HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Szorul a hurok

2012.07.12. 12:11 Poldi bá

Most, hogy készen áll a nagy mű, elvileg csak hátra kellene dőlni és élvezni a jól végzett munka gyümölcsét. Hatalom bebetonozva, embereink mind a helyükön, gazdasági csatornák a megfelelő kacskaringók beiktatásával tökéletesen működnek. A közszolgálati média tenyérből eszik, a szélsőjobb vitorlájából a szél kifogva (hiszen részben az ő programjuk valósul meg), minden más ellenzéki erő próbálkozása szánalmas vagdalkozásnak tűnik - különösen a parlamenti ülésteremből nézve, ahol a "darab-darab" különbség azt a látszatot kelti, hogy a kormányerők ma is ugyanazt a támogatottságot élvezik, mint két évvel ezelőtt.
De jaj, közben az egész rendszer recseg-ropog. Nem jönnek a várt eredmények, egyre nehezebb kivenni valami pozitívumot a tényadatokból, hogy azt fel lehessen mutatni mint Európa-szerte egyedülálló, sikeres unortodox megoldást.

És lassan itt vannak a "végrehajtók". Két éve folyamatosan alkalmazott trükkök ütnek egyre-másra vissza, az innen-onnan elvett pénzeket (amikről eleve tudták, hogy csak ideiglenesen einstandolhatók) kamatostul kell visszafizetni. A haladék-stratégia nem jött be, a válság nem akar múlni, a gazdasági növekedés nem oldja meg az időhúzással jegelni szánt problémákat.

Európa adminisztrációja ugyan nehézkes, de az idő telik, lassan beérnek mindazok az eljárások, amelyeket hazánkkal szemben elindítottak még akkor, amikor Matolcsyék a markukba röhögtek a fenyegetésekre: hol lesz már a magyar gazdaság akkor, amikorra itt minket valós szankciók fenyegetnek. Nos, lehet még az időt húzni, lehet EU-ellenes hangulatot szítani, de az óra egyre hangosabban ketyeg, egyre több oldalról érkezik be az a számla, amiről tudtuk, hogy egyszer majd ki kell fizetni. Egymásután jönnek majd a hazánkat elmarasztaló nemzetközi bírósági ítéletek - magánszemélyek esetében éppúgy, mint az uniós megállapodás megsértése ügyében.

Még "be sem estek" a tárgyalásra az IMF és az EU szakemberei, máris halljuk a jajgatást: Ó, de nagyon nem lesz ám ez egyszerű. Hát persze, mitől lenne az? Ha Varga Mihály lennék, már az első találkozáskor lesülne az arcomról a bőr mindazért, amit a magyar kormány művelt IMF-ügyben tavaly ősz óta. Ne legyen kétségünk: a tárgyalóasztalnál is rendesen benyújtják majd a számlát. Nem indulatból, csak úgy simán, hűvösen, a magyar kormány elmúlt két éves bizonyítványának tükrében.

Gazdasági mutatóink tragikus mivoltát nem is a folyó mérlegadatok mutatják igazán, hanem az, ami már látszik: Orbán Viktor a túlélés kedvéért felélte a jövőt. Gondoskodott arról, hogy a növekedést megalapozó hitelezés ellehetetlenüljön, épeszű tőkés Magyarországra ne hozzon vállalkozást, kapcsolatait viszont lehetőleg számolja fel, mert a jogrendszer bizonytalansága még a kevésbé óvatosakat is erre kényszeríti.

A regnáló hatalom a számára oly fontos "határontúlimagyarok" ügyében hibát hibára halmozott, sikerült elérnie azt, ami két éve lehetetlennek tűnt: egyáltalán nem biztos, hogy szavazás esetén többséget kapna a Fidesz a kizárólag külhoni magyarok voksaiból.

Lejáratta magát a legmagasabb szintű magyar vezetés (Dr. Schmitt szánalmas vergődése, Kövér László hamvpolitikai fellépése a romániai választási kampányban), a megerősített kormányzati kommunikáció felelősei pedig úgy viselkednek, mint elefánt a porcelánboltban: akkor szólalnak meg, amikor nagyon nem kéne, hallgatnak viszont, amikor muszáj lenne nyilatkozni.

És hiába van minden felelős pozícióban a Fidesz embere, ők most szembesülnek azzal, hogy milyen keretek között várnak tőlük teljesítményt. Meg azzal, hogy a politikai hűség nem minden, érteni is kellene kicsit az adott területhez, mert a "dolgok" valahogy nem akarnak úgy működni, ahogy kellene. És persze az a rohadt ellenzék (bár ezer sebtől vérzik), mindent kiszúr, egyre kellemetlenebb kérdéseket tesz fel, egyre kínosabb akciókkal szerzi meg a közfigyelmet. Hiába működik kézi vezérléssel a közmédia, az emberek már nem onnan tájékozódnak, vért kell izzadni, hogy legalább valamennyire "átjöjjön" a kormányzati mondanivaló. (Ha meg átjön, gyorsan kiderül, hogy jobb lett volna, ha nem...)

A fideszes káderek közérzete egyre rosszabb lesz, fel-felbukkan bennük az egzisztenciális félelem. Jól tudják ők, hogy a kétharmad birtokában vezérük miként rúgta fel a politikai váltógazdálkodás írott és íratlan szabályait, kezdik érezni, hogy körülbelül mire számíthatnak 2014 után. Nem lennék meglepve, ha sokak fejében az is felvetődne: bizony itt olyan korábbi vezetői döntések kriminalizálása van folyamatosan napirenden, amelyekhez képest ők - felsőbb utasításra - sokkal súlyosabb intézkedéseket hoznak, nap mint nap.

Így állunk tehát 2012 nyarán, s ebben a helyzetben Orbán Viktor bejelenti, hogy lemerültek az akkumulátorai, nem a szándékán múlik, hogy elmegy-e pihenni, muszáj neki.

Mi lesz így? - kérdezem én.


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

100 komment

Címkék: orbán viktor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 14:11:35

A kormányzó elit nem várja meg míg az ellenfél megszervezi magát.
Maga kovácsolja össze az egységfrontot.
Mária, segíts !

svega 2012.07.12. 14:12:36

Mi lesz így? - kérdezem én.
Semmi. Akinek egy csöpp esze és lehetősége van, az elhagyja a naszádot, mielőtt végleg elsüllyed, vagy a fémtolvaj norvégok ellopják azt is.
Sajnos 10 éve megszületett az az 500.000 norvég kisgyermek, akik 10 év múlva az ország gerincét adnák. Itt lesz nekünk egy derékhadnyi, nem tanult, nem dolgozó, a normákat nem betartó agresszív norvég kisebbség. Akkor itt az ország meg fog roppanni ennyi norvég segély-rendőrség-bíróság-börtön körben.
Aki tud, meneküljön.

lavór 2012.07.12. 14:13:27

"Hatalom bebetonozva, embereink mind a helyükön, gazdasági csatornák a megfelelő kacskaringók beiktatásával tökéletesen működnek. "

Na, betiltották a szabad választásokat? Na meg 2/3-ad sem lehetetlen, csak akarni kéne.... illetve olyanokat választani, akik hajlandóak az értelmes kompromisszumokra. Na de nálunk az ilyesmi sci-fi lenne. :)

Kutchek (törölt) 2012.07.12. 14:14:39

"Egymásután jönnek majd a hazánkat elmarasztaló nemzetközi bírósági ítéletek - magánszemélyek esetében éppúgy, mint az uniós megállapodás megsértése ügyében."

Ezért szavazták meg, hogy ilyen esetekre különadókat kell kivetni.

Emellett lehet még emelni a nyugdíjakat és pikk-pakk visszanő a szavazótábor.

Szar lehet a mezei fidesz fannak, hogy most ugyanazért védje meg Viktort, amiért támadta az mszp-t.

NA YA! 2012.07.12. 14:15:39

Ha már a vérfideszes szomszédom is azt mondja a saját megélhetése tekintetében, hogy "ilyen szar még nem vóóót"........

Muzsikok közt 2012.07.12. 14:16:38

Akkor jöhet a maszop!

Ó igen, igen-igen!

Óóó igen, igen-igen! /sic/

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.07.12. 14:18:43

@NA YA!: Ez már olyan, mint a foci. Apám is Fradi drukker volt, én is az vagyok. Mindegy, hogy fociznak. A szomszédod 2014-ben is orbánra fog szavazni...hogy miért? Csak!

Muzsikok közt 2012.07.12. 14:19:39

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: A te szomszédod viszont nem fog a maszopra mer az ősszel meghótt.

MACISAJT 2012.07.12. 14:19:46

"Mi lesz így? - kérdezem én."

Na már azt hittem, a szerző a sok összehordott ökörség után megmondja a tutit, mármint hogy "mi lesz így" (tényleg,Orbán évek óta elmegy két hétig a családjával rendes pihenőszabadságra, borzasztó, ajvé)...

Egy freudi elszólás csak becsúszott:
"És persze az a rohadt ellenzék (..) egyre kínosabb akciókkal szerzi meg a közfigyelmet. "

És tényleg.
Egyre kínosabbak ezek a hörgemények.És még mennyi van hátra..:D

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.07.12. 14:23:12

@Zuckerbrot: Nekem nincs szomszédom. Remete vagyok. És meghót az MSZP? Még mindig jobb, mintha hűsölnének a sitten, mint orbánék.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 14:28:53

@MACISAJT: hát, azért az LMP akciója nem volt hörgemény :)
és még csak nem is csípem őket :)

Karipapa01 2012.07.12. 14:33:22

@MACISAJT: "Egy freudi elszólás csak becsúszott:
"És persze az a rohadt ellenzék (..) egyre kínosabb akciókkal szerzi meg a közfigyelmet. "
És tényleg.
Egyre kínosabbak ezek a hörgemények.És még mennyi van hátra..:D"

Kedves macisajt! Neked komoly problémáid lehetnek a középtávú memóriáddal! Javaslom, hogy addig keresd fel az orvosodat, amíg még a te életedben ki tudod fizetni a kezelés költségeit, mert nem biztos, hogy az unokáid szeretettel fognak rád emlékezni!

Itt az IMF, Orbán takarodsz végleg, azt igérted? 2012.07.12. 14:33:37

Miért csak a szoci banda jöhet szóba? Ők és ez a csürhe már bizonyított, szétlopják az országot.

Szavazz bizalmat az új erőknek, ők még nem loptak , csaltak, hazudtak.

hopptarisznya 2012.07.12. 14:35:26

Azért ez még mindig a kisebbik rossz.
2014-ben a kétharmadot el kell tőlük venni, az LMP-t és a Jobbikot felhozni a nyakukra, és akkor talán értelmesebb kormányzás lesz. A szélsőjobbos hisztit letörték, a buziolimpia, és a felvonulás gond nélkül lement. "Szlovák terroristák" miatt sem kell lefújni egy ünnepet, és a gárda helyett a rendőrség próbálja megfékezni a vidéki lakosokat zaklató kisebbséget. Jó ötlet, hogy a fogyasztást adóztatják, mert a jövedelmét a többség titkolja, így csak pár százaléknyi szerencsétlenből élt az ország. A magánnyugdíjpénztárak ügyét az EU-ban ugyanezzel a módszerral fogják csak tudni rendezni, különben összeomlik a rendszer. (nemrég nyilatkozott erről egy francia közgazdász) Szóval azt nem mondhatjuk, hogy a tesze-toszaság kormánya volt ez. Nekem kifejezetten tetszik.

lavór 2012.07.12. 14:39:49

@hopptarisznya:

"2014-ben a kétharmadot el kell tőlük venni..."

Nem, 5% alá kell őket tenni. Bár a magyar szereti az önsanyargatást és nagyon feledékeny. Néhány ígéret, szép szó, nyájas mosoly... és mehet minden tovább.

Muzsikok közt 2012.07.12. 14:40:06

@hopptarisznya: Egyetértek midenben. És valszeg az is lesz az eredmény amit mondasz. Csak azt felejtetted el, hogy az MSZP-nek ki kell esnie a parlamentből.

Mad Mind 2012.07.12. 14:50:06

@MACISAJT:
Izé, most nem nagy gázban vagyunk? Vagy a "feritél" gazdaság miatt, már nem is kell foglalkoznia semmivel, mehet altató-nyugtató kúrára? Ha tényleg jól mennének a dolgok, én biztos nem sajnálnám tőle a szabadságot, de nem mennek jól a dolgok. Egyébként meg 8 évig nyaralt, nem bírja ki 4 évig? 2006-2010 között alig volt a parlamentben, pedig az a munkahelye.

Muzsikok közt 2012.07.12. 14:54:13

@Mad Mind: Munkahelye az olyan zsellérnek van mint amilyen te vagy. Szerintem ciki munkaHELYről beszélni egy biz. (nem túl magas) szint felett.

Mad Mind 2012.07.12. 14:55:55

@hopptarisznya:
Mert buta vagy. Ez nem bántás akar lenni, csak nem látod át, hogy mekkora különbség van a kettő között. Azt mondom ellopom az emberek pénzét az nem bűn, de el is lopni az az.
Senki nem mondta, hogy tesze-tosza kormány ez, a legtöbben diktátor kormánynak tartják. Persze mindig van, aki a diktátorokat kedveli, mert egyszerű világképet ad. Megmondja ki a rossz és ki a jó. A fidesz is ezt próbálja csinálni. Ad egy ellenségképet és a hívők gyűlölik, aztán ad egy másikat és a hívők azt utálják. A kommunizmus is így működött.
Csak sajnos a világ nem ilyen egyszerű.

Mad Mind 2012.07.12. 14:58:56

@Zuckerbrot:
Azért lett beszavazva, hogy ott képviseljen egy embercsoportot. Ergo az a munkahelye. A törvények szerint neki is meghatározott számú szabadnapja és betegszabadsága van.
Miért te mit csinálsz, hogy ilyen nagy király vagy? Amúgy a királynak is van munkahelye, ami a királyi palota. :D

lyia (törölt) 2012.07.12. 14:59:31

Kedves hopptarisznya, az nem úgy megy ám, hogy "el kell venni tőlük a kétharmadot", oszt annyi, mert az új választójogi rendszer kizárólag a legerősebbeket preferálja egy-egy választókerületben.

A Fidesz jól kitalálta, hogy magát pozicionálja középre, az MSZP-t és a DK-t balra, a Jobbikot (szélső)jobbra, így aztán még a legnagyobb böszmeségek után is azt rikácsolhatja a szóvivőkommandó (számolja még valaki, hányan vannak?), hogy mi vagyunk a centrális erőtér, rajtunk kívül meg vannak a szélsőségesek (hozzáteszem, a Jobbik tényleg szélsőséges, de, sok tekintetben az az MSZP is, a DK csakk fészívvel baloldali, inkább liberális, Bajnai józan polgári középpártja meg sehol).

A sok vakparaszt meg beveszi, és, mivel nem akar olyan hülyének látszani, hogy szélsőségesekre szavaz (mert annyit azért megértett már "Ejrópából", hogy a szélsőség nem komilfó), szépen beszavaz a Fideszre, amelyik négyötöddel fog nyerni, és nem kétharmaddal.

Itt valójában csak egy esély van Orbán leváltására: minden személyes ambíciót félre kell tenniük azoknak, akik le akarják váltani a Nemzeti Együttműködés Rendszerének nevezett szemfényvesztést, minden választókerületben 1 (azaz egy) ellenfelet állítani Orbán jelöltjeivel szemben (igen, jól érted, Orbán jelöltjei és nem a Fideszéi, mert már a 2010-es versenybe is kizárólag azok szállhattak be, akik letették a hűségesküt, meg még ki tudja mit: azóta is teljes a hírzárlat a felcsúti kézcsókról, amellyel a jelöltek elismerték Orbán keresztapaságát).

Ha van annyi esze a népnek, hogy egy ilyen példátlan összefogásból felismeri, hogy Orbán kisebbségbe került, akkor a Fidesz ellenfelére szavaz. Egy fidesztelenített parlamentnek aztán meg kell kezdenie szépen lassan (és nem ám forradalmi lendülettel), apránként, megfontoltan, alaposan, és kellő empátiával visszaállítani az országot a nyugatos polgári fejlődés főáramába, valahol középen a keresztényszocialista és liberális kapitalista értékek között.

Ha nincs ez az összefogás, akkor a játék az lesz, mint fent írtam: mindenhol a Fidesz jelöltje fogja a legtöbb szavazatot kapni, és visz mindent Orbán. Addigra közgépileg úgy ki lesz stafírozva, hogy óriásplakátból fog annyit nyomtatni, mint a többiek együtt szórólapból, lesz egy állami tévéje meg rádiója, 2014-re nem lesz már klubrádió, és talán ATV sem, aztán berendezkedhetünk negyvenévi Orbán uralomra, ami majdd úgy fog véget érni, hogy a hatvanadik kongresszuson díszelnökké választják, a hatvanegyediken meg elmondja zavaros beszédét arról, miért is nem bűnös ő mindabban a gyalázatban, ami Magyarországgal történt az ő regnálása alatt, és majd felemlegeti "azt az embert", akinek ott Őszödön igenis nem volt igaza. A pártja képviselői meg szomorúan nézik, és azon gondolkodnak, mi (vagy ki) a fene tartotta hatalmon ezt a vén idiótát ennyi ideig ...

Muzsikok közt 2012.07.12. 15:06:20

@lyia: Ha a nép utálja a Fideszt akkor nincs félnivalója a Maszopnak az új rendszerben. De én nem ülnék a valagamon. Igaz, ammikor megszólalnak mindig lejjebb süllyednek.

Peetee 2012.07.12. 15:07:06

Poldi bátyám; ezek romba döntik az országot; aztán ráfogják az egészet az elmúltnyócévre; hogy ők már így vették át az országot, és nem tehetnek semmiről; és valójában nem is a Simicska 800 milliárdja, meg nem is a NyergesZsóti 600 milliárdja jelentette a problémát, hanem Gyurcsánferi lélegzése okozta pillangó-hatás miatt alakult így.
Bakker, ezek nem esküdtek fel az új alkotmányra, tehát nem lehet őket semmiért felelősségre vonni. SOHA! Ennek tükrében tevékenykednek, nem félnek ezek semmitől. Majd a pokolban megfizetnek, de az nem segít azon a 9,99millión, akit eltaposott 2010-2014 között a felső 10.000.

belekotty 2012.07.12. 15:07:41

@Kutchek: "Szar lehet a mezei fidesz fannak, hogy most ugyanazért védje meg Viktort, amiért támadta az mszp-t. " - szerinted ez náluk probléma?

belekotty 2012.07.12. 15:08:15

@Zuckerbrot: Szia Kalmár! Nicket váltottál?

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 15:09:06

Most olvasom, hogy a nemzetgazdasági miniszter, mit tesz isten, szabadságon lesz az IMF küldöttség látogatásakor.
Most elzárják, nehogy véletlenül mondjon valamit, vagy elmenekül ?
Egyik változat sem túl bizalomgerjesztő.

belekotty 2012.07.12. 15:09:23

@A rokkantak visszaminősítése EU ellenes!: "Szavazz bizalmat az új erőknek, ők még nem loptak , csaltak, hazudtak. " - Majd fognak, mert még éhesek és szegények.

belekotty 2012.07.12. 15:10:57

@Zuckerbrot: "Munkahelye az olyan zsellérnek van mint amilyen te vagy. " - Na ez ám a freudi elszólás! Szóval ti vagytok a nagyurak, mi + a zsellérek.

laci0011 2012.07.12. 15:17:51

Szép lassan az összes szar visszaömlik rájuk,a korábbi bukásaikból csak annyi ment át az agyukon,hogy lejtősre kell állítani a pályát,de ha nem feléjük lejt akkor végre sittre kerülnek,nem úgy mint korábban az impotens szocik idejében.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 15:23:51

@A rokkantak visszaminősítése EU ellenes!:
"Szavazz bizalmat az új erőknek, ők még nem loptak , csaltak, hazudtak."

Ahhoz sajnos túl nagy a tét, hogy megint protest szavazás legyen, ahogy eddig majdnem mindig.

A változásnak belülről kell indulnia. Még talán lehet az a Fideszből is, ha kellő időben hatástalanítják a Tábornokot és csatolt részeit.
Ennek inkább van esélye.
Ha nem, Isten irgalmazzon az országnak.

elvhű társ 2012.07.12. 16:05:28

Már készülünk ám visszajönni!!!

A reszortfelelősünk szórólapot nyomtat azzal hogy "Vesszen a kutya" erről nálunk mindenki tuggya kire kell érteni.

Előszettük a munkásőr egyenruhát is a naftalinból, mi a fene hát nem összement vagy csak a sérvem miatt nem férek bele? Addig is gyakorlatozunk itt az elfekvőben, a seprűvel helyettesítjük a dobtárast amikor nincs itt a takaríőnő. Majd őt is beszervezzük és akkor olyan erősek leszünk hogy ellátjuk a baját ennek a Viktornak és a bűnbangyájának!!!!!

ROBERTO 2012.07.12. 16:12:47

@belekotty: Azért ez baromi gyenge érv arra, hogy a korábban már bizonyított tolvajokra szavazzak...

Magad sem gondolhatod komolyan azt, hogy a tolvaj libsikre, vagy a tolvaj fidesznyikekre fogok szavazni CSAK AZÉRT mert az LMP vagy a Jobbik esetleg lopni fog.... :-)

Netuddki. 2012.07.12. 16:13:06

@Osceola: Na, az nehéz lesz. A fidesz az orbán homokozója...

Farkos Tsapó Gyurka 2012.07.12. 16:14:40

Osceola:
"A változásnak belülről kell indulnia. Még talán lehet az a Fideszből is, ha kellő időben hatástalanítják a Tábornokot és csatolt részeit."

Na ennek nincs semmi esélye amíg a csuti ganyé a él.

töreki 2012.07.12. 16:18:41

Az eu ellenes hangulatot az eu és bérencei szítják! A kampány alkalmával amikor beverték ezt a lezüllött népet az eu-ba azt hazudták, hogy minden hatáskör Magyarországon marad! Ezzel szemben ma az a valóság, hogy lassan ahhoz is eu engedély kell, hogy valaki könnyítsen magán. Valójában az eu teljes mértékben zsidó irányítás alatt áll és annyira biztonságban érzik magukat mint a bolsevikok mielőtt leverték a vörös csillagot! Rövidesen eljön az idő amikor mindenfajta csillagnak leáldozik a napja és eltűnik a föld színéről!

ROBERTO 2012.07.12. 16:19:53

Poldi bácsi pedig szűklátókörű kárörvendéstől nem lát az orráig.

Jelenleg van 3,5 felé szétforgácsolt ellenzék. Mégis miből gondolja a szerencsétlen libsi majma, hogy bármelyik fideszest a következő parlamenti ciklusban bárki is képes lesz felelősségre vonni? Eccerűen nem lehet majd (sajnos) kihagyni őket a kormányból, jelenleg esély sem látszik rá, hogy bármiféle egyéb többségi koalíció kialakulhasson.

Hamarabb állítják vissza a halálbüntetést a népakarat alapján, minthogy korábbi vezető politikusok börtönbe kerüljenek korrupció miatt... :-(

ROBERTO 2012.07.12. 16:21:08

@töreki: bilibe lóg a kezed és álmodozol közben...

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 16:22:58

@kovi1970: egyetértünk.
de a homokozóból is kinőnek az emberek előbb-utóbb, pláne ennyi mutyi után, amit körülöttük látnak

Mariann19 2012.07.12. 16:24:58

@lyia: Átfogó képet adtál a mult történéseiről, valamint azok a megoldások is célravezetőknek tűnnek, amelyeket felsorolsz a kormányzati váltást illetően.A kérdés azonban a jelent meghatározó IMF tárgyalások kimenetele, melyeknek sikeres kimenetele kétséges. A napokban figyelmesen elolvastam az IMF elvárásainak felsorolását. Ami biztos, hogy a tranzakciós adó MNB-re való kiterjesztését nem fogadják el, bevezetni kivánják a vagyon- és ingatlanadót, az oktatásban a tanuláshoz való hozzáférést és a felső oktatásban résztvevők esélyegyenlőségének biztosítását fogja előírni többek között, de nem kizárt a több kulcsos SZJA direktívája sem. Orbán a felsorolt elvárásokat nem fogadja el, és a parlamentidöntés utáni törvénybeiktatásra kíván hivatkozni, mely szerint ezek az elvárások emiatt nem teljesíthetőek.Ezért volt sürgős a törvények életbe léptetése.Emiatt nagyon kudarcosnak tűnik a siker, pedig ez az ország finanszírozásának záloga, ennek hiányában fennmarad a piaci finanszírozás 7-8%-os kamatteherrel, amire a gatyánk rámegy. Kérdés az is, hogy milyen lesz a tárgyalások atmoszférája azok után, hogy Orbán Viktor "pávatánc" beszédében kiterítette a lapjait, hogy milyen sanda módszerrel várja az IMF-t.Nyilvánvaló, hogy a tárgyaló partnerek ezen ismeretek birtokában vannak, hiszen a hírek a világsjtóban erről szóltak, úgyhogy nem hinném, hogy nagy a rokonszenv irántunk már a dobbantónál.Őszintén sajnálom Varga Mihályt, aki ebben a kiszolgáltatott helyzetbe kényszerült. Sajnálatos az is, hogy magára marad a tárgyalások időtartamára, hiszen Orbán Viktor és nemzetgazdasági miniszter is szabadságon lesz. Orbánra jellemző, hogy sorsdöntő események időpontjában vonul el, hiszen Schmitt Pál kinevezését is Bulgáriából tette meg.Nagyon szeretném az IMF tárgyalások sikeres kimenetelét, mely bizonyos fokú biztonságot jelentene, és az sem közömbös, hogy a végleges megállapodás mely időpontban realizálódik.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 16:26:09

@Farkos Tsapó Gyurka: jó a neved :)
szerintem nem sok van már neki hátra, fenik a kést.
azért csak éljen, élvezze át a bukását.
elég lesz az ő egójának.

Zámolyi 2012.07.12. 16:26:18

@Zuckerbrot: Szerintem nagyon kevesen akarják, hogy a maszop jöjjön. Kár ezzel ijesztgetni. Aki nem akar a fideszre szavazni, az nem biztos, hogy a maszopra fog voksolni. Remélem, hamarosan lesz más lehetőség is, mint a mai ellenzék.

belekotty 2012.07.12. 16:28:11

@ROBERTO: Ebben igazad van, sem a fideszre, sem az emeszpére sem szavaznék soha. A fideszre soha nem szavaztam, az emeszpére pedig többet nem fogok.

szmoker (Homo Trollicus) 2012.07.12. 16:29:45

@A rokkantak visszaminősítése EU ellenes!:
"Szavazz bizalmat az új erőknek, ők még nem loptak , csaltak, hazudtak."

DK? Gyurcsány, hagyjuk.
Jobbik? Jajj, ők ne legyenek kormányon (pedig rájuk szavaztam). Ellenzékben is többé-kevésbé vállalhatatlanok, de legalább "ellensúlynak" megteszik (meg terelésnek). Ők aztán tényleg 2 hónap alatt hazavágnának mindent.
LMP? Nagyon szimpatikus, liberális, budapesti, felsőosztálybeli zsidógyerekek. És mihez értenek?

Melchi Zadok 2012.07.12. 16:30:43

@Karipapa01: macisajttal nem érdemes foglalkozni, a minap nyíltan bevallotta, neki mindegy, hogy mit tesz a fidesz az országgal, az neki csak és kizárólag jó lehet, mert nem a maszop teszi.

szóval mielőtt teljesen meddő és értelmetlen vitába bocsátkoznál ezzel az egysejtűvel, gondoltam jobb ha felhívom erre a figyelmedet.

gigacherry 2012.07.12. 16:31:53

@töreki: gratuláok az intelligens hozzászóláshoz, Orbán Viktor is megirigyelhetné. (A baj csak az, hogy pont az ilyen hozzáállással megyünk szembe az árral, és nem mi vagyunk az erősebbek, még ha jó is lenne azt hinni, hogy igen. Én akkor inkább az itthoni trenddel megyek szembe, mert még mindig jobban tetszenek az EU alapelvei, mint a magyar kormányé. A zsidózással nem nagyon tudok mit kezdeni, meg azzal sem, ha azt mondják, nem vagyok igazi magyar, ha nem vagyok fideszes. Ezek már nem érdekelnek.)

ursus artos 2012.07.12. 16:34:24

@lyia: "azóta is teljes a hírzárlat a felcsúti kézcsókról, amellyel a jelöltek elismerték Orbán keresztapaságát"
Amig így látod a világot, addig nincs veszélyben a Fidesz hatalma 2014-ben sem...

Melchi Zadok 2012.07.12. 16:34:52

@Osceola: egyik sem. az imf ragaszkodott hozzá, mi több, feltételül szabta, hogy ez a semmihez nem értő idióta a közelükbe ne kerüljön, ha a magyar kormány könyörgésére esetleg hajlandók lesznek leülni velünk.

és ez teljesen komoly.

ob.szerver 2012.07.12. 16:35:22

@ROBERTO:

"...bármelyik fideszest a következő parlamenti ciklusban bárki is képes lesz felelősségre vonni? Eccerűen nem lehet majd (sajnos) kihagyni őket a kormányból..."

Csaknem két évvel a választások előtt felesleges hitvitát folytatni arról, hogy mi lesz majd.

De egy erős opció az, hogy kialakulhat egy relatív többség, amely úgy fog szavazni, hogy a voksaik a jelenleg regnáló silány és káros maffiarezsim bukása érdekében hasznosuljanak, ami minden bizonnyal egy választási összefogás révén valósulhat meg.

Aki ebből az összefogásból kimarad, az a maffiaállam prolongálására szavaz, és könnyen kiírhatja magát a politikai palettáról.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.07.12. 16:39:13

@lyia: csak egy kerdes Æ megis KIRE akarod orbant levaltani ?

Csak nem az mszp-re? Ugye, aki csak egy stikliben tobbet lopott, mint a fideszesek. Es akik nem mellekesen elkovettek az elkurasok oreganyjat : az allamadossag meg-ket-es-felszerezeset 8 ev alatt.

Vagy az lmp ? A szelsobal-zold part ?

Felteszem nem a jobbikra gondoltal ...

@ poszt. Kedves poldi bacsi: megis mi legyen az adossaggal ?

Az alternativak :

1. atutemezes-megtagadas-haircut
2. adok kivetese, a (nagy)vallatokra
3. adok kivetese a lakossagra
4. a kiadasi oldal megnyirbalasa : pl. nyugdijcsokkentes.

Ugye az megvan, hogy meg 2=3 evig legalabb nem lesz gazdasagi novekedes ...

tehat az 1-4 ig terjedo lehetosegek kozott melyiket valasztod ?

es melyiket valasztja p.l.lyia , aki csak ugy eg a levaltasi vagytol ?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.07.12. 16:41:04

@ob.szerver:

"az a maffiaállam prolongálására szavaz"

ja igen, csak 2 kerdes :
(a) ha a fidesz a maffiaallam, akkor mi az mszp ?
(b) ha a maffiasdit ennyire utalod, akkor ugye nem az mszre szavazol/szavaztal ?

ROBERTO 2012.07.12. 16:41:05

@Mariann19: Nem látod a fától az erdőt... egyszerűen azt csinálja most a kormány, hogy a deviza adósságot a magas euró árfolyam miatt fellépő cserearány többleten keresztül (igaz jó drágán) de szépen lassan átváltja forintra... ha már nem nagyon lesz deviza adósság, akkor a forint inflációt felpörgetik, (kerül amibe kerül a lakosságnak), és faszán elértéktelenítik az összes kintlevőséget. Utána majd verik a nyált, hogy milyen faszán visszafizettek mindent, és lehet újra eladósítani az országot (természetesen a lakosság kárára)....

lavór 2012.07.12. 16:41:44

@szmoker (Homo Trollicus):
Az egymáshoz láncolás már megy nekik. Na de a többi párt mihez ért? :)

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 16:43:50

@melchi zadok: ha a sorok között olvasol, benne van ez is :)
eléggé nyilvánvaló.
nem együtt pihennek a főnökkel, hallgatják majd Szokolon a híreket ?

pjm 2012.07.12. 16:44:45

@Zuckerbrot: NEM 2/3-al még az is jobb lehet, mert akkor talán egyeztetni kell. Igaz, az a fingesznek nem megy...

pjm 2012.07.12. 16:46:03

@ROBERTO: hát jól mondod, a birka nép meg lóbálja majd a trikolórt...

ROBERTO 2012.07.12. 16:46:11

@ob.szerver: lehetséges egy olyan parlamenti eloszlás is, hogy

fidesz 40%
jobbik 20%
MSZP 20%
LMP 20%

A jobbik csak kivételes esetekben szavaz a MSZP-vel vagy az LMP-vel, koalíció kizárt!

Fidesz-Jobbik koalíciós kormány lehetséges, de az alig vállalható az EU-ban.

Fidesz kisebbségi kormány az esetleges ide-oda nyújtogatott gesztusokkal eldöcöghet, de nem túl esélyes a dolog...

dolgozni kék 2012.07.12. 16:46:35

megmondta előre: ha az IMF jön, ő megy... (szabira)

ROBERTO 2012.07.12. 16:50:30

@pjm: ühüm, elég nagy rá az esély. Nézz körbe....

A komolyabb megmozdulásoktól az előző kormány a 2006-os rendőrattakkal elvette a lakosság kedvét, ne számíts arra, hogy komolyabb tüntetések lesznek addig, amíg valahogy (bárhogy) meg tudnak élni az emberek....

Arra viszont nagyon ügyelnek odafenn, hogy éhséglázadás ne legyen...

bögöbö 2012.07.12. 16:54:13

@dolgozni kék:
"megmondta előre: ha az IMF jön, ő megy... (szabira)"

ez jóóó! :))))

bögöbö 2012.07.12. 16:55:56

@ROBERTO:
"A komolyabb megmozdulásoktól az előző kormány a 2006-os rendőrattakkal elvette a lakosság kedvét"

Más olvasatban: a jelenlegi ellenzék nem autógyújtogatós/tankelkötős/tévészékházrombolós/molotovkoktéldobálós stb. csürhe.
(sajnos...)

Mariann19 2012.07.12. 16:58:19

@ROBERTO: Látom a fától az erdőt, szakszerű elemzésedet gazdasági szakemberként elég jónak találom.Ott nem stilizáltál pontosan, hogy a "fa-erdő" kritikádat a hozzászólásom melyik részére vonatkoztattad?Valószínűsitettem, de a kommentem inkább az IMF globális jelenlétét és a tárgyalások körülményeit analizálta, bár minden véleményt szívesen veszek már az udvariasságom attitűdjeit tekintve is.

bögöbö 2012.07.12. 16:58:35

@bögöbö: a "sajnos"-t visszavonom, szarkasztikusnak szántam, de inkább azt kívánom, hogy újra legyen szervező erő egy operaházas-stílusú tüntetéshez, erre egyre kevesebb az esély, SAJNOS...

Nge Swazili Mbeko 2012.07.12. 17:02:17

Úgy tűnik, ez már tényleg a végjáték. Kevés bábu maradt, és azok is mind ütésben vannak.
A lépések korlátozottak, és jól ki kell számolni őket. Ergo a kettessel érettségizett erőpolitikus fityeszfanok hátrányban.
Hát ennyi volt.

ROBERTO 2012.07.12. 17:07:41

@Nge Swazili Mbeko: Csak épp az ellenfélnek se királya, se bástyája... csupa gyalog, olyan helyzetben, hogy nem lehet belőlük király :-)

Farkantoán Chatpartner 2012.07.12. 17:11:25

Poldi, akkor vagytok a leggusztustalanabbak, amikor veszítetek, hiába, no. (Egyszer már, komolyan mondom, rátok szavazok, mert ettől veszettül undorodom.)

Doktor Kotász 2012.07.12. 17:15:35

Én egy közúti baleset miatt amnéziás lettem, és kiesett két év az emlékezetemből. Nem arról volt szó, hogy az IMF-nek kokit meg sallert osztottunk ki, és menjenek isten hírével a picsába? Meg ezt a tartjuk a költségvetési hiányt sem értem. Nem arról beszéltek, hogy 7-8 százaléknak kell lenni, hogy növekedjünk?

Elmagyarázná valaki, hogy mi történt az elmúlt két évben?

Farkantoán Chatpartner 2012.07.12. 17:16:36

@ROBERTO: ja, nem kellett volna szemet kilövetnetek, öreg pajtás.

ROBERTO 2012.07.12. 17:17:03

@Mariann19: Úgy általában... :-) Az IMF csak egy fátyol, amit lengetnek a befektetők előtt a fátyoltáncban, mire rájön a sok kiéhezett pénzesszák, hogy a legalsó fátyolréteg alatt nincs semmi, már késő lesz. Akkor már nem fog kelleni a finanszírozás, mert azt pótolják majd 50-70%os inflációval. Lesz egy csóringer lakosság, akinek kinn a gatyából a segge, néznek a befektetők, hogy ők pézt adtak, mér papirt kapnak vissza, és lesz egy állam minimális adóssággal, amit újra el lehet adósítani, és mivel nem volt átütemezés, csőd meg ilyenek, viszonylag jó mutatókkal tud majd operálni a vezetés a nemzetközi pézpiacon. És a nemzetközi pézpiacnak muszáj lesz hozzá jó képet vágnia, mert minden abszolút nyilvános és szabályos volt, szelavi ahogy a francia mondaná... :-)

Farkantoán Chatpartner 2012.07.12. 17:18:04

@ROBERTO: a Népszavában olvastad? Vagy egy taxis mesélte? Oppá! Ennyi pénzed van?

dolgozni kék 2012.07.12. 17:23:16

engem arra emlékeztet a mostani politikai helyzet, mint amikor kisgyerekként sakkoztam apámmal, és a 20. lépés környékén már jelentős tiszt-hátrányban voltam, a bábuk állása sem volt épp koherens... De nem adtam fel, végigjátszottam, míg mattot nem kaptam.

ROBERTO 2012.07.12. 17:24:06

@Doktor Kotász: Az történt, hogy a fityisz a jegybankot megkerülve jobbára verbális eszközökkel, (és lehet hogy szándékos) törvényhozási balf@szkodással megtámogatva megerősítette az exportot a forint gyengítésével, és elkezdte a deviza adósságot forintra váltani bármiáron, mert a deviza nem buzerálható, míg a forinttal azt csinálnak amit akarnak...

Közben megmanipulálták a választási környezetet, készülve a következő időszakra, ahol a népszerűségük már messze nem lesz 2/3-os...

A lakosság pedig erőteljesen a phallos bütykös oldalára került, míg a fideszes oligarchák a szőrösebbik végén vannak. Gondolom ezt a részét már érzed az amnézia ellenére is :-)

Mindfield 2012.07.12. 17:24:20

"A fideszes káderek közérzete egyre rosszabb, fel-felbukkan bennük az egzisztenciális félelem. "

Eztet neked ki mondta?

yatumux 2012.07.12. 17:30:33

És mit is szeretnétek a fidesz helyett ? :)

LMP ??? :)))))

Gyurcsány ? :))))

MSZP ? :))))

Valakinek kormányozni kell ?

Ha lesz egy komolyan vehető alternatíva a fidesz szavazóinak a döntő többsége is elpártol.

Az alábbi dolgok nem jönnek be a többségnek.

Jobboldali- Az mi ? Olyan nincs.

Baloldali-Az mi ? Olyan nincs.

Szocialista-Az átkos után talán ezt ne erőltessük.

Liberális-Az SZDSZ után talán ne erőltessük.

Egy középutas, pragmatikus, patrióta, de a külpolitikában ügyes pártra lenne szükség.

Az usa-ban republikánus és demokrata párt van.
az egyik kicsit konzervatívabb a másik kicsit lazább, államközpontúbb.

Azért ostobaság ez a jobb-baloldaliság mert a vesztes fél úgy érzi hogy a kormánypárt nem képviseli az érdekeit. És ez deklaráltan így is van.

Na ez a bibi.

töreki 2012.07.12. 17:32:47

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.:
Beteg te vagy meg a választott vagy valódi neved!
Ha ennyire amnéziás vagy akkor nézd meg a korabeli híradókat és újságokat.Az ilyen köcsögök miatt tart itt az ország mert azt hiszik, hogy végtelenül fogják a morzsákat neki adagolni a seggnyalásért. Akkor esel pofára amikor a gazdáid megvonják a takarmányodat!

töreki 2012.07.12. 17:34:15

@ROBERTO:
Tied már régóta ott van, ezért lassan majd amputálni kell!

yatumux 2012.07.12. 17:34:31

@Scaramella va alla guerra: Nem fogsz választ kapni. Amint konkrét témát hozol fel már nem érdekes.

Tudod a lényeg a puffogás.

Hát persze hogy a blog író nem ért sem a politikához, közgazdasághoz, szociológiához sem.

Mégis jó proletár módjára úgy érzi hogy Ő tudja.

Ő majd jól megmondja !

Vicc.

töreki 2012.07.12. 17:37:01

@gigacherry:
A sok cherry már megbontotta az agyadat és nem érzékeled a valóságot! Miért nem mentél már eddig is oda ahová való vagy? Elég volt már az élősködésedből!

ROBERTO 2012.07.12. 17:38:42

@Farkantoán Chatpartner: Ennyire nem értesz a számoláshoz, hogy hülyeségeket kérdezel?

Az árfolyamon keresztüli exportvám az olcsó munkaerő ellentételezése, a belföldi fizetőeszköz elszámolásnál kiválóan alkalmazhaztó, míg ugyanaz az árfolyam az importra visszatartó erővel hat, azaz nyitja a cserearány ollót a nyereség irányba.

Egy dolgot kell csak eltalálni, mi a veszteség mértéke amit még a külföldi vevők/megrendelők hajlandók benyelni. A 160-as ájró feletti árfolyam minden egyes forintja 1 milliárd ájró exportnál 1 milliárd forint többlet eszközt jelent belföldön az exportcégnél... ez pedig nyereség amit közvetlenül adó formájában megcsapol az állam.

A drága ájró pedig úgy csökkenti az importot, hogy versenyképessé teszi az avítos és hatékonytalan belföldi termelést a lakossági igények kielégítésének piacán, egyfajta burkolt védővám, amit a fogyasztó (lakosság) egyszerű inflációként él meg, a pénz pedig a drága belföldi termelésen keresztül szintén az állam kasszáját gyarapítja adók formájában... A lakosság cumizik, a termelők pedig fellélegeznek az importtermékek eddigi árnyomásának hatása alól.

Ez ilyen eccerü :-)

lfleto 2012.07.12. 17:43:23

@ROBERTO: Ezt a 20% LMP-t ezt honnan álmodod? A leges-legjobb eredményük sem haladta meg eddig a 8-at!

A Jobbik 20%-a is vicces...

Egyetlen alternatívátok az, ha az MSZP összeszedi magát (mondjuk egy Olajfás mozgalom élcsapataként) és berántja az LMP-t, mint hajdan az SZDSZ-t. Ez persze utóbbi teljes megsemmisülését jelenti.

A többi álom. Egy új politikai erő megjelenéséhez meg a bizonytalan szavazókon kívül még két dolog kell. Pénz és jól felépített politikusok - de legalább egy, a miniszterelnök-jelölt. Hol van az? Mert pénzt még talán lehet is gründolni (bár a Klub, Neo stb. rádiók helyzete nem a nagy pénzszerzési potenciált mutatja...).

Na meg kell legalább egy hiteles program, ami nem annyi, hogy nem azt csináljuk majd, mint Orbán. Mert akkor mit? A nagy cégek, bankok helyett a lakosságot, esetleg a nyugdíjasokat adóztatják? Az MNB-s adó helyett ingatlan és vagyonadó - de már az alsó-középosztályra is? A lakástámogatási rendszer, eszközkezelő, rögzített árfolyam helyett mi? Ezek a nagy kérdések, amik mellett egy kampányban nehéz elmenni, még akkor is, ha lesz pénz és egy tehetséges és hiteles Háry János is.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.07.12. 17:50:51

az jól látszik, hogy Magyarország 22 év alatt jól belemanőverezte magát egy méretes zsákutcába. ehhez az összes aktív és azóta inaktív cirkuszi szereplő kellett. mindenki odatette a magáét.
nem ezt szívjuk Mátyás óta ?
talán csak a 1867-1900 volt üdítő kivétel. persze akkor nem a magyarok kormányoztak.

lfleto 2012.07.12. 17:57:34

A külföldön hirtelen feltűnő királycsináló pártok mind-mind egy korábbi potens, elsősorban kormányon lévő pártból szakadtak ám ki. Nem a semmiből jöttek, mint ahogyan itt várják egyesek. Az LMP-szerű zöld radikális, szélsőbalos vagy bázisdemokrata (jelentsen ez bármit is) mozgalmak, ahol léteznek, mindenütt beleütköznek a 10 százaléknál lévő plafonjukba. Nem azért, mert tehetségtelenek, csak azért mert egy szűk, "romkocsmákban búslakodó", magát szellemi elitnek képzelő körön kívül igen kevés józan gondolkodású embert tudnak megszólítani - az egyébként nem feltétlenül rosszindulatból született - utópiáikkal. Persze kerülhetnek kormányra, mint Joschka Fischer, de ez mindig egy erős szocialista, balos stb. párt mellett sikerül nekik. Ez a helyzet a Jobbikra hasonlító formációkkal is, bár ez egyértelmű hungarikum, nehéz párhuzamba állítani a nyugati neofasiszta, vagy szélsőjobbos formációkkal (pl. Izrael megítélése, a szexuális kisebbségek kérdése stb.) Marad tehát megint csak a Maszop, mint alternatíva és marad valami visszavonult komcsi, esetleg posztkomcsi technokrata, mint csodafegyver. Az új Medgyessy Péter, ha a Fidesz még sokat hibázik, akár be is futhat - na ez lehet Bajnai. Új politikát, innovatív dolgokat egyedül a Fidesztől lehet várni. Egy biztos, most is formabontóak a megoldásaik és egyértelmű, hogy ezen kívül csak az IMF-es, megszorítós, nyugdíjkorhatár-emelős, lakosságot adóztatós, kiigazítás növekedési áldozattal - os politika van alternatívaként.
Na meg a néphülyítő kampány, amivel mindkét oldal élni fog.

dunaparti 2012.07.12. 18:01:03

AFidesz sehol sincs, Közgépből, földosztásból, Orbán és Matolcsy hülyeségéből már nem jön ki. Naponta mélyebbre süllyed a szarba, IMF sem fogja Orbánt simogatni.
Jobbik fogat tud kiütni, másra nem alkalmasak.
Két év van a választásig(!!!) és össze lehet hozni egy mozgóképes ellenzéket amit össze is fognak hozni.

angyalföldi partizán 2012.07.12. 18:07:08

keblemre proli poldi elvtárs. ilyen bátor emberek kellennek a hazának,mint te, te tiszta tekintetű,magas homlokú,sudár termetű vezérnapoleon..mikor szétnézek a kedvenc kocsmámban,ott látok ennyi hőst,de ők se érnek fel hozzád,pedig elhiheted,isznak eleget ők is.

ROBERTO 2012.07.12. 18:09:15

@lfleto: A Jobbik 20%-a nem olyan vicces, komoly esélyük van rá. Csodálom, hogy nem cuppantak rá szegény Bándy Kata ügyére, de ha lesz még egy-két ilyen nagy felháborodást kiváltó bűntény, és meglovagolják a lakosság félelmét, akkor még 20% fölé is mehetnek, főleg ha belengetik a halálbüntetést is. (ezt egyedül ők tehetik meg, a többi pártnak a halálbüntetés tabutéma)

Az LMP-nek még gyúrnia kell, de néhány közgépes populista megmozdulás ad nekik egy olyan imidzst, hogy ők tesznek valamit az elnyomás ellen.. még összejöhet nekik is.

Az MSZP padlót fogott, hiteles embereik nincsenek, csak a nyuggerekből léteznek még, de a fityisz erősen amortizálja a bázist a jól irányzott nyugdíjemelésekkel és kiegészítgetésekkel...

Sose feledd ez itt politika, minden lehetséges, még az is, hogy a fityisz 50% fölé csúszik, ha a hátralevő időben jól kommunikál.

Mariann19 2012.07.12. 18:19:10

@ROBERTO: Keressük a hihető okfejtést napjaink gazdasági jelenségeire, szeretnénk egzakt magyarázatokat találni a kialakult helyzetre. A válaszodból is ez tűnik ki, több iskola van eltérő magyarázatokkal, melyekből csak hipotéziseket lehet felállítani.A napokban hallottam egy elemzést a mai helyzet kialakulásának magyarázatával.A perifériális országok a korábbi években alacsony kamattal hiteleket vettek fel a gazdasági növekedés érdekében, melyek felhasználását nem az eredeti cél jellemezte.Elkezdtek termelés, bővítés és fejlesztés helyett a kedvező hitelek fényében inkább exportálni, a hiteleket fogyasztásra, az életszínvonal emelésére, szociális célokra használták fel./Lásd hazánkat!/Eközben a hitelek terheit a hitelezők jelentősen megemelték, gazdasági növekedés elmaradt, elindult a lefelé mutató spirál, mely visszafordítása eszközök hiányában meghiusul. Miután fejlesztések nem jöttek létre, az addig meglévő termelési eszközök müszaki szinvonalának megtartására sem fordítottak gondot, kereslet nincs, igy új érték létrehozására már remény sem nagyon mutatkozik.Megjegyezném, hogy a termelési eszközök szintentartására még az amortizációt sem fordították, igy az eredeti állapot az elhasználódás miatt 80%-ra csökkent.Lásd példának a Metro-t, melynek részleges rekonstrukciója a jövő évben látható, a feltevés itt is bizonyítható.A kérdés számomra az, hogy a pénzpiaci befektetők tudatos rombolási célja valósult-e meg, vagy a perifériális országok gondatlan gazdaságpolitikájának következménye az, amit látunk? Érdekelne a véleményed.

Kopi3.14 2012.07.12. 18:20:02

@hopptarisznya: ha visszaállamosítunk mindenhol az öregedö korfák világában, akkor az hogy is oldja meg a ynugdíjkérdést?

@svega: arra a félmilla tízéves cigánygyerekre valami forrásod van?

lfleto 2012.07.12. 18:22:49

@ROBERTO: Éppen ezt próbáltam ecsetelni előbb, hogy ez a politika, aminek azért vannak - ha nem is szabályai - de tapasztalatai. Olyan hazaiak és nemzetköziek is. A Jobbik populizmusában biztosan több potenciál van, mint az LMP elitizmusában, de ez az Orbán-féle centrális teret erősíti, hiszen a populistákra ugyanannyian, ha nem többen szavaznak az MSZP bázisából is, mint a Fideszéből. Persze a Jobbik megteszi azt a szívességet, hogy ne tudja kihasználni a potenciálját a többség számára érthetetlen, történelembe révedő vitákkal...
Az oligarcházás a szószóló, álbennfentesek számára izgalmas. Van benne százalék, de közel sem annyi, mint egy nyugdíj-emelésben, egy beígért 13. haviban, vagy 50 százalékos közalkalmazotti béremelésben, az ellopott 1900 forintok visszafizetésében stb. Na meg, amit nem látunk még, abban, hogy tömegek szabadultak meg a hiteleiktől, jutnak földhöz, munkához, kapnak gyermekek után adókedvezményt, járnak jól az egykulcsossal (kivezetik még a szuperbruttót is a választásokig, ami a mostani veszteseknek is nyereségként fog jelentkezni) stb. Úgyhogy tényleg sok van a kommunikációban is. Na meg még azt sem tudjuk, mennyi lesz a GDP-növekedés jövőre, lesz-e az idén, a nem tervezett esetleges többlettel mit csinálnak, mire futnak ki az IMF-tárgyalások, hol lesz a forint-árfolyam (nem feltétlenül csak Magyarország érdeke a megállapodás) stb. Szóval a kormányzati politikában simán van még potenciál. Főleg úgy, hogy jobban állnak félidőben, mint eddig bármelyik elődjük és mondjuk Gyurcsány, rosszabb helyzetből is duplázni tudott. Igaz akkor - ahogyan utólag be is vallotta, trükkök százaira volt szükség.

laci_52 2012.07.12. 18:31:23

@ROBERTO: Jól látod a lényeget, csak a végkövetkeztetés hiányzik: nagyon valószínű, hogy két év múlva a Fidesz és a Jobbik együtt többségben lesz. Akkor pedig ők fognak kormányozni. Azt nem mondom, hogy ez biztosan jó lesz nekünk...

bnyuszi 2012.07.12. 19:00:44

@Osceola: "Most olvasom, hogy a nemzetgazdasági miniszter, mit tesz isten, szabadságon lesz az IMF küldöttség látogatásakor."
Már korábban elkezdődött az eljelentéktelenítése. Leváltani a miniszterségről nem lehet, azért mert az a jelenlegi gazd.pol csődjének beismerése lenne. Plusz ha leváltaná a jobb kezét, akkor az saját magára is negatívan hatna. Na ezért szedik el tőle a fontos dolgokat, "pihentetik".

menőmano 2012.07.12. 22:44:23

Mi történt? Mi a baj?

Hát! Ja! Totális a helyzet az biztos, s nem jó, hanem rossz.

"Orbán Viktor bejelenti, hogy lemerültek az akkumulátorai,"

Hát! Nem csodálkozom, egy picikét sem.........
A Matolcsynak pedig mily érdekes, pontosan ebben az időpontban kell" szabadságra mennie, mikor jön az IMF. Pontositok) mikor "beesnek".

Még jó, hogy van a Varga M., majd Ő totálisan elviszi a "balhét". Elnézést! tárgyal a delegációval.
S még csak nem is véletlen, hogy így alakulnak/alakultak a dolgok. Szerintem.
:(

menőmano 2012.07.12. 22:50:37

Igaz! A magyar fél/kormány részéről a "delegációban," a kormányfő, s a Matolcsy egyébként sem lenne ott. De azért az IMF. csapata, esetleg néhány szót velük is váltana. Vagy legalább is így szokás. Azt mondják........
De hát itt nálunk más szelek fújnak (esetleg), mint más eu. országokban.
A nemzetközi kapcsolataink, megitélésünk különben is olyan, amilyen.
Szerintem.
osztjónapot!!

Kandeláber 2012.07.13. 08:43:05

Suchman Tamás a Heti Válasznak kijelentette, hogy 2014-ben MSZP-Fidesz nagykoalícióra lenne szükség.
Kérdés, hogy a marcali kocsihajtónak a nagy meleg ártott meg, vagy pedig valamilyen, az MSZP-n belüli szakadár álláspontot képviselt.
Milyen is lenne, Boldvai-Simicska, Közgép-Strabag kéz a kézben...

zipe moha 2012.07.13. 11:00:37

Kedves@ kandeláber
a jelenlegi választási rendszerben (egy forduló,választási körzetek átszabása,kop.cédulák gyűjtési idejének lerövidítése stb.) a fidesz nehezen leválthatónak tűnik, még akkor is ha a teljes ellenzéknek sikerülne 1 jelöltet állítani vele szemben....elvetélt ötletnek tartom ezt az ideát: jobbik, mszp, dk, 4!K Szolidarítás, LMP együtt?
Adnék inkább két másik megoldást(nem is én adom!), amik racionális alapúak,és biztos az eredmény:
1 megoldás: El kell menni tömegesen szavazni, főleg azoknak is akik eddig azt gondolták, mondták:" engem hidegen hagy a politika".70 % részvétele mellet, biztosan tudható...az ország mást akar mint amit ez a 22 év nyújtott a számára.
2. megoldás
Az mszp egyedűl is le tudja váltani a Fideszt, elegendő, hogy a Zuchman félék nagykolalíciót kezdeményezzenek- még a választás előtt. fidesszel.Igaz, hogy az mszp is eltünik, de ennyivel tartoznak a nemzetnek, sokat javítana a mérlegükön. A halálos öleléssel a várból lerántott török harcos nevét ma már senki sem tudja, de Dugonics Titusz neve fennmarat.. mind pozitív hős.
ui. Habár ha Titusz sejtette volna, hogy a török után továbbra sem a magyarok, hanem a Habsburgok jönnek majd..Ő megtette, így hősi emléke megkérdőjelezhetetlen
süti beállítások módosítása