HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) Alkotmánybíróság (5) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) gulyás gergely (2) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Válasz-SMS a Belügyminisztériumnak

2013.03.15. 16:58 Poldi bá


SMS megjott,3x. Benzin reg kifogyott mogottem is.20 oraja varok.Elore gratulalok,h majd egymast kituntetitek. Utolso szavaim. Hajra Magyaro.!Hajra Magyarok!


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

215 komment

Címkék: hóhelyzet SMS

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andaja 2013.03.15. 17:11:24

hajrá mogyorók :D !

flippant 2013.03.15. 17:28:31

olaj kiszokitve. tescos balta atadva az azerinek. kokik sallerok kiosztva brusszelben. tamadas visszaverve

Kegyetlen 2013.03.15. 17:34:08

akkor még nem sejtette.

Arisztogatya 2013.03.15. 17:36:20

1 liter benzint fogyaszt egy auto alapjaraton egy ora alatt... de a kormany a felelos h te feltankal utnak indultal ebben az idoben. Nem az a baj h hibaztal, hanem h megintcsak picsogsz masokra. Nyomi vagy! :D

flippant 2013.03.15. 17:36:43

atultem egy masik autoba. amiben 3 frissen szabadult sittes allat van. bulizni megyunk. egy csinos egyetemista lany

smartdrive 2013.03.15. 17:38:24

kedden jön a meleg, akkor elolvad a hó. türelem

Takács Bálint 2013.03.15. 17:41:22

Válasz SMS:
Mi a f@szt kerestél az úton a figyelmeztetés ellenére?
Megérdemled a sorsod.

Tahó Sandokan 2013.03.15. 17:41:57

@Arisztogatya: te minden úton teletankon tartod a kocsid? Megállsz minden benzinkútnál?

I_Isti 2013.03.15. 17:44:00

Koszi az sms-t. Itt ulok a jo meleg kandallo mellet, es forralt bort szurcsolok, mitol is fogyna el az uzemanyagom?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.15. 17:49:58

Tisztán látszik a szűz hóban a helyi gazda meg a traktor, akik éppen...
Csak fehérek.
Meg ott a katasztrófa-elhárítás is frissen átszervezve.
Szintén fehérek.
És a kormány 70 milliárdból vett terepjáró-flottája.
A fa mögött.

Végülis azért kapják a fizetésüket, hogy 21 óra alatt jól átgondolják, hogy kimenjenek-e ilyen csúnya szélben.

Arisztogatya 2013.03.15. 17:52:52

@Tahó Sandokan: Ha annyira okos vagyok h rossz idoben nincs eleg uzemanyagom, akkor nem picsogok h nem tudnak kihuzni hipp-hopp a szarbol amibe beleevickeltem.

Amadeus62 2013.03.15. 17:54:14

A katasztrófavédelem a legaljasabb módon csatlakozott a cionista népirtó kormányhoz. Ez már nyílt hazaárulás és nemzetgyilkolás. Halál a kormányra, halál a Fideszre, halál Orbánra. Orbán Brüsszelben szopkodja a zsidó megrendelőit, ha visszajön le kell tartóztatni, és rögtönítélő népbíróság elé kell vinni. Majd ezt követően azonnal KI KELL VÉGEZNI!

Amadeus62 2013.03.15. 17:55:55

Orbánt, Pintért, Bakondit, Hendét népbíróság elé állítani, és azonnal kivégezni ! Majd ezt követően a többi hazaáruló politikust is a bitó elé állítani mindegyik pártból! A népnek kell megkezdenie a tisztogatást!

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.03.15. 17:55:57

Tipikus loser balfék... a kormány, a katasztrófavédelem meg mindenki hibás, csak ő nem, aki elindult a figyelmeztetés ellenére negyedig lévő tankkal.

Denny Crane 2013.03.15. 17:58:11

@Kiszaj Károly: A KRESZ nagyon-nagyon régi jogszabály. Aki megszegi, és balesetet okoz, eközben ő is megsérül (esetleg csak ő), akkor őt ott kell hagyni?

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 17:59:58

Mondjuk ki, Orbán a hibás, demokráciában ilyen nem történhet meg

gazdasagiradio.hu/cikk/88350/

A regionális közúti információs központ közölte, Nord-Pas-de-Calais és Pikárdia (Picardie) térségében a hótorlaszok miatt hatalmas közlekedési dugók keletkeztek, amelyek teljes hossza eléri a 170 kilométert. Manuel Valls belügyminiszter arról számolt be, hogy Manche megyében 700 jármű még mindig az utakon vesztegel, és az A1-es autópályán Somme megyében különösen súlyos a helyzet.

Bolsi Buster 2013.03.15. 18:07:28

Minő meglepetés, hogy az ellenzéki bloggerekkel minden szörnyüség személyesen esik meg..:)

Hiába no, diktatúra van.

Gábor Puli Várdai 2013.03.15. 18:09:22

Kedves BELÜGYMINISZTÉRIUM!

Hálásan köszönöm az sms-t, amely a hóhelyzetre és a vele járó kellemetlenségekre figyelmeztet! Tudom, mennyire fontos lehet a felkészültség ilyen viszonyok közt, milyen fontos lehet némi információ egyes pillanatokban, életet menthet!
De..... Most komolyan.....őszintén...... megint erre kell pazarolni a pénzt?????
IDÉZEM:

"SEGÍTÜNK! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe! Belügyminisztérium!"

ez most komoly????? Most ne szálljak ki vagy szálljak ki? És ha csak egy kocsi, illetve szépen fogalmazva gépjármű van a közelben, pont amelyikben én is tartózkodom, akkor mi a teendő??? A 160-180 karakterbe ( telefontól függően) bele fért volna némi felvilágosítás pluszba! Szerintem! Nem erre van szüksége az embernek VIKI! Hanem segítségre! Szerintem!
Hatalmas kitartást kívánok a kint ragadtaknak, és azoknak akik a mentésükre indultak! Kemény a helyzet, remélem baj nélkül megoldódik! És kedves vagy kedvtelen Belügy( nem tudom mire vélni az sms-t ezért gondoltam, hogy kedvtelen, mert unatkoznak), nektek meg egy csepp IQ-t kívánok és kicsivel több együttérzést!
IDIÓTÁK!

Szederág 2013.03.15. 18:09:57

Ugyan már kedves huhogók. Most azért mert hülyék voltak tényleg dögöljenek meg? Mindenki kockázat olykor, hol nagyobbat, hol kisebbet. És bizony szív. Meg Uram bocsá' nem akar megdögölni. Annak örülni, hogy valaki szarban van a saját hülyesége miatt szánalmas... azt meg, hogy a katasztrófavédelem mit csinált meg mit nem csinált majd megtudjuk utólag, bár egyelőre úgy tűnik mintha nem lennének mindenhol a helyzet magaslatán...

Bolemann Lajos 2013.03.15. 18:11:07

@Takács Bálint: Én is elindultam, itt ragadtam az M7-esen.

Giró-Szász András

Charlie Lownoise (törölt) 2013.03.15. 18:12:44

szerdán adtak ki riasztást, hogy csütörtökön 100km feletti szél és hófúvás, ha lehet senki ne induljon őtnak, aki mégis, az kaja,pia,takaró, telitank.

eMJe 2013.03.15. 18:14:34

@I_Isti: a bor (üzemanyag) is elfogy egyszer :D

Nem Penny hajója 2013.03.15. 18:14:49

segítünk! amennyiben elakadt a hóban és fázik az autójában, akkor recskázzon! belügyminisztérium

kpityu2 2013.03.15. 18:15:40

Elő a talicskákkal.

Bolsi Buster 2013.03.15. 18:17:23

@Szederág: Ja Magyarországon nem kell azért Bérgryllsz-nek lenni a túléléshez.

- nem tudsz olyan helyet az országban ahonnan tetszőleges irányban nincs 3 km-en belül lakott terület, 3 km meg négykézláb meteoresőben fejlövéssel sem téma.

Ibn al-Haiszam 2013.03.15. 18:20:07

Riasztást adtak ki? Úgy mint a sokat reklámozott főpróbán? ( aki nem emlékezne: www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/az-endor-bolygora-riasztjak-a-katasztrofavedelmet-412496 ) Ha nem ilyen volt, akkor nem adtak ki riasztást, max tájékoztatást. Amúgy meg nem csak erről szól a katasztrófavédelem, hanem az utak időben történő kiürítéséről és lezárásáról.

bioLarzen 2013.03.15. 18:20:22

Én is nemrég megkaptam az sms-t - holott még kocsim sincs, és tegnap koradélelőtt óta ki sem mozdultam itthonról.

A jószándékot tisztelem (nyilván, mint Vodás, automatikusan kaptam meg az összes többi Vodással együtt) - de ebből hatalmas mémek lesznek, nagyon olyan érzésem van...

bio

JewRivers 2013.03.15. 18:21:14

GRATULÁLOK A BLOGGERNEK, HOGY MÁSOK SZORULT HELYZETÉN IS CSAK POLITIZÁL!

Ez lenne a kormányváltó oldal?

Ibn al-Haiszam 2013.03.15. 18:22:28

@Puskát kellett volna hozni: "3 km meg négykézláb meteoresőben fejlövéssel sem téma."

Csak szólok, hogy a PlayStation3-nak és a valóságnak nem mindíg van közös metszete.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.15. 18:27:45

egyébként FB-n meg ez terjeng:
"17 órája nem tett semmit a kormány az úton rekedt sok száz ember kiszabadítására! 168 órája tudjuk, hogy milyen időre számíthattunk! A szemét multik, az Auchan, a benzinkutak, a McDonald's próbál segíteni: az ünnepen is kinyitottak és forró teát osztogatnak a bajba jutottaknak. Az M1-es autópálya valóságos börtönné vált, most már sok száz ember vesztegel 17 órája a sztrádán. Az országutakon sem jobb a helyzet. Fekete Dávid, énekes a Hír24-nek elmondta, ő barátaival együtt több mint 16 órája esett a hó fogságába Bábolnánál. Hókotrót egy darabot sem láttak ez alatt, és szinte biztos benne, ma is a kocsiban kénytelenek éjszakázni. Mint mondja, félelmetes, ami történik, mindenhol autók, kamionok állnak, idősek, családok, gyerekek, bármiféle segítség nélkül. Az énekes szerint olyan pletykák is szárnyra kaptak, miszerint egy nő az éjszaka megszült az egyik járműben. Beszélt arról is, hogy az autópályán ragadtak között vannak cukorbetegek, ők azért aggódnak, mert félő, nem jutnak hozzá az inzulinjukhoz. MIT CSINÁL ORBÁN VIKTOR, PINTÉR SÁNDOR, BAKONDI GYÖRGY? JÓL ALUDTAK AZ ÉJSZAKA? JÓ REGGELT, MAGYARORSZÁG!"
... természetesen aki nem osztja meg, az nem demokrata

hiába, most már biztos, hogy orbán maga az antikrisztus a két világháborúért is ő a felelős!
ez már több bizonyíték, mint amennyi az evolúció elméletre van

irógép 2013.03.15. 18:28:41

Hát a ballib oldal egy ilyen katasztrófából is kampányt csinál, és fröcsög!! Hányinger keltő!!!
Ebből látszik nem az alkotmány a lényeg, tök mindegy mi van a lényeg gyűlölködjenek!!
Még egy ilyen helyzetet is erre használnak fel!
Ilyen idő 30 éve nem volt itthon, mindenkinek napokkal előre szóltak!
Ha leállították volna a forgalmat és nem jött volna ilyen idő, akkor Poldi és a többi birka propagandista azon fröcsögne, hogy a kormány feltartotta az embereket és biztos azt a akarta, hogy ne jussanak el a millás tüntetésre!!
Tök mindegy mi van csak gyűlölködni tud az ellenzék egy jó része, ezért is teljesen hiteltelenek!
És amúgy ezzel az idővel mit csinált volna egy másik kormány???? Ha most Bajnai lenne hatalmon mi lett volna??? Már puszta kézzel eltakarította volna a havat mindenhonnan???
Gusztustalan ez a mentalitás!!

Mercel 2013.03.15. 18:29:51

@Amadeus62:

B+ hülye vagy e?:D

"Frigyes"

dean23 2013.03.15. 18:30:37

Biztos, hogy kitüntetik egymást! Bakondi kapitány minimum antarktiszkúrószázezredesvezérezredes lesz! Pintért nehezebb előléptetni lévén, hogy már most is főgengszternek gondolják sokan!

Bolsi Buster 2013.03.15. 18:30:48

@irógép: Az alkoktmány annyira fontos, hogy 24 óra kellett hogy lenyomja a havazás.

Ennél még az azeri baltás is jobban felrázta őket. Igaz, azóta már bukat pár %-ot...:)

Balkán Lamour 2013.03.15. 18:30:50

Herr Orbansturhbahnführer!

Miért pont ilyenkor utazik külföldre? Itt maradtunk egyedül, döntésképtelenül.
Tegnap indultunk el Győrbe a haverommal Hans-szal egy márc 15-i bulira. Tatabányán elakadtunk, mellesleg talpig SS-be voltunk öltözve a buli kedvéért. Ott ültünk a kocsiba, nyakig a hóba és senki sem segített.
Véresszájú fideszesek vagyunk, nem erre szavaztunk 2010-ben! Úgy éreztük cserben hagytál Mester! Ott ültünk a kocsiban talpig SS-ben az emberek meg jöttek mentek. A csomagtartóban nem volt más ruha csak a faterom Vasas melegítői azt vettük fel magunkra, nehogy meglincseljen a nép. Hajnalban tatabányai kommunisták teával kínáltak, elfogadtuk, de a pofámról égett a bőr. Délelőtt láttunk két tankot, állítólag ez maradt a világhírű Klapka harckocsiezredből. A Hansnak van otthon egy Tigrise, ha tudjuk azzal jövünk. Most az Osztrák Vöröskereszt háztartási kekszet hozott, azt esszük és várjuk, hogy kiszabadíts bennünk! Mester! Benned bíztunk eleitől fogva, ne hagyj cserben minket!

Mercel 2013.03.15. 18:32:59

@irógép:

Azért azt úgy megsúgom neked, hogy még a részemről is kcsgnek tartott gyurcsány idejében is volt ilyen durva idő, és akkor nem omlott össze a hóeltakarítás.
Ja idén már másodszor.
Ja egy hete arról szól minden, hogy nagyon durva idő jön.
Nyilván a meglepetés erejével érte az illetékeseket a dolog.
Idén másodszor is.
Most akkor ki fröcsög?:)

"Frigyes"

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 18:36:22

@Mercel: ilyen azért nem volt.

"Ja egy hete arról szól minden, hogy nagyon durva idő jön."

B+ akkor nem kell elindulni kocsival, nem utólag panaszkodni, hogy orbán nem rendel 1000 Yodát akik kiemelnek távolról egy autópályányi kocsisort.

Denny Crane 2013.03.15. 18:38:02

@eßemfaßom meg áll: akkor viszont nem kell télügyi kormánybiztos sem szerintem, mert felesleges.

tomwar 2013.03.15. 18:41:22

@irógép: Nem, az a kerdes mi a faszt szoltan volna, ha epp Gyurcsany lenne hatalmon.

Amadeus62 2013.03.15. 18:41:48

@irógép:

"Hát a ballib oldal egy ilyen katasztrófából is kampányt csinál, és fröcsög!! Hányinger keltő!!!"

2006 augusztus 20?

2013.03.15. 18:43:09

ez a kép szibéria vagy kanada?
:)

komplikato 2013.03.15. 18:43:41

@Puskát kellett volna hozni: Ahogy sorban jönnek az infók, tényleg nem ér őket ekézni, de a röpke 20-24-27 órával KÉSŐBB kiküldött SMS-t elég nehéz kidumálni. Valamint a rádió és TV csatornák igénybe NEM vevését, sem a tűzoltók, a katonák behívásának fél napos késését, sem azt, hogy ma jöttek rá a Honvédségnél, hogy a használható járgányokat ezer éve eladták ócskavasnak.

Az se normális, hogy este 8 és reggel 4-5 óra között vártak a parancsokra a kint étlen szomjan kialvatlanul mentő csapatok, csak nem volt kitől kapni ...

Az se normális, hogy van ahol azért nincs áram vagy telefon, mert a KE nem engedi oda a karbantartókat.

irógép 2013.03.15. 18:45:23

@Mercel:
Ilyen idő nem volt vagy 30 éve.
Illetve igen volt egy nagyon durva vihar augusztus 20 án, ugyebár, azzal a különbséggel, hogy akkor még csak nem is szóltak az embereknek!!
Most napok óta szó van erről!!
Az ilyen időkben Amerikában is rengetegen bent ragadnak, pedig ott van ebben gyakorlat bőven. De egy országot nem lehet átfésülni 5 óra alatt...
De Bajnai elvtárs meg a Milla már régesrég puszta kézzel 1 óra alatt eltakarította volna a havat, tudjuk:)
Mondom, ha a kormány lezárta volna az utakat és nem jön ekkor vihar, akkor most azon menne a fröcsögés , hogy a kormány akadályozta az embereket!!
Akinek ilyen kor nem az együttérzés jut eszébe, hanem ilyenkor is kampányol az gusztustalan!!!

komplikato 2013.03.15. 18:45:46

@Belpo: Valószínűleg USA lesz, mert tele van 2012 év végi nagy hófúvás képeivel minden. Én is azt figyeltem. Azért 18-22 centi havat ilyen egyenletesen 60-70 centi magasan nem fog a szél összehordani ...

Arisztogatya 2013.03.15. 18:45:50

@Amadeus62: Ja, h a hovihar es az azonosito nelkuli rendorok nalad ugyanaz a kategoria? :D

komplikato 2013.03.15. 18:47:18

@irógép: "Ilyen idő nem volt vagy 30 éve."

Konkrétan nem igaz, mert vagy 3x volt ilyen idő az elmúlt 30 évben amire emlékszem is.
Helyesen 1962 március 15 óta nem volt ilyen idő márciusban.
Csakhogy nem tegnap reggel derült ki, hogy hóvihar lesz, ehhez képest a hócsapdákat nem tették vissza az utak mentén.

Amadeus62 2013.03.15. 18:48:11

@komplikato:

Márpedig lehet Mo. is. Simán vannak 2-3 méteres hótorlaszok Veszprémben, Fejérben. És a betemetett autó sem kacsa! Se nem külföldi kép...

komplikato 2013.03.15. 18:48:46

@Arisztogatya: Ezt marhára benézted, akkor volt az a bizonyos csúnya vihar, amiért persze a kormány volt a felelős ...

komplikato 2013.03.15. 18:50:30

@Amadeus62: Persze, de nem úgy, hogy a 20 centi hó az út mellett is 60-80 centi magasan összefüggően áll, hanem hóbordák vannak az úton, a kocsik oldalára halmozva, stb. Lásd képek mondjuk Indexen. Az 1987-es balhénál volt ilyen, de ott nem is 60 centis torlasz volt, hanem volt ahol 2 méter feletti.

Mercel 2013.03.15. 18:51:37

@eßemfaßom meg áll:

Szerintem az elmúlt nagyon sok évben egy dolog frankón működött az országban a sok lebénult, megszűnt közszolgáltatás mellett, az pedig a téli hóeltakarítás volt.
Éveken keresztül olyan munkám volt, ami miatt sokszor jártam vidékre, és soha írd és mond soha a legdurvább télen sem volt olyan mint ebben az évben kétszer is.
Azért azt ne bagatelizáljuk már el, hogy kétszer kapcsolt rá a havazás az idei télen és mindkétszer csődöt mondott a rendszer. kettőből kettő azért az elég rossz arány. Ráadásul mindkét esetben tudható volt, hogy hirtelen sok hó fog leesni.

A magam részéről nem indultam el az ország másik felébe tegnap este simán óvatosságból - aminek most örülök - de azért ne hülyézzük már le azt a sok ezer embert akik ilyen vagy olyan okoknál fogva útnak indultak, vagy éppen már eleve úton voltak.
Normális esetben ha a hóeltakarítás, előzetes felsózás időben megindul, akkor nem lett volna ebből ekkora káosz.
Nem hőbörgök, mert szerencsém van és nem vagyok úton, valamint se a barátaimért, sem a családomért nem kell aggódnom, de meg tudom érteni akik nem így jártak és most vért köpnek.

Az az igazság, hogy a nagy országépítésben sikerült még a kevés egyébként jól működő dolgot is agyoncsapnia ennek az idióta kormánynak.
Kíváncsi vagyok, hogy szeretett vezérünk éppen mit kamuzik Brüsszelben úgy, hogy közben otthon áll a bál.
Arról meg ne beszéljünk, hogy a belügyminiszterünk egy kimosakodott maffiózó aki normális országban most éppen ülné a pár évtizedes börtönbüntetését, nem pedig a működésképtelen katasztrófavédelmet dicsérné és a civileket pfujjolná.

"Frigyes"

2013.03.15. 18:52:19

@wmiki:
orbán mint antikrisztus? kevés ő ahhoz, csak szeretne akkora hatalmat. de az imf, eu, nat, zsidók, libsi komcsi, nagy sátán usa + ördögök nem hagyják szegénynek. vicces lenne ha a természet rogyasztaná meg orbániát.(mert ez az ellenzék nulla) az a baj, hogy fordított esetben a fidesz sajtó ajvékolna tripla gázzal.

az van, most jön ki hogy kibaszarintottak egy csomó szakembert mindenhonnan + senki nem mer semmit csinálni várja felülről a parancsot. ilyen ha bólogató áderek izé jancsik kerülnek minden vezető pozícióba.

Bolsi Buster 2013.03.15. 18:52:52

@komplikato: Ahogy vesszük.

Eddig nem volt SMS sem soha. Aki meg nézte a híreket és útra kelt az kockáztatott.
Persze azzal egyetértek hogy az 52%-ot újraelosztó állam szolgáltasson.

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 18:54:25

@Mercel: elfelejtetted kitenni a smile-t a végére, gondolom ezt nem komolyan írtad.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 18:55:26

Akik ilyenkor OTTHONRÓL szidják a kormányt meg akit még lehet, azok ne felejtsék el azokat is szidni, akik a katasztrófavédelem, a közútkezelők és hasonlók költségvetését is soknak találták, akik tiltakoztak az ilyen célra is mindig bevetett honvédségi egységek teljes felszámolását, meg úgy egyáltalában tiltakoznak az ellen, hogy ilyenkor szervezetten mozgósíthatóak legyenek, kötelezően, felnőtt, munkabíró emberek. Mert ma az a szokás, hogy amikor valami nincs rendben, akkor majdnem mindenki azt mondja, hogy fizetem az adót (tényleg?), csinálják meg azok, akik ezért kapják a fizetést. Csakhogy ilyenkor azok már nincsenek elegen.

Akik kintrekedtek a hóban, azok dühét már megértem. Igazuk van, ők segítséget várnak. Azokat viszont, miután kiráncigálták a hóból, akik kényszer nélkül, nyári gumival, egy szál takaró nélkül nekiindultak a havas utaknak, olyan helyeken is, ahol már külön kérték a jónépet, hogy ne akarjon erősebb lenni a hónál, értelmes országban piszkosul seggbe rúgnák, mert azok mentését vagy munkáját akadályozták, akik még váratlanul kerültek bajba, vagy akik kötelességből indultak mások segítségére. Mellesleg fölösleges munkát adtak azoknak a keveseknek, akik segíteni próbálnak másokon.

Sztrádán hófúvásban hogy megy egymásnak ötven autó? Mentek százzal?

És egy fontos tanulságot hadd áruljak el a belügyminiszter úrnak is. Nem SMS-t kell küldeni, találomra. A központi információk rendezett továbbítására rendelkezésünkre áll egy 80-90 éves találmány, a rádió. Bassza meg, miniszter úr, már elfelejtette azokat az időket, amikor még tanították is, hogy a középhullámú Kossuth rádiót kell hallgatni katasztrófa esetén? A középhullámot persze megszüntették, hiszen korszerűtlen, csak 300 kilométerről is vehető, vagy egy bunkerben is fogható, de az URH-adók ettől még léteznek! Miért nem lehet a Kossuthot ilyenkor befogni arra, hogy folyamatosan, ciklikusan mondják rajta, hogy hol mi a helyzet, mi történik, mire számítsanak, mi a teendő? Az összes többi rádiónak pedig megy a rendelet, hogy félóránként bemondani azt, hogy a Kossuthon megy a műsor. A rádió a kocsi generátoráról és akksijáról megy, és be sem dugul az adatforgalomtól, nem kell hozzá pár kilométerenként átjátszóállomás, amelynek az akkumulátora, ahogy olvasom, le tud merülni. Ennyire beszűkült már a szakemberek esze is, hogy csak a mobil? Jó lenne elővenni azokat a régi polgári védelmi füzetkéket, egy-két jó ötlet lesz még azokban.

Amadeus62 2013.03.15. 18:55:34

@komplikato:

Dede! Nagyon sok mellékúton ÖSSZEFÜGGŐEN van 80 centis hó. Amiről te beszélsz azok az autópályák, meg a 8-as.

2013.03.15. 18:56:28

@komplikato:
én vicceltem, nem hinném, ezek az autók ölég európainak tűnnek - csak tényleg mennek a kamuképek

Poldibá, honnan e kép? :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.15. 18:56:31

@Belpo: teljesen igazad van!
bezzeg ha demokrata dopeman lenne az elnök, akkor ő félkézzel állította volna meg a hóvihart!

komplikato 2013.03.15. 18:59:44

Összegyűlt egy csomó ember, aki vinne kaját, teát, bébiételt, stb. megadott helyekre, terejárókkal, stb.
Erre most itt van ez???

"Most mondtàk be hogy az önkénteseket nem engedik fel az autópályákra és a lezárt utakra! Mindenki tájékozódjon mielőtt elindul!"

WTF?

Sven Van de Velde 2013.03.15. 19:00:00

Waar maken jullie je toch allemaal druk over. Of het nu Orban of Megyessi zou zijn, wat maakt die discussie toch uit? Deze mensen hebben hulp nodig. Denken jullie nu echt dat dit alleen in Hongarije gebeurt? Deze problemen komen ook voor in andere landen. Het zou beter zijn als jullie allemaal naar buiten gaan, en stoppen met emails schrijven en die mensen gaan helpen. Het is niet alleen in Hongarije moeilijk om rond te komen op het einde van de maand. Dit is ook in andere landen. Köszönöm!

Mercel 2013.03.15. 19:01:15

@irógép:

"Akinek ilyen kor nem az együttérzés jut eszébe, hanem ilyenkor is kampányol az gusztustalan!!!"

Ezzel egyetértek.

"Frigyes"

Outlooker 2013.03.15. 19:02:59

Az emberiség már megérett a teljes kontrollra, mikrochippet kellene mindenki felkarjába ültetni, amit a felsőbb hatalom aktiválna, ha szükséges. Vészhelyzet van ne hagyd el a zónát, ha mégis verd magad orrba.

2013.03.15. 19:04:58

@wmiki:
a hóvihart csak isten állíthatná meg, de azért hogy kompetens emberek kerüljenek megfelelő posztra, az meg a kormány dolga. akik mondjuk tudnak kezelni helyzeteket. egyébként minden minisztériumban ez van, nincs megfelelő szakembergárda, csak sógorkomák nyüzsögnek minden felelős poziba.

hát ha te mondod, hogy dopeman megállította volna félkézzel, én hiszek neked.

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 19:05:10

@komplikato: Szeretnél elakadt önkéntesek mentésével is foglalkozni ha te lennél a katasztrófavédelem?

Amadeus62 2013.03.15. 19:05:19

@komplikato:

Nem véletlen mondom én, hogy ki kellene végezni a teljes belügyminisztériumi és honvédelmi minisztériumi kart, valamint Orbánt, a köpcös köcsögöt!

Mercel 2013.03.15. 19:06:37

@eßemfaßom meg áll:

Görgess a végére:)

Szerintem az elmúlt nagyon sok évben egy dolog frankón működött az országban a sok lebénult, megszűnt közszolgáltatás mellett, az pedig a téli hóeltakarítás volt.
Éveken keresztül olyan munkám volt, ami miatt sokszor jártam vidékre, és soha írd és mond soha a legdurvább télen sem volt olyan mint ebben az évben kétszer is.
Azért azt ne bagatelizáljuk már el, hogy kétszer kapcsolt rá a havazás az idei télen és mindkétszer csődöt mondott a rendszer. kettőből kettő azért az elég rossz arány. Ráadásul mindkét esetben tudható volt, hogy hirtelen sok hó fog leesni.

A magam részéről nem indultam el az ország másik felébe tegnap este simán óvatosságból - aminek most örülök - de azért ne hülyézzük már le azt a sok ezer embert akik ilyen vagy olyan okoknál fogva útnak indultak, vagy éppen már eleve úton voltak.
Normális esetben ha a hóeltakarítás, előzetes felsózás időben megindul, akkor nem lett volna ebből ekkora káosz.
Nem hőbörgök, mert szerencsém van és nem vagyok úton, valamint se a barátaimért, sem a családomért nem kell aggódnom, de meg tudom érteni akik nem így jártak és most vért köpnek.

Az az igazság, hogy a nagy országépítésben sikerült még a kevés egyébként jól működő dolgot is agyoncsapnia ennek az idióta kormánynak.
Kíváncsi vagyok, hogy szeretett vezérünk éppen mit kamuzik Brüsszelben úgy, hogy közben otthon áll a bál.
Arról meg ne beszéljünk, hogy a belügyminiszterünk egy kimosakodott maffiózó aki normális országban most éppen ülné a pár évtizedes börtönbüntetését, nem pedig a működésképtelen katasztrófavédelmet dicsérné és a civileket pfujjolná.

Tessék, egy smiley a végére mert kéred:)

Amúgy, de komolyan gondoltam, viszont érdekelne melyik részével nem értesz egyet, és miért.

"Frigyes"

2013.03.15. 19:07:14

@eßemfaßom meg áll:
teljesen igaz, elvégre a katasztrófavédelem még a saját feladatát se tudja ellátni.

regress 2013.03.15. 19:08:37

válasz sanyinak.sanyikám,a te kurva anyád

2013.03.15. 19:11:57

na, nyugodtam mondhatjuk, hogy a 2006 aug 20. után üvöltve anyázó fidesznyikek most üvöltve védik orbánt. ezért nem normális ország ez. a politikus, a kormány az ami minket szolgál és nem mi őket. elbaszták, akkor menjenek a pi.ába. nem kötelező politikusnak lenni. ezt Pintér, Bakondy elcseszte. ezt minden normális ember látja. ahogy a maszop is 2006-ban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 19:12:16

@komplikato: Az önkénteseket azért nem engedik fel az eldugult utakra, mert már csak az hiányzik, hogy őket is menteni kelljen, meg kerülgetni a sok összetömörült, lelkes és bugyuta embert és autóikat.

nyünyüge 2013.03.15. 19:12:24

@komplikato:
az királyi tévé reggeli 7 órás híradója és benne a katasztrófavédelem helyettes szóvívője szót sem ejtett a m1-en rekedt autósokról.

később valami elakadt vendég vagy műsorvezető-társ telefonja alapján kezdtek ott csöpögni az információk.
Miközben este 10-kor lezárták az m1-et, nyilván nem véletlenül.
Valami itt nagyon csúnyán el lett cseszve, könnyen lehet hogy az autópálya üzemeltetés és a katasztrófavédelem tologatta egymás között problémát (mert a katasztrófavédelem nyilván túl volt terhelve az ország többi útján).

Sven Van de Velde 2013.03.15. 19:12:54

@Sven Van de Velde:
Forditom, mert nem fogtok erteni mit akartam mondani. Miert foglalkoztok annyit a kormanyal, amikor esik a ho. Ha lett volna az elso minister Orban vagy Megyessi, ez mindegy lenne, nem?
Azt gondoljatok hogy ez cask Magyarorszagon elufordul? Ezzek a bajok is tortenek masik orszagokban. Jobb volna ha elmegytek ki a hazbol, segiteni a szegeny emberek. Gondoljatok, hogy az autokban is kis babak, kismamak vannak, es nem tudnak kimenni!
Nem cask Magyarorszagon van gaz a kormanyal, mas orszagokban is! Mindenhol van problemak, de szerintem ez egy kicsit konnyu errol beszelni interneten amikor az emberek kernek segitseget!

Sveb

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.15. 19:13:20

@Belpo: pontosan milyen szakemberek, és mi a dolguk?
az mszp-nek vannak hóviharmegfékező emberei, vagy rendeletileg be kellett volna tiltani a hogy essen a hó március közepén?

az lett volna a megoldás?

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 19:15:05

@Mercel: az egész ugy bullshit ahogy van. Ilyen havazás nem volt mostanság, normálisan durva havazást most is tudják kezelni, ilyenre meg nem lehet méretezni, mint ahogy a gátakat se építik 2x olyan magasra mint amilyenek, csak azért, hogy évtizedente egyszer ne legyen egy árvizveszély.

Amikor bejön egy ilyen időjárási abszurdum, akkor a világon mindenhol van pár nap szopás.

Szalkai F 2013.03.15. 19:17:51

Hali tegnap jöttem haza Debibe Németböl. Kb du.3-kor voltam Hegyeshalomnál. Este 9-re értem haza. A lényeg: már du. 4-kor Tatabányától Györig állt a sor a szemközti oldalon. Este 9-ig hallgattam a hireket, ezt így addig nem mondták be. Az egész útinform a rádióban nagyon nevetséges volt. Csak araszolgat az ember a dugóban (a mi oldalunkon is volt egy-kettö) hallgatja a rádiót és semmit nem tud meg. Itt 25 éve semmi sem változott :(

prukker 2013.03.15. 19:18:22

@wmiki:
Hát hogyha augusztus 20-i szélviharért egyértelműen gyurcsány volt a hibás, akkor ezért az időjárásért meg orbán.
Ja nem, ezért is gyurcsány a hibás. VAgy inkább bajnai, mert tőle jobban fosik O. Viktor.

Amadeus62 2013.03.15. 19:20:35

@wmiki:

Te hallod, nagyon fostok ti, nagy bukta lesz ez a 2014 a Fidesznek, hidd el! : )

micsoda? 2013.03.15. 19:20:58

@Belpo:" az van, most jön ki hogy kibaszarintottak egy csomó szakembert mindenhonnan + senki nem mer semmit csinálni várja felülről a parancsot. ilyen ha bólogató áderek izé jancsik kerülnek minden vezető pozícióba."

Szerintem is ez az igazság, lényeg a pártkatona. Mi meg fizetünk a sokféle, újabb és újabb adónemen keresztül.

komplikato 2013.03.15. 19:21:32

@wmiki: "vagy rendeletileg be kellett volna tiltani a hogy essen a hó március közepén?"

Az már meg van törvény tervezetben. És az a nem vicces, hogy nem vicc.

Azért ahogy valaki írta, bezzeg az augusztus 20-i viharért is az akkori vezetőség volt a felelős ...

2013.03.15. 19:22:49

@wmiki:
jól van troll, foglalkozzon veled a továbbiakban Gandalf

2013.03.15. 19:24:27

@micsoda?:
érdekes, te egyből megértetted, most nézd meg ezt wmiki nevű trollt :):):)

u4hgn 2013.03.15. 19:24:29

Pintér kommunikációjából látszik, hogy tökéletesen alsóbbrendűnek tartja az állampolgárokat: "fegyelmezetlenek voltak"! Nem viselkedtetek szépen, és jól, ahogy Sanyi bácsi, a naaagy, okos felnőtt szerette volna. Sanyika, azért hadd ne legyen már elvárás, hogy egy európai ország, maximum 200km hosszú autópályájára 2 napi hideg élelemmel, hálózsákkal és 2 marmonkanna plusz benzinnel kelljen elindulni, mert még azelőtt járhatatlanná válhat, mielőtt lezárnák!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 19:25:13

@eßemfaßom meg áll: De még mekkora szopás. Olyan ország, mint Németország, meg olyan, mint a hóval nem csak a hírekben találkozó Kanada is bele tud szaladni olyan téli időjárásba, amely napokig tartó zűrzavart okoz. És képzeljük el, hogy mi lenne például vulkáni hamu esetén, ami nem olvad el és ott száll a levegőben. Ami nem valami fantasztikus filmbe való esemény, hanem egypár fejlett technológiájú vidéken bármikor összejöhet. Szóval ez a kis káoszka sajnos még nem is igazán súlyos ügy.

nyünyüge 2013.03.15. 19:25:44

@Androsz: ha lett volna információ, akkor szét lehetett volna teríteni rádión.
De nem volt.
Valamiért láthatólag nem működött a katasztrófavédelem központi tájékoztató egysége, mintha nem lett volna döntésképes ember.

Pedig milyen lepróbáltatták a médiával a Harry Potter helyszíneivel, hogy miként kell tájékoztatni rendkívüli helyzetben.

Vagy lehet épeszű oka annak, hogy nem akartak vészhelyzetet bejelenteni?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 19:28:30

@u4hgn: Neked már ismeretlen a vezető, sőt, parancsnok fogalma, igaz-e? Itten szabadság van, nekünk ne tilcsa meg egy Pintér, hogy autókázzunk a már lezárt utakon sem. Merthogy a fegyelmezetlenség azokra vonatkozott, akik elkerülhették volna a bajt, csak egyszer azt kellett volna tenni, amit olyan mond, aki nem csak a kertévék hírmondóitól ismeri meg a helyzetet.

uarempty 2013.03.15. 19:28:37

@Denny Crane: Már itt is itt gyűlölködik az a kotonszökevény?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.15. 19:28:56

@Belpo: nagyon jól érvelsz, igazi liberális, értelmiségi demokrata vagy, akár az elvtársaid :x

tehát akkor a hóvihar orbán hibája, de majd 2014-ben eljő dopeman a messiás, és az imf hitelfelvevő és minimálbércsökkentő programjával elhozza a kánaánt, meg a demokráciát, és betiltja a rossz időt :x

nemecsek ernő áruló 2013.03.15. 19:29:49

@Puskát kellett volna hozni: Emlékszel 2006-ra? www.fidesz.hu/index.php?Cikk=62387 Milyen érdekes volt, hogy akkor fordított előjellel voltak ugyanezek. :D

Kérdem: ha a 2006-os viharért Gyurcsány volt a felelős, akkor azért, ami most történt, ki is? :)

Egyébként a katasztrófavédelem az első 20 órában egy fűszálat nem tett keresztbe, a közszolgálati televíziók, és tévék nem nyomatták folyamatosan a piros csíkos tavaly milliárdokért kitesztelt figyelmeztető-rendszert, ez a vérlázító.

Kár, hogy nem tudsz, vagy nem akarsz olvasni!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.15. 19:30:55

@Amadeus62: igen, ha kikerül az ellenzék imf hitelfelvevő, és minimálbércsökkentő, meg az szja-t növeljük, ne a multikat adóztassuk programja, akkor biztosan vége a fidesznek... :((

lol

2013.03.15. 19:31:56

@wmiki: ha te mondod troll, úgyis vala

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 19:32:50

@nyünyüge: Egyetértünk, a rádióról, a sokkal könnyebben igénybe vehető rádióról mintha elfeledkeztek volna. Vagy nem elfeledkeztek, hanem valamiért nem akarták (merték?) bevonni? Egyébként vészhelyzetről egyáltalán nincs szó, csak szükséghelyzetről, mondjuk, néhány területen. Nem látunk bele, nem tudjuk meg soha az életben, hogy a központi emberek mit csinálnak rosszul jelenleg is akár. Az ellenzék is csak Orbánra képes koncentrálni, még ilyenkor sem látnak tovább ennél, a kormány pedig csak azzal lesz elfoglalva, hogy magyarázkodjon. A tényeket talán a kormány sem fogja megismerni, mert mindenhol megy a süketelés.

Amadeus62 2013.03.15. 19:34:20

@wmiki:

Demagóg, hazug fasz vagy. Mint a vezéred és "kutyái"

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 19:34:28

@Belpo: Az nem troll, aki szerint páran hülyeséget beszélnek.

fuhur 2013.03.15. 19:41:06

@irógép: "Hát a ballib oldal egy ilyen katasztrófából is kampányt csinál, és fröcsög!! Hányinger keltő!!!"

Hát ha hányinger keltő akkor nézzd meg ezt a két linket:

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=190010

www.fidesz.hu/index.php?Cikk=62387

regress 2013.03.15. 19:41:12

@wmiki: legyen egy jó napod,másszon rád a tömjénzsóti lova

Petitprince 2013.03.15. 19:43:11

Rossz a hangulata egy ilyen sms-nek akkor, amikor télről-télre érezhetően egyre kevesebb erő, pénz, figyelem (ki tudja, melyik hiányzik jobban?) jut a hóeltakarításra, illetve a nehéz időjárási körülmények túlélésére. A nagylányom vonattal 17 óra alatt ért haza Budapestről (Nyíregyházára, vagyis nem egy Isten háta mögötti kis faluba valamelyik szárnyvonalon). Én csak azt látom, hogy minden szakad el és szét az első széltől, amortizálódnak a berendezések, nincs elég váltótakarító, pedig 20%-os munkanélküliség mellett éppen lehetne találni hómunkásokat. Köszönjük a biztató szót, de fontosabb lett volna (legalább) egy kis utastájékoztatás éjszaka a pusztában álló vonaton arról, hogy mégis mi várható. (A kalauz semmi információval sem tudott szolgálni.) Ha Viktor üzent Brüsszelből (nem kizárt, ez az ő stílusa), azt megértem valamennyire. Van neki elég baja ott, azt hiszem, nem csoda, hogy nem gondolt bele ebbe a helyzetbe, inkább csak rutinból vezényelt. Ha valamelyik itthoni okos volt, akkor azt mondom neki, hogy legközelebb, több szakmaisággal és empátiával (beleélőkészséggel) kezelje az ilyen helyzeteket, illetve már jó időben is úgy készüljön fel. Hiszen azért vagyunk, hogy segítsünk egymásnak, főleg ő, aki a közigazgatásban dolgozik. Nem?

tomwar 2013.03.15. 19:45:39

@Puskát kellett volna hozni: Miota havazott? Mikor jott SMS? Majd egy teljes nap mulva.

nyünyüge 2013.03.15. 19:45:55

@nyünyüge:
hallgatok egy interjút Pintér Sándorral éppen - hát több, mint szánalmas ez a felelősségáthárítás, mellébeszélés, amit előad.

2013.03.15. 19:49:15

@Androsz: wmiki nyomatja a saját agybaját, egész másról beszél marhaságokat mint amit én írtam(meg lehet nézni), elviszi a témát, tipikus troll, néha megpróbálok beszélni vele, de semmi értelme. troll. ő nem olyan amit te írsz. nézd meg én mit írtam és ő mit szajkóz. dopemanazik itt, de minek? (csak nehogy egyszer dopeman berágjon rá azt úgy járjon mint az angol troll akihez egy bokszoló ment ki)

Bolsi Buster 2013.03.15. 19:50:01

@tomwar: Na és? Havazásban nem lehet autózni, vagy mi?

Egyébként eddig nem volt SMS most volt. +1, leülhetsz.

nyünyüge 2013.03.15. 19:52:00

@Androsz:
minél rosszabb egy szervezet kultúrája, annál biztosabb, hogy egy-egy rendkívüli esemény okai, az esetleges hiányosságok nem fognak kiderülni.
Mert amikor kiderül, hogy valami baj van és fentről jön a lebaszás vagy a jelentési kötelezettség, akkor már minden résztvevő abban érdekelt, hogy olyan magyarázatot adjon, ami a saját ill. közvetlen szervezete felelősségét "tisztázza" valamiképpen.
Aztán végül a legfelső szinten összeraknak valami minden konkrétumot elkenő, minél ködösebb és leginkább a külső körülményeket kárhoztató jelentést.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.15. 19:53:20

@Amadeus62: @regress: @Belpo: ah, a magukat felsőbbrendűnek képzelő liberális demokraták "érv"elés közben

sok sikert elvtársak, biztosan nyertek 2014-ben minden közvéleménykutatás ezt mutatja xd

tomwar 2013.03.15. 19:57:23

@fuhur: Csak nem gondolod, hogy ez megzavarja a mantrat?

tomwar 2013.03.15. 19:59:39

@Puskát kellett volna hozni: Bocsanat, tenyleg, ma delutan tenyleg jol esett a gondoskodas. Fel is hivtam a baratomat, aki elozo este ota dekkolt a kocsiban. O is nagyon orult az ujitasnak, es kert egy idogepet is.

Kar, hogy nem Feri alatt tortent, mar reg keresztre feszitettektek volna.

nandras01 2013.03.15. 20:01:19

nem értem azokat, akik most is, még ebben a reménytelen helyzetben is a kormányt basztatják.
hiszen megmondták, hogy segítenek, meg azt is, hogy nem hagynak senkit az út szélén.
naugye?!

mint a viccben:
- hát, józsi bácsi, komoly gond van itt.
- de drága doktor úr, nem tud legalább valami biztatót mondani?
- hajrá józsi bácsi!

Bolsi Buster 2013.03.15. 20:04:24

@tomwar: Ja lehet azért volt az SMSben hogy maradjanak az autóban vagy üljenek másikba. Nem azt írták hogy ne menjenek sehova, azzal 3 napja tele a TV.

is 2013.03.15. 20:06:45

@eßemfaßom meg áll: te sem írtál eddig még sok komolyan vehetőt. sajnos. és itt nincs smiley, ezt pont így látni.

Mercel 2013.03.15. 20:07:03

@eßemfaßom meg áll:

Oké ezt a dolgot másképp látjuk, és nem értünk egyet. Nyilván mindketten másképp csinálnák ha közünk lenne hozzá.
Részemről a szakmámból következően mindent túlbiztosítok, és konkrétan a legrosszabbra (is) felkészítek egy rendszert.
Mert senkit nem fog érdekelni ha azt mondom, hogy dehát ennek a valószínűsége max 5% volt.

Bekövetkezett?
Be.
Beszart minden?
Be.
El lehetett volna kerülni, vagy a bekövetkezett bajt lehetett volna minimalizálni?
Igen.
Nekem ez a bajom.
És leszarom a politikát mert ha a félkegyelmű gyurcsány alatt következik be egy ilyen (Ahogy volt is az augusztusi vihar esetében) vagy a sztálin szindrómás törpefocista alatt tök mindegy. Ha egy rendszer csődöt mond akkor az gáz.
Ez most gáz.
Ráadásul fogadok előre, hogy egy utolsó szerencsétlenre fogják majd ráhúzni a vizes lepedőt.

Amúgy most posztoltak a faszbúkon egy olyan esetet mikor a kamionos járatta az állófűtést, a főnöke rászólt sms-ben, hogy kapcsolja ki a kamionos ellentmondott, a következő sms-ben kirúgták.
Remélem, hogy a munkaügyi bíróságon a szart is ki fogja perelni a szarházi főnökéből aki most ausztriában siel.

"Frigyes"

u4hgn 2013.03.15. 20:07:15

@Androsz: Valóban ismeretlen számomra a parancsnok fogalma, de ez most talán mindegy is. Viszont: ha már nem bírják pucolni az utakat, mert "elment a hótoló, mögötte meg újra felépült a 3 méteres hófal", és mert nem futja 20km-enként egy tisztítóautót végigküldeni az autópályán az útdíjból, akkor már legalább zárják le időben az utat, nekik jobban kell tudniuk, hogy mikortól járhatatlan, és ne azokat hibáztassák, akik Amudsen sarkexpedíciójánál gyengébb felszereléssel szándékoznak elutazni a nagymamához. Előzetes figyelmeztetés pedig nem volt, legalábbis nem komolyabb, mint amit minden két hétben elő szoktak adni az rtl-en, hogy soha nem látott szibériai havazás jön, aztán esik 2cm hó, aminek következtében később mindegy mit mondanak, senki nem veszi figyelembe. Pintér "3 méteres hófal" Sándornak meg még van képe beszólni a pógároknak.

tomwar 2013.03.15. 20:08:00

@Puskát kellett volna hozni: Ezt azert olvasd el: index.hu/velemeny/olvir/2013/03/15/23_ora_az_autopalya_fogsagaban/

A problaemam gyakorlatilag ugyanaz. Talan mas tollabol megerted.

Thor69 2013.03.15. 20:10:25

@wmiki:
"vagy rendeletileg be kellett volna tiltani a hogy essen a hó március közepén?"

Óvatosan az ilyen kijelentésekkel! A FIDESZ beírja az alkotmányba és még az AB sem tud többé havat "csinálni" Magyarországon. Mi lesz a sok szánkóval, síléccel? Muszáj lesz TESCO-s havat venni!

☉ ☾ 2013.03.15. 20:11:32

@wmiki: Talpnyalók között is az utolsó, szevasz! Jó olvasni a soraid, támpont ez, biztos pont, hátul a sötét udvarban, az imaginárius köpedelem tengerén túl, ott, ahová soha nem megyek, és ahol te élsz. Maradj is ott, mit is tehetnél egy szép és szabad világban?

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 20:17:30

@Mercel: "Részemről a szakmámból következően mindent túlbiztosítok, és konkrétan a legrosszabbra (is) felkészítek egy rendszert."

Gondolom neked egy rendszert a legrosszabbra is felkészíteni nem százmilliárdos költség, és felkészítés közben nem támadnak, hogy az adófizetők pénzét herdálod feleslegesen.

Egyébként vicces, hogy francia oldalakon ugynaígy fikázzák a francia kormányt a francia hó miatt szopó franciák.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 20:18:02

@u4hgn: Volt itt valami cirkusz az Országos Meteorológiai Szolgálat privilégiumai körül, nem olvastam, nem érdekelt. Ők mit mondtak előre? Merthogy ha én nagynéha kíváncsi vagyok az időjárásra, akkor az ő honlapjukat nézem meg, és nem egy RTL Klubét. Az OMSZ legalább egy nagy múltú, hajdan állami szervezet, akiknek a dolgozóiból páran talán még egyetemen tanulták a szakmát, nem OKJ tanfolyamon vagy még ott sem. Az apósom apró rögeszméje az időjárás előre ismerése, ezért amikor tudni akarja, hogy mi lesz a hétvégén, meghallgatja mindegyiket, és végül annak hisz, amelyik a legszimpatikusabbat mondja. :-) Ezek szerint az egyezés közöttük nem tökéletes.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 20:20:12

@u4hgn: Egyébként a parancsnok és a parancsok fogalmának nem ismerete, esetenként az ostobaságig menő tagadása egyáltalán nem mindegy. De amíg ki nem ürül az agyakból a szélsőliberális dogma a szabadságjogokról, addig egy vészhelyzetben reménytelen lesz a káosz elkerülése.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2013.03.15. 20:23:40

Nem tudom, mit fűrészelitek a szellentést: Pintér Sándor megmondta, hogy a kamionosok és a felelőtlen polgárok tehetnek mindenről. Ennyi. Bakondi elvtárs meg hamarosan vezérezredes lesz.

tomwar 2013.03.15. 20:25:34

@Androsz: De legalabb meg kellene probalni.
Csak ahhoz ember is kellene.
Na az nem nagyon van odafent: gerinces, hatarozott, peldamutato es HOZZAERTO.
Hidd el, sokan kovettek volna...

babo81 2013.03.15. 20:25:39

@wmiki: Katasztrófa helyzet volt az utakon az elmúlt 24 órában! Hogy jön ide a 2014-es választások?! Közvéleménykutatás...ugyan már!Te mindent elhiszel amit ezek kiejtenek a szájukon? Te szegény! :((( Ma 17.21-kor kaptam az sms-t. Kicsit elkéstek nemdebár?!

tomwar 2013.03.15. 20:26:13

@tiboru: Remelem, egyszer a sok kitontetes agyonnyomja a gecit.

2013.03.15. 20:26:57

@wmiki: nem tudsz leállni, mi? kiakadt a libsilemez :)
én erről beszéltem végig, nem arról hogy orbán vagy dopeman állítja meg a havat, amióta mózes átkelt a tengeren, nem tudunk más hírről.

"A határőr végzettségű Bakondi György irányította átalakítás 2011-2012-ben sok vérveszteséggel járt forrásaink az átszervezéssel során a közel ezer főállású polgári védelmisből mintegy 900-at kirúgtak. Menesztették a megyei polgári védelmi szolgálatok vezetőinek mintegy 90 százalékát is – helyükre jórészt szintén nem szakirányú végzettséggel bíró tűzoltók kerültek.

Korábban mintegy 200 helyi szervezeti egységgel működött a polgári védelem, ami egy név nélkül nyilatkozó szakember szerint biztosította, hogy mindenhol kellő helyismerettel rendelkeztek egy-egy katasztrófahelyzet elhárítására. A helyi polgári védelmisek tisztában voltak a környék rizikós útszakaszaival, tudták, hogy hol van a legközelebb vészhelyzet esetén bevehető, akár kölcsönkérhető nehézgép, szivattyú, egyéb műszaki eszköz. Az átszervezéssel együtt ezeket a szervezeti egységeket is megszüntették, így fordulhatott elő például a szakember szerint, hogy az M1-esen 14-16 órát vesztegeltek autósok, miközben az autópályához közel Tatabányán ott álltak a honvédség hókotróval is felszerelhető T-72-es tankjai. Ezeket végül péntek késő délelőtt vetették csak be."

ennyi. ilyen ha politikus dolgozik

forrás:
hvg.hu/itthon/20130315_Pinter_havazas_kormany_hibazott

Francois77 2013.03.15. 20:27:04

HÓHELYZET

Tisztelt ellenzék, szeretném figyelmükbe ajánlani, hogy az Önök által olyan mélyen tisztelt és folyamatosan hivatkozott DEMOKRÁCIÁKBAN, mint Franciaország, Németország és Egyesült Államok, hasonló helyzet szokott kialakulni, nem évtizedenként vagy évszázadonként egyszer, hanem évente, van, hogy egy év alatt többször is. Ugyanis a katasztrófavédelem eszközparkját és felkészültségét a „normális” rendkívüli helyzetekhez igazítják, nem pedig az olyan eseményekhez, ami az elmúlt 24 órában Magyarországon kialakult. Persze lehetne annyi gépet venni és annyi embert alkalmazni, ami az ilyen helyzetet is meg tudja oldani pár óra alatt, de akkor meg az lenne a baj, hogy minek költ el a kormány feleslegesen rengeteg pénzt. Nem segíti a helyzet megoldását az, amikor a vezetőket kezdjük bírálni a kialakult helyzet miatt, de az segítene, ha a mélyen tisztelt, és saját bevallásuk szerint a legfelkészültebb hálózattal rendelkező MSZP elnöke arról tartana sajtótájékoztatót, hogy ŐK mivel és miben tudják segíteni a bajba jutottakat, és mit tesznek már a tájékoztató perceiben is. Tisztelt Bajnai úr! Nem koszorúzni kell az ilyen helyzetben, hanem a vagyonkájából készíteni pár szendvicset, ahogy azok teszik most épp, akiktől Ön vette el a 13. havi fizetést és nyugdíjat, és ahogy ők teszik épp: segítenek a hóban elakadtaknak enni és inni. Lehet persze arról vitatkozni, hogy a kormány és a katasztrófavédelem mindent megtett-e a helyzet kezelése érdekében, de csak akkor, mikor már majd újra rendes kerékvágásában zajlik az élet kis hazánkban. Addig viszont a bírálatok csak politikai haszonleséssel és hangulatkeltéssel magyarázhatók, ami undorító, gyomorforgató és bicskanyitogató.
Ami az állampolgári felelősséget illeti: ténykérdés, hogy a hóban elakadt emberek túlnyomó többsége nem tudja hitelt érdemlően megindokolni, hogy mi a faszt keresett vagy keres még most is az utakon. Ne mondja nekem senki, hogy MINDENKINEK halaszthatatlan dolga volt. Mondok egy példát: mit keres egy szülő nő egy hóban elakadt járműben? Egy hete arról van szó, hogy rendkívüli helyzet lesz, mi a fenéért nem maradt otthon a seggén? De tényleg, az a normális, hogy érte külön harckocsit kelljen küldeni, mert közben eszébe jutott, hogy szülni akar. Hogy az elakadtak túlnyomó többségén nyárigumi van? De hát ez normális, nem igaz? Segítek, nem normális. Hogy a magyar ember nem ismeri azt a fogalmat, hogy hólánc? Persze, hisz 10 évente csak egyszer kellene használni, minek az? Segítek, most van az az egy alkalom.
Összeütközik több mint 40 autó az M7-es autópályán. Kérdés: a baleset részesei közül hányan vezettek szabályosan? Segítek, az első hülye volt, de az összes többi nem az út és látási viszonyoknak megfelelően vezetett. Követési távolságról már nem is beszélek. Vagy arról, hogy az autópályán 130-cal lehet menni, de NEM KÖTELEZŐ.
És még valami: a rendkívüli helyzetben a belügyminisztérium első szavára a T-Mobile és a Vodafone kiküldi INGYEN a BM kérésére az ominózus SMS-t, a Telenor elzárkózik ettől, és nem kommentál. Persze demokrácia vagyunk, nem mondhatjuk, hogy a Telenor holnaptól nincs. De ha a helyzet rendeződése után, mondjuk hétfőn, a Telenor előfizetői nem kezdenek azonnal szerződést bontani a szolgáltatóval, akkor levizsgázunk, mi, állampolgárok. Nem azért, mert azok az SMS-ek segítettek volna bármit is, de kerülhetünk bármikor olyan helyzetbe, hogy egy SMS is megmentheti az életünket. Feltéve, hogy nem Telenor előfizetők vagyunk.

Végül csak annyit, hogy mielőtt bárki bírálni kezdi a helyzet megoldásán dolgozókat, nézzen mélyen magába, és gondolkodjon el, mindent megtett-e azért, hogy ne kerüljön veszélybe, vagy megtett-e mindent, hogy segítsen azokon, akik önhibájukból vagy önhibájukon kívül veszélyhelyzetbe kerültek. Köszönjük meg mindazok munkáját, akik segíteni próbálnak, és ne a munka dandárjában kezdjünk el jó magyar szokás szerint vitatkozni a miérteken.

Mercel 2013.03.15. 20:32:12

@Androsz:

"De amíg ki nem ürül az agyakból a szélsőliberális dogma a szabadságjogokról, addig egy vészhelyzetben reménytelen lesz a káosz elkerülése."

Bazeg helyből tudok pár liberális államot amelyek faszán működnek, hó is esik elég oszt' az országok valahogy köszi jól vannak ám:)
Norvégia, Svédország, Dánia.
Három elég?:)

"Frigyes"

Mercel 2013.03.15. 20:35:46

Mindenesetre maximális riszpekt a tizenórája ténylegesen a terepen dolgozó tűzoltóknak rendőröknek, katasztrófavédelmiseknek, mentőknek és mindenkinek aki éppen segítséget nyújt az úton rekedteknek.

"Frigyes"

Francois77 2013.03.15. 20:38:45

@Mercel: ezekben az országokban a normális helyzet az, hogy van hó, nálunk nem így van. Azokban az országokban szerintem, de konkrétan én Finnországot tudom ilyennek, nem takarítják a havat, hanem letapossák, és szöges abroncsokkal vígan mennek rajta. Megtanulták. Mint ahogy megtanulták azt is, hogy mikor indulnak még el, és mikor maradnak otthon a seggükön. És hogy a téli gumi nem baromság, hanem életet ment. Olvasd el amit írtam, én is hivatkozok olyan országokra, ahol szintén van hasonló helyzet, pedig szokott hó esni, meg még hegyek is vannak ráadásul. De az időjárásnál sosem lesz az emberiség erősebb. Vannak helyzetek, amikor nem lehet mit tenni, csak megvárni, amíg az idő kitombolja magát és utána eltakarítani a romokat. Ez folyik most.

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 20:40:33

csak érdekességként akik szerint ilyesmi demokráciákban nem történhet:

www.hirek.sk/kulfold/20130313080012/Iteletido-tombol-Eszaknyugat-Europaban.html

" A kormány felszólította Normandia lakosait, hogy aki teheti, maradjon otthon, mert az utak sok helyütt járhatatlanok. A szél néhol két méter magas torlaszokat emelt, és egész nap nem állt el a havazás. Jean-Marc Ayrault miniszterelnök kormányszintű válságstábot hívott össze a helyzet kezelésére."

"Németországban Frankfurt környékén és tőle északra a legnehezebb a helyzet. Az A45-ös autópályát lezárták, mert a jeges úton mintegy száz személygépkocsi és teherautó ütközött össze Münzenberg közelében."

"Párizs Orly repülőterén egy tunéziai utasszállítógép lecsúszott a leszállópályáról, de senki sem sérült meg. Az Air France légitársaság mindenkinek azt üzente, hogy halassza el a Párizson keresztül tervezett utazását. "

"Anglia déli felében gépkocsik százai akadtak el az utakon, s helyenként 50 kilométeres dugók alakultak ki. Sussexben 24 óra alatt több mint 300 koccanásos balesetet jelentettek a síkos utakon. Belgiumban összesítve 1600 kilométer hosszan voltak torlódások az utakon. Brüsszelben még az amerikai nagykövetség is bezárt a rossz idő miatt. Halálos áldozatot csak Franciaországból jelentettek, ahol ketten megfagytak."

Akkor mindenki egyszerre: orbán takaroggy

intimpista 2013.03.15. 20:48:55

@Arisztogatya: @Francois77: Tudod, az a szép ebben az országban, hogy mindenki szabadon elmondhatja (még egy kis ideig) a véleményét. A Tied is egy ezek közül. Egy nagyon érdekes, tipikusan szoc-lib vélemény, valamikor a 80-s évekből. De ma már kicsit arrébb vagyunk - hogy előre, vagy hátra, hát azt nem tudom - és ez a felfogás kevés. Lehetnek az emberek hülyék, de a kormány, a hatóság ne legyen az! Először is 5 azaz ÖT percenkánt be kellett volna mondatni minden csatornán - tv, rédió -, hogy senki se induljon útnak, a pályákat, utakat időban le kellett volna zárni, a kint rekedtekért tegnap du. elküldeni a TEK-t - azért őket, mert 2x-es fizetésért dolgoznak mint a többi rendőr, tűzoltó, stb. - és akkor talán néhány ezerrel kevesebben rekedtek volna a hó fogságába. Na, csak ennyit, Kedves Barátom!!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 20:54:28

@Mercel: Norvégiában feleannyian laknak, mint itt, és ha igaz, 15 ezer sorozott katona szolgál a seregükben. A liberalizmus, ha nem _szélső_, nagyon jól együtt tud létezni a kötelességgel. Ezt a különbséget ma nagyon sokan nem képesek felfogni.

@Belpo: körülbelül le is írtad az egész mostani probléma okát. Valahogy senki nem mer visszaemlékezni arra, hogy a Római Birodalom elporladása is ésszerű gazdasági leépítésekkel és takarékossági intézkedésekkel kezdődött.

@Francois77: Ha a minisztérium utasítást adott volna a Telenornak, holnap tele lenne az összes híradó a németek, franciák, mindenféle kibicek hőbörgésével, hogy véget ért a szabadság, diktátor uralkodik Magyarországon. Most is ott ugat Merkel szüntelen, pedig csak néhány embere jelentéséből sejti, hogy itt mi van egyáltalán, lefogadom.

A Telenor főnökei pedig rohadjanak meg.

Arisztogatya 2013.03.15. 20:58:08

@intimpista: Szoval mikortol is nem lehet majd elmondani a velemenyunket?? De minek is elmondani azt ha olyan nem eletrevalo tarsadalmat vizionalsz akiknek 5 percenkent kell a szajukba ragni h ne indulj utnak ha teheted...

babo81 2013.03.15. 20:59:16

@Francois77Közvéleménykutatást végeztél az M1-es autópályán,hogy mi a faszt keresnek ott a gépjármű vezetők?Nem minden fekete és fehér drágám!

Francois77 2013.03.15. 21:01:55

@Androsz: egyetértek, ezért mondom: a Telenor előfizetőkön a sor, hogy hétfőtől szépen felmondják a szerződésüket. Mert lehet olyan helyzet, hogy szükség lenne egy kibaszott sms-re, és ha telenor előfizető vagy, akkor esélyed sincs rá.

@intimpista: a tv és a rádió mondta, de ha kicsit is őszinte akarsz lenni, akkor tudod, hogy a magyar ember okosabb, mindig. Onnan tudom, hogy mondták, mert én is ilyen helyen melózok, és mi is mondtuk, nem hiszem, hogy más médiumok ne mondták volna. Mert van az embernek felelősségérzete, tehát mondja. A menni akarónak meg nincs (tisztelet a kivételnek), tehát megy akkor is. aztán meg sír a szája

gumitsirke 2013.03.15. 21:02:53

@tiboru: ez egyebkent teljesen igaz. sot, kezdem azt hinni, hogy ez a felelotlen csurhe, aki onmagat "magyar allampolgarnak" meri nevezni, meg sem erdemel egy olyan nagyszeru belugyminisztert, mint Pinter elvt...polgartars. En kerek elnezest, a nep neveben es a mi jo-edes-anyankat, igenmelyentisztelt Pinter elvtars. Ja! Megvalami: Bajnai Gordon.

Francois77 2013.03.15. 21:04:19

@babo81: van jogsim, és hoztam már meg olyan döntést, hogy mennem kellett volna, és mégsem tettem, sőt, mentem már elakadásjelzővel autópályán az első lehajtóig, mert nem lehetett közlekedni. szerda óta az folyt a csapból is, hogy ne induljanak el az emberek. ennyi.

2013.03.15. 21:06:06

@Androsz:
hár róma azért nemcsak amiatt bukott, azért egy két horda feltűnt a határainál, meg holmi kereszténység is szépen erodálta :)

a telenor épp norvég :) valszeg nincsenek hozzászokva hogy parancsolgassanak nekik :) amúgy emiatt biztos nem lett volna gond ha pintér parancsba adja, kicsit túlzol. a telenor bemutatta középső ujját mutatta a kormánynak. megteheti? meg, max eladja az egészet aztán lelép. a pintérnek én se segítenék. remélem a többiek meg kiszámlázzák nekik, adóstul mindenestül.

2013.03.15. 21:07:14

@Francois77:
hazudsz, még csütörtök este se!!!!!

vgyula 2013.03.15. 21:08:03

Igazán, csak félve, visszafogottan, mint Füles, Mackó barátja. Tényleg, miért indultak hosszú útnak az emberek, amikor 1 hete szajkózzák a híroldalak, h mi várható. Én is kerültem már így bajba, s magamat szidtam, jó lenne, mindig magunkkal kezdeni. Ja, és akik "nyaralni" mentek, vajon kitették jó előre a nemzeti színű zászlót, mondjuk, csak a portáljukra, ha nem is a házukra. Érdemes megtekinteni itt a mi utcánkban, 1-et látok. Na befejezem, mert leszélsőségeznek, pedig, kívánom, mindenki érezze jól magát a két hátralevő ünnepnapon! És a hóban, fagyban dolgozókat is Isten éltesse. Március tizenötödikén!!!

1000rörö 2013.03.15. 21:09:37

Sanyi bá megmondta, az emberek a hibásak és emberemlékezet óta nem volt ilyen idő. Ja csak 1987, 1998, 2000. Ráadásúl akkor pont ők voltak főnökök. Efelejtette a lelkem. Nincs má agysejt a sok szittyó miatt amit pályafutása alatt már le kellett nyelni.

Bolsi Buster 2013.03.15. 21:12:29

Felteszem a kérdést, hogy mi az diktatórikus az alkotmány aktuális módosításában.

Mert úgy fest ez csak 24 óráig volt fontos.

Francois77 2013.03.15. 21:13:06

@Belpo: de, már szerdán is. mondták és mondtuk. de persze a magyarnak síelni kell menni. meg rokonhoz, mert hosszú hétvége van.

2013.03.15. 21:23:40

@Francois77:
mutasd be azt a híradó részletet, pirosan villogó csíkot, adásmegszakítást, rádióadást akármit szerdáról. de csütörtökről is mutathatod. akkor miért nem voltak már kint csütörtökön a katonaság, a katasztrófavédelem? az autós tudja, a katonaság, katasztrófavédelem nem? a mondás és vészhelyzet egyértelmű komunikálása között nagy különbség van. Pl bakonyd elvtárs kiáll szerda este élő adásban, csütörtökön még 3*. na ez figyelmeztetés

Ibn al-Haiszam 2013.03.15. 21:26:34

@Francois77: Nézz HírV-t: Pintér szerint "senki nem számított arra, hogy 100 kilométer/órás sebességű szél lesz"

Ezért fordulhatott elő, hogy

"Az MTI csütörtök délután fél négykor adta ki az első olyan hírt, melyben az OMSZ riasztásáról beszámolva közölte az OKF kérését is, hogy „aki teheti, ne induljon útnak, ha mégis, akkor viszont csak a téli időjárási viszonyoknak megfelelően felkészített járművel”. Végül a határozott felszólítás az ORFK-tól érkezett negyed ötkor – amikor már több tucat baleset volt az utakon."

2013.03.15. 21:27:44

amúgy arról van szó, a Viktor kiment egy napra, azt megdöglött az ország. elment a papa, jujj. nem volt aki csütörtök este merjen dönteni

Francois77 2013.03.15. 21:31:29

@Belpo: mi (kereskedelmi rádió) mondtuk már szerdán. Nálam nincs rögzítve az anyag, de ha kell, meg lehet szerezni. Minden TV és rádió időjárás-jelentésében felhívták a figyelmet, mert nem volt másféle előrejelzés, tehát kénytelenek voltak az elérhető egyféléből dolgozni, ami pedig mondta, hogy jön a helyzet. A katasztrófavédelem kiadta az előrejelzéseit, a katonaság használata katasztrófahelyzetben elképzelhető csak belföldön, tehát előre nem lehet őket kiküldeni. Mint ahogy utakat lezárni sem lehet előre, mert akkor meg az a baj.

RTL, Class, ATV, Hírtv tuti mondta, ezeken hallottam és láttam. És ez mind országos csatorna. Plusz írta az összes internetes oldal is.

Amadeus62 2013.03.15. 21:33:41

Azt azért vágjátok, hogy mennyire undorító dolog volt behazudni, hogy javult az 1-es út állapota, és emiatt sokan elmentek arra, és ugyanúgy szarban (hóban) vannak még most is...azóta levették ezt a "hírt".
Egy nagy rakás fos az egész MTI hírcentrum.

2013.03.15. 21:33:47

@Francois77:
és mit mondtatok? de ha bemondtátok, a hatóságok miért engedték csütörtök reggel elindulni a kamionokat??????????????????

Francois77 2013.03.15. 21:34:16

@Belpo: Közútkezelő: több helyen is hóátfúvások nehezíthetik majd a közlekedést

Budapest, 2013. március 13., 16:11 szerda (MTI) - A csütörtöktől várható havazás és a viharos erejű széllökések miatt hóátfúvások nehezíthetik a közlekedést - hívta fel a figyelmet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.

Kifejtették, a meteorológiai előrejelzések szerint csütörtökön a nyugat-dunántúli megyékben a várható havazás mellett viharos, orkánerejű széllökésekre lehet számítani. Ezért ezekben a térségekben több helyen is hóátfúvások nehezíthetik majd a közlekedést.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes gépparkjával dolgozik majd, hogy megszüntesse az esetleges hóakadályokat. Ezzel együtt a közlekedőket arra kérik, amennyiben a hófúvásokban érintett területeken autóznának, utazás előtt mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról. Ezekről friss információkat a www.kozut.hu oldalon, a társaság Útinform szolgálatának munkatársaitól és megyei diszpécsereitől kaphatnak.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat szerdán az MTI-hez eljuttatott figyelmeztető előrejelzésében azt írta: csütörtökön északnyugat felől erős hidegbetörés várható. Ennek következtében a kezdeti esőt, havas esőt napközben fokozatosan váltja fel havazás, legkésőbb a keleti megyékben. Csütörtök éjfélig többnyire 5-10 centiméteres hóréteg alakulhat ki.
Az északi, északkeleti szél a reggeli óráktól a Dunántúlon és az északkeleti megyékben viharossá fokozódik. A Bakony és a Balaton térségében, valamint a Nyugat-Dunántúlon és a Kisalföld nyugati felén az óránkénti 100 kilométeres erősséget meghaladó széllökések is lehetnek - írta a meteorológiai szolgálat, megjegyezve: a viharos szél elsősorban az ország középső részén okoz hófúvást.

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 21:35:15

@Belpo: ne essünk már át a ló tulsó oldalára, nem paks robbant fel, hogy egy országnak azonnal ovóhelyre kelljen vonulni. Aki a barátokköztnél kicsit is többet foglalkozott az informálódással, annak tudni akellet, hogy gáz lesz. Aki meg csak a barátokköztet nézi egy hétig majd elinul hosszúhétvégézni, az meg örüljön, hogy kiássák a hó alól nála felelősségtudatosabb emberek.

2013.03.15. 21:41:42

@Francois77:
no, ez nagyon szép(de nem egyértelmű figyelmeztetés), csak éppen a kamionok okozták a legnagyobb problémát és nem parancsolták le az utakról, hogy sokan voltak felelőtlenek, a kormány volt . márpedig ezt megtehették volna. akkor pintér miért mondja, hogy nem számítottak ekkora szélre? független attól, hogy valóban sokan voltak felelőtlenek a kormány betlizett. talán összefügg azzal, hogy állandóan hazudnak és ezért nem hallgatják őket ;)

2013.03.15. 21:42:48

@eßemfaßom meg áll:

bazeg, csak a katasztrófavédelem nem tudta :) ismétlem, miért nem parkoltatták a kamionokat ha tudták?

Francois77 2013.03.15. 21:43:18

@Belpo: menj el orvoshoz, most már tényleg ezt kell mondanom, mi kell ennél egyértelműbb figyelmeztetés??? MTI kiadta, szabadon felhasználható, és ismertette is MINDEN MÉDIUM.

huszonharom23 2013.03.15. 21:44:49

@Belpo: hivatalosan is elnyerted a nap hulyeje cimet. az oklevelet atveheted vasarosnamenyban, de indulj most azonnal!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 21:46:15

@Francois77: Az előbb láttam a Telenor egy reklámját valami tévécsatornán. A kör-SMS szétküldése valószínűleg kb. annyiba került volna nekik – bár őszintén szólva én csak a töredékére tippelek –, mint ez az egy reklám. Ez az egy újabb fölösleges reklám. Ha a történet igaz, akkor most meg fogják kapni a reklámot. Egyébként az SMS-ek működtetése valójában a telefonhálózat működtetésének afféle mellékes lehetősége, nem igényel semmi olyat, amit egyébként nem szerelnének fel. Egy SMS adatforgalma kb. fél kilobyte, legfeljebb. Hát ezt takarították meg most. Ahhoz képest egy SMS annyiba kerül nekünk, amennyibe fél perc beszélgetés.

@Belpo: Normális világban a vállalkozók, cégek nem függetleníthetik magukat az adott ország kormányától, hatóságaitól. Lehet, hogy Norvégiában nem is próbálnák. A liberalizmusnak is megvannak a határai, gondolom.

A Római Birodalom urai túl költségesnek kezdték találni az északi határterületek katonai védelmét, és ebben az akkori "sajtó" is támogatta. Ez hosszú folyamat volt, a 4. században, de nagy területről is volt szó. Kezdtek elhanyagolni fölösleges felújításokat, a csatornarendszert, az utakat, a közlekedés infrastruktúráját, a távközlést. Nem vicc, ezek akkor is megvoltak, csak más volt a technológia. Emiatt a barbárok rajtaütéseitől is lelombozódott ottani lakosság kezdett leköltözni, magára hagyva azokat, akik valamiért azt nem tették. A helyőrségetet felszámolták, délebbre vonultak a határok. A korábbi birodalmi területeket szerződéses viszonyba adták a barbároknak, akik aztán a szerződéseket olykor kissé lazán értelmezték. És így tovább. Szóval így megy ez.

Monster Lewis 2013.03.15. 21:47:37

Szerencsére megérkezett az osztrák felmentő sereg és március 15.-én felszabadította az országot:)

Olvasta valaki ezt a kommentet délután? Balkán Lamour fura egy srác vagy..

Balkán Lamour 2013.03.15. 18:30:50
Herr Orbansturhbahnführer!

Miért pont ilyenkor utazik külföldre? Itt maradtunk egyedül, döntésképtelenül.
Tegnap indultunk el Győrbe a haverommal Hans-szal egy márc 15-i bulira. Tatabányán elakadtunk, mellesleg talpig SS-be voltunk öltözve a buli kedvéért. Ott ültünk a kocsiba, nyakig a hóba és senki sem segített.
Véresszájú fideszesek vagyunk, nem erre szavaztunk 2010-ben! Úgy éreztük cserben hagytál Mester! Ott ültünk a kocsiban talpig SS-ben az emberek meg jöttek mentek. A csomagtartóban nem volt más ruha csak a faterom Vasas melegítői azt vettük fel magunkra, nehogy meglincseljen a nép. Hajnalban tatabányai kommunisták teával kínáltak, elfogadtuk, de a pofámról égett a bőr. Délelőtt láttunk két tankot, állítólag ez maradt a világhírű Klapka harckocsiezredből. A Hansnak van otthon egy Tigrise, ha tudjuk azzal jövünk. Most az Osztrák Vöröskereszt háztartási kekszet hozott, azt esszük és várjuk, hogy kiszabadíts bennünk! Mester! Benned bíztunk eleitől fogva, ne hagyj cserben minket!

2013.03.15. 21:48:48

@Francois77: kezdesz gáz lenni, annyira véded a kurmányt. szerintem orvos inkább neked kéne :) próbálj megválaszolni egy egyszerű kérdést: miért engedték akkor útjára a kamionokat? (ha ugye tudták) mert pl a 40es balesetet egy kamion okozta

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 21:50:45

@Ibn al-Haiszam: Aszerint, ahogy írod, az OKF kérését már el lehetett volna fogadni, hiszen a szélsődemokratikus országokban maximum kérésig lehet elmenni, ez elhangzott. Ha a paraszt úgy dönt, hogy ő márpedig akkor is jobban tudja, akkor ő elindul. Később ezek szerint már Pintér és kollégái besokalltak a sok baromtól, akik a hófúvásban mennek autózni, és nem hiszem, hogy mind a beteg nagymamáját akarta kórházba szállítani. Akkor már parancs kellett.

2013.03.15. 21:52:17

@huszonharom23:
jól van kicsi troll :) próbáld te is megválaszolni a kérdést.

Francois77 2013.03.15. 21:54:13

@Belpo: a kamionstop intézménye úgy néz ki, hogy tájékoztatják a kamionokat, hogy nem mehetnek, aztán vagy betartják, vagy nem. ha jól emlékszem, tegnap délelőtt óta van kamionstop, az első kihajtónál le kellett volna menniük, és állni, amíg elindulhatnak. Valószínűleg meg fogják kérdezni a kamionosokat, mit kerestek az utakon, de azért minden kamion mellé nem állíthatunk rendőrt... Nem a kormányt védem, hanem azt nem értem, mert meghaladja az értelmi képességeim, hogy lehet, hogy egy előre látható, de el nem kerülhető helyzetben mindenki hibás, és főleg a kormány, csak az nem, aki belekerült: az emberek. Ők ott se voltak....vagy mégis?

2013.03.15. 21:55:04

@Androsz: @huszonharom23:
jól van kicsi troll :) próbáld te is megválaszolni a kérdést.

@huszonharom23: na erről van szó, a kamionokat beparancsolni a pihenőkbe, és felkészülni a helyzetre. ennyi. én is ezt mondom. azért elég szépen tudnak parancsolni, most pont nem tették :)

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 22:02:14

@Belpo: te ugye kezelteted azért a monomániádat mielőtt elhatalmasodik?

2013.03.15. 22:04:01

@Francois77: én nem mondtam, hogy sokan nem hibásak. amúgy kamionstop csüt 22 órától volt(addigra késő). de az tény, hogy az emberek nem vették komolyan a híreket, de nem is volt normálisan kommunikálva. az emberek hülyék(én pl a nap hülyéje, bár én nem indultam el) figyelmetlenek, március van, hullik egy kis hó, akormánynak kell a lehető legjobban felkészülni, ezért vannak. és nem azért, hogy úgy nyilatkozzanak ahogy Pintér. sztem

2013.03.15. 22:04:54

@eßemfaßom meg áll: nem, minek, békemenetes vagyok

eßemfaßom meg áll 2013.03.15. 22:05:52

@Androsz: annak a körsms-nek kb annyi költsége lett volna amit Kobács Béla alkalmazott kap azért a 30mp-ért amig bepötyögi a billentyűzeten és rányom a küldés gombra. Saját hálózaton belül egy sms-nek gyakorlatilag nincs költsége.

Francois77 2013.03.15. 22:11:58

@Belpo: csütörtök este 22 órától március 15-e miatt volt kamionstop, időközben az időjárás miatt előrehozták. még egyszer mondom, olvass, mielőtt írsz, balfék.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 22:13:09

@Belpo: Nem értem, milyen kérdést?

Egyébként azt én is nyilvánvalónak látom, hogy az ilyen esetekben az irányítással megbízandók nem voltak elég határozottak, valószínűleg mert nem mertek határozottabbak lenni. Hiszen utólag azért ekézték volna őket, hogy pánikot keltettek az országban, meg ilyenek. Ha az ilyesmit nem a politika irányítaná, hanem határozott és később felelősséget is vállaló emberek, akik utána nem törődnének a kibicek utólagos okoskodásával, akkor nagyobb lehetne a rend, és a rendezett intézkedés is. A rendet ördögtől valónak tartók védelmében is, például saját maguktól megvédve őket.

És továbbra is fennáll, hogy a rádiót, mint a jelenleg legstabilabb információterítő eszközt ismeretlen okból teljesen kihasználatlanul hagyták. Ez megérne egy kis tanakodást a következő hónapokban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 22:15:00

@eßemfaßom meg áll: Tudom én, csak megpróbáltam tágra szabni a becslést. :-) Ami még mindig nevetséges kis költség lett volna.

Francois77 2013.03.15. 22:17:17

@Androsz: bocsánat, hogy vitatkoznom kell veled, de speciel rádióban dolgozok. az összes, hivatalosan kiadott közleményt NEM KELLETT a felelősök felszólítására elmondanunk, mert elmondtuk magunktól, mivel van felelősségérzetünk. konkrétan az M1 környéki rádiók mentéseket és csapatokat szerveztek, szállást közvetítettek, és folyamatosan tájékoztatták a környéken élőket. Persze, ha valaki elakadva, havazásban is cd-t hallgat a kocsiban, akkor nincs mit tenni.

Cherie 2013.03.15. 22:34:15

nincs még egy olyan ország, meg egy olyan kriminológia (és elmekórtan) tankönyvből kijött banda aki ilyen helyzetben, ilyen szöveggel sms-t küld(et!) segítünk címmel, főleg, ha már egy napja látszik, hogy nem áll a helyzet magaslatán guinness recordsba való pofátlansági szint

Monster Lewis 2013.03.15. 22:36:08

P.Sándor az RTL Klub hiradója alapján az autópálya szalagkorlát engedély nélküli (pld éjszakai)megbontását az anarchiával!!! teszi egyenlővé...

Francois77 2013.03.15. 22:38:27

@Monster Lewis: és indokolja is: hogy a szembesávban a forgalom majd addig megáll, mert mi magyarok csak úgy megállunk... igaza van.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 22:41:20

@Francois77: Ha megtettétek, akkor jól tettétek, és nyugodtan elmondhatod, hogy melyik rádióról beszélünk. Nem vitatkozunk, mert én azt állítom, hogy a katasztrófavédelemnek vagy bárki felelősnek azt kellett volna utasításba adni, hogy a Kossuthon folyamatosan csak az információkat ismételjék, és nem saját jószántukból, saját forrásokból gyűjtögetve azokat, hanem a kormány eszközeként működtetve. Sokfelé vannak, voltak elakadt, segítségre váró emberek, ezért egy országos, talán még az állam kezében levő rádió alkalmas lehetne erre. Amikor én bekapcsoltam, épp valaki politikai szerepvállalásáról magyarázott valami történész.

Aki egyébként ott ült a kocsiban, és fogalma sem volt (van) arról, hogy mi lesz vele, szerintem belehallgatott rádióműsorokba, de tudjuk, hogy miféle műsorvezetők, hírszerkesztők képesek a mindenféle kereskedelmi rádiókban működni, és nem vagyok meggyőződve arról, hogy amit azokon hírnek nevezve hallani lehetett, azoknak mekkora része volt helytálló. A TV2 híradóját sajnos még valamennyire ismerem, ott kb. a fele szokott igaz lenni. Egy szükséghelyzetben az állami szerv kezdje el a tájékoztatást, ne DJ-k és más celebritások.

yatumux 2013.03.15. 22:45:28

Itt is leírom. Nincs mivel menteni. Lánctalpas technika kivonva, helikopterflotta üzemideje lejárt, nincs mivel repülni. Hahó! Személyautókkal nem lehet odamenni, kivontatni, ellátmányt szállítani, evakuálni, stb. Ez politikafüggetlen. Are You sad now? :(

2013.03.15. 22:46:27

@Francois77:
velünk magyarokkal mindig baj van, megyünk amikor nem kéne és nem állunk meg amikor kéne :) vagy "mert mi mindig zabálunk(magyar átok)" hiába félázsiai népség. :)

@Androsz: a Viktor már katasztrófa helyzetről beszél. látod, meg kellett várni hogy kimondja :)

Francois77 2013.03.15. 22:48:41

@Androsz: ahol mi mondtuk, nincs ilyen helyzet, Rádió 451-nek hívják, és Csongrád megyei az adó. De elmondtuk, hogy mindazok, akik útnak indulnának, legyenek tisztában a helyzettel. Felelős ember MTI hírekből mond ilyen dolgokat, az pedig az állami szervek hivatalos tájékoztatását adja. Nem kell lenézni és együtt kezelni a kereskedelmi médiumokat, sajnos a tv2 híradóját én is ismerem, sajnos csak a címe tények. A Kossuthon nem tudom, mi volt, de gondolom, ha vége a dolognak, ott is lesz elbeszélgetés, amennyiben igazad van.

Az igazság az, és ez most furcsán fog hangozni, de igaz: ha sűrűbben lenne ilyen (ne legyen), akkor tudnák az emberek, hogy mit kell tenniük , és honnan kapnak hiteles információt. Szerencse, hogy nincs ilyen helyzet gyakran, de sajnos épp emiatt az emberek meggondolatlanok, a szervek pedig gyakorlatlanok.

Monster Lewis 2013.03.15. 22:50:26

Szintén RTL-Klub Hiradó: MÁV állomások-napszemüvegben nyilatkozó utasok.. Sajtószabadság 2013

micsoda? 2013.03.15. 22:51:55

@Belpo: Na igen, manapság a legjobb befektetés pártkatonának lenni. Igaz ami igaz, OV meg is becsüli őket. Az se baj, ha nem értenek hozzá.Csak körül kell nézni.Eredmény meg a miénk:(((

dadddd 2013.03.15. 22:57:56

Ha jól sejtem, napokkal ezelőtt volt figyelmeztetés, nem úgy, mint azon a bizonyos aug. 20-án. Az összes tömegrendezvényt lemondták.

2013.03.15. 23:22:01

@Francois77:
hát, olvasd el ezt csak hogy nem a levegőbe beszéltünk, akik azt mondtuk, nem volt megfelelő a tájékoztatás(természetesen tisztelet az olyan kivételnek mint ti) és aztán a helyzet kezelése

index.hu/velemeny/olvir/2013/03/15/23_ora_az_autopalya_fogsagaban/

"a szervek pedig gyakorlatlanok." írod

nos, szerintem ez elfogadhatatlan. az ő dolguk, hogy fel legyenek készülve.

jó éjszakát kívánok :) remélem nincs harag :)

Francois77 2013.03.15. 23:24:42

@Belpo: sajnos ezt olvastam én is, nekem az jött le, hogy eldöntötték a síelést, és amikor nem tudtak tovább menni, akkor elkezdtek okoskodni a visszafordulás helyett, meg kerülőutakat keresni, és meg is lett az eredménye. tipikus magyar hozzáállás, hogy lehet, hogy 1000 embernek nem megy, mert elakadtak, de nekem menni fog.

remélem, nincs harag :) jó éjt!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.15. 23:33:06

@Francois77: "Felelős ember MTI hírekből mond ilyen dolgokat"

Felelős ember már egy szavát sem hiszi el az MTI-nek, az itt a baj. Mert azok is hordanak össze hetet-havat. Amikor valami ún. "tudományos" témában adnak ki valami hírt, azokban pedig mindig lennie kell legalább egy olyan dolognak, ami nem egyszerűen nem úgy van, hanem hülyeség. A féligazságokról nem is beszélve.

"ha sűrűbben lenne ilyen (ne legyen), akkor tudnák az emberek, hogy mit kell tenniük , és honnan kapnak hiteles információt."

Igen, ez igaz, de nem teljesen. Mert az emberek képesek megszokni is a bajokat, és lekicsinyelni várható veszélyeket. Hát épp ezért van szükség vezetőkre, akik remélhetőleg értelmesebbek is, és több információhoz is jutnak, mint az emberek. De sajnos sajtó- és egyébszabadság van, ezért a hírforrásoknak hitt izék tulajdonképpen azt mondanak, amit akarnak. Maximum valami perrel büntetheti őket néha valaki, akit személyesen megsértenek. Ha akarják, akkor a hírbe mindig beleteszik, hogy "egyes források szerint", és akkor már nem is követelik meg tőlük a valóságot. A vezetők pedig nem emberek, hanem politikusok, egyébként sincs senki, aki önállóan felelősséget vállalna bármiért, így az sem igaz, amit ők mondanak. És az ellenségeik ugyanígy. Ebben a rendszerben persze aztán az embernek fogalma sincs, hogy mi az igazi igazság. Még egy olyan dologban sem, hogy nagy havazás lesz. Tavaly volt egy kis cirkusz akörül, hogy a tévékben tessék a hétvégi rossz időt kevésbé ijesztően bemondani, hogy az embereket ne riasszák el a hétvégézés mindenféle örömeitől.

@dadddd: "Ha jól sejtem, napokkal ezelőtt volt figyelmeztetés,"

Igazság szerint nem sok olyan eset lehet, amelyben mindenkit váratlanul ért volna az időjárás okozta baj. Mert én éjjel 3-kor már olyan gyönyörűen behavazott utcát láttam az ablakból, vízszintesen hulló jeges hóval, hogy nekem eszem ágában sem lett volna reggel útnak indulnom bárhová, ahová nem tényleg szükséges. A feleségem át akart menni a szüleihez, de neki nem a rádióból kellett rájönnie, hogy ez most nem aktuális. Szóval az sem teljesen normális, aki azt kiabálja, hogy neki miért nem mondták, hogy ne menjen, hangosan, piros csíkban a műsorra írva és így tovább. Nézz ki a fejedből, te majom, és aztán gondolkozz. Nálunk még nem kötelező a visszapillantóra ráírni, hogy vigyázz, de a következő napokban azt fogjuk hallani, hogy de igenis kell.

Francois77 2013.03.15. 23:52:09

@Androsz: haragudj azokra, akik összevissza mondanak mindent. Az MTI-t lehet szidni, ha az a véleményed, ami, de aki nem csak hetente egyszer néz rá, hanem mint én, olvassa egész nap, az le tudja szűrni, hogy mi igaz és mi nem, mellesleg a hiedelemmel ellentétben, a "kormánypárti" MTI elég gyorsan és hitelesen tájékoztat. Követnek el hibákat, de utána javítják is magukat. A tudományos témákat meg ne az MTI-ből szedd, arra vannak tudományoshír-portálok :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.03.16. 01:03:47

@Francois77: Le tudod szűrni, ezt írtad. Hát, szerintem ne leszűrni kelljen, hanem csak elolvasni, ez lenne a dolguk. Én nem mindennaposan találkozom velük, de nem is túl ritkán, ezért megmaradhat bennem egy összkép a megbízhatóságukról. Lehet, hogy te megszoktál bennük olyat, ami nekem még szemet szúr. A tudományos híreiket pedig ne tegyék közzé, ha nem pontos, én pedig majd eldöntöm, hogy minek akarok még utánaolvasni. Nem lennének kötelesek ilyen területekre kalandozni, ezért csak akkor tegyék, ha képesek rá.

A "politikai hírek"-nek ma már egyáltalán nincs semmi jelentőségük, ezért engem piszkosul nem érdekel, hogy az MTI kormánypárti-e vagy sem. Nekem elég lenne az, ha tudhatnám, hogy a tényeket pontosan közlik. De tudom, a tények is politikától függenek. Olyan érzésem van, mintha harminc éve jobban meg lehetett volna bízni abban, amit hírként kaptunk. Akkor nagyjából tudtuk, hogy mi a hazugság, és némi rutinnal elég jól meg lehetett tippelni, hogy mi van mögötte. Körülbelül úgy, ahogy te ma teszed az MTI-vel. De nekem úgy rémlik, hogy a mai szakvélemények szerint harminc évvel ezelőtt én teljes sötétségben voltam tartva a diktatúra által, márpedig akkor kéne valami különbségnek lennie.

Sokan azt hiszik, hogy a kormánnyal szemben állókat nem a politika mozgatja. Pedig nagyon is. Csak mivel a közhit szerint nem, ezért a hazugságaik sokkal hatékonyabbak. És politika alatt egyáltalán nem ezt a tócsában pancsolást kell érteni, ami ebben az országban folyik, ezt jól tudjuk.

Mindegy, a lényeg az, hogy sajnos tényleg nem tudhatjuk, sajtószabadság ide vagy oda, hogy mikor mi a valóság.

2013.03.16. 01:04:46

Te jó úr isten...

Mi lenne itt ha történne valami igazi váratlan katasztrófa.

Ha egy adag hó, meg egy kemény szél így kifingatja őket, akkor mi lenne itt egy természeti vagy ipari baleset esetén?
Feltehetőleg, aki szerencsés az életben maradna, a többieknek annyi.

Bolsi Buster 2013.03.16. 02:23:05

@Hivatásos beszólóművész: Persze ha meteorhullás lenne vagy vmi komoly akkor annyi..:) De USAban is hónapokig tartott rendet csinálni a Katrina után, a Japán kitelepítettek 80%-a még mindig szükségszállásokon lakik, szóval azért az ilyesmi sehol sem megy flottul.

felcsutisuttyo 2013.03.16. 04:44:00

A 2006 os Aug. 20 -i nagy vihar, amit előre nem lehetett látni...
vagy ez a Katasztrófa hóvihar ami előre volt tudható
?????
Na melyik a bűnösebb , súlyosabb baki?????
NA FIDESZ SZAR BANDA???:DDDDD
Akkor nyomtátok, hogy a Gyurcsány a hibás..a viharért..most meg???? Talán a Bajnai és Mesterházy mi ??? ( akiktől épp fostok mint murányi kutya?)
BUNKÓ FIDESZ SZAR GAZEMBEREK.
Hazug szarok vagytok!!!
Akasztófára valók egytől egyig!!!!
Remélem úgy végzitek, mint Chausescu

felcsutisuttyo 2013.03.16. 05:05:19

Ott matatott a Múzeum kertben egy hülye ideszállíttatott LENGYEL BÍRKA--és azt mondogatta:
" Itt kell valahol lenni ennek a "Orbán kerti törpének, ..csak nem belepte a hó??????"---ej ej...
...a a Magyar Civil ÖSSZEFOSÁS Banda sincs itt...mi lesz velünk?????
"Lesz Valensza???? "--hihihihi

Végre az az egy busznyi pénzéhes éhenkórász lengyelt elvitték Városnézésre:)))

pezi 2013.03.16. 07:08:12

Bocsi, de anno a hófúvásos utak mellett hófogókat telepítettek óccson. Azok hova tűntek?

nyünyüge 2013.03.16. 07:44:43

@eßemfaßom meg áll:
Nagyon értesz hozzá.
"Csak be kell pötyögni" a szöveget és megnyomni a "Küldés" gombot, mi? Előtte feladónak beírja?, hogy BELÜGYMIN Címzettnek meg "ÖSSZES ELŐFIZETŐ".
Aztán érdeklődően figyeli, hogyan bírja hálózat ezt a különleges terhelési tesztet.
:).

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 08:34:46

@nyünyüge: mert szerinted minden előfizetőnek egyesével be kell írni a számát ha sms-t akarnak külden? LOL

2millió előfizetőnek kiküldve sacc/kb 35megabyte az adatforgalom. Összesen. Egy párperces youtube video nagyobb adatforgalmat generál. Ettől nyilván összeomlik egy szolgáltató.

calvin&hobbes 2013.03.16. 08:35:07

Én nem értem a tehetetlenséget...ez csak szaros hó. Minden évben, télen esik egy kicsi vagy sok de gyakorlatilag rutinból el lehetne takarítani, fel lehetne rá készülni, mert ez csak hó. Nem tájfun, nem a Katrina vagy egyéb tornádók, extrém hideg -40 fokkal és kétméteres hóval, nem cunami vagy 8as fokozatú földrengés "kis" rádióaktív katasztrófával, esetleg egy nagyobb volumenű terrorcselekmény, de még csak nem is egy kimondhatatlan nevű vulkán köpködi a hamut. Ez kábé 20 centi hó ami az átfúvásokkal lett ekkora. És az ország vezetésének fingja sincs mit és hogyan... Nem is akarok belegondolni mi lenne ha megszokott komfortkockán kívüli esemény történne mondjuk egy apróbb csernobil ott paks környékén... valahogy úgy érzem a kormány lenne az első repterek departure szekcióján aztán biztonságos távolságból okolná az ellenzéket. Ja és küldené az smst hogy ne aggódj a sugárfertőzés majd elmúlik, 100 év múlva jövünk menteni.

Don Quixote de la Ferko 2013.03.16. 08:42:18

Nem tudom, mennyit fogyaszt egy autó alapjáraton.
(Sőt, azt sem, hogy menet közben mennyit zabál az autóm, ennek számontartását meghagyom a csóróknak)
Ha megyek vele százzal, akkor 6-7-8 liter fogy 100 kilométerenként. Autója válogatja.
Egy tank elég 5-6-7-800 kilométerre.
Autópályán ez normál tempónál 5-6-7-8 óra.
(Remélem trollok elég tág határt kaptak a számokkal, bár így is beleköt a sok számtanzseni)
Ha csak a harmadát zabálja meg alapjáraton fűtésre, akkor is lazán egy napig kéne pörögnie.

Szóval aki siránkozik, hogy kifogyott a benzin, annak üzenem, hogy próbáljon meg olyan idióta barom lenni, mint én, és indulás előtt mindig tankolja tele az autót, ha hosszú útra indul.
Tudom, a mai világban az autó emblémája, mérete, nyomatéka és a szomszéd cigány autójánál elitebb típusa a legfontosabb, így a sokmillás csodaautó mellé pont az üzemben tartási költség az ami hiányzik, de az élet kegyetlen, és nem a kétezerért tankoló szarrágóknak találták ki.

(Trollok, lehet hörögni mert ismét fáj az igazság amit megkaptatok tőlem)

Don Quixote de la Ferko 2013.03.16. 08:44:50

@calvin&hobbes:

Ismét fájót mondok, de abban a mocskos átkos rendszerben, amit a narancskommunisták folyton felemlegetnek, feledve, hogy a mostani vezérük pont azt építi vissza, volt az utak mellett hófogó.
Hol vannak a hófogók? Melyik narancskomcsi fideszelte (lopta) el ezeket is?

nyünyüge 2013.03.16. 08:56:19

@eßemfaßom meg áll:
Ezek szerint nem ment át az irónia.

A pármillió egyszerre kiküldött sms pedig nem az adatforgalom mennyisége miatt(minthogy az sms nem adatforgalomként közlekedik), hanem a központok kapacitáskorlátai miatt okozna problémát.
Ráadásul az sms-t addig tárolni kell, amíg ki nincs kézbesítve. Az összes lemerült telefonú, kikapcsolt telefonra kiküldöttet is. (És természetesen itt sem a tárolandó adatmennyiség a lényeg, hanem az, hogy egy központ hány sms egyidejű tárolására-kézbesítésére van kalibrálva.)

T.Jani 2013.03.16. 09:07:28

Érdeklődnek ez a fénykép nálunk készült vagy csak egy kép.
Mert azért ez egy kicsit durva volna!
Jelentem az SMS-t én is megkaptam de autót nem tartok. (tudok tartani)

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 09:08:07

@calvin&hobbes: " Nem tájfun, nem a Katrina vagy egyéb tornádók, extrém hideg -40 fokkal és kétméteres hóval"

Hát pont 100km-es szél meg 2m-es hótorlaszok voltak meg olyan hideg, hogy minden realtime le is fagyott amit nem kotort egybe a szél. Igen, ez szopás de erre a sokévente előforduló 1-1 alkalomra nem igazán érdemes méretezni az itthoni védelmet. Nálunk gazdagabb országokban is van ilyen, pl most fél nyugateurópában.

@nyünyüge: hát nem. értem én, hogy meg akarod magyarázni, hogy ez megoldhatatlan feladat, de azért 3ból 2 cégnek sikerült megvalósitani a lehetetlent.

eßemfaßom meg áll 2013.03.16. 09:09:34

@Don Quixote de la Ferko: 1l alatt eszik egy átlag autó alapjáraton.

nyünyüge 2013.03.16. 10:48:37

@eßemfaßom meg áll:
persze, a visszautasíthatatlan kérést megvalósította úgy, hogy ne borítsa össze saját hálózatát:

a T például kb. tegnap dél és este 10 között kiküldte az sms-t az összes ügyfelének
(a gyerek 2 tájban, a párom 5-kor, én meg este 3/4 9-kor kaptam meg ezt a tartalmas információt).

Arról nem tehetek, hogy móricka, eßemfaßa és a BM szerint ez hatékony tájékoztatás volt az érintettek számára, és nem egy elkésett kísérlet annak bizonyítására hogy mi mindent megtettünk.

Pedig csak 14-e délutántól óránként be kellett volna mondani- mondatni minden rádióban, hogy mi a helyzet (pl., hogy egyelőre nem tudunk menteni, maradj a seggeden). És természetesen nem a kamionosok megítélésére bízni, hogy felhajt-e a pályára, amikor már két tömegbaleset jelezte, hogy az időjárás több, mint rendkívüli.

Dagda 2013.03.16. 11:57:41

@Belpo: Nem troll az, csak buta és nem érti.

A trollnak általában van némi intelligenciája is és köcsögségből, kisebbrendűségi komplexusból meg az anyja iránt érzett viszonzatlan szerelmétől hajtva sérteget másokat. De ez a wmiki csak egyszerűen sötét. A komplexusairól meg a fotója és a hozzászólásai árulkodnak.

nyünyüge 2013.03.16. 12:04:04

@nyünyüge:
a lényege:

"...Miután hazaértem, kaptam meg a belügyminisztérium sms-ét. Csak 23 órát késtek el vele!!!!"

Feketeistván 2013.03.16. 14:01:12

Csak nehogy elveszítsük a nagy vezért, ki tudná pótolni, mikor még nála is nagyobb idiótákkal veszi körül magát..

Aranka Köplinger 2013.03.16. 22:32:17

Külön adó a mobil szolgáltatókra kivetve, de " szívesség sms " meg kéne ?
Állami monopólium legyen az időjárás jelentés , de mégis a maszek időkép.hu -t használja a katasztrófa védelem, mert az jobb . Hogy is van ez ?
Nem mindenki virágos jókedvében járt az M1-en, és nem mindenki síelni indult ( pláne aki a Bp.felé jött ) , van aki munkából jött, vagy ment. A tájékoztatás pedig nulla volt. A megkérdezett tűzoltó autó vezetője se tudott az ártatlan semmit. Az augusztus 20-i vihart és ezt nem lehet összehasonítani, akkor hiába mondta be a rádió , mégis özönlöttek az emberek.Most viszont lett volna lehetőség a forgalmat megtiltani, és a kamionokat leállítani. A mentést se kezdték el időben ! Nem ellenőrzött infó, de az osztrák gépek fél éjszakát álltak a határon , mire engedélyt kaptak a munkára. Ez gáz azért.
Ha már itt tartunk , egyre több állami szerepvállalás kell, vissza az állami tulajdont , most ez az aktuális jelszó. Ha valaki ismer , mondjon egy jól működő állami céget ! Az állam a legrosszabb gazda. Lásd MÁV, exMALÉV, BKV,Iskolák, Kórházak állapota, az út hálozat.....

Aranka Köplinger 2013.03.16. 22:35:47

@Don Quixote de la Ferko:

Ha az út nem másfél óra , hanem annak többszöröse, kifogy a benzin, ja és egész éjjel ment a motor , mert hideg volt.

Aranka Köplinger 2013.03.16. 22:39:58

@Francois77: Csak egy témát emelek ki, mert az egésszel nem értek egyet szinte.
Ismétlem magam... külön adó a mobilszolgáltatókra, a népnyúzó extraprofitos gazokra, utána meg küldjön ingyen sms-t Hogy is van ez.

mész 2013.03.17. 03:12:07

1. Sehol senki nem mondta ki, hogy az utak járhatatlanok. A híradásokban annyi volt, hogy "ez vagy az várható, előfordulhat". A hírekből az derült ki hogy az M7 csak és kizárólag a baleset miatt járhatatlan. Mellesleg a belesetek okozóinak a magatartása megkérdőjelezhető.
2. amikor az M1-en elakadt az első 40-50 autó már akkor le kellett volna zárni minden felhajtót és nem csak a kamiont, de személyautót sem lett volna szabad felengedni.
3. Az autópályán szándékosan vannak szakaszok ahol nincs sövény, középen úgy van kialakítva, hogy a forgalom visszafordítható legyen a szalag korlát leszerelése után. Ezt megoldani az autópálya mérnökségek feladata viszont csak odafigyeléssel és megfelelő irányítás mellett lehetséges.
3. A hóban elakadt járműveket menteni szemből kellett volna, és azonnal. Így lett volna rá esély, hogy el tudtak volna még menni. A mentéshez hómarókat kellett volna használni 4-5 sószóró és hótoló autóval kísérve. Az első autó kiszabadítása után egy hótoló visszafordul és utat nyitva lekíséri az autókat, majd egyenként a többi ugyan így.
Az a veszély pedig nem fenyegetett, hogy valaki a szembe jövő hómaróba belerohanhat.
4. Ez az autópálya kezelő és a forgalom irányítóinak a feladata, ezért vannak az autópálya mérnökségek elvileg felkészült szakképzett emberekkel és eszközökkel ellátva. Ehhez azonban kellene lenni, vagy lehet, hogy van is egy havaria tervnek az ilyen és hasonló esetek kezelésére.
5. Viszont az ünnepre való tekintettel, fittyet hányva az időjárásra és a várható eseményekre az autópálya kezelő felelős és döntéshozatalra képes és feljogosított emberei nem álltak rendelkezésre. Avagy nem alkalmasak egy ilyen feladat megoldására.
6. Összegezve: a helyzetfelismerés, az azonnali és átgondolt intézkedések hiánya, az autópálya kezelő irányítószemélyzet döntésképtelensége nagymértékben közrejátszott ahhoz, hogy ilyen mértékű katasztrófa helyzet alakulhatott ki.
7. Riadót fújni nem 15-én kellett volna, hanem már 14-én viszont és, azonban, úgy tűnik, hogy ez a tájékoztatás hiánya miatt történhetett így.
8. Le a kalappal minden a mentésben részt vevő ember előtt és köszönet illet őket az elvégzett kemény és áldozatos munkájukért!!!!!
9. A telenor előfizetők pedig dönthetnek.
süti beállítások módosítása