HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

EU-ellenes tömegtüntetés Budapesten

2012.01.22. 04:19 Poldi bá

Ahogy tegnap írtam: érzékelni fogjuk a létszámbeli arányokat, hát érzékeltük. Sokan voltak, nagyon sokan. Mindegy is, hogy százezren vagy egymillióan (ez a két szélsőérték maradt meg bennem a sajtót böngészve). A lényeg, hogy a szándék sikerült, nagy számban voltak utcán azok, akik... mit is akarnak?

Benne volt a pakliban, de mégis meglepő talán, hogy a tüntetés éle egyáltalán nem a belpolitikai ellenfelek ellen irányult, (való igaz, hol is vannak azok?), hanem Brüsszel reszkessen. A "Nem leszünk gyarmat - We will not be a colony!" frontzászló nyomát követte a sok-sok ember, s ezen el kell gondolkodni. A kormány melletti belpolitikai kiállás, Orbán Viktor "megvédése" másodlagossá vált, mint ahogy a Millának szóló üzenet is csak járulékos sikersztori: mi is meg tudunk ám ennyi embert mozgatni, ha akarunk.

A fő, KÖZVETLEN üzenetet az EU-nak címezték. Ha sokat ugráltok, egyszer azon veszitek majd észre magatokat, hogy a magyarok nélkül vagytok kénytelenek vegetálni.

A demonstráció lényege a miniszterelnök látványos megtámogatása volt, de nem a hazai, parlamenti politizálásban. Viktor, kérünk szépen, sőt, követeljük, hogy fűts be nekik, mutasd meg, hogy mi a magyarok istene, állj a magyar sarkadra, tegyél rendet köztük (szélsőségesebbek hozzáteszik azt is, hogy szerezd vissza az elcsatolt területeket, de minimum Erdélyt).

Vagyis tanulja meg végre Európa, hogy velünk magyarokkal nem lehet kikukoricázni. Nem azért szavaztuk kétharmados mandátumaránnyal hatalomba ezt a politikai erőt, hogy külföldről, bábként mozgassák a miniszterelnökünket.

Orbán Viktor véletlenül éppen kedden találkozik a vele sokat keménykedő Barrosóval. Látom magam előtt, ahogy a sajtó látóterén kívülre kerülnek, Viktor udvarias mosollyal megkérdezi az Európai Bizottság elnökét: Na öreg, láttad, mit üzentek neked szombaton a magyarok? És közben a szemével csippent egyet csibészesen, kádárosan. De nem kell beszarni, öreg, kézben tudom tartani a dolgokat. Ha ti rendesek vagytok és észhez tértek, akkor nem lesz bajunk egymással. Tudod, van egy régi magyar közmondás: Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten! Láthattad, milyen mandátumot kaptam a népemtől. A kétharmad neked nem volt elég, most jól a fejedbe véstük, hogy milyen az, ha felűl a népnek árja!

Tegnapi bejegyzésemet azzal kezdtem, hogy százezer embert kivinni az utcára - ehhez vagy nagyon erős szervezettség kell, vagy tömeges, elemi erejű felháborodás.

Ezt tartom. Most már nyilvánvaló, hogy a tüntetést nem Bayer Zsolt és titkárnője szervezte meg, nem is csak annyiba került, amennyit előzetes számolgatással el mertünk képzelni. Itt óriási erők mozdultak meg egyetlen cél érdekében: Orbán Viktornak kedden ne kelljen remegő gyomorral kezet fognia Barrosóval...

Talán egyszer majd megismerjük ennek a demonstrációnak a részleteit, s kiderül, hogy a nyílt EU-ellenességet felvállalni nem merő kormánypárt keze milyen mélyen volt benne az események ilyetén alakításában. Szó sem volt itt attól való félelemről, hogy majd pár száz öreg nénike rázza az öklét dühösen. Itt kérem biztosra lett menve.

Ugyanez a tömeg alig várja, hogy újra utcára vonulhasson, mondjuk március 15-én.

Sokba fog ez nekünk kerülni, és most nem a szervezési költségekre gondolok...

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

359 komment

Címkék: fidesz tüntetés orbán viktor barroso

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komplikato 2012.01.22. 15:13:51

@-Astaroth-: Bakker, volt rá 22 évük, hogy csináljanak egy másik működő nyugdíj rendszert. Vagy másoljanak, abban úgy is jók vagyunk. De még ez sem ment. Most megy vissza a restauráció a kádári rendszerre. Gratula. És azt nem ám hitelekből tartjuk fönt á dehogy. Az nem gyanús, hogy a szar demográfiai adatok okán amúgy sem tartható fent. Ilyesmivel nem kell foglalkozni. Aztán egy szép napon nem lesz nyugdíj.

komplikato 2012.01.22. 15:15:11

@scania007: Nem véletlenül lett Vitézy Dávidka pozícióba rakva külsős cégben, már akkor tudtak valamit ... persze régebben amikor felmerült a BKV privatizálása mekkora felháborodás volt. Most meg majd jól "megmentik" azt is.

Hohó60 2012.01.22. 15:17:22

@lyesmith: ki tiltja itt a homoszexualitást? Mindössze arról van szó, hogy a közfelfogás nem tekinti értéknek, amit támogatni, preferálni kellene, és ez a törvényhozásban is megjelenik. Szerintem a magyar polgárok 90%-a akaratának megfelelően.

sárkányfő 2012.01.22. 15:17:36

@-Astaroth-:
"Tudok mondani, csak ők kormányon belül vannak." Azt kérdeztem, a kormányon kívül tudsz-e akár csak EGY jobbos közgazdászt mondani, aki szerint nem bukott meg a gazdaságpolitika?
Sőt: itthon, vagy az egész világon jobbról-balról-középről-bárhonnan tudsz-e ilyet mondani? :)

"az IMF-el való kapcsolatfelvétel eleve az IMF által kikényszerített. Lásd nemzetközi támadások a forintpiacon."

na ez nagyon érdekes :) mesélj, az IMF megtámadta Magyarországot? :) te is túl sok kurucinfót olvastál? van halovány sejtelmed arról hogy működik a piac, és hogy mennyi köze van a dráguló magyar államkötvényekhez az IMF-nek?

Vagy azt akarod mondani Orbán/Matolcsy az IMF beépített ügynöke, és direkt kúrják szét az országgal szembeni piaci bizalmat, direkt csinálnak már a beadása előtt megbukott, közröhej költségvetést? Direkt kúrták szét a jogbiztonságot, direkt nem álltak elő semmiféle épkézláb koncepcióval, direkt füstölték el nyom nélkül a lerabolt 3 billiót, direkt vitték az országot a csőd széléig, hogy ép eszű ember sehol a világon nem vesz 10%-nál alacsonyabb kamatra tőlünk államkötvényt, mert egyszerűen nem ellensége saját magának?
Mert amit mondsz annak legfeljebb így lenne értelme, máskülönben csak a szokásos kurucinfós üldözési mánia... ugye te nem vetted be ezt a maszlagot "a világ ellenünk harcol", stb?

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:18:14

@Kompli: Nem tudom hol vannak basztatva a homokosok? Azt csinálnak amit csak akarnak. Csupán házasságot nem köthetnek, de pl élettársi kapcsolatban lehetnek.

A homoszexualitás pedig hosszútávon igenis a szocializáció kérdése, a társadalmi normáknak való megfelelés. Jelenleg ebben a globalizált világban trendi homoszexuálisnak lenni. Így természetesen több ember efelé szocializálódik kiskoratól kezdve, de elég megnézni pl az antik Görögországot, ahol szintén trendi, sőt elvárt volt, sőt ezen alapult a mecénás-ifjú művész viszony, sőt maguk az olimpiai játékok is, melyek a nők kizárásával természetesen csak meztelen sportolók részvételével történt, legkedveltebb sportágként a birkózás. De a művészetük is ezen alapult, a férfialak volt ideologizálva például dominánsan a szobrászatban is, a norma azt találta szépnek, miközben a nőit nem....szóval, no mindegy, folytathatnám még sokáig, nevelés kérdése.

hoseman 2012.01.22. 15:18:57

@scania007: tényleg nehéz elképzelni hogy van olyan polgár ebben a tetves országban aki egyszerre szarja ketté gyurcsányt és orbánt?? ne legyetek már ennyire fafejűek

scania007 2012.01.22. 15:19:47

@Kompli: Még jó,hogy az aluminium ipart már megmentette valaki.Ezt írtad-Bakker a BKV-t nem kell tönkretenni, mindig is százmilliárdos mínuszokat termelt Akkor hol itt az üzlet?????

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:21:31

@Kompli: a nyugdíjrendszer szar, csak kilépni nem lehet belőle, hiszen az aktuális fizetőréteg tartja fenn a mindenkori nyugdíjasokat. Ebből akkor lehetne kilépni, ha lenne valahonnan annyi pénzünk, hogy a jelenlegi nyugdíjasokat tudjuk fizetni egészen addig, míg a mostani fiatal generáció vége is nyugdíjas lesz. Ez nem kevés pénz...s akkor lehetne csinálni, hogy a saját befizetéseikből, melyeket félretettek fizetik ki őket. Az viszont nem megoldás, amit a manyupookal csináltak, mert az nemhogy segít, de nagymértékben ront a helyzeten. Persze ezt tudták létrehozói is, de nekik pénzügyi érdekük volt, marha nagyokat lehetett kaszálni velük.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:22:43

@Kompli: a nyugdíjrendszer szar, csak kilépni nem lehet belőle, hiszen az aktuális fizetőréteg tartja fenn a mindenkori nyugdíjasokat. Ebből akkor lehetne kilépni, ha lenne valahonnan annyi pénzünk, hogy a jelenlegi nyugdíjasokat tudjuk fizetni egészen addig, míg a mostani fiatal generáció vége is nyugdíjas lesz. Ez nem kevés pénz...s akkor lehetne csinálni, hogy a saját befizetéseikből, melyeket félretettek fizetik ki őket. Az viszont nem megoldás, amit a manyupookal csináltak, mert az nemhogy segít, de nagymértékben ront a helyzeten. Persze ezt tudták létrehozói is, de nekik pénzügyi érdekük volt, marha nagyokat lehetett kaszálni velük.

baloo112 2012.01.22. 15:23:48

Ennyi szép magyar ember aki csak a hír tv-t nézi meg a nemzetet olvassa és be is szopja rendesen amit hall lát.
Zorbán mondta pénteken hogy Mo-n már csak a teljesítmény számít nem a kapcsolatok.
Úgy rúgták ki pár hete anyósomat a közszférából, hogy ellenőrizték rájuk adta e le a kopogtatót, és mivel nem (senkire nem adta) kirúgták. fideszes városvezető gyermekeket vettek fel iszonyú tapasztalattal a helyére. Anyósomnak 15 hónapja van a nyugdíjig.
Sajnos amíg a magyar emberek akarnak urambátyám világot, hazudnak, és adót csalnak addig a politikusaik is ilyenek lesznek, csak nyilván azok többet lopnak bárkinél.

Az EU meg l.szarja a tüntetést, végigviszi amit akar vagy orbán kiléphet belőle.

Azon meg már előre röhögök hogy ez a sok okos felvonuló mit szól majd ha rájön hogy a Zorbánék eltőzsdézték és ellopták a nyugdíjukat......

scania007 2012.01.22. 15:24:09

@hoseman: Nem nehéz elképzeni csak az a furcsa,hogy ezek a polgárok mindig az Orbánt szídják!!

Hohó60 2012.01.22. 15:24:29

@-Astaroth-: ezt a liberósok nem akarják megérteni... Nekik az a jó, ha az ország örökre adósrabszolgaságban marad, hiszen akkor mindig lehet majd egy-két jó elvtárs megfelelő pozícióban, aki majd feltételeket szabhat a hitelekhez.

hoseman 2012.01.22. 15:28:26

@scania007: szidták azok gyurcsányt is...akit szidni kell azt szidják. Sokan szavaztak orbánra megelőlegezve a bizalmat, pártszimpátia nélkül... csalódtak.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:29:31

@sárkányfő:

"na ez nagyon érdekes :) mesélj, az IMF megtámadta Magyarországot? :) te is túl sok kurucinfót olvastál? van halovány sejtelmed arról hogy működik a piac, és hogy mennyi köze van a dráguló magyar államkötvényekhez az IMF-nek? "

Van némi fogalmam, főleg hogy néha én is szoktam befektetni ide-oda. Többek között elég világosan láttam, hogy a hitelminősítők a Simorral együtt szépen koordinálva hogyan nyomták le a forint árfolyamát az alapkamat emelése mellett, kiharcolva ezzel a jó ki szaftos államkötvényeket, melyekből aztán be is vásárolnak, legutóbb is már négyszeres túljegyzés volt, amúgy a kamatok 7.84% körül vannak átlagban (akk.hu, ha érdekel).

Volt még ugyan szoci próbálkozás a forint tovább való gyengítésére, mikor az egyéni forinteszközök elfogytak, de ez nem volt túl sikeres. Ha nem tudnád mire gondolok: a bankszámlák zárolásának és lenyúlásának meglebegtetése, melytől remélték, hogy tömegesen menekítik majd ki az emberek a pénzüket a forintból így gyengítve. Mikor ez nem érte el a kívánt hatást, s látták, hogy a vége itt van, akkor vásároltak be.

tölgyes 2012.01.22. 15:30:33

@sárkányfő: Csakhogy ez a válságW-alakú és még Merkel szerint is el fog tartani 10-12 évig..amire senki nem számított. A W-re még igem az elhúzódás időtartamára nem. Ez utóbbinak az okai azonban mélyebbek. Itt Európa fog leértékelődni, ma úgy látszik menthetetlenül.

Hohó60 2012.01.22. 15:31:03

@baloo112: bocs, de nem hiszem el amit írsz.
Nem ismerem anyósodat, ezért nem róla beszélek, de akit ma elbocsátanak létszámleépítés, alkalmatlanság, lustaság, stb... miatt, mind ezt szajkózza.

Egyébként meg viccesek vagytok az EU-hozsannázással. Egyik pillanatban a "demokrácia egyetlen védelmezője", a másik pillanatban meg szerintetetk szarik több százezer ember békésen kinyilvánított vélemyényére.

scania007 2012.01.22. 15:33:13

@hoseman: Tegnap nem ezt láttam.De elfogadom e te véleményed is biztos vannak akik csalódtak.

bruhahahahihihi 2012.01.22. 15:35:00

Leöljük öket hamarosan..lesz itt forradalom..Lehet harcolni Viktor:)) heheh, de ebbe beledöglesz!!!!!!

tölgyes 2012.01.22. 15:36:54

@lyesmith: Ebben az értelemben a gazda kezébe harapó kutyát nem szoktuk használni. Azt is megmondom miért. A veszett kutya beteg. A gazdája kezébe harapó kutya pedig hálátlan. Ezek a szólások követni szokták a nyelv belső logikáját és az egyszerű ember erkölcsi normáit.

hoseman 2012.01.22. 15:36:57

@scania007: ne haragudj ,de ez tipikus....volt mondjuk több százezer ember vs 50 000 az "operabáli" megmozduláson... Ti úgy gondoljátok hogy most akkor az 50 000 elégedetlen ember véleménye felül van írva,le van nullázva... azért ez gusztustalan...mondhatnám gonosz.

hoseman 2012.01.22. 15:38:05

@scania007: ne haragudj ,de ez tipikus....volt mondjuk több százezer ember vs 50 000 az "operabáli" megmozduláson... Ti úgy gondoljátok hogy most akkor az 50 000 elégedetlen ember véleménye felül van írva,le van nullázva... azért ez gusztustalan...mondhatnám gonosz.

lyesmith 2012.01.22. 15:40:13

@-Astaroth-: Órákat lehetne arról beszélni hogy mennyire családellenes a mostani kormány. (Ami azt illeti az előző is az volt)
A gyerekvállalás elsősorban gazdasági kérdés.Ezt bizonyítja, hogy már akkor is nemzetgyilkos egykézésről írtak amikor a liberalizmust még hírből sem ismerték.

Martian (törölt) 2012.01.22. 15:40:41

@Hohó60: "demokrácia egyetlen védelmezője"

Ajjaj, már látom, ahogy a cirkálórakétákba programozzák Felcsút koordinátáit... az utóbbi évtizedekben a "demokrácia védelmezése" erősen összekapcsolódott a légicsapásokkal.

lyesmith 2012.01.22. 15:42:31

@Hohó60: @-Astaroth-: A homoszexualitás genetika kérdése. Ami azt illeti minden emlősfajnál hasonló arányban jelenik meg mint az emberek között. Tiltása felesleges. Támogatni meg senki nem támogatja.

sárkányfő 2012.01.22. 15:42:59

@-Astaroth-:
Mivel az első kérdésemre nem válaszoltál, akkor ezek szerint nem tudsz te sem széles e világon egy olyan embert sem magán a kormányon kívül, amelyik szerint nem bukott még meg a magyar gazdpol.

Ami az árfolymot illeti, tán mégsem a hitelminősítők kúrták el a magyar gazdaságpolitikát, nem ők kúrták szét a jogbiztonságot a magántulajdon felülíró magyar törvényekkel, me a többivel, nem a hitelminősítők csináltak kamu költségvetést, és nem ők mondanak hajmeresztő, további piaci bizalmat rongáló mondatokat (gyorsnaszád, fordítókorong, vagy épp Lázártól a finoman belegetett újabb bank-szivatás), nem ők háborúznak a nyugat és bankok ellen, és nem ők csodálkoznak ezek után ha befagy a hitelezés, és a többi. Szóval a fentieket nem kéne a hitelminősítők nyakába varrni, mert hogy a kormány csinálta, ahogy ennek a kormányzati gazdaságpolitikának a bukását már szinte az összes jobbos közgazdász is kimondta.
nem a hitelminősítők miatt érte el már a 12 hónapos DKJ is a 10%-ot, ami konkrétan horror.

ideje lenne felébredni: bő másfél éve a Fidesz kormányxoz, ráadásul 2/3-dal. tudom ez a kognitív disszonanciának ellentmond...

Hohó60 2012.01.22. 15:45:35

@-Astaroth-: ne bántsd Simort, mert még ráfázunk!
Ha nem tudnád, a SIMOR egy angol betűszó, jelentése: "a Jegybank Függetlenségének Egyedüli Záloga".

Azért jó lenne tudni, hogy 37 milliárd eurón ülve miért nem tett semmit a forint árfolyamának védelme érdekében. Mert hogy az utóbbi időben ugye, a devizatartalék mértéke EMELKEDETT 2 miliárd euróval. Tehát Simor nem interveniált a forint védelme érdekében akkor, amikor alkalmas időpontokban ezt könnyedén megtehette volna.
Sőt még csak szóban sem avatkozott be, esze ágában sem volt védeni a forintos a politikai támadások által is fűtött spekulációtól.
És itt nem azokban van a hiba, akik spekuláltak, hiszen valahol mindannyian ezt tesszük, csak vannak, akiknek ehhez kicsit több információjuk van.

tölgyes 2012.01.22. 15:46:13

@lyesmith: Ebben az értelemben nem szoktuk használni. Azt is megmondom miért.. A veszett kutya beteg. A gazdja kezébe harapó kutya pedig hálátlan, hűtlen. Ez utóbbi tehát az elkövető jellemére utal. Az egyszerű nép, még érzékeny volt és képes volt az ilyen különbségtételre.

Azt is mondjuk, hogy olyan mint a veszett kutya..Mindenbe, mindenkibe belemar. Itt a hivatkozott úr a két szólást összevonta.

Az ilyen összevonások egyik szép példáját néhány éve az egyik köz TV-ben láttam. A hölgy azt mondta: "Öntsünk végre tiszta vizet a nyílt kártyák közé.":) A tiszta vizet a pohárba önjük.. és nyílt kártyákkal játszunk..:)

scania007 2012.01.22. 15:46:27

@hoseman: nem igazán értem a válaszod én nem ezt írtam.Mi a gonosz mi a gusztustalan???Az,hogy a többség dönt!!Szerintem erről szól a demokrácia.Emlékeim szerint a szocik is valami hasonlóra hivatkoztak 2002 és 2010 között.Akkor ez rendben volt!!Látod ez a kettős mérce és ez a probléma!

sárkányfő 2012.01.22. 15:46:33

Sajnos egy fideszes sem válaszolt nekem :(
Még egyszer, utoljára, hátha valaki tud nekem választ adni...

Tehát: van-e csak EGY ÁRVA kicsit is ismert jobbos közgazdász (a kormány tagjain kívül), aki szerint nem bukott még meg az Orbán-kormány gazdaságpolitikája?

És a másik kérdés: van-e olyan fideszes, aki elhiszi, hogy mi nem is akarunk hitelt az IMF-től, hanem az akar nekünk adni pénzt?
És aki ezt elhiszi, az elhitte azt is, amikor az volt a fidesz üzenete, hogy soha-soha IMF?

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:47:54

@sárkányfő: pedig de, a hitelminősítők csinálták. Mexikó egyébként példának okán már pert is nyert ellenük, s majd szépen perkálhatnak.

A hitelminősítő jelenleg kamuszakma, vagyis inkább politikai, ugyanis önbeteljesítő erejűek a minősítéseik. Tehát amit mondanak, az lesz, hiába ordas nagy baromság.

Az meg külön pech, a konkrétan Magyarország elleni lépések egy olyan háború közepén játszódnak le, melyet az USA indított Európa és az euro ellen a dollár tartalékdeviza-pozícióinak megtartása érdekében. Ezért is próbálják tönkretenni az európai gazdaságot, ugyanis itt vagy Európa nyer, vagy Amerika, a kettő együtt nem megy, valamelyik irgalmatlanul nagyot fog bukni...a kérdés már csak az, hogy ennek mik lesznek a következményei, a pénzügyi jellegű háború kiszélesedik-e vagy sem. Sajnos elég nagy a veszélye, hogy igen.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:51:08

@sárkányfő:

"
És a másik kérdés: van-e olyan fideszes, aki elhiszi, hogy mi nem is akarunk hitelt az IMF-től, hanem az akar nekünk adni pénzt?
És aki ezt elhiszi, az elhitte azt is, amikor az volt a fidesz üzenete, hogy soha-soha IMF? "

Megválaszoltam. Szerintem elég érthető módon. Nem hiszem, hogy ennyire értelmetlen lennél, így gondolom csak nem akarod megérteni. Viszont akkor én minek vitázok veled?

Nem, nem akarunk hitelt, és igen, az IMF akar adni.

sárkányfő 2012.01.22. 15:52:26

@-Astaroth-:
Szóval szerinted mindazt amit felsoroltam, azt nem a magyar kormány, hanem a hitelminősítők csinálták :DD

ezeket írtam:
"Ami az árfolymot illeti, tán mégsem a hitelminősítők kúrták el a magyar gazdaságpolitikát, nem ők kúrták szét a jogbiztonságot a magántulajdon felülíró magyar törvényekkel, me a többivel, nem a hitelminősítők csináltak kamu költségvetést, és nem ők mondanak hajmeresztő, további piaci bizalmat rongáló mondatokat (gyorsnaszád, fordítókorong, vagy épp Lázártól a finoman belegetett újabb bank-szivatás), nem ők háborúznak a nyugat és bankok ellen, és nem ők csodálkoznak ezek után ha befagy a hitelezés, és a többi. "

hát jól van köszönöm a beszélgetést, ezek szerint Matolcsy és Orbán vagy tán az egész kormány mind a hitelminősítők emberei...
atyaég, hogy csinálhatsz magadból ekkora hülyét? nincs az az elkúrás, nincs az a magyar törvény, az az elkúrt költségvetés, amit rá ne tudnál kenni amerikai cégekre? hát neked totál kimosták az agyad...

Hohó60 2012.01.22. 15:53:31

@lyesmith: nem világos, mire válaszoltál. Senki a világon nem tiltja Magyarországon a homoszexualitást. De olyan hangokat lehet hallani liberális oldalról, hogy törvényileg támogatni kellene. Mert az, hogy a természetes életközösségekkel azonos rangra akarják emeltetni, és hovatovább nem adnak kölcsönt ennek hiányában, az igenis egy negatív dolog erőszakos támogatását jelenti.

sárkányfő 2012.01.22. 15:53:51

@-Astaroth-:
"Nem, nem akarunk hitelt, és igen, az IMF akar adni."

Akkor mit keres Fellegi a körútján? :D Akkor minek a tárgyalások? :D vazze, ha nem akarunk hitelt, akkor mire az egész cirkusz, hagyjuk ott őket a fenébe...
:DD

torró 2012.01.22. 15:54:35

bruhahahahihihi !:bruhahahahihihi ,bruhahahahihihi bruhahahahihihi bruhahahahihihi ...........
Te hányra mész kezelésre?Hátha összefutunk, bruhahahahihihi ,bruhahahahihihi .....

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:55:18

@sárkányfő: az a baj, hogy téged túlzottan nem zavarnak a tények, hiába dörgölik az orrod alá. Így aztán sok értelme az érvelésnek sincsen. Tehát te mondasz valamit, én érthetően elmagyarázom, majd mintha mi sem történt volna ugyanazt szajkózod tovább :D Ez így eléggé egy értelmetlen ment.

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 15:55:37

@sárkányfő:

Félnek, hogy követnék őket hazáig a hitellel a kezükben. ;-)

Martian (törölt) 2012.01.22. 15:55:39

@lyesmith: "A homoszexualitás genetika kérdése."

A brit tudósok megaszondták... :)

Végülis kár ezen ítélkezni, hetero vonatkozásban is vannak különféle kilengések.

baloo112 2012.01.22. 15:56:11

@Hohó60: nem érdekel hogy elhiszed e vagy sem. amíg nem történt meg én sem hittem el. az is külön történet hogy 2 héttel kari előtt behívták hogy maradhat, majd kari és szilveszter között kirugták, és mondták hogy febr. végéig le kell számolnia. Jan első hetében minden évben Ő csinál egy nagy rendezvényt, na hagyták, hogy a belét kidolgozza, majd a rendezvény utolsó napján odaballagtak hozzá és mondták hogy bocsi jan 1-el már nem dolgozol itt. még 5 napig dolgoztatták úgy h már ki volt rúgva. És mindezt teljes nyílt politikai indokkal. A szakma senkit sem érdekel, csak a fideszdroidoknak állást pénzt stb. adni.
Ja és ami anyósomnak a 38 év tisztességes munka után végkielégítés járna, nyilván elviszi a 90%os adó.
Talál Ő munkát mert képzett, sokpapíros meg minden, és nem is a leépítéssel van bajom, hanem azzal hogy ezt hogyan milyen stílusban és miért csinálják.
Szerencsére én egy demokráciában élek, nem magyarországon. És nagyon haza sem fogok költözni ha Mo-n ez az agyi színvonal, ami a tüntetéses plakátokon volt, a kedvencem az OV megvédi a nyugdíjakat volt. Habár a melegeket kényszergyógykezeltetni kivánó tábla sem volt kutya, igazi szeretetteljes béketüntetés. Hehehe...

Lord of Earth 2012.01.22. 15:56:12

Ennyi hülye felvonulót..tudják-e egyáltalán, hogy mi mellett és mi ellen tüntettek?
Az a Magyarország pofázik, amely a legtöbb támogatást kapta és amelyikből a legtöbbet nyúltak le a politikai erők és a sleppjeik.

Én egy tolvaj hatalom mellett akkor se tüntetnék, ha nekem is csordogálna a lopott milliókból vagy euro-s milliárdokból..

Ez a sok hülye agymosott tüntető úgy tűnik a lopott pénzek nyertesei, hányok ezektől

sárkányfő 2012.01.22. 15:56:12

@Hohó60:
Hohó, neked mi közöd mások magánéletéhez? Mit akarsz beleszólni? Illetve nem is te vagy itt a fő kérdés, hanem az állam mit akar beleszólni? Köze?
és az nem támogatás hogy megadnak egy jogot, ami mindenki másnak jár, ez természetes, ez diszkrimináció, mivel egy csoportot megfosztanak a jogától.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 15:56:46

@sárkányfő: No még egyszer, nekifutásból:

"Kívánságod narancs, állok rendelkezésedre.

A helyzet a következő: mi elővigyázatossági hitelt szeretnénk, mely azzal jár, hogy nem veszünk fel konkrétan pénzt, csak elkülönítenek nekünk vész esetére, ha netán gebasz lenne. Például ha egyszerre sok ország nagyon sok államkötvényt akar eladni a piacon, aminek elég komoly esélye van a közeljövőben: olaszok, spanyolok, portugálok, írek, stb.

Az IMF viszont készenléti hitelt akar adni. Miért? Mert így egy részét kötelesek vagyunk lehívni, melyre fizethetjük a kamatot (míg az elővigyázatosságira minimális), valamint az elővigyázatosságival ellentétben a készenlétivel komoly beleszólást kaphatnak az ország gazdaságpolitikájába. Ugyanúgy mint pl görögöknél, ahol ezzel visszaélve privatizálták a kikötőket, szigeteket, vasutat, stb, vagy a románoknál, ahol agyonnyomják a lakosságot a bércsökkentésekkel, vagy íreknél, és sorolhatnám.

Remélem kielégítő volt a válaszom :) "

Martian (törölt) 2012.01.22. 16:00:09

@sárkányfő: "aki szerint nem bukott még meg az Orbán-kormány gazdaságpolitikája?"

Drábik szerint már azzal megbukott, hogy vissza akarják fizetni a hiteleket... :)

sárkányfő 2012.01.22. 16:01:06

@-Astaroth-:
Nézd, sajnálom de te totál abszurd dolgokat írsz. felsoroltam vagy tíz olyan kulcsfontosságú intézkedést, amelyek érdemi és nagy hatással voltak mind a magyar gazdaságra, mind a forintra, mind a kamatokra, a piaci bizalomra, mindenre. ezek az intézkedések (és más intézkedések hiánya) vitték el az országot a csőd széléig.
Ezeket kivétel nélkül mind a magyar kormány hozta meg.

Erre te most azzal jössz, hogy ezeket nem is a magyar kormány, hanem a hitelminősítők csinálták. Sajnálom, de ezek szerint megőrültél. Lázálmaiddal szemben Magyarországot nem egy hitelminősítő kormányozza, nem egy hitelminősítő veri át a szar törvényeket a fidesz-frakción, nem egy hitelminősítő adja gazdasági minisztert, és így tovább.

az, hogy a te fejeddel nem bírsz olyat elgondolni, hogy a Fidesz elkúrhatta, és ezért ilyen őrültségeket találsz ki, hogy egy hitelminősítő kormányozza az országot, ez a te elmebajod.

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:01:47

@-Astaroth-:

És erre merült fel az, hogy 'akkor hagyják ott őket'. Ilyen zseniális gazdasági szakemberekkel amúgy sem valószínű, hogy szükség lenne arra az elővigyázatossági hitelre.

(És mondjuk egyeztethetnél azokkal, akik szerint azért kell a hitel, mert a rohadtgyurcsányék által felvetteket el kell lassan kezdeni visszafizetni.)

sárkányfő 2012.01.22. 16:03:51

@-Astaroth-:
Oké, akkor pontosítom a kérdésem, hogy szűkítsem a félrebeszélés lehetőségét:

Akar-e Orbán készenléti hitelt felvenni az IMF-től? Erre már tudsz válaszolni?

Hohó60 2012.01.22. 16:04:12

@sárkányfő: ügyrendi javaslatom van kedves barátaim és internacionalisták!
Megyek nézni a kézilabda meccset.
Talán abban egyet tudunk érteni, hogy Hajrá Magyarok! (?)

baloo112 2012.01.22. 16:04:27

@Hohó60: egyébként nyilván volt egy jópár fizetett, meg megélhetési tüntető. Ami ijesztő, hogy szerintem egy csomóan el is hiszik hogy pl A kormánynak jó a gazdaságpolitikája, vagy hogy pl smittpál a becsület örzője, és hogy magyarország ellen összeesküdtek a ballibsi erők. És akik ilyen hívők azok sokkal ijesztőbbek mint a jólfizetett selmecigabikák.

baloo112 2012.01.22. 16:05:30

egyébként meg lépjen ki Mo nyugodtan az Euból.
kíváncsi lennék....
A szüleimet már így is lassan én tartom el....

sárkányfő 2012.01.22. 16:09:08

@milyen szép a Vértes, ó:
hihetetlen a srác, már ott tart, hogy egy hitelminősítő vezeti az országunkat és hozza a törvényeket, intézkedéseket, nem pedig a kormány... totális agymosás...

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:10:40

@sárkányfő: "felsoroltam vagy tíz olyan kulcsfontosságú intézkedést"

Hatot írtál, bár ebből intézkedésnek nevezni valamit is...no de nézzük

"Ami az árfolymot illeti, tán mégsem a hitelminősítők kúrták el a magyar gazdaságpolitikát"

A magyar gazdaságpolitika teljesen jó irányba indult, míg nem próbáltak keresztbe tenni neki a hitelminősítők. Azt tudod-e, hogy az államadósság nominálisan 10-12%-al csökkent 2010 óta? Nem forintba átszámolva, nominálisan.

"nem ők kúrták szét a jogbiztonságot a magántulajdon felülíró magyar törvényekkel"

sőt, ilyet nemhogy ők, de senki más sem csinált.

"me a többivel"

Bezony.

"nem a hitelminősítők csináltak kamu költségvetést"

Nem, azt az előző kormányok csináltak, azok alapján is vettek fel minket az EU-ba. Itt a számok most stimmelnek. Ez is marhára sokaknak fáj, hogy a 27 tagállamból a költségvetési hiány csak 7, azaz hét országban lesz 3%, vagy az alatti, többek között Magyarországé is.

"és nem ők mondanak hajmeresztő, további piaci bizalmat rongáló mondatokat (gyorsnaszád, fordítókorong, vagy épp Lázártól a finoman belegetett újabb bank-szivatás)"

Ahogy egy okos ember mondta, az tény hogy érdeket sértünk, de csak olyanokat, amiket kell is.

"nem ők háborúznak a nyugat és bankok ellen, és nem ők csodálkoznak ezek után ha befagy a hitelezés, és a többi."

Akkor mégiscsak azt próbálod itt sejtetni, hogy a "nyugat" és a "bankok" indított bosszúhadjáratot érdeksérelmek miatt, melyek megjegyzem teljesen indokoltak voltak?

"ezek az intézkedések (és más intézkedések hiánya) vitték el az országot a csőd széléig."

A csőd széléig a szoci kormányok vitték el. a 98-2002-es fidesz kormány törlesztette az előtte felvett szocihiteleket, 50%_os államadósságot adott át, a szocik megint felvitték 80 fölé. Most megint törleszteni akarják, s ez kurvára nem tetszik az uzsorásoknak (a hitelezőink), akik ugyanis nem abban érdekelte, hogy minél előbb visszafizessük, hanem hogy minél tovább és minél többet akasszanak le.

"Sajnálom, de ezek szerint megőrültél."

Kérlek ne vetítsd ki a problémáidat másokra.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:12:54

@sárkányfő: "Akar-e Orbán készenléti hitelt felvenni az IMF-től? Erre már tudsz válaszolni? "

Nem, nem akar. Elővigyázatossági hitelt akar. Te pedig azt állítottad, hogy hazugság azon állítása, miszerint ő nem akar pénzt felvenni, s az IMF akar adni. Az állítás nem hazug, sőt mi több igaz, ugyanis az elővigyázatossági hitel nem jár pénzfelvétellel, míg a készenléti igen, kötelező lehívással.

Zelchi 2012.01.22. 16:18:41

Hát persze hogy a Fidesz szervezte ezt is. Hát persze hogy ők szervezték a TV székház ostromát is. Ők mozgatták és mozgatják ha kell az álarcos csürhét is. A baj sokkal nagyobb itt annál, mint amennyire látszik. De ami a legszomorúbb: most ennyi ember mozdult meg a demokrácia megnyirbálása, az egekben járó benzin és euró árak, na meg Sith Pál és a többi szuperarc mellett. Mi egy ilyen nép vagyunk, s a nagy vezér jól ismer minket.. Azt hiszem, mi többiek, hamarosan költözhetünk..

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:19:12

@-Astaroth-:

A hitelkeret majdani hivatalos formájára vonatkozó kérdésre Fellegi Tamás így válaszolt: "A jelen pillanatban ott tartunk, hogy egy olyan készenléti hitelről fogunk tárgyalni minden valószínűség szerint, amelynek fontos eleme lesz a kondicionalitás és az ellenőrzés is. Ennek a konkrét formája és összege a tárgyalások függvénye lesz."

Sebaj. :)

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:20:34

@milyen szép a Vértes, ó: igen, és? Nem értelek. Arról fognak tárgyalni. De attól még nem azt kérték, akarják. Az IMF viszont csak arról hajlandó tárgyalni a fentebb leírt indokok miatt.

torró 2012.01.22. 16:23:39

Lord of Earth!:
Csak egy aprócska tévedésre szeretném a figyelmed felhívni. Az EU-a a Gyurcsány kormány vezette be az országot, így a nagyrésze EU-s támogatást, ők vették fel. Ez a kormány még nem igazán tudott támogatást osztani. Kérdez már utána miért adtak a szocik kutyakozmetikára és hasonló hülyeségekre milliókat. Akkor ki lopta el?

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:24:18

@-Astaroth-:

Akkor csak az nem tiszta, hogy 'akkor miért tárgyalnak bármiről'.

Mondjuk ez jó módszer, kérni kell készenlétit, az itthoni rajongótábornak meg azt köll mondani, hogy 'dehát mi nem ezt akartuk, ők tukmálták ránk, csak elfelejtettünk ellenkezni'. Elhisznek azok bármit.

hoseman 2012.01.22. 16:25:17

nna jólvan ősmagyarok! pattanjatok nyeregbe és irány visszhódítani az elcsatolt területeket. Félmunkát ne végezzetek

sárkányfő 2012.01.22. 16:26:14

@-Astaroth-:
"A magyar gazdaságpolitika teljesen jó irányba indult"

Érdemi magyar gazdaságpolitika nem is volt, fel se készültek, annyi volt, hogy "majd szólunk Barossonak hogy elengedjük a hiányt, sot jól van". csak nem jött be.
Érdemi refromterv a gazdaság bármelyik alrendszerének megreformálása: nem volt. És most sincs. Az egész gazdaságpolitika egy vicc, már rég megbukott, ahogy azt még a jobbos közgazdák is sorban ismerik be (bár nagy késéssel, az egy Mellár már vagy bő fél éve mondta ki először)

"Azt tudod-e, hogy az államadósság nominálisan 10-12%-al csökkent 2010 óta? Nem forintba átszámolva, nominálisan."
A magyar államdósságot nominálisan forintban számoljuk, mivel forint az ország pénzneme és ebben kell törlesztenünk, iletve erről kell átváltanunk. A magyar államadósság tehát nőtt, GDP-arányosan is, nominálisan is, és akkor még nem is számoltam bele az elrabolt 3 billió forintot, ami önmagában a GDP 11%-a, és már sehol sincs, pedig tartalék volt, de most nincs, tehát a nettó adósság ennyivel nőtt. Szép munka volt, időraányosan bőven bénább ez a kormány még a szociknál is.

""nem ők kúrták szét a jogbiztonságot a magántulajdon felülíró magyar törvényekkel"
sőt, ilyet nemhogy ők, de senki más sem csinált."
jogbizonságot szétkúró törvények közül a legdurvábbak:
- visszamenőleges hatályú törvények, köztük gazdaságiak is
- magántulajdont felülíró törvények, pl. a manyup-államosítás vagy éppen a végtörtszelés a bankoknak kötelező árfolyamon
- stb.

""nem a hitelminősítők csináltak kamu költségvetést"
Nem, azt az előző kormányok csináltak,"
Lázálmaiddal szemben 2010 nyara óta a fidesz kormányoz, és mind 2011-re mind 2012-re már ők csináltak költségvetést, mindekettő megbukott, a 11-es egy hónap után kellett korrigálni, a 12-es már érvénybe lépése előtt is, de a mosatni verzió is kamu.

""és nem ők mondanak hajmeresztő, további piaci bizalmat rongáló mondatokat (gyorsnaszád, fordítókorong, vagy épp Lázártól a finoman belegetett újabb bank-szivatás)"
Ahogy egy okos ember mondta, az tény hogy érdeket sértünk, de csak olyanokat, amiket kell is."
magyar érdeket sérteni = magyarellenes.

""nem ők háborúznak a nyugat és bankok ellen, és nem ők csodálkoznak ezek után ha befagy a hitelezés, és a többi."
Akkor mégiscsak azt próbálod itt sejtetni, hogy a "nyugat" és a "bankok" indított bosszúhadjáratot érdeksérelmek miatt, melyek megjegyzem teljesen indokoltak voltak?"
Egyrészt meg se próbáltad cáfolni, ami szép, másodszor viszont ki akarod forgatni ami csúnya, nem ezt írtam, a piaci szereplők érthetően bizalmatlanná válnak ha egy kormány idiótaságokat mond...

""ezek az intézkedések (és más intézkedések hiánya) vitték el az országot a csőd széléig."
A csőd széléig a szoci kormányok vitték el."
igen, 2008 végén amikor jött a világválság, akkor valóban a csőd szélre vitt minket a hazai elkúrás és a világválság együtt, mint ahogy most ugyanezt a produkciót sikerült a Fidesznek sokkal kisebb válság mellett tök egyedül összehozni. Ha 2008-ban a csőd szélén voltunk, akkor most pláne, mert még rosszabbak a sámok, de ezt tudja is mindeki, ezért is könyörög Orbán az IMF-nek a mentőhitelért.

Hihetetlen mennyi butaságot hordasz össze, de komolyan... ennyire kimosta az agyadat a Szíjjártós propaganda? intarvénásan nyomod magadba a Hír TV-t?

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:27:11

@milyen szép a Vértes, ó: kifejtem még konkrétabban, aztán én is nézem a kézilabdát.

Szóval, elővigyázatosságinál nem veszünk fel pénzt, s nagyon minimális díjat fizetünk érte. Mindemellett nem szól hatnak bele a gazdaságpolitikába. Mi ezt kértük. Ez egy védőháló, konkrét hitelkihelyezéssel nem jár, hiába az a neve.

Amit az IMF akar adni: készenléti hitel. Ennek minimum a felét megkötéskor le kell hívnunk, s fizethetjük rá majd a kamatokat. Nem opció, muszáj lehívni. Ezen felül beleszólhatnak a gazdaságpolitikába. Kivezethetik a bank és multiadókat, csökkenthetik a minimál- és átlagbért, valamint a kiadási oldalt is megnyírbálhatják, természetesen a bevételi növelése mellett (adók).

No, hajrá magyarok!

sárkányfő 2012.01.22. 16:33:10

@-Astaroth-:
Elővigyázatossági hitelt nem kapunk, ez tény. Ez tehát felejtős.

Ha viszont akar készenlétit, akkor miért írod, hogy nem akar? Az is hitel, így hívják, kár félrebeszélni. Akar, ezért tárgyal, hagyd már a totál süket dumát. Ha nem akarna semmilyen hitelt, akkor NEM tárgyalna, fel bírod ezt fogni?

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:35:57

@-Astaroth-:

Ügyes, kár, hogy nem ez volt a kérdés, a különbség mindenki számára tiszta.

A kérdés egyrészt az volt, hogy 'ha nem akarnak olyan hitelt adni, amilyet akartak, amire igazából ugye nem is lenne szükség, hiszen dübörög a puma, csak csúnya, gonosz hitelt, amire pláne nincs szükség', akkor miről tárgyalnak még?

Másrészt meg az, hogy tényleg van, aki elhiszi ezt a 'mi elővigyázatosságit akartunk, de azt mondták [a tudjukkik], hogy nekünk olyat nem, csak készenlétit, oszt ideadták erővel'-t? Ez utóbbi költői kérdés.

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:38:41

@sárkányfő:

Tudhatnád, ha átversz valakit és az nem ad többet kölcsön, akkor bosszúhadjáratot folytat. Fideszmagyar.

sárkányfő 2012.01.22. 16:40:35

@milyen szép a Vértes, ó:
sőt, ha idióta gazdpol. miatt a piaci szereplők kevésbé veszik a magyar államkötvényt, mert féltik a pénzük, akkor az "világösszeesküvés" :)

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:41:08

@sárkányfő:

"Az egész gazdaságpolitika egy vicc"

Szerinted. Szerintem meg nem.

"A magyar államdósságot nominálisan forintban számoljuk, mivel forint az ország pénzneme és ebben kell törlesztenünk"

Tevédés, a devizakamatokat devizában kell fizetnünk, valamint az árfolyam is fog még visszamenni, már lecsengett a mesterséges gyengítés.

"elrabolt 3 billió forintot"

Nem volt semmi elrabolt 3 billó. Egyrészt 2700 milliárd, másrészt azt az államtól rabolták el a szocik (a nyugdíjrendszer befizetési oldalából), nem pedig fordítva, harmadrészt, ebből 500 milliárdot fordítottak hiteltörlesztésre, 2200 milliárd ott pihen az MNB-ben devizatartalékként (ennyivel nőtt is ugyebár).

"- visszamenőleges hatályú törvények, köztük gazdaságiak is"

Tudom, trendi szajkózni, de egy sem volt. Egy lett volna, a végtörlesztésekre, de az elkaszálta az alkotmánybíróság. Más nem volt.

"- magántulajdont felülíró törvények, pl. a manyup-államosítás vagy éppen a végtörtszelés a bankoknak kötelező árfolyamon"

Fentebb leírtam a manyupokat, a bankok meg önkényesen módosítottak mindig törlesztőrészleteket, ha gyengült a forint emelték, ha erősödött, nem csökkentették. Örüljenek, hogy ennyivel megúszták.

"Lázálmaiddal szemben 2010 nyara óta a fidesz kormányoz, és mind 2011-re mind 2012-re már ők csináltak költségvetést, mindekettő megbukott, a 11-es egy hónap után kellett korrigálni, a 12-es már érvénybe lépése előtt is, de a mosatni verzió is kamu"

Attól függetlenül mindegyik jó volt, még ha menet közben módosítani is kellett, mint minden kormánynál, minden országban, ugyanis nem jósok készítik.

"magyar érdeket sérteni = magyarellenes."

Csakhogy nem magyar érdeket, hanem nemzetközi érdekeket sértetek a magyar védelmek érdekében. Értelemszerűen ez nem tetszett a nemzetközi érdekeknek.

"bizalmatlanná válnak ha egy kormány idiótaságokat mond... "

van bizalmatlanság és támadás között egy lényeges különbség. A piac nem hülye, olyan nincs, hogy bizonytalan, az csak népbutítás. A piac nagyon is jól tudja mit csinál, még akkor is, ha hülyeséget.

"a Fidesznek sokkal kisebb válság mellett tök egyedül összehozni. Ha 2008-ban a csőd szélén voltunk, akkor most pláne, mert még rosszabbak a sámok,"

41 milliárdot vettek fel hitelben egészen pontosan előző ciklusban. Mindezt tették úgy, hogy szerződésben rögzítették, hogy a törlesztés majd 2011-ben kezdődik majd meg, vagyis a következő kormány idején, így átrakták az egész szart a következőre. Hol látod te ebben a kisebbet?

"Hihetetlen mennyi butaságot hordasz össze, de komolyan... ennyire kimosta az agyadat a Szíjjártós propaganda? intarvénásan nyomod magadba a Hír TV-t? "

Hihetetlen mennyire értetlen vagy, s mennyire fingod sincs a téged körülvevő világról, amely nem csak az atv-ből áll, hogy ekvivalens választ adjak neked.

8-10. Mentem.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:44:16

Edit néni mondja:

"Tudom, trendi szajkózni, de egy sem volt. Egy lett volna, a végtörlesztésekre"

"Tudom, trendi szajkózni, de egy sem volt. Egy lett volna, a végkielégítésekre"

Természetesen ez akart lenni

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:47:29

@-Astaroth-:

"Nem volt semmi elrabolt 3 billó. Egyrészt 2700 milliárd, másrészt azt az államtól rabolták el a szocik (a nyugdíjrendszer befizetési oldalából), nem pedig fordítva, harmadrészt, ebből 500 milliárdot fordítottak hiteltörlesztésre, 2200 milliárd ott pihen az MNB-ben devizatartalékként (ennyivel nőtt is ugyebár)."

A magánnyugdíjpénzt a szocik rabolták el az államtól. Húbazmeg.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 16:53:18

@milyen szép a Vértes, ó: Miért, te hogy neveznéd azt, hogy ha mondjuk most a Fidesz csinálna egy magánadópénztárat csupa fideszes érdekeltségű tulajdonossal, majd kötelezővé tennék, hogy az adód mondjuk felét oda fizesd be, ne pedig az államhoz. Az állam pedig oldja meg annyiból, ami marad, a magánadópénztárak meg majd 40 év múlva csinálnak belőle valamit, feltéve ha épp nem "rosszul fektetnek be", vagy nem "csődölnek be, pont mielőtt kifizetni" kéne. Szóval te ezt minek neveznéd? Mert a szocik ezt tették a manyuppal.

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 16:54:10

@FILTOL:

Nem hiszem, hogy számított volna érdemi válaszra. ;-)

Hohó60 2012.01.22. 16:57:29

@milyen szép a Vértes, ó: igen a SZADESZMP vette ki az állami bevételek közül, így talán megérted, amit nem akarsz.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.22. 16:58:32

Akik alkotmány ünnepségre, stadionokra és saját egyetemre ennyit elvernek, ezt zsebből kipengetik. A mi zsebünkből.

sárkányfő 2012.01.22. 17:01:43

@-Astaroth-:

""A magyar államdósságot nominálisan forintban számoljuk, mivel forint az ország pénzneme és ebben kell törlesztenünk"
Tevédés, a devizakamatokat devizában kell fizetnünk,"
Észlény, és te euróban adózól vagy dollárban? Tök mindegy hogy a devizát devizában kell törlesztenünk, ez evidens, de a devizáét meg kell vennünk forintért. ha tehát gynegül a forint, nő az adósságunk, ahogy ez történt is. Persze ezt te is tudod, de teszed a tök idiótát.

"Nem volt semmi elrabolt 3 billó."
nem volt egy lófaszt. a törvény kiomndta, hogy az a pénz a tagok _magántulajdona_. ezt zsarolták ki tőlük állami erőszakkal. ez bizony zsarolásaos rablás az Orbán-kormány örök szégyenére. Ez bolsi-tempó, ez államosítás.
és a felét benyomták adósság-tölesztésre, totál nem vagy képben, a maradékból pedig kijavítják a tavyali 6,9%-os strukturális hiányt, hogy nominálisan 3% alá csússzon, és ami még maardt azt már rég lesoztották maguknak meg Simicsknak...

""- visszamenőleges hatályú törvények, köztük gazdaságiak is"
Tudom, trendi szajkózni, de egy sem volt."
Már hogyne lett volna, te tök hülye vagy. lehauzdod a napot is az égről, ha a drága munkaadó gazdád érdeke úgy kívánja. nem szégyelled magad ekkorát hazudni? már 2010-ben bevezették a különadókat, amik év elejátől lettek visszafelé érvényesek. visszafel vetették ki a végkielégítések megadóztatását is.

"Örüljenek, hogy ennyivel megúszták."
Te nagyon hülye, a bankokat is védik a törvények az egészet vissza kell majd fizetnünk, továbbá mivela bankok követelése a bankok magántulajdona, ezért a követelések felülírása a magántulajdon sérelme, tehát TÉNY, hogy ezzel (is) sérült a jogbiztonság, amit azonnal be is árazott a piac, tehát az egész akcióból a magyar érdek jött ki a legrosszabbul.

"Attól függetlenül mindegyik jó volt,"
egy francokat volt jó, ha egy hónap alatt megbukik egy költségvetés akkor az egy szarul összrakott költésgvetés, a mostani pedig álmaiban gazdasági növekesséel számol noha már régóta mindeki tudja-mondja hogy recesszió lesz, tehát anovekedésre alapozott minden szám is hamis a költségvetésben, több száz milliárdos hiány lesz csak emaitt, nevetséges és szánalmas költségvetés, nem csoda hogy ezt is negítvan árazta be a piac, Matolcsyn meg már mindeki röhög, és volt cimborái is nyíltan hangoztatják a személycsere szükségességét.

"van bizalmatlanság és támadás között egy lényeges különbség. A piac nem hülye, olyan nincs, hogy bizonytalan, az csak népbutítás. "
nem te butítod itt magadat, ennyi van, minden emer a vilon olyan, hogy ha lát egy béna, kapkodó, szar kormányt, bizonytalan jogi környezetet, akkor oda em szívesen fektet be, vagy csak beárazott kamatokkal, szóval a süket paraoiád szánalmas.

A gazdaság mai számai sokkal rosazbbak (CDS, ft, strukturális hiány, államdósság, stb) mint 2008 végén, ez tény. A lehjáró adósságok kamu dumája is szánalmas, vagy 50 éve minden kormány hagy az utódjára lejáró adósságot, a fidesz is ezt csinálta, ez normális, és eddig minden kormány szépen vett fel újakat a lejárók törlesztésére, azaz refinanszírozott. ha normális kormány lenne, ép eszű emberekkel és koncepciókkal, sokkal olcsóbban lehetne refinanszírozni az adósságot, és akkor csökkenene a kamatteher, nem pedig nőne.

Annyi fideszes marhaságot hordazs össze, hogy az szánalmas, lehet visszavágni, akkor is nevetséges hogy egy már mindenki szerint megbukott, elkúrt, totál béna gazdaságpolitikát védesz, amelyik már életbe lépése előtt kénytelen megbuktatni saját költségvetését, de az új is meg fog bukni mert tele van kamu számokkal, hogy a többit ne is említsem újra, nem is szólva az eddig még nem említetteket... bő másfél éve vannak hatalmon már régen a nagy eredményeknek kéne jönni, meg a nagy növekedésnek, stb, de csak a kudarcok gyűlnek folyamatosan...

mondjuk én vagyok a bolond hogy leállok veled aki képes vagy elhazudni hogy momentán hitel-kérelmi tárgyalások zajlanak az IMf-fel....

Hohó60 2012.01.22. 17:03:42

Egyébként már a blog címe is hazugság, ne lepődjünk meg a többin.
Internacionalizmus ellenes tüntetés volt, nem EU-ellenes.
Azért kedves SZADESZMP-sek annyira ne bízzátok még el magatokat, hogy internacionalizmus=EU. Bár nagyon rossz úton jár az EU, de azért ez még nincs. Látható volt az EP ülésen is, hogy milyen sokan éreznek rajtunk kívül is őszinte hányingert a Cohn-Bendit, Verhofstadt, Göncz Kinga féle népség vergődése miatt.

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 17:03:43

@-Astaroth-:

Nem csupa maszopos érdekeltségű tulajdonos volt, nem az adó fele, megoldaniuk a szociknak kellett, tehát az ő kormányzásuk alatt növelte a hiányt a dolog (amiért sátánok ugye, de azért elvesszük, amit akkor félreraktak), az a közröhej, hogy debiztoselloptákvolnabecsszó, meg már tényleg alulmúl mindent, bár mint írtam, az átlagrajongó bármit elhisz. Az a furcsaság pedig, hogy maszopos időkben (és a kampányban) a Fidesz gondosan védte a magánnyugdíjt, meg se említtessék ugye -- amúgy is tudjuk, hogy ilyen 'megőrzöm neked, becsszó, majd 20 év múlva odaadom, becsszó' értelemben kellett érteni a dolgot.

És persze fideszmagyarban lehet 'rablás' is. :)

milyen szép a Vértes, ó 2012.01.22. 17:05:19

@Hohó60:

Bezony, elrabolták. Trükkösen, mert a tulajdonosok magántulajdona lett, de akkor is.

sárkányfő 2012.01.22. 17:07:19

@milyen szép a Vértes, ó:

már hogyne lettek volna maszoposok, a messze a legnagyobb manyup az OTP-é volt, hát mered-e tagadni, hogy Orbán régi cimborája szoci? :)

Morbo, a megsemmisító 2012.01.22. 17:07:39

@sárkányfő:
Komolyan nem érted? Megpróbálom lassan hátha felfogod a szemellenzőn át is.

Hogy ha a rendszer ellen tüntetsz és ott van a kretén mszp akkor az nem jelenti azt, hogy az mszp ért tüntetsz.

Eddig gondolom oké. Na most ezt lassan olvasd el:

Ha ez igaz rám és rád akkor épp úgy nincs jogod azt kifogásolni hogy valaki bayer mellet tüntet a rendszer ért.

Hihetetlen, hogy valaki ennyire ne vegye észre a saját képmutatását.

sárkányfő 2012.01.22. 17:14:34

@Morbo, a megsemmisító: te nem akarod az istennek se felfogni, hogy mi a különbség aközött, hogy hagyják egy demonstráción, hogy pártok is támogassanak, meg a között maga Bayer találja ki-szervezi-vezeti a menetet-közben interjúkat ad, és a végén még fel is szólal, azaz az ő neve és arca fémjelzi az egész rendezvényt. Ez bizony egy Bayer-menet volt, aki ott volt az Bayert követte mind, mind felvállalták, hogy bayer-menetben vesznek részt. ez van.

Te vagy álszent, hogy ezt a látványos különbséget nem vagy hajlandó felfogni/elismerni.

sárkányfő 2012.01.22. 17:15:55

Ma olvastam egy igen gonosz mondatot valahol:
"aki Bayerrel tüntet, az annyit is ér..."

wowerman 2012.01.22. 17:16:50

az EU lenne a legboldogabb ha kilépnénk.

farkas 2012.01.22. 17:18:27

@Tűzgolyó: Ez nagyon jó:) Ezek tényleg élvezik ott a pulpituson, szemmel láthatóan őszintén meg vannak győződve a tömeg őszinte rajongásáról. Ha mindkettő őszinteség igaz, akkor mindenki boldog:)

Más: ezt már eredetileg is színesben vették fel, vagy utólag színezték?

wotan 2012.01.22. 17:24:39

@sárkányfő: "Érdekes Bokros vagy épp Bajnai fél év alatt tudtak javítani a gazdaságot leíró kulcsszámokon, jó irányba tudták fordítani az országot".
Lásd még "devizahitel" cimszó alatt...

Morbo, a megsemmisító 2012.01.22. 17:25:02

@sárkányfő: mert a millás tüntetés szervezésében nem vettek részt szoci szimpatizánsok????
bár gondolom ezt is bemagyarázod magadnak valahogy. hihetetlen ez a kettős mérce. te is csak egy droid vagy csak nem fidesz felől hanem másik oldalról.

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 17:43:28

@milyen szép a Vértes, ó:

bocs, de ez túl sok baromság egyszerre.

"megoldaniuk a szociknak kellett, tehát az ő kormányzásuk alatt növelte a hiányt a dolog"

Ja, amire felvették a hitelt az _állam_-nak, úgy hogy azt majd a fidesz-kormánynak kelljen visszafizetni. Tényleg, igazad van...

"Az a furcsaság pedig, hogy maszopos időkben (és a kampányban) a Fidesz gondosan védte a magánnyugdíjt, meg se említtessék ugye"

Hát persze, ezt mikor álmodtad? A Zorbán megmondta jó előre, hogy első dolguk lesz visszacsinálni ezt a baromságot, még mielőtt megalakultak volna.

flippant 2012.01.22. 17:46:35

@Hohó60: Te mikor ébredsz már fel?

Nem tudod?

Fidesz = Mszp, egyik kutya, másik eb!

MGN 2012.01.22. 17:49:10

@sárkányfő:
""Nem volt semmi elrabolt 3 billó."
nem volt egy lófaszt. a törvény kiomndta, hogy az a pénz a tagok _magántulajdona_. ezt zsarolták ki tőlük állami erőszakkal."
Az, hogy a törvény mondta ki 1997-ben, az volt a rablás, te barom! Sosem volt igazi magántulajdon, csak átvágtak vele. Ellenben remekül finanszírozta őket a költségvetés---kényszerű állampapír kibocsátásával, mert hiányzott onnan az átirányított befizetés.
Igaza van astarothnak.

Mária 2012.01.22. 17:55:09

@poszt:

"Benne volt a pakliban, de mégis meglepő talán, hogy a tüntetés éle egyáltalán nem a belpolitikai ellenfelek ellen irányult,"

Miért irányult volna a "belpolitikai ellenfelek" ellen?

És mi lett volna az üzenete a külföld felé, ha felteszik a szokásos "elmúltnyócév" lemezt? Minden konkrétum nélkül?

Az üzenet persze elment a külföld felé, bár biztos vagyok benne, hogy összeségében nem annak az üzenetnek az elküldése volt a szándék, mint amit a látványból végül a külföld dekódolt magának :)

coni 2012.01.22. 18:07:22

@geolog: Ajánlom, hogy nézz utána, hogy Orbán mit tanult Oxfordban mielőtt szidod a liberálisokat..

Flúgatlan 2012.01.22. 18:12:00

Az üzenet valóban az EU-felé ment elsősorban: nem nagyjuk magunkat kívülről rángatni. Amikor beléptünk, nem erről volt szó. Egyet is értek ezzel az üzenettel. (Mindamellett Orbánék nem minden lépését támogatom, de még mindig perspektívkikusabb ez a vonal, mint a Gyurcsány-Bajnai féle "kiszolgáljuk a diktátumokat és így békén hagynak minket, de a hosszú távú érdekkel nem törődünk" stílus.)

A cikkíró gúnyosan említi, hogy Magyarország esetleges kilépése nyilván nem fogja megrettenteni az EU-t, ezért nem is fog Barosso ettől megrettenni. Azonban arról elfeledkezik a cikkíró, hogy Magyarország könnyen precedenst teremthet. Sokaknak nem tetszik az, amivé az EU kezd válni. Mo. vezetése felvállalta ezt nyiltan, de szerintem sokan várnak a fejleményekre, ami nehezen megjósolható.

Ha tovább keménykednek Magyarországgal, még nyilvánvalóbban politikai nyomásra használják fel a pénzügyi machinációkat, abba ugyan belebukhat a mostani kormány, de a most demonstrált támogatottság mellett ez csak akkor lehet, ha az EU igen messzire elmegy a megrendszabályozásban. Ez viszont igen veszélyes az EU-nak, mert mások is megijedhetnek: "Legközelebb én leszek, akire valamit rákényszerítenek?"

Szóval Magyarország kilépésétől önmagában nem rezel be az EU, de a jelenségtől, ami bizonyosan ott van sok más országban is már igen. Ezeket pedig egy elhibázott, túl kemény fellépés jócskán felszíthatja. Térdre kényszeríthetnek minket, csak lehet, hogy ez túl sokba kerül nekik politikai síkon.

Nem olyan egyszerű ez az ügy...

sárkányfő 2012.01.22. 18:22:23

@wotan: nem, lásd a "szakértelem" címszó alatt...

@Morbo, a megsemmisító: oké, értem, nem vagy képes megkülönböztetni egy arctalan-felszólalás nélküli támogatást egy olyan rendezvénytől, ahol a főszervező + meghirdető + kiáltványt-író + interjú adó + elől menetelő + a végén beszédet mondó adja a rendezvény arcát.
a kettő között a különbség látványos, de ha te nem látod, tán valami hályog van szemeden...

@MGN: színtiszta rablás volt, és színtiszta magántulajdon volt, ahogy azoknak akik nem engedtek a zsarolásnak, még ma is a saját tulajdonuk, és ahogy magántulajdon egy hosszú lejáratú kötvény is.
és végezetül ahogy a szlovák és lengyel manyup-tagoknak a mai napig magántulajdonuk a manyup-pénzük, csak mivel őket nem rabolták ki, ők nem fognak éhen halni 20 év múlva...

-Astaroth- · http://1500lm.blog.hu 2012.01.22. 18:45:00

@sárkányfő: hülyegyerek...nem tudok már rád mást írni...hülyegyerek

"szlovák és lengyel manyup-tagoknak a mai napig magántulajdonuk a manyup-pénzük"

Igen bazdmeg, mert ott a manyup úgy volt, hogy az állami járandóságok felett fizettek be, mint minden kultúrországban, s nem úgy, hogy az állami járandóságokból. Sehol még egy ilyen aberrált balfaszság nem volt a világon, mint itt.

Itt is miután befizetted az államnak, ami jár, bármennyit betehetsz, az a tiéd. De ennyi erővel inkább vegyél belőle hosszú lejáratú államkötvényt, te is jobban jársz, meg lesz végre valami hasznod is.

sárkányfő 2012.01.22. 19:36:34

@-Astaroth-: ugye azért válaszolsz másik kommentre, mert arra már amit neked írtam, nem tudsz, mert annyi baromságot hordtál össze, ugye? akkor most folynak hitel-kérelmi tárgyalások Mo. és az IMf között vagy nem? Mo. ebben részt akar venni vagy sem? Ja, tudom, ezt nem is mi akarjuk, hanem az IMF, mi tisztára nem akarjuk... fidióta...

amit írtál a szlovák és lengyel rendszerről, az sima hazugság, azok nem önkéntes nyugdíjpénztárak, bár hót mindegy hogy hogy került be a pénz, ha egyszer bent van (saját munka saját adójából...) akkor az magántulajdon ergó azt elvenni: RABLÁS.
Imádhatod napestig a drága Orbánodat, történelmi méretű rablást vitt végbe, a nagy ősök, pl. Rákosi elismerően csettintenek...

ritka egy barom fidióta vagy, mond még mindig azt hiszed hogy nálunk másfél éve egy hitelminősítő kormányoz ezért megy ilyen szarul?

apropó, hogy ki a hibás, belinkeljem neked Járai videóját a youtube-ról? szépen finoman mondja hogy se kiszámíthatóság se bizalom, és hogy ez ügyben tenni kéne valamit... mindezt másfél után magyarázza Orbánnak, úgy látszik ezekkel Orbán eddig nem volt tisztában, de szerintem nem is fogja sose megérteni... istenem hogy védhetsz egy gazdasági analfabétát akinek az összehozott csődjétől egyedül az IMF fog minket megmenteni?
ja, persze gondolom Járai is a hitelminősítők embere :D

sárkányfő 2012.01.22. 19:43:16

nesztek:

hvg.hu/itthon/20120122_mellar_tamas_matolcsy_elhasznalodott

"Mellár Tamás szerint Matolcsy elhasználódott"

"Szerinte még most sem lenne késő a kármentés. Ezt azzal tudná elképzelni, ha a kormány egy olyan új embert ültetne a gazdasági miniszteri székbe, aki nem használódott el a szabadságharcban és szakmailag is hiteles."

"Egyértelműen megállapítható, hogy valódi gazdaságpolitikai fordulatra van szükség, radikális szakításra a nem ortodox intézkedésekkel és a szabadságharccal."

„Ha a kormány egy olyan új embert ültetne a gazdasági miniszteri székbe, aki nem használódott el a szabadságharcban és szakmailag hiteles, továbbá ha helyreállítaná a monetáris tanács, a Költségvetési Tanács, az Alkotmánybíróság szakmai hitelét és függetlenségét, valamint radikálisan szakítana a korábbi gazdaságpolitikával, s helyette egy szakmailag megalapozott, jól követhető hároméves programot fogadna el, akkor még mindig viszonylag jól ki tudna jönni a zsákutcából. A gyors váltás igen fontos lenne, mert minél tovább tart a gazdasági szabadságharc, annál több erőforrásunk pusztul el értelmetlenül” – közölte Mellár Tamás.

Ezek vannak. Nem én mondom, hanem Mellár (meg a többi is más cikkekben). De ti, kilúgozott agyú fidióták a csőd szélén még egy kicsi hibát sem vagytok képesek felfogni/beismerni, szarakodtok mindenen miközben ég a ház és már senki nem hiszi el hogy Orbán és kormány a képes lenne kormányozni... és ez az ami miatt szánalmasak vagytok egytől egyig... de van jó hírem is, fideszes szóvivőként még sokra vihetitek... csak hazudni kell, folyamatosan, itt pár embernek ez jól megy...

[megmondoember] 2012.01.22. 19:47:39

Na, a jelek szerint csak a Klubrádió bezárása ellen közel annyian tüntettek, mint amennyien ezen a felvonuláson vonultak. Mi lesz itt ha valami általánosabb tüntetést hirdetnek meg? Kétmillió tüntető Budapesten?

Hohó60 2012.01.22. 20:13:42

@sárkányfő: a pénztárak egy Vörössegély jellegű kifizetőhelyet jelentettek a bukott SZADESZMP-káderek számára, akiket oda nyomtak be klf pozíciókba.

Ezt a magánvagyonról szóló bugyutaságotokat meg már tényleg jó lenne abbahagyni, mert nevetséges, ha a kutya megenné, megveszne tőle. Kötelezően levont magánvagyon, mi?

sárkányfő 2012.01.22. 21:19:36

@Hohó60:
mond ki bátran: Mellár egy ballib IMF-bérenc hazaáruló! :D

A káderezésed édes ki kurucinfós paranoia, a legnagyobb manyup a Csányi vezette OTP-é volt, ja, tipikus szoci :D

és a manyup kapcsán meg fogd már fel, hogy a manyup nem "levonás" volt az államtól, mivel a nyugdíjba vonulás után az állam már nem fizetett volna teljes nyugdíjat, az után a pénz után, amit átutaltak a manyupba, az után manyup fizetett volna... éééérted már Emese? Biztos? Áh, de hogy érted....

na nem mintha mindez számítana abból a szempontból, hogy ha magántulajdont zsarolás útján elvesznek az gátlástalan állami rablás, amiért, ha lenne igazság, Orbán már rég egy börtön mélyén csücsülne...
süti beállítások módosítása