HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán Viktor (2) orbán viktor (83) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

98 százalék

2013.11.06. 13:54 Poldi bá

Egyelőre ügyvédi körből származó - a sajtóban nem fellelt - információ szerint a strasbourgi emberi jogi bíróság elutasította a magyar kormány azon kérelmét, hogy a 98 százalékos különadó kapcsán nyáron meghozott három ítélet ügyében a Nagykamara foglaljon állást. A három ítélet így jogerőssé vált, s a magyar államnak vissza kell fizetnie az elzabrált végkielégítéseket. És mostantól tömegesen jönnek a perelő magánszemélyeknek igazat adó döntések.

Kérdéseim vannak.

Abból az analógiából kiindulva, hogy amikor Orbán Viktornak nehéz percei vannak Brüsszelben, akkor nem személy szerint őt, hanem Magyarországot támadják, mondhatjuk azt, hogy most Magyarországot nyilvánította pitiáner tolvajnak az Európai Bíróság, nem pedig az elvileg jelenleg is érvényben lévő jogszabályt jegyző Lázár Jánost és a 98 százalékos einstand szellemi szülőatyját, Orbán Viktort?

Nevezett urak most kiállnak-e a nyilvánosság elé, bocsánatot kérnek-e a megrabolt és meghurcolt magánszemélyektől?

Megkövetik-e az Alkotmánybíróság tagjait? (Emlékezzünk: az AB először elkaszálta a 98 százalékos rablást, erre akkora pofont kapott, hogy azóta is kóvályog, hatásköreit korlátozták. Az AB talán a testület mentése, talán személyes egzisztencia féltése miatt végül jóváhagyta a felemás megoldást alkalmazó, részben visszamenőleges hatályú 98 százalékos rablást, amiről ugye most nyilvánvaló lett az, amit ők is tudtak. Tehát lényegében az érintett alkotmánybíráknak is szépen fel kellene állni, levonva a következtetést, elismerve, hogy szakmai munkásságukon súlyos folt esett, s hogy politikai kényszerből adták fel jobb meggyőződésüket.)

Miből fizeti majd ki a magyar állam a bíróság által megítélt kártérítéseket? Lázár úr és Orbán úr talán felajánlja saját magánvagyonát? Vagy újra felmelegítik azt a szégyenteljes és sunyi jogi próbálkozást, hogy amennyiben nemzetközi bíróság döntéséből a kormánynak fizetési kötelezettsége van, akkor annak erejéig adót vethet ki? (Erről ugye szintén kiderült, hogy legfeljebb valamelyik közép-amerikai diktatúrában, nem pedig Európa közepén alkalmazható módszer.)

Netán büntető feljelentést tesznek saját maguk ellen hatalommal való visszaélés miatt (esetleg megvárják, míg ezt mások intézik helyettük)?

Vagy az urak szép csendben fizetnek a köz pénzéből és egyben mostantól folyamatosan beépítik sok ezer, állásba helyezett káderük szerződésébe a csillagászati összegű végkielégítést?


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

123 komment

Címkék: orbán viktor lázár jános 98 százalék Európai Bíróság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorstalan gáz 2013.11.06. 23:35:23

@phaidros:
Akkor számoljunk: 25 ezer euróból hogy jön ki nálad 2-3 millió forint végkielégítés?

Tudod mit: válts át nekem 2-3 millát 25 ezer euróra, én benne vagyok!

tobeor 2013.11.06. 23:41:29

@Trompf:
Szóval az EU nem engedi visszavenni a földeket, a trafikokat, az elsimicskázott százmilliárdokat? Mind a maffiáé marad?
Akkor most ünnepelhettek.

Libatolvaj takarodj 2013.11.07. 00:52:12

" Vagy újra felmelegítik azt a szégyenteljes és sunyi jogi próbálkozást, hogy amennyiben nemzetközi bíróság döntéséből a kormánynak fizetési kötelezettsége van, akkor annak erejéig adót vethet ki?"

Lehet hazaáruló módon éljenezni annak ha MAGYARORSZÁGNAK (és nem a kormánynak) fizetési kötelezettsége következik, de a tény attól még tény: Magyarország, vagy nem fizet, vagy a beszedett adókból fog fizetni.

Ez nem sunyiság kérdése, hanem általános iskolától felfelé már elég nyilvánvaló alaptétel. Az állam csak abból tud gazdálkodni amit adók formájában beszed. Az adósság növelése valójában nem más mint az adóbeszedés időpontjának a kitolása (majd fizetünk neked 20 év múlva az akkor beszedendő adókból).

zsotti 2013.11.07. 01:17:23

Ostoba suttyók, nem veszitek észre hogy mindkét oldal ugyanaz a parazita?
A ti adótokból fizetve lopják a ti adótokat.
És ti egymást basszátok.
Priceless.

Még feri alatt koccolta egy olyan országba, ahol a legkissebb a korrupció a világon :)

P.Freddy 2013.11.07. 01:34:47

@Libatolvaj takarodj:

"Magyarország, vagy nem fizet, vagy a beszedett adókból fog fizetni."

Vagy ha a nyilvánvalóan elkövetett hűtlen kezelés és hatalommal való visszaélés bűntett megállapítódik, akkor bőven lesz honnan visszafizetni, Sánta, Mészáros, Lázár (akinek annyija van), Orbán - milliárdok öcsém, milliárdok! :)

És akkor ami 98%-okat elloptak (és természetesen úgy ahogy volt ki is pumpáltak Kajmán szigetek, Simicskáék stb. nem offshore-ba, plusz gázszerelés Felcsúton), azt vissza lehet majd pengetni a zárolt vagyonból. Már ami nincs "nem-offshore" kajmán szigeti számlákon.

És ezeknek békanyáladzanak idióta síkagyúak... eszemfaszom megáll.

midnight coder 2013.11.07. 06:21:43

@P.Freddy: A végkielégítések nagy része kb. ez a kategória. Nem a pedagógus vagy az orvos kapott 40 év után kétmillió feletti végkielégítést, hanem az az állami vezető akinek a legfőbb képessége az volt hogy jóelvtárs.

midnight coder 2013.11.07. 06:48:18

Amúgy a topic felvetéséhez - nem, ezt nem a FIDESZES főelvtársak vagyonából fogják kifizetni, hanem a tiédből. Ahogy eleve is abból fizették volna ha a FIDESZ nem próbálja meg elvenni. És ahogy életükben ezek a jóelvtársak szintén a te vagyonodból kapták a fizetésüket ahogy most a végkielégítést. És tévedés ne essék: nem az 50 éven át ugyanott dolgozó főorvostól sajnálom, hanem az egy évre odakerült jóelvtársaktól akik csillagászati összegeket vettek fel a nagy semmire, és ez sajnos az előző két ciklusban napi gyakorlat volt, bár a maiakat sem féltem ebből a szempontból, de ma azért messze nem olyan mély a mézesbödön mint akkor.

Behajtó70 2013.11.07. 07:02:36

Az a pitiáner tolvaj, aki 1-2 éves munkaviszony után sokmilliós végkielégítést kapna. Aki meg ezt védi, az amellett, hogy tolvaj szarajnkó, még hazaáruló szarzsák is!!!

Poldika! Ideje lenne csomagolni, és húzni el a picsába! Nem neked való vidék ez már, és jövőre sem lesz az!

martineden 2013.11.07. 07:12:44

@midnight coder: Lehet,hogy ma tized annyian kapnak.Csak az a baj ,hogy szazszor annyit.Ja es nem negyven,hanem egy-ket ev utan

Dzoltán55 2013.11.07. 07:17:13

@Trompf:a vak gyűlölet szerintem téged vakít el.

Conchobar 2013.11.07. 07:20:02

Vaknak kell lennie annak, aki e döntés kapcsán csak a Fideszig, vagy csak az MSZP-SZDSZ-ig lát el. Ez a döntés bizony azt jelenti, hogy amely társaság a választáson nyer, az nyugodtan ki is rabolhat, és ki is fog rabolni bennünket

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.07. 07:26:16

@Trompf:
Végre valaki aki jól látja a dolgokat.

Az MSZP-s klientúra aktív bérreetegőivel meg ne foglalkozz.
Saját pénzüket siratják, amit a bérretegésükért utalt ki nekik a párt, illetve azok nyavajognak még akik elbukták a több milliós végkielégítésüket.

Ezekért meg nem kár.
Azt senki nem gondolhatja, hogy 4 év után jár bárkinek több millió forint végkielégítés.

Szóval az EU mellényúlt nagyon.

Persze ugyanezen nyavalygók kikelve habzó szájjal fognak üvölteni a Fidesz által kifezetendő végkielégítéseken, miközben az MSZP-s haverjaikét visszakövetelték, és végignyavalyogták a blogokat.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.07. 07:27:44

@tobeor:

Nem fogok sírni ha az MSZP visszaszedi a Fidesz által kiosztott milliókat.

Te miért sírsz, hogy a Fidesz visszaszedte az MSZP által kiutalt milliókat.

Miért sírsz azért, hogy az adófizetőktől az MSZP tolvajok minnél többet lopjanak ?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.07. 07:31:26

@midnight coder:
Nem ismerek tanárt és orvost se aki 2 millió felett kapott végkielégítést.

Nagyjából bizonyos hogy ezek 99%-a 1-2 évnyi jó esetben 4 vagy 8 év seggnyalás miatt kapta a több tíz milliós végkielégítését.

Mi adófizetők akik ezt álltuk, meg pusztuljunk bele a munhkába.
És ezek nevezik maguknak baloldalinak.
Hányinger.

dzsedáj 2013.11.07. 07:39:26

Szerintem egyeébként Poldi Bá érdekes dolgokat feszeget, még pedig a politikusok anyagi felelőssége (pártállástól függetlenül). Gyakorlatilag úgy tűnik, mintha a politikusoknak csak ún. politikai felelőssége lenne, pedig az elmúlt 23 évben rengeteg kárt okozott az egész kontraszelektált bagázs. Konkrétan ebben az ügyben is a t. képviselő urak a parlamentben olyan jogszabályt alkottak, ami jogellenes, így ezzel kárt okoztak. A kárkötelem fennáll. Tudtommal az országgyűlés nem jogi személy, így ez esetben szerintem tényleg felmerül a képviselők anyagi felelőssége. Nem csak büntető jogilag kellene meghúzgálni a bajszukat egyszer, hanem mondjuk ebben az esetben is egy marasztalási keresetet indítani ellenük, ahol kérni kellene az egyetemleges felelősségük megállapítását (a gazdagabbaktól behajtanák ők meg elvitatkoznak a haverjaikkal)

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2013.11.07. 07:43:40

@Trompf: Seggfej vagy, de ezt már mondták. Lehet, hogy adott esetben nem erkölcsös ekkora pénzt felvenni, ezen lehet vitatkozni. Nem ezzel van a baj. A baj azzal van, hogy ha az állam aláírt egy szerződést, akkor nem mondhatja utólag, hogy nem tartja be. Ha nálam dolgoznál és aláírunk egy szerződést, akkor ha én a kilépésedkor azt mondanám, hogy nem fizetem ki ami a szerződésben van mert szerintem pofátlan pénz, gondolom minden további nélkül igazat adnál. Vagy mégse?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.11.07. 07:46:01

@Miazmás: mert van olyan, hogy hivatali visszaélés...és jelentős vagyoni hátrányt okozó szerződés.
milliárdos veszteségeket halmozó cégek miért kötnek ilyet?

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2013.11.07. 07:53:07

@FILTOL: Igen, van. Szerintem a kormány hetente követi el. De ilyen esetben egyedileg kell eljárni, a büntetőjog alapján. Itt azonban mindenkire vonatkozott ez, függetlenül attól, hogy visszaélés volt-e vagy nem. Na, itt a probléma. Csak arra ment ki, hogy támogatót szerezzen a FIDESZ.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2013.11.07. 07:54:54

@FILTOL: És ez a bajom a tűzoltók, rendőrök stb. nyugdíjügyével is. Azok az emberek annak a tudatában mentek ilyen pályára, hogy bizonyos idő után nyugdíjba mehetnek. Ezt utólag megváltoztatni felháborító. Mondom ezt úgy, hogy abszolút nem vagyok érintve.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.11.07. 07:54:55

@Makkasz: azert szerintem van nemi kulonbseg. a versenyszferaban a ceg adja a penzt, ha akarja, abbol, amit megtermelt, az allami alkalmazottnak meg mi adjuk a penzt, abbol amit mi termeltunk meg, es fizettunk be abbol a celbol, hogy ertelmes celra forditsa az orszag. utobbibol a cegvezetes konnyen jotekonykodik, mert ha elfogy, semmi gond, majd adozunk tobbet. a masik apro kulonseg a torveny szerint adando vegkielegites es a megegyezes szerinti vegkielegites kozott van, elobbit nem kellene vitatni, hiszen egyseges szabalyozasu, utobbit viszont nagyon is lehessen vitatni, eppen az elsokent emlitett kulonbseg miatt.
raadasul en ugy olvasom, hogy szegeny allami gepirono 2-3 millios vegkielegiteset nem terheli kulonado: www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1000090.TV 9.§ (3) b)

csababácsi 2013.11.07. 08:14:26

@Trompf: Elég visszás tolvajlásról beszélni azoknak akik nap, mint nap valószínűleg a százszorosát akasztják le ennek az összegnek.

tippan67 2013.11.07. 08:35:21

@sirwalter: Barátom! Szívemből szóltál.

Netuddki. 2013.11.07. 08:37:32

@Trompf: Szinte hihetetlen, hogy te milyen egy ostoba fidesztroll vagy...

tippan67 2013.11.07. 08:40:53

Hát látom, ez itt egy jól összemelegedett fészekalja, ha valaki más véleménnyel van, az beteg, állat, fideszgeci, stb.
Szép, mondhatom, szép.
Poldibának meg üzenem, áhh, nem is.
Leszarom :)

Netuddki. 2013.11.07. 08:41:08

@Makkasz: "Lázárnak és Viktorkának csak a perköltségeket illene saját zsebből fizetni."

Meg a kamatokat...

Netuddki. 2013.11.07. 08:45:09

@tippan67: @sirwalter: Egen, fizetett ostoba, hazug, mutyizó, tolvaj fidesztrollok vagytok! Ha nem tetszik a blog menjetek a fidesz blogjára kommentelni! Komcsik meg csak ne libsizzenek!

"tippan67 0 bejegyzést írt és 84 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2012.08.28. óta tag."

"sirwalter 0 bejegyzést írt és 227 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2009.06.01. óta tag."

tippan67 2013.11.07. 08:50:11

@kovi1970: Ahá! Értem. Tehát nem az számít hogy olvasok, hanem az hogy írok. Kevés hozzászólással nem is lehet igazam. Egyébként szarok a Fideszre is. Csak a miheztartás végett. De az ilyen, sajna muszáj átvenni a stílusotokat, ostoba fajankókra is.
Tudom hogy fáj, de hidd el, attól jó az igazság.

Spiro 2013.11.07. 08:53:17

Ez az ítélet az Alkotmánybíróság hitelességét, alkalmasságát is rendesen aláássa, hiszen egzisztenciális okok miatt jogellenes törvényt átengedni kissé bizarr.

Ugyanis az alapvető gond ezzel törvénnyel, a visszamenőleges hatály volt, ami a dilettantizmus csúcsa.

Egyébként szerintem a firtatott végkielégítések visszaszerzésére, számos egyéb jogi lehetőség lett volna, ami akár sikerre is vezethetett volna.
Egyrészről nem csak az a személy felelhet aki kapta, hanem az is aki adta. Másrészt, a károsult közvetlenül, nem az állam volt, így az adott szervezet, cég vezetőinek kellett volna perelni (de hát PR szempontból rendkívül jónak gondolták az állam öklét játszani).

Spiro 2013.11.07. 08:54:59

Ez az ítélet az Alkotmánybíróság hitelességét, alkalmasságát is rendesen aláássa, hiszen egzisztenciális okok miatt jogellenes törvényt átengedni kissé bizarr.

Ugyanis az alapvető gond ezzel törvénnyel, a visszamenőleges hatály volt, ami a dilettantizmus csúcsa.

Egyébként szerintem a firtatott végkielégítések visszaszerzésére, számos egyéb jogi lehetőség lett volna, ami akár sikerre is vezethetett volna.
Egyrészről nem csak az a személy felelhet aki kapta, hanem az is aki adta. Másrészt, a károsult közvetlenül, nem az állam volt, így az adott szervezet, cég vezetőinek kellett volna perelni (de hát PR szempontból rendkívül jónak gondolták az állam öklét játszani).

Parajpuding 2013.11.07. 09:02:41

"Vagy az urak szép csendben fizetnek a köz pénzéből és egyben mostantól folyamatosan beépítik sok ezer, állásba helyezett káderük szerződésébe a csillagászati összegű végkielégítést?"

Talált, süllyedt! Az urak megnevezés ezek esetében pedig még kisbetűvel is teljességgel alaptalan.

Uebermensch 2013.11.07. 09:09:48

@Trompf: Tudod, mit? Beszélgessünk inkább a kurvákról, sokkal hálásabb téma. Anyád hogy anyád hogy van?

Uebermensch 2013.11.07. 09:10:40

@már nem Dr. PhD. DSc. Uebermensch: Rohadék blogmotor! Természetesen "Anyád hogy van?"

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.11.07. 09:12:24

@kovi1970: idenezz kovi, itt van meg egy fizetett, mutyizo, hazug troll:
már nem Dr. PhD. DSc. Uebermensch 0 bejegyzést írt és 180 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

sas70 2013.11.07. 09:28:51

A visszamenőleges hatályú törvénykezés teljesen jogellenes. Ebben az esetben csak és kizárólag politikai lufi volt.
Az egy teljesen más kérdés, hogy valaki milyen végkielégítést érdemel, vagy nem érdemel. Itt megint összemosnak dolgokat, a szezont a faszommal keverik, hogy megint politikai célokra lehessen használni. Megy a hülyítés nagyüzemben, az emberek így legalább nem a saját nyomorukkal foglalkoznak, hanem a pofájukba tolt cirkusszal. Ráadásul megint lehet a gonosz únijóra hivatkozni és jól megmondani a tutit, folytatni a nagy szabadságharcot és hülyíteni a zembereket. Erről szól ez a dolog, nem másról!

moloy 2013.11.07. 10:25:31

@Miazmás: De. Érintve vagy. Te fizeted a nyugdíjukat.

Pan Modry 2013.11.07. 10:26:56

Ami rossz a fidesznek, az jo az orszagnak!

moloy 2013.11.07. 10:28:29

@Miazmás: A törvény mindenkire vonatkozik. Hogyan lehetne egyedi elbírálású törvényt hozni?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.07. 10:30:12

"Netán büntető feljelentést tesznek saját maguk ellen hatalommal való visszaélés miatt (esetleg megvárják, míg ezt mások intézik helyettük)?"

Jó ötlet! Az összes Strasbourgban elkaszált intézkedés felelősét jelentsd fel, mondjuk 10 évre visszamenőleg. Majd meglátjuk, mi lesz belőle...

moloy 2013.11.07. 10:30:41

@csababácsi: Ezt most Poldi-bának írtad?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.07. 10:32:29

@Miazmás: Az is felháborító, hogy a rendőr elvileg azért kapott korai nyugdíjat, mert veszélyes munkát végez, de ezt kiterjesztették minden rendőrségi dolgozóra: az utcai járőrre, az aktatologatóra, a kommandósra és a titkárnőre is.

Pan Modry 2013.11.07. 10:33:27

@Spiro:
A fidesz ebben is bunozo modjara jart el, ha ezek a vegkielegitesek jogtalanok, akkor azok a munkaadok kepviseloje ellen kellett volna eljarast inditani hutlen kezeles cimen.
Mivel a fidesz nem ezt tette, hanem mindenkit egy kalap ala mosott, ugyanugy bunozokent kezelt mindenkit kollektiva, ahogy a Benes dekretumok is.

mivel a benes dekretumok jo regen lettek beiktatva, de a fidesz ma is szereti a kollektiv bunosseg elvet, es is jol peldazza hogy csehorszag es Szlovakia mennyivel fejlettebb, mint ez a fidesztol buzlo Magyarorszag.

moloy 2013.11.07. 10:34:40

@Spiro: Igazad van. A kérdéseid jók.

PanelProli 2013.11.07. 10:39:38

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Nem ismerek tanárt és orvost se aki 2 millió felett kapott végkielégítést."

Mondanám, hogy ismerkedjünk meg, csak éppen rohadtul nem vagyok rád kíváncsi!!!

Bár nem tanár, vagy orvos vagyok, hanem mérnök, aki 22 év után, 2011-ben veszítette el a munkahelyét. A munkáltatóm rendes felmondással küldött el, a folyamatos munkaviszony után bizony jóval több pénz járt volna, mint 3,5 millió Ft (a 2 millió csak a vezető állásúakra vonatkozik, a beosztottakra 3,5 millió a határ!).

Mindegy, a pénz nagyobb része elment a 98 %-os adóra :-( Mondhatjuk, hogy örüljek a 3,5 milliónak, (amiből persze az akkori adózási szabályok alapján kb. 2,2 millió került hozzám), de az bizony a több hónapos álláskeresés közben gyorsan elapadt :-(

Sajna nem mentem Strasbourgba, így a kedvező ítéletek nekem nem adják vissza a pénzemet, de bizony erkölcsileg elégtételt érzek én is a hizzád hasonló fideszbérencekkel szemben!!!

boszorkányság 2013.11.07. 10:48:47

Amíg egy gázszerelő két év alatt hétmilliárdos lehet, addig nincs miről beszélni...:(

boszorkányság 2013.11.07. 10:51:07

7 000 000 000 Ft/ két év = napi 19 000 000 Ft

Mert megérdemli!

Jenyei 2013.11.07. 11:01:24

Ezek az eltüntethetetlen reklámok biztos gazdaságilag megérik az indexnek. Szerényen jelzem azonban, hogy még 2-3 ilyen, és engem örökre elvesztettek, mint olvasót.

gmower (törölt) 2013.11.07. 11:06:36

Blogger is egy Orbánfóbiával küzdő, kezelésre szoruló gyűlölködő, roszabb esetben csak ezért kapja a fitzetését (ami az idén kiderült a "független" ballib médiáról, utóbbi a valószínűbb).

Nade, hogy a lényegre térjek: Mivel az ebből az adóból származó bevétel az államhoz került, természetes módon ő fizeti vissza. Ez a többi adófizetőt annyiban fogja érinteni, hogy a kieső bevételt majd pótolni kell. Ha válsághelyzetben a kirívóan magas végkielégítésekből (amiknek döntő többsége jókáderek apanázsa, ami viszont gyakorlatilag nem bizonyítható, hiszen ugyebár érintett munkaadóknak joguk volt "hozzánemértés" okán bármennyi pénzt elherdálni) ezt nem lehet megtenni, akkor majd mások fizetik.

Ez persze a libsik szerint helyénvaló is, ami teljesen érthető, az ő ideológiájuknak megfelelő a végeredmény.

Hogy az állítólag baloldali mszp hogyan tudja az ideológiájába illeszteni azt, hogy az ő szóhasználatuk szerint "gazdagok" mégnagyobb végkielégítésének megvédéséért küzd, az érdekes. Persze annyira nem, mindannyian tudjuk, hogy az mszp kicsit sem baloldali, egyetlen ideológiája a hatalom megszerzése.

A Fidesznek meg tökmindegy, részükről nem ideológiai döntés volt, csak egyszerű kampányfogás, célját akkor el is érte. A kieső bevétel pótlására pedig kivetnek egy új adót, vagy megemelik a bankadót, oszt' majd lehet sírni, hogy milyen drága a kézpénzfelvétel. :)

Volt egy olyan ország, ahol a bankbetétek egy részét egy pillanat alatt ellopta az állam. Nem sokkal később egy előbbi esethez közeli másik országban a karhatalom letartóztattat demokratikus választásokon paralmentbe jutott országgyűlési képviselőket, nevetségesen gyenge lábakon álló, gyakorlatilag koncepciós perekre emlékeztető vádak alapján. Aztán a pártnak járó kifizetéseket is beszüntetik. Végül pedig, hogy a félelemkeltés teljes legyen, a párt irodájában motorról gépfegyverrel megölnek két párttagot, egyet súlyosan megsebesítenek.

Közép-amerikai diktatúrák? Nem-nem, Európai Unió, 2013...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.07. 11:07:41

Amikor a Fidesz ezt a törvényt meghozta, néhány politikai ellenfelét akarta kilőni. Ezt bírósági úton is megtehették volna és elvehették volna a jogtalanul szerzett végkielégítéseket. Ehelyett kitaláltak egy törvényt, ami sok ártatlant megkárosított.
Ez kicsit olyan, mintha tudnám, hogy egy vásári forgatagban van egy-két bűnöző, de nem fárasztanám magam azzal, hogy bemenjek és elkapjam őket, hanem ledobok egy bombát a tömeg közepébe. Ugyan sok ártatlan is meghal, de nagy valószínűséggel az az egy-két bűnöző is.
A visszamenő hatályról meg annyit, hogy ez hasonlít ahhoz, mintha egy bajnokság végén, a pályán elért eredmények ismeretében döntenének arról, hogy hány pontot érjen egy győzelem, pontazonosság esetén a gólkülönbség, a gólarány, vagy az egymás elleni eredmény számítson, hogy végül az lehessen a bajnok, akit a Főnök szeretne.
:)

PanelProli 2013.11.07. 11:17:00

@gmower: "Volt egy olyan ország, ahol a bankbetétek egy részét egy pillanat alatt ellopta az állam."

Igen, ez Magyarország, a bankban tartott pénzeket gátlástalanul lenyúlta az állam. A magánnyugdíjpénztári megtakarításokat úgy vitte az állam, mint a szél, pedig a bankban volt, a nevemen.

gmower (törölt) 2013.11.07. 11:28:39

@PanelProli: Ez hazugság, te is tudod. Akinek nem tetszett, annak nem kellett visszalépnie az állami rendszerbe. Persze kétségtelen, hogy a Fidesz trükkösen csinálta, és neked kellett volna tenned azért, hogy ne lépj vissza, amire szemmel láthatóan képtelen voltál. Ez viszont a te bajod.

Másik hatalmas különbség, hogy a magánnyugdíj rendszerbe nem a saját leadózott kis pénzedet tetted, hanem egy kormány egyszer úgy döntött, hogy az államnak járó jutalékot átirányítja oda. Most egy másik kormány meg úgy döntött, hogy visszairányítja.

phaidros 2013.11.07. 11:33:29

@sorstalan gáz: "Nagyrészt azt kapta vissza, plusz az aprót. :)" Ott a smiley.

Mondjuk az érdekes kérdés, hogy vajon emellett még visszakapja-e az elvett pénzét is.

De lássuk be, köcsög dolog visszamenőleges törvényeket hozni. Ha nem érzed miért, akkor gondolj arra, hogy nem csak a Fidesz teheti ezt meg, hanem pl. a Magyar Szocialista Munkáspárt is. :)

phaidros 2013.11.07. 11:35:13

@gmower: "Akinek nem tetszett, annak nem kellett visszalépnie az állami rendszerbe. Persze kétségtelen, hogy a Fidesz trükkösen csinálta, és neked kellett volna tenned azért, hogy ne lépj vissza, amire szemmel láthatóan képtelen voltál. Ez viszont a te bajod."

Itt most te hazudsz. Nem trükkösen csinálta, hanem zsaroltak, hogy ezesetben viszont az állami nyugdíjból nem kapsz semmit, pedig arra is jogosult voltál. Pár ember nem hitte el, hogy ez megtörténhet, és lám, tényleg nem történt meg. Tehát hazudtak ők is.

campobaszo 2013.11.07. 11:35:25

"Lázár úr és Orbán úr talán felajánlja saját magánvagyonát?"

Azok a "magánvagyonok" képviselői fizetésekből,költségtérítésekből,egyéb közpénzekből jöttek létre.Szerintem meg lehetne "védeni" a pénzüket Selmeczi módra.

Dr. (cath.univ.) Adofizeto 2013.11.07. 11:46:50

@Trompf: Te faszkalap, elhiszed a fideszkomcsi propagandát!
Íme a saját esetem:
Nekem a Munka Törvénykönyve alapján járt, amit persze nem akart a munkáltatóm kifizetni, ezért bepereltem őket. A FÜGGETLEN Munkaügyi Bíróság első és másodfokon is megítélte, meg is kaptam. Na, ennek a 98%-át akarta elkobozni tőlem a komcsi Fidesz.

gmower (törölt) 2013.11.07. 11:55:24

@phaidros: Ez is hazugság persze, mert az addig megszerzett jogosultság továbbra is mindenkinek megmaradt volna (így nem igaz, hogy nem kapott volna semmit az állami rendszerből), továbbá ezt csak belengették, törvény ilyenből nem lett. Nyilvánvalóan arról volt szó, hogy mivel Hornék olyan ügyesen vezették be ezt a rendszert az IMF hatására, hogy ne lehessen azt egyszerűen megszüntetni, ezért trükközni kelett, hogy a lehető legtöbb ember átlépjen, így ennek a szar rendszernek az államra gyakorolt kártételét mimimalizálni lehesse. Nevezheted ezt zsarolásnak is, én meg mondjuk úgy hívom, hogy jelentősen lerontották a magán rendszer vonzóerejét. Ettől függetlenül vannak olyanok akik nem léptek vissza, így az államosítás egyszerű hazugság, hiszen mindenki saját maga dönthetett. Hogy a döntést megpróbálták befolyásolni? Naná :)

Muhammad Balfas 2013.11.07. 11:59:39

Ekkora barmot már elnézést. Először is ha nem vonták volna különadó alá, akkor nem kellett volna kifizetni ezt az összeget?? Minek jössz ezzel az demagóg ökörséggel hogy majd a magánvagyonából stb. Gondolkodni kellene, mielőtt hülyeségeket írsz..
Másrészt meg tudjuk hogy hogyan kapták ezeket a végkielégítéseket a Gyurcsány Bajnai érában az elvtársak. Legjobbb példa Tátrai ügye. Oszkó-új miniszterként- azonnal felmentette a Sukoró ügy miatt, de persze a kb 100 milliós végkielégítés járt. Ráadásul én úgy emlékszem hogy Obama is használta akülönadó módszerét a pofátlanul magas préiumok és végkielégítések esetén.
A mostani döntés pedig jól mutatja hogy bizony a jogszolgáltatás és az igazságszolgáltatás nem mindig fedik egymást, dehát láttunk már ilyet. A vörös csillag ügyben is Vajnainak adott igazat ez a bíróság,mégis önkényuralmi jelkép maradt nálunk.

Muhammad Balfas 2013.11.07. 12:03:22

@PanelProli: Mikor nyúlták le a bankbetétben tartott pénzt? Ugyanmár..Ez Cipruson volt.

Muhammad Balfas 2013.11.07. 12:10:10

@Pan Modry: Éppen azért vonta különadó alá, mert nem akart belemenni egy hasszadalmas jogi procedúrába. Egy különadó meg miért lenne jogtalan? Ilyen alapon minden-a lakosság bizonyos körére kivetett adó-jogtalan lenne. A Hollande vezette francia kormány is bűnöző módjára járt el amikor magas vagyonadót vetett ki bizonyos vagyonösszeg feletti lakosokra? Vagy Obama is bűnöző, amikor különadó alá vont bizonyos prémiumikat?

phaidros 2013.11.07. 12:13:18

@gmower: " továbbá ezt csak belengették, törvény ilyenből nem lett"

Mondtam én mást? Akkor hazudtak, amikor ezt belengették. Meg ugye most az államadósság mostani állásában benne van annak a vagyonnak az elköltése is, ellenkező esetben nem pont ugyanott állna 3 év után, mint ahogy átvették.

vezér01 2013.11.07. 12:14:07

Poldi bátyám, hülye vagy ! Pitiáner tolvaj az volt,aki saját magának utalt ki száz milliós végkielégítést,aztán dolgozott tovább !

Lencsés István 2013.11.07. 12:16:11

" .... Lázár és Orbán ugye a magánvagyonából
fizeti vissza a 98 százalékokat? .... " .

Igen , bár ORBÁN - nak nincs vagyona , csak megtakarítása .

gmower (törölt) 2013.11.07. 12:39:04

@phaidros: Ugyanmár, felvetették a lehetőségét, aztán elvetették. Naponta száz más ügyben is történik ilyen, akkor most minden hazugság? Megpróbálták befolyásolni a polgárok döntését, pont mint ahogy bármelyik kampányban. SIkeres is volt.

Hát ugye, honnan nézzük? Én például onnan nézem, hogy a járulék eltérítése a magánszektorba okozta az államadósságban való megjelenést, aminek egy része most kikerült onnan. Nem mind, mert ugye a reálkamattal, az államadósság azon részére kifizetett kamattal és a nem átlépők összegével még mindig szarabbul járt az állam, mint ha az egész nem lett volna.

Kétségtelen, hogy ez nagyrészben járult ahhoz hozzá, hogy 2010-hez képest az utóbbi három évben nem nőtt az államadósság. És akkor, ez nem ér, vagy mi? De, ér. Támadták az uniós bíroságokon, de még ők sem tudtak belekötni.

(zárójelben) Eleve az egész ügy az unió idiótizmusának, és fölényeskedő, az együttműködést teljesen kizáró hozzáállásának köszönhető. Anno kérte a kormány több volt szocialista országgal együttműködve az uniótól, hogy a GDP arányos államadósság számításakor vegyék figyelembe, hogy a magánrendszer bevezetése mekkora terhet jelent, azaz azzal csökkentsék a mutató értékét. Ezt az unió elutasította, mert birodalmi arroganciájuk azt suggalta, hogy egy amúgy teljesen jogos kérést is mindenféle következmény nélkül simán lesöpörhetnek, mert úgyse tud semmit tenni az a néhány kis ország. Tévedtek. Nagyot.

phaidros 2013.11.07. 12:42:59

@gmower: "Ugyanmár, felvetették a lehetőségét, aztán elvetették. "

Amit állítasz, az igaz, csak egészítsd ki a következő módon, akkor lesz a teljes valóság:

"felvetették a lehetőségét, amikor dönteni kellett, majd elvetették, miután már lefutott az ügy".

Hogy pontosak legyünk.

Egyrészről hiba volt bevezetni, másrészről viszont az látszik, hogy amire visszaálltak, az nem fenntartható. A bevezetés pedig a fenntarthatóságra való törekvés egy lépése volt.

phaidros 2013.11.07. 12:50:53

@Ches Desmond: az igazságszolgáltatással az a baj, hogy relatív. A jog elvileg abszolút - legalábbis ha jól meghatározzák, ami azért itthon nem jellemző.

De visszamenőleg érvényes törvényt írni igazságosnak sem igazságos, nem hogy nem jogszerű.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.11.07. 12:51:41

Miért olyan nehéz elképzelni, hogy Vitéz Nagyhódmezővásárhelyi Lázár János mellényzsebből kifizet mindent? Én simán kinézem belőle.

Muhammad Balfas 2013.11.07. 13:06:03

@phaidros: Itt egy sima különadóról van szó, semmilyen törvényt nem módosítottak, ha így tettek volna nem lett volna szükség a különadóra.

Silent Bob 2013.11.07. 13:22:11

@gmower: Az anyád picsáját, te faszszopó köcsög. Mikor dönteni kellett, azt mondták, hogy aki nem lép vissza az államiba, attól ugyanúgy levonják a járulékot, de nem kap állami nyugdíjat.
Aztán mikor a többség visszament, közölték, hogy mégse.

Hannibal ante portas 2013.11.07. 13:23:49

@kovi1970: azért lásd be, ez nagyon gyönge.

belekotty 2013.11.07. 13:26:51

@Lencsés István: Szia Piftike! A megtakarítása nem a magánvagyona?

PanelProli 2013.11.07. 13:27:40

@gmower: "Ez hazugság, te is tudod. Akinek nem tetszett, annak nem kellett visszalépnie az állami rendszerbe. Persze kétségtelen, hogy a Fidesz trükkösen csinálta, és neked kellett volna tenned azért, hogy ne lépj vissza, amire szemmel láthatóan képtelen voltál. Ez viszont a te bajod. "

Mivel kijelentették, hogy aki nem lép vissza az állami rendszerbe, az elveszíti a nyugdíjjogosultságát, így nem volt más lehetőségem, mint visszalépni. Ha tudtam volna, hogy hazudnak (tehát marad a nyugdíjjogosultság akkor is ha maradok a magánnyugdíjpénztárban), akkor nem léptem volna vissza.

Sajna akkoriban még hittem a fidesznek, át is vertek rendesen.

Ehhez még jött egy hasonló nagyságrendű pofon a 98 %-os különadóval, szóval már nem hiszek a fidesznek...

Hannibal ante portas 2013.11.07. 13:30:42

@nandras01:Egyben látjuk a világot. Egy (igazi) faszkalap vagy, s ez most jó így? Több lettem tőle? Vagy te több vagy csak azért, mert másokra mocskot szórsz? Régen azt mondták erre, menj kisfiam és mosd ki a szád. Valóban, a tolerancia és demokrácia nevében nem tudtok mást, csak ócsárolni és szidalmazni azt, aki más véleményen bátorkodik lenni, mint ti. Miért gondoljátok, hogy az igazság nálatok van? És ha nálatok lenne is, miért kell másokat emberi mivoltukban megsérteni, lealázni?

Hannibal ante portas 2013.11.07. 13:32:52

Ja, jut eszembe: a blogról még nem is írtam. Mert nem is lehet: szánalmas, ócska, fizetett vergődés. Mint általában Poldi blogjai. De ennek is van helye. Hol is?

belekotty 2013.11.07. 13:33:08

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Képzeld el hány sosem dolgozott politikus kap majd még egy csomó lóvét!

Makkasz 2013.11.07. 13:36:31

@droid_: Nem erről van szó hogy jó lenne az állami végkielégítés rendszere. De visszamenőleges jogalkotás az bűn. Sokkal erősebb ilyenkor az érintett egyének érdeke (adott esetben már elköltötte a pénzt, vagy számított rá, nehezen talál munkát), mint az "állam érdeke". Az "állam jóra fordítsa" ilyen nincs.
Az hogy valaki kicsi fizujára kicsi végkielégítést, nagyra nagyot kap, nem különbség, a különbség az, hogy a végkielégítés hány havi fizetés szorzata (1-2-3-6-12-24?). A 6-12 hónapos végkielégtés előfordul versenyszférában. Ezt azért mondom, mert normális. Adott esetben, fontos, bizalmas információkat ismerő közelaklmazottal érdemes olyan szerződést kötni, hogy 12 hónapig ne mehessen el a bizalmas infókkal potenciálisan élő céghez dolgozni. Ilyenkor erre az időszakra teljesen normális végkielégítést adni.

Amikor olyan közalkalmazott valaki, hogy várhatóan kormányváltáskor kidobják, mert saját embert tesznek oda, hogyan biztosítod hogy elmenjen a kormánynak dolgozni, otthagyja évtizedes munkahelyét azért, hogy két év múlva jó eséllyel kirúgják? Biztosítani kell a munkakeresési időszakra családjának megélhetését (az hogy neked szimpi az illetp vagy nem, mindegy, saját gyerekét ugyanúgy szereti mint te).

Pont a 10-30-40 éves tanűri, titkárnői (kivéve bizalmas infók), alcsony beosztásbeli végkielégítések a teljesen feleslegesek, ha üzleti szempontból nézzük, ezen munkavállalók helyére bármikor találni másikat, és ők sem kell féljenek hogy az új kormány leváltja őket.

Márpedig az egyén, a munkavállaló döntésében a pénz és jövőbeli lehetőségek, kockázatok játszanak szerepet.

Éredeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs, aki mást állít hazudik, csaló.

Lencsés István 2013.11.07. 13:38:29

@délioldal: Nem vagyok " .... Pityuka .... " , azaz tanulj meg olvasni . A link nem tény .

@belekotty: Nem vagyok " .... Piftike .... " , azaz tanulj meg olvasni . Az nem vagyon csak megtakarított pénz , van különbség a szó értelmezései között . A vagyon nagyon sok pénz , remélem így érted ....

délioldal 2013.11.07. 13:42:56

@Lencsés István: Akkor most nézd meg újra a képet, amit belinkeltem és gondolkodj el rajta. Mondjuk a mondatom második fele vicces, de hátha sikerül.

belekotty 2013.11.07. 13:51:46

@Lencsés István: Mijé Piftike? A +takarittot píz nem a magánvagyona vkinek? Közvagyon lenne?

ds3 2013.11.07. 13:52:33

Apropó: a Fidesz már meghozta azt a törvényt/rendeletet, ami korlátozza, hogy mostantól kezdve mekkora végkielégítést kaphassanak az állami alkalmazottak? Neadjisten 2/3-os törvényt hozott rá, hogy többé ne fordulhasson elő hasonló pofátlanság? Vagy még csak azok a jogszabályok születtek meg, hogy kik mentesüljenek a különadó alól?

Lencsés István 2013.11.07. 13:57:55

@délioldal: Megnéztem , elgondolkodtam rajta , és válaszoltam is , és most másodszor és utoljára is megteszem . A link nem tény .

@belekotty: Nem vagyok " .... Piftike .... " , ha nem tanulsz meg olvasni , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Ilyen nincs , hogy . : " takaritott .... " . A rövidítés szint alatti . Megtakarított pénze , de nem vagyon . Nekem is van megtakarított pénzem , de az még nem vagyon értékű , elképesztő hogy nem érted a két szó közti különbsgéet ....

belekotty 2013.11.07. 13:58:01

@ds3: Mégis hogy gondolod hogy nemzetmentő kormányunkat bárki korlátozza abban, hogy a nertársak jó munkáját magas pénzekkel jutalmazza?

belekotty 2013.11.07. 14:00:10

@Lencsés István: Aha, szoval a +takarittot della az nem vagyon. Értem, Piftike, értem. :-))

nandras01 2013.11.07. 14:05:34

@Hannibal ante portas: ejnye, de finnyásnak teccik lenni.
ha az utcán szembejön veled egy csontrészeg, tahó módon ordítozó és sugárban hányó, emberszerű lény, akkor te bizonyára -igen pc módon-, mindössze a szemöldököd ráncolod egy kicsinykét, kifejezendő ellenvéleményed.
igaz?
nos, az elvtárs, akit amúgy igen disztingvált módon és nyugodt hangnemben, annak neveztem, ami az ő valója, pontosan ilyen csontrészeg barom, aki szembejőve elfoglalja a járdát és még hülyeségeket is ordítozik.
csak én nem elégszem meg a szemöldökráncolással...

Silent Bob 2013.11.07. 14:42:36

@Lencsés István: Hány forinttól számít vagyonnak?

tobeor 2013.11.07. 15:38:38

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: te ezt a kurva sok baromságot honnan szedted? Ja, csak fröcsögsz agyatlanul?

problémamegoldó 2013.11.07. 16:29:00

@gmower:
"így nem igaz, hogy nem kapott volna semmit az állami rendszerből), továbbá ezt csak belengették, törvény ilyenből nem lett"

Lássunk tisztán: a törvény úgy szólt, hogy aki marad a manyupban, az további szolgálati időt nem szerez. Ez azt jelenti, hogy ha az illetőnek nincs meg az öregségi nyugdíjhoz szükséges 20 év, és a zsarolás ellenére úgy dönt, hogy manyup tag marad, annak alapesetben már nem is jöhet össze a szükséges szolgálati idő.
A fentiekről törvény hoztak, ami az átlépés időpontjában hatályos volt. (Az átlépési határidő lejárta után kb. egy évvel átírták, hogy ne meszelje el az Európai Emberi Jogi Bíróság a törvényt. Ekkor a manyup maradók visszakapták a nyugdíjjogosultságukat, azaz a korábbi befizetéseik alapján arányos nyugdíjra jogosultak). A kapcsolódó matolcsi videó a zsarolás bejelentéséről természetesen ezer helyről letölthető, hirtelenjében ezt találtam: www.origo.hu/gazdasag/hirek/20101124-a-kormany-elfogadta-a-nyu8gdijrendszer-atalakitasarol-szolo-csomagot.html

Hannibal ante portas 2013.11.07. 20:15:24

@nandras01: Tudod, nem árt ha próbáljuk a világot a másik szemével is nézni. Lehet, hogy az ő szemében éppenséggel te vagy az a bepiált, eldobottagyú, csontrészeg figura.

nandras01 2013.11.07. 20:33:15

@Hannibal ante portas: igazad van, valóban meglehet.
de jelen esetben erről szó sincs.
az elvtárs, akinek baromságára reflektáltam, a tényeket tökéletesen figyelmen kívül hagyó, fidesztoposzokat szajkózó és irreleváns eszközökkel operáló kommentje, alapossá teszi azt a gyanút, miszerint ő egy faszkalap.
(vagy csontrészegen handabandázó barom- de ez lényegében ugyanaz az eset)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.11.07. 20:40:16

@Makkasz: arra, hogy valaki ne mehessen el a konkurenciahoz, mas intezmeny letezik, te is emlitetted, a versenytilalom. de amugy se tudom ertelmezni kozalkalmazottaknal ezeket a kategoriakat. bizalmas infokat meg akkor sem adhat ki, ha nincs versenytilalom kikotve.
szerintem ha valaki nehezen talal munkat, akkor nem biztos, hogy ot kell megbizni a kozfeladatokkal. fokent nem aranytalanul magas vegkielegitessel. es termeszetesen ez aranyos a fizetessel. ezert talan az konkret osszegszeruseg vitathato, de a cel, hogy az aranytalansagot megszuntesse, nem hiszem. talan szerencsesebb lenne a torveny szerint jaro vegkielegiteshez viszonyitva maximalni, de kozpenzbol ne ugy adakozzunk, mintha kifogyhatatlanul rendelkezesre allna. ezert irom, hogy ertelmes celra kell forditani (nem pedig "jora forditani", ahogy "ideztel").
hogy van-e az allamnak penze es erdeke, vagy csak az egyennek, esetleg az egyenek kozossegenek, az nekem olyan filozofiai tapicskolasnak tunik, amit inkabb kihagynek.

Makkasz 2013.11.07. 21:06:38

@droid_: Senki nem adakozik közpénzből. Ha nem fizetsz hogy ne menjen olyan céghez, ahol a bizalmas adatokat felhasználják, nem tehetsz semmit. A fejében lévő dolgok kitörlésére nem bírhatsz embereket, vesztes ügy. Versenyszférában is átmennek másik céghez. Csak az információk avulásában bízhatsz, ezért jó a versenytilalom. Munkaköre válogatja. Ugyanúgy közmunkásnál mint versenyszférában.
Nincs olyan hogy aránytalanul magas. Mi az hogy aránytalanul? A 10 millió sem magas egy igazgatói munkakörben, 300.000 Ft is sok és ésszerűtlen egy másikban. A munkakörhöz tartozó hónapok számítanak. A végkielégítés nem jótékonysági intézmény. Lehet maximálni, bármit csinálni, nem akadályozza meg a visszaélést, mert az 1000 kidobott Ft is rossz.
EGyébként nem értem miről beszélsz, itt egy visszamenőleges hatályú, minden alkotméányos elvvel és jogalkotási elvvel szembemenő jogszabályról van szó, amit csak a bosszú vezérelt. Tehát hogy mi "lenne a jó" abban nem értünk egyet, de a poszt és az ügy nem is erről szól.
"Aránytalan végkielégítés" alap és értelem nélküli fecsegés.

Makkasz 2013.11.07. 21:17:11

@droid_: A visszaéléseket úgy tudod csökkenteni:

- jelenlegi negyede közalkalmazott,
- trapszparens munkaszerződések pozíciókra (benne fizu, prémium, végkielégítés, menedzserszűrés, minden juttatás), nyílt pályázás,
- főbb közalkalmazotti személyek választottak érdekelt felek által.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.11.08. 01:08:00

@Makkasz: na akkor nagyon egyszeruen mondom, mert meg mindig forintokrol beszelsz. 2 evre 1 ev vegkielegites aranytalanul magas. ha maganvallakozas adja, semmi kozom hozza. ha kozpenzbol adjak, szerintem lopas. nem kell ezzel egyeterteni.

problémamegoldó 2013.11.08. 08:41:57

@droid_:
"2 evre 1 ev vegkielegites aranytalanul magas."
Ebben igazad van. Csak sajnos a 98%-os jogszabálynál a véleményedet nem vették figyelembe, és az a furcsa helyzet állt elő, hogy a Szász Karcsi 140 milliója maradt Karcsinál, a lenti évek után járó pénzt meg elvették a kisembertől.

Konkrétan a poldi postban szereplő három ügyben az érintettek sorrendben
30 évet
30 évet
11 évet
melóztak, mikor a kétharmad adott nekik egy visszautasíthatatlan ajánlatot :-)

phaidros 2013.11.08. 14:23:31

@Ches Desmond: értem, szóval az adót nem törvénybe szokták foglalni, hanem gondolati úton kisugározzák.

Muhammad Balfas 2013.11.10. 01:44:17

@phaidros: Minden vagyonelemre kivetett adótörvény utólagos, hiszen többnyire már létezik a megadóztatni kívánt vagyonelem amelyre kivetik.
(Pl. már évek óta megvoltak azok a nagy értékű ingatlanok amelyre a francia kormány magas különadót vetett ki, de említhetném pl. az Obama által kivetett különadót a magas wall streeti préimumokra is..)Két igen régi demokráciáról van szó...

2013.11.15. 09:11:45

Szerintem ha az áfacsaló NAV gecigányokat felszámolják,akkor ez a probléma is és a Ratkó-korszak nyugdíjas problémája is azonnal megoldódik,mert annyi pénz fog a kasszában megmaradni!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 02:07:51

"Megkövetik-e az Alkotmánybíróság tagjait? (Emlékezzünk: az AB először elkaszálta a 98 százalékos rablást, erre akkora pofont kapott, hogy azóta is kóvályog, hatásköreit korlátozták. Az AB talán a testület mentése, talán személyes egzisztencia féltése miatt végül jóváhagyta a felemás megoldást alkalmazó, részben visszamenőleges hatályú 98 százalékos rablást, amiről ugye most nyilvánvaló lett az, amit ők is tudtak. Tehát lényegében az érintett alkotmánybíráknak is szépen fel kellene állni, levonva a következtetést, elismerve, hogy szakmai munkásságukon súlyos folt esett, s hogy politikai kényszerből adták fel jobb meggyőződésüket.)"

Poldi bá'! Legyünk őszinték! Az AB-nak már akkor fel kellett volna állnia testületileg, amikor a hatásköreit megnyirbálták.
süti beállítások módosítása