HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) Orbán Viktor (2) orbán Viktor (2) Országgyűlés (2) országgyűlés (1) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) Parlament (2) parlament (8) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) Rétvári Bence (1) rétvári bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Válasz-SMS a Belügyminisztériumnak

2013.03.15. 16:58 Poldi bá


SMS megjott,3x. Benzin reg kifogyott mogottem is.20 oraja varok.Elore gratulalok,h majd egymast kituntetitek. Utolso szavaim. Hajra Magyaro.!Hajra Magyarok!


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

215 komment

Címkék: hóhelyzet SMS

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomwar 2013.03.15. 20:08:00

@Puskát kellett volna hozni: Ezt azert olvasd el: index.hu/velemeny/olvir/2013/03/15/23_ora_az_autopalya_fogsagaban/

A problaemam gyakorlatilag ugyanaz. Talan mas tollabol megerted.

Thor69 2013.03.15. 20:10:25

@wmiki:
"vagy rendeletileg be kellett volna tiltani a hogy essen a hó március közepén?"

Óvatosan az ilyen kijelentésekkel! A FIDESZ beírja az alkotmányba és még az AB sem tud többé havat "csinálni" Magyarországon. Mi lesz a sok szánkóval, síléccel? Muszáj lesz TESCO-s havat venni!

☉ ☾ 2013.03.15. 20:11:32

@wmiki: Talpnyalók között is az utolsó, szevasz! Jó olvasni a soraid, támpont ez, biztos pont, hátul a sötét udvarban, az imaginárius köpedelem tengerén túl, ott, ahová soha nem megyek, és ahol te élsz. Maradj is ott, mit is tehetnél egy szép és szabad világban?

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 20:17:30

@Mercel: "Részemről a szakmámból következően mindent túlbiztosítok, és konkrétan a legrosszabbra (is) felkészítek egy rendszert."

Gondolom neked egy rendszert a legrosszabbra is felkészíteni nem százmilliárdos költség, és felkészítés közben nem támadnak, hogy az adófizetők pénzét herdálod feleslegesen.

Egyébként vicces, hogy francia oldalakon ugynaígy fikázzák a francia kormányt a francia hó miatt szopó franciák.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 20:18:02

@u4hgn: Volt itt valami cirkusz az Országos Meteorológiai Szolgálat privilégiumai körül, nem olvastam, nem érdekelt. Ők mit mondtak előre? Merthogy ha én nagynéha kíváncsi vagyok az időjárásra, akkor az ő honlapjukat nézem meg, és nem egy RTL Klubét. Az OMSZ legalább egy nagy múltú, hajdan állami szervezet, akiknek a dolgozóiból páran talán még egyetemen tanulták a szakmát, nem OKJ tanfolyamon vagy még ott sem. Az apósom apró rögeszméje az időjárás előre ismerése, ezért amikor tudni akarja, hogy mi lesz a hétvégén, meghallgatja mindegyiket, és végül annak hisz, amelyik a legszimpatikusabbat mondja. :-) Ezek szerint az egyezés közöttük nem tökéletes.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 20:20:12

@u4hgn: Egyébként a parancsnok és a parancsok fogalmának nem ismerete, esetenként az ostobaságig menő tagadása egyáltalán nem mindegy. De amíg ki nem ürül az agyakból a szélsőliberális dogma a szabadságjogokról, addig egy vészhelyzetben reménytelen lesz a káosz elkerülése.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2013.03.15. 20:23:40

Nem tudom, mit fűrészelitek a szellentést: Pintér Sándor megmondta, hogy a kamionosok és a felelőtlen polgárok tehetnek mindenről. Ennyi. Bakondi elvtárs meg hamarosan vezérezredes lesz.

tomwar 2013.03.15. 20:25:34

@Androsz: De legalabb meg kellene probalni.
Csak ahhoz ember is kellene.
Na az nem nagyon van odafent: gerinces, hatarozott, peldamutato es HOZZAERTO.
Hidd el, sokan kovettek volna...

babo81 2013.03.15. 20:25:39

@wmiki: Katasztrófa helyzet volt az utakon az elmúlt 24 órában! Hogy jön ide a 2014-es választások?! Közvéleménykutatás...ugyan már!Te mindent elhiszel amit ezek kiejtenek a szájukon? Te szegény! :((( Ma 17.21-kor kaptam az sms-t. Kicsit elkéstek nemdebár?!

tomwar 2013.03.15. 20:26:13

@tiboru: Remelem, egyszer a sok kitontetes agyonnyomja a gecit.

2013.03.15. 20:26:57

@wmiki: nem tudsz leállni, mi? kiakadt a libsilemez :)
én erről beszéltem végig, nem arról hogy orbán vagy dopeman állítja meg a havat, amióta mózes átkelt a tengeren, nem tudunk más hírről.

"A határőr végzettségű Bakondi György irányította átalakítás 2011-2012-ben sok vérveszteséggel járt forrásaink az átszervezéssel során a közel ezer főállású polgári védelmisből mintegy 900-at kirúgtak. Menesztették a megyei polgári védelmi szolgálatok vezetőinek mintegy 90 százalékát is – helyükre jórészt szintén nem szakirányú végzettséggel bíró tűzoltók kerültek.

Korábban mintegy 200 helyi szervezeti egységgel működött a polgári védelem, ami egy név nélkül nyilatkozó szakember szerint biztosította, hogy mindenhol kellő helyismerettel rendelkeztek egy-egy katasztrófahelyzet elhárítására. A helyi polgári védelmisek tisztában voltak a környék rizikós útszakaszaival, tudták, hogy hol van a legközelebb vészhelyzet esetén bevehető, akár kölcsönkérhető nehézgép, szivattyú, egyéb műszaki eszköz. Az átszervezéssel együtt ezeket a szervezeti egységeket is megszüntették, így fordulhatott elő például a szakember szerint, hogy az M1-esen 14-16 órát vesztegeltek autósok, miközben az autópályához közel Tatabányán ott álltak a honvédség hókotróval is felszerelhető T-72-es tankjai. Ezeket végül péntek késő délelőtt vetették csak be."

ennyi. ilyen ha politikus dolgozik

forrás:
hvg.hu/itthon/20130315_Pinter_havazas_kormany_hibazott

Francois77 2013.03.15. 20:27:04

HÓHELYZET

Tisztelt ellenzék, szeretném figyelmükbe ajánlani, hogy az Önök által olyan mélyen tisztelt és folyamatosan hivatkozott DEMOKRÁCIÁKBAN, mint Franciaország, Németország és Egyesült Államok, hasonló helyzet szokott kialakulni, nem évtizedenként vagy évszázadonként egyszer, hanem évente, van, hogy egy év alatt többször is. Ugyanis a katasztrófavédelem eszközparkját és felkészültségét a „normális” rendkívüli helyzetekhez igazítják, nem pedig az olyan eseményekhez, ami az elmúlt 24 órában Magyarországon kialakult. Persze lehetne annyi gépet venni és annyi embert alkalmazni, ami az ilyen helyzetet is meg tudja oldani pár óra alatt, de akkor meg az lenne a baj, hogy minek költ el a kormány feleslegesen rengeteg pénzt. Nem segíti a helyzet megoldását az, amikor a vezetőket kezdjük bírálni a kialakult helyzet miatt, de az segítene, ha a mélyen tisztelt, és saját bevallásuk szerint a legfelkészültebb hálózattal rendelkező MSZP elnöke arról tartana sajtótájékoztatót, hogy ŐK mivel és miben tudják segíteni a bajba jutottakat, és mit tesznek már a tájékoztató perceiben is. Tisztelt Bajnai úr! Nem koszorúzni kell az ilyen helyzetben, hanem a vagyonkájából készíteni pár szendvicset, ahogy azok teszik most épp, akiktől Ön vette el a 13. havi fizetést és nyugdíjat, és ahogy ők teszik épp: segítenek a hóban elakadtaknak enni és inni. Lehet persze arról vitatkozni, hogy a kormány és a katasztrófavédelem mindent megtett-e a helyzet kezelése érdekében, de csak akkor, mikor már majd újra rendes kerékvágásában zajlik az élet kis hazánkban. Addig viszont a bírálatok csak politikai haszonleséssel és hangulatkeltéssel magyarázhatók, ami undorító, gyomorforgató és bicskanyitogató.
Ami az állampolgári felelősséget illeti: ténykérdés, hogy a hóban elakadt emberek túlnyomó többsége nem tudja hitelt érdemlően megindokolni, hogy mi a faszt keresett vagy keres még most is az utakon. Ne mondja nekem senki, hogy MINDENKINEK halaszthatatlan dolga volt. Mondok egy példát: mit keres egy szülő nő egy hóban elakadt járműben? Egy hete arról van szó, hogy rendkívüli helyzet lesz, mi a fenéért nem maradt otthon a seggén? De tényleg, az a normális, hogy érte külön harckocsit kelljen küldeni, mert közben eszébe jutott, hogy szülni akar. Hogy az elakadtak túlnyomó többségén nyárigumi van? De hát ez normális, nem igaz? Segítek, nem normális. Hogy a magyar ember nem ismeri azt a fogalmat, hogy hólánc? Persze, hisz 10 évente csak egyszer kellene használni, minek az? Segítek, most van az az egy alkalom.
Összeütközik több mint 40 autó az M7-es autópályán. Kérdés: a baleset részesei közül hányan vezettek szabályosan? Segítek, az első hülye volt, de az összes többi nem az út és látási viszonyoknak megfelelően vezetett. Követési távolságról már nem is beszélek. Vagy arról, hogy az autópályán 130-cal lehet menni, de NEM KÖTELEZŐ.
És még valami: a rendkívüli helyzetben a belügyminisztérium első szavára a T-Mobile és a Vodafone kiküldi INGYEN a BM kérésére az ominózus SMS-t, a Telenor elzárkózik ettől, és nem kommentál. Persze demokrácia vagyunk, nem mondhatjuk, hogy a Telenor holnaptól nincs. De ha a helyzet rendeződése után, mondjuk hétfőn, a Telenor előfizetői nem kezdenek azonnal szerződést bontani a szolgáltatóval, akkor levizsgázunk, mi, állampolgárok. Nem azért, mert azok az SMS-ek segítettek volna bármit is, de kerülhetünk bármikor olyan helyzetbe, hogy egy SMS is megmentheti az életünket. Feltéve, hogy nem Telenor előfizetők vagyunk.

Végül csak annyit, hogy mielőtt bárki bírálni kezdi a helyzet megoldásán dolgozókat, nézzen mélyen magába, és gondolkodjon el, mindent megtett-e azért, hogy ne kerüljön veszélybe, vagy megtett-e mindent, hogy segítsen azokon, akik önhibájukból vagy önhibájukon kívül veszélyhelyzetbe kerültek. Köszönjük meg mindazok munkáját, akik segíteni próbálnak, és ne a munka dandárjában kezdjünk el jó magyar szokás szerint vitatkozni a miérteken.

Mercel 2013.03.15. 20:32:12

@Androsz:

"De amíg ki nem ürül az agyakból a szélsőliberális dogma a szabadságjogokról, addig egy vészhelyzetben reménytelen lesz a káosz elkerülése."

Bazeg helyből tudok pár liberális államot amelyek faszán működnek, hó is esik elég oszt' az országok valahogy köszi jól vannak ám:)
Norvégia, Svédország, Dánia.
Három elég?:)

"Frigyes"

Mercel 2013.03.15. 20:35:46

Mindenesetre maximális riszpekt a tizenórája ténylegesen a terepen dolgozó tűzoltóknak rendőröknek, katasztrófavédelmiseknek, mentőknek és mindenkinek aki éppen segítséget nyújt az úton rekedteknek.

"Frigyes"

Francois77 2013.03.15. 20:38:45

@Mercel: ezekben az országokban a normális helyzet az, hogy van hó, nálunk nem így van. Azokban az országokban szerintem, de konkrétan én Finnországot tudom ilyennek, nem takarítják a havat, hanem letapossák, és szöges abroncsokkal vígan mennek rajta. Megtanulták. Mint ahogy megtanulták azt is, hogy mikor indulnak még el, és mikor maradnak otthon a seggükön. És hogy a téli gumi nem baromság, hanem életet ment. Olvasd el amit írtam, én is hivatkozok olyan országokra, ahol szintén van hasonló helyzet, pedig szokott hó esni, meg még hegyek is vannak ráadásul. De az időjárásnál sosem lesz az emberiség erősebb. Vannak helyzetek, amikor nem lehet mit tenni, csak megvárni, amíg az idő kitombolja magát és utána eltakarítani a romokat. Ez folyik most.

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 20:40:33

csak érdekességként akik szerint ilyesmi demokráciákban nem történhet:

www.hirek.sk/kulfold/20130313080012/Iteletido-tombol-Eszaknyugat-Europaban.html

" A kormány felszólította Normandia lakosait, hogy aki teheti, maradjon otthon, mert az utak sok helyütt járhatatlanok. A szél néhol két méter magas torlaszokat emelt, és egész nap nem állt el a havazás. Jean-Marc Ayrault miniszterelnök kormányszintű válságstábot hívott össze a helyzet kezelésére."

"Németországban Frankfurt környékén és tőle északra a legnehezebb a helyzet. Az A45-ös autópályát lezárták, mert a jeges úton mintegy száz személygépkocsi és teherautó ütközött össze Münzenberg közelében."

"Párizs Orly repülőterén egy tunéziai utasszállítógép lecsúszott a leszállópályáról, de senki sem sérült meg. Az Air France légitársaság mindenkinek azt üzente, hogy halassza el a Párizson keresztül tervezett utazását. "

"Anglia déli felében gépkocsik százai akadtak el az utakon, s helyenként 50 kilométeres dugók alakultak ki. Sussexben 24 óra alatt több mint 300 koccanásos balesetet jelentettek a síkos utakon. Belgiumban összesítve 1600 kilométer hosszan voltak torlódások az utakon. Brüsszelben még az amerikai nagykövetség is bezárt a rossz idő miatt. Halálos áldozatot csak Franciaországból jelentettek, ahol ketten megfagytak."

Akkor mindenki egyszerre: orbán takaroggy

intimpista 2013.03.15. 20:48:55

@Arisztogatya: @Francois77: Tudod, az a szép ebben az országban, hogy mindenki szabadon elmondhatja (még egy kis ideig) a véleményét. A Tied is egy ezek közül. Egy nagyon érdekes, tipikusan szoc-lib vélemény, valamikor a 80-s évekből. De ma már kicsit arrébb vagyunk - hogy előre, vagy hátra, hát azt nem tudom - és ez a felfogás kevés. Lehetnek az emberek hülyék, de a kormány, a hatóság ne legyen az! Először is 5 azaz ÖT percenkánt be kellett volna mondatni minden csatornán - tv, rédió -, hogy senki se induljon útnak, a pályákat, utakat időban le kellett volna zárni, a kint rekedtekért tegnap du. elküldeni a TEK-t - azért őket, mert 2x-es fizetésért dolgoznak mint a többi rendőr, tűzoltó, stb. - és akkor talán néhány ezerrel kevesebben rekedtek volna a hó fogságába. Na, csak ennyit, Kedves Barátom!!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 20:54:28

@Mercel: Norvégiában feleannyian laknak, mint itt, és ha igaz, 15 ezer sorozott katona szolgál a seregükben. A liberalizmus, ha nem _szélső_, nagyon jól együtt tud létezni a kötelességgel. Ezt a különbséget ma nagyon sokan nem képesek felfogni.

@Belpo: körülbelül le is írtad az egész mostani probléma okát. Valahogy senki nem mer visszaemlékezni arra, hogy a Római Birodalom elporladása is ésszerű gazdasági leépítésekkel és takarékossági intézkedésekkel kezdődött.

@Francois77: Ha a minisztérium utasítást adott volna a Telenornak, holnap tele lenne az összes híradó a németek, franciák, mindenféle kibicek hőbörgésével, hogy véget ért a szabadság, diktátor uralkodik Magyarországon. Most is ott ugat Merkel szüntelen, pedig csak néhány embere jelentéséből sejti, hogy itt mi van egyáltalán, lefogadom.

A Telenor főnökei pedig rohadjanak meg.

Arisztogatya 2013.03.15. 20:58:08

@intimpista: Szoval mikortol is nem lehet majd elmondani a velemenyunket?? De minek is elmondani azt ha olyan nem eletrevalo tarsadalmat vizionalsz akiknek 5 percenkent kell a szajukba ragni h ne indulj utnak ha teheted...

babo81 2013.03.15. 20:59:16

@Francois77Közvéleménykutatást végeztél az M1-es autópályán,hogy mi a faszt keresnek ott a gépjármű vezetők?Nem minden fekete és fehér drágám!

Francois77 2013.03.15. 21:01:55

@Androsz: egyetértek, ezért mondom: a Telenor előfizetőkön a sor, hogy hétfőtől szépen felmondják a szerződésüket. Mert lehet olyan helyzet, hogy szükség lenne egy kibaszott sms-re, és ha telenor előfizető vagy, akkor esélyed sincs rá.

@intimpista: a tv és a rádió mondta, de ha kicsit is őszinte akarsz lenni, akkor tudod, hogy a magyar ember okosabb, mindig. Onnan tudom, hogy mondták, mert én is ilyen helyen melózok, és mi is mondtuk, nem hiszem, hogy más médiumok ne mondták volna. Mert van az embernek felelősségérzete, tehát mondja. A menni akarónak meg nincs (tisztelet a kivételnek), tehát megy akkor is. aztán meg sír a szája

gumitsirke 2013.03.15. 21:02:53

@tiboru: ez egyebkent teljesen igaz. sot, kezdem azt hinni, hogy ez a felelotlen csurhe, aki onmagat "magyar allampolgarnak" meri nevezni, meg sem erdemel egy olyan nagyszeru belugyminisztert, mint Pinter elvt...polgartars. En kerek elnezest, a nep neveben es a mi jo-edes-anyankat, igenmelyentisztelt Pinter elvtars. Ja! Megvalami: Bajnai Gordon.

Francois77 2013.03.15. 21:04:19

@babo81: van jogsim, és hoztam már meg olyan döntést, hogy mennem kellett volna, és mégsem tettem, sőt, mentem már elakadásjelzővel autópályán az első lehajtóig, mert nem lehetett közlekedni. szerda óta az folyt a csapból is, hogy ne induljanak el az emberek. ennyi.

2013.03.15. 21:06:06

@Androsz:
hár róma azért nemcsak amiatt bukott, azért egy két horda feltűnt a határainál, meg holmi kereszténység is szépen erodálta :)

a telenor épp norvég :) valszeg nincsenek hozzászokva hogy parancsolgassanak nekik :) amúgy emiatt biztos nem lett volna gond ha pintér parancsba adja, kicsit túlzol. a telenor bemutatta középső ujját mutatta a kormánynak. megteheti? meg, max eladja az egészet aztán lelép. a pintérnek én se segítenék. remélem a többiek meg kiszámlázzák nekik, adóstul mindenestül.

2013.03.15. 21:07:14

@Francois77:
hazudsz, még csütörtök este se!!!!!

vgyula 2013.03.15. 21:08:03

Igazán, csak félve, visszafogottan, mint Füles, Mackó barátja. Tényleg, miért indultak hosszú útnak az emberek, amikor 1 hete szajkózzák a híroldalak, h mi várható. Én is kerültem már így bajba, s magamat szidtam, jó lenne, mindig magunkkal kezdeni. Ja, és akik "nyaralni" mentek, vajon kitették jó előre a nemzeti színű zászlót, mondjuk, csak a portáljukra, ha nem is a házukra. Érdemes megtekinteni itt a mi utcánkban, 1-et látok. Na befejezem, mert leszélsőségeznek, pedig, kívánom, mindenki érezze jól magát a két hátralevő ünnepnapon! És a hóban, fagyban dolgozókat is Isten éltesse. Március tizenötödikén!!!

1000rörö 2013.03.15. 21:09:37

Sanyi bá megmondta, az emberek a hibásak és emberemlékezet óta nem volt ilyen idő. Ja csak 1987, 1998, 2000. Ráadásúl akkor pont ők voltak főnökök. Efelejtette a lelkem. Nincs má agysejt a sok szittyó miatt amit pályafutása alatt már le kellett nyelni.

Bolsi Buster 2013.03.15. 21:12:29

Felteszem a kérdést, hogy mi az diktatórikus az alkotmány aktuális módosításában.

Mert úgy fest ez csak 24 óráig volt fontos.

Francois77 2013.03.15. 21:13:06

@Belpo: de, már szerdán is. mondták és mondtuk. de persze a magyarnak síelni kell menni. meg rokonhoz, mert hosszú hétvége van.

2013.03.15. 21:23:40

@Francois77:
mutasd be azt a híradó részletet, pirosan villogó csíkot, adásmegszakítást, rádióadást akármit szerdáról. de csütörtökről is mutathatod. akkor miért nem voltak már kint csütörtökön a katonaság, a katasztrófavédelem? az autós tudja, a katonaság, katasztrófavédelem nem? a mondás és vészhelyzet egyértelmű komunikálása között nagy különbség van. Pl bakonyd elvtárs kiáll szerda este élő adásban, csütörtökön még 3*. na ez figyelmeztetés

Ibn al-Haiszam 2013.03.15. 21:26:34

@Francois77: Nézz HírV-t: Pintér szerint "senki nem számított arra, hogy 100 kilométer/órás sebességű szél lesz"

Ezért fordulhatott elő, hogy

"Az MTI csütörtök délután fél négykor adta ki az első olyan hírt, melyben az OMSZ riasztásáról beszámolva közölte az OKF kérését is, hogy „aki teheti, ne induljon útnak, ha mégis, akkor viszont csak a téli időjárási viszonyoknak megfelelően felkészített járművel”. Végül a határozott felszólítás az ORFK-tól érkezett negyed ötkor – amikor már több tucat baleset volt az utakon."

2013.03.15. 21:27:44

amúgy arról van szó, a Viktor kiment egy napra, azt megdöglött az ország. elment a papa, jujj. nem volt aki csütörtök este merjen dönteni

Francois77 2013.03.15. 21:31:29

@Belpo: mi (kereskedelmi rádió) mondtuk már szerdán. Nálam nincs rögzítve az anyag, de ha kell, meg lehet szerezni. Minden TV és rádió időjárás-jelentésében felhívták a figyelmet, mert nem volt másféle előrejelzés, tehát kénytelenek voltak az elérhető egyféléből dolgozni, ami pedig mondta, hogy jön a helyzet. A katasztrófavédelem kiadta az előrejelzéseit, a katonaság használata katasztrófahelyzetben elképzelhető csak belföldön, tehát előre nem lehet őket kiküldeni. Mint ahogy utakat lezárni sem lehet előre, mert akkor meg az a baj.

RTL, Class, ATV, Hírtv tuti mondta, ezeken hallottam és láttam. És ez mind országos csatorna. Plusz írta az összes internetes oldal is.

Amadeus62 2013.03.15. 21:33:41

Azt azért vágjátok, hogy mennyire undorító dolog volt behazudni, hogy javult az 1-es út állapota, és emiatt sokan elmentek arra, és ugyanúgy szarban (hóban) vannak még most is...azóta levették ezt a "hírt".
Egy nagy rakás fos az egész MTI hírcentrum.

2013.03.15. 21:33:47

@Francois77:
és mit mondtatok? de ha bemondtátok, a hatóságok miért engedték csütörtök reggel elindulni a kamionokat??????????????????

Francois77 2013.03.15. 21:34:16

@Belpo: Közútkezelő: több helyen is hóátfúvások nehezíthetik majd a közlekedést

Budapest, 2013. március 13., 16:11 szerda (MTI) - A csütörtöktől várható havazás és a viharos erejű széllökések miatt hóátfúvások nehezíthetik a közlekedést - hívta fel a figyelmet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.

Kifejtették, a meteorológiai előrejelzések szerint csütörtökön a nyugat-dunántúli megyékben a várható havazás mellett viharos, orkánerejű széllökésekre lehet számítani. Ezért ezekben a térségekben több helyen is hóátfúvások nehezíthetik majd a közlekedést.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes gépparkjával dolgozik majd, hogy megszüntesse az esetleges hóakadályokat. Ezzel együtt a közlekedőket arra kérik, amennyiben a hófúvásokban érintett területeken autóznának, utazás előtt mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról. Ezekről friss információkat a www.kozut.hu oldalon, a társaság Útinform szolgálatának munkatársaitól és megyei diszpécsereitől kaphatnak.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat szerdán az MTI-hez eljuttatott figyelmeztető előrejelzésében azt írta: csütörtökön északnyugat felől erős hidegbetörés várható. Ennek következtében a kezdeti esőt, havas esőt napközben fokozatosan váltja fel havazás, legkésőbb a keleti megyékben. Csütörtök éjfélig többnyire 5-10 centiméteres hóréteg alakulhat ki.
Az északi, északkeleti szél a reggeli óráktól a Dunántúlon és az északkeleti megyékben viharossá fokozódik. A Bakony és a Balaton térségében, valamint a Nyugat-Dunántúlon és a Kisalföld nyugati felén az óránkénti 100 kilométeres erősséget meghaladó széllökések is lehetnek - írta a meteorológiai szolgálat, megjegyezve: a viharos szél elsősorban az ország középső részén okoz hófúvást.

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 21:35:15

@Belpo: ne essünk már át a ló tulsó oldalára, nem paks robbant fel, hogy egy országnak azonnal ovóhelyre kelljen vonulni. Aki a barátokköztnél kicsit is többet foglalkozott az informálódással, annak tudni akellet, hogy gáz lesz. Aki meg csak a barátokköztet nézi egy hétig majd elinul hosszúhétvégézni, az meg örüljön, hogy kiássák a hó alól nála felelősségtudatosabb emberek.

2013.03.15. 21:41:42

@Francois77:
no, ez nagyon szép(de nem egyértelmű figyelmeztetés), csak éppen a kamionok okozták a legnagyobb problémát és nem parancsolták le az utakról, hogy sokan voltak felelőtlenek, a kormány volt . márpedig ezt megtehették volna. akkor pintér miért mondja, hogy nem számítottak ekkora szélre? független attól, hogy valóban sokan voltak felelőtlenek a kormány betlizett. talán összefügg azzal, hogy állandóan hazudnak és ezért nem hallgatják őket ;)

2013.03.15. 21:42:48

@eßemfaßom meg áll:

bazeg, csak a katasztrófavédelem nem tudta :) ismétlem, miért nem parkoltatták a kamionokat ha tudták?

Francois77 2013.03.15. 21:43:18

@Belpo: menj el orvoshoz, most már tényleg ezt kell mondanom, mi kell ennél egyértelműbb figyelmeztetés??? MTI kiadta, szabadon felhasználható, és ismertette is MINDEN MÉDIUM.

huszonharom23 2013.03.15. 21:44:49

@Belpo: hivatalosan is elnyerted a nap hulyeje cimet. az oklevelet atveheted vasarosnamenyban, de indulj most azonnal!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 21:46:15

@Francois77: Az előbb láttam a Telenor egy reklámját valami tévécsatornán. A kör-SMS szétküldése valószínűleg kb. annyiba került volna nekik – bár őszintén szólva én csak a töredékére tippelek –, mint ez az egy reklám. Ez az egy újabb fölösleges reklám. Ha a történet igaz, akkor most meg fogják kapni a reklámot. Egyébként az SMS-ek működtetése valójában a telefonhálózat működtetésének afféle mellékes lehetősége, nem igényel semmi olyat, amit egyébként nem szerelnének fel. Egy SMS adatforgalma kb. fél kilobyte, legfeljebb. Hát ezt takarították meg most. Ahhoz képest egy SMS annyiba kerül nekünk, amennyibe fél perc beszélgetés.

@Belpo: Normális világban a vállalkozók, cégek nem függetleníthetik magukat az adott ország kormányától, hatóságaitól. Lehet, hogy Norvégiában nem is próbálnák. A liberalizmusnak is megvannak a határai, gondolom.

A Római Birodalom urai túl költségesnek kezdték találni az északi határterületek katonai védelmét, és ebben az akkori "sajtó" is támogatta. Ez hosszú folyamat volt, a 4. században, de nagy területről is volt szó. Kezdtek elhanyagolni fölösleges felújításokat, a csatornarendszert, az utakat, a közlekedés infrastruktúráját, a távközlést. Nem vicc, ezek akkor is megvoltak, csak más volt a technológia. Emiatt a barbárok rajtaütéseitől is lelombozódott ottani lakosság kezdett leköltözni, magára hagyva azokat, akik valamiért azt nem tették. A helyőrségetet felszámolták, délebbre vonultak a határok. A korábbi birodalmi területeket szerződéses viszonyba adták a barbároknak, akik aztán a szerződéseket olykor kissé lazán értelmezték. És így tovább. Szóval így megy ez.

Monster Lewis 2013.03.15. 21:47:37

Szerencsére megérkezett az osztrák felmentő sereg és március 15.-én felszabadította az országot:)

Olvasta valaki ezt a kommentet délután? Balkán Lamour fura egy srác vagy..

Balkán Lamour 2013.03.15. 18:30:50
Herr Orbansturhbahnführer!

Miért pont ilyenkor utazik külföldre? Itt maradtunk egyedül, döntésképtelenül.
Tegnap indultunk el Győrbe a haverommal Hans-szal egy márc 15-i bulira. Tatabányán elakadtunk, mellesleg talpig SS-be voltunk öltözve a buli kedvéért. Ott ültünk a kocsiba, nyakig a hóba és senki sem segített.
Véresszájú fideszesek vagyunk, nem erre szavaztunk 2010-ben! Úgy éreztük cserben hagytál Mester! Ott ültünk a kocsiban talpig SS-ben az emberek meg jöttek mentek. A csomagtartóban nem volt más ruha csak a faterom Vasas melegítői azt vettük fel magunkra, nehogy meglincseljen a nép. Hajnalban tatabányai kommunisták teával kínáltak, elfogadtuk, de a pofámról égett a bőr. Délelőtt láttunk két tankot, állítólag ez maradt a világhírű Klapka harckocsiezredből. A Hansnak van otthon egy Tigrise, ha tudjuk azzal jövünk. Most az Osztrák Vöröskereszt háztartási kekszet hozott, azt esszük és várjuk, hogy kiszabadíts bennünk! Mester! Benned bíztunk eleitől fogva, ne hagyj cserben minket!

2013.03.15. 21:48:48

@Francois77: kezdesz gáz lenni, annyira véded a kurmányt. szerintem orvos inkább neked kéne :) próbálj megválaszolni egy egyszerű kérdést: miért engedték akkor útjára a kamionokat? (ha ugye tudták) mert pl a 40es balesetet egy kamion okozta

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 21:50:45

@Ibn al-Haiszam: Aszerint, ahogy írod, az OKF kérését már el lehetett volna fogadni, hiszen a szélsődemokratikus országokban maximum kérésig lehet elmenni, ez elhangzott. Ha a paraszt úgy dönt, hogy ő márpedig akkor is jobban tudja, akkor ő elindul. Később ezek szerint már Pintér és kollégái besokalltak a sok baromtól, akik a hófúvásban mennek autózni, és nem hiszem, hogy mind a beteg nagymamáját akarta kórházba szállítani. Akkor már parancs kellett.

2013.03.15. 21:52:17

@huszonharom23:
jól van kicsi troll :) próbáld te is megválaszolni a kérdést.

Francois77 2013.03.15. 21:54:13

@Belpo: a kamionstop intézménye úgy néz ki, hogy tájékoztatják a kamionokat, hogy nem mehetnek, aztán vagy betartják, vagy nem. ha jól emlékszem, tegnap délelőtt óta van kamionstop, az első kihajtónál le kellett volna menniük, és állni, amíg elindulhatnak. Valószínűleg meg fogják kérdezni a kamionosokat, mit kerestek az utakon, de azért minden kamion mellé nem állíthatunk rendőrt... Nem a kormányt védem, hanem azt nem értem, mert meghaladja az értelmi képességeim, hogy lehet, hogy egy előre látható, de el nem kerülhető helyzetben mindenki hibás, és főleg a kormány, csak az nem, aki belekerült: az emberek. Ők ott se voltak....vagy mégis?

2013.03.15. 21:55:04

@Androsz: @huszonharom23:
jól van kicsi troll :) próbáld te is megválaszolni a kérdést.

@huszonharom23: na erről van szó, a kamionokat beparancsolni a pihenőkbe, és felkészülni a helyzetre. ennyi. én is ezt mondom. azért elég szépen tudnak parancsolni, most pont nem tették :)

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 22:02:14

@Belpo: te ugye kezelteted azért a monomániádat mielőtt elhatalmasodik?

2013.03.15. 22:04:01

@Francois77: én nem mondtam, hogy sokan nem hibásak. amúgy kamionstop csüt 22 órától volt(addigra késő). de az tény, hogy az emberek nem vették komolyan a híreket, de nem is volt normálisan kommunikálva. az emberek hülyék(én pl a nap hülyéje, bár én nem indultam el) figyelmetlenek, március van, hullik egy kis hó, akormánynak kell a lehető legjobban felkészülni, ezért vannak. és nem azért, hogy úgy nyilatkozzanak ahogy Pintér. sztem

2013.03.15. 22:04:54

@eßemfaßom meg áll: nem, minek, békemenetes vagyok

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 22:05:52

@Androsz: annak a körsms-nek kb annyi költsége lett volna amit Kobács Béla alkalmazott kap azért a 30mp-ért amig bepötyögi a billentyűzeten és rányom a küldés gombra. Saját hálózaton belül egy sms-nek gyakorlatilag nincs költsége.

Francois77 2013.03.15. 22:11:58

@Belpo: csütörtök este 22 órától március 15-e miatt volt kamionstop, időközben az időjárás miatt előrehozták. még egyszer mondom, olvass, mielőtt írsz, balfék.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 22:13:09

@Belpo: Nem értem, milyen kérdést?

Egyébként azt én is nyilvánvalónak látom, hogy az ilyen esetekben az irányítással megbízandók nem voltak elég határozottak, valószínűleg mert nem mertek határozottabbak lenni. Hiszen utólag azért ekézték volna őket, hogy pánikot keltettek az országban, meg ilyenek. Ha az ilyesmit nem a politika irányítaná, hanem határozott és később felelősséget is vállaló emberek, akik utána nem törődnének a kibicek utólagos okoskodásával, akkor nagyobb lehetne a rend, és a rendezett intézkedés is. A rendet ördögtől valónak tartók védelmében is, például saját maguktól megvédve őket.

És továbbra is fennáll, hogy a rádiót, mint a jelenleg legstabilabb információterítő eszközt ismeretlen okból teljesen kihasználatlanul hagyták. Ez megérne egy kis tanakodást a következő hónapokban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 22:15:00

@eßemfaßom meg áll: Tudom én, csak megpróbáltam tágra szabni a becslést. :-) Ami még mindig nevetséges kis költség lett volna.

Francois77 2013.03.15. 22:17:17

@Androsz: bocsánat, hogy vitatkoznom kell veled, de speciel rádióban dolgozok. az összes, hivatalosan kiadott közleményt NEM KELLETT a felelősök felszólítására elmondanunk, mert elmondtuk magunktól, mivel van felelősségérzetünk. konkrétan az M1 környéki rádiók mentéseket és csapatokat szerveztek, szállást közvetítettek, és folyamatosan tájékoztatták a környéken élőket. Persze, ha valaki elakadva, havazásban is cd-t hallgat a kocsiban, akkor nincs mit tenni.

Cherie 2013.03.15. 22:34:15

nincs még egy olyan ország, meg egy olyan kriminológia (és elmekórtan) tankönyvből kijött banda aki ilyen helyzetben, ilyen szöveggel sms-t küld(et!) segítünk címmel, főleg, ha már egy napja látszik, hogy nem áll a helyzet magaslatán guinness recordsba való pofátlansági szint

Monster Lewis 2013.03.15. 22:36:08

P.Sándor az RTL Klub hiradója alapján az autópálya szalagkorlát engedély nélküli (pld éjszakai)megbontását az anarchiával!!! teszi egyenlővé...

Francois77 2013.03.15. 22:38:27

@Monster Lewis: és indokolja is: hogy a szembesávban a forgalom majd addig megáll, mert mi magyarok csak úgy megállunk... igaza van.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 22:41:20

@Francois77: Ha megtettétek, akkor jól tettétek, és nyugodtan elmondhatod, hogy melyik rádióról beszélünk. Nem vitatkozunk, mert én azt állítom, hogy a katasztrófavédelemnek vagy bárki felelősnek azt kellett volna utasításba adni, hogy a Kossuthon folyamatosan csak az információkat ismételjék, és nem saját jószántukból, saját forrásokból gyűjtögetve azokat, hanem a kormány eszközeként működtetve. Sokfelé vannak, voltak elakadt, segítségre váró emberek, ezért egy országos, talán még az állam kezében levő rádió alkalmas lehetne erre. Amikor én bekapcsoltam, épp valaki politikai szerepvállalásáról magyarázott valami történész.

Aki egyébként ott ült a kocsiban, és fogalma sem volt (van) arról, hogy mi lesz vele, szerintem belehallgatott rádióműsorokba, de tudjuk, hogy miféle műsorvezetők, hírszerkesztők képesek a mindenféle kereskedelmi rádiókban működni, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy amit azokon hírnek nevezve hallani lehetett, azoknak mekkora része volt helytálló. A TV2 híradóját sajnos még valamennyire ismerem, ott kb. a fele szokott igaz lenni. Egy szükséghelyzetben az állami szerv kezdje el a tájékoztatást, ne DJ-k és más celebritások.

yatumux 2013.03.15. 22:45:28

Itt is leírom. Nincs mivel menteni. Lánctalpas technika kivonva, helikopterflotta üzemideje lejárt, nincs mivel repülni. Hahó! Személyautókkal nem lehet odamenni, kivontatni, ellátmányt szállítani, evakuálni, stb. Ez politikafüggetlen. Are You sad now? :(

2013.03.15. 22:46:27

@Francois77:
velünk magyarokkal mindig baj van, megyünk amikor nem kéne és nem állunk meg amikor kéne :) vagy "mert mi mindig zabálunk(magyar átok)" hiába félázsiai népség. :)

@Androsz: a Viktor már katasztrófa helyzetről beszél. látod, meg kellett várni hogy kimondja :)

Francois77 2013.03.15. 22:48:41

@Androsz: ahol mi mondtuk, nincs ilyen helyzet, Rádió 451-nek hívják, és Csongrád megyei az adó. De elmondtuk, hogy mindazok, akik útnak indulnának, legyenek tisztában a helyzettel. Felelős ember MTI hírekből mond ilyen dolgokat, az pedig az állami szervek hivatalos tájékoztatását adja. Nem kell lenézni és együtt kezelni a kereskedelmi médiumokat, sajnos a tv2 híradóját én is ismerem, sajnos csak a címe tények. A Kossuthon nem tudom, mi volt, de gondolom, ha vége a dolognak, ott is lesz elbeszélgetés, amennyiben igazad van.

Az igazság az, és ez most furcsán fog hangozni, de igaz: ha sűrűbben lenne ilyen (ne legyen), akkor tudnák az emberek, hogy mit kell tenniük , és honnan kapnak hiteles információt. Szerencse, hogy nincs ilyen helyzet gyakran, de sajnos épp emiatt az emberek meggondolatlanok, a szervek pedig gyakorlatlanok.

Monster Lewis 2013.03.15. 22:50:26

Szintén RTL-Klub Hiradó: MÁV állomások-napszemüvegben nyilatkozó utasok.. Sajtószabadság 2013

micsoda? 2013.03.15. 22:51:55

@Belpo: Na igen, manapság a legjobb befektetés pártkatonának lenni. Igaz ami igaz, OV meg is becsüli őket. Az se baj, ha nem értenek hozzá.Csak körül kell nézni.Eredmény meg a miénk:(((

dadddd 2013.03.15. 22:57:56

Ha jól sejtem, napokkal ezelőtt volt figyelmeztetés, nem úgy, mint azon a bizonyos aug. 20-án. Az összes tömegrendezvényt lemondták.

2013.03.15. 23:22:01

@Francois77:
hát, olvasd el ezt csak hogy nem a levegőbe beszéltünk, akik azt mondtuk, nem volt megfelelő a tájékoztatás(természetesen tisztelet az olyan kivételnek mint ti) és aztán a helyzet kezelése

index.hu/velemeny/olvir/2013/03/15/23_ora_az_autopalya_fogsagaban/

"a szervek pedig gyakorlatlanok." írod

nos, szerintem ez elfogadhatatlan. az ő dolguk, hogy fel legyenek készülve.

jó éjszakát kívánok :) remélem nincs harag :)

Francois77 2013.03.15. 23:24:42

@Belpo: sajnos ezt olvastam én is, nekem az jött le, hogy eldöntötték a síelést, és amikor nem tudtak tovább menni, akkor elkezdtek okoskodni a visszafordulás helyett, meg kerülőutakat keresni, és meg is lett az eredménye. tipikus magyar hozzáállás, hogy lehet, hogy 1000 embernek nem megy, mert elakadtak, de nekem menni fog.

remélem, nincs harag :) jó éjt!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 23:33:06

@Francois77: "Felelős ember MTI hírekből mond ilyen dolgokat"

Felelős ember már egy szavát sem hiszi el az MTI-nek, az itt a baj. Mert azok is hordanak össze hetet-havat. Amikor valami ún. "tudományos" témában adnak ki valami hírt, azokban pedig mindig lennie kell legalább egy olyan dolognak, ami nem egyszerűen nem úgy van, hanem hülyeség. A féligazságokról nem is beszélve.

"ha sűrűbben lenne ilyen (ne legyen), akkor tudnák az emberek, hogy mit kell tenniük , és honnan kapnak hiteles információt."

Igen, ez igaz, de nem teljesen. Mert az emberek képesek megszokni is a bajokat, és lekicsinyelni várható veszélyeket. Hát épp ezért van szükség vezetőkre, akik remélhetőleg értelmesebbek is, és több információhoz is jutnak, mint az emberek. De sajnos sajtó- és egyébszabadság van, ezért a hírforrásoknak hitt izék tulajdonképpen azt mondanak, amit akarnak. Maximum valami perrel büntetheti őket néha valaki, akit személyesen megsértenek. Ha akarják, akkor a hírbe mindig beleteszik, hogy "egyes források szerint", és akkor már nem is követelik meg tőlük a valóságot. A vezetők pedig nem emberek, hanem politikusok, egyébként sincs senki, aki önállóan felelősséget vállalna bármiért, így az sem igaz, amit ők mondanak. És az ellenségeik ugyanígy. Ebben a rendszerben persze aztán az embernek fogalma sincs, hogy mi az igazi igazság. Még egy olyan dologban sem, hogy nagy havazás lesz. Tavaly volt egy kis cirkusz akörül, hogy a tévékben tessék a hétvégi rossz időt kevésbé ijesztően bemondani, hogy az embereket ne riasszák el a hétvégézés mindenféle örömeitől.

@dadddd: "Ha jól sejtem, napokkal ezelőtt volt figyelmeztetés,"

Igazság szerint nem sok olyan eset lehet, amelyben mindenkit váratlanul ért volna az időjárás okozta baj. Mert én éjjel 3-kor már olyan gyönyörűen behavazott utcát láttam az ablakból, vízszintesen hulló jeges hóval, hogy nekem eszem ágában sem lett volna reggel útnak indulnom bárhová, ahová nem tényleg szükséges. A feleségem át akart menni a szüleihez, de neki nem a rádióból kellett rájönnie, hogy ez most nem aktuális. Szóval az sem teljesen normális, aki azt kiabálja, hogy neki miért nem mondták, hogy ne menjen, hangosan, piros csíkban a műsorra írva és így tovább. Nézz ki a fejedből, te majom, és aztán gondolkozz. Nálunk még nem kötelező a visszapillantóra ráírni, hogy vigyázz, de a következő napokban azt fogjuk hallani, hogy de igenis kell.

Francois77 2013.03.15. 23:52:09

@Androsz: haragudj azokra, akik összevissza mondanak mindent. Az MTI-t lehet szidni, ha az a véleményed, ami, de aki nem csak hetente egyszer néz rá, hanem mint én, olvassa egész nap, az le tudja szűrni, hogy mi igaz és mi nem, mellesleg a hiedelemmel ellentétben, a "kormánypárti" MTI elég gyorsan és hitelesen tájékoztat. Követnek el hibákat, de utána javítják is magukat. A tudományos témákat meg ne az MTI-ből szedd, arra vannak tudományoshír-portálok :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.16. 01:03:47

@Francois77: Le tudod szűrni, ezt írtad. Hát, szerintem ne leszűrni kelljen, hanem csak elolvasni, ez lenne a dolguk. Én nem mindennaposan találkozom velük, de nem is túl ritkán, ezért megmaradhat bennem egy összkép a megbízhatóságukról. Lehet, hogy te megszoktál bennük olyat, ami nekem még szemet szúr. A tudományos híreiket pedig ne tegyék közzé, ha nem pontos, én pedig majd eldöntöm, hogy minek akarok még utánaolvasni. Nem lennének kötelesek ilyen területekre kalandozni, ezért csak akkor tegyék, ha képesek rá.

A "politikai hírek"-nek ma már egyáltalán nincs semmi jelentőségük, ezért engem piszkosul nem érdekel, hogy az MTI kormánypárti-e vagy sem. Nekem elég lenne az, ha tudhatnám, hogy a tényeket pontosan közlik. De tudom, a tények is politikától függenek. Olyan érzésem van, mintha harminc éve jobban meg lehetett volna bízni abban, amit hírként kaptunk. Akkor nagyjából tudtuk, hogy mi a hazugság, és némi rutinnal elég jól meg lehetett tippelni, hogy mi van mögötte. Körülbelül úgy, ahogy te ma teszed az MTI-vel. De nekem úgy rémlik, hogy a mai szakvélemények szerint harminc évvel ezelőtt én teljes sötétségben voltam tartva a diktatúra által, márpedig akkor kéne valami különbségnek lennie.

Sokan azt hiszik, hogy a kormánnyal szemben állókat nem a politika mozgatja. Pedig nagyon is. Csak mivel a közhit szerint nem, ezért a hazugságaik sokkal hatékonyabbak. És politika alatt egyáltalán nem ezt a tócsában pancsolást kell érteni, ami ebben az országban folyik, ezt jól tudjuk.

Mindegy, a lényeg az, hogy sajnos tényleg nem tudhatjuk, sajtószabadság ide vagy oda, hogy mikor mi a valóság.

2013.03.16. 01:04:46

Te jó úr isten...

Mi lenne itt ha történne valami igazi váratlan katasztrófa.

Ha egy adag hó, meg egy kemény szél így kifingatja őket, akkor mi lenne itt egy természeti vagy ipari baleset esetén?
Feltehetőleg, aki szerencsés az életben maradna, a többieknek annyi.

Bolsi Buster 2013.03.16. 02:23:05

@Hivatásos beszólóművész: Persze ha meteorhullás lenne vagy vmi komoly akkor annyi..:) De USAban is hónapokig tartott rendet csinálni a Katrina után, a Japán kitelepítettek 80%-a még mindig szükségszállásokon lakik, szóval azért az ilyesmi sehol sem megy flottul.

felcsutisuttyo 2013.03.16. 04:44:00

A 2006 os Aug. 20 -i nagy vihar, amit előre nem lehetett látni...
vagy ez a Katasztrófa hóvihar ami előre volt tudható
?????
Na melyik a bűnösebb , súlyosabb baki?????
NA FIDESZ SZAR BANDA???:DDDDD
Akkor nyomtátok, hogy a Gyurcsány a hibás..a viharért..most meg???? Talán a Bajnai és Mesterházy mi ??? ( akiktől épp fostok mint murányi kutya?)
BUNKÓ FIDESZ SZAR GAZEMBEREK.
Hazug szarok vagytok!!!
Akasztófára valók egytől egyig!!!!
Remélem úgy végzitek, mint Chausescu

felcsutisuttyo 2013.03.16. 05:05:19

Ott matatott a Múzeum kertben egy hülye ideszállíttatott LENGYEL BÍRKA--és azt mondogatta:
" Itt kell valahol lenni ennek a "Orbán kerti törpének, ..csak nem belepte a hó??????"---ej ej...
...a a Magyar Civil ÖSSZEFOSÁS Banda sincs itt...mi lesz velünk?????
"Lesz Valensza???? "--hihihihi

Végre az az egy busznyi pénzéhes éhenkórász lengyelt elvitték Városnézésre:)))

pezi 2013.03.16. 07:08:12

Bocsi, de anno a hófúvásos utak mellett hófogókat telepítettek óccson. Azok hova tűntek?

nyünyüge 2013.03.16. 07:44:43

@eßemfaßom meg áll:
Nagyon értesz hozzá.
"Csak be kell pötyögni" a szöveget és megnyomni a "Küldés" gombot, mi? Előtte feladónak beírja?, hogy BELÜGYMIN Címzettnek meg "ÖSSZES ELŐFIZETŐ".
Aztán érdeklődően figyeli, hogyan bírja hálózat ezt a különleges terhelési tesztet.
:).

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 08:34:46

@nyünyüge: mert szerinted minden előfizetőnek egyesével be kell írni a számát ha sms-t akarnak külden? LOL

2millió előfizetőnek kiküldve sacc/kb 35megabyte az adatforgalom. Összesen. Egy párperces youtube video nagyobb adatforgalmat generál. Ettől nyilván összeomlik egy szolgáltató.

calvin&hobbes 2013.03.16. 08:35:07

Én nem értem a tehetetlenséget...ez csak szaros hó. Minden évben, télen esik egy kicsi vagy sok de gyakorlatilag rutinból el lehetne takarítani, fel lehetne rá készülni, mert ez csak hó. Nem tájfun, nem a Katrina vagy egyéb tornádók, extrém hideg -40 fokkal és kétméteres hóval, nem cunami vagy 8as fokozatú földrengés "kis" rádióaktív katasztrófával, esetleg egy nagyobb volumenű terrorcselekmény, de még csak nem is egy kimondhatatlan nevű vulkán köpködi a hamut. Ez kábé 20 centi hó ami az átfúvásokkal lett ekkora. És az ország vezetésének fingja sincs mit és hogyan... Nem is akarok belegondolni mi lenne ha megszokott komfortkockán kívüli esemény történne mondjuk egy apróbb csernobil ott paks környékén... valahogy úgy érzem a kormány lenne az első repterek departure szekcióján aztán biztonságos távolságból okolná az ellenzéket. Ja és küldené az smst hogy ne aggódj a sugárfertőzés majd elmúlik, 100 év múlva jövünk menteni.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.16. 08:42:18

Nem tudom, mennyit fogyaszt egy autó alapjáraton.
(Sőt, azt sem, hogy menet közben mennyit zabál az autóm, ennek számontartását meghagyom a csóróknak)
Ha megyek vele százzal, akkor 6-7-8 liter fogy 100 kilométerenként. Autója válogatja.
Egy tank elég 5-6-7-800 kilométerre.
Autópályán ez normál tempónál 5-6-7-8 óra.
(Remélem trollok elég tág határt kaptak a számokkal, bár így is beleköt a sok számtanzseni)
Ha csak a harmadát zabálja meg alapjáraton fűtésre, akkor is lazán egy napig kéne pörögnie.

Szóval aki siránkozik, hogy kifogyott a benzin, annak üzenem, hogy próbáljon meg olyan idióta barom lenni, mint én, és indulás előtt mindig tankolja tele az autót, ha hosszú útra indul.
Tudom, a mai világban az autó emblémája, mérete, nyomatéka és a szomszéd cigány autójánál elitebb típusa a legfontosabb, így a sokmillás csodaautó mellé pont az üzemben tartási költség az ami hiányzik, de az élet kegyetlen, és nem a kétezerért tankoló szarrágóknak találták ki.

(Trollok, lehet hörögni mert ismét fáj az igazság amit megkaptatok tőlem)

Don Quixote de la Ferko 2013.03.16. 08:44:50

@calvin&hobbes:

Ismét fájót mondok, de abban a mocskos átkos rendszerben, amit a narancskommunisták folyton felemlegetnek, feledve, hogy a mostani vezérük pont azt építi vissza, volt az utak mellett hófogó.
Hol vannak a hófogók? Melyik narancskomcsi fideszelte (lopta) el ezeket is?

nyünyüge 2013.03.16. 08:56:19

@eßemfaßom meg áll:
Ezek szerint nem ment át az irónia.

A pármillió egyszerre kiküldött sms pedig nem az adatforgalom mennyisége miatt(minthogy az sms nem adatforgalomként közlekedik), hanem a központok kapacitáskorlátai miatt okozna problémát.
Ráadásul az sms-t addig tárolni kell, amíg ki nincs kézbesítve. Az összes lemerült telefonú, kikapcsolt telefonra kiküldöttet is. (És természetesen itt sem a tárolandó adatmennyiség a lényeg, hanem az, hogy egy központ hány sms egyidejű tárolására-kézbesítésére van kalibrálva.)

T.Jani 2013.03.16. 09:07:28

Érdeklődnek ez a fénykép nálunk készült vagy csak egy kép.
Mert azért ez egy kicsit durva volna!
Jelentem az SMS-t én is megkaptam de autót nem tartok. (tudok tartani)

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 09:08:07

@calvin&hobbes: " Nem tájfun, nem a Katrina vagy egyéb tornádók, extrém hideg -40 fokkal és kétméteres hóval"

Hát pont 100km-es szél meg 2m-es hótorlaszok voltak meg olyan hideg, hogy minden realtime le is fagyott amit nem kotort egybe a szél. Igen, ez szopás de erre a sokévente előforduló 1-1 alkalomra nem igazán érdemes méretezni az itthoni védelmet. Nálunk gazdagabb országokban is van ilyen, pl most fél nyugateurópában.

@nyünyüge: hát nem. értem én, hogy meg akarod magyarázni, hogy ez megoldhatatlan feladat, de azért 3ból 2 cégnek sikerült megvalósitani a lehetetlent.

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 09:09:34

@Don Quixote de la Ferko: 1l alatt eszik egy átlag autó alapjáraton.

nyünyüge 2013.03.16. 10:48:37

@eßemfaßom meg áll:
persze, a visszautasíthatatlan kérést megvalósította úgy, hogy ne borítsa össze saját hálózatát:

a T például kb. tegnap dél és este 10 között kiküldte az sms-t az összes ügyfelének
(a gyerek 2 tájban, a párom 5-kor, én meg este 3/4 9-kor kaptam meg ezt a tartalmas információt).

Arról nem tehetek, hogy móricka, eßemfaßa és a BM szerint ez hatékony tájékoztatás volt az érintettek számára, és nem egy elkésett kísérlet annak bizonyítására hogy mi mindent megtettünk.

Pedig csak 14-e délutántól óránként be kellett volna mondani- mondatni minden rádióban, hogy mi a helyzet (pl., hogy egyelőre nem tudunk menteni, maradj a seggeden). És természetesen nem a kamionosok megítélésére bízni, hogy felhajt-e a pályára, amikor már két tömegbaleset jelezte, hogy az időjárás több, mint rendkívüli.

Dagda 2013.03.16. 11:57:41

@Belpo: Nem troll az, csak buta és nem érti.

A trollnak általában van némi intelligenciája is és köcsögségből, kisebbrendűségi komplexusból meg az anyja iránt érzett viszonzatlan szerelmétől hajtva sérteget másokat. De ez a wmiki csak egyszerűen sötét. A komplexusairól meg a fotója és a hozzászólásai árulkodnak.

nyünyüge 2013.03.16. 12:04:04

@nyünyüge:
a lényege:

"...Miután hazaértem, kaptam meg a belügyminisztérium sms-ét. Csak 23 órát késtek el vele!!!!"

Feketeistván 2013.03.16. 14:01:12

Csak nehogy elveszítsük a nagy vezért, ki tudná pótolni, mikor még nála is nagyobb idiótákkal veszi körül magát..

Aranka Köplinger 2013.03.16. 22:32:17

Külön adó a mobil szolgáltatókra kivetve, de " szívesség sms " meg kéne ?
Állami monopólium legyen az időjárás jelentés , de mégis a maszek időkép.hu -t használja a katasztrófa védelem, mert az jobb . Hogy is van ez ?
Nem mindenki virágos jókedvében járt az M1-en, és nem mindenki síelni indult ( pláne aki a Bp.felé jött ) , van aki munkából jött, vagy ment. A tájékoztatás pedig nulla volt. A megkérdezett tűzoltó autó vezetője se tudott az ártatlan semmit. Az augusztus 20-i vihart és ezt nem lehet összehasonítani, akkor hiába mondta be a rádió , mégis özönlöttek az emberek.Most viszont lett volna lehetőség a forgalmat megtiltani, és a kamionokat leállítani. A mentést se kezdték el időben ! Nem ellenőrzött infó, de az osztrák gépek fél éjszakát álltak a határon , mire engedélyt kaptak a munkára. Ez gáz azért.
Ha már itt tartunk , egyre több állami szerepvállalás kell, vissza az állami tulajdont , most ez az aktuális jelszó. Ha valaki ismer , mondjon egy jól működő állami céget ! Az állam a legrosszabb gazda. Lásd MÁV, exMALÉV, BKV,Iskolák, Kórházak állapota, az út hálozat.....

Aranka Köplinger 2013.03.16. 22:35:47

@Don Quixote de la Ferko:

Ha az út nem másfél óra , hanem annak többszöröse, kifogy a benzin, ja és egész éjjel ment a motor , mert hideg volt.

Aranka Köplinger 2013.03.16. 22:39:58

@Francois77: Csak egy témát emelek ki, mert az egésszel nem értek egyet szinte.
Ismétlem magam... külön adó a mobilszolgáltatókra, a népnyúzó extraprofitos gazokra, utána meg küldjön ingyen sms-t Hogy is van ez.

mész 2013.03.17. 03:12:07

1. Sehol senki nem mondta ki, hogy az utak járhatatlanok. A híradásokban annyi volt, hogy "ez vagy az várható, előfordulhat". A hírekből az derült ki hogy az M7 csak és kizárólag a baleset miatt járhatatlan. Mellesleg a belesetek okozóinak a magatartása megkérdőjelezhető.
2. amikor az M1-en elakadt az első 40-50 autó már akkor le kellett volna zárni minden felhajtót és nem csak a kamiont, de személyautót sem lett volna szabad felengedni.
3. Az autópályán szándékosan vannak szakaszok ahol nincs sövény, középen úgy van kialakítva, hogy a forgalom visszafordítható legyen a szalag korlát leszerelése után. Ezt megoldani az autópálya mérnökségek feladata viszont csak odafigyeléssel és megfelelő irányítás mellett lehetséges.
3. A hóban elakadt járműveket menteni szemből kellett volna, és azonnal. Így lett volna rá esély, hogy el tudtak volna még menni. A mentéshez hómarókat kellett volna használni 4-5 sószóró és hótoló autóval kísérve. Az első autó kiszabadítása után egy hótoló visszafordul és utat nyitva lekíséri az autókat, majd egyenként a többi ugyan így.
Az a veszély pedig nem fenyegetett, hogy valaki a szembe jövő hómaróba belerohanhat.
4. Ez az autópálya kezelő és a forgalom irányítóinak a feladata, ezért vannak az autópálya mérnökségek elvileg felkészült szakképzett emberekkel és eszközökkel ellátva. Ehhez azonban kellene lenni, vagy lehet, hogy van is egy havaria tervnek az ilyen és hasonló esetek kezelésére.
5. Viszont az ünnepre való tekintettel, fittyet hányva az időjárásra és a várható eseményekre az autópálya kezelő felelős és döntéshozatalra képes és feljogosított emberei nem álltak rendelkezésre. Avagy nem alkalmasak egy ilyen feladat megoldására.
6. Összegezve: a helyzetfelismerés, az azonnali és átgondolt intézkedések hiánya, az autópálya kezelő irányítószemélyzet döntésképtelensége nagymértékben közrejátszott ahhoz, hogy ilyen mértékű katasztrófa helyzet alakulhatott ki.
7. Riadót fújni nem 15-én kellett volna, hanem már 14-én viszont és, azonban, úgy tűnik, hogy ez a tájékoztatás hiánya miatt történhetett így.
8. Le a kalappal minden a mentésben részt vevő ember előtt és köszönet illet őket az elvégzett kemény és áldozatos munkájukért!!!!!
9. A telenor előfizetők pedig dönthetnek.
süti beállítások módosítása