Közeli ismerőstől kapott információ szerint a IX. kerületben lakók postaládáiba az elmúlt napokban a "kerületi tanács" címerével díszített nagy borítékot gyűrt be a postás. A levél adóbevallásra szólít fel. Kiderül belőle, hogy "2012. január 1-jétől új önkormányzati rendeletet fogadott el a Képviselő Testület" (sic!). Ennek értelmében megszűnt a magánszemélyek tulajdonában álló lakások teljes adómentessége.
2012. január 1-től a helyi fideszes önkormányzat döntése alapján építményadót kell fizetniük azoknak a tulajdonosoknak, akik nincsenek bejelentve és életvitelszerűen nem laknak a tulajdonolt vagy résztulajdonolt lakásban, s közeli hozzátartozójuk sem felel meg ennek a feltételnek. A bevallást minden tulajdonosnak meg kell tennie.
Az adó mértéke lakások esetén 500 Ft/négyzetméter/év.
Ha elváltál, gyereked nincs, az exnejeddel közösen birtokolt ingatlan rád eső tulajdonrészének haszonélvezeti jogát megtartottad - fizess. Az ingatlant nem tudod használni, értelemszerűen eladni sem lehet, de perkálj. Ugyanez vonatkozik mindazon magánszemélyekre, akik a kerületben befektetési céllal vettek lakást, esetleg bérbe adták azt.
Természetesen ez is visszamenőleges adókivetés. Nem csak abban az értelemben, hogy a már tulajdonolt lakóingatlanra vetik ki (különben nem sok azonnali haszna lenne a dolognak), hanem úgy is, hogy az adókötelezettség megállapításához a 2012. január 1-jei állapotot veszik figyelembe. És értesítenek erről január 25-én... Hogy ne legyen időd bejelentkezni (ha úgy tetszik, visszaköltözni) a saját tulajdonodban álló lakásodba, esetleg közjegyzőileg lemondani a haszonélvezeti jogodról az exnejed javára. A dolog jellegéből adódóan nyilván lesznek, akik az asszonyon verik le a dolgot meghatározott időközönként, részben megszokásból, részben miheztartás végett, valamint természetesen a szó szoros értelmében. (Megmondta a keresztény kurzus, hogy első a család - második a Ferencváros.)
A borítékban nem túl egyszerű nyomtatványok is vannak, "építményadó bevallás" és annak 1. számú melléklete. A levélben megadott telefonszámon természetesen nem lehet elérni hivatalnokot, vagy foglalt, vagy nem veszik fel.
Orbán Viktor parlamentje megadta a lehetőséget az önkormányzati sarcra és közben Nagy Vezetőnk széttárja karját: "Istenem, hát ehhez az adóhoz a kormánynak aztán tényleg semmi köze. Mi továbbra is büszkén vállaljuk, hogy semmilyen megszorítást nem alkalmazunk!"
Aha.
(További adókivetési ötletek január 20-i bejegyzésemben.)
Megkezdődött az önkormányzati sarc
2012.01.31. 13:52 Poldi bá
117 komment
Címkék: önkormányzat adókivetés
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
NYJetsTD 2012.01.31. 15:57:50
laci0011 2012.01.31. 21:39:33
belekotty 2012.02.01. 15:40:38
csárli hárper 2012.02.01. 15:56:38
minden hülye fidesztálib "felajánlásból" a dupláját fizeti...
WYW 2012.02.01. 16:06:13
Itt van la!
satho 2012.02.01. 16:24:04
NWolf 2012.02.01. 16:26:52
T mint T 2012.02.01. 16:42:15
Unbiased 2012.02.01. 16:59:28
2012.02.01. 17:20:58
Twoshed 2012.02.01. 17:29:30
Több "nyugati" országban le lehet élni az egész életedet albérletben, mert:
1. létbiztonság van (minimálbérből, és nyugdíjból is tudod fizetni);
2. jogbiztonság van (ha kicseszik veled a főbérlő, úgy megb*sszák azonnal, hogy csak füstöl).
Tehát önmagában ez a tendencia még nem lenne durva. A jelenlegi egyéb állapotokkal (főleg a fenti 1. és 2. pont hiánya miatti állapotokkal) együtt durva.
Én azon csodálkozom, hogy még van bőr a pofájukon, hogy az "adócsökkentés"-propaganda mellett egy már többször leadózott magántulajdonra újabb és újabb sarcokat vessenek ki.
Sicc 2012.02.01. 17:37:46
Szavazzátok meg!
kirsten 2012.02.01. 17:37:57
2012.02.01. 17:39:11
igazi Lencsés István (törölt) 2012.02.01. 17:41:51
www.origo.hu/gazdasag/20120131-az-onkentes-nyugdijpenztari-rendszer-atalakitasanak-lehetseges-iranyai.html
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.02.01. 17:45:54
molnisz 2012.02.01. 17:58:36
Ha nem vagy tulajdonos, csak bérlő, akkor is kell fizetni.
2012.02.01. 18:22:15
Selli69 2012.02.01. 18:24:38
Pierr Kardán 2012.02.01. 18:44:19
Ezt a fizetési kötelezettséget teljesen jogosnak tartom!!!!!!!!!!!!!!!
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.02.01. 18:55:17
Haszonélvezeti jog miatt biztosan nem vethetnek ki adót. Az csak az ingatlan tulajdonrészei után vethető ki.
pikpakpuk 2012.02.01. 18:55:56
Szóval a jogosság/jogtalanság mellett néhány furcsaságot én is felfedeztem:
1. Ha egy ilyen mérvű adót vezetnek be, arról nem utólag kellene tájékoztatni a lakosságot úgy, hogy lehetőséget sem adnak azoknak, akik bármilyen körülmény miatt nincsenek bejelentkezve a lakásukba, hogy ezt pótolják.
2. A borítékok nem névreszólóak. Bennem felvetődött, hogy ügyesen így spórolnak a postázáson és ami még lényegesebb, az adatbázis kialakításán is.
Ugyanis minden tulajdonos, akinek a borítékját nem fújta el a szél, külföldi bérlője nem dobta ki (mert leleményesen az is csak ebben a borítékban szerepel, hogy online is le lehet tölteni a bevallást, ha valaki nem kapta meg a borítékot, de ha nem kapta meg, akkor honnan tudja ezt?) szépen ki fogja tölteni, hogy ő bizony életvitelszerűen lakik a lakásban, hiszen az önkormányzat úgyse fog őrt állítani minden lakáshoz, hogy ellenőrizze, tényleg oda jár haza.
Namármost megérkeznek a bevallások, ami alapján szépen fel lehet építeni az adatbázist és jövőre egy rendeletmódosítás után már minden tulajdonosnak fizetnie kell. A nevek, címek, adatok (bankszámla szám is!) ott lesznek az adatbázisban, ahonnan már szép felszólításokat lehet küldeni immár névreszólóan.
3. Ezen háborodtam fel a legjobban. Nézzük a rendelet szövegét:
"2012. január 1-től a magánszemélyek tulajdonában álló lakások után akkor nem kell építményadót fizetni, ha a magánszemély adóalany, illetve annak közeli hozzátartozója (házastárs, bejegyzett élettárs, egyeneságbeli rokon, gyermek, testvér, szülő) életvitelszerűen a lakásban lakik."
A hangsúly az "illetve" szón van. Akkor nem kell adózni, ha a tulaj ILLETVE közeli hozzzátartozója ott lakik.
Mi a manót jelent itt az illetve? Ést vagy vagyot? Mert nem mindegy, hogy akkor nem kell fizetni, ha a tulaj VAGY hozzátartozója ott lakik, vagy a tulaj ÉS hozzátartozója lakik ott.
Az illetve szó jelentése (forrás: meszotar.hu/keres/illetve ):
<<Időnként az "és", időnként a "vagy" szavak helyettesítésére használják. Azonban pl. jogszabály értelmezésekor ez egyáltalán nem mindegy. Az illetve valóban többféle funkciót láthat el, ezért többértelműséget okozhat. Ezért rendelet született arról, hogy 'Az illetve' kötőszó jogszabály tervezetében csak más egyértelmű nyelvi megfogalmazás alkalmazhatatlansága esetén alkalmazható.>>
Milyen érdekes, nem is lehetne ezt a szót rendeletekben használni. Megnéztem minden lapját a bevallásnak, sehol sem teszi egyértelművé, hogy vagy vagy és a jelentés.
Persze a logika azt mondja, ha már a tulaj ott lakik a lakásban, akkor nem kell adózni, de a logika és a kormány/önkormányzat intézkedései már régóta köszönőviszonyban sincsenek.
lariflari 2012.02.01. 19:29:20
lariflari 2012.02.01. 19:33:24
1 -ha nem fizeted az építméényadót,akkor elveszik tőled(behajtják előbb utóbb).
2-a személygépkocsi esetében ugyanez a helyzet,súlyadó,kötelező bizt,satöbbi.
Mondj egyetlen dolgot,ami valóban a tied és ha nem tudod befizetni rá az adót,akkor sem vehetik el tőled!
Gyerekadó mikor lesz vajh?Roghány fejéből még nem pattanti ki?Pedig azt tuti mindenki befizetné aki egy kicsit is szereti a kölykét!
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.01. 19:40:12
Ez nekem is szemet szúrt, szerintem is így van.
BiG_ 2012.02.01. 19:41:31
Teccik? A balosok hamarabb és jobban haramiák...
Amikor a lakásvásárlás történt mély kuss volt a részükről, hogy ha nem jelentem át magam, akkor adóköteles. Pedig tudtak róla, az orruk elé épült a ház. Majd 3 év után kirótták a szép summát: 81 rugót!
Na, a lé kiköhögve, de azután sürgősen átjelentettem magam és onnantól csuti.
infrablue 2012.02.01. 19:41:45
Szerintetek van jogalap kérni ezt az adatot?
Fényezett Rézlábos 2012.02.01. 19:44:34
qwertzu 2012.02.01. 19:55:34
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.01. 19:56:25
Szerintem "vagy-ot" jelent, mivel biztosra veszem:
1. nem lehetnek ekkora gecik az "és-el"
2. azért írták így, mert hülyék a szakmájukhoz.
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.01. 20:01:18
BiG_ 2012.02.01. 20:04:56
Vili?
qwertzu 2012.02.01. 20:09:19
Mondjuk a 3 éves visszamenőlegesség az tényleg geciség, arról nincs vita.
efi 2012.02.01. 20:15:54
az "illetve" szónak van még egy 3. jelentése: "akarom mondani".
Na, ha ezt behelyettesíted még van is értelme a mondatnak :)
G. Wolf 2012.02.01. 20:18:09
lariflari 2012.02.01. 20:21:04
Megoldás:
olyan környezetben kell venni ingatlant,amire senkinek nem fáj a foga véletlenül sem,pl romák közt.:)
komplikato 2012.02.01. 20:21:36
Egyszerű lakóingatlanok ára 2-3 év alatt a 60%-ra vagy alá esett. Vagy itt most direkt a 20-2000 millió közötti nem átlagra gondol?
Ebzon 2012.02.01. 20:22:32
G. Wolf 2012.02.01. 20:23:17
efi 2012.02.01. 20:23:34
Szintén narancsliget.
Aki mondjuk "befektetési céllal" (= tele vagyok lével, így 2/3/5 lakásom is van) tulaj, azt viszont nem sajnálom.
Ebzon 2012.02.01. 20:27:32
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 20:28:52
"Természetesen ez is visszamenőleges adókivetés" Aztán mi a franctól lenne az? Vagyoni típusú adó.
"És értesítenek erről január 25-én" Örülj neki. A jogszabályok értelmében nem kötelesek értesíteni. Önként kell bevallást tenned.
Ha hallgattál volna...
lariflari 2012.02.01. 20:29:48
Ebzon 2012.02.01. 20:32:40
Ebzon 2012.02.01. 20:33:44
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.01. 20:35:43
A Bombahírek új munkatársakat keres. Nem csatlakozol?
Kék ég.
2012.02.01. 20:39:00
monda S. Gabriella 2011.11.11.-én alig 3 hónapja
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 20:39:42
Hidd el, hallottak róla, már Kádár idején is volt (igaz, vidéken) házadó és építményadó.
Ők felfogták. Vajon a posztolónak és szellemi sorstársainak ez menni fog?
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 20:44:19
Az "illetve" jelentése a jogban: "vagy".
lariflari 2012.02.01. 20:45:06
De még megélhetjük.
BiG_ 2012.02.01. 20:45:55
Mi a kisebbik rossz? Aztán miért járunk jobban?
Nem csatlakozom, mert van elfoglaltságom.
BiG_ 2012.02.01. 20:48:38
Hogy ezt te honnan veszed... Melyik törvény mondja ki? A lakónyilvántartást meg a gengszterváltás után eltörölték.
efi 2012.02.01. 20:49:12
Attól füg kinek mi a "tele van".
Tekintve, hogy az emberek döntő többsége az egynek is alig bírja törleszteni a részletét (vagy sehogy),engedtessék meg nekem, hogy a havi tizenezermillióért albérletet a 2. lakásukban kiadókat szemét burzsujoknak tituláljam.
Ebzon 2012.02.01. 20:49:30
spinat 2012.02.01. 20:50:37
apanna 2012.02.01. 20:53:33
Most kinek küldjem a csekket?
efi 2012.02.01. 20:55:10
-nak abban teljesen igaza van, hogy a legtöbben csak tátják a szájukat, azt sem tudják, hogy mi vonatkozik rájuk, ha nem dobnak be valamit a postaládába vagy nem jelenik meg egy blogon...
Tessék időnként felmászni az önkori honlapjára, gondolom netje itt mindenkinek van.
Az persze egy másik kérdés, hogy ez várható volt, a fidesz direkt úgy intézte, hogy elszedte a legtöbb helyi adóbevétel kivetési jogát, így rákényszerítve őket arra, hogy kivessék azt a párat, ami maradt, a Kedves Vezető meg mossa a kezeit: nem mi vótunk.
apanna 2012.02.01. 20:55:14
Ebzon 2012.02.01. 20:55:53
@efi: Sztem ilyen alapon ne minősíts senkit, mert valószínű hogy fogalmad nincs az anyagi helyzetéről. Elég sanszos, hogy akinek "csak" 2 lakása van, hamarosan 1 lesz belőle. Viszon vkinek lesz 10. is. Szóval akkor vedd a fáradtságot és tegyél különbséget a burzsuj és burzsuj között.
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.01. 20:57:01
Olvasd el még egyszer mit írtál és nincs kétségem, hogy rá fogsz jönni miért kaptad a fenti választ.
Ebzon 2012.02.01. 20:57:50
Ppix 2012.02.01. 20:58:58
Csak szólok, hogy ezért a rendőr is megbaszhat. A személyiben és a forgalmiban kurvára azonos lakcímnek kell lennie, különben bünti.
Kérjél új forgalmit!
komplikato 2012.02.01. 21:05:34
""Orbán Viktor parlamentje megadta a lehetőséget az önkormányzati sarcra"
A helyi adókról szóló törvényt Antall parlamentje alkotta: 1990. évi. C. Már a rendszerváltás előtt is létezett ingatlanadó (pld. házadó)."
Azt az "apróságot" ne hagyjuk ki, hogy viszont most lett "szabadáras" a dolog. :(
efi 2012.02.01. 21:07:43
Jó különbséget teszek, van az igen szemét burzsuj, akinek 10-re is telik, meg van a kicsit, akinek 2-szer annyi lakásra, mint az emberek 90%-nak.
Akinek két lakása van, annak van plusz 5-10 milliója.
Egyébként meg elsősorban a "befektetési céllal" vágta ki nálam a biztosítékot. Valamit valamiért. Ha keres rajta havi 50-et legyen szíves havi 2 ezerrel hozzájárulni már a fidesz nagyobb dicsőségéhez. Alighanem úgyis hozzácsapja a díjhoz, így még csak nem is bukik rajta.
Talán nem véletlen, hogy nálunk meg (nem Sopron, amit a példában hoztam, de a környéke), az utóbbi csoport még többet is fizet.
szita szita péntek 2012.02.01. 21:09:57
Adott egy szép környezetben lévő kis falucska, ahol nincs munkalehetőség. A fiatalok elvándorolnak, a lakosság elöregszik. Az ingatlanok ára lemegy a béka s*gge alá. No persze egy szép helyen lévő ingatlan nem fog sokáig tulajdonos nélkül maradni - megveszik hétvégi háznak - akár a falu 30%-a is erre a sorsra jut.
Egen ám, de az a fránya önkormányzat a bejelentett lakossága alapján kapja a kvótáját, az iskolája az oda járó gyerekek után jut pénzhez. Az üdülő lakosság után nem jár neki semmi, ugyanakkor feladatai épp úgy jelentkeznek, hisz fenn kell tartania az úthálózatot, meg kell oldania a csatornázást, hóeltakarítást, akármit. Mindez persze nem gond, ha a bejelentett lakos nélküli ház a ritka kivétel, de egy idő után komoly anyagi gondokat okozhat - no, itt értelme van az ingatlan adónak.
Nem tudom a IX. kerületben mi a helyzet, de pld. ha sok albérletes van ott anélkül, hogy lakcímét átjelentette volna, hát az bezony pénzt vesz ki az önkormányzat zsebéből.
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 21:10:30
Egyszerűbb lett volna egy mondatban megírni a posztot: nem akarok adót fizetni, mert kell a pénz máshová. Az legalább őszinte és nincs benne ostobaság. Ha valamihez nem értek, nem posztolok róla.
Az ingatlantulajdon terhekkel jár. Nekem vidéken vannak ingatlanjaim, régóta adózom utánuk.
efi 2012.02.01. 21:12:18
Nem ez a nagy kommunista egyenlősdi, hogy aszongya egyformán mindenkinek egykulcsos adó, meg mindenkinek baleseti adó (akkor is, ha nem okoz balesetet), meg mindenkinek tb-járulék emelés a vizitdíj helyett (akkor is, ha nem beteg), most meg mindenkinek egyformán m2 adó, bármennyit is ér a pecó.
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 21:15:10
www.ado.hu/hirek.php?idx=3733
(lead utáni 2. bekezdés)
Ebzon 2012.02.01. 21:15:19
komplikato 2012.02.01. 21:16:11
Ebzon 2012.02.01. 21:16:38
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 21:18:10
Nem vett el semmit. Lásd a fenti linket az idei változásokról.
efi 2012.02.01. 21:21:06
1.Vonatkoztass el attól, hogy hogyan került a tulajdonodba az a 2. lakás/ház. Valószínű egy 10 lakást tulajdonló kőgazdag is azt mondaná, hogy megdolgozott érte, sőt még az is előfordulhat, hogy tényleg.
2.Megöröklöd, oké. És mi lesz vele? Beköltözik valaki oda ténylegesen a családból, megoldva, nem kell fizetni, hol a gond? Nem költözik oda senki, megpróbálsz belőle pénzt kivenni: ott vagyunk ahol az előbb.
komplikato 2012.02.01. 21:21:11
Papo 2012.02.01. 21:25:02
És most megírták a kerületi újságban, hogy 1400 Ft lesz négyzetméterenként az adó. De az eddigi felett, nem helyette. Ez nekem több mint 100.000 évente.
Mellesleg a III. kerületben lesz 1490/m2 az adó. Képzelem, hogy fogják imába foglalni a Szeretett Vezér nevét.
Ebzon 2012.02.01. 21:27:38
1. akkor te meg vonatkoztass el attól, hogy neked nincs vkinek meg igen(és akkor valóban mindegy, hogy szerezte).
2. Hogy kalkulálsz egy olyan kiadással ami idáig nem létezett ?
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 21:27:41
aranypenz.blog.hu · http://aranypenz.blog.hu 2012.02.01. 21:29:20
Ebzon 2012.02.01. 21:31:01
Zollye 2012.02.01. 21:31:23
Ebzon 2012.02.01. 21:34:32
qwertzu 2012.02.01. 21:41:43
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99200066.TV
1992. évi LXVI. törvény 26. § (1) A Magyarország területén élő, e törvény hatálya alá tartozó polgár [4. § (1) bekezdés] köteles beköltözés vagy kiköltözés után három munkanapon belül lakóhelyének, illetve tartózkodási helyének címét a települési önkormányzat jegyzőjének nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni (a továbbiakban együtt: lakcímbejelentés).
kela-bá 2012.02.01. 21:44:21
youtube : A gazdasági válság oka.
Dee_ 2012.02.01. 21:59:42
A haszonélvezőnek is fizetnie kell. Erősebb jogai vannak az ingatlanon, mint a tulajdonosnak. Ha pl. a ház a három gyereké, de rajta az özvegy haszonélvezete, akkor a gyerekeknek nem kell fizetniük.
pikpakpuk 2012.02.01. 22:49:35
Ezen rendelet szövegezése a lakosságnak készült, nem jogászoknak. Így tehát ha van egy szó, ami köznapi értelemben ezt is jelenti meg azt is, de van helyette olyan, ami csak az egyiket jelenti, akkor azt kell használni. Egy rendeletnek olyannak kell lennie, amit csak egyféleképpen lehet értelmezni.
hetykusz 2012.02.01. 22:58:36
fehervaronline.hu/fejer-megye/kinos-tevedes-az-ingatlanadonal-magyarorszag-egyik-legdragabb-varosa-szekesfehervar
még így is jól jártunk...
The Great Destroyer 2012.02.01. 23:02:54
lendit 2012.02.01. 23:14:36
balambher 2012.02.01. 23:46:24
balambher 2012.02.01. 23:58:03
morbiczer 2012.02.02. 02:01:04
Akkor ennyivel fizet majd havonta többet a bérlőm.
"Ne a zemberek fizessék meg" jeligére.
ijontichy 2012.02.02. 02:08:35
@efi: Igen, de a Bajnai-Oszkó féle eredeti. Nem az MSZP-s agyonnyomorított, szavazatvásárlós.
Környezettudatos 2012.02.02. 05:18:22
Egyszer tegyétek egymásra a személyit, jogsit, forgalmit, tb kártyát, adókártyát, lakcímkártyát, bankkártyát, biztosítási igazolást a forgalmiból. Alig lesz közöttük olyan, ami közelít bármelyik másikhoz méretben, struktúrában. Csak. Mert.
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.02.02. 07:50:55
vilagnezet.blog.hu/2011/12/31/nem_kell_elnok_magyarorszagnak_1
mojszipupi 2012.02.02. 07:55:50
Terézágyú 2012.02.02. 08:16:41
És nemcsak az ilyen esetekben látszik, hanem pl. amikor az önkormányzat szerződik egy külsős céggel (pl. szemétszállítás ügyben): bármiféle lakossági reklamációnál azonnal kitűnik, hogy az önkormányzat a külsős céget támogatja - de a saját lakosait tuti nem. Még csak arra sem veszi a fáradságot, hogy ÚGY TEGYEN, mint aki a saját lakosainak a pártján van valamilyen vitás kérdésben.
Kabbe (törölt) 2012.02.02. 08:34:06
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.02. 08:47:25
Már Egyiptomból is ezért kellett menekülnötök.
Peter__Blau 2012.02.02. 08:49:19
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.02. 08:59:12
Azokban az években, amikor a város nyert a pénzeken, fel sem merült a "terhek megosztása". Maga Lázár János "büszkélkedett" 2007 augusztusában, hogy az egy évvel korábban kibocsátott kötvényből származó pénzt befektették, amiből a kamat- és árfolyamkülönbségen több mint egymilliárd forint bevétele származott a városnak - írja a lap.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2009-es jelentése szerint a város közgyűlése 2007 júliusában egyszeri alkalomra szóló, majd novemberben folyamatos megbízást adott a polgármesternek, hogy származékos devizaműveleteket végezzen a kötvénykibocsátásból még rendelkezésre álló összeggel.
Az ÁSZ kimutatása szerint a városnak a származékos ügyleteken, a devizanemek átváltásából származó árfolyamnyereségen és opciós díjbevétel címen 2007-2008-ban további, összesen 1,611 milliárd forint bevétele származott. Időközben - 2008 őszén - azonban beütött a pénzügyi válság, ami miatt az utolsó két év nyereségével arányos vesztesége keletkezett a településnek.
Ilyen egy igazi jellemóriás, fideszes szarjankó!
Asztalos Gábor 2 2012.02.02. 09:12:32
2. ez a kivetés teljesen jogszerű és szabályos, semmi visszamenőlegességről szó sincs.
3. bejelentkezni 3 (?) napon belül kötelező.
de persze lehet ezzel egyet nem érteni, de ettől még jogszerű marad
Dr. Bélus___ 2012.02.02. 09:26:51
Asztalos Gábor 2 2012.02.02. 09:27:20
"
Azt az "apróságot" ne hagyjuk ki, hogy viszont most lett "szabadáras" a dolog. :( "
nem lett, a maximális mértéke csak ez inflációval nőtt.
hrbi80 2012.02.02. 09:41:39
NEM TETSZIK A RENDSZER, MENJ EL TÜNTETNI!!!
Ahhoz persze mindenki lusta, hát akkor meg is érdemeljük. (Persze a kormányuknak van annyi esze s pénze, hogy külföldi honfitársainkat ide hozassa szimpátia tüntetésre)
zebu_ba 2012.02.02. 09:47:09
http://www.obuda.hu/ugyintezes/ugyek/$/711.Adougyi-Osztaly/28742.Kommunalis-ado/
Ezt akkor nem kell kifizetni, ha adott év január 1-én a tulajdonosnak a III. kerületben van lakóhelye és a lakást nem adja bérbe. Ha a tulaj nem lakik a kerületben, csak a családja, akkor is perkálni kell.
Megoldás: december végén bejelentkezni Óbudára, január 2-án meg vissza...
Hülyeség, egyszerű pofátlan rablás az egész.
lavór 2012.02.02. 09:48:20
Így van, tüntetés, barikádépítés... bégetni tud a magyar, tenni... majd más... más meg inkább lop...
hrbi80 2012.02.02. 10:00:30
:)
szárnyas 2012.02.02. 10:02:03
Miből gondolod, hogy visszamenőleg?
Abból, hogy 25-én postázták az értesítést?
A jogszabályt már az előző évben meghozták.
midnight coder 2012.02.02. 10:10:53
A dolognak két következménye van:
1. Be fogok jelentkezni abba a kurva lakásba. Igaz, elmegy vele vagy 1-2 napom feleslegesen, ami kb. annyiba kerül nekem mint amivel sarcolnak.
2. A legközelebbi önkormányzati választáson a Jobbikra fogok szavazni, holott eddig mindig FIDESZ-es voltam. MSZP-re vagy LMP-re azért már mégsem, ezek után a FIDESZ-re sem. Marad a Jobbik.
Nemzeti forrasztékón 2012.02.02. 10:30:41
ferencvaros.hu/index0.php?name=hirdetm_12013114_Ingatlanado
Itt a rendelet maga - jó kis mikulás ajándék tavalról:
www.ferencvaros.hu/doks/HatalyosRendeletek/HAT_2011_40.pdf
Ami érdekes,hogy pölö a 4§ (3)-as pontja szerint:
"Az adóhatóság által megállapított adót, az adózó félévenként két egyenlő részletben március 15-ig,
illetve szeptember 15-ig fizeti be."
Holott a bevallás határideje - az elsőként linkelt tájékoztató szerint - május 31...
Persze a helyi újság ezt valahogy nem taglalta többoldalas cikkekben, mindössze egy mondattal elintézte az egészet: a 9. oldalon az "Az élet 2012-ben" alig félhasábos cikkben van elejtve egy mondatocska...
ferencvaros.hu/doks/Ferencvaros_ujsag/2012_
01.pdf
"Változnak Ferencvárosban a helyi adók. Az önkormányzatnak tetemes
többletbevétele származik abból, hogy a helyi adókról szóló törvény lehetôvé teszi a szilárd burkolatú létesítmények, például parkolók megadóztatását. Kisebb mértékben emelkedik a telekadó és az építményadó is. Az
építményadó alól már nem mentes valamennyi lakás, de nem kell tartaniuk adótehertôl azoknak, akik – vagy akiknek a közeli hozzátartozói –
életvitelszerûen a lakásban laknak"
Mobil123 2012.02.02. 10:31:42
tip 2012.02.02. 10:37:23
(És ez csak egy a sok pénzügyi diszkrimináció közül. Lehetne még sorolni: a bérbeadásból származó jövedelem például adóköteles, tehát ennyivel több a bérleti díj is; a tulajdonolt lakás értéknövekedése viszont nem az (5 év utáni eladásnál egyáltalán nem, 5 éven belül meg levonható belőle a következő tulajdon vételára). A tulajdonolt lakás hitelére állami támogatás meg végtörlesztés van. Először ezeket a diszkriminációkat kellene felszámolni, utána van értelme a bérlakásokat propagálni.)
midnight coder 2012.02.02. 11:07:32
lavór 2012.02.02. 11:19:51
Nem kifogások kellenek, tettek.
magyar ember teli szájjal 2012.02.02. 11:20:43
2015.11.15. 05:38:20
ANTALFFY Tibor Van-e jövőnk? Mek. Könyvtárban teljes szöveg!
A mindenkori kormány és a mindenkori ellenzéke szemforgató módon beszél a költségvetési hiányról, a gazdaság visszaeséséről vagy éppen fellendüléséről, árbefagyasztásról, privatizálásról és persze csűrik-csavarják a mondatokat ide meg oda. Csak a pimasz valóságról nem esik egyetlen szó sem, arról, hogy sok esetben a költségvetés 90 százalékát egyszerűen ellopják. Megismétlem, 90 százalékát. Az ország népéről lerabolt adó kilencven százaléka magán zsebekbe vándorol és csak tíz százaléka fordítódik országépítésre. Nem csoda, hogy a száz éve épített Budapest ránk rohad. Nem csoda, hogy a falvak fejlődése nem egy helyben topog, hanem egyenesen visszafelé halad.
2015.11.15. 05:43:49
Állítólag az ország szántóterületének egyötöde parlagon maradt az idén, de ezzel nem foglalkozik senki. Az Újságok csak arról írnak, lesz-e az országnak „költségvetése”?
Mi ért kell a költséget vetni? Mi kel ki a költségvetésből? Áremelés! Aztán csodálkozunk, hogy úgy nőnek az árak, mint májusi kukorica, eső után! Mibe vetik a költséget? A hazugság termékeny talajába! Hogyan vetik a költséget? Pénzszórással! Sajnos sokat ellopnak a „vetőmagból”, sokat szórnak szét a semmibe. Ezért a maradéknak jó talaj kell. A Költségvetés talaját mélyenszántó gondolatokkal túrja fel a pénzügyminiszter. Közben arról panaszkodik, hogy sovány az ország lova, és minduntalan beleakad az eke a múlt gyökereibe, az ellenzéki rögökbe! A Fityiszkutya jobboldalról igyekszik levizelni az eketaligát, a kisgazda nagygazda maga szeretné megragadni az eke szarvát. Közben sok korrupciót, hamiskölcsönt, szemetet igyekeznek „beforgatni a szántásba”, hogy az eltűnjék a szem elől! Végezetül félrevezetéssel igyekeznek az egészet „elboronálni”, majd kormánypárti túlsúllyal lehengerezni. Ha ez sem volna elég, kap még egy kis „fejtrágyázást”, hogy megerősödjék a gyöngécske vetés.
Ha odafigyelnek észrevehetik, hogy elmaradt a gyomirtás, (de volt csávából kihúzás), a konkoly, a gabonarozsda elleni küzdelem. Kézi lesz az aratás,(nagy a szemveszteség) sok kézen-közön megy át a termés, sokat ellopnak ismét. Végezetül keserű, és drága kenyeret sütnek nékünk a „költségvetők!
Megjelent az Éjszakmagyarország napilapban, 95. február hóban. Nincs új a nap alatt! Csak a szereplők, a tolvajok változtak.
„Ha a gazda változik is rajta, marad a nyereg a szamáron!”— ókori mondás