Dr. Schmitt Pál jövője biztosított. Nem csak azért, mert az emlékezetes jogszabály-változtatás miatt limitált hivatalban töltött idő nélkül is jár majd neki élete végéig az apanázs. Nem marad hasznos teendő híján sem, amikor majd lehajtott fejjel el kell kullognia a Sándor-palotából: az olyannyira fontos magyar-bolgár kapcsolatok személyes szószólója lehet.
Körülbelül úgy, mint ahogy a már szinte élőhalott Tony Curtist (isten nyugosztalja) a Magyar Turizmus Rt. hatalmas csinnadrattával megbízta, hogy legyen Magyarország arca a nagyvilágban, de főleg Amerikában. (Jut eszembe, a szerződést újra elő kéne venni mintának, hisz olvashatni a bulvárlapokban, hogy Gábor Zsazsa hazakészül, szeretné, ha itthon temetnék el. Ebből talán ki lehetne hozni valamit marketingszempontból, különösen, ha leporoljuk azt a korábbi Fidesz-érában - fideszes szakemberektől - nagy pénzért megvett pr-ötletet, hogy Magyarországot a nagy H-betűvel hirdessük a világban. H - mint Hospital. A dolog összekapcsolása Gábor Zsazsával persze hozzáadott érték, ezért már én is kérek valamit!)
Annak idején is feltűnő volt, hogy Orbán Viktor állítólag egy neszebari képeslapon, de a hivatalos verzió szerint is mindenképpen bulgáriai szabadságáról írva jelölte meg Schmitt Pál nevét, mint olyan emberét, aki megtestesítheti majd a nemzet egységét, meg aki nem motorfék lesz, hanem düzni (akármi legyen is az).
És most meg mit olvasunk? A Le Monde hétvégi száma foglalkozott néhány mondat erejéig dr. Schmittel, természetesen német kollégájának lemondása kapcsán. E hírből derül ki, hogy Bulgáriában nagy visszhangja volt a magyarországi plágiumesetnek. A téma nem jött le a lapok címlapjáról, s a bolgár zemberek büszkék arra, hogy ha nem is szándékosan, de ilyen rendesen meg lett tisztelve már nem élő honfitársuk. (Tudniillik Nikolaj Georgiev, akitől a mi elnök urunk a gyanú szerint simán lenyúlta dolgozatát kisdoktori disszertációjához.)
Büszkén dobog magyar szívünk, hiszen látható, hogy egy balkáni nép végre helyünkön kezel minket, elfogadja, sőt, hálás is, hogy szellemi téren tőlük merít ez a Nobel-díjasokban közismerten oly gazdag ország, ráadásul annak legfőbb közjogi méltósága. Elnöki pályafutása után a tudományközi "együttműködés" személyes megtestesítőjeként ródsózhatna dr. Schmitt Pál Szófiától Plovdivig, Várnától Micsurinig.
Megemlíti a Le Monde azt is, hogy Kövér László házelnöknek annak idején voltak fenntartásai Orbán Viktor személyi döntésével kapcsolatban. Érdekes, hogy a Le Monde-cikk szemlézése után jelent meg az MTI Kövér László-interjúja, amelyben a fideszes politikus megvédi dr. Schmitt Pált. Szerinte nem időszerű a köztársasági elnök lemondásának felvetése, meg kell várni a SOTE által kiküldött szakértői bizottság jelentését a dolgozat ügyében.
"Ettől az ügytől függetlenül Schmitt Páltól nem lehet elvenni mindazokat az érdemeket, amelyeket az életpályája során akár a sportban, akár korábban a közéletben, akár az elmúlt másfél-két esztendőben szerzett. Az is nyilvánvaló, hogy legyen bármilyen kimenetele ennek az ügynek, az nem Schmitt Pálról szól, még csak véletlenül sem szól Schmitt Pál tudományos teljesítményéről, az ennek a kormányzó erőnek a lejáratására irányuló szándékról szól" - hangzik az egyenes idézet.
És itt tulajdonképpen meg is nyugodhatunk, végre egyenes beszédet hallunk egy fideszes politikustól. Az ő szemében Schmittnek érdemei vannak (nem is egy, mert többes számban fogalmazott), s nem a köztörvényes szellemitulajdon-lopás, hanem a politikai l,art pour l,art kedvéért támadja őt valami sötét erő.
Így a címben felvetett szörnyű hangzású szóvicc-kérdésre is megvan a válasz. Dr. Schmitt Pálnak természetesen maradnia kell.
A bulgáriai író-olvasó találkozók szervezőitől még egy kis türelmet kérünk.
Le Monde/Lemond-e?
2012.02.20. 02:38 Poldi bá
169 komment
Címkék: plágium le monde schmitt pál bolgár magyar
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
excopp 2012.02.20. 14:26:45
no, SP mindenképpen jól jár, ha bekukkant az oldalra, nemcsak a Le Monde-atásával kapcsolatban juthat hiteles népi információkhoz, de irigyelheti azt az általa nem ismert izgalmat, amit a nyelvvel (anya-, és idegen nyelvvel) kapcsolatos érdekességek tudnak okozni...
[csak egy kis közbevetés, hogy az anyanyelv kötődése más, mint az idegené: foreign language, DE: mother tongue...]
[csak egy kis közbevetés, hogy az anyanyelv kötődése más, mint az idegené: foreign language, DE: mother tongue...]
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 14:28:58
@Közbiztonság Szilárd:
Isten esetében a "név" nem értelmezhető. Amikor Mózes megkérdezi Istent, hogy milyen néven szólítsa, ez történik:
"Mózes azt felelte Istennek: "Íme, elmegyek Izrael fiaihoz, és azt mondom nekik: atyáitok Istene küldött engem hozzátok! Ha ők akkor azt kérdezik tőlem: "Mi az ő neve?" - mit mondjak nekik?" - Isten erre azt mondta Mózesnek: "Én vagyok az, aki vagyok"."
"Az én vagyok az, aki vagyok" kifejezés héber rövidítése יהוה (JHVH) - ebből találták ki a "Jahveh", "Jahve", "Jehova", stb. nevet, de ez NEM a neve.
Isten esetében a "név" nem értelmezhető. Amikor Mózes megkérdezi Istent, hogy milyen néven szólítsa, ez történik:
"Mózes azt felelte Istennek: "Íme, elmegyek Izrael fiaihoz, és azt mondom nekik: atyáitok Istene küldött engem hozzátok! Ha ők akkor azt kérdezik tőlem: "Mi az ő neve?" - mit mondjak nekik?" - Isten erre azt mondta Mózesnek: "Én vagyok az, aki vagyok"."
"Az én vagyok az, aki vagyok" kifejezés héber rövidítése יהוה (JHVH) - ebből találták ki a "Jahveh", "Jahve", "Jehova", stb. nevet, de ez NEM a neve.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 14:31:00
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Attól, hogy bonyolult körmondatokban próbálod védeni a hülyeségedet, még nem leszel kevésbé idióta.
És erről nem én tehetek, kérd számon apádon meg anyádon.
Attól, hogy bonyolult körmondatokban próbálod védeni a hülyeségedet, még nem leszel kevésbé idióta.
És erről nem én tehetek, kérd számon apádon meg anyádon.
puszták éhes vándora 2012.02.20. 14:32:54
A helyesírási, nyelvészkedési riposztok szépen lefedték a lényeget, dr.(?) Scmitt Pál doktori disszertációjának eredetét.
Mindennél többet mond az érintett hallgatása, a visszavonulása a nyílvánosságtól, valamint a FIDESZ hozzáállása a témához.
Mindennél többet mond az érintett hallgatása, a visszavonulása a nyílvánosságtól, valamint a FIDESZ hozzáállása a témához.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 14:34:01
@dr.maybach:
Ez így nem pontos. Az arab "allah" szó nem személynév, hanem arabul annyi, hogy "isten". A keresztény arabok is Allahhoz, azaz Istenhez imádkoznak. Ez egy európai tévhit, hogy "Allah" az a muszlim istenség neve. Nem az.
Ez így nem pontos. Az arab "allah" szó nem személynév, hanem arabul annyi, hogy "isten". A keresztény arabok is Allahhoz, azaz Istenhez imádkoznak. Ez egy európai tévhit, hogy "Allah" az a muszlim istenség neve. Nem az.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 14:36:08
@spinat: Lehet tényleg így van, én úgy gondolom az Isten ennek a magyarra fordítása, egy variációja a keresztény Bibliában.
spinat 2012.02.20. 14:40:18
@Aszteroida-bányász metal énekes: az csak azért van mert a fickó nem bírja a konkurenciát és azt mondta, hogy a többi isten nem ér, és mivel csak ö van egyedül, ezért akár nagybetü is lehet. itt jön a példád a Kováccsal, mert ugye régebben nem sok kovács volt a faluban, így lett a Józsi, melyik Józsi, hát a kovács Józsi a Kovács Józsi.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 14:40:47
@dr. birca max:
A Bibliában szerepel, hogy Jahve a nevem, és én vagyok a ti istenetek.
Persze ehhez el kellett volna olvasnia a Bibliát a bányászhülyének, hogy tudjam, nem csak fél füllel hallott hallomásokra alapoznia.
A Bibliában szerepel, hogy Jahve a nevem, és én vagyok a ti istenetek.
Persze ehhez el kellett volna olvasnia a Bibliát a bányászhülyének, hogy tudjam, nem csak fél füllel hallott hallomásokra alapoznia.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 14:42:38
@dr. birca max:
Merthogy isten héverül is Éloh, vagy valami hasonló.
@spinat:
Hagyd, ezt már úgysem bírja felfogni.
Merthogy isten héverül is Éloh, vagy valami hasonló.
@spinat:
Hagyd, ezt már úgysem bírja felfogni.
maybach 2012.02.20. 14:42:39
@dr. birca max:
Igaz, de nem a nevére utaltam, hanem arra, hogy a muszlimok szerint ugyanaz, míg a zsidók és keresztények szerint meg nem.
Igaz, de nem a nevére utaltam, hanem arra, hogy a muszlimok szerint ugyanaz, míg a zsidók és keresztények szerint meg nem.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 14:44:08
@Közbiztonság Szilárd: Nem használtam bonyolult körmondato(ka)t, viszont az Ablak-Zsiráfon kívül léteznek más könyvek is, néha olvashatnál valamit azon kívül is. Vagy ha tényleg leragadtál azon a szinten, ahol vagy, akkor ne játszd a nagyokost. Szüleid gyakran járnak be hozzád összetakarítani a szart utánad meg letörölni a nyált a pofádról az elmegyógyintézetben? Nem irigylem őket. Segélyt utaljak nektek? Ha kell segítség szóljatok, én már csak ilyen segítőkész vagyok. ;)
spinat 2012.02.20. 14:44:15
@Aszteroida-bányász metal énekes: Illetve a német wikiben a következö idézet van:
„Ich bin JHWH, dein Gott, der ich dich aus dem Land Ägypten, aus dem Sklavenhaus, herausgeführt habe. Du sollst keine anderen Götter haben neben mir.“
Ami alapján Jahve nem tagadja más istenek létét, csak a követöinek tiltja meg hogy más isteneik is legyenek mellette. Bocs, hogy nem magyarul idéztem, de ez volt kéznél.
„Ich bin JHWH, dein Gott, der ich dich aus dem Land Ägypten, aus dem Sklavenhaus, herausgeführt habe. Du sollst keine anderen Götter haben neben mir.“
Ami alapján Jahve nem tagadja más istenek létét, csak a követöinek tiltja meg hogy más isteneik is legyenek mellette. Bocs, hogy nem magyarul idéztem, de ez volt kéznél.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 14:45:59
@Közbiztonság Szilárd: Hű, tudsz héberül? Milyen meglepő... Magyarul olvastál már? Tudsz egyáltalán úgy? Mert akkor ez megmagyarázza, miért nem tudsz olvasni és értelmezni.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 14:47:42
@Közbiztonság Szilárd: Milyen meglepő, a keresztény bibliában nagy I-vel írják az Istent... és nem mondatkezdésnél. Nos, nagyokos, ilyenkor mi van?
Dolgozónép 2012.02.20. 14:49:27
Azért a H-betűs hirdetés telitalálat, hiszen kies hazánk pontosan olyan, mint egy zárt osztály.
spinat 2012.02.20. 14:50:06
@Aszteroida-bányász metal énekes: az van, hogy a keresztények más istent nem ismernek el. Ettöl függetlenül az, hogy valaki isten még nem név, hanem foglalkozás, esetleg tulajdonság.
Ajánlom a Galaktikus fönyeremény címü könyvet a témában.
Ajánlom a Galaktikus fönyeremény címü könyvet a témában.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 14:50:18
@dr.maybach:
Ez teológiai probléma. A zsidók szerint a keresztények istene egy idegen, hamis isten, melynek semmi köze az egyetlen igaz Istenhez. A keresztények szerint meg az egyetlen igaz Isten ugyanaz, mint a zsidók istene, csak a zsidók tévelyegnek és hamis elképzelésük van Istenről.
A muzulmánok szerint meg az ő istenük egyezik a zsidók és a keresztények istenével, azonban a zsidók és a keresztények félreértetté Istent és hamis eszméket terjesztettek róla. A muzulmánok Jézust is elismerik, csak kijelentik róla, hogy "a zsidók meggyilkolták, a keresztények meg meghamisították tanításait".
Ez teológiai probléma. A zsidók szerint a keresztények istene egy idegen, hamis isten, melynek semmi köze az egyetlen igaz Istenhez. A keresztények szerint meg az egyetlen igaz Isten ugyanaz, mint a zsidók istene, csak a zsidók tévelyegnek és hamis elképzelésük van Istenről.
A muzulmánok szerint meg az ő istenük egyezik a zsidók és a keresztények istenével, azonban a zsidók és a keresztények félreértetté Istent és hamis eszméket terjesztettek róla. A muzulmánok Jézust is elismerik, csak kijelentik róla, hogy "a zsidók meggyilkolták, a keresztények meg meghamisították tanításait".
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 14:52:04
@spinat: Ez így van, de amikor "Isten nyugosztalja" akkor nem bármilyen random istenségre gondolunk, hanem egy konkrétra, nem? Akkor már nagybetű.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 14:52:17
@spinat:
A Biblia (és a Korán) beszél sok istenről, de mindig azt mondja a többi istenről, hogy azok hamis istenek, s egyetlen igazi isten van, azaz valójában egyetlen egy az Isten.
A Biblia (és a Korán) beszél sok istenről, de mindig azt mondja a többi istenről, hogy azok hamis istenek, s egyetlen igazi isten van, azaz valójában egyetlen egy az Isten.
maybach 2012.02.20. 14:53:25
@dr. birca max:
Erre utaltam.
Egyébként még az ószövetségben sem egyedülinek jelenti ki magát.
A Koránban viszont már igen.
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADzparancsolat
Erre utaltam.
Egyébként még az ószövetségben sem egyedülinek jelenti ki magát.
A Koránban viszont már igen.
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%ADzparancsolat
Karipapa01 2012.02.20. 14:57:04
@dr. birca max: , meg többiek! Megy itt a küzdés a kiejtésen és a helyesíráson! Miért nem a mi Palibácsinkat kérdezitek meg, hiszen köztudott, hogy ő ért a legjobban ezekhez a dolgokhoz. Majd ő megmondja, vagy plagizál valamit. Egyébként is akármit mond, az úgy van, hiszen ő a legnagyobb főnök!
spinat 2012.02.20. 14:58:18
@dr. birca max: ja, a Ricések is azt mondták az Eddáról, hogy az nem az igazi :)
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 15:00:17
@Közbiztonság Szilárd: Az egyetlen értetlen az Te vagy, kedves retardált barátom.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 15:01:58
@spinat: Most ezen a kommenten felröhögtem! :D Régi szép idők... ;)
alex4 2012.02.20. 15:13:34
@dr. birca max írta:
„A zsidók szerint a keresztények istene egy idegen, hamis isten, melynek semmi köze az egyetlen igaz Istenhez. A keresztények szerint meg az egyetlen igaz Isten ugyanaz, mint a zsidók istene, csak a zsidók tévelyegnek és hamis elképzelésük van Istenről.
A muzulmánok szerint meg az ő istenük egyezik a zsidók és a keresztények istenével, azonban a zsidók és a keresztények félreértetté Istent és hamis eszméket terjesztettek róla. A muzulmánok Jézust is elismerik, csak kijelentik róla, hogy "a zsidók meggyilkolták, a keresztények meg meghamisították tanításait"."
.
Így van, de ezzel még mindig csak a hétmilliárdos emberiség felének a képzelményéről/képzelményeiről van szó...
„A zsidók szerint a keresztények istene egy idegen, hamis isten, melynek semmi köze az egyetlen igaz Istenhez. A keresztények szerint meg az egyetlen igaz Isten ugyanaz, mint a zsidók istene, csak a zsidók tévelyegnek és hamis elképzelésük van Istenről.
A muzulmánok szerint meg az ő istenük egyezik a zsidók és a keresztények istenével, azonban a zsidók és a keresztények félreértetté Istent és hamis eszméket terjesztettek róla. A muzulmánok Jézust is elismerik, csak kijelentik róla, hogy "a zsidók meggyilkolták, a keresztények meg meghamisították tanításait"."
.
Így van, de ezzel még mindig csak a hétmilliárdos emberiség felének a képzelményéről/képzelményeiről van szó...
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 15:18:12
@alex4:
Nem. Nagyjából van 2 milliárd keresztény és 1,5 milliárd muszlim. Ez valóban pont a lakosság fele. Azonban a maradék 3,5 milliárd túlnyomó többsége is hívő. Az ateizmus csak Európában divatos.
Nem. Nagyjából van 2 milliárd keresztény és 1,5 milliárd muszlim. Ez valóban pont a lakosság fele. Azonban a maradék 3,5 milliárd túlnyomó többsége is hívő. Az ateizmus csak Európában divatos.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 15:21:50
@Karipapa01:
A KE azzal, hogy a "romló nyelv" "megmentéséről" szólt, már leszerepelt az összes bölcsész előtt, mert "romló nyelv" nem létezik, így nincs mit megmenteni sem. Nyelvromlásról beszélni egy nyelvész számára kb. olyan, mintha egy mérnöknek ecsetelnék az örökmozgót - halmazott hülyeség.
A KE azzal, hogy a "romló nyelv" "megmentéséről" szólt, már leszerepelt az összes bölcsész előtt, mert "romló nyelv" nem létezik, így nincs mit megmenteni sem. Nyelvromlásról beszélni egy nyelvész számára kb. olyan, mintha egy mérnöknek ecsetelnék az örökmozgót - halmazott hülyeség.
gnme 2012.02.20. 15:22:18
fhhh' áhhh ...ez a takony, vehh
palya kinn van? szóljatok már neki, hogy hozzon merlot
tele van fikával az orrom, jól jönne a forraltboros kúra, a zaldiba van borfűszer, ugorjon be
..meg üres a kocsim, tegye már teli, adjátok oda neki a slusszkulcsot
meg kéne kétkiló, adjátok már oda neki a kártyám, hozza ki a bankból, meg izé is kéne ... két levelet feladni a postán, de ajánlva ám!
meg este adjon enni a kutyának, nem akarok már kimenni a hidegbe a sötétben
thx
palya kinn van? szóljatok már neki, hogy hozzon merlot
tele van fikával az orrom, jól jönne a forraltboros kúra, a zaldiba van borfűszer, ugorjon be
..meg üres a kocsim, tegye már teli, adjátok oda neki a slusszkulcsot
meg kéne kétkiló, adjátok már oda neki a kártyám, hozza ki a bankból, meg izé is kéne ... két levelet feladni a postán, de ajánlva ám!
meg este adjon enni a kutyának, nem akarok már kimenni a hidegbe a sötétben
thx
Eudocimus Ruber 2012.02.20. 15:25:57
Talán tévedek, de nekem az az érzésem, mintha a szerző lenézné Bulgáriát, a bolgárokat. Ezzel számomra az egész cikk nullával egyenlő, bármit is akar mondani.
Badeni Lajos 2012.02.20. 15:26:09
@dr. birca max:
' "Tehát nem Homeros, hanem Homérosz."
Van egy alternatív szokás is a görög nevek magyar átírásánál. Ez az illető görög nevek latin átírását használja. Eléggé elterjedt, sőt régebben sokkal elterjedtebb volt, a magyar fonetikus átírásnál. '
Vagy nem.
A most talán legjobb Görög művelődéstörténet (Németh-Ritoók-Sarkady-Szilágyi) szerint: Homéros, Sókratés.
Ez egyikre sem passzol.
' "Tehát nem Homeros, hanem Homérosz."
Van egy alternatív szokás is a görög nevek magyar átírásánál. Ez az illető görög nevek latin átírását használja. Eléggé elterjedt, sőt régebben sokkal elterjedtebb volt, a magyar fonetikus átírásnál. '
Vagy nem.
A most talán legjobb Görög művelődéstörténet (Németh-Ritoók-Sarkady-Szilágyi) szerint: Homéros, Sókratés.
Ez egyikre sem passzol.
spinat 2012.02.20. 15:27:22
@dr. birca max: a buddhizmus nem követeli meg hogy bármilyen istenben higgy (hú, ezt jól írtam?)
alex4 2012.02.20. 15:30:40
@dr. birca max:
Pont erről van szó! Az itt említett agyszülemény(ek) az emberiség egyik felének a képzeletében él.
.
Nem állítottam, hogy a többiek nem képzelnek be maguknak ilyeneket (csak a hinduknak van vagy ezer!). Ezek a képzelmények kb. annyira különböznek a fent említett(ek)től, mint amennyire távol találták ki őket a Közel-Kelettől.
.
Arról nem is beszélve, hogy pl. a muzulmánokét nem is biztos, hogy annak idején be jegyezte volna egy szabadalmi hivatal - már, ha lett volna ilyen.:)
.
Így legalább az eredeti koppintásos témához is visszatértünk. :)
Pont erről van szó! Az itt említett agyszülemény(ek) az emberiség egyik felének a képzeletében él.
.
Nem állítottam, hogy a többiek nem képzelnek be maguknak ilyeneket (csak a hinduknak van vagy ezer!). Ezek a képzelmények kb. annyira különböznek a fent említett(ek)től, mint amennyire távol találták ki őket a Közel-Kelettől.
.
Arról nem is beszélve, hogy pl. a muzulmánokét nem is biztos, hogy annak idején be jegyezte volna egy szabadalmi hivatal - már, ha lett volna ilyen.:)
.
Így legalább az eredeti koppintásos témához is visszatértünk. :)
excopp 2012.02.20. 15:32:39
@dr. birca max:
- már csak az a kérdés, hogy SP-nek emiatt (nem a magyar nyelv védelmében kifejteni kívánt, amúgy láthatóan teljesen hatástalan hmmm... küzdelme, hanem a bolgár - és már tudjuk: német -kollégától átvett "törzsanyag" miatt) le kellene-e mondania?
- vagy csak elég, ha elébe teszik a lemondási nyilatkozatát, úgyis azonnal elolvasás és kérdés nélkül aláírná, még akkor is, ha Kövér László szobájába kellene átrohannia...
- már csak az a kérdés, hogy SP-nek emiatt (nem a magyar nyelv védelmében kifejteni kívánt, amúgy láthatóan teljesen hatástalan hmmm... küzdelme, hanem a bolgár - és már tudjuk: német -kollégától átvett "törzsanyag" miatt) le kellene-e mondania?
- vagy csak elég, ha elébe teszik a lemondási nyilatkozatát, úgyis azonnal elolvasás és kérdés nélkül aláírná, még akkor is, ha Kövér László szobájába kellene átrohannia...
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 15:38:07
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Ne magadból indulj ki, nem mindenkinek ilyen az élete. Attól, hogy te eddig csak ezt láttad, létezik még a világnak más része is. Hogy te oda még nem jutottál ki, az más kérdés, már az is csoda, hogy a majomketrecbe számítógépet dobtak, amin most írogatsz.
A keresztény Bibliát hozzád hasonló vezethető, gondolkodásképtelen barmoknak írták, ez van.
(Bár ez a rész pont az Ószövetségben van, ami ugye a zsidó "Biblia" is egyben, legalábbis nagyrészt.)
A helyesírásról viszont több mint 100 éve már nem a Biblia, hanem a helyesírási szabályzat dönt.
Tudom, a hozzád hasonló valláskárosult idiótáknak ez magas, mint disznónak a tehénvályú.
A burkolt zsidózást kösz, de nem vagyok az. Ezt is buktad.
Elég sajnálatraméltó kis szerencsétlen vagy.
Ne magadból indulj ki, nem mindenkinek ilyen az élete. Attól, hogy te eddig csak ezt láttad, létezik még a világnak más része is. Hogy te oda még nem jutottál ki, az más kérdés, már az is csoda, hogy a majomketrecbe számítógépet dobtak, amin most írogatsz.
A keresztény Bibliát hozzád hasonló vezethető, gondolkodásképtelen barmoknak írták, ez van.
(Bár ez a rész pont az Ószövetségben van, ami ugye a zsidó "Biblia" is egyben, legalábbis nagyrészt.)
A helyesírásról viszont több mint 100 éve már nem a Biblia, hanem a helyesírási szabályzat dönt.
Tudom, a hozzád hasonló valláskárosult idiótáknak ez magas, mint disznónak a tehénvályú.
A burkolt zsidózást kösz, de nem vagyok az. Ezt is buktad.
Elég sajnálatraméltó kis szerencsétlen vagy.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 15:42:17
@Badeni Lajos:
Na ja, Zeuszt pl. Jupiternek írják latinosan.
Fura népek voltak ezek a rómaiak.
@spinat:
A buddhizmust a többség nem is vallásnak tartja, csak világnézetnek. Bármi legyen is a kettő közt a különbség.
És mostani változatában már az is nagyon elrugaszkodott Buddha tanításaitól. Legalább annyira, mint a kereszténység (a valójában valószínűleg soha nem létezett) Jézuséitól.
Na ja, Zeuszt pl. Jupiternek írják latinosan.
Fura népek voltak ezek a rómaiak.
@spinat:
A buddhizmust a többség nem is vallásnak tartja, csak világnézetnek. Bármi legyen is a kettő közt a különbség.
És mostani változatában már az is nagyon elrugaszkodott Buddha tanításaitól. Legalább annyira, mint a kereszténység (a valójában valószínűleg soha nem létezett) Jézuséitól.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 15:42:22
@Eudocimus Ruber:
Nem éreztem ezt. Viszont nem igaz, hogy ez az egész akkora hír lett volna Bulgáriában. (Napi rendszerességgel olvasom a bolgár netes médiákat.) Kb. 1 napig volt a hírekben, a kissé bulvárosabb kategóriában. Pl. ezen az egyébként népszerű hírportálon - www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4504091 - egyetlen hozzászólás, komment sincs a cikkhez.
Nem éreztem ezt. Viszont nem igaz, hogy ez az egész akkora hír lett volna Bulgáriában. (Napi rendszerességgel olvasom a bolgár netes médiákat.) Kb. 1 napig volt a hírekben, a kissé bulvárosabb kategóriában. Pl. ezen az egyébként népszerű hírportálon - www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4504091 - egyetlen hozzászólás, komment sincs a cikkhez.
spinat 2012.02.20. 15:44:03
@alex4: állítólag a keresztényeg istene is annyira eredeti, mint SP kisdoktorija. Csak max több helyröl kopipészteltek.
linócsik 2012.02.20. 15:44:34
Mutyiországban nagyobb blamák miatt sem szokás lemondani, és gerincesebb emberek is inkább maradnak a posztjukon, mint lemondanának. Ráadásul Őrá szükség lesz a továbbiakban is, mert ilyen automata tollat nem könnyű találni...Egy esetben nem írt eddig alá: amikor a lemondó nyilatkozatot illett volna ellátnia kézjegyével..
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 15:46:20
@Közbiztonság Szilárd:
"És mostani változatában már az is nagyon elrugaszkodott Buddha tanításaitól. Legalább annyira, mint a kereszténység (a valójában valószínűleg soha nem létezett) Jézuséitól."
Bocs, de te honnan tudod mik voltak Jézus tanításai? Időgéppel ott voltál? Mert ha nem, akkor honnan tudod, hogy a kereszténység elrugaszkodott tőlük.
"És mostani változatában már az is nagyon elrugaszkodott Buddha tanításaitól. Legalább annyira, mint a kereszténység (a valójában valószínűleg soha nem létezett) Jézuséitól."
Bocs, de te honnan tudod mik voltak Jézus tanításai? Időgéppel ott voltál? Mert ha nem, akkor honnan tudod, hogy a kereszténység elrugaszkodott tőlük.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 15:48:19
@Közbiztonság Szilárd: Nem magamból indultam ki, hanem belőled (egy bukó), a visszavágás kopizás aranyos volt, de gyenge (kettő bukó), kereszténységet szidni? Pipa, az most úgy is menő a neten (három bukó), A Helyesírás Szabályai első kiadása nincs száz éves (négy bukó), vallása viccelődés megint, csak a változatosság végett (öt bukó), zsidózni nem zsidóztam (hat bukó), a vége viszont aranyos. Gondolom az az eszedbe sem jutott, hogy a Bibliában is tudnak helyesen írni személyneveket, igaz? Hét bukó egy nap... gyönyörű. Lassan négy óra, napi injekció- és gyógyszeradagodat megkaptad már?
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 15:48:30
Azt kérdezném tisztelettel, hogy nem lehetne ezt a bolgárt poszthumusz lemondatni valamiről? Annyi gondot okozott, tudniillik, a Köztársasági Elnök Úrnak, hogy az a diplomáciában példátlan - nem túlzás azt állítani, hogy akár háborús indok is lehet.
Esetleg ha nem lehet utólagosan elmarasztalni, legalább a lányát lebüdösribancozhatná Deutsch Tomi a twitteren.
Esetleg ha nem lehet utólagosan elmarasztalni, legalább a lányát lebüdösribancozhatná Deutsch Tomi a twitteren.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 15:48:48
@Badeni Lajos:
"Mindegy,miben, csak higgyen?"
Igen. Aki hamis módon hisz, az is hívő, s előbb-utóbb eljut az igaz hitre.
"Az ateizmus divat?"
Mi más lenne?
"A hitben többség dönt?"
Nem.
"Mindegy,miben, csak higgyen?"
Igen. Aki hamis módon hisz, az is hívő, s előbb-utóbb eljut az igaz hitre.
"Az ateizmus divat?"
Mi más lenne?
"A hitben többség dönt?"
Nem.
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 15:54:53
@Tell Vilmos: "Le fog mondani, de húzza ameddig tudja. De, hogy mi értelme van, az rejtély!"
Mi értelme... Mikolának ki kell dolgoznia a műtétet, amelynek során Pali bá agya, speciális összetételű gerinca, és a jobb kezéből legalább a hüvelyk-, mutató- és középsőujja átültethető az utódba.
Ilyen ideális mutációra ugyanis legfeljebb egyszer képes az evolóció 2-3 generáció alatt.
Mi értelme... Mikolának ki kell dolgoznia a műtétet, amelynek során Pali bá agya, speciális összetételű gerinca, és a jobb kezéből legalább a hüvelyk-, mutató- és középsőujja átültethető az utódba.
Ilyen ideális mutációra ugyanis legfeljebb egyszer képes az evolóció 2-3 generáció alatt.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 15:54:56
@alex4:
Ami az iszlám eredetét illeti, én személyes nagyon valószínűnek tartom ezzel kapcsolatban a zsidó eredetet.
A keresztény egyház megalapítása (i. sz. 33) után volt egy kis csoport, mely elszakadt az egyháztól. Ez egy kis zsidókeresztény csoport volt, az ebioniták.
Ők voltak azok akik elutasították Pál apostolt, azon az alapon, hogy szerintük Pál apostol és az egész Egyház hátat fordított a zsidó szokásoknak, pedig azok szerintük továbbra is kötelezőek lennének.
Az ebioniták az Apostoli Zsinatot sem ismerték el, s az egyik első szakadár eretnek keresztény csoportot alkották, mely azonban sosem volt jelentős létszámú.
Az egyik elképzelés szerint az ebioniták a jeruzsálemi templom lerombolása után Arábiába vándoroltak, s ott egészen a VIII. századig fennmaradtak, amikor is felvették az akkoriban keletkező, új iszlám vallást - ezen elképzelés szerint a muszlimok Jézusról való elvei (nem Isten, hanem egy nagy proféta, akit a zsidók megöltek, a keresztények pedig félreértettek és meghamisítottak) az ebionitáktól származnak.
Radikálisabb elképzelések szerint maga Mohamed is ebionita volt. Ez az elmélet nem túl népszerű muszlim körökben, hiszen azt állítja: Mohamed zsidó volt.
Ami az iszlám eredetét illeti, én személyes nagyon valószínűnek tartom ezzel kapcsolatban a zsidó eredetet.
A keresztény egyház megalapítása (i. sz. 33) után volt egy kis csoport, mely elszakadt az egyháztól. Ez egy kis zsidókeresztény csoport volt, az ebioniták.
Ők voltak azok akik elutasították Pál apostolt, azon az alapon, hogy szerintük Pál apostol és az egész Egyház hátat fordított a zsidó szokásoknak, pedig azok szerintük továbbra is kötelezőek lennének.
Az ebioniták az Apostoli Zsinatot sem ismerték el, s az egyik első szakadár eretnek keresztény csoportot alkották, mely azonban sosem volt jelentős létszámú.
Az egyik elképzelés szerint az ebioniták a jeruzsálemi templom lerombolása után Arábiába vándoroltak, s ott egészen a VIII. századig fennmaradtak, amikor is felvették az akkoriban keletkező, új iszlám vallást - ezen elképzelés szerint a muszlimok Jézusról való elvei (nem Isten, hanem egy nagy proféta, akit a zsidók megöltek, a keresztények pedig félreértettek és meghamisítottak) az ebionitáktól származnak.
Radikálisabb elképzelések szerint maga Mohamed is ebionita volt. Ez az elmélet nem túl népszerű muszlim körökben, hiszen azt állítja: Mohamed zsidó volt.
Badeni Lajos 2012.02.20. 15:55:21
Poldi: "Annak idején is feltűnő volt, hogy Orbán Viktor állítólag egy neszebari képeslapon, de a hivatalos verzió szerint is mindenképpen bulgáriai szabadságáról írva jelölte meg Schmitt Pál nevét"
Nem tudom kihagyni Orbán nyilvánvaló hazugságát:
Figyelem az időpontokra:
Választás: 2010 április
MTI 2010. június 18., péntek 20:00
Orbán Viktor szombattól Bulgáriában tölti egyhetes szabadságát a családjával - mondta Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője pénteken az MTI-nek.
2010.12.25. :
Így karácsonyoznak Orbán Viktorék
Cirokseprűre mindenhol telik
Sümegi Noémi
- kultura@hetivalasz.hu
Egy elfoglalt édesapa mellett az is ajándék, hogy együtt lehetett a család. (Együtt voltak a pápánál)
- A választások óta ez volt az első alkalom, hogy együtt utaztunk Viktorral. Fél évig én sem voltam vele sehol, annyi munka várt itthon is. Ez kivételes lehetőség volt, hálásak is vagyunk érte.
Nem tudom kihagyni Orbán nyilvánvaló hazugságát:
Figyelem az időpontokra:
Választás: 2010 április
MTI 2010. június 18., péntek 20:00
Orbán Viktor szombattól Bulgáriában tölti egyhetes szabadságát a családjával - mondta Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője pénteken az MTI-nek.
2010.12.25. :
Így karácsonyoznak Orbán Viktorék
Cirokseprűre mindenhol telik
Sümegi Noémi
- kultura@hetivalasz.hu
Egy elfoglalt édesapa mellett az is ajándék, hogy együtt lehetett a család. (Együtt voltak a pápánál)
- A választások óta ez volt az első alkalom, hogy együtt utaztunk Viktorral. Fél évig én sem voltam vele sehol, annyi munka várt itthon is. Ez kivételes lehetőség volt, hálásak is vagyunk érte.
Mitzimackó 2012.02.20. 16:06:08
@dr. birca max: és dszugasvili sztalin, nem sztálin. zoránt se sztevanovicsnak nevezzük... (a szerb nevek külön opera, mindig is meg voltak sértődve, hogy milosevityet milosevicsnek híttuk:-)
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:08:19
@dr. birca max: "Az ateizmus csak Európában divatos. "
Ha egyszer Európa jutott el először oda, hogy az istenséget a világegyetem határaira szorítsa... a többi majd követi.
Ha egyszer Európa jutott el először oda, hogy az istenséget a világegyetem határaira szorítsa... a többi majd követi.
Mitzimackó 2012.02.20. 16:11:33
@linócsik: elkezdte jeszenszky, hogy nem mond le, csak ha a miniszterelnök felmenti. és utána EGYETLEN miniszter se mondott le polgári kormányban. legfeljebb egy-két képviselő, ha már tarthatatlan volt a gyűlöletbeszéde vagy közbűntényes lett.
Mitzimackó 2012.02.20. 16:13:11
@dr. mesterseges szinezek: ... bár attól én még nem neveznék valakit vallásosnak, hogy azt mondja, de egyéb jelét nem adja. és ilyen a keresztények 80%-a...
Mitzimackó 2012.02.20. 16:15:05
@dr. mesterseges szinezek: azért nem egészen így van, az ateisták állításainak jó része ismételten bizonyítható. elvileg nincsenek dogmák, ha ezekre gondolsz premisszaként.
Badeni Lajos 2012.02.20. 16:16:17
@dr. birca max:' "Mindegy,miben, csak higgyen?"
Igen. Aki hamis módon hisz, az is hívő, s előbb-utóbb eljut az igaz hitre.'
Ja, ez logikus volt. Egy ember élete során még csak meg sem tudja ismerni az összes hitet.
Melyik az igaz? Ki állapítja meg, hogy igaz, vagy hamis?
Amelyiket te mondod?
A legtöbb ember abban hisz, amibe a családja/valamely tagja, amibe beleszületett
Az emberiség túlnyomó része nem ugyanabban hisz, és úgy is hal meg.Mivel csak egy igaz hit lehet, egyedenként az emberiség túlnyomó része NEM JUT EL az igaz hitre. Sem előbb sem utóbb.
Igen. Aki hamis módon hisz, az is hívő, s előbb-utóbb eljut az igaz hitre.'
Ja, ez logikus volt. Egy ember élete során még csak meg sem tudja ismerni az összes hitet.
Melyik az igaz? Ki állapítja meg, hogy igaz, vagy hamis?
Amelyiket te mondod?
A legtöbb ember abban hisz, amibe a családja/valamely tagja, amibe beleszületett
Az emberiség túlnyomó része nem ugyanabban hisz, és úgy is hal meg.Mivel csak egy igaz hit lehet, egyedenként az emberiség túlnyomó része NEM JUT EL az igaz hitre. Sem előbb sem utóbb.
Badeni Lajos 2012.02.20. 16:17:27
@Badeni Lajos: jav: amiben a családja
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 16:18:24
@Mitzimackó:
Milosevics szerbül az Милощевић, latin írással Milošević. Ez a ћ / ć betű a magyarban nem létező hang, kb. lágyan ejtett "cs", azaz magyarul a "ty" és a "cs" közé esik. Így előfordul magyarul mind a "cs", mind a "ty" átírás. A magyarországi horvátok és szerbek között még az is megesik, hogy ugyanabban a családban az egyik ember "cs"-vel írja, a másik meg "ty"-vel.
Én személyesen a "cs" átírás híve vagyok.
Milosevics szerbül az Милощевић, latin írással Milošević. Ez a ћ / ć betű a magyarban nem létező hang, kb. lágyan ejtett "cs", azaz magyarul a "ty" és a "cs" közé esik. Így előfordul magyarul mind a "cs", mind a "ty" átírás. A magyarországi horvátok és szerbek között még az is megesik, hogy ugyanabban a családban az egyik ember "cs"-vel írja, a másik meg "ty"-vel.
Én személyesen a "cs" átírás híve vagyok.
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:26:05
@Mitzimackó: Ezen a ponton akár lehetne is azon vitatkozni, hogy mi a divat, a következetes istentagadás, vagy hitgyakorlás nélküli hit megvallása (meghazudása) - de minek...
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 16:27:21
@Mitzimackó:
Egy ismerősöm meglátta a kertemben az új sziklakertet, amit én csináltam előző héten, mire megkérdezte:
- Te csináltad?
- Nem.
- Hát ki?
- Nem tudom. Azt hiszem senki. Magától jött létre.
- Ne hülyéskedj! Hogy a fenében tud magától létrejönni egy sziklakert?
- Nem tudom. De ha a világmindenség magától létrejöhetett, akkor miért ne jöhetne létre magától egy kis sziklakert?
Egy ismerősöm meglátta a kertemben az új sziklakertet, amit én csináltam előző héten, mire megkérdezte:
- Te csináltad?
- Nem.
- Hát ki?
- Nem tudom. Azt hiszem senki. Magától jött létre.
- Ne hülyéskedj! Hogy a fenében tud magától létrejönni egy sziklakert?
- Nem tudom. De ha a világmindenség magától létrejöhetett, akkor miért ne jöhetne létre magától egy kis sziklakert?
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:28:27
@Mitzimackó: Igen, arra gondolok, és legalább egy van: az, hogy az ősrobbanás csak úgy megtörtént. De ahogy mondod, a többi ok és okozat, nem valaki útjainak a kifürkészhetetlensége.
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:31:13
@dr. birca max: Ez egy önrekurzió, egy szingularitás - amivel persze nincs különösebb gond, csak a hozzáállás a jellemző: a tudományos megközelítés a szingularitáshoz érve aszondja, bocs, erről nem tudok többet mondani - a vallásos megközelítésnek nincsenek fenntartásai, ha további igazságokat kell mondani.
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:32:27
@dr. birca max: Mi nem sikerült? Most gyakori Európában, vagy nem gyakori?
christvhu 2012.02.20. 16:32:39
@Leonard Zelig: A szomorú valóság pedig az, hogy tényleg még mindíg többségben vannak. Ezek sosem fogynak el. Nem is tudom, talán a mi hibánk.....
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 16:33:51
@dr. mesterseges szinezek:
Természettudományos megközelítés csak természettudományos kérdésekről lehet. Ellenben a világ eredete nem természettudományos, hanem filozófiai kérdés.
Természettudományos megközelítés csak természettudományos kérdésekről lehet. Ellenben a világ eredete nem természettudományos, hanem filozófiai kérdés.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 16:36:40
@dr. mesterseges szinezek:
Rothadt a fa, nincs gyümölcse. Az ateizmus gyenge vár, nem véd. A bizonyíték a jelenlegi iszlámellenes hisztéria Nyugat-Európában. Kidobták saját hitüket, ateisták lettek, most meg fel vannak háborodva, hogy a muzulmán bevándorlók meg nem hajlandók ateistává válni, s lassan átveszik a szellemi uralmat.
Rothadt a fa, nincs gyümölcse. Az ateizmus gyenge vár, nem véd. A bizonyíték a jelenlegi iszlámellenes hisztéria Nyugat-Európában. Kidobták saját hitüket, ateisták lettek, most meg fel vannak háborodva, hogy a muzulmán bevándorlók meg nem hajlandók ateistává válni, s lassan átveszik a szellemi uralmat.
Badeni Lajos 2012.02.20. 16:36:54
@dr. birca max: Ugyanannak az istennek, sőt: Istennek a követői (muszlimok, katolikusok)egyik csoportja szerint mindenképp a pokolra jutok. Te is.
Nem mondanád meg a te Istenednek, ha már eljutottál hozzá, hogy lehetne egy kissé egyértelműbb. (Dolgozhatna kissé jobban...)És, hogy ne gyűlöljék, ne gyilkolják egymást az emberek, rá hivatkozva, de legalább is ne féljenek a "másiktól"?
Nem mondanád meg a te Istenednek, ha már eljutottál hozzá, hogy lehetne egy kissé egyértelműbb. (Dolgozhatna kissé jobban...)És, hogy ne gyűlöljék, ne gyilkolják egymást az emberek, rá hivatkozva, de legalább is ne féljenek a "másiktól"?
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:38:05
@dr. birca max: A véletlen a tudomány egyik legelkápráztatóbb játéka.
Pl. az egyes elektronnak kb. 2%-nyi esélye van arra, hogy a konnektor és villa közötti légrésen átjusson, hogy beindítsa a számítőgépedet. Kisebb a "nyerési" esély, mint a rulettasztalnál.
Pl. az egyes elektronnak kb. 2%-nyi esélye van arra, hogy a konnektor és villa közötti légrésen átjusson, hogy beindítsa a számítőgépedet. Kisebb a "nyerési" esély, mint a rulettasztalnál.
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:39:36
@dr. birca max: Legalábbis a 0. pillanatban - ezt neveztem fentebb premisszának. Utána már tiszta matematika, ahol se füstölő, se pápai átok nem oszt vagy szoroz.
bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.02.20. 16:41:34
@Badeni Lajos:
Ebben a kérdésben nem adható tanács. Ez egyéni ügy. A hit a lélekkel műkődik, nem az aggyal. Csak aggyal közelíteni értelmetlen vállalkozás... Ezért nem is részletezném.
Ebben a kérdésben nem adható tanács. Ez egyéni ügy. A hit a lélekkel műkődik, nem az aggyal. Csak aggyal közelíteni értelmetlen vállalkozás... Ezért nem is részletezném.
dr. mesterséges színezék 2012.02.20. 16:43:13
@dr. birca max: "Az ateizmus gyenge vár, nem véd."
Ezt az érvet különösen azon a Magyarországon bátor hangoztatni, ahol a török porta kövérre kereste és pirosra röhögte magát azon, ahogy a protestáns és a katolikus Magyarország szövetkezett ellene, hogy egymást versengve köpjék be nála a másikat pillanatnyi előnyökben reménykedve.
Ezt az érvet különösen azon a Magyarországon bátor hangoztatni, ahol a török porta kövérre kereste és pirosra röhögte magát azon, ahogy a protestáns és a katolikus Magyarország szövetkezett ellene, hogy egymást versengve köpjék be nála a másikat pillanatnyi előnyökben reménykedve.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 16:49:14
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Látom, a buktatáson kívül mással kapcsolatban nem nagyon vannak élményeid.
Szar gyerekorod lehetett, ezt már csak a felnőttkorod múlja alul, ahogy látom.
Nagyon szerencsétlen kis nyomorék vagy.
Látom, a buktatáson kívül mással kapcsolatban nem nagyon vannak élményeid.
Szar gyerekorod lehetett, ezt már csak a felnőttkorod múlja alul, ahogy látom.
Nagyon szerencsétlen kis nyomorék vagy.
Badeni Lajos 2012.02.20. 17:00:17
@dr. birca max:
"Az ateizmus gyenge vár, nem véd."
Bezzeg a hit: hogy megvédte a protestánsokat a katolikusoktól, a katolikusokat a protestánsoktól, Koppányt Istvántól, az I. vh-ban minden államot a másiktól, a síítákat a szunnitáktól, és viszont, az indiánokat a keresztényektől, stb.
Erős vár, erős érv.
Nyilván az Isten nevében történő gyilkolás is csak lélekkel érthető meg.
Lélek a másik emberhez kell.
Istennek tökmindegy, azért is lusta.
"Az ateizmus gyenge vár, nem véd."
Bezzeg a hit: hogy megvédte a protestánsokat a katolikusoktól, a katolikusokat a protestánsoktól, Koppányt Istvántól, az I. vh-ban minden államot a másiktól, a síítákat a szunnitáktól, és viszont, az indiánokat a keresztényektől, stb.
Erős vár, erős érv.
Nyilván az Isten nevében történő gyilkolás is csak lélekkel érthető meg.
Lélek a másik emberhez kell.
Istennek tökmindegy, azért is lusta.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 17:02:25
@Közbiztonság Szilárd: Az biztos, sok hozzád hasonló keményfejű trollt láttam elbukni, akik mindenáron beakarják bizonyítani, hogy még annál is hülyébbek, amit én feltételezek. Csak azt nem értem, hogy attól, hogy a szüleid vertek mert utáltak, miért kell itt is úgy viselkedni, mint egy retardált, klimaxos ribanc? Mondjuk azt nem tudom, hogy kézzel vagy fasszal ütött-e apád. Vagy mindkettő. Ez is egy reális opció lehet az esetedben.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 17:19:28
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Nem hiszem, hogy ismertek téged a szüleim, úgyhogy nemigen verhettek, sőt, szerintem még utálni semutáltak volna, csak sajnáltak volna, ahogy a hozzád hasonló szerencsétlen szellemi nyomorékokat szokás.
De a mi könyékünkön nem éltek hozzád hasonló szellemi visszamaradottak.
Azt meg tényleg nem tudom, hogy miért vielkedsz úgy, mint egy retardált, klimaxos ribanc, de ha már észrevetted magadon, változtathatnál is rajta, bár félek, annyi agyad nincs, ami ehhez kellene.
De ahogy látom, saját szüleid elég változatosan bántalmaztak, mert van tapasztalatod bőven.
De már mondtam egyszer: azért, mert te így nőttél fel, és ezért el sem tudsz képzelni mást, azért mi többiek még ismerjük a világ normális oldalát is, amiről te ezek szerint még nem is hallottál.
Már a korábbiakból is láttam, hogy nagyon szar életed lehetett, de hogy ennyire, azért azt nem gondoltam volna.
Nem hiszem, hogy ismertek téged a szüleim, úgyhogy nemigen verhettek, sőt, szerintem még utálni semutáltak volna, csak sajnáltak volna, ahogy a hozzád hasonló szerencsétlen szellemi nyomorékokat szokás.
De a mi könyékünkön nem éltek hozzád hasonló szellemi visszamaradottak.
Azt meg tényleg nem tudom, hogy miért vielkedsz úgy, mint egy retardált, klimaxos ribanc, de ha már észrevetted magadon, változtathatnál is rajta, bár félek, annyi agyad nincs, ami ehhez kellene.
De ahogy látom, saját szüleid elég változatosan bántalmaztak, mert van tapasztalatod bőven.
De már mondtam egyszer: azért, mert te így nőttél fel, és ezért el sem tudsz képzelni mást, azért mi többiek még ismerjük a világ normális oldalát is, amiről te ezek szerint még nem is hallottál.
Már a korábbiakból is láttam, hogy nagyon szar életed lehetett, de hogy ennyire, azért azt nem gondoltam volna.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 17:20:53
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Ja, és ahogy látom, nálad is a troll szó az adu ász. Ennyire telik?
Röhej.
Ja, és ahogy látom, nálad is a troll szó az adu ász. Ennyire telik?
Röhej.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 17:24:09
@Közbiztonság Szilárd: Akkor gondolom a kettővel ezelőtti kérdésemre, amiben azt kérdeztem, megkaptad-e már a napi gyógyszeradagodat, a válasz egyértelmű nem. Viszont remekül megtanultad használni a CTRL+C és CTRL+V kombinációt. Igaz, sem a szövegértés, helyesírás és "oltogatás" nem megy. Kár, mert az ötéveseknél meg be is válik, hogy amit X mond, azt te ugyanúgy visszamondod, mintha úgy történt volna, ahogy te prezentálod. Viszont a próbálkozásaidat értékelem, a kezelőorvosoddal fogok is beszélni, hogy adjon valami jutalmat, mondjuk egy kockacukrot. A szüleidnek ugye nem szólhatok, mert utálnak, de megnyugtatlak: nem maradsz ajándék nélkül. :D
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.20. 17:36:28
@Közbiztonság Szilárd: Ja és amúgy nem. Sajnos, mivel többször bebizonyítottad (és be is vallottad) okos módon, sajnos problémák vannak a felfogóképességeiddel, ezért nem merek egyszerre több jelzővel dobálózni, nehogy megfeküdje azt a kis hangyafasznyi agyadat. Inkább keveset ismétlek (és nem teljes hozzászólásokat), de az igaz.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.20. 17:54:56
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Hát sajnálom, hogy nem megy sem a szövegértés, sem a helyesírás, és az oltogatással is csak próbálkozol. Én ugyan már régóta próbálom erre felhívni a figyelmed, de úgy látom, így tizedikre talán fel is fogtad.
De ha - még ha lassan is, de - magad is észreveszed ezeket magadon, akkor minek kísérletezel velük?
Szóval már a majmoknak is kockacukrot adnak jutalmul, ha a beejtett számítógépen tudnak pötyögni?
Nem is tudtam. Holnap majd szakítok rá időt, és megnézlek az Állatkertben. Gondolom, nem a csimpánzoknál lehetsz, azok azért értelmesebbek nálad.
Mint írtam, a szüleim nem utálnak téged, csak szánnak, mert szerencsétlen gyengeelméjű nyomorék vagy.
Lehet, hogy az én agyam hangyafaszni, de még mindig nagyobb vagy két nagyságrenddel a tiédnél, szóval akkor a tiéd mekkora is? Bolhafasznyi?
Hát sajnálom, hogy nem megy sem a szövegértés, sem a helyesírás, és az oltogatással is csak próbálkozol. Én ugyan már régóta próbálom erre felhívni a figyelmed, de úgy látom, így tizedikre talán fel is fogtad.
De ha - még ha lassan is, de - magad is észreveszed ezeket magadon, akkor minek kísérletezel velük?
Szóval már a majmoknak is kockacukrot adnak jutalmul, ha a beejtett számítógépen tudnak pötyögni?
Nem is tudtam. Holnap majd szakítok rá időt, és megnézlek az Állatkertben. Gondolom, nem a csimpánzoknál lehetsz, azok azért értelmesebbek nálad.
Mint írtam, a szüleim nem utálnak téged, csak szánnak, mert szerencsétlen gyengeelméjű nyomorék vagy.
Lehet, hogy az én agyam hangyafaszni, de még mindig nagyobb vagy két nagyságrenddel a tiédnél, szóval akkor a tiéd mekkora is? Bolhafasznyi?
BolondIstók 2012.02.20. 18:27:06
Mit lehetett várni "köteles elvtárstól"? Ha a párt kimondta, hogy plagibá' nem bűnös, akkor nem bűnös. Mégha véletlenül az is lenne, akkor is életbe lép az első számú határozat. Mocskos tolvaj, gerinctelen féreg banda!!!
Poldi bá 2012.02.20. 22:35:04
Kedves Kommentelők!
Őszintén mondom, nagyon meglepett, hogy ilyen komoly energiákat szenteltetek nyelvtani kérdéseknek, de ezt inkább kellemes, mint kellemetlen csalódásként élem meg.
Látva az érveket, Georgievből kivettem a j betűt. Isten ügyében a saját nyelvérzékemre hagyatkoztam ebben a hagyományosan vitatott kérdésben, s jelen esetben nem éreztem és most sem érzem tulajdonnévnek az Isten szót.
Bulgária nincs lenézve - ez az írás másról (akart) szól(ni).
Köszönöm a poszt iránti érdeklődést!
Poldi bácsi
Őszintén mondom, nagyon meglepett, hogy ilyen komoly energiákat szenteltetek nyelvtani kérdéseknek, de ezt inkább kellemes, mint kellemetlen csalódásként élem meg.
Látva az érveket, Georgievből kivettem a j betűt. Isten ügyében a saját nyelvérzékemre hagyatkoztam ebben a hagyományosan vitatott kérdésben, s jelen esetben nem éreztem és most sem érzem tulajdonnévnek az Isten szót.
Bulgária nincs lenézve - ez az írás másról (akart) szól(ni).
Köszönöm a poszt iránti érdeklődést!
Poldi bácsi
bioLarzen 2012.02.21. 21:24:05
@dr. birca max: "Mi köze Kijevnek Georgievhez? Semmi. Az egyik orosz, a másik bolgár, ami 2 külön nyelv."
Szia,
nem találom, hogy pontosan hol írom, hogy a kettőnek van köze egymáshoz... Segítenél megmutatni, hogy hol szerepel ez a kitétel?
Előre is köszi.
bio
Szia,
nem találom, hogy pontosan hol írom, hogy a kettőnek van köze egymáshoz... Segítenél megmutatni, hogy hol szerepel ez a kitétel?
Előre is köszi.
bio
bioLarzen 2012.02.21. 21:27:24
@dr. birca max:
"A görög esetében a magyarra írásnál a fő gondot az jelenti, hogy a görög nyelv melyik időszakot vesszük figyelembe, az ógörögöt, a bibliai görögöt vagy a mai modern görögöt. Ugyanis ugyanaz a név sokszor 3-féle módon van ejtve görögül a korszaktól függően."
Tökéletesen igazad van - de, ha jól megfigyelted a kommentemet, amire válaszoltál (bizonyára így volt), akkor láthattad, hogy én jelzetten újgörög nevekről beszéltem (konkrétan kortárs görög politikusaokról volt szó).
bio
"A görög esetében a magyarra írásnál a fő gondot az jelenti, hogy a görög nyelv melyik időszakot vesszük figyelembe, az ógörögöt, a bibliai görögöt vagy a mai modern görögöt. Ugyanis ugyanaz a név sokszor 3-féle módon van ejtve görögül a korszaktól függően."
Tökéletesen igazad van - de, ha jól megfigyelted a kommentemet, amire válaszoltál (bizonyára így volt), akkor láthattad, hogy én jelzetten újgörög nevekről beszéltem (konkrétan kortárs görög politikusaokról volt szó).
bio
bioLarzen 2012.02.21. 21:29:29
@Totof: "De a legszebb az angol/amerikai/francia nevek latin betűs szerb változata."
Az tényleg szép! Sőt, bármilyen latin betűs név szerb átirata nem semmi. Én anno, egy jugó-svájci meccsen röhögtem fel, amikor Stéphane Chapuisat nevét kiírták: "Sapuiza" :D
De amúgy ennek a megoldásnak is van előnye.
bio
Az tényleg szép! Sőt, bármilyen latin betűs név szerb átirata nem semmi. Én anno, egy jugó-svájci meccsen röhögtem fel, amikor Stéphane Chapuisat nevét kiírták: "Sapuiza" :D
De amúgy ennek a megoldásnak is van előnye.
bio
bioLarzen 2012.02.21. 21:34:17
@Közbiztonság Szilárd:
"Azt kéne felfogni, hogy egyik név orosz, a másik meg bolgár. Mások a kiejtési szabályok, és a magyar átírásnál a kiejtést kell figyelembe venni.
Ami Homéroszt, Heralkiont és hasonlókat illeti, ott meg a hagyományos átírás dívik, valójában a mai görög már messze nem így ejti őket. Nem véletlen, hogy az ország görög neve sem Hellénika, hanem Elleniká. De a betűk neve sem, a béta pl. vita, és b helyett v hangot jelöl, és így tovább."
Szia,
miért kell rögtön ilyen, alázó hangnemben kezdened? Szerinted tényleg gondot okoz azt felfogni, hogy az egyik bolgár név a másik meg ukrán/orosz? Nem lehet ezt normálisabb, kulturáltabb módon? Én is kezdjem úgy a választ, hogy "te analfabéta, nem látod, hogy én újgörög nevekről beszélek, mit hozod ide Homéroszt?" Nem teszem, mert ez nem stílus - legalábbis egy bizonyos szint fölött, és sztem mindketten fölötte vagyunk...
bio
"Azt kéne felfogni, hogy egyik név orosz, a másik meg bolgár. Mások a kiejtési szabályok, és a magyar átírásnál a kiejtést kell figyelembe venni.
Ami Homéroszt, Heralkiont és hasonlókat illeti, ott meg a hagyományos átírás dívik, valójában a mai görög már messze nem így ejti őket. Nem véletlen, hogy az ország görög neve sem Hellénika, hanem Elleniká. De a betűk neve sem, a béta pl. vita, és b helyett v hangot jelöl, és így tovább."
Szia,
miért kell rögtön ilyen, alázó hangnemben kezdened? Szerinted tényleg gondot okoz azt felfogni, hogy az egyik bolgár név a másik meg ukrán/orosz? Nem lehet ezt normálisabb, kulturáltabb módon? Én is kezdjem úgy a választ, hogy "te analfabéta, nem látod, hogy én újgörög nevekről beszélek, mit hozod ide Homéroszt?" Nem teszem, mert ez nem stílus - legalábbis egy bizonyos szint fölött, és sztem mindketten fölötte vagyunk...
bio
Közbiztonság Szilárd 2012.02.22. 01:20:42
@bioLarzen:
Szerintem egyáltalán nem alázó a hangnem, sajnálom, ha annak érzed.
Szerintem egyáltalán nem alázó a hangnem, sajnálom, ha annak érzed.
bioLarzen 2012.02.22. 01:26:47
@Közbiztonság Szilárd: Szia,
hát ez az "Azt kéne felfogni, hogy egyik név orosz, a másik meg bolgár." azért nekem elég annak érződött - de elhiszem, ha azt mondod, hogy nem annak szántad. Én is bántottam már meg mást úgy, hogy eszem ágában sem volt.
No hard feelings.
bio
hát ez az "Azt kéne felfogni, hogy egyik név orosz, a másik meg bolgár." azért nekem elég annak érződött - de elhiszem, ha azt mondod, hogy nem annak szántad. Én is bántottam már meg mást úgy, hogy eszem ágában sem volt.
No hard feelings.
bio
Lencsés István 2012.02.22. 11:39:46
Miért kellene lemondania ti " szellemes " anonimok ? :O
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.26. 23:25:24
@Közbiztonság Szilárd: Na, megkaptad már a kockacukrot?
dr. Közbiztonság Szilárd 2012.02.27. 02:12:49
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Meg, persze.
De anyádnak adtam, mert leszopott érte.
Háromszor.
Meg a kutyát is.
Meg, persze.
De anyádnak adtam, mert leszopott érte.
Háromszor.
Meg a kutyát is.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.27. 10:52:39
@dr. Közbiztonság Szilárd:
Na, örülök neki, hogy anyádon kiélhetted gerontofil vágyaidat, gondolom ez most büszkeséggel tölt el, vagy valami, nem?
Amúgy tök jót röhögtem, a profilod aktivitás menüpontját böngészve lehet látni a hozzászólásaidat. Meglepően, sőt, már-már irreálisan sokat szerepel a "fasz", "szopás" és "geci" a kommentjeidben. Nem tudom, hogy az ápolóid hogy tolerálják ezt a szexuális túlfűtöttségedet, de legközelebbre szerzek valami guminőt, hátha az segít.
Na, örülök neki, hogy anyádon kiélhetted gerontofil vágyaidat, gondolom ez most büszkeséggel tölt el, vagy valami, nem?
Amúgy tök jót röhögtem, a profilod aktivitás menüpontját böngészve lehet látni a hozzászólásaidat. Meglepően, sőt, már-már irreálisan sokat szerepel a "fasz", "szopás" és "geci" a kommentjeidben. Nem tudom, hogy az ápolóid hogy tolerálják ezt a szexuális túlfűtöttségedet, de legközelebbre szerzek valami guminőt, hátha az segít.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.28. 13:37:22
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Már olvasni sem tudsz?
A te anyádról van szó, majd ha hazamész, kérdezz rá nyugodtan.
Azt meg fölöslegess hangoztatnod, hogy legközelebbre szerzel magadnak guminőt, nyilvánvaló, hogy ekkora idióta, mint te, eddig sem tudott másmilyen nőt szerezni magának.
És azt is tudom, hogy mivel gyerekkorodtól az elmegyógyintézetben nevelkedsz, nehéz elképzelned, hogy létezik világ azon kívül is, szóval megértem, hogy csak ezekben a sablonokban tudsz gondolkodni.
Már olvasni sem tudsz?
A te anyádról van szó, majd ha hazamész, kérdezz rá nyugodtan.
Azt meg fölöslegess hangoztatnod, hogy legközelebbre szerzel magadnak guminőt, nyilvánvaló, hogy ekkora idióta, mint te, eddig sem tudott másmilyen nőt szerezni magának.
És azt is tudom, hogy mivel gyerekkorodtól az elmegyógyintézetben nevelkedsz, nehéz elképzelned, hogy létezik világ azon kívül is, szóval megértem, hogy csak ezekben a sablonokban tudsz gondolkodni.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.28. 14:20:58
@Közbiztonság Szilárd: Most vagy ennyire nem tudsz magyarul, vagy már megint elfelejtették beadni neked a napi idegnyugtatódat. :( Pedig igazán tudhatnák a felügyelőid, hogy az ilyen perverz, szexuális túlfűtöttségben szenvedő, a magyar nyelvben láthatóan inkompetens alakoknál különösen oda kell figyelni erre, látod, még a saját anyádat is megbasztad többször, ami engem persze teljesen hidegen hagy. Mondjuk azt hozzátenném, hogy van egy komikus áthallása, hogy egy elmegyógyintézetben vagy egy guminővel vagy a lógó csöcsű anyáddal létesítesz szexuális kapcsolatot egy gumiszobában... majd egy Jancsó vagy Tarr biztos megfilmesíti. Mondjuk azon elgondolkozhatnál, hogy a csőlátásod és az az öt szó amit folyamatosan ismételsz, illetve a gyógyszer beadásának elmulasztása miatti hallucinációid miatt nem kéne felelőtlenül az interneten kószálnod és zaklatni vadidegen embereket. Most már tényleg muszáj leszek a kezelőorvosaiddal beszélnem. Sajnálom, de hidd el, ez mind a Te érdekedben történik.
Közbiztonság Szilárd 2012.02.28. 14:31:02
@Aszteroida-bányász metal énekes:
Ja, mondtam már, öcsike, hogy csak amiatt, mert te születésedtől az elmegyógyintézetben nevelkedsz, és nehéz elképzelned, hogy létezik világ azon kívül is, és csak ezekben a sablonokban tudsz gondolkodni, azért a világ nem ez.
Arról sem tehetek, hogy előbb azt írod, hogy anyád kurva, meg guminőt kapsz csak meg, utána meg két perc múlva már elfelejted. Persze, van ilyen elmekórtani tünet, remekül produkálod, szóval nem véletlenül vagy ott az intézetben.
De itt kívül nem mindenkit kezelnek ám orvosok csak azért, mert téged születésedtől igen.
De szerintem nemsokára megy majd valamelyik, és megkapod a nyugtatóinjekciódat, hogy ne csorogjon a nyálad a billentyűzetbe.
Ja, mondtam már, öcsike, hogy csak amiatt, mert te születésedtől az elmegyógyintézetben nevelkedsz, és nehéz elképzelned, hogy létezik világ azon kívül is, és csak ezekben a sablonokban tudsz gondolkodni, azért a világ nem ez.
Arról sem tehetek, hogy előbb azt írod, hogy anyád kurva, meg guminőt kapsz csak meg, utána meg két perc múlva már elfelejted. Persze, van ilyen elmekórtani tünet, remekül produkálod, szóval nem véletlenül vagy ott az intézetben.
De itt kívül nem mindenkit kezelnek ám orvosok csak azért, mert téged születésedtől igen.
De szerintem nemsokára megy majd valamelyik, és megkapod a nyugtatóinjekciódat, hogy ne csorogjon a nyálad a billentyűzetbe.
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.02.28. 15:17:39
@Közbiztonság Szilárd: OK, írtam egy kérvényt a kezelőidnek, hogy jobban figyeljenek rád, mert mindegyik kommented ugyanazokat a hibákat tükrözi: alapvető nyelvtani hiányosságok, borzasztó fogalmazás, krónikus hazudozás, a hallucinációk következtében saját magad átélt dolgok más személyre való átültetése, gerontofília, szexuális túlfűtöttség, mástól való idézés (= egyéniség teljes hiánya). A családi háttérre (illetve annak hiányára) való hivatkozás nem lesz mérvadó, erre is kitérek. Ezt muszáj lesz meglépni, hogy legalább a legalapvetőbb emberi normákat elsajátítsd. Addig legalább "édes"anyád szó szerint értendő baszogatásáról leszokhatnál, mert már az is nagy dolog lenne.
Az utolsó 100 komment: