HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Miért kapunk a pofánkra?

2012.02.22. 12:11 Poldi bá

Egyszerű lenne annyival elintézni, hogy most Brüsszel is kipróbál egy unorthodox megoldást.

Az Európai Unió történetében először ténylegesen húsba vágó szankciót kezdeményeznek egy túlzottdeficit-eljárás eredményeként. Magyarország várhatóan 495 millió euróval (még pár percig 142 milliárd forintnak megfelelő összeggel) szegényebb lesz, mert a folyamatos ígérgetések ellenére 2004-es belépése óta egyszer sem tudta teljesíteni a saját maga által is vállalt 3 százalékos (GDP-arányos) költségvetési hiányt. A pénzek felfüggesztése 2013. január 1-jén lesz hatályos, ha a pénzügyminiszterek tanácsa is jóváhagyja a döntést. (És a magyar kormány az év végéig nem hoz megfelelő intézkedéseket.)

Brüsszelben mértékadó források határozottan cáfolják, hogy az Európai Bizottság keddi döntésének köze lenne a Magyarország elleni másfajta, politikai színtéren zajló eljárásokhoz. Én azonban úgy gondolom, nagyon is van. Nem közvetlenül persze, nem úgy, ahogy összemossák a dolgokat a szánalmasan megnyilatkozó magyar politikusok, akik szerint itten most minket jól megbüntetnek, mert megpróbálunk folyamatosan kiállni a saját érdekeinkért.

De annyiban biztosan, hogy (és mostantól legjobb meggyőződésem ellenére kénytelen vagyok többes számot használni) hazudozunk, képmutatóak vagyunk, kommunikációs trükkökkel hárítjuk el magunktól a felelősséget, pökhendi stílusban próbáljuk bebizonyítani a feketéről, hogy fehér, megjátsszuk az uniós élharcost, s közben úgy beszélünk az EU-ról, mintha már nem is lennénk a közösség tagjai.

"A döntés nem nekünk szól, velünk csak példát akarnak statuálni". Igen? Akkor miért nekünk lesz kevesebb a pénzünk, kedves Varga Mihály?

"Igazságtalanul szőrözik Brüsszel amiatt a minimális különbség miatt, hogy 3 helyett 3,25 százalék lenne a hiányunk." Nem is érti Kovács Zoltán, hogy miért. Hát azért, te szerencsétlen, mert a 3,25 pont 0,25-tel több, mint a 3!

"De másokkal nem ilyen szigorúak" - szól az ellenérv, ami megint csak arra jó, hogy valami sötét összeesküvés képét fesse fel. Lényegében az első évezred végének nyugati portyázásaiért állnak most rajtunk kései bosszút. (Itt jegyzem meg, hogy annak idején a magyar lovasok kedvelt harci módszere volt a színlelt megfutamodás, amelynek segítségével tőrbe csalták az őket üldözőket. Úgyhogy ezt a módszert már ismerik a nyugatiak, Orbán Viktornak valami újat kell majd kitalálnia.)

Másokkal persze, hogy nem ilyen szigorúak, hiszen mások pontosan tudják, hogy hol a határ, van annyi eszük, hogy ha megérettnek látják a helyzetet a példastatuálásra, tegyenek arról, hogy ne ők legyenek az "úttörők". Magyarország a (kizárólag) saját maga által oly nagyra értékelt EU-elnöki ciklusa alatt a fegyelem élharcosa volt, ilyen szempontból hazánk sikereként is értékelhetjük, hogy a közösség adminisztrációja végre nem teszetoszáskodik, hanem él a rendelkezésére álló eszközökkel.

A hasonlóság a kötelezettségszegési eljárások esetében mutatott magyar magatartással szinte kísérteties. Hiába rágja uniós vezető, külföldi és magyar újságíró, mértékadó magyar értelmiségi, blogíró és független szakember a magyar politikusok szájába, hogy másfél éve sárba tiporják a jogállamot és nem csak a szellemiségét, hanem az alkotmányozó többséggel keresztülvert jogszabályokkal a konkrét alapjait is. Tágra nyílt szemmel, sértődötten nyilatkoznak mindig és mindenhol: de hisz a magyar néptől kaptuk a felhatalmazást, de hisz semmi olyat nem tettünk, amire ne lenne példa valahol Európában, legalább egy kis svéd falu önkormányzatánál.

Nem értik és nem értik. És amíg nem értik, addig persze csak a kényszernek, az erőnek engednek. Sokáig tartott, amíg ezt a nyugati politikacsinálók felfogták. Jó néhány kísérletet tettek arra, hogy európai módon, előzetes figyelmeztetéssel jelezzék: nem vezet jóra ez a magyar út. Ezekre mindig az volt a válasz, hogy a szuverenitásunkból nem engedünk. "Nem leszünk gyarmat!"

Hja, ha önök így fogják fel a dolgot... Akkor nem is biztos, hogy ilyen "gyarmatra" szükség van. De legalábbis talán nem kellene hogy részesüljenek a "gyarmatbirodalom" előnyeiből. Tudják, azokból, amelyek miatt Önök összetörték kezüket-lábukat, hogy ide tartozhassanak...

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

207 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jenőke 2012.02.22. 13:06:59

Gyors voltál és pontos az értékelés.
Lám csak, így is lehet.

debreceni.blog 2012.02.22. 15:54:09

Erre is csak a legnagyobbak képesek: csinált magának ellenzéket. Tarkóján fogja érezni Brüsszel „hideg leheletét” a ciklus végéig. Ha már itthon elszívta a levegőt a többiektől.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1653_orban_viktor_oriasi_ongolja_a_balfelsobe

hümhüm 2012.02.22. 16:44:20

Te nem vagy 100-as, poldibá. Nem tűnt fel neked, hogy 2004 óta vagyunk úniós tagok? 7 éven keresztül nem teljesítették az akkori kormányok (milyenek is..?) a deficit-előírásokat, sőt "trükkök százaival" átverték az (egyébként cinkosan hallgató) illetékes úniós grémiumokat. Csoda-e, hogy a 2011-es deficitet nem hajlandók elfogadni (szemetek...), és nem hiszik, hogy 2012-ben, sőt 2013-ban majd az ígért 3% alatti lesz a hiány? (Ők jövőbelátók..vagy tudnak valamit... vagy tesznek róla, hogy ne legyen elérhető a 3%-os deficit)
Hogy másoknak miért nézik el, miért hiszik el, és Magyarországnak miért nem, abban igazad van: teljesen egyértelműen politikai baszogatás. És ezt nem lenne szabad. Ez a megkülönböztetés minden közösségben a szétesés első jele. Nem elképzelhetetlen, hogy ki akarják utálni Magyarországot. Ha így megy tovább, ki is fogják.

Poldi bá 2012.02.22. 16:47:40

@hümhüm: De miért nem vagyok 100-as? Nem azt írtam, hogy 2004 óta nem tudtuk teljesíteni?

Advanced Flight 2012.02.22. 16:50:04

@hümhüm: na, megelőztél, pont ezt akartam írni.
Kiegészítésképpen még annyit, hogy akik hazudoztak, adatokat hamisítottak (hogy bejussanak az eurózónába)és még nekik állt feljebb, azok speciel pont a görögök voltak, akiket most megint ki fognak stafírozni--az egyenlő bánásmód jegyében.

Advanced Flight 2012.02.22. 16:51:40

"Magyarország a (kizárólag) saját maga által oly nagyra értékelt"

Ja, ez meg nettó hazugság.

Rwindx 2012.02.22. 16:59:03

pff megint egy fogalmatlan aki beletapos egy témába amiről lövése sincs...

"mert a folyamatos ígérgetések ellenére 2004-es belépése óta egyszer sem tudta teljesíteni a saját maga által is vállalt 3 százalékos (GDP-arányos) költségvetési hiányt."

Akkor lesd meg a 2011-es évet. -> Áll leesik. Talán utána kellene nézni adatoknak mielőtt ész nélkül megnyomjuk azt a "publish" gombot.

Azért tervezik büntetni Mo-t, mert ugyan az elszámolás alapján a 2011-es év először az EU-s csatlakozásunk óta megfelelt a deficitkritériumoknak, de nem találják azt fenttarthatónak. Annak ellenére sem hogy az EB szerint a 2012-es év is meg fog felelni a hiány előírásnak.

""Igazságtalanul szőrözik Brüsszel amiatt a minimális különbség miatt, hogy 3 helyett 3,20 százalék lenne a hiányunk." Nem is érti Kovács Zoltán, hogy miért. Hát azért, te szerencsétlen, mert a 3,25 pont 0,25-tel több, mint a 3!"

A 3.25% pedig Mo költségvetési hiányának becslése, EB által. A 2013-AS ÉVRE, amire még költségvetés sem készült.. Biztos pont annyi lesz... de te még ezt véletlenül sem említenéd meg... rettentően komoly amit összehoztál.

OkoskaTo:rp 2012.02.22. 17:02:59

Dehogynem ugyanilyen szigorúak másokkal. Csak épp nincs másik ország, aki 8 éven át folyamatosan a vállalt hiány felett produkálna.

@hümhüm: Mindketten tudjuk, hogy a 2011-es adat kizárólag az egyszeri, manyup-államosítás miatt besöpört magánvagyon miatt lett 3%-on belül. Ha ezt ilyen könnyen megenné az EU, akkor idén decemberben jönne mondjuk az Audi államosítása, hogy beleférjünk, jövőre a Suzukié, Mercedesé és a Tescoé?

Különben meg milyen kormány csinálta a 2011-es költségvetést? És a 2012-est? Melyik teljesítette akár csak az egy hónappal korábban tervezett célokat? Naugye.

@Advanced Flight: A görögök hazudoztak, de sokkal keményebben is szívnak most. Lényegében gyámság alá helyezték őket. Az esetünkben pedig csak visszatartanak némi pénzt, amíg jobb észre nem tér a kormány.

Poldi bá 2012.02.22. 17:11:44

@Rwindx: "Magyarország 2004-ben lépett be az Európai Unióba. Még nem volt egyetlen olyan év, amikor tartani tudta volna ezt a 3 százalékot. Ehhez legközelebb a mi kormányunk volt, tavaly" - óránként meghallgathatod most is, ha bekapcsolod a Hírtévét. Egy kicsit több tiszteletet Navracsics Tibornak, még mindig miniszterelnök-helyettes.

Vagy ő egy fogalmatlan, akinek lövése sincs?

Áll leesik?

Rwindx 2012.02.22. 17:13:05

@Poldi bá:
Leszarom Navrasicsot, olvasgass gazdasági újságokat hogy képben legyél.

Rókakígyó 2012.02.22. 17:19:42

A kormány úgy viselkedik mint a legrosszabb cigányok: baromságokat beszél és csinál (többek közt lop és csal) majd amikor a rendőr elkapja megbilincseli és bíróság elé viszi, hangosan elkezdi a jogait követelni.
Erre szokták jobbikosok azt mondani, hogy nem csak jogok vannak, hanem kötelességek is.
Hátha ebből az esetből rájön a Családfő, hogy mindig az diktál, akinél a pénz van. Nálunk meg most nincs ilyesmi.

Tóth Ágas 2012.02.22. 17:21:47

a 3.25 tényleg több, mint a 3, lehengerlő az érv. az viszont ritkán hangzik el ezekben az önostorozó posztokban, hogy az EU tagállamainak 2/3-ában ennél is nagyobb a hiány. tehát messze nem mi kullogunk leghátul a hiány nagyságát illetően. ennek tudatában is logikus, hogy rajtunk kell példát statuálni? a számok alapján szerintem nem az.

The butcher strikes back 2012.02.22. 17:23:09

Ne aggódjatok, a www.parlament.hu/irom39/05005/05005.pdf ben a 28. cikk lehetőséget biztosít rá, hogy Viktor beszedhesse tőlünk a kieső 144 milliárdot különadóként :)

Sandman (Karakum) (törölt) 2012.02.22. 17:49:24

Ne írj olyanokat légyszíves, hogy Magyarország ezt meg azt tette, és hogy "magyar út"! Ezt nem Magyarország tette, hanem a fidesz, és ez nem magyar út, hanem a fidesz elbaszott kamikaze akcióinak útja.
A fidesz mögött választáskor ha jól emlékeszem ~2,7 millió szavazat állt, ami vajmi kevés a ~7,8 millió szavazásra jogosulthoz képest, tehát nem mondhatjuk, hogy Magyarország szavazott volna rájuk. Köztük én sem.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.22. 17:53:40

Selmeczi Gabriella a "szőke nő"közleményéből következik, hogy Andor Lászlónak meg kellett volna sértenie az Európai Unió Alapszerződésének 213-as cikkelyét, amely egyértelműen kimondja: a biztosokat általános alkalmasságuk alapján nevezik ki, feladataik ellátása során teljes mértékben függetlenek. Így nem kérhetnek vagy nem fogadhatnak el utasítást kormányoktól vagy más szervektől, csak a közösség általános érdekei szerint járhatnak el, különben alkalmatlanná válnak feladatuk ellátására. „A tagállamok vállalják, hogy tiszteletben tartják ezt az elvet, és nem kísérlik meg a bizottság tagjainak befolyásolását feladataik ellátása során” – áll a szerződésben.Az alapszerződés kimondja, hogy sem politikai, sem üzleti, sem tagállami érdekeket nem képviselhet a biztos. Az új biztosok erre anyanyelvükön fel is esküsznek az európai főbíróság előtt. Ezt nem illik megszegni.

A bóvlista, sunyi fideszes logika szerint igen és ezt mindig meg is teszik.

Orbán szégyeld magad, hová jutott hazánk!

hümhüm 2012.02.22. 17:54:57

@OkoskaTo:rp:" Melyik teljesítette akár csak az egy hónappal korábban tervezett célokat? Naugye."
Ezt nem értem...
Év közben ide-oda billeg a hiány értéke (most 2012.januárjában pl. 107 Mrd többlet volt, jóval több, mint a tervezett...aztán majd lesz minuszos is) végső soron a teljes évi deficit számít.
Mindenki úgy csökkenti a hiányt, ahogy tudja. Mit gondolsz, miért volt a 2012-es költségvetésben annyi elvonás tervezve a 2011-hez képest? Többek között azért, mert a manyup megmaradt része nem elég a 3% eléréséhez.
Az, hogy az EB szerint a 2013-as évben nem 3%, hanem 3.25% lesz a hiány, az csak pofátlan faszakodás.

nyünyüge 2012.02.22. 17:57:35

Itt a válasz arra, hogy miért pont most és miért pont mi!

A magyar EU elnökség legnagyobb eredménye volt, hogy sikerült összehozni a "6-pack" néven emlegetett jogszabálycsomagot. Ami lehetővé teszi a büntetést.

Így jártunk :(.

vastagbor.blog.hu/2012/02/22/a_sikeres_magyar_eu_elnokseg

Mr.Insurgens 2012.02.22. 18:10:26

Az EU 27 országából 23 ellen folyik túlzott deficit eljárás!
Szankció egyetlen ország ellen sem született! Mi lennénk az első akit segbe rúgnak + 0,25% miatt (van ahol ez +10%) mondván, hogy nem teljesítettük deficitcsökkentési kötelezettségeinket.
Kohéziós támogatás megvonásával riogatnak, szembekerülve saját elveikkel, hiszen ez a támogatási forma a szegényebb, hátrányosabb helyzetből induló tagországok felzárkózását szolgálja.
Ez tudtommal EU-s alapelv!
Hazaáruló ballibbip aknamunka beérni látszik!
Nekik semmi nem drága!
Szegény hazám!
Éljen Kálmán Olga, vivát Bolgár György!

kvadrillio 2012.02.22. 18:10:29

..hmmm-.... ezzel az EU csak a különféle mexorítási machinációk bevezetését segíti elő.......szemfényvesztés az egész, azután majd beleroskadunk a nyomorba miattuk.

persze ez már jó ideje zajlik......

nikk rivers 2012.02.22. 18:14:27

a 2011-es hiány brutál 6% lett volna az egyszeri tételek nélkül.
Idén nem lesznek egyszeri tételek..,
és a gazdaságpolitika se változott..,
idén mennyi lesz a (reális) hiány?

Mr.Insurgens 2012.02.22. 18:15:11

@Sandman (KaraKum): "A fidesz mögött választáskor ha jól emlékeszem ~2,7 millió szavazat állt, ami vajmi kevés a ~7,8 millió szavazásra jogosulthoz képest, tehát nem mondhatjuk, hogy Magyarország szavazott volna rájuk. Köztük én sem."

Ezt a beteges logikát követve most nem lennénk EU tagok.
Hányan is szavaztak a belépésre?

Gogolák etnő 2012.02.22. 18:17:26

@Rókakígyó: wazze a rasszista dumád miatt mindjárt ránknyomnak még egypár szankciót!

Gogolák etnő 2012.02.22. 18:24:08

Oli Rém egyszerűen a maga liberális őszinteségével igaza biztos tudatában Mo.-ra rontott. Be igen szeretnék példát statuálni rajta! Nem neki szólna személy szerint, csak hogy a többi biztos is értsen belőle.

röhögő 2012.02.22. 18:25:09

@Poldi bá: Jaj, most miért akadsz fenn rajta? Csak írni tud, olvasni nem.

2012.02.22. 18:25:36

@Schindler Pistája: 6% hiany, te buta naci szar. el tudsz szamolni hatig? te jobbagyadek berfideszes szenny.

röhögő 2012.02.22. 18:26:54

@Rwindx: Az persze téged nem zavar ugye, hogy a 2011-es abban a pillanatban nincs 3 százalék alatt, ha az egyszeri manyup lenyúlást nem számolják.

röhögő 2012.02.22. 18:29:09

@Rwindx: Ja, világos, mit neked miniszterelnök-helyettes. :-))

röhögő 2012.02.22. 18:30:11

@Tóth Ágas: De ezt írja, vazze, hogy nem csak a számok miatt csinálják! Te nem olvasol?

2012.02.22. 18:43:48

@Schindler Pistája:

Azóta árnyalta a képet az egyik buzgó hitsoros. Aszondja a fischer nevű kajmán, hogy ő egy "véletlenül Magyarországra született zsidó."

Ez lenne a mértékadó magyar értelmiség.
Mármint a liboldók képzeletében.

kirsten 2012.02.22. 18:48:56

@hümhüm: Te nem veszed észre, hogy az elmúlt évek alatt a kormányok nem vették el a demokratikus jogokat. Pofátlanul nem viselkedtek mint orbán az Unióban, aki azt hiszi magáról hogy ő a Messiás. Szégyellhetné magát az is aki ezeket még támogatni tudja. Ezzel a bandával aki csak hátrafelé mutogat közben ő kétszer annyit lop mint az előző kormányok.
Szemét, hazug, csaló, lopós férgek.

sityak 2012.02.22. 18:49:59

Tökéletes helyzetértékelés. A kormány nem nyugszik, amíg nem verik haza Augsburgból ázsiai harcmodorú csapatait.

sityak 2012.02.22. 18:51:07

@Poldi bá: Igen, most már fogalmatlan, aki saját magát is eladta.

sityak 2012.02.22. 18:53:01

@Mr.Insurgens: Egyszer el kell kezdeni, ha azt akarjuk, hogy az EU-ból legyen valami értelmes dolog. Miért ne a leghülyébb taggal kellene kezdeni?!

Kalmár 2012.02.22. 18:55:10

Ha itt is felgyújtanák a városokat a kifosztott emberek, az tetszene Brüsszelnek. Nem az EU ellenséges velünk ezt a szavazás aránya világosan megmutatta. A liberális csürhe elvesztett bázisát siratja és bosszúért liheg, hogy rájuk is tettek terhet.
Hiába erőltetik, ma is fényévekkel vezet a Fidesz.
Ez jó.
Tudom, hogy a blogszféra liberálisan fejnehéz, de ez van. Az ország nem ilyen szerencsére.
Egy hasonló létszámú ország a hazugsági után most kapott 130 milliárd euró hitelt plusz elengedtek még ennyit. Ők nem adóztatják meg a bankokat és beáldozták a miniszterelnököt egy Goldman-os brókerért. Csak, mint az olaszok Berlusconit.
Tovább ássák a sírjukat. Akármennyi hitelt kapnak, bármilyen kamattal, csak a láncaikat zsírozzák.
Azzal a kormánnyal kezdenek kekeckedni, aki leszorította 3 alá a hiányt. Aki egyensúlyba hozta a nyugdíjkasszát. Rohadék liberális csürhe.
Égjetek a pokolban.

sityak 2012.02.22. 18:58:23

@Kalmár: Csürhe vagy te meg s kompániád.

glinolid 2012.02.22. 18:59:38

@Kalmár: A javaslat, amely alapján megakarják vonni a támogatásokat OV ötlete volt, ő fogattatta el az Unióval, nála panaszkodj.

2012.02.22. 19:04:15

Amelyik ország van annyira hülye hogy az átlagon felül teljesíti a saját kizsákmányolását, abba dicséretként tuti hogy még néhányszor jól bele is rúgnak, a világ így működik.

Mr.Insurgens 2012.02.22. 19:10:52

@kirsten: „Szégyellhetné magát az is aki ezeket még támogatni tudja. Ezzel a bandával aki csak hátrafelé mutogat közben ő kétszer annyit lop mint az előző kormányok.
Szemét, hazug, csaló, lopós férgek.”

Ez matematikailag lehetetlen!
Az előző ballibbip banda már mindent ellopott!
A mindennek nincs kétszer annyija, mert akkor nem lehetne minden!
Kapise?
A támogatásról csak annyit.
Olvasd el, és próbából értelmezd az index mai írását!
Nézőpont: Az MSZP-szavazók 1/3-a eltűnt
És utána lazíts egyél egy jó vacsorát!
A lopós férgekkel meg vigyázz!
Ne járj szoci és liberális körökbe.

Rwindx 2012.02.22. 19:11:05

@röhögő:
Ugye az kis "ha" szócska nem véletlenül szerepel a mondatodban.

flippant 2012.02.22. 19:11:44

@Kalmár: Ne feledd, hogy aZorbán is a Birodalom embere, ő is "végrehajtóként" van itt és sanyargatja a magyarokat.

Az uniós "Támadásnak" örülni kéne hiszen az a fidesz imázsát rontja és ezáltal az ország érdekét szolgálja. Hiszen orbán - mivel a cigányoktól nem mer- így megint a bérből és fizetésből élő dolgozó embereket fogja megszorítani csökkentve ezáltal népszerűségét s növelve a felismerés tényét, hogy ő is csak egy "gyurcsány".

Jelen "támadás" a bábkormány ellen irányul s azt minden Hazáját szerető embernek támogatnia kellene a nemzet és az ország érdekében.

Mr.Insurgens 2012.02.22. 19:12:03

@sityak: Mert én sem veled kezdtem!

röhögő 2012.02.22. 19:20:50

@Rwindx: Az a kis "ha" szócska fontos, mert az egyszeri tételekkel gondja van az EU-nak. Idén mit fognak lenyúlni?

röhögő 2012.02.22. 19:22:19

@sityak: Ne bántsd Kalmárt, mert ő Gyurcsányra fog szavazni! Ezt a múltkor írásba adta!

wanekus 2012.02.22. 19:24:19

Pedig van itt fejlődés. Tavaly az a baromarcú Matolcsi már január közepén módosította a költségvetést (kényszerből persze), míg idén a "minden idők legjobb költségvetése" már február közepéig húzta. Matolcsi meg az a csuti tahó már ez alatt a két év alatt több költségvetést fogadtatott el a parlamenttel, mint a maszop az "emútnyócév" alatt. :-( Na ennyit a nagyeszűekről.

röhögő 2012.02.22. 19:25:01

@Kalmár: "Azzal a kormánnyal kezdenek kekeckedni, aki leszorította 3 alá a hiányt. Aki egyensúlyba hozta a nyugdíjkasszát." - Hol van a nyugdíjkassza egyensúlyban? :-))
Vigyázz mert ebből megint Gyurcsányra szavazás lesz a részedről!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.22. 19:39:48

@wanekus: Azért erre nem vennék mérget. Az egy évre jutó költségvetések száma Gyurcsányéknál is meghaladta a hármat minden évben.

rebur 2012.02.22. 19:44:44

A strukturális hiányt nem sikerült lecsökkenteni 3% alá,az emberek 12 éven át megtakarított vagyonkájából lenyúlva egyszeri tételként ,nem elszámolható.

wotan 2012.02.22. 19:47:34

@Sandman (KaraKum): "A fidesz mögött választáskor ha jól emlékeszem ~2,7 millió szavazat állt, ami vajmi kevés a ~7,8 millió szavazásra jogosulthoz képest". Sorry, ha te is az egyharmad szavazótáborba tartozol. A SZAVAZÒK reprezentálták a nemzetet, nem a jelen NEM lévök. Ez neked is tetszett az elözö két ciklusban, nem? Akkor most lsz. hallgass!

Tóth Ágas 2012.02.22. 19:50:37

@röhögő: igazad van. az a lényeg, hogy egyetértünk, megint hazudott az EU.

Húsleves 2012.02.22. 19:57:08

Tökmindegy, mit csinál Orbán, úgyis létezik az a pénz, amit nem fogunk tudni kifizetni. Nemsokára jön a MÁV pere amerikában. A MÁV-ot azért perelik, mert olyan tempóban szállította a zsidókat a magyarok fasiszta gyökereivel ma már bátran szembenéző Németországba, hogy azok kénytelenek voltak megölni őket, mert ugyan honnan kerítettek volna hirtelen annyi ennivalót és szállást? Az OTP-t meg azért perelik, mert a biztonsági őr otthagyta az őrhelyét azzal a mondvacsinált indokkal, hogy behívták katonának.

röhögő 2012.02.22. 20:06:53

@Tóth Ágas: Nem hazudott. Politikusok. Tudod a politikában nem mondjuk ki amit érzékeltetni akarunk. A politika az érzékelés művészete. Ez az ami Orbánnak nincs. Csak a saját akarata és egója. A sok európai fejes meg tudna állapodni, csak ez a félcigány tolja a csárdást az előtérben.
Hát nem tesznek pénzt a kalapjába, hátha elhúz dolgozni. Ha Orbán nem okoskodott volna, most sokkal jobban állnánk, vedd már észre!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 20:07:26

@Rwindx: ..és utána kell nézni, hogy miböl teljesült 3 % alatt. Áll leesik, mert oda a nyugdíjmegtakarítás!

röhögő 2012.02.22. 20:08:14

@Húsleves: Megint nem vetted be a gyógyszered? Nem megy egy kis zsidózás nélkül?

mcs77 2012.02.22. 20:13:06

Nagyon pontos értékelés - több ilyet, több helyre :) Bár ahogy elnézem néha a kommenteket például a NOL-on, néha úgy tűnik hogy a zemberek legalább annyira süketek a kritikus gondolkodás felé, mint a Fidesz.

Húsleves 2012.02.22. 20:14:15

@röhögő:
De igen, barátom menne, ha nem lennének EGYES zsidók - sőt még inkább így fogalmazok: a zsidók nevében fellépő egyes emberek - ennyire kapzsi, jellemtelen tetvek.
Szerintem nem az a morbid amit én írtam, hanem az, amit az ilyenek művelnek. Itt ujjongtok, hogy megbüntetik az országot a ti kormányotok által ránk hagyott adósságcsapda miatt, pereket indíttok a mai magyarok ellen olyan címeken, hogy a MÁV szállította a zsidókat Németországba ahol megölték őket - hát szégyelljétek magatokat ti, hogy így emlékeztek azokra, akiket úgy mészároltak le a német pártfogóitok, mint az állatokat.
Arra használjátok az ártatlanul megölt emberek emlékét, hogy azzal zsaroljátok a nép által választott kormányt.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 20:18:14

@Húsleves: én is a nép vagyok, és eszembe sem volt ilyen kormányokat választani. (21 év)

mcs77 2012.02.22. 20:20:09

@hümhüm: na, tomobol a paranoia. "Ki akarják utálni magyarországot" Kik? Miért? Miért nem a lengyeleket vagy a bolgárokat? És akkor jöhetnek a különböző elméletek, fairy-tale land.

Azt nem érted meg a cikkből, hogy egyik kormány sem követett el ennyi hibát ilyen rövid idő alatt. Ebbe a sallerezés meg egyéb diplomáciai smafuk is beletartoznak. A végtelen gőg, a végtelen hülyének nézés (támad a CNN, persze!) és... a paranoia amire a Fidesz legalább annyira hajlamos, mint Te. Betelt a pohár az EU-ban. Igen, Magyarország követett el hibákat az emútnyócévben, de legalább nem viselkedtek tahó módjára. Orbánék (vagy ott van Deutsch koma) nem csak hogy tahók, még büszkék is rá. Ahogy valszeg Te is. Nem leszünk gyarmat! Ki a fasz az a Neelie Kroes? Figyu, ŐK ADJÁK A LÓVÉT! Tetszik érteni?

Húsleves 2012.02.22. 20:24:13

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Készséggel elhiszem neked, hogy te nem erre a kormányra szavaztál, én sem szavaztam az SZDSZ-re sosem. Attól még ez a választott kormány, a ti szabályaitok szerint is.

Morpeusz 2012.02.22. 20:24:46

@Tóth Ágas: @Mr.Insurgens: és ezen túlköltekező országok közül melyik az aki ellen 2004 óta folyik a túlzott deficit eljárás?

Bingó!
Magyarország!

Ez mindent elmond a magyar politikai elitről,de nem kell senkit bírálni így magunkat sem,nyugodtan mondjuk azt hogy az EU ahibás mert nem adja oda az EU-s pénzeket nekünk.

mcs77 2012.02.22. 20:25:29

@Húsleves: Na, a hozzád hasonló csidózás szinte probléma magyarországgal. Ezzel a mentalitással egész egszerűen nem vagyunk szalonképesek. Túl sok szalonképtelen ember él magyarországon, olyanok mint Te. Ez sem tetszik tőlünk nyugatabbra. Lehet persze akkor azt mondani, hogy akkor inkább a Kelet. Ezzel a Fidesz is próbálkozott - Kína meg az Arabok. Látjuk milyen jól működött az is :D

Sajnos miattad és a téged képviselő politikai erők miatt félő, hogy kezd kialakulni egy kép: ezek a magyarok hülyék. Ezért fontos ez a cikk - legalább látják, hogy vannak még normálisan gondolkodó emberek. És ezért gáz a kommented, mert csak tovább erősíted a rólunk kialakult képet.

nyehehe 2012.02.22. 20:27:03

én fityiszes vagyok (még mindig) de van abban valami ráció, hogy a pökhendi kormányt pofán akarják vágni. Minek ez a sok demokrácia-ellenes lépés? Ki a francot zavart az adatvédelmi biztos, vagy az egyszem pénzügyi vezető fizetése, vagy a szaros klubrádió? Egy átlag jobboldali magasról szart ezekre. És miért is kellett ezeket üldözni? Kb azért, amiért Lomnicit kisatírozták. Kicsinyes bosszúból. Ha ez megéri Orbánnak, akkor csinálja. Fasza csávó.

torró 2012.02.22. 20:28:29

Kovács László /MSZP/ ma egy sajtótájékoztatón egyértelműen kijelentette nem a FIDESZ tehet az EU határozata létrejöttéről.És elismerte az MSZP felelősségét is.
További jó vitatkozást.....

Bohumil Stejskal 2012.02.22. 20:29:09

@Kalmár: Nézzenek oda megszólalt a 6 évig veszett liberális elmebeteg:) Talán magadat is átkozod, ennyire megborultál a hazugságaidtól?:)

Húsleves 2012.02.22. 20:31:11

@mcs77:
Nálunk is betelt a pohár, adják vissza a cukorgyárakat, a csokoládégyárakat, az autóbuszgyárakat, a nagy elektronikai cégeinket, meg mindent, amit az IMF meg az EU "szakértelmére" hivatkozva elloptak, elherdáltak, és most ezek a nagy szakértők szankcionálnak, mert a "demokratikus" EU egyik tagállamában az ő szabályaknak teljesen megfelelő, általuk ellenőrzött rendszerben választott kormány nem azt akarja csinálni, amit 20 év bizonyít, hogy nem működik.
Ennél még az úgynevezett késő Kádár korszakban is jobban éltek az emberek, pedig tudjuk hogy diktatúra volt.

Mitzimackó 2012.02.22. 20:33:35

namost aki vonyít a hiány miatt: 2001-ben meredeken megugrott a hiány, mert a fidesz fizetést emelt (tán 75%) meg adott egy rahedli hitelt köztisztviselőknek (50millát egy akárhanyadik lakásra!), persze, akkor is csak a felső rétegnek. a medgyesi kormány mindennek ellenére először csökkentette, majd 2005-től növekedett 2006-ig (mert gyurcsányék nem mertek lépni, hogy akkor a fidesz nyer, ez az az ominózus "hazugság"), és 2oonan szépen csökkent 2010-ig, aztán tavaly meredeken felugrott. ez a STRUKTÚRÁLIS HIÁNY, ami már meg van fosztva az egyszeri beavatkozásoktól. ilyen pl a manyup-pénz. a válságadók, évközbeni ilyen-olyan megszorítások, mert ezek mind nem hosszú távú gazdasági lépések. 3% alatt volt tavaly a belepumpált egyszeri pénzekkel. de már nincs több lopnivaló, most jönnek a megszorítások. és 3 év után már nem lehet visszamutogatni!

Húsleves 2012.02.22. 20:36:24

@mcs77:
Mármint úgy érted tovább erősítem azt a képet, hogy a magyarok genetikai alattvalók, dagonyázó disznók? Ugye mert most már tudjuk, hogy ti, antifasiszták ilyeneket cikkezgettek nagy vidáman a világba.
Figyelj faszikám, látom ráharaptál a témára, de nem fog összejönni. Érted te azt nagyon jól amit írtam, és más is értette.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 20:52:48

@Húsleves: Amennyiben megtanultál olvasni, azt is tudhatnád, hogy én az SZDSZ-re sem szavaztam sohasem, mivel egyik MSZMP-t sem ismerem el demokratikus pártnak. A névváltásokat pedig nem szeretem.
Én ami e-mögött van, vagy ebből fejlődik ki, arra szavaznék:
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html
A diktatúrákat nem csípem. Elég volt belőle a Kádár korszak.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 20:56:25

@Húsleves: Igen egyébként ez a hatalmon lévő kormány, éppen úgy, mint pl.: 1980-ban a Kádár kormány!

Húsleves 2012.02.22. 20:59:47

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Nem akarok belemenni a személyeskedésbe, ezért csak tárgyilagos pontosításnak vedd amit írok: amit neked írtam, az nem tartalmazott információt arra vonatkozóan, hogy te szavaztál-e valaha is az SZDSZ-re, csak annyi információ volt benne, hogy én nem.
A diktatúrákat én sem csípem. Éppen ezért tartom óriási szégyennek, hogy széles ember tömegek, akik még az úgynevezett késő-kádári diktatúrában ha nem is fényűzően, de emberi körülmények között éltek, azok a fényes demokráciától azt kapták, hogy nyomorban élnek.
Jól rágd át légyszives magad azon, ahogyan fogalmaztam, mert nálam nem jön össze a késő-kádári korszaknak se a Rákosi, se az Észak-koreai rendszerrel való összemaszatolása. Nem jön össze az az érv sem, hogy akkor a "választók" csak egy jelölt "közül választhattak", mert pontosan tudom hogy így van, de az állításom nem erre vonatkozott.

Hiperlajhár 2012.02.22. 21:07:45

Anno a Népszövetség is szétesett a II. VH előtt.... Azt hiszem, itt az ideje világossá tenni az EU számára, hogy vagy egyenő mércével mérnek, vagy kiírunk egy népszavazást az EU-ból való távozásra. Félreértések elkerülése végett: EU-párti vagyok, de ez a hatalmi konglomerátum nem az az EU, amit mindannyian szeretnénk. Halálra van ítélve és nem csak miattunk.

Húsleves 2012.02.22. 21:08:27

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
"Igen egyébként ez a hatalmon lévő kormány, éppen úgy, mint pl.: 1980-ban a Kádár kormány!"
Bocsánat, amikor az előbbi hozzászólásodra reagáltam, nem tudtam, hogy ilyen "érvek" is vannak a tarsolyodban. Ok, elfogadom a tényt, hogy élnek ma Magyarországon, akik nem tudják, hogy abban a rendszerben egy, vagy maximum két (MSZMP+Hazafias Népfront) jelölt közül lehetett választani. Azt is elfogadom, nehogy még besértődj, hogy biztosan nem tudod, hogy a Kádár rendszer választási rendszere nem ugyanaz a választási rendszer volt mint az, amelyikben akár a FIDESZ-t, akár az MSZP-t vagy az SZDSZ-t választották.
És még egyszer elnézést, hogy azt hittem, ez ma Magyarországon köztudott.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 21:11:43

@Hiperlajhár: eeeee...asszem errol nem lehet nepszavazast kiirni.
Szerintem a problemakat inkabb meg kene oldani,az eu-n kivul milyen elet varna rank?

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 21:12:52

@Húsleves: egyáltalán nics szándékomban a késői Kádár korszakot összemosni Észak-Koreával, vagy a Rákosi korszakkal, amiben szintén volt részem. Én éppen azt írtam le, és ma is azt vallom, hogy nem volt nálunk rendszerváltás. Az MSZMP létrehozta a saját ellenzékét, amikor megtudta Gorbacsovtól, hogy kivonulnak. Ezzel kivánta (és sikerült is neki) elkerülni a felelősségre vonásokat. Így amit leírtál abban csak az nem valós, hogy az emberek mit kaptak a "fényes demokráciától". Hiszen nincs demokrácia ma sem!
Mindössze annyi történt, hogy a volt hatalmon lévők és rokonaik eljátszották a kapitalizmus 1900-as évekbeni aranykorát. Rablás, rablás, rablás.
Én nem írtam semmit sem arról, hogy akkor (Kádár rendszer) ki, hogyan hány jelölre szavazhatott. Valakivel össze tévesztesz.
Én a Kádár kormánnyal csak annyiból példálóztam, hogy demokrácia akkor sem volt, de mindenki elismerte a kormányt, ahogy én is elismerem most is, és az elmúlt 21 évben is a kormányokat, attól függetlenül, hogy mi a véleményem róluk.

Hiperlajhár 2012.02.22. 21:14:53

@mifolyikittgyöngyösön?!: nem azt mondtam, hogy írjuk ki, hanem, hogy jelentsük be egy sajtótájékoztatón. Ennyi egyelőre elég lenne.... Az Eu-n kívül? Talán lenne iparunk, mezőgazdaságunk. Igaz, kevesebb pénzt lehetne lenyúlni...a mindenkori kormányok kedvezményezetteinek...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 21:15:26

@Húsleves: egyáltalán nem sértődtem meg, csak nem értettelek, hogy mire föl "kapok ki".

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 21:19:34

@Hiperlajhár: nem tudom.A mostani ipari kivitel eu-s orszagokba megy.Akkor az mind megszunne.Szerinted Kina,vagy oroszorszag jobb lenne?Ne vicceljunk mar..Ok adnanak penzt puszira?
milyen iparunk lenne?Ki venne meg?
Baromsag.

Húsleves 2012.02.22. 21:20:11

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Nem tévesztelek össze senkivel, örülök, hogy leírtad. Amit most konkrétan leírtál, azzal többé-kevésbé egyetértek. De ettől nem változik a véleményem nyugati "barátaink"-at illetően, akik visszaéltek ezzel a helyzettel.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 21:21:29

@Húsleves: Sajnos (mivel olyan öreg vagyok) azt is tudom, hogy a mostani választási rendszert az akkor hatalmon lévők és bábjaik, batátaik hozták össze, az általuk létrehozott,de senki által (már mint a nép) nem legitimált kerekasztalnál.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 21:21:45

baromarcu frocsogos poldi,elirta a cimet!
helyesen:Miert,kapunk a pofankra?
Neked persze ez a jo,mert egy ujabbcsont,amin ragodhatsz,es frocsoghetsz te szar.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 21:23:19

@Húsleves: ebben tökéletesen egyetértek Veled, mivel nem ezt érdemelte volna az ország. Nekem viszont nem volt nagyon nagy újdonság, mivel 1956-ban is tulajdonképpen csak a buzdítást kaptuk, hadd rohanjanak a fiatalok a halálba.

Hiperlajhár 2012.02.22. 21:24:09

@mifolyikittgyöngyösön?!: ... nagy-nagy tévedés, hogy az eu-piacoknak vége lenne. Egyes elemzések szerint a kereskedelem 20%-a sínylené meg a kiválást. Viszont nem árasztanák el a piacunkat a nyugat levetetett szemeljárászetei. Nagyon rövid távon ugyan a mostanihoz hasonló megszorítással járna, hosszabb távon stabilizálná az országot. Ha pedig az EU ért a szóból és demokratikusan visszavonja a költségvetési büntetést vagy a másik 22 ország ellen is eljárást indít, akkor is "megkavartuk a sz@rt"....

Húsleves 2012.02.22. 21:26:23

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
"egyáltalán nem sértődtem meg, csak nem értettelek, hogy mire föl kapok ki"
Ok, ha úgy tűnt, akkor elnézést, de nem volt szándékos. Azt azért gondolom te is észrevetted, ha nem vagy elég óvatos, akkor pillanatok alatt fasisztának állítanak be a toleranciaipar legjelesebb képviselői.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.02.22. 21:28:50

@Húsleves: Nem kell elnézést kérned semmiért. Aki valóban sérteget, azzal nem állok le levelezni. Nálad éreztem, hogy valami félreértés féle lehet.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 21:38:38

@Hiperlajhár: szerintem ez nem igaz.Akkor mar a vamuniohoz sem tartoznank,es mar nem lennenk versenykepesek.Akkor aztan vegleg ki lennenk szolgaltatva.Persze,neha elszakad a cerna,es legszivesebben elkuldene az ember a kurva annyaba a buzerans tyukketreceivel egyutt Neeli k.-t,meg Barrosost,de szerintem inkabb egyessegre kell jutni.De nem az en szavam dont,ha ki kaartok lepni,szavazzatok a jobbikra.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.02.22. 22:01:02

@Hiperlajhár: részemről nem attól félnék, az EU-n kívül mi lenne az iparunkkal és mezőgazdaságunkkal (lásd vámok), hanem attól, mit kezdünk a vendégmunkás-létből kirúgott sok-sok hazatérő honfitársunkkal. Vajon mekkora lenne hirtelen a munkanélküliség? Nincs az a statisztika-kozmetika, amely el tudná tüntetni őket ...

hackbard.celine 2012.02.22. 22:04:42

@Kalmár: 1734 Mrd Ft volt a tavalyi PÉNZFORGALMI szemléletű hiány. Ennyivel költött többet a pártod és kormányod a bevételeinél. Ez jóval 6% felett van.
Az EU-t ez érdekli és nem a 2,97%-ra (önkormányzatok nélkül) kozmetikázott "eredményszemléletű" mérleg az időbeni elhatárolásokkal és trükkök százaival. Van az egyébként 3,3-3,4% is, április végére kiderül.
No meg az is érdekli a fránya brüsszelitákat, hogy fenntartható-e az adósságpálya. Nem az.
Emlékeztetőül: tavaly a tényadat kiderüléséig Matolcsy 3,8%-nak hazudta a hiányt. 4,26% lett. Kicsit több, maradhat?
Érdekes módon a túlzott deficit eljárásban figyelmeztetett 5 tagországból 4 módosította a költségvetési terveit, na ki nem? Aki arra számított, hogy nem volt még szankcionálva a lazaság. Megérkezett az első szankció.

mifolyikittgyöngyösön?! 2012.02.22. 22:30:43

@morgás joga mindenkit megillet:ott a pont!
Bar szerintem aki mar kint van,azt nem befolyasolna,de ujabbak csak nehezebben jutnanak ki.Hiszen eu elott is dolgoztak kint.A schengeni ovezetbol meg nem lepnenek ki.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.02.22. 22:34:08

@mifolyikittgyöngyösön?!: hogy még többen menjenek el? lassan ott tartunk, mint az NDK végnapjaiban: az utolsó oltsa le a villanyt ...

Anti Anyag (törölt) 2012.02.22. 22:34:51

Ezért kellene kilépni. Nincs vita.

Persze visszaállítani a vámot, kitessékelni pár külföldi szolgáltatót, akik foggal-körömmel védik az állam és a fogyasztó közti szerződésben garantált nyereségüket stb.

Tóth Ágas 2012.02.22. 22:39:35

@röhögő: a politika az érdekképviselet művészete. már 20 éve gyanús volt, miért szeretik annyira a mi politikusainkat Nyugaton. teljesen egybeesnének az érdekeink? ennyire sajnos nem egyszerű hely a világ.

ijontichy 2012.02.22. 22:39:58

@Selmeczi a buta, tolvaj, rusnya szőke nő!: "Andor László..." Így igaz.
Itt jön ki, hogy a Fidesz javarésze az életében nem dolgozott professzionális szakemberként. Kezdőknek: a profi, ha céget vált, tegnapig azt a "szekeret tolta, mától ezt", a legjobb tudásával. Ezért fizetik, ez a minimum elvárás. A Fidesz ostobái szerint Andornak fel kéne áldoznia szakmai reputációját (és persze egzisztenciális folyományait)... na miért is? Hát persze! A fideszkormányért. Nem, nem Mo-ért, erről szó nincs, ezt az egyenlőségjelet csak a fideszpíár nyomatja, miszerint Mo=Fideszkormány. Márpedig ez a kormány megalakulása óta ellensége a profizmusnak, még a kommunikációban is, elvégre kommunikációja sikerességének a határon vége van (hogy a magyar átlag ostoba és vevő erre, az más kérdés).
Persze minden szentnek maga felé hajlik a keze. Nyilván Andor sem ellensége a hazájának, ha teheti. Csakhogy: ez a kormány - másfél éves tevékenysége alapján - védhetetlen. Ez a rögvalóság. A Fidesz döglött lovon ül, be kéne látniuk.

Anti Anyag (törölt) 2012.02.22. 22:40:58

"Számos tagországgal szemben folyik eljárás túlzott költségvetési deficit miatt: Magyarországgal együtt összesen 23 tagállam nem tudja tartani magát az úgynevezett maastrichti kritériumokhoz, vagyis ahhoz a kötelezettségéhez, hogy a GDP három százaléka alá szorítsa a költségvetési hiányt. Ám eddig még egy államot sem büntettek meg. Az uniós pénzek egy része, a kohéziós alapok megvonása most először került szóba az Európai Bizottságban."

Kalmár 2012.02.22. 22:45:00

@hackbard.celine: Zöldség.
Nem hagyhatják figyelmen kívűl a hiányt. Nincs hozzá közük, hogy miként valósult meg. Nem ez érdekli a liberális szemeteket.(nem az Úniót) Sima pártharc, ami pont úgy folyik, mint itthon.
Nem azért indították, meg mert csak mi nem ragáltunk a figyelmeztetésre. Ne hazudj.
3,25% jósoltak, ezért a kormány elküldött nekik gyógyszerkasszából, stb-ből annyi korrigálást, ami 2,8% ig javít. Na EZT nem veték figyelembe.
Most büntetni akar pár rohadék.
Te meg tapsolj!

Tóth Ágas 2012.02.22. 22:45:27

@Morpeusz: igen, pont ez az érdekes, hogy 2004 óta az sem volt baj, amikor 9% volt a hiány (na vajon melyik kormány idején), de csökkenő tendencia után most 3.25-nél már elviselhetetlen az a 0.25%.. átlátszó!!!

Kalmár 2012.02.22. 22:45:56

@Bohumil Stejskal: Kussolj büdös görény!
Ostoba pöcs vagy.

hackbard.celine 2012.02.22. 22:46:47

@Anti Anyag:
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=171411
"A hat uniós jogszabálytervezet az EU-tagállamok gazdasági és pénzügyi politikájának az eddiginél szorosabb összehangolását célozza. Egyebek közt közösségi fellépést irányoz elő az egyes tagállamokkal szemben olyan esetekre, amikor valamelyik a költségvetési hiány vagy más fontos mutató tekintetében eltér az egyeztetett célkitűzésektől."
Nyertünk EU elnökként is! Ja bocs, a fagyi visszanyalt.

ostvan2 2012.02.22. 22:47:05

Beszélünk a hiányról, mintha az lenne a dolgok kulcsa. Szerintem ez teljesen lényegtelen. Csak egy tünet, amivel látványosan indokolják Brüsszelben a neheztelésüket felénk. Magyarországot elvileg politikusok vezetik. Akiknek - ha jó politikusok - régen észre kellett volna venni, hogy fogy a minket érintő szimpátia a az Európa Parlamentben. Ha korábban nem is, de 28 nappal ezelőtt Barrosoval tárgyalva és 26 nappal ezelőtt azon a bizonyos EP ülésen lehetetlen volt észre nem venni, hogy szembefordult velünk Európa. Pontosabban szembefordultak a mostani magyar kormánnyal azok az emberek, akik Európát képviselik. Ez politikai jelenség. És amikor valakit, valami szervezetet tömeges útálat vesz körül, akkor a kis hibák (pl 3,0 % helyett 3,25 %) szolgáltatják a municiót az útálat tárgyának a megleckéztetéséhez. Most ezt kapjuk. Mostani vezetőink nem ismerik a békés együttélés szabályait. Ha ismernék, ma nem kellene a túlzott-deficit eljárástól tartanunk.

Kalmár 2012.02.22. 22:49:28

@glinolid: "A javaslat, amely alapján megakarják vonni a támogatásokat OV ötlete volt, ő fogattatta el az Unióval, nála panaszkodj."

Az nem baj, ha hülye vagy, de ne tedd ki plakátra!
Semmi köze hozzá.
Ez az eljárás 2004 óta folyik. 7 évig nem volt szankció a komcsik kormányzása alatt.
Most van, amikor már 3% alá került. Egyébként pont 7 év volt a határ. Szemét eljárás.

Kalmár 2012.02.22. 22:54:39

@röhögő: "Hol van a nyugdíjkassza egyensúlyban? :-))"
Magyarországon.

"A nyugdíj alap bevétele és kiadása is 2.749,6 milliárd forint"
atv.hu/cikk/20111129_elfogadtak_a_2012_es_koltsegvetes_keretszamait

Igaz, ezer éve nem volt ilyen. Eddig fosztogatták a manyupos hiénák.

Kalmár 2012.02.22. 22:55:15

@sityak: Kussolj büdös görény!
Ostoba pöcs vagy.

hackbard.celine 2012.02.22. 22:56:17

@Kalmár: az "elkülönített állami pénzalapok egyenlege" soron manipulálták a hiányt, az előirányzat 460(!!!!)%-át könyvelték oda.
Teljesen reális, én is ma jöttem a falvédőről.

2012.02.22. 22:56:35

@Kalmár:

Óvatosan, mert nem vennénk szívünkre, ha agyvérzést kapnál itten a végén....;)
Azt állítod politikai döntés született az EU részéről felénk? Igaz lehet, mert politikusok politikai döntést hoznak.
Ezt ugye a második Orbán kormány szinte 100%-os precizitással megmutatta a majdnem két év alatt.
Milyen közhelyeket használjunk erre? Visszanyalt a fagyi? Kard által vész, ki kardot ragad?

hackbard.celine 2012.02.22. 23:00:21

@Kalmár: erre térjünk vissza 2013 március környékén, amikor a tényadat kijött.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.02.22. 23:05:15

egyetertek a poszttal. a megvonas nem a limitnel magasabb deficit miatt jar, hanem a "mindenki beveheti, mert mi vagyunk a kiralyok" hozzaallas + deficit miatt. ezt persze a sok kreten fideszes soha nem fogja megerteni. mit is varunk olyanoktol akik eu ellenes jelszavakkal eltetik vikit, mikozben az zsugorfejallasban szopja barrosot brusszelben.

hackbard.celine 2012.02.22. 23:05:33

@Kalmár: 2004 május volt az EU csatlakozás dátuma. Az elmúttnyócév lehet, hogy már csak 7 év, de legyen inkább 6, mert 2010 áprilisban volt kormányváltás. :)
De amúgy az is igaz, hogy a fideszkomcsik eddig semmit nem tettek az EU ajándék 495 millió EUR elvesztése ellen.

Rwindx 2012.02.22. 23:16:44

@röhögő:
A "ha" szócska fontos, amennyiben el szeretnénk távolodni a valóságtól, bele saját wishful thinkingünkbe, vagy álmunkba.
Messzire vezet a dolog, mert pl mondhatnám HA nem kellene a hitelek kamatait fizetni, akkor a hiteleket sokkal könnyebb lenne visszafizetni. Ez igaz, csak senkit nem érdekel.
Ellenben HA nem érted amit írtam, akkor leírom egyszerűbben: a poszt állításával szemben nem azért büntették meg Mo-t, mert soha nem teljesítette a 3%-ot, hanem azért mert nem látják fenntarthatónak hog a jövőben is így alakul. Konkrétan a 2013-as évre hivatkoznak, amikoris szerintük 3.25% lesz a hiány.
HA megérted, akkor vitatkozz ezzel.

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára:
Az elszámolás tekintetében ez teljesen mindegy.
3+1 az 4, akkor is ha a 3 úgy jött ki hogy 1x3 és akkor is ha 2+1.

kissiú 2012.02.22. 23:20:07

@Rwindx: "Azért tervezik büntetni Mo-t, mert ugyan az elszámolás alapján a 2011-es év először az EU-s csatlakozásunk óta megfelelt a deficitkritériumoknak, de nem találják azt fenttarthatónak. Annak ellenére sem hogy az EB szerint a 2012-es év is meg fog felelni a hiány előírásnak."

Szerinted a MANYUP-lenyúlás fenntartható? Ja, hogy te is számítasz az önkéntes nyugdíjpéntztárak meg a babakötvények megmentésére is? Lehet, hogy még egy-két évig találnak ilyeneket a fenntarthatósághoz...

Rwindx 2012.02.22. 23:24:13

@kissiú:
Nézd, ha nem érted mit írok minek reagálsz?

Poglonc 2012.02.22. 23:24:51

"Pistike, ne bántsd Katikát, légyszíves!"
"Pistike, mondtam már, hogy szépen játssz Katikával!"
...
"Pistike, ha Katikát mégegyszer sírni hallom, olyan frászt kapsz, hogy a t*kony menetet vág a nyakadon!!!"

A következő lépésben az óvónéni vagy ordít még valamit, vagy tényleg repül a saller. Már ha Pistike közben nem változtat a hozzáállásán. Mert ha Pistike szót fogadna, akkor nem lenne balhé. Pistike azonban
a/ rossz gyerek
b/ szabadságharcos
így a saller garantált. (Ja, óvónéni hatszor akkora, mint Pistike. Ha fordítva lenne, nem Pistike kapná a sallert.)

*Természetesen, a történte kitaláció, a valósággal való bármilyen egyezés a véletlen műve.

Nem Penny hajója 2012.02.22. 23:26:30

Az ide írogató fideszes droidok tényeg ilyen hülyék, vagy csak rájátszanak?

röhögő 2012.02.22. 23:28:17

@Rwindx: aHA! HA ennyire hülye vagy, hogy nem érted hogyHA egyszeri bevétellel szorították a köccség hiány le, akkor HA a kis törpe beszarik az erőlködéstől, akkor se hisznek nekünk.
HA megértetted, akkor HAlaszd el hogy többet írjál, HAlomba, sok HAszontalanságot, HAsztalan.

Blogger Géza 2012.02.22. 23:29:47

@hackbard.celine: Peched van, az EU pontosan az eredményszemléletű hiánnyal operál. El is ismeri, hogy 3% alatt volt a tavalyi hiány, ezzel nincs is baja, csak ő valamiért azt hiszi, hogy majd 2013-bam úgyis magasabb lesz. Ami elég röhejes annyiban, hogy még egyáltalán nincs is 2003-as költségvetés. Mi alapján mondja, hogy az nem lesz reális vagy tartható? Ultragáz.

Rwindx 2012.02.22. 23:30:36

@röhögő:
Tökmindegy ki mit hisz. A számok nem hitkérdés körébe tartoznak.
De azért hülyézz nyugodtan ha te így gondolod, ettől biztosan okosabbnak tűnsz a többi előtt :)

kissiú 2012.02.22. 23:30:56

@Kalmár: "Azzal a kormánnyal kezdenek kekeckedni, aki leszorította 3 alá a hiányt. Aki egyensúlyba hozta a nyugdíjkasszát. Rohadék liberális csürhe.
Égjetek a pokolban."

Meg visszamenőleges hatályú törvényeket hozott.
Államosította a nyugdíjmegkakarításokat
-kórházakat
-iskolákat
-cafeteria rendszert
-mobilfizetést
-dohánykereskedelmet
...
Korlátozta az alkotmánybíróság jogkörét. Pártkatonákkal hígította az alkotmánybíróságot.
Gyakorlatilag megszüntette a költségvetési tanácsot.
Válogatottan alkalmatlan személlyel alázta meg a köztársasági elnöki posztot.
Megszüntette a köztársaságot.
Megfélemlítette a földrajzi név bizottságot.
Pártkatonákat ültetett a közjogi pozíciókba (Domonkos, Szájerné, Polt, Schmitt, Járai, Balsai)
Egypárti médiahatóságot alkotott.
Népszavazás nélkül új alkotmányt vezetett be.

Ettől függetlenül vannak rajongói, pl egy Kalmár nevezetű, aki nem fogja vissza magát az egyet nem értők felé küldött jókívánságaiban. Csak így tovább Viktor, bármikor kivonulunk érted az utcára!

röhögő 2012.02.22. 23:32:21

@Kalmár: Ne fárassz, te Gyurcsány szavazó! A nyugdíjkassza nincs egyensúlyban, mert a rokikat átkönyvelték az egészség alapba.
Te meg olyan miniszter által készített köccségvetésről beszélsz, akinek általában két hétig nem érvényesek a számai. Fogadunk a 2018-as szavazatoddal Gyurcsányra hogy a nyugdíj kassza nem lesz egyensúlyban az évvégén?

glinolid 2012.02.22. 23:32:35

@Kalmár: Ehhez az eljáráshoz kellett az OV által beterjesztett paktum is. Az EU csak teljesítette a FIDESZ óhaját: nem ad pénzt, OV-nak nem kell félreugrani előle.
A tavalyi 3% csak álom, teljesült miután ellopták az mnyp-i megtakarítástokát illetve lerabolták a bankokat és a nem-CBA élelmiszer áruházakat. Az idén és következő évre már nincs, mit ellopni, nem lesz mivel betömni a költségvetési réseket.

Blogger Géza 2012.02.22. 23:32:39

@hackbard.celine: Csak éppen 3% alá szorították a hiányt, ami az MSZP kormányzása alatt 8 év folyamán sem jött össze. Ha ez neked "semmi"...

Poglonc 2012.02.22. 23:32:57

Ja, most olvasom, hogy a bizottság majdnem fele Néppárti, azaz a Fidesz kebelbarátja. Minek ide ellenség, ha ilyenek a barátok?

Meg kell látni, hogy Görögország tövig benyal, ő jókisfiú, mi meg pattogunk, tehát mi vagyunk a rosszkisfiúk. Előző példámmal élve, nem kérdés, hogy ki kap az ovimikulsától virgácsot, és ki csokitélapót...

Ja, és ezzel párhuzamban, balos kormányok tövig nyaltak, szerettek minket, jobbos kormány pattog, nem szeretnek minket. Ennyi. Ha megint benyalunk, nem lesz pénzelvonás.

kissiú 2012.02.22. 23:33:33

@Rwindx: Ha te nem érted mi a fenntarthatóság, miért regélsz róla?

röhögő 2012.02.22. 23:37:06

@Rwindx: Így van, a számok nem hit kérdése. az 14000 milliárdos kőccségvetés hiánya úgy van 3 százalék alatt, hogy eltűnt 3000 milliárdos nyugdíjpénz. ValaHA megérted?

Blogger Géza 2012.02.22. 23:37:26

@kissiú: Ha megszüntették a köztársaságot, akkor most mégis mi hazánk államformája, te nagyon okos?

Rwindx 2012.02.22. 23:37:56

@kissiú:
Szerintem nem az én szerepem az hogy téged megtanítsalak olvasni, ezt meg kellett volna tenniük korábban az általános iskolában valakiknek, akiket vélhetően túlfizettek bármennyit is kerestek.

Ha szerinted én arról vitatkozok hogy fenntartható-e a költségvetési hiány vagy sem, akkor keresd meg mielőbb a volt tanárodat és kérd vissza a tanulópénzt.

röhögő 2012.02.22. 23:38:06

@Blogger Géza: És hol a manyup pénz te nagyon hülye?

Blogger Géza 2012.02.22. 23:39:52

@röhögő: Semmiféle pénz nem tűnt el, pontosan lehet tudni mi lett a sorsa. azt, hogy te nem tudod, egyéni szoc. probléma... Egyébkét a manyupok vagyona jellemzően egyáltalán nem "pénz" volt...

hackbard.celine 2012.02.22. 23:41:07

@Blogger Géza: olvasd el légyszi a hivatalos közleményt:
europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/161&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en
"Bár Magyarország várhatóan a GDP 3,5%-át kitevő, jelentős költségvetési többletet fog kimutatni 2011-re, az ország csupán egyszeri intézkedéseknek köszönhetően érte el a többletet; ezek az intézkedések összesen a GDP mintegy 10%-át tették ki. (Magyarország átvezette a költségvetésbe a magánnyugdíj-pénztári alapokat – ez a GDP 9,75%-ával volt egyenértékű; emellett különadókat vezetett be.) Ezen egyszeri intézkedések nélkül a 2011-es hiány elérte volna a GDP 6%-át. Emellett – éles ellentétben az ajánlásban szereplő, a GDP 0,5%-át kitevő kumulatív költségvetési javulással – a strukturális költségvetési egyenleg 2010-ben és 2011-ben együttesen a GDP 2,5%-ával romlott. "
Senkit nem érdekel, hogy pártod és kormányod könyvelési trükkök százaival (lásd 460% az "elkülönített állami pénzalapok egyenlege" soron) mit ügyeskedett össze.

röhögő 2012.02.22. 23:42:12

@Rwindx: Szeritem te csak az utheri vitataktikát folytatod. Semmi gond. :-))
Azt mondd meg mikor fogod megérteni, hogy nem fenntartHAtó és ez a baja az EU-nak. Attól mert azt mondod hogyHA, nem fenntartHAtó, attól HA fejre állunk akkor is HAsztalan HAzudod, hogy politikai döntés.

Rwindx 2012.02.22. 23:43:55

@röhögő:
Már régebben megfogadtam hogy debilekkel nem vitatkozom feleslegesen,de egy utolsó próbát teszek végletekig leegyszerűsítve: A poszt jó esetben téved, rossz esetben hazudik. Vili? Nem azért kaptuk a büntetést amit írt, mert az nem igaz. Tökmindegy hogy te még mit szeretnél, mert valljuk be, keveseket érdekel.

röhögő 2012.02.22. 23:44:21

@Blogger Géza: Hát mi volt? Zsák krumpli? És világosíts fel hogy akkor hol van? Csökkent 3000 milliárddal az államadósság? Vagy nőtt ennyivel a valutatartalék? Szóval hol van?

Rwindx 2012.02.22. 23:46:26

@röhögő:
"Azt mondd meg mikor fogod megérteni, hogy nem fenntartHAtó és ez a baja az EU-nak."

Ha menne a szövegértés, akkor rájöhettél volna eddig a részig én is ezt írtam. Sajna nem megy, inkább mellébeszélsz helyette :)

Blogger Géza 2012.02.22. 23:46:40

@röhögő: És valaha megérted, hogy nemcsak egyszeri bevételek, de egyszeri kiadások is voltak? (Pl amiatt, hogy a belépéskor, 2004-ben az MSZP elfelejtette harmonizálni az áfa-visszatérítés szabályait, és ez emiatt 2011-t terhelte meg) És ha mindkettőt kiiktatod, a hiány akkor is alacsonyabb lett a tervezettnél?

"Az egyszeri tételek nélkül az államháztartás – helyi önkormányzatok nélküli – hiánya 619,8 milliárd forintot tett ki, ami valamivel kedvezőbb az eredeti előirányzatnál (687,4 milliárd forint)."

kdnp.hu/roviden/gdp-35-szazaleka-volt-az-allamhaztartas-tobblete-az-unios-modszertan-szerint-szamolva

röhögő 2012.02.22. 23:46:44

@Rwindx: Mi lenne HA megértenéd mit ír a poszt?

"Brüsszelben mértékadó források határozottan cáfolják, hogy az Európai Bizottság keddi döntésének köze lenne a Magyarország elleni másfajta, politikai szintéren zajló eljárásokhoz. Én azonban úgy gondolom, nagyon is van."

HAHAHA! Hogy lehecc ennyire gyengeelméjű?

hrgsz 2012.02.22. 23:48:34

Kedves Poldi bá, blogodról a faék jut eszembe, ennyire egyszerű a gondolkodásod.

röhögő 2012.02.22. 23:49:36

@Blogger Géza: Tényleg már visszatérítettük az ÁFÁ-t? Az mennyi is?

Rwindx 2012.02.22. 23:50:07

@röhögő:
Itt most nekem kellett röhögnöm a nicked ellenére. Nagyon úgy tűnsz mint aki azt várta hogy kamionszám viszik a 3000mrd-nyi pénzt a parlamentbe, majd onnan szőrén szálán eltűnt.
A 3000mrd-ből kb 1500mrd volt állampapírban: fogták egy tollal és áthúzták. Volt 1500mrd tartozás, nincs 1500mrd tartozás. A másik 1500mrd részvényekben van, ez jelenleg is az az Állami Vagyonkezelőnél van. Annyi eszük szerencsére van, hogy ne öntsék a piacra.

Blogger Géza 2012.02.22. 23:51:28

@röhögő: Mond az neked valamit, hogy Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alap? Attól tartok nem, ha krumplikról fantáziálsz... Tájékozódj, mert így csak rajtad lehet röhögni...

Rwindx 2012.02.22. 23:51:59

@röhögő:
Attól még hogy odaképzelsz valamit amit szerinted én írtam, az attól még nem biztos hogy így van. Inkább várj egy kicsit míg elmegy a mariska hatása :)
Akkor elolvashatnád újra - persze ha csak megy - hogy mibe is kötöttél bele.

röhögő 2012.02.22. 23:53:11

@Rwindx: Látom képtelen vagy a posztot megérteni, hogy az is azt írta hogy ez politikai leckéztetés. Sajnos te a tipikus esete vagy hogy előbb kell megtanítani valakit olvasni, mint írni.

hackbard.celine 2012.02.22. 23:53:16

@Blogger Géza: a kdnp a hiteles forrás? :DDD sőt XD
Pártod és kormányod idén februártól 30 napról 75 napra emelte az áfa visszatérítés határidejét. Egyenleg: ugyan más a jogcím, a pénzforgalmi eredmény ugyanaz. Kifizették, visszatartják. Szopatják az eleve forráshiányos kkv-kat.

röhögő 2012.02.22. 23:55:01

@Blogger Géza: Még nem mondtad meg mi volt a manyupokban ha nem pénz. :-))

@Rwindx: Neked kellene elolvasnod, de nem tudod, hogy a HA szócskán akadtunk össze.

Rwindx 2012.02.22. 23:55:51

@röhögő: Én a politikai leckéztetésről, vagy politikai okoról egy szót sem ejtettem, ez csak a te fogad kerítésén szökken ki egyre gyakrabban. Ha magaddal akarsz vitatkozni, ám legyen, megnézem csak hozok pattogatott kukoricát :)

Blogger Géza 2012.02.22. 23:55:54

@hackbard.celine: Átvettek szó szerint egy MTI közleményt, de cáfold meg bármelyik sorát, ha tudod.

röhögő 2012.02.22. 23:57:02

@Blogger Géza: Mert az MTI hiteles. :-)) Na mi van a manyupokban ha nem pénz?

hackbard.celine 2012.02.22. 23:59:24

@Blogger Géza: az EU mai hivatalos közleménye cáfolta a pártsajtót te szerencsétlen. Fentebb linkeltem, de akkor itt az ismétlés:
europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/161&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en
"Bár Magyarország várhatóan a GDP 3,5%-át kitevő, jelentős költségvetési többletet fog kimutatni 2011-re, az ország csupán egyszeri intézkedéseknek köszönhetően érte el a többletet; ezek az intézkedések összesen a GDP mintegy 10%-át tették ki. (Magyarország átvezette a költségvetésbe a magánnyugdíj-pénztári alapokat – ez a GDP 9,75%-ával volt egyenértékű; emellett különadókat vezetett be.) Ezen egyszeri intézkedések nélkül a 2011-es hiány elérte volna a GDP 6%-át. Emellett – éles ellentétben az ajánlásban szereplő, a GDP 0,5%-át kitevő kumulatív költségvetési javulással – a strukturális költségvetési egyenleg 2010-ben és 2011-ben együttesen a GDP 2,5%-ával romlott. "
Mit kell még ehhez hozzáfűzni?

Blogger Géza 2012.02.22. 23:59:30

@hackbard.celine: Elolvastam, pontosan igazolja, amit írtam, hogy a 2011-ben és 2012-ben még szerintük sem volt/lesz 3% feletti hiány, a problémát 2013-ra jósolják:

"Bár Magyarország várhatóan a GDP 3,5%-át kitevő, jelentős költségvetési többletet fog kimutatni 2011-re ... 2012-ben a költségvetés egyenlege ismét hiányba fordul át. Az előrejelzések szerint 2013-ban a hiány eléri a GDP 3,25%-át és ezzel ismét meghaladja a Szerződésben meghatározott referenciaértéket. "

röhögő 2012.02.22. 23:59:35

@Rwindx: DE, mert azt mondtad hogy a köccségvetés hiány 3 százalék alatt van. Mondtam HA elszámolják a manyupot. Na éjfél! Korrigáld a dislexiád! Én m1ek alunni!

Rwindx 2012.02.22. 23:59:47

@röhögő: Ez esetben további problémákat látok, ez kb olyan mint amikor el akarsz számolni tízig, de 5 után nem tudod mi volt 3 előtt.
Ebbe kötöttél bele haharászva: @Rwindx:

Ebben azt állítom hogy a poszt téved/hazudik, a neked nem tetsző áthúzható. A többi sallangot te keverted ide, isten tudja minek.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:00:43

@röhögő: Olvasni tudsz? Már leírták neked, de illene tudnod, vagy ha nem akkor ne szólj hozzá, ha ilyen alapvető dolgokat sem tudsz.

Rwindx 2012.02.23. 00:01:49

@röhögő:
No ebben tévedsz, ezért állta meg a HA-s válaszom a helyét. Mert te azt modod mi lenne ha nem számolnák el, én meg azt hogy ez senkit nem érdekel, mert az EB is elszámolja.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:03:39

@hackbard.celine: Te melyik országban élsz, áruld már el? Minek írsz ilyen hülyeségeket? Hol volt már 30 nap az áfa-visszatérítés?

hackbard.celine 2012.02.23. 00:05:29

@Blogger Géza: én meg ezt olvastam:
"egyszeri intézkedések nélkül a 2011-es hiány elérte volna a GDP 6%-át"
Ezt támasztja alá az 1734 Mrd pénzforgalmi hiány is.

hackbard.celine 2012.02.23. 00:09:55

@Blogger Géza: a 2011. évi CXCIII. törvény 2011. december 23-án elfogadott változata rendelkezett az ÁFA visszatérítés 75 napra hosszabbításáról.
Általános szabály szerint 30 nap a visszatérítés határideje.
Nem tudom mit nem értesz.

villamos alóli kacaj 2012.02.23. 00:10:26

Egy faszi átmegy a családi porcelánboltba, hogy kölcsön kérjen, mert a tartozása miatt viszik az autóját.
A család többi tagja tesz-vesz a boltban amikor hősünk egy" UNGARISCHE SZABADSÁGHARC" feliratú trikóban, bunkóval a kezében belép a boltba. A többiek köszönését azzal fogadja, hogy pénzért jöttem ide a hülyegyerekek közé és azon mód veri le a polcról a porcelánokat a bunkóval. Egy darabig nézik, aztán valamelyik kiveszi a kezéből a bunkót és jól fejbe csapja.
A pasas ül a sarokban és hangosan üvölt, hogy milyen szemetek, mert nem hogy pénzt nem adnak neki, de még bunkóval jól fejbe is verik!
Ki érti ezt?

Blogger Géza 2012.02.23. 00:17:14

@hackbard.celine: Nem, ez rohadtul nem támasztja alá. A pénzforgalmi hiány más szemléletű, ezért nem támaszt alá semmiféle eredményszemléletű hiányt.

A brüsszeli bürokraták természetesen önkényesen válogatva kiemelhetnek egyes tételeket (bár ravaszul tartózkodtak attól, hogy ezt itt számszerűen felsorolják), amik szerintük "egyszeri intézkedések" (ami önmagában baromság, mert sem a különadók, sem a nyugdíjreform nem egyszeri, több évet is érint), és benne hagyhatnak szintén egyszeri tételeket (pl az áfa-szigorítás), amik felett elsiklanak, és így kihozhatnak egy nekik szimpatikus hiányt, de ez nem egy objektív módszer, és az égegyadta világon semmit nem mutat. Valójában minden költségvetés tartalmaz "egyszeri" tételeket. Ez a "van-e rajta sapka" tipikus esete.

De mindez lényegtelen, nem a 2011-es, hanem a 2013-as hiány miatt akarnak már most bekeményíteni.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:18:19

@hackbard.celine: Miféle általános szabály??? Marha régen 45 nap alatt kapjuk vissza az áfát.

hackbard.celine 2012.02.23. 00:20:59

@Blogger Géza:
Nyilván nem ez az ok, mennyire kell ehhez birkának lenni:
"a strukturális költségvetési egyenleg 2010-ben és 2011-ben együttesen a GDP 2,5%-ával romlott"
Ott van a közleményben.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:21:21

@hackbard.celine: Amúgy ez a 75 nap valójában nem 75, hanem 30, 45 vagy 75:

"1) Amennyiben az adóalany 1 millió forint alatti összeg visszaigénylését szerepelteti a bevallásában, akkor a kiutalásra 30 napon belül kell sort keríteni a hatóságnak, feltéve, hogy az adóalany minden olyan számláját teljes körűen kifizetette a bevallás benyújtásáig, amelyre adólevonási jogot alapított az adott bevallásban.

2) Amennyiben az adóalany 1 millió forint vagy a fölötti összeg visszaigénylését szerepelteti a bevallásában, akkor a kiutalásra 45 napon belül kell sort keríteni a hatóságnak, feltéve, hogy az adóalany minden olyan számláját teljes körűen kifizetette a bevallás benyújtásáig, amelyre adólevonási jogot alapított az adott bevallásban.

3) Ha bármelyik olyan számla nem került teljes egészében kiegyenlítésre, amellyel kapcsolatban adólevonási jogot gyakorolt az adóalany a bevallásban, úgy a hatóságnak 75 napon belül kell az adót kiutalni."

"http://www.adozasitanacsadas.hu/hir/49/az-afa-visszaterites-uj-szabalyai-2012-tol"

hackbard.celine 2012.02.23. 00:30:06

@Blogger Géza:
3) Ha bármelyik olyan számla nem került teljes egészében kiegyenlítésre, amellyel kapcsolatban adólevonási jogot gyakorolt az adóalany a bevallásban, úgy a hatóságnak 75 napon belül kell az adót kiutalni."
oszt nem épp ez volt az EU elmarasztalás tárgya és kb 200 Mrd Ft?
Semmi nem változott.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:32:19

@hackbard.celine: Mi is kiadhatunk egy közleményt, hogy a "strukturális egyenleg" egy meglehetősen szubjektív fogalom, amit úgy hozok ki, ahogy akarok. Ezt magyaráztam egész idáig. Valójában van pénzforgalmi meg eredményszemléletű hiány, az összes többi már kavarás. Az EU követelménye alapján is az eredményszemléletű hiányt kell 3% alatt tartani, mert az objektívan megfogható.
De az EU nagyon szépen bebizonyította hogy tesz a saját szabályaira, mert most épp példát akarnak statuálni, ezt már a Tanú c. filmből már ismerjük.

Blogger Géza 2012.02.23. 00:36:01

@hackbard.celine: Nem ez volt. Régebben ki nem fizetett számla után egyáltalán nem lehetett visszaigényelni az áfát. Hozzáteszem, ez kivételesen egy jó szabály volt, hatásos a számlagyárak ellen. Érthetetlen, hogy ez EU-nak ilyenekre van ideje, és mégis miért tartott nekik 7 évig rájönni arra, hogy ez nem tetszik nekik.

röhögő 2012.02.23. 00:53:02

@Rwindx: Tényleg reménytelenül hülye vagy, mert a poszt is azt mondja hogy nem egyszerűen a hiány miatt baszogatnak minket. Hanem politikai okok miatt, továbbá mert egyszeri tételekkel hozzuk csak. Olvasd már el a posztot te nagyon hülye!

röhögő 2012.02.23. 00:54:17

@Blogger Géza: Nem írták le. Te mondtad hogy a manyupokban nem pénz van/volt. Hát akkor mi? Krumpli?

gerdo 2012.02.23. 02:38:59

Ha nekem azt mondjak, hogy a cucc amit csinalok a 10es skalan 8at kell kapjon, akkor teljesen mindegy, hogy az 7 vagy 2, az kerem el lesz kaszalva. Viktor az eunal ugy fideszesen beprobalkozott egy 7.5el es beszopta. Nyilvanvalon eleg lehetett volna a 6 is, ha nem repkednek a sallerok, nem epitjuk le a demokraciat, nem allamositunk, modositunk szerzodeseket utolag, nem a csod szelen tancolunk, nem vagyunk bovlik, de hat ugy adodott, hogy ezt a listat draga viktorunk ropke ket ev alatt kemeny munkaval es egy jegtoro gyorsnaszad elszantsagaval megvalositotta. Persze ezt lehet "politikai megfontolas"nak is kikialtani de minek, a blogiro altal jegyzett "brusszel is kiprobal egyket unortodox modszert" sokkal jobban hangzik es, semmivel sincs messzebb a valosagtol.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.02.23. 03:46:57

Függetlenül mindattól, amit a kommentekben leírtak itt az emberek (nem tudom, mit írtak le, de mindegy is), a cikk jó, teljesen egyetértek vele.
Magyarországnak jó lenne már kinőnie a lelki görcsös (kicsi vagyok, hatalmas vagyok, senki vagyok, én vagyok a legnagyobb, legjobb, engem igazságtalanul mindenki bánt, én vagyok a hibás, csak kizárólag mindenki más a hibás, engem ne pátyolgasson senki, rólam gondoskodjatok, mert nekem az jár, most mit tegyek, mondja meg valaki, nekem senki ne mondja meg, mit tegyek, ne nézzetek kis pisisnek) kiskamasz-korból, és felnőni végre.
Csernus doktort a pofánkba, gyerekek, Csernus doktort!

I_Isti 2012.02.23. 06:06:53

@Blogger Géza: Miért pont rajtunk akarnak példát statuálni?
Annyira szánalmas, amikor Viktor kitalál valami őrületes baromságot, és senki sem meri megmondani neki, hogy "Viktor, ez így nem lesz jó", ehelyett még olyan emberek is a vadbaromságot szajkózzák, akiknek egyébként lenne IQ-juk, ha nem lenne kötelező a fideszben az önálló gondolatok mellőzése, és a 100%-os vezérkultusz.

kormányzó 2012.02.23. 07:14:08

Szeretet Vezírünk,egy igazi zseni!
Feltalálta a bumeráng-kokit,és a visszaütő sallert.
Fenomenális!
Azt csak csendesen jelezném,kár volt félreugrani a pénz elől.

midnight coder 2012.02.23. 07:26:19

Semmi baj nem lenne ezzel, ha anno a cionista-vörösnáci kúrmány kapta volna a sallert a pofájába abban a pillanatban, amikor elindította az országot a szakadék felé. De kúrcsányék 8 éven át baszhatták szét a gazdaságot büntetlenül. Ezek után senki ne mondja hogy a KGB pénzén a guruló dollárokból meghízott dagadt seggű ballibes EU-s "demokraták" hálálják meg az egykoron volt támogatást a régi elvtársak mai utódainak.

Amúgy szerintem is most kellene elkezdeni kiszállni az EU-ból, amíg még lehet. Nem emiatt, hanem azért mert az a balfék bagázs záros határidőn belül magától is össze fog omlani, és addigra talán nem kellene a fal közelében őgyelegnünk, mert minket is maga alá temet.
Amikor bedőlnek a görögök (és nem ha) a beléjük nyomott EU-s pénzek ellenére is, akkor az elég nagyot fog szólni az EU-ban. Ez után megindul majd egy rakás másik állami is, és végül egy-két régi tagország kivételével dőlni fog az egész. És a régi tagországok sem fogják sokáig húzni, hiszen alapvetően ők is versenyképtelenek, csak az elmúlt 60 évben sikerült annyira megszedni magukat hogy ideig-óráig még kihúzzák. De mínuszban vannak ott a németek, franciák, stb. is. És ez csak fokozódni fog, ha bedőlnek a gyarmatok.

Joaquin 2012.02.23. 07:29:00

Ha valaki szerint a vámbevételek ellensúlyoznák az eu-tól kapott pénzeket az nagyon el van tévedve:

EU-támogatás: ~4000 milliárd Ft
(Forrás: gazdasag.ma.hu/tart/cikk/c/0/121289/1/gazdasag/Rekord_mennyisegu_unios_tamogatas_Magyarorszagnak)

Vámtöbblet eu nélkül: ~ 122 milliárd Ft
(Forrás: www.pecshor.hu/periodika/2008/nagy.pdf - Ok, biztos több lenne ma mint a csatlakozáskori különbség, de _ekkora_ különbséget nem ellensúlyozna)

2012.02.23. 07:30:09

Az EU-nak jövője nincsen. Egy összetákolt, hihetetlenül heterogén, bürokrtikus, a világban zajló folyamatokra rugalmasan és érdemben reaálni képtelen konglomerátum.
Egy lap lesz történelemkönyvekben.

midnight coder 2012.02.23. 07:38:04

@Joaquin: Csak nagyon nem mindegy, hogy míg a vámtöbbletet arra költöd amire akarod, az EU-s pénzek fel vannak címkézve. És a nagy részéből EU-s tagországok áruit veszed meg. Vagy elkötöd olyan nagyon hasznos dolgokra, mint Pl. az egyes települések főterének felújítása vagy a 4-es metró.

avionics 2012.02.23. 07:51:38

A csodás címadásról jut eszembe, poldibá kéne hogy kapjon már egyet a pofájára... Azért kezd divat lenni ebben az országban hogy az emberek beleszarnak a saját fészkükbe, mert ilyen blogolók akarják az észt osztani. Deficit ügyben különösen kussolni kéne, hiszen jó 10 ország is megelőz minket. Persze hogy nem mernek belekötni nagyobb országokba, hiszen most a "példastatuálás" a cél. Ez is mutatja ennek az egész mocskos EU rendszernek a természetét. És még van aki ezt helyesli is. Hol volt "poldibá" meg a hasonlók 2004 után évekig? Szerintem az állam csöcsén szívták magukhoz a lét, ahogy a többi. Ebből keletkezett a hiány. Fogjuk fel! Ennek a levét isszuk. Aki poldibának hisz az meg se nézze a következő linket. A listán sem vagyunk rajta. www.telegraph.co.uk/finance/economics/8473715/EU-states-with-the-biggest-deficits-and-debts-in-graphs.html

különvélemény 2012.02.23. 08:05:34

""Igazságtalanul szőrözik Brüsszel amiatt a minimális különbség miatt, hogy 3 helyett 3,20 százalék lenne a hiányunk." Nem is érti Kovács Zoltán, hogy miért. Hát azért, te szerencsétlen, mert a 3,25 pont 0,25-tel több, mint a 3!"

Ireland -32.4
Greece -10.5
United Kingdom -10.4
Spain -9.1
Poland -7.9
Slovakia -7.9
Latvia -7.7
Lithuania -7.1
France -7.0
Romania -6.4
Slovenia -5.6
Netherlands -5.4
Cyprus -5.3
Czech Republic -4.7
Austria -4.6
Italy -4.6
Hungary -4.2

mojszipupi 2012.02.23. 08:09:09

Lehet ragozni csűrni csavarni a dolgot. A fideszből mindig kiáll vki és közli h az eu egyik legjobb hiánya a mienk ami per pillanat a 3000 nyugdíj mrd Ft nak köszönhetően igaz is. Teljesen világosan kimondták h azért marasztalnak el minket mert nincs hosszútávú terve a kormánynak csak ad hoc (bocsánat unortodox) módszerekkel vergődik. Azt nem értem h a narancsosok mit nem értenek ebben? Örüljünk annak h egyik napról másikra élünk? Noooooormáliiiiis? Persze a gonosz csúf EU képviselők biztos összeesküdtek ellenünk (jobboldali társaik is) és vért izzadva kreáltak egy Mo ot lejárató fiktív adatokon alapuló eljárást aminek forrásmegvonás lehetősége lett a vége...ha egy cég vezetője nem tud a tulajdonosoknak értékelhető tervet bemutatni vagy a tervezettet nem megfelelően hajtja végre ki lesz rúgva. Ez ennyire egyszerű. Orbán többszörösen megbukott. Matolcsyval együtt. Az országrombolás OV, egojából adódó személyes felelőssége. Ilyen az amikor egy bukott diktátor irányít egy országot és még kezet is csókolnak neki a hívei

notib 2012.02.23. 08:19:16

Poldi 'bá: kezdesz szenilissé válni, talán ezért írsz egyre nagyobb baromságokat..

Pedig egyszerű a képlet: azért kapunk a pofánkra, mert beletenyereltünk a bankvilágba....

Ha nem tűnt volna fel, eddig a megszorítások mindenkire vonatkoztak, csak a bankokra nem....

És ha a veszteséges bankok tönkrementek volna, akkor az államoknak kellett konszolidálnia Őket,
az állampolgároktól beszedett ADÓKBÓL, ugyanis szegény szenilis Poldi 'bá, az ÁLLAMNAK NINCS PÉNZE, AZT AZ ADÓFIZETŐKTŐL SZEDI BE !!!!

Még akkor sem jutott eszébe senkinek a nemzetközi bankrendszer rendbe tétele, amikor a súlyosan veszteséges angol, francia, német bankok vezetőinek az állam általi konszolidálás (tőkeinjekció ADÓKBÓL !) milliós bónuszokat fizettek ki, volt egy kis felzúdulás, de különösebb szankció nem történt, ez egyszerűen felhívás keringőre...
A jelenlegi felállás szerint, tedd nyugodtan tönkre a bankot, minél több pénzt nyelj le, majd zsíros végkielégítéssel kirúgnak, és egy másik banknál kezdődhet minden előröl...

Fel kell tenni a kérdést, milyen céllal hozták létre a bankokat, ennek a célnak megfelelnek a mai gazdasági körülmények közt, segítik, vagy gátolják-e a gazdasági fejlődést, a virtuális pénzek forgatásával erősítik, vagy gyengítik-e a világválságot, a bankok juttatásai mennyire reálisak, ezek milyen mértékben növelik a kamatárakat, miért nem juthatnak rács mögé a bankvezérek, ha a bankok csődbe mennek, a kiemelt juttatásokat állítólag a nagy felelősség miatt kapják, de amikor felelősségre vonnák Őket, akkor valahogy mégsem felelnek a bankcsődért...

Érdemes-e, szabad-e egy ilyen bankrendszert fenntartani ????

midnight coder 2012.02.23. 08:19:20

@mojszipupi: Ez is rendben van. Csakhogy van olyan okos EU-s gazdaságpolitikus, aki meg tudná mondani, hogy mondjuk fél év múlva létezik-e még eurózóna, vagy a bedőlő görögökkel dől az egész ? Ugye nem. Másrészt, ezt esetleg akkor kellett volna csinálni amikor Fletóék duplázták meg az államadósságunkat és nem most amikor viszonylag jól alakulnak a dolgok, ha ad-hoc intézkedések nyomán is.

fludd 2012.02.23. 08:28:51

Valaki mondja már meg a szerencsétlen, balfék Olli Rehnnek és tettestársainak, hogy nem ér 2004-re és az elmúlt 8 évre hivatkozni a túlzott deficit miatt, hiszen a Bajnai rendbe tett mindent...

Pan Modry 2012.02.23. 08:45:28

@avionics:

azokban az orszagokban nem ellopot nyugdijpenzekbol kozmetikaztak ki a szamokat.

avionics 2012.02.23. 08:53:23

@Pan Modry: A témának azért fuss neki még egyszer. Olyan szocis demagóg íze van, szerintem te is érzed. Éppen ezért nem is kozmetikázásról van szó. Igenis valós pénzekről, amiből ami a tiéd volt azt visszakaptad, ami nem, az bizony az államé. Kíváncsi lettem volna ha mindazt a pénzt mondjuk fizetések és nyugdíjcsökkentés útján kellett volna beszedni mint Romániában meg Görögországban milyen gágogás lenne.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:10:21

"-"A döntés nem nekünk szól, velünk csak példát akarnak statuálni".-Varga Mihály?-"

Ja! Tetszettek volna a sallerokat, kokikat meg tockosokat saját maguknak kiosztani, mielőtt gazdasági háborúba kezdtek. Most nyal vissza a fagyi.
Varga úr logikája mentén: akkor az alaptörvény, meg kétharmados törvények sem nekünk szólnak? Csak példát akarnak statuálni? NORMÁLIS?

Vámika 2012.02.23. 09:14:50

Talán mi vagyunk az elsők, mert mi vagyunk az egyetlenek, akik még SOHASEM tartották be, amit ígértek!! (2004 óta)

notib 2012.02.23. 09:20:03

@Pan Modry: attól még, hogy az MSZP-DK hülyeségeket beszél, azért neked még nem kellene minden hülyeséget átvenned, hiszen:

a nyugdíjpénzek azok "pénz az ablakban" pénzek voltak, ahhoz nyugdíjba vonuláskor jutsz hozzá, előbb nem, ráadásul, a manyupok nem a befizetett összeget és rá kamatot garantáltak, hanem a nyugdíjba vonuláskor a számlán levő összeget, ami nagy különbség, ezért is fordulhatott elő, hogy rendkívül sok pénztártag egyáltalán nem, vagy csak alig kapott pénzt a manyupok megszűnésekor, ha más nem, azért ez el kell, hogy gondolkodtasson...

Ha azt mondod, hogy a manyup pénzek "lenyúlásával" egy későbbi kormány terheit növelik, hiszen a nyugdíjpénzeket majd annak kell biztosítania, a nyugdíjba vonuláskor, az közelebb áll a valósághoz, és ezt aljas módon Fletóék is,
Mesterházyék is tudták, de nem mondták....

Hasonló kommancs ökörség az "államosítás", hiszen az ÖNKORMÁNYZATOK az ÁLLAM RÉSZEI, államosításról akkor beszélünk, ha a MAGÁNTULAJDONT állami tulajdonba veszik (a kommancsoknak ezt igencsak tudni kéne, hiszen miután csalással és a Vörös Hadsereg segítségével, a Nyugat árulásával (eladtak minket Churchillék) hatalomra jutottak, akkor aztán tényleg volt államosítás!!)

Mióta MAGÁNTULAJDON az ÖNKORMÁNYZATI TULAJDON ????

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:26:15

@wanekus: "Tavaly az a baromarcú Matolcsi már január közepén módosította a költségvetést...)

Én nem szeretem egyik ormányt sem, a Matolcsit sem, de mi otthon hányszor is módosítjuk a költségvetésünket év közben? Az ország költségvetése sincs kőbe vésve! Önmagában nem a módosításokkal van itten a nagy baj.

vladimir964 2012.02.23. 09:31:15

Teljes mértékben egyetértek a cikkíróval. A hisztis gyerekre is egy ideig megpróbálunk szép szóval hatni, de aztán, ha végképp nem megy, és miatta lekéssük a vonatot, bizony lekeverünk neki egy jókora maflást.
ONT (Orbán Nemzetvezető Testvér) és sleppjének fel kéne végre fognia, hogy a melldöngetés csak a gorilláknál működik. Akinek meg kilátszik a segge a gatyájából, az ne próbálja meg a családjával elhitetni, hogy tulajdonképpen baromi jó, ahogy élnek, csak a család többi tagja nem látja. ("az a kettes ott valójában négyes, csak a tanár úrnak megcsúszott a tolla" - Karinthy: Magyarázom a bizonyítványom)
És még két üzenet kétezer év távlatából ONT-nek: "Milyen nyomorult helyzet, ha valaki nem tagadhatja le azt, amit bevallania szégyenletes..."
"Minden ember tévedhet, de csak ostoba köti magát a tévedéseihez"
(Marcus Tullis Cicero)

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:32:07

@notib: "Hasonló kommancs ökörség az "államosítás", hiszen az ÖNKORMÁNYZATOK az ÁLLAM RÉSZEI, államosításról akkor beszélünk, ha a MAGÁNTULAJDONT állami tulajdonba veszik (a kommancsoknak ezt igencsak tudni kéne, hiszen miután csalással és a Vörös Hadsereg segítségével, a Nyugat árulásával (eladtak minket Churchillék) hatalomra jutottak, akkor aztán tényleg volt államosítás!!)

Mióta MAGÁNTULAJDON az ÖNKORMÁNYZATI TULAJDON ???? "

Amióta önkormányzati rendszer van Magyarországon.
Az önkormányzat nem az állam része, hanem a település vezető szerve, csak az állam rá ruházta mindazokat az állami feladatokat, amiket korábban a valóban állam részét képező tanácsokkal intéztetett. Mit gondolsz, most miért alakítanak kormányhivatalokat? Mit gondolsz ez után mit fognak intézni az önkormányzatok? Mielőtt vagdalkozol, nézz utána a tényeknek.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:38:02

@nyehehe: Nem az a baj, hogy Orbán nem érti, hanem az, hogy te, és ti mint fideszesek ezt hagyjátok. Vagy ez nem a ti hazátok csak addig, amíg a vezért megválasszátok?

Con_Sole 2012.02.23. 09:41:59

Tisztán érdeklődésből:

Valaki pontosan utánanézett már, hogy a túlzott deficit eljárást elrendelő határozatban benne van-e a 3% alatti FENNTARTHATÓ kulcsszó? Meg az, hogy a fenntarthatóságot hány éven keresztül kell tartani?

Mert ha erre nincsenek konkrétumok akkor ez szopatás a javából ha meg vannak konkrétumok akkor meg nem. A törvények betűje számít...

csakhalkanszólok 2012.02.23. 09:43:18

"Hja, ha önök így fogják fel a dolgot... Akkor nem is biztos, hogy ilyen "gyarmatra" szükség van. De legalábbis talán nem kellene hogy részesüljenek a "gyarmatbirodalom" előnyeiből. Tudják, azokból, amelyek miatt Önök összetörték kezüket-lábukat, hogy ide tartozhassanak..."

Csak az az érdekes, hogy van még aki emlékszik a "Bécsi cukrászdanyitás" kecsegtető ígéretére. Gondolom a magyar nagyon szar cukrász lehet -ellentétben a szerintem ehetetlen Zacher tortával - , mert nem látom a tömeges bécsi magyar cukrászdákat, sőt mintha a régi magyarországiak is tönkrementek volna.

Megjegyezném még, hogy éppen az a baj, hogy a 2004-es - és korábbi - Unió nem az ami a mostani. Nagyon nem az, és egyre inkább kilóg a lóláb....

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:45:27

@Rwindx: Igazad van, a számok nem a hit körébe, hanem a bűvészet körébe tartoznak. Abban azonban megegyeznek, hogy egyik sem igaz.

Kotkodus 2012.02.23. 09:49:46

a legviccesebb az egészben, hogy felháborodottan kikérjük magunknak, hogy egy 2013as jövőbeni adatra alapozva hozták meg ezt a döntést (persze ez nem igaz, de a hívők elhiszik...).

az igazság meg inkább ahhoz áll közelebb, hogy ha az eu úgy működne, mint a jelenlegi magyar jogrend, akkor visszamenőlegesen követelnék vissza a már kifizetett támogatásokat...

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.23. 09:51:50

@hrgsz:
B*meg! Az élet is egyszerű! Ha van pénzed költekezel, ha nincs, kussolsz.

Kotkodus 2012.02.23. 09:56:57

zavarban vagyok egy ideje!

szeretném megtudni, hogy ha jó hazafi akarok lenni, akkor szeretnem kell-e az otp-t vagy utálnom kell-e!

végül is bank is, multi is, jelentős chf-hitelállománnyal is rendelkezik, de közben magyar-központú...

nem szeretnék hazaáruló lenni... segítsetek!

(hasonló gondban vagyok a cbaval, a mollal, a trigránittal, a telekommal és még jópár külföldön is aktív magyar céggel...)

kissiú 2012.02.23. 10:02:27

@Blogger Géza: Igazad van, hivatalosan nem szűnt meg a köztársaság, csak már nem így hívják. Tudod mit? Kihúzhatod a listáról. Már csak 15 pontot kell cáfolnod.

nyehehe 2012.02.23. 12:23:40

ide vezetett Orbán "kiosztottunk pár tockost" című, nagypofájú előadása. Az a baj, hogy ha fél év múlva visszavonják ezt a szankciót, akkor az Orbánkormány megint elkezd sallerokról és kokikról beszélni. Nem érdemlik meg, hogy megkönyörüljenek rajtuk! Ezek csak ebből értenek. A józan fideszesek már ezeréve mondogatják, hogy bizonyos dolgokat talán nem kéne, (pl Kövér anno beszólt Schmitt miatt, vagy ott a Klubrádió ügye, vagy a Lomnici satírozás), de egyszerűen hiába minden szó. Megy a kicsinyes bosszúhadjárat, holott lennének fontosabb feladatok is.

coeurace 2012.02.23. 13:19:42

Azt ismeritek, hogy a diák reklamálja a dolgozatát a tanárnál:
-De tanárúr, a dolgozatom 48 pontos lett, csak két pont hiányzik!

-Attól tartok kedves hallgató, hogy félreérti a helyzetet, a dolgozatra 100 pontot lehetett szerezni, nem 2 pont hiányzik, hanem 52!

Lehet arról vitatkozni, hogy mitől szakadt el a cérna de a tény az, hogy egyszerre sikerül minden területen pattanásig feszíteni a húrt. Ezzel kihívtuk magunk ellen sorsot és elértük, hogy ha úgy tetszik példát statuáljanak rajtunk: megvonták tőlünk azt a rugalmasságot, amit informálisan eddig minden esetben tanúsítottak.

Egyébként a költségvetést illetően pont az itt is látható debil, csukott szemmel a szakadék felé rohanó hozzáállás okozta a problémát.
1. A 3,25% és a 3% közötti különbség pont a fenntartható és nem fenntartható közötti különbség. OV is nyilatkozta, hogy 3% alatt csökken, afelett nő az államadósság! Ez ugyan szakmailag túlzott egyszerűsítés, de nagyjából magyarázza miért nem jó a 3,25% a 3%helyett.
2. Ha minden egyszeri tételt kiszedünk, akkor a 2011-es költségvetés hiánya 6% (ebben benne van az áfa ügy kiszedése is). Ezzel két probléma is van: Egyrész ez több mint 3%. Másrészt több, mint 2009-ben és 2010-ben a strukturális (egyszeri tételek nélküli) hiány.

Ez bizony azt jelenti, hogy rossz irányba megyünk és egyszeri tételekkel fedjük el a dolgot. Az EU szabályai szerint az ilyen trükközés nem jelent alapot a túlzott deficit eljárás alól való kikerülésre. Tudom, hogy furcsán hangzik, de 6% hiány, csökkenő tendenciával és hihető tervvel arra, hogyan lesz ez 3% alatti pár év alatt, összességében elfogadhatóbb, mint a jelenlegi helyzet.

Az a baj, hogy nem ismerjük el, hogy idióták vagyunk és nem vagyunk hajlandók megbeszélni a dolgot. Persze, hogy előveszik a szabálykönyvet és azzal vágnak fejbe...

gerdo 2012.02.23. 13:31:24

@különvélemény: ird ide az elmult 10 ev adatait is. Magyarorszag hianya egyszer sem volt 3% alatt, a tobbieke csak a valsag miatt emelkedett. Fel kene fogni a "gonosz" EU inditekait vegre: dilettans magyar gazsasagpolitika- > magas hiany -> novekvo allamadossag -> csod -> ujabb "Gorogorszag" -> nem jo. A tobbi eu allamnak meg belefer (ugy ahogy), hogy emelkedjen az adossaguk, nekunk nem: mi mar bovlik vagyunk, a kovetkezo sallert csodnek hivjak.

Con_Sole 2012.02.23. 13:36:38

Tisztán érdeklődésből:

Valaki pontosan utánanézett már, hogy a túlzott deficit eljárást elrendelő határozatban benne van-e a 3% alatti FENNTARTHATÓ kulcsszó? Meg az, hogy a fenntarthatóságot hány éven keresztül kell tartani?

Mert ha erre nincsenek konkrétumok akkor ez szopatás a javából ha meg vannak konkrétumok akkor meg nem. A törvények betűje számít...

Parajpuding 2012.02.23. 15:17:31

Maximálisan egyetértek Poldi bával.
Kib*szott félnótás alakok csürhéje a zorbánkormány. Mindig és rendre nekimennek a falnak, a hátukon pörögnek büdösbogár módjára, hazudoznak, hol cinikusak, hol vádaskodnak, hol sértődösködnek. Ugyanis semmi másról nem szól a kormányzásuk, mint a hatalommal és zsírosbödönnel való összeforrasztásról. Mindenáron. Aljas köztörvényes bűnözők, akiket ráadásul egy tébolyult vezérel. De megérdemeljük!!!

coeurace 2012.02.23. 22:17:14

@Con_Sole: Tisztán ismeretterjesztési szándékkal...

Röviden: igen!

Hosszabban:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:12008E126:HU:HTML

Szerencsére az összes joganyag az összes tagállam nyelvére le van fordítva, így magyarul is olvasható a: "Az Európai Unió működéséről szóló szerződés egységes szerkezetbe foglalt változata - HARMADIK RÉSZ: AZ UNIÓ BELSŐ POLITIKÁI ÉS TEVÉKENYSÉGEI - VIII. CÍM: GAZDASÁG- ÉS MONETÁRIS POLITIKA - 1. fejezet: Gazdaságpolitika - 126. cikk"

Benne van feketén fehéren, hogy akkor is jár a pofon, ha valaki veszélyes irányba megy, illetve kivételt lehet tenni, ha valaki ideiglenesen lépi túl de tendencia szerint képes lesz kimászni. Egyébként pedig ennek ellenére a kivételt is csak úgy alkalmazzák, hogy megindítják az eljárást, csak nem büntetnek. Pillanatnyilag pl. a fél EU ellen eljárás folyik, csak senki nem olyan hülye, hogy már 8 éve folyik ellene az eljárás és elkezd emberkedni... mármint rajtunk kívül senki!

röhögő 2012.02.25. 01:50:39

@Blogger Géza: Na akkor ugassál mi van benne?
süti beállítások módosítása