Mert valami történt. A harangozás ügyében nyilvánosság elé került konfliktus csak a jéghegy csúcsa lehet.
Kovács Zoltán kommunikációs államtitkár, az állami ünnepek fő szervezője azt kérte az egyházaktól, hogy a nemzeti összetartozás napján délután, a trianoni szerződés aláírásának időpontjában konduljanak meg a templomok harangjai, s szóljanak egy percig a megemlékezés részeként.
A választ a három nagy keresztény egyház vezetői közös levélben utasították el, de levelüket csak a megírást követő negyedik napon hozták nyilvánosságra, június 2-án, két nappal az emléknap előtt.
Már az furcsa, hogy egy ilyen visszautasítás a nyilvánosság előtt "zajlik", azonban ha kicsit a dolgok mélyére nézünk, azt érzékeljük, hogy komolyabb és mélyebb ellentétek felszíni megjelenésének tanúi vagyunk a harangozás visszautasításának esetében.
"Kérésének sajnos nem áll módunkban eleget tenni, mert templomi harangjaink istentiszteleti alkalmakkor, illetve az egyház liturgikus rendjéhez kapcsolódva szólnak" - írta Erdő Péter bíboros, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke, Bölcskei Gusztáv püspök, a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke és Gáncs Péter, a Magyarországi Evangélikus Egyház elnök-püspöke a végül nyilvánosságra hozott levélben.
Kovács Zoltánnak kikerekedhetett a szeme, amikor ezt a levelet először olvasta.
Nyilvánvaló, hogy a rendezvények szervezésekor elővette a korábbi Trianon-megemlékezési forgatókönyveket, amelyekben alapvető kulissza volt a harangzúgás, így tehát az egyházfőknek sima udvariassági levelet küldhetett, szinte amolyan emlékeztetőt: Hé, figyu, ne felejtsetek mán el délután harangozni! Szóval biztos, hogy nem ilyen választ várt.
Várakozása nem volt megalapozatlan, hiszen az „igazságtalan trianoni békediktátum" kilencvenedik évfordulójára, 2010. június 4-én délután fél ötre a református zsinat elnöksége és az evangélikus egyház országos elnöksége elrendelte a harangok megszólaltatását, és bár a katolikus egyház nem csatlakozott, egyéni "buzgólkodások" történtek, például a Szent István-bazilikában zúgott a harangszó a megadott időben. (Mondjuk, ott már 2003-ban istentiszteletet tartottak Horthy Miklós emlékére...)
Az akkori és a mostani megemlékezés előkészítésében felfedezhető kísérteties hasonlóság, hogy mind 2010-ben, mind pedig most a jobbikos Szegedi Csanád kezdeményezte a harangzúgást, mint hangulatos megemlékezési elemet.
Hogy ezért vagy másért, nem tudjuk, de tény, hogy az állami megemlékezések hivatalos programjába is bekerült a harangszó, s nem tűnt el onnan még az egyházvezetők elutasító levelét követően sem. Ott volt még a megemlékezés napjának reggelén is. (Nem kizárt, hogy az idézett levelet az egyházi vezetők éppen ezért hozták nyilvánosságra - valahogy mégiscsak értesíteni kellett a helyi papokat arról, hogy a főnökség hogyan foglal állást az ügyben!)
Mindezek után hab a tortán, hogy a Duna Televízió az élőben zajló parlamenti közvetítést megszakítva adta be hétfőn fél ötkor a harangzúgást, nagy-Magyarország térképét, az egykori magyar városokat mutatva.
Az egyház és a kormány (de nyugodtan mondhatjuk: az egyház és a Fidesz) viszonyát illetően joggal nevezhetjük kínosnak ezt az incidenst. Lehet sajnálatos félreértésnek minősíteni (bár olyan nagyon egyik fél sem akarta megmagyarázni), azonban más jelei is vannak annak, hogy valami nem stimmel a világi hatalom és a klérus jelenlegi vezetőinek kapcsolatában.
Én magam is írtam már arról, hogy a református lelkész Balog Zoltán kinevezése a legnagyobb (történetesen az egyházpolitikát is magában foglaló) minisztérium élére furcsa református túlsúlyt teremt ebben a katolikus többségű országban. Azonban a konfliktusok ennél is mélyebben gyökerezhetnek.
A pünkösdi ünnep környékén szinte valamennyi számottevő egyházi vezető interjút adott világi újságírónak. Ilyenkor általában megpróbálják világiasítani a szentlélek eljövetelének jelentőségét, s néhány semmitmondó, ám pátoszos, ünnepi mondattal érzékeltetik, hogy keresztény ünnepünk fontos kell, hogy legyen még a nem hívők számára is.
Idén azonban itt is furcsa dolog történt. Ezek az egyházi interjúk nagyjából egy időre estek a 2010-ben megalakult kormány félidei számvetésével, s az egyházi vezetők meglepő mondatokkal járultak hozzá az orbáni mű értékeléséhez.
Erdő Péter kifejezetten megragadta az alkalmat, hogy cáfolja a feltételezést az állam és az egyház összefonódásáról. Sőt. Panaszkodni kezdett az interjúban. Felrótta, hogy bizonyos törvények végrehajtása nem kezdődött meg, például nem ismert a közoktatás finanszírozásának módszere sem. Márpedig az egyházi iskolák rendszere azon az alapon épült ki, hogy biztosítják az egyházi intézmények számára az államiakkal való egyenlő finanszírozás elvét. A bíboros egyenesen kijelenti: „Ilyen körülmények között az iskolaátvételt mérlegelni nagyon nehéz.” Ha ebbe a kijelentésbe belegondolunk (főként abban, hogy egy MTI-interjúban látott napvilágot), nagyon mély problémákat feltételezhetünk a háttérben.
Azt is megjegyezte Erdő Péter, hogy ők bizony nem kérték, hogy változzon meg a hitoktatás helyzete az iskolákban. Épp csak azt nem mondta, hogy az új törekvés, az erőltetett kötelező hittan/erkölcstanoktatás púp a hátukra. Fontosnak tartotta közölni azt is, hogy új egyházügyi törvényt sem akartak, s végképp nem kérték, hogy bármely más egyház jogállása megváltozzék. Figyelmeztető, hogy a jelenlegi politikai hatalom által bevezetni szánt sok változás miatt szerintük a kormánynak a Vatikánnal is tárgyalnia kell, meg kellene szereznie a szentszék jóváhagyását.
A református Bölcskei Gusztáv ugyan egyetért az egyházügyi törvény reformjával, azonban ő is kifogásolja az egyháznak átadni tervezett iskolák finanszírozási kérdéseinek rendezetlenségét, azt, hogy az egykulcsos adó miatt körülbelül a felére, 16 milliárdra csökken a református egyház 1 százalékokból befolyó állampolgári támogatása, ráadásul a kormány egyszerűen tartozik megítélt támogatási pénzek kifizetésével. Hiányolja az együttműködést, pont úgy panaszkodik arra, hogy a kormányzat meg sem hallgatja a véleményüket őket érintő kérdések eldöntése előtt, mint bármelyik mezei pedagógus-szaszervezeti vagy egészségügyi érdekképviseleti vezető...
Interjújában az evangélikus Gáncs Péter is megpendíti, hogy "elmélyültebb" állam-egyház viszonyt vár. "...őszintén el kell mondani, az elmúlt két esztendőben is akadtak zavarok a kormányzat és az egyházak kommunikációjában” - teszi hozzá.
Felvetődik a kérdés, hogy miként viszonyul a fenti jelenségekhez a Fidesz koalíciós partnere, a Kereszténydemokrata Néppárt, amelyet általában hajlamosak vagyunk nem létezőnek tekinteni, de a magyar történelem már sokszor bizonyította, hogy ilyen helyzetben lévő politikusok, szervezetek, pártok okozhatnak meglepetést.
A koalíciós partnerek viszonya a külsőségeket nézve felhőtlennek tűnik, de a KDNP jó néhány keserű pirulát volt kénytelen lenyelni az elmúlt időszakban, miközben természetesen folyamatosan biztosítja a kétharmados parlamenti többséghez szükséges szavazatokat.
Derült égből villámcsapásként érte őket az abortusztabletta engedélyezése, s a kármentésből csak a következmények enyhítésére telt, pr-szempontból mindenképpen bukták a dolgot. Elveszni látszik egy másik, számukra nagyon fontos ügy is: úgy tűnik, nem sikerül elérni, hogy vasárnap senki ne mehessen plázába vásárolni, húzzon csak el szépen a misére, aztán esetleg a Fradi-meccsre, de inkább üljön otthon a seggén.
Az egyházak fent idézett panaszlistája is sok fejtörést okozhat nekik, hiszen mégiscsak ők a vallási szervezetek "felkent" képviselői a magyar politikában.
Mindemellett újabb óriási veszélyt hozhat számukra a Gulyás Gergely által meglebegtetett kettős ügynöklista, aminek alapján majd a Fidesz dönti el, hogy ki volt áldozata a beszervezésnek és ki teljesített önként. (Ugye előbbinek a neve titokban marad, utóbbié nyilvánosságra kerülhet.) Márpedig köztudott, hogy ha beszervezett jelentéstevőkről van szó, akkor a volt magas egyházi méltóságok között nem sokat kellene kutakodni, amíg áldozatot (vagy bűnöst??) nem találnak a Fideszhez hű történészek.
De az is lehet, hogy az egészet túlbonyolítom, és semmi más nem történik, mint hogy a Fidesz bizonyítja - ennyit tud. Az unortodox gazdaságpolitika technológiája általános síkra került és nemes egyszerűséggel fogalmazva: nem megy a kormányzás. Se itt, se ott.
Mi történt a Fidesz és az egyházak között?
2012.06.05. 09:59 Poldi bá
162 komment
Címkék: egyházak Fidesz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
simple observer 1.0 2012.06.05. 10:46:29
Mar en is ereztem, hogy zavar van az EROben, de minthogy egyhazi interjuk, riportok fizikai fajdalmat okoznak nekem, ezekrol a feszultsegekrol nem igen erteseultem. Kiveve persze a harangozas lefujasat...
Amugy azt gyanitom nem lehetsz tul messze az igazsagtol.
A Horhty-istentisztelet nem tudom mikor VOLT, de valoszinuleg nem 2013-ban...
Poldi bá 2012.06.05. 10:56:36
Mécsvilág 2012.06.05. 11:37:09
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 11:41:36
Nem mindegy mi történt ?
Egyrészt ti ugyanolyan ateista egyházgyűlölők maradtok bármi is történt.
Másrészt pedig épp ezért holnaptól is ugyanúgy pedofil papoztok, mégha eggyüttesen kiátkoznák Orbánt akkor is.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.06.05. 11:45:14
Felmentette a Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség és az Észak-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatóját a vidékfejlesztési miniszter - közölte hétfőn a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM).
A tárca tájékoztatása szerint Laki Zoltán és Németh Zoltán pénteken vette át a felmondását. A miniszter rajtuk kívül még három felügyelőségi munkatársnak, két igazgató-helyettesnek és egy gazdasági igazgató-helyettesnek mondott fel.
A felmentés okát Németh Zoltán és Laki Zoltán esetében indokolta az érintetteknek a minisztérium, erről azonban konkrétumokat nem közöl a tárca - fogalmaz a közlemény.
A győri székhelyű zöldhatóságot a jövőben Buday Zsolt, a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség eddigi munkatársa vezeti majd. A pécsi székhelyű felügyelőség igazgatója Varga István lett, aki eddig a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgató-helyettesi posztját töltötte be - tájékoztatott a VM.
A közleményben reagált a tárca azokra a hírekre is, amelyek szerint az észak-dunántúli felügyelőség dolgozóit hétfőn reggel nem engedték be a munkahelyükre. A VM közlése szerint a felügyelőség informatikai rendszere hibásodott meg, és amíg a szakemberek dolgoztak a helyreállításon, addig a dolgozóktól türelmet kértek. Délben mindenki felvehette a munkát, az új igazgató pedig állománygyűlést tartott a hatóság munkatársainak - közölte a tárca.
Pistie 2012.06.05. 11:49:03
Azonban szerintem a vallás és a politika két különálló dolog kellene, hogy legyen. Az ember vagy hisz Istenben, vagy nem. De Viktorban nem hinni kell, mint ahogy azt sokan teszik. Sok Fidesz hívő Viktort egyfajta Istennel azonosítja, vagy minimum úgy gondol rá, hogy kapcsolatban áll egy felsőbb hatalommal, így amit ő mondd, amit ő tesz, az mindenképpen helyes. Erre jön rá az a retorika is, hogy ha valami siker van (mostanában nem túl sok, hehe) akkor Viktor büszkén kiáll, hogy igen, ezt ÉN csináltam meg. Ha meg valami gáz, akkor valaki elviszi a balhét (Matolcsy például erre jó, ne gondolja már senki, hogy ő találja ki a gazdaságot ott, ahol Viktor a főnök).
Szerintem ez a hozzáállás veszélyes. A politika nem templomba való. Véleményem szerint a politikusoknak titkolniuk kellene a vallási hovatartozásukat is, mert ez egy olyan dolog ami senki másra nem tartozik, és nem kellene hogy bármit is befolyásoljon.
hattyú 2012.06.05. 11:50:02
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 11:53:35
Sajnálatos de a példabeszédek a templomba leginkább a jelenről szólnak, múltbeli idézetekkel spékelve.
És ráadásul minden pap teljesen szubjektívan önnön maga adja elő, amit helyesnek példaértékűnek, követendőnek tart.
Így azért lássuk be meglehetősen nehéz kiszűrni a politikát a templom falai közül. Még a kommunistáknak se sikerült a diktatúrában tökéletesen, pedig mindent megtettek ezokból.
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.05. 12:04:11
megosztotta
www.facebook.com/vilagnezeti.erdekvedelem
tomwar 2012.06.05. 12:04:17
tarackos 2012.06.05. 12:05:12
A kormánynak nincs pénze ezért mindenhonnan elvesz. Ebből a jelek szerint az egyházak sem maradnak ki, majd az operett-keresztény kdnp elviszi a balhét...
Zhang 2012.06.05. 12:08:23
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.05. 12:09:07
PÜNKÖSD
Jézus felszállt, nagy az űr.
Mit készít elő az Úr?
Együtt ül most mind a tíz-
-enkettő és égből tűz
landol rajtuk s nagy a szél,
s mindegyik nyelveken szól.
Tömeg kacag: „Édes bor!”
Péter feláll s mondá: „Bár
Szentléleknek szele fú,
ezért hullámzik a fű,
s elsötétül fönt a Nap,
ne rettegjél kedves nép!
Aki megtér, annak jó!”
Nép csak csodálkozik: „Jé!”
„Keresztelkedjetek meg
oly gyorsan, mint égen MIG!”
(„MIG az, ami eget szánt?
Mondd meg nekünk Péter szent!”
„Az majd kétezer tájt jő.”
Nép meg újra ámul: „Jé!”)*
Most Jézusról mesél ő,
tömeg pedig sóhajt: „Ó!”
Népet mardos lelki bú
s keresztvízbe merül bé.
Egyház ekkor indul út-
-nak a vad korokon át…
*a zárójelbe tett rész a legrégebbi kéziratokban nem szerepel
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2012/06/punkosd.html
:)
Dolgozónép 2012.06.05. 12:09:51
Zhang 2012.06.05. 12:11:02
Sirak_kiraly 2012.06.05. 12:11:24
"hogy vasárnap senki ne mehessen plázába vásárolni, húzzon csak el szépen a misére, aztán esetleg a Fradi-meccsre, de inkább üljön otthon a seggén. "
1. azért a seggén ülés helyett pl együtt lehetne a család, kirándulás, esetleg nagyi látogatás, közös játék stb.
2. a plázák vasárnapi nyitvatartása ezen programok bármelyikét effektíve lehetetlenné teszi az ott dolgozó sokezreknek. Nem hallottam még tecsó dolgozót lelkendezni, hogy de jó hogy nem tud egy hétvégét se megtervezni a gyerekeivel, viszont kedden szabadnapja van. Szerinetm félrevezető a propaganda, hogy a vasárnapi zárvatartás egyetlen célja a templombajárás "elősegítése", a vasárnap megszentelés, megünneplése egy nem hívő számára is igen fontos lenne (ami megmutatkozik a kb 6000 évese hagyományban, és hogy az Isten, ateisták számára pedig legalábbis a próféták szükségesnek tartották beleírni a Bibliába és a tízparancsoaltba is). Természesetes nekünk keresztényeknek a vasárnap csúcspontja a szentmise, de nem merül ki ebben: a munka tilalma, az elmélyülés, megpihenés, erőgyüjtés, a család közös, nyugodt programja ugyanolyan fontos. Aki nem igyekszik jó programot kitalálni, és biztositani hogy a család együttlegyen az ugyanúgy vét(het) a parancsolat ellen mint aki nem megy el misére. (csak gondoltam leírom mi a keresztény "state-of-art", félreértések elkerülése miatt)
ON: ettől a függetlenül az írás nagyon érdekes, elég sok igazságot tartalmaz, megfogja a lényeget.
Netuddki. 2012.06.05. 12:12:31
Bár azt is el tudom képzelni, hogy a következő kérdés is felmerült felsőbb körökben: Ingyen?
Persze ez is csak a szervezetlenséget, a tájékoztatás és a fideszen kívüliek bevonásának a hiányát mutatja a fidesz részéről. Persze ezzel a "2/3"-al csettintek aztán mások ugranak mentalitás miatt még pár szopóálarc kinéz nekik.
Nemrég volt valami újratemetési balhé is...
töreki 2012.06.05. 12:18:26
Főleg a zsidó és besúgó főpapokat zavarja a Trianonozás!
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.05. 12:22:49
Szerintem nem kell minden mögött hátsó szándékokat keresni. ;-)
Én egyébként hívő ember vagyok, egy kis egyházikóba járok már bő 18 éve (amúgy épp most lettünk hivatalosan egyesületté visszaminősítve) és nem örülök, amikor a politika és a lelki élet összefonódik. A vallásos képmutatásról pedig az alábbi versem jut eszembe:
Jézus a Templomban
Nem lévén a kapun plomba
Jézus bemén a Templomba.
Falon plakát: „Adok-veszek!”
S hallatszanak biznisz neszek.
Elszabadul néhány gerle
S kegytárgyakat zajjal ver le.
Kecskekufár s birkabankár
Miatt lelki létben van kár.
Jézus fájón körbe tekint,
Látvány kelti benne e kínt.
Lendül korbács, borul asztal,
Hősünk senkit nem marasztal.
„Nem a Jeruzsálem Pláza
Ez, hanem az Atyám háza!”
Péter így szól: „Újabb fétis
Dőlt meg. Jó lesz ez a hét is!”
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/12/jezus-templomban.html
:)
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.05. 12:25:07
Boldog ZombiJézus és SzentSzellentés kiáramlási napot kívánok minden egyes SátánIsten rajongónak. Karakutty adja, hogy kigyógyuljatok ebből a torz divatból. Punktum.
vilagnezet.blog.hu/2012/05/27/happy_zombie_jesus_day
Sirak_kiraly 2012.06.05. 12:26:17
Ez egy nagyon gyakori érv, amellett hogy a templomban nincs helye a politikának. Szerintem ez egy alapvető csúsztatás. Mert igenis van helye, adott esetben hiteltelen az hívő, aki a "politika rossz, apolitika jó, értem???" alapelvre (minől is következik??) hivatkozva nem áll ki a hitével ellentétes dolgok ellen. Például, ha ember és ember között születés alapján tesznek megkülönböztetés, és ezt egy politikai párt felvállalja, akkor ez ellen ki kell állni. (ezt meg is tette az egyház, legutóbb múlt vasárnap hallottam erre vontakozó könyörgést) Politizált? Igen, hiszen valamely párt ellen beszélt. Baj? Nem, sőt. Akkor mi a baj? Ha esetleg olyan érték mellett áll ki, ami valamelyik párt programjával ellentétes. Mit kellene tenni, visszakozni, hitünkkel szembemenni, csak mert X párt nem úgy gondolja mint az egyház??? Elég furcsa elvárás, bár szinte természetesnek tünik a mai furcsa "vélemény-diktatúrűban", ahol mindenkinek, mindenhol, mindent szabad elmondania, egészen addig, amig bizonyos körök érdekeit az nem sérti, mert akkor hirtelen megszünik a véleményhez és érdekképvislethez való jog, helyét átveszi egy szó: "kuss". Kuss az egyháznak, papoknak, közéleti személyiségekne, művészeknek ha nem a mi szerekerünket tolod, akkor "nem kellene politizálni". Csak ez éppen szembeegy a plurális demokráciával, ahol midenki véleményt nyilvánithat, és a törvényes keretek között védheti saját értékeit, és érdekeit. MINDENKI,még az az egyház is aki esetleg nekem nem tetszik. Ez LENNE a demokrácia lényege, csak sokan kiforgatják, és átírják a szabályokat: midenki elmondhatja a véleményét, sőt gyalázhatja is a másikat (főleg a katolikus egyházat), kivéve ha olyan értékeket vall, amivel mi nem értünk egyet (pl katolikus egyház). Nekem ez nem demokráciának tünik, de sebaj. Csak ne hívjuk annak, plíz
Dolgozónép 2012.06.05. 12:32:03
Rókakígyó 2012.06.05. 12:35:38
A Horthy István mise pedig az embernek szólt, un emlékmise volt és egy ilyen posztban semmi helye emlegetni.
gombaszakértőke 2012.06.05. 12:35:55
Rókakígyó 2012.06.05. 12:38:13
Netuddki. 2012.06.05. 12:40:12
Ebbe a láncba a vallás ugye ott illeszkedik bele, hogy a keletkező feszültségek egyik levezetési módja a vallás. Járjál templomba, szeresd a családodat és felebarátodat, ezen kívül meg kuss van. Nem tetszik a rendszer? Akkor komcsi, istentelen, maszopos vagy. Nem kell nagy IQ ezen "egysíkú" gondolkodásmód felismeréséhez. Persze ez oda vissza a politika és az egyház között is érvényes. Nem véletlen, hogy a modern társadalmakban az egyházat és az államot megpróbálták szétválasztani.
Mellesleg az orbán ha minden igaz református...
Rókakígyó 2012.06.05. 12:40:31
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.05. 12:41:05
fradyendre.blogspot.com/
A mai költészet amúgy is olyan búbánatos, hogy azt olvasva az emberek kivetik magukat a tizedikről. A célom az, hogy belekukkantva egy-egy Frady Endre versbe, visszanyert életkedvvel röhögjenek egy jót és bemásszanak az ötödiken. :)
"A vidám szív a legjobb orvosság" /Példabeszédek 17:22/
:)
teabore 2012.06.05. 12:41:59
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.05. 12:44:20
Olvass inkább Bibliát és Frady Endrét! :)
-JzK- 2012.06.05. 12:49:04
mek.niif.hu/05300/05394/05394.htm
reginamundi.hu/library.php?id2=library/bangha_bela_30_kotet (elsőre az első három kötetet javaslom)
mek.oszk.hu/07800/07883/html/
pástétom 2012.06.05. 12:53:16
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 12:54:15
:-)
Dolgozónép 2012.06.05. 12:58:06
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.05. 13:00:59
Nem szeretem sem az ókori szappanoperákat, sem az akkori sci fit. A judeo-keresztény biblia horror jelenetei meg eleve undorítanak.
Neked jó gyomrod van, hogy bírod olvasni.
Dolgozónép 2012.06.05. 13:02:23
mese1 2012.06.05. 13:06:49
Sirak_kiraly 2012.06.05. 13:10:10
"
Ugyan már! A mai magyar megélhetési politikust csak a "szavazatok->hatalom->pénz->átlagon felüli életszínvonal"-ra való törekvés hajtja."
Ebben sajnos sok igazság van
" Ebbe a láncba a vallás ugye ott illeszkedik bele, hogy a keletkező feszültségek egyik levezetési módja a vallás. Járjál templomba, szeresd a családodat és felebarátodat, ezen kívül meg kuss van."
Ez a marxista a vallás a népek ópiuma tétel, amiben azért én nem hiszek. Bár éppen ma olvastam a Böjte Csaba könyvében, hogy ha a templombe egy permamnnes lelki-éélmény/megnyugvás/ezoterikus kielégülésért járunk akkor bizony ez a tétel igaz, akkor ez egy kikapcsolódás, a valóságból való elrévülést célzó tevékenység lesz. Az igazi hit és kereszténység mindig tettekben mutatkozik meg, és ahogy egy másik hozzászóló is mondja, azért az "átlag", vagy ugymondjam a java a hívőknek nem olyan egyszerű primkó ám, mint sokan hiszik. Az is fontos, hogy a papok, vagy l Csaba testvér prédikációikban, tanításaikban az aktív hozzáállást támogatják. "Add meg a császárnka ami a császáré, az Istennek ami az Istené", azaz ha valami az Isteni értékekkel ellentétes, azt kifejezetten nem szabad csupán tekintélytiszteletből támogatni.
Nem tetszik a rendszer? Akkor komcsi, istentelen, maszopos vagy. Nem kell nagy IQ ezen "egysíkú" gondolkodásmód felismeréséhez.
Ezt én a magam részéről nem tapasztalatam az egyházban. Ami nem jelent "értéksemlegességet", vagy politikai semlegességet, hiszen nem bambuló tudatlan naivok vagyunk, attól még hogy hiszünk :)
Nem hiszem, hogy aki bírálja a rendszert, vagy szembemegy vele az istentelen lenne, hiszen akkor a cikk szerint Erdő Péter is az lenne :)
Azt gondolom, hogy bizonyos propaganda okokból szokás az Isetnben hívőket primitiv, naiv, befolyásolható, buta embereknek tekinteni, pedig hidd el, nem vagyunk azok. Sőt, talán mélyebben, rendszeresebben gondolkozunk el alap dolgokon, mint az átlag nem hívő (ami nem jelenti hogy jobban is értünk bármit, de primitivnek nem érezm magam, attól hogy hiszek egy magasabbrendű intelligenciában)
Persze ez oda vissza a politika és az egyház között is érvényes. Nem véletlen, hogy a modern társadalmakban az egyházat és az államot megpróbálták szétválasztani.
Na ez igaz, gyakorlatilag a kereszténység népszerűvé válásától, Augustus császártól próbálja a hatalom céljaira felhasználni az egyházat, a kereszténységet. És bizony az egyháznak meg kell találnia, vissza kell találnia az autonóm útra, talán ennek a jele is volt a harangozás visszautasítása.
Mellesleg az orbán ha minden igaz református...
"
:) Fu, akkkor én ellen kell szavazzak ezentúl, mint RomKat?? :)
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.05. 13:14:46
Jártam oda a hozzád hasonlóakat gyógyítani:-)
Ambiorix 2012.06.05. 13:20:08
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.05. 13:20:19
Vallásreform és az új egyház-finanszírozás
Vallásreform és az új egyház-finanszírozás egy új értékrendet teremt és végre tényleg az az irány, melybe Magyarországnak el kellene indulnia ahhoz, hogy mostani nehéz helyzetéből ki tudjon törni. Ha úgy látjuk, hogy a vallásreform törvény gyakorlati megvalósulása során bármilyen politikai aggály igazolódik, készek vagyunk azokat orvosolni. De kampányokra, nyomásra, tüntetésekre nem változtatunk.
2012 július 01-től bevezetésre kerül a teljes mértékben eurokonform új magán egyház-finanszírozási rendszer. Punktum. Az eddigi helytelen gyakorlat, az állami egyház -finanszírozás helyett. Aki úgy nyilatkozik személyesen és írásban, a megfelelő egyház nyilvántartási intézményekben, hogy egy adott egyház tagja, az ezzel áttér az államiból a magán egyházi finanszírozásba. Tehát az állam csak annyit tesz, hogy a munkahelyén és a megfelelő formában levonja az egyházadót és azt átutalja az arra jogosult egyháznak. Ebből semmit el nem vesz, de semmit hozzá sem tesz. Aki nem tesz ilyen nyilatkozatot, az automatikusan nem tagja egyik egyháznak sem és nem is kerül nála egyházadó levonásra.
Ezzel a gyakorlattal, amellyel többek közt Ausztria és Németország is régóta rendelkezik megszűnik az állam évről évre emelkedő kötelezettsége, amely miatt számos bírálat és kellemetlenség érte és éri jelenleg is. Világos átlátható viszonyokat teremt. Kiszűri a korrupciós lehetőségeket is.
Szászfalvi László nyilatkozta: ... Ausztriában így oldják meg a kérdést...... Magyarországon is ezt vezetnénk be.
A hazai szavazók, a polgárok mint bebizonyosodott ugyan is nem akarnak egy az egyházakkal kokettáló kormányt, amely irányba jelenleg az FMPSZ (Fidesz) kényszerpályán elindult. Pártunk és kormányunk csak akkor maradhat versenyben régi és új kihívóival szemben, ha a világ változására mély megújulással tud válaszolni. Ami az egyházi finanszírozás átalakítását illeti, ennek egyetlen világos és érthető oka van, ez pedig az állam adósság. A kísérlet, amit még a Horn kormány, az úgynevezett vatikáni szerződés megkötésével indított el, azt eredményezte, hogy az ország a feje búbjáig eladósodott. Óriási összegeket kellett átutalnunk a magánegyházakhoz. Viszont az egyházak nem termeltek lényegében semmilyen bevételt. Ezért aztán a mindenkori államvezetés, többen közt ennek finanszírozására is, óriási államhiteleket vett fel. Ez a hitel így egy adóssághegy formájában nyomaszt bennünket és szinte lehetetlenné teszi az életünket. Ha ez így ment volna tovább maga alá temette volna az egész gazdaságot, a gyerekeink jövőjét, a mi jelenünket. Be kell avatkoznunk, meg kell ezt akadályoznunk. -mondotta a kormányfő a péntek esti, szokásos sajtótájékoztatóján.
Elemzőink szerint:
Az 1848 március 15 forradalom egyik legfőbb erénye a papi tized eltörlése volt. A nép és a társadalom olcsóbb hitet akar, olyat amelyet az élvezői tartanak fenn és nem a társadalom egésze.....
....a hazai vallások és egyházak száma az elmúlt 21 évben tíznél kevesebbről közel 200 államilag is bejegyzett vallási szervezetre nőtt, ami nagyon sok és egyre nagyobb terhet ró a társadalomra. Sok a felesleges templom, zsinagóga és felesleges egyházi, teológiai oktatási intézmény. Ezek gazdálkodás pazarló és felesleges a társadalom egésze szempontjából. Minek egy kisvárosban 4-5 templom és 3-4 további vallási intézmény, amelyek látogatottsága kritikán aluli. Ezeket a hazai kórházakhoz és egyetemekhez hasonlóan össze kell vonni. Reformokat kell bevezetni a vallási költségvetésben. Kiegyenlítetlen az állami közpénzekből fenntartott vallási intézmények látogatottsága és költségvetésük pazarló. Jelenleg a különféle csatornákon, kesze-kusza összetételben kb. 250-300 milliárd forint vándorol át évente a közpénzekből vallási csoportokhoz. Privatizálni szükséges az egyházakat és meg kell köztük teremteni a valódi piacgazdasági feltételrendszereket. Véget kell vetni a további állami dotációnak, ami a szocializmusra a volt kommunista rendszerre és nem a piacgazdaságra volt jellemző. Az működtesse az egyházat, aki tud az adott eszközökkel hatékonyan gazdálkodni. A nem hatékony egyházak részére ki kell dolgozni az egyházi csődtörvényt és lehetővé tenni, hogy ezen intézmények a társadalom egésze számára hasznos más intézménnyé alakulhassanak át.....
... be kell vezetni a templomlátogatási díjat és a templomi szolgáltatásokat a kávéval, dohányárukkal és alkohollal megegyező fogyasztási adóval terhelni, ami a korábban felvázolt adócsökkentéssel vállvetve még évi 50-80 milliárd bevételt is hozna a társadalomnak....
USA - 0 az állam hitéleti támogatása
Franciaország - 0 az állam hitéleti támogatása
Kína: 0 közpénz hitéleti támogatása
India: 0 közpénz hitéleti támogatása
Törökország: 0 közpénz hitéleti támogatásra
Csehek - 0 közpénz hitéleti támogatásra, nem is ratifikálták a vatikáni szerződést
Németek: -a munkahelyen vonják le az egyházadót. Az állam nem támogat
Ausztria: -a munkahelyen vonják le az egyházadót. Az állam nem támogat
Dánia: -a munkahelyen vonják le az egyházadót. Az állam nem támogat
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.05. 13:25:17
"
A Fekete Kányák rendje
hatalomra tesz szert
és zsarolja a Kiskanászt,
aki jót akarna, de rosszul.
Zsarolja egy siheder kori barátja is,
aki nagy vagyont harácsolt össze
és villogó ruhában futkározik.
Huszonöt strázsa ügyel rá.
"
Dolgozónép 2012.06.05. 13:26:41
Dolgozónép 2012.06.05. 13:43:14
dr. pretender 2012.06.05. 13:44:22
gombaszakértőke 2012.06.05. 13:55:30
gombaszakértőke 2012.06.05. 14:00:36
Ha ez bevezetésre kerülne, a Fidesz két év múlva tuti bukná a szavazást, az előző kommentemből kiindulva, tudniillik a kereszténység masszív meggyőzhető szavazótábor. Ezért nem lesz ilyen
Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.06.05. 14:03:44
belekotty 2012.06.05. 14:04:06
L.K.R. 2012.06.05. 14:13:14
robokacsa1 2012.06.05. 14:17:52
Úgyis megegyeztek.
MAti 2012.06.05. 14:20:09
És ebben az a legérdekesebb, hogy a KDNP saját magát "kente fel" a névválasztással. És nem a "vallási szervezetek" hívták életre, és küldték oda...
komplikato 2012.06.05. 14:21:19
Makkasz 2012.06.05. 14:23:23
Biztosan akadékoskodtak.
piszter 2012.06.05. 14:23:43
Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.05. 14:27:25
Sok "komoly" tagja is van és komoly pénzeket fizetnek a kasszába.
A többivel is egyetértek.
wip 2012.06.05. 14:31:11
No_Fidesz_No_Problem 2012.06.05. 14:36:42
www.hetek.hu/belfold/200702/orban_hite
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 14:37:37
Hogy nem érted mi aköze van a hitnek az egyházakhoz az téged minősít.
Ám éredeklődve meghallgatnám az általad kis egyházaknak titulált szervezetek nevesített változatát melyeket istenítessz.
E.Piroska 2012.06.05. 14:39:24
"A Horthy István mise pedig az embernek szólt, un emlékmise volt és egy ilyen posztban semmi helye emlegetni."
Hát, ha volt ilyen, és azt a misét a család szervezte, igazad van. De, bajosan szervez egy család katolikus misét egy olyan embernek, akinek az apja református, valószínűleg ő is az volt, a fia meg muzulmán.
De úgy tudom, nem így volt, és Poldi bá is téved.
Hanem H MIKLÓS újratemetésének 10. évfordulóján rendeztek ökumenikus istentiszteletet. Nyilván az sem a politikusról szólt...
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 14:40:21
Nocsak.. Egy hitgyülis ateista.
Isten hozott (vagy mi)
Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.05. 14:41:20
@wip: Nem tudom ebben mennyi az igazság, de túlkapások mindenhol vannak. Ki kellett volna vizsgáltatni. Ha jól emlékszem Orbán is a Bazilikában kereszteltette a gyerekeit. Az rendjén volt?
No_Fidesz_No_Problem 2012.06.05. 14:43:26
*
Talán azért vagyunk hajlamosak nem létezőnek tekinteni, mert nem is létezik. Ez a párt nem más, mint egy mítosz. Közmegegyezésen alapul, hogy a neve egyáltalán benen vana köztudatban.
A 2010-es választásokon NEM indított egyéni jelöltet.
2010 óta sem méretet meg a népszerűségét SEMELYIK közvéleménykutató cég felmérésén.
Ez a "párt", amelynek se önálló jelöltje, se népszerűségi indexe nincs, ez a párt egy kamu.
wip 2012.06.05. 14:44:09
Ugyan már, vannak véletlenek!
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 14:46:05
Bezzeg az SZDSZ.. :DDDD
Бабаяга 2012.06.05. 14:56:11
Végre mindenki számára egyértelművé tették, hogy nem hajlandók eljátszani a báb szerepét. Még sok ilyen nyilvános csörtét kívánok.
Бабаяга 2012.06.05. 14:58:14
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.05. 14:59:30
"Csak az a gond, hogy ezzel a nemharangozással nem igazán a Fideszen álltak bosszút, de sokkal inkább azokon, akik trianon kapcsán is valami együttérzésre, szolidaritásra, vigaszra számítottak az egyházuk részéről."
Mire??? Már szinte senki sem él, aki a szerződés aláírásakor élt. Meddig fogunk még Trianonzni? Mi értelme van ennek? Túl szigorú volt? Igen, lehet, sokat veszített az ország. De pár száz évvel korábban még kiírtották a vesztes törzseket (Afrikában még ma is előfordul). Szerintem sokkal komolyabb problémáink vannak most, mint ezen kattogni (főleg, hogy ma már az EU visszacsatolt nem kevés területet). Persze akinek ez a legnagyobb bánata, az nyugodtan pöröghet rajta.
Poldi bá 2012.06.05. 15:00:55
dr. pretender 2012.06.05. 15:06:55
Rókakígyó 2012.06.05. 15:09:18
Rókakígyó 2012.06.05. 15:12:15
Rókakígyó 2012.06.05. 15:15:08
mojszipupi 2012.06.05. 15:15:47
Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.05. 15:28:26
Rókakígyó 2012.06.05. 15:31:44
Бабаяга 2012.06.05. 15:41:46
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 15:42:11
Jogilag nem kamu. Az ország 176 egyéni választókerületéből 174-ben a KDNP nyert. Persze a tényleges helyzetet ismerjük. De a választójogi törvényt nem érdekli a tényleges helyzet, csak a jogi helyzet.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 15:44:36
- Hány ateista kell egy kiégett villanykörte kicseréléséhez?
- Egy se. Az ateisták szeretnek sötétségben élni.
belekotty 2012.06.05. 15:46:48
Az egy-két ügyeletes fideszes "közgazdászt" pedig csúnyán lealázták pár vitában.
Ez van.
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.05. 15:51:50
Nem mindegy mi történt ?"
A hozzád hasonló ostoba zselléreknek nyilván mindegy.
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.05. 15:54:29
"- Hány ateista kell egy kiégett villanykörte kicseréléséhez?
- Egy se. Az ateisták szeretnek sötétségben élni."
Na barátom, azt hiszem, erre mondják, hogy "Fütyörészés éjjel a temetőben"! :DDD
Ajánlott irodalom: Müller Édesvíz Kiadó Péter ("De láttam a Fényt, de becsszó láttam!") :D
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 16:02:51
Az ateista seggek gyülekezőhelye ki volt jelölje számukra.
Mostanra csak odagyűlnek egy-egy poszt erejéig az aktuális szócsőhöz.
Sekélyes férgek ész nélkül.
bgp 2012.06.05. 16:04:56
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 16:06:15
Te csak írd le százszor hogy pedofil pap, oszt kalap.
A Gyurcsanyista fohász is meghallgattatik.
Beru 2012.06.05. 16:08:39
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.05. 16:11:28
Veled ellentétben én szerencsére azt írok le, amit akarok, Okoska.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.05. 16:31:20
dr kíváncsivagyok 2012.06.05. 16:34:54
" Egyrészt ti ugyanolyan ateista egyházgyűlölők maradtok bármi is történt. "
Az "ateistának" nem szinonímája az " egyházgyűlölő "...
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 16:39:46
Igen, ez igaz. Sok embet szomjazik a vallásra, csak manapság a legtöbb esetben nem a kereszténységet találják meg, hanem vagy valamilyen szektát vagy pedig valami valláspótlót: pl. mlm-piramis, ezoterikus áltudományok, rejtélyes összeesküvéselméletek, stb.
Én magam is egy keresztényellenes szektában voltam mielőtt keresztény lettem.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 16:48:39
Láthatóan elég sokan tanulták meg tökéletesen a kommunista diktatúra tananyagát.
Aztán meg azért mert az új egyházak leginkább az elesett emberek körül legyeskedik, akiket könnyen magukba szívhatnak.
Pl szcientológia szervez drog elvonókat, családsegítőket, ...
halász jóska 2012.06.05. 16:49:48
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 16:50:53
A hazaiaknak szinonimája.
Itthon az ateista gyűlöli az egyházat, és bármit megtesz azért hogy lejárassa.
Kb ugyanúgy mint ahogy a tanult Gyurcsanyista (ex-SZDSZ, MSZP) a jobboldalt. Elfogadásnak amiről papolnak nyoma sincs.
www.hir24.hu/kumin-szerint/2012/04/13/a-gyulolet-jeghideg-lehelete/
TomDo 2012.06.05. 16:57:26
Igazad van Testvér !
Baloldali kereszténynek vallom magam, és nem értem: ha a keresztények között mondom ezt, elszörnyednek, mert sokuk szerint a jó keresztény az csak jobboldali lehet. Én azt mondom, mint egy az 50-es években az AVH börtönében sínylődő pap is mondta: " Krisztus volt az első igazi kommunista " Aki ezt nem hiszi, olvassa csak el az újszövetségi bibliát, de főleg az Apostolok cselekedetei részt. Az ősegyház maga volt a kommunizmus. Sajnos a történelem folyamán a Krisztusi tanokat ugyanúgy elferdítették, és aljas hatalmi célokra használták fel, mint a kommunista tanokat. A kommunista eszme egyetlen kivetnivalója az Isten tagadása, de a társadalomról alkotott elképzelése egybecseng a keresztény elvekkel.
Az, hogy Horty Miklósért volt mise, számomra nem elítélendő ( bár nagyapám az Ő hülyesége miatt veszett oda a Donnál ), mert a keresztény ember tud megbocsájtani, sőt imát is mondani azért aki ellene vétett.
Akkor lesz igazi keresztény megbékélés ebben az országban, ha Erdő Péter bíboros misét mond Kádár János lelki üdvéért.
Laciii 2012.06.05. 17:11:32
"Itthon az ateista gyűlöli az egyházat, és bármit megtesz azért hogy lejárassa."
Nem gyűlölöm, az állami pénzlenyúlás nem tetszik, de sok más hobbit is finanszíroz az állam.
És a lejáratásért meg a legtöbbet az egyházak maguk teszik.
Orbán veled nem az a baj, hogy cigány vagy! 2012.06.05. 17:15:32
dutscke_2012 · http://joseggu.tumblr.com/ 2012.06.05. 17:16:00
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.05. 17:20:19
Én Krisztus Magyarországi Egyházába, ami a törvény miatt immár "csak" Krisztus Magyarországi Gyülekezete lehet, mert nem engedélyezik az egyház szónak még a használatát sem. És ez egy szabadnak mondott ország... ;)
Amúgy, ha érdekel: www.krisztusegyhaza.hu
:)
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.06.05. 17:20:19
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 17:23:07
Igen, tudom, mondtad már egyszer a NolBlogon...
Én ortodox vagyok.
nu pagagyí 2012.06.05. 17:24:10
Kiskanász - Orbán,
Fekete Kányák rendje - egyházak,
Siheder kori barát - Simicska.
Egy tévedés van a jóslatban, a kiskanász nem akar jót, de az stimmel, hogy rosszat csinál.
Pitonyák néni 2012.06.05. 17:34:02
Édes fiam én 87 éves vagyok, de olyan hülyét mint te még nem láttam!
Mér kell más anyját szidni?
Szabványok 2012.06.05. 18:01:07
Pistie-nek igaza van!
"Sajnálatos de a példabeszédek a templomba leginkább a jelenről szólnak, múltbeli idézetekkel spékelve."
Nem. A jövőről a múltból vett idézetek (aka Szentírás) alapján.
"És ráadásul minden pap teljesen szubjektívan önnön maga adja elő, amit helyesnek példaértékűnek, követendőnek tart."
Nem. A pap az adott vallás dogmáit, téziseit, erkölcsét hirdeti. Ráadásul ezen belül is kötötten, mert az egyházak általában hierarchikus szervezetek.
"Így azért lássuk be meglehetősen nehéz kiszűrni a politikát a templom falai közül."
De, ki lehet szűrni. Nem állítom, hogy időnként nem száll el egy-egy pap agya, hiszen ő is csak egy ember és egy-egy aktuálpolitikai mondatot muszáj elmondania. De tapasztalatom szerint a döntő többség (a rk. papokról tudok szólni) meg tudja állni, hogy ne politizáljon.
"Még a kommunistáknak se sikerült a diktatúrában tökéletesen, pedig mindent megtettek ezokból."
Az egészen más szituáció volt, mert akkor az egyházak egyfajta gyűjtőhelyei voltak az ellenállásnak. De a direkt politizálást akkor különösen nem lehetett megtenni. Mert hamar egy kamcsatkai plébánián találta volna magát a pap.
B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2012.06.05. 18:20:52
B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2012.06.05. 18:22:11
Pont.
NA YA! 2012.06.05. 18:39:26
füles1098 2012.06.05. 18:44:39
Sirak_kiraly 2012.06.05. 19:00:42
"
Ez egy nagyon elterjedt téveszme, vagy foglamazzunk finobban: jól hangzó részigazság, amely mélyen nem igaz. Hogy miért arról fogok írni egy cikket referenciákkal, és elküldöm neked, meg mindenkinek :)
de tény hogy a kereszténység nem jobboldali, mert nem ideológia.
Nagyon nagyon fontosnak tartom kiemelni, hogy a kommunizmus a többet elért, jobban igyekvőtől (is) igyekszik elvenni ami az övé, egy nagyon mély, zsigeri emberi tulajdonságra, az irigysére apellálva, nehogy már több legyen a másiknak. Az elvevés, elrablás egyetlen oka: mert neked több van, ezt az "egyenlőség" magasztos eszméje nevében szokás végigvinni. Ez pedig ellenkezik egyrészt a "Ne lopj" parancsolattal. Jézus mindenkit bíztat és felszólít hogy a SAJÁT vagyonát adja a szegénynek, és ne a pénzért éljen, de arra egyátalán nem, hogy ezt a jütékonykodást MÁS vagyonának rovására tegye bárki is. Ilyet soha nem tett, és soha nem is bíztatott erre, ez óriási különbség. Továbbé a "felebarátod vagyonát, házát ne kívánd" parancsolatot is sérti a kommunizmus eszméje és gyakorlata is. Ennek ellenére az apostoli közösség valóban hasonlit a kommunista utópiára, de végletesen különbözik is tőle: a keresztény nem veheti el az eszme nevében másét (akkor se ha állílag majd a szegényeknek adja), ellenben odaadhatja sajátját. Szerintem ez órisi különbség.
A tisztességes üzletvitelt, megélhetést biztopsító tevékenykedést, nagyon is támogatja a keresztény felfogás, a magántulajdon védelme két fentemlített parancsolatban is szerepel.
Más kérdés, hogy a jogosultalan haszonszerzés, az uzsora, a szegények zsírján gazdagodás, az emberi méltóség és irgalmasság elnyomása a pénz érdekében lopásnak, bűnnek számít, ami a mai neo-kapitalizmussal mindenképp, a klasszikus kapitalizmuusal is valamennyire szembenáll, de nagyon messze van a kommunizmustól
Ajánlom Röpke könyveit, ő keresztény értékalapú, humanista piacgazdaságban hisz, ahol az értelem vagyon, (föld, ház) az azért vállalt felelősség, az elit, a nobilis felelősségvállalása, az együttmúködés, bizalom az építőalapja a gazdaságnak. (mert egyébként ezek nélkül minden gazdaság összeomlik, bizalom és hit nélkül nincs hitel hitel-hit, creo-credit)
Hunor Levente 2012.06.05. 19:03:04
A korrekt az lenne, ha ők tartanák fenn a saját szervezeteiket és az állam nem támogatná őket.
Sirak_kiraly 2012.06.05. 19:06:48
A kapitalizmus válságának oka, hogy jelenleg az "esztelen", szabályozatlan, moralitását vesztett gazdasági rendszer épp ezen alapokat számolja fel: lerombolja az erőforrásokat,a földeket, elszenny a vizkete, rövidtávú érdekből rombolja a képzést, a tudást, és az emberi erőforrsáokat is, mivel a gyerekvállalást nem támogatja szintáén rövidtávű érdekből, igy csökkentve a fogyasztók számámt is. és még a pénz értékét is elminiálja infláción kereszzül...
hmmm, persze hogy nagy a baj... vissza kell térni az igazi értékekhez, ami miatt élünk és ami miatt a gazdaság müködik, hiszen az Emberért van a gazdaság, és nem fordítva!
bgp 2012.06.05. 19:15:47
bgp 2012.06.05. 19:17:42
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 19:29:28
Nem akar jót? Akkor ez egy rendes ember. Az igazán veszélyesek azok, akik jót akarva csinálnak rosszat. Szerintem OV pont ez a kategória.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 19:32:31
Keresztény lehet bármilyen oldali.
Viszont Jézus NEM volt kommunista, s az ősegyház sem volt az. S a Egyház nem ferdített el az égvilágon semmit.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 19:34:03
A kommunista tanok alapból rosszak, ember és emberiségellenesek.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 19:36:16
Az állam egy rakás dolgot támogat. Miért pont az egyházak ne kapjanak támogatást?
xéniav 2012.06.05. 19:36:30
xéniav 2012.06.05. 19:39:51
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.06.05. 19:47:13
Nem hiszem, hogy ilyen kisded játékkal és pont ilyen ügy ürügyén intene be a katolikus egyház Viktornak ha valami bajuk lenne vele. Annál azért jóval nagyobb a bejárásuk, megmondanák személyesen is, meg náluk is van jópár ütőkártya, tudnának alkudozni ha arról lenne szó.
Ha nyilvánosan zajlott, az tényleg a nyilvánosságnak szólt: "Emberek, mi nem fogunk kongatni, ez van, úgyhogy ne is kérdezősködjetek."
Az egyszerűt a hasznossal.
röhögő 2012.06.05. 19:48:32
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 19:52:16
Társadalomban élünk, azaz ilyet nem mondhatsz.
Ezen az alapon, ne menjen pénz a budapesti metróra a vidékiek adójából.
Ne menjen adópénz az autóútépítésre a vonattal közlekedők pénzéből.
Fizessék meg a mozgássérültek saját kölségeiket, ne menjen erre mások adójából.
A színházba nem járok adójából ne költsenek a színházakra.
stb.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 19:54:47
Szívesen.
Pl. a vagyoni egyenlőség tana, mely az emberekből hangyát akar faragni. A szabadság tagadása. Az emberi akarat tagadása. Az erőszak magasztalása.
Laciii 2012.06.05. 20:10:37
"Társadalomban élünk, azaz ilyet nem mondhatsz."
Jó keresztényként nem ízlik a szólásszabadság? Ejnye.
A példáidból az egyház a színházzal egy kategória, a többit ne keverd bele.
Szerintem se kéne az egyházakat támogatni, de a színházat se, de ez egyéni vélemény. Kéne egy komoly felmérés, hogy van-e ezek mögött valós tömeg igény, vagy csak megszokás.
komplikato 2012.06.05. 20:16:47
"Hogy nem érted mi aköze van a hitnek az egyházakhoz az téged minősít."
Nem. Az egyházakat, illetve annak látszó ... látszani akaro "izéket".
"Ám éredeklődve meghallgatnám az általad kis egyházaknak titulált szervezetek nevesített változatát melyeket istenítessz."
A teljesség igénye nélkül Babtisták, Evangélikusok, Krisnások, néhány Buddhista egyház ...
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 20:25:43
Pedig az összes példa ugyanaz. Az állam dönt, hogy mire költi az adóból befolyt pénzeket. Olyan döntés e tekintetben alig van, mellyel mindenki egyetért.
Az egyházfinanszírozást valami teljesen másnak beállítani abszurdum és semmivel sem indokolható.
Számtalan dolog van, melyet én személyesen hülyeségnek gondolok, de elfogadom, hogy finanszírizzák ezeket, mert egyes emberekenk ez fontos.
komplikato 2012.06.05. 20:30:17
Erősen vitatnám nem érdekcsoportok szerveződnének a hívők bepalizása által. És vagy egy normálisan, általad leírt metódussal alapult egyház időben való "eltérítése" is esélyes szintén önös vagy csoportérdek, gazdasági és politikai hatalom vonalán.
xéniav 2012.06.05. 20:42:45
A tömegközlekedés mindenkié, hittől és vallástól függetlenül, ugyanígy a kultúra, a közlekedés, oktatásis. Az egyetemeket főiskolákat meg bezárják ( gyarapodjanak a birkák). A hit magánügy kellene hogy legyen, mindaddíg míg nemválik arrogáns, támadó, erőszakos , bigottá.
Azt hiszem az elmúlt kétezer évben a katolikus hit átment mindezeken egyenként és összesítve is. Nme óhajtanám támogatni
xéniav 2012.06.05. 20:44:34
Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.06.05. 20:49:57
Na ez pont nem igaz! A megvalósítással volt a baj és a gyakorlattal.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 20:50:38
Az egyházak részei a társadalomnak.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 20:52:51
Nem, nem! A megvalósítás tökéletes volt. A baj az alapelvekkel volt.
Ha nem így látod, légy szíves vázold, hogy miben hamisította meg Lenin (a megvalósító) Marx (a kitaláló) elveit, hol rontott?
Laciii 2012.06.05. 20:53:42
"Számtalan dolog van, melyet én személyesen hülyeségnek gondolok, de elfogadom, hogy finanszírizzák ezeket, mert egyes emberekenk ez fontos."
Ezt mondom én is. Állami szinten kell dönteni, amcsik például nem fizetnek államilag egyházaknak.
Ettől függetlenül személyesen bárki leírhatja, hogy ez neki nem tetszik, neked meg jogod van felháborodni, de megtiltani nem.
A különbség annyi, hogy a tömegközlekedés nem hobbi. A pap meg akár dolgozhatna is bármit nem úgy, mint egy mozgáskorlátozott.
Tehát ha megnézed mi-miért fontos akkor egy kategória a színház és az egyház.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 20:54:59
Akkor lenne igazad, ha semmilyen "magánügy" nem kapna támogatást. De ez nem így van. Egyesületek kapnak pénzt, számtalan pályázat létezik kifejezetten magánügyeknek.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 20:58:34
Az USA kivételes eset. Európában csak két ország, Franciaország és Törökország, követi a nulla állami egyházfinanszírozás elvét. Mindenhol máshol nem az amerikai példát követik.
Nyilván állami szinten kell dönteni, ezt senki sem vitatja. Azonban ne feledd, hogy hatályos magyar jogszabály mondja ki, hogy az egyházak hasznosak.
Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.06.05. 20:59:03
Vezetői gyengeség
Laciii 2012.06.05. 21:03:23
Tudom, hogy a hatályos jogszabály mit mond, de mivel társadalomban élünk nem egyházban nem kötelező egyetérteni a hatályos szabályokkal, csak betartani kell őket.
komplikato 2012.06.05. 21:06:15
Ráadásul az 1%-al is trükközik az állam.
hamisnero 2012.06.05. 21:08:17
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:09:11
Miben? Melyik marxi elvet nem alkalmazta?
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:09:57
Így igaz.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:11:42
A támogatás felosztása az 1 %-os felajánlások alapján történik.
Az új egyházi törvényt én is ellenzem, hibás koncepciónak tartom.
hamisnero 2012.06.05. 21:12:19
xéniav 2012.06.05. 21:15:22
Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.06.05. 21:16:09
Ha nem találsz, majd keresek neked...
agentT 2012.06.05. 21:18:51
Adva vannak a történelmi egyházak, amelyek nehezményeznek néhány kormányzati intézkedést, pl az egykulcsos adó miatti bevételcsökkenést, továbbá azt is, hogy le se szarja Vitya h mit mondanak, lásd még "kommunikációs nehézségek".
Ezért az egyházak úgy döntenek, hogy a szimbolikus politizálás új elemeként demonstratívan nem hajlandók harangozni Trianonkor... mutatván mintegy, hogy hohó barátom, lehet, hogy bárki mással packázhatsz, de velünk nem... mert alakulhat úgy a történet, hogy nemcsak 2013-ban marad el megint a harangozás, de 2014-ben se lesz egy lelkész se, széles e határban, ki hirdetné a szószékről, hogy Pista bácsi, Mariska néni, aztán okosan, jobbra tessék majd tenni azt az ikszet... sőt, még az is megeshet, hogy a lekész majd ecseteli esetleg, hogy a narancsosoknál van ám keresztényebb, nemzetibb, istenfélőbb, szóval minden tekintetben jobb(ik) választási lehetőség... Nagyon elképzelhetőnek érzem, hogy ez az opció mintegy informálisan meg is lett már lebegtetve a világi hatalom felé, azzal az intéssel, hogy jobb, ha idejében elgondolkodnak fideszék, kivel szórakozhatnak, és kivel nem...
xéniav 2012.06.05. 21:19:34
Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.06.05. 21:19:39
Majdnem! Ismerve a kormány korrektségét ennek a fele sem igaz.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:23:42
Elmélyedtem. Meggyőződéses antikommunista vagyok.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:24:37
De, az alapösszegek felosztása mindigis így zajlott. Ezen eddig a jelenlegi kormány sem változtatott.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:34:52
Ezt nem hiszem. Magyarországon nagyjából a lakosság 15 %-a hívő, a szó szoros értelmében, s ebből is a történelmi egyházaké maximum 12-13 % lehet.
Persze 12-13 % fontos embertömeg. De:
- messze nem minden pap fideszes,
- messze nem minden hívő hallgat politikai kérdésben a papra.
Különösen 4 év fideszes kormányzás után, jóval nagyobb az elégedtlenség a Fidesz iránt, mint ellenzékben töltött 8 év után.
Azaz túlbecsülöd azoknak az emebereknek a számát, akik ily módon befolyásolhatóak.
Ami pedig a Jobbikot illeti, komolya egyházi bázisuk csak a reformátusoknál van. A reformátusok alapból szeretnek magyarkodni, így tőlük nem idegen a Jobbik-ideológia. De azért a hívőknek Magyarországon alig a 25 %-a református. A nagy többség - 65 % - katolikus. A katolikusok pedig nemigen kedvelik a Jobbikot. Részben mert a sovinizmus idegen az globalista katolicizmustól, részben meg azért, mert a Jobbik katolikus körökben alapból pogánygyanúsnak számít, de legalábbis nem-kereszténynek. Ennek oka, hogy a magyar szélsőjobb számára a kereszténység csak mint "nem zsidó" érdekes, de egyébként leszarják, s kifejezetten gyanús, újpogány eszméket favorizálnak.
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.06.05. 21:36:31
honnan kapják a keresztény egyházak a legtöbb pénzt? hát nyugatról
kivel veszett össze a sufniforradalmár? hát a nyugattal
ergo a nyugati szponzor anya/testvéregyházak (akiknek szintén vannak vezetői, akik szintén beszélnek saját országaik elitjével) dinamikus elszakadásra utasítanak
egy _elvileg_ konzi pártnak pedig (lásd berlusconi) halálos ítélet a klerikális kifarolás
end of story
agentT 2012.06.05. 21:47:21
Van egy gyanúm, hogy innentől kezdve mindenki, akinek van egy kis zsarolási potenciálja (tehát meg tud szólítani x embert) és nem tartozik közvetlenül a kormányzat irányítása alá, hasonló engedetlenséget fog mutatni. Pl Gaskó.
Ami meg Jobbikot illeti, lehet, hogy nem szeretik őket egyházék, de riogatni még riogathatnak vele. mármint hogy áttolják oda a szekeret.. még ha valójában nem is tennék.
agentT 2012.06.05. 21:53:07
Meg ha jól emlékszem, akkoriban a pápa se törte össze magát, hogy nagyon kikeljen a führer ellen...
Amivel csak annyit akartam mondani, hogy a katolikus egyház balra ugye nem nyitott, de a jobb oldalon inkább politikai szélkakas, és ha a Fidesz nagyon összebútorozik a reformátusokkal (pl Balogh ugye), akkor keresgetni fogja a kapcsolatokat a jobboldalon másfelé is, bizony ám.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 21:56:55
A pap a katonát áldja meg, nem a háború célját.
A római pápa bizony elítélte az antiszemitizmust és a nácik keresztényellenes politikáját.
Fufo 2012.06.05. 21:58:01
Amennyire én emlékszem, az alapelv: mindenki képességei szerint dolgozik és szükségletei szerint részesül a megtermelt javakból. Szó nem volt arról, hogy mindenkinek egyforma ruhában kell járni, ugyanazt kell enni, stb.
AZ ami megvalósult távolról sem kommunizmus volt, hanem szocializmus amelynek alapelve: mindenki képességei szerint dolgozik és a megtermelt javakból munkája arányában részesül (magyarul fizetést kap). Nagyon sok ok miatt teljesen torz, kifejezetten elnyomó és ostoba diktatúra lett belőle, de ennek a kommunizmus nincsen semmi köze.
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.05. 22:00:22
Balra kevésbé nyithatott egy egyház, mert a baloldal akkoriban még masszívan ateista volt, így nem is lehetett párbeszéd. A baloldal, s különösen annak a radikálisabb része csak a 60-as években hagyott fel az ateista propagandával - ez történelmi tény. Ne a mai helyzetből indulj aki, amikor egyes helyeken a katolikusok többsége kifejezetten erősen baloldali (pl. Brazília).
radikalisviccek 2012.06.05. 22:01:42
A zsidó túlsúly persze oké a mindenkori baloldali kormányokban.
Sztavrosz_ (törölt) 2012.06.05. 23:40:07
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.06. 08:09:51
"Amennyire én emlékszem, az alapelv: mindenki képességei szerint dolgozik és szükségletei szerint részesül a megtermelt javakból. Szó nem volt arról, hogy mindenkinek egyforma ruhában kell járni, ugyanazt kell enni, stb."
Ez az alapelv abszurd és mindenképpen totális erőszakhoz vezet, s alapból ellentétes az emberi szabadsággal. Mélyen emberellenes és antidemokratikus.
"AZ ami megvalósult távolról sem kommunizmus volt, hanem szocializmus"
Így igaz, ez a kommunizmus első foka, Marx így nevezte. Már ami megvalósult már az is borzasztó volt, képzelheted a végső fokozatot. A végső fokozathoz egyébként legközelebb Kubában jutottak a 60-as évgekben és Kambodzsában a 70-es években. Na, azok olyan rendszerek, hogy hozzájuk képest a szovjet kommunizmus jóléti, demokratikus államnak tűnt. Azt hiszem, nem kell szólnom Pol Pot, Che Guevara, Fidel Castro és más hírhedt kommunista bűnözök emberellenes tetteiről.
"Nagyon sok ok miatt teljesen torz, kifejezetten elnyomó és ostoba diktatúra lett belőle"
Más nem is lehetett. A marxi alapelvek mindenképpen ide vezetnek. Marx eleve ellenezte a demokráciát.
"de ennek a kommunizmus nincsen semmi köze."
Viccelsz. A kommunista rendszer első fokának nincs köze a kommunizmushoz?
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.06. 08:14:43
MAGYARORSZÁGI történelmi egyházakról van szó.
Magyarorszégon ilyen 5 van: katolikus, református, evangélikus, zsidó, ortodox. Pl. Erdélyben még az unitárius is annak számított.
Viszont jogi értelemben nincs olyan, hogy "történelmi egyház". Csak "egyház" van, mindegyik egyenlő jogilag. 1945 előtt volt olyan, hogy "bevett" és "elismert" - akkor volt 2 kategória.
ágica1 2012.06.06. 09:37:43
Pedig ők csak a választékot bővítették...
:-))
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.06. 10:56:05
A választékbővítés olyan, mint az ökomenizmus, ahol addig hígítják fel lityilötyisre a "meggyőződéseket", amíg már mindenki számára fogyasztható langyos trutyi lesz belőle. Brrr!!!
:)