HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán Viktor (2) orbán viktor (83) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

A kormány az EU-kilépést készíti elő?

2012.10.17. 13:16 Poldi bá

A magyar kormány ismét szorít a présen. Már nem keres új alanyokat, az eddig "bevált", ideológiailag is megalapozott módon a bankokra és a multikra hárít nagyobb terheket, s úgy tesz, mintha a változások az emberek széles tömegeit "szinte nem is érintenék".

Matolcsy György szerdai sajtótájékoztatójában két dolognak szánt nagy szerepet: annak, hogy mindenről az EU tehet és annak, hogy az intézkedések mi mindenre NEM terjednek ki. Utóbbira felesleges szót vesztegetni, részben, mert az állítás nem teljesen igaz, részben, mert éppen emiatt jöhet egy-két hét múlva az újabb csomag.

Ami az elsőt illeti: Brüsszel nem fogadta el a hiány eltüntetésre tett magyar javaslatot, mert azt szakmai szempontból irreálisnak tartotta. Erre most megfejeljük az irreális tételeket és az eddigi összegek áthúzásával nagyobb számokat írunk be. Ez így majd biztos rendben lesz. Ha meg nem, akkor még inkább rohadjon meg az EU.

Sem az adott szó, sem az írásos megállapodás nem számít, ha a bankoknak nem tetszik az újabb einstand, lehet menni Brüsszelbe panaszkodni. Nem érdekes, hogy totálisan megbénul a hazai hitelezés, aki még magyarországi befektetésben gondolkodott külföldön, újabb logikus érvet könyvelhet el amellett, hogy nagy ívben kerüljön el minket, mert itt kéthetente hazudtolják meg saját magukat a döntéshozók.

Ha "nekünk lesz igazunk", akkor a pedagógus-béremelés se lesz elhalasztva - kommunikálja a kormány, mintegy megalapozva döntéseinek, szándékainak hitelességét Brüsszel felé. Kezd visszaütni a kettős kommunikáció, az, hogy itthon a legutolsó ganénak nevezik az uniós politikusokat, kint pedig csúsznak-másznak a lábuknál. De hát tudhatták, hogy ez hosszú távon nem megy!

Matolcsy és Orbán folyamatosan, lépésről lépésre, intézkedésről intézkedésre szorította be magát egyre lehetetlenebb helyzetbe. Lassan ott tartunk, hogy a mundér becsületének védelme visszafordíthatatlan lépéseket kényszerít ki vezetőinkből, ahogyan azt kicsiben már régóta próbálgatják ebben a Magyarországnak (volt Magyar Köztársaságnak) nevezett kis laboratóriumban.

Ha az EU nem fogadja el ezt az újabb csomagot sem abban a névértékben, ahogy a magyar kormány számol, vagy ha elfogadják, de közben kiderül, hogy ez is kevés, akkor nem marad más hátra, mint a kilépés az unióból? Hiszen Orbán és Matolcsy folyamatosan panaszkodik Brüsszelre, a kettős mércére, arra, hogy minket ott nagyon nem szeretnek brühühü. Még a bírósági ítéleteknél is mindig addig csűrik-csavarják, amíg aztán végül mi leszünk a hunyók. A vörös csillagtól Sólyom ostoba, kivagyi hídsétájáig - és borítékolni lehet a további, nagy anyagi és presztízsértékű vereségeket...

A miniszterelnök már a kevesebb mint két hete meghirdetett "nem megszorító" csomagnál is közölte: az EU nélkül a fele is elég lett volna. Most meg még ez is kevés. Lehet, hogy nagyjaink tényleg az EU-ból történő kilépésünket készítik elő, módszeresen?

A folyamat egyre gyorsul, a károk helyrehozhatatlanok lesznek.


FEJEZZÜK BE A MÚLTAT - Milla-tüntetés október 23-án



Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

149 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tingli-tangli 2012.10.17. 21:42:31

"Erre most megfejeljük az irreális tételeket és az eddigi összegek áthúzásával nagyobb számokat írunk be. Ez így majd biztos rendben lesz. Ha meg nem, akkor még inkább rohadjon meg az EU." Ezen már csak röhögni lehet, de sajnos nagyon igaz. Ez a magyar jogbiztonság.
A másik, hogy lehetne szabadságharcolni, ha lenne alattunk jó sok olaj, vagy ásvány (a víz kevés), lenne hatalmas belső piacunk, vagy kontinensi gyarmatunk. De mivel nincs, kár erőlködni. A nyugat gyirmóttya leszünk örökre.

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.10.17. 21:44:46

@bepe22:
Ha kilépnénk az EU-ból, attól még maradhatunk Schengen-tagok, így útlevél se kell (lásd Svájc & Norvégia, ők sem EU-tagok), de persze jobb ha maradunk, senkinek sem lenne jó, ha kilépnénk.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 21:49:59

@tintamin: Ez egy baromság. Multi és multi között óriási különbségek vannak. Jó pár multit pld. az osztrákok ilyen "üzemmenettel" mint nálunk lesittelnének, mi megadóztatjuk őket, de valójában több kárt okoznak mint hasznot. Kirúgni nem lehet, mert rohannak az EU-hoz.

Nem kell minden multiban Audi gyárat látni.

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.10.17. 21:52:04

@nyomasek:
Szerintem a politikusok fizetésével kellene kezdeni.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 21:52:22

@túrós_rudi: Hülye vagy öcsém, gondolom, te a KGST-hez is az uccsó percig ragaszkodtál, mert különben visszazuhanunk a kőkorszakba.

Nem tudom megfigyelted e, de mióta EU tagok vagyunk, azóta kezdődött itt a hanyatlás, azóta valahogy minden évben meg kell szorítani.

Nyilván nem, arra figyeltél oda, mennyi itt az antiszemita.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 21:53:40

@/manens: Nem egészen, te azt fizeted még, amit az előző tablóbanda rabolt.

Ezekét talán majd olyan öt év múlva.

dunaparti 2012.10.17. 22:03:51

Nyilván kilépne Orbán, de hülyékkel egy vezérhülyével az élen nem lehet 0 Ft-ból vezetni az országot.

pandacsökiboborján 2012.10.17. 22:05:21

és vajon az uniónak hiányozna egy ilyen ország? nem hinném,hogy sokáig pityeregnének,hogy a korrupt,szegény Magyarország távozik...

torró 2012.10.17. 22:07:51

@tintamin:
A multiknál én nem lennék kétségbe esve, mert nem szívbajosak az áraikkal.Aki vásárolt már Ausztriai, mondjuk Segró-n,/építők árú háza/ Magyar vállalkozói igazolvánnyal kapsz olyan kártyát mint a Metró.Kirívó a különbség! De. Most vettem gránit mosogatót,kétmedencés, OBI, akciós 80 rugó és kopasz! Na mondom akkor internyet! Magyar cég, ugyanez, komplett csomag,/szifon,rögzítő, tömítő szalag/ házhoz szállítva 52 rugesz! 28 rugó nyereség. És a mi cégünknek is van rajta haszna. Szerény számítás szerint is, duplán veszel multinál.

LallyPop 2012.10.17. 22:09:49

@pandacsökiboborján: Annyira nem szegény, látod a bankjaik mennyit sírtak a 300 mrd miatt. Ennek az itt levő nyugati tőke a több100szorosa. Persze hogy nem fog senki kilépni, de ha mégis akkor MO nem az első lesz, az EUnak sokkal nagyobb gond most Spa/Gör.

The_Genius 2012.10.17. 22:12:19

Tevedes. Nem lesz kilepes az EU-bol.
Maximum lesznek "nem vart esemenyek alapjan eloallo kulonleges gazdalkodasok", ehseglazadasok, szuksegallapotok, iranyitott allamcsodok.

Hans-Peter Martin és Harald Schumann (két német újságíró) 1996-ban írtak egy könyvet, amit 1998-ban érdekes alcímmel (Támadás a demokrácia és a jólét ellen) lefordítottak magyarra is. Annak ellenére, hogy akkor még nem voltak látványos jelei az egyiknek se. Mindenesetre a két úriembert nem érheti vád, hogy nem szóltak időben. A fejezetek között válogatva ilyenekkel találkozhatunk: “Csapdában a demokrácia”, “A globális mohóság és a globális pusztulás”, “Az egyetlen világunk szétesése”, “Az ellenség mi magunk vagyunk”, “Billiárd játék a világ pénzpiacán”, “A Bretton Woods-i valutarendszertől a szabad spekulációig”, “Az Euró nagy kalandja”, “A derivatívák, avagy a meglepetésszerű, fű alatt szerveződő pénzügyi összeomlás”.
Most 16 évvel később rácsodálkozunk, már akkor lehetett tudni? Pontosan nyolc évvel írták meg korábban a derivatívákkal megtervezett pénzügyi összeomlást, a mi 2008-ban be is következett. A könyv tehát azt igazolja, nem igaz, hogy senki nem tudta már egy évtizeddel korábban, hogy mi felé tart a világ. És az se igaz, hogy bárkit is váratlanul érhetett, hiszen a könyvet bárki elolvashatta, akár magyarul is, ahogy én megtettem. És akkor most idézek a könyvből egyetlen – nagyon komolyan veendő – bekezdést : „Az elkövetkező évszázadban a munkaképes lakosság húsz százaléka elég lesz ahhoz, hogy lendületben tartsa a világgazdaságot. Ennél több munkaerőre nem lesz szükség. A munkát keresők mindössze egy ötöde fogja megteremteni mindazt az árut, illetve nyújtani mindazt a nagy értékű szolgáltatást, amelyet a világ társadalma megengedhet magának. Ez a húsz százalék lesz aztán az, amelyik majd aktívan vesz részt az életben, a kenyérkeresésben és a fogyasztásban. A munkavállalók nyolcvan százaléka állástalan lesz. Ennek az alsó nyolcvan százaléknak rettenetes gondjai lesznek.”
Most természetesen hitelesíteni kell a fenti bekezdést. Hol hangzott ez el, mennyire lehet komolyan venni? Nos 1995 szeptember végén Mihail Gorbacsov a világ minden részéről 500 vezető politikust, gazdasági szakembert, tudóst és vállalatvezetőt hívott össze San Franciscóba az amerikai mecénások által összedobott Gorbacsov-alapítvány szárnya alatt. Nem azért, hogy szokásaikhoz híven fecsegjenek és mulatozzanak, hanem, hogy komolyan megbeszéljék a XXI. századot.
A találkozó nem volt titkos, de az újságírókat kordában tartották. A két német újságíró beszámol a találkozásról, aminek első témája is sokatmondó: „Technológia és munka a globális gazdaságban”. A jövő egyértelmű, a technológia a foglalkoztatottság ellen hat. A fenntartható egyensúly akkor áll be, amikor 5 munkaerőből egyet alkalmaznak csak. Vagyis a munkaképes lakosság húsz százaléka elég lesz ahhoz, hogy lendületben tartsa a világgazdaságot. Ennél több munkaerőre nem lesz szükség. A munkát keresőknek mindössze egy ötöde fogja megtermelni mindazt az árut, illetve nyújtani mindazt a nagy értékű szolgáltatást, amelyet a világ társadalma megengedhet magának.
És tegyük hozzá, hogy a megbeszélésnek nem is volt tárgya a túltermelés, aminek levezetését a következő 16 évben a hitelek rendkívüli elterjesztésével akartak végrehajtani, ami tulajdonképpen csak időhúzás volt. Pontosan olyan időhúzás, mint ami napjainkban történik. A vezető elit világosan látja, hogy itt a vége az ismert kapitalista rendszernek, de iparkodnak az összeomlást annyira kihúzni, amennyire csak lehet, amire bizonyíték a következő téma.
Hideg fejjel bejelentették: „Egy új társadalmi rendszer rajzolódik ki, ahol a gazdag országok, említésre méltó középosztály nélkül rendezkednek be.” Ez végül is azt jelenti, hogy a teljes társadalmat le fogják zülleszteni a legszegényebbek szintjére.
Nem kell tehát Orbánt teljesen hülyének tekinteni, nagy valószínűséggel zöld utat kapott a világtrend magyar bevezetéséhez. A gazdag legyen gazdagabb, a szegény pedig szegényebb. Ha 6500 milliónak el kell tűnni a Föld felszínéről, akkor előbb a középosztályt fel kell számolni, mert az 500 millióba nem fér bele.

dr. Balta$ár 2012.10.17. 22:12:46

minden politikus bűnöző !

a fides mafia az bűnszervezet...

ez ez EU-ban hosszu távon nem fentartható...
már csak azért sem mert az egyetlen mozdítható/lenyúlható nagyobb pénzösszeg, az ezermilliárdos EU-kohéziós alap...
nyilván a hiánycél is pusztán ezért érdekes nekik...
minden mást lexarnak!
ergó ha rajtuk múlik akkor kilépünk !

fides krédó: legyen lopnivaló lyuk és ők lopjanak örökké! ámen!

LallyPop 2012.10.17. 22:12:58

@torró: Húha elégmeredek következtetéseket vonsz le egy mosogatóból.

A volumenáruban a multik ált. olcsóbbak, mert nagyobb tételben vásárolnak és jobbak a kapcsolataik külföldön = sör, párizsi, amitakarsz. Persze Mo-n elég 2 ft-tal olcsóbbnak lenni. Hülyék lennének olcsóbban adni amíg odajár a paraszt.

laci_52 2012.10.17. 22:22:47

Az egész cikk egy hülyeség, szóba sem kerül Orbánnál az EU-ból való kilépés lehetősége. A politika már csak ilyen: mindenki feszegeti a határokat és próbálgatja, meddig mehet el. Ha véletlenül túl messzire ment és az orrára koppintanak, visszakozik majd újra próbálkozik. Ez nem a szende nyuszik világa.

Az pedig mindenki számára világos, hogy a bankok és a multik gond nélkül áthárítják a megszorításokat mindenkire, aki kapcsolatba kerül velük...

LallyPop 2012.10.17. 22:23:02

@The_Genius: Sok mindenben igazad van.

Én ugyanezt az elméletet egy Gazdag papa, szegény papa nevü üzleti 'kiképző' könyvben olvastam Robert Kyosakitól, aki japán származású USA ingatlanmilliomos és tanár.

Mármint a gazdag országok(köztük Mo.) középosztályának lezülléséről.

A 20% nem a jövő hanem a jelen, a világ 80%-án alig termelnek GDP-t. A jó hír hogy Mo. a 20%-ban van, és hogy ezekből a változásokból hasznot is lehet ám húzni, nem kell apokalipszist vizionálni.

torró 2012.10.17. 22:41:46

@Ándi bácsi:
A " volumen árú" Kínai. Gyakorlatból messze elkerülendő. Előbb utóbb megtanulják a kuncsaftok. Az a baj ,hogy elfelejtik az emberek azt a régi bölcsességet, miszerint: a szegény ember öltözködik drágán!

dr. Trebitsch 2012.10.17. 22:41:57

@The_Genius: Persze, hogy az igazi tudósok, közgazdászok évtizedekkel előbb látták, hogy milyen problémák lesznek a világgazdaságban. Ebben semmi új nincs, valójában mindenhol az történt, mint most nálunk: a politikusok hozzáértő közgazdászokat, tudosokat nem engednek döntési helyzetbe jutni. Viszont az ostoba néppel elhitetik, hogy a közgazdászok a hibások, semmit nem láttak előre. Pedig bizony nagyon is, csak ha megszólaltak, azonnal kikerültek a gazdaságpolitikai vezető szerepből, ha abban voltak.

LallyPop 2012.10.17. 22:51:00

@torró: Kínai az nem jelent semit. A NIKE,ADIDAS is Kínában gyártat, ugyanazon a soron megy a cipő mint az utánzat, ugyanazok varrják, csak jobb anyagból.

IPOD is kínai gyártás, sőt ürprogramjuk is van. Nagy az az ország, és jobb ha megszereted...:)

LallyPop 2012.10.17. 22:54:31

@dr. Trebitsch: A demokráciában választott vezetőkről beszélsz, a közgazdászok pedig nem azok.

Erre mondta a minap OV hogy az elnöki rendszert könnyebb megreformálni. Mert az emberek hülyesége nem fogja vissza(ezt én teszem hozzá). Akkor ugyanez a blog azon volt kiakadva hogy OV despota és jajkivédimegademokráciját.

dr. Trebitsch 2012.10.17. 23:19:08

@Ándi bácsi: Azért működnek a nem túl magas mműveltségű demokratikus országok úgy, mint ahogy a kórházak működnének akkor, ha nem a legjobb orvosok operálnának, hanem az erre megválasztott népszerű, jó dumájú, szimpatikus, a nép bizalmát élvező egyszerűnek tűnő emberek:)

varazsfuvola 2012.10.17. 23:21:20

Ja, mint Németorszagban elö magyarnak még a jogosítvànyom sem lenne jò, ha kilépnénk az uniòbòl, haza utazàsròl nem is beszélve.

arckönyv 2012.10.17. 23:22:58

Egy akár népszavazás által kilépés az EU-ból óriási feszültséget keltene az országban, aki meg ilyet megkockáztat az általában karóval végzi a seggében... Másfelől kire fogná a kudarcokat őkancsalsága? Kit fog lehülyézni miután nyolcszor újraírja a költségvetést mert pár száz milliárddal mindig elszámolja? Hát kihez fogja mérni szakértelmét amikor senki sem gátolja majd "szakmai hibákkal"...?

salitis 2012.10.17. 23:23:52

@tintamin:
"Kurvasok eszük van ezeknek: a multik hozzák a magyar GDP-t. Ha basztatjuk őket, a GDP is csökken."

Nem tűnt még fel, hogy csak a lakossági élősködőket szopatják? Bankok, kisker láncok, közszolgáltatók. Ami egy normális országban helyből saját tulajdonban van, és főleg állami tulajdonban.
A világ még mindig azon röhög, hogy Mo.-on a korábbi korrupt szarházi politikusok eladták az energiaszolgáltatókat és még 8% hasznot is garantáltak nekik. És Fővárosi Vízművek: évi 3 Mrd menáger jövedelem kimentés nyugatra. Ez ám a hasznos GDP! Vállalkozó tőke, mi!? Ááá, nem a tuti bizniszbe vásárolták be magukat, nélkülük biztos nem innának vizet Pesten. De ahogy jöttek, briliáns üzletpolitikával elterjesztették a vízfogyasztás szokását. Vállalkoztak, és bejött, megérdemlik, hogy haza talicskázzák a pesti vízfogyasztók pénzét.

Szerinted a Merci azért települt ide, mert az Audinak olyan szar?

dr. Balta$ár 2012.10.17. 23:25:24

@arckönyv: "kilépés az EU-ból óriási feszültséget keltene az országban"

a francot.... a 1/2ázsiai büdös rohat csürhe azt is csendben tűrné...

a fejükre is lehet xarni... vagy akár a szájukba... ijen debilek !

és még TAPSOLNAK IS + megköszönik!!! majd meglátod a békemenetet !

dr. Trebitsch 2012.10.17. 23:30:59

@dr. Balta$ár: Ez hülyeség, ne haragudj. Nincs ellenzék, nincs akit kormányra lehetne juttatni. Az értelmiség látja, hogy nincs út, és szép csöndben csomagol. Akik meg magas szinten tudnak nyelvet, ahogy az én gyerekeim, (mert számítottam erre a helyzetre hála Istennek, és sokat költöttem az iskolázásukra), már külföldről figyelik a helyzet alakulását. Éa azért aki csak Bécsig megy, és nyitott szemmel jár, azért csak látja, hogy válság és válság között óriási különbségek lehetnek:)

arckönyv 2012.10.17. 23:31:24

@dr. Balta$ár: nem is a birkák miatt lenne feszültség...

Gerilgfx 2012.10.17. 23:33:18

lépjünk ki. támogatom az ötletet.

arckönyv 2012.10.17. 23:33:26

@dr. Trebitsch: nem vagyok egy jobboldali érzelmű ember de én inkább nem hagyom, hogy elüldözzenek a hazámból...

varazsfuvola 2012.10.17. 23:36:14

@dr. Trebitsch: Ez igy van , a spanyolok is hàrom autò helyett csak kettöt tartanak !

dr. Trebitsch 2012.10.17. 23:45:05

@arckönyv: ez tiszteletre méltó, de az embernek csak egy élete van, nem mindenki áldozza azt fel eszement politikusok őrült cselekedeteinek oltárán:)

LallyPop 2012.10.17. 23:52:58

@dr. Trebitsch: Ezzel semmi baj nincs, ha a magyarok is hazautalgatják a lóvét, mint pl. a ománok, és továbbra is az a cél hogy eccermajd itthon letelepednek.
Ha nem azzal aláírják a félgyarmati sors teljes gyarmattá züllését, és a hazai nyugdíjasréteg éhenhalását/öngodoskodását. Szóval mint egyéni döntés OK mint kollektív halál. NYEUban is gondok vannak, ott is többet költenek mint amennyit keresnek, magasabb a szinvonal, ahonnan nagyobb lesz a zakó. És mivel a magyarral ellentétben a németfranciaolasz-ban van nemzeti összetartás, a legkisebb gond esetén kirakják a bevándorlóikat.

Tesóm az ITServices(TCOM)nél melózik Pest-München. Ugyanebben a poziban Munchenben csak 3xannyit kap egy projektmanager. Igaz ott az élet drága. Ennél a melónál a bevándorlók 97%-ának sokkal szarabb jut.

dr. Trebitsch 2012.10.18. 00:01:06

@Ándi bácsi: a távozók többségének esze ágában sincs hazajönni, és igazuk van. Az ő gyerekeiknek meg már csak egy érdekes, bizarr ország lesz Magyarország. Az egyetemi tandíjakkal meg biztosítottuk, hogy a legerősebbek, a nyelvet tudók már az egyetemet sem itthon végzik. Úgy tűnik, a jelenlegi vezetés nem nézett utána, csak úgy elhitte a Kádár rendszer hazugságát a nyugati horribilis tandíjakról. Így ma a legmenőbb nyugat-európai egyetemeken olcsóbb tanulni, mint itthon. És ezek közül szinte senki nem akar hazajönni majd...

LallyPop 2012.10.18. 00:10:48

@dr. Trebitsch:

1. nincs egyetemi tandíj, de fizetsz ha lelépsz. És ha lelépsz akkor van miből. Nem kellemes a diákokra de teljesen ésszerü.

2. nyugati egyetemet elvégezni sokkal-sokkal drágább. Itthon sem és kint sem a tandíj a drága hanem az összestöbbi. Valenciai egyetemen a kolesz 600/hó. Biztos sokan mennek oda hiszen ingyen van...:)

LallyPop 2012.10.18. 00:14:58

@dr. Trebitsch: Így ma a legmenőbb nyugat-európai egyetemeken olcsóbb tanulni, mint itthon.

Óriásinagy butaság. Az összes magyar orvosi karon 400-1M a fizetős félév és tele van külföldivel mert olcsó, és az élet is olcsó. Persze olyan diplomagyárak ahol lasszóval kell fogni a jelentkezőket nyugaton is ingyenesek, nem is jók semmire, viszont a diák 1000 eurót elnyom egy hónapban igen szerényen. A kormány nem hülye tudja hogy tömeges egyetemrejárás ezután sem lesz ahogy eddig sem volt. Már legalább 15 éve standard 1-2 nyelvtudás a jobb gimikben.

dr. Trebitsch 2012.10.18. 00:18:57

@Ándi bácsi: :) Ja, bocs, látom, nem érdemes Veled vitázni:)

2012.10.18. 00:22:16

@torró: "az Angolok még komolyabban foglalkoznak a kilépéssel mint más."

Nem. Ez csak egy ilyesztgetés volt, a tory-k részéről.
Az angolok legnagyobb gondja most, hogy a skótok akarnak elszakadni.

LallyPop 2012.10.18. 00:22:40

@dr. Trebitsch:

Így ma a legmenőbb nyugat-európai egyetemeken olcsóbb tanulni, mint itthon.

- erről tényleg nem érdemes, sőt egy disznópásztor tanfolyamot is sokkal drágább Münchenben elvégezni, mert ott kell élned hozzá.

2012.10.18. 00:27:38

@Ándi bácsi:" viszont a diák 1000 eurót elnyom egy hónapban igen szerényen"

ne bassz! Angliában élek, mesélj!
Én még ott leragadtam, hogy lázadtak a fiatalok, mert megnövelték a képzés díját.
Ja, csak hogy képben legyél: diákhitel így néz ki Angliában:
-a felvett hitel elég kell legyen a tandíjra, lakhatásra
-fizetni a diploma megszerzése után akkor kell, ha a delikvens elhelyezkedett
- a 3000 (!) font bruttó utáni rész max 50%-át törleszti havonta.
tehát az Angol állam közös befektetésnek tekinti a dolgot, biztos abban, hogy aki lediplomázik, az 3000 font felett fog keresni. Ha mégse, akkor vár.

LallyPop 2012.10.18. 00:37:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: És ez most hogyan jön ahhoz amit beszéltünk a kollégával?

Diákhitelről nem volt szó, csak arról hogy szerinte olcsóbb nyugaton egyetemet végezni. Hát nem. Viszont sokkal nagyobb adósságod van mire végzel. Persze nagyobb a kereset is, ha kapsz munkát. SPA- fiatalok 50%-a állástalan. És a kenyér nem 200 ft. És a lakás nem 10 misi, hanem 100 misi. Te is tudod ott élsz....:))

2012.10.18. 00:38:39

@Ándi bácsi:

Ország

Tandíj

Egyebek

Összes költség

USA

4400 - 11000 EUR

700 EUR

7900 - 14000 EUR

2.150.000 - 3.950.000 Ft

Kanada

2170 - 1200 EUR

500 EUR

4670 - 14500 EUR

1.260.000 - 3.915.000 Ft

Anglia

3860 - 8500 EUR

1100 EUR

9360 - 1400 EUR

2.840.000 - 4.265.000 Ft

Ausztria

370 - 800 EUR

800 EUR

4370 - 4800 EUR

1.179.000 - 1.296.000 Ft

Németország

500 EUR

750 EUR

4250 EUR

1.145.000 Ft

Ausztrália

2500 - 3300 EUR

640 EUR

5700 - 6500 EUR

1.539.000 - 1.755.000 Ft

Mondjuk érdekes a német tandíj.

2012.10.18. 00:43:28

@Ándi bácsi: Igen. És egy könyvelő 3000-4500 fontot keres, havonta. Mert kezdő.

A diákhitel meg azért érdekes, mert a kenyéren , ruhán kívül fedezi a költségeket.
A bachelor képzésnél is, csak az évi 15000 font fizetés feletti összegből kell törleszteni, 8 azaz nyolc százalékot!!!
25 év a futamidő, ha ez alatt nem sikerül visszatörlesztened, mert mondjuk nem kerestél évi 15 ezret, akkor bukta az állam!!!

Vazze, milyen tandíjról beszélsz? Amit fizet az állam???

LallyPop 2012.10.18. 00:45:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: Honnan linkelted?

Azért mert az egyebek azok havonta vagy évente vannak? Nem mind1. Pl. az USAban hogy oldod meg egy évre a kaját+szállást 700 euróért azt érdekes lenne tudni. Egy hónapra talán elég, egyebekre. Mo- ebből kijön az éves tandíj.

Nem akarom megmagyarázni hogy a külföldön tanulás hülyeség de ilyen árak mellett tuti hogy nem lesz tömegmozgalom.

2012.10.18. 00:51:49

@Ándi bácsi:" A jelentkező tanulmányai alatt a következő költségekkel számolhat:
kollégium egyágyas, saját fürdőszobás szoba, önellátással:
87 GBP/hét (Reading) , 108 GBP/hét London Ealing
A kollégiumi szállás egyszeri foglalási díja 350 GBP Readingben, 200 GBP Londonban.
(Ezt beszámítják az első trimeszter fizetésekor)

Diákok által bérelt lakás vagy önellátó családi elhelyezés: 70 GBP / hét

vendéglátó család, egyágyas szoba önellátással: 70 GBP / hét, félpanzióval: 100 GBP / hét

étkezés 40-60 GBP/hét

helyi közlekedés 15-20 GBP/hét

utazás költsége repülővel Londonba oda-vissza kb 20-60 000,-Ft alkalmanként (info: www.iranyanglia.hu)

munkába állás előtti regisztráció 70 GBP (opcionális)

a Big Ben teljes ügyintézése GBP 100 (Ez magába foglalja segítséget a jelentkezésben a UCAS rendszeren keresztül.
A UCAS rendszerben maximum 5 különböző felsőoktatási intézmény maximum 5 szakára lehet jelentkezni.)

A tandíj a három éves alapképzésben az angol és az EU-s diákoknak: 3145 GBP/tanév, de a teljes összegre diákhitel
vehető fel, amit a jelenlegi angol jogszabály szerint a diploma kézhez vétele után kell csak elkezdeni törleszteni, de igen kedvező kondíciókkal:

Csak azoknak kell elkezdenie a törlesztést, akiknek évi keresete túllépi
- diploma megszerzése után- Angliában munkahelyet találva a 15 000 GBP-t
vagy Magyarországon dolgozva a 9000 GBP-t.

A fenti összegek túllépésekor a törlesztő részlet éves viszonylatban a 15 000 GBP vagy a 9.000 GBP
felett álló összeg 9%-a

A diákhitel program csak 25 évre vonatkozik, tehát aki addig sem tud felmutatni ekkora jövedelmet,
törlik a tartozását, illetve, aki csak pl. a 20. évben tud belépni a rendszerbe, mindössze 5 évet fizet

Ez a finanszírozási mód csak alapképzésre (Bachelor degree) vonatkozik.

A magyar diákokra vonatkozó diákhitel rendszer hivatalos leírása angolul itt olvasható.
A TVU honlapján ugyanez itt található."

Figyelem, a MAGYAR diákokra vonatkozó szabályok.
Magyar érettségivel, sőt, még érettségi előtt lehet jelentkezni.
Ez a Thames Valley University
Egy a sokból.

LallyPop 2012.10.18. 00:51:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen elhiszem a könyvelőt. Azt is hogy nem nagy truváj 15000 fontot keresni évente.
Az én ismerőseim többnyire egyetem után mentek ki és egynek sincs olyan munkája ahol hasznát veszi a papírjának. Létbiztonság, nyugalom van de pont ugyanúgy egy szaros lakásért gürizik egész életében mint itthon, ha nem talál ki vmi okosat.

Az évi 30-40e fontos fizukra sokaknak csorog a nyáluk de azt egyik sem tudja hogy egy lakás 200-400, egy ház 0,5-1M font. Az arányok hasonlóak mint itthon, igaz több IPhonet kapsz a fizudért, sőt az még olcsóbb is. Fogorvoshoz meg hazajössz....:)

2012.10.18. 00:53:51

@Ándi bácsi: hogy oldod meg egy évre a kaját+szállást 700 euróért azt érdekes lenne tudni.

Csak a kaját.

LallyPop 2012.10.18. 01:00:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: 700/12 az 58 ojró. Valami hiba van itt mert annyiért nem San Diegóban de Mucsajröcsöge alsón a CBA-ban sem oldod meg a kaját..:)

Ez egy db. középkategóriás éttermi ebéd ára Frankfurtban. Gyanítom az USAban sem kajálsz egy hónapig ennyiért.

pupumpa 2012.10.18. 01:00:37

Ki ez a baromarcú "Poldi bá"?
Tényleg nem tudom, kevés cikket olvasok itt.
Hogy lehet mások hazugságait számon kérni úgy, hogy a szövegben hemzseg a hazugság, a ferdítés?
Ki nevezte "legutolsó ganénak" a brüsszeli politikusokat? Ki csúszik a lábuk előtt? Te vagy egy utolsó gané, hogy ilyeneket írsz.

"A vörös csillagtól Sólyom ostoba, kivagyi hídsétájáig.."
Sólyom Lászlóról, Magyarország volt elnökéről beszélsz?! Annál is kevesebb vagy, hogy lenyald a koszt a cipője talpáról, nehogy már pont az ilyenek merjék minősíteni.
És azt normálisnak tartod, hogy a vörös csillag ügyében minket marasztaltak el?!

2012.10.18. 01:01:51

@Ándi bácsi: Igen , és lakást tudsz venni 50 évre szóló hitellel, 5 % kamat mellett.
A műszaki cikkek a ruha jellemzően olcsóbb, a kaja valamivel drágább. 2,4 liter tej 1,15 font.
Kenyér 85 pence. van persze 2,50-ért is.
Banán, alma 0, 80 font.
Mondjuk másfélszer drágábbak. De könyörgöm, 3000 font az 1,050,000 forint!

És még egy: lehet, hogy házat 300-500 ezerért kapsz. de az értéke megmarad.

2012.10.18. 01:02:57

@Ándi bácsi: Nem tudom, mi a helyzet az USA-ban. Azt tudom, a hamburger 1,5 dollár.

LallyPop 2012.10.18. 01:03:15

Lényegamilényeg.

Nem kétlem hogy egy magyar egyetemista megél nyugaton, ha gazdag a család, vagy adósságba veri magát, vagy munkát vállal suli mellett.

De olyan kényelmes egyetemi élete mint itthon nem lesz.

2012.10.18. 01:05:13

@Ándi bácsi: Ugye, te se gondolod komolyan, hogy egy egyetemi menzán annyit kérnek el, mint ez hamburgi étteremben?

De inkább Angliáról kérdezz, azt látom élőben.
Ja, még egy apróság: ha van egy angol diplomád, a világ bármely pontján nyugodtan kereshetsz állást. A magyarokról ez elvétve mondható el.

LallyPop 2012.10.18. 01:06:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hehehe. Igen biztosan. Most voltam kint tavaly decemberben NYban, van 5ért kínai emberhúsos akciós feka környéken(de csak buliból mentünk be sokkal durvább mint a keleti döghús-árusai), vagy a Times Squaretől 10 percre 15-20 dodó/burger. Ne fárassz.

LallyPop 2012.10.18. 01:12:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: Semmi közöd az árakhoz ember soha nem hagytad el a kerületedet. Az adataidban kissé kételkedem ha szerinted meg lehet élni 700 euró=1000 dollárból kajatémában egy évig. Én azt mondom ennyi az éves magyar tandíj, és kb. egyhónapi kajapénz ott kint. Angliában is voltam, sőt a gugli is itt figyel. London kurvadrága, a többi nagyváros fele olyan kurvadrága, falun meg nem voltam de ott nincs meló sem és egyetem sem.

USAra visszatérve az egyetemi menza nem divat, ha van egyáltalán akkor gyorsétteremhez hasonlít. 5-10 dollárért vannak olcsó menük, de ez csak ebéd és nagyon sz*r ha már ettél 2x, harmadszorra nem fogsz inkább főzöl. Napi 20 dollár alatt nem lehet túlélni és ez CSAK kaja.

2012.10.18. 01:15:11

@Ándi bácsi: De olyan kényelmes egyetemi élete mint itthon nem lesz.

Bocs, ez eddig nem volt szempont.
Viszont lesz egy használható diplomája.
A magyar orvosnak is nemzetközösíteni kell a diplomáját, angol nyelvvizsgával, pedig a magyar orvosok igen keresettek.

Fordítsuk meg a tételt: ha valaki hazamegy egy akármilyen angol diplomával, szerinted hány állásinterjúról rúgják ki?
Más: Cambridge, Oxford, meg a Royal benne van a világ 20 legnevesebb egyetemében. Nincs a világnak olyan zuga, ahol ne kapna állást ilyen diplomával.
Más: konkrét tény, a Hertfordshire University
végzettei közül mindegyik angol érdekeltségű forma 1-es csapatnál dolgozik legalább egy.
Ugyanezen egyetem hallgatói részt vettek a Batman, a Trónok harca, az Avatar és a Harry Potter filmek digitális képi munkálataiban. Hallottál már bármikoris erről az egyetemről?
Szerinted nem mutat jól a CV-ben, hogy résztvettem tanulmányaim alatt a következő projektekben...

2012.10.18. 01:17:19

@Ándi bácsi: "sőt a gugli is itt figyel."

Akkor miért nem használod?

2012.10.18. 01:20:37

@Ándi bácsi: Tehát mégegyszer: USA nem ismert számomra. Egyszer voltam, a költségeimet nem én álltam.
Anglia eléggé ismerős, mondjuk a hatfield -i egyetem naponta útba esik.

LallyPop 2012.10.18. 01:26:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nézd elismerem hogy jobb egy kinti diplma, ha az a cél hogy multirabszolga legyél egész életedben, igaz az bárhol a világon. Azt is hogy kényelmesebben fogsz élni anyagilag kint mint itthon.

De én másképp gondolkodom. Céget kell építeni, sajátot, nem managerkedni, rögtön suli után lehet kezdeni. Minek életrajz? Ki a túró jár interjúkra? Ez 10 év alatt már(sima kereskedőcég) kinövi magát és sok külföldi kapcsolata lesz és minimális munka mellett egzisztál. A net miatt külföldre is elad/vesz/embereket alkalmaz. Mindegy hol élsz közben. És akkor a cambridgi diplomás éppen előléptetésért fog kuncsorogni a Procter and Gamblenél, aminek az lesz a feltétele hogy akkor 2 évre menjen régióvezetőnek Kuala Lumpurba. Fizetésért.

Nem mondom hogy a példám könnyü, nem az. Könnyebb rosszul csinálni mint jól. De sokkal sokkal nagyobb szabadsággal jár mint a hagyományos járjiskolába-tanuljjól modell.

LallyPop 2012.10.18. 01:27:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: komoly honlap 2 éve volt frissítve sima közvetítő ügynökség(volt).

2012.10.18. 01:29:46

@Ándi bácsi:" Céget kell építeni, sajátot, nem managerkedni, rögtön suli után lehet kezdeni"

Na, itt fejeztem be. Röhej. Tudom, miről beszélek. Nekem négy volt. 3 kft, egy bt.

2012.10.18. 01:31:18

@Ándi bácsi: Te meg semmire sem hivatkozol, csak a saját hülyeségeidet hajtod, zéró tapasztalattal, minden adat nélkül.

LallyPop 2012.10.18. 01:35:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: Elég sok ember van Mo-n aki 1 misinél többet keres a cégéből, itthon(Igazából ezt az 1 misi környékét Pesten megkapja egy jó alkalmazott szakember is jó szakmában 5+év tapasztalattal). És nem ugrál másnak. Nekem ez teccik, de nem kötelező. Lehet menni interjúkra.

2012.10.18. 01:38:13

@Ándi bácsi:
Tessék, egy friss:minerva-campus.hu/intezmeny_kereso/details.php?id=6

" Ez tévedés!

A költségek akár nullára is csökkenthetők!

Lehetőségek:
•Tandíjmentes képzések
Számos külföldi oktatási intézmény kínál tandíjmentes képzéseket.

•Ösztöndíj
A legtöbb országban tanulmányi eredmény és szociális helyzet alapján állami vagy egyetemi ösztöndíjhoz juthatsz.

•Állami támogatás
Egyes esetekben külföldi diákok is igénybe vehetnek állami támogatásokat.

•Diákhitel
Külföldi tandíjköteles képzéshez diákhitel vehető fel a tandíj fedezése céljából a képzés országában (sok esetben a magyarországinál kedvezőbb feltételekkel).

•Diákmunka
Az Európai Unióban a magyarok munkavállalása nem engedélyköteles. A diákmunka órabére a magyarországi 2 euróval szemben 5-15 euró Nyugat-Európa országaiban. Legtöbb esetben az oktatási intézmények is segítik diákjaik munkához jutását."

LallyPop 2012.10.18. 01:43:22

@Ándi bácsi: Ja és az 1 misi még Pesten is 3xannyit ér mint Londonban, de ingatlanban számolva legalább az 5xösét. Persze tudom kapsz kint 50 évre hitelt 5%-ra úgyhogy utána már sejehaj. Főleg ha veszel valami szép otthont ami 10 év múlva nem ér annyitmint a jelzálog rajta(Igaz Angliában még nem pattant el a lufi de az Ireknél pl. már igen). Ugy szép az élet.

2012.10.18. 01:44:18

@Ándi bácsi: Ja, majd a NAV-hoz. Aztán megállapítanak egy becsült bevételt, ami után nem adóztál. A tények nem nagyon zavarják őket.
Én ezért léptem.
Úgy érezték, hogy éves 800 milliós bevételnél 5,5 millió igazán kibírható büntetési tétel.
Hát nem, Megfellebbeztem. Megnyertem, de nem kívánom senkinek azt az időszakot. Még abban az évben eladtam a kft. Meg a következőben a másik kettőt. A Bt meg végelszámolásba ment, simán belekerült 400 ezerbe, míg bezártam. Mikor megtudta a NAV, hogy nem tartózkodok Magyarországon, mindjárt találtak egy 200 ezres tételt, hogy fizessem be, mert csak, Ha nem, kicsúszok a határidőből, ilyenkor a fellebbezés nem halasztó hatályú, és kezdhetem elölről, majd fél év múlva. Azt bánom, hogy nem hagytam fa-ba fordulni.

2012.10.18. 01:48:17

@Ándi bácsi: Ábrándozz csak nyugodtan, a lényeg, hogy Magyarországon nem durran ki az ingatlanlufi. Hogy nem szűnik meg több vállalkozás, mint amennyi alakul. Hogy a munkabér után nem kell mégegyszer ugyanannyit fizetni az államnak.
Hogy a vállalkozásból legálisan kivehető jövedelmed nem 5% körüli. (osztalék)
Biztosan lesz hosszú távra piacod is, meg tőkéd, hogy finanszírozd. Hitel meg nem kell, hisz a vállalkozások annyi jövedelmet termelnek legálisan, hogy abból futja a fejlesztésekre.
Vénségedre naiv maradtál.

LallyPop 2012.10.18. 01:49:58

Lehetőségek:
•Tandíjmentes képzések
Számos külföldi oktatási intézmény kínál tandíjmentes képzéseket.

- eddig azt hittem egyetemekről beszélünk. De mint mondtam a tandíj 1 dolog és nem a legdrágább dolog amit egy diák fizet.

•Ösztöndíj
A legtöbb országban tanulmányi eredmény és szociális helyzet alapján állami vagy egyetemi ösztöndíjhoz juthatsz.

- Hurrá pont mint itthon.

•Diákhitel
Külföldi tandíjköteles képzéshez diákhitel vehető fel a tandíj fedezése céljából a képzés országában (sok esetben a magyarországinál kedvezőbb feltételekkel).

- Ja itthon minek kéne hitel?

•Diákmunka
Az Európai Unióban a magyarok munkavállalása nem engedélyköteles. A diákmunka órabére a magyarországi 2 euróval szemben 5-15 euró Nyugat-Európa országaiban. Legtöbb esetben az oktatási intézmények is segítik diákjaik munkához jutását."

- Ez így van egy beugró a dizsibe ugyanígy aránylik magyar-külföld viszonylatban.

LallyPop 2012.10.18. 01:55:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: És mit kezdtél kint így őszülő ex-gyárosként? Mert a blogokon aktív vagy, van wifi a parkban?....:))

2012.10.18. 02:30:15

@Ándi bácsi: Figyelj, elfogytak at érveid. Már személyeskedsz.
sg1 2 as keress rá a gugli map-on.
Itt dolgozom.
Nyárig egy magyar cég szerződésével, magyar munkavállalóként. Aztán átnyergeltem.
Miért érek rá? Mert vannak projektek, asmikor nem. Aztán meg futnak a dolgok, és csak akkor kell összekapni magam, ha valami visszakerül, változtatásra.
Vannak ismerőseim a környéken. Magyarok. Orvos a Luton-Dunstable Hospital-ban, kutató az Astra Zeneca-nál.
Egy mérnök srác, aki valamiért a Tesco -nál dolgozik (központ) Welwyn Garden City-ben.
Szóval kösz, jól megvagyok.

2012.10.18. 02:44:21

@Ándi bácsi: Egyébként meg ha hülye vagy, a te dolgod. Nem erről beszélgettünk. Kár, hogy nem látod át, hogy van némi különbség a magyar és angol diákhitel között. A magyart mindenképp törleszteni kell, az angolt csak bizonyos fizetés felett.

És az élet Angliában olcsóbb, ha nem étterembe jársz, nem dohányzol, nem kocsmában iszod a sört.

Csak érdekesség: Nike póló 8 font, cipő 46 font (2013-as modell, ilyentájt hozzák ki)
Mark's & Spencer zokni 1,4 font (ezüst szálas, a szagok ellen)
De vettem 1 fontért sima fehér pólót, kicsi angol emblémával.
Öltöny 40 font.
Egy kiló sertéshús 3 font.
Üzemanyag: 1 liter benzin 1,37 font
Szerencsére, mert nem Stevenage-ban lakom, a bejárás miatt leírható (igen, az alkalmazott is leírhatja a személyi jövedelemadójából, helyesebben visszaigényelheti).
2,5 font / 10 mérföld
Bor (spanyol, californiai, dél-afrikai, chilei, francia)
4 font.
Burgonya, mosott 1 font 1,3 kiló.
tojás 1,50 12 darab
csoki 100gr 0,45 font
Whiskey 14-22 font
( van tescos, az 9 font)

2012.10.18. 02:46:08

@Ándi bácsi: Szeretném felhívni szíves figyelmedet, hogy bizonyos körökben az egyetemet(is) oktatási intézménynek nevezik.

2012.10.18. 02:47:09

@Ándi bácsi: Ja, és nem vagyok ex-gyáros, mert nem gyártottam soha semmit. Tudod, az eszéből is meg tud az ember élni.

nemecsek ernő áruló 2012.10.18. 06:12:24

@Ándi bácsi: Hülyeségeket beszélsz. Az EU nem erőltet semmit, csak azt, hogy ne költsünk többet, mint amit beszedünk.

Csacsicska 2012.10.18. 06:39:08

Egyszer fizetni kell a beígért sallerekért... ez előre borítékolható volt. Az EU-ban nem hülyék ülnék (ellentétben a magyar kormányzattal) - a kettős beszédnek ez az ára. Nem lehet egyszerre fújni az EU-ra és ugyanakkor ácsingózni a pénzére. Az EU most már kifejezetten Orbán rendszere ellen van, szinte "könyörög" a magyaroknak, hogy hajtsák el Orbánt és elmebeteg csapatát - csak hát nincs értő fül itthon. Ahogy ezt Kertész Ákos nagyon pontosan definiálta korábban.

McDobbent 2012.10.18. 06:42:21

@nemsirunk: ne csak balos hireket olvass. Igy nagyon beszukultnek mutatkozol.

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 07:48:56

Kampány van, EU ellenes retorikával pedig mindig is nagy tömegeket lehetett összegyűjteni. Talán nem véletlenül...

Mi ebben a meglepő?

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 07:52:46

@Csacsicska: Ja, csak a javunkat akarja. De mi nem adjuk oda :)

nemsirunk 2012.10.18. 07:56:26

@McDobbent: Ha akarnék sem tudnék kizárólag a "balos" hírekből tájékozódni, miután a média 99,999%-át kézivezérléssel irányítja a Párt és a Vezér, mindenhonnan a hazug és aljas kormánypropaganda fröcsög.

nemsirunk 2012.10.18. 08:04:54

@Csacsicska: Emlékszem Orbán undorító és öntelt képére, ahogy bejelentette a sallerokat.

Itt a videón látni:
www.youtube.com/watch?v=wQqdcDEQ3FA

Nekem nagyon tetszik, ahogy az EU is beviszi a maga gyomrosait a kis parasztnak! :)

Milyen alapon távolodik ez a köcsög Orbán az EU-tól, ki hatalmazta fel arra, hogy lassan tényleg a kilépést hozza szóba? Nem érdekli, hogy népszavazás döntött a kérdésben, csak az számít neki, hogy az ő mérhetetlen egóját megsértették.

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 08:15:41

@nemsirunk: A felhatalmazást jobb, ha nem hozzuk szóba...

45,62% ment csak el szavazni, az utóbbi idők mainstream nyilatkozataiból pedig tudjuk, hogy nem nem szavazók is ellene vannak az adott dolognak. Pl szerintük a mostani a kormánynak, de ezt a logikát továbbvíve az EU-nak is.

Az EU-ra összesen 3 056 027fő szavazott, ez 30,56%-a a teljes lakósságnak. Ez még egy harmad sincs!!

(adatok forrása: www.valasztas.hu/hu/ovi/47/47_0.html)

bepe22 2012.10.18. 08:30:55

@RozsaNiki: Kérdés, hogy gazdasági erőnk és megbízhatóságunk elegendő lenne-e erre?

nemsirunk 2012.10.18. 08:35:42

@Névtelen Betelefonáló: De hozzuk csak szóba a felhatalmazást! Ugyanis az a népszavazás egy VALÓDI felhatalmazás volt a belépésre. Nagyon helyesen egy ilyen súlyú kérdésben egy VALÓDI népszavazást írtak ki, nem egy begőzölt, önmagát mindentudónak kikiáltó kis senki erőltette rá a népre az akaratát. Mindenkinek jogában állt elmenni szavazni, lehetősége is volt rá és nem külföldiekkel szavaztatták meg a kérdést (mint a mostani választási törvény esetén), a szavazata valóban számított. Most ilyen súlyú döntések előtt maximum egy szánalmas és teljesen hiteltelen "konzultációt" folytat Orbán a népével (már ha nem egy este eldönti önmaga), aminek még a hamisított eredményeit sem merik közzétenni, és erre a "felhatalmazásra" alapozva írnak akár új alkotmányt is.

felcsutisuttyo 2012.10.18. 08:55:23

@kvadrillio: nem megy ez majd sehova...örül ha életben hagyja NÉP.....

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.18. 09:00:03

Kurvára nem fogunk kilépni az Euból ezt mindenki tudja. Abban a pillanatban bedőlne az ország,mint a szar. Mondjuk ez a Kedves Vezetőt és bandáját nem izgatná, de az igen, hogy a haveroknak nem tudná osztani a Közgép,akarom mondani a közpénzt.
Nagyon fosni se kell, 14-ben el lesznek ezek zavarva a picsába.
Egyébként a Fityesz nem csinál mást,mint megint a Jobbik kampányát nyúlja.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.18. 09:00:35

@NGL: hu bazmeg, mit ne mondjak, nagy életcél kitenni olyan blogokat, amire legtöbben csak azt kommentelik, hogy "de szar".

ha jókat tennének ki, többet olvasnék, meg is osztanám, és az hozna pár száz olvasót csak általam.

ráadásul én nulla reklámra kattintok.

veracity 2012.10.18. 09:01:37

Nem túl bonyolult ez.
Egyensúlyban kell tartani a költségvetést és közben fizetni a hitelekt is. Ez nyilván csak úgy megy, ha elvon a költségvetés valahonnan. Et megszorításnak szokás nevezni. Lassul az EU országok gazdasága, így mi se növekszünk. Nincs segítség a költségvetésünknek. Jönnie kell a megszorításoknak.

A Fidesz kormány tűzzel vassal igyekszik elkerülni a válsztók direkt megszorítását. Mert nem akar bukni 2014-ben. A liberális-szocialista ellenzék egyetlen esélye 2014-re pedig az, hogy ha rákényszerül a kormány a választó polgárok megsarcolására. Ezért minden erővel azon vannak, hogy végre lépnie kelljen valami nyilvánvaló megszorítást a kormánynak az emberek ellen.

Ez a társasjáték zajlik már évek óta. Most a kormány megint megszívatja a bankokat, ahelyett, hogy 3 %-al csökkentené a nyugdíjakat vagy legalább csak az szja-t emelné meg. Ez a bank basztatás teljesen elfogadhatatlan az ellenzéknek. Ez ugyanis nem vesz el szavazatokat 2014-ben a Fidesztől. Ezért háborog a jó liberális ellenzék, ezért dühösek a szocialisták.

Persze, minden megszorító lépés visszahat az emberekre is. A bankadó sem kedvez a gazdaságnak és így az embereknek sem. De ez nem mozgatja el a szavazókat a Fidesztől az ellenzék felé. És ez fáj a szociknak, a libsiknek.

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 09:08:12

@nemsirunk:
"Ugyanis az a népszavazás egy VALÓDI felhatalmazás volt a belépésre."
30,56%. Ha ezt leszűkítjük a választóképes emberekre, akkor 38%. Egyik se túl sok, ugye érezzük?

"Mindenkinek jogában állt elmenni szavazni"
2010-ben is mindenkinek jogában állt elmennie, mégis megkérdőjelezik a választáson szerzett felhatalmazást.

"lehetősége is volt rá és nem külföldiekkel szavaztatták meg a kérdést"
2010-ben még nem szavazhattak a határon túliak (az egy másik, nem ide tartozó dolog, hogy aki őket lekülföldizi az is szép szegénységi bizonyítványt állít ki magáról...), és így lett meg a 2/3, amit ennek ellenére vitatnak.

"a szavazata valóban számított"
2010-ben is mindenkinek számított a szavazata, és mégis megkérdőjelezik a 2/3-ot? Vagy tudsz valami konkrét esetet?

Lehet azt mondani, hogy a népszavazás megfelelt minden jogi követelmények, és az akkor (és szerintem most is) érvényes szabályok szerint ez megfelelő felhatalmazás. Még az is lehet, hogy így van. De akkor mi is ez a magyarázkodás a 2010-es választásokról? Jogi értelemben az is megfelelt minden szabálynak, és mégis 2 éve azt hallgatjuk, hogy az egész lakósságnak csak ennyi meg annyi százaléka, és nem is ment el mindenki. Aki nem ment el, az biztosan... Hogy is van ez?

Egyenlő mércével mérjünk, ha kérhetném. Nekem mindegy melyikkel mérünk, de legyen már ugyanaz mind a két esetben...

Kepa 2012.10.18. 09:16:45

Az nagyon jo lesz, le lehet zarni a hatarokat es bevezetni a Fabatkat ! Akik itt maradnak, majd eltetik a Zsebdiktatort. Szep jovo.

Kutchek (törölt) 2012.10.18. 09:22:33

A fidesz az elvesztett szavazóit nyilván nem fogja tudni balról vagy középről pótolni. A jobbik meg alapból utálja az EU-t, onnan lehet utánpótlást szerezni.

Csak éppen nem ártana, ha tudnánk mi újság a nagyvilágban.
A Békemenetes buszokat ki kellne irányítani Ausztriába, Belgiumba, de akár Spanyolországba.
Tessék, innen akarunk kilépni!
Majd utána egy turnét szervezni a Vajdaságba, Kárpátaljára.
Tessék, e van az EU-n kivül!
Mert, hogy nem Svájchoz vagy Norvégiához fogunk konvergálni az hétszentség.....

HgGina 2012.10.18. 09:30:08

Milyen szórakoztató, amikor az egyik hülye ekézi a másik hülyét. Miközben mindkettőt be kéne zárni abba a k..va megszüntetett sárgaházba!

HgGina 2012.10.18. 09:32:43

@Kutchek: USA, Kanada, Kuwait, Svájc, Liechtenstein, Andorra, San Marino, ... csupa nyomorgó EU-s ország, mi?

Kutchek (törölt) 2012.10.18. 09:50:46

@HgGina: És ezekkel közül melyik az amelyik Magyarországhoz hasonló társadalmi, gazdasági berendezkedéssel bír?

Liechtenstein, Andorra, San Marino - kb. század akkor a "országok" mint mi, századakkora problémákkal.

Kanada, Kuwait - az egyik egy fél kontinens kurva sok terémeszti erőforrással, a másik alig nagyobb mint a Tiszántúl kb. egymilliószor annyi kőolajjal.

Svájc - kicsit másképp alakult az elmúlt 500 év ott is meg itt is.

USA - komoly? :) Amúgy ott is sok kisebb állam fogott össze, hogy messzebbre jussanak. Valamiért sem Iowa sem Idaho nem akar kilépni.

Amiket mondtál az olyan mint "almát a körtével".

Hozzánk hasonló kelet-európai államokat nézz meg.
A 2/3-a az EU-ban van a maradék meg oda igyekszik. Kivéve talán Belarusz meg a Dnyeszteren Túli Köztársaság....

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 09:53:35

@Kutchek:
"Csak éppen nem ártana, ha tudnánk mi újság a nagyvilágban.
A Békemenetes buszokat ki kellne irányítani Ausztriába, Belgiumba, de akár Spanyolországba.
Tessék, innen akarunk kilépni!"

Ja, ha EU tagok lesztek, akkor nektek is olyan jó lesz, mint Ausztriában. Ha jól számolom, 8 éve tagok vagyunk. Úgy élünk? Nem.
Újabb lufi pukkadt ki, lapozhatunk...

Kutchek (törölt) 2012.10.18. 10:06:35

@Névtelen Betelefonáló:

" ha EU tagok lesztek, akkor nektek is olyan jó lesz, mint Ausztriában"
Ez eredetileg úgy volt, hogy "lehet-e Bécsben cukrászdám." És már akkor hülyének nézték, aki kérdezte.

8 év alatt 50 év lemaradást behozni? :)
Ha ilyenek az elvárásaid akkor Matolcsynak már 6 hónap után ki keleltt volna húzni az országot szarból.

Ha megnézed, hogy hányadikok voltunk a térségben 10 éve és megnézed hányan húztak el azóta mellettünk, akkor rá kell jönnöd, hogy nem az EU-ban van a hiba, hanem bennünk.
Ha a többi 10 ország tud élni a lehetőséggel, mi pedig nem, akkor tényleg kell egy bűnbakot keresni! :)

Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 10:11:40

@Kutchek: "Ha megnézed, hogy hányadikok voltunk a térségben 10 éve és megnézed hányan húztak el azóta mellettünk, akkor rá kell jönnöd, hogy nem az EU-ban van a hiba, hanem bennünk."

Amikor beléptünk, akkor az akkori belépők között elsők. Most utolsók. A többieknek biztos nem volt pannon pumájuk...

Kutchek (törölt) 2012.10.18. 10:22:22

@Névtelen Betelefonáló: Tehát az EU tehet róla?
Vagy a mi vezetőink, illetve azok akik megválasztották?

MovieCraz1 2012.10.18. 14:36:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: Halika ! En is arra lakom , kozel Hatfieldhez , Stevenageben . Van egy franko kis kinai etterem a Galeriaban , a Real China , voltam ott parszor :D ...
Tudunk valahol dumalni , email , vagy viber ? stb ...

csaoka

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.18. 21:15:18

Ti hülye kilépéspártiak!

Menjetek el a legközelebbi óvodához! 90% felettti eséllyel uniós pénzből lett rendbe hozva. Esetleg a nullából felépítve.

Pest megye budai oldalán Budapestet nem számítva alábbi településeken lett felújítva az óvoda (bölcsőde, iskola. Nem teljes a lista)
Új építés nulláról:
- Zsámbék
- Diósd
- Nagykovácsi
- Biatorbágy
- Budaörs
- Telki
- Törökbálint

Felújítás
- Tök
- Sóskút
- Dunabogdány
- Perbál
- Budakeszi
- Törökbálint
- Érd
- Százhalombatta
- Tárnok

A felújítás sok esetben azt jelenti, hogy a régi helyére építettek egy újat.

.

A sor tetszőlegesen folytatható.

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.23. 12:40:26

@nordas: rosszul tudod..
Ugydonti referendumot kellene kiirni..
S gond ott van hogy a zalkotmanyban benne van hogy "ervenyben levo nemzetkozi szerzodesrol " nem kehet nepszavazast kiirni.
süti beállítások módosítása