Hát itt a következő csomag. Bankadó örökre - ne legyen már vita, hogy mikor lesz megszüntetve. A társasági nyereségadó 50 százalékos kulcsa nyilván jótékonyan hat majd a befektetői tőke további özönlésére. Ma csak az energiaszolgáltatókat érinti, de holnap talán más szektorra is kiterjesztik, mert "nagyon beválik". Közmegelégedés. Természetesen a vezetékek adója sem szivárog majd át a drótokon, csöveken keresztül a magánlakásokig.
Orbán Viktor ugyanazt a pályát futja több mint két éve. És közszereplésein egyre inkább látszik, kiélvezi minden egyes méterét. Már be is vallja: jókat röhög az "unortodox" törvényhozási akciókat követő értelmiségi vitákon.
Amikor a kétharmados parlamenti többség birtokában, 2010-ben kiment Brüsszelbe, hogy elintézze az elődök miatt szerinte abszolút indokolt 7 százalékos hiányt (mármint annak jóváhagyását) és úgy zavarták haza, mint egy taknyos kölyköt, nos, akkor eldőlt minden.
Azóta nyílegyenes pályán halad. A legfőbb jellemző, hogy a Brüsszelnek, a "globalizmusnak", a rohadt bankoknak és multiknak való odadöngölés felülír minden ésszerűséget, józan gondolkodást. A sajátos magyar út azt jelenti, hogy felrúgunk eddig megkérdőjelezhetetlen(nek tűnt) rendszerelemeket, itthon és külföldön, gazdaságban és külpolitikában egyaránt. És ha a magyarázatot, a motivációt keressük, túl egyszerű pusztán a soha nem látott hatalmat biztosító kétharmadot "hibáztatni". Egyértelműen többről van szó.
Túl sok konfliktuson, személyes sérelmen, megbántottságon ment keresztül a magyar miniszterelnök, mire elérkezett oda, hogy élet-halál ura az országában. Egy olyan országban, amely szerves része egy nagyobb közösségnek, s ez a közösség nem hajlandó elismerni sem az ő támogatottságát, sem személyes érdemeit, ambícióit, sem teljesítményét, amely - lám - milyen hatalomhoz juttatta. Orbán Viktor szerintem meg van győződve arról, hogy nála sokkal gyengébb képességű nyikhajok szívatják. Ennek itt-ott konkrétan hangot is ad (lásd az EU-vezetők képességei és a vidéki kóceráj), de igazából a tettei beszélnek.
Jól ráérzett arra, hogy a demokrácia működési rendszere nem tud mit kezdeni azzal, ahogyan ő kikezdi a szokásjogot. Szándékosan sért szabályokat, mert itthon ugyan ki mondhatná meg neki, hogy állj, elég volt! Ha valami alkotmányellenes, semmi gond, majd beleírjuk az alkotmányba - ez már közhely, de gondoljunk bele, mit is jelent valójában! A külföldnek meg nem csak azért coki, mert különben sérül a nemzeti szuverenitás, hanem azért is, mert nincs olyan intézkedés, amire ne lehetne valahol példát találni - persze egész más környezetben, politikai és társadalmi kontextusban, de ez már nem érdekes. Amerikában meg verik a négereket, szól a korabeli mondás, mindenki söprögessen a saját portája előtt.
Megrettenve nézik nyugaton, hogy egy kis ország miniszterelnöke korlátlan pimaszsággal emeli fel szavát minden olyan esetben, amikor veszélyeztetve érzi érdekeit az unió potenciális irányváltása miatt, miközben láthatóan szándékosan kivonja magát a közös politikából rá háruló feladatok teljesítése alól, nem érti vagy nem akarja megérteni az európai eszmeiség lényegét.
Orbán Viktor érzi, hogy a tábora nem fog egy meghatározott mérték alá csökkenni, ezt nem csak a békemenetek mutatják, elég elolvasni a blogok kommentjeit, vagy belegondolni abba az egzisztenciális kényszerhálóba, amit az elmúlt két év alatt sikerült kiépítenie. Úgy érzi, semmilyen veszély nem fenyegeti, a legnagyobb cinikussággal beszélhet bármiről - például arról, hogy a 2010-es választási rendszer fenntartása a Fidesz érdeke lett volna...
Meghamisíthatja az adatokon alapuló értékelés-axiómákat (ő úgy vette át a kormányzást, hogy Magyarország Görögországgal együtt állt az államcsőd szélén), kiállhat még ma is azzal, hogy Magyarország megszorítások nélkül oldotta meg a válság problémáját. Micsoda kifacsart gondolkodásmód: ha azért nem fogadjátok el a hiányt csökkentő tételként a bankadót, mert az ideiglenes, az így befolyó összeggel csak megadott határidőig lehet számolni, akkor ezen változtatunk és az adó időtartamát örök időre kiterjesztjük! Ez az orbáni politika.
Hiába olvassa a fejére a hazugságokat a politikai, a gazdasági és a kulturális élet szinte minden (Fideszen kívüli) prominense, hiába nevetnek rajta értelmiségi körökben, hiába az internetes MÉM-özön, a soha nem látott olvasottságot kívívott második nyilvánosság konkrét, okos, kritikus leleplező munkája, ezekkel ő nem törődik. Mondja, mondja és mondja a magáét, ahogy Matolcsy és az összes többi csinovnyikja.
Nincs határa az ostoba, önemésztő gazdasági és politikai döntéseknek, a kocka réges-rég el van vetve, nincs visszaút, csak előre lehet menekülni. Józan megfontoltságot, ésszerű belátást, az ország érdekét szolgáló politizálást már nem várhatunk ettől az embertől.
Sírba fogja vinni Magyarországot.
Most min csodálkoztok?
2012.11.17. 12:29 Poldi bá
259 komment
Címkék: orbán viktor
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Yeto 2012.11.17. 13:02:32
nandras01 2012.11.17. 13:04:31
szimix 2012.11.17. 13:10:55
HomicideWatch (törölt) 2012.11.17. 14:09:59
dr. Balta$ár 2012.11.17. 14:42:53
akkor talán takarodhatna a fides mafia bűnszervezet is
és a többi hitvány piros pöttyös seggű baltás doktor...
dr. Balta$ár 2012.11.17. 14:43:40
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.17. 14:55:51
vakapad 2012.11.17. 14:55:54
Úgy emlékszem, Gyurcsány idején világválság volt, a Horn ideje alatt bekövetkezett csődhelyzetet az Antall-Boros kormány hagyta rá. Jelenleg pusztán a kormányzat önerejéből következett be. Nem ugyanaz.
Nopersze ez téged továbbra sem fog zavarni, mivel most a két összemosásos taktika dívik, egyrészt Gyurcsányt kell összemosni azokkal, akik miatt kitört a világválság, másrészt Bajnait Gyurcsánnyal.
J.W. Booth 2012.11.17. 14:56:17
Ki most az ügyeletes liberálbolsevikező?
Ki kezdi el bégetni, hogy elmúltnyolcév meg gyurcsányahibás?
Gyerünk, megint bántják a Vezért!
zipe moha 2012.11.17. 15:02:50
billy reed 2012.11.17. 15:08:00
Zimmermann 2012.11.17. 15:09:34
nemecsek ernő áruló 2012.11.17. 15:12:21
zipe moha 2012.11.17. 15:17:40
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:19:02
Mondjuk hülyén néznének ki a tábláid..
"Több pénzt a bankoknak"
"Elég a bankok adóztatásából, kizsigereléséből"
Nem kevésbé vicces az irományod sem, ami a lényeget illeti.
Szegény-szegény bankocskák..
A szívem szakad értük meg komolyan.
dzsugasvili 2012.11.17. 15:20:59
A háború végén jöttek az undorító, destruktív, elvtelen Károlyiék, akiket a jobb érzésűek alapból utáltak, mert látták, mifélék, de közben még romboltak is, átjátszották az ország területét a megszálló hadseregeknek.
Amikor pedig már ez előrehaladt, akkor jöttek a már meggyengített, mindenfelől megszállók által nyomorgatott ország kivégzésére Kun Béláék a kommunistákkal, és jött a terror, stb.
Az elmúlt 8 év adja a Károlyiék-féle nemzetgyilkosságot előkészítő uralmat, ami tragédia volt, most meg itt vannak bevégezni mindezt Orbánék a kétharmaddal.
Csak azt nem tudom, mikor jön már Horthy a fehér lovon végre.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:22:53
Elárolum hogy 2002-ben minden gazdasági mutató tekintetében a Szlovűkok elött voltunk a csatlakozó országok tekintetében élen jártunk.
2010-re mindenben utolsóak lettünk az egész EU-t tekintve a Görögökkel holtversenyben.
Szóval az MSZP bár nemcsak bebizonyította hogy képes sírba lökni az országot, hanem meg is tették eme elképesztő történelmi tettet.
Utolsóvá tették hazánkat minden gazdasági mutató tekintetáben.
Aki ezeket az MSZP-s majmokat hozza vissza az elveszejti az országot.
sárkányfő 2012.11.17. 15:23:59
Döbbenetes a sötétség, nem értik: a bankrendszer a _magyar_ gazdaság része, sőt egyik kulcsfontosságú eleme.
A bankokat kicsinálni = lebombázni az ország hídjait és útjait. Vagy leállítani Paksot. Vagy büntetőadókkal kinyírni a kereskedelmet. És ehhez a fideszesek tapsolnak...
Hé, Orbán! Ne állj meg félúton! Triplázd meg a bankadót! Legyen -10%-os a recesszió! Szűnjön meg több munkahely, csődöljön be több cég, meneküljön több ember ebből az országból!
Putyilov gyári melós 2012.11.17. 15:25:05
Orbán legtöbb megszólalása gyakorlatilag egy identitászavaros, lelki sérült kisgyerek kisebrendűségi érzéssel teli visítása a nagyvilágba.
Madj én megmutatom a nagyfiúknak, ha beledöglik is mindenki!
www.blikk.hu/data/cikk/2/00/74/73/cikk_2007473/album_orban.jpg
Ja, és ajánlom mindenkinek Goebbels naplóját, ahogy a háború legvégén is a csodafegyverekről áradozik és a háború megnyeréséről.
Orbán és Matolcsy ugyanzt teszi, a lemmingek pedig követik.
"1945. márciua 12.
Nekünk tehát azt kell elérnünk, hogy visszakergessük a szovjeteket keletre, s közben igen nagy emberi-, és anyagi veszteséget okuzzunk nekik. Ez esetleg azt eredményezné, hogy a Kreml készségesebbnek mutatkoznék irányunkban. A velük kötendő különbékével természetesen nem érhetjük el az 1941-es célkitűzéseinket: a Führer azonban reméli, hogy Lengyelország felosztása elérhető, hogy Magyarország és Horvátország német felségterület lesz, s visszanyerjük akcióképességünket Nyugaton. Ez a cél természetesen minen fáradtságot megérne. Befejezni a háborút keleten, és nyugaton újra támadni - micsoda gyönyörű elképzelés!
1945. március 30.
Részletes anyagot kapok egy asztrológiai vagy spiritiszta propaganda indításához, többek közt a német köztársaság 1918. november 9.-i úgynevezett horoszkópját, s a Führer horoszkópját is. Azért érdekes, hogy mint a köztársasági horoszkóp, mind a Führer horoszkópja április második felére jósolja a hadi helyzet javulását, ami aztán májusban és júniusban ismét romlani fog, s augusztusban állítólag véget ér a háború. Adná isten, hogy így legyen. [...] A Führer minden reményét az új sugárhajtású gépekbe helyezi."
Putyilov gyári melós 2012.11.17. 15:26:28
Naptárad van-e?
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:28:08
Orbántól kevés jobb szónok van. Ezt mindenki elismeri.
A hévet tekintve Gyurcsány volt, aki tudott ezen a téren vele versenyezni, de összeszedettségben esélye se volt.
Bajnai szónoklatai, monoton hangon előadott felkészületlen makogása leginkább Medgyessyre emlékeztetnek.
Putyilov gyári melós 2012.11.17. 15:30:28
Ostoba, szónoklatból legfeljebb a szónok ÉL MEG!
A hallgatóság simán beledögölhet!
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:30:55
Döbbenetes hogy az MSZP baromarcú droidjai mennyire nyíltan képviselik a bankok érdekeit, mennyire szeretik nézni ahogy kifacsarják az emberek utolsó filléreit, megnyomorítanak családokat.
Elképesztő ez a fajta seggnyalása az MSZP-enk, az emberek érdekeire fittyet hányva.
zipe moha 2012.11.17. 15:31:37
Tzio 2012.11.17. 15:32:30
Most még ezzel a visszataszító farkasmosollyal az arcán alázza és lopja meg a magyar népet, de már nem tart sokáig.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:32:53
Mint ahogy említettem aki az országot a padlóra küldte (az EU-ban az utolsó helyre) gazdaságilag az az MSZP-s kedveckéid voltak baromarcú.
A diktátorozásod is rendkívül szánalmas, hisz ezidáig csak az MSZP lövetett 40 ezres tömegbe, méltó utódjaként 56-os ÁVH-s elődjeiknek.
dzsugasvili 2012.11.17. 15:34:32
De megnyugtatásképpen: jelképesen értettem. Mert abban igenis biztos vagyok, hogy most már nem mindenféle degenerált, ballib, magukat demokratának hazudó ocsmányságok fogják megoldani itt a problémákat, mint ahogy igazából ők maguk is jelentősen hozzájárultak és járulnak a megerősödésükhöz.
Tzio 2012.11.17. 15:34:32
Szóval akinek nem tetszik az amit a fidesz képvisel, az kizárásos alapon csakis mszp-s lehet igaz?
Nem ment az agyadra egy cseppet ez a fekete-fehér gondolkodás, mit gondolsz?
dean23 2012.11.17. 15:34:40
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:35:11
Az előző MSZP kormány alatt sikerült az utolsó helyre pakolni az országot az MSZP-nek.
Ha visszajön az MSZP, akkor semmi nem ment meg minket attól hogy a Jobbik kormányozzon 2018-ban.
Mert az MSZP droidjai csak addig hangosak amíg másra kenik a saját szarukat. Utána tehetetlenek mert az MSZP bénasága megmagyarázhatatlan mértékű.
Tzio 2012.11.17. 15:36:01
orbán apja mszmp párttitkár volt, ő maga pedig kisz tag, de ezek a tények ne is zavarjanak, folytasd csak az ostoba és buta fröcsögést.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 15:36:18
Boccs.. Szavaimat sárkányfő nevű komentelőhöz intéztem.
Akiről mindenki tudja hogy Gyurcsányék és az MSZP legőszíntébb seggnyalója, mióta a blogszfére létezik.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.11.17. 15:36:39
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html
béla a görög (törölt) 2012.11.17. 15:36:42
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2012.11.17. 15:37:04
Épelméjű ember, ha látja, hogy így nem lehet nyerni, akkor mást csinál, próbál más programot adni, de Ő nem ezt tette és igen, megsértődött és most bosszút áll. Megérdemelné ez a bunkó, hogy elteleportáljon nyugatra egész Budapest, a nagyobb városok és a jobb vállalatok és akkor maradhatna a szeretett földjével(azt ehetné) és körmeneteket tarthatna a népének a semmi közepén.
dzsugasvili 2012.11.17. 15:39:20
zipe moha 2012.11.17. 15:39:50
a fidesz+ mszp egy....aki még nem jutott el idáig ne olvassa tovább (horror)...2006. lassan vége a hitel lufinak és az emberek utálják a globalizmust...megkedveltetjük velük....orbáni 2/3-os győzelem reform demokrácia! (diktatúra)....na , kedvelik már a gyarmati státuszt?....oh, igen imádkoznak hogy újra gyarmat lehessenek.....Együtt 2014-mszp győzelem...mindenki csak röhög..orbán bajnai mesterházy...na magyarok, most pedig még egyet csavarunk az orrotokon:(mi) EGYÜTT 3000-IG....ti meg nagyon is külön ...mint mindig...sok okostóni fanatikus rajongó...mire is mennénk nélkülük?
sárkányfő 2012.11.17. 15:40:57
Úgy látom, droid, hogy te magyarellenes vagy és élvezed hogy az ország megy tönkre, nő a recesszió, hanyatlik az ország, terjed a nyomor, és szeretnéd, ha ez még tovább fokozódna. Mond, mekkora recessziónak örülnél igazán? 2%?-nak? vagy 5-nek?
Erik Bálint 2012.11.17. 15:41:04
A külföldi tulajdonú nagy cégek amellett hogy munkahelyeket teremtenek, azért kiviszik a profitjuk nagy részét Magyarországról, ez természetes, és teljesen normális, és nem kéne elfeledkezni róla. És meg lehet adóztatni ha szükség van rá.
zipe moha 2012.11.17. 15:42:46
hu.scribd.com/doc/46168288/Lakatos-Pal-Rendszervalto-miniszterelnokok-porazon
tony_romita 2012.11.17. 15:43:40
A hitelezés addig nem indul be, amíg ilyen magas a jegybanki kamat, egyszerűen nem éri meg a hitelkihelyezés, még alacsony üzleti kockázat esetén sem. 2010-ig a bankokat szent tehénként kezelték, extraprofitot zsebeltek be, a pénzügyi szektor (lásd manyup)gyakorlatilag kilóra megvette az ún. baloldali kormányokat, az MNB és PSZÁF simán a bankok diktátumait hajtotta végre vagy becsukta a szemét és asszisztált a manővereikhez. Ezért is lihegtek annyira a független deloittos Simort védve, pedig ma már egyértelmű, az ő tevékenysége súlyos tíz- vagy százmilliárdokba került az országnak. A reálszféra-hitelezés kb. 2008 óta áll Magyarországon, szóval ezt a bankadóval összefüggésbe hozni ostobaság vagy propaganda.
rezvez 2012.11.17. 15:46:02
Voltam KISZ-tag, SZDSZ, MIÉP, Jobbik szavazó.
Steve123 2012.11.17. 15:46:02
Itt van erről egy érdekes írás.
kerdezzbatran.blog.hu/2012/11/16/matolcsy_csomag_2012
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 15:46:59
Volt nekem egyszer egy cigányember szomszédom. Dolgos figura volt, de iszonyú nyakas, csak neki lehetett igaza és ha egyszer valaki a tyúkszemére lépett, azt soha nem felejtette el, kiszúrt vele, még ha iszonyú sokba is került neki, hogy végül elmondhassa, hogy "no de nekem lett a végére igazam, úgy lett, ahogy én mondtam". Vajon miért írtam ezt most ide?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.17. 15:48:50
Semmi nem garantálja, hogy holnap nem szüntet meg egész szektorokat, vagy, hogy nem csinál állami monopóliumot (Simicska) valamiből.
Olyan környezetben csak rablógazdálkodást lehet folytatni, mint amit az orbáni Magyarország kínál.
Ez a nagy büdös helyzet.
sárkányfő 2012.11.17. 15:49:56
Igen. Maga Orbán is elismerte (persze csak külföldön), hogy a bankadó "brutális" mértékű. Ekkora túladóztatás nem adóztatás, hanem kivégzés.
na most ha valaki nem érti, hogy a bankrendszernek kb. olyan súlyú funkciója van az ország gazdaságában, mint az úthálózatnak, vagy az áramellátásnak, azt csak sajnálni tudom.
Egyébként jobbos közgazdászok is (pl. Heim Péter) megmondták előre, hogy a bankadó ekkora extrém mértéke recessziót fog hozni. Így is lett.
Gondolkodj már egy bank fejével: te minek hiteleznél? Hogy aztán még több extra adót kapj? vagy hogy az önkormányzatok adósságainak egy részét egyszerűen ne fizessék vissza? Miközben a kormány a saját maga által aláírt szerződést is megszegi a bankokkal szemben (is)? Ebben az országban csak a bolond hitelezik.
És ahol nincs, hitel, ott lassul a gazdaság. Ez van. Kb. annyira régi törvény mint a gravitáció.
Nesze, itt egy friss cikk:
www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/menekul-a-toke-magyarorszagrol-390975
"Menekül a tőke Magyarországról"
"2011 közepe és 2012 második negyedéve között azonban ismét erős forráscsökkenés történt az egész régióban: Csehországban 16,1 százalékos, Romániában 20,0 százalékos Lengyelországban 25,7 százalékos Magyarországon pedig 39,4 százalékos volt a forráskivonás mértéke éves szinten, egyedül Szlovákiában nőtt a külföldi források állománya (31,1 százalékkal)."
"Az egyéb szektorok (egyéb pénzügyi intézmények, nem pénzügyi vállalatok, kormányzati szervek, háztartások) számára nyújtott külföldi tőke tekintetében alapjaiban hasonló tendenciák érvényesültek. A régió országai közül a leginkább pozitív trend Szlovákiában volt megfigyelhető, ahol 2008 eleje és 2012 második negyedéve között 18,8 százalékkal növekedett a külföldi tőkebefektetések szintje, míg Csehországban 19,5, Lengyelországban 22,6, míg Romániában 25,6 százalék volt a visszaesés mértéke. Magyarországon 49,6 milliárd dollárról 25,3 milliárdra zuhant a külföldi források állománya a nem-banki szektorban, ami 48,4 százalékos esésnek felel meg. A kiugróan negatív adat Magyarország többszörös leminősítésére, az elhúzódó EU/IMF tárgyalásokra és a befektetők számára bizonytalan gazdaságpolitikai környezetre vezethető vissza."
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 15:51:00
vakapad 2012.11.17. 15:52:50
Úgy hallottam, a külföldi tulajdonú nagy cégek azért viszik ki a profitjukat, mert az övék, ugyanis olyasmit gyártanak, ami eladható, amire mi nem lennénk képesek. És (sajnos) örülnünk kell, hogy itt gyártják. Ha úgy megadóztatjuk, hogy itt már nem éri meg gyártani, akkor majd nem gyártják itt.
Emlékeim szerint Orbánék első regnálásuk idején 80 %-kal emelték meg a minimálbért. Ez olyasvalami, mintha a cégeket sokkal jobban megadóztatnánk, az embereket meg kevésbé. Az állam jól járt, az emberek jól jártak, a képzetlen munkaerőt foglalkoztató, főleg könnyűipari cégek meg szívtak. Aztán elmentek. Attól kezdve az állam rosszul járt, az emberek rosszul jártak, a cégek meg némi veszteséggel számolták fel magyarországi üzemeiket. Azóta ezt a kb. 180.000, gyakorlatilag képzetlen embert a családjukkal együtt mi, adófizetők tartjuk el.
Hát, ha ez kell ...
sárkányfő 2012.11.17. 15:54:36
A bankok többsége veszteséges, de nem is ez a fő adat, hanem a forgalom mértéke, úgy lecsökkent a forgalom, hogy még nyereség mellett is kevés a tőkebeáramlás. Tök mindegy hogy nyereséges-e egy bank vagy sem, ha a korábbi tevékenysége tizede mellett az.
Heim Péter a Századvég alapítója:
"A szakember azt mondja: a bankrendszerre kivetett terhek rosszul hatnak a növekedésre, ez a lépés gyerekes magatartás volt a kormány részéről, amellyel saját magát lőtte lábon. Ennek hatására ugyanis sokkal több bevételtől esik el a kormány, mint amennyi befolyik - magyarázta. Heim Péter úgy látja, a bankrendszer jelenleg olyan állapotban van, hogy a kormánydöntés miatt a jövő évi hitelezését drasztikusan csökkentenie kell."
"a kevesebb hitel miatt kevesebb beruházás lesz, ami kevesebb munkahelyet jelent, így pedig kevesebb bevételt az államnak – tette hozzá. A közgazdász hangsúlyozta: valamekkora bankadó nem árt, hiszen ebből félre lehetne tenni egy újabb bankválság idejére, de Magyarországon túlzott mértékű ez az adó. "
moncayo 2012.11.17. 15:56:02
sárkányfő 2012.11.17. 15:57:57
Amit a 2. bekezdésben írtál a gyerekes fidesz-propaganda, sajnálom hogy téged is sikerült manipulálniuk. Ez a diktátumos butaság meg a többi, komolyan sírnom kell hogy felnőtt emberek ezek a végtelen primitív dolgokat beveszik. és beveszik...
Tzio 2012.11.17. 15:58:57
Nézd, én személy szerint nem szavaznék se az mszp-re, de a fidesz-re, a jobbik-ra meg aztán végképp nem.
Viszont most megint ott tartunk, hogy a sok szar közül kénytelenek vagyunk a legkevésbé büdöset választani, mert a fidesznek egyszerűen fogalma sincsen arról, hogy mit jelent a felelősségteljes gondolkodás.
Naponta kitalált adók, az emberek semmibe vétele, az országunk lejáratása az egész világ előtt, az egészségügy és a közbiztonság után a kultúra és a felsőoktatás tönkretétele (lásd szinte az összes egyetem kénytelen bezárni részlegesen vagy teljesen, mert egyszerűen nem kapnak pénzt), a magánnyugdíj pénztár ellopása után most a magyar nemzeti bank következik. Ráadásul az egyik nagy áruházlánc lelép az országból, ez pedig a Bricostore és félek lesznek még követői.
De persze mindemellett 1000 és 1000 milliárd forint jut debreceni stadionra külön bejáratú kisvasúttal, felcsúti fociklub felvirágoztatására, fociakadémiára....
Szomorú és elkeserítő, hogy sok ember még mindig elvakultan hisz a fideszben és egyszerűen nem képesek olvasni a jelekből.
A fidesz egy ugyanolyan mocskos szemétládákból álló korrupt tolvaj banda, mint az mszp és az szdsz volt, nincs köztük különbség hiszen ugyanabból az akolból származnak mindannyian.
Bár jobban belegondolva most már egyre inkább hajlok én is abba az irányba, hogy ignorálni kell a 2014-es választásokat. Mert abban biztos vagyok, hogy a józanul gondolkodó tömeg elzavarná ezeket, pedig nem kellene hagyni, hogy egy utánuk jövő párt igya meg a jelenlegi semmihez nem értésük "eredményét". Különben 2018-ban ismét a fidesz kerülne hatalomra és ugyanaz a helyben topogás menne tovább mint az elmúlt 22 évben. Bár félek, addigra ez az ország már lángokban fog állni.
Hagyni kell a fideszt a 2014-es választásokon úgy ahogy vannak és legkésőbb 2018-ban (már ha addig be nem dől az ország), minipárttá zsugorodva nyugodtan követhetik az mszp-t a süllyesztőbe.
Senkinek sem fognak hiányozni.
zipe moha 2012.11.17. 16:01:09
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.17. 16:01:23
Biztos annyiért is elvállalná valaki!
Ez csak a megfelelő mértékű nyomor kérdése!
Így, ha van két-három gyerek, akkor nincs idő azon rágódni, hogy hogy a tetveskurvaéletbe' nem tudok venni a havi béremből egy olyan bugyit, mint amilyeneket varrok, napi 300 darabot??
Meg a netet sem tudja majd fizetni, legalább nem hallgatja azok pofázását, akiknek a munkája ér annyit, hogy megfizethessék eme luxust.
fasza dolog az alacsony minimálbér!
Attól van ez a rengeteg munkahely, meg ez a kibaszott nagy jólét!
vakapad 2012.11.17. 16:04:24
"A bankadó önmagában nem okoz recessziót, hiszen a terület továbbra is nyereséges, mondjuk most már csak annyira, mint a környező országokban vagy a külföldi bankok anyaországaiban. Vagy látsz akár egy bankot, amelyik a különadó miatt kivonult volna az országból?"
Aha. Abban bízol, hogy nem néz utána senki az általad írt hülyeségeknek. Hát én utánanéztem:
Adózott banki eredmények Magyarországon:
2009: +189.880 mFt
2010: +21.521 mFt
2011: -296.908 mFt
Egyelőre az anyabankok által biztosított összegek révén még itt vannak, nem utolsósorban az ígéretek (bankadó kivezetése) ígérete miatt. Mivel csúnyán átverték őket, kíváncsi vagyok, mikor indulnak (bár a kormány leváltásában még bízhatnak valamennyire).
vakapad 2012.11.17. 16:07:46
Ahogy gondoljátok. Kolbászozsömlével együtt. Most van nekik közmunka, meg segély. Mindkettőt mi fizetjük az adónkkal.
Egyébként a piacra szabaduló pénz (napéldául minimálbér emelésből) Magyarországon általában nem többlettermelést és fogyasztást generál, hanem inflációt. Abból is van bőven.
sárkányfő 2012.11.17. 16:09:38
Ez se rossz:
"A legnagyobb vesztesek között van az Erste is. Itt tavaly az utolsó negyedévben csak a végtörlesztés 60 milliárd forintos mínuszt generált, az éves veszteség 150 milliárd forint volt. Ez több, mint amennyit 1998 óta az Erste megkeresett az országban – a történelmi veszteséget végül egy 180 milliárd forintos anyabanki tőkepótlással élte túl."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/31/bankok_es_matolcsy-csomag/
És akkor most kezdjünk el csodálkozni, hogy az Erste nem akar hitelezni.... nahát nahát...
Eh, mindegy, a hülyék úgyse értik, és miközben megy tönkre az ország, ők örülnek, hogy mennek tönkre a bankok is...
tony_romita 2012.11.17. 16:10:52
otgorbebogre 2012.11.17. 16:15:32
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 16:16:33
tony_romita 2012.11.17. 16:16:58
A bankok maradnak, nem kell attól tartani, hogy 1-2-3 év relatív veszteség esetén kivonulnának.
vakapad 2012.11.17. 16:17:10
Ez nagyon aranyos:
"A (bankadó) mértékről lehet vitatkozni, arról is, mikortól érdemes kivezetni vagy csökkenteni a nagyságát, de most teljesen felesleges."
Lehet, de felesleges. Hehe.
zipe moha 2012.11.17. 16:17:16
Antal József végzetes tévedése mára testet öltött...nem szolidaritás alapú az Eu, hanem érdek alapú ...szerintem át kell térnünk a nyugatot is társadalmilag gazdaságilag felvirágoztató szociáldemokráciára.....ahol a szervező és fejlesztő állam nem közpénzcsatornát lopva ásó gazemberek terepe marad
tony_romita 2012.11.17. 16:18:05
vakapad 2012.11.17. 16:18:26
Ez pláne aranyos, ez a "relatív" veszteség. Igen. Valóban relatív, mivel egy még nagyobb veszteségnél kisebb.
tony_romita 2012.11.17. 16:19:09
Hattory Hanzo 2012.11.17. 16:19:51
Jól példázza ezt a bankadó esete is, amely folyamatosan ígérte a kormány, hogy kivezetik. Most viszont azt is bejelentették nem lesz kivezetve az évi 144 milliárd forintos teher. Mindez a külföldi befektetők számára teljesen bizonytalanná teszi a magyar részvénybefektetést, így nem is várható, hogy a már régóta távol maradó nagypénzű alapok visszatérjenek ide."
www.napi.hu/tozsdek-piacok/ujabb_pofont_kapott_a_mol_a_kormanytol.537176.html
bizony mondom · http://www.mindennapi.hu/blog/balavany-gyorgy/54 2012.11.17. 16:20:28
tony_romita 2012.11.17. 16:20:31
sárkányfő 2012.11.17. 16:21:06
Na erre kérek egy linket, had lám mekkora adóra mondta hogy oké (egy normál adó teljesen elfogadható). Ismétlem: maga Orbán mondta a bankadóra Bécsben, hogy brutális:
richpoi.com/cikkek/hazai/orban-becsben---korabban-kivezethetik-a-brutalis-bankadot.html
"A tervezettnél korábban kivezethetik a magyarországi bankadót Orbán Viktor szerint, aki brutálisnak nevezte az adó mértékét kedden Bécsben"
Megjegyzem Széchenyi sem véletlenül írt egy könyvet "Hitel" címmel...
De kár ezekkel bíbelődni, a valóság igazolta, hogy az ország gazdaságának egy kulcsfontosságú részét kinyírni nem jó ötlet, mert recessziót okoz.
Ha eltörjük egy kocsi tengelyét, vagy kivesszük a porlasztót, elrontjuk a dugattyút, stb., akkor az a kocsi nem fog jól húzni.
De mindegy, elegem van, ünnepeljétek csak a bankadót, és ne fogjátok fel soha hogy ez nekünk rossz, hogy ez nyírja ki a cégeket, a gazdaságot, már elegem van.
sárkányfő 2012.11.17. 16:21:46
komolyan sajnállak.
zipe moha 2012.11.17. 16:23:03
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.17. 16:23:17
Csak el kell végeztetni azt a feladatot, amit eddig ők csináltak, közmunkással, és majd beáll ő is a sorba közmunkásbérért!
Nem kell kifizetni a négyzetméterenkénti 5-8 forintot a kaszálásért, megvan az occsóbban is!
vakapad 2012.11.17. 16:24:03
Igazad van. Azért 13 - 14 %-os a beruházási ráta.
Azért elárulnám (nagy titok ám), hogy a bankok, ha nincs pénzük, csak a legeslegbiztosabb fejlesztéseket hajlandók meghitelezni, azt is csak mindenféle biztosítékokkal alátámasztva, olyan meg a jelen gazdasági helyzetben nincs. Ha van miből, mivel ebből élnek, kockázatosabb vállalkozásokra is adnak pénzt.
Javasolnám ennek a hitelezésről szóló mondatnak a revideálását.
mizrolist 2012.11.17. 16:25:00
vakapad 2012.11.17. 16:27:00
Sajnos ez egyben a mi jövőnk is, mivel teljes mértékben össze van fonódva vele. Persze, ha téged a jövőnk, az ország jövője se érdekel, az más.
tony_romita 2012.11.17. 16:27:40
mizrolist 2012.11.17. 16:28:12
zipe moha 2012.11.17. 16:29:17
zipe moha 2012.11.17. 16:31:33
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.17. 16:33:24
Márpedig miért akarna?
Hogy Orbán elvegye? Mert elveszi!
zipe moha 2012.11.17. 16:34:42
mizrolist 2012.11.17. 16:36:21
zipe moha 2012.11.17. 16:43:25
vakapad 2012.11.17. 16:45:28
Az infláció a legjobb adónem, mindenkit sújt, mindig hatékony, és elcsalni sem lehet.
zipe moha 2012.11.17. 16:46:13
Mélyszegény 2012.11.17. 16:46:50
lelegeztetogep.blog.hu/2012/11/17/obudai_promenad_a_rezsim_cinizmusa_nem_ismer_hatarokat
ati27 2012.11.17. 16:48:17
Na most szélső balosnak, esetleg szélsőjobbosnak teccik lenni? Nem mintha nem lenne tök mind1.. A kettő csaknem ugyanaz.. Hajrá! :D
zipe moha 2012.11.17. 16:52:23
Átvitel honvéd 2012.11.17. 17:07:27
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 17:07:43
Zati 2012.11.17. 17:08:02
A majd megszakad a szivem......." is nagyon jól hangzik.
A probléma az hogy a bank nem az ahová te besétálsz kivenni berakni a pénzedet utalni meg kölcsönt kérni.
A bank a gazdaság motorja. Ez így működik nem érdemes velük Ludas Matyit játszani.
Nagyon egyszerűen ez kb olyan a gazdaságnak mintha kihúznád a lélegeztetőgépet hogy spórolj az árammal. Megtorolni vélt vagy valós sérelmeket nem rajtuk kell. Őket használni kell és Kihasználni. Nem irigykedni mert van (volt) nyereségük.
Élni és élni hagyni. A jó üzlet az ahol mindenki jól jár.
Ez csak az első lecke. Van még mit tanulni!
ati27 2012.11.17. 17:09:16
Szóval egy kis izelítő a józan észből: Magyarország kicsi kis pont, igazából a kutyát nem érdekli.. Pl a görögök sem sokkal nagyobb pont, de ők bent vannak egy rendszerben, és azért figyelnek kicsit jobban rájuk.. (Gyanítom őket is leírták azért elég rendesen) Szóval ha bebukik magyarország igazából senkinek nem fog fájni.. Sőt lehet majd mutogatni: na tessék! Mondtuk, hogy ne hugyozzatok széllel szembe... Erre tessék! :D Magyarul, elérkezett az az "idilli" környezet, csak mi magunk tehetünk arról hova jutottunk.. Nézd meg a szlovákokat, lengyeleket.. És mielőtt azt mondod, hogy a lengyeleknek könnyü, mert nagyok, akkor pl vess egy pillantást az észtekre.. Ja nekik meg azért könnyebb mert kisebbek? Pl, az észtek jó eséllyel 2030-re elérik a skandináv színvonalat.. Persze ezt nem Matolcsy mondta.. Apropó Matolcsy, mintha 2 éve azt prognosztizálta volna, hogy ez lesz az elrugaszkodás éve.. Végül is ebben igaza lett.. Jelek szerint beleugrottunk a szakadékba.. No egyéb dolgokat nem is idézek tőle, mert mostanában ennél sokkal durvább performanszokat is képes előadni..
kvadrillio 2012.11.17. 17:13:32
"Orbán Viktor kifejtette: van egy régi kínai átok: élj izgalmas időkben. A nyugati gondolkodás kifejezetten keresi az izgalmat, mert kihívást lát benne, nem panaszkodunk, de időnként ránk férne egy kis távol-keleti szemlélődés. A mostani izgalmas idők azonban a bizonytalanság mellett lehetőséget is hordoznak – tette hozzá a miniszterelnök – ezeket a lehetőségeket fel kell ismerni, ahogyan a hajóskapitánynak a viharban a horizonton a világítótorony fényeit kell keresnie.
A felismerések között említette, hogy akik abban bíznak, hogy az eurózóna rövid időn belül kilábal a válságból, azok illúziókban élnek. Az európai válság még jó ideig velünk marad, mert nem egy-két alkatrész romlott el, hanem az egész gépezet bedöglött. Egy autóval ellentétben azonban az a gazdasági rendszer, ami bedöglött, soha többet nem fog működni. Nem az autót kell megjavítani, hanem új autót kell tervezni, mert Európában soha nem lesz olyan az élet, mint a válság előtt. A második világháború után kiépült jóléti rendszerek korszaka lejárt. A következő évtized győztesei azok lesznek, akik időben állnak rajthoz a munka alapú társadalom kiépítésének versenyében.
Hirdetés
Karácsonyi sütés- főzés?
Sütőformák, konyhai kisgépek, edény szettek akár 30- 50%- kal olcsóbban!
Akció a Tescóban!
A Cofidisszel lehetséges!
Igényeljen hitelt telefonon, neten. Cofidis Megújuló Hitel. Előzetes
hitelbírálat ITT
Ezen a ponton a miniszterelnök úgy fogalmazott: a welfare society helyett workfare societyt kell építenünk. Mint mondta, nem állította, hogy Nyugat-Európában nem kényelmesebb az élet, hogy nem keresnek többet az emberek vagy nem magasabbak a nyugdíjak. A kormány tagjai pontosan ismerik az életszínvonalbeli különbségeket. Közép-Európa ugyanakkor még csak a makrogazdasági mutatókban zárkózik fel, de ez maga után vonja a bérek és a nyugdíjak felzárkózását is. Orbán Viktor szerint Szlovákia nem követte el azt a hibát, amelyet egyes nyugat-európai országok: a válságból nem hitelekkel próbált kitörni, ahogyan Románia és Lengyelország sem. Magyarország ugyanakkor ezt a hibát elkövette "belenéztünk a szakadékba, kicsi híja volt, hogy bele nem szédültünk" – fogalmazott a miniszterelnök. "Ma az a feladatunk, hogy még azelőtt másszunk ki a megörökölt adóssághegy alól, mielőtt az ránk szakad".
Orbán Viktor kulcsfontosságúnak nevezte a Németországhoz való viszonyt, Németországot pedig Európa erős motorjának nevezte. Míg egyes országok pozíciója romlik a német növekedéssel, addig Magyarországnak akkor megy jól, ha Németországnak is, ez versenyelőnynek tekinthető.
Szerző: Világgazdaság Online - Braunmüller Lajos
"
BÍZ....AKKOGGYUNK !!!:o))))
... MERT AMI MEGDÖGÖLHET, AZ MEG IS DÖGLIK !!!!!!!!!
mojszipupi 2012.11.17. 17:17:03
www.portfolio.hu/gazdasag/adozas/itt_vannak_a_legujabb_megszoritasok_ez_fajni_fog.175830.html
dr yetee 69 2012.11.17. 17:17:42
dr yetee 69 2012.11.17. 17:20:42
kvadrillio 2012.11.17. 17:21:14
2012. 11. 16. 12:08|Utolsó módosítás: 2012. 11. 16. 12:48|Gazdaság » Makrogazdaság
Meglepő, milyen kevés hatást váltottak ki a politikusok körében a görög, portugál és spanyol utcai sztrájkok. Mostanra már változni látszik végre a helyzet: az eurócsoport közvetlen görög transzfereket fontolgat – mondta Steen Jakobsen, a dán székhelyű globális befektetési bank, a Saxo Bank vezető közgazdásza és befektetési igazgatója.
Mik ezek?
A politikai döntéshozók végre felismerték, hogy a szociális feszültség előbbre való a nagyon is szükséges reformoknál és a finanszírozási igényeknél, mert közös táborba tereli a szavazókat.
A cikk a hirdetés után folytatódik
Látható, hogy az Európában tiltakozó csoportok közé már nemcsak a szakszervezetek és a közalkalmazottak tartoznak. A jelenség több országban is nemzeti üggyé vált. A fiatalok egy generációja már eddig is elveszett, és ennek súlyos következményei lesznek a termelékenység, az innováció és a tiszta életszemlélet szempontjából – véli Steen Jakobsen.
Munkanélküliség a 25 éven aluliak között Európában
„Mindennek van szavatossági ideje. A mennyiségi enyhítés, a szavazói mobilitás hiánya, a bővítés és színlelés politikájának elfogadása, a politikusok elszámoltathatatlansága egyaránt a végét járja, ahogy nem tartható annak a társadalmi elfogadottsága sem, hogy a szigorítás és a laza monetáris politika változtat a fundamentumokon” – mondta a Saxo Bank stratégája. A közgazdász szerint két dolog következhet.
1. Radikalizálódás - fasizmus és kommunizmus?
Ha a politikusok nem hajlandók meghallani, hogy minden „változásért” kiált, akkor a szavazók radikalizálódni fognak, és a szélsőbal vagy a szélsőjobb felé sodródnak. „Ezért azon gondolkodunk, hogy a 2013. évi meghökkentő jóslataink közé felvegyük-e azt is, hogy Kelet-Európa komoly lépéseket tesz majd vissza a kommunizmus irányába, Dél-Európa pedig az autokratikusabb állami berendezkedés felé” – emelte ki Steen Jakobsen. A görög szavazók már szimpatizálnak az Arany Hajnal szervezetével, Olaszországban pedig a következő miniszterelnök az 5 Csillag Mozgalom egyik komikusa lehet, mégis érdemes odafigyelni, ki is Beppe Grillo, mert erre a névre hallgat a politika komikusa – tette hozzá.
Válságos időkben az ember hajlamos a szélsőségekre, márpedig most válság van a javából, egyszerre banki, gazdasági, politikai és társadalmi – jegyezte meg. Szerinte sokkal rosszabb már nem is nagyon lehet, ami valószínűleg jó hír.
2. Jelentős veszteségekkel járhat, ha a társadalmi feszültség határozza meg a politikát
A másik lehetőség, ha a politikusok reagálnak a változás igényére, abból jelentős pénzügyi következmények bontakozhatnak ki. „Ne feledjük, hogy amennyiben bármit is tesznek a társadalmi feszültség csökkentése érdekében, akkor el kell fogadniuk a görögöknek és társaiknak adott garanciákkal és hitelekkel járó veszteségeset” – figyelmeztetett a Saxo Bank elemzője.
Szerinte ezt a németek nehezen fogják megemészteni, mert a görög adósság 50 százalékának leírása náluk 17,5 milliárd eurós számla formájában jelentkezik, ami épp elég ahhoz, hogy a német kormány ne tudja egyensúlyba hozni 2014. évi költségvetését.
Hirdetés
Továbbá, ha egy-két állam könnyítést kap (amely formáját tekintve haladékot jelent a reformok bevezetésében, és alacsonyabb nominális kamatokat), akkor az IMF, az EKB és Európa kormányai kényszerülnek arra, hogy országaik fiskális egyenlegét súlyos veszteségekkel terheljék meg. Néhány országnak pedig még az is többletköltséget okoz majd, hogy a görögöknek és társaiknak juttatott hitel támogatott kamatánál drágábban kell a piacról tőkét előteremteniük – vetítette előre.
Szerinte a veszteség elfogadásával Európa hatalmas lépést tenne. Sikerülne az adósságot és annak terhét szocializálni. Most a veszteséget kell demokratizálni, hogy menthető legyen, ami Európából még megmaradt, és feltehetőleg a politikai szélsőségek felé sodródást is meg kell állítani.
A munkanélküliség és a társadalmi feszültség lehet az a két fő prioritás, amely a politikát meg fogja határozni, de az intézkedések nagyon sokba fognak kerülni az adófizető számára, különösen Észak-Európa országaiban.
Szerző: Világgazdaság Online
"
RESZKESSETEK BE...TÖRŐK !!!
JÖN A KOMMMMMMMMUNIZMUSSSSS !!!!!
smartdrive 2012.11.17. 17:21:40
vackor1 2012.11.17. 17:22:20
Három nappal ezelőtt olvastam itt az alábbiakat az OTP-ről, ami ha jól tudom a második a CHF-t kihelyezett összegek alapján, innen nem értem a többi bank "veszteségét".
A cikk meg sajnos ahogy van úgy igaz, csak sajnos semmi új nincs benne, ezt mindet megírták már sokan különböző formákban. Mondom : ETTŐL MÉG IGAZ MINDEN SORA.
Itt a link: index.hu/gazdasag/2012/11/15/meg_mindig_kepes_profitot_termelni_az_otp/
és a cikk maga:
"
Az OTP bankcsoport 42,5 milliárd forint konszolidált adózott nyereséget ért el a harmadik negyedévben, többet a második negyedévi 41,1 milliárd forintnál és a 2011. harmadik negyedévi 35,2 milliárd forintnál - közölte a társaság csütörtöki gyorsjelentésében a BÉT honlapján.
A portfolio.hu által megkérdezett elemzők a harmadik negyedévre átlagosan 39,7 milliárd forint adózott profitot vártak. A várakozásokat meghaladó nyereséghez a konszolidált, nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült jelentés szerint hozzájárult, hogy enyhén javultak negyedéves szinten a nettó kamat- és jutalékbevételek, de a vártnál kevésbé nőttek a működési költségek és lassult a hitelminőség romlása is.
Az OTP 43 milliárd forintos harmadik negyedévi korrigált adózott eredményt ért el, ami 16 százalékkal magasabb a második negyedévi és 1 százalékkal több az előző év hasonló időszaki nyereségnél. Az eredmény 45 százalékát a külföldi csoporttagok hozzájárulása adta. "
hunyuan 2012.11.17. 17:24:46
Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2012.11.17. 17:27:31
vallatas 2012.11.17. 17:30:10
OTP azért valljuk be, hogy különleges helyzetben van.
Ő a nagy betűs bank. Öregek, nyugdíjasoknál a bank szóra az OTP jut eszükbe, ergo OTP tud úgy legkönnyebben szerezni ügyfelet, hogy nem nézik a díjait.
:-)
Ha majd az OTP is veszteséges évet zár, na majd akkor lesz érdekes a helyzet :-)
Bár akkor se lesz gond, hisz majd a MNB feltőkésíti Matolcsy vezetésével. :)
vallatas 2012.11.17. 17:32:22
Bizony, ott benzint sem kell vásárolni csak a lovakat etetni, itatni a mindenki számára elérhető közterületen. :-)
WC-sem kell, hisz lehet ám aztán gödörbe is szarni, nem kell vizet és wc bidére a hitelt felvenni, ó ja igen a rezsi is eltűnne a mindennapos problémáink közül.
Bőgatyás jurtás magyar parasztok előre!
vénkujon 2012.11.17. 17:37:56
röhögő 2012.11.17. 17:44:53
- Idefigyelj te fasz!
Mikulas Dzurinda akkor kemény megszorításokat vezetett be, amihez foghatóan egy aprót is megakadályozott egy demagóg barom 2008-ban itthon, te köcsög hazug állat!
" Miniszterelnöki évek (1998–2006) [szerkesztés]
A Mikulas Dzurinda vezette kabinet reformjai kialakítottak egy gazdasági növekedést erősítő vállalkozóbarát környezetet, egyszerűsítették az adózást és külföldi stratégiai beruházóknak kedvezményeket nyújtottak. Fokozatosan visszaszorult a fekete- és a szürkegazdaság, a bevezetett egykulcsos, tizenkilenc százalékos adókulccsal így több éven át növekedett az állam bevétele.
A reformok megszorításai nem csak sikereket hoztak. A magas államháztartási hiány csökkenése érdekében a szociális segélyek összegét a felére csökkentették, részben ez váltotta ki 2004-ben a kelet-szlovákiai cigányok fellázadását, aminek a leveréséhez a katonaságot is be kellett vonni.
Kormánya több-biztosítós egészségügyi rendszert vezetett be (két állami és négy magántársaság alkotta) és megalapította a magánnyugdíjpénztárakat.
A reformok eredményei viszont csak fokozatosan értek be. Kiemelkedő ebből a szempontból a 2007-es év, amikor Szlovákia gazdasági növekedése a legnagyobb volt az Európai Unióban (10,4%). Ekkora már a Robert Fico szociáldemokrata-szélsőjobboldali kormánya volt hatalmon a 2006-os választás eredményeképp.[1]
Miniszterelnöksége idejére esik Szlovákia csatlakozása az Európai Unióhoz (2004)."
röhögő 2012.11.17. 17:46:49
Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.11.17. 17:47:15
envezettem.blog.hu/2012/11/13/ha_tenyleg_a_bankokat_akarjuk_szivatni
regress 2012.11.17. 17:50:05
kvadrillio 2012.11.17. 17:57:58
|Utolsó módosítás: 2012. 11. 16. 05:00|Gazdaság
Mik ezek?
A francia kormány drasztikus intézkedéseket tervez 2013-tól az adóeltitkolás ellen. 60 százalékos adókulccsal akarják sújtani azokat a külföldre vitt pénzeket, amelyek eredetét nem vallja be tulajdonosa. Megtiltják a magánszemélyeknek, hogy cégeket adjanak el a gyermekeknek történő ajándékozás közbeiktatásával, ami lehetővé tette az értéknövekmény adójának megkerülését. Tiltott lesz a vagyonapport is, amikor az egyik vállalatból vagyonrészeket apportálnak egy másik cégbe.
Szerző: VG
nu, EZT NÁLUNK IS BEVEZETIK !
kvadrillio 2012.11.17. 18:00:40
Nem Penny hajója 2012.11.17. 18:01:56
Nem lehetne oda kiköltöztetni a Fidesz szavazókat a Nagy Vezérrel az élükön? Úgy lenne az igazi a keleti nyitás.
tony_romita 2012.11.17. 18:05:28
Sírköves Slomó 2012.11.17. 18:06:34
Azért azt el kell ismerni, nem tudjátok ellenzékből leváltani Orbánt, nagyon fáj ez nektek. És a nyugat sem tud mit kezdeni vele, egyelőre.
De: Az ortodoxia sikeres a régióban, a szerbek éppen bemutattak at IMFnek és az oroszoktól fognak kölcsönkérni, az ukrán IMF program pedig még az IMF szerint is csak félsiker(=mármint azIMFnek, az ukránoknak a totális csőd).
kvadrillio 2012.11.17. 18:06:43
"Nem kér az OTP-ből a bank vezérhelyettese
[origo]|2012. 09. 26., 13:25|Utolsó módosítás:2012. 09. 26., 14:56|
1 komment
Címkék:Gyuris Dániel, részvénypiac, tőzsde, OTP Bank
Ha a témához kapcsolódó további cikkekre kíváncsi, válasszon az alábbiak közül:
Zuhan a Richter a pesti tőzsdén
Miért omlott össze csütörtök reggel a Richter?
Több tízmillió eurót csalhatott el a román tőzsdeguru
További cikkek erről: részvénypiac »Az [origo] legfrissebb hírei: kattintson ide!
Az OTP Bank vezérigazgató-helyettese a tulajdonában lévő összes OTP-részvényt eladta - tette közzé a bank.
A Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán közölt tájékoztatás szerint Gyuris Dániel 14 705 darab OTP-részvényt értékesített szeptember 25-én, 3900 forintos átlagárfolyamon.
A tranzakció eredményeként a vezérhelyettes több mint 57 millió forintot tehet zsebre. Az [origo] megkereste a bankárt, de Gyuris Dániel nem részletezte az ügylet okait.
A bankrészvénynek rossz napja van a tőzsdén, az árfolyam 13 óra után bő 2 százalékos mínuszban, 3825 forintnál járt. A tőzsde irányadó indexe, a BUX valamivel jobban szerepel, az említett időpontban 1,2 százalékos veszteségnél tartott.
Kommentálja ön is
AZ [origo] LEGFRISSEBB HÍREI A CÍMLAPON: KATTINTSON IDE!
"
Melchi Zadok 2012.11.17. 18:11:49
Sírköves Slomó 2012.11.17. 18:13:20
- Hát, az elmúlt évtizedben semmit nem értünk el a bankseggnyalással azon kívül hogy eladósodtunk mint állat. De legalább a bankok szar gazdálkodása döntötte be 2008ban a világgazdaságot.Mármint azt azért ne vegyük már eredménynek, hogy egy csomó embernek van óriási lakáshitele meg devizás autó+TVhitele. Megtakarítása meg semmi. Persze van akinek ez a tuttifrutti, szidja is Orbánt ezerrel érdekből(ami érthető) vagy szimpla butaságból(ami megbocsátható)....:)
moTmeN 2012.11.17. 18:22:05
Álmomban arra ébredtem, hogy alszok 2012.11.17. 18:32:56
BÜDÖS KURVA ANYÁD ORBÁN
TetraB 2012.11.17. 18:37:10
ravaszul ki van ez találva. ugyanis neked is van igazságod. a bankok ugyanis rettentő módon elszemtelenedtek, habár ők csak azt csinálták, amit a kormányzat megengedett nekik. ha valaki sajnálja a bankokat, az a tök fehér, aki gyűlöli őket, az meg a tök fekete.
hitel Széchenyi szerint is szükséges, hitelt meg a bankok adnak. szükséges volt némi adóztatás, de ami történik, az már átlendülés a ló túlsó oldalára. nyilván vannak a bankoknak tartalékaik, hosszú távú terveik Magyarországon, türelmük, de aztán ez elfogy. most úgy tűnhet, hogy a bankok minden rossz okozói, de ha nem lesznek itt, majd kiderül, hogy ez nem egészen így van.
és azért van ravaszul kitalálva, mert Orbán tudja, hogy az adókat végül a polgárokra hárítják a bankok. így a kedves polgárok még jobban fogják gyűlölni a bankokat. így ő még nagyobb adókat vethet ki. de ez előbb-utóbb véget ér, és az nagyon nem lesz jó, hiszen a bank csak egy eszköz, amit lehet jól használni és kellene is....
nu pagagyí 2012.11.17. 18:46:02
A demokrácia állásáról, az érvénytelen alaptörvényről, a jogbiztonságról, a kontraszelektált köztisztviselői karról, a büntetőjogilag értékelhető közpénzkezelésről már ne is beszéljünk.
De legalább Lukasenkónak tetszünk.
regress 2012.11.17. 18:49:08
preddy 2012.11.17. 19:08:56
A magyar bank majd a te filléreiddel építi a szegénységet...
preddy 2012.11.17. 19:10:20
laci0011 2012.11.17. 19:21:42
Camappa 2012.11.17. 19:23:11
Zati 2012.11.17. 19:25:45
Pont ezt mondom, hogy a bank nem az ahová bemész autó, lakás stb hitelért meg ahol a golyóstoll ki van láncolva hogy el ne lopd. Tudod sorszámot húzol, mancika szólít és beteheted a pénzed.
Arról a bankrendszerről beszélek ami a gazdaság "lélegeztetőgépe" megkerülhetetlen így működik az üzlet. Lehet küzdeni ellene szeretni vagy utálni lényegtelen. Csak azt tudom megismételni amit az előbb írtam:
"használni kell és Kihasználni. Nem irigykedni mert van (volt) nyereségük.
Élni és élni hagyni. A jó üzlet az ahol mindenki jól jár.
Ez csak az első lecke. Van még mit tanulni! "
wanekus 2012.11.17. 19:35:09
Már az agybajon kívül. :-)
Ouroboros 2012.11.17. 19:39:40
renevol 2012.11.17. 19:40:33
Már hogy ne törődne. Épp a napokban tiltották be az internetes kampányt ezek a tetves komcsi Fideszesek.
"az ország érdekét szolgáló politizálást már nem várhatunk ettől az embertől."
Így van, és csak hogy tisztában legyünk a fogalmakkal, az ilyet egy szóval úgy hívják: hazaáruló. Minden fideszes az, kivétel nélkül az összes.
quendelapo 2012.11.17. 19:43:55
A legtöbb bank veszteséges, a hitelezéshez pedig bizalom és kiszámíthatóság kell.
dr kíváncsivagyok 2012.11.17. 19:45:10
Ember ! Nem veszed észre hogy menekül az országból a tőke , menekül a kereskedő és menekülnek a polgárok is !? A boltokban lézengenek a vevők , a benzinkutak üresek !
Egy év múlva jegyrendszer lesz ?!
dr kíváncsivagyok 2012.11.17. 19:46:18
Vajon lesz-e számonkérés a kárért amit okoztak !?
renevol 2012.11.17. 19:51:05
Rive 2012.11.17. 19:53:13
index.hu/kulfold/2012/11/17/lukasenka_magyarorszagnak_elege_lett_a_demokraciabol/
Tényleg nincs min csodálkozni.
preddy 2012.11.17. 19:54:55
"A hitelezés addig nem indul be, amíg ilyen magas a jegybanki kamat, "
Ilyen marhaságot én nem mernék leírni...
A hitelkamat mindig a betéti kamathoz igazodik, az pedig a jegybanki kamattól függ, ergo egyik determinálja a másikat!
A hitelezés azért nem indul be, mert kiutáljuk a külföldi kisbefektetőket, akiknek a pénzét a külföldi bankok hozták ide! Marad az OTP, a hazai szegények pénzével...
quendelapo 2012.11.17. 19:55:30
Az otp profitjának nagy része a külföldi leányoktól jön:
"Az eredmény 45 százalékát a külföldi csoporttagok hozzájárulása adta."
3 hazai legnagyobb ügyfélkör és legdrágább díjak...
preddy 2012.11.17. 19:56:12
Nem veszi észre, mert a tévhit is hit!
sárkányfő 2012.11.17. 20:08:19
Tök értelmetlen amit írsz, korábban magasabb kamatok mellett sokkal nagyobb volt a hitelezés, a valóság teljesen cáfol. Különben is banknak tök mindegy mekkora a kamat, neki nyereség a fontos meg a garantált biztonság.
röhögő 2012.11.17. 20:19:23
A hitelezés addig nem indul be, amíg ilyen magas a jegybanki kamat, egyszerűen nem éri meg a hitelkihelyezés, még alacsony üzleti kockázat esetén sem. 2010-ig a bankokat szent tehénként kezelték, extraprofitot zsebeltek be, a pénzügyi szektor (lásd manyup)gyakorlatilag kilóra megvette az ún. baloldali kormányokat, az MNB és PSZÁF simán a bankok diktátumait hajtotta végre vagy becsukta a szemét és asszisztált a manővereikhez."
- Melyik időre gondolsz? Amikor Járai volt a jegybank elnök és 11 százalékon tartotta az alapkamatot?
Na látod egyetértünk!
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 20:20:16
Komolyan mondom öröm olvasni, hogy milyen demokratikus szemlélettel osztjátok az észt, miközben aggódtok érte (a demokráciáért).
Közben azt se tudod eszik vagy isszák.
Szerencsétlen majom.
röhögő 2012.11.17. 20:21:29
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 20:21:43
És Simor ugyanúgy tartja most mesterségesen magasan a kamatot.
Igaz őt az MSZP ültette be, miután mesterségesen tagbővítettek az MNB-ben.
De nekik nyilván lehet, mert csak.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 20:22:59
Sokan hálásak lesznek neked.
Ugyanis minden éppseszű ember tudja az MSZP-től rosszabb választás nincs.
Végig mindenben utolsóak voltak az EU-ban minden mutató szerint. Sikerült is a görögök szintjére zülleszteni az országot.
röhögő 2012.11.17. 20:23:21
röhögő 2012.11.17. 20:24:30
tony_romita 2012.11.17. 20:24:50
röhögő 2012.11.17. 20:25:25
tony_romita 2012.11.17. 20:34:37
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.17. 20:39:42
tony_romita 2012.11.17. 20:42:03
Kerek négyszög 2012.11.17. 20:44:05
"Ugyanis minden éppseszű ember tudja az MSZP-től rosszabb választás nincs."
Jó itt nekünk a triplabóvli fideszországban. Esetleg kérdezd meg erről a rekordszámú külföldre menekülő magyarokat is erről.
Kerek négyszög 2012.11.17. 20:48:12
"- Melyik időre gondolsz? Amikor Járai volt a jegybank elnök és 11 százalékon tartotta az alapkamatot?"
Rosszúl tudod, az 12,5% volt. Minden válsághelyzet nélkül. De hát ez volt a feladata. Gáncsolni ahogy csak tud. A rendszer annyira hatékonyan működött, hogy orbán pont ezen tapasztalatok után betonozta be a pártkatonáit.
sárkányfő 2012.11.17. 20:48:58
De mindez tökmindegy, az árfolyamgát, és az önkormányzatok adóssága, meg az aláírt kormány-bankok szerződés felrúgása mind egy irányba mutat: bank, ne légy hülye, ne hitelezz, a fidesz bármikor betehet neked, és ebben nem véd se szerződés, se jog se törvény, semmi.
Ez sok-sok év hitelének, bizalmának, jogállamban való hitének felrúgása. Rövidtávon sokat nyer vele a fidesz, és rövid-közép-hosszútávon rengeteget veszít vele az ország. mint látjuk befagyott a hitelezés, és ezzel együtt a gazdaság is, már recesszió van. Lehet erőlködni, de ez nagyon világos képlet, megjegyzenm nem csak a hitelezés fagyott be, hanem a beruházások is, már kisebb a beruházási ráta mint amortizációs ráta, szóval még az amortizációt sem kompenzálják teljesen a Magyarországon lévő magyar vagy külföldi cégek, ez évekre előre előrevetíti a gazdasági vergődést, leépülést, nem jönnek létre új munkahelyek, stb.
Azt kéne felfogni, hogy mindenek van következménye. nem lehet egy debilt a kormányrúdhoz engedni, mert annak megfizetjük az árát. matolcsy egy debil, orbán meg leszarja. lehet te azon nagyon kevesek közé tartozol, akik nem érzik a saját bőrükön a recessziót, az inflációt, a reálbércsökkenést. örülök ha így van, szerencsés vagy. ha meg téged a többi ember nem érdekel, hát lelked rajta.
Sírköves Slomó 2012.11.17. 20:51:42
Persze azt sem kéne hogy itthogyjanak, de abban pl. tök igaza van a kormánynak, hogy több magyar bank kell. Hiszen amint az anyabankok gondban vannak, már viszik is a pénzüket(itthon 2009től) haza teljesen függetlenül attól hogy szivatják-e őket vagy nem.
Szóval a megegyezés nem úgy kell hogy kinézzen ahogy a bankok képzelik - Hajlandók vagyunk megegyezni, feltéve ha 0.0% a bankadó + azt csinálunk a pénzzel amit akarunk.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 20:59:11
Szerintem pusztán arról van szó, hogy az IMF-el kötött alku részeként engedtek bizonyos dolgokban.
Pl azt mondták kivezetik a bankok megadóztatását.
Az IMF egyre több dolgot kért egyre agresszívabban, és a megeggyezésre egyre kevesebb esély volt.
És aki azt állítja erről csak a Fidesz tehet az hazudik.
Hisz tudható pontosan, hogy sokkal rosszabb helyzetben levő országoknak adnak és adtak sokkal kevesebb kritériummal hiteleket csont nélkül.
Itt egy globális politikai nyomást akartak érvényesítnei a kormányon zsarolással, és ez a folyamat elbukott.
Így most jöhet újra a bankadó, hisz az IMF diktátumok értelmüket vesztették (bármi miatt is szakadtak meg ezek).
sárkányfő 2012.11.17. 21:08:08
semmit sem cáfoltál abból amit írtam, másról kezdtél beszélni, az intézkedések vélt okairól, nem pedig azok a magyar gazdaságra mért pusztító hatásairól.
az IMf-re hivatkozni egyszerűen totális abszurditás, szót sem érdemel. az imf nem kényszerít ránk semmit, és soha nem várja el a jogbiztonság szétverését, a kormány saját szerződéseink megszegését, meg a többit. nincs is imf megállapodás, és ha annyira szar az imf, akkor miafaszé tárgyalnak? ócska színjáték, a pénz kéne, a kontroll nem,és közben a híveknek is el kell adni,. hogy nem pénzé meg az imf adta hitelességért kuncsorognak, hanem valójában harcolnak. ja, akkor bemegyek a banka, kérek hitelt, és közben üvöltök, hogy ez egy bank-ellenes szabadságharc, hátha beveszi a csajom, hogy nem egy lúzer vagyok hanem egy harcos... téboly.
jellemező hogy a kormányzati tébolyt már csak egy ócska, B kategóriás világ-összeesküvés-elmélettel lehet magyarázni...
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 21:14:12
Egyszerűen csak a vezetés elmúlt két éves cigánykodását hálálják meg. Tudod, én sem szivesen üzletelnék ilyen pofákkal. Kb mint a lakókocsis tábor a Blöffben. Láttad azt a filmet?
Tényleg Trompf, hol voltál? Ezer éve nem láttam ezt a nicket, pedig mindig is szórakoztatóak voltak a narancsmosásaid.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 21:16:51
Az IMF nagyjából soha nem kért semmit senkitől megszorításokon túl senkitől.
(Mellesleg emiatt is meglehetősen sok kritika érte).
Tőlünk megkapták ezeket, és mégse adtak hitelt.
Szóval nagyon kilóg a lóláb az IMF-nél.
Szerintem kevésbé akarták a megállapodás tetőre hozását a Fidesztől is kategóriákkal.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 21:19:07
vackor1 2012.11.17. 21:24:50
Igen, olvastam én is, mondjuk, hogy a fele.
Akkor itthon "csak" negyvenvalahány milliárd a profitja félév alatt....válságban.....
A többit sem féltem, pláne nem sajnálom, de hinni biztosan nem hiszek nekik, plusz biztos érdekes lenne - mondjuk - 2000-től megnézni a profitjaikat.
Nem bank-ellenes vagyok, hanem hazug/pofátlan/inkorrekt-ellenes.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 21:25:22
Olvasgatom a régi szegfű mosdatókat azért én is.. :)
De sok volt a meló.. :(
Meg hogy őszinte legyek nem életcélom, hogy nyerjen a Fidesz.
Régebben is csak annyi volt igaz, hogy a "Ne nyerjen az MSZP" volt előtérben.
Ez kb ma sincs másképp, de leszarom.
Ha engem kérdezel nincs kiút.
4-8 év Fidesz után 4-8 év MSZP majd pepitában vissza.
Amíg sikeresen megy a gyűlöletkampány az országban, addig ez lesz.
Most azért izzik csupán Fidesz elleneségtől a blogszféra, mert akik utálják az MSZP-t jobban utálják, mint én), azok nem motiváltak.
Majd ha nyernek, lesz nekem is motivációm..
Szóval én is oka vagyok ennek, és te is, meg mindenki aki veszteget egy szót is az MSZP vagy Fidesz védelmére, avagy jogtalan végletekig eltúlzott ellenségeskedésre.
bandigyerek 2012.11.17. 21:27:21
Miért ez jut eszembe mindig a fideszről???
bandigyerek 2012.11.17. 21:27:21
Miért ez jut eszembe mindig a fideszről???
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 21:27:57
vackor1 2012.11.17. 21:28:46
Ebben igazad van, nem is vitatom.
Engem inkább az érdekel, hogy külföldön miért tud sokkal kedvezőbb kondíciókkal hitelezni, miért ad magasabb kamatot?
Tudom, hogy már csak a nevében magyar, de akkor is.. Már ebben is másodrangú állampolgárok vagyunk , mint a választási regisztrációnál?
( IGEN )
sárkányfő 2012.11.17. 21:31:14
"Akarod mondani vélt pusztító hatásokról... :))"
Miért, csak én "vélem", hogy recesszió van? Rosszul tudok valami, mesélj!
Csak én vélem, hogy sok éves mélyponton vannak a beruházások?
Csak én vélem, hogy EU-csúcs inflációnk van?
Csak én vélem, hogy befagyott a hitelezés, hogy zuhan az ipari teljesítmény, nő a kivándorlás?
Mesélj, mit "vélek" még én?
"Az IMF nagyjából soha nem kért semmit senkitől megszorításokon túl senkitől."
Figyu. De most komolyan. Tudna olyat mondani Orbán, amit te nem hinnél el? De most komolyan. Belinkeljem az IMF cáfolatát?
Különben is, miért is kell itt megszorítás? Az IMF miatt? Nem azért mert totál elkúrt kormányzás van? Nem azért mert recesszió van a költségvetésben tervezett növekedés helyett, azaz helyből több száz milliárddal kevesebb a GDP, azaz totál megbukott a költségvetés? Ha nem lenne IMF, hagynánk hogy elszálljon a hiány, nőjön az államadósság?
továbbra is: semmit sem cáfoltál abból amit írtam.
és a röhejesen átlátszó imf-tárgyalási bohózattal ne gyere nekem, különben sem ők kormányozzák az országot. persze ha te nem bírsz szembenézni a fidesz gigantikus elkúrásaival, akkor keresd csak tovább a hihetetlenül gyenge kifogásokat.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.17. 21:34:21
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 21:39:12
Tehát te bizton állítod hogy a recesszióról, a beruházások kapcsán, az inflációs rátában, ...
A bankadó a ludas.
Értem.
Én azt gondolom ebben legalább annyi szerepe van a 2002-2010-ig tartó időszaknak (aholis a régió sereghajtói lettek), ha nem több, mint ami utána következett.
És az összes adónem, törvény, tett közül én személyszerint a bankadót tartom a legkevésbé ludasnak ezekben.
Egyébként igen.. Légyszi linkeld be, hogy az IMF kitől kért megszorításon kívül bármit is, azok közül akiknek adott hitelt a közelműltban. (Pl Görögök, Spanyolok). Mit kértek tőlük a megszorításokon túl ?
CyberChild 2012.11.17. 21:41:37
Sírba fogja vinni Magyarországot."
Jó posztot írt Poldi bá. (Orbán hívőknek vigasz: a vélemény szabad...és szubjektív)
Tetszik vagy nem tetszik: Orbán a rendszerváltás utáni időszak legmeghatározóbb politikusa, és politikusként még mindig viszonylag fiatal. Hosszú pálya áll előtte, s a korszak legfontosabb politikai szereplőjeként kerül a magyar történelembe. Egyszemélyes záloga a Fidesz megkerülhetetlenségének, ő a kovász, ami összetartja a jobboldalt. (Jobbik kivételként erősíti a szabályt.) Igazi karizmatikus egyén, akiért tábora jó része rajong, vagy legalábbis vakon követi. Nagyon érzi, milyen érzések vezérlik a magyarok jó részét, mivel lehet lelkükhöz közel kerülni, s tud játszani az érzelmekkel az értelem fölé emelve azokat. Minden lehetősége megvolt arra, hogy Magyarország nagyjai közé kerüljön, mint nagy államférfi. A kor lehetőséget adna, hogy egy új Széchenyi felemelje hazáját. Egy baj van: ő sem nem államférfi, pláne nem Széchenyi nagyságú. Hiányzik belőle az alázat legkisebb szikrája, a másik iránti tisztelet, a nagyvonalúság, az önzetlenség, a haza igazi szeretete. Antidemokrata, kompromisszumokra képtelen, örökös harcban álló kisnapoleon. Még hosszú évekig fogjuk "élvezni" áldásos ténykedése következményeit. És míg él, Magyarországon nem lesz közmegegyezés és nyugalom.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 21:49:56
Sok igazság van az írásodban.
nem is tudod mennyire egyetértek.
Igaz én hibásnak a kommunista diktatúrából itt ragadt gazdaságba, politikába beépült MSZMP-s elitet nevezném meg.
(Igen a Fideszbe beépülteket is, az MSZP-seken túl)
Pk alkotják azt a hálót mely felölel cégeket (Strabag, Közgép, ...), bankokat (Kulcsár, Princz), mely megfolytja az országot.
Ők érik el mellesleg azt is, hogy négy évente gyűlölködve, de megkönnyebbülten húzza be az ixet a többség a másikra.
Mert nekik tökmindegy.
Kanstruktív 2012.11.17. 21:51:20
gerdo 2012.11.17. 21:55:14
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 21:59:51
Márpedig az változott, és csökkent.
sárkányfő 2012.11.17. 22:00:23
Nem csak a bankadó, de az az egyik legnagyobb tétel.
az "elmúlt8év"-re való legendás hivatkozás már annyira abszurd, hogy lassan diliházi beutalót kéne adni mindenkinek aki ezt beveszi. Bokros Lajos - nagyobb államadósságról indulva - bő fél év alatt megfordította a gazdaságot, növekedési pályára állította. Ennyi, fél, max egy szűk év alatt új pályára lehet állítani a gazdaságot. És a fidesz lenyúlt még egy 3 billiós manyupot is, ami a GDP 11%-át teszi ki, ezzel repülőrajtot vehettek volna. Ehhez képest mindenhol az elkúrás, egyre fokozódóan. Ennyit az örök visszamutogatásról.
IMF-cáfolat:
"Nincs IMF követeléslista. Sem olyan, ami a nyugdíjasokat, sem olyan, ami más társadalmi csoportot érintett volna. Ezt válaszolta Iryna Ivaschenko a nyugdíjasok korábbi levelére."
www.hir24.hu/belfold/2012/11/07/imf-hazugsag-a-nyugdijlista/
Egyébként röhejes az IMF-től számon kérni, hogy nem mondja ezt:
- "Csináljátok csak azt amit eddig! Osztogassatok, növeljétek a hiányt, az elkúrást, ne törődjetek a költségvetési egyensúllyal, majd mi finanszírozzuk a nektek, politikusoknak kényelmes gazdpol-t, és leszarjuk hogy meg tudjátok-e majd adi a hitelt, leszarjuk, hogy mekkora bajba viszitek az országot!"
Bármilyen hihetetlen, de az IMF-hez azok fordulnak, akik szarban vannak. Sőt, mivel kínos az IMF-hez fordulni, általában az utolsó utáni pillanatban fordulnak az IMF-hez, amikor már késő, és akkor megpróbálják az összes megszorítást rájuk fogni. Mintha addig az IMF kormányzott volna....
Ez kb. olyan, mintha a baleseti sebészeten a dokikon kérnénk számon, hogy meghalnak az emberek. Ja, miután zacskóban hozták be őket újraélesztésre. Talán nem kellett volna felelőtlenül vezetni és kisodródni a kanyarban. De ha mégis, akkor ezt nem kell az IMF-re kenni, és ha mégsem tud megmenteni, akkor sem rákenni, hogy baj történt.
Komolyan nem értem miért nem látsz át egy ennyire együgyű ócska színjátékot. Populista gazdpol = felelőtlen gazdpol = hiánynövelő, fenntarthatatlan gazdpol. Ezt imádja minden populista politikus, és dühös az IMF-re, amiért ők nem támogatják hitellel (miután a piacról már nem kap hitelt vagy csak méregrdágán) a a további felelőtlen költekezést. és akkor persze az IMF a "hibás" amiért "kénytelen" megszorítani. Szánalom, mint a gyerekek...
Két és fél éve kúr el vastagon a kormány, és te IMF-ezel...
ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2012.11.17. 22:02:37
Végül is... ez egy hosszabb távú, stratégiai meggondolás, és mint ilyen, akár helyes is lehetne. Azért stratégiai, mert a közvetlen járulékokon túl (A Fidesz a + 4 év alatt teljesen lerabolja az országot), már a következményekkel, és "tanulságokkal" foglalkozik.
Két baj van vele. Az egyik az, hogy te sem mondod komolyan, csak a dacos keserűség hangja ez.
A másik baj sokkal nagyobb: nem igaz. Vagyis nem így működik az ország, és a népek kollektív tudata. A nép (és benne persze a sok egyszerű ember, a maga nagy-nagy butaságával) egyszerűen túl ostoba ahhoz, hogy a történelemből tanuljon, hogy érvényes, helyes módon levonja a tanulságokat olyan történésekből, amelyek kihatásai, csak áttételesen, közvetve, több csatornán át csorognak le addig, arra a szintre, amit már ők is érzékelnek, és értelmeznek. Vagyis az életszínvonalukig. Másként szólva, nem tudják az okozatot, és az okot összekötni, sőt, a gyakorlatban másfajta, hamis okokat kapcsolnak az okozathoz.
Tehát, az sem használ a nép kollektív felvilágosodásának ügyében, ha még + 4 évig a Fidesz rablóbanda kormányoz, hiszen a nép ebből is csak azt a tanulságot vonná le, amit az addigra teljesen monopolhelyzetbe kerülő Fidesz propaganda mondana nekik. Mert ez ezen a szinten (a nép intellektuális szintjén) így működik.
Tehát a végső tanulság nem az, hogy újra a Fidesz, hanem ez: A Pokolba a Fidesszel, de minél hamarabb, annál jobb!
sárkányfő 2012.11.17. 22:06:42
"Többek között az egykulcsos adórendszer felülvizsgálata, az adóbeszedés hatékonyságának növelése, önkormányzatok kiadásainak csökkentése, a közösségi közlekedés támogatásának felülvizsgálata is szerepelt abban az előzetes véleményezésben, amit az IMF a magyar kormánynak küldött a júliusi tárgyalások után. Nem szerepel viszont a kormány által a médiakampányban emlegetett bér- és nyugdíjcsökkentés - derült ki Varga Mihály képviselői kérdésre adott válaszából."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/31/kiderult_mit_ker_valojaban_az_imf/
-------->>>> A 200 milliós IMF-ellenes kampány egy hazugság-kampány volt.
És eleve csak a híveknek szólhatott, hiszen ha a kormány akar valamit az IMF-től, akkor megmondja neki a szemébe. Miért kell elverni erre (a hazugságra) 200 milliót?
A kormány tárgyal ezer más féllel, országpokkal, szakszervezetekkel, cégekkel, civil szervezetekkel, stb., stb., stb., miért nem üzen mindnek plakátokon?
Hát azért nem, mert ez a buta híveknek szóló kamu mese, amelyben hősies védelmező röhejesen átlátszó pózában tetszeleghet a kormány a választó előtt.
és bármilyen szomorú bizonyítványt is ad ez a fidesz hívek szellemi állapotáról, de sokuk ezt be is veszi...
vackor1 2012.11.17. 22:06:58
( szellemes , találó a nicked :)))) )
Természetesen tudom én is ezeket, a kérdés csak költői volt és azt hiszem nem is a poszthoz tartoztak a kommentjeim, csupán egy valami megragadt bennem az első hozzászólásokat olvasva és arra linkeltem be egy pár napos cikket.
Ehhez a cikkhez nincs sok köze.
ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2012.11.17. 22:07:58
"És míg él, Magyarországon nem lesz közmegegyezés és nyugalom."
Igen, ez a kulcsmondat, ezen kell most már elgondolkodni.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 22:08:30
Egy dolog azért érdekel ?
Ha nem volt IMF követelési lista, akkor mi a faszról tárgyaltak velünk több éven át, és miért nem adták ide csak úgy a zsugát ?
Nem lehet hogy valami követelésféle mégis volt ?
Nem lehet a vicc kedvéért feltéve, hogy ez jóval több pontból állt, mint bármelyik ország esetében amit feltételként támasztottak.
Ssak azért gondolom ezt, mert sokkal szarabb helyzetbe levő országok szinte tárgyalás nélkül megkapták a hitelt.
Vagy te ezeket mivel magyarázod ?
Miről tárgyaltunk évekig, és másoknak miért nem kellett tárgyalni eközben az IMF-el ?
Mellesleg lehet hogy vicces a 2002-2010-ig tartó időszakra hivatkozni (én nem tartom viccesnek), de akkor gondolj bele mennyire röhejes Bokrosra.
Tzio 2012.11.17. 22:08:51
Amilyen buták, ostobák és primitívek, én kinézem belőlük ezt a bölcsődei színvonalat.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.17. 22:11:19
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 22:16:21
Az országok közötti versenynek vannak gazdasági mérőszámai.
Volt ugyan időszak mikor ezen mutatók összességét tekintve tök utolsóak voltunk, de az leginkább a 2003-2008 közötti időszak volt.
A válság miatt sokan ekkor csatlakoztak a szar mutatóinkhoz, de 2010-re utolsóak lettünk szinte mindenben.
Azóta meg kb középmezőnyben vagyunk sok mutatót tekintve, néhányban meg még mindig utolsóak.
sárkányfő 2012.11.17. 22:19:19
Szögezzük le: az IMF-re kent lista egy hazug, fidesz-fanokat szédítő hazugság volt. ez tény.
És ezek szerint azzal sem vagy tisztában, hogy megy egy IMF-tárgyalás. Ők kérnek egy gazdasági tervet, amely kiutat mutat a rossz helyzetből, aztán ha az hiteles, akkor megfinanszírozzák egy hitellel. De ilyen hiteles programot a fidesz nem akar vagy nem tud leadni, ennyi.
Továbbra is rejtély, hogy ha a fidesz nem akar hitelt, akkor miért is tárgyal? hitelt kér az ImF-től az IMF elleni szabadságharchoz? :)
Ócska színjáték, be ne szopd már... már nem is kormányoznak, csak igyekszenek kitartani a ciklus végig az IMF-tárgyalkást, mert tudják hogy a kormányzás már totál kudarc, mind energiájuk arra megy el, hogy eltolják másra kudarcot.
Én Bokrosra egészen más értelemben hivatkozom mint te a "8év"-re. Hivatkozhatnék 100 éves példákra, pl. ha a valaki akkor át tudta úszni a Balatont hosszában, akkor át lehet úszni a Balaton hosszában ma is a XXI. században, és pont. Bokros megmutatta, hogy bő fél év alatt új pályára lehet állítani a gazdaságot. Ennyi idő tehát elég a nagy változáshoz.
Ismétlem: 2,5 éve kormányoz a fidesz, egyedül, koalíció megkötöttségek nélkül, az elrabolt 3 billióval. Ekkora lökéssel már csodát kellett volna tenniük. De minimum látványos fejlődést. De ha már arra sem képesek, legalább egy szolid növekedést, a látszat kedvéért. Ehelyett a régió tökutolsók vagyunk, és az EU-ban is csak a csőd felé tartó déli selejt-országok bírnak még nálunk is rosszabbak lenni.
Bár tök mindegy, neked beállta az agyadba az IMF, és csak erről vagy hajlandó beszélni. Úgy látszik nem is a fidesz kormányoz itt 2010 óta, hanem az IMF...
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 22:30:12
Ez a hitelesség kérdés meglehetősen szubjektívnak tünik.
És mit ad isten egy olyan országnak nem adank hitelt ahol kivetették a bankadót, és olyan országoknak csont nélkül adnak akik úsznak ugyan az adósságban de legalább nincs bankadó.
Persze..
Van összefüggés a Fidesz keményfejűsége (bank ellenessége) és a hitel megtagadása között.
És ennek is köze van a hitel megtagadásához, a banki rendszer megadóztatása okán kiélt kicsinyes bosszún túl az IMF részéről.
mizrolist 2012.11.17. 22:33:15
Tzio 2012.11.17. 22:35:20
Továbbviszem a gondolatmenetemet, mi van akkor ha orbánt az ország elleni bosszún kívül semmi más nem érdekli?
Mondjuk kitervelte azt, hogy amiért abban a 2 ciklusban nem adtunk neki engedélyt hogy kiskirályt játsszon, ezért most úgy döntött, hogy hosszú-hosszú évtizedeken keresztül, nagyon lassú agónia mellett kivérezteti ezt az országot és a sárga földig lejáratja ország-világ előtt.
Én kinézem belőle, hiszen ő az aki folyton háborúzni akar, meg puskapor szagot érez.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 22:39:31
Márpedig az.
A hitelesség kérdése a legszubjekítvabb dolog a világon.
Aki Gyurcsányt tartja hitelesnek vitatkozik azzal aki Orbánt itt is.
A hitelesség és annak kikezdése az egyik legsikeresebb politikai fegyver is egyúttal ráadásul.
Elég Heiderre vagy magára a Gyurcsány, Orbán fetisizmusra gondolni.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 22:40:53
Én kinézem belőle.
Elhiszem.
Én ezt még Gyurcsányból se nézem ki, pedig lehet jobban utálom, mint te Orbánt.
2012.11.17. 22:53:01
" míg akkor (50-60%-os államadósság, 10% körüli infláció) teljesen magyarázható a magas alapkamat szükségessége. "
Mutassuk már meg azt a 10%-os inflációt!??
piackutatas.blog.hu/2011/05/26/az_inflacio_alakulasa_magyarorszagon_1991_2011
tony_romita 2012.11.17. 22:53:46
Tzio 2012.11.17. 22:54:09
Hát orbánt szerintem mindenki utálja akinek van egy csöpp esze. A maradék az akik miatt még mindig életben van.
2012.11.17. 22:54:44
"A hitelesség kérdése a legszubjekítvabb dolog a világon."
OMG! :)))
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 22:59:00
Szerintem meg mindenki utálja a helyzetet, hogy hol MSZP-t hol Fideszt kell választania, akinek van egy kis esze.
Ezen belül kétségetelen páran jobban utálják az MSZP-t páran pedig a Fideszt, de ettől még sokkal jobban látják ezek, azoktól akik bármelyiknek is hisznek.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.17. 23:02:17
Talán bele kéne gondolni a hitelesség szó morfológiájába.
2012.11.17. 23:12:36
Talán bele kéne gondolni a szuperlatívusz szó jelentésébe.
Politikusoktól megszokhattuk.
Ha valami fekete, mondd azt róla, a legfehérebb.
Hátha végül ki tudsz egyezni egy fehérben....
tony_romita 2012.11.17. 23:20:18
Tzio 2012.11.17. 23:24:20
index.hu/kulfold/2012/11/17/lukasenka_magyarorszagnak_elege_lett_a_demokraciabol/
sárkányfő 2012.11.17. 23:26:12
Te ugye most csak viccelsz? Még az alapokat sem érted?
balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.17. 23:35:25
gerdo 2012.11.17. 23:45:53
Kurva jol hangzik hogy a burzsuj bankokat szopassuk meg, es a sok hulye droid bologat is lelkesen, mint tette azt amikor Kadar osztotta az eszt, a baj csak az, hogy sajat magunkat szopatjuk. Ha meg majd elkezdenek becsodolni a bankok, az lesz az igazan szep elet!
2012.11.17. 23:47:15
Hát persze!
Szóval, ha Járai az alacsony infláció??! miatt tartja 11%-on az alapkamatot az jót tesz a "hitelezésnek", míg most a 6% is túl magas a hitelezéshez!?
villamos alóli kacaj 2012.11.18. 00:35:30
na ezt kéne már gyorsan az arcára fagyasztani!
marco74 2012.11.18. 01:48:14
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/17/bankado_ki_hazudik
marco74 2012.11.18. 01:50:30
felcsutisuttyo 2012.11.18. 06:05:25
Lesz harc, amit a Nemzeti Törpe nagyon szeret,:DDD hehe
látjátok feleim szümtükkel 2012.11.18. 06:54:33
Na ne röhögtess már! Nálunk az elitnek is érdeke, hogy a ma született gyerek holnap már őstermelő, családi gazdaság tagja, kft üzletrész tulajdonosa részvényes legyen. Ez sok-sok éves gakorlat, és egyik kormány sem tett ellene semmit, pedig ezt még sokszor az adóhivatal is tudja, a cégbíróságról nem is beszélve.
Egyszer egy államtitkár helyettes elkezdte mondogatni vidéki előadáson, hogy a kiskorúnak a gazdasági életben való részvéltelét milyen jogszabályok korátozzák - és valami gyámügyet is emlegetett. Másnap már nem kellett neki több előadást tartania.
Mit vársz attól a kormányzattól, amelyik szerint a sukorói csereszerződés jogszabályba ütközik és ezért semmit, ugyan akkor a földbérlet kapcsán, a törvény szerint bérbeadható aranykorona értéket meghaladó nagyságú földterületnek egy polgármester részére történő bérbeadása meg nem? Ez nem ugyan olyan a jogsértés? Ha "mi" ütközünk jogszabályba az nem jár semmisséggel?
röhögő 2012.11.18. 07:50:03
jog-ász 2012.11.18. 08:09:32
sztem ő azt gondolja, hogy ha kádár rendszer is működött egy állami bankkal, majd most is megy minden, mert afelől kétség ne legyen, hogy a vállalkozói réteget igen komolyan finanszírozó mkb, cib, raiffesen, erste előbb utóbb kivonulnak..meg kádár sem a hazai tőkéseből tartotta fenn a rendszerét!ahhoz lóvét kapott..honnan is??
jog-ász 2012.11.18. 08:12:05
tony_romita 2012.11.18. 08:44:26
Melchi Zadok 2012.11.18. 09:03:40
hihetetlen...
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.18. 09:08:36
tony_romita 2012.11.18. 09:10:00
tony_romita 2012.11.18. 09:22:07
2012.11.18. 09:23:32
Közgazdász vagyok zsenikém!
Na mi az egyértelmű ebből? ;)
2012.11.18. 09:25:02
Olyan magyarázatokat adsz, aminek semmi köze a valósághoz és összefüggéstelen.
maradjunk ennyiben, ha kicsit is körülnézel itt a reakciókban egyedül mész az autópályával szembe.
Jó utat hozzá, de én erre nem hajtok fel.....
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.18. 09:32:41
2012.11.18. 09:32:58
Figyelj zsenikém:
A: "Ma egyértelműen magas a 6% fölötti alapkamat, mert a világgazdasági válság KKE-ban már főként reálgazdasági."
Majd:
B: "De még 1x, a gazdaság ennél bonyolultabb, sok egyéb tényezőt is figyelni kell, szóval nem elég a gyors guglizás. "
1. "A"-ból miért is következik a 6%-ra bármilyen kijelenthető állítás?
2. "A" miért is nincs totál ellentmondásban "B"-vel?
Ezekről beszélek. Amit írsz összefüggéstelen, ellentmondásos és vitaképtelen.
látjátok feleim szümtükkel 2012.11.18. 09:33:59
De az ajándékozás után gondolom nem fizettek illetéket, meg apu ezután ehhez a pénzhez nem tud nyúlni, de a bíróságra meg nem mer menni, mert kiderülne, hogy adóelkerülés miatt írta a hatalmas vagyont a gyerek nevére.
Tudod nem az ügyvéd dolga, hogy ezt elmondja apunak, apu tudta magától is, miért írta a gyerekre ezt a hatalmas vagyont. A jogalkotó dolga lenne, hogy olyan törvényeket hozzon, amelyben előírják, a cégbíróság, adóhivatal, földhivatal stb. számára, hivatalból köteles az ilyen tulajdoni helyzetekről, illetve a tulajdon szerzésekről a gyámhivatalt értesíteni.
Egyébként biztos jó buli lesz, amikor a gyerek nagykorúvá válva b*k visszaadni apunak a rá testált vagyont.
marco74 2012.11.18. 10:10:35
1.A túlhitelezés után szükségszerű a gazdasági visszaesés, ez egész Közé-Európában Magyarországon volt a legnagyobb. Jó, hogy itt is a legnagyobb a visszaesés. Egész Európában válság van: államok hosszú sorában, Spanyolország, Görögország, Portugália van gazdasági visszaesés, úgyhogy jóval nagyobb a kölcségvetési defecitjük.
2. Demokrácia: Magyarországon minden törvényt a Parlament szavazz meg. Ellenben ez nem mondható el Európáról, ahol mindenfajta törvényes, vagy legalábbis alapszerződéseket semmibe véve mentik a spanyol, görög, olasz bankokat az északi államok pénzén.
3. A közpénzeket közbeszerzésen adják ki magyar vállaltoknak, nem holmi Starbagnak. Ráadásul az alvállalkozókat is kifizetik.
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/17/bankado_ki_hazudik
marco74 2012.11.18. 10:15:52
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/17/bankado_ki_hazudik
marco74 2012.11.18. 10:21:39
Azt, hogy nem az támadod, amit az illető mond, hanem a személyét, ad erre némi alapot.
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/17/bankado_ki_hazudik
bgp 2012.11.18. 10:25:16
dr yetee 69 2012.11.18. 11:09:27
dr yetee 69 2012.11.18. 11:13:16
quendelapo 2012.11.18. 11:25:05
Tudsz olvasni? Ha nem, felolvassa a közjegyző.
Vagy esetleg kényszerítettek valamivel, hogy aláírd? Fejedhez tartottak egy pisztolyt?
marco74 2012.11.18. 12:26:02
marco74 2012.11.18. 12:27:45
marco74 2012.11.18. 12:30:27
Ne csak az index-ből, hvg-ből tájékozodj!
orbanszerintavilag.blog.hu/2012/11/17/bankado_ki_hazudik
quendelapo 2012.11.18. 12:32:49
Ja és oaírták apró betüvel, hogy ha ingadozik, azt Te csúnyán megszívod.
Te meg aláírtad.
marco74 2012.11.18. 13:07:08
marco74 2012.11.18. 13:21:19
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.18. 14:51:22
quendelapo 2012.11.18. 16:50:51
Rossz hírem van, nem látták előre és nem nyertek rajta, hanem veszítenek. Azóta is, folyamatosan.
Ez, amit itt előadsz Orbán meséje, de jól illik az ő eccerű világképébe.
gerdo 2012.11.18. 20:29:09
A kulnbseg a kadar rendszer (amiben orban felnott, es ahol megtanulta az ipart) es egy piacgazdasag kozott az, hogy akapitalizmusban nem a tronon ulo kocsog rangatja az osszes szalat. Lathatoan ehhez a kis patkany nem tudott hozzaszokni, ha valaki beint neki, akkort megtelik az agya verrel es mar megy is a "csata".
2012.11.18. 21:19:59
Az azért hamar kiderült, hogy te is csak magadat tudod seggbe rugdosni. ;)
tony_romita 2012.11.18. 21:34:20
tony_romita 2012.11.18. 21:36:54
2012.11.18. 21:50:11
Nem érdekel a terelésed.
Két egyszerű kérdést tettem fel, próbálj meg rájuk válaszolni.
2012.11.18. 21:55:44
"Nem sokat értesz a gazdasághoz, igaz?"
Csupán ezt kérdezted.
Gondoltam csak leszedlek a magas lovadról.
Nos akkor ott lenne két roppant egyszerű kérdés.
Lássuk....
tony_romita 2012.11.18. 23:05:34
De hogy rövidre zárjuk a dolgot: az alapkamatot (és amúgy minden egyéb mutatót, számadatot) mindig az adott körülmények (rendelkezésre álló tőke; hazai, környező országok és az EU alapkamatai; vállalkozások adóterhei; növekedési kilátások; inflációs mutatók és várakozások; árfolyamok alakulása stb.) értelmezésével lehet értékelni. Ez a 6% feletti kamatszint ma egyértelműen magas, nyilván vannak olyan helyzetek és helyek, ahol 6% mellett/felett is jelentős a működő tőke beáramlása vagy a kkv-hitelezés. Ezt a szintet szvsz az inflációhoz kapcsolódó adatok és várakozások ma és itt nem indokolják, ezért is fog hamarosan csökkenni, szerintem 4,5 - 4,75%-ig a jövő év végéig. Ha közgazdász vagy, biztos ismered azt a tényt, hogy az alapkamat alapvetően meghatározza a hitelezést, a gazdasági növekedést, az inflációt stb, ez első éves anyag az egyetemen, mint ahogy az is, hogy mit jelent és eredményez a restriktív mon. politika, mikor hasznos és mikor nem.
2012.11.18. 23:06:59
A kérdésemre válaszolj már picim!
2012.11.18. 23:14:58
"Ez a 6% feletti kamatszint ma egyértelműen magas"
EGYÉRTELMŰEN! :)))
Sok számoltál, hogy ezt a szót megtaláld, ugye?
Felteszek még egy kérdést:
A 6% és a 4.5% hogyan befolyásolja a hitelezést gondolom abban az értelemben, hogy szerinted 4.5%-nél lenne, 6%-nál meg nincs.
Következő kérdés:
Az alapkamat PONTOSAN milyen összefüggésben van a hitelezéssel?
tony_romita 2012.11.18. 23:42:25
www.eloszto.hu/cikkek/bankok/2009/04/26/mi-tortenik-ha-a-jegybank-alapkamatot-emel-vagy-csokkent
A másodikra a válasz részben a fenti linken találod, részben pedig az MNB statisztikáiban. A most 6,25% három hónapja még 6,75% volt, de alig egy éve 7%-on állt a szint. Ezt vesd össze az általam várt 4,5 - 4,75%-el, jelentős a különbség. Ez alá nem nagyon vihetik az infláció miatt, de a csökkentés várhatóan már önmagában is elegendő lenne a növekedés beindításához. Ezeknél a dolgoknál elég fél vagy egy százalékpontos változás is, nagy hatása van, hiszen óriási összegekről beszélünk, de a reakcióhoz idő kell. Három hónapja csökken a kamat, ennyi idő alatt és az év végének közeledte miatt egyelőre nem várhatók változások.
Az első kérdésedre pedig annyit: a kgt nem csak számokon alapul, egyre fontosabb jelentőségű a jelenségek és tapasztalatok nem kizárólagosan számszerű értékelése, elemzése. Ha úgy tetszik, nem egzakt tudomány, sok vélemény létezik párhuzamosan, de ezt is tanítják az egyetemen. :) Számomra (és véleményem szerint nagyjából a közgazdászok 80-90%-ának számára)a fenti kijelentés egyértelmű, ezért is bátorkodtam leírni.
2012.11.18. 23:51:21
Tudod mit?
Rühellem a magas lovon ülő senkiket, mint te is vagy.
"Ha közgazdász vagy, biztos ismered azt a tényt, hogy az alapkamat alapvetően meghatározza a hitelezést, a gazdasági növekedést, az inflációt stb, ez első éves anyag az egyetemen, mint ahogy az is, hogy mit jelent és eredményez a restriktív mon. politika, mikor hasznos és mikor nem. "
NEM az alapkamat határozza meg alapvetően a hitelezést!
"Nagyjából 5% körüli kamatszint elég lenne a hitelezés beindításához, bankadó ide vagy oda. "
Hát persze! Ezt kiszoptad az ujjadból?
Akkor meg mi a f...ért nem csökkentettük le arra szintre már most?
Ezt állítod: MOST egyértelműen magas a kamat! 5% jó lenne.
Ebből tudod mi következik? Ha Tony Önmagát seggberúgó Romita lenne a monetáris tanács vagy az MNB elnök, máris minden rendben lenne, mert lecsettintette volna a kamatot 5%-ra, oszt jó napot.
Hát hogyne bányamérnököm.... :))))
2012.11.18. 23:59:52
Ezeket TŐLED idézem Kick ASS romita :)))
"Ezt vesd össze az általam várt 4,5 - 4,75%-el, jelentős a különbség."
"Nagyjából 5% körüli kamatszint elég lenne a hitelezés beindításához, bankadó ide vagy oda. "
Ha jól látom, akkor van itt 4.5% meg 4,75% meg 5% is.
No akkor hol indul be a te kamatod kicsi cuculi?
Melyiknél?
" Ez alá nem nagyon vihetik az infláció miatt"
Valóban? És 6% alá miért mehet, mikor most annyi körül van az infláció?
2012.11.19. 00:04:32
Na pá kickelgesd csak a saját seggedet.
Odáig talán elérsz.... :P
tony_romita 2012.11.19. 00:05:31
Azért nem lehet azonnal és radikálisan csökkenteni, mert gyengülhet a forint, nőhet az infláció stb. Ez is szerepel azon a linkelt oldalon, szóval ne engem okolj, ha ezeket az összefüggéseket nem ismered. A megnyilatkozásaid alapján egyre inkább biztos vagyok abban, hogy te egyszerűen nem lehetsz közgazdász, de még bányamérnök sem.
2012.11.19. 00:13:28
Utoljára még neked Te észlény!
Nem vitatkoztam egy pillanatra sem ezeken, csak te magad nem is mered a magyar nyelvet és a mondatok jelentését!
"NEM az alapkamat határozza meg alapvetően a hitelezést!"
Ezt én írtam, ugye!
Ez mondat azt jelenti a gyengébbek kedvéért, aki most te vagy, hogy az ALAPKAMAT BEFOLYÁSSAL VAN A HITELEZÉSRE, de nem az HATÁROZZA meg ALAPVETŐEN.
Azért pont ezt jelenti, mert ha véleményem szerint nem lenne befolyással, akkor logikusan azt írtam volna le!
Erre te:
"Az alapkamat alapvető befolyással van a hitelezésre és növekedésre, ha ezzel vitatkozol, nagyjából az összes közgazdásszal vitatkozol."
Én növekedésről még meg sem szólaltam itten, de legalább jeleztem, hogy az alapkamat befolyással van a hitelezésre.
Na most:
Van-e benned annyi logika bányamérnököm, hogy megértsd az alapvető mondatok jelentését?
Mert eddig az derül ki, hogy nem! :))
tony_romita 2012.11.19. 00:14:31
Nagyon lefoglal téged a mondataim boncolgatása, de ismétlem, nem tudsz sarokba szorítani. Jobban járnál, ha olvasnál és gondolkodnál, nem pedig ilyen "önmagukat seggberúgó senkik" kommentjein rugóznál. De ne aggódj, én azért jól szórakozok rajtad. BTW a kamat "nem indul be", olyat az nem tud.
2012.11.19. 00:15:23
"a második meg azt, hogy szerintem ott már beindulna a növekedés."
Ez ki a faszt érdekel rajtad kívül?
tony_romita 2012.11.19. 00:19:04
2012.11.19. 00:21:28
Na jó, csak veszekedni akartam. :P
Alapvetően jókat írsz, de sajna nincs igazad.
Néha kiengedem így a gőzt, remélem megbocsátod nekem.... ;) Ha nem, így jártunk.
Jó lenne, ha igazad lenne, de a bizalmi kérdés visszaveti ezt az egészet.
A bankok azért nem hiteleznek, mert túl sok a kockázati tényező.
Hiába csökkentjük az alapkamatot, a negatív hatások érvényesülnek, mint infláció ás Ft gyengülés, de a pozitívak meg nem tudnak.
Sem az állampapír piaci hozamokra nincs hatással, sem a hitelkamatokra gazán a kamat.
Van nyilván pozitív tartalma és nem is biztos, hogy rossz a kamatcsökkentés most monetárisan, de a célunkat ezzel nem tudjuk elérni.
No remélem nincs harag!
tony_romita 2012.11.19. 22:42:54
A válaszod tartalmi részével továbbra sem értek egyet: lényeges a bizalmi kérdés, de nem kizárólagos jelentségű, a bankok elsősorban a számok nyelvén értenek. Az nyilván visszafogja őket, hogy nem kereshetik hülyére magukat, nem az ő érdekek szerint működik az állam (törvényhozás, PSZÁF), sőt utolsó előretolt helyőrségüket (MNB)is elvesztik áprilisban. Azzal, hogy most "véglegesült" a bankadó, a körülmények tisztázódtak, nincs jelentős bizonytalanság, innen már csak javulhat a helyzetük.
A következő mondatodban ugyan makroszinten elvben igazat állítasz (infláció, gyengülés) de az inflációnak a hitelezés szempontjából semmi jelentősége nincs, a gyengülés pedig egyszerűen nem következett be az eddig összesen 0,75 százalékpontos csökkenés során. Azaz van még tartalék az árfolyamban, legfeljebb marad a magasabb infláció egy darabig. Véleményem szerint az infláció amúgy is a mindenkori árfolyamtól függ elsősorban, a deficit és államadósság csökkentése pedig hoz annyit az árfolyamon, hogy aránylag gyorsan csökkenhessen az infláció. Nem mellesleg az esetleges, de nem valószínűsíthető gyengülés javítaná az export helyzetét is, az infláció pedig pörgetné egy kicsit a kibocsátást is. A következő mondatod (hozamok-hitelkamat-kamat kapcsolata) viszont vitán kívül áll, ezek a dolgok alapból összefüggenek, még nem találkoztam olyan közgazdász vagy elemző kollégával, aki bármikor kétségbe vonta volna ezeket az összefüggéseket.
Összefoglalva: véleményem szerint ma az egyetlen járható út a monetáris politikában az alapkamat ütemes, határozott, de nem hirtelen csökkentése. Enélkül semmi esély a növekedés beindítására, enélkül viszont semmi értelme engedményekkel engesztelni a bankokat. A környezettel, kockázattal semmi gond nincs, a bankok is politizálnak a maguk módján, érdekeiket próbálják érvényesíteni akár a hitelezés visszafogásával is, nyilván kedvesebb lenne nekik egy megalkuvóbb kormányzat. Bízom benne, hogy egy ilyenre vagy 100 évet kell még várniuk.
Amúgy nincs harag, tényleg vicces csóka vagy.
2012.11.21. 19:30:09
index.hu/karrier/hrhirek/szemelyi/jarai/
Bizonyára emlékszel, a szakma szétszedte Járait.
Itt éppen az-az ember, aki a békemenetet szponzorálta.
Felhívnám figyelmedet az MNB reakciójára is.
Következtetés:
Veled ellentétben sem a szakma sem az MNB nem úgy reagált az akkori magas alapkamatra, ahogy azt te magyarázni próbáltad.
Ezt azért hoztam fel példaként, mert az akkori helyzet extrémebb volt a mostaninál és azért, mert ha igazad lenne abban, hogy alapkamat -> recesszió és hitelezés, akkor ezt már régen jelezte volna a szakma. De nemes egyszerűséggel nincs így.
Sem Simor, sem a monetáris politika nincs illetve nem volt támadás alatt és kritika alatt (max politikailag, de az engem nem érdekel), ahogy Járai esetében volt.
Ez nem jelenti azt,hogy ne lenne jó a kamatcsökkentés (habár rettentő kockázatos), de azt viszont jelenti, hogy aki ettől csodát vár (gazdasági növekedés, hitelezés beindulása) az valóban csak csodát vár és semmi több.
Azért sem igazán vitatkoztam veled szakmailag, mert ahogy az állításod nem értelmes kb. öt mondatos magyarázattal ugyan úgy az sem lenne értelmes, ha ezt öt mondattal cáfolni akarnám.
Ezért érveltem most indirekt, ha megfigyelted.
Összefoglalva:
Még csak nem is akarom kritizálni a kamatcsökkentést, ha kell úgyis visszakorrigáljuk egy pillanat alatt és akár meg is úszhatjuk a negatív hatásait, de az általad levezetett összefüggések, amikből vizionáltál nem elégségesek és sajnos nem is valószínű, hogy igazak.
tony_romita 2012.11.22. 21:27:17
Csak ismételni tudom magam: ha korábban ábrázolt makroökonómiai összefüggésekkel vitázol, akkor azt nem velem, hanem a szakmával (az igazival, nem érdekképviseletekkel) teszed. Úgy gondolom, nemcsak én, hogy ma a kamatcsökkentés az egyetlen olyan járható út, ami a monetáris oldalról lehetővé teszi a növekedés beindítását, anélkül erre jelentősen kisebb az esély. A negatív hatásokra nyilván figyelni kell, de ezek összgazdasági hatása szvsz kb. egy nagyságrenddel kisebb a lehetséges előnyökénél. A legutóbbi hsz-em óta tovább erősödött a forint, ez szintén az én elméletemet támasztja alá. Eddig igazolva látom a MT alapkamat-csökkentési lépéseinek értelmét, az egyensúlyi állapotig (kb. 4,5 - 5,0%) ütemesen, de max. 25 bázispontos lépésekben ez a helyes eljárás.
2012.11.22. 21:45:42
Visszatérünk ide néhány hónap múlva.
Erre a blogra. Rendben?
Addig is jó egészséget és legyen neked igazad!
tony_romita 2012.11.22. 21:48:19