HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) Alkotmánybíróság (5) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) Matolcsy György (1) matolcsy györgy (4) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Az alkotmány nem játék

2013.03.07. 17:01 Poldi bá

lendvay 640
Nem magyar emberek tüntettek - s tüntetnek e sorok írása közben is - a Fidesz Lendvay utcai székházánál. Ezt onnan lehet tudni, hogy Kocsis Máté, az állampárt kommunikációs igazgatója megmondta: a magyar emberek elutasítják az ilyen agresszív cselekedeteket.

Figyelemre méltó az a zavarodottság, amivel a Fidesz politikusai (kommunikációsszolga-szintre lenyomott módon) kezelték-kezelik ezt a tüntetést.

A legjobb bolseviki hagyományokhoz hűen egyszerre próbálják meg eljelentékteleníteni a "Bajnai által felheccelt, megvezetett" (copyright by Kocsis Máté) hallgatók demonstrációját és a legkeményebb fizikai erőszakot alkalmazva megmutatni, hogy a hatalommal nem lehet kukoricázni.

A módszereket időről időre váltogatják. Volt, hogy Selmeczi Gabriella éppen vaníliás karikát kínált, hogy e ráutaló magatartással ártatlan piknikké hazudja a média előtt a jogsértések elleni civil kiállást. Egy biztonsági őr viszont egy tüntető kezére csapta az ajtót, egy másik fiatalt pedig "hatóságnak való ellenszegülés miatt" elvittek a rendőrök. Azok a rendőrök, akik a Fidesz pr-viszontcsapásaként sokáig nem voltak láthatóak a székház előtt, de százával várakoztak a környező mellékutcákban. Hátha el lehet hitetni, hogy itt csak amolyan kósza elszigetelt akcióról van szó, nem a megnyomorított magyar polgárok ébredeznek.

A láthatóan zavart Kocsis Máté maga is érezhette, mennyire nem helyénvalók az udvaron tartott sajtótájékoztatójának mondatai, mennyire nevetséges és bosszantó a kétharmadra, a többség politikai akaratára hivatkozás, miközben a fülébe üvöltik, hogy "Az alkotmány nem játék! Nem! Nem! Nem!".



Mert azért senki nem gondolhatja Kocsis Mátét annyira hülyének, hogy elhiszi, amit mond. Hogy nincs tisztában azzal: nem Bajnai hergelte fel az embereket, hanem saját kenyéradó gazdái azzal, amit a parlamentben művelnek.

Érzi ő, hogy ez itten nagyon kínos, de hát a fizetésért (meg az emberek ellenszenvéért) meg kell dolgozni.

Kordonbontó Viktor, ha lenéz az ablakból, méltó helyszínt lát, ilyen volt a Fidesz valamikor, jól emlékezhet a gyökerekre. Még tán az is eszébe jut, amit az őszödi beszéd után mondott: "a népnek joga van elkergetnie a kormányt egy demokráciában is, ha az emberek létérdekét veszélyezteti".



Igaz, amikor ezt mondta, a csőcselék tört-zúzott az utcákon, nem békésen üldögélő, ölükben táblát tartó fiatalok üldögéltek - kiabálva - a földön.

A felháborító kettős beszéd hergeli fel az embereket, kedves Kocsis Máté, például az, amikor a szánalmasan magyarázkodó  Fazekas Géza legfőbb ügyészségi szóvivő, NER-alattvaló "cáfolja" a törvénytelen ügyészi eljárás vádját, míg a meghurcolt, bíróság elé citált, majd évekkel később felmentett, de már egzisztenciájában tönkretett emberek nem cáfolják, hanem "tagadják" a terhükre rótt cselekményt. Ugye világos a különbség? Aki cáfol, az megalapozottan vonja kétségbe az állítást, aki tagad, az elkövette a róla állított cselekményt, de nem ismeri be. Ez a Fidesz-média kommunikációja.

Ez hergeli fel az embereket, kedves Kocsis Máté! Meg a tiltakozás tárgyával kapcsolatos ilyen kormányzati nyilatkozatok:



Mert ez már a pökhendiség, a cinizmus csúcsa. Azt állítani, hogy nincs szükség az alaptörvény-módosítás elhalasztására, hiszen az Európa Tanács főtitkára tévedésben van: a módosítások nem az Alkotmánybíróság döntése ellen mennek, hanem éppen azokat hajtják végre... Ez kész..., felülmúlhatatlan.


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

386 komment

Címkék: tüntetés kocsis máté fazekas géza Fidesz Alkotmány lendvay utca gulyas gergely

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maitre 2013.03.08. 11:35:37

@arckönyv: Ezt mint a nyugati civilizáció hiteles képviselője állítod, egy másik civilizáció szakértőjeként, vagy csak a szokásos nem-használok-senkinek-vele-miért-ne-ártsak-valakinek-vele szép magyar fancsalgó hagyomány továbbvivője vagy? :)

grani 2013.03.08. 11:36:06

@Maitre: na, nem kell ennyire engedékenynek lenni. Azért mert magyarok és a honfitarsaid, nekik se lehet mindent :D

Maitre 2013.03.08. 11:37:16

@Cinkes: Nem hiszem, hogy ezt a leépülést én okoztam volna nálad. Ahhoz nem voltunk elég közeli kapcsolatban. Hacsak... Pityu, hogyrohadjálmeg, nicket váltottál? :D

Maitre 2013.03.08. 11:37:56

@grani: Ahol lehet, próbálom letagadni. :)

grani 2013.03.08. 11:38:40

@arckönyv: Azta. Miért nem szóltál előbb? Most voltam a sarki üzletben, van vagy mínusz tizenkét fog, pedig a nap is süt, csupa kékszemű, fehérbőrüt láttam arrafelé. Szóval, szerinted, rossz helyen vagyok? Tudod mit, szerintem is. Jobb lenne most valahol délen, barnabőrű emberek társaságában, tengerparton sütettni magam :)
Imádom az ilyen okostojásokat, akik azt hiszik Budapest már nyugat. JObb esetben északbalkán :D

mahet 2013.03.08. 11:39:50

@grani: fölösleges az izmusokba mélyen belemenni annyira keverednek és sohasem egyértelműek. Főleg Magyarországon ahol a jobboldali párt szélsőbal gazdasági politikát folytat.

grani 2013.03.08. 11:41:01

@Maitre: Mit mondasz, mikor rákérdeznek: Jéé, te is magyar vagy?

Maitre 2013.03.08. 11:41:03

@grani: Tényleg grani, egyszer ha ráérsz, mesélhetnél kicsit az oroszokról, lenne pár nonpublic kérdésem. Hátha elrablólovagolok arrafelé, csak hogy legyen némi összehasonlítási alapom. :D

grani 2013.03.08. 11:42:11

@mahet: Nem fölösleges. A magyarok azt hiszik, hogy ha valaki valaminek nevezi magát, akkor már az is. A dolgokat a nevén kell nevezni. Ezzel kezdődik a demokrácia.

Cinkes 2013.03.08. 11:44:19

@Maitre: nem magamról beszéltem ha nem tűnt volna fel, ha neked ez nem jel az önvizsgálatra akkor neked úgyis mindegy.

Maitre 2013.03.08. 11:45:17

@mahet: Nagyon szép. Aztán nem brit-e ez a Kanazawa?

@grani: Addigra megszerzem. :)

Maitre 2013.03.08. 11:46:34

@Cinkes: Tekintve hogy nem egyeztetted sem az alanyt az állítmánnyal, sem ahhoz nem vetted a fáradságot hogy értelmes legyen a kommented, nem. Nem tűnt fel.

mahet 2013.03.08. 11:46:35

@grani: "Vagyis alapból egy liberalista az jobboldali, konzervatív és szabadságpárti (nem tévesztendő össze a szabadossággal)."

Én ilyen meghatározást még nem olvastam, a konzervatív az alapvetően nem lehet liberális.

A konzervatív liberalizmus is csak annyit jelent, hogy lassabban szeretné érvényesíteni a liberális eszméket.

arckönyv 2013.03.08. 11:49:42

@Maitre: @grani: csak azt mondom, hogy dögöljetek meg minél hamarabb, semmi többet. Remélem így már átment...

Maitre 2013.03.08. 11:51:44

@arckönyv: Mintamagyar vagy, a kéccség se férhet hozzád.

colonel Tigh 2013.03.08. 11:52:09

Nem tudom mi kell még az embereknek, akik a Fidesz mellett kardoskodnak. Komolyan mondom, már egy gyerek átlátna rajtuk, de olyan is a kommunikációjuk, mint ha az oviban lennénk. Kell még egy millió hazugság, vagy akkor is vakok maradnak? A legjobb azonban a gyűlöletkampány duma... a pofám leszakad.

Maitre 2013.03.08. 11:55:08

@mahet: Erre mondják, hogy minden jelenségre létezik olyan egyszerű és világos magyarázat, ami történetesen marhaság.

Az azért ugye neked is megvan, hogy ezeknek a cikkeknek nem a szellemi elit a célközönsége? :)

Cinkes 2013.03.08. 11:55:15

@Maitre: na akkor most szólok ha az elütés miatt összezavarodtál.

grani 2013.03.08. 11:56:02

@mahet: Ha már vitatkozol, akkor legalább a WIKI-n utánanézhetnél. Nagyjából ezek az irányzatai vannak.

Klasszikus liberalizmus
Politikai liberalizmus
Gazdasági liberalizmus
Kulturális liberalizmus
Szociálliberalizmus
Neoliberalizmus
Libertarianizmus
Konzervatív liberalizmus
Demokratikus liberalizmus

Viszonylag jól le is írják ezeket. Szóval, szerinted a liberalizmus nem konzervatív? Akkor radikális?

grani 2013.03.08. 11:56:57

@arckönyv: Köszi a jókívánságokat. Neked is viszont kívánom :)

Maitre 2013.03.08. 11:57:33

@Cinkes: Ellenkezőleg. Nagyon pontosan a helyedre tettelek. Beszélgessetek arckönyvvel, hasonló a mentalitásotok. :)

Cinkes 2013.03.08. 11:59:40

@Maitre: melyik ponton sikerült is ez?

Maitre 2013.03.08. 12:00:25

@Cinkes: Mondom beszélgess vele @arckönyv: . ;)

Maitre 2013.03.08. 12:03:54

@grani: Ennyi sokat megjegyezni? Olyan irreális elvárásaid vannak, hallod... hát minek árnyaljuk, amikor van nekünk sötét ódal, meg fehér ódal? Sőt, nem is, mert vagyunk "mi", meg vannak az "ellencség", aki mindenki más. Na.

mahet 2013.03.08. 12:04:28

@grani: szerinted mit jelent a konzervatív szó?

Maitre 2013.03.08. 12:05:49

@mahet: Az egy olyan fémdoboz, amihez van hozzá ilyen kacskaringós nyitólófasz. Vagy nem? Nem is tudom már.

Cinkes 2013.03.08. 12:08:39

@Maitre: aha... anyukáddal kéne beszélgetnem, hogy miért nem húzta le a wc-t miután kitolt téged...

Maitre 2013.03.08. 12:10:15

@Cinkes: Hát mitagadás, rád férne. :)

Maitre 2013.03.08. 12:11:23

Apropó, oldalak, elképzeltem Bajnait Palpatine császárként. Matolcsy Jar Jar Bings, Orbán meg az R2-es. Ezen röhögök vagy két perce.

grani 2013.03.08. 12:13:49

@mahet: Hát van úgye neki sok értelmezése, attól függén, ki mit ért alatta. A konzerv és a konzervatív, bármilyen hihetetlen, ugyanabból a latin conservare szóból ered. Jelentése megőrizni, megmenteni.
Mivel az én értelmezésemre vagy kiváncsi, a konzervatív a megfontolt, lassú változtatás híve, a régi alapokra, a régi értékekre építkezik. Mivel a liberálisok se dobnák ki a családot, a kapitalizmust, a magánvagyont, sőt a legtöbb liberális bizony nagyon is hívő ember volt a maga korában (a fő liberalista állam jelszava In God we trust), aligha hasonlítanám őket mondjuk a forradalmi eszmék hordozóihoz, ugyis mint: kommunisták, maoisták, trockisták, nemzeti szocialisták, fasiszták stb. Ezen eszmék hordozói a radikális, gyors változtatások hívei, a régi értékek eltörlői. A múltat végkép eltörölni, no ez nem konzervatív jelszó :)

Cinkes 2013.03.08. 12:14:12

@Maitre: azért egy bizonyos szintnél nem adom alább.

Maitre 2013.03.08. 12:16:06

@Cinkes: Jól van, csillagom. Na, takarodjál szépen kifelé a látóteremből. Szijácska.

grani 2013.03.08. 12:16:24

@Maitre: A nyitólófasz konstrukciója érdekelne :) Mert eme nágylábú állat párzószerve nem nyitja a konzervet, akármennyit is emlegetem nyitás közben :D

Maitre 2013.03.08. 12:16:40

@grani: Hát másban már úgysem lehet. :(

grani 2013.03.08. 12:18:36

@Maitre: de. A Szent Koronában. Az legalább valós dolog :D

Maitre 2013.03.08. 12:19:26

@grani: Ez merőben nézőpont kérdése. :)

grani 2013.03.08. 12:20:01

@Maitre: Hát ha te ezzel nyitsz konzervet, meg is értelek :D Jobb ha beszerzel egy szamurájkardot.

Maitre 2013.03.08. 12:21:30

@grani: Nem szeretem a konzerveket. Politikailag talán szimpatikusak lennének, csak tényleg még egyet sem láttam, aki ne lenne zavaróan nemnormális.

grani 2013.03.08. 12:22:09

@Maitre: Adj egy fix (néző)pontot és kifordítom helyéből a világot :)

Maitre 2013.03.08. 12:22:36

@grani: Ahhoz fel kellene adnod az ateizmust. :)

grani 2013.03.08. 12:25:55

@Maitre: Képzelj egy csendes angol klubbot. Nagy bőrfotelekkel, halk járású pincérekkel. A társaság whyskit kortyolgat, elegánsan öltözött, szivarozik.
Képzelj el egy sörözőt. A társaság szedet vedett ruhában, sört vedel és kolbászt zabál savanyú káposztával. Ebből kifolyólag állandóan finganak. Ordítva beszélnek, egymás szavába vágva és eltörlést, koncolást, forradalmat stb. emlegetnek.
A fene se tudja, hol érezném jól magam :(

Cinkes 2013.03.08. 12:26:37

@Maitre: hát annyira elkeseredtem, hogy nem dumcsizhatunk tovább... pá

grani 2013.03.08. 12:28:24

@Maitre: az ateista is hivő. Nálam egy kalap alá esik a kettő :)

Maitre 2013.03.08. 12:30:07

@grani: Jól hangzik, de ez az angol konzervatív. Namost ha ott is úgy alakult volna a történelem, hogy kolbászoskáposztáéknak azt mondják, hogy bármikor beülhetnél a Lordok Házába, mert te vagy a különb, azok meg köcsög burzsujok, és ezt ha nem is ebben a formában, de annyira megtámogatják tettekkel is, hogy a hülyeproli tényleg elhiggye, hogy ez így van... aztán pár évtized múlva jönne a pofáraesés, csak őkelme közben olyan jól beleszokott a proliságba, hogy feljebbvakaródzni nem akaródzik neki, meg tudomásul venni sem azt, hogy ő most már megint csak egy proli, és amihez ő hülye, attól őneki kuss van... na, akkor ők is bajban lennének. Ugyanúgy, mint mi.

Maitre 2013.03.08. 12:31:12

Hm, ez kicsit kusza lett, de mindegy, szerintem érted.

Ha nem vagy ateista, akkor félreértettelek, elnézést. Viszont akkor szabadagazda. :)

Maitre 2013.03.08. 12:43:30

No mindegy, kellenek a rejtélyek is az életbe. :)

grani 2013.03.08. 12:44:47

@Maitre: Hát kuszának kusza, de értem. A gond nem a prolival van, meg a hőzöngésével. A gond ott van, hogy már urak sincsenek, akik felvállalnák az uralkodást. Már vezetni se akar az, akinek vezetnie kellene :( Az más kérdés, hogy igénye sincs rá a lentieknek.

A Szakállas Öregúr kérdésében az álláspontom a következő: se a létét, se a nem létét nem lehet bízonyítani. Ezt már az okos filozófusok bizonyították jó pár évszázada. Ezért az állítani, hogy van, vagy azt hogy nincs, egyformán badarság. Lehet hogy van, lehet hogy nincs. Van is meg nincs is. A megfigyelőn múlik, pont mint a kvantummechanikában :) Ergó, izlés kérdése, ki mit hisz, gondol a Szakállas Öregúrról. Nekem jól esik néha azt gondolni, hogy a Szakállas Öreg rámnéz néha. Olyankor kimegyek a konyhába még egy szelet sajtért :)

mahet 2013.03.08. 12:51:43

@grani: "a konzervatív a megfontolt, lassú változtatás híve, a régi alapokra, a régi értékekre építkezik"

oké, hát ez elég egyedi értelmezés

grani 2013.03.08. 12:52:42

@mahet: A te értelmezésed hogy hangzik?

Maitre 2013.03.08. 12:53:57

@grani: Igen, ezt ugyanúgy látjuk. Persze ennek is megvan a maga haszna, valódi uraknak nem lehet takarodjozni, mert annak kardlapozás meg deres lenne a vége, már ha türelmes hangulatban vannak. :D Nem tudom, mennyire magyar sajátosság egyébként ez a csőcseléktempó, de egyre idegesítőbb.

Jah igen, a C válasz... bizonyítani egyébként lehet, csak nem úgy, mint a lekvárt, hogy vagy van, vagy nincs. Kvantumfizikusoknak van pár érdekes észrevételük, de én veszélyesnek tartom őket. Túl sokan figyelnek rájuk azok közül, akik nem nagyon értik, mit mondanak.

mahet 2013.03.08. 13:02:02

@mahet: ugyanez, csak nincs benne a megfontolt lassú változtatás.

Pl: "A haladással való szembenállás, elvszerű ragaszkodás a fennálló v. a régi állapotokhoz."

Konzervatizmus: "Mindennapi szóhasználatban a status quo fenntartását jelenti."

conservative, elsődleges jelentése: "Favoring traditional views and values; tending to oppose change."

Ez alapvetően mind azt jelenti, hogy a konzervatív nem akar változást.

Persze vannak olyan értelmezések is amik már beleveszik azt is, hogy erre lehet építkezni - de nem ez az általánosan használt jelentése.

grani 2013.03.08. 13:05:58

@Maitre: Hát igen. Node nem kell feltétlenűl prolinak lenni!!! Miből gondolod, hogy nem te kardlapoztatnál, vagy esetleg dereseztetél ? :) Hajlam az megvan nem?
Csőcselékeznieléggé magyar sajátosság. Vagyis inkább budapesti sajátosság. Már csak azért is, mert ebbe a városba a magyar urak nem szívesen költöztek. Igazán csak a XIX. század közepétől. Nem is tetszett ott nekik, aki tehette menekült a vidéki birtokra. Szóval, elhanyagolták budai és pesti svábokat.

A kvantumfizikát én is veszélyesnek tartottam. Főleg vizsga előtt. Egy harmatgyenge hármassal mentem át rajta. Viszont egy erős ötös lerészegedés követte ennek örömére :D

Maitre 2013.03.08. 13:08:23

@mahet: Ez megint az "egyszerűsítsük le a dolgokat a béka segge alá, hogy a hülyék is megércsük" felfogásból adódik. Egyszerűen nem azt nevezik haladásnak, amit általában annak neveznek (kislánynak látszó kisfiúk - akik tényleg-, kurvának látszó kislányok -akik szintén tényleg -, drogosok, randalírozás, ésatöbbi).

Ami nem változik, az döglött. Egyszerűen fel kellene fogni, hogy az értékeket azért nevezik így, mert értékesek. A változásnak NEM természetes velejárója az erkölcsi züllés, csak ha fejreállítjuk az egészet.

Mindegy, a fennkölt elméletek nem sokat számítanak, ha szinte mindenki nyakig szaros, és ha azt mondod neki, hogy takarodjál fürdeni, akkor az a válasz, hogy neki joga van mocskosnak lenni.

grani 2013.03.08. 13:10:08

@mahet: én a te értelmezésedre lettem volna kiváncsi.
A favoring és a tending nem határozott ellenállást jelent. Előnyben részesíti az állandóságot, hajlamos ellenállni a változtatásoknak. Ez nem jelenti azt, hogy elutasítja a változtatást és ellenáll a változásnak.
Egyébként ki mondta, hogy a változás, főként a gyors, meggondolatlan változás jó dolog? Ez pont olyan, mint amikor a birkák kijelentik, hogy birkahúst enni barbárság :)

Maitre 2013.03.08. 13:11:23

@grani: Abból, hogy én ilyen kérdésekben nem vagyok türelmes fajta. :)

"Csőcselékeznieléggé magyar sajátosság. "
Hurrá, akkor végre van egy mélymagyar jellemzőm is. :D Viszont a tények meg makacs dolgok, és hát ez akárhogy nézed, de az.

A magyar urak ha jól emlékszem, azért nem szívesen költöztek pestre, mert bécsben voltak szívesen. (Ahol nem volt csőcselék. ;) )

A hármas szép jegy.

Maitre 2013.03.08. 13:17:18

Ez a birkás gonosz volt...

grani 2013.03.08. 13:24:30

@Maitre: Hát az urakból is volt több féle. A bécsi udvarhoz dörgölőzők voltak a labancok, többnyire nagyurak, katolikusok. (Eszterházy stb.) A másik meg a vidéki kurián ücsörgő, a megyében, ritkán országos szinten tevékenykedő kuruckodó nemesek, többnyire reformátusok (dzsentrik). (Ady pld.) Szóval nem volt az egységes. Hogy legye benne egy csavar, a főnemes Károlyi kiálltotta ki a köztársaságot, amit egy köznemes, református dzsentri szüntetett meg, visszaállítva, igaz király nélkül, a köztársaságot. Hát ilyenek voltak ezek a magyar urak :)
Bécsben meg azért nem volt csőcselék, mert ott voltak urak.

A hármas az tényleg szép jegy. Olyan szép gömbölyű :D

mahet 2013.03.08. 13:24:52

@Maitre: az erős liberalizmus azt jelenti, hogy mindenki azt csinál amit akar amíg másokat ezzel nem zavar.

Tulajdonképpen mi közöd hozzá, hogy ő szaros? Cserébe ő nem mondja meg neked, hogy melyik istenben kell hinned. Amúgy fölösleges extrém példákkal jönni, olyat találni "mindkét irányban", pont ezzel egyszerűsíted le a dolgokat.

Ráadásul nagyon kevesen akarnak tiszta liberalizmust.

Persze a liberalizmus feltételezi az intelligenciát és a józan gondolkozáshoz szükséges jólétet is, ezért tud működni Svédországban és Kanadában, de nem tud Kelet-Európában vagy iszlám országokban.

grani 2013.03.08. 13:25:22

@Maitre: néha nem tudom leplezni az igazi énemet...

mahet 2013.03.08. 13:28:36

@grani: az én véleményem/értelmezésem szerint az a konzervatív aki nem nyitott az újdonságra, hanem dogmákból "örök igazságokból" építkezik. De amúgy nem szeretjük az egyszerűsítést :)

Tipikus példája a vallás és a hit, ami nem képes megújulni és így javulni sem. A tudomány az ellentéte, nyitott az új dolgokra, mert hibázni és tanulni az elkövetett hibáiból.

látjátok feleim szümtükkel 2013.03.08. 13:29:07

@Maitre:
Egysíkú a látásod, ez már régen nem divat.

Maitre 2013.03.08. 13:30:19

@grani: Az egységesség hiánya régi probléma. De valószínűleg már akkor is az lehetett a gyökere, mint most. Csak nézd végig a hozzászólókat. Akarna a fene ezeknek a többségével egységben lenni. :)

grani 2013.03.08. 13:30:41

@mahet: De zavar. A szaros ember bűdös, nem vagyok köteles szagolni. Vagy az én jogom arra, hogy ne kelljen bűdös levegőt szívnom nem annyira fontos, mint a szaros ember joga ahoz, hogy bűdös legyen?

"Persze a liberalizmus feltételezi az intelligenciát és a józan gondolkozáshoz szükséges jólétet is"

Svédország és mondjuk Svájc nagyon csóró országok voltak ezelőtt kétszáz évvel. Tömegesen vándoroltak ki pld. Oroszországba, ahol sokkal nagyobb volt a jólét. A liberalizmushoz intelligencia kell és józan gondolkodás, ami aztán meghozza a jólétet. Helyesen látod, hogy se az intelligencia, se a józan gondolkodás nem jellemző vidékünkre. Akkor miért is erőltetik a liberalizmust? Nem müködik. Csak zavart, káoszt és szegénységet okoz. Ott, ahol helyén kezelik ezt a dolgot, van nyugi és jólét is. Viszont nincs liberalizmus. Nem is hiányzik senkinek (kivéve néhány alkoholista, drogos értelmiségit)

grani 2013.03.08. 13:34:17

@mahet: Hát keveset tudsz a tudományról. A tudomány az egyik legkonzervatívabb terület :) Évtizedekig eltart, százszor is bizonyítani kell, mire egy dogma megváltozik. A vallásnak meg az a dolga, hogy az állandóságot közvetítse. Egész egyszerűen ez a feladata. Miért változtasson? Minden új csak jól elfeledett régi.
Azt hiszem te kevered a konzervatív fogalmát a reakciós fogalmával.

Maitre 2013.03.08. 13:36:21

@grani: Akkor ez most a kígyónak a feje vagy a farka? :)

grani 2013.03.08. 13:36:46

@Maitre: Nem fognak szeretni :( Mondjuk ebben egységesek lesznek :D

grani 2013.03.08. 13:37:53

@Maitre: Ouroboros? a fene a jó dolgodat :D

Maitre 2013.03.08. 13:38:07

@grani: Őszintén szólva kevés undorítóbb dolog van, mint amikor olyasvalaki szeret, akivel nekem komoly morális, meg ilyenolyan problémáim vannak. :)

mahet 2013.03.08. 13:38:27

@grani: "Akkor miért is erőltetik a liberalizmust?"

Nem kell erőltetni, de haladni kellene fele. Most épp távolodunk tőle.

Persze nem muszáj, csak akkor ne csodálkozzunk ha még 1-2 millió ember elhagyja az országot mert liberális demokráciában akar élni.

Maitre 2013.03.08. 13:38:48

@grani: Sajnálom, muszáj volt leütni. :)

mahet 2013.03.08. 13:39:45

@grani: ha büdös akkor szólni kell neki, mert zavar másokat. Ezt nem kell belemagyarázni a liberalizmusba, ez valami beteg félreértelmezése a liberalizmusnak.

grani 2013.03.08. 13:41:32

@mahet: miből gondolod, hogy haladni lehet vele? Nem megy.
Miből gondolod, hogy 2 millió ember él-hal a liberalizmusért?
Miből gondolod, hogy a maradó nyolc sajnálni fogja, hogy a libelárisok elmenekültek?

mahet 2013.03.08. 13:43:05

@grani: nem értek egyet, persze attól függ melyik tudományágra gondolunk.
Szerintem épphogy exponenciálisan gyorsul a fejlődés.

grani 2013.03.08. 13:44:16

@mahet: Na szólsz a csövesnek, hogy büdös és ne csövezzen az aluljáróba. Rendőrt fog hívni, mert zaklatod és neki alkotmánybírósági határozata van róla, hogy igenis joga van bűdösen csövezni ott, ahol akar. Nekem ezt jelenti a libelarizmus. És még valamit: nem az a fontos, te mit gondolsz valamiről, hanem az, hogy mások mit gondolnak erről. És mivel te akarod eladni nekem a libelarizmust, a te dolgod, hogy megváltozzon a fejemben kialakult kép.

mahet 2013.03.08. 13:44:19

@grani: szóval neked nem a liberalizmussal van a problémád, hanem azzal, hogy nem működne a gyakorlatban (Magyarországon)?

grani 2013.03.08. 13:45:32

@Maitre: Ezer évek :) a címem a régi, szerb határőr a gé-postán.

mahet 2013.03.08. 13:46:27

@grani: hát igen, ez nem túl szerencsés helyzet. Mi lenne ha a probléma megoldásával foglalkoznánk ahelyett, hogy b*sztatjuk a csövest? :) Van elég baja. Valószínűleg sokkal több baja van, mint nekünk valaha volt vagy lesz.

Logika és empátia - nagyon fontos, akkor működik jól, ha ezt mindenki elfogadja.

grani 2013.03.08. 13:48:44

@mahet: Egészen pontosan. Végre valaki kezdi érteni...
Nincsenek meg a feltételek. Minden fejlettségi szinthez megfelelő felépítmény. Attól, hogy egy libeláris rendszert erőltetünk az arra nem érett közönségre, nem lesz libelarizmus. Sőt, nem fogja jól érezni magát benn, ellen fog állni, eltorzítja a maga képére. Ha meg nagyon erőlteted, akkor robban az egész. Ez pont olyan, mint amikor a szocializmust erőltették. Éhség, frusztráció, csömör és hullahegyek.

mahet 2013.03.08. 13:50:42

@grani: értem, de hát mások is megoldották már ezt a problémát.

Megfelelő minőségű oktatást kell biztosítani mindenkinek (logika és empátia) és akkor 1 generáción belül megoldható az átállás

hű, de optimista lettem így péntek délutánra :)

grani 2013.03.08. 13:52:10

@mahet: És engem mit érdekel a csöves problémája? Őt se érdekli az enyém. Ha nem tudja, megoldani a problémáját és segítséget vár, akkor alá kell vetnie magát annak, aki segít.
Aztán meg nem kérek jó tanácsot, hogyan kellene viselkednem a társadalomban. Ezt nem szerettem akkor sem, amikor a pap mondta, amikor a párttitkár és azt se szeretem, ha egy liberális mondja. Érdekes módon mindet a jobbító szándék vezérelte. Nem kérek senki tanácsából és utmutatásából.

mahet 2013.03.08. 13:54:54

@grani: "Nem kérek senki tanácsából és utmutatásából." - akkor nagyon jó liberális lennél - ez a lényege, ne más mondja meg, hogy te mit csinálj :)

"És engem mit érdekel a csöves problémája?" - alapvetően nem érdekel. Akkor tudsz a csöves problémájával foglalkozni ha neked nincs vagy nagyon kevés problémád van. Az empátiához (és közvetve a liberalizmushoz) egy dolog fontos a viszonylagos jólét.

grani 2013.03.08. 13:55:43

@mahet: Nem tudom, mit szívsz, de tényleg jó anyag lehet, ha ekkora optimizmus szorult beléd :D
Egy generáció már letelt az rendszer váltás óta. Ebből a libcsik nem is keveset voltak hatalmon. Az oktatás hát az rémisztő. Ha találkozom Magyar Bálinttal, bizisten képen vágom. A liberális ámokfutás eredményét a kisebbik fiamon tudom lemérni.
A libelarizmushoz kell egy befogadó kultúrközeg, ami történelmileg alakul ki. MO és úgy általában a világ jó nagy részénél ez nem adott.

grani 2013.03.08. 13:56:47

@mahet: Most rajtam gyakorolsz vizsga előtt ? :)

mahet 2013.03.08. 13:57:25

@grani: hát igen, kicsit utópisztikus az egész :)

Nem véletlenül árulom a lakást.

grani 2013.03.08. 13:59:10

@mahet: Mielőtt belevágnál az osztályozásomba, én tőled liberalizmusban jóval radikálisabb vagyok. A libertarianizmus szélsőséges nézeteit, az individualista anarchizmust kedvelem. :) Na, aki ettől szélrebbre áll, az már leesik :D

grani 2013.03.08. 13:59:50

@mahet: a sajátodat? Mármint a lakást?

mahet 2013.03.08. 14:03:51

@grani: aha, hogy likvid tőkém legyen ha menni kell

kúrórudi 2013.03.08. 14:07:54

@mahet:

"Persze a liberalizmus feltételezi az intelligenciát és a józan gondolkozáshoz szükséges jólétet is, ezért tud működni Svédországban és Kanadában, de nem tud Kelet-Európában vagy iszlám országokban."

és jó h nem tud működni és jó h távolodunk tőle éppen vagy jobb lenne a tudna működni?

grani 2013.03.08. 14:08:47

@mahet: Hát én mikor elindultam, ezelőt vagy húsz évvel, volt egy fekete táskám meg vagy 3OO dajcsmarkom. :) Szóval, vigyázz a pénzedre és ne higyj a meséknek. Ha jól csinálod, akkor majd egyszer sokkal szebb és nagyobb lakást veszel. De ott ne maradj, ha van tehetséged, akaratod és kitartásod. A tehetség tulajdonképpen nem is fontos, de az akarat és kitartás nélkül nem fog menni.

mahet 2013.03.08. 14:09:28

@grani: lassan mennem kell. Örülök, hogy beszélgettünk. (nincs is annyira távol a világnézetünk)

Arra próbálom kényszeríteni magam, hogy mindig mindent megvizsgáljak a másik fél szemszögéből. Meg kell érteni, hogy miért gondolkozhat úgy a 20 éves bölcsész, miért gondol mást a 30 éves autószerelő és milyen élettapasztalata van egy nyugdíjasnak. Abban hiszek, hogy nagyon-nagyon-nagyon kevés ember akar effektíve rosszat másnak (civilizált országokról beszélünk).

Sőt, még ezeknél is inkább arról van szó, hogy magának akar jót és a többi ember nem érdekli.

Nem hiszem, hogy pl Selmeczi effektíve rosszat akar, sőt... épp ellenkezőleg jót akar, szorgalmasan dolgozik rajta. Meg van győződve arról, hogy amit ők csinálnak az jó. A probléma az azzal van, hogy nincsenek meg a logikai és empatikus képességei ahhoz, hogy megértse az összetettebb problémákat ezért mindenképpen rossz válaszokat fog adni.

na mindegy, ez másik téma. Kellemes hétvégét!

grani 2013.03.08. 14:11:06

@mahet:
Ja, a pokolra vezető ut is jó szándékkal van kikövezve...

Kellemes hétvégét :)

mahet 2013.03.08. 14:11:23

@grani: én túl gyáva vagyok, biztonsági játékos (dolgozom rajta, hogy ezen változtassak)

gomorra 2013.03.08. 23:33:49

@felcsutisuttyo: Nem, kedves barátom, nem egészen értek veled egyet. Sajnos Gyurcsány már előbb, saját magát leamortizálta azzal a semmittevéssel, balfaszkodással, sodródással, amit véghez vitt.

Engem nem Orbán ébresztett erre rá, már 2005-ben láttam, hogy a regnálásának nem lesz jó vége, csak kárt okoz az országnak.

S azért tartom fontosnak megjegyezni, hogy takarodjon, mert még mindig itt eszi a fene a politika körül, holott neki ott semmi keresnivalója. Aki ennyire leamortizálja magát és az országot, az kezdjen másba, éljen, de ne a politika körül. Csak nagy kárt okoz, növeli az emberek zavarodottságát. Nehezíti Orbán ellenzékének a helyzetét s emiatt ezt a még hülyébbet nehezebb lesz ellapátolni az útból.

Tehát: Orbán takarodj, Gyurcsány takarodj! De örökre!

Monster Lewis 2013.03.15. 22:53:41

Szerintem teljesen korrekt lenne, ha hétfőn Orbán Viktor átadná a kormányfői posztot Navracsics Tibornak!
süti beállítások módosítása