HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) gulyás gergely (2) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) Matolcsy György (1) matolcsy györgy (4) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Orbán felteszi Magyarországot a rulettasztalnál

2012.10.26. 13:29 Poldi bá

Amikor Orbán Viktor - kizárólag a nyugdíjukra előre gondoló magyar állampolgárok érdekében! - felszámolta a magánnyugdíjpénztárakat, előtte még jól megalázta és megzsarolta azokat, akik önként nem adták a sajátjukat. Ezután indult egy kicsike sajtókampány (nyilván az adófizetők pénzéből), miszerint a nyugdíjalapok kezelői tőzsdén játszadoztak a magyar állampolgárok megtakarításaival. Kriminalizáltak is néhány ügyet, hogy kellő nyomatéka legyen ennek a kampánynak.

Orbán Viktor most konkrétan felteszi a Magyarországot a rulettasztalnál - még csak nem is a pirosra, vagy a feketére, a párosra vagy a páratlanra, ahol legalább 50 százalékos esélyünk lenne. Úgy rakja fel a tétet, hogy a nyerés esélye minimális, és ha bejön a dolog, akkor is csak annyi történik, hogy ő továbbra is megőrzi hatalmát. Ha pedig pechje van, hát istenem, ez most nem jött be. Majd veszünk fel még kölcsönt, szigorúan piaci alapon, mert mi hetyke, turulos magyar fiúk vagyunk.

Miért nem csodálkozunk az [origo] megbízható háttérforrásokra hivatkozó információin, miszerint az IMF megelégelte, hogy egy mitugrász magyar paprikajancsi folyamatosan hülyére veszi? Számunkra eddig is nyílt titok volt, hogy az egy éve folyó nyilatkozatcunami semmi más célt nem szolgál, mint időhúzást, a tárgyalásokra való hajlandóság látszatával fenntartani a Magyarország iránt egyre csökkenő piaci bizalom még megmenthető részét és persze ideológiai megalapozását a belpolitikai ámokfutásnak.

Nagyon hosszú ideje egyértelmű, hogy Orbán csak a Magyar Nemzeti Bank élén történő őrségváltásra vár. Simort nyilván egy ugyanolyan "független", politikáról még életében nem is hallott szakember követi, mint a médiatanács vezetője, az ÁSZ elnöke, a jelenlegi főbíró vagy akár bármely közszolgálati médium vezetője.

A cél kihúzni a jegybanki devizatartalékok "felszabadulásáig", noha számos figyelmeztetést kapott Orbán, hogy ha azt a pénzt feléli, Magyarországot egyszerűen megeszik a piacokon.

Orbán azt hitte, hogy a tárgyalópartnerek közül neki elsősorban az EU-val kell rendeznie problémáit. Az se sikerült egyébként, hiába voltak időközi diadaljelentések, a hurok egyre szorosabb, nemrég láttuk a NER-vezér szánalmas vergődését a magyar közvélemény teljes nyilvánossága előtt: "Mondják meg, hogy mennyi hiányzik még és azt előteremtjük!" Ugye mégiscsak tud fájdalmat okozni az a brüsszeli kompánia, amely egy vidéki kócerájt sem lenne képes eligazgatni? Mindeközben a tárgyalásokon eddig csendben meghúzódó IMF-esek is berágtak. A tőlük megszokott hagyományos csendes diplomácia, a nyilatkozatoktól, minősítésektől való elzárkózás formailag még most is megvan, de vegyük észre a változást: mivel a háttérbeli üzenetek nem vezettek eredményre, a kiszivárogtatás eszközét vették igénybe. A következő lépés lesz a nyílt konfrontáció felvállalása a sajtó előtt.

A történet elborzasztó, képzeljük el Varga Mihályt a tokiói IMF-közgyűlésen, amint szemlesütve kell hallgatnia partnereinek szemrehányásait, miközben semmilyen magyarázatot nem tud adni az IMF-ellenes hirdetési kampányra. (Hiszen be sem avatták.) Milyen képet fest rólunk egy ilyen történet? Tényleg a legsötétebb közép-amerikai diktatúrákhoz hasonlíthatnak minket.

Az IMF mostantól nem fog asszisztálni ahhoz a csikicsuki-játékhoz, amit Orbán Viktor művel. A forint máris esésnek indult, s nincs honnan jó híreket várni. Ha azt hiszi a miniszterelnök, hogy majd egy újabb meghunyászkodó, békülékeny, baráti nyilatkozat megint visszafordítja a pénzpiaci folyamatokat - lehet hogy igaza van, de lehet, hogy nincs. Ennek egyszer vége szakad, nem lehet folyamatosan, hosszú időn keresztül hülyét csinálni mindenkiből.

Ha pedig az európai gazdaságpolitikai időjárás rosszra fordul, akár a már eddig is gyengélkedők országcsődje, akár más, belső EU-s problémák kiéleződése miatt, akkor aztán jaj nekünk. Nem lesz már elég az se, ha Viktor térden csúszva alázkodik meg Iryna Ivaschenko budapesti IMF-képviselő előtt, Magyarország megy a levesbe.

Viktorka tehát rulettezik, mi meg bénultan lessük, hol landol végül a golyó.   

FRISSÍTÉS!

Varga Mihály tárgyalásminiszter máris megcáfolta azt, amit senki sem állított. Villámgyors reagálása szerint nemhogy nem szakadtak meg a tárgyalások, hanem "egyáltalán nem szakadtak meg". Az IMF és a Világbank tokiói közgyűlésén a magyar delegáció tagjainak tárgyalásain "óhatatlanul" szóba került a médiakampány ügye. A nemzetközi szervezetek azonban professzionális módon állnak a tárgyalásokhoz, így az (nyilván a médiakampány) nem befolyásolja érdemben a hiteltárgyalások folytatását.

Foglaljuk össze: a tárgyalások ugyanúgy nem folytatódnak (pontosan: nem kezdődnek el), mintha nem lett volna médiakampány.


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

450 komment

Címkék: rulett IMF Orbán Viktor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KG2000 2012.10.26. 18:33:12

@J.László: Német kollegáim mesélték, hogy Dániában nemhogy földet, de házat sem lehet vásárolnia külföldinek. Hogy miért? Mert akkor a németek egész Dániát felvásárolnák.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.26. 18:35:19

@KG2000: nekem meg egy magyar kollégám mesélte, hogy nem azonosak a problémáink Dániával, mert kilóg a seggünk a gatyából és jól jönne egy kis külföldi tőke

KG2000 2012.10.26. 18:35:56

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: érdekes, én egy-egy tisztességesebb tudósítás után olvasom a németek kommentárjait, és sokan írják, Németországnak is egy olyan karakán politikus kell, aki megvédi az országot az EU terrorja ellen.
Németországban is utálja a köznép az EUt ugyanis.

J.László 2012.10.26. 18:36:15

@KG2000:
Erről van szó. Franciaországban vehetnek németek termőföldet? Szép is lenne.
Ausztriában az új földtörvénytől kezdve olyan sajtónk lesz, hogy a fal adja a másikat. Ez már meg is kezdődött (az ORF két legutóbbi dobása). Na és?

orient 2012.10.26. 18:36:41

@KG2000: Pont ezt tettem. Lehet vesznek is majd később ha tényleg itt maradnak hosszútávon, nem ez a lényeg, hanem az hogy ilyen a hírünk. Ha egy átlag ember ezzel az információval jön ide, akkor szerinted milyen a véleménye egy cégnek akik milliókat hoznának ide euróban? Szerinted kockáztat vagy inkább viszi a szlovákokhoz akkor is ha drágább?

Nem alapvetően a gazdasági kérdésekkel vana gond hanem:

1. nem tesznek semmit a pénznyelők ellen (BKV,MÁV,közszféra) magyarul az állam drága finanszírozású ezért nem versenyképes a gazdaság.
2. nyugatellenesség állandóan, ez szerintem borzalmasan káros...

Hertelendi 2012.10.26. 18:37:21

@KG2000: Neked német kollégáid vannak...biztos így van...:) Milyen nyelven világosítottad fel őket? Tudnak magyarul? És sajtószabadság is van? És van TV-je, rádiója is az ellenzéknek? Nahát! Azóta nem kérdeznek, nem is foglalkoznak ezzel...Teljesen megértem őket...ők németül kérdeztek, te magyarul válaszoltál...minek kérdezzenek?
Nagyképű fasz vagy!

KG2000 2012.10.26. 18:38:08

@balage_81 reloaded: Gyurcsány-Bajnai istened eladta a MÁV CArgot, ferihegyet, a MOLt összesen legalább 1000 milliárd Ft értékben, azaz jött a külföld, és akkor magyarázd el csak nekem, az miért is volt jó neked annak fényében, hogy 2008-ban államcsődben volt az ország, és jöttek a megszorításokok!!!!!!!!!!!!!!!!

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 18:38:38

@KG2000: Nem az mno testverlapjat kellene olvasnod, hanem megkerdezni itt az embereket. Akkor beszelj majd a nemetek velemenyerol, ha nem az aktualis 2 kollegaval erintekezel havi 2x, hanem ha itt elsz.

vakapad 2012.10.26. 18:40:10

@orient:

A GDP arányos beruházások 2000-ig nőttek (max. érték 2000: 24%), aztán 2009-ig csökkent (2009: 21%), majd 2010: 18%, 2011: 16,5%, 2012 (eddig): 16 %, de lesz ez még kevesebb is.

mikka 2012.10.26. 18:40:19

@laci0011:

A helyzet az hogy osztanám a nézeteidet ha helyzet megoldhatatlan lenne de mégsem teszem mert nem latom annak. Egységre van szükség, azért tudnak "ugatni" mert ismerik és alkalmazzak az oszd meg és uralkodj elvet. Ha az ország nem lenne "megosztott" kifelé, egy kurva szót nem szólhatnának. Ez a helyzet. Amíg van aki kiszolgálná az igényeiket, elvtelenül, gerinc nélkül, al la Bajnai és Tsa addig mindig be fognak próbálkozni. Ezért aggódnak olyan nagyon a demokráciáért itt az IMF küldöttjei és nem Egyiptomban vagy Pakisztánban, Szaúd Arábiában etc etc..es sok más roppant demokratikus államban.
Egységre van szükség és nem azokra akik egy fejsimogatásért eladnák a hazájukat.

KG2000 2012.10.26. 18:40:35

@Hertelendi: Hát igen, a szakmám miatt németül és angolul beszélek, írok és olvasok. ne nyugi, egy fillér adómat sem kapjátok meg, nem kell izgulni. Arról gondoskodom, hogy balos uralomban egy fillért sem láttok tőlem, lepattanok.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.10.26. 18:42:58

@KG2000: félni elsősorban a pártos ostobaságtól kellene, csak hát annyi van belőle, hogy ha ezzel foglalkoznánk, begolyóznánk. úgy, mint a pártos ostobák...

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 18:43:36

@KG2000: Persze mert nem tudnak. Atlag nemet nem tudja megfizetni a Nordic orszagokat. Es a nemetek nem halmozzak a hiteleket. A kogazdagok meg Norvegiaba mennek ingatlanozni, mert az olaj miatt biztosabb befektetes. Megint azzal a 2 emberrel beszeltel, aki csak almodozik ingatlanbefektetesrol.
Mo-rol idejovet semmi akadaly, hogy BRD-ben lakast, hazat, farmot vegyel! Gyere ide es fizesd meg..
Eladot nehezen fogsz talalni epp ugy mind a Danoknal. Mert a csaladok, a tulajdonosok megmuvelik. Versenykepesen es nem csak a bajuszt podrik a mocsingos szalami felett, aminek csak MO.-on van hirneve.

mirigy187 2012.10.26. 18:44:02

@KG2000: Sokan már most lepattantak.

a vég kezdete 2012.10.26. 18:46:48

SA@KG2000: HOL VAN SZABAD SAJTO AMIKOR AZ EGYETLEN ELLENZÉKI RÁDIOT A KLUB RÁDIOROL BESZÉLSZ MERT MÁSIK NINCS ÉS EZT IS FIDESZES MÉDIA TANÁCS BEAKARJA ZÁRATNI.HOL VAN ITT SZABADSÁG ORWEL 84 ÉRJÜK MIG FEL NEM ÉBREDNEK AGYMOSOT FIDESZESEK.TE IS AZ LEHETSZ MERT ENNYI HÜLYESÉGET CSAK TI TUDTOK MONDANI

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.26. 18:48:03

ha ugyanúgy folytatódnak, illetve nem, mint a kampány előtt, akkor legalább nem ártott a kampány.

Mert haszna az biztos, hogy nem volt.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 18:48:17

@KG2000: Balos uralom, ember! A legnagyom komenyizmust a magat jobbosnak hivot fityisz csinalja.
Nem veszed eszre, hogy legtobb ervekkel idekommentelo jobboldali(valodi) gazdasagpolitikat szeretne latni?
Azzal az esszel ide ne gyere, itt nem ismerik a ballib-jobb ketpolusu esznelkuli gondolkodast. Ballib nem is letezik, ott ahol az ertekrend helyre van rakva. Tudod, libbantak csak jobboldallal (valodi) mukodnek egyutt..

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.10.26. 18:55:33

Baltás Orbán húzzon a félázsiai rokonaihoz Kamcsatkára.

J.László 2012.10.26. 18:55:57

@a vég kezdete:
Kálmán Olga sem látható minden nap az ATV-n. A Szabad Nép és a Népszava is be van ám tiltva. Nem tüntetnek tízezrek a kormány ellen és a rendőrség nem védi meg őket a provokátoroktól. Az interneten is tilos fikázni a kormányt. Hogy azt a diktatúráját neki!

lobster thermidor 2012.10.26. 19:02:03

@KG2000:

Te vagy ma már a második, aki akkora ökörségeket beszél, hogy cáfolni sem érdemes!

De azért azt ugye tudod, hogy ezek az eladott cégek itt fizetik az adót, fejlesztenek sok pénzért, elég ha a repülőteret megnézed, hogy mit és mennyit, majd ezek után is folyamatosan tejelnek az államnak, például 27% áfát.

Meg a ferihegyi betont, vagy a Bicske-Tatabánya közötti vasúti pályát sem tudják zsebben hazahordani azok a gaz kapitalisták.

Hertelendi 2012.10.26. 19:05:04

@KG2000: A kukázás nem szakma és főképp nem várják el, hogy németül és angolul beszéljenek és írjanak. Nyilván te se tudsz! Jól érzed, hogy nekünk kell nemsokára az adódat fizetned, de ha neked jobb lesz Azerbajdzsánban, akkor menj oda. De ne várj 2014-ig. Indulhatsz holnap is!

J.László 2012.10.26. 19:07:40

@Hertelendi:
Hertelendi, Hertelendi. Ma már másodszor szólod el magad: "Jól érzed, hogy nekünk kell nemsokára az adódat fizetned".
Mondtam már, hogy figyelj oda a freudi elszólásaidra.

lima31 2012.10.26. 19:10:16

Ez a baromság megy az országban:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/26/ujabb_hat_uj_munkahelyet_teremtett_a_kormany/

A tisztánlátás kedvéért: 84.000.000 egy "darab" munkavállalóért. Hajrá fiataldemokratákszövetsége!

Hertelendi 2012.10.26. 19:18:49

@J.László: Nem ártana felülvizsgálnod a pszichiátriai ismereted, mert nem erre mondják a freudi elszólást...persze ezt neked nem kell tudnod, gondolom próbálkoztál...
Most se jött be...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.26. 19:19:23

@KG2000: bár ők nem az isteneim, mert máshol is leírtam, hogy bárki lehet a miniszterelnök, azért reagálok, mert a poén az poén és látom, hogy házhoz jössz a córeszért

nos, először is, ilyen cégeket nem csak azért szokás eladni, mert egyszeri, magas bevételt hoznak. (a te gazdáid egyébként a 12 állami gazdaságot adták el, de gondolom arról kussolsz)

a reptér és a cargo esetében is elmondható, hogy a jelentős bevétel mellett az volt a cél, hogy szakmai kezekbe kerüljön, ezáltal a fejlesztések és a piacszerzés megvalósuljon. tudod ezek olyan vudu dolgok, amik nem szerepelnek az unortodox tankönyvekben, mert munkahelyeket, pénzt és piacot hoznak, ráadásul a több tízmilliárdos fejlesztésekre az államnak se pénze se szakértelme. a mol-t szintén nem kell sajnálni, mert a világon semmi nem történt, amíg magánkézben voltak azok a részvények.

elmondom neked kis buta, mi is történik itt, gyere, csak itt csak most: az ostoba vezéred annyira hatalommániás, hogy putyinhoz hasonlóan már mindenen rajta akarja tudni a kezét: most venné vissza a máv cargot, a molt, és kipicsázott anno egy kanadai fejlesztőt is a reptérről, egyszerűen elvette a fejlesztését, mert ez nála így szokás.

nem kell itt bajnaizni te kis köcsög, mert sem ő, sem gyurcsány nem volt akkora kommunista, mint ez a paranoiás faszkalap, aki miatt épeszű ember már nem hozza ide a pénzét

nesze, tanulj

www.origo.hu/itthon/20020109jogi.html

dr kíváncsivagyok 2012.10.26. 19:20:03

@balage_81 reloaded:
" 2002-ben és 2006-ban is többen voltak az utcán és sírás lett a vége:))) "

A jobboldal mindig jobban szeretett utcára vonulni , autókat és kukákat gyújtogatni , mint a baloldal...
Csak többnek LÁTSZANAK ( mert ugrálnak) és többnek hallatszanak ( mert ordítanak ), de nincsenek többen...

mirigy187 2012.10.26. 19:21:02

@lima31: Minden apró fűszálba bele kell kapaszkodniuk ha már a teljesítményük a nullával egyenlő :)

Mayday 2012.10.26. 19:25:25

Én értem h mindenbe bele kell kötni, de ez a cikk konkrétan hülyeség.
1. A magán ny vagyon összege megegyezik az mszp által felvett imf hitellel, konkrétan a törlesztésre kell, tessék utánanézni.

2. az imf feltételei ugy unblock tarthatatlanok, tessék megkérdezni a görögöket ill a 2003-2008 közötti időszakról a dk ázsiai országokat

3. a görögök 5-8-10 éven át hazudtak az eu-nak és az imf-nek is, úgy büntették meg őket, hogy minden görög állampolgár 10000 EUR kölcsönt kapott, az összes csecsemőt beszámítva, ehhez képest minket halálba akarnak szivatni

4. komolyan olyan szervezetnek akarunk hinni, amelyik 5 éve még fizetett a cukorgyárak bezárásáért, most meg meg van döbbenve, hogy drága a cukor?

5. egyfolytában piszkálnak minket a hőszigeteléssel is, passziv ház 2020-ra és tsai. ehhez képest mondjuk hollandiában NULLA hőszigetelés van a házakon, az emeletes házakban 3 méterenként világít a folyosókon a villany EGÉSZ ÉJJEL.

komolyan ilyen szervezet normáit kell ész nélkül betartani?

mirigy187 2012.10.26. 19:33:10

@Mayday: A bibi az, hogy orbánék hívták vissza az imf-et.

Hertelendi 2012.10.26. 19:34:52

Most néztem a TV-ben, orbán meglátogatta az Illés Béla fociakadémiát. Feltűnt milyen szépen lebarnult a nyáron. Régen is ilyen barna volt, csak elkerülte a figyelmemet?

Gábor a Jobbszélső 2012.10.26. 19:39:55

a jegybanki tartalék 2008-ban 16 milliárd euró volt, akkora szarban voltunk-vagyunk 2008 óta, hogy ez felment 36 milliárdra. Ezért tényleg nagyon jó volt emelni az eladósodottságunkon. Nem tudom miért vakok annyira egyesek, hogy azt hiszik, ha hitelt veszünk fel, azzal jár jól az ország. Mi szükség volt azért felvenni, hogy minimális kamatra német bankokban álljon??? Bocs, nem az országnak volt rá szüksége, hanem azoknak a bankoknak, akiktől felvettük 7% körüli kamatra. A részfedezetről is beszélhetnénk pár szót? Ha MO 20 milliárd EUR plusz pénzt rakott tartalékba (nem a sublótba rakta, hanem bankba vagy bankokba) akkor a 10% részfedezeti igény (állítólag már sokkal inkább 3% körül van csak) ezek a bankok máris 200 milliárd eurót tudtak kihelyezni. Igen, ma ezek miatt lehet emelgetni a sarcokat. Kérdezzétek azokat, akik felvették ezeket a hiteleket, ne azt üssétek akinek emiatt sarcolni kell mindenkit! Nem, nem vagyok fideszbérenc, a nickem alapján nem nehéz rájönni, hogy én JOBBat szeretnék. Az alap probléma szerintem, hogy az országoktól elvették a pénzkibocsátás jogát. Elvárt a GDP növekedés, amihez nem nehéz belátni, hogy plusz pénz is kell (vagy nagy exportnövekedés) a plusz pénz honnét jön??? CSAK HITEL LEHET!!! Nem azért mert az a jó nekünk, hanem azért, mert ezt valakik így találták ki. ......

Hertelendi 2012.10.26. 19:42:01

@Mayday: A bibi az, hogy hazudsz! Az IMF-nek semmilyen feltételei nem voltak, ezeket orbán találta ki.
Mi köze, az MSZP által felvett hitelnek, az orbán által ellopott manyuphoz?
Minek hozod fel a görögöket? Mi itt élünk és itt kell kevesebbet lopnia orbánnak!
Antall idejében minden levágott marháért fizettek a gazdáknak, és ez nem az IMF volt, hanem a magyar kormány.
Hollandi, Hollandia...de szeretnék cserélni velük...

Mayday 2012.10.26. 19:42:17

@mirigy187: majd akkor gyere ezzel ha alá is irnak valamit :)
egyébként meg nem csoda, a másfél éves rinyahadjárat után.

Shopping 2012.10.26. 19:42:31

@Mayday: Egy dolgot felejtesz el.
NINCS PÊNZÜNK!!!!!!!!!!!

Mondom a példát.
Magyarország Te vagy.
A megélhetésedhez pénz kell. Ugye? ( kaja, számlák, ruha, stb)

Az országnak is pénz kell.
DE NINCS!
Egy darabig működik az hogy elveszed a nyugdíjpénztári befizetéseket, kitalálsz új adókat ( bankadó, telekom adó, most közmű szolgáltatók adója).

Aztán már nem lesz honnan elvenni.

De pénz továbbra is kell a működéshez.

Ekkor jönne az IMF.

De azokat elküldjük.

Szerinted akkor mi fog történni?? Amikor majd ultra Gázban leszünk Majd akkor BÁRMIT kérhet az IMF el kell fogadjuk...

Jobban járnánk, ha most kiegyeznénk valami elfogadható feltételben.

Hertelendi 2012.10.26. 19:45:14

@Gábor a Jobbszélső: Szerintem ezeket az MNO-n kellene hirdetned, itt már senki nem hisz neked, nektek.
Focizzál inkább, minthogy bemásolod nekünk a pártközleményt.

Mayday 2012.10.26. 19:45:15

@Hertelendi: ennyire nem lehetsz vak.

az mszp pontosan annyi hitelt vett fel az imf-től, amennyi a magánpénztárak vagyona volt. 3000 mrd HUF, ennyit kell törleszteni az imf-nek 2014-ig. erre kellett a vagyon.

nem mondtam hogy vannak feltételei az imf-nek, megtanulhatnál olvasni, ha már irni megtanultál. azt mondtam, hogy a görögökkel és a dk ázsiai országokkal kötött imf szerződések feltételei tarthatatlanok, vszleg nekünk se jutna jobb feltételrendszer...

legközelebb tanulj meg olvasni, mielőtt leirsz valamit.

mirigy187 2012.10.26. 19:47:31

@Mayday: Mi van? Orbánék hívták vissza őket vagy nem? Vagy azért mert nem írták alá akkor valójában nem is hívták vissza őket. Akkor varga fantomokkal tárgyal? Néha nehéz kiismerni az agytekervényeiteket mert annyira komolytalan :)

Mayday 2012.10.26. 19:49:15

@Shopping: nincs pénzünk??? nem lehet bejutni szombat-vasárnap egyetlen bevásárlóközpontba sem, mert tömve vannak a parkolók és a boltok, pedig nagyon drága helyek!! mi az hogy nincs pénzünk?

ha olyan szegények vagyunk, miért van 11 millió mobiltelefon itthon, amikor a tarifák magasabbak az oszták tarifáknál?

gondolkodjál már...

Mayday 2012.10.26. 19:51:03

@mirigy187: visszahívták, hogy ne legyen 320 HUF egy eur. de ha fogadnom kellene 1 millióba, hogy aláírják-e valaha a szerződést és vesznek is fel pénzt az imf-től, komolyan nem tudom, hogy az "aláírják" vagy a "soha nem irják alá" verzóra tenném a pénzt.

Squid 2012.10.26. 19:51:48

Jajj annyira röhögök...

Aszondja itt valamelyik Vikiklón, hogy meg kell nézni mennyien voltak a Kossuth téren, és mennyien a Millán. No itt könnyeztem be a röhögéstől bakker! A millán a BM szerint volt 20k ember amit simán lehet szorozni minimum 2vel ha nem többel, a békemeneten volt 140k aminek alsóhangon 20-30%-a kamu.

A különbség az, hogy a Millára nem vitték az ország minden pontjáról ingyen buszokkal az embereket kedves Fidesz melldöngetők!!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.26. 19:54:05

A fiúk mai árfolyamhintáján a cégem nyert 712000 Ft-ot.

Köszönöm Viktor, Köszönöm Gyuri!!!

2012.10.26. 19:54:07

@Gábor a Jobbszélső:

"Mi szükség volt azért felvenni, hogy minimális kamatra német bankokban álljon??? Bocs, nem az országnak volt rá szüksége, hanem azoknak a bankoknak, akiktől felvettük 7% körüli kamatra."

Bebizonyítom neked, hogy jó hitelt felvenni!

Most van kb. 11.000 mrd adósságunk Ft-ban.
Felveszünk ugyan ennyi eurót az IMF-től. Legyen ez kb. 40. mrd euró.
A nemzeti bankban beváltjuk jó magyar Ft-ra.
A nemzeti bank tartaléka 75 mrd euróra nőtt.
Visszavesszük a Ft alapú papírjainkat, kinullázzuk a 11.000 mrd államadósságot.
Az MNB tartalékából visszafizetjük az IMF hitel -t és még mindig maradt legalább 30 mrd euró ott.

Végeredmény: Az IMF hitelből csökkentettük kb. 50%-kal az államadósságot!
;)))))

2012.10.26. 19:56:03

@Mayday:

Inkább abban gondolkozz, ha nem állapodunk meg az IMF-fel, akkor vissza megy-e a Ft 320-ra?

mirigy187 2012.10.26. 19:56:22

@Mayday: Nekem kártyás mobilom van havonta egyszer töltöm. Valószínű hogy sokan inkább kártyások mintsem előfizetők. Mivel mobilokat hitelből is lehet venni, nem beszélve a régi ügyfelek 0 ft-ért is megkapják a mobilokat. Különben meg a mobil előfizetők száma elkezdett csökkenni. Az hogy sok embert látsz hétvégenként nem azt jelenti, hogy szórják a pénzt. Nálunk van vagy 4 bevásárló központ. Abból egynek megy úgymond jól de ott is sorra zárnak be az üzletek a többeikről nem beszélek mert ott hétvégén is pangás van. Az egyik nemrég épült de csak felét tudták bérbe adni annyira nem megy az embereknek.

Hertelendi 2012.10.26. 19:56:26

@Mayday: Te tényleg elmebeteg vagy! Az a pénz, amit a bevásárlóközpontokban elköltenek a zemberek, az nem az állam pénze...legalábbis egy darabig...

mirigy187 2012.10.26. 20:01:57

@MikeBoy: Kérdés, hogy ehhez a tarnzakcióhoz az EKB mit fogna szólni :)

Shopping 2012.10.26. 20:04:15

@Mayday: Látom páran már megcáfolták az állításaid...
Látom nem a Közgázon végeztél.
Az államnak nincs pénze, hogy fenntartsa a működést.
( kórház, iskola, BKV, MÁV, közalkalmazottak fizetése).
Soroljam tovább?

Ettől független, hogy az állampolgároknak van-e pénzük. Nekik nem kell fenntartani a fent említett intézményeket.
Szerintem olvass utána az állam működésének, azután beszélgessünk.

Egy dolgot javaslok.
NE csak egy forrásból szerezd be az információt!
Ha látsz egy hírt, olvass utána amerikai, angol, nemet, és orosz hirportálokon is!!!!

2012.10.26. 20:07:40

@mirigy187:

Majd meglátjuk, ha Simor megy.... ;)
Ajánlom a Ft-ot shortra!

Wendég 2012.10.26. 20:08:27

Bajnai és Gyurcsány adósságait fizeti az ország

Az Együtt 2014 néven a Millával és a Szolidaritással választói mozgalmat létrehozó Bajnai Gordonról és Gyurcsány Ferencről is beszélt Volonté. „Ezek az emberek nyilvánvalóan ismertek pénzügyi körök előtt is” – mondta, hozzátéve, dacára kudarcos kormányzásuknak, lehet, hogy ezeknek a politikusoknak a regnálása alatt egy-két pénzügyi hatalmasságnak talán megnőttek a sikerei. „Amikor lehetett volna azért tenni, hogy a magyar gazdaság ne rossz állapotban nézzen szembe a válsággal, a fent nevezett két úr valóban tehetett volna valamit, de nem tett semmit ez ellen, hanem elherdálta a pénzt. Most pedig nemcsak a spekuláció miatt kell a magyaroknak fizetni, hanem azokat az adósságokat is törleszteni kell, amelyeket e két miniszterelnök regnálása alatt gyűjtött be az ország

Mayday 2012.10.26. 20:13:13

@mirigy187: a kártyás telefonokon kb többet keres a szolgáltató mint az előfizetéses verzión....
@Shopping: az államnak nincs pénze? lássuk csak... 9 mrd a kósa stadionjára, 580 mrd a metróra (jó, tudom, fele kölcsön), X mrd díszterekre, parkokra, 10-15 mrd focira, soksok mrd arra a BKV-re és mávra, amit régesrég be kellett volna zárni és nulláról megcsinálni rendesen...

van itt pénz dögivel, csak épp értelmesen kellene elkölteni...

@MikeBoy: igen, vissza, mindenféle gazdasági alap nélkül, ui bármennyire is fáj, a ktgvetési hiányunk benne van a legkevesebb 15-ben az EU országok közül...

2012.10.26. 20:16:48

@Mayday:

"igen, vissza, mindenféle gazdasági alap nélkül, ui bármennyire is fáj, a ktgvetési hiányunk benne van a legkevesebb 15-ben az EU országok közül... "

Ez az állítás arra az egyébként triviálisan értelmetlen elképzeléseden alapul, hogy a költségvetési hiány és a Ft árfolyama közt függvényszerű kapcsolat van.
Ami triviálisan nem igaz.

Hertelendi 2012.10.26. 20:17:16

@Wendég: Jegyzeted annyit se ér, hogy a cáfolásával foglalkozzak....

mirigy187 2012.10.26. 20:19:11

@Mayday: Ok igaz. De ugyanakkor én a kártyással többet spórolok igaz nekem nem kell állandóan telefonálnom. Ott van a net meg a skype ha valamit bő lére akarok ereszteni :)

Mayday 2012.10.26. 20:20:35

@Shopping: a hirportáljaid:
az amerikaik kb azt se tudják hol van magyarország, még egy rendes európa térképet se tudnak rajzolni... szted 10 ezer km-ről mennyi fogalma van róla hogy mi megy?

angolok (nagybritek): amerika csatlósai európa ellenében, ld a csak nekik járó mezőgazd támogatást, amiről nem hajlandók lemondani

eleve ez a két banda... fura hogy az elemzőházaik mindig akkor mondanak vmi rosszat, mikor fellendülnének a dolgok, bezzeg a saját házuk táján minden szuper... különsen a nagybritek 7%-os ktgvetési hiánya

német: csomóan pozitivan elfogultak velünk szemben

ezek a hirportálok átvesznek hireket innen-onnan, pletykákat, de messziről nagyon könnyű ám okosnak lenni, tessék neki idejönni és beköltözni mondjuk a mátra feletti egyik településre és onnan okoskodni...

oroszokrol nem tudok nyilatkozni

mirigy187 2012.10.26. 20:20:54

@Wendég: Ugye tudod, hogy 2008-ban is támadták a spekulánsok a forintot? Szóval nemcsak orbánék kiváltsága volt a spekulánsok inváziója. Csak persze az emlékezet rövid :)

mirigy187 2012.10.26. 20:22:45

@Mayday: Gondolom akkor is ezt írtad az amcsikról amikor fletót parodizálták ki 2006-ban. Annyira nem tudják, hogy hol vagyunk :) Ne beszélj már hülyeségeket. A wall street journalban mind hülyék dolgoznak gondolom :)

Mayday 2012.10.26. 20:23:07

@MikeBoy: nem mondtam ilyet. a ft árfolyama akkor megy fel, ha elkezdik terjeszteni, hogy a magyar gazdaság igy meg úgy a csőd szélén van , holott a makro mutatóink - pl. a ktgvetési hiány , államházt hiány, infláció és a többi - nagyon jól mutatják, hogy ez messze nem igaz.
ebből emeltem ki azt, amire az eu meg az imf is izgul, de ha szeretnéd, csinálhatjuk ilyen szájbarágósan is.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 20:24:59

@Hertelendi: nem beteg ez a MAyday, csak jo kommunista. Megtanulta a lecket, hogy az emberek penze tulajdonkepp az allame:)

Mayday 2012.10.26. 20:25:50

@mirigy187: igen, pontosan ezt. nincsenek pártpreferenciáim. nem hülyék dolgoznak, de az igazságnál sokkal fontosabb a saját gazd. érdekük, ld. pl hogy a lehman papírjaira még a csőd előtt 15 nappal is vételi ajánlást adtak ki. vagy hogy 2008-ban kijelentették hogy az ÖSSZES közép eur ország csődközeli helyzetben van, aznap úgy 3%-ot romlott 5 ország fizetőeszköze... hány közép eur ország ment csődbe azóta ?
naugye.

mirigy187 2012.10.26. 20:25:58

@Mayday: Szóval a nagyon jó mutatók miatt kell 1000 milliárdos megszorítás :)

Mayday 2012.10.26. 20:27:50

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: azt irta valaki hogy "nincs pénzünk". nem azt hogy a ktgvetés bajban van.

nézegesd kicsit a yahoo, google finance adatait és nézd meg hogy nálunk mennyivel rosszabb helyzetben lévő országokat mennyire nem zrikálnak, ld portugália, görögország...

Mayday 2012.10.26. 20:28:59

@mirigy187: nem. azért kell mert az imfnek meg az eunak szentírás a 3%-os ktgvetési hiány, ami mondjuk az EU tagállamok harmadára igaz perpillanat, de lehet még annyira sem, bezzeg rajtunk le kell verni. hát tudod mikor...

mirigy187 2012.10.26. 20:32:16

@Mayday: Mivel orbán bevallása szerint is mindent másképp csinálunk mint mások ezért nem bíznak a kormányban és főleg a szavahihetőségében. Viszont ha beléptünk akkor meg kell felelni a kritériumoknak. Ne gyere a görögökkel meg az olaszokkal mert ellenünk lassan 10 éve folyik túldeficit eljárás. Köszönhetjük az előző és a mostani kormánynak, hogy már nem bíznak bennünk

2012.10.26. 20:36:09

@Mayday:

Nem csinálhatjuk szájbarágósan! Sajnos sehogyan nem csinálhatjuk.
Egyrészt azért, mert triviálisan látszik, hogy nincsenek meg az alapjaid.
A másik azért, mert az első bejegyzésedben nem hivatkoztál makromutatókra általánosan, csakis egyre azok közül a hiányra! Ami egy amatőr semmi megjegyzés volt így.
A másik probléma, hogy a "makromutatók általában" hiába jobb hivatkozás, mint a egyedül a hiány, még itt sincs meg a függvényszerű kapcsolat.
A harmadik pedig, hogy sajnos a makromutatóink még csak nem nem is jók természetesen.
Tudod eléggé gázos úgy gondolkodni, hogy a Mayday nevű egyén jobban tudja a piaccal szemben, hogy mennyit ér a Ft, hisz ő úgy gondolja, hogy a gazdaságunk ok és jó pályán halad. Bezzeg a piac meg tök idióta. Ezen kicsit gondolkozz el!

Mellékesen jegyzem meg, hogy a "csőd szélén" megjegyzés totál értelmetlen itt, nem erről van szó.

Mayday 2012.10.26. 20:36:12

@mirigy187: akkor kicsit emlékezz. 2010-re az mszp vmi 4% körüli hiányt vállalt. mikor a fidesz nyert, megpróbálkoztak azzal, hogy esetleg 5-7% is lehet a 2010-es hiány, erre brusszel leb*ta oket, mint a pengos malacot, aztan mar nem volt nagyon valasztas.

a görögök konkrétan MEGHAMISÍTOTTÁK a ktgvetési adatokat, csak ezért nem folyik ellenük az eljárás, meg van még pár ország, aki ellen nyugodtan folyhatna, de érdekes módon nem folyik. a görögök ellen még most sem folyik, se a britek ellen, akiknek elég csak 2015-re megint 3% alá menni (tehát min 4 évig lesznek felette).

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 20:37:23

@Mayday: Kis komenyik, eszed neked is mint a szilvasgombocnak.
A gorog peldad kb. olyan, mint amikor megmagyarazod a fejfajosnak, hogy azert faj a feje, mert epp most vett be aszpirint. Nem hoinnem, hogy szellentesnyi elkepzelesed is van egyaltalan az imf gorog feltetelekrol..
Lehet fikazni az EU-t, csakhogy tagok vagyunk. Az a retorika, hogy kint tartom a 4 markom a penzert itthon meg belesz@rok nem mukodik. Az, hogy neked vagy a vezerednek vmi nem tetszik, akkor is EU tagok vagyunk semmifele nem tetszes nem legitimalhat olyan dontest ami szembe megy az unios joggal. HA nem tetszik, lehet nepszavazast kezdemenyezni. De a magadfajtanak raznak kettot a kolompon es jovan.
Hollandia:Gondolom jartal arra fel delutant csereudulni. Feltetelezem, hogy akkor nem tudod, hogy Hollandia kiegyensulyozott idojarassal rendelkezik, nagyjabol az ev 90%-ban 16-24C a homerseklet. Tehat nagyon felesleges passzivhazazni. A pazarlasos ostobasagod, megint csak betudhato annak, hogy valszeg Magyarorszag athuzva tablat nem nagyon latsz. A holand europa egyik legnagyobb fillerb@szo nepe, az aki kifizetteti veled a vacsora reszkoltseget ha meghiv. Tudod mit jelent az angol szlengben a "go Dutch"? NA nezz utana.
De elobb tepj vissza az altalanos iskolai padba, szamolni megtanulni. Utana johetnek a komolyabb feladvanyok, pl. kulonbseget tenni az allamhaztartas es az emberek haztartasa kozott.

Mayday 2012.10.26. 20:41:29

@MikeBoy: nem mondtam hogy tudom hogy mennyit ér a HUF az euroval szemben, csak azt, hogy a gyenge árfolyamra indokként felhozott adatok alapján soksok ország valutájának sokkal rosszabbul kellene állnia.
természetesen nem is lehet fv szerű kapcsolat az árfolyam és bármi más között egy olyan ország esetében, akinek a költségvetése mondjuk a mercedes gyárral mérhető össze, hiszen nagyon sok mindenkinek van annyi pénze hogy egy hét alatt eltolja mondjuk 50 forinttal bármerre az eur/huf árfolyamot.
lehet hogy gázos igy gondolkodni, és még akár el is fogadom hogy szerinted nem értek semmihez, ennek ellenére már 2008 nyarán azzal érveltem, hogy a CHF 5 éven belül eléri a 250 forintos árfolyamot...

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 20:42:23

@Mayday: Ember, mit nezegessek? Gorog, Portugal, apanyol, EUR zona. Mo, mi? Gazdasagi porsenes, stagflacioval. Kit erdekel, ha pillanatnyilag es atmenetileg, nem tendencialisan es nem fentarthatoan jobbak a szamok? Mikozben latni, hogy stagflacio van? Es teljesen kiszamithatatlan, nonszensz emberek a vezetesben?

Mayday 2012.10.26. 20:47:40

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek:
iszonyat hulyeségket beszélsz.
először is itt az amszterdami éghajlat: amsterdamguru.com/amsterdam_weather.html , a 16 fokot mondjuk úgy május és október között éri el a maximum, asszem ezzel a passzivházas részét le is zárhatjuk, különösen, mert amikor ott voltam 2 éve, be voltak fagyva a városban a csatornák annyira, hogy járni lehetett rajtuk, nem 2 nap alatt fagytak be ennyire.
a görögöket se sikerült felfognod uh még egyszer: fejenként 10000 EUR-al segitik ki őket az 5-10 hazudozás jutalmaként ahelyett hogy elzavarták volna a francba az egész bandát... ehelyett 12 millió ember frusztrál másik 200 milliót kb.
hollandiában voltam, nem is egyszer, vannak fogalmaim róla hogy mennek arra a dolgok.

Mayday 2012.10.26. 20:50:28

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: igy van, pontosan ez van. MINDENHOL, amit leirtál, mégis csak minket állitanak hetente a szőnyeg szélére. nekem ezzel van bajom.

2012.10.26. 20:51:42

@Mayday:

"ennek ellenére már 2008 nyarán azzal érveltem, hogy a CHF 5 éven belül eléri a 250 forintos árfolyamot... "

Ez két dolgot jelenthet:
A, milliárdos vagy
B, tippeltél a semmibe és bejött

Amikor 10-ből 7 ilyen tipped bejön, akkor visszatérünk erre.....

Szeretném felhívni a figyelmed, hogy nem, írtam azt, hogy nem értesz semmihez. Intelligens vitában nem forgatjuk ki a másik szavait.

Viszont makroökonómiai ismereteidre nem alapozhatsz komoly kijelentéseket.

Sem az EU, sem az IMF, sem a piac nem hülye.
Magyarország nevezzük "csesztetésének" biztosan vannak politikai okai is. De sajnos a legfőbb oka az, hogy nem vagyunk tartható és pozitív gazdasági pályán.

PokerPeti 2012.10.26. 20:51:50

Végül is ha lerázzuk is IMF-et,meg az EU-t, vissza lehet vonni az általuk kért megszorító csomagot. Hallelúja!

Bár ha nem kell a lóvé, akkor a kedvükért (az ellenség kedvéért) miért is kellett megszorítani?

Hertelendi 2012.10.26. 20:57:48

@Mayday: "hollandiában voltam, nem is egyszer, vannak fogalmaim róla hogy mennek arra a dolgok."

Igen, ez érv a javából. Ezzel nem is lehet vitatkozni! Ezt akár szijgyártópeti is mondhatta volna...

Mayday 2012.10.26. 20:59:26

@MikeBoy: 10ből 7 ?
hirtelen 3 jut eszembe az elmúlt 2 évből...

1. mtelekom részvényen 3 hónap alatt 36%
2. otp-n hosszú távon évi 20%, de volt hogy egy hét alatt 6%
3. 295 ös EURnál azt mondtam, h a 320 sem lepne meg

abban igazad van, h egyikük sem hülye. viszont. csak és kizárólag magának akar jót, bármi áron.
pl most rettentően rinyálnak hogy szegény távközlési cégeknek hogy fáj a telekom adó.
de abban az évben, mikor a matáv adta a deutsche telekom nyereségének a 40%-t HATODA akkora népességből, nem volt rinyálás... meg azért sincs, hogy lengyelországban mondjuk a bankok úgy adnak chf hitelt hogy ugyanakkora futamidőre és összegre kb 15%-al kisebb a havi részlet...
ilyenkor holvan a sok igazság harcosa ott brüsszelben ?

Mayday 2012.10.26. 21:01:46

@Hertelendi: nem hiszem hogy kellene érveket felhozni, amikor a vitapartner európa alapvető éghajlati tényezőivel sincs tisztában..., mitől lenne a többi mondata megalapozott?
egyébként meg lehet h fillérbaszó banda ők is, de mondjuk a media marktban levo tomeg alapjan nem ugy tunt, mintha nagyon sporolnanak...

Squid 2012.10.26. 21:21:23

@Mayday: "pl most rettentően rinyálnak hogy szegény távközlési cégeknek hogy fáj a telekom adó.
de abban az évben, mikor a matáv adta a deutsche telekom nyereségének a 40%-t HATODA akkora népességből, nem volt rinyálás..."

Tudod, tipikus az a fajta Fidesz megmondóember vagy aki csak pro-t vesz észre a dolgokból és e kontra véletlenül lemarad.

A Matáv 70-es évek óta toldozott foldozott itt ott üvegszálas gerinc és access hálózatát cserélték le, a legmodernebb üvegszálas gerinc és access hálózatra tokkal vonóval. Tudod ez olyan méretű tőkebefektetés amire Magyarországon belülről semmilyen piaci vagy állami entitás nem lett volna képes. Ezt szép csöndesen elfelejted, hogy ne is emlegessem a Westel 450-es hálózatának GSM,3G,LTE fejlesztését és üzemeltetését is.

Gondolom a te olvasatodban ezt pusziért kellett volna csinálni, és nem belőni a törvényileg legálisan elérhető nyereséget ugye?

Tudod ha annyira fájna a magyar államnak a GSM cégek pofátlan kartellezése akkor a NMHH simán szabályozhatná jobban, esetleg letörhetné a kartellt és az "extraprofitot". Tippelj egyet miért nem teszi aranyapa??

Ugyanez vonatkozik a bankok "extraprofitjára", a törvényi határokig mennek el minden esetben, nem tovább!! Mi akadályozza meg a PSZAF-t vagy Gyuribát, hogy keményebben szabályozza az elérhető marzsot? JA! Hogy akkor a lakossági hitelek 70%-át szolgáltató OTP is szarban lenne az más, akkor ugye inkább "bankadózunk" és "tranzakcióadózunk" igaz, mert azt aztán kurvára a bankok fizetik.

Nem mindenki hülye itt, már túl vagyunk pár hozzád hasonló újbeszél/újgondol jómunkásemberen, nyomjad csak had szedjünk szét téged is!

Hertelendi 2012.10.26. 21:25:18

@Mayday: Figyelj! Nincs gondom az érveiddel. A gondom azzal van, hogy ma te viszed a prímet...Lehet, hogy tegnap is te voltál, csak más néven...pl. Tromf. Tehát be vagytok osztva, hogy ki legyen itt velünk. De nem értem, hogy miért. Én nem tudlak meggyőzni téged, és viszont. Csak bosszantjuk egymást! Akkor meg miért? Tényleg senkit nem szeretnék megbántani, de némelyik hozzászólás kritikán aluli.

dekol84 2012.10.26. 21:51:29

@Balibgeczyk: Ez egy photoshopolt kép, te kretén! A köpcös köcsögről viszont ezrével vannak képek, amin egyszerűen csak azt a fasz fejét mutatják, retus nélkül, és úgy is sugárzik róla a cinizmus, az arrogancia (amivel téged, a seggnyalóját is leszarja nagy ívben), a beteges hatalomvágy és az igen előrehaladott elmeháborodottság! Hogy fosna sünt az az idióta barom!

Mayday 2012.10.26. 21:58:38

@Squid: "A Matáv 70-es évek óta toldozott foldozott itt ott üvegszálas gerinc és access hálózatát cserélték le, a legmodernebb üvegszálas gerinc és access hálózatra tokkal vonóval." - ez igy hülyeség, a németországban felujitas miatt kidobott cuccokat épitették be ide, mit gondolsz miért volt csak töredéke a magyar sávszél a németnek ?

Az otp 70%-a erős túlzás, másrészt mivel végtelen számú könyvelési trükk van az itt keletkezett bevételek utáni adónemfizetés elérésére, szivesen megnézném a valódi adóterhelési arányt a külföldi bankoknál.

senki nem mondta h a bankok fizetik meg az adót, de az sokat elmond, hogy egy sima hitel futamidő tárgyalásnál sarokba tudtam szoritani az ügyintézőt a chf árfolyamra vonatkozó tényszerű tévedései miatt...
és mivel a kedvenc eu szerint szabad piac van, nem nagyon lehet a bankokat korlátozni pl a hitelek kamatainak tekintetében, igy aztán emelik is amig csak lehet.
és ha úgyis a lakosság fizeti meg a bank/telekom stb adókat (egyébként tényleg),akkor brüsszel minek is pofázik bele?

@Hertelendi: nem én voltam tegnap, igen ritkán irok ilyen helyekre pont azért, mert a számszerű érvek kb senkit nem érdekelnek, csak megy a fröcsögés, ld most is megkaptam h komenista vagyok vagy mi, pedig nálam jobban kevesebben utálják a bármelyik magyar pártot.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 22:03:31

@Mayday: Gyapotarcu, mondom 90%! Igen kb. 2-3 evente 2-3 hetre elofordul, hogy befagy Amsterdam. Itt lakom a holland hatartol kb. 50km-re, ne okoskodj.
Gorog pelda tovabbra is all..

Mayday 2012.10.26. 22:08:13

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: mondjál már egy városnevet és kapjuk elő a wetteronline.de -ről az elmúlt egy év maximum hőmérsékleteit, hogy hányszor volt 16 fok felett.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 22:08:39

@Mayday: "a németországban felujitas miatt kidobott cuccokat épitették be ide, mit gondolsz miért volt csak töredéke a magyar sávszél a németnek ? "
Total gyop, hozzanemerto, agymosott velemeny! Es mielott megint nekiallsz a propagandat tolni, mernok vagyok, pontosan tudom mit rak be a DT ott es itt es milyen a mobil halozat.
Nemetorszagban kezet csokolnal egy olyan mobil halozatert, mint ami Mo.-on van.
Nem mellesleg a tavkozlesi szolgaltatok kokemenyen fizetnek a licensekert. Szerintem a frekvenciagazdalkodas mit jelent? Tudod hany csilliot tett le az asztalra a 3 mobilszolgaltato a kulonbozo frekikert?
Agyhalott fityisznyik. Ilyeneknek kivanom, hogy hulljon a fergese. ZArja be az orszag a kapuit, oszt maradj otthon turulmadarat a nyereg alatt puhitani. Az valo nektek.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 22:09:33

@Mayday: Ne okoskodj atlagolt gorbekbol nekem. Mondom megegyszer, 90%..

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 22:18:53

@Mayday: Na akkor 80%, nem 90%:) Huha, kocsog EU passzivhazazni akar:)

Mayday 2012.10.26. 22:20:49

@Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek: hat, min 5 honap van a 12 bol, amikor nincs 16 fok. ez nekem nem 80%, egyébként szeged éghajlata is hasonlo, mégis kell ide passzivház :

www-de-3.wetteronline.de/cgi-bin/klibild?BKM=Ungarn/Szeged&WMO=12982&ZEITRAUM=48&ZEIT=25102012&ART=MAX&LANG=de&1351282830&ZUGRIFF=____&MD5=

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.26. 22:27:46

@Mayday: Na ha mar ennyire nezed Dusseldorfot es fotelokoskodsz, akkor elarulom, hogy az elmult kb. 25-30 evben nem volt ennyire hideg nyar Nemetorszag ezen reszen, ENY, mint 2012. Min. 10fokkal atlag alatt, de inkabb tobbel. Julius kozepen tobb helyen futottek napokig. 12fok napi maximumokkal, mikozben Mo.-on 40fokos hosegrekord volt.
Csak, hogy tudd azt az informaciot, amit fotelbol MO.-on nem erezhetsz es nem latszik az abran.
De csak, hogy tudd, a 2011 is extrem hideg volt, bar kevesbe. A normalis a 2010 volt utoljara ezen a kornyeken.
Ettol meg kocsog az EU ugye?:)

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.10.26. 22:32:44

Siklóson adós, de a Fideszt támogatja a simlis fideszes!

A Fidesznek 2011-ben a tagdíjakból több mint százmilliós, az állami támogatással együtt egymilliárdot is meghaladó bevétele volt. Magánszemélyek, politikusoktól, önkormányzatok és cégek adományaiból további 46 millió forint érkezett.
Deutsch Tamás egymillióval támogatta pártját, a legnagyobb összeget, hárommillió forintot azonban az a siklósi Kalmár László fizette be a Fidesz kasszájába, akit most adótartozásai miatt támad a városi ellenzék.

Ilyenek vagytok, szarházi fideszesek, de szorul a hurok!

talpi 2012.10.26. 23:45:12

@KG2000: de tedd hozzá a németek azért utálják, mert magasan a legtöbbet nettó befizetők.

Turo Rudi - ElelmiszerIpari Hulladek 2012.10.27. 01:30:31

@talpi: A nemetek nem utaljak az EU-t. KG2000 az mno nemet kiadvanyaibol tajekozodik. Egyaltalan nem EU ellenesek. NAgyon is tisztaban vannak azzal, ha kitolnak penzeket a periferiara, abol a nemet cegek nagyon komolyan profitalnak. Amikor a tamogatasokat mas orszagok elkoltik ..
Nem mellesleg egy teljesen export orientalt gazdasag, a cegeknek nagyon komoly elony a kozos penz.
Amit utalnak az a felelotlen emberi magatartas, a fegyelmezetlenseg. A tulkoltekezes etc.. Ergo, elobb utobb ugyis meglesz a 2 sebesseges EU. Es akkor orulhetnek a fityesznyikek, mert Mo. a kispadon a lesz.:) Aztan majd rajonnek..

Szúrófény 2012.10.27. 05:45:57

@doggfather: Hazugságok lejárati ideje: Kommunizmus 80év. Felszabadúlás 11év. Szocializmus 45 év! Rendszerváltás? Függőben!

Régi Péter 2012.10.27. 08:44:59

@Knorr: Betétesek pénzének Orbán általi elvétele a falusi maszop szavazó 55 éves kádárista pedagógusnők kedvelt szorongásfokoója, gratulálok! Mi köze a bankbetétnek a nyugdíjjárulékhoz? Az egyik arról szól, hogy beteszem a pénzem a bankba és kapok rá kamatot, a másik meg arról, hogy egy jelképes, szerény összeg befizetéséért öreg koromban majd valaki eltart - vagyis többet kapok vissza, mint amit befizettem. Fizikailag lehetetlen, hogy ezt egy magán cég ki tudja vitelezni, még jó, hogy az államnak kell fölvállalni ezt a feladatot.

Régi Péter 2012.10.27. 08:48:21

@fvipera: Köszönöm az erőfeszítéseidet, kb. annyira volt meggyőző, mint amikor a Pravda megírta a nyolcvanas években, hogy azért kellett a SZU-nak bevonulnia Afganisztánba hogy ott is terjesszék a nagyszerű szocializmust. Komolyra fordítva: más közgazdász mást mond: azért magas az alapkamat, hogy a külföldi betétesek nagyobbat tudjanak szakítani.

Régi Péter 2012.10.27. 08:51:37

@balage_81 reloaded: Biztos viccelsz, hiszen a ti hitvilágotokban fúj méh a hideg szél is a Zorbán segglukából. A kis bajnaitól a magam részéről nem fosok, max 3 hónapig lehet majd hatalmon, amikor az őt támogató szellemi fogyatékos kommunisták (TGM, Szolidaritás, Milla) majd leesik, hogy a Zorbánnál 3x durvább megszorításokat tol a baloldal törzsszavazóira (nyuggerek, segílyesek, közalkalmazottak).

fvipera 2012.10.27. 09:05:01

@Régi Péter: külföldi betétesek érdekében magas az alapkamat Magyarországon? szopatnak téged ezek a közgazdászok.

laci0011 2012.10.27. 11:23:15

@mikka: Hitvitákra nem kéne időt pazarolni,amikor rendszerhiba van.Kevesebb adó,kevesebb állam,a kicsiket erősítő választási rend kell.Több szem többet lát alapon.

mizrolist 2012.10.27. 12:52:47

@Mayday: a magyar sávszél speciel az egyik legjobb Európában a vezetékes net területén, a sebességet és az árat nézve is. A mobilnettel szarul állunk, mert ahhoz fejleszteni kéne, csak a szükséges forrásokat épp elvonták telekomadó címén.

Az EU azért szívatja a kormányt a költségvetéssel, mert vállaltak valamit, amit nem nagyon tudnak tartani. A többi tagállamot is szívatják, ha ez nem sikerül. A különbség annyi, hogy Magyarország 8 éve nem nagyon tartja, amit vállalt, és elfogyott a türelem.
Igen, a görögök meg hazudtak az adataikról - de akárhogy is olvasom a híreket, meg is kapják ezért a lófaszt a seggükbe, mert egy hónap múlva csődbe mennek, ha addigra nem tudnak hihető gazdasági programmal előállni (eddig nem tudtak, és ezért június óta nem kapják meg a korábban kialkudott hitelük következő részletét).

A forint és a cds-árfolyamhoz meg szerintem több köze van annak, hogy mennyire hiteles és stabil a magyar gazdaságpolitika. Semennyire. Például 2011-ben 50 alkalommal változtak az adószabályok. Te stabilnak nevezel egy adórendszert, ha hetente módosítják?

Squid 2012.10.27. 14:25:21

@Mayday: "A Matáv 70-es évek óta toldozott foldozott itt ott üvegszálas gerinc és access hálózatát cserélték le, a legmodernebb üvegszálas gerinc és access hálózatra tokkal vonóval." - ez igy hülyeség, a németországban felujitas miatt kidobott cuccokat épitették be ide, mit gondolsz miért volt csak töredéke a magyar sávszél a németnek ?

Az otp 70%-a erős túlzás, másrészt mivel végtelen számú könyvelési trükk van az itt keletkezett bevételek utáni adónemfizetés elérésére, szivesen megnézném a valódi adóterhelési arányt a külföldi bankoknál."

Jajj de tudtam... No kezdjük az elején!

Amire te gondolsz az az ISDN cucc volt anno, amit valóban áthoztak Németországból, leváltandó az analóg elavult technikát digitálisra míg kiépítik az üveg hálózatot. A Matáv+DT együttműködés 20 éve kezdődött és azóta a németek kifizettek egy vezetékes telco koncessziós díjat és egy GSM licencet amik már magukban milliárdos tételek.

Emellett gründoltak egy komplett üvegszálas gerinchálózatot a koncessziós területeiken és ugyanezt megtették access szinten. Ez nem kevés pénz, már csak ha utánanézel mennyibe kerül 1km üveg fektetése, és akkor nem is beszéltünk a folyamatos bővítésről, sem a számlázási rendszerekről, sem a core hardware folyamatos fejlesztéséről, hogy a teremtett munkahelyekről és szolgáltatásokról már szót se ejtsek.

Erre jön rá a T-Mobile a saját kis koncessziós díjával és a non stop fejlesztéssel 2g->3g->LTE technológiák terén.. Munkahelyekről és a többiről már nem is beszélek, mert fölösleges mivel olyan embereket akarsz kioktatni akik jobban értenek hozzá/ez a végzettségük...

A "töredék sávszél" baromságodra reagálva, megkérdezném, hogy mire gondolsz pontosan? (költői kérdés) Csak tájékoztatásul itt van némi háttéranyag, hogy okosodjál és ne sütögess baromságokat amikel 3 kommenten belül leégsz mint a reichstag: itcafe.hu/dl/cnt/2011-08/75793/hungarybroadband.jpg

Itt a cikk is.. égjél szépen: itcafe.hu/hir/akamai_internet_2011_elso_negyedev.html

:D

A bankos baromságodra nem tudok mit mondani, a bankok tőkét hoznak ide (ahol legendásan alacsony az országon belüli tőke mértéke) és fektetik be, törvényi szabályzás szerint. Addig mennek amíg a törvények és a PSZAF engedi őket, ennek semmi köze az EU rendelkezésekhez. Ha a magyar politikusokat valaha is zavarta volna a bankrendszer extraprofija vagy a CHF stb alapú hitelezés vagy bármi ilyesmi, akkor szépen törvényileg leszabályozták volna. Ebbe az EU NEM szólhatott volna bele egy másodpercre sem, ezt mindketten tudjuk, neked nem a bankokkal vagy a telcokkal van bajod aranyapa, hanem a kapitalizmussal!!! Szarügy!!

Zárásként a "brüsszel miért pofázik bele" aranyköpésed mindent elmond rólad és a korlátolt gondolkodásodról.. Azért "pofáznak bele" mert a magyar gazdaság stagflációba süllyesztése árán tudják/tudták tartani az éves deficit célszámokat! Semmilyen strukturális vagy rendszerszintű változást nem eszközölnek a gazdaságban, csupán egyszeri bevételekkel (MNYP) és extra adókkal növelik az államháztartás bevételét, míg a költségvetési hiányt termelő okok közül nem oldanak meg semmit.

A kulcsszó amiért brüsszel "pofázik" a FENNTARTHATÓSÁG, ezt jó lenne ha te és a többi véresszájú is az eszébe vésné, a MNYP pénz elfogytával és a stagflációba taszított gazdasággal NEM FENNTARTHATÓ a költségvetés vállalt stabilitáshoz vezető pályája már rövid távon SEM. Fogjátok fel, hogy brüsszel "belepofázása" az általunk vállalt számok elérése érdekében van, ezek a számok vezetnek egy normális gazdasági pálya és az euro felé ami ÉRDEKE ennek az országnak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.27. 14:52:19

@Mayday:

Én a MATÁVnál dolgoztam, mikor jött a DT.

A DT-nek köszönheted, hogy ma már mindenhol digitális központ van. Nélkülük még mindig a 7a/2 meg az ARF lenne a menő.

Olyan mértékű volt a hálózatfejlesztés, hogy a hálózati topológiát hetente kellett újratanulni.
süti beállítások módosítása