Veszélyes vizekre evezek most. Talán sokaknak nem fog tetszeni, miért "védem meg" az adóssághegyeken ülő önkormányzati vezetők karácsonyi jutalmát.
Nem védem meg.
Ez a poszt másról szól.
A hír (Hírtelevízió, szerdán, nap közben, minden hírperiódusban):
Vissza kell fizetniük az év végi jutalmat a városvezetőknek, erősítette meg a Fidesz kommunikációs igazgatója. Kocsis Máté a Hírtelevíziónak azt mondta: a miniszterelnök azt kérte a kormánypárti polgármesterektől és alpolgármesterektől, hogy a felvett jutalmat vagy fizessék vissza vagy fordítsák jótékonysági célokra saját településeiken. A Blikk egyébként múlt héten írt arról, hogy 32 kormánypárti polgármester és alpolgármester van a fővárosban és a megyei jogú városokban, akik összesen 50 millió forint jutalmat vehettek fel év végén. Közülük hatan ráadásul országgyűlési képviselők is. Kocsis Máté kommunikációs igazgató, Fidesz: - Azt kértük, hogy vizsgálják meg, hogy a választókerületükhöz tartozó településeken előfordult-e az, hogy kormánypárti polgármester vagy alpolgármester felvette a jutalmát. Mert amennyiben igen, akkor megkérjük őket a választókerületi elnökökön keresztül, hogy legyenek kedvesek ezt vagy visszafizetni az önkormányzatnak, vagy a településükön ellenőrizhető jótékonysági adományként helyezzék el, illetve a település boldogulására fordítsák. Azt gondoljuk, hogy azokban az időkben, amikor az állam az önkormányzatok adósságát jelentős mértékben átvállalja, akkor úgy tisztességes, hogyha a közös terhekből, a szocialisták után hagyott gazdasági válságból való kilábalás munkájában közösen viseljük a terheket, ilyenkor minden fillérre szükség van. (Lásd a videót alul.) |
Most ne kössünk bele abba, hogy a bevezetőben még arról van szó, hogy "a városvezetőknek" kell visszafizetniük a jutalmat, a nyilatkozatban pedig már csak kormánypárti polgármesterekről, alpolgármesterekről van szó. (Nyilvánvaló a magyarázat, őket, fideszes, KDNP-s tisztségviselőket más, "különleges anyagból gyúrták".)
De mégis, hogy gondolja ezt Orbán Viktor? Gondol egyet a miniszterelnök és üzen egy bizonyos kör tagjainak, hogy a nekik nyilvánvalóan jogszerűen járó és már felvett, leadózott pénzt adják vissza?
Nem az a bajom ezzel, hogy demagóg, populista intézkedés, az sem, hogy már Orbán Viktort is a Blikk rángatja, mint Rogán Antalt.
Ez az eset ismét arra világít rá, hogy miniszterelnökünknek fogalma sincs, hogyan működik demokráciában egy ország. Neki nem az a feladata, hogy az egyéni ízlését utólagos, illegitim, politikai zsarolással egyenértékű üzenetekkel érvényesítse. A sokat emlegetett kétharmadjával olyan feltételtrendszert kell kialakítania, amely alapját képezi a normálisan működő közszolgálatnak, államigazgatásnak és önkormányzati szférának.
Bele se megyek abba, hogy megérdemelték-e az érintett vezetők a jutalmukat. Biztos van, aki a súlyos adósságok ellenére is megérdemelte, és van, aki nem. Ez nem érdekel. De ha a jutalom benne van a szerződésében, vagy ha nincs benne, de a nyilván jórészt fideszesekből álló önkormányzati testület azt megszavazta, akkor nincs helye semmilyen utólagos, illegitim ráhatásnak, nyomásnak e pénz visszafizettetésére. (Ráadásul nem ám csak úgy bemondva, hanem "ellenőrizhető módon", vagyis adatokat, nyilvántartást generálva.)
Tetszettek volna úgy átvállalni az önkormányzatok adósságát, hogy kikötik: x évig semmilyen jutalom nem adható ki azoknál az önkormányzatoknál, amelyek igénybe veszik a kormánytámogatást. De leszólni a pártirodáról a fideszes helyi górénak, hogy fenyegesse meg az érintetteket - ez micsoda?
Orbán Viktor egyszerűen nem érti, hogy mit tehet és mit nem. Azt hiszi, hogy amit ő kitalál, mond, az mindig helyes, erkölcsös, következésképpen hatalmi eszközökkel végrehajtandó. Nem érdekli se a jog, se keresztülvert ötleteinek társadalmi következménye.
Mert aki most kárörvendően mosolyog, hogy a fideszes polgármesterrel visszafizettetik a karácsonyra kapott milliókat, ne feledje, más módon, de őt is ugyanilyen hatalmi önkény sújtja vagy sújthatja bármikor, s többek között éppen az ilyen történetek miatt élünk szar társadalomban.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.23. 17:55:57
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:04:44
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:05:23
von Putri 2013.01.23. 18:05:28
JohnHenry 2013.01.23. 18:09:58
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.23. 18:11:31
Na és? Annak ehhez mi köze?
valasz a KE-nek 2013.01.23. 18:12:26
Pontosan ugyanez jutott nekem is az eszembe. Van egy kör, aminek semmi se jó. Nem több ez a poszt sem mint a többi, ami semmi másra nincs kihegyezve minthogy mindennek a fonákját lássa és fikázzon, addig amíg a neki tetsző banda nem jut hatalomra.
VT Man 2013.01.23. 18:15:23
Erre jön ez a szemét Orbán, és beleköp a levesbe! Pedig a cikk már kész volt!
Na, akkor fikázzunk egyet Orbánra! Hogy ez zsarolás, és igenis meg kellene tartani azt a pénzt!
Jack__Bauer 2013.01.23. 18:17:30
nandras01 2013.01.23. 18:22:59
orbán pontosan tudja, hogy akiknek játszik, azoknak tetszik a zenéje.
stupid népnek stupid zene jár...
nandras01 2013.01.23. 18:24:26
Dearest 2013.01.23. 18:25:04
johevi 2013.01.23. 18:25:05
LeiterJakab 2013.01.23. 18:25:47
látjátok feleim szümtükkel 2013.01.23. 18:36:55
Ez azért nem semmi, figyelemmel arra, hogy 2006. óta többségében fideszesek az önkormányzatok. Ki is vette fel azokat a fránya devizahiteleket, ki bocsátotta ki a mostanában lejáró kötvényeket? Az akkori kormány nem biztatta erre őket!
Mi a fenéért is közös teher nekem a vásárhelyi, meg a debreceni, meg a többi önkormányzati tartozás? Táncsak nem azért, mert a kormány a nép megkédezése nélkül átvállaja ezek jelentős részét?
l. 2013.01.23. 18:38:05
megtehetik hiszen ez egy jogállam.....
moloy 2013.01.23. 18:38:15
'Orbán: Majd mi kiépítjük az útdíjrendszert'
(Ott nem lehet észrevételt tenni, ezért itt teszem, amiért elnézést kérek.)
Hozzászólásom a fifikáról szól.
"A tender...eredménytelenül zárult, miután a nettó 35 milliárdos ajánlatával győztes Getronics visszalépett, a másik érvényes ajánlatot benyújtó, a munkát 52 milliárdért vállaló T-Systems Magyarországot pedig nem hirdették ki második helyezettnek, így nem léphetett a visszatáncoló győztes helyére."
Vajh a visszalépő mennyit kapott volna az 52-35 mrd. különbözetből. Az ilyenek ellen nagyon nehéz harcolni, legyen az Gyurcsány-, vagy Orbán-, vagy akármilyen kormány. A jelenlegi kormány válasza jónak tűnik...
Üdv. (és mégegyszer elnézést a nemközvetlenül idevaló bejegyzésemért)
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:42:22
@moloy: na igen, bár nekem a getronics munkatársaival személyes tapasztalataim is voltak és hát... egyik felük tahó, a másik fele dilettáns volt. Nagyon remélem, hogy soha többé nem lesz velük dolgom. Ettől függetlenül roppant érdekes ez az eset is.
lyia (törölt) 2013.01.23. 18:43:50
Kedves Viktor,
köszönjük szépen,
menjél szépen haza, aztán vágd pofán a faterodat, mert nem tanított meg a kormányzás lényegére,
először gondolkodni kell, aztán cselekedni,
ha te szereted az özönvízszerű változásokat az életedben, akkor az csak azért lehet, mert Neked -sok más magyar emberrel ellentétben - van bárkád, állami,
mi jobban szeretnénk végre egy kis nyugalmat a mindennapos törvényhozás, a félóránkénti qrmányrendelet-alkotás, és az özönvíz helyett.
Legyen Nálad búvár a Kond.
Ha többet gondolkoznál Te + a qrmányod, rájönnél, hogy a Qrcsány is ebbe bukott bele,
mindennap más nóta a Nótatévén + a Dankórádióban közpénzen,
ez az álmoskönyvek szerint is közeli népharaggal és kockakőfelszedéssel jár.
Néped
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 18:48:02
- aki marad manyup, az nem kap állami nyugdíjat akkor sem, ha tönkremegy a pénztára
- aki ennek nem is dőlt be, azok nagy része sem mert maradni, mert várható volt, hogy ami megmarad, az rövid idő alatt tényleg tönkre fog menni.
stb. stb. stb.
És mintha ez utóbbi itt-ott be is jött volna. Ha jók az infóim, szép lassan be fog zárni a megmaradt pénztárak nagy része.
De persze neked hiába pofázok, mert a te agymaradványodat is átmosták vagy az elvtársak vagy a testvérek (fideszék vagy nyilasék)
blaubner 2013.01.23. 18:48:56
ez, azaz a formai-jogi része nem is zavar a dolognak.
morális oldalról viszont már erősen kérdésesnek tartom, a hatalmon lévők mérhetetlen vagyonhalmozási szokásai tükrében az egész inkább egy PR akció, mintsem anyagi-erkölcsi kérdés.
Zsoo 2013.01.23. 18:49:55
Teljesen egyet értek Orbán Viktorral, és semmiféle gond nincs ezzel!
micsoda? 2013.01.23. 18:51:39
lyia (törölt) 2013.01.23. 18:55:45
A Qrmány nem vállalta át az önqrmányzatok adósságát, hanem csak szétterítette.
A székely góbé kimegy a kertbe, látja ám, hogy a szomszédja átszarik a kerítésen.
- Hé, koma, maga az én kertembe szarik!
- Naná, majd a magaméba!
Steppenwolf 2013.01.23. 19:02:17
Zsoo 2013.01.23. 19:05:23
Népirtó csőcseléknek pedig ezt küldöm: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2PCrIH8pvF4
Látjátok feleim: 2006 óta hiába volt sok fideszes önkormányzat, hiszen nem az önkormányzatok kormányozzák az országot. Közigazgatásból 1-es, leülhetsz fiam!
nandras01: biztos, hogy te vagy az okostojás, és más a hüle?
VT Man: egyet értek.
Maxval: nem kötelező polgármesternek lenni, létezik felelősség is, vannak írott és íratlan szabályok. Egyébként sokan nem értik, hogy mi ez a jutalom dolog. Nos, ez törvényben van meghatározva, kinek mennyi jár, mondhatnánk úgy is, hogy "mozgó bér". Ez sok esetben a fizetés 100%-át is meghaladja.Szerintem visszatetsző ezeket a pénzeket felvenni, miközben az emberek többsége nyomorog.
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:10:08
A bocskoros román kimegy a kertbe, látja ám, hogy a magyar szomszédja átszarik a kerítésen.
- Hé, koma, maga az én kertembe szarik!
- Naná, majd a magaméba!
Zsoo 2013.01.23. 19:10:29
Észmegálló 2013.01.23. 19:12:36
Ha valamelyik fideszes csinovnyiknak volna annyi vér a pucájában, megjátszaná ezt az intézkedést egy hivatali visszaélés feljelentéssel:
Btk. 225. § Az a hivatalos személy, aki azért, hogy jogtalan hátrányt okozzon vagy jogtalan előnyt szerezzen, hivatali kötelességét megszegi, hatáskörét túllépi, vagy hivatali helyzetével egyébként visszaél, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Mert ugye Orbán az hivatalos személy, a jogosan felvett jutalom - nem jogszabállyal elrendelt - visszafizettetése kényszerítéssel, nos az csak jogtalan lehet és egyúttal hatáskör túllépést jelent, a hátrány és az okozására irányuló célzat kézenfekvő.... mi kell még?
Ja igen a legfontosabb, kellene egy gerinces legfőbb ügyész. Olyan meg nincs. Éppúgy mint tökös polgi sem.
Mi van ilyenkor visszafizetés, vagy felajánlás a felcsúti futballakadémiának.
Hát ez a gáz.
hot-spot (törölt) 2013.01.23. 19:12:38
Ki sem kellett volna fizetni!
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:12:55
A jutalmat azért találták ki az ókori Rómában, mert ahhoz nem kellett feltételt is kitűzni.
Ha a császárnak olyan kedve volt, megjutalmazta a legnagyobb gazembert,
de díjat már csak a legkiválóbbak kaphattak,
fizetést meg csak azok, akik dolgoztak is.
Zsoo 2013.01.23. 19:13:55
www.youtube.com/watch?v=2PCrIH8pvF4
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:19:21
Lehet, hogy Felcsút nem is Magyarországon van, hanem Orbanisztánban?
Á, dehogy, csak szerencséje van, mert van ott egy óvoda:
hetivalasz.hu/uzlet/felcsut-titokzatos-milliardosa-30264/
Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.23. 19:20:09
Zsoo 2013.01.23. 19:20:21
Aztán aláírtál valami baromságot. De a legnagyobb baj, hogy a miniszterelnök nem hivatalos személy.
Egyébként Orbán Viktor jogász végzettségű. Egyes, ülj le fiam!
Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.01.23. 19:20:33
nandras01 2013.01.23. 19:21:01
Bambano 2013.01.23. 19:22:25
ezért az egész poszt tévedésen alapul. Semmi gond nincs azzal, hogy Viktor ezt megtette.
Zsoo 2013.01.23. 19:22:43
Zsoo 2013.01.23. 19:24:19
Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.23. 19:24:38
Hülye járások minisztériuma...
nandras01 2013.01.23. 19:28:15
ki is ülhet le egyessel..?
amúgy pedig a feljelentés valóban reménytelen lenne, mivel orbán -szokásához híven- ismét alkalmazta a kettős beszédet, amikor azt is megfogalmazta, hogy tudja, hogy nincs utasítási jogköre e tekintetben.
ez egy ilyen "tudjuk, hogy értsd" szituáció- és a polgik érteni fogják, mert ha nem, akkor nagyhirtelen elzáródnak az állami pénzcsapok, az eddig mellette álló fideszes többség rájön, hogy biz' az eddigi haver feketeseggű, végső esetben, soha többé nem indulhat a fidesz színeiben.
(bár, ez utóbbi lehet, hogy idővel majd előnyt jelent :)
nandras01 2013.01.23. 19:29:47
nekem az a problémám, hogy a tömény sületlenséget nehezen viselem.
almodhi 2013.01.23. 19:30:08
Az ő államfelfogásuk leragadt az "igazságos Mátyás király" / "Rákosi elvtárs jó elvtárs" paradigmánál, és fel sem fogják miért rossz az, ha egy polgármester jutalma a bölcs vezető igazságérzetén múlik.
Zsoo 2013.01.23. 19:30:16
Észmegálló 2013.01.23. 19:30:43
Amúgy meg higgadj le: Orbán hivatalos személy.
Btk. 137. § E törvény alkalmazásában
1. hivatalos személy:
a) az országgyűlési képviselő,
b) a köztársasági elnök,
c) a miniszterelnök,
......
Csókoltatlak, más egyéb?
nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2013.01.23. 19:31:15
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:31:20
Kedves Barátom, Neked van igazad, a magyar miniszterelnök tényleg nem hivatalos személy, hanem csak egy szimpla magánidióta, aki úgy csinál, mintha hivatalos személy lenne, a többi magyar bolond meg úgy tesz, mintha ezt el is hinné.
Tiszta őrültek háza ....
almodhi 2013.01.23. 19:31:30
2013.01.23. 19:31:35
Jack__Bauer 2013.01.23. 19:32:04
Zsoo 2013.01.23. 19:32:35
Cny 2013.01.23. 19:35:33
www.szon.hu/millios-jutalmak-onkormanyzati-vezetoknek/2170128
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:35:52
Na, és az év eleji jutalmakkal mi lesz, faszikáim, azt minden semmirekellő polgármester megtarthassa?
nandras01 2013.01.23. 19:36:51
nandras01 2013.01.23. 19:38:31
"Vissza kell fizetniük az év végi jutalmat..."
érdekes megfogalmazás.
kell..?
mégis, melyik törvény, melyik paragrafusa alapján?
(tisztesség és erkölcs fidesz tekintetében nem játszik)
Észmegálló 2013.01.23. 19:40:47
Csak azt nem tudom elfogadni, hogy segghülye létére agyast játszik, és a katedrára képzeli magát.
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:41:04
Ja, mindig a sajtó a hibás, talán ezért is ölnek meg annyi újságírót Oroszországban és Ukrajnában.
A magyar kormány nem is lopta el a magán-nyugdípénztári befizetéseket, és aki ezt meri állítani, az mutassa be a bizonyítékokat (pl. egy fényképet Orbán Viktorról, amint sötét napszemüvegben talicskázza ki a magán-nyugdíjpénztár kapuján a pénzt, és aztán elássa a saját kertjében).
Na, ugye!
Zsoo 2013.01.23. 19:44:24
Rigor_mortis 2013.01.23. 19:46:26
Nem az kérdés, hogy szemétség volt-e ennyi jutalmat osztogatni a veszteséges önkormányzatoknál. (Az volt!) Hanem az, hogy utasíthat-e valaki, legyen az akár orvbán maga személyesen, másokat a jogszerűen kifizetett pénzek visszafizetésére? Nyilvánvalóan nem, de ezt az vezér seggében elbújó, populista alakok úgy sem értik! :(
Zsoo 2013.01.23. 19:47:16
Észmegálló 2013.01.23. 19:49:03
Kolléga úr! Ha lehetne az érveket egy kicsit konkrétabban .... Nem passzol... az igen kevés. Sajnos így nem tudom elfogadni a védelem álláspontját.
béla a görög (törölt) 2013.01.23. 19:49:31
98%-os visszamenőleges adó??? Hmmm. Rémlik valami?
Annyira nem zavarja őket csak azért mégis, valamit nyilatkozni kell amit aztán a média átvesz, szárnyra kap a nép száján, 20 év múlva is történelmi tettként fog hangzani nemzeti oldalon... (mert Orbán bezzeg visszakérte az övéitől)
Felsőoktatási koncepciót megszülne 2 nap vagy 2 óra alatt, most meg itt szerénykedik? Ugyan kérem.
Abban egyetértünk, hogy fingja nincs, hogy műküdik a rendszer alatta. Nem is érdekli.
Abban is egyetértünk, hogy korlátozhatná az állami cégek vezetőinél a jutalmakat ha veszteséges a vállalt/önkormányzat. Szintén nem érdekli. Sajátjai vannak az érdekli azokat meg etetni kell.
Abban is egyetértünk, hogy utólag bohóckodni prosztó dolog és törvénytelen. Ez sem érdekelte soha.
15 hónap múlva választás lesz - arra megy már ez az verbális bohóckodás. Vagy megszólaltak a hangok a fejében. Teljesen mindegy.
2013.01.23. 19:49:48
Rigor_mortis 2013.01.23. 19:50:46
lyia (törölt) 2013.01.23. 19:52:12
Kategorikus imperatívusz:
A kategorikus imperatívusz, - a legfőbb morális törvény - megfogalmazása Kant nevéhez fűződik. (Immanuel Kant: Gyakorlati ész kritikája.)
A kategorikus imperatívusz (kategorikus-univerzális orientatív maxima) az erkölcs számára olyan abszolút mérce, amely által bármely cselekvési maxima és kötelesség ellenőrizhető és könnyen alkalmazható.
A legfőbb morális törvény, bár univerzális, de semmit sem mond nekünk arról, hogy miképpen is kellene cselekednünk.
Kant a tiszta, gyakorlati ész alaptörvényét, több variációban is megfogalmazta.
Az egyik megfogalmazás: „Cselekedj úgy, hogy akaratod maximája mindenkor egyszersmind általános törvényhozás elveként érvényesülhessen.” (Immanuel Kant: Az erkölcsök metafizikájának alapvetése. A gyakorlati ész kritikája. Az erkölcsök metafizikája. Gondolat, Budapest, 1991. 138.)
Az alaptörvény nyomán Kant feltételezi, hogy az ember tudatában van annak, hogy képes valamire, s hogy miként kell cselekednie. Az ember felismeri magában azt a szabadságot, amely e morális törvény nélkül ismeretlen maradt volna előtte. Kant princípiuma kulcsfontosságú, mert az erkölcsileg jó cselekedet leglényegét fogalmazza meg – azt, hogy az erkölcsileg jó cselekedet olyan cselekedet, amellyel nem támasztunk igényt előjogokra, fölmentésre a közönséges erkölcsi szabályok alól.
A törvény megfogalmazása szerint olyan elvek mentén kellene cselekedni, amelyeket szeretnénk egyetemesen elfogadottnak látni, illetve amelynek a természet egyetemes törvényévé kellene válni.
Kant az egyetemes erkölcsi törvényhez posztulátumokat is kapcsol, amelyek nem elméleti dogmák, hanem gyakorlati szempontú előfeltételek.
Ezek az előfeltételek általánosságban kölcsönöznek „az elméleti ész eszméinek objektív valóságot”. „A posztulátumok a következők: a halhatatlanság, a pozitív módon értett szabadság, (valamely lény oksága, ha azaz intelligibilis világhoz tartozik) és Isten léte.
Az első abból a szükségszerű gyakorlati feltételből következik, hogy a tartam feleljen meg az erkölcsi törvény teljes megvalósításának; a második abból a szükségszerű előfeltevésből, hogy függetlenek vagyunk az érzéki világtól, és akaratunkat egy intelligibilis világ, azaz a szabadság törvénye szerint tudjuk meghatározni; a harmadik abból a szükségszerűségből következik, hogy az intelligibilis világ csak úgy lehet a legfőbb jó, ha feltételezzük a legfőbb önálló jót, vagyis Isten létét.” (I.m.: 255-256.)
A kategorikus imperatívusz olyan univerzális maxima, amelyre „a modern embernek akkor kell támaszkodnia, ha „itt” és „most” az univerzalitás kategóriája alatt egzisztenciálisan választotta magát.” Ha az ember nem támaszkodik a kategorikus imperatívuszra, akkor kiszolgáltatja magát külső hatalmak fenyegetésének.
Az önmagukat egzisztenciálisan választó →esetleges személyek manapság bizonyos morális konfliktusoknak és összecsapásoknak vannak kiszolgáltatva.
E konfliktusokból csak akkor találják meg a helyes kiutat, ha mérceként valamilyen univerzális támaszt használnak.
A kategorikus imperatívusz – mint legfőbb univerzális támasz – olyan morális törvény, amely kettős értelemben is törvény.
Kötelező és feltétlenül parancsoló a jogi törvényekhez hasonlóan, determinál bennünket, miként a természeti törvény.
Teljes szöveg: Immanuel Kant: Az erkölcsök metafizikájának alapvetése. A gyakorlati ész kritikája. Az erkölcsök metafizikája. Gondolat, Budapest, 1991. 105-295.; Sir David Ross: Kant etikája. Gond-Cura Alapítvány, Budapest, 2005. 62-92.; Heller Ágnes: Morálfilozófia. 51-56.)
Zsoo 2013.01.23. 19:55:20
nevetőharmadik 2013.01.23. 19:55:27
Itt azonban a módszerről van szó, azazhogy ha Orbánnak éppen olyanja van, vajon egy szavával felülírhatja-e a szabályokat, jogszerű döntéseket, elvehet-e emberektől pénzeket csak úgy ukk-mukk-fukk.
Márpedig ez a módszer valóban élhetetlenné teszi az országot, és ha ezt a módszert megerősítjük ebben a konkrét esetben (mert ugye szúrja a szemünket a sok "jutalom" - jogosan), még valószínűbb lesz, hogy ezt a módszert alkalmazza majd olyan helyzetekben is, ahol már a te vagy az én bőrömre megy a játék (ha még nem tette volna meg).
Pont ez a demagógia csapdája, amibe te is beleestél.
Ugyanis ha a jog lehetővé teszi gusztustalan dolgok megtételét, akkor nem tiporni kell a jogot, hanem megváltoztatni, hogy a _jövőre nézve_ már ilyesmi ne fordulhasson elő.
Ennek fejében pár rongyos millió otthagyása, akármennyire is szúrja a szemet, sokkal kisebb kár, mint a jogtiprás, önkény, a fentről leszólás bevett gyakorlattá válása.
2013.01.23. 19:55:54
Azt ugye tudjuk, hogy most (al)polgármesterekről van szó?
Rigor_mortis 2013.01.23. 19:58:00
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 19:58:40
(már csak azért is, mert azoknak a milliárdoknak valahogy nyomaveszett...)
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 20:00:33
Rigor_mortis 2013.01.23. 20:00:58
Ok, kár, hogy engem lesittelnek, ha azt mondom a bíróságon, hogy erkölcstelennek éreztem, hogy a szomszédnak több milliója van, nekem meg semmi, ezért "elkértem" tőle (egy bunkósbot lóbálásával)...
fidesz = házmesterek pártja 2013.01.23. 20:01:34
Zsoo 2013.01.23. 20:02:53
ne most 2013.01.23. 20:03:51
vénkujon 2013.01.23. 20:05:29
Zsoo 2013.01.23. 20:07:59
A jog fogalma: olyan magatartási szabályok összessége, amelyek keletkezése állami szervekhez kötődik, ennél fogva az adott társadalomban általánosan kötelezőek és érvényesülését az állami szervek végső soron kényszerrel biztosítják.
A törvények nem irányítják a társadalmat, hanem szabályozzák. Érdekes lenne, hogy ha a törvények irányítanák a jogalkotást, és nem fordítva.
ne most 2013.01.23. 20:09:05
2013.01.23. 20:10:33
"Mi a fészkes fenét lopna el bárki is, amikor csak adósságunk van?"
Igaz is, nincs itt semmi látnivaló, lehet szépen továbbsétálni.
"A számok azt mutatják, hogy csökken az államadósságunk, szemben a libsik ideje alatt 27%-al emelkedett."
Okos ember elgondolkozik azon, hogy gyakorlatilag a libsik alatt félrerakott manyup felhasználása vajon hogyan módosítja vagy értékeli át ezeket a számokat.
_Neville 2013.01.23. 20:10:42
Zsoo 2013.01.23. 20:11:22
Zsoo 2013.01.23. 20:13:53
2013.01.23. 20:14:58
"Remélem arra is be van fagyasztva egy cikk, ha esetleg jutalmat osztanának, hogy akkor azért lehessen hápogni."
Mindkettőért lehet hápogni.
Döbbenetes mi, hogy ilyen létezhet!? :)))
2013.01.23. 20:15:45
A válaszod nem releváns!
Amit írtam megértetted?
Zsoo 2013.01.23. 20:16:27
Észmegálló 2013.01.23. 20:17:54
Észmegálló 2013.01.23. 20:18:53
2013.01.23. 20:20:19
Ezt a "profot" linkelted be??? :)))
Hát komolyan mondom, azt hittem, hogy ez a heti hetes ECHO verziója. ;)
2013.01.23. 20:20:51
De csak az ECHO-t! ;)
Zsoo 2013.01.23. 20:21:15
Hohó60 2013.01.23. 20:21:57
Hallotta valaki valaha, hogy Gyurcsány, Bajnai, meg a többi szadeszmp-s főkolompos rászólt volna a többire, hogy "elvtársak, hozzuk már vissza azt a több (tíz)ezer milliárdot, amit elloptunk az országtól"?
2013.01.23. 20:23:23
Utoljára kérdem!
Megértetted, amit írtam neked?
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.01.23. 20:28:49
Így akar megint igazságos Mátyás szerepében tetszelegni a törpe majom.
Melyik szarjankó fogja visszafizetni? Nem kellett volna kiutalni, ha lenne erkölcsük, lelkiismeretük, bőr a pofájukon.
Porhintés, népbutítás mint a rezsi csökkentés ( a nagyfogyasztóké 15-20 %-al nő amit rád hárítanak, a hallgatói megegyezés, a pedagógusok megosztása...!
Fideszre szocikra nem szabad szavazni, mert már bizonyítottak!
Készülj a kormányváltásra!
Zsoo 2013.01.23. 20:30:37
www.youtube.com/watch?v=--LrlzTxwDc&list=AL94UKMTqg-9AvMtyeO67KZcnvn2t6oRSF
házelnök 2013.01.23. 20:31:22
mire jutott a Kövér a költségtérítéssel?
Zsoo 2013.01.23. 20:37:57
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QZ21bSR3kqg
2013.01.23. 20:44:13
No én az lennék sajna...
Nekem nem úgy tűnik, hogy nem értetted meg!
Tudod a számok olyanok, amik aztán tudnak rendesen kavarni, hát lássuk:
A tartalékokat vagy megtakarításokat negatívan jelölöm az adósság szempontjából (ez egy elég logikus döntés, remélem belátod). És "csúsztatok" szándékosan, hogy durva legyen a helyzet, de gyakorlatilag igaz amit írok.!
Kormányváltás:
Adósság: 80% +
IMF tartalék: 2% -
Manyup: 11% -
Egyenleg: 67%
Most:
Adósság: 78%
IMF tartalék: 0%
Manyup: 1%
Egyenleg 77%
Következtetés a nettó adósság 67%-ról 77 %-ra nőtt kb. 3 év alatt!
Érdekes, nem?
ob.szerver 2013.01.23. 20:46:14
- ha tudná, hogy kiüresítették a jogállamot, azonnal visszatöltené bele a demokráciát
- ha tudná, hogy mennyi kárt okoz az unortodox szabaccságharc, azonnal békét kötne
- ha tudná, hogy a fidesz dugig van kommunistákkal és ügynökökkel, azonnal kib..ná őket
- ha tudná, hogy minden pályázatot kollégiumi szobatársa nyer, leradírozná a képét az éreccségi tablóról
- ha tudná, hogy a legtöbb fődet az országban szülőfalujának volt gázszerelője nyeri, őt fogatná be az eke elé, hogy maga száncsa fel a fődjét
- ha tudná, hogy a kertje végében épülő magánstadionja magánstadionját 4 milliárd közpénzből finanszírozzák, megelégedne helyette a faluszéli libalegelőre felrajzolt focipályával.
- ha tudná, hogy szülőfaluja a leggazdagabb magyarországi település, a Simicskától kapott részét a a fideszes uradalmakban robotoló közmunkások között osztaná szét.
Hát így járna el Orbán Viktor, ha mindezeket tudná.
BA2017 2013.01.23. 20:46:21
BA2017 2013.01.23. 20:48:01
ne most 2013.01.23. 20:49:30
Mit építettek, az utóbbi 3 évben EU-s pénzből, mert valahova elment az a pénz, azt nem lehet adósságtörlesztésre használni?
BA2017 2013.01.23. 20:50:33
BA2017 2013.01.23. 20:51:19
Zsoo 2013.01.23. 20:53:51
Zsoo 2013.01.23. 20:56:13
Zsoo 2013.01.23. 21:06:47
ne most 2013.01.23. 21:17:07
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.23. 21:30:16
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.23. 21:32:00
tingli-tangli 2013.01.23. 21:32:03
Most is a szocikkal foglalkozik, mikor nem tényezők. Komolyan mondom, az emútt nyóc évben én is ezt a csatornát néztem, de a kormányváltás óta nem bírja a gyomrom.
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.23. 21:34:40
ne most 2013.01.23. 21:44:04
nandras01 2013.01.23. 21:49:50
te személyesen matolcsy vagy. más nem lehetsz, mivel az nem létezik, hogy matolcsyn kívül más is bevenné ezeket a sületlenségeket.
Netuddki. 2013.01.23. 23:40:36
Képmutatás felsőfoka! A maszop alatt a fideszes önkormányzatokat pont az orbánék bátorították vegyenek fel csak minél több hitelt hátha bedől a költségvetés. Ostoba barmok ezek, a "jutalom" felvevőkkel együtt.
Poldikám! Nagyon tévedel a témában! Qrvára nem jár jutalom ezeknek a pogiknak! Az önkormányzatok csak pénzt költenek, az adófizetők pénzét. Ez nem valami vállalat ahol a nyereségből leosztanak a dolgozóknak is. Nem kevés lovettáért végzik a munkájukat, és tuti, hogy nem 100%-osan. Mert olyan nincsen, főleg nem egy fideszes, "matekzseni" polgármester esetében.
Szóval vissza azt a pénzt az államkasszába és ne lopják már el mindenféle jótékonysági ténykedésnek álcázva...
garrett27 2013.01.24. 08:44:24
látjátok feleim szümtükkel 2013.01.24. 10:11:46
"Látjátok feleim: 2006 óta hiába volt sok fideszes önkormányzat, hiszen nem az önkormányzatok kormányozzák az országot. Közigazgatásból 1-es, leülhetsz fiam!"
Ki mondott olyat, hogy az önkormányzatok kormányozzák az országot? Én nem. De azt mondtam, hogy az átvállalt adósságokat azok vették fel, és nem működésre, hanem beruházásokra mint pl. játszóterek, fürdők, művelődési célú építmények, stadionok, futballakadémia stb. Nem rémlik?
látjátok feleim szümtükkel 2013.01.24. 10:17:56
Ezt viccnek szántad?
Próbálj meg a törvényekkel szembe menni, majd rögtön meg mondják neked, hogy mik is irányítják a társadalmat! Ha eszed lenne, akkor gondolkodtál volna már azon, hogy miért is van annyi 2/3-os törvényünk ( ha már nem a törvények irányítanak ).
látjátok feleim szümtükkel 2013.01.24. 10:20:22
Álmodik a nyomor. Tudod te, mikor fognak a jogon változtatni! Az esetleg nekik is fájhatna néha.
Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.24. 12:30:05
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.24. 20:50:19
De az EU honlapján biztos találsz projektlistát.
örvényesi 2013.01.25. 01:06:57