hogy fideszre hajló, hanem Éheslónak. Bár igazából Jobbikra hajló.

Azonkívül most már látható, hogy miféle tanár voltál. Komolyan, nem érted meg, hogy akármire is adnak manapság diplomát, azzal mégis csak aktív dolgozó lesz a gyerek (adóbefizető), nem pedig szociális eset (adóból támogatott)?
Errefel te itt rugózol, hogy az építsük le a diplomások arányát.
Sorry, de nincs kedvem sokat vitázni azon, hogy te funkcionális analfabéta vagy, vagy a tévhiteidhez a végtelenségig kapaszkodó álokoskodó.
Mindenesetre pont az ilyenek ne rugózzanak már azon, hogy milyen hülye is a mai generáció. Ti se vagytok különbek.

high up! 2013.01.19. 20:56:37

@$pi$:

Akkor te ellentmondásban vagy a 19.47 órai önmagaddal, amikor azt helyeselted, hogy a felsőoktatásba felvettek 60%-a az érettségijét is csalja. Amiből meg egyenesen következik, hogy akkor nem is mehetne egyetemre.
Veled se érdemes vesződni, mert nem akarod az adatokat elismerni.
Azonkívül szóba se hoztam, hogy itt Fidesz-Mszp vita lenne, ezt megint csak te képzeled ide. Ellenkezőleg, azt Éheslónak róttam fel, hogy aki így áll a dologhoz, az már reménytelen eset.

Éhes_ló 2013.01.19. 20:58:11

@high up!: tévedsz. Amikor ezeket a másik szavába beleordibáló taknyosorrú kis buzikat látom mindig a gazdáik körmös bajer és degesz demszkíj jut eszembe.
Nem csak nekem.
Szóval csak nyomjátok őket naponta kétszer vagy négyszer, mert sokat segít az ajvékolásotok a tisztánlátásban sok sok embernek.

$pi$ 2013.01.19. 20:58:43

@high up!: "Komolyan, nem érted meg, hogy akármire is adnak manapság diplomát, azzal mégis csak aktív dolgozó lesz a gyerek (adóbefizető), nem pedig szociális eset (adóból támogatott)?"

Adjunk nekik jogosítványt is, az is növeli az elhelyezkedés esélyét, nem? Pilótaengedélyt minden magyar állampolgárnak? Áhh, jobbat mondok, az angolok sok orvost keresnek. Sebészvégzettséget két hét alatt levelezőn, mit szólsz?

$pi$ 2013.01.19. 21:01:43

@high up!: "Akkor te ellentmondásban vagy a 19.47 órai önmagaddal, amikor azt helyeselted, hogy a felsőoktatásba felvettek 60%-a az érettségijét is csalja."

Nem mondtam, hogy csalja. Azzal értettem egyet, hogy a 60%-uknak nem lenne szabad éretsségit adni. És nem vagyok vele ellentmondásban.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:03:19

@high up!: "Azonkívül most már látható, hogy miféle tanár voltál."

Nem voltam tanár, nem is írtam ilyet. Ennyit arról, hogy ki a funkcionális analfabéta.

"Komolyan, nem érted meg, hogy akármire is adnak manapság diplomát, azzal mégis csak aktív dolgozó lesz a gyerek (adóbefizető), nem pedig szociális eset (adóból támogatott)?"

Nem érted, hogy a diplomának valamilyen tudásminimumot kellene képviselnie, nem pedig keretszámokat, hogy x vagy y embernek meg kell kapnia, mert akkor pörög az élet? A diploma valamiféle tudományos műveltségről kellene szóljon, eddig legalábbis arról szólt. Újonnan nem. Az, amit ma az egyetemek csinálnak, az a felsőfokú szakképzés. Tudományos igény nélküli szakmai felkészítés. Attól még, hogy nem úgy hívjuk, nem kell, hogy csökkenjen az értéke. Csak mondjuk ki, hogy az másra való.

"Errefel te itt rugózol, hogy az építsük le a diplomások arányát."

Igen is meg nem is. Azt mondtam, hogy emeljük meg a szintet, és aki ezt megüti, annak adjunk diplomát. Ha a mostaniak mindegyike, akkor mindnek.

Makkasz 2013.01.19. 21:07:13

Nem értem, hogy tudja megadni a fidesz amit akar az ostoba, önző kispolgárnak, a nekem jár nyugdíjasnak, a mindig éhe oligarcháknak, a sogór-komaság kedvezményezettjeinek.

A TUDÁSHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉST BIZTOSÍTANI KELL LEGSZÉLESEBB KÖRBEN!

Aki nem olyan okos fel kell zárkóztatni. A felsőoktatásba fektetett pénz, az emberi tudás és a munka amije enne a nyomorult kis országnak van.

Aki a felsőoktatást leépíteni, létszámot akar csökkenteni, áruló, a leggennyesebb fajtából.

$pi$ 2013.01.19. 21:08:02

@think-tank: Nem érti, szerintem azt hiszi, hogy ha valakinek adnak egy papírt, akkor az automatikusan tudni fogja azt a szakmát. Az jár a kis fejében, hogy mi a tudást akarjuk elzárni a munkásosztály elől, mert nem akarunk nekik diplomát adni.

Annyira jellemző erre az elmúlt pár évtizedre, hogy eszébe sem jut, hogy meg kellene tanulni azt a rohadt tananyagot. Fel sem merül a kis agyába, csak az mozog benne, hogy adjon az állam pénzt, abból majd lesz diploma, abból meg jó kis zsíros állás és akkor mindenki örül.

Katasztrófa hová jutottunk komolyan mondom.

Makkasz 2013.01.19. 21:11:37

@think-tank: Szívesen. Kár finomkodni, amikor valaki akkora otromba baromságokat ír, mint te, és azt a stratégiát támogatja, amivel Magyarország biztosan el fog tünni, örökre a térképről.

Abba a "magasztos elitbe" tartozom, amibe azok, akiknek van saját vleményük, tapasztalatuk, és függetlenül gondolkoznak a hamis kommunikációtól.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.19. 21:12:42

Nézed meg az M1 reggeli híradóit. Az Oberjajj Péter és melléjük tett buta nők a seggnyalók díszpéldányai.
A hiradóban meg először bemondják a "jó orbáni híreket" aztán a riporter is elmondja, majd élesben maga a gonosz törpe is. Észrevétlen sulykolják a beteg igéiket a nem résen lévő emberekbe!

Nézhetetlen, simlis, szánalmas adások.
A tüntetés eredményes, meghátrál a kormány.

Készülj a kormány és az igazi rendszerváltásra!

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:13:57

@Makkasz: "A TUDÁSHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉST BIZTOSÍTANI KELL LEGSZÉLESEBB KÖRBEN!"

Ennek senki nem volt ellene eddig sem.

"Aki nem olyan okos fel kell zárkóztatni."

Jó. Csak a baj, hogy ezt ma az alapképzés idejéből veszik el. És sajnos a középiskolák kimenete és az egyetemek elvárt bemenete között akkora különbség van, hogy sokak számára szükséges ez a felzárkóztatás. Így aztán csúsznak az alapozó tárgyak, majd végül csúszik az egész.

"A felsőoktatásba fektetett pénz, az emberi tudás és a munka amije enne a nyomorult kis országnak van."

És azt is öntjük, öntjük egy olyan vödörbe, aminek lyukas az alja. De ha be akarnánk foltozni, akkor jöttök az árulózással.

Makkasz 2013.01.19. 21:14:25

@$pi$: Nem, a butaság hatalma jár le. A király meztelen.

Az a melléktermék vagyok, aki 1000 évnyi adót és járulékot fizetett be 10 év alatt. Az, akinek három gyermeke van. Az, aki eltartja az olyan egyszerű senkiháziakat mint te.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:16:25

@Makkasz: online.wsj.com/article/SB10001424052748703515504576142092863219826.html

Javasolnám elolvasásra. Angolul van, bár gondolom ez nem okoz neked gondot. Azután reflektálj rá, kérlek.

$pi$ 2013.01.19. 21:18:23

@Makkasz: "Az, akinek három gyermeke van. Az, aki eltartja az olyan egyszerű senkiháziakat mint te."

Engem ugyan nem tartasz el. Mennyi adót fizetsz? Igazán kíváncsi vagyok rá...

Könnyen kiderülhet, hogy én fizetem a gyerekeid óvodáját, iskoláját, a családi pótlékotokat meg a gyest, meg a gyedet, meg a fene tudja még mit. Magyarországon elég kevés az a háromgyerekes család, amelyik nettó adóbefizető.

Makkasz 2013.01.19. 21:18:34

@think-tank: Hagyjuk, azt írtad, a hallgatók 80-90%át kirugnád.

Egy ostoba tökfej vagy, a jelenlegi rendszer tökéletlenségei miatt akarod mégjobban tönkretenni az oktatást.

KRETÉN vagy. ELŐÍTÉLETES vagy.

Minden diáknak egyetemre kellene mennie, legalábbis lehetőséget kellene adni. Az jó nekik, társadalomnak is.

$pi$ 2013.01.19. 21:24:05

@Makkasz: "Minden diáknak egyetemre kellene mennie, legalábbis lehetőséget kellene adni."

Minden diáknak megvan a lehetősége az általános iskolában. Aki azt megtanulja, annak lehetőséget kellene adni a középiskolára, aki azt megtanulja, annak meg kellene adni a lehetőséget az egyetemre.

De könyörgöm, aki az általános iskolai anyagot nem tanulja meg, annak milyen gondolatmenet alapján adjunk lehetőséget az egyetem elvégzésére?

$pi$ 2013.01.19. 21:25:43

@think-tank: Mondom, ez az eredménye ennek a képzési rendszernek. Szomorú.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:27:38

@Makkasz: "Hagyjuk, azt írtad, a hallgatók 80-90%át kirugnád."

Mert alkalmatlan, nem azért, mert csóró proli. Felőlem jöhet akármilyen elit klubból vagy alulról, ha megérdemli, kapna diplomát, ha nem akkor meg kiraknám. Ez van.

De az is lehet, hogy ha változna a rendszer és nem lehetne ilyen sötéten is végigcsinálni, akkor sokkal többen tanulnának és csak 20-30%-ot rúgnék ki.

"Egy ostoba tökfej vagy, a jelenlegi rendszer tökéletlenségei miatt akarod mégjobban tönkretenni az oktatást."

Én épp, hogy vissza akarnám neki adni a régi tiszteletét. De ez ellen látványosan fel vagy háborodva. Mert ha tudni is kellene a diplomához, akkor nem kaphatna mindenki.

"Minden diáknak egyetemre kellene mennie, legalábbis lehetőséget kellene adni. Az jó nekik, társadalomnak is."

SOHA nem beszéltem a lehetőség meg nem adásáról. És igen, az lenne a jó, ha mindenkinek diplomája ÉS ahhoz méltó tudása lenne. De ma legfeljebb csak az előbbije van.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:31:14

@$pi$: Ha lesz kormány az országban, amelyik végigcsinálná azt, amiről mi beszélünk, akkor azt kizárólag széllel szemben fogja tudni. Mert itt lesz a sok újdonsült "értelmiségi", akik nem fogják felfogni, hogy az egyetem nem fizetős diplomanyomda.

Joe84 2013.01.19. 21:32:10

Lejáratják ezek saját magukat, nem kell ehhez még Hír tv sem...

$pi$ 2013.01.19. 21:34:58

@think-tank: Hát ezért bíztam benne, hogy a Fidesz meglépi. Nekik meg lett volna rá a legendás 2/3-uk, de még ők sem merték felvállalni.

Ami az évtizedek alatt fokozatosan elromlott, azt rohadt nehéz egybe megcsinálni. Pedig lehetne, akár pár év alatt. De már nem nagyon bízok benne.

Talán az lenne a legjobb, ha lenne ilyen is, meg olyan is. Lenne diplomagyár is, meg rendes egyetem is. De valahogy ez sem nagyon jön össze...

komplikato 2013.01.19. 21:35:49

@Sir Galahad: "Leírja, hogy szemben azzal, ami a Híradóban látható volt, valójában mi történt."

A poszt szempontjából jogos, de ugye 2013 van és vagy 2-3 kameraszögből fent van indavideon, youtubeon, meg a fene tudja még hol.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:39:56

@$pi$: "Talán az lenne a legjobb, ha lenne ilyen is, meg olyan is. Lenne diplomagyár is, meg rendes egyetem is. De valahogy ez sem nagyon jön össze..."

Pedig simán megoldható lenne. Diplomagyárnak ott lennének a főiskolák. Ma is azok, talán még inkább, mint az egyetemek. Csak könyörgöm, ne hívjuk diplomának. Az számomra egy magasabb nívót jelent. Nevezzük felsőfokú szakképzésnek és még támogatni is tudnám.

A Fidesznek csak szája van nagy, töke már jóval kisebb.

galileo dr. 2013.01.19. 21:40:10

@think-tank:
Látszik hogy te is csak kívülről láttál egyetemet. Viszont úgy meg nem szerencsés osztani az észt ha nem értesz a dologhoz. Vagy lehet hogy a saját felsőoktatási tapasztalataid egy levelezős büfészakról vannak, de ekkor megint te vagy a hülye és nem az egyetemisták.

"Nem érted, hogy a diplomának valamilyen tudásminimumot kellene képviselnie, nem pedig keretszámokat, hogy x vagy y embernek meg kell kapnia, mert akkor pörög az élet? A diploma valamiféle tudományos műveltségről kellene szóljon, eddig legalábbis arról szólt. Újonnan nem. Az, amit ma az egyetemek csinálnak, az a felsőfokú szakképzés. Tudományos igény nélküli szakmai felkészítés. Attól még, hogy nem úgy hívjuk, nem kell, hogy csökkenjen az értéke. Csak mondjuk ki, hogy az másra való."

Szeretem hogy a magadfajták 2 ponttal szokták jellemezni a felsőoktatás színvonalát:
1. A hallgatók 99.99%-a nem végzi el az adott szakot, így az állam csomó pénzt kidob az ablakon.
2. Boldog boldogtalan diplomás lesz így a diploma értéke a 0-hoz konvergál.

Mivel nem várom el hogy felfogd amit mondani akarok segítek: a két érv ellentmond egymásnak.

Igenis nehezek a mai egyetemek is, a színvonal maximum a bolognai rendszer miatt csökkent, de még mindig keményen meg kell küzdeni egy rendes egyetem rendes diplomájáért, és aki végigcsinálja annak használható tudása lesz.
Egyébként megmondom melyik érv van közelebb a valósághoz: az 1. Nagyon sokan kiesnek az egyetemekről talán a hallgatók fele is, de ez sem azért van mert lébecolnak hanem mert ez az ország teljesen élhetetlen, és nehéz itt a tanulásra összpontosítani a megélhetés helyett.

$pi$ 2013.01.19. 21:40:58

@think-tank: "A Fidesznek csak szája van nagy, töke már jóval kisebb."

Hát ez az. :)))

$pi$ 2013.01.19. 21:42:28

@think-tank: Történelmi lehetőséget halasztanak el, az én generációm történelmi lehetőségét. Ebben a generációban több nem lesz. :(

$pi$ 2013.01.19. 21:48:07

@galileo dr.: "Igenis nehezek a mai egyetemek is, a színvonal maximum a bolognai rendszer miatt csökkent, de még mindig keményen meg kell küzdeni egy rendes egyetem rendes diplomájáért, és aki végigcsinálja annak használható tudása lesz. "

Ez nem igaz. Bizonyos egyetemek, bizonyos szakjainak lehet, hogy van még becsülete, de ahogy az ottani oktatókkal beszélgettem náluk is folyamatos a leépülés.

Ne is haragudj, de abszolút lehetetlen komolyan venni bárkit, aki arról beszél, hogy ma is ugyanolyan komoly munka van az egyetemi diploma mögött mint mondjuk 20 évvel ezelőtt. Ezt már senki hozzáértő nem állítja.

A bolognai rendszer bevezetése előtt egyébként volt egy lépés, amikor elhatározta az állam, hogy a kirúgott hallgatók után nem jár a fejpénz. Nos, ott kezdték el "átrugdosni" a hallgatókat, ott indult be a diplomagyár. A bolognai rendszer bevezetésekor már vastagon benne voltunk a minőségromlásban.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 21:55:35

@galileo dr.: "A hallgatók 99.99%-a nem végzi el az adott szakot, így az állam csomó pénzt kidob az ablakon."

Jó, értem, akkor ez nem pénzkidobás. A majdnem-diploma is diploma, csak éppen nem, de ugyanúgy értékes. Vagy ha nem, akkor hogy lehet mégis nem pénzkidobás?

"Boldog boldogtalan diplomás lesz így a diploma értéke a 0-hoz konvergál."

Nem attól értéktelenedik el a diploma, hogy sokaknak van, hanem attól, hogy levisszük a szintjét azért, hogy sokaknak legyen.

"Mivel nem várom el hogy felfogd amit mondani akarok segítek: a két érv ellentmond egymásnak."

Nem mond ellent. De nem várom el, hogy felfogd.

"Igenis nehezek a mai egyetemek is, a színvonal maximum a bolognai rendszer miatt csökkent, de még mindig keményen meg kell küzdeni egy rendes egyetem rendes diplomájáért, és aki végigcsinálja annak használható tudása lesz."

Mivel a "nehéz" és a "használható" két, elég szubjektív fogalom, ezért nem fogok leállni vitatkozni róluk. Szerintem egyik sem.

"Nagyon sokan kiesnek az egyetemekről talán a hallgatók fele is, de ez sem azért van mert lébecolnak hanem mert ez az ország teljesen élhetetlen, és nehéz itt a tanulásra összpontosítani a megélhetés helyett."

Ez igaz és szomorú, de erre az a megoldás, hogy akkor jól levisszük a szintet, hogy elég legyen csak bejárni, mert tanulni úgysem tud, mert a megélhetésére kell koncentrálnia?

moophlander 2013.01.19. 22:03:53

Műszaki ember vagyok. Többek között betöltök olyan munkakört is, amiből nincs felsőfokú végzettségem! Jött hozzám egy végzett mérnök "srác" hogy szeretne egy kicsit itt magába szívni valamit a szakmából, mert az egyetem minden szarra jó volt, csak arra nem hogy gyakorlatban lehessen használni! Jó nevű Bp.-i egyetemről van szó.... komoly érdemjegyekkel! Műbalhé ..... A végzősök közel harmada akkor sem helyezkedne el abban a szakmában, ha lenne rá igény!

galileo dr. 2013.01.19. 22:12:33

@think-tank:
Az a baj hogy semmilyen számmal nem tudod a minőségromlást igazolni. Visszafelé fejlődik a tudomány az országban, esetleg hozzá nem értő mérnökeink vannak? Ez csak azért érdekes mert elég sok cégnek van itt intézménye és tudod mire panaszkodnak? Nem, nem a rossz minőségre hanem a kevés szakemberre.

@$pi$:
"Ez nem igaz. Bizonyos egyetemek, bizonyos szakjainak lehet, hogy van még becsülete, de ahogy az ottani oktatókkal beszélgettem náluk is folyamatos a leépülés. "
Te talán valami oktató interjúvoló vagy hogy a top egyetemek tanáraihoz bemész fogadóórára a hallgatók minőségéről érdeklődni vagy mi?
Egyébként tudod mi sokkal rosszabb mint a hallga tók minősége? A tanároké. Ugyanis az egyetemi tanárok jó része nem tanárnak tanult, értenek a szakmájukhoz de nehezen adják át a tudásukat.

"Ne is haragudj, de abszolút lehetetlen komolyan venni bárkit, aki arról beszél, hogy ma is ugyanolyan komoly munka van az egyetemi diploma mögött mint mondjuk 20 évvel ezelőtt. Ezt már senki hozzáértő nem állítja."
Kíváncsian várom egy hozzáértő tanulmányát a témáról. De arra is kiváncsi vagyok hogy szerinted mást tanítanak az egyetemen mint 20 éve? Mert változott a technika, és a tudományok is de pont hogy bővebb lett ergó nehezebb. Nem hinném hogy van olyan dolog amit 20 éve tanítottak volna egy fizikusnak de ma nem.
Vagy esetleg arra akarsz u

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 22:26:55

@galileo dr.: "Az a baj hogy semmilyen számmal nem tudod a minőségromlást igazolni."

Nem, valóban nem fogok neked tudni objektív statisztikákat hozni. Ellenben linkelek két írást. Az elsőt egy kiváló matematikus írta, a második szerzőjét nem ismerem. www.cs.elte.hu/~laczk/bol.pdf keszei.chem.elte.hu/Bologna/BenczeAgnes2010.doc
Plusz ismerek elég sok régi vagy frissdiplomást; előbbiek a nívó folyamatos eséséről beszélnek, utóbbiak pedig teljesen alapvető szakmai kérdésekben mondanak olyanokat, hogy csak nézek. Bár egyik sem reprezentatív, én hiszek a tapasztalatoknak. De szívesen várnék olyan ellentanulmányt, ami a dolgok javulását igazolja.

"Ez csak azért érdekes mert elég sok cégnek van itt intézménye és tudod mire panaszkodnak? Nem, nem a rossz minőségre hanem a kevés szakemberre."

Először is: A minőséget én itt a régi képzések minőségével, nem a más országok képzéseivel vetem össze. Utóbbiban lehet, hogy jók vagyunk, előbbi tekintében siralmasak.

Másodszor: A kevés szakembert pontosan hogyan kell érteni? Meghirdetnek egy állást és nincs elég olyan ember, aki fel tud mutatni egy megfelelő szakos diplomát? Vagy esetleg úgy, hogy bár megfelelő szakos diplomás ember van bőven, csak nincs elég olyan, akivel esetleg legalább némi saját képzés után kezdeni lehetne valamit? Mindkettőre illik a "nincs elég szakember", csak nagyon nem ugyanazt jelentik.

"Mert változott a technika, és a tudományok is de pont hogy bővebb lett ergó nehezebb. Nem hinném hogy van olyan dolog amit 20 éve tanítottak volna egy fizikusnak de ma nem."

Amit régen 5 éven át tanítottak kevesebbet, azt (jó részét legalábbis) most 3 év alatt összecsapják.

$pi$ 2013.01.19. 22:28:19

@galileo dr.: "Ez csak azért érdekes mert elég sok cégnek van itt intézménye és tudod mire panaszkodnak? Nem, nem a rossz minőségre hanem a kevés szakemberre."

Ez nem egészen igaz. Magam is a szakmában dolgozom és több ismerősöm is ugyanezt mondja: programozót például igen nehéz találni. Sokan jelentkeznek, baromi sokan, de a legtöbbjük nem megy át a vizsgán. És igen, le kell vizsgáztatni a jelentkezőket, mert a diploma semmit nem jelent.

"Te talán valami oktató interjúvoló vagy hogy a top egyetemek tanáraihoz bemész fogadóórára a hallgatók minőségéről érdeklődni vagy mi?"

Kis ország, míg oktató voltam körülnéztem párszor. Tartja az ember a kapcsolatot, elmegy, bemutatják, beszélget, konferenciákon találkoznak a kollégák, ilyenek.

"mi sokkal rosszabb mint a hallga tók minősége? A tanároké."
"Ugyanis az egyetemi tanárok jó része nem tanárnak tanult"

Van benne valami, de persze az oktatókat kicsit jobban megválogatják. Egyébként összekevered az "egyetemi oktató" és az "egyetemi tanár" fogalmát. Az egyetemi oktatók nem tanárnak tanulnak mert nem is tanárok. Oktatók. Az "egyetemi tanár" nem foglalkozás, hanem titulus, olyasmi mint az "adjunktus", vagy a "docens".

Ebből mondjuk sajnos az jön le, hogy nem igazán vagy képben, azt hiszed, hogy az egyetemi oktató az valamiféle pedagógus vagy mi. :)

"nehezen adják át a tudásukat"

Nem, ez egyetlen oktatónak sem okoz nehézséget. A hallgatóknak van általában nehézségük a tudás megszerzésével/elsajátításával. Ez a legtöbb esetben sajnos nem az oktató miatt van így, hanem azért, mert pl. a hallgató nem tud olvasni... meg számolni... meg nem is akar.

"Mert változott a technika, és a tudományok is de pont hogy bővebb lett ergó nehezebb."

Nem, ez nem jellemző. A tananyag nem bővült jelentősen, sőt a legtöbb helyen csökkent.

De persze te ezt nem tudhatod, te maximum egy rövid ideig láttad az egyetemet belülről, akkor is a hallgatói irányból. Nem szégyen ez, nem gond, csak ne találgass, hogy "biztos nőtt a tananyag", hidd el annak, akik végigtanította, hogy "nem, nem nőtt, csökkent".

$pi$ 2013.01.19. 22:39:41

@think-tank: Egyik kollégám egy tizensok éves műszaki mechanika könyvből tanított. Műszaki rajzok és egyenletek. Beszélgetünk, belelapozok.

-- Áh, azért ez nem olyan rossz kis tantárgy, jó ez a könyv is.
-- Jah, én is ebből tanultam.
-- Böcsületes egyenletek, pallérozzák az elmét...
-- Az egyenleteket már nem tanítjuk, csak a képeket.
-- uhhh (mint amikor a ló hasbarúgott)

Másik: Csávó bejön kollokviumra, tételt húz, elégedett, leül kidolgozni. Tétel három matematikai tételt tartalmaz.

Felrajzolja, elmagyarázza, hogy mit mond a tétel.
-- Hát ez szép, de a tételt matematikai formában kellene kimondani.
-- Hát nem tudom, hogy sikerülni fog -e.
-- Hát akkor miért is kezdett neki?

Felír valamit, kijavítjuk.
-- Okés, most már jó, sikerült korrektül felírNUNK a táblára.
-- ...
-- Nos?
-- Mi?
-- Mi lesz?
-- Már hogy-hogy, ez volt a tétel.
-- Jó, de most jön a bizonyítás.
-- Bizonyítás? Azt is kellett?

Egyetlen egy bizonyítást sem nézett át a kollokviumra, mert nem *gondolta* hogy azokat is tudni kell. Ááááh.

Más: Kolléga mesélte, hogy egyik hallgató megkereste az első óra előtt.

-- Azért kerestem, merthogy nekem a matematika soha nem ment igazán.
-- ...?
-- És hogy ezért inkább felmentést szeretnék kérni.
--- ÁÁÁÁÁááááááá!

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 22:40:16

@$pi$: "Nem, ez egyetlen oktatónak sem okoz nehézséget."

Azért ne feledkezzünk meg azokról az oktatókról, akik csak felolvassák a jegyzetüket vagy a prezentációt, esetleg (főleg estin/levelezőn) közlik, hogy írtak egy könyvet, azt olvassa mindenki el, azután basznak órát tartani. Mert ez minden, amit tudnak. Mióta így kibővült a felsőoktatás, azóta köztük is sok silány van.

$pi$ 2013.01.19. 22:42:10

@think-tank: Persze, de az tagadhatatlan, hogy ez az oktatóknak nem okoz semmiféle nehézséget. :)))

high up! 2013.01.19. 22:47:45

@$pi$:

Jaj de okos vagy te! Amikor azt mondod, hogy a tanulók 60%-ának nem szabadna éretsségit adni, akkor abból egyenesen következik, hogy a felsőoktatásba jelentkezők száma arányosan fog megcsappanni. Tehát a leépítést pártolod.
Egy gondolattal nem tudsz tovább lépni az állításidból, de itt vered a melled, hogy te tanár voltál, és mennyire tudod, hogy a mostani tanuló generáció sötét. Valójában te vagy sötét a sok ostoba gondolatoddal, még jó hogy elhagytad a pályát.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 22:50:40

@$pi$: Ne is mondd.

Beszélgetés közben a srác kihozza, hogy a PHP-t a böngésző értelmezi. Csúnyán nézek rá.
- Miért, hát nem?
- De. - Erre mégis, mit mondjak?

Másik bige elmagyarázza, hogy az adatbázis-nézetek azok, amikor egy webshopban más felhasználóként mást látok és más jogosultságaim vannak.

Egy harmadik nem tudja, hogy mi az a normálalak és még el is magyarázza, hogy a XOR nem kommutatív.

Egy negyedik csak szimplán tud szabályos n-szöget szerkeszteni tetszőleges poz. egész n-re, euklideszi szerkesztéssel.

high up! 2013.01.19. 22:52:51

@$pi$: @think-tank:

Csak nem bírját0ok még most se felfogni, pár óra gondolkodási idő után sem, hogy a diplomások munkanélküliségi mutatója a legalacsonyabb, 3-4%.

Erre a ti hülye agyatok egyre csak arra jár, hogy túl sok a diplomás képzés, le kell építeni.
Persze kismatolcsik, építsétek csak le a jól kereső, az átlagnál nagyobb tudású és az átlagnál több adót fieztők arányát. Attól fog majd süvíteni a gyorsnaszád.

Most már biztos, hogy ti meggyőződéses funkcionális analfabéták vagytok.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 22:57:06

@high up!: Ez van. Ha nem lennének hülyék, az okosok, mint te, nem tűnhetnének ki közülünk.

P.s.: ha majd visszaolvastad, amit akkor írtunk válaszul, amikor ezt először felvetetted, és meg is értetted, esetleg AZ ellen van ellenérved, akkor szívesen vitatkozom. Addig csak egy funkcionális analfabéta maradsz.

$pi$ 2013.01.19. 22:57:31

@high up!: "Tehát a leépítést pártolod."

Hülyeség. Ha nem kap a csávó érettségi bizonyítványt, akkor visszamegy, megtanulja az anyagot és aztán megkapja az érettségijét. Menj vissza, olvasd el mit írtam a jogosítványról. Azért nem adunk jogosítványt a bénáknak, hogy nehogy megöljenek másokat az úton. Ha megtanul vezetni megkapja a jogosítványt.

"Egy gondolattal nem tudsz tovább lépni az állításidból"

Mert még mindig nem értetted meg. Nem tudok a következő óra anyagára koncentrálni amíg ezt sem fogtad fel.

"de itt vered a melled, hogy te tanár voltál, és mennyire tudod, hogy a mostani tanuló generáció sötét"

Nem vertem a mellem és nem mondtam, hogy sötét. Azt mondtam, hogy a képzés színvonala nagyon alacsony lett. Te nem oktattál, nem hogy évekig vagy évtizedekig de egy percig se. Nem voltál ott, de ez nem zavar abban, hogy vitatkozz és erőlködj.

Hát ne hidd el, baszki miért érdekelne? Én verem a mellem? Te erőlködsz, hogy amit húsz éven keresztül tapasztaltam az biztos nem úgy van.

"Valójában te vagy sötét a sok ostoba gondolatoddal,"

Ostoba? Mi a fene volt az ostobaság, az, hogy ne adjunk érettségit/diplomát annak, aki nem tudja a tananyagot? Gratulálok!

"még jó hogy elhagytad a pályát."
Ne haragudj, de a pályám/karrierem megítélésében nem rád fogok hagyatkozni.

Sir Galahad 2013.01.19. 22:59:35

@komplikato: Ha van ilyen felvétel a neten, a linkjét is betehette volna, hogy igazolja a híradós anyag manipulatív voltát. De ez sincs. Ráadásul olvastam néhány hozzászólást olyan embertől, aki ott volt és szerintük a tudósítás hiteles. Akkor miről beszélünk?

high up! 2013.01.19. 22:59:58

@galileo dr.:

A tanulmányaikat be nem fejezők aránya összességében 25% körül mozog. Szeretnék egy statisztikát arra, hogy ez rosszabb, mint az elmúlt 30 év arányai. Szerintem ilyen statisztikát nem fognak bemutatni, max. csak ha ha hamisítják. Régen, amikor még kevesebb felsőoktatási intézmény volt, akkor se volt sokkal jobb az arány. Pedig akkor nagyobb volt a szelektálás.

$pi$ 2013.01.19. 23:00:18

@high up!: "Erre a ti hülye agyatok egyre csak arra jár, hogy túl sok a diplomás képzés, le kell építeni."

Ilyet egyikünk sem mondott, most már csak egyszerűen hazudsz.

"Persze kismatolcsik, építsétek csak le a jól kereső, az átlagnál nagyobb tudású és az átlagnál több adót fieztők arányát. Attól fog majd süvíteni a gyorsnaszád."

Mondom, adj mindenkinek ingyen orvosi diplomát, azok keresnek a legjobban. Az egyszerű világodban nem fér el, hogy vannak azért itt bonyolultabb dolgok is mint az az egy nyomorék összefüggés, amit meg bírtál figyelni a gazdaságban?

high up! 2013.01.19. 23:05:04

@$pi$:

Nagyon jó történeteid vannak a diákok alulképzettségéről. Kár azonban, hogy több százezer diák van, neked meg csak 3-4 esetben sikerült valami lejárató dumát találnod. Igyekezned kell még néhány százezer példával, hogy a történeteidet reprezentatívnak fogadjuk el.
Addig ez csak rájszolás.

$pi$ 2013.01.19. 23:09:42

@high up!: Adomázgattam, nem bizonyítékokat gyűjtögettem. Nem lejárató dumát találtam, hanem vicces történetekkel szórakoztattam a nagyérdeműt.

Figyelj. Kezdesz befordulni. Ne szívd mellre, igyál egy sört, lazíts. Minden jó, a magyar felsőoktatás világhírű, kivetnivalót nem hagy maga után, minden magyarnak diplomája lesz, az állam mindent fizetni fog.

msnick 2013.01.19. 23:17:37

Poldi bá, csukjával a fején tényleg ne üldögéljen ott az a drága hallgató, azzal Angliában még egy Tescoba sem engedik be. :D

kanálwarrior 2013.01.19. 23:25:30

@$pi$: A személyes tapasztalatom az hogy akik folyton amiatt panaszkodnak hogy mennyi mindenre költik az adójukat, azok valahogy nem túl sok adót fizetnek. De te biztos kivétel vagy.

$pi$ 2013.01.19. 23:27:12

@kanálwarrior: folyton? egyszer mondtam szerintem.

kanálwarrior 2013.01.19. 23:29:56

@high up!: "Csak nem bírját0ok még most se felfogni, pár óra gondolkodási idő után sem, hogy a diplomások munkanélküliségi mutatója a legalacsonyabb, 3-4%."

quoted for truth

nyekk 2013.01.19. 23:37:36

Én a királyi TV úgynevezett élő, pezsgő, kiegyensúlyozott reggeli vitaműsorát "kedvelem" Régen talán össztűznek vagy hasonlónak hívták. Két szuper elfogult ....hogy is mondjam ... milyen etnikumú kérdező "belemenősen kérdez; ha 0,0 % LMP, minden másnap, vagy Mszp, vagy Fidesz a vendég, akkor kinyújtják méteres bárnyos nyelvecskéiket, és anásisan kényeztetik a vendéget. De ha ne adj isten, hébe-hóba véletlen valami izé jobbikos jön, akkor a veszett kutyafalka elszégyellné magát a fellépésükön. Ennyit a kiegyensúlyozottságról.

2013.01.19. 23:39:54

@think-tank: @$pi$: Az a baj, hogy kifelejtitek ebből a történetből a szülőket!
Mert az övék a legfontosabb munka: belenevelni a gyerek(eik)be a tanulás fontosságát!

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 23:41:17

@kanálwarrior: Bár $pi$ írta eredetileg, de most tőlem kapod meg: Akkor adjunk mindenkinek kéthetes gyorstalpaló után orvosi diplomát, mert akkor jól fognak keresni és felpörög a gazdaság. Ellenérv?

$pi$ 2013.01.19. 23:43:04

@EgyetemistaPartyzán: Lehet. Viszont a gyerekek/fiatalok igen sok dolgot inkább egymástól tanulnak el. Én úgy látom, hogy ha egy iskolában elharapózik az, hogy rossz tanulónak lenni menő, akkor onnan visszabillenteni a mérleget nagyon nehéz.

Én ennek a fontosságát hangsúlyoznám, de persze nem nagyon értek a témához.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.19. 23:46:34

@EgyetemistaPartyzán: Az a baj, hogy itt sokszor nem a tanulás, hanem a végén kapott papír fontossága kerül előtérbe, amit meg kell szerezni, mert akinek olyanja van, az automatikusan elit értelmiségi, a többi meg csak sötét proli. Mi és épp azért szájkaratézunk itt, hogy a tanulás kerüljön előtérbe, ne a céltalan diplomaosztás fűnek-fának.

$pi$ 2013.01.19. 23:53:59

@think-tank: Sajnos elterjedt lett, hogy nem a tudást tartják az emberek fontosnak, hanem a sikerességet. Nem az a lényeg, hogy valaki mennyit tud, hanem az, hogy mit ér el az életben, mennyire tudta megcsinálni a szerencséjét.

Nem csoda, hogy mindenki diplomát és jó állást szeretne, az, hogy valaki hány nyelvet beszél, mennyire ért ahhoz, amit csinál, mennyire "okos" nem nagyon számít. Azaz persze számít, bizonyos családokban, bizonyos társaságokban...

kanálwarrior 2013.01.19. 23:54:29

@think-tank: Igen. Ha megváltoztatnád a felsőoktatást megváltozna a statisztika. Ezért nem kéne hozzányúlni, főleg ha ilyen szarul csinálják. Most jól működik, erre bizonyíték a munkanélküliségi arány, ami jól működik azt pedig nem kell piszkálni.

$pi$ 2013.01.19. 23:59:03

@kanálwarrior: "Most jól működik"

Hahhh, egy egész ország felsőoktatását nem lehet leellenőrizni úgy, hogy fogsz egy számot, az tetszik, aztán minden rendben van. Hogy mást ne mondjak beidéztem egy PhD dolgozatot, ahol hivatkozik a szerző egy vizsgálatra, ami szerint ez a szám is egyre rosszabb.

Olyan ez, mintha azt mondanád, hogy nem kell olajat cserélni a kocsiba, mert most csak 4.8 litert fogyaszt százon és az nekünk nagyon megfelel.

hot-spot (törölt) 2013.01.20. 00:00:16

@kanálwarrior: Ne de nem kell ehhez túl messzi menni,lásd az indexel is mit műveltek,pedig jól működött,nem volt semmi baj vele,még is bele kellett piszkálni!Most mindenki utálja!S

$pi$ 2013.01.20. 00:03:43

@hot-spot: Jah, a petróleumlámpával sem volt semmi baj, aztán kitalálták ezt az egész villamosságot... csak a gond van vele. :)

Sándor Farkas 2013.01.20. 00:06:04

Sziasztok! Végigolvastam a hozzászólásokat, s sok emberrel egyetértek. Csak egy gyors közvélemény kutatás, hogy nyugodt szívvel aludjak el:
Létezik-e kiút ebből a jelenleg is csak gyengülő felsőoktatási káoszból? "Alacsony színvonal, tanárok hozzáállása, mindenki csak a papírért hajt, stb..."
Mert ugye pénz most sincs rá, s nem is lesz...

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.20. 00:06:12

@kanálwarrior: "Ha megváltoztatnád a felsőoktatást megváltozna a statisztika."

Nahát.

"Ezért nem kéne hozzányúlni, főleg ha ilyen szarul csinálják."

Az, hogy a jelenlegi és az ezt megelőző kormányok inkompetensek voltak, az még nem jelenti, hogy jól működik a rendszer.

"Most jól működik, erre bizonyíték a munkanélküliségi arány [...]"

De azt értsétek már meg, könyörgöm, hogy a munkanélküliségi arány nem azt mutatja, hogy jól működik, hanem azt, hogy jobban működik, mintha egyáltalán nem lenne. Azt mutatja, hogy jobban megéri felvenni egy egyetemet végzettet, mint aki még arra sem volt képes. Ne adjuk már ennyire olcsón!

Továbbra sem válaszoltál arra, hogy ha kéthetes gyorstalpaló után adnánk embereknek diplomát, akkor eszerint az érvelés szerint még jobban kellene működjön a gazdaság, mert mégtöbb embernek lenne diplomája.

hot-spot (törölt) 2013.01.20. 00:10:05

@Sándor Farkas: Persze.Semmi nem tarthat örökké és egyszer minden trend megfordul.:)
Aludj nyugodtan.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.20. 00:12:43

@Sándor Farkas: Lenne. Szerintem. Még pénz sem kellene hozzá olyan sok. Az egyetemen sokkal magasabb kritériumokat kellene támasztani és tudományos érdemek alapján diplomát osztani, nem csak úgy, kilóra, hogy megfeleljen az EU-s elvárásnak. Aki így kiesik, annak szervezhetnének a főiskolák felsőfokú szakképzéseket, amiben nem tudományos, hanem piaci alapon oktatnak.

Ezzel csak az a baj, hogy sokan az egyetemet tették meg egyfajta mérföldkőnek: aki nem végzi el, az "lent" van, aki meg elvégzi, az "fent". És ezek az emberek nem értik, hogy önmagában a papír nem ad tudást; azt csak tanulással lehet szerezni, és a diploma - hiába mutat jól - értéktelen, ha nincs mögötte tudás.

$pi$ 2013.01.20. 00:17:51

@think-tank: Egyetértek, még olyan sok pénz sem kellene hozzá.

Sándor Farkas 2013.01.20. 00:20:40

@think-tank:
"Ezzel csak az a baj, hogy sokan az egyetemet tették meg egyfajta mérföldkőnek: aki nem végzi el, az "lent" van, aki meg elvégzi, az "fent"."

De mennyi ember van aki így gondolja... csak egy probléma van: el vannak tévedve. :D Én is egyetemista vagyok, de sokszor megkérdem magamtól: Minek? Pedig elvileg lenne jövője a műszaki szakoknak, de ha körbenézek, ismételten fel teszem a kérdést: Ezekből lesznek egyszer "mérnökök"? Sokszor elmerengek, milyen lehet pl. Németországban, ahol már középiskolában olyan differenciált oktatási rendszer van, hogy itt csak álmodozunk olyanról. Na de ez van, ide születtünk.

$pi$ 2013.01.20. 00:24:31

@Sándor Farkas: Használd ki az alkalmat. Aki *akar* az sokat tud profitálni az egyetemből, aki nem akar, az megússza úgy, hogy nem sok hatása lesz rá.

G. Wolf 2013.01.20. 00:26:01

Azért szerintem szép dolog, hogy a diákok oda mertek menni, a kommentelők java ezt nem merné megtenni (tök mindegy hogy milyen álláspontot képvisel! aki épp fideszes gondoljon arra hogy mondjuk Hillerrel leülne e vitázni oktatásról...)

Az itt lévők nagytöbbsége egy szakpolitikussal nem merne kiállni nyilvánosan vitázni... És mellesleg a tudása sincs meg hozzá. (Oldaltól függetlenül!)

És nem mellesleg ha annyira nagy pedagógusok ott nem így kell reagálni, milyen pedagógus az aki dühből pofonért küldi a gyerket (jah kérem nincs véletlen valami olyan hogy családon belüli erőszakra buzdítás!?) Nah mindegy ennyit a családról... Milyen tanár lehet az aki így ordibál ha más véleményt meghall? És mellesleg érvelni se próbált. Lehet hogy valamilyen terület ismerője, de hogy pedagógusként 0 az biztos....

$pi$ 2013.01.20. 00:29:33

@G. Wolf: Mindkét oldal égette magát rendesen. Ha már odamentek ezek a diákok, akkor előtte megbeszélhették volna, hogy mit mondanak. A meglepetés az oldalunkon állt, ők kérdezhettek, ők határozhatták meg a témát, sokkal pozitívabban is szerepelhettek volna.

A másik oldal az nyilván csak égette magát.

Sándor Farkas 2013.01.20. 00:30:23

@$pi$: Köszönöm a lelkesítést. ;)
Meglátjuk hogyan alakul ez a felsőoktatási helyzet, s remélem egy napon elfelejtjük ez a kérdést:
"Mi lesz ezzel az országgal...?"
Minden jót s jó éjszakát. ;)

G. Wolf 2013.01.20. 00:31:52

@$pi$: nah igen, felkészülhettek volna kicsit alaposabban... meg kicsit több önuralommal kevesebb hülyeséget beszélnek

$pi$ 2013.01.20. 00:35:23

@G. Wolf: Az, hogy elveszíti valaki az önuralmát az lehet éppen egy hideg fejjel kiszámított mesterfogás is. :)

Azt hiszem Hruscsov verte a UN-ben a cipőjével az asztalt... aztán később vették észre a képeken, hogy mindkét cipője a lábán volt. Előre tudta, hogy mit fog csinálni és vitt egy harmadik lábbelit. Zseniális. :)

bkkzol 2013.01.20. 02:07:34

Óvatosan lázadozzanak az egyetemisták ,mert a lakosság egy jelentős része nem szinpatizál velük. Kapjanak a fejükhöz, hogy az adófizertők pénzéből tanulnak utánna meg dobbanatanak. Fizasse ki a család vagy a norvég klina az oktatását és akkor huzzon el. Különben meg kimeríti a csalás fogalmát amit csinálnak. Kissé tudathasadásos amit csinálnak. Mint a jó kommunizmusban legyen minden ingyen, de utánna a paicgazdaságban kívánnak élni.

videki gyerek 2013.01.20. 02:28:20

A diakaktivistat, nem lejartani kell, hanem agyonverni, leloni, felnegyelni, elve elasni.
Mert a diakaktivista egy mocskos szemet ingyenelo elo TOLVAJ, aki a vegletekig kizsigerelt munkavalalok penzet akarja ellopni.
A diakaktivistanal, meg az utonallo keses cigany is tisztesegesebb, mert az legalabb szarakodas nelkul mondja mit akar. A diakaktivista meg sunyi modon kimegy tuntetni mert ugysincs mas dolga, es a kormanyt, pofatlanul megzsarolva, Ron Werber-rel a haterben, megprobal kifosztani, mert 10 evig akar pialni, meg drogozni az en penzemen. Legszivesebben golyoszoroval kaszalnam le az osszes 12 evig egyetemre jaro, millios laptoppal tandij ellen tunteto ingyenelo szemetladat.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.20. 04:05:47

@think-tank:

"Azért azt csak nem gondolhatod komolyan, hogy mindenki hülye."

Azt nem is; de az emberek fele átlagon aluli.

Szúrófény 2013.01.20. 04:07:01

@Makkasz: Tanulj a pénzedért, hogy adót fizethess, és eltartassák veled, az analfabétaság okán munkanélkülit! Nagyeszű kormány, törvényhozás!
Az ifjúság sohasem ad új történelmi gondolatokat. Az ifjúság mindig a már legnépszerűbbé beidegzett gondolatok, érzések megafonja.
Törvényszerűen mondhatjuk ki: hitvány idősebb nemzedékek mellett felnőtt ifjúság még hitványabb.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.20. 04:07:43

@think-tank:

"De az, ha nem adunk rá pénzt, csak tovább fogja zülleszteni a rendszert."

A kérdés az, ki adja rá a pénzt: a tanuló vagy az adófizető.

Meglepő hogy egy nominálisan libertariánus erre a kérdésre az utóbbi választ adja.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.20. 04:53:46

@Doomhammer:

"Ha a dolgokat a maguk realitásában nézzük, akkor a kőkorszak óta csak visszaesés van az egész világon."

Kár hogy ezt nem füstjelekkel közölted a barlang bejárata mellől.

felcsutisuttyo 2013.01.20. 06:33:25

Ki a franc néz manapság RémHír Tv-t??? Seggnyló..MTV_T és Kárpátmedence Duna TV-t?
én 2006 óta nem nézek,!!!!...... Máshonnan megkapom a híreket..(sokszor még azokat is szelektálom):D
CSAK A FIDESZ HŰBÉRESEK ÉS F..SZ SZOPÓK NÉZNEK IYLEN T6V-T.
hAMAROSAN JÖN A LESZÁMOLÁS A NEMZETI SZAROKKAL ÉS AKKOR VÉGE A pÁRT TV-NEK!!!!

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.20. 07:27:08

@videki gyerek: Na, ez legalább tiszta beszéd. A Hír TV-s szerkesztőnek is ilyesmik járhattak a fejében, csak nem merte először kimondani. Most már lesz mire hivatkozniok.

dadddd 2013.01.20. 07:56:51

Szerintem az Index videója sem a diákok szellemi fölényét tükrözte. Ez mondjuk egy Hoffmann Rózsával összevetve elég ciki...

jog-ász 2013.01.20. 08:15:55

az benne volt a tudositásban amikor a szakállas ürge hazaküldte a gyereket hogy keverjen le az apjának két nagy pofont mert az nem nevelete jómodorra?
az atv-s tálalásban meg erre a családon belüli erőszakra felhívást hegyezték ki(ott legalább leadták az egész balhés részt egyben)

din viesel (törölt) 2013.01.20. 08:50:24

@felcsutisuttyo: no,mar a zart osztalyra is bekotottek a netet vagy kiszoktel a noverallashoz???
szerintem gyorsan menj vissza a kortermedbe,mert ha elkapnak megint dupla beontes lesz...

rezvez 2013.01.20. 09:49:34

@felcsutisuttyo: Én csak földisugárzásút nézek. Belenéznék az ATV-be is, de pénzt nem adnék érte.
A Klub-rádió néha hallgatható (a térerő gyenge). Bolgárúr műsora a "legjobb" a Kabarécsütörtök a nyomába sem léphet. Legalább nem felejtem el, miféle emberek vannak. Igaz egy kicsit beltenyészet, mert legtöbb már hangjáról felismerhető.

rezvez 2013.01.20. 09:53:38

A diákok járjanak túl a kormány eszén: ha már nem írják alá a szerződést, már tanulni is menjenek ki és ne itt járjanak egyetemre.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.20. 10:47:37

@neoteny: Egyelőre nem tartunk ott, hogy a "nominális libertariánus" hozzáállásnak bármi relevanciája legyen. De ha meg is valósulna egy tényleges libertariánus rendszer, a minőségi oktatásra önként is adnék pénzt.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.20. 11:03:04

@think-tank:

Az állami beavatkozás folytatásával/fenntartásával soha nem is lesz relevanciája.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.20. 11:15:31

@neoteny: Hiába mondom, hogy legyen minden fizetős, ha egyszer úgyis beszedik az adókat és ha nem erre, akkor másra költik...

Ha az lenne a kérdés, hogy legyen fizetős ÉS ne kelljen utána adót fizetni, akkor azt mondanám, legyen. De így nem. Ha már elvették azt a pénzt, inkább az egyetemekre költsék, mint egyéb hülyeségekre.

G. Wolf 2013.01.20. 11:30:51

@bkkzol: @videki gyerek:

gondolkodjatok el azon ha NEM megy egyetemre akkor nem lesz diplomája, és mindezek következtében ALACSONYABB jövedelme lesz, aminek nagyobb része lesz fekete tehát kevesebbet fog befizetni a közösbe, azaz kevesebb fog jutni a TI (és mindannyiunk) nyugdíjára!

amúgy nem fog mindenki külföldre húzni, minél tovább sikerülni minél több embert felsőoktatásba tartani annál jobban járnánk! és inkább boldognak boldogtalannak diplomát kéne adni, nem a diplomások számát csökkenteni! egy diplomás hamarabb talál munkát, többet is keres mint egy diploma nélküli (tök mindegy milyen diplomás! és ezért megéri akár tovább is utolsó "büfé" szakon benntartani valakit) - és persze mindez nem jelenti azt hogy mindennek muszáj totál ingyenesnek lennie.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.01.20. 11:32:04

@think-tank:

Valóban; de emiatt (is) körkörös a rendszer: "az állam" azzal igazolja az adószedést hogy hát nyújt mindenféle "szolgáltatást", pl. felsőoktatást.

Az adók csökkentéséért nem lehet "jogosan" küzdeni addig, amíg elfogadja -- sőt követeli -- az ember "az állami" "szolgáltatásokat". Ha és amikor "az állam" kezd egyre rosszabbul "szolgáltatni" (felsőoktatás finanszírozásának csökkentése, központi kifizetős eü. alacsonyabb finanszírozása, munkanélküli segély időtartamának csökkentése és más társadalombiztosítások csökkentése), _akkor_ kell az alacsonyabb adókért fellépni. Ha ehelyett az az elv, hogy költsenek többet ezekre a területekre (még akkor is ha azt más területekről vonják el), akkor az nem az állami befolyás csökkenését segíti elő, hanem tovább erősíti "az állam" jogalapját az adóztatás (szintjének) fenntartására.

think-tank · http://libertarian.blog.hu 2013.01.20. 12:09:43

@neoteny: Ez így igaz. De amíg meg lehet vezetni embereket azzal, hogy ez (az adóztatás) az ország, a nemzet érdeke, amely valamiféle felsőbbrendű célt jelent a társadalom számára, mint az egyén jóléte, ezért a többség végül önszántából elfogadja az adóztatás tényét, addig én itt hiába fogok szót emelni bármi ellen is.

ivrilider 2013.01.20. 21:07:32

szerintem csak kifejezetten helyénvaló volt a "miniszterelnök úr" megszólítás... egyrészt a fölfele rangozás egy klasszikus stíluseszköz, másrészt jelentése is van: pl. hogy mindent a miniszterelnök úr mond, balog csak a szócsöve, vagy hogy balog azt szeretné álmodni magáról - szóval szerintem mindenesetre bájos...

látjátok feleim szümtükkel 2013.01.21. 08:13:28

@Sándor Farkas: "Én is egyetemista vagyok, de sokszor megkérdem magamtól: Minek?"

"Tudatlannak születtél, ezen kár is feszengened. A bölcsességed abban mutatkozhat csak meg, ha kételkedőként végzed." ( Vészmadár)

A kételkedéshez az alapot sok más mellett az egyetem is adja ( ha rendesen odafigyelsz ).

Veridicus2012 2013.01.22. 23:00:23

A padsorokból berikácsoló seggfejeket szájon kellene vágni, ha már a szüleik nem tanították meg őket a civilizált viselkedés alapvető ismérveire, például hogy végighallgatjuk vitapartnerünket, nem pedig beleböfögünk a mondandójába. A diákoknak sok dologban igazuk volt, a kormány szerencsére visszakozott igen lényeges dolgokban. Viselkedni azonban tudni kell. A diploma még nem tesz emberré senkit, azt otthonról kell(ene) hozni.
süti beállítások módosítása