HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

A Fidesz-vágány mellett tessék vigyázni!

2012.04.15. 04:07 Poldi bá

Ma nulla órakor életbe lépett az új vasúti és autóbusz-menetrend. Az eddigi napi mintegy 3 ezer vonatból 410 áll le. Az autóbuszjáratok száma harminccal csökken. A vasútvonalak felét érintően megváltozik a menetrend, sok a szűkítés, milliós nagyságrendű embertömegnek kell átszerveznie az életét, mert az eddigi életritmusából kizökkenti őt a mostani változás.

A minisztérium azt mondja: "a közszolgáltatások folyamatos, biztonságos működtethetősége érdekében azonnali eredményt hozó lépésként megkerülhetetlen a menetrendi kínálat ésszerűsítése, összehangolása, a párhuzamosságok kiszűrése". (Idén 8, jövőre 12 milliárd forint megtakarításra számítanak.)

A MÁV-Start szerint a változtatást „előzetes utasszámlálások előzték meg, és a megszüntetésre kerülő vonatok a kihasználatlannak bizonyult járatok közül kerültek ki. Az így felszabaduló járműveknek köszönhetően lehetőség nyílik a nagyobb utasforgalmú vonalakon közlekedő vonatok erősítésére, így csökkentve a zsúfoltságot és javítva az utasok kiszolgálását, különösen a hétvégi utazások alkalmával”.

Öt nappal ezelőtt nagyon kemény közleményben bírálta a ma bevezetett vasúti járatritkítást  a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).

Szerintük az intézkedés szakmailag megalapozatlan, megtakarítást nem eredményez. Továbbá a döntéseket hírzárlat, titkolózás mellett hozták meg, még a belső egyeztetésekről sem készültek jegyzőkönyvek, hogy ne maradjon nyoma, ki, mikor hivatkozott hamisan kormányzati szándékokra. Vagyis a VEKE szerint a kormányt is becsapták "korábbi hasonló intézkedéseket levezénylő minisztériumi középvezetők".

A VEKE elnökségének (a Wikipédiáról nyert információ szerint) még most is tagja, egyben szóvivője az a Vitézy Dávid, aki  másfél éve a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója, s féltestvére révén Orbán Viktor miniszterelnök rokonságához tartozik.

Szakmailag a döntést nem tudom megítélni, mert nem értek hozzá. Az biztos, hogy a tartós magyar növekedést szolgáló teendők között nyugati szakemberek, s a hiteltárgyalásaink ügyében is kompetens tényezők régóta az egyik reformra szoruló területnek tartják a pazarló magyar közlekedési rendszerek átalakítását.

Erre a Kóka János vezette gazdasági tárca annak idején kísérletet is tett, sőt, szűkítette is a vasúti járatok számát, megszüntetve számos "viszonylatot", elsősorban a mellékvonalakon, ahol néhány utas ült csak a vagonokban. Az biztos, hogy a mostani változások fővonalakat is vastagon érintenek - ezért lesz jelentős kihatásuk az emberek nagyobb tömegeire.

A Fidesz az egykori Kóka-féle intézkedéscsomagot, annak vehemens támadását beépítette hosszúra nyúlt választási kampányába, amelynek során sosem az ország érdekeit nézte, hanem azt, hogy miként tudja gyengíteni a hatalmat, meggyőzni a szavazópolgárok minél nagyobb hányadát arról, hogy a szocialista-liberális kormányzat döntéseit nem a nép szolgálata, hanem éppen ellenkezőleg: Magyarország tönkretétele vezérli. Megragadott minden alkalmat arra, hogy az egyes ember életkörülményeit kedvezőtlenül befolyásoló döntések ügyében meggyőzze az érintetteket: azok vagy szakmai hiba következményei, vagy pedig kifejezetten az ő szándékos megkárosításukra születtek.

Sok szó esett már arról, hogy a Fidesz bizonyos szempontból a maga sírját ásta a sikerre vitt, emlékezetes szociális népszavazással, a tandíj elleni demagóg érveléssel és még folytathatnánk a sort. Ebbe illeszkedik a vasúti közlekedést alapjaiban érintő változtatással kapcsolatos egykori magatartásuk. Hiszen lám, hatalomra kerülve ugyanolyan intézkedések megtételére kényszerültek az egészségügy, a felsőoktatás és most a közlekedés terén is. A technika lehet, hogy más, az elnevezések különböznek, de a lényeg mégiscsak az, hogy ugyanazokat az érveket kell most felsorakoztatniuk, mint a "nemzetére rárontó" kormánynak annak idején. Igaz, mivel megvan a kétharmad, sok érvre nincs is szükség, s a változások sokkal durvábban is végbemehetnek, nem kell figyelembe venni olyan sok szempontot. (Ehhez képest sem a gazdaság teljesítőképességében, sem az új munkahelyek számában, sem a gazdaság tartós növekedéséhez vezető szerkezeti reformok terén nem láttunk semmilyen előrelépést a Fidesz-uralom lassan két esztendeje alatt.)

A jelenlegi kormánykoalíció jelentős részben annak köszönheti kétharmados parlamenti többségét, hogy sikeresen lázította fel a népet az éppen regnáló hatalommal szemben. Ennek során a szociális demagógia tankönyvekbe illő eszközeit használta leghatékonyabb fegyverként. A hatalom megszerzése sikerült, s azóta szabadságharcos retorika fedi el, hogy Orbán Viktor egyszemélyes hatalmi rendszere ugyanúgy "ront rá nemzetére", mint a "zelmúltnyolcév" politikai figurái, akikkel kapcsolatban még ma, a hatalomváltás után csaknem két évvel is naponta kerül be új, büntetőügyről szóló hír a jobboldali médiába.  

– Azok az erők, amelyek fel akarták számolni ezt a vasútvonalat, és amelyek felszámoltak sok más vasútvonalat Magyarországon, megsemmisültek. A választópolgárok gondolták úgy, hogy Magyarországnak van jövője, amely nem a felszámolásokon keresztül, hanem a bővülésen, a fejlesztéseken keresztül vezet majd.

Ezt mondta Navracsics Tibor, a második Orbán-kormány leendő miniszterelnök-helyetteseként 2010 májusában, a Cuha-völgyi vasút megmentése kapcsán rendezett ünnepségen. Arról a Navracsics Tiborról van szó, aki Fellegi Tamás szakminiszter leköszönése után - ideiglenes jelleggel - átvette a közlekedésért is felelős tárca irányítását Némethné érkezéséig.

A mostani közlekedési szűkítés, átszervezés jóval nagyobb hatású lesz, mint amit a szocik megvalósítottak. (Csendesen jegyzem meg, még az sem kizárt, hogy ebbe is beleszól az EU, vagy nem szól bele, de esetleg visszakér néhány milliárdot, amit éppen a vasúti szárnyvonalak fejlesztésére kértünk, s kaptunk, persze megalapozott érvekkel, adatokkal megtámasztva egykori kérésünket...)

Talán remélhető, hogy az embereknek rémlik majd a régi fideszes retorika, s az, hogy bizony nekik nem ezt ígérték. Ahogy a budapestiek is észhez térnek majd legkésőbb 2014-ben, a szavazófülkében, s eszükbe jut, hogy a BKV kivéreztetése miatt ma már nincs normális tömegközlekedés a fővárosban. Bevésődik az emlékezetbe, ha fél nappal korábban kell elindulnom egyik vidéki városól a másikba csak azért, mert véglegesen kiesett egy járat. Meg az is, hogy Budapesten most már nem ritka, hogy húszpercenként jön egy metrószerelvény, s csak úgy fér fel rá az ember, ha - japán útifilmekben látottak alapján - két kézzel benyomja az előtte tornyosuló embertömeget.

Tényleg ezért adtak kétharmadot a választók 2012-ben?
 

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

84 komment

Címkék: vasút navracsics kétharmad járatszűkítés máv menetrend

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jenőke 2012.04.15. 09:08:04

NOSZTALGIA:
A tőzsdeindex 22.216 pontig jutott, 16 milliárd forintos forgalom bonyolódott. Az árfolyam alakulásában az eurót 273-271 a dollárt 212-214 forinton jegyezték. Az egy éves állampapírok referencia-hozama 7,77 százalékos volt. (MHO, mti/nol.hu, [origo], NAPI Online, (MTI), napi.hu, vg.hu nyomán)
2006. augusztus 6. 22:31

MA: BUX 18900 19500 környékén

/manens 2012.04.15. 09:59:35

Ezek a nyüvek most sorbaállnak, tátott szájjal az ég felé - Gaskóval az élen - és azt mondják : Ide szarj Istenem !!

zsitva 2012.04.15. 10:02:25

1./ A mellékvonalakra nem kaphattunk, ergo nem is kértünk EU pénzt.
Tehát nincs mit visszafizetni.
----------------
2./ 2010-ben a szavazatmaximálás miatt nem kellett volna olyat ígérni (mindent visszanyitunk) amelyről már az ígéret megtételének pillanatában tudták, hogy nem tartható.

desw 2012.04.15. 10:56:37

@zsitva:
"2./ 2010-ben a szavazatmaximálás miatt nem kellett volna olyat ígérni (mindent visszanyitunk) amelyről már az ígéret megtételének pillanatában tudták, hogy nem tartható."

A drága Fidesz egész 8 éves ellenzékisége erről szólt. Ígérték a Kánaán, csak szavazzon a sok birka rájuk!

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2012.04.15. 11:12:35

A fidesz banda a szocikon szocializálódott, ugyan olyanok csak "okosabbak", sunyibbak, ravaszabbak, gőgösebbek, pofátlanabbak, jellemtelenebbek, álszentebbek példaképeiknél.

Miért vennél állampapírt, államkötvényt?
Ez a banda mindent megtehet, mi a garancia a pénzedre, hogy nem veszik el ha úgy tartja a kedvük?

Készülj a májusi tüntetésekre, itt az idő mert ez az ország többet érdemel!

ORBÁN BANDA TAKARODJ!

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.04.15. 11:23:06

A korábban ugyanekkor oly lelkesen tiltakozó Gaskó sporttárs és rohamcsapatai ilyenkor hol vannak?

-- dr kotász -- (törölt) 2012.04.15. 11:23:25

Tömegközlékedésből -40 Milliárd. Köszönjük... ŐŐ ki is? Nem ez lett volna az IMF egyik követelése úgy kb fél éve?

ob.szerver 2012.04.15. 11:25:16

"A Fidesz .... sosem az ország érdekeit nézte, hanem azt, hogy miként tudja gyengíteni a hatalmat"

Ez a poszt és a fideszmaffia lényege.

Ép ésszel felfoghatatlan, hogy Öszöd után, mikor 100%-osan biztossá vált a győzelmük, miért nem hagyták, hogy a szoclib kormány meghozzon népszerűtlen de elkerülhetetlen intézkedéseket, "elvégezze helyettük a piszkos munkát" és kikaparja nekik a gesztenyét. Miért folytatták az utolsó pillanatig a minél rosszabb, annál jobb politikát, amikor tudhatták, hogy a hatalomban ez vissza fog ütni rájuk?

A kormányváltás után mindegyik, napi 10 utast szállító szárnyvonal újranyitását magasrangú pártemberek nyitották meg. Vajon az érintettek most felismerik, hogy ezzel is átbaszták őket, és levonják a megfelelő következtetéseket?

Bombaló 2012.04.15. 11:25:39

zsitva!

Kaptunk néhány millió forintot mellékvonalakra is, elsősorban az útátjárók biztosításának növelésére. Van olyan vonal az országban, ahol megépítették az új fénysorompót, rá fél évre bezárták a vonalat. Most a bezárt vonalon üzemel egy vadiúj sorompó, amelyet nem lehet elbontani és fontosabb helyre áttelepíteni, mert akkor az elnyert támogatást vissza kéne fizetni.

Hozzáteszem, hogy ebből ismét nem lesz spórolás. Az a 20-25 Mrd forint megtakarítás amiről fantáziálnak nem más, mint az állam által soha meg nem térített közszolgáltatás része. Ezt a pénzt eddig sem fizette ki évről-évre, tehát a megtakarítás virtuális.

Ugyanakkor javaslom ezt az írást:
privatbankar.hu/kkv/az-uj-vonatokkal-ot-ev-alatt-7-milliard-forintot-sporolt-a-mav-246117

Vagyis ha van befektetés a közösségi közlekedésben, akkor tényleges megtakarítás érhető el. Nyílt titok, hogy az elmúlt 20 évben közel 3500 Mrd Ft értékű pályakarbantartás maradt el forráshiány miatt. Ezért nincsenek pályáink ahol lehetne közlekedni. A mozdonyaink és kocsijaink többsége 30-40 éves. A probléma megegyezik a metrószerelvények c. ópusszal. Ezekre a MÁV-nak nincs pénze, mert csak abból tud gazdálkodni amit az állam finanszíroz.

Ettől még lehetne a vízfejen is spórolni néhány Mrd forintot, de ez az infrastruktúrális gondokat nem oldja meg.

bioLarzen 2012.04.15. 11:29:14

Folytatódhat a totó: lehet megtippelni, hogy melyik lesz a következő, ellenzékben tett konkrét ígéretük, amivel tökéletesen ellentétesen cselekszenek majd.

bio

desw 2012.04.15. 11:40:26

@ob.szerver:
"Ép ésszel felfoghatatlan, hogy Öszöd után, mikor 100%-osan biztossá vált a győzelmük, miért nem hagyták, hogy a szoclib kormány meghozzon népszerűtlen de elkerülhetetlen intézkedéseket, "elvégezze helyettük a piszkos munkát" és kikaparja nekik a gesztenyét. Miért folytatták az utolsó pillanatig a minél rosszabb, annál jobb politikát, amikor tudhatták, hogy a hatalomban ez vissza fog ütni rájuk? "

Ezt én sem fogom megérteni soha! Ugyanúgy könnyedén nyerhettek volna, mint '98-ban a "gonosz" Bokrosék után, csak az ország nem vesztegetett volna el 8 évet és nem lennénk most mégnagyobb szarban.

Ezért mondom én azt, hogy a Fidesz és Orbán a rendszerváltás óta létező legkártékonyabb párt és politikus.

desw 2012.04.15. 11:42:16

@desw:

Mondjuk az is igaz, hogy ehhez kell(ett) ez a birka nép is, akit meg lehete etetni.

Tom-Tom90 2012.04.15. 12:14:18

Én sem csípem a Fideszt kismillió okból, és mindenkinek igyekszem felnyitni a szemét a környezetemben, de azért ezt a demagógiát ne nyomassuk már, hogy hú de kurvaszar a budapesti tömegközlekedés.20 perces metró pedig talán este 10 után, és reggel 5-7 óra között jár...
Most voltam Brüsszelben, és az ottani "tömegközlekedés" kutyafüle a BKV-hoz képest.Öregek a buszaink?Igen.Nem csilivili ámbár gagyi svéd Volvók, amikhez milliárdos megrendelésű alkatrészeket kell külön beügyeskedni, de a szolgáltatás tekintetében a BKV még így is csúnyán veri a "fejlett" nyugat nagy részét.

Egyébként tetszett, hogy így rávilágított a szerző a tipikus politikai esetre, amikor pár év alatt a farok másik végére kerülnek, és önmaguk ellen kell opponálniuk.

Figyel Castro 2012.04.15. 12:17:34

Az mondjuk eszükbe sem jut, hogy azért jarunk busszal vonat helyett, mert a busz belsejerol enni lehet, a vonat belsejetol meg hanyni. Majd ha tiszta lesz a vonat... Most Svajcban elek, a vasuti szinvonal felenek orulnek otthon...

Lacdelo 2012.04.15. 12:19:32

A Fidesznel kartekonyabb part meg nem volt Magyarorszagon hatalmon (legalabbis a rendszervaltas ota). :(

a_tom 2012.04.15. 12:19:54

"Igaz, mivel megvan a kétharmad, sok érvre nincs is szükség"
Lószart nincs. A választói felhatalmazással takarózni abban az esetben "ér" ha konkrét választási ígéretek megvalósításáról van szó. Ha mást akarnak csinálni akkor igenis meg kell magyarázni, sőt, egyeztetni is "illik" a szakemberekkel, az érintettekkel, az emberekkel, a többi választó képviselőivel.

dr kíváncsivagyok 2012.04.15. 12:29:05

" A Fidesz az egykori Kóka-féle intézkedéscsomagot, annak vehemens támadását beépítette hosszúra nyúlt választási kampányába, amelynek során sosem az ország érdekeit nézte, hanem azt, hogy miként tudja gyengíteni a hatalmat, meggyőzni a szavazópolgárok minél nagyobb hányadát arról, hogy a szocialista-liberális kormányzat döntéseit nem a nép szolgálata, hanem éppen ellenkezőleg: Magyarország tönkretétele vezérli. Megragadott minden alkalmat arra, hogy az egyes ember életkörülményeit kedvezőtlenül befolyásoló döntések ügyében meggyőzze az érintetteket: azok vagy szakmai hiba következményei, vagy pedig kifejezetten az ő szándékos megkárosításukra születtek. "

Ez itt a lényeg......csak a kormány ellehetetlenítése miatt elleneztek MINDEN törvényt , lépést, pedig némelyekre szükség volt ! Most , hogy hatalmon vannak, gátlástalanul és erőszakosan SOKKAL KEMÉNYEBB törvényeket hoznak , mint anno a szocik .

dr kíváncsivagyok 2012.04.15. 12:29:50

@a_tom: " "Igaz, mivel megvan a kétharmad, sok érvre nincs is szükség" "

Semmilyen érvre nincs szükség,...lehet erőpolitizálni ....

dr kíváncsivagyok 2012.04.15. 12:31:41

@/manens: Gaskó a legjellemtelenebb , legocsmányabb szakszervezetis aki valaha is létezett...és ebben benne van a Kádár rendszer is !

zum trucc 2012.04.15. 12:41:09

A legszomorúbb, hogy konkrétan a tömegközlekedéssel tenni kell valamit. Ami ma van, az nagyon sokkba kerül, és senki, szinte senki sem szereti. Talán csak, akik ebből élnek. Én 90% kedvezménnyel utazhatnék, de fővárosi és autós lévén, nem élek vele. Mások igen, de nem elégedettek.
A szocik is próbálkoztak valamivel, a Fidesz demagóg módon a népharag élre állva ezt anno meg tudta hiúsítani. (Akárcsak az egyetemi tandíjnál.)
Ez lesz az első lépés, és lesz tovább is. Most az egyszer a Fidesz ésszerűen jár el.

Lacdelo 2012.04.15. 12:46:40

Magyarorszag a gazdasagi es tarsadalmi osszeomlas hatarara kerult a 2 eves Fidesz kormanyzasnak koszonhetoen. :(
- Inkompetens gazdasagpolitika SZJA egykulcsositasa, vallalkozok sanyargatasa (banki kolcsonok befagyasztasa, minimalber megemelese).
- Magyarorszag kulfoldi tekintelyenek teljes lerombolasa - EU ellenesseg.
- Elrontott tarsadalompolitika - szegenyseg es nyomor elmelyitese es a gazdagok favorizalasa.
- Demokracia kiherelese (AB kiherelese, birosagok lefejezese, Media Tanacs egyoldalusaga= lasd Klub Radio)
- Korrupcio allami strategiaba valo beepitese (lasd Angyan oligarchazasa, 20%-os fideszes politikusok szabadrablasa, kozbeszerzesek atlathatatlansaga).

Az is csoda lenne ha a Fidesz kormany kihuzna 2014-es valasztasokig. 2014-ben a le kell valtani ezt a kormanyt bal vagy jobb uj/regi demokratikus partokkal.

Ha nem lesz IMF megegyezes, akkor Magyarorszag gazdasagi ongyilkossagot fog elkovetni a Fidesznek koszonhetoen.

dennisthemenace 2012.04.15. 12:49:02

@Lacdelo: Tartok tole, hogy ez már eldolt.

Spiro 2012.04.15. 12:52:17

Amennyiben a járat megszüntetésekből fakadóan igaz, hogy a jövőben 12 Mrd/év megtakarítás lesz, akkor a kormányra kerülésük után CSAK a szárnyvonalak újranyitásával ~20 Mrd Ft vesztességet okoztak nekünk, ezek a retardáltak. (ez az államadósságunk 0,1%-a). Számít?

Oszt jó napot!

Tíz kicsi indián 2012.04.15. 12:52:19

@Tom-Tom90: Hasonlítsuk már össze a kinti életfeltételeket az itthoniakkal. Amikor Münchenben éltem, feltűnt, hogy ugyanaz a buszvonal, ami munkanapokon 4-6-10 percenként jár, hétvégén 30-40-60 percenként. Mikor megkérdeztem az egyik odavalósit, hogy mi ennek a nagy különbségnek az oka, azt mondta, hogy minden családnak futja autóra, így hétvégén , amikor a hivatásforgalom nem dugul be az utakon, a legtöbben autóznak, így nincs szükség akkora férőhely-kínálatra.
Hétköznap környezettudatosan S-Bahn, metró, villamos, hétvégén viszont legtöbbször autó.

Na, itt a nagy különbség. Ha itthon autód van, akkor te a legutolsó senkiházi burzsoá rendszerellenség vagy, és veled szemben soha, semmi nem elég drága.

röhögő 2012.04.15. 13:02:55

akkor ez ugye most nem megszorítás?

Jofiu 2012.04.15. 13:08:38

Ha tényleg kihasználatlan, fölösleges (a kettő nem ugyanaz, lehet szükség veszteséges részre ha az össz színvonalat, használhatóságot javítja) járatok szüntek meg, akkor nagyon nagy dícséret érte.
Idővel látjuk majd meg, hogy tényleg szakmailag jók voltak-e a döntések, nem jutottak-e arra a szintre mint a viccben:
Nyuszika rohan az erdőben, kérdezi a medve, hova fut:
- Menekülök, mert jönnek a kommunisták és bezárnak minden ragadozót.
- Na de nyuszika, te nem vagy ragadozó.
- Persze, de tudod milyenek ezek, tévedtek már ennél nagyobbat is.

Addig is döntésben halleluja, képmutatásban pedig új rekord. Gratula.

(Mellesleg, a kevesebb járat kevesebb munkaerőt igényel. Ezen is lesz spórolás? Vagy akkor mostantól a munkaerő lesz kihasználatlan?)

Tom-Tom90 2012.04.15. 13:11:24

@Tíz kicsi indián:
ökológiai szempontból katasztrófa lenne, ha minden ország gazdasági-társadalmi rendszere a "fejlett" mintának tartott németeket követné.
Én ezt nem is tartom követendőnek, mert ez a Föld pusztulását vinné csupán előre, illetve 1-2 generáció kényelmét, viszonylagos jólétét eredményezné.
A kocsikázásnak viszont óriási pusztító hatása van, mivel a rákkeltő és méreganyagokat más emberek orra alá püfögi, így valamilyen szinten tényleg igaz, hogy senkiházi burzsoá rendszerellenség az aki azt használja, csupán nem tud róla, de attól még igaz. Fogd fel úgy, hogy ahhoz, hogy te kényelmesen elkocsikázhass bárhova, azért embertársaid életét percekkel rövidíted meg, és hatékonyan hozzájárulsz a fenséges 21. század végi "jósághoz".

Egyébként szíved joga mire dobod ki a pénzed (autós fogyasztói társadalom), de az, hogy a viselkedési formáddal, hogyan hatsz a környezetre, az már nem csak a te dolgod, vagyis szabályozások által nem a te dolgodnak kéne lennie, mint ma.

Mielőtt vissza kapnám a támadást, kérlek gondold végig, olvass utána a témának. Gondolkozz el rajta, hogy a szuper németeknek miért futja autóra, és mi szükségük van rá valójában, illetve, hogy hogyan lehet az, hogy nekik simán megvan egy 3-5 millió Ft-os kocsi, míg máshol ételre, vízre, házra sem futja...

Jofiu 2012.04.15. 13:12:47

@röhögő:
Nem.
Az újnemzeti szótár szerint a megszorítás szót olyan negatív hatással járó de szükséges lépésekre szabad csak alkalmazni, amit a vetélytársak tettek vagy tesznek. Szövetségesek esetén a hatékonyságnövelés, versenyképességnövelés, esetleg a fejlesztés szavak használandóak ugyanezen lépésekre.

Zsugásjózsi 2012.04.15. 13:13:01

Mennyivel ésszerűbb lett volna már több évvel ezelőtt bevezetni. A baj csak az, hogy a szociknak gyengék a piárosaik. Nem tudnak élni a kézenfekvő lehetőségekkel sem......A fideszeseknek saját mondásaikat idézhetnék vissza nap, mint nap, és még csak hazugsággal sem vádolhatnák őket!!!

Tom-Tom90 2012.04.15. 13:17:03

@Tíz kicsi indián: Nem rád akartam kisarkítani a történetet, csupán így jöttek gyorsan a mondatok. Általánosan vedd amit írtam!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.04.15. 13:37:23

@zsitva: a Bp-Szolnok-Békéscsaba vonalról szinte minden gyorsvonat ki lett irtva, nagyot szopott a Szombathely-Veszprém-Székesfehérvár vonal is, és ezek fővonalak...

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2012.04.15. 14:01:07

Maga, az intézkedés jónak mondható. Viszont ezzel elismerték, hogy a Fidesz retorikájának köszönhető a nyolc év késlekedés és az evvel járó plusz költség. Vajon ma is transzparensekkel állnak a Fidesz-fanok az állomásokon, hogy üdvözöljék a kormny döntését? Elől van Gaskó úr?

dr. Bubó 2012.04.15. 14:09:23

@Tom-Tom90: "a BKV még így is csúnyán veri a "fejlett" nyugat nagy részét"

pedig 22 éve szorgalmas kitartó munkával verik szét a politikusok...
ahogyan budapest dualizmusban épült lakásállományát is...

szerintem sikerrel fognak járni... megpecsétlik...
ahogyan a Malévot is felvirágoztatták...

zsitva 2012.04.15. 14:11:38

nem lesz 12 milliárdos megtakarítás.
Ezt magán beszélgetéseken már most, a bevezetésért felelősök is elismerik.
-------------
a lépés különben jó csak kevés.
Ha valóban ki akarnak vonni 45 milliárdot a közösségi közlekedés finanszírozásából (ez a hivatalos cél) akkor bizony be kell zárni kb. 3000 km vasutat és bizony 5000-8000 autóbuszjáratot meg kell szüntetni a naponta indított kb. 40.000-ből.
-----------------
akkor még mindíg marad közforgalmú eljutás minden településre, csak ritkítot módon.

dr. Bubó 2012.04.15. 14:12:28

@szabodenesnk: a békameneteknek lesz külön vonat...

majd jöhetnek fel pestre: hogy "még több adüt követfelünk"

Sir Gombóc 2012.04.15. 14:15:56

"előzetes utasszámlálások előzték meg, és a megszüntetésre kerülő vonatok a kihasználatlannak bizonyult járatok közül kerültek ki. Az így felszabaduló járműveknek köszönhetően lehetőség nyílik a nagyobb utasforgalmú vonalakon közlekedő vonatok erősítésére, így csökkentve a zsúfoltságot és javítva az utasok kiszolgálását, különösen a hétvégi utazások alkalmával”."

Ez egy hazugság. Nem volt utasszámlálás, legalábbis a számolókat nem látta senki. Az általam ismert vonalakon nem kihasználatlan vonatok jártak, átlagban bizony jó volt a kihasználtságuk és a nyár közeledtével már egyre többen voltak (ugyanis kirándulóforgalom is volt ezeken a vonalakon).

Sir Gombóc 2012.04.15. 14:20:45

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.:
Ez egy nem átgondolt döntés, vakon, fűnyíró-elv szerint. Fontos hálózati kapcsolatokat vágtak el. Ezek között volt jól kihasznált, és volt kevésbe, de az össz szolgáltatási színvonalat nézve fontosabb vonal is.

Tom-Tom90 2012.04.15. 14:23:57

@dr. Bubó: Remélem nem válik be a jóslatod, és Tarlós kiügyeskedi, hogy ne fulladjunk bele Budapest autósaiba.

Bár még mindig hihetetlen, hogy milyen pénzeket kapnak egyesek fizetés és jutalom gyanánt, illetve, hogy egy bicikliút miért is került 70ezer Ft/méterbe, hiába Uniós pénz. Ezeken is kéne fogni, nem csak a nagy "ésszerűsítéssel".

Spiro 2012.04.15. 14:28:19

Már meg van a forgatókönyv a MALÉV mintájára, bár ott sokkal egyszerűbb volt a külföldi konkurencia miatt.
Először sírunk rívunk, hogy hű a nemzeti légi-vasút-busz-hajó (mindig a megfelelő behelyettesítendő) társaság. (hiszen már felmerült, hogy tényleg minek nekünk államilag támogatott vasút)

Külföldi összeesküvés miatt kényszerült térdre, de mi majd jól megmentjük!

Nem hagyjuk!

A dolgozókat sem hagyjuk cserben!

Újraszervezzük!

Hónapok múlva elhal a story, és az állam megszabadult a vesztességek finanszírozástól, és a nép csinál amit akar (nem mintha hosszútávon gazdaságilag rossz lenne, csak sunyi a módszer).
A tényszerűség kedvéért, az öszödi beszédnek ez is a mondanivalója volt (nem mintha Ferit kívánnám vissza).

tamareaf 2012.04.15. 14:46:16

@Tom-Tom90: német ország úgy képes növelni a gazdasági kapacitását, hogy közben sikerül energiaéhségét csökkenteni. Németország célja, hogy az egyre dráguló energiaárak mellett, képes legyen jövőbeni függőségét csökkenteni.
Nagy problémája, hogy csökken a népessége. Ezt kérdéses, hogy tudja-e megfelelően kezelni. De nem kizárt, hogy ebből is jól tudnak majd kijönni.

pirimogyoró 2012.04.15. 14:49:33

Remélem, és velem együtt sok tízezren mások is, hogy nem lesz metró katasztrófa. Hogy nagyon érik valami szörnyűség, az nem csak a metrókocsik állapotából nyilvánvaló, hanem a "mosom kezeimet" intézkedésekből is. Ennek egyike a menekülőmaszkokkal való felszerelés a járatokon. Igaz, hogy a maszkok a gyártó cég (laboreredményekre hivatkozva) szerint 1 perces védelmet biztosítanak szén-monoxid ellen és másik hátrány, hogy éghető anyagból készültek. Kényszerhasználat esetén simán lejön majd mindenkinek, milyen igazak a magyar szólások, mint pl. "lesül a képéről a bőr".
És még valami; a jegyek, bérletek már nem tartalmaznak utasbiztosítást! Erről mindenki gondoljon, amit akar...

"A BKV Zrt. közleményben adta hírül, hogy 2012-től felmondta a Generali-Providencia Biztosító Zrt.-vel kötött utas-balesetbiztosítását, mivel annak fenntartása gazdaságtalan, előnytelen, illetve fenntartását jogszabályi kötelezettség nem írja elő. Ezzel a BKV Zrt. éves szinten mintegy 50 millió Ft-os megtakarítást ér el."

dr. Bubó 2012.04.15. 14:52:12

@pirimogyoró: a masz fontos a vezetőknek... a többszáz elégett hulla maradványai között be lehet majd azonosítani a maszk csattja alapján...

OneBigLike 2012.04.15. 15:34:38

nektek miért jó h az adótokból üres vonatok közlekednek?
annyira be van rögzülve nálatok h minden döntésre csak szidni tudtok h elképesztő. kicsit gondljatok abba is bele, h 2-300 fős falunak miért is kell napi 10 vonat? összesen felférnének 1-be. teljesen reális döntés született, és örülök h az adó forintjaimon nem kell üres járatokat üzemeltetni.. 30 volán busz meg egyenesen nevetséges megyénként 1-2 busz? egy alap átszerveznél több járat tűnik el..

Jofiu 2012.04.15. 15:50:31

@Sir Gombóc:
Én akár neked is hihetek, nekem itt a monitor előtt minden távoli ember azt mond amit akar.
Te honnan veszed az infóid amik szerint ez fűnyíróelv szerint volt, és jó kihasználtságú vonatokat is megszüntettek?
Esetleg maradtak rossz kihasználtságúak is?
Tájékozódom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:00:15

@zum trucc:

"Most az egyszer a Fidesz ésszerűen jár el. "

Mitől ésszerű meghagyni két vonatpárt egy olyan vonalon, ahol a vonatnak eddig sem sok értelme volt?

Jaj eszembe jutott! Újranyitjuk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:02:03

@Tíz kicsi indián:

Ezzel egyetértek!

Kiegészítem még azzal, hogy Münchenben ÉPÜLNEK a metróvonalak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:03:04

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.:

(Mellesleg, a kevesebb járat kevesebb munkaerőt igényel. Ezen is lesz spórolás? Vagy akkor mostantól a munkaerő lesz kihasználatlan?)

- Egymillió új munkahely.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:06:52

@Tom-Tom90:

Németeknél környezetvédelmi okokból hosszabbítják a zöldhullámot, föld alá teszik az autóutakat, nem kényszerítik a forgalmat mesterségesen araszolásra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:10:30

@pirimogyoró:

a jegyek, bérletek már nem tartalmaznak utasbiztosítást!

- A jegyárakból is hogy kivették a biztosítás díját........

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:11:58

@OneBigLike:

Gondolom a véleményed szóról szóra ez volt,mikor a nemzetáruló Kóka és csatlósai törtek a magyar vidék lakossága ellen és próbálták életüket ellehetetleníteni a mellékvonalak bezárásával.

Tom-Tom90 2012.04.15. 16:13:58

@feamatar: Németország energiafelhasználása csökken, és igyekeznek ezt zöld energiával elérni 2030-50re 100%-osan. Ámbár egy főre vetítve minden ipari, fogyasztói magatartásuk ÜHG kibocsátása meghaladja pl a magyarokét, hiába kalimpál a Fidesz a paksi erőműves nem fenntartható energiatermelési lobbija a német folyamattal ellenkezőleg, még így is jobbak vagyunk a németeknél (kevésbé ba***uk szét a bolygót)
Szóval az irányuk jó, de mivel ők a 3000méteres Zugspitze csúcsáról kell hogy elérjék a tengerszint magasságát a fenntartható társadalomig, a magyarok Kékestetejéről még így is egyszerűbb lenne...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:15:37

Évekkel ezelőtt, mikor a Kóka féle vonalbezárások voltak, láttam egy interjút a vasúti hivatal akkori elnökével. Megmondta, hogy a bezárások mindössze 0,5 mrd Ft veszteségcsökkenést hoztak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:16:56

@Tom-Tom90:

ÜHG kibocsátása meghaladja pl a magyarokét,

Összesen, vagy lakosokra lebontva?

Tom-Tom90 2012.04.15. 16:20:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne haragudj, de ez egy baromi nagy képmutatás, hogy a kocsik zöld hullámára rásütik a környezetbarát jelszót, marketing. Ami nálunk a nagykörúton van (kevesebb autó a piros hullámuk miatt, illetve a Combinóhoz igazodó zöldhullámmal által több utas) na ez már sokkal inkább környezetbarát, bár még erre is lehet fityiszt mutatni.

A föld alá levitt utak pedig egyrészt irgalmatlan pénz (amiből biciklis hálózatot teljesen ki lehetne építeni+tömegközlekedés), másrészt meg az alagútban püfögnek a kedves németek, amit nagy teljesítményű ventilátorokkal igyekeznek a felszínre visszajuttatni, ergo sokkal nincsenek beljebb.

Egy valódi környezetbarát országban nem az autós forgalmat tologatnák, hanem annak drasztikus csökkentésére tennének kísérletet.

Tom-Tom90 2012.04.15. 16:26:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem tudok most pontos számot, de biztos vagyok benne, hogy bőven ránk vernek /fő-ben is. Még a nagy zöldítés ellenére is benne vannak a top 15-20ban per capita.
Szóval ha túllátunk a propagandán, rájövünk, hogy a nagy zöld Németországnak csak a felszíne zöld, de így is üdvözlendő pl USA-hoz, vagy gazdag olaj országokhoz képest.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:26:37

@Tom-Tom90:

S-Bahn hálózat --> Csökkenti az autóforgalmat.

Nagykörút:

Sokszor leírtam már (visszakereshető, az internet nem felejt), hogy miért baromság a rövid zöld.

- Nincs áramlása a forgalomnak, sok elindulás van, a sok elindulás jobban szennyez (sokkal jobban!), mintha a forgalom áramlik egyenletesen.

- A kevesebb autó hazugság, bár annyiban igaz, hogy a dávid-zöld óta én nem járok a Moszkva téren-Margit krt-on, járok a Rózsadombon, megjegyzem egyre többen járunk arra.

- A dávid-zöld előtt sosem volt rá példa, hogy a forgalom feltorlódjon a Moszkva tértől a Budagyöngyéig. Azóta már 4x, miközben az autó valóban kevesebb a benzinárak miatt.

- Nyer a villamos két percet a teljes vonalon, közben a csatlakozó forgalom szopik mindenhol.

- Ismerősöm buszvezető. Széna tér - Káplár utcai lámpa viszonylatában 5 elindulásra van most szükség, forgalommentes időszakban is. Környezetvédelem mi?

penumbra1984 2012.04.15. 16:28:26

@Tom-Tom90: Te melyik Brüsszelben voltál? Csak mert én is most voltam és a Gare Centrale-ra (központi pályaudvar, mellette még van nekik is déli, északi, nyugati, stb..) kb 3-4 percenként fut be egy piszok hosszú szerelvény a 6 vágány egyikére, pontos, precíz, tiszta. Egyszer még a kalauz se jött jegyet ellenőrizni, mert kb fél órás volt a vonatutunk és addig nem ért oda. Metró is kifogástalan. Nincsenek orkok (otromba jegyellenőrök), helyette vannak elektronikus beléptető kapuk, stb. Buszokról nem tudok nyilatkozni, azt nem használtam, de nem hiszem, hogy annyira ótvarok lennének ahogy elnéztem őket kívülről.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 16:28:47

@Tom-Tom90:

www.panenerg.hu/szakmai-hirek/az-uveghazhatasu-gazok-kibocsatasanak-alakulasa-az-europai-unioban

Lefelé van egy diagramm, a változásokról

Egy másik diagramm szerint per főben még 2008-ban jobbak voltunk, de ezt a csökkentést kizárt dolog, hogy Hazánk produkálni tudja.

sanche_ 2012.04.15. 16:31:27

"Tényleg ezért adtak kétharmadot a választók 2012-ben?"

Igen, a lakosság 24%-a aki a Fideszre szavazott(szóval a nagy kétharmaduk..) nagyjából ilyen idióta réteg és nekik minden jó úgy, ahogy van.
A többség, aki nem szavazott az nem adott semmit. De ez a réteg attól még, hogy tudta előre, hogy a fidesznek ilyen buta, országromboló ámokfutása lesz, nem a rosszindulatból nem szavazott, hanem azért, mert NINCS KIRE!
És ez most sincs másként.

A MÁV-ot rendbe tenni, sokkal drasztikusabb lépésekkel lehetne. A pálya fenntartása sokba kerül, akkor is, ha tíz, akkor is, ha egy vonat megy rajta...A nagyobb városokon kívül egyáltalán nem kellene vasút, ahol lenne, ott viszont több vágány kell és nagysebességű vonalak.

Tom-Tom90 2012.04.15. 16:37:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Az a baj, hogy te a farok másik végéről akarod csóválni a blökit.
Autós szemmel gondolkodsz, rövid időintervallumban, és ha csak ezt a kis periódust vesszük, akkor igazat kell adjak neked, mert ebbe nem lehet belekötni, hogy több fékezés, több gyorsítás, nagyobb energiapazarlás az autóknál, buszoknál.

De ha a folyamat hónapok vagy évek alatt tudatosítja az autóhasználókban, hogy ez így közlekedhetetlen város kocsival, le fogják tenni, mert rákényszerülnek. Más kérdés, hogy szanaszét szivatják a BKV-t és kérdéses, hogy lesz-e kapacitása felszíni ezeket a kocsiletevőket, de ideális esetben a pár hónapos autós dugók, és felgyorsulások, lelassítgatások okozta energiapazarlás kutyafüle ahhoz képest, ha ezzel elérik 10-20 évre, hogy a kocsisok 20-50%-a letegye a kocsit, és BKV-t vagy bicajt használjon.

Egy gondolattal zárnám, mert tanulnom kell, hogy a közúti forgalmi dugókat csakis az autósok indukálkják.

Tom-Tom90 2012.04.15. 16:44:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nincs időm sajnos megtalálni a hiteles diagramokat, de ha rátalálsz, baromira kíváncsi lennék a helyes számokra.
Egyébként pedig ezek a számok erősen torzítanak, valszeg az import termékek utaztatása, és más externalista értékek nem tükröződnek vissza az adatokban, és nem hinném, hogy akár a narancsléfogyasztásban, autóhasználatban, repülésekben, felesleges kacatok vásárlásában vernénk Németországot.

sanche_ 2012.04.15. 16:53:14

@Tom-Tom90:

Én nem vagyok autópárti, a városban nem is járok azzal (bár a biciklit amúgy a kocsinál sokkal alkalmatlanabbnak tartom erre!!), de a tömegközlekedés 150%osan túlterhelt, nincs mire átterelni az embereket. A körúti ünnepelt dolgon én mint utas _SEMMIT_ nem érzek és nem okoz örömet az, hogy cserébe autósok rosszabbul járnak és többet szennyezik a környezetet.

A bicikli hippiskedést felejtsük, nem alternatíva.
Kétszer ennyi villamos kellene ahhoz, és harmadával több pálya, hogy legyen mire átszoktatni másokat. Lehet szívatni embereket dugódíjjal(ez az egyik legmocskosabb dolog, amit városvezetésben kitaláltak..) meg direkt dugóba kényszeríteni őket, de ezzel csak rosszabb lesz minden.
Vagy Te úgy gondolod, hogy majd leteszi a 20-50% a kocsit és akkor majd szépen utaznak a villamos tetején? :) Jó terv..fantasztikus fejlődés.
Egyébként már most ott tartunk, hogy 20 takarékos kis motorral rendelkező benzines autó, környezetbarátabb, mint egy BKV busz.

Amúgy persze, az evésről is le lehet szoktatni az embert, csak éppen idiótaság.
Ha a tömegközlekedés jobb lenne (lásd fent, 2-szer sűrűbb járatok!) akkor az emberek _maguktól_ használnának nagyobb arányban tömegközlekedést. Kényszerítés nélkül.
A kényszerítgetésekkel meg csak azt éred el, hogy az ember tényleg kiköltözik Bécsbe, Ti meg itt maradtok kocsik, meg utasok nélkül és megpróbálhatjátok befizetett adó nélkül hippimódra eltartani a társadalmat. Elárulom: nem fog sikerülni.
Az erőszak soha nem vezet eredményre, lehet terelni az embereket, bebizonyítani, hogy jobb a villamos, de ahhoz tenni is kéne valamit.

OneBigLike 2012.04.15. 17:27:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

annyiban nem volt ugyanez a véleményem, h a teljes vonalbezárást akkor sem tartottam helyesnek, és most sem. a ritkitást, kihasználatlanság miatt viszont akkor is jogosnak tartottam volna.
az meg külön idegesítő, h a megkérdezettek egyik fő oka az volt h azért ne vegyenek el vonatot, mert mi azt szeretjük...

Szaki Danee 2012.04.15. 17:52:53

@OneBigLike: Nem, az nem jó senkinek, hogy üres vonatok járnak az adóforintokból. De:
1. Nem csak üres vonatok szűntek meg. Vannak közöttük jól kihasznált, csúcsidei járatok is.
2. A ritkítással gyakorlatilag bezárásra előkészített vonalak egy részének fontos hálózati szerepe LEHETNE. Pl. a Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd vonalon az újfent napi két személyvonatpár helyett lehetne kétórás, ütemes menetrendben Győr-Székesfehérvár-Pécs gyorsvonatokat közlekedtetni, oldva ezzel a vasúthálózat Budapest-központúságát. Vagy az Eger-Szilásvárad vonalon a mostani hétvégi másfél vonatpár helyett bőven volna igény az eddigi majdnem ütemes közlekedésre is tavasztól őszig hétvégéken. Sőt, ugyanott a budapesti sebesvonatok feljárhatnának Felnémetig, javítva a városon belüli közlekedési kapcsolatokat. Összességében: e vonalak EGY RÉSZÉBEN van fejlesztési potenciál, de azok kihasználásához kisebb-nagyobb befektetésekre is szükség lenne. Ennél nyilván egyszerűbb egy tollvonással, gondolkodás nélkül megszüntetni vonatokat.
3. A vasútüzemnek magas a fix költsége. A legtöbb pénzt az infrastruktúra karabantartása és üzemeltetése viszi el. Attól, hogy egy vasútvonalon kevesebb személyszállító vonat közlekedik, a pályát még karban kell tartani. Ha elmossa az árvíz, akkor is vissza kell építeni, milliókért, mert annak a két pár személyvonatnak plusz a tehervonatoknak szükségük van rá. Márpedig a most bezárásra előkészített vonalak közül több is jelentős teherforgalmat bonyolít.
4. A személyi költségeken nem igazán lehet spórolni, legalábbis nem rövidtávon, a szakszervezetek ugyanis gyakorlatilag lehetetlenné teszik az érdemi létszámleépítést. Ez persze csökkenti a korszerűsítés megtérülését is, hiszen hiába építenek be rugós váltót és vezetnek be központi forgalomirányítást a helyszíni szolgálat (forgalmi szolgálattevő, váltókezelő stb.) helyett, ha őket úgyis át kell helyezni máshová és továbbra is fizetni nekik. A létszámcsökkentés csak a nyugdíjba vonulás siettetése és ehhez kötődő felvételi stop útján lehetséges, de ezen már az előző vonalbezárási hullámok óta túl van a MÁV-csoport.

Összességében tehát a megtakarítás minimális ahhoz képest, hogy megfelelő befektetések árán mekkora haszna lenne a mellékvonalak egy részének. Tény ugyanakkor, hogy vannak olyan vonalak, amelyek létjogosultsága legalábbis erősen vitatható - de ezek jó része már ma is rozsdásan várja, hogy beteljesedjen a sorsa.

Zsugásjózsi 2012.04.15. 18:02:53

@OneBigLike: Az előző kormányok alatt biztosan nem így gondolkozott ezekről a dolgokról. De a fideszes észjárás győzött.......Így könnyebb magának!!!!

OneBigLike 2012.04.15. 18:11:55

@Zsugásjózsi: had döntsem sem már el én mégis h gondolkodtam :) köszönöm :)

zum trucc 2012.04.15. 19:24:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazad van, a járatszámcsökkentés első és átmeneti lépés a teljes megszüntetés felé, amely bizony számos vonal esetén (pl. Bp-Győr-Bécs, stb) indokolt lenne.
Najó, talán az említett vonal megmaradhat, de egy csomót meg kell szüntetni. Egy vasútvonal csak bizonyos forgalom felett gazdaságos, hiszen magasak a fenntartási és a folyamatos szolgálathoz kötődő költségei. A magyar vasúthálózat a XIX. század terméke, nem volt autó, nem volt kamion, nem volt út sem. Azért mára lett mindhárom dolog.

tisztakéz · http://netes.8x.hu/ 2012.04.15. 19:45:39

Nem biztos, hogy legideálisabban oldották meg a dolgokat!!

Bombaló 2012.04.15. 20:09:19

Pedig lenne nagy meglepetés, ha a veszteségtermelési rátát vonalakra lebontanánk. Márpedig ezen élen jár a Bp-Győr-Hegyeshalom vonal. Ugyanis a 160-as pálya és a korszerű biztosítóberendezések folyamatos szinten és üzemben tartása óriási pénzeket emészt fel, nem beszélve a pályáról. Ha az 1-es fővonalat bezárjuk nyerünk 30-40 Milliárd forintot veszteségoldalon. De akinek ez magas, gondolkozzon el rajta, hogy az 1-es főutat drága fenntartani, vagy az M1-est folyamatos autópálya-felügyelettel...

zum trucc 2012.04.15. 20:21:09

@Bombaló: Hát, ha tudod, akkor valami egészen újat tudsz, ha csak gondolod, akkor lehet, tévedsz. Vagí viccelsz? Szabad azt is.
Lehet, hogy Győr-Bp tízszeres a költség, de ezerszeres a forgalom a Bivalybasznád-Turha mellékvonalhoz képest...Nem az a gond, ha magas egy útvonal fenntartási költsége, mindegyiké magas, a moderné persze akár alacsonyabb is lehet, az a gond, ha nem termel bevételt. A Bp-Győr-Kegyeshalom azért hozhat némi aprót.
Egyébként mindent értek, te a lóvasútnak lobbizol.
Az első lovat egyébként darabonként fogják beszerezni, egy alkatrész már meg is van. Az első ló tuti csődör (=hímnemű) lesz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 20:49:30

@Tom-Tom90:

"De ha a folyamat hónapok vagy évek alatt tudatosítja az autóhasználókban, hogy ez így közlekedhetetlen város kocsival, le fogják tenni, mert rákényszerülnek. Más kérdés, hogy szanaszét szivatják a BKV-t és kérdéses, hogy lesz-e kapacitása felszíni ezeket a kocsiletevőket,"
- Kocsiletevők már ma is lennének, de nincs kapacitása rájuk.

" de ideális esetben a pár hónapos autós dugók, és felgyorsulások, lelassítgatások okozta energiapazarlás kutyafüle ahhoz képest, ha ezzel elérik 10-20 évre, hogy a kocsisok 20-50%-a letegye a kocsit, és BKV-t vagy bicajt használjon."
- Ezt metróval, S-Bahnnal lehet elérni. Egy szopatós lámpaciklussal nem.
Hiába nyer a villamos 2 percet, teljes vonalon, a csatlakozó járatokon +5 percet késnek a járatok. Gyalogosként is nehéz azóta sok helyen átmenni, a Frankel lámpánál pl 3 ciklus kellett a 30 méteres út kereszteződéséhez, ma már csak kettő, mert valakinek vissza jött egy kis esze.

" a közúti forgalmi dugókat csakis az autósok indukálkják. "
- Magyarországon a közlekedésszervezők.

Bombaló 2012.04.15. 20:50:28

@zum trucc: Én veszteségről beszéltem. Ez azt jelenti, hogy az ezerszeres forgalom ellenére is veszteséget termel. Hiába járnak rajta RailJetek a Bivalybasznádi bézé helyett...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 20:50:35

@Tom-Tom90:

A németek csökkentésének a mértékét nézd meg. Mindent elmond.

Bombaló 2012.04.15. 20:52:27

Hozzátesztem, ha Bivalybasznád-Turha között 160-as pálya lenne, villamos motorvonatokkal, hidd el ott is lenne sok utas. Vagy szerinted nem?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 20:57:13

@OneBigLike:

"annyiban nem volt ugyanez a véleményem, h a teljes vonalbezárást akkor sem tartottam helyesnek, és most sem."
- Ha csak két vonatpár jár, akkor arról leszoknak az emberek. Még akkor is, ha az a két vonat busztalan időben megy, alternatívát kínálva, mivel a bérlet vagy buszra, vagy vonatra jó.

" a ritkitást, kihasználatlanság miatt viszont akkor is jogosnak tartottam volna."
- Ebből következik, hogy a maradék járatot is meg kell szüntetni, mert kihasználatlanná válik.

"az meg külön idegesítő, h a megkérdezettek egyik fő oka az volt h azért ne vegyenek el vonatot, mert mi azt szeretjük... "
- Egyetértek.

Szerintem ott, ahol a vonat nem tudja produkálni a 60 km/h-s átlagsebességet, ott a személyszállításban semmi keresnivalója, mert csak azok fognak vele járni, akiknek nincs más lehetőségük (pl Felsőpakony), illetve azok, akik kedvezményesen, ezáltal nagyon olcsón tudnak utazni.

Jelenleg is az idegesít, hogy mutatóba meghagyunk két vonatot, hogy elmondhassuk, mi nem zártuk be.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.15. 21:01:46

@Bombaló:

"Pedig lenne nagy meglepetés, ha a veszteségtermelési rátát vonalakra lebontanánk. Márpedig ezen élen jár a Bp-Győr-Hegyeshalom vonal"

- Gondolom erre vannak adataid is.

zum trucc 2012.04.15. 21:24:15

@Bombaló: Azt állítod, hogy nincs nyereséges vonal?

billy reed 2012.04.15. 23:28:35

@ob.szerver: "Ép ésszel felfoghatatlan, hogy Öszöd után, mikor 100%-osan biztossá vált a győzelmük, miért nem hagyták, hogy a szoclib kormány meghozzon népszerűtlen de elkerülhetetlen intézkedéseket, "elvégezze helyettük a piszkos munkát" és kikaparja nekik a gesztenyét. Miért folytatták az utolsó pillanatig a minél rosszabb, annál jobb politikát, amikor tudhatták, hogy a hatalomban ez vissza fog ütni rájuk? "

Mert buták. Nagyon. És ennyi.

desw 2012.04.16. 01:23:46

@billy reed:

"Mert buták. Nagyon. És ennyi. "

Bárcsak igazad lenne! Akkor könnyen meg lehetne őket vezetni.

Jogászt láttál már önkritikát gyakarolni? Láttál már tévedést beismerő jogászt? Szinte kizárt! Sajnos ez pökhendi, "Én mindent jobban tudok és hiába kérdezel én akkor is teljesen másról fogok lyukat beszélni a hasadba..." stílus ez.

Belementek egy olyan hazugság-spirálba, ahonnan arcvesztés nélkül nem tudtak/tudnak kijönni. Szarnak rá, letarolják inkább az országot!

Lengyel 2012.04.16. 06:05:41

A legnagyobb megtakarítást azzal érnénk el, ha a négyévenként szabadon újraválasztható elnyomóinkat nem választanánk újra, és/vagy meg.

A pártrendszer végleg megbukott. Nincs szükség arra, hogy a vérszívó pártkáderek megmondják, hogy mivel semmire se vittük semmit se érünk, miközben a maradék kis pénzünket, és adónkból finanszírozott szolgáltatásunkat elveszik, hogy vele a saját zsebeiket degeszre tömjék.

Bombaló 2012.04.16. 10:04:39

Azt állítom, hogy kevés van ami rentábilis. Minél fejlettebb a vonal, annál többe kerül.

Ez egy tanulságos interjú:

iho.hu/hir/fuggetlen-felelos-palyavasutra-lenne-szukseg-120410

A mellékvonalakon meglátásom szerint réges-rég egyszerűsített vonatforgalmat kellett volna bevezetni, rugós váltókkal, néhány keresztezési ponttal, félautomata vagy automata forgalomirányítással. De ehhez több vasúti előírás felülvizsgálata szükséges és beruházás a váltók cseréjéhez stb.

De pénz nélkül nincs előrelépés.

Sir Gombóc 2012.04.16. 12:22:35

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.:

Honnan veszem az infóim? Ismerem az általam említett vonalakat, saját szememmel láttam, mennyien voltak. Semmi ésszerűség nincs ebben a kihúzgálásban.

Voyageer 2012.04.16. 20:43:22

Ez az egész javaslat egy lázálom.
Viszont Vitézy már régesrég nem szóvivő a VEKE-ben, sőt tudomásom szerint egyre inkább kiszorul onnan amióta leszerződött a BKK-hoz és gyakorlatilag megélhetési politikus lett. Nehogy már a wikipedia legyen egy blogger forrása.
süti beállítások módosítása