Szikáran, tényszerűen nézzük meg, miként tálal hírblokkjában egy, az emberek életviszonyait befolyásoló hatóságiár-változtatást a Hírtelevízió.
Első mondat:
Szeptember elsejétől módosul a közösségi közlekedés tarifarendszere.
A változás lényegének összefoglalása, figyelemfelhívás: halló, hegyezd a füledet, téged érintő információt közlünk! (Helyesen egyébként: szeptember elsején vagy szeptember elsejével módosul. De ez már fel sem tűnik szinte senkinek, annyira sikerült tönkretenni a sajtónyelvet [is].)
Második mondat:
Az Intercity-járatokon például a pótlék díja az utazási távolsággal arányosan nő.
A például szó alkalmazása jelzi, hogy nem egy részletes összefoglalást kapsz most a változtatás jellegéről, mértékéről és - esetleg - rád gyakorolt hatásáról, hiszen egy ilyen ötperces hírblokkban erre nincs is lehetőség. De egy példa kiemelésével érzékelheted, hogy milyen JELLEGŰ a változtatás, ami téged is érinthet.
Harmadik mondat:
Így több vidéki megyeszékhely és a főváros közötti utazás is olcsóbb lesz.
Az előző mondat értelmezése, hogy ne kelljen gondolkodnod, számolgatnod, mit is jelent "az utazási távolsággal arányosan növekvő pótdíj". Igen, jól érted, ez a változás neked kedvező, a te érdekedet szolgálja, hiszen mostantól figyelembe veszik a távolságot, így előfordulhat, hogy az eddiginél kevesebbet fizetsz, ha mondjuk Budapesthez közeli megyeszékhelyről utazol a fővárosba. (Azért ne gondold tovább, hogy miként hat rád a változás, ha nagy távolságot teszel meg ugyanígy, például ha éppen Debrecenből jössz. Azért írom Debrecent, mert valamiféle szabotázs következtében éppen Debrecenbe induló vonatot mutatnak a hír olvasása közben látható vágóképen. Gondolom, ennek még lesznek következményei a Hírtévé szerkesztőségében.)
Negyedik mondat:
Emellett a buszoknál távolságarányos felárat számítanak majd fel.
Az "emellett" szó hangulatilag ravaszul azt sejteti, hogy további, számodra pozitív változást rejt a most következő mondat. Mármint a buszoknál alkalmazandó távolságarányos felár. Sok gondolkodásra azonban nincs idő, mert:
Ötödik mondat:
Az öt kilométeres övezeti helyközi tarifa a jegyek esetében megszűnik, a bérleteknél azonban megmarad.
Itt kicsit érzed: lehet, hogy ez a módosítás "nem teljesen" kedvező a számodra, de máris ott a kiskapu, a kapaszkodó, hogy ez a mondat se vegye el a kedvedet: de hiszen, ha bérletem van, akkor semmi gond! Csak akkor kell mostantól öt kilométer helyett minimum tízért fizetnem helyközi utazáskor, ha olyan hülye vagyok, hogy jeggyel akarok utazni.
Hatodik mondat:
A fejlesztési tárca szerint a díjak változtatásával az emelt szintű szolgáltatást nyújtó vonatjáratok versenyképesebbek lesznek a buszokkal szemben.
Ezt sikerként, kívánatos célként fogalmazták meg, tehát nincs okod kételkedni abban, hogy az intézkedés, amelynek révén elérik, neked jó, még akkor is, ha most konkrétan, a Te esetedben esetleg joggal érezhetnéd úgy is, hogy mélyebben kell a zsebedbe nyúlnod ugyanazon szolgáltatásért, mint eddig.
Hetedik mondat:
A módosítások az előzetes becslések szerint növelik a szolgáltató bevételeit.
Hogy ne maradj kételyek között, össze is foglalják számodra a lényeget. Természetesen a nagy összefüggések szempontjából. A szolgáltató bevétele nő, az ország gyarapodik, a NER rendszere tovább szilárdul. Mindenki jól jár tehát.
Íme, a hír, teljes egészében:
Média - Egy hír anatómiája
2012.08.28. 12:42 Poldi bá
186 komment
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
laci0011 2012.08.28. 16:24:07
Neménvoltam! 2012.08.28. 19:28:59
Mivel a szolgáltatók megnövekedett bevételét a kedves utasok megnövekedett utazási kiadásai fedezik, megnyugodhatunk, hogy igen, emelik az árakat, igen többet kell fizetni.
Hurrá!
tankaranka 2012.08.28. 21:31:03
Vicces, tényleg azt hiszik, hogy olyan hülyék a népek, ügyesen tálalva azt se veszik észre, hogy többet kell fizetniük az utazásért ?
pcomment 2012.08.28. 21:34:49
Azt észreveszik, hogy drágul, de semmiképp nem ezt az intézkedést, hanem az elmúltnyócévet fogják látni mögötte.
forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.08.28. 21:37:07
Nem hülyék, nem hiszik. Tudják.
Mert szerinted mikor volt itt legutoljára tüntetés azért, mert valami drágul? ... nna, pont ezért.
különvélemény2 2012.08.28. 21:38:36
Ja, azért omlott össze a buszközlekedés, amikor demszky haverod kamu szerződéseinek egy részét felmondták, a többit meg önként adták vissza.
De biztos azorbbán szervez ki, hidd el, ezt mondja neked a népszava...
fabijoe 2012.08.28. 21:40:44
És vajon miért olyan hülye minden politikai kommentátor (most már az MTV-nél is), hogy úgy gondolja, rajta kívül mindenki hülye, aki a műsort véletlenül nézi? Vagy lehet, hogy jól gondolja?
Blogger Géza 2012.08.28. 21:42:55
Simor Andrást (a minősített 50 közül) a világ ötödik legrosszabb jegybankelnökeként értékelte a Global Finance.
A Monetáris Tanács (vélhetően Simorral szembeszállva) csökkentette a magas jegybanki alapkamatot a gazdaság élénkítése érdekében.
Kijöttek a legfrissebb munkaügyi statisztikák, meredeken emelkedik a munkavállakók száma, a munkanélküliségi ráta határozottan csökken.
A hírtévé hűvös, objektív mondataihoz képest egészen elképesztő körítések olvashatóak...
Zozi79 2012.08.28. 21:44:53
Úgy látszik, a posztolóra meg néhány kommentelőre is ráférne egy kis segítség szövetértelmezés terén...
Zozi79 2012.08.28. 21:46:48
forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.08.28. 21:49:25
És azért választanák többen a vonatot, mert azokra a helyiségekre, ahova vonat is és busz is jár, a buszok emelt tarifával járnának.
Éljen a verseny, hátha jobb minőségű szolgáltatást kapunk majd! (előre megmondom: egészen biztosan nem).
forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.08.28. 21:50:41
És az miért jó, hogy fenntartunk egy pénzszivattyút?
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.28. 21:50:55
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.08.28. 21:50:59
Amikor meg már be van vezetve, akkor meg az emberek lusták rámozdulni, inkább kiskaput keresnek, vagy beletörödnek.
Amit viszont felkap a "terrorista" internet, és a köznép szájába rágja a következményeket (több fórumon is eljuttatva az infót), a "népharag" miatt azonnal visszavonja a Zállam.
(a politikai ellenzék meg egy rakás szr, semmit sem tudnak meglovagolni)
Zozi79 2012.08.28. 21:58:46
dr kíváncsivagyok 2012.08.28. 22:00:58
Zsenikém,...azt is tudod ez mit jelent az inflációra ? NÖVELI...bazmeg...növeli !
dr kíváncsivagyok 2012.08.28. 22:02:33
A hírtévé pont ennek az 5 % -nak mondta...oszt' jóccakát...
dr kíváncsivagyok 2012.08.28. 22:04:03
De csak a mérsékeltek,...a többi a zsidókat és a cigányokat ....
dr kíváncsivagyok 2012.08.28. 22:05:30
Meg kell erősíteni pozícióban - anyagiakban a nemzeti középosztályt ! Hajrá közgép , hajrá magyarok !
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.28. 22:06:49
dr kíváncsivagyok 2012.08.28. 22:08:19
Bizony ám,...mert bezárták a ráfizetésesen működő szárnyvonalakat mi ? Orbán meg megnyitotta....aztán mégis bezárta. Ha nem zárta be , akkor meg ráfizetéses . Hajrá magyarok , hajrá közgép !
Armand-Jean du Plessis 2012.08.28. 22:09:38
A hírt olvasva úgy tűnt, hogy az elemzés nagyon nem csak a személyes teljesítményt és szaktudást vette számításba, hanem úgy általában a jegybankelnök befolyásoló erejét, amit a környezet, amiben dolgozni kénytelen, jelentősen befolyásol.
dr kíváncsivagyok 2012.08.28. 22:10:37
Armand-Jean du Plessis 2012.08.28. 22:19:19
Az az egy momentum stimmel, hogy a vasút és a buszok évek óta nem egyenlő feltételekkel versenyeznek, mert a Máv Start minden egyes közlekedő szerelvény után fizet pályahasználati díjat, vagyis hozzájárul az infrastruktúra fenntartásához, a buszok meg nem fizetnek minden úthasználatért. Az alapszikra, hogy valahogy ki kell egyensúlyozni a kettőt, még nem hülyeség. A megvalósítás meg olyan fideszes.
Egyébként a poszt tökéletes. Szeretek mindenféle álláspontokat elolvasni egy témáról, de a Fidesz propaganda azonnali agyzsibbadást okoz nálam, így saját magát üti el az esélytől, hogy befogadjam.
LallyPop 2012.08.28. 22:25:42
Azí annyi mígis naon furcsa vót, hogy az ángol bánkelnök meg jó minüsítíst kapott. Oszt folyamatossan adósodnak el ez a válságkezelísük, fene se nem írti.
s 2012.08.28. 22:26:43
gébics · http://www.geebics.blog.hu 2012.08.28. 22:27:05
s 2012.08.28. 22:34:50
Blogger Géza 2012.08.28. 22:35:16
index.hu/gazdasag/magyar/2012/08/28/itt_lenne_a_helye_200_000_uj_allasnak/
Már a cikk címe is baromság, a saját maguk által elképzelt lineáris bővülést erőltetik. Miközben senki nem mondta, hogy a munkahelyek számának bővülése lineáris lesz (szinte semmilyen gazdasági görbe, trend nem lineáris) , nyilvánvaló, hogy az euróválság közepette ez nehezebb ügy, de vélhetően azért nem 10 évig fog tartani ez a válság, és később nagyobb növekedési ütem mellett a bővülés is dinamikusabb lehet. (Ez ugyanolyan marhaság, mint amikor a költségvetési hiányt havonta boncolgatják, és ijesztgetnek, hogy időarányosan hány % jött össze. Ez önmagában nem mond semmit.)
A bevezető objektív:
"Kedden tette közzé a KSH a legfrissebb foglalkoztatási adatokat. Ezek szerint ismét a válság előtti szintre, 3,9 millió fölé nőtt a munkában álló magyarok száma, és jelentősen csökkent a munkanélküliek aránya is."
Na most minden normálisan gondolkodó ember ilyenkor mit csinál: Örül, vannak azért pozitív folyamatok is. Ezzel szemben mit ír az index, lássuk a folytatást:
"Az örömre azonban kevés az ok"
Jól van, megnyugodhatunk, most mindjárt elmagyarázzák, miért is kell rosszul éreznünk magunkat, (szegény hülye olvasó még képes lenne itt valami elítélendő örömöt érezni, pfujj), rögtön jön is a magyarázat:
"a látványos létszámbővülés egy részét a közfoglalkoztatás felpörgése okozza, és nem érdemi, a versenyszektorból érkező munkahelyteremtés."
Utána ennek a tételnek a részletes kifejtése következik, kevés objektív adattal, ellenben sok csúsztatással. Egy gyöngyszem:
"Már-már érthetetlenné válik, hogyan kerülhetett a nemzetgazdaság abban a csúfos recesszióba"
Ha már magyar nyelvi kritika, ugye ABBA kerülünk, és nem ABBAN.
Szóval mit is ír a közfoglalkoztatásról az index:
"„átlagosan 79 ezren közfoglalkoztatás keretében dolgoztak a munkában állók közül.
Vagyis ha nincs a közfoglalkoztatás dinamikus felpörgetése, akkor az alkalmazottak száma mindössze 3 828 000 lenne, kevesebb, mint egy évvel ezelőtt volt."
Tehát azt állítja, hogy a 79 ezres közfoglalkoztatotti létszám az valamiféle "dinamikus felpörgetés" eredménye, és ha nincs ez a felpörgés, egyenesen csökkent volna az alkalmazottak létszáma.
Gondoljuk csak át, hogy is van ez! Mit is írnak a cikk elején:
"az előző évinél 75 500-zal többen, összesen 3 907 600-an dolgoztak." Ezt a két állítást egybevetve azonnal kiderül, hogy itt valami ordas nagy hazugságról van szó, hiszen ez azt jelentené, hogy az előző évben egyáltalán nem lehetett volna közfoglalkoztatott, hiszen a létszámbővülés gyakorlatilag megegyezik a mostani közfoglalkoztatotti létszámmal. Tehát 0-ról kellett volna 79 ezerre felpörögni, hogy kijöjjön az az állítás, hogy "ha nincs a közfoglalkoztatás dinamikus felpörgetése, akkor az alkalmazottak száma mindössze 3 828 000 lenne, kevesebb, mint egy évvel ezelőtt volt". Ehelyett mit is ír a tavalyi adatokról a "nagytekintélyű" index?
" Persze az is tény, hogy tavaly is volt közfoglalkoztatás, a KSH akkori adatai szerint az első félévben havi átlagban 52 ezren voltak közmunkán."
Azonnal egy ötvenezres ellentmondásra bukkanunk a manipulatív számmisztikában.
A végén ismét jön egy érdekes mondat:
"Összességében az mondható tehát, hogy a 2010-es kormányváltástól mostanáig keletkezett nagyjából 120 000 új munkahelynek nagyjából kétharmada a közfoglalkoztatásból származott."
Vagyis itt megint egy szép nagy csúsztatás látunk, hiszen a (kénytelen-kelletlen elismert) 120 ezres növekedésből 79 ezret a közfoglalkoztatás számlájára ír az index, úgy téve, mintha közfoglalkoztatást ez a kormány találta volna ki, előtte ilyen nem is létezett volna. Ezzel szemben a valóság:
2009 tavaszán-nyarán 70 és 90 ezer között, 2010 tavaszán és nyarán pedig 80 és 110 ezer között mozgott ez szám, lásd:
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mpf/mpf1203.pdf (2.oldal, 3. ábra)
Vagyis egyáltalán nem igaz, hogy itt a kormányváltással (illetve az indes 2 évvel ezelőtti "számlálóbeindulása" óta) drasztikusan felfutott volna ez a szám, 2 éve és 3 éve is hasonló nagyságrendű közfoglalkoztatott volt, szó sincs 80 ezres emelkedésről.
Nos, ha majd a hírtévé valami hasonlót követ el, azt kérem jelezni.
Blogger Géza 2012.08.28. 22:38:40
Amidazophen 2012.08.28. 22:39:31
Ám, hogy a menetrendszerűség, tisztaság tekintetében a Dunántúlról a fővárosba közlekedő buszok messze meghaladják a Máv által biztositott "lehetetlenségeket" (mert lehetőségeknek azt nevezni - nos, azt nem lehet), az egészen bizonyos.
LallyPop 2012.08.28. 22:40:11
Blogger Géza 2012.08.28. 22:43:10
Ha meg azt hiszed, hogy itt majd forradalom lesz a drágább májkrém miatt, hát nagyot tévedsz... De álmodozz csak, nem zavar. (Amúgy forradalomtól még drágább lenne, olcsóbb aligha. Vagy a forradalomtól megszűnik az aszály, esetleg gyorsabban nő a disznó?)
fabijoe 2012.08.28. 23:02:56
Az év első negyedévében a legalább 5 fős vállalkozásoknál dolgozók száma az előző év azonos időszakához képest mintegy 25 ezer fővel (1,3%-kal) 1804 ezerre csökkent.
Ellenben a nonprofit szervezetek, melyek 103 ezer főt alkalmaztak, 2,8%-kal növelték létszámukat.
A közszférában dolgozók száma enyhén (0,6%-kal) nőtt (a - többnyire részidős - közfoglalkoztatás miatt). Összességében az év első felében 44,7 ezer fővel kevesebben dolgoztak, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A versenyszférában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma 2,2%-kal csökkent, míg a részmunkaidőben dolgozók létszáma 6,1%-kal növekedett mellett. Ezen belül a 15-24 éves korosztály foglalkoztatottsága 0,4%-kal csökkent. Az teljes munkaidős foglalkoztatottság is növekedésnek indult idén, miután lehetőség nyílt a létminimum felét elérő minimálbérnél alacsonyabb bérekkel foglalkoztatni: minimálbér 2012: bruttó 93 eFt, nettó 47 ezer Ft teljes munkaidő esetén, a létminimum egy főre 2012: 83.941 Ft.
Adalék: az infláció május végéig 4,4% körül volt.
Pártunk és Kormányunk vezérének terve (a minap fejtette ki ismét) szerint a fentiek alapján közfoglalkoztatásból vegetáló népesség részarányát 205 ezerről 300 ezer főre emelik jövőre, a cél továbbra is az egymillió (ma már világosan látszik: létminimum alatti jövedelmet adó közfoglalkoztatási) munkahely létrehozása.
Magyarul: a jövő évi cél 300 ezer fő létminimum alatti életszínvonalának megteremtése, a kötelező bérminimum illetve a minimálbért el nem érő juttatást biztosító, azt közpénzből: költségvetésből finanszírozó munkahelyek teremtése révén. A távlati cél (Orbán Viktor 10 éves Terve): az ország munkaképes korú lakosságának (6700 e Fő) 3861 ezres foglalkoztatottságát 4861 ezerre emelni, azaz egymillió létminimum alatt élő embert foglalkoztatni közpénzekből minimálbéren.
turulpina 2012.08.28. 23:05:03
borigabi 2012.08.28. 23:10:40
LallyPop 2012.08.28. 23:13:07
kennyking 2012.08.28. 23:16:38
Vieso 2012.08.28. 23:17:55
Köz-Legény 2012.08.28. 23:18:45
Az ugye szintén megvan, hogy 2009 és 2010 években (amikor még nem volt NER) ugyanezen a listán Simor sokkal jobb osztályzatot kapott? Mi változott közben?
Az, hogy Viktor bandája erőteljesen támadja a jegybankot (mint gazdasági ellensúlyt), és ehhez bármilyen eszközt jónak lát bevetni (vö: offshore-lovag, MT takok bővítése). Ez ellen egyszemélyben nem túl hatékonyan lehet védekezni. NA, EZ AZ, AMIT LEPONTOZTAK. Azt, hogy Simor nem tudta megvédeni a jegybankot Viktortól.
Ez Vktort minősíti, nem Simort.
fingerbangs 2012.08.28. 23:19:12
LallyPop 2012.08.28. 23:22:39
Blogger Géza 2012.08.28. 23:22:58
Hogyne, sőt adok egy linket, ami felsorolja neked név szerint mind a 3,9 millió munkavállalót és cipőméretüket is, más hülye kérés?
Mi a bajod a mezőgazdaságról írt bejegyzésemmel, halljuk...
Makkasz 2012.08.28. 23:25:03
Makkasz 2012.08.28. 23:26:03
Makkasz 2012.08.28. 23:27:09
LallyPop 2012.08.28. 23:27:47
Blogger Géza 2012.08.28. 23:28:11
Makkasz 2012.08.28. 23:28:24
Jó lenne, ha a tömegközlekedés és az egészségügy a pazarló, tehetségtelen, színvonaltalan, állami vállalatvezetést leváltaná egy profitorientált, ugyanakkor profi magántulajdonos, aki a sokkal alacsonyabb költséget és a magasabb színvonalat az igénybevevőkkel fizettetné meg, és nem az adófizetőktől elvont milliárdok eltapsolása történne, hanem adóbevétel keletkezne.
Makkasz 2012.08.28. 23:29:45
A MÁVot rég el kellett volna adni, vagy bezárni.
LallyPop 2012.08.28. 23:29:58
Makkasz 2012.08.28. 23:30:32
NYJetsTD 2012.08.28. 23:31:34
Egyre inkább az kell hinnem, ti valami elfuserált zombie klónok vagytok, nem esztek, nem közlekedtek, nem vásároltok, csak ültök a pince mélyén, anyátok meg lehozza néha a vacsit...
Ideális alanyai vagytok minden kormánynak, nincs amit nem szopnátok be...
hajráargentína 2012.08.28. 23:32:07
Köz-Legény 2012.08.28. 23:33:26
Képzeld el, hogy mi lenne, ha Viktor mondaná meg, hogy mennyi pénze legyen ("gondoltam egy számot" játék). Szerinted 1 hónap múlva hány Ft lenne egy euró? És egy év múlva? Akarsz hiperinflációt? Megkaphatod!
Makkasz 2012.08.28. 23:33:42
MOL részvény vásárlás kicsit más tészta, pici alapon szerezte (ki tudja mit ígért az oroszoknak, hogy eladták).
Az államnak nem feladata az üzletelés.
Ahol belép, versenyképtelenség, korrupció, pazalás, tehetségtelenség kezd virágozni, adófizetők pénzéből.
Ezért azt gondolom, a MOL is államosítás. Nem kell cég a magyar államnak, nem ért hozzá, elrontja.
Blogger Géza 2012.08.28. 23:35:10
LallyPop 2012.08.28. 23:37:24
Makkasz 2012.08.28. 23:38:41
Szerinted jó, hogy milliárdokkal támogatják adópénzből a MÁV-ot?
Az, hogy 80%-os az adóék?
Az, hogy minden terhet szétosztanak a lakosságnak, holott amit az igénybevevő nem fizet meg, arra nincs szükség (többnyire)?
Nézd már meg, amivel az állam gazdálkodik nem profitot termel, hanem tönkremegy.
Egyszerűen azért, mert nincs közvetlen tulajdonosi kontroll, az állami tulajdonos és vezetés a cégeknél abban érdekelt hogy politikai tőkét kovácsoljon, korrumpálódjon, sógort, komát odavegyen. A sok komromisszumban a legjobb szándékkal is egy rakat szar lesz a cégből. Utána meg adóból fizetjük a veszteségeket. Ez a legnagyobb hülyeség a világon.
Szerintem ne jöjjenek a kommunisták.
Szerintem legyen kicsi állam, 5-e adó, 5-e újraelosztás, 5-e közalkalmazott.
Blogger Géza 2012.08.28. 23:38:43
2012.08.28. 23:39:24
Blogger Géza 2012.08.28. 23:39:40
Ez meg hogyan jött ki? :D
Makkasz 2012.08.28. 23:40:34
Ma Anonymus lenyomta Közgép szerverét. Ez már valami!
LallyPop 2012.08.28. 23:40:42
MAL-t ideiglenesen vettík álami felügyeletbe, tulajdonviszonyilag nem vátozott, ha jól mondta a Feri. Ha nem vettík vóna akkor az lenne a baj, nagy kalamajkát csinátak ottan...no nem tudom, nem fiatalodik má a zember.
Blogger Géza 2012.08.28. 23:43:44
LallyPop 2012.08.28. 23:44:07
LallyPop 2012.08.28. 23:46:49
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.28. 23:48:12
Szal ha eladják mondjuk a mávot attól még nem lesz több szolgáltató nem lesz miért versenyezni javítani korszerűsíteni. Csak lesz honnan lenyúlni.
Makkasz 2012.08.28. 23:50:41
Nettó béred 100 egység.
Ehhez munkáltatód még fizet járulékokat (ezt is te termeled ki), kb még 140. Vegyük úgy, hogy a cég egyéb adóival (nyereségadó, nettó áfa.... nem foglalkozunk, az kb 20%, azt is te termeled ki).
Tehát 240 egységből van 100-ad.
Elmész vásárolni, az áfa 27%.
Máris marad 73 egységed.
De bután, veszél jövedéki adós terméket (benzint, alkoholt, kávét), mondjuk jövedelmed 10%-ából, átlagosan 60% jövedéki adóval, (az 6% teljes nettódra), máris csak 67 egység. E
67/240= 28%
Nade a büntetőadót fizeted? Vettél lakást nettódból? Befizetted illetékét (4%)? Fizeted pluszban bármely hivatal illetékét? Fizeted-e a hálapénzt? Elvették-e a nyugdíj megtakarításodat (éveken át 4%)? Több benzint használsz, mert munkahelyedre ingázol?
Na, így jön ki a 80%, Szigorúan, csak 72%.
neuro34 2012.08.28. 23:55:27
1 közmunkás - a Fidesz gyakran hangoztatott véleménye szerint - az álláskeresési járadék 27 000 Ft-ja helyett kap 47 000-et, ez 20 000 Ft többletköltség. Ez 100 000 ember esetén havi 2 milliárd, évi 24 milliárd Ft. (Ha nagyon szőrözni akar valaki, hozzácsaphat még 6 milliárdot annak érdekében, hogy az árokásás feltételeinek a költségei is elő legyenek teremtve...) A teljes egy évi magyar költségvetés egyéb tételeihez viszonyítva ez az összeg egyszerűen nevetségesen alacsony!
Csak az adójóváírás kivezetése önmagában minimum 400 milliárd bevétellel járt, az egykulcsos bevezetése pedig 550 milliárdba került, vagy például a csekkadóból 150-300 milliárd közötti bevétellel tervez a kormány (ez a szám folyamatosan változik...), látszik, hogy mik a prioritások, ezekhez képest elenyésző összeg megy konkrét munkahelyteremtésre.
Ha a kormány ténylegesen javítani akart volna a munkaerőpiaci helyzeten, akkor a 47 000 Ft helyett nyugodtan kínálhatott volna többször annyi embernek 94 000-et (2*47e) is, abból már van esélye szerencsétlennek kikapaszkodni a mélyszegénységből, amire 47e nyilván nem elég. Arról nem beszélve, hogy a pénz nagy része egy az egyben bent tartható lett volna az országban, hogy a 94 000-es jövedelem a versenyszférának is konkurenciát jelentett volna, ami ott is reálbérnövekedést eredményezhet, és a kormány támogatottságára is pozitív hatása lenne, ami más, nehezebb intézkedések elfogadtatásánál jól jöhet. Továbbá ösztönözte volna az embereket, hogy olyanok is regisztrálják magukat álláskeresőként, akik jelenleg el vannak veszve a rendszerben.
További ösztönzőket lehetett volna beépíteni annak érdekében, hogy a közmunka ugyanezért a pénzért saját társas vállalkozások létrehozását jelentse. (Cégalapítás költségeinek elengedése, inkubátorházak biztosítása, stb...) Tehát a feltételeknek megfelelő, bizonyos képzéseken megfelelő, vagy szakirányú végzettséggel rendelkező emberek egy része saját - maximum 5-10 fős - kisvállalkozásba tömörül, amelynek tagjait egy ideig közmunkásként tartják nyilván, és fizetésüket a közmunkaprogramból állják. Feltételül szabhatták volna, hogy a programban való részvétel időtartamán keresztül a cég összes bevételének túlnyomó részét kötelezően vissza kell forgatni a vállalkozás fejlesztésébe, a jövedelemcélú felhasználást kizárva. Ők árokásás helyett nyilván masszívabban is növelhették volna a GDP-t.
Persze mindezeket (túlnyomórészt) nem én találtam ki, a "New Deal" hasonló elvek mentén működött annak idején - nagyon jól.
Makkasz 2012.08.28. 23:58:59
A MÁV tipikus olyan, amire nincs szükség.
A BKV nehezebb ügy, de arra sincs.
Lehet lenyúlás, ha nincs verseny. Mindenütt a versenyt kell biztosítani. Természetes monopóliumoknál más a helyzet. Magyar közszolgáltatók, gáz, áram, azért is rossz példa, mert a korrupt állami szereplők kötik a cégekkel a szerződéseket, adják el a koncessziót.
Mondok más példát. Falumban Fejérvíz (önkormányzati) magáncégtől átvette csatorna üzemeltetést. Díjam a háromszorosára nőtt (kétszere az ár miatt). Reklamáltam. Visszaírtak, igazam van, túlfizettem (30%-kal), de még a mostani számlát is fizessem túl, mert már kiállították, de majd szept.-oktnovemberben nem kell fizetnem.
Mi ez ha nem a butaság csimborasszója? Azt hiszik birka vagyok. Nem baj, most tudom, addig nem kell fizetnem semmit, amíg egyszer tisztességgel nem járnak el.
Állami cég: szar. adót visz, átláthatatlan.
Magáncég: többnyire jó, adót fizet, annyira átlátható mint amennyire a jogszabály előírja, de nincs is rá szükség, mert a színvonal és az ár alapján mindenki egyénileg (nem delegált szarrágó) dönt. Rossz: ahol nagy a korrupció, ahol nem az egyének jogai az elsők hanem olyan többségi érdekre való hivatkozások amelyek homályosak, nem számszerűsítettek, többnyire hazugságok.
tomcat 2012.08.29. 00:00:33
"Simor Andrást (a minősített 50 közül) a világ ötödik legrosszabb jegybankelnökeként értékelte a Global Finance."
Biztos hallottál már a fiskális és monetáris politika szétválasztásáról és a jegybanki autonómiáról. No akkor példaként egy kis mateklecke: ha pártod és kormányod növeli az áfá-t, a jövedéki adót és a különadókat pedig a piaci szereplők simán áthárítják a "neazemberek"-re, ebből a maginfláció 2-ről 5,5-re nő, akkor ezt monetáris eszközökkel hogy lehet a 3% cél felé korrigálni?
Mondjuk ez a hozzád hasonlóknak már túl bonyi, a lényeg, hogy pártállami lelkületeddel nem egyeztethető össze annak a felfogása, hogy ha szeretett vezetőd minden eszközzel korlátozza a jegybank mozgásterét, akkor a jegybank elnök érdekérvényesítő képessége jelentősen csorbul. Ezt értékelték, ott van a sorokban konkrétan leírva.
"A Monetáris Tanács (vélhetően Simorral szembeszállva) csökkentette a magas jegybanki alapkamatot a gazdaság élénkítése érdekében."
Oszt a MT-ban hány orbánista ejtőernyős is van? 4? Hurrá ma is gyengült a Forint. És mostantól még sokkal többet keres a kötvényeken a Templeton, holott eddig is pártod és kormányod fizette a világon a legmagasabb profitot nekik. Külön gratulálok az ilyen észlényeknek.
"Kijöttek a legfrissebb munkaügyi statisztikák, meredeken emelkedik a munkavállakók száma, a munkanélküliségi ráta határozottan csökken."
Statisztikából egyes, leülhet. A regisztrált munkanélküliek száma csökkent, mert csökkentették az ellátás időtartamát. Közben a teljes munkaidőben foglalkoztatottak száma folyamatosan csökken. Éljen a közmunka, mehetsz 47 ezerért szántani valamelyik narancsoligarha frissen nyert földjét.
hajráargentína 2012.08.29. 00:06:46
Egyébként OV elfelejtette hangsúlyozni a választások ELŐTT, hogy 10 éves tervről van szó. Sajnos én nem követem annyira az eseményeket, így most se nagyon veszem be ezt a 10 éves dolgot, plusz van egy olyan rossz érzésem, hogy a 10. év végén is csak egy PR üzenet fog várni minket.
Amikor igazán munkahelyeket fognak teremteni, olyan tempóban, ahogyan a választások előtt beszéltek róla, azt ÉSZRE FOGJUK VENNI, és nem kell majd hozzá semmilyen nemlineáris, 10 éves, szabadságharcos duma.
LallyPop 2012.08.29. 00:07:08
Makkasz 2012.08.29. 00:09:06
Nem vagyok a vasúti közlekedés ellensége, nekem mindegy. Különösen a teherszállításban gazdaságilag és környezetvédelmileg is jó lehet.
Én a hülyeség ellensége vagyok. Annak, hogy milliárdokat lapátolnak be folyamatosan veszteséges állami cégekben adónkból, aminek nincs is értelme.
Hogy történik egy MÁV felszámolás? Eladható egészben, részben. Biztos vannak vonalak, amelyeket lehet nyereséggel üzemeltetni, ezeket már vihetik is. Biztos vannak olyanok, amikkel jobban gazdálkodva 0 lehet az eredmény. Vannak olyanok, ahol veszteség van, de mindenképp szükséges (na mondjuk erre nem tudnék példát mondani egyet sem, de tételezzük fel). Ezeket el lehet adni csomagban. Lehet a vonalakat meg kell tartani, és más magán vasúttársaságok haszbálják bérben.
Lehet hogy a belvárosi, vasútállomásoktól távoli MÁV irodaházakat el kell adni. Lehet hogy MÁV több ezres személygépkocsi állománya sem szükséges? Lhet 10 annyi ember képes üzemeltetni magasabb színvonalon mint ma?
Ugye hogy MALÉV hiányában is mindenki el tudott menni üzleti, magán útjára? Lehet drágábban, de az fizeti meg aki megy, nem aki nem használja.
MTV megszüntetni, frekvenciát eladni.
MTI, megszüntetni, azonnal.
Persze a mostani vagy előző tolvaj bandák általi eladás nem érdekel. Az érdekel, ha a nyugdíjrendszer saját alapú megtakarításon, fenntarthatóvá alakítása érdekében, a mai nyugdíjasok vagy nyugdíjhoz közel állók érdekében feltölteniék a nyugdíjpénztárat, hogy átmenetileg (5-15 év), kifizethessék a nyugdíjakat.
Az eltapsolás, elszarás, "állami beruházás", "közpénz", állami vállalatok tömése, nem az ahová a pénznek menni kell.
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.29. 00:10:42
A magánkézbe adás egyik katasztrófája pl pécs. Ott az áramot termelő hőerőmű (amit anno a bányászok etettek) hűtéséhez használt hulladékhővel fűtik a várost. Elméletileg a világon a legolcsóbbnak kellene lennie, de mivel mindent magánkézbe adtak rohadtdrága lett az egész. Profitorientált monopol helyzetben lévő vállalkozások épültek az emberek pénzére. Egy cég adja a tüzifát, egy másik üzemelteti az erőművet, egy harmadik a hulladékhőt adja el profittal, anegyedik viszi a csöveken, az ötödik a távfűtőcég és a sokadik kispista által bekötött rendszerre hajélandóak csak rákötni a távfűtésre.
Mindegyik csak a saját jólmegérdemelt államilag garantált profitját nézi...
Makkasz 2012.08.29. 00:13:26
Ezután már én sem értem pontosan, hogy mit csinál.
Az, hogy ne legyenk állami cégek, nem jelenti azt, hogy ne legyenek minisztériumok, ne gazdálkodjanak vagyonnal, pénzzel.
Sajnos kismillió önkormányzati, MNV vagy más kezelésű állami cég van, állami résztulajdonok mindenfelé, semelyik sem működik, mind pénzszivattyú és/vagy szavazatvásárló eszköz.
LallyPop 2012.08.29. 00:15:01
Nálunk nincs se közíposztály, mer a komunisták kiirtották, se urak nem igazán vannak, mer a komunisták kiirtották, ezír nincs semmilyen tőke felhalmozva. Ezír asztán nálunk az álam az egyedüli pízgóc, és a reformok is fölürrü gyünnek, és gyüttek mindíg. Ami valahol jó, máshol annyit jelent, mint a lakosság és az ország tejjes kiszolgáltatottságát. Eszt má a királyaink is tutták.
Makkasz 2012.08.29. 00:18:09
A távoli, ráadásul újraválasztásban és nem hatékony gazdálkodásban érdekelt állami tulajdonos soha nem fog hatékonyan működtetni. Mindig is leszól, hogy kell egy hely Józsikának. Vagy most nincs pénnz arra, amivel még 20%-kal olcsóbb lenne a működé (magántulaj 1-10 éven belüli megtérüléssel, kockázatok függvényében, de ad, szerez pénzt).
Pécsett szar szerződést kötöttek. Nem gondolkoztak, ha nincs verseny (illetve szerintem nagyon is tudták), akkor el fog szabadulni a profit igény. De ez nem rossz, ez természetes. Ere kell építeni, használni más tudását, tapasztalatát, tőkéjét, és nem kihasználttá válni.
De még egyszer, a természetes monopóliumok, egy más ügy, a koncessziós szerződések is.
LallyPop 2012.08.29. 00:20:47
Ezt magyarázd má meg az öreg parasztjának. A FED vóta példa, az magán. Hogy mi az hogy független azt má nem tudom. Független a tulajdonosátú? Öreganyám se látott olyat!
LallyPop 2012.08.29. 00:22:46
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.29. 00:23:31
De ugyanaz a polgármester privatizálta az ottani vízművet mint aki most visszavette. No comment.
Makkasz 2012.08.29. 00:28:33
Ehhez 80% helyett 20% adóék kellene, többek közt.
Azért, mert az elmúlt 22 évben nem tudott megerősödni magyar középosztály nem lehet még 22 évet várni, hogy megerősödjön, mikor pont ennek a feltételeit kell megteremteni a vállalkozási szabadsággal.
Lássuk milyen kiutat kínál jobb és baloldal a következő helyzetből:
- csökkenő GDP,
- Fenntarthatatlan egészségügyi rendszer,
- deficit,
- Fenntarthatatlan nyugdíjrendszer,
- 3 millió nyugdíjas,
- 780 e közalkalmazott (folyamatosan nő a szám, miközben a munkavállalók száma csökken),
- több százezer állami cégnél dolgozó, politikus, munkanélküli statisztikákban már nem szereplő ellátatlan,
- 5 milliós Magyarországra elegendő születésszám (csak akkor, ha 30 év múlva mindenki dupla annyi gyereket vállal mint ma, én 6-ot) emigráció nélkül,
- emigráció.
Siralmas válaszok Bajnaitól, LMP-től, Fidesztől.
Erős államot akarnak, fidesz államosít, mindent leszabályoz, eltörli demokráciát.
Transzparenciát ki ígér? Kinek van érthető, számszerűsíthető programja? Ki ígéri a demokrácia helyreállítását?
Hol van a közvetlen demokrácia előtérbe helyezése a képviseleti helyett? Hol van a szabadság, a kitörés ígérete?
Mi van a magánvagyonnal? Miért rossz? Nem az az erős ország, ahol erősek a polgárok?
Katasztrófa ami Magyarországon történik. Mindegyik párt a zászlója szerinti szólamokat puffogtatja, tartalom nélkül.
Ne már hogy a posztból derüljön ki, a fidesz hanmiskártyás. A nyugdíjvédelmi biztossal.
Ándi bácsi, ne haragudj, ha csak így tudsz írni (nem humoros), akkor rendben, elfogadom, jelezd. Ha valamiféle gondolati fölényedre akarsz rávilágítani a stílussal, akkor nincs helyén.
Makkasz 2012.08.29. 00:31:09
A visszaállamosítás meg tipikus fidesz tempo, minden polgári értéknek ellentmond.
Szerintem kis (mikro), nem város szintű közöaségek is tudnak közösen megoldást találni gondra, legyen az egy bekörőút, egy a városba reggel beszaladó kisbusz, ami délután visszajön, és hétvégén bevásárolni is elviszi az ott lakókat.
A lényeg, hogy legyen rálátása és beleszóláűsa a dologba annak, aki a pénzt adja rá.
LallyPop 2012.08.29. 00:34:49
Megincsak gratulányi tudok, ez míg senkinek se jutott az eszíbe. Ejurópába se. De míg a tengerentúlon se, mesíli a Pista az amerikás.
Tránszpárencia nem kő, sehol olyan nincsen. Óvasni se tud a paraszt nem kípleteket megódani. Ugyanannyi a tránszparencia mint máshó.
Nincsen lehetetlensíg, csak tehetetlensíg. Válalkozó nemigen fizet adót, álami támogatást meg főveszi, rögtön 20% az adóík. Hasznosulni kell, gyerekem, írvínyesüni. Amíg tudok neked olyat mutatnyi, akinek begyütt addig mirü beszílünk?
Makkasz 2012.08.29. 00:37:14
Ilyenek az alapítványok de a bürokráca szervei is. Ki a tulajdonosa egy minisztériumnak (nem az épületnek, a szervezetnek)? Létező, gazdálkodó, ténykedő. Ki a tulajdnosa a rendőrségnek?
Szerintem az egyetemeknek sincs tulajdonosa.
Mindenesetre nem fogom mit akarsz a jegybankkal, én nem mondtam hogy privatizálni kéne a jegybankot, te hozatad fel példaként, hogy alátámaszd, mennyire fontos hogy legyenk állami cégek.
Szerintem nem fontos, hanem rendkívül kívételes esetben megengedett kivétel.
A jegybank meg nem állami cég, sántít a példád, ennyi.
kennyking 2012.08.29. 00:39:58
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.29. 00:41:31
Mert azért voltak igencsak sikeres vállalatok is nemcsak ózdi kohók meg szénbányák.
Makkasz 2012.08.29. 00:43:21
Az egyénnek van érdeke, lelkiismerete, pénze, az államnak egyik sincs.
Az államnak a szerepét kell szépen, szűken definiálni (demokrácia és egyéni szabadságjogok védelme, intézményeinek biztosítása, biztonság garantálása, a jobb életminőséghez szükséges stratégia alkotás (pl. oktatás) irányítása- nem döntés, az népszavazás, stb.), az ehhez szükséges adóbevételekkel kell rendelkeznie.
Azt sem mondom, hogy ne legyen semmi tulajdona (egyszerűen csúsztatsz), csak azt, hogy nem kellenek állami cégek, látszatgazdálkodók.
Lehet az állam tulajdonáan különös természeti, kultúrális érték, műemlék, laktanya, épületek, gépkocsi, stb...
Állami cég nem kell, értsd meg. BKV, MÁV, Rába, MOL, ............... végtelen jelenleg.
LallyPop 2012.08.29. 00:43:25
Makkasz 2012.08.29. 00:47:30
Igenis hogy értő magántulajdonos, kiszámítható jogszabályi környezet mellett, felvirágoztathatta volna, és nem elsorvasztotta volna a működőképes cégeket.
LallyPop 2012.08.29. 00:48:48
Jó ícakát mígeccer!
Makkasz 2012.08.29. 00:50:28
Taláűn kevésbé érzik a polgárok, mert volt módjuk vagyonosodni, magasabb platformról indultak, kevésbé korruptak és tehetségtelenek a politikusaik, és versenyképesebb a gazdaságuk. A brutális újraelosztás sehol nem jött be úgy tűnik.
USAban van gazdasági növekedés, az adó regresszív.
kennyking 2012.08.29. 00:51:48
ha vihetik, akkor a nyereség magánzsebbe kerül, az állam nyakán megmarad a veszteség.Jelenleg is ez van.A nyereséges részeket magánosították, a veszteségesek maradtak az állam nyakán.Egyébként a világon mindenhol veszteséges a vasút.
Biztos vannak olyanok, amikkel jobban gazdálkodva 0 lehet az eredmény. Vannak olyanok, ahol veszteség van, de mindenképp szükséges (na mondjuk erre nem tudnék példát mondani egyet sem, de tételezzük fel).
én tudok.a MÁV egésze.
Ezeket el lehet adni csomagban. Lehet a vonalakat meg kell tartani, és más magán vasúttársaságok haszbálják bérben.
Lehet hogy a belvárosi, vasútállomásoktól távoli MÁV irodaházakat el kell adni. Lehet hogy MÁV több ezres személygépkocsi állománya sem szükséges? Lhet 10 annyi ember képes üzemeltetni magasabb színvonalon mint ma?
Lehet.Iszonyat nagy ráfordítással, ami a mai béreket tekintve nem biztos, hogy megtérűl.Nagyon nem vagy képben, ami a vasutat illeti.Csak a szokásos liberális hevülettel nyomod a libsi mantrát a privatizáció mindenekfelettiségéről.A mai MÁV pont azért kaotikus, mert mindent magánosítottak ( ahol keletkezett 1 ft haszon), megbontották a cég működő egységét.
Makkasz 2012.08.29. 00:56:08
Az állami vállalkozás már ezért is oximoron.
Az államnak csak a vállalkozások által megtermelt pénzből van bevétele, ezért sem értem hogy kételkedhetnek emberek a mindannyiukat eltartó működési forma létjogosultságában, akár különösebb gazdasági szakértelem nélkül is.
A példáid az állami szervezetekre rosszak, nem azokról beszélek, nem azokat kell eladni vagy felszámolni (persze, azok közül is jónéhányat).
Makkasz 2012.08.29. 01:07:59
Őszintén, én nem hiszek MÁV privatizációban, dehát lehetőséget kell adni. Én a MÁV megszüntetésében jobban hiszek. Pont azért amit mondasz. Mindenütt veszteséges, elfogadom.
A technológia túlhaladott. Utasszállításra biztosan hogy nem a leggazdaságosabb.
Mi a valóság amivel minden vasút, MÁV és környezetvédelm hívőnek szembe kell néznie? Hogy valójában csak azok a vasútvonalak fenntarthatóak (és itt megint had ne értsek veled egyet, a szervezeti forma, hogy hogyan darbolták tök mindegy, és naná hogy az államnál maradt a szar, ki az a hülye magántuljadonos akinek az kell), ahol a teherszállításra azt olyan mértékben igénybe veszik, ami fenntarthatóvá teszi az infrastruktúrát. Valószínűleg nem sok ilyen van.
A másik szempont, hogy valamennyi polgárnak egyenlő lehetőséget biztosítsanak munkába, iskolába jutásba (mondjuk ez kicsit sántít, mert mindenki magénak választ lak és munkahelyet), kultúrális lehetőségekhez jutáshoz.
Magyarországon tudtommal már nincs egyetlen olyan település sem, ahová csak vasút vagy kisvasút jut el, tahát van alternatíva, közút (kutúrára internet is).
A vasút 150 éve sokat segített a gazdaságoknak a fejlődésben, és jelentős szerepe volt egészen a 2000-es évekig. Ma, túlhaladott, vacak, drága, környezetszennyező. Nem általánosságban a MÁV a vasutak szégyene, a korrupció kastélya, a lepusztultság mintapéldája (elnézést minden alkalmazottról, aki erről nem tehet, lojálisan precízen végzi meg nem fizetett munkáját).
GYSEV csaknam azonos adottságokkal mindig nyereséges.
kennyking 2012.08.29. 01:19:51
" A másik szempont, hogy valamennyi polgárnak egyenlő lehetőséget biztosítsanak munkába, iskolába jutásba (mondjuk ez kicsit sántít, mert mindenki magénak választ lak és munkahelyet), kultúrális lehetőségekhez jutáshoz."
Ez a lényeg.Ez bizony állami feladat, még ha ez nem tettszik azoknak, akik szerencsések és nagyvárosban laknak.Mihály Péter szélsőliberális megmondóember mondta jól meg, hogy nincs szükség a falvakra, mert középkori csökevények.Ez a te gondolatod esszenciája.
egy valamiben viszont mélyen egyetértek veled, a MÁV-ot már csak úgy lehetne megreformálni, hogy beszántani a helyét sóval és újrakezdeni.Dehát, ez a legnagyobb állami vállalat, miért működne másképp, mint az állam.Az államnál is kéne nyomni egy resetgombot, mert megreformálhatatlan. Tudomásul kell venni ( vagyis nem kell, de hát...), hogy a pártokráciában az állami vállalatok zsákmánycégek.Állami vállalatoknál lehet a legnagyobb pénzeket lenyúlni a legkisebb kockázat mellett.Ezért működnek rosszul az állami vállalatok és nem azért, mert magánkézben minden kivirúl.Ha így lenne, Mo. a paradicsom lenne, hiszen gyakorlatilag mindent privatizáltunk (sokszor külföldi állami cégeknek).Bár erősen nem vagyok fideszes, szerintem orbán jó úton jár, amikor átgondolatlanul privatizált cégeket próbál visszaszerezni.Én nem hiszek a kicsi és gyenge, szolgáltató állam hatékonyságában.
Makkasz 2012.08.29. 01:22:50
Naponta átlagosan 40 oldal hírt olvasok, 1 óra hírt nézek, hallgatok 30 éve.
18 éve nem használtam egyszer sem MÁV-ot, mégis több mint 1 m Ft adómat oda fizették ki.
Ugyanmár hol van a transzparencia? Had ne legyen az én hibám hogy a NAGY PÉNZNYELŐRŐL nem vagyok tájékozott, oksa?
Blogger Géza 2012.08.29. 01:24:35
Blogger Géza 2012.08.29. 01:27:13
Blogger Géza 2012.08.29. 01:34:26
prometheus_X 2012.08.29. 01:35:46
Nem halálra ítélték, hanem szétlopták :) azt egyébként kötve hiszem, hogy a mostani kormánynak más lenne a MÁV-val a szándéka - inkább legfeljebb arról lehet szó, hogy máshova fogják lapátolni a pénzt és a jelek szerint többet fognak oda is lapátolni :)
kennyking 2012.08.29. 01:36:39
Én pedig fizetem az adómat a buzifesztiválra, a szidó nyári fesztiválra, a holokauszt túlélőkre, a gátvédelemre, a TEK-re, 600 rendőrre Csókakőn, a cigányok segélyezésére , miközben semmi közöm hozzájuk.Ja, meg BKV !Ezek állami feladatok.
Transzparencia pedig igenis létezik Mo.-on.Otthon, az ablak.
Na jó éjt !Legyen szép napod !
Makkasz 2012.08.29. 01:37:33
"A Gysev és a MÁV adottságait össze sem lehet hasonlítani."
Azért megpróbálhattad volna, ez nagyon gyenge, nem meggyőző. A MÁV adottságaival akkor mégiscsak meg kell szünnie, azt támasztotad alá megint.
" A másik szempont, hogy valamennyi polgárnak egyenlő lehetőséget biztosítsanak munkába, iskolába jutásba (mondjuk ez kicsit sántít, mert mindenki magénak választ lak és munkahelyet), kultúrális lehetőségekhez jutáshoz."
"Ez a lényeg.Ez bizony állami feladat,"
Igen, de rossz hírem van te kis MÁV lobbista, bizony a városokba vándorlás tendencia, mert falun már nem kell annyi munkéáskéz. Ráadásul, ahogy mondtam, már mindenhová megy közút. Ugye ne kelljen már még repülőtér is minden faluba. Vicc ahogy erőlködsz.
"még ha ez nem tettszik azoknak, akik szerencsések és nagyvárosban laknak."
Falun lakom.
"Mihály Péter szélsőliberális megmondóember" Nem tudom kie ez, nem is érdekel. Biztos a falvaknak van értékük, és fontosak is. Kényszeríteni senkit nem lehet, hogy ott maradjon. Ha van munka, vagy jól érzi magát, ott marad, ha nem akkor biztos hogy a hülye vasút, resti meg egyebek nem tartják ott.
"mondta jól meg, hogy nincs szükség a falvakra, mert középkori csökevények.Ez a te gondolatod esszenciája."
A te beteg elmédben max. Az én mondandómnak nincs köze a falvakhoz, azok megmaradásához. A mondanivalóm esszenciája hogy a vasút mint technológia túlhaladott, és ne a társadalom egésze fizesse meg némelyek hóbortját, ráadásul iszonyú drágán.
"egy valamiben viszont mélyen egyetértek veled, a MÁV-ot már csak úgy lehetne megreformálni, hogy beszántani a helyét sóval és újrakezdeni.Dehát, ez a legnagyobb állami vállalat, miért működne másképp, mint az állam.Az államnál is kéne nyomni egy resetgombot, mert megreformálhatatlan."
Szeintem megreformálni kell, sóval behinteni nem.
"Tudomásul kell venni ( vagyis nem kell, de hát...), hogy a pártokráciában az állami vállalatok zsákmánycégek."
Többek közt ezért sem kell állami cég. Nem veszem tudomásul, harcolok hogy ne legyen, minden eszközömmel, véleményemmel, szavazatommal, aktív politikai tevékenységemmel.
"Bár erősen nem vagyok fideszes, szerintem orbán jó úton jár, amikor átgondolatlanul privatizált cégeket próbál visszaszerezni.Én nem hiszek a kicsi és gyenge, szolgáltató állam hatékonyságában."
Nincs olyan hogy szolgáltató, kicsi állam. Az állam nem szolgáltat. Garantálja a demokráciát, egyéni szabadságjogokat, biztonságot.
Ez nem gyenge, hanem erős állam. Azért erős, mert polgárai erősek, vagyonosak, mind önállóan gondolkodók, felelősek.
Orbán nagyon rossz úton jár. 8%-kal nőtt közalkalmazottak száéma uralkodása alatt. Minden még rosszabbra fordult a rendkívül tehetségtelen Gyurcsány kormányhoz képest is.
Arroganciával, hazugságokkal tartják távol a valóságtól az embereket, téged is.
Az elhibázott provatizációt nem a még jobban elhibázott államosítással lehet rendbe tenni.
Mond már meg, miért akarod, hogy pnzedből, ahelyett hogy nálad hagynák, te dönts róla mire költöd, miért akarod hogy mások olyan dolgokat vegyenek aminek se árára, se működtetésére nnincs ráhatásod, és megy az állami szuperpazarló rendszerbe.
Az erős állam, uralkodó állam, rabszolgsorba tartó patriarcha állam rémálom.
Ekkora birkaságot, appáám.
Miért eszitek meg milliószámra azt a baromságot amit a politikusok és oligarchák beetetnek veletek?
Ez egyénnek van érdeke, lelkiismerete, pénze, az államnak egyik sincs.
hajráargentína 2012.08.29. 01:41:33
Figyu, elegen néztek már hülyének ebben az országban, nem tudsz semmit hozzátenni ehhez az érzéshez. A magánügy meg az, hogy odavagy a Fideszért, értem én, csak leszarom. A hazugság az hazugság, bármennyi évre is próbálod eltolni magadtól.
Makkasz 2012.08.29. 01:41:35
Makkasz 2012.08.29. 01:55:22
Ha valami jót el lehet mondani, hogy az egykulcsos SZJA igazsáégosabb mint a hiperprogresszív hazug, szocialista.
Ennél csak a regresszív, vagy azonos összegű lenne igazságosabb.
Nem mondom, hogy kell 20%-os adóék, én a 80%-ék ötödét említettem, ami 16%, de ez részletkérdés.
Nyilvánvaló, hogy egy lépésben nem lehet megvalósítani, de világos program kell, hogy jutunk el oda, és ki kell tűzni a célt. ugye a 60-os adóék, vagy az orbán féle itt jabvítok ott elveszem nem lehet komoly cél, csak egy tragikomédia része.
Első, állam szerepének újradefiniálása (szűk és direkt demokrácia amiben csak lehet, ez is ésszel bevezetve).
Fenntartahatatlan rendszerek fenntarthatóvá tétele (eü -magán; nyugdíj - magán, egyéni számla, szolidaritási, közeli, mai nyugdíjasok nyugdíjára külön alap, új állami nyugdíjszabályok).
Állami vállalatok értékesítése (megy a nyugdíjalapba), állami tevékenységek leválasztása (kultúra, MTV, múzeumok, stb...).
Minden fenti elem nélpszavazással jóváhagyva.
Mindig ezzel jöttök, hitetlenkedte, részletezem, utána meg jön a nyafi, miért nem konkrét programot írok egy kommentbe egy mással foglalkozó posztnál, miért nem kapcsolok hozzá támogatást.
Azért, mert jelenleg a meggyőzéssel foglalkozom. Nem a 16% a fontos, hanem az egyének szabadságának, gazdagodásának biztosítása, a vállalkozás szabadsága, demokrácia helyreállítása, a transzparencia. Ebből lesznek felelős és gazdag polgárok, maradhat fenn Magyarország, emelkedhet ki az európai szartengerből.
Nem fájdalommentes, nekem is fáj, mert túlvagyok életem legtermékenyebb szakaszán, mindent elvettek tőlem és mindent elherdáltak politikusaink.
Ettől még tisztán látom, ezt kell tenni.
Makkasz 2012.08.29. 02:00:25
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.08.29. 04:51:25
Jaj! Bocs. Ezt nem ide akartam írni. Tehát a többlet rögtön megy a mondjuk Simicska cégéhez, vagy bármelyik havernak lehet belőle zsíros állást kreálni.
nu pagagyí 2012.08.29. 05:06:28
miigaz 2012.08.29. 06:35:55
Ezt érdemes megnézni! Aki arra használja a buszt, hogy eljusson vele a vonathoz, HÉV-hez, piacra 5 km-nél rövidebb távra az eddigi 155 Ft helyett 250-et fog fizetni.
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.29. 07:06:52
"Ha valami jót el lehet mondani, hogy az egykulcsos SZJA igazsáégosabb mint a hiperprogresszív hazug, szocialista.
Ennél csak a regresszív, vagy azonos összegű lenne igazságosabb."
Elfelejtetted definiálni az "igazságos adórendszer" fogalmát. Mi az igazságos? Ha mindenki ugyanannyit fizet, függetlenül attól, hogy mennyi a jövedelme? Ha mindenki a jövedelmével arányos adót fizet? Vagy Jézusnak volt igaza, aki szerint a szegény asszony, aki két fillért vetett a perselybe, valójában többet vetett, mint a gazdagabbak, mert a többiek a feleslegükből adták, ő meg minden vagyonát adta? Véletlenül nem pont ez a progresszív adózás morális igazolása?
Nagy-Britanniában 1989-ben bevezettek egy fejadót, ami szerinted a legigazságosabb módja az adózásnak. A tömegek nem így vélekedtek az igazságosság fogalmáról. Tömegtüntetések kezdődtek, melyek zavargásokba torkolltak és nagyban hozzájárultak Thatcher bukásához.
balkon-úr 2012.08.29. 07:46:55
protézisesh 2012.08.29. 07:49:48
Ja, Bp-Győr-Sopron/Szombathely IC, bő fele csak Győrig megy, a maradék osztódik a Csornán szétkapcsolódó Sopron/Szombathely célállomásokra.
Attól meg hogyan javul a vasúti közlekedés, ha a buszt simán megdrágítják? Ha letiltanák az autópályáról a buszt, meg csak városi busz mehetne 100km feletti viszonylatokon, akkor is a vasút lenne versenyképesebb, de ugye érezzük, hogy ez nem a vasút JAVULÁSA által következett be...
@Kettes: "Elfelejtetted definiálni az "igazságos adórendszer" fogalmát." Tessék: szerintem az az igazságos adórendszer, ahol mindenki tehetsége/képességei/jövedelme szerint fizet, arányosan ugyanannyit. Ez volt régen a TIZED (éérted, TÍZ százalékos egykulcsos adó!), ma meg a KETTED (a 48% átlagos elvonásra ugye mondhatjuk, hogy fele?).
A nagy baj az, hogy a valódi vagyonok tulajdonosai nem SZJA-t fizetnek, hanem az offshore postafiókcég a Mo-i működő vállalkozás/befektetés tulajdonosa, így a nyereség utáni osztalék simán kivándorol az országból, az adott banánköztársaságban meg adómentesen átvándorol xy zsebébe.
A progresszív SZJA-rendszer csak az alkalmazottakra vonatkozik, és azt a 3%-nyi lakosságot szívatja/szívatta halálra, akik valamilyen megátalkodott módon havi br. 300.000Ft-nál többet mertek keresni --> "kőgazdagok" a proletariátus szemében. Segítek: folyamatos műszakrenddel, pótlékokkal, év végi prémiumokkal egy audis sori melós is keres ennyit. Mégsincs budai villája, porschéja, yachtja, kokóval etetett luxuskurvája...
"A tömegek nem így vélekedtek az igazságosság fogalmáról." A fejadó (minden ember évi 1 font adót) tényleg nem igazságos, de a tömegek sajnos mindig abba az irányba tolnak, hogy fizessenek a "gazdagok", ahol a "gazdag" definiciója a "többje van, mint nekem". Ez a demokrácia nagy hátulütője :(
letmetellyou 2012.08.29. 08:04:56
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.29. 08:06:30
SzaGyu 2012.08.29. 08:12:49
Hideg van és fagy.
Esik az eső és fúj a szél.
Esik a hó és fúj a szél.
Félórákat késik a vonat.
Hát ez is egy szolgáltatás.
Szenthomárság 2012.08.29. 08:14:10
Kutchek (törölt) 2012.08.29. 08:27:13
Blogger Géza 2012.08.29. 08:31:23
na__most__akkor 2012.08.29. 08:31:49
"azokra a helyiségekre, ahova vonat is és busz is jár"
- például szoba, konyha, előszoba, fürdőszoba - merthogy ezek a helyIségek
A város, falu, község az HELYSÉG.
Más bajom nincs. Még most...
Macskahegyi Daniela 2012.08.29. 08:40:36
Jó érzés a kormányod seggét nyalni...???
Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:44:24
Az egész jobboldali sajtóvertikum leképzi az MSZMP agit-prop osztályát, ez bizony a jól ismert APO!
isssti 2012.08.29. 08:44:25
Anyám nesirass!!
Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:45:24
Ezért fizeti őt a Párt, idén már másodszor emelték a fizuját.
Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:49:49
Asszem lemaradt a propagandista elvtárs egy brossúrával!
Pártunk és Ártányunk, hőn szeretett Orbán elvtársunk már másfélmillió munkahelyet vizionál mostanában.
Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:50:51
Ja, és 2 év alatt!
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 08:55:52
Te fasz,...csak nálunk emelkedik ilyen mértékben egész Európában ! Miért is jó az az exportőröknek ?!
we 2012.08.29. 08:55:52
Értelmezze majd elemezze a következő szövegeket tartalmi szempontból:
- politikusok nyilatkozatai
- reklámszövegek
- dalszövegek (örök klasszikus Edda: hűtlen)
Nagyon érdekes könyv "A tojást rakó kutya", ami részben erről is szól.
Aztán kb 8 éve kidobtam a TV-t a picsába, azóta nincs ilyen gondom.
Lucernaböde 2012.08.29. 09:00:40
Mert hogy ez utóbbiak konkrétan elhallgatnak és hazudnak... A HÍRTV ugyan fideszközeli de nem szokta elhallgatni a rossz híreket sem és a legtöbbször nem is interpretálja fidesz-baráti hangnemben, a legtöbbször tényszerűen teszi a dolgát.
A HÍRTV kimagasló minőség megalakulása óta és a mocskos MSZP és SZDSZ bukásában jelentős érdemei voltak, mert feltárta a balos mocskot a műsoraiban
czsolt76 2012.08.29. 09:01:29
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:04:27
Én meg fizetem a náci masírozások biztosításának a költségeit, a rongálásaitok árát , stb...
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:08:01
Ezt a mocskot igyekszik most feltárni az ATV és a Klubrádió !
Szerinted csak "balos mocsok " van ?
Egyszerű vagy mint az ék....
NA YA! 2012.08.29. 09:11:26
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.08.29. 09:17:16
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.08.29. 09:20:53
laci0011 2012.08.29. 09:21:27
Netuddki. 2012.08.29. 09:23:21
FPéter 2012.08.29. 09:23:49
apanna 2012.08.29. 09:27:15
Még az inflációt sem volt képes megállítani, ami szintén a kisember adója.
Hitelt sem nagyon kapunk, ha igen azt is olyan magas kamatra, hogy képtelenek vagyunk kitermelni, és ettől az alapkamattól függ a lakáshitelünk kamata is. Beruházni sem fogunk, és munkahelyeket sem teremtünk, köszönhetően a magas alapkamatnak, ami Európában nálunk a legmagasabb. VAjon miért?
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:27:33
Miért ,...10 évre reális ?
Időarányosan mennyi van meg belőle ?
Elvakult fideszgyík vagy...
Sir Galád (már foglalt) 2012.08.29. 09:28:36
DR. INKVIZITOR 2012.08.29. 09:29:13
Ne tököljetek himi-humi apróságokkal, amikor 3 nap múlva kezdődik a Nemzeti Inflációs Vágta!
A rendezvénysorozat szüneteiben pedig - a NER képzőművészeti alkotások országjárása keretében - csodálatos műveket láthattok lakóhelyeteken.
Az első program fizetős és kötelező, a második ingyenes és előzetes regisztrációhoz nem kötött.
Most aktivizálhatjátok magatokat!
laci0011 2012.08.29. 09:29:59
dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:30:58
apanna 2012.08.29. 09:31:23
Netuddki. 2012.08.29. 09:36:04
"különvélemény2 0 bejegyzést írt és 156 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2011.10.31. óta tag."
apd (törölt) 2012.08.29. 09:47:57
belekotty 2012.08.29. 09:49:15
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.08.29. 09:52:16
belekotty 2012.08.29. 09:52:35
Macskond 2012.08.29. 09:55:47
Nem a szinvonalat növelik, az még csak fel sem merül hogy "átgondolták volna" és akkor a vonatkoz 1-2 további vagont hozzácsapnak, hogy a helyjeggyel ne állva kelljen utazni.
Az egyik érintett Szeged-Kecskemét-Bp vonalon azt sem nézik meg hogy vajon miért inkább busszal megy a nép? Inkább jól felemelik az árát.
A Busz adott esetben azért olcsobb mert közúton rövidebb a távolság, mert a vonat cegléd felé kerül. Ez egy adottság, de hadd válassszam már meg hogy ezt a plusz számomra felesleges kitérőt megfizetem vagy sem.
Végül de nem utolsó sorban a vonat éves átlagban megközelíteni sem tudja a busz pontosságát, ami újfent nem utolsó szempont annak aki valahova oda szeretne érni.
Még jó hogy pár éve már áttértem az autóra... :-/
déjá vu39 2012.08.29. 09:57:47
"Statisztikából egyes, leülhet. A regisztrált munkanélküliek száma csökkent, mert csökkentették az ellátás időtartamát. Közben a teljes munkaidőben foglalkoztatottak száma folyamatosan csökken."
Nem vitatkozom, hanem kiegészítek...
Az ifjabb generációnak is meg kell (kellene) tanulnia azt, amit mi annak idején az "átkos"-ban profi módon csináltunk: a sorok között olvasni, a mondatok valódi értelmét és a kódolt üzeneteket megérteni.
Ami nagy baj, hogy a hívők (Nem az Istenhitről beszélek) nem teszik fel maguknak azokat a kérdéseket, amelyek segítenének a a való tények megismerésében, inkább szó szerint elhiszik amit a preferált média harsog a fülébe.
Az is igaz, hogy nekünk is sokáig tartott, amíg megtanultuk, hogy mit hogyan kell érteni. Meg az is, hogy most sokkal több csatornán lehet tájékozódni, csak nyitott szem kell. Talán ez lerövidíti a ráébredés idejét.
apanna 2012.08.29. 09:59:33
letmetellyou 2012.08.29. 10:02:44
Blogger Géza 2012.08.29. 10:04:12
Blogger Géza 2012.08.29. 10:10:32
Blogger Géza 2012.08.29. 10:12:54
2012.08.29. 10:17:27
@Blogger Géza: egy udvari bolond vagy. egy semmirekello rabszolga.
Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:17:44
index.hu/belfold/2012/08/27/zsido_karpotlasi_penzeket_kovetel_vissza_a_kormany/
Vesd össze a cikk tartalmát a liberális címmel!
belekotty 2012.08.29. 10:18:18
yerico1 2012.08.29. 10:18:47
"Szerintem legyen kicsi állam, 5-e adó, 5-e újraelosztás, 5-e közalkalmazott. "
Bocs, de ezt nem tudom értelmezni. Mit akartál itt írni:
öte adó, öte újraelosztás, öte közalkalmazott, vagy ötödike adó, ötödike újraelosztás, ötödike közalkalmazott. Mondjuk mindkettő baromság, bármit is írtál, és feltételezem, hogy nem azt írtad, amit akartál.
Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:20:22
Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:21:23
yerico1 2012.08.29. 10:22:10
(Tegyük azt is hozzá, hogy évente 100E munkahely meg is szűnik a gazdaság működése közben, tehát végeredményben nem változik. De azt a kormány se ígérte, hogy a jelenlegin felül növeli plusz egymillióval a munkahelyek számát, csak azt, hogy 10 év alatt egymillió új munkahelyet teremt.)
Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:22:49
Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:23:43
NA YA! 2012.08.29. 10:29:54
Blogger Géza 2012.08.29. 10:30:37
Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:32:46
old_field 2012.08.29. 10:33:21
s 2012.08.29. 10:36:04
s 2012.08.29. 10:43:56
A hülyeség magasiskolája vagy. Mintha a nettó exportőrség nem függne az ártól. Nincs terményünk, hülyegyerek. Kukoricából hiányzik 40%. Ami meg megmaradt, azt megesszük mi (drága Hofi Úr). Az alacsony jövedelmi kategória nem fog tudni zabálnivalót venni. Te fogsz tudni, mert valami semmirekellő munkával baszod agyon az időt, és képes vagy egész nap hülyeségeket írogatni a netre. De akik helyetted dolgoznak, azok nem. Azok kinyírják a fasz orbánt, meg matolcsyt, és ha nincs szerencséd, akkor még a hozzád hasonló faszkalapokat is.
nu pagagyí 2012.08.29. 11:07:49
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.08.29. 11:15:56
120K plusz munkavállaló? Hol? Kinek a bekokózott látomásában? A faszfej Matolcsyéban?
Jaj, hát kicsit bátor célkitűzés volt, maszat-masztat. Bezzeg, ha nem olyasvalaki mondana ilyet, akibe szerelmes vagy, itt üvöltenél, hogy mekkora hazudós geci!
Azért nem lesz itt soha semmi, mert a választók többsége pont ilyen agyatlan pöcs, soha nem fognak szavazni semmire, csak erre a hazugságra meg baromságra, amit a jelenlegi elitünk képvisel.
Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.08.29. 11:18:18
Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.08.29. 11:22:28
Szerdán tíz órakor ült össze a bírálóbizottság, hogy döntsön arról, hogy ki nyeri a pécsi iskolák takarítására kiírt közbeszerzést. Ám az egyik pályázó már egy nappal korábban elment felmérni legalább egy intézményt.
A közbeszerzést, ahogyan a hasonlóan kalandos életű közétkeztetésit, a pécsi önkormányzat Elszámolóháza írta ki, múlt csütörtökön volt a borítékbontás. Bár felhívtuk az intézmény vezetőjét, helyettesével tudtunk is beszélni, részleteket nem sikerült megtudni a közbeszerzésről. Mivel a bírálóbizottság csak ma tíz órakor ült össze, délelőtti megkeresésünkkor a szóban fogó még folyamatban lévő közbeszerzésnek minősült.
A valóság hófehér szövedéke azonban ezúttal is felfeslett. Az egyik iskolában ugyanis megjelent kedden, azaz egy nappal a bírálóbizottság ülése előtt egy takarító cég képviselője, mondván, jött felmérni az intézményt, mert ők fognak itt takarítani. Az iskola nevét csak azért nem közöljük, nehogy retorzió érje őket.
- Amennyiben ez valóban így van, haladéktalanul érvényteleníteni kell a közbeszerzést, és azonnali vizsgálatot elrendelni - mondta Tóth Bertalan, az MSZP országos elnökségi tagja. - Ha valóban így történt, kijelenthetjük, hogy Pécsett lassan megszokottá válik, hogy már a bírálóbizottság összeülése előtt eldőlnek a közbeszerzések, és a Fidesz újabb egyértelmű jelét adja mérhetetlen arroganciájának.
Azt talán mondanunk sem kell, hogy a cég budapesti központú, tehát - ha információnk helytálló - megint nem a helyi vállalkozók megsegítése volt a jobboldali városvezetés célja. A társaság már most havonta 2,5 millió forint körüli összeget kap a Zsolnay Kulturális Negyed takarításáért.
Az elektronikus sajtó dolga nem a jóslás, de néhány perccel azután, hogy a bírálóbizottságnak össze kellett ülnie, megkockáztatjuk, hogy a szupertitkos közbeszerzés győztese, vagy legalábbis egyik nyertese a P. Dussmann Kft. ígérkezik.
Tyrion Lannister of Caster 2012.08.29. 11:27:07
Orbánt sem védem, ő is csainálhatná jól a dolgokat, csak egy kis empátia kellene meg esetleg a nagy arc elhagyása... de melyik politikus ilyen ma Magyarországon?
Tyrion Lannister of Caster 2012.08.29. 11:38:21
fda 2012.08.29. 11:50:23
Egyébként tényleg béna, hogy egy rövid útra épp annyi az IC jegy mint egy hosszúra, most ezt vezetik be, ennyi.
Az autópályán is ezt kéne egyébként: vehet 10 naposat az is, aki csak 30 km-re ment volna el egy áruházból hazahozni valamit, vagy elutazott volna a hétvégére.
hajráargentína 2012.08.29. 13:05:58
A rossz hír az, hogy így még egyértelműbb a helyzet. Egy négy évre megválasztott párt mi a tökömet igérget 10 évre? Miért nem 100-ra mindjárt? És tényleg vannak, akik komolyan kivárják majd a 10 évet? Ha közben esetleg mást választ a tisztelt nép, akkor az lesz a FELMENTÉS? Most már értem, miért nem válaszoltál arra a kérdésemre, mennyi lenne a "nemlineáris" teljesülés elvárható aránya. Az a helyzet, hogy ez továbbra is színtiszta hazugság. Várjátok csak a 10 éveteket, meg az újabb PR üzeneteket, de nekem erre nincs szükségem. Jól látható mit csinálnak a gazdaságban, és az is, mit NEM csinálnak. Új munkahelyeket például.
Mariann19 2012.08.29. 14:35:24
Az adóinkat azért fizetjük, hogy az állam az egyénileg nem megoldható feladatokat közösségi szervezésben megoldja. Ilyenek: oktatás, egészségügy, államigazgatási eljárások, rendészeti feladatok, a kultúra és port részbeni támogatottsága, közegészségügy stb. Mindezeket összefoglaló módon állami szolgáltatásnak nevezzük.Amit Te felsoroltál, azok a társadalom politika körébe tartozó állami feladatok. Mindezt csak a rend kedvéért célszerű leszögezni.
A továbbiakban azt rögzíted, hogy ne az állam határozza meg, hogy a jövedelmedet mire költsd, kapd mega keresetedet, és Te majd finanszírozod a kiadásaidat. Ezek szerint Te a bruttó elv alapján képzeled el az állampolgári létet. El tudod azt képzelni, hogy jelenleg nálunk ez megvalósítható?
Az egész világon a társadalmak a szolidaritási elvei szerint rendezkedtek be, ennek erényeit és hibáit lehet vitatni, de egyelőre ez az elfogadott.A szolidaritási elv érvényesülésének elfogadása körül az elosztási rendszerek igazságos tartalma lehet irritáló, de ez nem az el hibája, hanem az alkalmazóké.
Az egykulcsos adó mellé teszed le a voksodat azzal, hogy a ráérdemesülő emberek birtokoljanak több jövedelmet, mert ezek tudják a gazdaságot eredményesen működtetni. Igen, a kormány az egykulcsos adó bevezetésekor is ebben bízott. Remélte, hogy növekszik a beruházások száma, emelkedőben lesz a fogyasztás, mellyel több adó folyik be a költségvetésbe.Ez nem jött be!Azért nem, mert Te és az ezeket az elveket vallók sem fogyasztásra, sem beruházásokra nem használták fel a többlet jövedelmeiket, hanem megtakaritásokba fektették, jó részük külföldi bankba helyezve azokat.Addig, amig a vállalkozók és a nagyobb jövedelemmel rendelkezők nem állnak gondolkodás módjukban a felkészült üzletemberek szinvonalán, addig egyelőre nincs helye az egykulcsos adónak.
Annyit még hozzá tennék az egykulcsos adó elfogadásához. Az is egy érv volt mellette, hogy aki többet dolgozik, többet is érdemel.Na, ezen lehet vitatkozni! Van-e jelenleg valós teljesítményhez mért, megérdemelt jövedelem, vagy valamiféle mérése. Olyan torz teljesítmény és jövedelem arányok vannak jelen, amelyek elfogadhatatlanok, mert nem fejezik ki a végzett munka pénzben mérhető értékét.
Blogger Géza 2012.08.29. 21:08:27
laci0011 2012.09.01. 09:44:27
laci0011 2012.09.01. 09:55:41
laci0011 2012.09.01. 10:01:50