HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) Alkotmánybíróság (5) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Miért kapunk a pofánkra?

2012.02.22. 12:11 Poldi bá

Egyszerű lenne annyival elintézni, hogy most Brüsszel is kipróbál egy unorthodox megoldást.

Az Európai Unió történetében először ténylegesen húsba vágó szankciót kezdeményeznek egy túlzottdeficit-eljárás eredményeként. Magyarország várhatóan 495 millió euróval (még pár percig 142 milliárd forintnak megfelelő összeggel) szegényebb lesz, mert a folyamatos ígérgetések ellenére 2004-es belépése óta egyszer sem tudta teljesíteni a saját maga által is vállalt 3 százalékos (GDP-arányos) költségvetési hiányt. A pénzek felfüggesztése 2013. január 1-jén lesz hatályos, ha a pénzügyminiszterek tanácsa is jóváhagyja a döntést. (És a magyar kormány az év végéig nem hoz megfelelő intézkedéseket.)

Brüsszelben mértékadó források határozottan cáfolják, hogy az Európai Bizottság keddi döntésének köze lenne a Magyarország elleni másfajta, politikai színtéren zajló eljárásokhoz. Én azonban úgy gondolom, nagyon is van. Nem közvetlenül persze, nem úgy, ahogy összemossák a dolgokat a szánalmasan megnyilatkozó magyar politikusok, akik szerint itten most minket jól megbüntetnek, mert megpróbálunk folyamatosan kiállni a saját érdekeinkért.

De annyiban biztosan, hogy (és mostantól legjobb meggyőződésem ellenére kénytelen vagyok többes számot használni) hazudozunk, képmutatóak vagyunk, kommunikációs trükkökkel hárítjuk el magunktól a felelősséget, pökhendi stílusban próbáljuk bebizonyítani a feketéről, hogy fehér, megjátsszuk az uniós élharcost, s közben úgy beszélünk az EU-ról, mintha már nem is lennénk a közösség tagjai.

"A döntés nem nekünk szól, velünk csak példát akarnak statuálni". Igen? Akkor miért nekünk lesz kevesebb a pénzünk, kedves Varga Mihály?

"Igazságtalanul szőrözik Brüsszel amiatt a minimális különbség miatt, hogy 3 helyett 3,25 százalék lenne a hiányunk." Nem is érti Kovács Zoltán, hogy miért. Hát azért, te szerencsétlen, mert a 3,25 pont 0,25-tel több, mint a 3!

"De másokkal nem ilyen szigorúak" - szól az ellenérv, ami megint csak arra jó, hogy valami sötét összeesküvés képét fesse fel. Lényegében az első évezred végének nyugati portyázásaiért állnak most rajtunk kései bosszút. (Itt jegyzem meg, hogy annak idején a magyar lovasok kedvelt harci módszere volt a színlelt megfutamodás, amelynek segítségével tőrbe csalták az őket üldözőket. Úgyhogy ezt a módszert már ismerik a nyugatiak, Orbán Viktornak valami újat kell majd kitalálnia.)

Másokkal persze, hogy nem ilyen szigorúak, hiszen mások pontosan tudják, hogy hol a határ, van annyi eszük, hogy ha megérettnek látják a helyzetet a példastatuálásra, tegyenek arról, hogy ne ők legyenek az "úttörők". Magyarország a (kizárólag) saját maga által oly nagyra értékelt EU-elnöki ciklusa alatt a fegyelem élharcosa volt, ilyen szempontból hazánk sikereként is értékelhetjük, hogy a közösség adminisztrációja végre nem teszetoszáskodik, hanem él a rendelkezésére álló eszközökkel.

A hasonlóság a kötelezettségszegési eljárások esetében mutatott magyar magatartással szinte kísérteties. Hiába rágja uniós vezető, külföldi és magyar újságíró, mértékadó magyar értelmiségi, blogíró és független szakember a magyar politikusok szájába, hogy másfél éve sárba tiporják a jogállamot és nem csak a szellemiségét, hanem az alkotmányozó többséggel keresztülvert jogszabályokkal a konkrét alapjait is. Tágra nyílt szemmel, sértődötten nyilatkoznak mindig és mindenhol: de hisz a magyar néptől kaptuk a felhatalmazást, de hisz semmi olyat nem tettünk, amire ne lenne példa valahol Európában, legalább egy kis svéd falu önkormányzatánál.

Nem értik és nem értik. És amíg nem értik, addig persze csak a kényszernek, az erőnek engednek. Sokáig tartott, amíg ezt a nyugati politikacsinálók felfogták. Jó néhány kísérletet tettek arra, hogy európai módon, előzetes figyelmeztetéssel jelezzék: nem vezet jóra ez a magyar út. Ezekre mindig az volt a válasz, hogy a szuverenitásunkból nem engedünk. "Nem leszünk gyarmat!"

Hja, ha önök így fogják fel a dolgot... Akkor nem is biztos, hogy ilyen "gyarmatra" szükség van. De legalábbis talán nem kellene hogy részesüljenek a "gyarmatbirodalom" előnyeiből. Tudják, azokból, amelyek miatt Önök összetörték kezüket-lábukat, hogy ide tartozhassanak...

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

207 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hackbard.celine 2012.02.22. 22:56:17

@Kalmár: az "elkülönített állami pénzalapok egyenlege" soron manipulálták a hiányt, az előirányzat 460(!!!!)%-át könyvelték oda.
Teljesen reális, én is ma jöttem a falvédőről.

2012.02.22. 22:56:35

@Kalmár:

Óvatosan, mert nem vennénk szívünkre, ha agyvérzést kapnál itten a végén....;)
Azt állítod politikai döntés született az EU részéről felénk? Igaz lehet, mert politikusok politikai döntést hoznak.
Ezt ugye a második Orbán kormány szinte 100%-os precizitással megmutatta a majdnem két év alatt.
Milyen közhelyeket használjunk erre? Visszanyalt a fagyi? Kard által vész, ki kardot ragad?

hackbard.celine 2012.02.22. 23:00:21

@Kalmár: erre térjünk vissza 2013 március környékén, amikor a tényadat kijött.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.02.22. 23:05:15

egyetertek a poszttal. a megvonas nem a limitnel magasabb deficit miatt jar, hanem a "mindenki beveheti, mert mi vagyunk a kiralyok" hozzaallas + deficit miatt. ezt persze a sok kreten fideszes soha nem fogja megerteni. mit is varunk olyanoktol akik eu ellenes jelszavakkal eltetik vikit, mikozben az zsugorfejallasban szopja barrosot brusszelben.

hackbard.celine 2012.02.22. 23:05:33

@Kalmár: 2004 május volt az EU csatlakozás dátuma. Az elmúttnyócév lehet, hogy már csak 7 év, de legyen inkább 6, mert 2010 áprilisban volt kormányváltás. :)
De amúgy az is igaz, hogy a fideszkomcsik eddig semmit nem tettek az EU ajándék 495 millió EUR elvesztése ellen.

Rwindx 2012.02.22. 23:16:44

@röhögő:
A "ha" szócska fontos, amennyiben el szeretnénk távolodni a valóságtól, bele saját wishful thinkingünkbe, vagy álmunkba.
Messzire vezet a dolog, mert pl mondhatnám HA nem kellene a hitelek kamatait fizetni, akkor a hiteleket sokkal könnyebb lenne visszafizetni. Ez igaz, csak senkit nem érdekel.
Ellenben HA nem érted amit írtam, akkor leírom egyszerűbben: a poszt állításával szemben nem azért büntették meg Mo-t, mert soha nem teljesítette a 3%-ot, hanem azért mert nem látják fenntarthatónak hog a jövőben is így alakul. Konkrétan a 2013-as évre hivatkoznak, amikoris szerintük 3.25% lesz a hiány.
HA megérted, akkor vitatkozz ezzel.

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Az elszámolás tekintetében ez teljesen mindegy.
3+1 az 4, akkor is ha a 3 úgy jött ki hogy 1x3 és akkor is ha 2+1.

kissiú 2012.02.22. 23:20:07

@Rwindx: "Azért tervezik büntetni Mo-t, mert ugyan az elszámolás alapján a 2011-es év először az EU-s csatlakozásunk óta megfelelt a deficitkritériumoknak, de nem találják azt fenttarthatónak. Annak ellenére sem hogy az EB szerint a 2012-es év is meg fog felelni a hiány előírásnak."

Szerinted a MANYUP-lenyúlás fenntartható? Ja, hogy te is számítasz az önkéntes nyugdíjpéntztárak meg a babakötvények megmentésére is? Lehet, hogy még egy-két évig találnak ilyeneket a fenntarthatósághoz...

Rwindx 2012.02.22. 23:24:13

@kissiú:
Nézd, ha nem érted mit írok minek reagálsz?

Poglonc 2012.02.22. 23:24:51

"Pistike, ne bántsd Katikát, légyszíves!"
"Pistike, mondtam már, hogy szépen játssz Katikával!"
...
"Pistike, ha Katikát mégegyszer sírni hallom, olyan frászt kapsz, hogy a t*kony menetet vág a nyakadon!!!"

A következő lépésben az óvónéni vagy ordít még valamit, vagy tényleg repül a saller. Már ha Pistike közben nem változtat a hozzáállásán. Mert ha Pistike szót fogadna, akkor nem lenne balhé. Pistike azonban
a/ rossz gyerek
b/ szabadságharcos
így a saller garantált. (Ja, óvónéni hatszor akkora, mint Pistike. Ha fordítva lenne, nem Pistike kapná a sallert.)

*Természetesen, a történte kitaláció, a valósággal való bármilyen egyezés a véletlen műve.

Nem Penny hajója 2012.02.22. 23:26:30

Az ide írogató fideszes droidok tényeg ilyen hülyék, vagy csak rájátszanak?

röhögő 2012.02.22. 23:28:17

@Rwindx: aHA! HA ennyire hülye vagy, hogy nem érted hogyHA egyszeri bevétellel szorították a köccség hiány le, akkor HA a kis törpe beszarik az erőlködéstől, akkor se hisznek nekünk.
HA megértetted, akkor HAlaszd el hogy többet írjál, HAlomba, sok HAszontalanságot, HAsztalan.

Blogger Géza 2012.02.22. 23:29:47

@hackbard.celine: Peched van, az EU pontosan az eredményszemléletű hiánnyal operál. El is ismeri, hogy 3% alatt volt a tavalyi hiány, ezzel nincs is baja, csak ő valamiért azt hiszi, hogy majd 2013-bam úgyis magasabb lesz. Ami elég röhejes annyiban, hogy még egyáltalán nincs is 2003-as költségvetés. Mi alapján mondja, hogy az nem lesz reális vagy tartható? Ultragáz.

Rwindx 2012.02.22. 23:30:36

@röhögő:
Tökmindegy ki mit hisz. A számok nem hitkérdés körébe tartoznak.
De azért hülyézz nyugodtan ha te így gondolod, ettől biztosan okosabbnak tűnsz a többi előtt :)

kissiú 2012.02.22. 23:30:56

@Kalmár: "Azzal a kormánnyal kezdenek kekeckedni, aki leszorította 3 alá a hiányt. Aki egyensúlyba hozta a nyugdíjkasszát. Rohadék liberális csürhe.
Égjetek a pokolban."

Meg visszamenőleges hatályú törvényeket hozott.
Államosította a nyugdíjmegkakarításokat
-kórházakat
-iskolákat
-cafeteria rendszert
-mobilfizetést
-dohánykereskedelmet
...
Korlátozta az alkotmánybíróság jogkörét. Pártkatonákkal hígította az alkotmánybíróságot.
Gyakorlatilag megszüntette a költségvetési tanácsot.
Válogatottan alkalmatlan személlyel alázta meg a köztársasági elnöki posztot.
Megszüntette a köztársaságot.
Megfélemlítette a földrajzi név bizottságot.
Pártkatonákat ültetett a közjogi pozíciókba (Domonkos, Szájerné, Polt, Schmitt, Járai, Balsai)
Egypárti médiahatóságot alkotott.
Népszavazás nélkül új alkotmányt vezetett be.

Ettől függetlenül vannak rajongói, pl egy Kalmár nevezetű, aki nem fogja vissza magát az egyet nem értők felé küldött jókívánságaiban. Csak így tovább Viktor, bármikor kivonulunk érted az utcára!

röhögő 2012.02.22. 23:32:21

@Kalmár: Ne fárassz, te Gyurcsány szavazó! A nyugdíjkassza nincs egyensúlyban, mert a rokikat átkönyvelték az egészség alapba.
Te meg olyan miniszter által készített köccségvetésről beszélsz, akinek általában két hétig nem érvényesek a számai. Fogadunk a 2018-as szavazatoddal Gyurcsányra hogy a nyugdíj kassza nem lesz egyensúlyban az évvégén?

glinolid 2012.02.22. 23:32:35

@Kalmár: Ehhez az eljáráshoz kellett az OV által beterjesztett paktum is. Az EU csak teljesítette a FIDESZ óhaját: nem ad pénzt, OV-nak nem kell félreugrani előle.
A tavalyi 3% csak álom, teljesült miután ellopták az mnyp-i megtakarítástokát illetve lerabolták a bankokat és a nem-CBA élelmiszer áruházakat. Az idén és következő évre már nincs, mit ellopni, nem lesz mivel betömni a költségvetési réseket.

Blogger Géza 2012.02.22. 23:32:39

@hackbard.celine: Csak éppen 3% alá szorították a hiányt, ami az MSZP kormányzása alatt 8 év folyamán sem jött össze. Ha ez neked "semmi"...

Poglonc 2012.02.22. 23:32:57

Ja, most olvasom, hogy a bizottság majdnem fele Néppárti, azaz a Fidesz kebelbarátja. Minek ide ellenség, ha ilyenek a barátok?

Meg kell látni, hogy Görögország tövig benyal, ő jókisfiú, mi meg pattogunk, tehát mi vagyunk a rosszkisfiúk. Előző példámmal élve, nem kérdés, hogy ki kap az ovimikulsától virgácsot, és ki csokitélapót...

Ja, és ezzel párhuzamban, balos kormányok tövig nyaltak, szerettek minket, jobbos kormány pattog, nem szeretnek minket. Ennyi. Ha megint benyalunk, nem lesz pénzelvonás.

kissiú 2012.02.22. 23:33:33

@Rwindx: Ha te nem érted mi a fenntarthatóság, miért regélsz róla?

röhögő 2012.02.22. 23:37:06

@Rwindx: Így van, a számok nem hit kérdése. az 14000 milliárdos kőccségvetés hiánya úgy van 3 százalék alatt, hogy eltűnt 3000 milliárdos nyugdíjpénz. ValaHA megérted?

Blogger Géza 2012.02.22. 23:37:26

@kissiú: Ha megszüntették a köztársaságot, akkor most mégis mi hazánk államformája, te nagyon okos?

Rwindx 2012.02.22. 23:37:56

@kissiú:
Szerintem nem az én szerepem az hogy téged megtanítsalak olvasni, ezt meg kellett volna tenniük korábban az általános iskolában valakiknek, akiket vélhetően túlfizettek bármennyit is kerestek.

Ha szerinted én arról vitatkozok hogy fenntartható-e a költségvetési hiány vagy sem, akkor keresd meg mielőbb a volt tanárodat és kérd vissza a tanulópénzt.

röhögő 2012.02.22. 23:38:06

@Blogger Géza: És hol a manyup pénz te nagyon hülye?

Blogger Géza 2012.02.22. 23:39:52

@röhögő: Semmiféle pénz nem tűnt el, pontosan lehet tudni mi lett a sorsa. azt, hogy te nem tudod, egyéni szoc. probléma... Egyébkét a manyupok vagyona jellemzően egyáltalán nem "pénz" volt...

hackbard.celine 2012.02.22. 23:41:07

@Blogger Géza: olvasd el légyszi a hivatalos közleményt:
europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/161&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en
"Bár Magyarország várhatóan a GDP 3,5%-át kitevő, jelentős költségvetési többletet fog kimutatni 2011-re, az ország csupán egyszeri intézkedéseknek köszönhetően érte el a többletet; ezek az intézkedések összesen a GDP mintegy 10%-át tették ki. (Magyarország átvezette a költségvetésbe a magánnyugdíj-pénztári alapokat – ez a GDP 9,75%-ával volt egyenértékű; emellett különadókat vezetett be.) Ezen egyszeri intézkedések nélkül a 2011-es hiány elérte volna a GDP 6%-át. Emellett – éles ellentétben az ajánlásban szereplő, a GDP 0,5%-át kitevő kumulatív költségvetési javulással – a strukturális költségvetési egyenleg 2010-ben és 2011-ben együttesen a GDP 2,5%-ával romlott. "
Senkit nem érdekel, hogy pártod és kormányod könyvelési trükkök százaival (lásd 460% az "elkülönített állami pénzalapok egyenlege" soron) mit ügyeskedett össze.

röhögő 2012.02.22. 23:42:12

@Rwindx: Szeritem te csak az utheri vitataktikát folytatod. Semmi gond. :-))
Azt mondd meg mikor fogod megérteni, hogy nem fenntartHAtó és ez a baja az EU-nak. Attól mert azt mondod hogyHA, nem fenntartHAtó, attól HA fejre állunk akkor is HAsztalan HAzudod, hogy politikai döntés.

Rwindx 2012.02.22. 23:43:55

@röhögő:
Már régebben megfogadtam hogy debilekkel nem vitatkozom feleslegesen,de egy utolsó próbát teszek végletekig leegyszerűsítve: A poszt jó esetben téved, rossz esetben hazudik. Vili? Nem azért kaptuk a büntetést amit írt, mert az nem igaz. Tökmindegy hogy te még mit szeretnél, mert valljuk be, keveseket érdekel.

röhögő 2012.02.22. 23:44:21

@Blogger Géza: Hát mi volt? Zsák krumpli? És világosíts fel hogy akkor hol van? Csökkent 3000 milliárddal az államadósság? Vagy nőtt ennyivel a valutatartalék? Szóval hol van?

Rwindx 2012.02.22. 23:46:26

@röhögő:
"Azt mondd meg mikor fogod megérteni, hogy nem fenntartHAtó és ez a baja az EU-nak."

Ha menne a szövegértés, akkor rájöhettél volna eddig a részig én is ezt írtam. Sajna nem megy, inkább mellébeszélsz helyette :)

Blogger Géza 2012.02.22. 23:46:40

@röhögő: És valaha megérted, hogy nemcsak egyszeri bevételek, de egyszeri kiadások is voltak? (Pl amiatt, hogy a belépéskor, 2004-ben az MSZP elfelejtette harmonizálni az áfa-visszatérítés szabályait, és ez emiatt 2011-t terhelte meg) És ha mindkettőt kiiktatod, a hiány akkor is alacsonyabb lett a tervezettnél?

"Az egyszeri tételek nélkül az államháztartás – helyi önkormányzatok nélküli – hiánya 619,8 milliárd forintot tett ki, ami valamivel kedvezőbb az eredeti előirányzatnál (687,4 milliárd forint)."

kdnp.hu/roviden/gdp-35-szazaleka-volt-az-allamhaztartas-tobblete-az-unios-modszertan-szerint-szamolva

röhögő 2012.02.22. 23:46:44

@Rwindx: Mi lenne HA megértenéd mit ír a poszt?

"Brüsszelben mértékadó források határozottan cáfolják, hogy az Európai Bizottság keddi döntésének köze lenne a Magyarország elleni másfajta, politikai szintéren zajló eljárásokhoz. Én azonban úgy gondolom, nagyon is van."

HAHAHA! Hogy lehecc ennyire gyengeelméjű?

hrgsz 2012.02.22. 23:48:34

Kedves Poldi bá, blogodról a faék jut eszembe, ennyire egyszerű a gondolkodásod.

röhögő 2012.02.22. 23:49:36

@Blogger Géza: Tényleg már visszatérítettük az ÁFÁ-t? Az mennyi is?

Rwindx 2012.02.22. 23:50:07

@röhögő:
Itt most nekem kellett röhögnöm a nicked ellenére. Nagyon úgy tűnsz mint aki azt várta hogy kamionszám viszik a 3000mrd-nyi pénzt a parlamentbe, majd onnan szőrén szálán eltűnt.
A 3000mrd-ből kb 1500mrd volt állampapírban: fogták egy tollal és áthúzták. Volt 1500mrd tartozás, nincs 1500mrd tartozás. A másik 1500mrd részvényekben van, ez jelenleg is az az Állami Vagyonkezelőnél van. Annyi eszük szerencsére van, hogy ne öntsék a piacra.

Blogger Géza 2012.02.22. 23:51:28

@röhögő: Mond az neked valamit, hogy Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alap? Attól tartok nem, ha krumplikról fantáziálsz... Tájékozódj, mert így csak rajtad lehet röhögni...

Rwindx 2012.02.22. 23:51:59

@röhögő:
Attól még hogy odaképzelsz valamit amit szerinted én írtam, az attól még nem biztos hogy így van. Inkább várj egy kicsit míg elmegy a mariska hatása :)
Akkor elolvashatnád újra - persze ha csak megy - hogy mibe is kötöttél bele.

röhögő 2012.02.22. 23:53:11

@Rwindx: Látom képtelen vagy a posztot megérteni, hogy az is azt írta hogy ez politikai leckéztetés. Sajnos te a tipikus esete vagy hogy előbb kell megtanítani valakit olvasni, mint írni.

hackbard.celine 2012.02.22. 23:53:16

@Blogger Géza: a kdnp a hiteles forrás? :DDD sőt XD
Pártod és kormányod idén februártól 30 napról 75 napra emelte az áfa visszatérítés határidejét. Egyenleg: ugyan más a jogcím, a pénzforgalmi eredmény ugyanaz. Kifizették, visszatartják. Szopatják az eleve forráshiányos kkv-kat.

röhögő 2012.02.22. 23:55:01

@Blogger Géza: Még nem mondtad meg mi volt a manyupokban ha nem pénz. :-))

@Rwindx: Neked kellene elolvasnod, de nem tudod, hogy a HA szócskán akadtunk össze.

Rwindx 2012.02.22. 23:55:51

@röhögő: Én a politikai leckéztetésről, vagy politikai okoról egy szót sem ejtettem, ez csak a te fogad kerítésén szökken ki egyre gyakrabban. Ha magaddal akarsz vitatkozni, ám legyen, megnézem csak hozok pattogatott kukoricát :)

Blogger Géza 2012.02.22. 23:55:54

@hackbard.celine: Átvettek szó szerint egy MTI közleményt, de cáfold meg bármelyik sorát, ha tudod.

röhögő 2012.02.22. 23:57:02

@Blogger Géza: Mert az MTI hiteles. :-)) Na mi van a manyupokban ha nem pénz?

hackbard.celine 2012.02.22. 23:59:24

@Blogger Géza: az EU mai hivatalos közleménye cáfolta a pártsajtót te szerencsétlen. Fentebb linkeltem, de akkor itt az ismétlés:
europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/161&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en
"Bár Magyarország várhatóan a GDP 3,5%-át kitevő, jelentős költségvetési többletet fog kimutatni 2011-re, az ország csupán egyszeri intézkedéseknek köszönhetően érte el a többletet; ezek az intézkedések összesen a GDP mintegy 10%-át tették ki. (Magyarország átvezette a költségvetésbe a magánnyugdíj-pénztári alapokat – ez a GDP 9,75%-ával volt egyenértékű; emellett különadókat vezetett be.) Ezen egyszeri intézkedések nélkül a 2011-es hiány elérte volna a GDP 6%-át. Emellett – éles ellentétben az ajánlásban szereplő, a GDP 0,5%-át kitevő kumulatív költségvetési javulással – a strukturális költségvetési egyenleg 2010-ben és 2011-ben együttesen a GDP 2,5%-ával romlott. "
Mit kell még ehhez hozzáfűzni?

Blogger Géza 2012.02.22. 23:59:30

@hackbard.celine: Elolvastam, pontosan igazolja, amit írtam, hogy a 2011-ben és 2012-ben még szerintük sem volt/lesz 3% feletti hiány, a problémát 2013-ra jósolják:

"Bár Magyarország várhatóan a GDP 3,5%-át kitevő, jelentős költségvetési többletet fog kimutatni 2011-re ... 2012-ben a költségvetés egyenlege ismét hiányba fordul át. Az előrejelzések szerint 2013-ban a hiány eléri a GDP 3,25%-át és ezzel ismét meghaladja a Szerződésben meghatározott referenciaértéket. "

röhögő 2012.02.22. 23:59:35

@Rwindx: DE, mert azt mondtad hogy a köccségvetés hiány 3 százalék alatt van. Mondtam HA elszámolják a manyupot. Na éjfél! Korrigáld a dislexiád! Én m1ek alunni!

Rwindx 2012.02.22. 23:59:47

@röhögő: Ez esetben további problémákat látok, ez kb olyan mint amikor el akarsz számolni tízig, de 5 után nem tudod mi volt 3 előtt.
Ebbe kötöttél bele haharászva: @Rwindx:

Ebben azt állítom hogy a poszt téved/hazudik, a neked nem tetsző áthúzható. A többi sallangot te keverted ide, isten tudja minek.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:00:43

@röhögő: Olvasni tudsz? Már leírták neked, de illene tudnod, vagy ha nem akkor ne szólj hozzá, ha ilyen alapvető dolgokat sem tudsz.

Rwindx 2012.02.23. 00:01:49

@röhögő:
No ebben tévedsz, ezért állta meg a HA-s válaszom a helyét. Mert te azt modod mi lenne ha nem számolnák el, én meg azt hogy ez senkit nem érdekel, mert az EB is elszámolja.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:03:39

@hackbard.celine: Te melyik országban élsz, áruld már el? Minek írsz ilyen hülyeségeket? Hol volt már 30 nap az áfa-visszatérítés?

hackbard.celine 2012.02.23. 00:05:29

@Blogger Géza: én meg ezt olvastam:
"egyszeri intézkedések nélkül a 2011-es hiány elérte volna a GDP 6%-át"
Ezt támasztja alá az 1734 Mrd pénzforgalmi hiány is.

hackbard.celine 2012.02.23. 00:09:55

@Blogger Géza: a 2011. évi CXCIII. törvény 2011. december 23-án elfogadott változata rendelkezett az ÁFA visszatérítés 75 napra hosszabbításáról.
Általános szabály szerint 30 nap a visszatérítés határideje.
Nem tudom mit nem értesz.

villamos alóli kacaj 2012.02.23. 00:10:26

Egy faszi átmegy a családi porcelánboltba, hogy kölcsön kérjen, mert a tartozása miatt viszik az autóját.
A család többi tagja tesz-vesz a boltban amikor hősünk egy" UNGARISCHE SZABADSÁGHARC" feliratú trikóban, bunkóval a kezében belép a boltba. A többiek köszönését azzal fogadja, hogy pénzért jöttem ide a hülyegyerekek közé és azon mód veri le a polcról a porcelánokat a bunkóval. Egy darabig nézik, aztán valamelyik kiveszi a kezéből a bunkót és jól fejbe csapja.
A pasas ül a sarokban és hangosan üvölt, hogy milyen szemetek, mert nem hogy pénzt nem adnak neki, de még bunkóval jól fejbe is verik!
Ki érti ezt?

Blogger Géza 2012.02.23. 00:17:14

@hackbard.celine: Nem, ez rohadtul nem támasztja alá. A pénzforgalmi hiány más szemléletű, ezért nem támaszt alá semmiféle eredményszemléletű hiányt.

A brüsszeli bürokraták természetesen önkényesen válogatva kiemelhetnek egyes tételeket (bár ravaszul tartózkodtak attól, hogy ezt itt számszerűen felsorolják), amik szerintük "egyszeri intézkedések" (ami önmagában baromság, mert sem a különadók, sem a nyugdíjreform nem egyszeri, több évet is érint), és benne hagyhatnak szintén egyszeri tételeket (pl az áfa-szigorítás), amik felett elsiklanak, és így kihozhatnak egy nekik szimpatikus hiányt, de ez nem egy objektív módszer, és az égegyadta világon semmit nem mutat. Valójában minden költségvetés tartalmaz "egyszeri" tételeket. Ez a "van-e rajta sapka" tipikus esete.

De mindez lényegtelen, nem a 2011-es, hanem a 2013-as hiány miatt akarnak már most bekeményíteni.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:18:19

@hackbard.celine: Miféle általános szabály??? Marha régen 45 nap alatt kapjuk vissza az áfát.

hackbard.celine 2012.02.23. 00:20:59

@Blogger Géza:
Nyilván nem ez az ok, mennyire kell ehhez birkának lenni:
"a strukturális költségvetési egyenleg 2010-ben és 2011-ben együttesen a GDP 2,5%-ával romlott"
Ott van a közleményben.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:21:21

@hackbard.celine: Amúgy ez a 75 nap valójában nem 75, hanem 30, 45 vagy 75:

"1) Amennyiben az adóalany 1 millió forint alatti összeg visszaigénylését szerepelteti a bevallásában, akkor a kiutalásra 30 napon belül kell sort keríteni a hatóságnak, feltéve, hogy az adóalany minden olyan számláját teljes körűen kifizetette a bevallás benyújtásáig, amelyre adólevonási jogot alapított az adott bevallásban.

2) Amennyiben az adóalany 1 millió forint vagy a fölötti összeg visszaigénylését szerepelteti a bevallásában, akkor a kiutalásra 45 napon belül kell sort keríteni a hatóságnak, feltéve, hogy az adóalany minden olyan számláját teljes körűen kifizetette a bevallás benyújtásáig, amelyre adólevonási jogot alapított az adott bevallásban.

3) Ha bármelyik olyan számla nem került teljes egészében kiegyenlítésre, amellyel kapcsolatban adólevonási jogot gyakorolt az adóalany a bevallásban, úgy a hatóságnak 75 napon belül kell az adót kiutalni."

"http://www.adozasitanacsadas.hu/hir/49/az-afa-visszaterites-uj-szabalyai-2012-tol"

hackbard.celine 2012.02.23. 00:30:06

@Blogger Géza:
3) Ha bármelyik olyan számla nem került teljes egészében kiegyenlítésre, amellyel kapcsolatban adólevonási jogot gyakorolt az adóalany a bevallásban, úgy a hatóságnak 75 napon belül kell az adót kiutalni."
oszt nem épp ez volt az EU elmarasztalás tárgya és kb 200 Mrd Ft?
Semmi nem változott.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:32:19

@hackbard.celine: Mi is kiadhatunk egy közleményt, hogy a "strukturális egyenleg" egy meglehetősen szubjektív fogalom, amit úgy hozok ki, ahogy akarok. Ezt magyaráztam egész idáig. Valójában van pénzforgalmi meg eredményszemléletű hiány, az összes többi már kavarás. Az EU követelménye alapján is az eredményszemléletű hiányt kell 3% alatt tartani, mert az objektívan megfogható.
De az EU nagyon szépen bebizonyította hogy tesz a saját szabályaira, mert most épp példát akarnak statuálni, ezt már a Tanú c. filmből már ismerjük.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:36:01

@hackbard.celine: Nem ez volt. Régebben ki nem fizetett számla után egyáltalán nem lehetett visszaigényelni az áfát. Hozzáteszem, ez kivételesen egy jó szabály volt, hatásos a számlagyárak ellen. Érthetetlen, hogy ez EU-nak ilyenekre van ideje, és mégis miért tartott nekik 7 évig rájönni arra, hogy ez nem tetszik nekik.

röhögő 2012.02.23. 00:53:02

@Rwindx: Tényleg reménytelenül hülye vagy, mert a poszt is azt mondja hogy nem egyszerűen a hiány miatt baszogatnak minket. Hanem politikai okok miatt, továbbá mert egyszeri tételekkel hozzuk csak. Olvasd már el a posztot te nagyon hülye!

röhögő 2012.02.23. 00:54:17

@Blogger Géza: Nem írták le. Te mondtad hogy a manyupokban nem pénz van/volt. Hát akkor mi? Krumpli?

gerdo 2012.02.23. 02:38:59

Ha nekem azt mondjak, hogy a cucc amit csinalok a 10es skalan 8at kell kapjon, akkor teljesen mindegy, hogy az 7 vagy 2, az kerem el lesz kaszalva. Viktor az eunal ugy fideszesen beprobalkozott egy 7.5el es beszopta. Nyilvanvalon eleg lehetett volna a 6 is, ha nem repkednek a sallerok, nem epitjuk le a demokraciat, nem allamositunk, modositunk szerzodeseket utolag, nem a csod szelen tancolunk, nem vagyunk bovlik, de hat ugy adodott, hogy ezt a listat draga viktorunk ropke ket ev alatt kemeny munkaval es egy jegtoro gyorsnaszad elszantsagaval megvalositotta. Persze ezt lehet "politikai megfontolas"nak is kikialtani de minek, a blogiro altal jegyzett "brusszel is kiprobal egyket unortodox modszert" sokkal jobban hangzik es, semmivel sincs messzebb a valosagtol.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.02.23. 03:46:57

Függetlenül mindattól, amit a kommentekben leírtak itt az emberek (nem tudom, mit írtak le, de mindegy is), a cikk jó, teljesen egyetértek vele.
Magyarországnak jó lenne már kinőnie a lelki görcsös (kicsi vagyok, hatalmas vagyok, senki vagyok, én vagyok a legnagyobb, legjobb, engem igazságtalanul mindenki bánt, én vagyok a hibás, csak kizárólag mindenki más a hibás, engem ne pátyolgasson senki, rólam gondoskodjatok, mert nekem az jár, most mit tegyek, mondja meg valaki, nekem senki ne mondja meg, mit tegyek, ne nézzetek kis pisisnek) kiskamasz-korból, és felnőni végre.
Csernus doktort a pofánkba, gyerekek, Csernus doktort!

I_Isti 2012.02.23. 06:06:53

@Blogger Géza: Miért pont rajtunk akarnak példát statuálni?
Annyira szánalmas, amikor Viktor kitalál valami őrületes baromságot, és senki sem meri megmondani neki, hogy "Viktor, ez így nem lesz jó", ehelyett még olyan emberek is a vadbaromságot szajkózzák, akiknek egyébként lenne IQ-juk, ha nem lenne kötelező a fideszben az önálló gondolatok mellőzése, és a 100%-os vezérkultusz.

kormányzó 2012.02.23. 07:14:08

Szeretet Vezírünk,egy igazi zseni!
Feltalálta a bumeráng-kokit,és a visszaütő sallert.
Fenomenális!
Azt csak csendesen jelezném,kár volt félreugrani a pénz elől.

midnight coder 2012.02.23. 07:26:19

Semmi baj nem lenne ezzel, ha anno a cionista-vörösnáci kúrmány kapta volna a sallert a pofájába abban a pillanatban, amikor elindította az országot a szakadék felé. De kúrcsányék 8 éven át baszhatták szét a gazdaságot büntetlenül. Ezek után senki ne mondja hogy a KGB pénzén a guruló dollárokból meghízott dagadt seggű ballibes EU-s "demokraták" hálálják meg az egykoron volt támogatást a régi elvtársak mai utódainak.

Amúgy szerintem is most kellene elkezdeni kiszállni az EU-ból, amíg még lehet. Nem emiatt, hanem azért mert az a balfék bagázs záros határidőn belül magától is össze fog omlani, és addigra talán nem kellene a fal közelében őgyelegnünk, mert minket is maga alá temet.
Amikor bedőlnek a görögök (és nem ha) a beléjük nyomott EU-s pénzek ellenére is, akkor az elég nagyot fog szólni az EU-ban. Ez után megindul majd egy rakás másik állami is, és végül egy-két régi tagország kivételével dőlni fog az egész. És a régi tagországok sem fogják sokáig húzni, hiszen alapvetően ők is versenyképtelenek, csak az elmúlt 60 évben sikerült annyira megszedni magukat hogy ideig-óráig még kihúzzák. De mínuszban vannak ott a németek, franciák, stb. is. És ez csak fokozódni fog, ha bedőlnek a gyarmatok.

Joaquin 2012.02.23. 07:29:00

Ha valaki szerint a vámbevételek ellensúlyoznák az eu-tól kapott pénzeket az nagyon el van tévedve:

EU-támogatás: ~4000 milliárd Ft
(Forrás: gazdasag.ma.hu/tart/cikk/c/0/121289/1/gazdasag/Rekord_mennyisegu_unios_tamogatas_Magyarorszagnak)

Vámtöbblet eu nélkül: ~ 122 milliárd Ft
(Forrás: www.pecshor.hu/periodika/2008/nagy.pdf - Ok, biztos több lenne ma mint a csatlakozáskori különbség, de _ekkora_ különbséget nem ellensúlyozna)

2012.02.23. 07:30:09

Az EU-nak jövője nincsen. Egy összetákolt, hihetetlenül heterogén, bürokrtikus, a világban zajló folyamatokra rugalmasan és érdemben reaálni képtelen konglomerátum.
Egy lap lesz történelemkönyvekben.

midnight coder 2012.02.23. 07:38:04

@Joaquin: Csak nagyon nem mindegy, hogy míg a vámtöbbletet arra költöd amire akarod, az EU-s pénzek fel vannak címkézve. És a nagy részéből EU-s tagországok áruit veszed meg. Vagy elkötöd olyan nagyon hasznos dolgokra, mint Pl. az egyes települések főterének felújítása vagy a 4-es metró.

avionics 2012.02.23. 07:51:38

A csodás címadásról jut eszembe, poldibá kéne hogy kapjon már egyet a pofájára... Azért kezd divat lenni ebben az országban hogy az emberek beleszarnak a saját fészkükbe, mert ilyen blogolók akarják az észt osztani. Deficit ügyben különösen kussolni kéne, hiszen jó 10 ország is megelőz minket. Persze hogy nem mernek belekötni nagyobb országokba, hiszen most a "példastatuálás" a cél. Ez is mutatja ennek az egész mocskos EU rendszernek a természetét. És még van aki ezt helyesli is. Hol volt "poldibá" meg a hasonlók 2004 után évekig? Szerintem az állam csöcsén szívták magukhoz a lét, ahogy a többi. Ebből keletkezett a hiány. Fogjuk fel! Ennek a levét isszuk. Aki poldibának hisz az meg se nézze a következő linket. A listán sem vagyunk rajta. www.telegraph.co.uk/finance/economics/8473715/EU-states-with-the-biggest-deficits-and-debts-in-graphs.html

különvélemény 2012.02.23. 08:05:34

""Igazságtalanul szőrözik Brüsszel amiatt a minimális különbség miatt, hogy 3 helyett 3,20 százalék lenne a hiányunk." Nem is érti Kovács Zoltán, hogy miért. Hát azért, te szerencsétlen, mert a 3,25 pont 0,25-tel több, mint a 3!"

Ireland -32.4
Greece -10.5
United Kingdom -10.4
Spain -9.1
Poland -7.9
Slovakia -7.9
Latvia -7.7
Lithuania -7.1
France -7.0
Romania -6.4
Slovenia -5.6
Netherlands -5.4
Cyprus -5.3
Czech Republic -4.7
Austria -4.6
Italy -4.6
Hungary -4.2

mojszipupi 2012.02.23. 08:09:09

Lehet ragozni csűrni csavarni a dolgot. A fideszből mindig kiáll vki és közli h az eu egyik legjobb hiánya a mienk ami per pillanat a 3000 nyugdíj mrd Ft nak köszönhetően igaz is. Teljesen világosan kimondták h azért marasztalnak el minket mert nincs hosszútávú terve a kormánynak csak ad hoc (bocsánat unortodox) módszerekkel vergődik. Azt nem értem h a narancsosok mit nem értenek ebben? Örüljünk annak h egyik napról másikra élünk? Noooooormáliiiiis? Persze a gonosz csúf EU képviselők biztos összeesküdtek ellenünk (jobboldali társaik is) és vért izzadva kreáltak egy Mo ot lejárató fiktív adatokon alapuló eljárást aminek forrásmegvonás lehetősége lett a vége...ha egy cég vezetője nem tud a tulajdonosoknak értékelhető tervet bemutatni vagy a tervezettet nem megfelelően hajtja végre ki lesz rúgva. Ez ennyire egyszerű. Orbán többszörösen megbukott. Matolcsyval együtt. Az országrombolás OV, egojából adódó személyes felelőssége. Ilyen az amikor egy bukott diktátor irányít egy országot és még kezet is csókolnak neki a hívei

notib 2012.02.23. 08:19:16

Poldi 'bá: kezdesz szenilissé válni, talán ezért írsz egyre nagyobb baromságokat..

Pedig egyszerű a képlet: azért kapunk a pofánkra, mert beletenyereltünk a bankvilágba....

Ha nem tűnt volna fel, eddig a megszorítások mindenkire vonatkoztak, csak a bankokra nem....

És ha a veszteséges bankok tönkrementek volna, akkor az államoknak kellett konszolidálnia Őket,
az állampolgároktól beszedett ADÓKBÓL, ugyanis szegény szenilis Poldi 'bá, az ÁLLAMNAK NINCS PÉNZE, AZT AZ ADÓFIZETŐKTŐL SZEDI BE !!!!

Még akkor sem jutott eszébe senkinek a nemzetközi bankrendszer rendbe tétele, amikor a súlyosan veszteséges angol, francia, német bankok vezetőinek az állam általi konszolidálás (tőkeinjekció ADÓKBÓL !) milliós bónuszokat fizettek ki, volt egy kis felzúdulás, de különösebb szankció nem történt, ez egyszerűen felhívás keringőre...
A jelenlegi felállás szerint, tedd nyugodtan tönkre a bankot, minél több pénzt nyelj le, majd zsíros végkielégítéssel kirúgnak, és egy másik banknál kezdődhet minden előröl...

Fel kell tenni a kérdést, milyen céllal hozták létre a bankokat, ennek a célnak megfelelnek a mai gazdasági körülmények közt, segítik, vagy gátolják-e a gazdasági fejlődést, a virtuális pénzek forgatásával erősítik, vagy gyengítik-e a világválságot, a bankok juttatásai mennyire reálisak, ezek milyen mértékben növelik a kamatárakat, miért nem juthatnak rács mögé a bankvezérek, ha a bankok csődbe mennek, a kiemelt juttatásokat állítólag a nagy felelősség miatt kapják, de amikor felelősségre vonnák Őket, akkor valahogy mégsem felelnek a bankcsődért...

Érdemes-e, szabad-e egy ilyen bankrendszert fenntartani ????

midnight coder 2012.02.23. 08:19:20

@mojszipupi: Ez is rendben van. Csakhogy van olyan okos EU-s gazdaságpolitikus, aki meg tudná mondani, hogy mondjuk fél év múlva létezik-e még eurózóna, vagy a bedőlő görögökkel dől az egész ? Ugye nem. Másrészt, ezt esetleg akkor kellett volna csinálni amikor Fletóék duplázták meg az államadósságunkat és nem most amikor viszonylag jól alakulnak a dolgok, ha ad-hoc intézkedések nyomán is.

fludd 2012.02.23. 08:28:51

Valaki mondja már meg a szerencsétlen, balfék Olli Rehnnek és tettestársainak, hogy nem ér 2004-re és az elmúlt 8 évre hivatkozni a túlzott deficit miatt, hiszen a Bajnai rendbe tett mindent...

Pan Modry 2012.02.23. 08:45:28

@avionics:

azokban az orszagokban nem ellopot nyugdijpenzekbol kozmetikaztak ki a szamokat.

avionics 2012.02.23. 08:53:23

@Pan Modry: A témának azért fuss neki még egyszer. Olyan szocis demagóg íze van, szerintem te is érzed. Éppen ezért nem is kozmetikázásról van szó. Igenis valós pénzekről, amiből ami a tiéd volt azt visszakaptad, ami nem, az bizony az államé. Kíváncsi lettem volna ha mindazt a pénzt mondjuk fizetések és nyugdíjcsökkentés útján kellett volna beszedni mint Romániában meg Görögországban milyen gágogás lenne.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:10:21

"-"A döntés nem nekünk szól, velünk csak példát akarnak statuálni".-Varga Mihály?-"

Ja! Tetszettek volna a sallerokat, kokikat meg tockosokat saját maguknak kiosztani, mielőtt gazdasági háborúba kezdtek. Most nyal vissza a fagyi.
Varga úr logikája mentén: akkor az alaptörvény, meg kétharmados törvények sem nekünk szólnak? Csak példát akarnak statuálni? NORMÁLIS?

Vámika 2012.02.23. 09:14:50

Talán mi vagyunk az elsők, mert mi vagyunk az egyetlenek, akik még SOHASEM tartották be, amit ígértek!! (2004 óta)

notib 2012.02.23. 09:20:03

@Pan Modry: attól még, hogy az MSZP-DK hülyeségeket beszél, azért neked még nem kellene minden hülyeséget átvenned, hiszen:

a nyugdíjpénzek azok "pénz az ablakban" pénzek voltak, ahhoz nyugdíjba vonuláskor jutsz hozzá, előbb nem, ráadásul, a manyupok nem a befizetett összeget és rá kamatot garantáltak, hanem a nyugdíjba vonuláskor a számlán levő összeget, ami nagy különbség, ezért is fordulhatott elő, hogy rendkívül sok pénztártag egyáltalán nem, vagy csak alig kapott pénzt a manyupok megszűnésekor, ha más nem, azért ez el kell, hogy gondolkodtasson...

Ha azt mondod, hogy a manyup pénzek "lenyúlásával" egy későbbi kormány terheit növelik, hiszen a nyugdíjpénzeket majd annak kell biztosítania, a nyugdíjba vonuláskor, az közelebb áll a valósághoz, és ezt aljas módon Fletóék is,
Mesterházyék is tudták, de nem mondták....

Hasonló kommancs ökörség az "államosítás", hiszen az ÖNKORMÁNYZATOK az ÁLLAM RÉSZEI, államosításról akkor beszélünk, ha a MAGÁNTULAJDONT állami tulajdonba veszik (a kommancsoknak ezt igencsak tudni kéne, hiszen miután csalással és a Vörös Hadsereg segítségével, a Nyugat árulásával (eladtak minket Churchillék) hatalomra jutottak, akkor aztán tényleg volt államosítás!!)

Mióta MAGÁNTULAJDON az ÖNKORMÁNYZATI TULAJDON ????

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:26:15

@wanekus: "Tavaly az a baromarcú Matolcsi már január közepén módosította a költségvetést...)

Én nem szeretem egyik ormányt sem, a Matolcsit sem, de mi otthon hányszor is módosítjuk a költségvetésünket év közben? Az ország költségvetése sincs kőbe vésve! Önmagában nem a módosításokkal van itten a nagy baj.

vladimir964 2012.02.23. 09:31:15

Teljes mértékben egyetértek a cikkíróval. A hisztis gyerekre is egy ideig megpróbálunk szép szóval hatni, de aztán, ha végképp nem megy, és miatta lekéssük a vonatot, bizony lekeverünk neki egy jókora maflást.
ONT (Orbán Nemzetvezető Testvér) és sleppjének fel kéne végre fognia, hogy a melldöngetés csak a gorilláknál működik. Akinek meg kilátszik a segge a gatyájából, az ne próbálja meg a családjával elhitetni, hogy tulajdonképpen baromi jó, ahogy élnek, csak a család többi tagja nem látja. ("az a kettes ott valójában négyes, csak a tanár úrnak megcsúszott a tolla" - Karinthy: Magyarázom a bizonyítványom)
És még két üzenet kétezer év távlatából ONT-nek: "Milyen nyomorult helyzet, ha valaki nem tagadhatja le azt, amit bevallania szégyenletes..."
"Minden ember tévedhet, de csak ostoba köti magát a tévedéseihez"
(Marcus Tullis Cicero)

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:32:07

@notib: "Hasonló kommancs ökörség az "államosítás", hiszen az ÖNKORMÁNYZATOK az ÁLLAM RÉSZEI, államosításról akkor beszélünk, ha a MAGÁNTULAJDONT állami tulajdonba veszik (a kommancsoknak ezt igencsak tudni kéne, hiszen miután csalással és a Vörös Hadsereg segítségével, a Nyugat árulásával (eladtak minket Churchillék) hatalomra jutottak, akkor aztán tényleg volt államosítás!!)

Mióta MAGÁNTULAJDON az ÖNKORMÁNYZATI TULAJDON ???? "

Amióta önkormányzati rendszer van Magyarországon.
Az önkormányzat nem az állam része, hanem a település vezető szerve, csak az állam rá ruházta mindazokat az állami feladatokat, amiket korábban a valóban állam részét képező tanácsokkal intéztetett. Mit gondolsz, most miért alakítanak kormányhivatalokat? Mit gondolsz ez után mit fognak intézni az önkormányzatok? Mielőtt vagdalkozol, nézz utána a tényeknek.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:38:02

@nyehehe: Nem az a baj, hogy Orbán nem érti, hanem az, hogy te, és ti mint fideszesek ezt hagyjátok. Vagy ez nem a ti hazátok csak addig, amíg a vezért megválasszátok?

Con_Sole 2012.02.23. 09:41:59

Tisztán érdeklődésből:

Valaki pontosan utánanézett már, hogy a túlzott deficit eljárást elrendelő határozatban benne van-e a 3% alatti FENNTARTHATÓ kulcsszó? Meg az, hogy a fenntarthatóságot hány éven keresztül kell tartani?

Mert ha erre nincsenek konkrétumok akkor ez szopatás a javából ha meg vannak konkrétumok akkor meg nem. A törvények betűje számít...

csakhalkanszólok 2012.02.23. 09:43:18

"Hja, ha önök így fogják fel a dolgot... Akkor nem is biztos, hogy ilyen "gyarmatra" szükség van. De legalábbis talán nem kellene hogy részesüljenek a "gyarmatbirodalom" előnyeiből. Tudják, azokból, amelyek miatt Önök összetörték kezüket-lábukat, hogy ide tartozhassanak..."

Csak az az érdekes, hogy van még aki emlékszik a "Bécsi cukrászdanyitás" kecsegtető ígéretére. Gondolom a magyar nagyon szar cukrász lehet -ellentétben a szerintem ehetetlen Zacher tortával - , mert nem látom a tömeges bécsi magyar cukrászdákat, sőt mintha a régi magyarországiak is tönkrementek volna.

Megjegyezném még, hogy éppen az a baj, hogy a 2004-es - és korábbi - Unió nem az ami a mostani. Nagyon nem az, és egyre inkább kilóg a lóláb....

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:45:27

@Rwindx: Igazad van, a számok nem a hit körébe, hanem a bűvészet körébe tartoznak. Abban azonban megegyeznek, hogy egyik sem igaz.

Kotkodus 2012.02.23. 09:49:46

a legviccesebb az egészben, hogy felháborodottan kikérjük magunknak, hogy egy 2013as jövőbeni adatra alapozva hozták meg ezt a döntést (persze ez nem igaz, de a hívők elhiszik...).

az igazság meg inkább ahhoz áll közelebb, hogy ha az eu úgy működne, mint a jelenlegi magyar jogrend, akkor visszamenőlegesen követelnék vissza a már kifizetett támogatásokat...

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:51:50

@hrgsz:
B*meg! Az élet is egyszerű! Ha van pénzed költekezel, ha nincs, kussolsz.

Kotkodus 2012.02.23. 09:56:57

zavarban vagyok egy ideje!

szeretném megtudni, hogy ha jó hazafi akarok lenni, akkor szeretnem kell-e az otp-t vagy utálnom kell-e!

végül is bank is, multi is, jelentős chf-hitelállománnyal is rendelkezik, de közben magyar-központú...

nem szeretnék hazaáruló lenni... segítsetek!

(hasonló gondban vagyok a cbaval, a mollal, a trigránittal, a telekommal és még jópár külföldön is aktív magyar céggel...)

kissiú 2012.02.23. 10:02:27

@Blogger Géza: Igazad van, hivatalosan nem szűnt meg a köztársaság, csak már nem így hívják. Tudod mit? Kihúzhatod a listáról. Már csak 15 pontot kell cáfolnod.

nyehehe 2012.02.23. 12:23:40

ide vezetett Orbán "kiosztottunk pár tockost" című, nagypofájú előadása. Az a baj, hogy ha fél év múlva visszavonják ezt a szankciót, akkor az Orbánkormány megint elkezd sallerokról és kokikról beszélni. Nem érdemlik meg, hogy megkönyörüljenek rajtuk! Ezek csak ebből értenek. A józan fideszesek már ezeréve mondogatják, hogy bizonyos dolgokat talán nem kéne, (pl Kövér anno beszólt Schmitt miatt, vagy ott a Klubrádió ügye, vagy a Lomnici satírozás), de egyszerűen hiába minden szó. Megy a kicsinyes bosszúhadjárat, holott lennének fontosabb feladatok is.

coeurace 2012.02.23. 13:19:42

Azt ismeritek, hogy a diák reklamálja a dolgozatát a tanárnál:
-De tanárúr, a dolgozatom 48 pontos lett, csak két pont hiányzik!

-Attól tartok kedves hallgató, hogy félreérti a helyzetet, a dolgozatra 100 pontot lehetett szerezni, nem 2 pont hiányzik, hanem 52!

Lehet arról vitatkozni, hogy mitől szakadt el a cérna de a tény az, hogy egyszerre sikerül minden területen pattanásig feszíteni a húrt. Ezzel kihívtuk magunk ellen sorsot és elértük, hogy ha úgy tetszik példát statuáljanak rajtunk: megvonták tőlünk azt a rugalmasságot, amit informálisan eddig minden esetben tanúsítottak.

Egyébként a költségvetést illetően pont az itt is látható debil, csukott szemmel a szakadék felé rohanó hozzáállás okozta a problémát.
1. A 3,25% és a 3% közötti különbség pont a fenntartható és nem fenntartható közötti különbség. OV is nyilatkozta, hogy 3% alatt csökken, afelett nő az államadósság! Ez ugyan szakmailag túlzott egyszerűsítés, de nagyjából magyarázza miért nem jó a 3,25% a 3%helyett.
2. Ha minden egyszeri tételt kiszedünk, akkor a 2011-es költségvetés hiánya 6% (ebben benne van az áfa ügy kiszedése is). Ezzel két probléma is van: Egyrész ez több mint 3%. Másrészt több, mint 2009-ben és 2010-ben a strukturális (egyszeri tételek nélküli) hiány.

Ez bizony azt jelenti, hogy rossz irányba megyünk és egyszeri tételekkel fedjük el a dolgot. Az EU szabályai szerint az ilyen trükközés nem jelent alapot a túlzott deficit eljárás alól való kikerülésre. Tudom, hogy furcsán hangzik, de 6% hiány, csökkenő tendenciával és hihető tervvel arra, hogyan lesz ez 3% alatti pár év alatt, összességében elfogadhatóbb, mint a jelenlegi helyzet.

Az a baj, hogy nem ismerjük el, hogy idióták vagyunk és nem vagyunk hajlandók megbeszélni a dolgot. Persze, hogy előveszik a szabálykönyvet és azzal vágnak fejbe...

gerdo 2012.02.23. 13:31:24

@különvélemény: ird ide az elmult 10 ev adatait is. Magyarorszag hianya egyszer sem volt 3% alatt, a tobbieke csak a valsag miatt emelkedett. Fel kene fogni a "gonosz" EU inditekait vegre: dilettans magyar gazsasagpolitika- > magas hiany -> novekvo allamadossag -> csod -> ujabb "Gorogorszag" -> nem jo. A tobbi eu allamnak meg belefer (ugy ahogy), hogy emelkedjen az adossaguk, nekunk nem: mi mar bovlik vagyunk, a kovetkezo sallert csodnek hivjak.

Con_Sole 2012.02.23. 13:36:38

Tisztán érdeklődésből:

Valaki pontosan utánanézett már, hogy a túlzott deficit eljárást elrendelő határozatban benne van-e a 3% alatti FENNTARTHATÓ kulcsszó? Meg az, hogy a fenntarthatóságot hány éven keresztül kell tartani?

Mert ha erre nincsenek konkrétumok akkor ez szopatás a javából ha meg vannak konkrétumok akkor meg nem. A törvények betűje számít...

Parajpuding 2012.02.23. 15:17:31

Maximálisan egyetértek Poldi bával.
Kib*szott félnótás alakok csürhéje a zorbánkormány. Mindig és rendre nekimennek a falnak, a hátukon pörögnek büdösbogár módjára, hazudoznak, hol cinikusak, hol vádaskodnak, hol sértődösködnek. Ugyanis semmi másról nem szól a kormányzásuk, mint a hatalommal és zsírosbödönnel való összeforrasztásról. Mindenáron. Aljas köztörvényes bűnözők, akiket ráadásul egy tébolyult vezérel. De megérdemeljük!!!

coeurace 2012.02.23. 22:17:14

@Con_Sole: Tisztán ismeretterjesztési szándékkal...

Röviden: igen!

Hosszabban:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:12008E126:HU:HTML

Szerencsére az összes joganyag az összes tagállam nyelvére le van fordítva, így magyarul is olvasható a: "Az Európai Unió működéséről szóló szerződés egységes szerkezetbe foglalt változata - HARMADIK RÉSZ: AZ UNIÓ BELSŐ POLITIKÁI ÉS TEVÉKENYSÉGEI - VIII. CÍM: GAZDASÁG- ÉS MONETÁRIS POLITIKA - 1. fejezet: Gazdaságpolitika - 126. cikk"

Benne van feketén fehéren, hogy akkor is jár a pofon, ha valaki veszélyes irányba megy, illetve kivételt lehet tenni, ha valaki ideiglenesen lépi túl de tendencia szerint képes lesz kimászni. Egyébként pedig ennek ellenére a kivételt is csak úgy alkalmazzák, hogy megindítják az eljárást, csak nem büntetnek. Pillanatnyilag pl. a fél EU ellen eljárás folyik, csak senki nem olyan hülye, hogy már 8 éve folyik ellene az eljárás és elkezd emberkedni... mármint rajtunk kívül senki!

röhögő 2012.02.25. 01:50:39

@Blogger Géza: Na akkor ugassál mi van benne?
süti beállítások módosítása