A magyar kormány ismét szorít a présen. Már nem keres új alanyokat, az eddig "bevált", ideológiailag is megalapozott módon a bankokra és a multikra hárít nagyobb terheket, s úgy tesz, mintha a változások az emberek széles tömegeit "szinte nem is érintenék".
Matolcsy György szerdai sajtótájékoztatójában két dolognak szánt nagy szerepet: annak, hogy mindenről az EU tehet és annak, hogy az intézkedések mi mindenre NEM terjednek ki. Utóbbira felesleges szót vesztegetni, részben, mert az állítás nem teljesen igaz, részben, mert éppen emiatt jöhet egy-két hét múlva az újabb csomag.
Ami az elsőt illeti: Brüsszel nem fogadta el a hiány eltüntetésre tett magyar javaslatot, mert azt szakmai szempontból irreálisnak tartotta. Erre most megfejeljük az irreális tételeket és az eddigi összegek áthúzásával nagyobb számokat írunk be. Ez így majd biztos rendben lesz. Ha meg nem, akkor még inkább rohadjon meg az EU.
Sem az adott szó, sem az írásos megállapodás nem számít, ha a bankoknak nem tetszik az újabb einstand, lehet menni Brüsszelbe panaszkodni. Nem érdekes, hogy totálisan megbénul a hazai hitelezés, aki még magyarországi befektetésben gondolkodott külföldön, újabb logikus érvet könyvelhet el amellett, hogy nagy ívben kerüljön el minket, mert itt kéthetente hazudtolják meg saját magukat a döntéshozók.
Ha "nekünk lesz igazunk", akkor a pedagógus-béremelés se lesz elhalasztva - kommunikálja a kormány, mintegy megalapozva döntéseinek, szándékainak hitelességét Brüsszel felé. Kezd visszaütni a kettős kommunikáció, az, hogy itthon a legutolsó ganénak nevezik az uniós politikusokat, kint pedig csúsznak-másznak a lábuknál. De hát tudhatták, hogy ez hosszú távon nem megy!
Matolcsy és Orbán folyamatosan, lépésről lépésre, intézkedésről intézkedésre szorította be magát egyre lehetetlenebb helyzetbe. Lassan ott tartunk, hogy a mundér becsületének védelme visszafordíthatatlan lépéseket kényszerít ki vezetőinkből, ahogyan azt kicsiben már régóta próbálgatják ebben a Magyarországnak (volt Magyar Köztársaságnak) nevezett kis laboratóriumban.
Ha az EU nem fogadja el ezt az újabb csomagot sem abban a névértékben, ahogy a magyar kormány számol, vagy ha elfogadják, de közben kiderül, hogy ez is kevés, akkor nem marad más hátra, mint a kilépés az unióból? Hiszen Orbán és Matolcsy folyamatosan panaszkodik Brüsszelre, a kettős mércére, arra, hogy minket ott nagyon nem szeretnek brühühü. Még a bírósági ítéleteknél is mindig addig csűrik-csavarják, amíg aztán végül mi leszünk a hunyók. A vörös csillagtól Sólyom ostoba, kivagyi hídsétájáig - és borítékolni lehet a további, nagy anyagi és presztízsértékű vereségeket...
A miniszterelnök már a kevesebb mint két hete meghirdetett "nem megszorító" csomagnál is közölte: az EU nélkül a fele is elég lett volna. Most meg még ez is kevés. Lehet, hogy nagyjaink tényleg az EU-ból történő kilépésünket készítik elő, módszeresen?
A folyamat egyre gyorsul, a károk helyrehozhatatlanok lesznek.
FEJEZZÜK BE A MÚLTAT - Milla-tüntetés október 23-án
A kormány az EU-kilépést készíti elő?
2012.10.17. 13:16 Poldi bá
149 komment
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.17. 17:25:03
nem, ez hülyeség.
nem tudom, az index miért az ilyen hülyéket emeli ki. a cikkben semmi érdekes dolog nincs, csupa lejárt lemez, közhely. aztán a szerző érezte, hogy ez nem lesz elég érdekes, odakanyar0tott egy éktelen baromságot, meg kitette a c0mbe.
a hülye index meg benyalta
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.17. 17:26:34
Nem lenne kire fogni a saját sikertelenségét. Az összes parasztvakító beruházás, amivel 2014-ben nyerni akarnak, EU-s pénzből épül. A Közgép is abból kapja a megrendeléseket...
zsg? 2012.10.17. 17:33:13
Ez hülyeség (bocs). A szakmailag átgondolatlan, dilettáns, kapkodó, hazudozással gazdagon fűszerezett katyvaszban rendszert, netán stratégiát keresni felesleges időtöltés. Naivitás.
Ezek ennyit tudnak. Ennyire bénák, sőt, a bénaságukat kommunikációs káosszal kiemelő balfaszok, akik talapzatra emelik az ostobaságot.
dr kíváncsivagyok 2012.10.17. 17:37:30
De hiszem minden eddigi két és fél év alatt hozott döntésük erre irányul !!!!! A Nagy Nemzeti Magyarországról.....
dr kíváncsivagyok 2012.10.17. 17:43:59
"A jelenlegi megszorítási csomag továbbra is a növekedés lehetőségét ássa alá és az államszocialista berendezkedés irányába mutat."
Egy kis kiegészítés : Nem (csak ) Államszocialista ,...hanem NEMZETI (ÁLLAM)SZOCIALISTA irányba halad Orvbán !!!
dr kíváncsivagyok 2012.10.17. 17:44:45
...és hogy kik a Nemzeti Szocialisták ?? na kik ??
Zuzu Petás 2012.10.17. 17:56:13
piefke 2012.10.17. 17:57:14
progressziv.blog.hu/2012/04/19/orban_jatszmaja_nem_kell_imf_ki_az_eu_bol
nordas 2012.10.17. 18:09:39
Orbán amúgy egyértelmű h nem akar kilépni, hisz az eu a mumus, akire lehet mutogatni, és rákenni a sikertelenséget. Mily szép is, már csak 6 napot kel aludnunk és biztos hallunk valami fergeteges beszédet a szuverenitásról, a nyugat alkonyáról és a gyarmatosítókról....
Mariann19 2012.10.17. 18:11:34
Ez a kijelentés az ország belső és külső önállóságára tesz célzást bizonyos ambiciók érdekében.
Politológusok a hír kapcsán módot látnak arra, hogy a 2014-es választások előtt az elnöki rendszer bevezethető, annál is inkább, mert nem népszavazáshoz kötött, a parlamenti többség pedig simán megszavazza.
Kérdés, hogy a bevezetendő rendszer elemei mennyire illeszkednének bele az eu szabályrendszerébe. Amennyiben nem, lehet hivatkozni az ország érdekeire, melyeket az eu gátol, ezért kiléphetünk.
Orbán Viktor nehezen tűri döntési szabadságának korlátozását és felügyeletét, ezért nem tűnik valószínűtlennek kilépési szándéka.
Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 18:12:53
pistola 2012.10.17. 18:17:44
Nagyon nem szeretném itt hagyni a hazámat, de túl rövid az élet ahhoz, hogy egy ilyen ótvarparaszt dilettáns nyomorult banda azt a keveset is végleg tönkretegye.
Nem is beszélve az utódaim jövőjéről (majd ha lesznek).
magyar ember teli szájjal 2012.10.17. 18:26:49
bepe22 2012.10.17. 18:34:02
Martian (törölt) 2012.10.17. 18:39:26
nemsirunk 2012.10.17. 18:44:00
lima31 2012.10.17. 18:45:37
"ótvarparaszt dilettáns nyomorult banda"
Nem maguktól kerültek oda ahová....
Pelso.. 2012.10.17. 18:57:19
LallyPop 2012.10.17. 19:05:33
Mondjuk azt nem értem mi fáj, majd te fogsz fizetni helyettük?
jjoey 2012.10.17. 19:10:58
a mila meg szánalmas, azon vitáznak az "ellenzékiek", hogy gordonapus kell-e vagy sem. van vki más? elő a farbával, nincs? "kuss, barla igazodj!"
jjoey 2012.10.17. 19:12:03
NGL 2012.10.17. 19:12:10
Fufo 2012.10.17. 19:14:22
LallyPop 2012.10.17. 19:15:58
Fufo 2012.10.17. 19:21:48
Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.17. 19:22:16
Egy megbízható szombathelyi ismerősöm mesélte, hogy a kormány jelentős erőket csoportosított át a nyugati határszakaszra. Állítólag 41 000 ágyú, 6500 nehéz harckocsi, 5000 repülőgép és 2 millió katona várja teljes harckészültségben Orbán parancsát.
Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.10.17. 19:22:53
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.17. 19:23:51
/manens 2012.10.17. 19:24:22
Merthogy eddig csak az alsó rétegekről nyúzzák, nyúzták le a bőrt. Rajtunk már nics több, csak az ő pofájukon !!
/manens 2012.10.17. 19:25:58
LallyPop 2012.10.17. 19:26:06
2012.10.17. 19:41:15
Fufo 2012.10.17. 19:53:58
tamatomi 2012.10.17. 19:58:19
béla a görög (törölt) 2012.10.17. 20:10:52
ez van. Nem kellett volna éveken át mindent ellenezni, nem kellett volna feudális klienturát épiteni, nem kellett volna államositani, mindenkibe bele kötni, mindenkit hülyének nézni.
Most elkezdődik a prés. Lehet mutogatni az EU-ra, de körberöhögöm őket.
Kilépni az EU-ból? Ismét vámokat fizetni? Magyar mezőgazdasági termék ott fog rohadni? Drágán termel a vámtól még drágább lesz? Lelkes parasztok biztos még lelkesebben fognak trágyadombra termelni... Azért is az EU lesz a hibás? És majd szép békésen lógó gatyával fogják megint nézni a népek az EU országokat? De büszkék lesznek arra, hogy magyarok? És majd büszkék lesznek a milliárdosaikra akik ugyanannyi adót fizetnek arányosan mint ők? Csak ők közmunka után a milliárdos meg közfoglalkoztatás után?
kvadrillio 2012.10.17. 20:13:07
OTT LEHET ORRBA-SZÁJBA PÁVÁSKODNI ÉS HÜLYESÉGEKET OKOS FIZIMISKÁVAL ELŐADNI.......
hová is tudna e nélkül elhelyezkedni ?????.....
hisz nem ért semmihez, csak a hegyi-beszédekhez !
Mariann19 2012.10.17. 20:24:00
A Fidesz túlhatalma korlátoz minden olyan szándékot, melyet az állampolgárok követelnek.
Az eu sem tud közbelépni, mivel a választási 2/3 a magyar nép akaratát fejezi ki és jogi értelemben ez még érvényes, függetlenül attól, hogy jelenleg az elutasítottsága már nagymértékű.
Romániában Pontát hasonló kormányzati döntései miatt elmarasztalták, mert nem feltételeztek mögötte népakaratot.
Úgy tűnik, nincs lehetőség a helyzet megoldására.
torró 2012.10.17. 20:28:01
műproli 2012.10.17. 20:28:44
műproli 2012.10.17. 20:31:03
Hát persz hogy nincs mer aszt is hazavágta ez a Zorbán!!
LallyPop 2012.10.17. 20:37:03
Nekünk van esélyünk, 20 éve is nagyot fordult velünk a világ, Nyugatnak nehezebb, ők 70 éve nem változtattak semmin. És most nem akarják látni hogy ami volt nem jön vissza soha többé.
túrós_rudi 2012.10.17. 20:43:51
Anti IQ.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.17. 20:55:26
kvadrillio 2012.10.17. 20:56:10
SzkB
2012. október 17., szerda 17:22 | [3 órája frissítve]
|
A Bokros-csomag közel dupláját kapjuk az Orbán-kormánytól két év alatt. A megszorítások a GDP 9 százalékát is meghaladhatják, átlépve a 2700 milliárd forintot, amiből csak erre az évre 2000 milliárdnyit jelentettek be. Az elmúlt másfél évben átlagosan negyedévente kaptunk egy csomagot."
...EZ AZÉRT VAN ÍGY.., MERT ORBÁN MINDIG IS NAGYON SZERETETT VERSENYEZNI, ÉLNK BENNE A VERSENYSZELLEM, BEFUTÓKÉNT SZERET PILLOGNI-VILLOGNI..., A ZEMBEREK FÖLDBETAPOSÁSA ÁRÁN IS, CSAK EBBŐL A VÉGÉN AKKORA HASRAESÉS LESZ, MINTHA A TUNGUZ METEOR SZÁNTANÁ VÉGIG ŐT......
LallyPop 2012.10.17. 21:05:25
Azzal ne foglalkozzunk hogy a világ a 2. vh óta legnagyobb visszaesését éli át MOST, nem Bokros alatt.
Azzal ne foglalkozzunk, hogy a cikk semmit sem említ a BCS számaiból, és nem lazán elfelejti hogy a mai forint a 1995ös felénél kevesebber éri el.
Azzal se foglalkozzunk, hogy a cikk elfelejti, hogy az ÁLLITÓLAGOSAN a GDP 9%-ának megfelelő megszorítás ugye 3 év alatt következik be, a GDP szám pedig éves. De indexre amúgy megfelel a cikk.
nyomasek 2012.10.17. 21:21:37
3dom'f'speech 2012.10.17. 21:35:35
www.hetivalasz.hu/itthon/kdnp-s-kepviselo-lanyaval-kampanyol-a-milla-55665
pedig ez iszonyú gáz, hogy még egy jó arcot sem tud találni a párezres anarchista hőbörgő banda és amit a jobboldalról elcsennek azt is jogellenesen használják
tintamin 2012.10.17. 21:37:17
Ráadásul a multiknál nem kevesen dolgoznak. Jól képzettek is.
Nem kell sok keresztrejtvényt fejteni hozzá, hogy rájöjjön az ember, hogy ha ezeknek a munkavállalóknak a Fidesz multi-basztatásai okán elvész a munkájuk, és nem találnak minimum hasonló szintű munkahelyet, a nyelvtudásuk és szakmai tapasztalatuk segítségével pillanatok alatt megpattannak az országból.
És akkor várhatjuk majd haza őket 10 év múlva. És csodálkozunk, hogy leszakadtunk.
Gratulálok ezeknek. Mindnenki gyanús, aki tud valamit: tiltsuk be a nyelvtanítást, lehetetlenítsük el az oktatást. Az ostobákat könnyebb irányítani.
Miféle beteg agytröszt lett Viktorból?
RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.10.17. 21:41:08
Pont ugyanezt akartam írni. Szeretem a hazámat, nem tudnék évekig máshol élni, de ha ezt meglépik, muszáj lesz.
tingli-tangli 2012.10.17. 21:42:31
A másik, hogy lehetne szabadságharcolni, ha lenne alattunk jó sok olaj, vagy ásvány (a víz kevés), lenne hatalmas belső piacunk, vagy kontinensi gyarmatunk. De mivel nincs, kár erőlködni. A nyugat gyirmóttya leszünk örökre.
RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.10.17. 21:44:46
Ha kilépnénk az EU-ból, attól még maradhatunk Schengen-tagok, így útlevél se kell (lásd Svájc & Norvégia, ők sem EU-tagok), de persze jobb ha maradunk, senkinek sem lenne jó, ha kilépnénk.
Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 21:49:59
Nem kell minden multiban Audi gyárat látni.
RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.10.17. 21:52:04
Szerintem a politikusok fizetésével kellene kezdeni.
Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 21:52:22
Nem tudom megfigyelted e, de mióta EU tagok vagyunk, azóta kezdődött itt a hanyatlás, azóta valahogy minden évben meg kell szorítani.
Nyilván nem, arra figyeltél oda, mennyi itt az antiszemita.
Anti Anyag (törölt) 2012.10.17. 21:53:40
Ezekét talán majd olyan öt év múlva.
dunaparti 2012.10.17. 22:03:51
pandacsökiboborján 2012.10.17. 22:05:21
torró 2012.10.17. 22:07:51
A multiknál én nem lennék kétségbe esve, mert nem szívbajosak az áraikkal.Aki vásárolt már Ausztriai, mondjuk Segró-n,/építők árú háza/ Magyar vállalkozói igazolvánnyal kapsz olyan kártyát mint a Metró.Kirívó a különbség! De. Most vettem gránit mosogatót,kétmedencés, OBI, akciós 80 rugó és kopasz! Na mondom akkor internyet! Magyar cég, ugyanez, komplett csomag,/szifon,rögzítő, tömítő szalag/ házhoz szállítva 52 rugesz! 28 rugó nyereség. És a mi cégünknek is van rajta haszna. Szerény számítás szerint is, duplán veszel multinál.
LallyPop 2012.10.17. 22:09:49
The_Genius 2012.10.17. 22:12:19
Maximum lesznek "nem vart esemenyek alapjan eloallo kulonleges gazdalkodasok", ehseglazadasok, szuksegallapotok, iranyitott allamcsodok.
Hans-Peter Martin és Harald Schumann (két német újságíró) 1996-ban írtak egy könyvet, amit 1998-ban érdekes alcímmel (Támadás a demokrácia és a jólét ellen) lefordítottak magyarra is. Annak ellenére, hogy akkor még nem voltak látványos jelei az egyiknek se. Mindenesetre a két úriembert nem érheti vád, hogy nem szóltak időben. A fejezetek között válogatva ilyenekkel találkozhatunk: “Csapdában a demokrácia”, “A globális mohóság és a globális pusztulás”, “Az egyetlen világunk szétesése”, “Az ellenség mi magunk vagyunk”, “Billiárd játék a világ pénzpiacán”, “A Bretton Woods-i valutarendszertől a szabad spekulációig”, “Az Euró nagy kalandja”, “A derivatívák, avagy a meglepetésszerű, fű alatt szerveződő pénzügyi összeomlás”.
Most 16 évvel később rácsodálkozunk, már akkor lehetett tudni? Pontosan nyolc évvel írták meg korábban a derivatívákkal megtervezett pénzügyi összeomlást, a mi 2008-ban be is következett. A könyv tehát azt igazolja, nem igaz, hogy senki nem tudta már egy évtizeddel korábban, hogy mi felé tart a világ. És az se igaz, hogy bárkit is váratlanul érhetett, hiszen a könyvet bárki elolvashatta, akár magyarul is, ahogy én megtettem. És akkor most idézek a könyvből egyetlen – nagyon komolyan veendő – bekezdést : „Az elkövetkező évszázadban a munkaképes lakosság húsz százaléka elég lesz ahhoz, hogy lendületben tartsa a világgazdaságot. Ennél több munkaerőre nem lesz szükség. A munkát keresők mindössze egy ötöde fogja megteremteni mindazt az árut, illetve nyújtani mindazt a nagy értékű szolgáltatást, amelyet a világ társadalma megengedhet magának. Ez a húsz százalék lesz aztán az, amelyik majd aktívan vesz részt az életben, a kenyérkeresésben és a fogyasztásban. A munkavállalók nyolcvan százaléka állástalan lesz. Ennek az alsó nyolcvan százaléknak rettenetes gondjai lesznek.”
Most természetesen hitelesíteni kell a fenti bekezdést. Hol hangzott ez el, mennyire lehet komolyan venni? Nos 1995 szeptember végén Mihail Gorbacsov a világ minden részéről 500 vezető politikust, gazdasági szakembert, tudóst és vállalatvezetőt hívott össze San Franciscóba az amerikai mecénások által összedobott Gorbacsov-alapítvány szárnya alatt. Nem azért, hogy szokásaikhoz híven fecsegjenek és mulatozzanak, hanem, hogy komolyan megbeszéljék a XXI. századot.
A találkozó nem volt titkos, de az újságírókat kordában tartották. A két német újságíró beszámol a találkozásról, aminek első témája is sokatmondó: „Technológia és munka a globális gazdaságban”. A jövő egyértelmű, a technológia a foglalkoztatottság ellen hat. A fenntartható egyensúly akkor áll be, amikor 5 munkaerőből egyet alkalmaznak csak. Vagyis a munkaképes lakosság húsz százaléka elég lesz ahhoz, hogy lendületben tartsa a világgazdaságot. Ennél több munkaerőre nem lesz szükség. A munkát keresőknek mindössze egy ötöde fogja megtermelni mindazt az árut, illetve nyújtani mindazt a nagy értékű szolgáltatást, amelyet a világ társadalma megengedhet magának.
És tegyük hozzá, hogy a megbeszélésnek nem is volt tárgya a túltermelés, aminek levezetését a következő 16 évben a hitelek rendkívüli elterjesztésével akartak végrehajtani, ami tulajdonképpen csak időhúzás volt. Pontosan olyan időhúzás, mint ami napjainkban történik. A vezető elit világosan látja, hogy itt a vége az ismert kapitalista rendszernek, de iparkodnak az összeomlást annyira kihúzni, amennyire csak lehet, amire bizonyíték a következő téma.
Hideg fejjel bejelentették: „Egy új társadalmi rendszer rajzolódik ki, ahol a gazdag országok, említésre méltó középosztály nélkül rendezkednek be.” Ez végül is azt jelenti, hogy a teljes társadalmat le fogják zülleszteni a legszegényebbek szintjére.
Nem kell tehát Orbánt teljesen hülyének tekinteni, nagy valószínűséggel zöld utat kapott a világtrend magyar bevezetéséhez. A gazdag legyen gazdagabb, a szegény pedig szegényebb. Ha 6500 milliónak el kell tűnni a Föld felszínéről, akkor előbb a középosztályt fel kell számolni, mert az 500 millióba nem fér bele.
dr. Balta$ár 2012.10.17. 22:12:46
a fides mafia az bűnszervezet...
ez ez EU-ban hosszu távon nem fentartható...
már csak azért sem mert az egyetlen mozdítható/lenyúlható nagyobb pénzösszeg, az ezermilliárdos EU-kohéziós alap...
nyilván a hiánycél is pusztán ezért érdekes nekik...
minden mást lexarnak!
ergó ha rajtuk múlik akkor kilépünk !
fides krédó: legyen lopnivaló lyuk és ők lopjanak örökké! ámen!
LallyPop 2012.10.17. 22:12:58
A volumenáruban a multik ált. olcsóbbak, mert nagyobb tételben vásárolnak és jobbak a kapcsolataik külföldön = sör, párizsi, amitakarsz. Persze Mo-n elég 2 ft-tal olcsóbbnak lenni. Hülyék lennének olcsóbban adni amíg odajár a paraszt.
laci_52 2012.10.17. 22:22:47
Az pedig mindenki számára világos, hogy a bankok és a multik gond nélkül áthárítják a megszorításokat mindenkire, aki kapcsolatba kerül velük...
LallyPop 2012.10.17. 22:23:02
Én ugyanezt az elméletet egy Gazdag papa, szegény papa nevü üzleti 'kiképző' könyvben olvastam Robert Kyosakitól, aki japán származású USA ingatlanmilliomos és tanár.
Mármint a gazdag országok(köztük Mo.) középosztályának lezülléséről.
A 20% nem a jövő hanem a jelen, a világ 80%-án alig termelnek GDP-t. A jó hír hogy Mo. a 20%-ban van, és hogy ezekből a változásokból hasznot is lehet ám húzni, nem kell apokalipszist vizionálni.
torró 2012.10.17. 22:41:46
A " volumen árú" Kínai. Gyakorlatból messze elkerülendő. Előbb utóbb megtanulják a kuncsaftok. Az a baj ,hogy elfelejtik az emberek azt a régi bölcsességet, miszerint: a szegény ember öltözködik drágán!
dr. Trebitsch 2012.10.17. 22:41:57
LallyPop 2012.10.17. 22:51:00
IPOD is kínai gyártás, sőt ürprogramjuk is van. Nagy az az ország, és jobb ha megszereted...:)
LallyPop 2012.10.17. 22:54:31
Erre mondta a minap OV hogy az elnöki rendszert könnyebb megreformálni. Mert az emberek hülyesége nem fogja vissza(ezt én teszem hozzá). Akkor ugyanez a blog azon volt kiakadva hogy OV despota és jajkivédimegademokráciját.
dr. Trebitsch 2012.10.17. 23:19:08
varazsfuvola 2012.10.17. 23:21:20
arckönyv 2012.10.17. 23:22:58
salitis 2012.10.17. 23:23:52
"Kurvasok eszük van ezeknek: a multik hozzák a magyar GDP-t. Ha basztatjuk őket, a GDP is csökken."
Nem tűnt még fel, hogy csak a lakossági élősködőket szopatják? Bankok, kisker láncok, közszolgáltatók. Ami egy normális országban helyből saját tulajdonban van, és főleg állami tulajdonban.
A világ még mindig azon röhög, hogy Mo.-on a korábbi korrupt szarházi politikusok eladták az energiaszolgáltatókat és még 8% hasznot is garantáltak nekik. És Fővárosi Vízművek: évi 3 Mrd menáger jövedelem kimentés nyugatra. Ez ám a hasznos GDP! Vállalkozó tőke, mi!? Ááá, nem a tuti bizniszbe vásárolták be magukat, nélkülük biztos nem innának vizet Pesten. De ahogy jöttek, briliáns üzletpolitikával elterjesztették a vízfogyasztás szokását. Vállalkoztak, és bejött, megérdemlik, hogy haza talicskázzák a pesti vízfogyasztók pénzét.
Szerinted a Merci azért települt ide, mert az Audinak olyan szar?
dr. Balta$ár 2012.10.17. 23:25:24
a francot.... a 1/2ázsiai büdös rohat csürhe azt is csendben tűrné...
a fejükre is lehet xarni... vagy akár a szájukba... ijen debilek !
és még TAPSOLNAK IS + megköszönik!!! majd meglátod a békemenetet !
dr. Trebitsch 2012.10.17. 23:30:59
arckönyv 2012.10.17. 23:31:24
Gerilgfx 2012.10.17. 23:33:18
arckönyv 2012.10.17. 23:33:26
varazsfuvola 2012.10.17. 23:36:14
dr. Trebitsch 2012.10.17. 23:45:05
LallyPop 2012.10.17. 23:52:58
Ha nem azzal aláírják a félgyarmati sors teljes gyarmattá züllését, és a hazai nyugdíjasréteg éhenhalását/öngodoskodását. Szóval mint egyéni döntés OK mint kollektív halál. NYEUban is gondok vannak, ott is többet költenek mint amennyit keresnek, magasabb a szinvonal, ahonnan nagyobb lesz a zakó. És mivel a magyarral ellentétben a németfranciaolasz-ban van nemzeti összetartás, a legkisebb gond esetén kirakják a bevándorlóikat.
Tesóm az ITServices(TCOM)nél melózik Pest-München. Ugyanebben a poziban Munchenben csak 3xannyit kap egy projektmanager. Igaz ott az élet drága. Ennél a melónál a bevándorlók 97%-ának sokkal szarabb jut.
dr. Trebitsch 2012.10.18. 00:01:06
LallyPop 2012.10.18. 00:10:48
1. nincs egyetemi tandíj, de fizetsz ha lelépsz. És ha lelépsz akkor van miből. Nem kellemes a diákokra de teljesen ésszerü.
2. nyugati egyetemet elvégezni sokkal-sokkal drágább. Itthon sem és kint sem a tandíj a drága hanem az összestöbbi. Valenciai egyetemen a kolesz 600/hó. Biztos sokan mennek oda hiszen ingyen van...:)
LallyPop 2012.10.18. 00:14:58
Óriásinagy butaság. Az összes magyar orvosi karon 400-1M a fizetős félév és tele van külföldivel mert olcsó, és az élet is olcsó. Persze olyan diplomagyárak ahol lasszóval kell fogni a jelentkezőket nyugaton is ingyenesek, nem is jók semmire, viszont a diák 1000 eurót elnyom egy hónapban igen szerényen. A kormány nem hülye tudja hogy tömeges egyetemrejárás ezután sem lesz ahogy eddig sem volt. Már legalább 15 éve standard 1-2 nyelvtudás a jobb gimikben.
dr. Trebitsch 2012.10.18. 00:18:57
2012.10.18. 00:22:16
Nem. Ez csak egy ilyesztgetés volt, a tory-k részéről.
Az angolok legnagyobb gondja most, hogy a skótok akarnak elszakadni.
LallyPop 2012.10.18. 00:22:40
Így ma a legmenőbb nyugat-európai egyetemeken olcsóbb tanulni, mint itthon.
- erről tényleg nem érdemes, sőt egy disznópásztor tanfolyamot is sokkal drágább Münchenben elvégezni, mert ott kell élned hozzá.
2012.10.18. 00:27:38
ne bassz! Angliában élek, mesélj!
Én még ott leragadtam, hogy lázadtak a fiatalok, mert megnövelték a képzés díját.
Ja, csak hogy képben legyél: diákhitel így néz ki Angliában:
-a felvett hitel elég kell legyen a tandíjra, lakhatásra
-fizetni a diploma megszerzése után akkor kell, ha a delikvens elhelyezkedett
- a 3000 (!) font bruttó utáni rész max 50%-át törleszti havonta.
tehát az Angol állam közös befektetésnek tekinti a dolgot, biztos abban, hogy aki lediplomázik, az 3000 font felett fog keresni. Ha mégse, akkor vár.
LallyPop 2012.10.18. 00:37:27
Diákhitelről nem volt szó, csak arról hogy szerinte olcsóbb nyugaton egyetemet végezni. Hát nem. Viszont sokkal nagyobb adósságod van mire végzel. Persze nagyobb a kereset is, ha kapsz munkát. SPA- fiatalok 50%-a állástalan. És a kenyér nem 200 ft. És a lakás nem 10 misi, hanem 100 misi. Te is tudod ott élsz....:))
2012.10.18. 00:38:39
Ország
Tandíj
Egyebek
Összes költség
USA
4400 - 11000 EUR
700 EUR
7900 - 14000 EUR
2.150.000 - 3.950.000 Ft
Kanada
2170 - 1200 EUR
500 EUR
4670 - 14500 EUR
1.260.000 - 3.915.000 Ft
Anglia
3860 - 8500 EUR
1100 EUR
9360 - 1400 EUR
2.840.000 - 4.265.000 Ft
Ausztria
370 - 800 EUR
800 EUR
4370 - 4800 EUR
1.179.000 - 1.296.000 Ft
Németország
500 EUR
750 EUR
4250 EUR
1.145.000 Ft
Ausztrália
2500 - 3300 EUR
640 EUR
5700 - 6500 EUR
1.539.000 - 1.755.000 Ft
Mondjuk érdekes a német tandíj.
2012.10.18. 00:43:28
A diákhitel meg azért érdekes, mert a kenyéren , ruhán kívül fedezi a költségeket.
A bachelor képzésnél is, csak az évi 15000 font fizetés feletti összegből kell törleszteni, 8 azaz nyolc százalékot!!!
25 év a futamidő, ha ez alatt nem sikerül visszatörlesztened, mert mondjuk nem kerestél évi 15 ezret, akkor bukta az állam!!!
Vazze, milyen tandíjról beszélsz? Amit fizet az állam???
LallyPop 2012.10.18. 00:45:30
Azért mert az egyebek azok havonta vagy évente vannak? Nem mind1. Pl. az USAban hogy oldod meg egy évre a kaját+szállást 700 euróért azt érdekes lenne tudni. Egy hónapra talán elég, egyebekre. Mo- ebből kijön az éves tandíj.
Nem akarom megmagyarázni hogy a külföldön tanulás hülyeség de ilyen árak mellett tuti hogy nem lesz tömegmozgalom.
2012.10.18. 00:51:49
kollégium egyágyas, saját fürdőszobás szoba, önellátással:
87 GBP/hét (Reading) , 108 GBP/hét London Ealing
A kollégiumi szállás egyszeri foglalási díja 350 GBP Readingben, 200 GBP Londonban.
(Ezt beszámítják az első trimeszter fizetésekor)
Diákok által bérelt lakás vagy önellátó családi elhelyezés: 70 GBP / hét
vendéglátó család, egyágyas szoba önellátással: 70 GBP / hét, félpanzióval: 100 GBP / hét
étkezés 40-60 GBP/hét
helyi közlekedés 15-20 GBP/hét
utazás költsége repülővel Londonba oda-vissza kb 20-60 000,-Ft alkalmanként (info: www.iranyanglia.hu)
munkába állás előtti regisztráció 70 GBP (opcionális)
a Big Ben teljes ügyintézése GBP 100 (Ez magába foglalja segítséget a jelentkezésben a UCAS rendszeren keresztül.
A UCAS rendszerben maximum 5 különböző felsőoktatási intézmény maximum 5 szakára lehet jelentkezni.)
A tandíj a három éves alapképzésben az angol és az EU-s diákoknak: 3145 GBP/tanév, de a teljes összegre diákhitel
vehető fel, amit a jelenlegi angol jogszabály szerint a diploma kézhez vétele után kell csak elkezdeni törleszteni, de igen kedvező kondíciókkal:
Csak azoknak kell elkezdenie a törlesztést, akiknek évi keresete túllépi
- diploma megszerzése után- Angliában munkahelyet találva a 15 000 GBP-t
vagy Magyarországon dolgozva a 9000 GBP-t.
A fenti összegek túllépésekor a törlesztő részlet éves viszonylatban a 15 000 GBP vagy a 9.000 GBP
felett álló összeg 9%-a
A diákhitel program csak 25 évre vonatkozik, tehát aki addig sem tud felmutatni ekkora jövedelmet,
törlik a tartozását, illetve, aki csak pl. a 20. évben tud belépni a rendszerbe, mindössze 5 évet fizet
Ez a finanszírozási mód csak alapképzésre (Bachelor degree) vonatkozik.
A magyar diákokra vonatkozó diákhitel rendszer hivatalos leírása angolul itt olvasható.
A TVU honlapján ugyanez itt található."
Figyelem, a MAGYAR diákokra vonatkozó szabályok.
Magyar érettségivel, sőt, még érettségi előtt lehet jelentkezni.
Ez a Thames Valley University
Egy a sokból.
LallyPop 2012.10.18. 00:51:57
Az én ismerőseim többnyire egyetem után mentek ki és egynek sincs olyan munkája ahol hasznát veszi a papírjának. Létbiztonság, nyugalom van de pont ugyanúgy egy szaros lakásért gürizik egész életében mint itthon, ha nem talál ki vmi okosat.
Az évi 30-40e fontos fizukra sokaknak csorog a nyáluk de azt egyik sem tudja hogy egy lakás 200-400, egy ház 0,5-1M font. Az arányok hasonlóak mint itthon, igaz több IPhonet kapsz a fizudért, sőt az még olcsóbb is. Fogorvoshoz meg hazajössz....:)
2012.10.18. 00:53:51
Csak a kaját.
LallyPop 2012.10.18. 01:00:24
Ez egy db. középkategóriás éttermi ebéd ára Frankfurtban. Gyanítom az USAban sem kajálsz egy hónapig ennyiért.
pupumpa 2012.10.18. 01:00:37
Tényleg nem tudom, kevés cikket olvasok itt.
Hogy lehet mások hazugságait számon kérni úgy, hogy a szövegben hemzseg a hazugság, a ferdítés?
Ki nevezte "legutolsó ganénak" a brüsszeli politikusokat? Ki csúszik a lábuk előtt? Te vagy egy utolsó gané, hogy ilyeneket írsz.
"A vörös csillagtól Sólyom ostoba, kivagyi hídsétájáig.."
Sólyom Lászlóról, Magyarország volt elnökéről beszélsz?! Annál is kevesebb vagy, hogy lenyald a koszt a cipője talpáról, nehogy már pont az ilyenek merjék minősíteni.
És azt normálisnak tartod, hogy a vörös csillag ügyében minket marasztaltak el?!
2012.10.18. 01:01:51
A műszaki cikkek a ruha jellemzően olcsóbb, a kaja valamivel drágább. 2,4 liter tej 1,15 font.
Kenyér 85 pence. van persze 2,50-ért is.
Banán, alma 0, 80 font.
Mondjuk másfélszer drágábbak. De könyörgöm, 3000 font az 1,050,000 forint!
És még egy: lehet, hogy házat 300-500 ezerért kapsz. de az értéke megmarad.
2012.10.18. 01:02:57
LallyPop 2012.10.18. 01:03:15
Nem kétlem hogy egy magyar egyetemista megél nyugaton, ha gazdag a család, vagy adósságba veri magát, vagy munkát vállal suli mellett.
De olyan kényelmes egyetemi élete mint itthon nem lesz.
2012.10.18. 01:05:13
De inkább Angliáról kérdezz, azt látom élőben.
Ja, még egy apróság: ha van egy angol diplomád, a világ bármely pontján nyugodtan kereshetsz állást. A magyarokról ez elvétve mondható el.
LallyPop 2012.10.18. 01:06:03
LallyPop 2012.10.18. 01:12:36
USAra visszatérve az egyetemi menza nem divat, ha van egyáltalán akkor gyorsétteremhez hasonlít. 5-10 dollárért vannak olcsó menük, de ez csak ebéd és nagyon sz*r ha már ettél 2x, harmadszorra nem fogsz inkább főzöl. Napi 20 dollár alatt nem lehet túlélni és ez CSAK kaja.
2012.10.18. 01:15:11
Bocs, ez eddig nem volt szempont.
Viszont lesz egy használható diplomája.
A magyar orvosnak is nemzetközösíteni kell a diplomáját, angol nyelvvizsgával, pedig a magyar orvosok igen keresettek.
Fordítsuk meg a tételt: ha valaki hazamegy egy akármilyen angol diplomával, szerinted hány állásinterjúról rúgják ki?
Más: Cambridge, Oxford, meg a Royal benne van a világ 20 legnevesebb egyetemében. Nincs a világnak olyan zuga, ahol ne kapna állást ilyen diplomával.
Más: konkrét tény, a Hertfordshire University
végzettei közül mindegyik angol érdekeltségű forma 1-es csapatnál dolgozik legalább egy.
Ugyanezen egyetem hallgatói részt vettek a Batman, a Trónok harca, az Avatar és a Harry Potter filmek digitális képi munkálataiban. Hallottál már bármikoris erről az egyetemről?
Szerinted nem mutat jól a CV-ben, hogy résztvettem tanulmányaim alatt a következő projektekben...
2012.10.18. 01:17:19
Akkor miért nem használod?
2012.10.18. 01:17:56
2012.10.18. 01:20:37
Anglia eléggé ismerős, mondjuk a hatfield -i egyetem naponta útba esik.
LallyPop 2012.10.18. 01:26:02
De én másképp gondolkodom. Céget kell építeni, sajátot, nem managerkedni, rögtön suli után lehet kezdeni. Minek életrajz? Ki a túró jár interjúkra? Ez 10 év alatt már(sima kereskedőcég) kinövi magát és sok külföldi kapcsolata lesz és minimális munka mellett egzisztál. A net miatt külföldre is elad/vesz/embereket alkalmaz. Mindegy hol élsz közben. És akkor a cambridgi diplomás éppen előléptetésért fog kuncsorogni a Procter and Gamblenél, aminek az lesz a feltétele hogy akkor 2 évre menjen régióvezetőnek Kuala Lumpurba. Fizetésért.
Nem mondom hogy a példám könnyü, nem az. Könnyebb rosszul csinálni mint jól. De sokkal sokkal nagyobb szabadsággal jár mint a hagyományos járjiskolába-tanuljjól modell.
LallyPop 2012.10.18. 01:27:34
2012.10.18. 01:29:46
Na, itt fejeztem be. Röhej. Tudom, miről beszélek. Nekem négy volt. 3 kft, egy bt.
2012.10.18. 01:30:24
2012.10.18. 01:31:18
LallyPop 2012.10.18. 01:35:38
2012.10.18. 01:38:13
Tessék, egy friss:minerva-campus.hu/intezmeny_kereso/details.php?id=6
" Ez tévedés!
A költségek akár nullára is csökkenthetők!
Lehetőségek:
•Tandíjmentes képzések
Számos külföldi oktatási intézmény kínál tandíjmentes képzéseket.
•Ösztöndíj
A legtöbb országban tanulmányi eredmény és szociális helyzet alapján állami vagy egyetemi ösztöndíjhoz juthatsz.
•Állami támogatás
Egyes esetekben külföldi diákok is igénybe vehetnek állami támogatásokat.
•Diákhitel
Külföldi tandíjköteles képzéshez diákhitel vehető fel a tandíj fedezése céljából a képzés országában (sok esetben a magyarországinál kedvezőbb feltételekkel).
•Diákmunka
Az Európai Unióban a magyarok munkavállalása nem engedélyköteles. A diákmunka órabére a magyarországi 2 euróval szemben 5-15 euró Nyugat-Európa országaiban. Legtöbb esetben az oktatási intézmények is segítik diákjaik munkához jutását."
LallyPop 2012.10.18. 01:43:22
2012.10.18. 01:44:18
Én ezért léptem.
Úgy érezték, hogy éves 800 milliós bevételnél 5,5 millió igazán kibírható büntetési tétel.
Hát nem, Megfellebbeztem. Megnyertem, de nem kívánom senkinek azt az időszakot. Még abban az évben eladtam a kft. Meg a következőben a másik kettőt. A Bt meg végelszámolásba ment, simán belekerült 400 ezerbe, míg bezártam. Mikor megtudta a NAV, hogy nem tartózkodok Magyarországon, mindjárt találtak egy 200 ezres tételt, hogy fizessem be, mert csak, Ha nem, kicsúszok a határidőből, ilyenkor a fellebbezés nem halasztó hatályú, és kezdhetem elölről, majd fél év múlva. Azt bánom, hogy nem hagytam fa-ba fordulni.
2012.10.18. 01:48:17
Hogy a vállalkozásból legálisan kivehető jövedelmed nem 5% körüli. (osztalék)
Biztosan lesz hosszú távra piacod is, meg tőkéd, hogy finanszírozd. Hitel meg nem kell, hisz a vállalkozások annyi jövedelmet termelnek legálisan, hogy abból futja a fejlesztésekre.
Vénségedre naiv maradtál.
LallyPop 2012.10.18. 01:49:58
•Tandíjmentes képzések
Számos külföldi oktatási intézmény kínál tandíjmentes képzéseket.
- eddig azt hittem egyetemekről beszélünk. De mint mondtam a tandíj 1 dolog és nem a legdrágább dolog amit egy diák fizet.
•Ösztöndíj
A legtöbb országban tanulmányi eredmény és szociális helyzet alapján állami vagy egyetemi ösztöndíjhoz juthatsz.
- Hurrá pont mint itthon.
•Diákhitel
Külföldi tandíjköteles képzéshez diákhitel vehető fel a tandíj fedezése céljából a képzés országában (sok esetben a magyarországinál kedvezőbb feltételekkel).
- Ja itthon minek kéne hitel?
•Diákmunka
Az Európai Unióban a magyarok munkavállalása nem engedélyköteles. A diákmunka órabére a magyarországi 2 euróval szemben 5-15 euró Nyugat-Európa országaiban. Legtöbb esetben az oktatási intézmények is segítik diákjaik munkához jutását."
- Ez így van egy beugró a dizsibe ugyanígy aránylik magyar-külföld viszonylatban.
LallyPop 2012.10.18. 01:55:43
2012.10.18. 02:30:15
sg1 2 as keress rá a gugli map-on.
Itt dolgozom.
Nyárig egy magyar cég szerződésével, magyar munkavállalóként. Aztán átnyergeltem.
Miért érek rá? Mert vannak projektek, asmikor nem. Aztán meg futnak a dolgok, és csak akkor kell összekapni magam, ha valami visszakerül, változtatásra.
Vannak ismerőseim a környéken. Magyarok. Orvos a Luton-Dunstable Hospital-ban, kutató az Astra Zeneca-nál.
Egy mérnök srác, aki valamiért a Tesco -nál dolgozik (központ) Welwyn Garden City-ben.
Szóval kösz, jól megvagyok.
2012.10.18. 02:44:21
És az élet Angliában olcsóbb, ha nem étterembe jársz, nem dohányzol, nem kocsmában iszod a sört.
Csak érdekesség: Nike póló 8 font, cipő 46 font (2013-as modell, ilyentájt hozzák ki)
Mark's & Spencer zokni 1,4 font (ezüst szálas, a szagok ellen)
De vettem 1 fontért sima fehér pólót, kicsi angol emblémával.
Öltöny 40 font.
Egy kiló sertéshús 3 font.
Üzemanyag: 1 liter benzin 1,37 font
Szerencsére, mert nem Stevenage-ban lakom, a bejárás miatt leírható (igen, az alkalmazott is leírhatja a személyi jövedelemadójából, helyesebben visszaigényelheti).
2,5 font / 10 mérföld
Bor (spanyol, californiai, dél-afrikai, chilei, francia)
4 font.
Burgonya, mosott 1 font 1,3 kiló.
tojás 1,50 12 darab
csoki 100gr 0,45 font
Whiskey 14-22 font
( van tescos, az 9 font)
2012.10.18. 02:46:08
2012.10.18. 02:47:09
nemecsek ernő áruló 2012.10.18. 06:12:24
Csacsicska 2012.10.18. 06:39:08
McDobbent 2012.10.18. 06:42:21
Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 07:48:56
Mi ebben a meglepő?
Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 07:52:46
nemsirunk 2012.10.18. 07:56:26
nemsirunk 2012.10.18. 08:04:54
Itt a videón látni:
www.youtube.com/watch?v=wQqdcDEQ3FA
Nekem nagyon tetszik, ahogy az EU is beviszi a maga gyomrosait a kis parasztnak! :)
Milyen alapon távolodik ez a köcsög Orbán az EU-tól, ki hatalmazta fel arra, hogy lassan tényleg a kilépést hozza szóba? Nem érdekli, hogy népszavazás döntött a kérdésben, csak az számít neki, hogy az ő mérhetetlen egóját megsértették.
Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 08:15:41
45,62% ment csak el szavazni, az utóbbi idők mainstream nyilatkozataiból pedig tudjuk, hogy nem nem szavazók is ellene vannak az adott dolognak. Pl szerintük a mostani a kormánynak, de ezt a logikát továbbvíve az EU-nak is.
Az EU-ra összesen 3 056 027fő szavazott, ez 30,56%-a a teljes lakósságnak. Ez még egy harmad sincs!!
(adatok forrása: www.valasztas.hu/hu/ovi/47/47_0.html)
bepe22 2012.10.18. 08:30:55
nemsirunk 2012.10.18. 08:35:42
felcsutisuttyo 2012.10.18. 08:55:23
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.10.18. 09:00:03
Nagyon fosni se kell, 14-ben el lesznek ezek zavarva a picsába.
Egyébként a Fityesz nem csinál mást,mint megint a Jobbik kampányát nyúlja.
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.18. 09:00:35
ha jókat tennének ki, többet olvasnék, meg is osztanám, és az hozna pár száz olvasót csak általam.
ráadásul én nulla reklámra kattintok.
veracity 2012.10.18. 09:01:37
Egyensúlyban kell tartani a költségvetést és közben fizetni a hitelekt is. Ez nyilván csak úgy megy, ha elvon a költségvetés valahonnan. Et megszorításnak szokás nevezni. Lassul az EU országok gazdasága, így mi se növekszünk. Nincs segítség a költségvetésünknek. Jönnie kell a megszorításoknak.
A Fidesz kormány tűzzel vassal igyekszik elkerülni a válsztók direkt megszorítását. Mert nem akar bukni 2014-ben. A liberális-szocialista ellenzék egyetlen esélye 2014-re pedig az, hogy ha rákényszerül a kormány a választó polgárok megsarcolására. Ezért minden erővel azon vannak, hogy végre lépnie kelljen valami nyilvánvaló megszorítást a kormánynak az emberek ellen.
Ez a társasjáték zajlik már évek óta. Most a kormány megint megszívatja a bankokat, ahelyett, hogy 3 %-al csökkentené a nyugdíjakat vagy legalább csak az szja-t emelné meg. Ez a bank basztatás teljesen elfogadhatatlan az ellenzéknek. Ez ugyanis nem vesz el szavazatokat 2014-ben a Fidesztől. Ezért háborog a jó liberális ellenzék, ezért dühösek a szocialisták.
Persze, minden megszorító lépés visszahat az emberekre is. A bankadó sem kedvez a gazdaságnak és így az embereknek sem. De ez nem mozgatja el a szavazókat a Fidesztől az ellenzék felé. És ez fáj a szociknak, a libsiknek.
Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 09:08:12
"Ugyanis az a népszavazás egy VALÓDI felhatalmazás volt a belépésre."
30,56%. Ha ezt leszűkítjük a választóképes emberekre, akkor 38%. Egyik se túl sok, ugye érezzük?
"Mindenkinek jogában állt elmenni szavazni"
2010-ben is mindenkinek jogában állt elmennie, mégis megkérdőjelezik a választáson szerzett felhatalmazást.
"lehetősége is volt rá és nem külföldiekkel szavaztatták meg a kérdést"
2010-ben még nem szavazhattak a határon túliak (az egy másik, nem ide tartozó dolog, hogy aki őket lekülföldizi az is szép szegénységi bizonyítványt állít ki magáról...), és így lett meg a 2/3, amit ennek ellenére vitatnak.
"a szavazata valóban számított"
2010-ben is mindenkinek számított a szavazata, és mégis megkérdőjelezik a 2/3-ot? Vagy tudsz valami konkrét esetet?
Lehet azt mondani, hogy a népszavazás megfelelt minden jogi követelmények, és az akkor (és szerintem most is) érvényes szabályok szerint ez megfelelő felhatalmazás. Még az is lehet, hogy így van. De akkor mi is ez a magyarázkodás a 2010-es választásokról? Jogi értelemben az is megfelelt minden szabálynak, és mégis 2 éve azt hallgatjuk, hogy az egész lakósságnak csak ennyi meg annyi százaléka, és nem is ment el mindenki. Aki nem ment el, az biztosan... Hogy is van ez?
Egyenlő mércével mérjünk, ha kérhetném. Nekem mindegy melyikkel mérünk, de legyen már ugyanaz mind a két esetben...
Kepa 2012.10.18. 09:16:45
Kutchek (törölt) 2012.10.18. 09:22:33
Csak éppen nem ártana, ha tudnánk mi újság a nagyvilágban.
A Békemenetes buszokat ki kellne irányítani Ausztriába, Belgiumba, de akár Spanyolországba.
Tessék, innen akarunk kilépni!
Majd utána egy turnét szervezni a Vajdaságba, Kárpátaljára.
Tessék, e van az EU-n kivül!
Mert, hogy nem Svájchoz vagy Norvégiához fogunk konvergálni az hétszentség.....
HgGina 2012.10.18. 09:30:08
HgGina 2012.10.18. 09:32:43
Kutchek (törölt) 2012.10.18. 09:50:46
Liechtenstein, Andorra, San Marino - kb. század akkor a "országok" mint mi, századakkora problémákkal.
Kanada, Kuwait - az egyik egy fél kontinens kurva sok terémeszti erőforrással, a másik alig nagyobb mint a Tiszántúl kb. egymilliószor annyi kőolajjal.
Svájc - kicsit másképp alakult az elmúlt 500 év ott is meg itt is.
USA - komoly? :) Amúgy ott is sok kisebb állam fogott össze, hogy messzebbre jussanak. Valamiért sem Iowa sem Idaho nem akar kilépni.
Amiket mondtál az olyan mint "almát a körtével".
Hozzánk hasonló kelet-európai államokat nézz meg.
A 2/3-a az EU-ban van a maradék meg oda igyekszik. Kivéve talán Belarusz meg a Dnyeszteren Túli Köztársaság....
Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 09:53:35
"Csak éppen nem ártana, ha tudnánk mi újság a nagyvilágban.
A Békemenetes buszokat ki kellne irányítani Ausztriába, Belgiumba, de akár Spanyolországba.
Tessék, innen akarunk kilépni!"
Ja, ha EU tagok lesztek, akkor nektek is olyan jó lesz, mint Ausztriában. Ha jól számolom, 8 éve tagok vagyunk. Úgy élünk? Nem.
Újabb lufi pukkadt ki, lapozhatunk...
Kutchek (törölt) 2012.10.18. 10:06:35
" ha EU tagok lesztek, akkor nektek is olyan jó lesz, mint Ausztriában"
Ez eredetileg úgy volt, hogy "lehet-e Bécsben cukrászdám." És már akkor hülyének nézték, aki kérdezte.
8 év alatt 50 év lemaradást behozni? :)
Ha ilyenek az elvárásaid akkor Matolcsynak már 6 hónap után ki keleltt volna húzni az országot szarból.
Ha megnézed, hogy hányadikok voltunk a térségben 10 éve és megnézed hányan húztak el azóta mellettünk, akkor rá kell jönnöd, hogy nem az EU-ban van a hiba, hanem bennünk.
Ha a többi 10 ország tud élni a lehetőséggel, mi pedig nem, akkor tényleg kell egy bűnbakot keresni! :)
Névtelen Betelefonáló (törölt) 2012.10.18. 10:11:40
Amikor beléptünk, akkor az akkori belépők között elsők. Most utolsók. A többieknek biztos nem volt pannon pumájuk...
Kutchek (törölt) 2012.10.18. 10:22:22
Vagy a mi vezetőink, illetve azok akik megválasztották?
MovieCraz1 2012.10.18. 14:36:33
Tudunk valahol dumalni , email , vagy viber ? stb ...
csaoka
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.18. 21:15:18
Menjetek el a legközelebbi óvodához! 90% felettti eséllyel uniós pénzből lett rendbe hozva. Esetleg a nullából felépítve.
Pest megye budai oldalán Budapestet nem számítva alábbi településeken lett felújítva az óvoda (bölcsőde, iskola. Nem teljes a lista)
Új építés nulláról:
- Zsámbék
- Diósd
- Nagykovácsi
- Biatorbágy
- Budaörs
- Telki
- Törökbálint
Felújítás
- Tök
- Sóskút
- Dunabogdány
- Perbál
- Budakeszi
- Törökbálint
- Érd
- Százhalombatta
- Tárnok
A felújítás sok esetben azt jelenti, hogy a régi helyére építettek egy újat.
.
A sor tetszőlegesen folytatható.
hogyne,persze,igazad van! 2012.10.23. 12:40:26
Ugydonti referendumot kellene kiirni..
S gond ott van hogy a zalkotmanyban benne van hogy "ervenyben levo nemzetkozi szerzodesrol " nem kehet nepszavazast kiirni.