HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Kubatov adta a tippet Matolcsynak

2013.04.05. 02:06 Poldi bá

Úgy látom, jó nagy zavarban van az ország. Nem nagyon érti senki, mi történt a nemzeti banki sajtótájékoztatón csütörtökön. Két célközeg, Három pillér, nulla, zéró, nulla, két százalék kamat.

Összezavart identitás: mi az hogy a Simor András-jobbkéz Simon András vezeti a sajtótájékoztatót, ő közli, hogy még három percig embargós az éppen kiosztott anyag (utána robban) és nehogy már kérdésekkel rohanják meg elnök urat mindjárt, kifelé menet, sok az interjúkérés, majd jelentkezünk, várjanak a kollégák türelemmel.

Az élő után (amit egyébként érdekes módon az ATV adott, a nagy Hírtelevízió nem tartotta fontosnak, pedig éppen hírperiódusa volt!) megnéztem Matolcsyt több híradóban is. És felfigyeltem valamire. Beszédének legeslegunalmasabb részén, amikor - tényleg - élő ember már nem tudta nyitva tartani a szemét, pedig eredetileg mindenki szenzációs bejelentésre készült, Matolcsy ezt találta mondani:

"Ennek révén, ha 250 milliárd forint új hitel bemegy a mikro- kis- és középvállalati szektorba, az 100 milliárd forinttal növeli a költségvetés bevételét, 39 százalékos adócentralizáció esetén."

Hoppá. De hiszen azt a szöveget én a napokban már hallottam, félfüllel. Kis utánjárás és meg is van. A Hírtévé Stopper című műsorában adtak le egy félórás édes-bús riportfilmet arról, hogy bontják az Üllői úti Fradi-stadiont, de sebaj, már 2014 második felére elkészül az új. A 13 milliárdos beruházás kapcsán mondta Kubatov Gábor Fradi-elnök:

"Lejön egy csomó költség. Tehát..., a költségeknek a 38 százaléka visszakerül az állam zsebébe, mert adó és járulékok formájában befizetik az építtető cégek."(...) "A végén az fog kiderülni, hogy csak néhány milliárdba lesz a stadionunk, ilyen 3-4 milliárdba, az én számításom szerint."

Szóval ez így azért már egy komplett stratégia.

Vegyük végig.

Ott ülünk a nemzet aranyán. Bármikor hozzányúlhatunk a devizatartalékhoz, csak arra kell vigyázni, hogy ne vigyük túlzásba, a "kockázati határon" belül maradjunk. A forintra váltott deviza majdnem 40 százaléka visszajön, tehát a nyomdagépek használata nélkül még forintot is termelünk, megmentjük a magángazdaságot, visszacsöpögtetünk kicsit a sértett bankoknak és hatalmas PR-győzelmet aratunk. Ha valami közbeszólna, még mindig jöhet a valódi bankóprés.

Egyet nem értek. Miért állunk meg félúton?

Miért számolunk csak 39 százalékos "adócentralizációval"? A nagyobb mértékű központosítás, a források "hatékony" egy kézben összpontosítása amúgy sem idegen országunk első számú irányítójától, felelős vezetőjétől. És vajon mi, vagy ki akadályozza meg, hogy ennek a centralizációnak a mértéke 60, 70 vagy akár 90 százalék legyen? Hiszen akár ennyi is visszatérhetne az államkasszába a beruházás (hitelezés, fizetésátutalás, nyugdíjfolyósítás stb, stb) után.

Hogy úgy egyébként éhen döglik mindenki, az amúgy sem érdekelte eddig sem a Szeretett Vezetőt...

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

54 komment

Címkék: devizatartalék matolcsy györgy kubatov gábor MNB

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.g.l. 2013.04.05. 04:37:35

a 30%-os korrupciós pénz azé levonandó, mert azon nincs közteher, az szublimál a csókosok zsebébe!
a38%-os rész is csak akkor menne vissza ha mnden fehér, de tudjuk alapból narancs induláskor és a vége fekte.

toportyánzsóti 2013.04.05. 08:53:19

Nem volt még olyan vezetése Magyarországnak akik ennyire hülyék lennének a számtanhoz mint a narancsmaffia.

Makkasz 2013.04.05. 16:04:09

A 39% az afat es ceges adokat tartalmazza.
Munka utani jovedelembol ma is 80% az elvonas, igaz ezert kapsz eu ellatast es nugudijat is, bar mindketto szanalmas.

Megfigyelo 2013.04.05. 16:18:40

Megjegyzem, nem ezt hívják úgy, hogy a költségvetés tiltott nemzeti banki finanszírozása? Vagy közvetve már szabad? Úgy, hogy megnyomjuk a bankóprést, és a költségvetésnek is csurran-cseppen belőle?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.04.05. 16:21:25

Bírom mikor az MSZP csicskák felhördülnek, egy olyan intézkedés kapcsán, mely segedelmével a hazai vállalkozások lélegzethez jutnak, és nem utolsó sorban a pénzvilág is pozitívan fogadja a bejelentést (azaz gazdasági fejlődést várnak az intézkedés nyomán).

magyar ember teli szájjal 2013.04.05. 16:50:27

Na nem mintha bármelyik eddigi kormányt érdekelte volna, hogy halálra adóztatják-e az embereket. Csak a szocik azt mantrázták hogy "tehetősek", az szdsz meg hogy "társadalmi igazságosság".

regress 2013.04.05. 17:28:54

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: mit égeted itt magad baromarcú?te akkor jutsz lélegzethez mikor viktorod fingik.itt akkor lesz fejődés,ha a matolcsi félék lógni fognak,a fajtáddal együtt

bobijub 2013.04.05. 17:33:33

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Zemberek! további tíz százalékkal csökkentjük a rezsit! a gáz ezentúl százforint helyett száztizennyolc, a villany száz helyett százhuszonöt. a reszitek tehát további tíz százalékkal csökken.

és ha neked holnap ezeket fogja mondani a tájékozódás és gondolkodás nélkül szeretett nagyvezíred, akkor te ezeket is el fogod hinni, mint ahogy azt is benyeled, hogy az eu támogatás a nagyplakátok szerint fejenként 51.000,-rel nőtt. azt már nem teszik oda kis kisbetűvel sem, hogy f
Forintban számolva, a forint leértékelődése miatt. Euróban számolva persze csökkent, pedig euróban kapjuk, és hogy az euróban mért csökkenés hány forintnak felel meg, na az már senkit sem érdekel. éljen a nagyvezír.

nem várt fordulat 2013.04.05. 17:36:10

hát ez zseniális. no meg aztán az is megérne egy misét, hogy mely vállalkozások fogják kapni azokat a pénzeket.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.04.05. 17:45:52

Ugyanaz a Fürjes Balázs elvtárs ügyködik a Fradi stadionon,
aki az első Orbán-kormány alatt , még kiskorában, a Budapest Sportcsarnok körül is ügyködött.

Az a beruházás 21 milliárddal indult és végül több, mint 40 milliárdba került.

Egy nagy svihákság volt az elejétől a végéig.

sportgeza.hu/sport/retrosport/2009/06/09/colosseumma_valtozott_a_bs/

fidzsi 2013.04.05. 18:35:07

@Makkasz: Ez a 80% hogyan jön ki? Kis üzletecskénk van, a nejem nettója pár ezerrel kevesebb mint az elvonás. Ez utóbbiban a munkaerőpiaci alap és a szakképzési hj. is benne van. Kiváncsi vagyok a te számsorodra. Hátha téved a könyvelőnk. Induljunk ki, mondjuk 400e bérköltségből. Hogyan lesz ebből 80e nettó?
Üdv. fidzsi, droid de mMgóg.

Megfigyelo 2013.04.05. 18:41:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Nem lesz itt gazdasági fejlődés, és ezt épp a matolcsyzmus fogja megakadályozni. A szlovákok már elhúztak mellettünk, most a románokon a sor, s a gyerekeink majd állhatnak sorba élelemért a Blahánál...

fidzsi 2013.04.05. 18:42:11

@Megfigyelo: Ez miért költségvetési ügy? Az ánglius nemzeti bank csinálta eztetet. Arról nem is beszélve, hogy a FED rendszeresen öntözi pénzzel a gazdaságot. Persze nekik könnyebb, mert a dezső világpénz. Az más tészta, hogy miként fog elsülni a dolog. Bár jól esne, talán nem csak nekem, ha valami kezdene beindulni, de erre a fogadásra nem tennék zaftos összeget.Üdv, fidzsi, droid de Magóg.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.04.05. 18:45:22

fidesz-trollok figyelmébe:

www.youtube.com/watch?v=bbb6AFsyr2Q

20:20-nál kezdődik

téma az egykulcsos adó

kicsit off, de ezt most minden, gazdasággal, pénzügyekkel, orbángyurcsánnyal akár csak érintőlegesen is foglalkozó blogra beírom egy darabig. hátha meglátjátok, mekkora segget csináltok a szátokból, valahányszor ROHANTOK remegő szájszéllel, hogy megvédjétek ezt a balfaszt

kellemes nézelődést

Makkasz 2013.04.05. 19:11:52

@fidzsi: Kiszámoló blog szerint (pontosan levezetve), 70% az adóék. Részleteket olvasd ott. kiszamolo.blog.hu/2013/02/18/ennyi_adot_fizetsz

Alapvetés, valakit csak akkor foglalkoztatnak ha több jövedelmet termel, mint amibe kerül, sőt még profitot is hoz tevékenysége.

Így jön ki, hogy 100 megtermelt egységből neked 30 marad. Béred utáni adó, járulék, iparűzési adó, minden amit a cég fizet, és most a nyereségadóját hagyjuk. Utána szja, járulék amit te fizetsz. Végül a nettódat 27%-os áfa mellett költöd el, de veszel jövedéki adós terméket (pl benzin literje több mint 200 Ft-ot tartalmaz), veszel illetékköteles dolgot (ingatlan), vagy regadósat. Amit nem említ, lehúznak másképp is, pl. MVM-en, autópályadíjakon keresztül.

Szóval szerintük 70%.

Én az átlagosnál többet autózom, havi 6000 km-t, ezért nagyobb az adóterhem is. Ott a második adósáv is, mert bizony ma is progresszív az adó.

Nem beszéltünk még az átmeneti adók áthárításáról, dráguló telefon, utalási díjak.

Szóval az én esetemben az adóék 80% fölötti, persze volt ez rosszabb is Gyurcsány idején, 85%.

Innét veszem a 80%-ot.

Arról nem is érdemes beszélni, hogy közben élenyulták a nyugdíjmegtakarítást (nyugodtan ráoszthatom a négyéves jövedelemre), nincs normális eü ellátás, sőt azt részben a megmaradt 20% nettódból fizeted (díjak és paraszolvencia), ill. hogy a korfából világosan látszik, a befizetett nyugdíjjárulékból sem lesz állami nyugdíj.

Szóval a 80% mellett is még bűzlik az egész rendszer, nagyon. Ez rabszolgatartás, szöknést is akadályozni akarják, együgyűségben tartással, kiszolgáltatott helyzetben, függésben tartással.

Makkasz 2013.04.05. 19:16:35

@fidzsi: ideteszem, ne kelljen klikkelgetned, 179.000 Ft nettó a példa:
"A példánkban szereplő személy a budapesti nettó átlagkeresetet, 179 ezer forintot keres, ennek kifizetése a munkaadónak 348 ezer forintjába kerül. Vagyis ennyit kapna, ha nem kellene adót és járulékokat fizetni.

Az így kapott munkabért a bankból 70%-ban felveszi készpénzben (0,3% tranzakciós illeték), a maradékot elutalja a rezsire (0,2% tranzakciós illeték). Telefonálásra kifizeti a 700 forintos különadót.

Az autóját évente 18.000 km (9 liter/100 km) erejéig használja és négyévente lecseréli. A benzin vételárának 54%-a ÁFA és jövedéki adó, az éves gépjármű adó egy 7 éves, 90 lóerős autóra évi 19.800 Ft, a négyévenkénti átírás költsége 48 ezer forint, az éves biztosítás után fizetendő baleseti adó 18 ezer forint.

Ha ingatlant akar venni, 4% illetéket fizet, ha van már neki, akkor egyre több önkormányzatnál adót fizet az ingatlan után évente. De most ettől tekintsünk el, nincs lakása az átlagpolgárunknak.

Rengeteg egyéb nehezen számolható, de összességében számottevő kis tételtől, mint chipsadó, környezetvédelmi adók és hasonlóak most eltekintünk.

A maradék pénzét elkölti minden hónapban, a termékek zöme 27% ÁFÁ-t tartalmaz, de kerekítsük le 25%-ra a kevés számú kedvezményes kulcsba tartozó alapélelmiszer miatt. Visszafelé számolva a megmaradt pénzéből újabb 20% adót fizet, ennyi az ÁFA tartalma a termékeknek.

Ha további adókkal és járulékokkal nem számolunk, mire elkölti a fizetését, a 348 ezer forintból kifizetett az államnak havi 226.613 forintot a különféle adókra, illetékekre, járulékokra. Azaz az elsődleges, közvetlen adóterhelése 65,12% úgy, hogy sok kis adónemet nem is vettünk figyelembe.

Vagyis a teljes fizetésedből nagyon bő 65% az államé, szűk 35% a tiéd.

Ha ezekhez hozzáveszed a cégek által rád hárított különadók mértékét, akkor 70-30% lesz a reális arány.

Ezek után már csak az inflációt kell megemlíteni, amit nem véletlenül hívnak a kamara hasznának, egy átlagos infláció mellett az állami bevételek 0,2-0,6%-a az inflációból származó haszon. Az inflációról itt írtam bővebben."

Kiszámoló blog

MarbleC 2013.04.05. 19:22:12

Nekem inkább a hírnek egy kommentálása tűnt fel, amin valamiért senki sem csámcsog:

Tegnap azt is bemondták, hogy a bankokkal nem egyeztettek előre, azt csak jövőhét hétfőn teszik meg.

Kérdések:
- Miért érné meg egy banknak 2% kamattal kihelyezni ezt az ingyen forrást?
- Mennyi lesz a kezelési költéség a 2% kamaton felül?

Ezeket talán a bejelentés előtt már tudni kellett volna.

hexensussz 2013.04.05. 19:35:47

Eddig úgy tudtam, hogy a Kubatov egy autószerelő, a Matolcsy meg közgazdász.
Ha a Kubatov közgazdászkodik, mikor fog elkezdeni a Matolcsy autót szerelni? ;-))

ob.szerver 2013.04.05. 19:44:18

Burányi Roland keceli plébános példát mutatott a keresztényi értékek tiszteletéből, amikor kizavarta a templomban standot állító(epic!) rezsicsökkentőket.

Ki a kufárokkal a templomokból!

Blogger Géza 2013.04.05. 20:18:54

Ez eddig a legbénább poszt ebben a témában. Ami nem kis szó a korábbi sok hülyeség után... :)

bulista 2013.04.05. 20:53:25

@Blogger Géza: Vadász, te szopni jársz ide! :LOL:

komplikato 2013.04.05. 22:10:20

@én már a fény gyermeke vagyok: OFF: Mi ebben a meglepő? A pályázati csalások egyik alap pillére az "előre nem látható költségek" téma.
Jön Gipsz Jakab haveri tag, akinek meg KELL nyernie a pályázatot. Konkurencia ad 25 milliárdot, ő meg csak 20-at, utána meg kijön röpke 37-ből. Így megy ez. Lásd Margit-híd balhé.

Foxtrotty 2013.04.05. 23:03:30

@komplikato:
Szerencse, hogy a 4-es metrót Demszky be tudta fejezni még a polgármesteri pályafutása elején, és jóval olcsóbbért, mint az eredetileg kalkulált összeg

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.05. 23:28:26

Megtámadták a pécsi polgármester lányát éjjel PÉcsett, szegényt kórházban kezelik.
Ma hirdettek ítéletet a pécsi Bándy Kata gyilkosa ügyében.
Nincs senki ma biztonságban Pécsett, se éjjel se nappal. De máshol sem....
"Köszönjük Fidesz banda"!

"Köszönjük" a Fidesz és Pintér féle közbiztonságot, aki két hét alatt rendbe tette a rendőrséget.

Közrendőrből milliárdos pár év alatt, majd kedvezményes nyugdíjjal miniszteri állás, Pintér féle életpályamodellt mindenkinek!
Az önfényezés helyett el kéne takarodni a fenébe és/vagy a p.csába szarháziak!

kivisziat 2013.04.06. 02:14:03

Poldi, nálad csak rajongóid retardáltabbak...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 08:42:18

@Makkasz: A 80% hogy jött ki? A munkabérből 49% a levonás akkor, ha a céges járulékokat is hozzáadod. Tehát ha valaki kap 150 ezer nettót, akkor 144 ezer adót és járulékot fizet be ő és a munkáltatója együtt.

xvxvxv 2013.04.06. 09:25:18

@ob.szerver: hehe, ő lesz az új "vörös pap"!

2013.04.06. 09:34:49

@balage_81 reloaded: véletlen pont itt kapcsolódtam be a vitába: "az az ember, aki egyfolytában bizonygatja saját igazát, az nagyon bizonytalan ember". :DDDDDDD
Kösz a linket, asszem ezt elrakom, a 2005-ös OV szavanként cáfolja meg 2012-es önmagát.

hot-spot (törölt) 2013.04.06. 10:49:08

Az a baj,hogy kevés a zseni és kreatív ember a parlamentben.

hot-spot (törölt) 2013.04.06. 10:50:34

@toportyánzsóti: A jogészképzőben nem tanulnak matematikát sajnos,tehát gimnáziumi matekkal vezetik az országot.

hot-spot (törölt) 2013.04.06. 10:53:57

@komplikato: Azt csiripelik a verebek,hogy az alvállalkozók és melósok kifizetése már nem is szokott szerepelni a pályázati összegekben és így lehet nyerni.
Persze lehet hogy csak urban legend,és tök becsületes minden és mindenki.:)

prukker 2013.04.06. 11:03:01

@beebeer:
A fidesz szavazókat ez nem érdekli. Ott nem az ész vagy a tudás számít, hanem a hit. Amikor ezt megláttam, az első reakcióm az volt, hogy ezek biztos fideszes szavazók:
www.youtube.com/watch?v=v3Pz57wKwIs

toportyánzsóti 2013.04.06. 11:15:03

@hot-spot: Számtan az általánosban van,ezek még azt is csak ugatják.

toportyánzsóti 2013.04.06. 11:17:25

@Blogger Géza: Messze földön híres látását vesztett,ideje aksit cserélned.

Makkasz 2013.04.06. 12:41:51

@Étteremkritikus: Teljesen részletesen betettem korábban, a kiszámoló blogon fönn van.
kiszamolo.blog.hu/2013/02/18/ennyi_adot_fizetsz
Amit te nem veszel figyelembe, hogy utána a netto béredből fizetsz 27% áfát, veszel 250Ft jövedéki adóval terhelt benzint, esetleg bort, sört, kávét, veszel illetékköteles dolgot (ingatlan), regadós dolgot (autó).

Így jött ki nekik 70%. Amit még ők sem vettek figyelembe:
- ma is progresszív az adórendszer (179e nettóval számoltak), létezik 2. adókulcs,
- csekkadó, telefonadó, vezetékadó, csatornaadó, adózási adó, tököm tudja hányféle adó,
- jelentősen többet autózol,
- nem vették figyelmbe hogy munkáltatóid egyéb adóiból is ki kell venned a részed jövedelemtermeléseddel, mint iparűzsi adó, szakképzési hozájárulás, vállalati nyereségadó (mondjuk ezek munkavállalóra lebontva nehezen értelmezhetőek, de vannak),
- kvázi adók, MVM áramdíjon keresztül, autópálya díj (adóból, eu pénzből és hitelből épült, a hitelre adórendszeren keresztül már egyszer szednek pénzt).

Így jött ki nekem 70 helyett 80%, ami csak a második adókulcsból összejön, mielőtt firtatnád tételenként a plusszokat amit leírtam.

Ugyanez magas jövedelemnél 85% volt Gyurcsány idején, alacsonyra meg 75%. Nem orbánékat hibáztatom ebben, hanem a teljes rabszolgatartó politikai elitet, és az ostoba választókat akik a többet ígérőket (nyilván saját, a választó pénzéből többet ígérőket) választja meg, nagy államot akar, onnét vár megoldást.

Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs. Aki mást állít hazudik, csaló.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 13:29:08

@Makkasz: A Kiszámoló blogra inkább ne hivatkozz, mert őt annyiszor javították ki a kommentekben, hogy inkább letiltotta a kommentelést :)

Progresszív adórendszer: hol van most 2. kulcs? Tudomásom szerint januárban megszűnt, előtte gyakorlatilag 3 kulcs volt (a félszuperbruttó határa alatt és a nyugdíjjárulék-plafon felett volt kisebb az adó mértéke).

Áfa: a 27% maximum, de nagyon sok mindenre kisebb az áfa, érdemesebb 20%-kal számolni. 18% a tejtermékek, pékáruk, szálláshely, távhő. 5% a gyógyszer, könyv, újság. Adómentes a posta, oktatás, sport, szerencsejáték, biztosítás, banki szolgáltatás, bizonyos feltételekkel a lakás- és termőföldvásárlás stb.

Csekkadó, telefonadó: nem hiszem, hogy a bruttó jövedelmed 0,5%-át elérné a kettő együtt.

Közműadó: nem te fizeted, hanem a cégek nyereségéből megy. Mivel hatósági díjas a szolgáltatás (lásd rezsicsökkentés kampányfogás), az állam meg tudja akadályozni, hogy áthárítsák.

Benzin: az áfaemelés és a válság hatására nem többet, hanem kevesebbet autózik mindenki.

A munkáltatók bevételére vonatkozó adókat ne keverd ide, mert te munka utáni jövedelmek 80%-os adójáról beszéltél. De beszélhetünk a tőkejövedelmek adójáról is, de akkor még kevésbé lesz igaz a 80%-os tipped, mert Magyarországon az állam kb. a GDP 40%-át szedi be adók és járulékok formájában.

Makkasz 2013.04.06. 13:56:32

@Étteremkritikus:
Szerintem a kiszámoló blog korrekt, nem értem hivsatkozásodat, hogy mi történt és az mennyiben befolyásolja a hitelességét.

Megnéztam, valóban nincs második kulcs, viszont a nyugdíjjárulékot bármekkora jövedelemmel fizeted, ugyanakkor semekkora nyugdíj nem garantált.

Az áfa kulcs 27%, kiszámoló általad említettek miat 25%-al számolt. A 18%-os áfa alá tartotó kivételek aligha viszik le 20%-ra átalg áfádat, ahhoz jövedelmed 90%-át 18%-os áfás termékekre kéne költened.

Csekkadó, telefonadó és még egy rakat, de ebben igazad van, csak értelmetlenek.

"Közműadó: nem te fizeted, hanem a cégek nyereségéből megy. Mivel hatósági díjas a szolgáltatás (lásd rezsicsökkentés kampányfogás), az állam meg tudja akadályozni, hogy áthárítsák."

Ezen hagy hahotázzak egyet. Ezt csak vérbeli meggyőződésesek hiszik el. Valamennyi cég érvényesíti megemelkedett költségeit. Az állami cégek keletkező veszteségét majd adódból kipótolják. Egyébként mi az, hogy nyereségből megy??? Azt az adott cég beruházná, értéket teremtene, munkahelyet, ehelyett állam feneketlen gyomrában végzi. Nyereség, mintha bűn lenne. Minél nagyobb a nyereség, annál nagyobb a beruházási szándék (fideszes szlogen: extraprofit, kivitték a pénzt, ez ellentmondás).

"Benzin: az áfaemelés és a válság hatására nem többet, hanem kevesebbet autózik mindenki."

Haha, a mindenki nem számít, csak az egyén számít, ő mennyit fizet. Van aki nem is tud kevesebbet menni (te nyilván a hobbiautózásra gondolsz, ami pl az én havi 6000 km-bő 0 km). De ez mindegy is, aki többet autózik, nagyobb arányban fizet adót, de aki kávézik, cigizik, alkoholt fogyaszt, az is.

A lakás- és termőföldvásárlás bizonyos feltételekkel adómenetes, de más feltételekkel nem, bizony ez is adó.

"munkáltatók bevételére vonatkozó adókat ne keverd ide, mert te munka utáni jövedelmek 80%-os adójáról beszéltél."

Nem kevertem ide, nincs benne a számításban. De ezek az adók léteznek, és ezt is a munkavállaló termeli meg, ennyivel kevesebb jut bérre.

A 80% nem tipp, hanem tény. A kiszámoló blog nélkül korábban ugyanerre jutottam, Gyurcsánynál megtermelt 100 Ft-ból 15Ft maradt nálad, most 100 ból 20 (magas jövedelemnél).

Nem adóról, hanem össz adóteherről, adóékről beszéltem. Az sajnos 80%, fel kell ébredni.

Ahol vagyok 7% az áfa és 15% a jövedelemadó, regresszív (plafonos). igaz, annyi nyugdíjat kapsz és olyan eü ellátást, amire magadnak befizetsz.

Azért mert te 40%-nak akarod látni nem lesz az. Csak a munkavállalótól vont adó 35%, ehhez jön amit munkáltatója utána fizet, áfa, stb. Ha azt vitatod hogy 80 vagy 65% az adóék értem, a többi ostoba hablaty.

Netuddki. 2013.04.06. 15:12:54

A legnagyobb probléma ezzel szintén az lesz, hogy nem mindenkinek fog jutni. Majd a fideszközeli, csókos cégek között felosztják, és a fideszkassza fog dagadni ettől az "intézkedéstől".

Mindjárt jönnek az orbáncsicska bérencek kárörvendeni, hogy sírjanak csak a maszop-osok!
Előre mondom, lassan, hogy még ti, tökkelütöttek is megértsétek. Qrvára nem érdekel a maszop és, hogy mi lesz vele, ez amit csináltok simán sikkasztás kategória. Egyszer, remélem inkább előbb mint utóbb el fogtok minden elsikkasztott forinttal számolni! Csak szólok phaszfejek...

safranek 2013.04.06. 15:14:37

Matolcsy beceneve az egyetem: "Gyuri akit nem zavarnak a számok" volt. Egy volt évfolyamtársa mondta.

A magyar vállalkozásoknak nem ingyen hitel kell, hanem megrendelés! Ha nincs megrendelés, akkor mire vegyen fel fejlessztési hitelt? Mit ad a bank felé, mint garanciát? Hmmm...?

Netuddki. 2013.04.06. 15:15:25

@Makkasz: "Teljesen részletesen betettem korábban, a kiszámoló blogon fönn van."

Kiszámoló? Az egy kretén, a kretén magyarázataival együtt. Mit gondolsz miért nem engedi a kommentelést? Kb. azóta meg sem nézem mióta letiltotta...

szemkilövetők seggnyalói kíméljenek 2013.04.06. 15:17:34

@MarbleC: "Miért érné meg egy banknak 2% kamattal kihelyezni ezt az ingyen forrást?"

Tegyük fel te egy bank vagy aki nem hajlandó kihelyezni, elutasítod az egész koncepciót. Egy másik bank ekkor reklámkampányt fog indítani erre az ügyre felépítve és a téged ért negatív publicitás által okozott kár többszöröse lesz, mint az amit a "csak 2%"-os hitel okozhatna valaha is.

Netuddki. 2013.04.06. 15:18:57

@safranek: Azt ki mondta, hogy ebből a pénzből fejleszteni fognak a "fidesz közeli" cégek akik megkapják? Ennek egy része arra fog elmenni, hogy jövőre újabb 4 évre maradjon az orbán a nyakunkon. Másik része pedig az orbánhoz közelállók külföldi bankszámlájára. Hátha mégsem lesz elég jövőre a győzelemhez a mostani 2/3...

Makkasz 2013.04.06. 15:21:29

@kovi1970: Kretén- nem kretén, tőlük függetlenül, korábban, nagyvonalúbban (kisebb precizitással) de ugyanerre jutottam, hogy a munkavállaló megtermelt 100 Ft jövedelméből 15-20 Ft-ot költhet el. Ebben még nincsenek benne a vállalati nyereségadó (vegyük úgy hogy az a befektető know-howjából és tőkemegtérüléséből jön, bár munka nélkül aligha teremne meg) a sarcok, MVM, autópályadíj és egy rakat egyéb (pl. közjegyzői díjak), vagy a verseny hiányában drága állami szolgáltatások, minthogy az sem hogy fing az eü és nem lesz nyugdíj.

A kiszámoló blogban szemben a portfoliban megjelenő baromságokkal, nemigen találok hibát.

Egyébként ha nem tetszika kiszámoló, elfogadom, attól még 80% (alsóhangon 65%) az adóék Moon. Ráadásul 1990-óta csak egyre nő.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2013.04.06. 15:27:39

Ha pálinkát iszol, akkor annak a fele szesz, a másik fele víz, azt nyugodtan megihatod. A szeszből sem baj, ha lemegy egy kicsi, mondjuk a fele még belefér, így csak arra kell vigyázni, hogy maradjon 25% a palack alján. Annyitól nem rúgsz be, érted?

Majmok ezek, nem közgazdászok. Ott laknak mellettem az állatkertben, épp odalátni innen, a tóról.

Netuddki. 2013.04.06. 15:30:43

@Makkasz: Mindenki tisztában van a magyar irreális adóelvonás mértékével. Nem kell ehhez kiszámoló.
Ami viszont érdekes, hogy idáig még egyik párt se (se maszop, se fidesz, se bajnai, se lmp, se jobbik, se ...) iparkodott a programjában felvázolni ennek az elbaszarintott adórendszernek a rendbetételét. Az éppen hivatalban lévő díszképviselőinkről nem is beszélve. "Ezeketől" szerintem hiába is várjuk ezt. A kecske és a káboszta esete forog fenn...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 15:38:33

@Makkasz: Az effektív áfakulcs egy 2010-es tanulmány szerint 16,55 volt: media.coauthors.net/konferencia/conferences/3/benczur_katay.pdf
Azóta 2 százalékponttal emelkedett a legmagasabb kulcs, vagyis még most is 20% alatti átlagos áfával érdemes számolni, nem 25%-kal.

A közműadó az egyetlen, amit nem hárítanak át a fogyasztókra, ezért emelkedett a Fidesz népszerűsége meredeken.
A telefonadót, bankadót kétszeres-háromszoros mértékben áthárítják a szolgáltatók, mert ott ők szabják meg a díjakat, de a közműadót nem tudják, mert hatósági ára van a víznek, áramnak, gáznak.

Az adóékbe csak a személyi jövedelemadó és a bért terhelő járulékok tartoznak, semmi más.

Nem vetted figyelembe a családi adókedvezményt sem, ami egy gyereknél 3-4%-kal csökkenti az állami elvonást átlagos bér esetén.

A számítás azért is hibás, mert nem terheli mindegyik adó mindegyik tételt.

Ha tényleg 80%-os lenne az adóterhelés, akkor a nettó jövedelmed 60%-át is adókra költenéd. Most már dereng, hogy valamit rosszul számoltál?

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 15:46:29

@Makkasz: 1990-ben 50%-os volt a legmagasabb SZJA-kulcs és 40% volt a társasági adó kulcsa, ezt sírod vissza?

Egyébként 1990-1995 között a GDP 60-70%-a közötti volt az állami elvonás, az utóbbi 5 évben pedig 40% körül van.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 15:51:38

@kovi1970: Igen, a környező országokhoz képest nagyon magas elvonások mértéke, ezt senki se vitatja. Csak Makkasz és Kiszámoló számolási készségeivel van gond vagy a nagyotmondásukkal :)

Elég megnézni, hogy a közigazgatás működtetésére vagyis az állami hivatalnokok fizetésére, munkakörülményeire, juttatásaira mennyi pénz megy el és máris megkapjuk a különbséget a régió többi országához képest. A minisztériumokból és az állami hivataloktól simán ki lehetne rúgni 4-5 ezer láblógatót és leépíteni 2-3 ezer vezetőt a közszférából, senki sem venné észre a mindennapi életben a hiányukat.

Makkasz 2013.04.06. 16:05:20

@Étteremkritikus:
Jajj komám, nem számolod bele a cég utánad befizetett járulékait, adóját. Ahogy mondtam, azon vitatkozhatsz hogy 65% vagy 80% az adóék (én állításom). Az adók nem áthárítása pedig nonszensz, aki ennyire süket gazdasághoz, nincs mit mondanom. Direkt vagy indirekt áthárítják az adókat (vagy adódból kipótólják közműcéget, vagy nem ruház be, a számodra legkisebb rossz is az, hogy csökken a szolgáltatás színvonala).

@kovi1970:
Az adórendszer pozitív és negatív irányban is változott fidesszel. A gond az, hogy az összes adóteher, az adóék folyamatosan nő.

Gagyoghastz étteremkritikus, jössz a kirughatnának 2-3 ezer vezetőt meg 4-5 ezer láblógatót. Olyan ostoba vagy, hogy nem tutdod 800.000-en dolgoznak a közszférában? Érdemi változáshoz 50% csökkentés kell, amihez bizonyos csoportokat (pl pedagógus) még fejleszteni is kell, míg hatóásgok feladatit racionalizálni, csökkenteni, érdemi felelősséget hagyni vállalkozásoknál.

A 3 millió nyugdíjas sem egy leánylom, a közmunkások, állami cégnél dolgozók (bizony, ez még a 800.000 fölött), a segélyen tengődők, vagy még azt sem kapók, kizárólag állami megrendeléseken dolgozók 500.000 es száma sem kicsi.

Elbocsátani 8.000-et a közszférából:)))) kkora balfasz vagy, még 80.000 sem lenne elég, talán 400.000. meg munkaehyl kellene, meg vállalkozásnál dolgozók, meg kevesebb nyugdíjas (nem kiírtással, hanem nyugdíjkorhatár emelésével).

Nem sírok én vissza semmit, már szocik alatt eljöttem a kommunista posványból. Reméltem fidesz javít, de még rosszabb lett.

Moon a politikusoknak az emberek szavazataik és adófizetési képességük miatt számítank, az összes többi dolog le van szarva (boldogulás, gazdagodás, jövő, stb.).

Szedd össze magad, a 80%-ból nem lesz 40%, bűrmennyire szeretnéd. Egyszerűen tök vagy. nem hárítják át. OMG.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 17:33:15

@Makkasz: Végezz el valahol legalább egy mikroökonómia és egy makroökonómia tárgyat, akkor talán tisztában leszel a fogalmakkal, utána átnézheted az adótörvényeket.

Az adóék jelenleg a családi adókedvezményt és a cafetériát nem számolva 49,03% (jövedelemadó + járulékok osztva a bruttó bér + munkáltató járulékokkal), a bérköltségnek (jövedelem + az azt terhelő járulékok) pedig összesen a bér mértékétől, az adókedvezményektől és a fogyasztói kosártól függően nagyjából a 60-70%-át fizeted be te és a munkáltatód adóként és járulékként.

Ezt eléggé erőteljesen ellensúlyozza a vállalatokat terhelő alacsony elvonás, ami az átlagot 40% alá viszi le. Érthető, hogy miért van ennyi színlelt szerződés és adócsaló mikrovállalkozás, hiszen összehasonlíthatatlanul jobb az adózásuk.

Szerinted miért vannak kiakadva a német és francia közműcégek a közműadón? Mert nem tudják áthárítani, plusz a szolgáltatási díjukat is csökkenteni kellett. Nem a magyar állam a legtöbb közműcég tulajdonosa, nehogy azt hidd, hogy majd magyar adóból lesz a veszteségük pótolva.

Mint írtam, pár ezer vezetőt úgy lehetne kirakni a közszférából, hogy semmilyen hatása nem lenne. Vannak például minisztériumi osztályvezetők, ahol nincs egy alkalmazott sem, viszont az legalább osztályvezető háromszor-négyszer annyit keres, mint egy átlagos közalkalmazott, sokkal jobbak a juttatásai és az irodai berendezésekre sem két fillért költ. Szerintem egy ilyen potíció megszüntetése ugyanannyival csökkentené a költségeket, mintha 5-6 átlagos közalkalmazottal lenne kevesebb. Vagyis a hatás többszöröződne, nem 1%-kal, hanem 5-6%-kal csökkennének a kiadások. Gondolkodj, mielőtt leszólsz!

Ehhez nem kell semmilyen reform, ezt máról holnapra meg lehet lépni. Persze hosszabb távon komolyabb lépések kellenek, de a komolyabb átalakításokhoz idő és pénz kell.

Makkasz 2013.04.06. 19:51:34

@Étteremkritikus: Nekem doktorim van közgazdasáhtanból, MBAm, diplomám és 5 év vállalatvezetői tapasztalatom.

Had idézzem neked Ősbölényt:

"Az önkép védelmének két legnevezetesebb taktikáját alkalmazod:
1. A szelektív percepciót, hogy ti. nem veszel tudomást az olyan információkról, amelyek ellentmondanak a világképednek.
2. Az elhárítást, hogy ti. az ilyen zavaró (kognitiv disszonanciát okozó) információtól úgy szabadulsz meg, hogy a forrását eleve hiteltelennek bélyegzed. Robert Graves szerint a VI. századi aránusok azt tanították, hogy az élet vize egy döglött kutya száján is kifolyhat (a Vitéz Belizár c., regényében olvastam, még gyerekkoromban). Ha tehát kifogásod van az ATV ellen, sebaj, az információ a lényeg, azt kell ellenőrizni. Ha te (a fent jellemzett két taktikád ellenére) nem hallottál erről a videóról, az csak azt bizonyítja, hogy az általad mértékadónak tekintett hírcsatornákban nem volt cáfolata. Tehát senki nem kérdőjelezte meg a hitelességét.
Egyébként látod én is barátságosan elbeszélgetek itt veled, meghallgatom a véleményedet és válaszolok is rá, holott kommentjeidből világosan látom, hogy más a véleményed a világ folyásáról, mint nekem. De ettől még nem szabad megszakítani a párbeszédet, hanem érvelni kell, észérvekkel, adatokkal, keresni az igazságot, amelynek nyilván egyikünk sincs teljes mértékben a birtokában és sok mindenki birtokolhatja annak egy részét. Én kiváncsi vagyok a Te igazságodra is, megfontolom, ha lehet, okulok belőle, ha nem győztél meg, akkor érvelek a magam által igazságnak féltételezett nézet mellett.
Egyszóval az ömagában nem érv, hogy az ATV (vagy a Hír-TV) nem mértékadó forrás. Ez inkább csak önmegnyugtatás és az igazságkeresés elodázása."

Makkasz 2013.04.06. 19:52:52

@Étteremkritikus: Érdemben hitessel, vakkal nem lehet vitázni, sajnálom.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.06. 21:55:26

@Makkasz: Igazad van, annyira a téveszméid rabja vagy, hogy még számolni sem vagy hajlandó, csak kamuzni a nemlétező diplomáidról, így nincs miről beszélnünk.
süti beállítások módosítása