HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Orbánnak nem megy a matek és a töri

2012.11.24. 15:01 Poldi bá

Most tényleg, emlékszik valaki olyan esetre, hogy Orbán Viktor külföldön volt, és ahol tárgyalt, részt vett, érdekeinket védte, végül Magyarország számára hátrányos döntés született?

Nem, ilyen nem volt. Egyszerűen a személyes megjelenésének varázsa, a tárgyalástechnikája arra készteti minden tárgyalópartnerét, hogy magába nézzen és beismerje: sajnos ezzel az államférfival nem vagyok egy súlycsoportban. Amikor csoportos tárgyalás van, nyilván titokban mindenki az ő arcát lesi és megnyilvánulásaiból igyekszik erőt meríteni, jó irányba halad-e ez az egész.

Lám, most is. Akármilyen nagy szarban voltunk a hétéves EU-költségvetésről szóló tárgyalások megkezdése előtt - mert abban voltunk, na, ezt mindenki elismeri -, az első forduló vége olyan lett, mintha mi sem történt volna. Szó nincs támogatáscsökkentésről a kohéziós alapoknál, majd lesz valamikor egy új dokumentum. Egyszer. Jövőre. A miniszterelnök úr nyilatkozatából tudjuk, végig rajta tartotta érzékeny ujjbegyét az események ütőerén, pontosan tudta, mi az, amit nem fogadhatunk el.

Amikor az elején mosolyogva bement a tárgyalások színhelyét adó épületébe, a bejáratnál rövid kis nyilatkozatot adott, amiben lecövekelte a fő paramétereket. "Most, amikor be fogok lépni az épületbe, akkor a kohéziós alapokat illetően 18,3 milliárd eurón fogunk állni, és amikor legutóbb, hét évvel ezelőtt megállapodtunk, akkor 22,4-nél voltunk. Azért megyek be, hogy Magyarország pozícióit ebben a számrendszerben jelentősen javítsuk".

Így mondta. Voltak szerkesztőségek, ahol az egyik számból ki is vonták a másikat, vagyis felelőtlenül értelmeztek és azt írták, hogy négymilliárd euróval kevesebbet szánnak nekünk.

Jó az elején tisztázni az ilyesmit, hiszen az ember más szemmel figyeli a történéseket, jobban tud drukkolni, ha tisztában van a legfontosabb információkkal: a tárgyalások különböző fázisában mennyi is hiányzik még a minket sújtó diszkrimináció megszüntetéséhez.

De hogy a fenébe jön ki, hogy a kohéziós támogatásunk akár 30 százalékkal is kisebb lehet, ha elfogadják a jelenlegi javaslatot? Márpedig ezt nyomta mindenki a tárgyalások előtti napokban és ezt nyomják ma is. Nem kellett sokáig kutakodni, a Bruxinfón ott volt a válasz: 25,7 milliárd helyett kellene beérnünk azzal a bizonyos 18,3 milliárddal.

"Hazánk ugyanakkor semmilyen körülmények között nem formálhatna igényt a jelenlegi időszakban elérhető 25,7 milliárd euróra, mégpedig azért, mert az uniós átlaghoz képest 108 százalékos fejlettségi szintet elért Közép-Magyarország régió időközben kinőtte a korábbi kategóriáját, ahol nagyobbak a támogatások. Ilyen értelemben tehát nem a 25,7 milliárd euró (vagy 7,5 milliárd euró) a tényleges viszonyítási alap, hanem valójában annál kevesebb."

Tehát a 30 százalékos fenyegetettség 18,3 vs 25,7 milliárdnál áll fenn, de ma már nem ez a reális összevetés. Viszont az Orbán által "lecövekelt" 18,3 vs 22,4 milliárd sehogyan sem stimmel. Már csak azért sem, mert tisztességtelen a konkrét számokkal játszva mozgásteret csinálni, miközben az EU-ellenes közszolgálati propaganda és tájékoztatás faktumként beszél a 30 százalékos csökkenési veszélyről. Hú, mekkora bravúr lenne, ha vissza tudna tornászni ebből a 30 százalékból valamennyit a miniszterelnök - ájuldoznak már most Fidesz-propagandista értelmiségiek a Hírtelevízió beszélgetős műsoraiban. Hja, igen, hát így könnyű. Még be se ment a tárgyalásra, már a kapuban kétharmadára, 19 százalékosra sikerült csökkentenie a fenyegetettség orrba-szájba kommunikált 30 százalékos mértékét...

Szóval hülyének vagyunk nézve megint. A rendkívül bonyolult uniós költségvetési összetevők nem nagyon tesznek lehetővé olyan tájékoztatást, amely agytornára késztetés nélkül informálja az egyszerű állampolgárt a valós helyzetről. És innen már az övék a terep, úgy lehet bűvészkedni a százalékokkal, arányokkal, ahogy éppen tetszik, ahogy éppen kedvezőbb színben tudnak feltűnni. Ha annak tudatosítása a cél, hogy az EU "báncsa a magyart", akkor előkapjuk a 30 százalékot, bedobjuk és nyomatjuk folyamatosan, majd a végeredménynél megint közlünk egy százalékos arányszámot, mondjuk legyen az 5-10 százalék - ennyire sikerül esetleg visszanyomni a csökkenést - és azt már majd senki nem vizsgálja, hogy a 30 százalék vetítési alapja nem ugyanaz, mint az 5-10 százaléké...

Jól megtervezett, tudatos félrevezetés folyik (itt is), egy virtuális világ folyamatos építgetése, amit a Magyarországon élő emberek mérhetetlen lenézése tesz lehetővé.

Odavetett, megalapozatlan adatok, poénok, amelyek sértőek, hamisak, nem az adott szituációhoz illők, de nem is az a funkciójuk, hogy mély értelmük legyen, hanem csak annyi, hogy a híradó nézése közben a sörtől éppen böffentő NER-polgár csettintsen egyet: megint milyen jópofát mondott ez a Viktor!

"Csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van" -  vetette oda az órák óta rá váró riportereknek Magyarország miniszterelnöke a tárgyalások éjszakáján, amikor éppen felfüggesztették a kilátástalan egyeztetést. Csak úgy menet közben mondta, kicsit oldalra fordulva, majd vigyorgó arccal ment tovább, hogy milyen frappáns is volt ő most.

És fogalma sem volt, hogy mit beszél. Hogy mostanában éppen az ő köreiben még 56 esetében sem "komilfó" kommunista politikust idéz. (A személyes emlék persze nagy erő, hiszen az újratemetés hat koporsója volt számára az ugródeszka annak idején...)

De vajon felfogta, hogy Nagy Imre november 4-én hajnalban, amikor elmondta emlékezetes szózatát a magyar néphez és a világ közvéleményéhez, leoltotta a lámpát és teljes környezetével együtt, kerülőúton, nagy nehezen jutott el a jugoszláv nagykövetségre, hogy ott menedékjogot kérjen? A magyar (kormány irányította) csapatok nem álltak harcban, ez a harc éppen hogy tiltva volt nekik az adott pillanatban, a kormány pedig csak a beszéd végéig volt a helyén.

Ezt nagyjából mindenki tudja, aki a felszínes dolgokon túl egy kicsit is foglalkozott 1956 történetével. Mit akart tehát Orbán Viktor mondani nekünk, őt reménykedve figyelő magyaroknak ezzel a mondattal? Azt, hogy minden elveszett? Hogy pár perc és én is csomagolok, fusson ki merre lát?

Hát a Századvégnek adott büdzséből nem futja egy korrekt szlogengyűjteményre? Részletes leírással, hogy mit milyen esetben érdemes használni. Vagy ez van, ha a Szeretett Vezető teret ad saját gondolatainak és szabad asszociációival szórakoztatja az ő kedvenc népét?


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

160 komment

Címkék: orbán viktor EU-csúcs kohéziós támogatás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.11.24. 19:41:18

@town: "Igy vannak sokan veletek (nagyon sokan), komcsikkal, és más végleg és sokszor leszerepelt figurákkal."

Szóval akinek nem tetszik a fidesz kormányzási módszere az komcsi. Értem. Tudod a legtöbb embernek elege van mind a kvázi jobboldalból és a kvázi baloldalból is. Gondolom ha megboldogult Krassó György élne, Őt is lekomcsiznád ha kritizálni merné őméltósága Ovit. Nézz utána gyorsan mit jelent az hogy '89-ben valakik kerekasztalhoz ültek a komcsikkal, kiegyeztek velük hogy megtarthatják a hatalmat, osztozkodva, ami ma is tart, és nézz utána kik voltak azok. A magadfajta gerinctelen alakok pedig igyekeznek segítséget adni abban önkéntesen, hogy a nép megosztottsága fent maradjon. Hogy a jelenlegi parlamenti pároknak nevezett csürhe tovább folytassa az üzelmeit. Ovi ugyanolyan komcsiszármazék mint Gyurcsány, vagy Vonáék. És mélyen belül te is egy látens komcsi vagy ha a jelenlegi atmoszférában érzed jól magad.

milyen szép a Vértes, ó 2012.11.24. 19:41:39

@laci0011:

Pont ez a típus volt el a legjobban akkor is, gondolom, volt némi zavarodottság a váltásnál, de egy-két hónap alatt megtanulták az új hívószavakat, épp kit kell dicsőíteni és kit mocskolni.

milyen szép a Vértes, ó 2012.11.24. 19:42:51

@dr kotász:

Látens? Egyszerűen máshogy hívják, nem látens az attól.

laci0011 2012.11.24. 19:43:23

@ephart: Kevesen vagytok,kevesek.

Blogger Géza 2012.11.24. 19:51:41

Poldi bácsi, te egyre gyengébbeket írsz. A legismertebb Nagy Imre idézetbe is ilyen otrombán bekötni... Szánalmas.

town 2012.11.24. 19:52:56

Jól van komcsi Papik, Mamik, további jó hörgést nektek. :-))

*"Kommunista kutyából, nem lesz demokratikus szalonna"
(TGM)

Az egész komcsi történetek ezt bizonyítja (nem is tévesztett össze titeket soha senki az európai baloldallal), és hiába van már a 8. nevetek, mindenki rögtön felismer titeket.

*Legutóbb 2006-ban bizonyítottatok.:-(

Aztán megint nevet váltottatok, de hiába. Komcsi kutyából...

És megint új név, és megint új név...és megint a "komcsi kutyából, nem lesz demokratikus szalonna."

Liberálész 2012.11.24. 20:04:58

@balage_81 reloaded: Mr. Blogoszféra, ti csak akkor fogtok váltogatni bármit is, ha a távirányítón gombokat nyomkodtok.

Liberálész 2012.11.24. 20:05:41

@town: lesz viszont Demokratikus Koalíció.

2012.11.24. 20:06:15

@town: 2006-ban a legnagyobb ellenzéki pártnak el kellett volna érnie hogy a kormány lemondjon!!! Ez helyett annyit tettek csak hogy egy alkalommal kivonultak a parlamentből! Egy szemét színjátékot nézünk több mint 20 éve. Ráadásul ez a kommented nélkülöz minden logikát. Arra válaszolj hogy orbánék miért voltak azok között akik az mszmp-t nevet váltva visszaengedték a parlamentbe!
Jobb lenne eltakarodnál Kubába vagy Kínába...

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.24. 20:08:54

Az ország jelen állás szerint kevesebb támogatást fog kapni, mint eddig. Minden normális országban ilyenkor a kormány és az ellenzék egyöntetűen áll ki a mellett, hogy ez így igazságtalan, és küzd azért, hogy változtassanak odakint. Nálunk meg azon megy a problémázás, hogy a miniszterelnök hazudik, mert nem is annyival fogunk kevesebbet kapni. Eszem f***m megáll.

Akkor meg végképp kinyílik a bicska az ember zsebében, amikor valaki ennek tapsikol is, mondván, hogy így majd az általa gyűlölt politikus nehéz helyzetbe kerül, és ez milyen jó. Igaz, hogy ennek az ország látja kárát, de a hatalomért mindent...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.24. 20:09:16

@Liberálész: 2002-ben is ezt mondtátok, oszt sírás lett a vége. remélem lesz arcod visszajönni a vereség után is, kíváncsi vagyok, milyen műsort adsz majd elő

regress 2012.11.24. 20:16:48

@Önnek megyünk: igazad van ,viktor beteges hatalommániája miatt szopik 10mill.magyar

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.11.24. 20:18:14

@Önnek megyünk: Nem tudod ki ment ki panaszkodni először Brüsszelbe? Megmondom...orbán...és azt kérte ne adjanak támogatást a baloldali kormánynak. Erre már nem is emlékszel, igaz? Mondjuk az akkori kormányfő nem adott se kokit, se sallert és nem szart bele abba a tányérba, amelyikből zabált. Akármennyire is erőlködsz nem tudod megvédeni ezt a törpe félkegyelműt.
Orbánod nem azért van nehéz helyzetben, mert kevesebb pénzt kap Brüsszelből, hanem azért, mert egy elvetemült bűnöző.

town 2012.11.24. 20:18:28

@balage_81 reloaded:

Veletek ilyen gondok vannak, és még ez a legkisebb gond, bár cseppben a tenger a tenger.
Hiába nevezitek át magatokat százszor is, most a "Legnagyobb Demokrata Párt"-nak, mindig ki fog lógni a a komcsi belőletek.

*"a blogszféra kurvára nem kér belőletek?"

*Ezek vagytok, és még ostobák is. Komcsi kutya, szalonna esete.

kifordított nagyanyó 2012.11.24. 20:19:06

Nem látom a fideszbirkákat gyerekek!
Pedig nem hiszem,hogy ez nekik is sok.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.24. 20:23:26

@town: erősen zártosztály-szagú gyerek vagy te is. ugye érzed, hogy ez ide nagyon kevés?

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.24. 20:26:25

Zsebretett kezekkel a tökeivel játszva, pökhendien, lépett be, meg is botlott az ország szégyene.
A leminősítés miatt megint szívni fogunk.
A világ nem erre a kis majomra hallgat, hanem a közismert minősítőkre.

Orbán az Isten áldjon meg, takarodj már a jó büdös fenébe és/vagy a p.csába! Mér van egérút!

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.24. 20:28:17

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: Valami ilyesmi válaszra számítottam. A baloldal már szinte minden kritikát annyival rendez le, hogy de az orbán az meg kétszer annyira*. Úgy akarnak 2014-ben alternativa lenni, hogy azt bizonygatják, hogy a másik se jobb? Azt meg végképp nem értem, hogy miért gondolják azt, hogy ez felmenti őket.

"Mondjuk az akkori kormányfő nem adott se kokit, se sallert és nem szart bele abba a tányérba, amelyikből zabált"
És mire mentünk vele? Akkor zuhant a legjobban az életszínvonal... Attól nem adnak kevesebb pénzért ugyanannyit a boltban, mert a miniszterelnökünk felvilágosult européer. A többi csak duma.

*: gondolom erre most fogok kapni valami olyasmi választ, hogy de az orbán az meg elmúltnyolcévezik. Ezzel mintegy igazolva az állításomat :)

Liberálész 2012.11.24. 20:28:22

@balage_81 reloaded: látom, Blogoszféra úr legalább optimista.

2012.11.24. 20:30:28

a town gyereknél valami olyasmit érzek mint amikor az oviban az antiszociális jancsikából elegük van az ovisoknak és kész tények elé állítják hogy vagy nem rúgja szét mégegyszer a legovárat vagy megagyalják. erre jancsika bekuporodik a sarokba és ordít hogy akkor is mindenki komcsi aki legovárat épít

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.24. 20:37:03

@Liberálész: barátkozz az idézettel cucus, legalább tanulsz ma valamit. segítek: bajnaira igaz

„Először nem vesznek tudomást rólad,
aztán kinevetnek,
aztán harcolnak ellened,
aztán győzöl.”
(Gandhi)

regress 2012.11.24. 20:43:54

@Önnek megyünk: úgy őszintén,volt más is a szótáratokban a nyócéven kívül?mert neked még most is csak ez van.frissíthetnél

reszeg tengeresz 2012.11.24. 20:45:27

Mekkora pofaraeses lesz az nektek, amikor '14ben is kikaptok ti liberalis fergek. :D :D
Mar varom. :D

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.11.24. 20:48:46

@Önnek megyünk: Tévedsz öcsi! Nem kapsz semmit! Nem vagy vitapartner, befejeztem veled. Te még az itt megszokott trolloknál is ostobább vagy.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.24. 20:53:29

@balage_81 reloaded:

"amit [OV] mond, az tökéletesen hiteltelen így is, úgy is."

- Tény: A fidesz már sokadszorra bizonyította, mennyit ér a szava:

- Gémesi ellen jelöltállítás
- Bankadó
- Manyup
- .
- .
- .
- .
.

.

.

.

.

CyberChild 2012.11.24. 20:58:13

@Önnek megyünk: "Akkor meg végképp kinyílik a bicska az ember zsebében, amikor valaki ennek tapsikol is, mondván, hogy így majd az általa gyűlölt politikus nehéz helyzetbe kerül, és ez milyen jó. Igaz, hogy ennek az ország látja kárát, de"
Lapozz vissza egy kicsit az agyadban: amikor Gyurcsány összpárti kerekasztalt hívott össze az első válság kitörésekor, ki nem vett részt csuklóból? Na, ki ? Inkább dögöljünk meg...Hát ilyenek vagyunk mi magyarok, félázsiaik, ahogy kedves vezetőd mondta.

marco74 2012.11.24. 20:59:19

Hajrá Orbán Viktor! Hajrá Magyarország! Hajár Fidesz. Büszke vagy, hogy végre egy magyar kormány nem hitelekel vagy privatizációs bevételekkel próbálja megvenni magának a folytatást, hanem kemény önérdekérvényesítéssel!:)
Még egyszer! Hajrá Miniszterelnök! Hajrá Orbán Viktor!

subtotal 2012.11.24. 21:10:33

Volt olyan sajtó, ami főcímben azt írta, "Harmadára csökkentené..."

Viktor meg harcoljon is, mert kell a forrás a 2014 utáni kormánynak és az országnak.

@balage_81 reloaded:
"Liberálész 0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2012.11.24. óta tag."

town 2012.11.24. 21:11:25

@kifordított nagyanyó:

Ronda, öreg, szőrös nihil nő kurvázza a feleségemet, azt hiszi ha bebizonyítja, hogy a feleségem 1 kurva, akkor majd őt választom, és fizetem a nyugdíjemelését, az ingyen utazását a BKV-n ahol hörög nap mint nap.

De hát ő sem kell! Soha! És a vén ronda kurvinyek nem érti, és nem érti, hogy ha megfeszül, akkor sem ő kell a másik helyett. Ha az se kell, ő akkor se soha!

:-)

parasztgyerek 2012.11.24. 21:21:21

Lindalinda
"Egy fentebb beíróhoz csatlakoznék. Jól csinálja a Viktor! Azt teszi, amire 2/3-al felhatalmazták,csak így tovább!"

Egyetértünk, tényleg azt csinálja! Meg egy csomó olyan dolgot, amire piszkosul nem hatalmazta fel senki!

Egyébként: 2/3-dal

dr yetee 69 2012.11.24. 21:24:16

@ephart: Nem sokáig lesz már igy,agyhalott!

dr yetee 69 2012.11.24. 21:26:12

@Somló November: Ne nyálazz,nem tart már sokáig!

reszeg tengeresz 2012.11.24. 21:46:28

@dr yetee 69: oke, akkor nyer a bajnai. Szerinted mit fog csinalni, hogy masnap mar kolbaszbol lesz a kerites? Szoval mit lehet tenni?
KONKRET dolgokat irj le, ne altalanos frazisokat - demokracia visszaallitasa, allampolgari jogok visszaadasa, blablablaaaaa - hanem konkret dolgokat! Koszonom!

pjm 2012.11.24. 21:50:28

@mohaa: nem kell túlbecsülni a 3 nap emlékezet csak 3 óra...

2012.11.24. 22:01:29

@reszeg tengeresz: kicsit olyan vagy, mint a csatar aki piros lapot kap, mert geciostoban kezezett mondjuk, aztan odamegy a birohoz es megrazza, mint krisztus a vargat, hogy "KONKRETUMOKAT MONDJAL!!! KONKRETUMOKAT MONDJAL!!"

komolyan, hat semmi onkritikad nincs? :D

P.Freddy 2012.11.24. 22:16:21

@Önnek megyünk:

"...végképp kinyílik a bicska az ember zsebében"

Nem hiszem el, hogy a Fideszesek mindig ennyire ékesen bizonyítják, hogy agysorvadásuk van.

Ide figyelj, te nagyon rövideszű: akkor is kinyílt a bicska a zsebedben, amikor a seggfej főnököd, a pókhasú tajparaszt Orbán kirombolt ugatni Európába, hogy állítsák le a Magyarországnak szánt EU-s pénzeket? Mindezt azért, mert szétkúrta az ideg, hogy nem hitték el neki (akkor még) az ótvar hazugságait és emiatt nem irányíthatta a trágyaszaros birkasereget? Akkor is ilyen nagy volt a pofája a FIDESZES köcsögöknek?

Na húzzatok a vérbe, Orbánostól, Lázárostól, kommunista köcsög barmok.

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2012.11.24. 22:16:28

@reszeg tengeresz: Barom! orbán 3 éve "kormányoz" és már kerités sincs:((((
Komolyan azt várod Bajnaitól, hogy másnaptól kánaán lesz? A gyökér cigánytól meg jó az is ami most van????

Fragola 2012.11.24. 22:20:02

Néznek bennünket kultúrnépek. Látják képtelenségünket a haladásra, látják, hogy szamojéd erkölcsökkel terpeszkedünk, okvetetlenkedünk Európa közepén, mint egy kis itt felejtett középkor, látják, hogy üresek és könnyűk vagyunk, ha nagyot akarunk csinálni, zsidót ütünk, ha egy kicsit már józanodni kezdünk, rögtön sietünk felkortyantani bizonyos ezeréves múlt kiszínezett dicsőségének édes italából, látják, hogy semmittevők és mihasznák vagyunk, nagy népek sziklavára, a parlament, nekünk csak arra jó, hogy lejárassuk. Mi lesz ennek a vége, szeretett úri véreim? Mert magam is ősmagyar volnék, s nem handlézsidó, mint ahogy ti címeztek mindenkit, aki különb, mint ti. A vége az lesz, hogy úgy kitessékelnek bennünket innen, mintha itt sem lettünk volna.

Legyünk ez egyszer számítók. Kerekedjünk föl, s menjünk vissza Ázsiába. Ott nem hallunk kellemetlenül igazmondó demokratákat. Vadászunk, halászunk, verjük a csöndes hazai kártyajátékot, s elmélkedhetünk ama bizonyos szép ezredéves álomról.

Menjünk vissza, szeretett úri véreim. Megöl itt bennünket a betű, a vasút, meg ez a sok zsidó, aki folyton ösztökél, hogy menjünk előre. Fel a sallanggal, fringiával, szentelt olvasókkal, kártyákkal, kulacsokkal, agarakkal, versenylovakkal és ősökkel! Menjünk vissza Ázsiába!…

Ady Endre

NN 1902. január 31.

Kakimaki0123456789 2012.11.24. 22:21:46

Elég szánalmas vergődés amit a fidesz agitprop eddig felhozott... vagy a legjobbak közületek már külföldön dolgoznak?

Wagem 2012.11.24. 22:40:18

Poldi te szerencsétlen zsidóbérenc.Neked meg a magyar nem megy.
Még mindíg itt baszod az anyádat a zsindexen??
Jaaa persze a lóvé az nagy úr.

Wagem 2012.11.24. 22:43:20

@P.Freddy: "trágyaszagú birka sereg.."
A családodról ugatsz retek??
Több mondatot nem érdemelsz.

Martian (törölt) 2012.11.24. 23:01:13

Eleve beteg az a rendszer, amelyik szanaszét szórja az európai adófizetők pénzét...

P.Freddy 2012.11.24. 23:02:26

@Wagem: Kussolj orbáncseggdugasz, élvezd még a seggnyalásod jutalmát amíg még lehet, aztán majd inkább fossál a jövődtől, tehetségtelen, semmiresevaló kommunistaagyú fideszbérenc.

PokerPeti 2012.11.24. 23:06:22

@town:

pedig a fentebb már felsorolt kommunista fideszes polgártársaid nem törölték el az utazási kedvezményt...
fizetheted tovább...
kell, vagy nem kell más, ugyan azt a sz@rt kapod mint eddig. és a szar akkor is szar, ha a kedves vezetőd tolja ki magából. de ha neked ez jobban ízlik, zabáld....

egyenlítő 2012.11.24. 23:36:49

Demszky a hibás! Budapest túlfejlődött, de majd Tarlós és a FIDESZ lenyomja.

komplikato 2012.11.24. 23:53:50

@Wagem: Miért neki többet fizetnek? :D

P.Freddy 2012.11.24. 23:58:44

@egyenlítő: Majd ha eltakarítódtak ezek a tetvek, akkor (a humanitárius hozzáállás jegyében) csinálhatunk nekik egy olyan emeszempé-féle dolgot, ott aztán minden FIDESZES kiélheti a vágyait, aki akar ugathat főnökként, aki akar, az meg segget nyalhat az előbbieknek, pont úgy mint a mostaniak, Orbán, Bájer, Lázár-köcsög, Békamenetelő birkák, satöbbi. Persze csak a rezervátumon belül, úgy senkinek semmi baja nem lesz, nekik se:)

dekol84 2012.11.25. 00:06:00

@Wagem: "Jaaa persze a lóvé az nagy úr."

Az vazzzeee, az! Te kretén fityeszes zorbánseggnyaló, agymosott paraszt! Hát a te csürhéd az amelyik a pénzért az anyját is megb@ssza. Nem Nokiás doboznyiért, hanem egy dömpernyiért! Oszt jót röhög az ilyen vadbarmokon, mint te, aki ezt nem látja, csak a zorbán kloákáját!

komplikato 2012.11.25. 00:22:55

@egyenlítő: Az szép és még van arcuk ott is szájukat tépni jó pénzért ...

worxland 2012.11.25. 01:18:27

@Fragola: Az egyetlen értelmes hozzászólás.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.11.25. 02:25:24

Azért születhetnek ilyen postok, mint ez is itt, mert az elégtelen kommunikáció miatt az emberek nem látják az Igazságot!

El kell nekik mondani százezerszer is, különben a legrosszabb következhet be!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2012/11/lassatok-az-igazsagot.html

s 2012.11.25. 03:09:44

@vackor1: Paraszt ez, bazdmeg. Odahaza az összes széke támlája le van fűrészelve, hogy bárhova le tudjon ülni a permetezőgéppel a hátán.

P.Freddy 2012.11.25. 03:19:07

@Doomhammer:

"A gond az, hogy az emberek nem azt gondolják, amit gondolniuk kell"

Király:) De azért nem olyan rossz a helyzet, másfélmillióan még most is azt gondolják, amit gondolniuk kell. Ez negyvenöt év távlatából nézve ÓRIÁSI eredmény, köszönjük NEKED EZT IS, VIKTOR! A többi között köszönjük persze, mert a neved említésének a gondolata is könnycseppeket mar az ember arcába, annyira:

SZERETÜNK VIKTOR!

s 2012.11.25. 03:20:16

@town: Rossz megfigyelő vagy. Itt mindenkinek a keze a másik zsebében volt. orbán még ehhez is hülye . . .

s 2012.11.25. 03:46:51

@Mariann19: Ez nem feltétlenül tervezhető, sok minden alakul általunk befolyásolhatatlan módon is. Ilyen pl. az uniós átlag. Azon kívül a fejlesztéseknél nem elsődleges szempont, hogy egy későbbi támogatásban mit lehet elnyerni, mert sokkal fontosabb az, hogy egy adott fejlesztés mit javíthat a gazdaságon évek alatt.

"Amennyiben egy országnak van stratégiai gazdaságpolitikája"
Magyarországnak jelenleg nincs. Ez gondolom eléggé nyilvánvaló. Annyira nincs, hogy ezt a kevesebb támogatást sem fogjuk tudni maradéktalanul felhasználni, mert nem fogjuk tudni hozzáadni a saját részt (aminek az aránya növekszik a javaslat szerint).

"Maga az egyenlőtlenség is igazságtalan"
Nem igazságtalan. A verseny szükségszerű következménye. Ha az alacsony hatékonyságot támogatnánk, akkor mindenhol alacsony hatékonyság lenne.

"miért nem lehet úgy tervezni hosszabb távon egy gazdaságot, hogy optimális eredmények szülessenek."
Ez a nap legjobb kérdése. Talán nem túlzok, ha a kormányzati ciklus egyik legjobb kérdésének minősítem. Válaszom persze nincs rá. Illetve az, hogy lehetne, de ezek a figurák erre képtelenek.

s 2012.11.25. 03:53:50

@kerek négyszög: Mindannyian Lenin köpönyegéből bújtunk ki. Csak van, aki még forgatja is a sajátját.

s 2012.11.25. 03:56:30

@Hefe: Nem lesz börtön. Szanatórium lesz.

s 2012.11.25. 04:12:07

@téridő: Úgy néz ki, ADY terv nem lesz. Ebben a ciklusban már biztosan nem. Talán majd legközelebb.

s 2012.11.25. 04:29:45

@Önnek megyünk: "Akkor meg végképp kinyílik a bicska az ember zsebében, amikor valaki ennek tapsikol is, mondván, hogy így majd az általa gyűlölt politikus nehéz helyzetbe kerül, és ez milyen jó. Igaz, hogy ennek az ország látja kárát, de a hatalomért mindent..."

Hülye. orbán nem azért kerül nehéz helyzetbe, mert csökken Magyarország támogatása (és ennek állítólag mi örülnénk is, szerinted legalábbis). orbán a saját faszsága miatt már eleve nehéz helyzetben van. Ettől nem teljesen függetlenül csökken Magyarország támogatása. Mi ennek nem örülünk. Annak viszont örülnénk, ha ez a szerencsétlen ökör elhúzna végre az anyja retkes picsájába, látva, hogy minden kibaszott mozdulatával mekkora kárt okoz az országnak.

s 2012.11.25. 04:39:09

@dr kotász: a town gyereknél a 2/3 nagyon meghatározó. Sajnos az IQ-ja is e szerint a hányados szerint, tehát geometriai haladvány módjára csökken.

s 2012.11.25. 04:44:18

@CyberChild: A félázsiait úgy kell érteni, hogy az ország egyik fele teljesen ázsiai, a másik fele meg teljesen nem az. Hogy melyik melyik, az gondolom egyértelmű. A megnyugtató, hogy már nem kétharmad ázsiai. Halad ez, kérem . . .

s 2012.11.25. 04:49:02

@marco74: "Büszke vagy, hogy végre egy magyar kormány nem hitelekel vagy privatizációs bevételekkel próbálja megvenni magának a folytatást, hanem kemény önérdekérvényesítéssel!:)"

Meg egy valag értékesített állampapírral, ritka szar, magas kamattal. Gondolom én meg majd visszafizetem, hiszen mi gecit is csinálhatnék. Hajrá én. Nehogy ebbe dögöljek bele.

s 2012.11.25. 04:52:04

@town: De attól a feleséged még kurva, nem?

s 2012.11.25. 04:58:07

@Wagem: Miért olvasod, ha nem bírod? Ja, az igazság nagy úr.

s 2012.11.25. 04:59:56

@Martian: Az EU GDP 1%-a. Mégis mekkora kibaszott vita van vele.

Gizi a laborból 2012.11.25. 06:27:23

Amikor 1998-ban ov a mezőgazdasági és élelmezésügyi tárcát odaadta a rózsadombi főparasztnak, akinek a földhöz annyi köze volt, hogy talán volt az erkélyén virágföld, az élelmezéshez meg annyi, hogy napjában háromszor bizonyára evett, akkor látni való volt, hogy ov. a hatalomért feláldozza a fél országot (a vidéket).

Nekem ov ettől kezdve csak egy hatalommániás ámokfutó. Igaz, azóta még felelőtlenebb: az egész ország jövőjével játszik.

laci0011 2012.11.25. 07:20:34

@s: Magyarnak viszont 3%-a fölött volt,ami sok ám!

laci0011 2012.11.25. 07:25:10

@Gizi a laborból: Viktorka csak 1 kontraszelektált kádercsemete,akinek soha nem kellett a saját teljesítményével pénzt keresnie,mégis azt képzeli,hogy galaktikus tudása folytán,bárki pénzét elszórakozhatja.

belekotty 2012.11.25. 07:37:23

Nekem egy dolog tűnt fel a riportban. Zsebre dugott kézzel mászkált. Nyilván ez egy európai politikus elfogadott viselkedési normája.

belekotty 2012.11.25. 07:41:00

@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: "Mondjuk az akkori kormányfő nem adott se kokit, se sallert és nem szart bele abba a tányérba, amelyikből zabált."
- Nem szart bele de kemény volt mint a vídia. Belső forrásból tudom, hogy amikor Gyurcsány kiment alkudozni, zárt ajtók mögött közölte hogy mindennek keresztbe fog feküdni, ha nem kap többet Magyarország. A sajtónak meg mosolygott. 3000 milliárddal erre többet kaptunk.
Igaz, aztán balfaszok voltak, mert évekig nem használták fel a pénzt, most meg kapkodás van.

2llkedő 2012.11.25. 08:04:13

@belekotty: "Nekem egy dolog tűnt fel a riportban. Zsebre dugott kézzel mászkált. Nyilván ez egy európai politikus elfogadott viselkedési normája."

Állandóan kézben tartja a 2/3-ot. Az meg áll, mint a cövek!

Lukapop Simon 2012.11.25. 08:07:54

"Csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van"

A történelem gyakran ismétli magát.
Ezt a kijelentést valaki már mondta, őt sajnálatos módon kivégezték.
Kezdek aggódni. Lehet, hogy a szavazó urnák helyett egy másik urnánál kell részvételt nyilvánítani?
És akkor hol kell regisztrálni?

belekotty 2012.11.25. 08:11:14

@Lukapop Simon: Mindenesetre a sorban utánam. :-))

felcsutisuttyo 2012.11.25. 08:58:40

"Csapataink harcban állnak, a kormány a helyén van"

A történelem gyakran ismétli magát.
Ezt a kijelentést valaki már mondta, őt sajnálatos módon kivégezték.
Kezdek aggódni. Lehet, hogy a szavazó urnák helyett egy másik urnánál kell részvételt nyilvánítani?
És akkor hol kell regisztrálni?
A NEMZETI SZARCSIMBÓK TEMETÉSÉN NAGY TAPS ÉS ÖRÖMÜNNEP LESZ.
Lehet készíteni a fegyvereket...mert itt nem választás lesz...hanem Diktatúra megdöntése!!!!

belekotty 2012.11.25. 09:07:47

@felcsutisuttyo: "Lehet készíteni a fegyvereket..." - ezt hagyjuk, jó? Demokrácia van, le lehet váltani akárkit ha a sok zombi felébred.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.11.25. 09:34:50

@belekotty:
Birkaország, birkanépe? Te viccelsz!
Ezeknek nagy része olyan, hogy a szájába is szarhat BolseViki, ezek áhítattal csámcsognak rajta, hisz Piktor szara, az meg mégis csak más, mint a mocsok cociké!

egyenlítő 2012.11.25. 10:04:23

@s:

"Mindannyian Lenin köpönyegéből bújtunk ki. Csak van, aki még forgatja is a sajátját."

Könnyű a kígyónak! Nem kell forgatnia a köpönyegét, egyszerűen kibújik a bőréből, "oszt jónapot"! A liberális Kominterntől csak egy ugrás a keresztény-konzervatív. Saulusnak tovább tartott.

egyenlítő 2012.11.25. 10:05:40

@Félázsiai fahéjas Boli – Ch.T. is, meg’há...:

Tévedsz! Jól fizetett köztisztviselők, 10-15 nicknévvel, 8 órás munkaidővel.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.11.25. 10:08:26

@egyenlítő:
Mint az a Márk gyerek, Macisajt néven, meg még ki tudja, hányan onnan, navracsicskák...

szamarhegy 2012.11.25. 10:11:24

@s: Ez a jelentéktelen 1 % azért még mindig 10x akkora, mint az éves magyar GDP...

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.25. 11:47:55

@belekotty: légy megértőbb, nehéz lehet neki. itthon beszédeket mondhat a fanatikus hülyéi előtt és hoffmann rózsák veszik körbe. kint miniszterelnökök, karakteres politikusok, aki le se szarják őt. valahogy kompenzálni kell.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.11.25. 12:04:02

@balage_81 reloaded:
Zsebretett kézzel és az ott markolt bránerrel...
Igaz szar érzés lehet, hogy csak kering, miközben a nagyok szánakozóan tekintenek rá... :))

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.11.25. 12:24:20

"Ilyen mélyen még sosem volt az ország

Ez történt a gazdaságban az év 47. hetében

Szomorúan ért véget a hét, de hát mit is várhattunk a fekete péntektől. Ami az Egyesült Államokban tumultussal együtt járó hatalmas leárazásokat jelentett, nálunk történelmi leminősítést. Matolcsy a Coca Colát komolyabban veszi, mint az S&P-t, őt viszont nem veszik komolyan: Európa második legrosszabb pénzügyminisztere lett. Közműadó, pornóadó, összeomló húsipar, bajban lévő ciprusiak, és az ecet, ami 15 milliót ért – ez volt a hét."

index.hu/gazdasag/2012/11/25/hig/

Mariann19 2012.11.25. 14:42:54

@s: Szerinted azért nem tervezhetőek a támogatások, mert ismeretlen az úniós átlag alakulása. Matematikailag valóban nem mindegy, hogy mi van a nevezőben, de napi információk vannak, és a közgazdaságban létezik a valószínűségszámítás módszere. Ez nem lehet gát.
Természetesen egy támogatás igénybevételénél olyan beruházási célt kell kitűzni, ami hatékony, ez minden esetben elvárás. A felvetésem lényege az volt, hogy regionálisan olyan beruházásokat kell tervezni, amelyek elmaradott térségekben valósulnának meg, így biztosított az úniós forrás, mivel az átlagszámítások miatt a folyósításban nem lehet vita. A hátrányos térségek infrastruktúrája elmaradott, ezeket kellett volna már az előző kormánynak felhoznia olyan szintre, hogy ez ne legyen akadálya sem a hazai, sem a befektetői fejlesztéseknek. Nem azon kellett volna gondolkozni, hogy Rijekáig tartó ssztráda épüljön pl.Az, hogy a fejlett térségeket dinamizáljuk, megteremtette a foglalkoztatás olyan aránytalanságát, hogy jelenleg a munkaerő terelése van folyamatban a fejlett térségek irányába súlyos tíz és százmilliárdokért. Lásd: utaztatás, lakhatás költségeinek vállalása. Ezek következményei az ad hoc elgondolásoknak.
Az önrész hiánya valós probléma, amely amiatt létezik, mert a belföldi forrásfelhasználásoknál nem érvényesült ennek prioritása. A 2013-ig igénybevehető eu-s támogatások 8.200 milliárdjából nem vettünk igénybe 5.000 milliárdot most sem. Óriási hiba. Az eu-s társfinanszírozás mértéke úgy néz ki, marad a 15%, igen, szó volt a 25%-ról is.Bár a tárgyalások még nem értek véget. "Maga az egyenlőtlenség igazságtalan." A hatékonyság bizonytalansága miatt Te ezt kétségbe vonod, amiben gazdaságilag igazad van általánosságban. Azonban mi itt az úniós támogatások maximális igénybevételi feltételeinek megteremtésén vitatkozunk.
A végén abban teljes az egyetértés közöttünk, hogy a jelenlegi ciklus gazdaságpolitikája az optimum számítási módszer nem nagy alkalmazója, pedig egy gazdasági folyamatot mindíg ennek az elvnek kell vezérelnie.

Mariann19 2012.11.25. 15:13:33

@s: Véleményegyeztetésünk lényege ugye az, hogy az
úniós támogatások maximális elnyerése érdekében olyan gazdasági stratégiai tervezésre van szüksége, hogy kizárja a bármilyen okból való csökkentést. Jelenleg a 7.4 milliárdos redukálásnak az oka a Közép-Magyarországi térség úniós átlag feletti 108%-os szintje. Amennyiben a gazdasági riányítás a fejlett térségeket dinamizálja tovább, ugyanilyen veszteségekkel lehet számolni. Ennek a veszélynek a felismerési lehetősége már a Demszky p.m. érában létezett, hiszen ő elmaradott megyét kívánt Budapesthez csatolni fejlettségi szintjének csökkentése érdekében, mivel csak a saját lokális érdekeit tartotta szem előtt. A fejlesztések hatékonysága nemcsak itt a vitatott témában evidencia, hanem minden esetben.
Ebben a körben nem beszélünk a versenyszféráról, amelynek van egy kiegyenlítő szerepe az állami és a vállalkozási szférában, erre nem térnék ki.
Az önrész biztosításának hiánya markánsan látszik a 2013.évig igénybe nem vett eu-s támogatásoknál, melyet kb. 60%-ban eddig nem vettünk igénybe.
A jelenleg folyó tárgyalások szerint szerencsére a tervezett 25%-os társfinanszírozás marad az eddigi 15%-on, de a tárgyalások még folytatódnak, biztosan olvastad vagy hallottad.
A kohéziós alapok felhasználása eredetileg a valóban elmaradott térségeket illette volna, később az eu lazított az elvárásain, és hozzájárult a fejlettebb térségek dinamizálásához is. A baj az, hogy nálunk ez túlzott mértékű átirányítású lett, az olló tovább nyílt e téren. Ebből következik a foglalkoztatottság térségi arányainak olymértékű aránytalansága, hogy jelenleg súlyos milliárdokba fog kerülni a foglalkoztatottak átirányítása azokba a fejlett térségekbe, ahol munkaerőhiány keletkezett.
Tehát a tervezett gazdaságpolitika stratégiája képes lenne kiküszöbölni olyan veszteségeket, melyek átgondoltan megelőzhetőek.

istvankah 2012.11.25. 15:39:23

@town: az ilyen talált reisz-maradékból meg legfeljebb egy fitymafityegő lett!

istvankah 2012.11.25. 15:41:10

@Önnek megyünk: te sem a lovad hátán ülve tanultál tökölni!

s 2012.11.25. 15:51:03

@Mariann19: Egyetértünk abban, hogy valamivel nagyobb odafigyeléssel számunkra kedvezőbb kimenetel állhatna elő mostanra a támogatások tekintetében. A támogatások fontosak, ennek ellenére én mégis amellett érvelnék, hogy egy hatékony gazdaságpolitika kellene hogy alkossa az elképzelések gerincét - némiképpen akár a támogatásoktól függetlenül is. Támogatásokra ugyanis véleményem szerint nem lehet megbízható rendszereket építeni, azoknak nagyrészt "önhordóaknak" kell lenni.
A régiók közötti különbségekért csak kisebb részben felelős az infrastruktúrában meglévő eltérés, itt - sajnos - meglehetősen mély, a munkaerő képzettségét és más egyebeket magában foglaló okok is meghúzódnak véleményem szerint. Összességében tehát úgy látom, itt a legnagyobb probléma a gazdaságról, mint komplex rendszerről való gondolkozás képességének, vagy szándékának a hiánya. Ameddig ez nem változik, addig nincsen okunk reménykedni még a szerencsében sem.

Mariann19 2012.11.25. 16:16:08

@s: "Hatékony gazdaságpolitika kellene, hogy alkossa az elképzelések gerincét - némiképpen a támogatásoktól függetlenül is."
Mint láttad a felvetésemben és a válaszomban is, hogy a tervezés híve vagyok. A rendszerváltás idején ez volt a lózung, hogy a direkt gazdálkodás /tervgazdaságnak nevezték akkoriban/ ideje lejárt és jöjjön az indirekt gazdálkodás. Tanultuk agyba-főbe az új tanokat.Azonban ez nem jelenti azt, hogy egy országnak ne legyen stratégiája, bízva a piac mechanizmusában, mely mindent eligazít. Helytelen mindent végletekben szemlélni.
Rendkívül találó a záró megállapításod előtti, tömören és találóan fogalmazott mondatod, minden szavával egyetértek, sajnos ennek hibái nagyon is jelen vannak napjainkban.

egyenlítő 2012.11.25. 19:54:15

@s:

Régi példa: egy vezérkari tábornoknak 15 évre kell előre gondolkodnia, mert annyi idő alatt hajtható végre egy hadseregreform. Egy kiképző őrmesternek három hónapra, mert addig tart az alapkiképzés. A politikus is egy szakma (ezért nem érthetek egyet azzal, hogy zavarjunk el mindenkit, és kezdjük elölről), de milyen szinten is állnak a mi politikusaink? Őrvezető? Tizedes?

s 2012.11.26. 01:43:06

@egyenlítő: Szerintem túlbecsülöd őket. :-)
Azzal egyet lehet érteni, hogy ez egy szakma, de szakma és szakma közt vannak különbségek. Politikusnak lenni azért nem idegsebészet. Tehát azt gondolom, hogy nem veszítenénk azzal sokat, ha végül is elzavarnánk mindenkit. Igazság szerint ennél sokkal meredekebb dolgokat is el tudnék képzelni, aminek az akasztgatás szerves részét képezi. Csak úgy a miheztartás végett. Koreában mostanában aknavetővel végeztek ki valami vezető fószert. Ott rend van, itt meg nincs. A nép minálunk olcsón adja a bőrét, és ez sajnos meg is látszik a közélet siralmas állapotán.

egyenlítő 2012.11.26. 22:52:53

@s: Eddig minden forradalom hatalmas gazdasági visszaeséssel járt és évtizedekkel később sikerült ugyanazt a szintet elérni, ahová anélkül jutottak volna. Én bízom abban, hogy a mi politikusaink felismerik a helyes utat. Ha már minden más lehetőséget kimerítettek :-(
süti beállítások módosítása