HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) gulyás gergely (2) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) Matolcsy György (1) matolcsy györgy (4) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Orbán visszakéri a jutalmakat

2013.01.23. 16:02 Poldi bá

Veszélyes vizekre evezek most. Talán sokaknak nem fog tetszeni, miért "védem meg" az adóssághegyeken ülő önkormányzati vezetők karácsonyi jutalmát.

Nem védem meg.

Ez a poszt másról szól.

A hír (Hírtelevízió, szerdán, nap közben, minden hírperiódusban):

Vissza kell fizetniük az év végi jutalmat a városvezetőknek, erősítette meg a Fidesz kommunikációs igazgatója. Kocsis Máté a Hírtelevíziónak azt mondta: a miniszterelnök azt kérte a kormánypárti polgármesterektől és alpolgármesterektől, hogy a felvett jutalmat vagy fizessék vissza vagy fordítsák jótékonysági célokra saját településeiken. A Blikk egyébként múlt héten írt arról, hogy 32 kormánypárti polgármester és alpolgármester van a fővárosban és a megyei jogú városokban, akik összesen 50 millió forint jutalmat vehettek fel év végén. Közülük hatan ráadásul országgyűlési képviselők is.

Kocsis Máté kommunikációs igazgató, Fidesz: - Azt kértük, hogy vizsgálják meg, hogy a választókerületükhöz tartozó településeken előfordult-e az, hogy kormánypárti polgármester vagy alpolgármester felvette a jutalmát. Mert amennyiben igen, akkor megkérjük őket a választókerületi elnökökön keresztül, hogy legyenek kedvesek ezt vagy visszafizetni az önkormányzatnak, vagy a településükön ellenőrizhető jótékonysági adományként helyezzék el, illetve a település boldogulására fordítsák. Azt gondoljuk, hogy azokban az időkben, amikor az állam az önkormányzatok adósságát jelentős mértékben átvállalja, akkor úgy tisztességes, hogyha a közös terhekből, a szocialisták után hagyott gazdasági válságból való kilábalás munkájában közösen viseljük a terheket, ilyenkor minden fillérre szükség van. (Lásd a videót alul.)


Most ne kössünk bele abba, hogy a bevezetőben még arról van szó, hogy "a városvezetőknek" kell visszafizetniük a jutalmat, a nyilatkozatban pedig már csak kormánypárti polgármesterekről, alpolgármesterekről van szó. (Nyilvánvaló a magyarázat, őket, fideszes, KDNP-s tisztségviselőket más, "különleges anyagból gyúrták".)

De mégis, hogy gondolja ezt Orbán Viktor? Gondol egyet a miniszterelnök és üzen egy bizonyos kör tagjainak, hogy a nekik nyilvánvalóan jogszerűen járó és már felvett, leadózott pénzt adják vissza?

Nem az a bajom ezzel, hogy demagóg, populista intézkedés, az sem, hogy már Orbán Viktort is a Blikk rángatja, mint Rogán Antalt.

Ez az eset ismét arra világít rá, hogy miniszterelnökünknek fogalma sincs, hogyan működik demokráciában egy ország. Neki nem az a feladata, hogy az egyéni ízlését utólagos, illegitim, politikai zsarolással egyenértékű üzenetekkel érvényesítse. A sokat emlegetett kétharmadjával olyan feltételtrendszert kell kialakítania, amely alapját képezi a normálisan működő közszolgálatnak, államigazgatásnak és önkormányzati szférának.

Bele se megyek abba, hogy megérdemelték-e az érintett vezetők a jutalmukat. Biztos van, aki a súlyos adósságok ellenére is megérdemelte, és van, aki nem. Ez nem érdekel. De ha a jutalom benne van a szerződésében, vagy ha nincs benne, de a nyilván jórészt fideszesekből álló önkormányzati testület azt megszavazta, akkor nincs helye semmilyen utólagos, illegitim ráhatásnak, nyomásnak e pénz visszafizettetésére. (Ráadásul nem ám csak úgy bemondva, hanem "ellenőrizhető módon", vagyis adatokat, nyilvántartást generálva.)

Tetszettek volna úgy átvállalni az önkormányzatok adósságát, hogy kikötik: x évig semmilyen jutalom nem adható ki azoknál az önkormányzatoknál, amelyek igénybe veszik a kormánytámogatást. De leszólni a pártirodáról a fideszes helyi górénak, hogy fenyegesse meg az érintetteket - ez micsoda?

Orbán Viktor egyszerűen nem érti, hogy mit tehet és mit nem. Azt hiszi, hogy amit ő kitalál, mond, az mindig helyes, erkölcsös, következésképpen hatalmi eszközökkel végrehajtandó. Nem érdekli se a jog, se keresztülvert ötleteinek társadalmi következménye.

Mert aki most kárörvendően mosolyog, hogy a fideszes polgármesterrel visszafizettetik a karácsonyra kapott milliókat, ne feledje, más módon, de őt is ugyanilyen hatalmi önkény sújtja vagy sújthatja bármikor, s többek között éppen az ilyen történetek miatt élünk szar társadalomban.




Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

122 komment

Címkék: orbán viktor önkormányzatok jutalmak kocsis máté

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.23. 17:55:57

Abszurdum a pénzeket visszakövetelni, ez zsarolás.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:04:44

Vekker elvtárs nem emlékszik a töri órákra. Nem emlékszik, hogy mi lett rákosi sorsa. Vagy mondjuk a Csau házaspáré...

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:05:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: miért? A manyup pénzek lenyúlása az nem zsarolással történt? (na jó, azt nevezhetjük rablásnak is)

von Putri 2013.01.23. 18:05:28

Sehogyse jó, ezt már ismerjük az apa, fiú és a szamár meséjéből

JohnHenry 2013.01.23. 18:09:58

ez most egy hülye poszt.

valasz a KE-nek 2013.01.23. 18:12:26

@von Putri:
Pontosan ugyanez jutott nekem is az eszembe. Van egy kör, aminek semmi se jó. Nem több ez a poszt sem mint a többi, ami semmi másra nincs kihegyezve minthogy mindennek a fonákját lássa és fikázzon, addig amíg a neki tetsző banda nem jut hatalomra.

VT Man 2013.01.23. 18:15:23

A posztoló már biztos megírta piszkozatban azt, hogy milyen szemétség, hogy a Fideszes városvezetők felvették a sok lóvét év végén...

Erre jön ez a szemét Orbán, és beleköp a levesbe! Pedig a cikk már kész volt!

Na, akkor fikázzunk egyet Orbánra! Hogy ez zsarolás, és igenis meg kellene tartani azt a pénzt!

Jack__Bauer 2013.01.23. 18:17:30

@fidesz = népirtó csőcselék: érdekes, tőlem nem "rabolta" el senki. Nyilatkoztam hogy köszi, de én maradok, oszt' úgy lett. De jó is volna, ha ez minden rablásnál így működne...

nandras01 2013.01.23. 18:22:59

a posztnak tökéletesen igaza van, de arra felkészülhet a blogíró, hogy ha erre téved egy- két droid, akkor lesz itt hörgés, vicsorítás és szemeknek a forgatása.
orbán pontosan tudja, hogy akiknek játszik, azoknak tetszik a zenéje.
stupid népnek stupid zene jár...

nandras01 2013.01.23. 18:24:26

miközben írogattam, már meg is jelent néhány az említett képességűek közül :)

Dearest 2013.01.23. 18:25:04

Nekem nincs ellenemre a "jutalom" osztás akkor, ha valóban jutalom. A jutalmat kapottak munkáját meg kellene vizsgálni, és megtudni, hogy mit tettek a munkájukon kívül azért, hogy "megérdemeljék" a plusz anyagiakat. Mert ha csak a munkájukat végezték, akkor valóban nem érdemlik meg,vagy akkor kapjon minden olyan ember, aki elvégezte a munkáját, az elmúlt időszakban.

johevi 2013.01.23. 18:25:05

Egyáltalán hogy volt pofájuk kifizetni? Hogy találták ki? Csak úgy, magukban, és akkor senki nem háborodott fel? De ha már volt pofájuk kifizetni, felvenni, vicces visszakérni.

LeiterJakab 2013.01.23. 18:25:47

Ezen a szemét Viktoron nincs sapka! Ja, nem, van rajta, milyen szemét már!

látjátok feleim szümtükkel 2013.01.23. 18:36:55

"Azt gondoljuk, hogy azokban az időkben, amikor az állam az önkormányzatok adósságát jelentős mértékben átvállalja, akkor úgy tisztességes, hogyha a közös terhekből, a szocialisták után hagyott gazdasági válságból való kilábalás munkájában közösen viseljük a terheket, ilyenkor minden fillérre szükség van."

Ez azért nem semmi, figyelemmel arra, hogy 2006. óta többségében fideszesek az önkormányzatok. Ki is vette fel azokat a fránya devizahiteleket, ki bocsátotta ki a mostanában lejáró kötvényeket? Az akkori kormány nem biztatta erre őket!

Mi a fenéért is közös teher nekem a vásárhelyi, meg a debreceni, meg a többi önkormányzati tartozás? Táncsak nem azért, mert a kormány a nép megkédezése nélkül átvállaja ezek jelentős részét?

l. 2013.01.23. 18:38:05

majd kivetnek rá visszamenőleg 98%-os adót
megtehetik hiszen ez egy jogállam.....

moloy 2013.01.23. 18:38:15

Van egy másik hír is ugyanitt:
'Orbán: Majd mi kiépítjük az útdíjrendszert'
(Ott nem lehet észrevételt tenni, ezért itt teszem, amiért elnézést kérek.)
Hozzászólásom a fifikáról szól.
"A tender...eredménytelenül zárult, miután a nettó 35 milliárdos ajánlatával győztes Getronics visszalépett, a másik érvényes ajánlatot benyújtó, a munkát 52 milliárdért vállaló T-Systems Magyarországot pedig nem hirdették ki második helyezettnek, így nem léphetett a visszatáncoló győztes helyére."
Vajh a visszalépő mennyit kapott volna az 52-35 mrd. különbözetből. Az ilyenek ellen nagyon nehéz harcolni, legyen az Gyurcsány-, vagy Orbán-, vagy akármilyen kormány. A jelenlegi kormány válasza jónak tűnik...
Üdv. (és mégegyszer elnézést a nemközvetlenül idevaló bejegyzésemért)

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:42:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: hogy mit vagytok meglepve az újabb zsaroláson.

@moloy: na igen, bár nekem a getronics munkatársaival személyes tapasztalataim is voltak és hát... egyik felük tahó, a másik fele dilettáns volt. Nagyon remélem, hogy soha többé nem lesz velük dolgom. Ettől függetlenül roppant érdekes ez az eset is.

lyia (törölt) 2013.01.23. 18:43:50

Orbán Viktor szerint "kormánya az emberek mindennapi életét érintő, özönvízszerű változásokat zúdított az országra az elmúlt két évben".

Kedves Viktor,

köszönjük szépen,

menjél szépen haza, aztán vágd pofán a faterodat, mert nem tanított meg a kormányzás lényegére,

először gondolkodni kell, aztán cselekedni,

ha te szereted az özönvízszerű változásokat az életedben, akkor az csak azért lehet, mert Neked -sok más magyar emberrel ellentétben - van bárkád, állami,

mi jobban szeretnénk végre egy kis nyugalmat a mindennapos törvényhozás, a félóránkénti qrmányrendelet-alkotás, és az özönvíz helyett.

Legyen Nálad búvár a Kond.

Ha többet gondolkoznál Te + a qrmányod, rájönnél, hogy a Qrcsány is ebbe bukott bele,

mindennap más nóta a Nótatévén + a Dankórádióban közpénzen,

ez az álmoskönyvek szerint is közeli népharaggal és kockakőfelszedéssel jár.

Néped

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:48:02

@Jack__Bauer: azért ugye azt felfogtad te is, hogy az emberek többségét kellőképp elbizonytalanították azzal, hogy
- aki marad manyup, az nem kap állami nyugdíjat akkor sem, ha tönkremegy a pénztára
- aki ennek nem is dőlt be, azok nagy része sem mert maradni, mert várható volt, hogy ami megmarad, az rövid idő alatt tényleg tönkre fog menni.
stb. stb. stb.
És mintha ez utóbbi itt-ott be is jött volna. Ha jók az infóim, szép lassan be fog zárni a megmaradt pénztárak nagy része.
De persze neked hiába pofázok, mert a te agymaradványodat is átmosták vagy az elvtársak vagy a testvérek (fideszék vagy nyilasék)

blaubner 2013.01.23. 18:48:56

szerintem egy miniszterelnök igenis megfogalmazhat egy ilyen kérést a polgármesterek felé - hangsúlyozva, mint ahogy orbán is tette, hogy utasítási joga természetesen nincsen - egy hasonlóan siralmas állapotban lévő országban.

ez, azaz a formai-jogi része nem is zavar a dolognak.

morális oldalról viszont már erősen kérdésesnek tartom, a hatalmon lévők mérhetetlen vagyonhalmozási szokásai tükrében az egész inkább egy PR akció, mintsem anyagi-erkölcsi kérdés.

Zsoo 2013.01.23. 18:49:55

Adtál a szarnak egy pofont, Poldi bácsi!
Teljesen egyet értek Orbán Viktorral, és semmiféle gond nincs ezzel!

micsoda? 2013.01.23. 18:51:39

Nagyon jó a poszt. Többek között az utolsó bejegyezés lehet magyarázata annak, amiért egyének, cégek, elhagyják az országot.

lyia (törölt) 2013.01.23. 18:55:45

Félreértések elkerülése céljábul:

A Qrmány nem vállalta át az önqrmányzatok adósságát, hanem csak szétterítette.

A székely góbé kimegy a kertbe, látja ám, hogy a szomszédja átszarik a kerítésen.

- Hé, koma, maga az én kertembe szarik!

- Naná, majd a magaméba!

Steppenwolf 2013.01.23. 19:02:17

@nandras01: Kérdés, hogy milyenek annak a szellemi képességei, akinek olyan egyszerű a világlátása, hogy aki másként gondolkodik mint ő, az hülye (amúgy a stupid-nak ez a magyar megfelelője, nyugodtan használhatod, legalább kevésbé tűnsz beképzelt modoros majomnak :) )...

Zsoo 2013.01.23. 19:05:23

@blaubner: Vagyonhalmozás? Lemaradtam valamiről?

Népirtó csőcseléknek pedig ezt küldöm: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2PCrIH8pvF4

Látjátok feleim: 2006 óta hiába volt sok fideszes önkormányzat, hiszen nem az önkormányzatok kormányozzák az országot. Közigazgatásból 1-es, leülhetsz fiam!

nandras01: biztos, hogy te vagy az okostojás, és más a hüle?

VT Man: egyet értek.

Maxval: nem kötelező polgármesternek lenni, létezik felelősség is, vannak írott és íratlan szabályok. Egyébként sokan nem értik, hogy mi ez a jutalom dolog. Nos, ez törvényben van meghatározva, kinek mennyi jár, mondhatnánk úgy is, hogy "mozgó bér". Ez sok esetben a fizetés 100%-át is meghaladja.Szerintem visszatetsző ezeket a pénzeket felvenni, miközben az emberek többsége nyomorog.

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:10:08

Kettős állampolgárság:

A bocskoros román kimegy a kertbe, látja ám, hogy a magyar szomszédja átszarik a kerítésen.

- Hé, koma, maga az én kertembe szarik!

- Naná, majd a magaméba!

Zsoo 2013.01.23. 19:10:29

@Zsoo: Helyesbítem magam: a közgyűlések, illetve képviselő testületek szavaznak róla, magyarul önkormányzati rendeletben szabályozzák a kérdést. Általában van egy tól-ig összeg, vagy százalék.

Észmegálló 2013.01.23. 19:12:36

Orbán céljával még csak egyetértenék, bár ez is parasztvakítás a köbön. De a módszer..... az beszédes. Ordít belőle hogy Orbánnak fingja nincs a jogállamhoz. Hogy a dolgok jogállamban nem kényúri pillanatnyi ötletek alapján intéződnek.

Ha valamelyik fideszes csinovnyiknak volna annyi vér a pucájában, megjátszaná ezt az intézkedést egy hivatali visszaélés feljelentéssel:

Btk. 225. § Az a hivatalos személy, aki azért, hogy jogtalan hátrányt okozzon vagy jogtalan előnyt szerezzen, hivatali kötelességét megszegi, hatáskörét túllépi, vagy hivatali helyzetével egyébként visszaél, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

Mert ugye Orbán az hivatalos személy, a jogosan felvett jutalom - nem jogszabállyal elrendelt - visszafizettetése kényszerítéssel, nos az csak jogtalan lehet és egyúttal hatáskör túllépést jelent, a hátrány és az okozására irányuló célzat kézenfekvő.... mi kell még?
Ja igen a legfontosabb, kellene egy gerinces legfőbb ügyész. Olyan meg nincs. Éppúgy mint tökös polgi sem.

Mi van ilyenkor visszafizetés, vagy felajánlás a felcsúti futballakadémiának.

Hát ez a gáz.

hot-spot (törölt) 2013.01.23. 19:12:38

Ott a pont!
Ki sem kellett volna fizetni!

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:12:55

@Zsoo:

A jutalmat azért találták ki az ókori Rómában, mert ahhoz nem kellett feltételt is kitűzni.

Ha a császárnak olyan kedve volt, megjutalmazta a legnagyobb gazembert,

de díjat már csak a legkiválóbbak kaphattak,

fizetést meg csak azok, akik dolgoztak is.

Zsoo 2013.01.23. 19:13:55

Bogár László a magánnyugdíj-pénztári befizetések államosításáról
www.youtube.com/watch?v=2PCrIH8pvF4

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:19:21

Ha a magyarországi GDP nem növekszik, hogy' a fenébe' van, hogy Felcsút mégis rohamosan gazdagszik?

Lehet, hogy Felcsút nem is Magyarországon van, hanem Orbanisztánban?

Á, dehogy, csak szerencséje van, mert van ott egy óvoda:

hetivalasz.hu/uzlet/felcsut-titokzatos-milliardosa-30264/

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.23. 19:20:09

Nagyon kevés hozzászóló olvasta el a posztot, mint rendesen. (Azt nem feltételezem, hogy elolvasta és nem érti.)

Zsoo 2013.01.23. 19:20:21

@Észmegálló: Bemásoltál egy paragrafust, gratulálok!
Aztán aláírtál valami baromságot. De a legnagyobb baj, hogy a miniszterelnök nem hivatalos személy.
Egyébként Orbán Viktor jogász végzettségű. Egyes, ülj le fiam!

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.01.23. 19:20:33

@LeiterJakab: Lehet h viccnek szantad, de ezt "Poldi" komolyan igy gondolja.Teljesen milyen intezkedeseket hoz, az eleve xar.Mar a jovo evi cikkek is megvannak, csak irunk hozza egy cimet es kesz.Senki sem veszi komolyan, magabol csinal hulyet.En mindenesetre jol szorakozom a kommenteken!

nandras01 2013.01.23. 19:21:01

@Zsoo: másfél percig bírtam... baj?

Bambano 2013.01.23. 19:22:25

"Mert aki most kárörvendően mosolyog, hogy a fideszes polgármesterrel visszafizettetik a karácsonyra kapott milliókat, ne feledje, más módon, de őt is ugyanilyen hatalmi önkény sújtja vagy sújthatja bármikor": az, hogy engem sújt-e ilyen, függ attól, hogy most visszafizetik-e vagy sem? nem függ.

ezért az egész poszt tévedésen alapul. Semmi gond nincs azzal, hogy Viktor ezt megtette.

Zsoo 2013.01.23. 19:22:43

@hot-spot: Ki sem kellet volna fizetni: olvastad, mit írtam? Persze, egyet értek Veled, nem kellett volna felvenni ezeket a prémiumokat.

Zsoo 2013.01.23. 19:24:19

@nandras01: Mi a panasza a betegnek?

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.23. 19:24:38

Még jó, hogy az ÖN-kormányzat megmaradhatott.
Hülye járások minisztériuma...

nandras01 2013.01.23. 19:28:15

@Zsoo: btk. 137.§ - a miniszterelnök, bizony hivatalos személy.
ki is ülhet le egyessel..?

amúgy pedig a feljelentés valóban reménytelen lenne, mivel orbán -szokásához híven- ismét alkalmazta a kettős beszédet, amikor azt is megfogalmazta, hogy tudja, hogy nincs utasítási jogköre e tekintetben.
ez egy ilyen "tudjuk, hogy értsd" szituáció- és a polgik érteni fogják, mert ha nem, akkor nagyhirtelen elzáródnak az állami pénzcsapok, az eddig mellette álló fideszes többség rájön, hogy biz' az eddigi haver feketeseggű, végső esetben, soha többé nem indulhat a fidesz színeiben.
(bár, ez utóbbi lehet, hogy idővel majd előnyt jelent :)

nandras01 2013.01.23. 19:29:47

@Zsoo: azt nem tudom, hogy a betegnek mi a panasza, ezt talán bogártól kellene megkérdezned.
nekem az a problémám, hogy a tömény sületlenséget nehezen viselem.

almodhi 2013.01.23. 19:30:08

Elképesztő, hogy milyen sokan vannak akiknek a leghalványabb fogalmuk sincs arról, hogy hogyan kellene működnie egy demoökratikus jogállamnak.

Az ő államfelfogásuk leragadt az "igazságos Mátyás király" / "Rákosi elvtárs jó elvtárs" paradigmánál, és fel sem fogják miért rossz az, ha egy polgármester jutalma a bölcs vezető igazságérzetén múlik.

Zsoo 2013.01.23. 19:30:16

@Rendíthetetlen Álamkatona: Nézz légyszíves utána a járások szerepének országunk történetében. A sajtónak milliókkal sikerült elhitetni, hogy a kormány ellopta a magánnyugdíj pénztári befizetéseket. Ez csak egy példa a több száz közül.

Észmegálló 2013.01.23. 19:30:43

@Zsoo: Elárulok neked egy titkot, de csak négyszemközt. El ne mondd másnak. Én is jogász vagyok, csak én évtizedekig dolgoztam is benne.

Amúgy meg higgadj le: Orbán hivatalos személy.

Btk. 137. § E törvény alkalmazásában
1. hivatalos személy:
a) az országgyűlési képviselő,
b) a köztársasági elnök,
c) a miniszterelnök,
......

Csókoltatlak, más egyéb?

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2013.01.23. 19:31:15

@valasz a KE-nek: Az a gáz, hogy ha ennek vége lesz és a zórbánt elzavarják, visszatér közénk a magasságos ferenc testvér meg bajnai a csodadoktor, ezek a hiperaktív bloggerek megint elmehetnek üveget visszaváltani meg utcát seperni. Esetleg közmunkásnak :)

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:31:20

@Zsoo:

Kedves Barátom, Neked van igazad, a magyar miniszterelnök tényleg nem hivatalos személy, hanem csak egy szimpla magánidióta, aki úgy csinál, mintha hivatalos személy lenne, a többi magyar bolond meg úgy tesz, mintha ezt el is hinné.

Tiszta őrültek háza ....

almodhi 2013.01.23. 19:31:30

@almodhi: Ja, és félek, baj lesz a "paradigma" szóval is...

2013.01.23. 19:31:35

lehet hogy orbánt még nem koronázták meg, de már királyként viselkedik

Jack__Bauer 2013.01.23. 19:32:04

@fidesz = népirtó csőcselék: ha nem érzed a különbséget az "elbizonytalanítás" és a "zsarolás, lenyúlás, pláne kirablás" között, akkor nincs mit mondanom...

Zsoo 2013.01.23. 19:32:35

@nandras01: Ezzel én is így volnék. Nem várom el, hogy mindenki mindent megértsen, természetesen ez nem fog menni. Ha az ember nem érti meg az okosabbat, képzettebbet, az nem azt jelenti, hogy az okosabb, képzettebb hülye lenne..

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:35:52

"Vissza kell fizetniük az év végi jutalmat a városvezetőknek, erősítette meg a Fidesz kommunikációs igazgatója"

Na, és az év eleji jutalmakkal mi lesz, faszikáim, azt minden semmirekellő polgármester megtarthassa?

nandras01 2013.01.23. 19:36:51

@Észmegálló: ezt már én is szóvá tettem, de a kedves kommentelő barátunk elegánsan átsiklott felette :)

nandras01 2013.01.23. 19:38:31

@lyia:
"Vissza kell fizetniük az év végi jutalmat..."

érdekes megfogalmazás.
kell..?
mégis, melyik törvény, melyik paragrafusa alapján?
(tisztesség és erkölcs fidesz tekintetében nem játszik)

Észmegálló 2013.01.23. 19:40:47

@nandras01: A NER-szemüveg mindent eltakar.

Csak azt nem tudom elfogadni, hogy segghülye létére agyast játszik, és a katedrára képzeli magát.

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:41:04

@Zsoo: "A sajtónak milliókkal sikerült elhitetni, hogy a kormány ellopta a magánnyugdíj pénztári befizetéseket."

Ja, mindig a sajtó a hibás, talán ezért is ölnek meg annyi újságírót Oroszországban és Ukrajnában.

A magyar kormány nem is lopta el a magán-nyugdípénztári befizetéseket, és aki ezt meri állítani, az mutassa be a bizonyítékokat (pl. egy fényképet Orbán Viktorról, amint sötét napszemüvegben talicskázza ki a magán-nyugdíjpénztár kapuján a pénzt, és aztán elássa a saját kertjében).

Na, ugye!

Zsoo 2013.01.23. 19:44:24

@Észmegálló: Igen, rosszul írtam. A miniszterelnök hivatalos személy, de az adott paragrafus nem passzol a helyzetre. És akkor most jöhettek Orbán kettős beszédével.

Rigor_mortis 2013.01.23. 19:46:26

@Zsoo: te se vagy egy lángész! :(

Nem az kérdés, hogy szemétség volt-e ennyi jutalmat osztogatni a veszteséges önkormányzatoknál. (Az volt!) Hanem az, hogy utasíthat-e valaki, legyen az akár orvbán maga személyesen, másokat a jogszerűen kifizetett pénzek visszafizetésére? Nyilvánvalóan nem, de ezt az vezér seggében elbújó, populista alakok úgy sem értik! :(

Zsoo 2013.01.23. 19:47:16

@lyia: Ha nem érted a nyugdíjrendszert akkor miért vagy benne biztos, hogy a kormány ellopta a befizetéseket?

Észmegálló 2013.01.23. 19:49:03

@Zsoo: Nem passzol? Nofene.... Kolléga vagy talán? Én dióhéjban elemeztem a tényállást és ez alapján arra jutottam, hogy passzol.

Kolléga úr! Ha lehetne az érveket egy kicsit konkrétabban .... Nem passzol... az igen kevés. Sajnos így nem tudom elfogadni a védelem álláspontját.

béla a görög (törölt) 2013.01.23. 19:49:31

Marhaság. Ez is csak szinház.
98%-os visszamenőleges adó??? Hmmm. Rémlik valami?
Annyira nem zavarja őket csak azért mégis, valamit nyilatkozni kell amit aztán a média átvesz, szárnyra kap a nép száján, 20 év múlva is történelmi tettként fog hangzani nemzeti oldalon... (mert Orbán bezzeg visszakérte az övéitől)

Felsőoktatási koncepciót megszülne 2 nap vagy 2 óra alatt, most meg itt szerénykedik? Ugyan kérem.

Abban egyetértünk, hogy fingja nincs, hogy műküdik a rendszer alatta. Nem is érdekli.

Abban is egyetértünk, hogy korlátozhatná az állami cégek vezetőinél a jutalmakat ha veszteséges a vállalt/önkormányzat. Szintén nem érdekli. Sajátjai vannak az érdekli azokat meg etetni kell.

Abban is egyetértünk, hogy utólag bohóckodni prosztó dolog és törvénytelen. Ez sem érdekelte soha.

15 hónap múlva választás lesz - arra megy már ez az verbális bohóckodás. Vagy megszólaltak a hangok a fejében. Teljesen mindegy.

2013.01.23. 19:49:48

A 2010-es és 2011-es prémiumokkal gondolom nem volt semmi baj, mert akkor nem volt válságban az ország.

Rigor_mortis 2013.01.23. 19:50:46

@Zsoo: Bogár László egy fasz!

lyia (törölt) 2013.01.23. 19:52:12

@nandras01:

Kategorikus imperatívusz:

A kategorikus imperatívusz, - a legfőbb morális törvény - megfogalmazása Kant nevéhez fűződik. (Immanuel Kant: Gyakorlati ész kritikája.)

A kategorikus imperatívusz (kategorikus-univerzális orientatív maxima) az erkölcs számára olyan abszolút mérce, amely által bármely cselekvési maxima és kötelesség ellenőrizhető és könnyen alkalmazható.

A legfőbb morális törvény, bár univerzális, de semmit sem mond nekünk arról, hogy miképpen is kellene cselekednünk.

Kant a tiszta, gyakorlati ész alaptörvényét, több variációban is megfogalmazta.

Az egyik megfogalmazás: „Cselekedj úgy, hogy akaratod maximája mindenkor egyszersmind általános törvényhozás elveként érvényesülhessen.” (Immanuel Kant: Az erkölcsök metafizikájának alapvetése. A gyakorlati ész kritikája. Az erkölcsök metafizikája. Gondolat, Budapest, 1991. 138.)

Az alaptörvény nyomán Kant feltételezi, hogy az ember tudatában van annak, hogy képes valamire, s hogy miként kell cselekednie. Az ember felismeri magában azt a szabadságot, amely e morális törvény nélkül ismeretlen maradt volna előtte. Kant princípiuma kulcsfontosságú, mert az erkölcsileg jó cselekedet leglényegét fogalmazza meg – azt, hogy az erkölcsileg jó cselekedet olyan cselekedet, amellyel nem támasztunk igényt előjogokra, fölmentésre a közönséges erkölcsi szabályok alól.

A törvény megfogalmazása szerint olyan elvek mentén kellene cselekedni, amelyeket szeretnénk egyetemesen elfogadottnak látni, illetve amelynek a természet egyetemes törvényévé kellene válni.

Kant az egyetemes erkölcsi törvényhez posztulátumokat is kapcsol, amelyek nem elméleti dogmák, hanem gyakorlati szempontú előfeltételek.

Ezek az előfeltételek általánosságban kölcsönöznek „az elméleti ész eszméinek objektív valóságot”. „A posztulátumok a következők: a halhatatlanság, a pozitív módon értett szabadság, (valamely lény oksága, ha azaz intelligibilis világhoz tartozik) és Isten léte.

Az első abból a szükségszerű gyakorlati feltételből következik, hogy a tartam feleljen meg az erkölcsi törvény teljes megvalósításának; a második abból a szükségszerű előfeltevésből, hogy függetlenek vagyunk az érzéki világtól, és akaratunkat egy intelligibilis világ, azaz a szabadság törvénye szerint tudjuk meghatározni; a harmadik abból a szükségszerűségből következik, hogy az intelligibilis világ csak úgy lehet a legfőbb jó, ha feltételezzük a legfőbb önálló jót, vagyis Isten létét.” (I.m.: 255-256.)

A kategorikus imperatívusz olyan univerzális maxima, amelyre „a modern embernek akkor kell támaszkodnia, ha „itt” és „most” az univerzalitás kategóriája alatt egzisztenciálisan választotta magát.” Ha az ember nem támaszkodik a kategorikus imperatívuszra, akkor kiszolgáltatja magát külső hatalmak fenyegetésének.

Az önmagukat egzisztenciálisan választó →esetleges személyek manapság bizonyos morális konfliktusoknak és összecsapásoknak vannak kiszolgáltatva.

E konfliktusokból csak akkor találják meg a helyes kiutat, ha mérceként valamilyen univerzális támaszt használnak.

A kategorikus imperatívusz – mint legfőbb univerzális támasz – olyan morális törvény, amely kettős értelemben is törvény.

Kötelező és feltétlenül parancsoló a jogi törvényekhez hasonlóan, determinál bennünket, miként a természeti törvény.

Teljes szöveg: Immanuel Kant: Az erkölcsök metafizikájának alapvetése. A gyakorlati ész kritikája. Az erkölcsök metafizikája. Gondolat, Budapest, 1991. 105-295.; Sir David Ross: Kant etikája. Gond-Cura Alapítvány, Budapest, 2005. 62-92.; Heller Ágnes: Morálfilozófia. 51-56.)

Zsoo 2013.01.23. 19:55:20

@Rigor_mortis: Nem a törvények irányítják a társadalmat, és annak megválasztott vezetőit, a törvények eszközök. A kormányprogramra 2,7 millió ember szavazott. A kérdés nem feltételes, a miniszterelnöknek kötelessége erkölcsösen, az ország érdekét szem előtt tartva eljárni. A szankció nem jogi természetű lesz, hanem politikai.

nevetőharmadik 2013.01.23. 19:55:27

@Bambano: Tévedésen a te hozzászólásod alapul. Azt hiszed, hogy itt a fideszesek pénzéről van szó, és ha arról lenne, valóban nem lenne ok-okozati összefüggés a mi nyomorú sorsunk és az ő pénzük visszafizetése között.

Itt azonban a módszerről van szó, azazhogy ha Orbánnak éppen olyanja van, vajon egy szavával felülírhatja-e a szabályokat, jogszerű döntéseket, elvehet-e emberektől pénzeket csak úgy ukk-mukk-fukk.

Márpedig ez a módszer valóban élhetetlenné teszi az országot, és ha ezt a módszert megerősítjük ebben a konkrét esetben (mert ugye szúrja a szemünket a sok "jutalom" - jogosan), még valószínűbb lesz, hogy ezt a módszert alkalmazza majd olyan helyzetekben is, ahol már a te vagy az én bőrömre megy a játék (ha még nem tette volna meg).

Pont ez a demagógia csapdája, amibe te is beleestél.

Ugyanis ha a jog lehetővé teszi gusztustalan dolgok megtételét, akkor nem tiporni kell a jogot, hanem megváltoztatni, hogy a _jövőre nézve_ már ilyesmi ne fordulhasson elő.

Ennek fejében pár rongyos millió otthagyása, akármennyire is szúrja a szemet, sokkal kisebb kár, mint a jogtiprás, önkény, a fentről leszólás bevett gyakorlattá válása.

2013.01.23. 19:55:54

"ha a jutalom benne van a szerződésében"

Azt ugye tudjuk, hogy most (al)polgármesterekről van szó?

Rigor_mortis 2013.01.23. 19:58:00

@Zsoo: Milyen kormányprogramra szavazott 2,7 millió ember??? Nem is volt programja a fizessnek! Az emberek arra szavaztak, hogy kevesebbet lopjanak, mint az elődeik, erre tessék, sokszorosát lopják el, mint bármely eddigi bagázs! :(

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 19:58:40

@Jack__Bauer: de, érzem a különbséget. Amit a fideszed csinált, azt technikailag nevezhetjük elbizonytalanításnak, gyakorlatban zsarolás és rablás volt.
(már csak azért is, mert azoknak a milliárdoknak valahogy nyomaveszett...)

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 20:00:33

@Lrdx: és? Emlékszel még a "pofátlan végkielégítések" című történetre? Ami csak addig volt érvényes, míg a fidesznyikeket nem érintette. De addig évekre visszamenőleges hatálya volt, ami egy normális, demokratikus államban elképzelhetetlen. Utána sürgősen eltörölték. Persze a kifosztott tanároknak, egyéb, közalkalmazottaknak már senki sem adta vissza a pénzét.

Rigor_mortis 2013.01.23. 20:00:58

@Zsoo: "Nem a törvények irányítják a társadalmat, és annak megválasztott vezetőit, a törvények eszközök."

Ok, kár, hogy engem lesittelnek, ha azt mondom a bíróságon, hogy erkölcstelennek éreztem, hogy a szomszédnak több milliója van, nekem meg semmi, ezért "elkértem" tőle (egy bunkósbot lóbálásával)...

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 20:01:34

@nevetőharmadik: de ugye itt nincs diktatúra, áááááá...

Zsoo 2013.01.23. 20:02:53

@fidesz = népirtó csőcselék: Mi a fészkes fenét lopna el bárki is, amikor csak adósságunk van? A számok azt mutatják, hogy csökken az államadósságunk, szemben a libsik ideje alatt 27%-al emelkedett. "Ember érti, 27%!"

ne most 2013.01.23. 20:03:51

Ha az adóssságot átvállalhatja, akkor a jutalmat is visszakérheti. Csak nem képzelték egy pillanatig is, hogy másképp lesz.

vénkujon 2013.01.23. 20:05:29

@Zsoo: kedves Zsoo. hátradőlve élvezném a vitádat Észmegállóval... ugyan fogjál már bele.

Zsoo 2013.01.23. 20:07:59

@Rigor_mortis: Politikailag értettem az irányítást.
A jog fogalma: olyan magatartási szabályok összessége, amelyek keletkezése állami szervekhez kötődik, ennél fogva az adott társadalomban általánosan kötelezőek és érvényesülését az állami szervek végső soron kényszerrel biztosítják.
A törvények nem irányítják a társadalmat, hanem szabályozzák. Érdekes lenne, hogy ha a törvények irányítanák a jogalkotást, és nem fordítva.

ne most 2013.01.23. 20:09:05

@Zsoo: Az EU-s pénzekből mit építettek? Műkörmös vállalkozásokat?

2013.01.23. 20:10:33

@Zsoo:

"Mi a fészkes fenét lopna el bárki is, amikor csak adósságunk van?"

Igaz is, nincs itt semmi látnivaló, lehet szépen továbbsétálni.

"A számok azt mutatják, hogy csökken az államadósságunk, szemben a libsik ideje alatt 27%-al emelkedett."

Okos ember elgondolkozik azon, hogy gyakorlatilag a libsik alatt félrerakott manyup felhasználása vajon hogyan módosítja vagy értékeli át ezeket a számokat.

_Neville 2013.01.23. 20:10:42

Ez a blog egy fideszfóbiás elmebaj, nem politológia. Remélem arra is be van fagyasztva egy cikk, ha esetleg jutalmat osztanának, hogy akkor azért lehessen hápogni. Nevetséges.

Zsoo 2013.01.23. 20:11:22

@Észmegálló: Nincs védelem, az ügyészség nem emelt vádat.

Zsoo 2013.01.23. 20:13:53

@MikeBoy: A magánnyugdíj pénztár egy nagy pénz lenyúlás volt, kedves sorstársam. A profot meghallgattad?

2013.01.23. 20:14:58

@_Neville:

"Remélem arra is be van fagyasztva egy cikk, ha esetleg jutalmat osztanának, hogy akkor azért lehessen hápogni."

Mindkettőért lehet hápogni.
Döbbenetes mi, hogy ilyen létezhet!? :)))

2013.01.23. 20:15:45

@Zsoo:

A válaszod nem releváns!
Amit írtam megértetted?

Zsoo 2013.01.23. 20:16:27

@ne most: Többségében feleslege, haszontalan dolgokat. Völgyhíd, síkságon felszín feletti alagutat, virágfölddel betakarva, díszburkolatot minden településen. A gazdaságba szinte semmi nem ment.

Észmegálló 2013.01.23. 20:17:54

@Zsoo: Na jó, ami nem megy ne erőltessük :)

2013.01.23. 20:20:19

@Zsoo:

Ezt a "profot" linkelted be??? :)))
Hát komolyan mondom, azt hittem, hogy ez a heti hetes ECHO verziója. ;)

Zsoo 2013.01.23. 20:21:15

@MikeBoy: Ahhoz is óriási erőfeszítések kellenek, hogy az államadósság ne növekedjen. Biztos hallottál már a kis gömböc meséjéről.

Hohó60 2013.01.23. 20:21:57

Viktor legalább rájuk szólt, hogy fizessék vissza.

Hallotta valaki valaha, hogy Gyurcsány, Bajnai, meg a többi szadeszmp-s főkolompos rászólt volna a többire, hogy "elvtársak, hozzuk már vissza azt a több (tíz)ezer milliárdot, amit elloptunk az országtól"?

2013.01.23. 20:23:23

@Zsoo:

Utoljára kérdem!
Megértetted, amit írtam neked?

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.23. 20:28:49

Az álszent, sunyi, szarházi orbáni politika szép példája a jutalom visszafizettetése.
Így akar megint igazságos Mátyás szerepében tetszelegni a törpe majom.
Melyik szarjankó fogja visszafizetni? Nem kellett volna kiutalni, ha lenne erkölcsük, lelkiismeretük, bőr a pofájukon.
Porhintés, népbutítás mint a rezsi csökkentés ( a nagyfogyasztóké 15-20 %-al nő amit rád hárítanak, a hallgatói megegyezés, a pedagógusok megosztása...!

Fideszre szocikra nem szabad szavazni, mert már bizonyítottak!
Készülj a kormányváltásra!

Zsoo 2013.01.23. 20:30:37

@MikeBoy: Értelek, persze. Én nagyon tudom ajánlani a Boros-Bogár párost. Nem vagyok közgazdász. Valószínűleg pár százalékról van szó.
www.youtube.com/watch?v=--LrlzTxwDc&list=AL94UKMTqg-9AvMtyeO67KZcnvn2t6oRSF

házelnök 2013.01.23. 20:31:22

Jut eszembe:
mire jutott a Kövér a költségtérítéssel?

Zsoo 2013.01.23. 20:37:57

Az "adósságcsere" nélkül fele lenne az államadósságunk.
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QZ21bSR3kqg

2013.01.23. 20:44:13

@Zsoo:

No én az lennék sajna...
Nekem nem úgy tűnik, hogy nem értetted meg!
Tudod a számok olyanok, amik aztán tudnak rendesen kavarni, hát lássuk:
A tartalékokat vagy megtakarításokat negatívan jelölöm az adósság szempontjából (ez egy elég logikus döntés, remélem belátod). És "csúsztatok" szándékosan, hogy durva legyen a helyzet, de gyakorlatilag igaz amit írok.!

Kormányváltás:
Adósság: 80% +
IMF tartalék: 2% -
Manyup: 11% -

Egyenleg: 67%

Most:
Adósság: 78%
IMF tartalék: 0%
Manyup: 1%

Egyenleg 77%

Következtetés a nettó adósság 67%-ról 77 %-ra nőtt kb. 3 év alatt!
Érdekes, nem?

ob.szerver 2013.01.23. 20:46:14

Orbán Viktor jót akar, csak nem mindig tudja, hogy mit művelnek az alacsonyabb pozícióban levő fideszesek:

- ha tudná, hogy kiüresítették a jogállamot, azonnal visszatöltené bele a demokráciát
- ha tudná, hogy mennyi kárt okoz az unortodox szabaccságharc, azonnal békét kötne
- ha tudná, hogy a fidesz dugig van kommunistákkal és ügynökökkel, azonnal kib..ná őket
- ha tudná, hogy minden pályázatot kollégiumi szobatársa nyer, leradírozná a képét az éreccségi tablóról
- ha tudná, hogy a legtöbb fődet az országban szülőfalujának volt gázszerelője nyeri, őt fogatná be az eke elé, hogy maga száncsa fel a fődjét
- ha tudná, hogy a kertje végében épülő magánstadionja magánstadionját 4 milliárd közpénzből finanszírozzák, megelégedne helyette a faluszéli libalegelőre felrajzolt focipályával.
- ha tudná, hogy szülőfaluja a leggazdagabb magyarországi település, a Simicskától kapott részét a a fideszes uradalmakban robotoló közmunkások között osztaná szét.

Hát így járna el Orbán Viktor, ha mindezeket tudná.

BA2017 2013.01.23. 20:46:21

@Zsoo: Inkább ne osztályozz, mert az elégtelen az a te mogyorónyi agyad. Orbán mellett a fél fidesz jogi végzettségű, de ez a sok végzett egy kresz módosítót kétszeri nekifutásra is hibásan szövegezett meg. Ezek ám a jogászok! A miniszterelnök pedig hivatalos személy. A leghivatalosabb egy normális országban. Nálunk a legbetegebb. Te meg a szobatársa vagy.

BA2017 2013.01.23. 20:48:01

@házelnök: Felvette szó nélkül. Miért kérdezed?

ne most 2013.01.23. 20:49:30

@Zsoo: Azt tudom, hogy ők építettek. Az, hogy te feleslegesnek tartod lényegtelen.
Mit építettek, az utóbbi 3 évben EU-s pénzből, mert valahova elment az a pénz, azt nem lehet adósságtörlesztésre használni?

BA2017 2013.01.23. 20:50:33

@Zsoo: Márpedig a jogalkotás törvények mentén, azok által irányítva történik. Csodálkozhatsz. Tényleg ilyen egyszerű vagy?! A faék sírva könyörög a receptért, pedig az azután egyszerű gép a javából! :D

BA2017 2013.01.23. 20:51:19

@ne most: Az M3-as autópálya végéhez 16 km-es szakaszt. Csak elfelejtették összekötni az eddig meglévővel! Ezen szénné röhögtem magamat! :D

Zsoo 2013.01.23. 20:53:51

@ne most: A beruházások döntő hányada eu-s pénzből valósul meg. Egy könyvet lehetne erről kiadni.

Zsoo 2013.01.23. 20:56:13

A jogalkotási törvények sajnos nem irányítják az országot.

Zsoo 2013.01.23. 21:06:47

Ha a jogalkotást a törvények irányítanák, akkor nem kéne egy darab politikus sem. Természetesen igazad van, de és reggelig elbeszélhetünk egymás mellett..

ne most 2013.01.23. 21:17:07

@Zsoo: Bla bla ..... Mi épült?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.23. 21:30:16

@Zsoo: Szerinted az önkormányzatok hitelfelvételéről ki dönt? Mielőtt osztályzatokat osztanál, tanuld meg Te magad a leckét.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.23. 21:32:00

@Zsoo: Micsoda? A jogalkotás pont a törvények alkotása. Amúgy van Jogalkotási törvényünk, amelynek előírásai az eljárásra, formai és koherencia-követelményekre vonatkoznak. Nem a jogszabályok tartalmát szabja meg, azt a politikusok dolga meghatározni. Na a FIDESZ az előbbit nem tartja be, az utóbbiban meg szart alkot.

tingli-tangli 2013.01.23. 21:32:03

Az "emútt nyóc" évben az önkormányzatok többségben narancssárgák voltak és szépen kivették a részüket az ország eladósításából. Most így-úgy megmentik őket (mert ugye nem tiszta, kinek a pénzéből), aztán meg jutalmat osztogatnak. És egy bulvárlapnak kell felfedni ezt a tényt. Hát mit csinál a HÍR TV?
Most is a szocikkal foglalkozik, mikor nem tényezők. Komolyan mondom, az emútt nyóc évben én is ezt a csatornát néztem, de a kormányváltás óta nem bírja a gyomrom.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.23. 21:34:40

@ne most: Közgép, kiállítás a Kossuth-téren, hogy ne lehessen tüntetni, Felcsúti fociakadémia. Na nem mind közvetlenül EU-pénzből. Viszont azelőtt a Budapest Szíve program, rengeteg út és csatorna, a Tourinform iroda felújítása (ezt csak azért említem, mert ugyan 2010 márciusban lett kész, oszt mégis az Új Széchenyi Program logója van rajta.

ne most 2013.01.23. 21:44:04

@Kuviklacz: Évi úgy 3000 milliárdból?

nandras01 2013.01.23. 21:49:50

@Zsoo: lebuktál haver!
te személyesen matolcsy vagy. más nem lehetsz, mivel az nem létezik, hogy matolcsyn kívül más is bevenné ezeket a sületlenségeket.

Netuddki. 2013.01.23. 23:40:36

"Azt gondoljuk, hogy azokban az időkben, amikor az állam az önkormányzatok adósságát jelentős mértékben átvállalja, akkor úgy tisztességes, hogyha a közös terhekből, a szocialisták után hagyott gazdasági válságból való kilábalás munkájában közösen viseljük a terheket, ilyenkor minden fillérre szükség van."

Képmutatás felsőfoka! A maszop alatt a fideszes önkormányzatokat pont az orbánék bátorították vegyenek fel csak minél több hitelt hátha bedől a költségvetés. Ostoba barmok ezek, a "jutalom" felvevőkkel együtt.

Poldikám! Nagyon tévedel a témában! Qrvára nem jár jutalom ezeknek a pogiknak! Az önkormányzatok csak pénzt költenek, az adófizetők pénzét. Ez nem valami vállalat ahol a nyereségből leosztanak a dolgozóknak is. Nem kevés lovettáért végzik a munkájukat, és tuti, hogy nem 100%-osan. Mert olyan nincsen, főleg nem egy fideszes, "matekzseni" polgármester esetében.
Szóval vissza azt a pénzt az államkasszába és ne lopják már el mindenféle jótékonysági ténykedésnek álcázva...

garrett27 2013.01.24. 08:44:24

Valóban egy Blikk szintű intézkedés Orbán részéről. Tisztán parasztvakítás. Ha az elmúlt évek során bemutatott kormányzati és politikai ámokfutás után valaki még tiszta szívből be tud lépni a Fideszbe, az orvosi beavatkozásra szorul. Sajnos ez a többi pártra is igaz, csak máshol nem ennyire nyilvánvaló a belső terror. Na de ha egy párt így bánik a saját embereivel (fenyegetés, retorzió, stb.), akkor mit várjon egy kívülálló?

látjátok feleim szümtükkel 2013.01.24. 10:11:46

@Zsoo:
"Látjátok feleim: 2006 óta hiába volt sok fideszes önkormányzat, hiszen nem az önkormányzatok kormányozzák az országot. Közigazgatásból 1-es, leülhetsz fiam!"

Ki mondott olyat, hogy az önkormányzatok kormányozzák az országot? Én nem. De azt mondtam, hogy az átvállalt adósságokat azok vették fel, és nem működésre, hanem beruházásokra mint pl. játszóterek, fürdők, művelődési célú építmények, stadionok, futballakadémia stb. Nem rémlik?

látjátok feleim szümtükkel 2013.01.24. 10:17:56

@Zsoo: "Nem a törvények irányítják a társadalmat, és annak megválasztott vezetőit, a törvények eszközök."

Ezt viccnek szántad?

Próbálj meg a törvényekkel szembe menni, majd rögtön meg mondják neked, hogy mik is irányítják a társadalmat! Ha eszed lenne, akkor gondolkodtál volna már azon, hogy miért is van annyi 2/3-os törvényünk ( ha már nem a törvények irányítanak ).

látjátok feleim szümtükkel 2013.01.24. 10:20:22

@nevetőharmadik: "Ugyanis ha a jog lehetővé teszi gusztustalan dolgok megtételét, akkor nem tiporni kell a jogot, hanem megváltoztatni, hogy a _jövőre nézve_ már ilyesmi ne fordulhasson elő."

Álmodik a nyomor. Tudod te, mikor fognak a jogon változtatni! Az esetleg nekik is fájhatna néha.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.24. 12:30:05

@nandras01: Szerintem is ő az. Ott lepleződött le a szememben, amikor elárulta, hogy nem ért a közgazdasághoz. De mondja. :-)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.24. 20:50:19

@ne most: Én csak azt említettem, ami eszembe jutott, de azét megjegyezném, hogy a Victor Hugo utcai szerverpark előtt is ott a tábla, sok szakiskolát felújítottak, fejlesztettek. Pont az évi 3000 milliárdhoz képest csekély az, amit ilyen kamu beruházást a teljes magyar sajtó és blogoszféra eddig fel tudott tálalni (és miután istenhátamögötti helyeken készült ilyen beruházásokat is felplankoltak, nem mondhatod azt, hogy csak azt látják, ami nagyon szem előtt van.
De az EU honlapján biztos találsz projektlistát.

örvényesi 2013.01.25. 01:06:57

A minap meghallgattam egy előadást a pénzmosás különféle ügyes módszereiről. Az egyik trükk,hogy a koszos suskát például jótékony célra kell fordítani,aztán szépen levonható az adóból. Én ezért nem vagyok fölborulva az adakozó polgármesterkedők szép szándékától. Megkockáztatom,hogy ezt a variációt odafönn nagyokosék jóelőre kifundálták,ráadásul egy populista parasztvakítós svédcsavart is beépítettek a "kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon" örökérvényű alapelv jegyében, hogy a kormány politikai hasznot is húzhasson a dologból.
süti beállítások módosítása