HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) kormányinfó (1) Kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán Viktor (2) orbán viktor (83) Országgyűlés (2) országgyűlés (1) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) Rétvári Bence (1) rétvári bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Berlini vizit - Martonyi is kinyitja a hazugságcsapot

2012.10.11. 11:22 Poldi bá

Martonyi János külügyminiszter ezt nyilatkozta Orbán Viktor pénteki berlini látogatása előtt:

"A hatalmas átalakítások során elkerülhetetlenek a hibák, és a kormány soha nem is állította, hogy tevékenysége hibátlan."

Szeretem, amikor a kormány magukat européernek feltüntető tagjai előlépnek és csúsztatással vagy nettó hazugsággal állítják tekintélyük maradék részét az országot vezető diktátor szolgálatába. Az ilyen szituációkból lesznek a legjobb Poldi-bá posztok - más kérdés, hogy Magyarország külföldi tekintélyén, a még itthon élők "komfortérzetén" milyen nyomot hagynak az ilyen nyilatkozatok.

Vizsgáljuk meg a fenti mondatot.

"Hatalmas átalakítások".

Milyen hatalmas átalakítások? Most már két évre napról napra él az ország. Miniszter és háziasszony örül, ha ideiglenesen betömködi az éppen tátongó lyukakat. Következetes stratégia egyetlen területen készült és valósul meg: miként lehet intézményesen, parlamenti diktatúrával és a diktátorhoz várhatóan hű személyek révén bebetonozni, hosszú időre megtartani a hatalmat, még arra az esetre is gondolva, hogyha a választások nem sikerülnének. Ilyen körülmények között sem idő, sem energia, sem ész, sem politikai tisztesség (és tegyük hozzá: sem tényleges igény) nincs valódi országépítő stratégia, "hatalmas átalakítás" véghez viteléhez.

"A kormány soha nem is állította..."

Milyen kormány? Ez a mondat azt sejteti, mintha Magyarország működtetését a legutóbbi választáson kétharmados parlamenti többséget szerző politikai "kormány" elnevezésű testület útján látná el. Ezzel szemben mindenki tudja, hogy még a csekély jelentőségű ügyekben is Orbán Viktor miniszterelnök dönt. A kiadott feladat végrehajtását és a sajtó előtti magyarázkodást bízza a miniszterekre, akik latin nevükhöz híven szolgák, de nem a nép, hanem főnökük szolgái. Ha meg is kérdezik Martonyi urat a baltás gyilkos elengedésének várható következményeiről, utána nagy ívben szarnak arra, amit mond. Aztán magyarázhatja a bizonyítványt, hogy így jogszerűen jártunk el, meg úgy nem teljesítették a nekünk tett ígéretet. Ismerős, Martonyi úr? De hiszen így megy más ügyekben is, meg a többi tárcánál is, ahogyan arról nyilván értesülni tetszik nap mint nap. Az ad hoc intézkedéseket nem csak a törvényhozásra kényszeríti rá a Kedves Vezető, hanem saját államigazgatási apparátusára is. Ehhez járul még a politikai alapúvá tett személyzeti politika sara: "véletlenül" szüntetnek meg nyugdíjakat, amit aztán kínos magyarázkodással adnak vissza, pazarló, korrupt, tipikusan urambátyám "állami adminisztrációt" működtetnek, amelyben alapvető módszer az alkalmazottak megfélemlítése. Ön ebben a rendszerben biológiai díszlet, legitimáló dísztárgy, csinos bajszú kétujjas báb, akit fel lehet mutatni, mint az előadás egyik szereplőjét. Még súlya is van a szavának, hiszen a neve után oda lehet írni, hogy "külügyminiszter". Ha-ha-ha.

"...soha nem is állította, hogy tevékenysége hibátlan".

Tényleg nem. Csak soha, de SOHA nem ismerte be, hogy hibázott. Mindig a körülmények, a nemzetközi helyzet, a globális válság volt az oka annak, hogy nem teljesült az ígéret - már ha egyáltalán elkezdtek belebonyolódni annak megmagyarázásába, hogy valami miért olyan lett, amilyen lett. De általában inkább hallgatnak, másra terelik a szót, gumicsontokat szórnak a közvélemény elé, botrányokat kreálnak, hogy mindenről essék szó, csak arról ne, hogy miért baszták el megint és megint és megint.

Martonyi külügyminiszter azt is mondta az interjúban, hogy "a médiatörvény a külföldi aggodalmakkal ellentétben nem korlátozta az újságírók szabadságát, az Alkotmánybíróság pedig hatályon kívül helyezte a jogszabály egyes részeit. Mindez azt mutatja, hogy a demokratikus intézmények működnek, az igazságszolgáltatás független, a sajtó szabad."

Most anélkül, hogy darabonként szétszedném a fenti hazugságokat, csúsztatásokat is, csak annyit jegyzek meg: bizony, demokratikus, jogállami rendszerben élünk. Jól van az úgy, hogy a miniszterelnök felébred és gondol egyet: ehh jobb lenne mégis prezidenciális rendszerben működtetni az országot, túl sok macera ez a parlamenti demokrácia. "Egy elnöki rendszer valószínűleg alkalmasabb nehéz reformok végrehajtására, mint egy parlamentáris rendszer" - nyilatkozza - természetesen külföldön, hiszen a magyar nép sorsát kevéssé befolyásoló kérdésről van szó. A parasztnak kuss, főleg ha a belvárosban él, na akkor meg különösen. Majd hozzászokik az új rendszerhez is, csinálunk neki tévécsatornát, meg stadionokat.

És ne legyen kétségünk, meg is csinálja, amit kigondol álmában - erre kellett neki a birkák által biztosított kétharmad.

De hogy a bajuszos miniszter mindezzel a háttérrel külföldön eljátssza az européer demokratát - na ez veri ki a biztosítékot, lejáratva nemzedékekre a Martonyi nevet.


FEJEZZÜK BE A MÚLTAT - Milla-tüntetés október 23-án



Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

43 komment

Címkék: hazugság Martonyi János

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2012.10.11. 12:26:20

"...SOHA nem ismerte be, hogy hibázott. Mindig a körülmények, a nemzetközi helyzet, a globális válság volt az oka annak, hogy nem teljesült az ígéret..."
meg a zemútnyócév, meg a gyurcsány, meg a pityipalkó, meg az akárki és akármi, de ők aztán soha!

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2012.10.11. 13:00:31

Én igazából egyetlen dolgon akadtam fenn.
Elnöki köztársaság. Rendben.

De ha ez a megoldás, ha szerinte ez a jövő, akkor miért is nem ilyenben élünk?
Most alkotmányoztak. Még alig itta be a tintát a papír. És most jön azzal, hogy amit alkotmányozás címszó alatt csináltak, az nem jó.
Mi a fészkes fenéért nem alkottak olyan köztársasági alkotmányt, ami az USA mintáját követi?
(Jó, nyilván ez a hivatkozás csak nyelvbotlás volt Orbán részéről, mert ő azokat a fékeket, és ellensúlyokat amiket az amerikai elnök kap a nyakába egy percig el nem viselné.)

Ki érti ezt?

pástétom 2012.10.11. 13:22:40

Martonyi köztudottan semmilyen mozgástérrel sem rendelkezik. Pusztán operatív végrehajtó tiszt ő munkatársaival együtt ott a minisztériumban. A külpolitikát kezdettől fogva Orbán viszi egymaga.

milyen szép a Vértes, ó 2012.10.11. 13:29:13

@nandras01:

Azt hiszem, kimaradtak a legfontosabbak: az IMF és a hazánk ellen összeesküvő irigy Külföldi Erők.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2012.10.11. 13:33:26

Egyszer beismerték, a máv átalakítása ügyén, hogy beletört a bicskájuk. Igaz hibázni akkor sem hibáztak. :-)

Jack Torrance 2012.10.11. 13:42:30

Orban Kiraly akar lenni, csak ezt meg korai lenne kimondania.
Martonyi meg mar regesreg lejaratta a nevet. A 3/3 uggyel is, meg amugy is. Legutobb a baltas ugyben asta meg melyebbre a godrot.

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 13:44:08

Hát a prezidentális köztársaság szvsz sok lenne a jóból , de a félprezidentális modell nekem is jobban bejön, mint a tisztán parlamentáris.

nandras01 2012.10.11. 13:51:08

martonyiról és az ő agyi képességeiről azért elég sokat elárul, hogy 1989- ben lépett be az mszmp- be.
akkor, amikor már a legsötétebb alkeszek előtt is világos volt, hogy már csak percei vannak hátra rendszernek...
nem az a gond, hogy mszmp- s volt (más is van ezzel így...) hanem, hogy ennyi érzéke van a politikai realitáshoz :)

riverman 2012.10.11. 13:54:21

@Muad\\\'Dib: NYilván bejön, hisz a Duce most ezt nyomja. Ha azt mondaná h normális hithű magyar ember naponta legalább egyszer fejen áll és ugy hugyozik, akkor neked az is bejönne, itt nyomnád a hülyeséget, hogyasszongya a hugy az kvázi limonádé...a butaság ellen sajnos csak a művelődés és tanulás használ. Bálványod és jómagad is hadilábon álltok ezekkel. Osztjónapot!

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 13:57:35

@riverman:
Te tényleg ilyen hülye vagy, esetleg különórákat veszel? Biztos nehezedre esne megnézni a kommentjeimet, és megkeresni mennyire is vagyok fityeszes. A félprezidentális modell pedig pont azért tetszik sokkal jobban a parlamentárisnál, mert ott az elnöki felelősség elég egyértelmű, míg a miniszterelnök esetében ez könnyen szétkenhető.
Egyébként azt hiszem a mai trolldíj nyertese a személyedben meg is van...

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 14:01:04

@riverman:
Ja, értem 64 hozzászólás, ilyen magasságokban:
"inkább menj vissza, ide hozzád hasonló barmokat be ne hozz, báz..."
"hiszen primkó gyökér vagy. tehát nem téves a következtetés."
"Sooorvaaaaaggggyyyy eeeeeeel!"

pr0gramm.com/data/images/2012/09/double-facepalm.jpg

felcsutisuttyo 2012.10.11. 14:01:38

MAGYARORSZÁGNAK NINCS KORMÁNYA!!!!! MILYEN KORMÁNY?
a KORRUPT , hazug maffia banda??????? EZ A KORMÁNY????
Alkotmányunk sincs, Választási törvényünk sincs!!!!!!!!! EZ MIND A SAJÁTJA A FIDESZ MAFFIÁNAK...AZ EMBEREK NEM ISMERIK EL !!!!!!

Már rég az 1/3 ad sem ismeri el Magyarország kormányának ezt a Nemzeti Szart!!!!!!MINDENKI CSAK AZON GONDOLKODIK, MENEKÜLJÖN AZ ORSZÁGBÓL VAGY MEGDÖNTSE A MAFFIADIKTATÚRÁT???????

vackor1 2012.10.11. 14:02:21

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine):
Mindenki érti. ( tudom, hogy csak költői kérdés volt, értem az iróniát , de akkor is )
Már persze csak ha van szeme a látásra, füle a hallásra és főleg van AGYA, amivel a hallott,látott, megtapasztalt dolgokat átlátni/megérteni/elemezni képes és levonni a konzekvenciákat.
Az emóciókról nem is beszéltem..

riverman 2012.10.11. 14:03:17

@Muad\\\'Dib: Nincs időm elővenni, azt viszont látom h neked van, illetve rendkívül képzett vagy államtudományokból. Különórákat sem kell vennem, elèg hülye vagyok hozzád anélkül is.

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 14:12:24

@riverman:
Tehát tévedtél, semmi baj, jó, hogy elnézést kértél...

riverman 2012.10.11. 14:17:26

@Muad\\\'Dib: Tévedtem. Mégis kellenek a különórák! Kit tudnál ajánlani?

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 14:21:46

@riverman:
Tudod külön szórakoztató az olyan ember, aki nekitámad valakinek, majd miután kiderült, hogy abszolút nincs igaza (esetünkben, soha az életben nem voltam fityeszes)azután sem képes visszavenni. De jó szórakozást, én mókásnak tartom a vergődésed, pici troll.
De mivel nem akarom szétoffolni a blogot, bármennyire is szórakoztatsz, ezért búcsúzom:
www.bssns.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/2467767.jpg

nemsirunk 2012.10.11. 14:28:24

Már amikor a köztársaság szót eltüntette mindenhonnan, akkor érezhető volt az irtózása az ilyen "demokratikus nyavalyáktól".
Régóta látható, hogy Orbán nem akar egyszerű mezei miniszterelnök lenni, ezen felül akar emelkedni. smittpalit is csak ideiglenesnek szánta az elnöki poszton, amíg meg nem erősíti és át nem veszi azt. Persze leválthatatlanul, sok-sok időre odabetonozva, erős jogkörökkel körülvéve. Pali bácsi túl korán került a süllyesztőbe, helyére kellett egy másik bábfigura, Áder, aki ugyanúgy le lesz váltva, ha eljön az ideje. Az sem véletlen, hogy a miniszterelnök mellett az elnököt védi Orbán személyes testőrsége, a TEK.
Persze a végső célja valami félázsiai türkménbasi-típusú diktátori poszt, ahol élet-halál ura lehet.

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 14:32:04

@nemsirunk:
Na, ne keverjük bele az Orbán meg a fityesz hatalommániáját abba a kérdésbe, hogy jók e a prezidentális rendszerek. A franciák például elég jól elvannak vele. Persze egy ilyet csak akkor lehetne bevezetni, ha tényleg minden demokratikus erő egyetértene a kérdésben, plusz még nyilván népszavazáshoz is kellene kötni. A köztársaság szó megléte, vagy hiánya pedig teljesen lényegtelen, nem ezért vacak jelenleg a helyzet az országunkban, az államformánk mit sem változott.

Muad\\\'Dib 2012.10.11. 14:33:00

@nemsirunk:
Na, ne keverjük bele az Orbán meg a fityesz hatalommániáját abba a kérdésbe, hogy jók e a prezidentális rendszerek. A franciák például elég jól elvannak vele. Persze egy ilyet csak akkor lehetne bevezetni, ha tényleg minden demokratikus erő egyetértene a kérdésben, plusz még nyilván népszavazáshoz is kellene kötni. A köztársaság szó megléte, vagy hiánya pedig teljesen lényegtelen, nem ezért vacak jelenleg a helyzet az országunkban, az államformánk mit sem változott.

csárli hárper 2012.10.11. 14:34:47

haha, hülye birkák, még szép, hogy király akar lenni, szerintetek miért akarja mindenáron átépíteni a Kossuth teret a csúti gumicsizmás? lesz még ennek a térnek a neve tekintetes főméltóságú isten kegyelméből orbán elvtársúr tér...

szonár 2012.10.11. 16:03:43

Poldi bá sík hülye.
Alig lehet sikeresen tagadni, hogy hatalmas átalakítás az egész alkotmányos rendszer újraírása (vagy nem is írták újra? - ez esetben Poldika egyenesen azt a népszerű liberális tételt tagadná, hogy veszélyben a demokrácia...). az meg, hogy minden kérdésben Orbán Viktor dönt (valójában nem, csak a fontosabbakban): a magyar kormányzás tipikus jellemzője, szinte a rendszerváltozás óta. Hogy Poldi bá ezt sme tudja, az rendben van, de akkor miért nyit közéleti blogot?

komissarlajos 2012.10.11. 16:06:47

Poldi bácsi! Ez tökéletes volt. Köszönöm. Hozzátenném: Az 1950-es évek amerikájában a hírhedt emlékű McCarthy-bizottság egy tagja felállt és azt mondta: (állítólag) Uraim, további gazemberségben én nem veszek részt. Visz' lát. „Ámerikában ilyen esetek megtörténhettek.“ (Babits M.)

komissarlajos 2012.10.11. 16:08:32

@szonár: Nos ez a böffenésed igen csak zavarosra sikerült. Érthetőbben? Nem telik rá?

zgabi 2012.10.11. 16:09:38

Komolyan van e hazában olyan ember aki elhiszi, hogy 2014-ben Orbánt le lehet váltani? Ennyire hülye nem lehet egy magyar sem. Elmondom a frankót, de aztán nehogy valaki harakirit kövessen el! 2014 elején a parlamentáris rendszert átalakítják prezidenciális ( elnöki vezetésű, mint amilyen az USA-ban vagy Oroszországban van) rendszerré. Nem tart ez semeddig a fideszes 2/3-nak. Áder már másnap lemond, s harmadnapon megválasztják I. Orbán Viktor köztársasági elnököt. Keménykezű diktátor lesz a rákövetkező 5 évben, ha véletlenül mégsem a Fidesz nyerne 2014-ben. Meg fogja oldani, hogy az elnöki ciklusának lejárta előtt egy évvel ( 2018-ban) tartandó választásokon mindenképpen a Fidesz nyerjen, mert akkor 2019-ben őt újraválasztja a parlament köztársasági elnöknek. 2024-ig ne elmélkedjen senki Orbán hatalomból való kiebrudalásáról! Akinek nem tetszik, menjen Szlovákiába. Fico még nem diktátor, s nem is igen lesz az, mert náluk már euró van, s pénzügyileg meg tudják szorongatni a tökét. De nálunk 2024-ig nem lesz euró. Lesz helyette Orbán vezér. Éljen aviktor, Éljen aviktor, Éljen aviktor, Éljen aviktor!

komissarlajos 2012.10.11. 16:12:19

@zgabi: Nézted a Baló műsorát tegnap este? Sajnos csak ábránd amit ott látsz (nekik jó pénzt jelent)

franjo 2012.10.11. 16:31:37

1. Utolért minket az ezredvég,
Túl vagyok mindenen, mi jöhet még?
Mintha a cél csak az volna,
Ki jut előbb a pokolra.

2. Kőkorszak ez itt, nem a jövő,
Múlik az idő, az emberölő.
Bennem a remény hamuvá lett,
Pörög az élet mint az orosz rulett.

R. ||: Rabszolgák rabszolgáljatok,
Rabszolgák meg ne álljatok!
Rabszolgák - szolgáljatok! :||

3. Magamért jöttem vissza, nem titok,
Megtanulom tőled, amit nem tudok.
Kivárom az időt és olyan leszek,
Hogy drágán adok és olcsón veszek.

4. Sok beszédnek sok az alja,
Csak az nem érti, aki nem akarja.
Tízmilliónyi Isaura
Legyen már végre a maga ura!

Bikini: A szabadság rabszolgái (1997!)

Azóta eltelt 15 év.....

nemsirunk 2012.10.11. 16:40:22

@Muad\\\'Dib: Persze vannak különbségek a rendszerek között, van ahol egyes intézmények, pozíciók erősebbek, mások gyengébbek mint nálunk. De mindenhol megvannak az ellensúlyok, működik a kontroll az erős elnöki pozíciók mellett is. Nálunk Orbán úgy akar bevezetni erős elnöki hatalmat, hogy előtte lerombolt mindent, ami korlátozhatná vagy ellenőrizhetné őt. Ez egyenes út a diktatúra felé, ilyen rendszer csak a példaképének tekintett félázsiai diktatúrákban működik.

A köztársaság szó eltüntetése nagyon is fontos PR tevékenység. Ami kikerül a mindennapokból, az lassan feledésbe is merül.

puffatag 2012.10.11. 17:39:20

@nandras01: ne feledd, hogy 3/2-es ügynök volt

Zolker 2012.10.11. 18:06:52

Poldi bá' csúsztatásokról elmélkedik a posztjában.

Csak az a baj, hogy Poldi bá' is csúsztat. :)

Levezetem.

Nézzük, mi szerepel a blogposztban az elnöki rendszerről:

'Jól van az úgy, hogy a miniszterelnök felébred és gondol egyet: ehh jobb lenne mégis prezidenciális rendszerben működtetni az országot, túl sok macera ez a parlamenti demokrácia. "Egy elnöki rendszer valószínűleg alkalmasabb nehéz reformok végrehajtására, mint egy parlamentáris rendszer" - nyilatkozza - természetesen külföldön, hiszen a magyar nép sorsát kevéssé befolyásoló kérdésről van szó.'

Szóval, a Handelsblatt című német lapban megjelent Orbán-interjúról van szó ugye, be is van linkelve a vonatkozó Index-cikk, amely az MTI-n alapul.

Na most ott így szerepel ez a felhorgadást keltő mondat Orbántól:

'A kormányfő hozzátette: a jelenlegi demokratikus rendszerek beépített problémája a vezetés gyengesége. "Egy elnöki rendszer valószínűleg alkalmasabb nehéz reformok végrehajtására, mint egy parlamentáris rendszer." '

Ha megnézzük az eredeti Handelsblatt-honlapot (www.handelsblatt.com/politik/international/ungarn-praesident-orban-sieht-keine-pflicht-zum-euro-beitritt/7237152.html), ott ezt látjuk:

'Spätestens in fünf Jahren werde sich die Euro-Krise sich zu einer politischen Führungskrise ausweiten. „Unsere heutigen demokratischen Systeme haben eine eingebaute Führungsschwäche. Ein Präsidialsystem ist wahrscheinlich geeigneter als ein parlamentarisches System, wenn es darum geht, schwierige Reformen durchzusetzen“, sagte Orban.'

Fordítás (a lényegre koncentrálva, nem törekedve az irodalmi tökéletességre): Legkésőbb öt éven belül az euró-krízis politikai-irányítási krízissé szélesedik majd ki. "A mai demokratikus rendszereink beépített irányítási gyengeséggel bírnak. Egy elnöki rendszer úgy tűnik, megfelelőbb a parlamentáris rendszernél, ha arról van szó, hogy nehéz reformokat kell végrehajtani", mondta Orbán.

Nos tehát, itt Poldi bá' csúsztat, mert az MTI bár viszonylag jól visszaadta a lényeget (Orbán nem Magyarországról, vagy bármilyen országról beszél, hanem általánosságban!), olvasni nem tudunk, tehát ugrunk rögtön arra, hogy "elnöki rendszer", és jaj, Orbán be akarja vezetni Magyarországon! :)

Pedig, mint látjuk, szó sincs arról, hogy Orbán szerint kies hazánknak szüksége van az elnöki rendszerre. Lehetséges, hogy ezt gondolja, de nem ezt mondta - ergo csúsztatás azt állítani, hogy mégiscsak ezt mondta.

Plusz: mindez nem újdonság. Kormányoldalról nem egyszer elhangzott, hogy így az elnöki rendszer, meg úgy az elnöki rendszer.

En voila.

Poldi bá 2012.10.11. 18:48:31

@Zolker: Sántít ez a levezetés. Ha az MTI "viszonylag jól visszaadta a lényeget", akkor semmi bajod nem lehet, mert betűhíven emeltem át az MTI-szöveget. Ezt el is ismered, hiszen magad is beemeled ugyanazt. Ha mégis a fordítással van bajod, akkor a nemzeti hírügynökséghez fordulj. Szóval hol a csúsztatásom?

Blogger Géza 2012.10.11. 18:53:07

Na jól van, ha már Poldi bá szerint sem hatalmas átalakítás egy új alkotmány, új Ptk, új választási törvény, új munka törvénykönyve, új adótörvények, új médiatörvény, új nyugdíjszabályok stb., akkor megnyugodhatunk. Akkor nincs is mi ellen tiltakozni, hiszen nincsenek átalakítások, miden megy tovább mint régen, lehet oszlani. :)

És mindezek tetejébe képes egy még ennél is gyengébb posztját "legjobb Poldi-bá posztnak nevezni" :))) Úristen, akkor milyenek lehetnek a gyengék???

Parajpuding 2012.10.11. 18:54:03

@Zolker: kár hogy ez a levezetés nélkülöz minden józan paraszti észt, vagy bármilyen észt is.
1. nem arra kell figyelni, amit a patás mond, hanem amit tesz (tenni fog) Nem tudtad? Pedig ő mondta.
2. mindig is voltak a történelemben olyan naív (ostoba) emberek, akik életük utolsó pillanataiban döbbentek rá, hogy rózsaszínben nézegették eddig a sötét valóságot.
Cserélj szemüveget, vagy agyat.

Mariann19 2012.10.11. 19:05:42

@Muad\\\'Dib: "Plusz még népszavazáshoz is kéne kötni." Mármint az elnöki rendszer bevezetését.
Nem szükséges szavazás az elnök kinevezéséhez.
Pontosan ez a cél!

antiforradalmár 2012.10.11. 19:16:43

Örülhettek fülkeforradalmárok! Mégis lesz királyotok!

Kopi3.14 2012.10.11. 19:22:22

@Zolker: ha valamit hatékonyabbnak tartok egy meglévö rendszernél, s ennek hangot is adok, az nem azt jelenti, hogy azt szeretném megteremteni? Akkor mint Mo. miniszterelnöke akinek az ország érdekében kéne cselekednie ha azt jobbnak tartja nem lép semmit, tekinthetö felelös vezetönek?

Zolker 2012.10.11. 19:52:07

@Poldi bá:

Aha, betűhíven. A második mondatot.

Az előtte lévőt nem idézted, amelyből kiderül, hogy nem konkrét országról beszél a Patás, pláne nem Magyarországról. "A mai demokratikus rendszereink" - többes számban. Európában, Amerikában stb.

Ez az egyes számú csúsztatás.

A második ebből következik, miszerint külföldön pofázik, "hiszen a magyar nép sorsát kevéssé befolyásoló kérdésről van szó" - írod ironikusan.

Pedig valóban: kevéssé befolyásoló, hiszen nem arról beszél, hogy ő bevezetni készül Mo-on. :)

Ez így csúsztatás, amelyre a poszt második fele épül.

Asszem, érthetően levezettem, de azért szívesen elmondom a második után harmadszor is. :)

Zolker 2012.10.11. 19:57:09

@Parajpuding:

1. paranoid skizofrénia, abból is az üldözéses verzió. Előre félünk valamitől, ami nincs is.

Ráutalás sincs, a szavakon kívül. Választási rendszer maradt parlamentáris (más kérdés, hogy narancsuralomnak kedvező). Ha csak ugatnak az elnöki rendszerről, akkor nincs baj. Ebből következően kár az idegeidet károsítani az aggódással.

2. mindig is voltak olyan emberek, akik imádtak a paranoid skizofréniában fürödni. Úgy érezték, hogy fontosak a világnak, hiszen ők már előre tudták... :)

Már régen cseréltem. Feketére. Én már tudom, mi lesz itt, azért nem fogok csalódni. Sem pozitívan, sem negatívan. A reménytelen embernek ugyanis bármilyen eredmény "valami". :)

Zolker 2012.10.11. 20:02:56

@Kopi3.14:

Felvetésed filozofikus.
Egy politikus nyilatkozata külföldön, hivatalos látogatáson, egy helyi jelentős lapnak bármi lehet, és nem feltétlenül csak és kizárólag "jóslófájás". :)

Az adott helyszínen és adott újságnak nyilatkozott szavak nem biztos, hogy a saját területen megvalósítandó dolgokról szólnak.

PR, kommunikáció, imázs, stb. Amiben pont gyenge a narancsuralom, dehát ez van.

De még egyszer: teljesen lehetséges, hogy valójában Orbán nagyon is szeretne elnöki rendszert Magyarországon. Meg Németországban, meg akárhol. Tökmindegy.

Hiszen, mint írtam, ez nem először merült föl.
atv.hu/cikk/video-20120403_majdnem_elnoki_rendszer_lett_2010_ben_magyarorszagon

Ha akkor, 2010-ben nem vezette be a Patás Ördög, akkor miért pont most állna neki? Költői kérdés volt. :)

Poldi bá 2012.10.11. 20:20:56

@Zolker: már értem, mit kifogásolsz, de nincs igazad. Orbán Viktort Magyarország miniszterelnökeként kérdezték. Hiába hivatkozik általánosságban arra, hogy "a jelenlegi demokratikus rendszerek beépített problémája a vezetés gyengesége", e mondat "nem idézését" hatalmas csúsztatással lehet csak oda kifuttatni, hogy így nem ugyanaz a következő mondat értelme és azt a mondatot nem Magyarországra kell vonatkoztatni, hanem "úgy általában" az európai országokra. Te nagyon empatikus ember lehetsz, ha úgy érzed, hogy Orbán Viktor itt a kontinens gondját vette a vállára. Bizony nem, Orbán Viktor itt nekünk üzent, haza, a távoli idegen helyről. Kit érdekelne az ő véleménye nyugaton, ha nem miniszterelnökként mondta volna ezt. És a társadalom működtetésének gondjaival küszködő nyugat-európai vezetők (gondolj csak bele ebbe a meghatározásba!) most majd jól megvárják, hogy miként sikerül Orbán Viktor laboratóriumi kísérlete ebben az országban. Aztán majd mérlegelik, hogy nekik is megfelel-e egy ilyen Orbán-féle, mindenféle fék és ellensúly nélküli diktatórikus rendszer. Ugye ezen te is csak mosolyogsz?

Összegezve: mindkét csúsztatási vád kilőve, ezzel szemben neked kéne megmagyarázni, miért csúsztatsz és miért állítod azt, hogy ennek az orbáni agyrémnek nincs köze ahhoz az országhoz, amelynek ő a miniszterelnöke.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.10.11. 20:43:01

A Balgaság Dicsérete - Rotterdami Erasmus, ha valaki nem tudná :)

Ez jut eszembe némelyik hozzászólásról.

Zolker 2012.10.11. 22:05:38

@Poldi bá:

Ja, hogy ez valamiféle módszer, hogy téged csúsztatáson kapnak, lebuksz, aztán a kérdezőt megvádolod ugyanazzal? :) Rémesen fantáziátlan.

Meg sem próbáltad megérteni, miről beszélek, pláne belátni, hogy hibáztál. Ja, hogy akkor nem volna blogposzt, se generált hiszti. :)

Semmit sem "kell" megmagyaráznom. A dolog magáért beszél.

Orbán, nagy ügybuzgalmában és fontoskodással, mint mindig, mondott valami "ütősnek" szánt izét. Hogy lám, ő milyen gondolkodó. Ennyi történt. Nem több.

Te meg szándékosan, avagy hanyagságból rosszul kontrollcéztél az Index-hírből, valamint nem néztél utána az eredeti Handelsblatt-cikknek sem.

Holott a nyilatkozat teljesen más fényben tűnik fel a te verziódban, illetve a Handelsblatt cikkében az inkriminált rész.

Ez pedig Poldi bá' csúsztatása. Annak klasszikus, minősített esete. Ami egy véleményformálónak szánt blog esetében csúnya hanyagság. Mondjuk a szellemi állapotokat elnézve végül is beleillik a képbe ez is... :)

Azt írod: "ennek az orbáni agyrémnek nincs köze ahhoz az országhoz, amelynek ő a miniszterelnöke"

Igen, nincs. Akkor többedszer is leírom: általánosságban beszélt.

Ismétlem: nem azt mondom, hogy Orbán mit akart, akar és akar majd, mert azt senki sem tudja kábé. :)

Csak azt, hogy egy általános kijelentésből ne próbáljunk már meg logikai csavargatásokkal olyat kihozni, hogy "na, a Zorbán mingyá bevezeti az elnöki rendszert Magyarországon".

Ezt nem megérteni szíved joga, nem az én problémám: a tiéd. :)

Csupán a hiszti zavart egy picit engem, de azon is túlteszem magam. :)

pityipalkó 2012.10.12. 08:27:11

@nandras01: Kösz,hogy engem is említesz!!
süti beállítások módosítása