A jelek szerint kedden szándékosan jogszabályt sértett két magyar politikus. Jelenleg ők látják el a házelnöki és a köztársasági elnöki feladatokat.
Az történt, hogy a parlamenti frakcióalakításért harcoló 10 képviselő (az MSZP-képviselőcsoportot fél éve elhagyó Gyurcsány és köre) olyan legális parlamenti obstrukciós lehetőséget talált, amellyel a jog szerint lehetetlenné tette a nyilvánvalóan ellenük hozott házszabály-módosítás életbe lépését addig a határidőig, amikor már - a régi szabályok szerint - megalakíthatják saját frakciójukat.
A hétfőn megszavazott két dokumentum (a parlament működéséről rendelkező törvény módosítása és a házszabályt módosító országgyűlési határozat) szerint már a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell azt a passzust, hogy parlamenti frakciót csak olyan párt alapíthat, amely megmérette magát választáson. (Ennek a DK természetesen nem felel meg.) Mit tesz isten, a változtatás úgy lett ütemezve, hogy hatályba lépjen azt megelőzően, hogy Gyurcsányéknak letelik a kötelező fél év várakozási idő, amelyet követően független képviselőkként frakciót hozhatnak létre.
A DK megoldása zseniális volt, azt találták ki, hogy kezdeményezik az ominózus, őket sújtó jogszabály népszavazással való megerősítését. Maguk is tudják, hogy azt az Országgyűlés nem fogja megszavazni, tehát ilyen népszavazás nem lesz Magyarországon. Csakhogy a jogi lehetőség elindít egy procedurális folyamatot, a javaslatot meg kell tárgyalnia az alkotmányügyi bizottságnak és leghamarabb a következő ülésén dönthet róla (utasíthatja el) a plenáris ülés. Addig viszont a régi szabályok érvényesek, megalakul a DK-frakció és az ezt követően életbe lépő szigorítás rájuk nem vonatkozik.
A Fidesz vezérkarának (talán nem állunk messze az igazságtól: Orbán Viktornak) két lehetőség között kellett választania. Vagy lenyeli a békát és bohócot csinál magából, vagyis a szabályok szerint jár el és kénytelen elviselni a DK-frakció létrejöttét (az ezután következő kínos, kényelmetlen következményekkel együtt), vagy a legsötétebb hatalmi eszközöket igénybe véve jogszabályt sért és megakadályozza a folyamatot. Nem nagyon meglepő, hogy az utóbbi megoldás született.
Az sem meglepő, hogy folyosói pletykák szerint a Parlament épületében kétségbeesett politikusokból álló válságstáb tanácskozott, hogy megtalálja a megoldást erre a kellemetlen helyzetre.
Csak látszólag sikerült...
A jelenleg házelnöki feladatokat ellátó alelnök, Lezsák Sándor - az MTI híre szerint - közölte: az alaptörvény meghatározza, hogy népszavazás kezdeményezésére a köztársasági elnök, a kormány, valamint meghatározott számú választópolgár jogosult. Országgyűlési képviselőket a népszavazás kezdeményezésének joga sem az alkotmány, sem pedig az országos népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló - január 1-jén módosult - jogszabály alapján nem illeti meg. Rámutatott arra is, hogy az alaptörvény szerint nem lehet országos népszavazást tartani az Országgyűlés hatáskörébe tartozó személyi és szervezetalakítási kérdésről sem.
A gond csak az, hogy itt technikai kérdésről van szó, A T. Ház elnöke nem döntheti el, hogy egy beadvány alkotmánysértő-e! Ha benyújtását az érvényben lévő házszabály lehetővé teszi (márpedig a Fidesz-frakció slendriánsága következtében bizony lehetővé teszi...), akkor kötelessége elindítani az adminisztratív folyamatot.
Azonban a dolog még ennél is cifrább: a 10 független képviselő által aláírt beadvány indokolásával kapcsolatban Lezsák Sándor utalt arra is, hogy a házszabály hétfőn elfogadott módosítása során - az alaptörvénnyel összhangban - kikerültek a házszabályi rendelkezések köréből a törvény népszavazással történő megerősítésére vonatkozó eljárási rendelkezések is - tájékoztatta az MTI-t az Országgyűlés Sajtószolgálata.
"A hatályos házszabály egyik paragrafusa szól úgy, hogy az Országgyűlés által elfogadott, de a köztársasági elnök által még alá nem írt törvény népszavazással történő megerősítését legkésőbb a zárószavazás befejezésekor, írásban lehet kérni és hogy a Ház a végszavazást követő ülésen határoz a népszavazásra bocsátásról. Ez a passzus azonban - mint arra Lezsák Sándor is utalt - a házszabály hétfőn elfogadott, de még ki nem hirdetett módosításával kikerült a rendelkezések közül."
Ezt nem lehet másként értelmezni, mint hogy Lezsák Sándor maga ismeri el saját jogszabálysértését, hiszen egy olyan törvényre hivatkozik, amely saját szavai szerint is kihirdetés előtt áll, tehát még nem lépett hatályba!
A köztársasági elnöki feladatokat jelenleg ellátó Kövér László természetesen azonnal aláírta az aláírandókat, amint talált egy tollat (nem kellett sokat keresgélni), s mivel nehéz feltételezni, hogy ne tudott volna az előzményekről, ez azt jelenti, hogy szintén szándékos jogsértést követett el.
Magyarország "államfője"!
Nevezett politikusok meglátásom szerint keddi döntésükkel nem csak a jogot sértették meg (erről majd nyilván a későbbi alkotmánybírósági eljárás mond ítéletet), hanem szembeköpték saját magukat. Egész életművüket a szemétkosárba hajították, beleértve a rendszerváltást megelőzően és azt követően nyújtott teljesítményüket, politikai "művüket", ha volt ilyen.
Egyben megmutatták országnak-világnak, hogy milyen a mai hatalom természete, hogyan vélekednek vezető képviselői a jogállamiságról, a demokráciáról.
Szegény, szegény Magyarország...
Lezsák és Kövér keddi döntése: világbotrány!
2012.04.17. 22:26 Poldi bá
259 komment
Címkék: kövér lászló lezsák sándor obstrukció dk frakcióalapítás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.18. 14:00:00
@kpetya:
Ez amit mondasz színtiszta spekuláció. Persze igazad van, de ez nem számít. Az egyetlen ami számít a jogi helyzet. A jogi helyzet pedig az, amit vázoltam.
A Fidesz sem indult külön, azaz szerinted nem lehetne Fidesz-frakció sem?
Ez amit mondasz színtiszta spekuláció. Persze igazad van, de ez nem számít. Az egyetlen ami számít a jogi helyzet. A jogi helyzet pedig az, amit vázoltam.
A Fidesz sem indult külön, azaz szerinted nem lehetne Fidesz-frakció sem?
parttalan 2012.04.18. 14:05:54
Kiváló poszt, csak gratulálni tudok hozzá, hozzátenni meg nagyon semmit.
bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.18. 14:06:21
@StormST:
Ez teljesen lényegtelen. Orbán Viktor valamilyen okból úgy döntött, hogy nem indítja a Fideszt a választásokon külön pártként. Ehelyett egyenrangú koalíciót épít ki az egyébként de facto virtuális KDNP-vel, s a két párt koalícióként indul. Ez szabad döntés kérdése. Bármelyik másik párt megcsinálhatná ugyanezt. Pl. lehetne egy Magyar Szocialista Demokratikus Párt és egy Magyar Demokrata Szocialista Párt a mostani MSZP helyén, a kettő koalícióra lépne, miközben ténylegesen semmi sem változna.
Az egésznek valójában semmi értelme, semmilyen előnnyel nem jár ez a látszatkoalíciózás. Fogalmam sincs, hogy az egészet milyen okból találta ki Orbán. Valószínűleg az egyetlen ok, hogy tetszik neki a KDNP rövidítés...
Ez teljesen lényegtelen. Orbán Viktor valamilyen okból úgy döntött, hogy nem indítja a Fideszt a választásokon külön pártként. Ehelyett egyenrangú koalíciót épít ki az egyébként de facto virtuális KDNP-vel, s a két párt koalícióként indul. Ez szabad döntés kérdése. Bármelyik másik párt megcsinálhatná ugyanezt. Pl. lehetne egy Magyar Szocialista Demokratikus Párt és egy Magyar Demokrata Szocialista Párt a mostani MSZP helyén, a kettő koalícióra lépne, miközben ténylegesen semmi sem változna.
Az egésznek valójában semmi értelme, semmilyen előnnyel nem jár ez a látszatkoalíciózás. Fogalmam sincs, hogy az egészet milyen okból találta ki Orbán. Valószínűleg az egyetlen ok, hogy tetszik neki a KDNP rövidítés...
barli 2012.04.18. 14:08:42
@kpetya: viszont aki nem szavazott volna a kdnp-re, annak ott volt a joga, hogy ne szavazzon a fidesz-kdnp-re. Még az is lehet, hogy kdnp nélkül még többen iszavaztak volna a fideszre.
+nekik így 10% volt a bejutási küszöb.
Nem biztos hogy teljesen fair amit csinálnak, de szabályos.
+nekik így 10% volt a bejutási küszöb.
Nem biztos hogy teljesen fair amit csinálnak, de szabályos.
kpetya 2012.04.18. 14:09:09
@bircaember maxval:
www.parlament.hu/irom39/06391/06391.pdf
(1) Képviselőcsoport alakítására a képviselők előző általános választásán országos pártlistát állító és mandátumot szerző, ugyanazon párthoz, vagy annak jogutódjához tartozó képviselők jogosultak . A képviselők előző általános választásán közös országos listát állító és mandátumot szerző pártokhoz, illetve azok jogutódjához tartozó képviselők közös vagy önálló képviselőcsoport alakítására jogosultak .
E alkalmazásában azt a képviselőt kell párthoz tartozónak tekinteni, ak i
a) párt tagja, vagy
b) párt jelöltjeként indult a választáson, vag y
c) olyan független, illetve függetlenné vált képviselő, akinek csatlakozását a képviselőcsoport
elfogadta.
www.parlament.hu/irom39/06391/06391.pdf
(1) Képviselőcsoport alakítására a képviselők előző általános választásán országos pártlistát állító és mandátumot szerző, ugyanazon párthoz, vagy annak jogutódjához tartozó képviselők jogosultak . A képviselők előző általános választásán közös országos listát állító és mandátumot szerző pártokhoz, illetve azok jogutódjához tartozó képviselők közös vagy önálló képviselőcsoport alakítására jogosultak .
E alkalmazásában azt a képviselőt kell párthoz tartozónak tekinteni, ak i
a) párt tagja, vagy
b) párt jelöltjeként indult a választáson, vag y
c) olyan független, illetve függetlenné vált képviselő, akinek csatlakozását a képviselőcsoport
elfogadta.
kpetya 2012.04.18. 14:10:16
@barli:
akkor megint csak túrót. szavazott a fideszre. mondom, a kdnp olyan mint a bolha a kutyán. szereted a kutyádat, de ebből még nem következik hogy a férget is szereted aki benne élősködik.
akkor megint csak túrót. szavazott a fideszre. mondom, a kdnp olyan mint a bolha a kutyán. szereted a kutyádat, de ebből még nem következik hogy a férget is szereted aki benne élősködik.
Kave 2012.04.18. 14:13:58
Micsoda? Gyurcsótány még nincs börtönben??? Azonnal bekell zárni a férget, a DK-s tettestársaival együtt!!! Mit akarnak ezek a szemkilövetők, frakciót? Helyette majd kapnak bilincset…..
stf! 2012.04.18. 14:15:38
Gyurcsány már olyan szinten leírta magát, ahogy csak kevesen ebben az országban. Mégis minden körülötte forog még mindig. Épp most csinált hülyét mindenkiből a szakdolgozatai "eltűnésével",
és ez a DK is csak egy nagy fricska OV-nak.
Szerintem van még egy valami a tarsolyában,
ami élteti mai napig, és gyanítom,
ez még az OV-val közös KISZ-es időkből eredezik.
Talán ezért nincs még ügynöktörvény sem...
és ez a DK is csak egy nagy fricska OV-nak.
Szerintem van még egy valami a tarsolyában,
ami élteti mai napig, és gyanítom,
ez még az OV-val közös KISZ-es időkből eredezik.
Talán ezért nincs még ügynöktörvény sem...
kpetya 2012.04.18. 14:18:42
@bircaember maxval:
a tv szerint lehet, viszont ha tovább visszük a az alaplogikát akkor nem.
4. cikk
(1) Az országgyûlési képviselõk jogai és kötelezettségei egyenlõk, tevékenységüket a köz érdekében végzik, e tekintetben
nem utasíthatók.
innen nézve az új tv szerint nem egyenlőek, hiszen hiába lennének 12n még sem alakíthatnak új frakciót mert nem annak pártnak a szineiben jutottak be. Abban a tekintetben sem egyenlőek, hogy pl 5 egyéni képviselő jut be A part szineiben akkor sem alakíthatnak frakciót ami szerintem ellentétes az AB határozatával.
a tv szerint lehet, viszont ha tovább visszük a az alaplogikát akkor nem.
4. cikk
(1) Az országgyûlési képviselõk jogai és kötelezettségei egyenlõk, tevékenységüket a köz érdekében végzik, e tekintetben
nem utasíthatók.
innen nézve az új tv szerint nem egyenlőek, hiszen hiába lennének 12n még sem alakíthatnak új frakciót mert nem annak pártnak a szineiben jutottak be. Abban a tekintetben sem egyenlőek, hogy pl 5 egyéni képviselő jut be A part szineiben akkor sem alakíthatnak frakciót ami szerintem ellentétes az AB határozatával.
tass-tass 2012.04.18. 14:19:28
"Kétszázmilliót buknak Gyurcsányék frakció nélkül"
www.origo.hu/itthon/20120324-ketszazmilliot-veszithetnek-gyurcsanyek-ha-nem-alakithatnak-frakciot.html
Erről szól az egész.
Ha jobban belegondolunk ez egy kívánatos dolog, mivel csökkentik az állami kiadásokat...:)
demokrataferinek állítólag van becsületesen megkeresett 5 MrdFt-ja, kifogja heverni.
Azért a '90-es szakdolgozatát szívesen elolvastam volna, hogy tükrözte-e ezt a gazdasági zsenialitást (a 2,3 érdemjegy szerint nem).
www.origo.hu/itthon/20120324-ketszazmilliot-veszithetnek-gyurcsanyek-ha-nem-alakithatnak-frakciot.html
Erről szól az egész.
Ha jobban belegondolunk ez egy kívánatos dolog, mivel csökkentik az állami kiadásokat...:)
demokrataferinek állítólag van becsületesen megkeresett 5 MrdFt-ja, kifogja heverni.
Azért a '90-es szakdolgozatát szívesen elolvastam volna, hogy tükrözte-e ezt a gazdasági zsenialitást (a 2,3 érdemjegy szerint nem).
kpetya 2012.04.18. 14:20:18
@bircaember maxval:
gyk azt jelenti, hogy csak az új országgyűlés alakulásánál lehet frakciót alapítani.
gyk azt jelenti, hogy csak az új országgyűlés alakulásánál lehet frakciót alapítani.
bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.18. 14:27:18
@kpetya:
De honnan tudod, hogy XY KDNP-s vagy Fidesz-es? Sehonnan. Mindenki a KOALÍCIÓ nevében indult. Ezek után szimplán az illető képviselő nyilatkozatán múlik az egész.
Viszont amit vázolsz, érdekes. Tegyük fel a Fidesz-KDNP koalíció parlamenti bejutása után azt mondta volna a képviselők 95 %-a, hogy ő fideszes, s a Fidesz frakcióban lesz. S monduk 5 ember mondta volna csak, hogy KDNP-s és frakciót alakított volna. Az AB határozata alapján erre joguk lett volna. Sőt egy egyszemélyes frakció is lehetséges lenne!
De honnan tudod, hogy XY KDNP-s vagy Fidesz-es? Sehonnan. Mindenki a KOALÍCIÓ nevében indult. Ezek után szimplán az illető képviselő nyilatkozatán múlik az egész.
Viszont amit vázolsz, érdekes. Tegyük fel a Fidesz-KDNP koalíció parlamenti bejutása után azt mondta volna a képviselők 95 %-a, hogy ő fideszes, s a Fidesz frakcióban lesz. S monduk 5 ember mondta volna csak, hogy KDNP-s és frakciót alakított volna. Az AB határozata alapján erre joguk lett volna. Sőt egy egyszemélyes frakció is lehetséges lenne!
bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.18. 14:29:17
@kpetya:
Így igaz. Viszont nyitva marad a koalíciók kérdése érdekes módon. Lásd előbbi hozzászólásomat.
Így igaz. Viszont nyitva marad a koalíciók kérdése érdekes módon. Lásd előbbi hozzászólásomat.
kpetya 2012.04.18. 14:29:18
@tollas:
khm a fidesz mit is csinál? menet közben módosítja tv-ket, hogy jó legyen neki. Lehet ogy tv-t módosítani, csak illik ugy ütemezni, hogy majd a következő választás után lépjen életbe.
khm a fidesz mit is csinál? menet közben módosítja tv-ket, hogy jó legyen neki. Lehet ogy tv-t módosítani, csak illik ugy ütemezni, hogy majd a következő választás után lépjen életbe.
Karipapa01 2012.04.18. 14:30:50
@klorofil: "Ki a kommenista?
A gyáros vagy a szegényeknek szopósmalacokat osztogató?"
Nem tudom, nem értek hozzá! Gondolom ezek emberek lehetnek. Kommunista, kapitalista, maoista, nacionalista, jóskapista, stb. Feltételezem, hogy van valamilyen véleményük a világ folyásáról és még az sem baj, ha ezt elmondják. A probléma akkor van, ha úgy cselekednek, hogy emiatt másoknak bajt okoznak vagy a nézeteiket nem osztó embereket kényszerítenek az általuk nem kívánt helyzetekbe. Az nem baj, ha valaki gyáros és munkát ad embereknek (akár más gyárosoknak is), az sem baj, ha valaki szopós malacokat osztogat az elesetteknek. A baj az, ha azt hiszi, kommunikálja, hogy ő ezzel a jótékony Teréz anya, és minden problémát megoldott. Még nagyobb baj, ha megpróbálja mindenkivel elhitetni, hogy ez így is van. Nem kellene valamilyen ...istának lenni, csupán embernek.
A gyáros vagy a szegényeknek szopósmalacokat osztogató?"
Nem tudom, nem értek hozzá! Gondolom ezek emberek lehetnek. Kommunista, kapitalista, maoista, nacionalista, jóskapista, stb. Feltételezem, hogy van valamilyen véleményük a világ folyásáról és még az sem baj, ha ezt elmondják. A probléma akkor van, ha úgy cselekednek, hogy emiatt másoknak bajt okoznak vagy a nézeteiket nem osztó embereket kényszerítenek az általuk nem kívánt helyzetekbe. Az nem baj, ha valaki gyáros és munkát ad embereknek (akár más gyárosoknak is), az sem baj, ha valaki szopós malacokat osztogat az elesetteknek. A baj az, ha azt hiszi, kommunikálja, hogy ő ezzel a jótékony Teréz anya, és minden problémát megoldott. Még nagyobb baj, ha megpróbálja mindenkivel elhitetni, hogy ez így is van. Nem kellene valamilyen ...istának lenni, csupán embernek.
kpetya 2012.04.18. 14:32:44
@bircaember maxval:
ha 1 akkor 1. indulásnál szvsz nem lehet korlátozni az alakításhoz szükséges létszámot. utána viszont miért ne, de egy majdani 200 fős parlamentben 12 főt előírni irreális, úgy hogy országos listához kötik.
ha 1 akkor 1. indulásnál szvsz nem lehet korlátozni az alakításhoz szükséges létszámot. utána viszont miért ne, de egy majdani 200 fős parlamentben 12 főt előírni irreális, úgy hogy országos listához kötik.
2012.04.18. 14:32:51
@bircaember maxval: A 2010-es Országgyűlési választásokon a KDNP-nek sem önálló listája, sem önálló képviselőjelöltje nem volt.
Ennyi erővel a DK politikusai is megmérettettek a választásokon, hiszen bekerültek a parlamentbe, a létszámuk elég hozzá, akkor miért ne lehetne saját frakciójuk?
De ez csak sallang az igazi probléma mögött. Az igazi probléma pedig az, hogy a fidesz többszörösen alkotmányt és most már törvényt is sértett. Arról nem is beszélve, hogy a 2/3-dal visszaélve demokráciában elfogadhatatlan jogszabályokat hoznak, sok esetben csak azért, hogy az önmagukra veszélyesnek tartott politikai ellenfeleiket ellehetetlenítsék. (Persze röhej, hogy a 2/3-ad birtokában pont attól a 10 képviselőtől félnek ilyen nagyon.) Emellett Budai naponta rágalmaz meg másokat. Előbb jelentse fel őket, és ha a bíróság jogerős ítéletet hoz ellenük, akkor majd lehet arról ugatni, hogy ez vagy az mekkora geci volt az elmúlt nyolc év alatt. De most inkább a tükör előtt ácsorogva kellene saját magukat köpködni, mert az, amit a fidesz művel, épeszű ember számára nem lehet elfogadható.
És ezek a faszok hivatkoznak 2/3-ra, meg nemzetre, meg mindenre, amit ilyen emberek egy normális országban még egymagukban a wc-n ülve sem mernének a szájukra venni.
Ennyi erővel a DK politikusai is megmérettettek a választásokon, hiszen bekerültek a parlamentbe, a létszámuk elég hozzá, akkor miért ne lehetne saját frakciójuk?
De ez csak sallang az igazi probléma mögött. Az igazi probléma pedig az, hogy a fidesz többszörösen alkotmányt és most már törvényt is sértett. Arról nem is beszélve, hogy a 2/3-dal visszaélve demokráciában elfogadhatatlan jogszabályokat hoznak, sok esetben csak azért, hogy az önmagukra veszélyesnek tartott politikai ellenfeleiket ellehetetlenítsék. (Persze röhej, hogy a 2/3-ad birtokában pont attól a 10 képviselőtől félnek ilyen nagyon.) Emellett Budai naponta rágalmaz meg másokat. Előbb jelentse fel őket, és ha a bíróság jogerős ítéletet hoz ellenük, akkor majd lehet arról ugatni, hogy ez vagy az mekkora geci volt az elmúlt nyolc év alatt. De most inkább a tükör előtt ácsorogva kellene saját magukat köpködni, mert az, amit a fidesz művel, épeszű ember számára nem lehet elfogadható.
És ezek a faszok hivatkoznak 2/3-ra, meg nemzetre, meg mindenre, amit ilyen emberek egy normális országban még egymagukban a wc-n ülve sem mernének a szájukra venni.
kpetya 2012.04.18. 14:36:33
@bircaember maxval:
a koalíció itt egységet jelent, a zemberek mint egység szavaztak rá, így egy frakció illeti meg őket az új logika szerint.
ha egy párt biztos abban hogy kap 20%-t akkor akár kreálhat magának 3 fiktív pártot, "koalíciót" alkot oszt csinál 4 frakciót az új parlamentben. Ez 4 frakció vezető, 4x felszólalási lehetőség stb.
a koalíció itt egységet jelent, a zemberek mint egység szavaztak rá, így egy frakció illeti meg őket az új logika szerint.
ha egy párt biztos abban hogy kap 20%-t akkor akár kreálhat magának 3 fiktív pártot, "koalíciót" alkot oszt csinál 4 frakciót az új parlamentben. Ez 4 frakció vezető, 4x felszólalási lehetőség stb.
J.László 2012.04.18. 14:36:49
Azon rinyál itt mindenki, hogy a csaló diktátor nem tud magának frakciót gründolni? Ki a fészkes fene szavazott a választásokon a "DK"-ra? Örüljenek neki, hogy mereszthetik magukat a parlamentben.
StormST 2012.04.18. 14:39:15
@bircaember maxval: Azért kellett a KDNP, mert így két pártként kétszer szólalhatnak fel, stb....
milyen szép a Vértes, ó 2012.04.18. 14:40:56
@tollas:
Az még úgy rémlik, hogy hőseid kizárólag azért hoztak egy törvényt, hogy a DK-nak keresztbetegyenek? De ezzel, meg a bejegyzésben említett törvénytelenségekkel nincs gondod, gondolom, csak azzal, hogy a DK megpróbálja valóban tekeregve, de törvényesen kikerülni a dolgot. :)))
Az még úgy rémlik, hogy hőseid kizárólag azért hoztak egy törvényt, hogy a DK-nak keresztbetegyenek? De ezzel, meg a bejegyzésben említett törvénytelenségekkel nincs gondod, gondolom, csak azzal, hogy a DK megpróbálja valóban tekeregve, de törvényesen kikerülni a dolgot. :)))
Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2012.04.18. 14:42:16
@bircaember maxval: "Az egésznek valójában semmi értelme, semmilyen előnnyel nem jár ez a látszatkoalíciózás. Fogalmam sincs, hogy az egészet milyen okból találta ki Orbán. Valószínűleg az egyetlen ok, hogy tetszik neki a KDNP rövidítés..."
Végülis igen. Szerintem igazából 2 egyszerű pszichológiai oka van:
"Keresztény" DNP
Másrészt, ha két név indul egyként, az valahogy az emberek szemében is "többnek" látszik.
Végülis igen. Szerintem igazából 2 egyszerű pszichológiai oka van:
"Keresztény" DNP
Másrészt, ha két név indul egyként, az valahogy az emberek szemében is "többnek" látszik.
J.László 2012.04.18. 14:44:47
@kpetya:
A per pill az azt jelenti, hogy akármi osztva pillanattal? Akkora sügérek vagytok, hogy beszarás.
A per pill az azt jelenti, hogy akármi osztva pillanattal? Akkora sügérek vagytok, hogy beszarás.
TubiTubiNixTubi 2012.04.18. 14:46:03
@J.László:
"Ki a fészkes fene szavazott a választásokon a "DK"-ra?
Örüljenek neki, hogy mereszthetik magukat a parlamentben."
azért mereszthetik, mert szavazatot kaptak - és amikor szavazatot kaptak, az akkor érvényben lévő szabályok szerint külön frakciót is alapíthattak volna
"Ki a fészkes fene szavazott a választásokon a "DK"-ra?
Örüljenek neki, hogy mereszthetik magukat a parlamentben."
azért mereszthetik, mert szavazatot kaptak - és amikor szavazatot kaptak, az akkor érvényben lévő szabályok szerint külön frakciót is alapíthattak volna
kpetya 2012.04.18. 14:46:54
@J.László:
jelen pillanatban ha már értelmezési gondjaid vannak. egybitesek pártja, te.
jelen pillanatban ha már értelmezési gondjaid vannak. egybitesek pártja, te.
J.László 2012.04.18. 14:49:00
@TubiTubiNixTubi:
Volna. Ez nekem olyan, mint amikor Visinszkij előáll a tárgyaláson, hogy megölhette volna a vádlott Sztálin elvtársat.
Gyurcsány mostani pártjára nem szavazott senki. Mit akarnak még?
Volna. Ez nekem olyan, mint amikor Visinszkij előáll a tárgyaláson, hogy megölhette volna a vádlott Sztálin elvtársat.
Gyurcsány mostani pártjára nem szavazott senki. Mit akarnak még?
TubiTubiNixTubi 2012.04.18. 14:50:46
@J.László:
de nem is párt alapít frakciót, bármilyen furcsa is megérteni - hanem képviselők
és amíg a kdnpsek önálló frakcióval rendelkezhetnek, addig a dk-sok is alakíthatnak frakciót
egyébként pedig azért volna, mert a kormány minden törvényes és TÖRVÉNYTELEN dolgot bevetett a dolog ellen
de nem is párt alapít frakciót, bármilyen furcsa is megérteni - hanem képviselők
és amíg a kdnpsek önálló frakcióval rendelkezhetnek, addig a dk-sok is alakíthatnak frakciót
egyébként pedig azért volna, mert a kormány minden törvényes és TÖRVÉNYTELEN dolgot bevetett a dolog ellen
milyen szép a Vértes, ó 2012.04.18. 14:52:32
@J.László:
Már azon a komcsi elváráson kívül, hogy a Vezér és a többiek betartsák a törvényeket? Talán egy pónit.
Már azon a komcsi elváráson kívül, hogy a Vezér és a többiek betartsák a törvényeket? Talán egy pónit.
nu pagagyí 2012.04.18. 14:52:40
Azt hiszem a Fidesznek sikerült megalapoznia a kizárólagos hatalomra való törekvés tényállását ezzel az üggyel. Le sem tagadhatják, hogy törvényük célzottan, egy általuk nem kedves párt ellehetetlenítésére irányult. A DK remélem feljelenti őket, hadd izzadjon meg Polt és Handó.
J.László 2012.04.18. 14:53:05
@kpetya:
Ezt az egybites jelzőt valami tanfolyamon tanuljátok? Jegyzeteltek közben?
Ezt az egybites jelzőt valami tanfolyamon tanuljátok? Jegyzeteltek közben?
bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.18. 14:53:32
@Ylim:
"A 2010-es Országgyűlési választásokon a KDNP-nek sem önálló listája, sem önálló képviselőjelöltje nem volt."
A Fidesznek sem volt. Azaz ez nem érv.
"A 2010-es Országgyűlési választásokon a KDNP-nek sem önálló listája, sem önálló képviselőjelöltje nem volt."
A Fidesznek sem volt. Azaz ez nem érv.
kpetya 2012.04.18. 14:59:37
@J.László:
itt a tanfolyamon 64 bitről volt szó. meg 40ről. viszont nektek szopni kell az információt különben elfelejtitek. mint szőkenőnél a fejhallgató: kilégzés-belégzés.
itt a tanfolyamon 64 bitről volt szó. meg 40ről. viszont nektek szopni kell az információt különben elfelejtitek. mint szőkenőnél a fejhallgató: kilégzés-belégzés.
kpetya 2012.04.18. 15:00:16
@bircaember maxval:
hát nem is lehetne önálló frakciójuk. :)
hát nem is lehetne önálló frakciójuk. :)
látjátok feleim szümtükkel 2012.04.18. 15:00:19
Ha egy önkormányzat vezetője, vagy más szervezet csinálna ilyet, mint amit az orszgágyűlés elnöke és az ideiglenes köztársasági elnök tett, akkor azonnal rohanna valaki feljelentés tenni, hogy hivatali visszaélés történt, mert hivatali helyeztével szándékosan visszaélve jogellenesen járt el.
Egyébként ez a szitu most biztos jól jön az IMF tárgyalások előtt, mint ékes bizonyítéka a demokratikus játékszabáylok megsértének.
Erre mondja az öreg Bessenyő, hogy nóóórmális?
Egyébként ez a szitu most biztos jól jön az IMF tárgyalások előtt, mint ékes bizonyítéka a demokratikus játékszabáylok megsértének.
Erre mondja az öreg Bessenyő, hogy nóóórmális?
J.László 2012.04.18. 15:00:27
@Ylim:
Az összes képviselő azon az oldalon Fidesz-KDNP listán indult. Így: Fidesz-KDNP. Ha ez nem elég az egybites (bocs, ezt a tuti szót épp most plagizáltam tőletek) ballisbiknek, akkor az legyen a ti bajotok.
Az összes képviselő azon az oldalon Fidesz-KDNP listán indult. Így: Fidesz-KDNP. Ha ez nem elég az egybites (bocs, ezt a tuti szót épp most plagizáltam tőletek) ballisbiknek, akkor az legyen a ti bajotok.
milyen szép a Vértes, ó 2012.04.18. 15:01:12
@nu pagagyí:
Milyen izzadásra gondolsz? Az ügyészséggel visszadobatják, hogy 'bűncselekmény gyanúja nem áll fenn ésatöbbi'.
Milyen izzadásra gondolsz? Az ügyészséggel visszadobatják, hogy 'bűncselekmény gyanúja nem áll fenn ésatöbbi'.
milyen szép a Vértes, ó 2012.04.18. 15:03:18
@J.László:
Na, plagizálni már tudsz, ügyeEes, már csak keresni kellene valakit, aki elmagyarázza, mit jelent. :)
Na, plagizálni már tudsz, ügyeEes, már csak keresni kellene valakit, aki elmagyarázza, mit jelent. :)
bircaember maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.04.18. 15:03:23
@J.László:
A gond az, hogy NEM szalonképes, civilizált hozzáállás MENET KÖZBEN változtatni a szabályokon. Semmi gond, tessék új szabályt csinálni, teljesen törvényesen SZINTE BÁRMIT bele lehet írni, de legyen a KÖVETKEZŐ választástól hatályos, s ne visszamenőlegesen a már megválasztott képviselőkre.
Ez kb. olyan, mintha a világbajnokság közepén jönne a hír, hogy a FIFA a két 45 perces féidő helyett 3 darab 45 perces harmadot vezetett be, s most azonnal ez hatályba is lép.
A gond az, hogy NEM szalonképes, civilizált hozzáállás MENET KÖZBEN változtatni a szabályokon. Semmi gond, tessék új szabályt csinálni, teljesen törvényesen SZINTE BÁRMIT bele lehet írni, de legyen a KÖVETKEZŐ választástól hatályos, s ne visszamenőlegesen a már megválasztott képviselőkre.
Ez kb. olyan, mintha a világbajnokság közepén jönne a hír, hogy a FIFA a két 45 perces féidő helyett 3 darab 45 perces harmadot vezetett be, s most azonnal ez hatályba is lép.
StormST 2012.04.18. 15:03:42
De ha úgy indult mindegyik, hogy Fidesz-KDNP (tehát egyik se külön Fidesz vagy külön KDNP), akkor hogy a francban vannak mégis külön a parlamentben? Most akkor két párt vagy egy?
Persze jól jön, ha felszólalni kell, de egyébként meg csak egy nagy csalás......
Persze jól jön, ha felszólalni kell, de egyébként meg csak egy nagy csalás......
J.László 2012.04.18. 15:04:32
@bircaember maxval:
Minden szabályt menet közben változtatnak, ha változtatnak. Nem menet közben hogy lehet bármit megváltoztatni?
Minden szabályt menet közben változtatnak, ha változtatnak. Nem menet közben hogy lehet bármit megváltoztatni?
látjátok feleim szümtükkel 2012.04.18. 15:07:05
Azért van ettől jobb is. Azt olvastam valahol, az új házszabályok szerint, ha a képviselő illetlenül viselkedik, akkor lehetőség van arra, hogy három napra eltiltsák a képviselői jogai gyakorlásától.
Tessék már mondani, a nép választott képviselőjét miért is van joga bárkinek korlátozni a képviselői jogai gyakorlásában?
Osztán, a képviselőnek nem joga, hanem kötelessége a parlament munkájában részt venni, így miben is akarják korlátozni?
Ez a bíráskodás legújabb formája?
Tessék már mondani, a nép választott képviselőjét miért is van joga bárkinek korlátozni a képviselői jogai gyakorlásában?
Osztán, a képviselőnek nem joga, hanem kötelessége a parlament munkájában részt venni, így miben is akarják korlátozni?
Ez a bíráskodás legújabb formája?
látjátok feleim szümtükkel 2012.04.18. 15:09:25
@bircaember maxval: "Ez kb. olyan, mintha a világbajnokság közepén jönne a hír, hogy a FIFA a két 45 perces féidő helyett 3 darab 45 perces harmadot vezetett be, s most azonnal ez hatályba is lép. "
Na-na! Csak várd ki a végét. Ha a mi jobb lábunk beteszi magát egyszer a FIFA-ba! Majd lesz akkor visszamenőleges gól, meg gól visszamenőleges törlése.
Na-na! Csak várd ki a végét. Ha a mi jobb lábunk beteszi magát egyszer a FIFA-ba! Majd lesz akkor visszamenőleges gól, meg gól visszamenőleges törlése.
milyen szép a Vértes, ó 2012.04.18. 15:09:31
@bircaember maxval:
Világbajnokság közepén? Á, meccs közepén, amikor a hazai csapat vesztésre áll. És a 3. harmadra az ellenfél nem állhat ki.
Világbajnokság közepén? Á, meccs közepén, amikor a hazai csapat vesztésre áll. És a 3. harmadra az ellenfél nem állhat ki.
J.László 2012.04.18. 15:09:33
@kpetya:
Nem szívesen hivatkozom régi dolgokra. 1994-ben az akkori kétharmados többség (elnézést a szitokszóért, senkit nem akartam megbántani) első dolga volt módosítani a választási (2/3-os) törvényt, három hónappal az önkormányzati választások előtt. Ehhez képest szerintem smafu, hogy a csaló diktátor nem tud leszedni újabb 200 milliót.
Nem szívesen hivatkozom régi dolgokra. 1994-ben az akkori kétharmados többség (elnézést a szitokszóért, senkit nem akartam megbántani) első dolga volt módosítani a választási (2/3-os) törvényt, három hónappal az önkormányzati választások előtt. Ehhez képest szerintem smafu, hogy a csaló diktátor nem tud leszedni újabb 200 milliót.
Karipapa01 2012.04.18. 15:10:31
@tass-tass:"Azért a '90-es szakdolgozatát szívesen elolvastam volna, hogy tükrözte-e ezt a gazdasági zsenialitást (a 2,3 érdemjegy szerint nem)."
Normális vagy te? Ki a faszt érdekel, hogy a Gyurcsány mennyire jó szőlőtermesztésből? Az Orbánt kérdezd, neki kell jónak lenni :-) Majd akkor magyarázz, ha elbaszta a Miniszterelnöki Tevékenységek című szakdolgozatát, bár ezt nem az egyetemek tudósai értékelik. Ezért pedig -ha jól tudom- meg is kapta a minősítést. Most mit kell ezen rugózni? Lehetősége van az évismétlésre is :-)
Normális vagy te? Ki a faszt érdekel, hogy a Gyurcsány mennyire jó szőlőtermesztésből? Az Orbánt kérdezd, neki kell jónak lenni :-) Majd akkor magyarázz, ha elbaszta a Miniszterelnöki Tevékenységek című szakdolgozatát, bár ezt nem az egyetemek tudósai értékelik. Ezért pedig -ha jól tudom- meg is kapta a minősítést. Most mit kell ezen rugózni? Lehetősége van az évismétlésre is :-)
milyen szép a Vértes, ó 2012.04.18. 15:11:19
@látjátok feleim szümtükkel:
Az 'illetlen viselkedés' teljesen új formáival fogunk megismerkedni. "Köhögött". "Ránézett Viktorra". "Emeszpés".
Az 'illetlen viselkedés' teljesen új formáival fogunk megismerkedni. "Köhögött". "Ránézett Viktorra". "Emeszpés".
látjátok feleim szümtükkel 2012.04.18. 15:13:04
@J.László: De csak a birkáknak!
A demokratikus embereknek a demokratikus országokban ( de még a diktatúrákban is ) van átnemeti idő a törvény megalkotása, és hatályba lépése közt, mert az a hüje élet csak olyan, hogy megy magától előre, és ha nem tudja az állampolgár, hogy tegnap eset megszavazta a magyar parlament, hogy ma reggetől más a törvény, akkor ugye törvénysértővé válik.
Azért vigyázz, nehogy te is megszívj majd egy ilyen törvénymódosítást.
A demokratikus embereknek a demokratikus országokban ( de még a diktatúrákban is ) van átnemeti idő a törvény megalkotása, és hatályba lépése közt, mert az a hüje élet csak olyan, hogy megy magától előre, és ha nem tudja az állampolgár, hogy tegnap eset megszavazta a magyar parlament, hogy ma reggetől más a törvény, akkor ugye törvénysértővé válik.
Azért vigyázz, nehogy te is megszívj majd egy ilyen törvénymódosítást.
TubiTubiNixTubi 2012.04.18. 15:13:35
@J.László:
nem létező törvény alapján nem tudsz törvényesen eljárni, csak törvénytelenül - azért, mert elvileg egy törvény a jövőben érvényben lesz valamikor, attól még nincs érvényben ma
nem létező törvény alapján nem tudsz törvényesen eljárni, csak törvénytelenül - azért, mert elvileg egy törvény a jövőben érvényben lesz valamikor, attól még nincs érvényben ma
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.04.18. 15:15:47
@Amatőr: "Ezt úgy nevezik; hogy "költői szabadság". Az alliteráció végett. Emlékszel?"
Ja, ez is olyan, mint a törzsanyag... :)
"A Clinton és a szaxizás nem alliterál."
Klarinétozás? :)
Ja, ez is olyan, mint a törzsanyag... :)
"A Clinton és a szaxizás nem alliterál."
Klarinétozás? :)
VT Man 2012.04.18. 15:18:31
@belekotty:
"Ha a DK-nak lenne frakciója, akkor Gyurcsány rendszeresen felszólalhatna a parlamentben. Na ettől félnek mint a tűztől! "
De kit érdekel, hogy Gyurcsány mit hazudozik?
Nem mindegy, hogy felszólal-e vagy sem?
"Ha a DK-nak lenne frakciója, akkor Gyurcsány rendszeresen felszólalhatna a parlamentben. Na ettől félnek mint a tűztől! "
De kit érdekel, hogy Gyurcsány mit hazudozik?
Nem mindegy, hogy felszólal-e vagy sem?
Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.04.18. 15:19:46
@puffatag: én viszont gratulálok a te nicknevedhez, roppant kifejező.
Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.04.18. 15:21:01
@okostojgli: el kell indítani ellene a törvényes eljárást. Mely nem fog befejeződni addig, amíg a frakcióalapítási szabály be nem indul.
Szabó Zoltán fél évet kapott · http://index.hu/belfold/2012/02/24/iteletet_hirdetnek_a_hunvald-perben/ 2012.04.18. 15:23:54
@Poldi bá: lehet, hogy helytelenül. (Mindenesetre se te, se én nem vagyunk ennek hivatalos eldöntői.) Amire ez kiderül, a törvény hatályba lép, kisztihand.
2012.04.18. 15:24:54
ne foglalkozzatok mar J.Laszloval, teljesen evidens, hogy fizetett frocsogogep..
J.László 2012.04.18. 15:25:24
@VT Man:
Szerintem mégiscsak kár, hogy nem szólalhat fel. Milyen hallhatatlan beszólásai voltak:
- Nagyon is!
- Éhséglázadások.
- Szlovák terroristák.
- Anyuka rezsóval fűt.
- Győztünk (2004. december 4-én).
A többit szinte ide sem merem írni, mert most itt ebből órási balhé lesz:
- Hazudtunk éjjel-nappal.
- Trükkök százai.
- Ez a kurva ország.
Gyurcsány szavainak sajnos búcsút mondhatunk, pedig a maga módján szenzációs showman volt.
Szerintem mégiscsak kár, hogy nem szólalhat fel. Milyen hallhatatlan beszólásai voltak:
- Nagyon is!
- Éhséglázadások.
- Szlovák terroristák.
- Anyuka rezsóval fűt.
- Győztünk (2004. december 4-én).
A többit szinte ide sem merem írni, mert most itt ebből órási balhé lesz:
- Hazudtunk éjjel-nappal.
- Trükkök százai.
- Ez a kurva ország.
Gyurcsány szavainak sajnos búcsút mondhatunk, pedig a maga módján szenzációs showman volt.
J.László 2012.04.18. 15:28:30
@Rick Astley:
Szarul fizetnek, nehogy azt hidd. Már át akartam menni a pártközpontból a propagandaminisztériumba, de ott a fejesek ülnek, értek. Kurva nehéz bekerülni.
Szarul fizetnek, nehogy azt hidd. Már át akartam menni a pártközpontból a propagandaminisztériumba, de ott a fejesek ülnek, értek. Kurva nehéz bekerülni.
Vollner 2012.04.18. 15:49:03
Hogy nyüszít El Quró csicskahada! Fletóékkal szemben aljasnak lenni azt jelenti, hogy tisztességesnek és korrektnek lenni a nemzettel. Mészárosoknak, a Haza el és kiárulóinak nem jár jog. A sárba kell tiporni őket és ugrálni a torkukon, amíg szuszognak. :-)))
2012.04.18. 15:49:47
@J.László: azert fizetnek szarul, mert szar vagy. ok-okozat
J.László 2012.04.18. 15:51:30
@Rick Astley:
Igen. Roppant intelligens, amolyan kritikai értelmiségi hozzászólást olvashattam most tőled. Köszönöm szépen.
Igen. Roppant intelligens, amolyan kritikai értelmiségi hozzászólást olvashattam most tőled. Köszönöm szépen.
TubiTubiNixTubi 2012.04.18. 15:52:05
@Vollner: a baj az, hogy akik ugrálnak, azok sem különbek
de ha nekik lehet, akkor hamarosan te lehetsz a következő célpontjuk - ahogy az elmúlt 2 évben meg lehetett tapasztalni
de ha nekik lehet, akkor hamarosan te lehetsz a következő célpontjuk - ahogy az elmúlt 2 évben meg lehetett tapasztalni
desw 2012.04.18. 15:58:28
@tollas:
"Kell még egy ilyen parlamenti frakció?"
:)) Nem kell MÉG EGY! Van elég most is a Parlamentben? Erre céloztál, ugye? :)))
"Kell még egy ilyen parlamenti frakció?"
:)) Nem kell MÉG EGY! Van elég most is a Parlamentben? Erre céloztál, ugye? :)))
herut 2012.04.18. 16:00:45
@Kormányvédő Agyhalott Akciócsoport: Az,hogy ki a hazaáruló,gondolom a magadfajták állapítják meg.Hülyének sem kell lenni,de ez esetedben már elkésett figyelmeztetés.
tass-tass 2012.04.18. 16:01:52
@Karipapa01: "Ki a ... érdekel, hogy a Gyurcsány mennyire jó szőlőtermesztésből?"
"Gyurcsány Ferenc 1990-ben a közgázon A gazdasági társaságok és a tőzsde működése címmel adott le disszertációt; diplomájának minősítése jó, a dolgozatra elégséges és közepes értékelést kapott."
demokrataferi 29 évesen írta a fenti szakdolgozatot,amivel gazdasági zsenialitását megalapozta. A nullából csinált 5 MrdFt-ot.
Én is szeretnék ilyen gazdasági guru lenni...
"Gyurcsány Ferenc 1990-ben a közgázon A gazdasági társaságok és a tőzsde működése címmel adott le disszertációt; diplomájának minősítése jó, a dolgozatra elégséges és közepes értékelést kapott."
demokrataferi 29 évesen írta a fenti szakdolgozatot,amivel gazdasági zsenialitását megalapozta. A nullából csinált 5 MrdFt-ot.
Én is szeretnék ilyen gazdasági guru lenni...
Ferri.HU · http://www.ferri.hu/ 2012.04.18. 16:08:41
Érdekes, itt minden azonnal, meg visszamenőlegesen lép hatályba, de a képviselők összeférhetetlensége az nem vonatkozik rájuk sem azonnal, sem 2013-tól, majd csak az új 2014-es képviselőkre...
Ez akkor most hogy és miért???? Vannak egyenlőbbek?
Ez akkor most hogy és miért???? Vannak egyenlőbbek?
regress 2012.04.18. 16:11:37
@J.László: bizony kissé elkurvult ez az ország 90-től,de 2010-től nem kicsit,nagyon.
J.László 2012.04.18. 16:21:42
@regress:
Én 1947-től számítom az elkurvulást, ahogy fogalmazol. Ebből eddig összesen 10 évig nem azok "kormányoztak", akik levittek minket a sárga földig.
Én 1947-től számítom az elkurvulást, ahogy fogalmazol. Ebből eddig összesen 10 évig nem azok "kormányoztak", akik levittek minket a sárga földig.
pjm 2012.04.18. 16:37:46
Szerintem gyurcsányék lépjenek be a kdnp frakcióba, azok is csinált párt, ahogyan tudom a rövidítésük is azt jelenti: kicsi de nem párt
nu pagagyí 2012.04.18. 16:49:07
@milyen szép a Vértes, ó: Ez további bizonyíték lenne arra, hogy a törekvés sikeres volt.
nu pagagyí 2012.04.18. 17:27:10
@J.László: Vegyük mondjuk 1944-től, amikoris beékelődik egy tönkrevert, kifosztott Magyarország, jóvétételi kötelezettséggel. Ehhez képest az 1991-es állapot egész istenes volt. Antallék eladtak mindent, de leállították a gazdaságot is, így a hiányt 90% felé növelték.
A Horn-kormány időszakát levonhatod az elkurvulásból, ők több, mint 20%-al csökkentették az államadósságot és beindították a növekedést.
Az őket követő Fidesz-kormány nem nagyon csinált semmi érdemlegeset, viszont ciklusa végén, az őket követők terhére létrehozott egy exponenciálisan növekvő hiányt generáló lakástámogatási rendszert.
Medgyesy a jelenlegi unortodox politikával kisérletezett, a közszféra béremelésével pörgette volna fel a fogyasztást és ezáltal gazdaságot, persze nem vette figyelembe, hogy a fogyasztás leginkább külföldi áruk habzsolásával pörög fel, így jól megnövelte a hiányt.
Gyurcsány kármentőként vette át a kormányzást, de ciklus végén nem kezdhetett bele reformokba. Orbán lemosása után kiadáscsökkentést célzó reformot hirdetett az egészségügyben, a felsőoktatásban, és a közigazgatásban. Ehhez nem sikerült megfelelő támogatást szereznie. Saját pártjának osztogatásra hajlamos része, a Fidesszel összefogva megbuktatta a reformokat és Gyurcsányt is. Az elvesztegetett idő sokba került az országnak, Bajnai mentette, ami menthető, a Fidesz meg úgy csinált, mintha támogatná.
Sokan azért szavaztak a Fideszre, mert minden anyagukban azt sugallták, hogy Bajnai-féle racionális gazdaságpolitikát visznek majd, illetve végrehajtanak olyan reformokat, amiket Gyurcsánynál rossz szemmel néztek. Bár kiderült, hogy például az Új Széchenyi-terv dokumentumainak nagy részét a szerzők tudta nélkül, Plagibácsisan lopták.
A folytatást látjuk. A Fidesz csak a hatalommal törődik, a gazdaságot tönkretette, a gazdaság szereplőihez hasonlóan. Elképzeléseiből egy feudális társadalom létrehozásának rémálma bontakozik ki, hitbizományokkal felruházott élcsapattal, jogfosztott jobbágyokkal. Módszereit a nagy társadalomátalakító szakemberektől, Sztálintól és Hitlertől lopta.
A Horn-kormány időszakát levonhatod az elkurvulásból, ők több, mint 20%-al csökkentették az államadósságot és beindították a növekedést.
Az őket követő Fidesz-kormány nem nagyon csinált semmi érdemlegeset, viszont ciklusa végén, az őket követők terhére létrehozott egy exponenciálisan növekvő hiányt generáló lakástámogatási rendszert.
Medgyesy a jelenlegi unortodox politikával kisérletezett, a közszféra béremelésével pörgette volna fel a fogyasztást és ezáltal gazdaságot, persze nem vette figyelembe, hogy a fogyasztás leginkább külföldi áruk habzsolásával pörög fel, így jól megnövelte a hiányt.
Gyurcsány kármentőként vette át a kormányzást, de ciklus végén nem kezdhetett bele reformokba. Orbán lemosása után kiadáscsökkentést célzó reformot hirdetett az egészségügyben, a felsőoktatásban, és a közigazgatásban. Ehhez nem sikerült megfelelő támogatást szereznie. Saját pártjának osztogatásra hajlamos része, a Fidesszel összefogva megbuktatta a reformokat és Gyurcsányt is. Az elvesztegetett idő sokba került az országnak, Bajnai mentette, ami menthető, a Fidesz meg úgy csinált, mintha támogatná.
Sokan azért szavaztak a Fideszre, mert minden anyagukban azt sugallták, hogy Bajnai-féle racionális gazdaságpolitikát visznek majd, illetve végrehajtanak olyan reformokat, amiket Gyurcsánynál rossz szemmel néztek. Bár kiderült, hogy például az Új Széchenyi-terv dokumentumainak nagy részét a szerzők tudta nélkül, Plagibácsisan lopták.
A folytatást látjuk. A Fidesz csak a hatalommal törődik, a gazdaságot tönkretette, a gazdaság szereplőihez hasonlóan. Elképzeléseiből egy feudális társadalom létrehozásának rémálma bontakozik ki, hitbizományokkal felruházott élcsapattal, jogfosztott jobbágyokkal. Módszereit a nagy társadalomátalakító szakemberektől, Sztálintól és Hitlertől lopta.
Karipapa01 2012.04.18. 18:14:47
@tass-tass: ""Gyurcsány Ferenc 1990-ben a közgázon A gazdasági társaságok és a tőzsde működése címmel adott le disszertációt; diplomájának minősítése jó, a dolgozatra elégséges és közepes értékelést kapott."
demokrataferi 29 évesen írta a fenti szakdolgozatot,amivel gazdasági zsenialitását megalapozta. A nullából csinált 5 MrdFt-ot"
Lám-lám!!! A kis Fecóka nem felelt meg a követelményeknek! Elégséges-közepes... Mi lett volna, ha megfelel???
demokrataferi 29 évesen írta a fenti szakdolgozatot,amivel gazdasági zsenialitását megalapozta. A nullából csinált 5 MrdFt-ot"
Lám-lám!!! A kis Fecóka nem felelt meg a követelményeknek! Elégséges-közepes... Mi lett volna, ha megfelel???
vadfarkatlan 2012.04.18. 19:01:51
Fletó egész élete másról sem szólt, mint a kiskapuk kereséséről és a szabályok megkerüléséről. A törvények sosem tökéletesek, lehetőséget adva így az erkölcstelen figuráknak, mint Flet is, hogy megvalósíthassák tisztességtelen céljaikat. Ismerjük már a "trükkök százait". Hát most nem jött be a trükközés. Ami jogilag elfogadható, sokszor erkölcsileg aggályos. Minden ilyen esetben az erkölcsöt kell előtérbe helyezni és azt a célt, amit a törvény megvalósítani szándékozott, még ha nem is sikerült maradéktalanul. Azért fejtegetem itt ilyen hosszan az erkölcs kérdését (ami Flet esetében inkább mint erkölcstelenség jelenik meg) mert az egész vita tárgytalan lenne, ha Flet és csicskásai tisztességesen járnak el és a pártból való kilépés után visszaadják a mandátumaikat az azt jogosan megillető MSZP-nek, az ex-elvtársaiknak, hogy ők rendelkezhessenek azok felett. Főleg, hogy mindannyian listán jutottak be a parlamentbe. De hát a tisztesség sosem volt Flet és csicskásai erőssége. Tényleg sírnom kéne azon, hogy nem hagyták, hogy egy csaló tolvaj banda jogi csűrcsavarral érje el célját. Mert itt erről van szó. A DK egy hazug, tolvaj banda, idióták gyülekezete. Ha patetikusan akarok fogalmazni, akkor a megalakulásuk körüli események kapcsán azt is mondhatnám, hogy ez a párt már eleve bűnben fogant.
Pályaelhagyó autóversenyző 2012.04.18. 21:36:07
@nu pagagyí:
"A Horn-kormány időszakát levonhatod az elkurvulásból, ők több, mint 20%-al csökkentették az államadósságot és beindították a növekedést.
Az őket követő Fidesz-kormány nem nagyon csinált semmi érdemlegeset, viszont ciklusa végén, az őket követők terhére létrehozott egy exponenciálisan növekvő hiányt generáló lakástámogatási rendszert.
"
az az elso fidesz kormany bizony tovabb folytatta a megszoritasokat, konkretan magukra is haragitottak az osszes nepcsoportot azzal, h a valasztasi osztogatas nagy reszere nem ratettek egy lapattal, hanem megnyesegettek.
megyoek ezzel szemben a 100 napos programmal es az utana kovetkezo penzszorassal sikeresen megalapoztak a kovetkezo 10 evnyi szopast.
OSZTOGATNI CIKLUS VEGEN KELL KOCSOGOK, NEM AZ ELEJEN? AMIKOR AZ ELOZOEK MAR MEGTETTEK!!!
a lakashitelezest is ok porgettek fel a f.szba, az orbani verziok (2000-2002ig) meg eleg szukkoruek voltak.
es ha akkor osztogatas meg esznelkuli autopalyaepites helyett inkabb az eurora koncentraltunk volna, akkor na mennyivel kellene kamatot tamogatni?
ugyhogy fejezzuk be ezt a rohadt legendagyartast, 2002-ig mindegyik kormanynak sikerult elorebb vinnie az orszagot valamivel, a kovetkezo 2 szoci-szadesz bagazs meg kinyuvasztotta azt.
ON
az egyebkent tiszteletre melto Szily hazelnoknek is sikerult annak idejen egy hasonlot alakitania az mdf frakcioval, mondjuk belole ki is nezem, h nem aludt jol egy darabig.
"A Horn-kormány időszakát levonhatod az elkurvulásból, ők több, mint 20%-al csökkentették az államadósságot és beindították a növekedést.
Az őket követő Fidesz-kormány nem nagyon csinált semmi érdemlegeset, viszont ciklusa végén, az őket követők terhére létrehozott egy exponenciálisan növekvő hiányt generáló lakástámogatási rendszert.
"
az az elso fidesz kormany bizony tovabb folytatta a megszoritasokat, konkretan magukra is haragitottak az osszes nepcsoportot azzal, h a valasztasi osztogatas nagy reszere nem ratettek egy lapattal, hanem megnyesegettek.
megyoek ezzel szemben a 100 napos programmal es az utana kovetkezo penzszorassal sikeresen megalapoztak a kovetkezo 10 evnyi szopast.
OSZTOGATNI CIKLUS VEGEN KELL KOCSOGOK, NEM AZ ELEJEN? AMIKOR AZ ELOZOEK MAR MEGTETTEK!!!
a lakashitelezest is ok porgettek fel a f.szba, az orbani verziok (2000-2002ig) meg eleg szukkoruek voltak.
es ha akkor osztogatas meg esznelkuli autopalyaepites helyett inkabb az eurora koncentraltunk volna, akkor na mennyivel kellene kamatot tamogatni?
ugyhogy fejezzuk be ezt a rohadt legendagyartast, 2002-ig mindegyik kormanynak sikerult elorebb vinnie az orszagot valamivel, a kovetkezo 2 szoci-szadesz bagazs meg kinyuvasztotta azt.
ON
az egyebkent tiszteletre melto Szily hazelnoknek is sikerult annak idejen egy hasonlot alakitania az mdf frakcioval, mondjuk belole ki is nezem, h nem aludt jol egy darabig.
2012.04.19. 00:11:33
@bircaember maxval: "A Fidesznek sem volt. Azaz ez nem érv." Megoldás: fidesz-kdnp közös frakció.
2012.04.19. 00:42:02
@J.László: Hú, ezzel az egybitesezéssel meg ballisbizéssel baromira nem sikerült megsértened.
Egyébként fura, hogy pont azon vagytok ennyire kiakadva, hogy nem találom jogosnak a kdnp külön frakcióját és nem azon, hogy a mocsadék kormánypárti faszfejek törvényt sértenek csak azért, hogy a dk-nak ne lehessen frakciója. Vajon mire lehet képes ez a 10 ember, hogy ennyire rettegni kell tőlük?
Kálmán Olgánál a fideszes pöcs azt mondta, hogy ők azért tehetnek meg ezt vagy azt, mert a Gyurcsány is megtette. Abba ilyenkor nem gondolnak bele, hogy éppen ezzel a hozzáállással teszik semmissé mindazt, amit ellenzékben műveltek? Hiszen akkor miért volt baj, ha most ők is megteszik? Vagy most mitől lett jó, ami akkor rossz volt?
Erre a legjobb példa a tandíj. Népszavazáson töröltették el, erre most sokkal brutálisabb formában visszahozzák.
Másik példa a vasút. A választási ígéretükkel ellentétben nem nyitottak meg minden bezárt szárnyvonalat, ráadásul most ők is rákényszerülnek a járatcsökkentésekre (ezek közül sokat az újranyitott szárnyvonalakon).
J.László, mivel a hozzászólásodból csak úgy süt az értelem, kérlek magyarázd már el nekem egybitesnek, hogy a fidesz által kiagyalt tandíjrendszer mitől jobb, mint az mszp teljesítményalapú tandíjrendszere?
Egyébként fura, hogy pont azon vagytok ennyire kiakadva, hogy nem találom jogosnak a kdnp külön frakcióját és nem azon, hogy a mocsadék kormánypárti faszfejek törvényt sértenek csak azért, hogy a dk-nak ne lehessen frakciója. Vajon mire lehet képes ez a 10 ember, hogy ennyire rettegni kell tőlük?
Kálmán Olgánál a fideszes pöcs azt mondta, hogy ők azért tehetnek meg ezt vagy azt, mert a Gyurcsány is megtette. Abba ilyenkor nem gondolnak bele, hogy éppen ezzel a hozzáállással teszik semmissé mindazt, amit ellenzékben műveltek? Hiszen akkor miért volt baj, ha most ők is megteszik? Vagy most mitől lett jó, ami akkor rossz volt?
Erre a legjobb példa a tandíj. Népszavazáson töröltették el, erre most sokkal brutálisabb formában visszahozzák.
Másik példa a vasút. A választási ígéretükkel ellentétben nem nyitottak meg minden bezárt szárnyvonalat, ráadásul most ők is rákényszerülnek a járatcsökkentésekre (ezek közül sokat az újranyitott szárnyvonalakon).
J.László, mivel a hozzászólásodból csak úgy süt az értelem, kérlek magyarázd már el nekem egybitesnek, hogy a fidesz által kiagyalt tandíjrendszer mitől jobb, mint az mszp teljesítményalapú tandíjrendszere?
látjátok feleim szümtükkel 2012.04.19. 08:32:40
@vadfarkatlan:"Ami jogilag elfogadható, sokszor erkölcsileg aggályos. Minden ilyen esetben az erkölcsöt kell előtérbe helyezni és azt a célt, amit a törvény megvalósítani szándékozott, még ha nem is sikerült maradéktalanul."
Na ezt a dumádat majd próbáld meg beadni a bírónak abban a perben, ahol te leszel a vádlott, vagy az alperes. De ne sírjon a szád, ha a bíró a pofádba fog röhögni!
Na ezt a dumádat majd próbáld meg beadni a bírónak abban a perben, ahol te leszel a vádlott, vagy az alperes. De ne sírjon a szád, ha a bíró a pofádba fog röhögni!
2012.04.19. 11:03:28
@bircaember maxval: "Akkor mi értelme van a "választási koalíció" fogalmának?"
A Ripacsok örökzöld slágere a válasz.
De amúgy ne tőlem kérdezd, mert nem én találtam ki. Ha én találom ki, akkor azok, akik együtt indultak, közös frakcióban ülnének.
Persze elmélkedhetünk itt évekig a frakciókról, attól még az ideiglenes házelnök bűnöző marad.
A Ripacsok örökzöld slágere a válasz.
De amúgy ne tőlem kérdezd, mert nem én találtam ki. Ha én találom ki, akkor azok, akik együtt indultak, közös frakcióban ülnének.
Persze elmélkedhetünk itt évekig a frakciókról, attól még az ideiglenes házelnök bűnöző marad.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.04.20. 11:26:40
@Amatőr: Óh, nem vagyok én arra méltó! Én csak tiszta rímű versekkel manipulálok. Mint ez is:
qltura.blog.hu/2010/08/07/adashiba_embervagyok
qltura.blog.hu/2010/08/07/adashiba_embervagyok
Peripetia 2012.04.20. 11:59:33
Régóta írom és mondom, hogy orbán mindenre képes. Nem azt írom, hogy a fidesz, mert olyan párt nincs, csak szolgahadak gyűjtőhelye.Nem több. A szolga pedig nem számít, bármit is csinál, mert az csak szolga. A gsazdáját kell felelősségre vonni, minél hamarabb!
Amatőr 2012.04.20. 16:10:24
@TrueY: Ha szabad, akkor inkább a Rózsaszín Pitbull, mert
A jó Isten egyszerűnek
Alkotta az eszemet,
Nincsen abban nagy modernség
Csak szelídség, szeretet.
Kicsi kunyhó, szerető szív,
Messze égbolt, tiszta, kék -
Fulladjon meg Ady Endre
Lehetőleg máma még.
Hát így valahogy...
A jó Isten egyszerűnek
Alkotta az eszemet,
Nincsen abban nagy modernség
Csak szelídség, szeretet.
Kicsi kunyhó, szerető szív,
Messze égbolt, tiszta, kék -
Fulladjon meg Ady Endre
Lehetőleg máma még.
Hát így valahogy...
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.04.20. 17:09:18
@Amatőr: Te is le leszel váltva! Forrásmegjelölés nélküli idézet! Karinthy-től csak az igazán nagyon lophatnak... ;)
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.04.21. 21:16:18
@Amatőr: "na de a diplomám"
Én pl. kezdek szomorú lenni, hogy magam csináltam a diplomámat. Kidobott munka.
Én pl. kezdek szomorú lenni, hogy magam csináltam a diplomámat. Kidobott munka.
Az utolsó 100 komment: