HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) Hírtévé (11) hírtévé (2) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) Rétvári Bence (1) rétvári bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Média - Egy hír anatómiája

2012.08.28. 12:42 Poldi bá

Szikáran, tényszerűen nézzük meg, miként tálal hírblokkjában egy, az emberek életviszonyait befolyásoló hatóságiár-változtatást a Hírtelevízió.

Első mondat:

Szeptember elsejétől módosul a közösségi közlekedés tarifarendszere.

A változás lényegének összefoglalása, figyelemfelhívás: halló, hegyezd a füledet, téged érintő információt közlünk! (Helyesen egyébként: szeptember elsején vagy szeptember elsejével módosul. De ez már fel sem tűnik szinte senkinek, annyira sikerült tönkretenni a sajtónyelvet [is].)

Második mondat:

Az Intercity-járatokon például a pótlék díja az utazási távolsággal arányosan nő.

A például szó alkalmazása jelzi, hogy nem egy részletes összefoglalást kapsz most a változtatás jellegéről, mértékéről és - esetleg - rád gyakorolt hatásáról, hiszen egy ilyen ötperces hírblokkban erre nincs is lehetőség. De egy példa kiemelésével érzékelheted, hogy milyen JELLEGŰ a változtatás, ami téged is érinthet.

Harmadik mondat:

Így több vidéki megyeszékhely és a főváros közötti utazás is olcsóbb lesz.

Az előző mondat értelmezése, hogy ne kelljen gondolkodnod, számolgatnod, mit is jelent "az utazási távolsággal arányosan növekvő pótdíj". Igen, jól érted, ez a változás neked kedvező, a te érdekedet szolgálja, hiszen mostantól figyelembe veszik a távolságot, így előfordulhat, hogy az eddiginél kevesebbet fizetsz, ha mondjuk Budapesthez közeli megyeszékhelyről utazol a fővárosba. (Azért ne gondold tovább, hogy miként hat rád a változás, ha nagy távolságot teszel meg ugyanígy, például ha éppen Debrecenből jössz. Azért írom Debrecent, mert valamiféle szabotázs következtében éppen Debrecenbe induló vonatot mutatnak a hír olvasása közben látható vágóképen. Gondolom, ennek még lesznek következményei a Hírtévé szerkesztőségében.)

Negyedik mondat:

Emellett a buszoknál távolságarányos felárat számítanak majd fel.

Az "emellett" szó hangulatilag ravaszul azt sejteti, hogy további, számodra pozitív változást rejt a most következő mondat. Mármint a buszoknál alkalmazandó távolságarányos felár. Sok gondolkodásra azonban nincs idő, mert:

Ötödik mondat:

Az öt kilométeres övezeti helyközi tarifa a jegyek esetében megszűnik, a bérleteknél azonban megmarad.

Itt kicsit érzed: lehet, hogy ez a módosítás "nem teljesen" kedvező a számodra, de máris ott a kiskapu, a kapaszkodó, hogy ez a mondat se vegye el a kedvedet: de hiszen, ha bérletem van, akkor semmi gond! Csak akkor kell mostantól öt kilométer helyett minimum tízért fizetnem helyközi utazáskor, ha olyan hülye vagyok, hogy jeggyel akarok utazni.

Hatodik mondat:

A fejlesztési tárca szerint a díjak változtatásával az emelt szintű szolgáltatást nyújtó vonatjáratok versenyképesebbek lesznek a buszokkal szemben.

Ezt sikerként, kívánatos célként fogalmazták meg, tehát nincs okod kételkedni abban, hogy az intézkedés, amelynek révén elérik, neked jó, még akkor is, ha most konkrétan, a Te esetedben esetleg joggal érezhetnéd úgy is, hogy mélyebben kell a zsebedbe nyúlnod ugyanazon szolgáltatásért, mint eddig.

Hetedik mondat:

A módosítások az előzetes becslések szerint növelik a szolgáltató bevételeit.

Hogy ne maradj kételyek között, össze is foglalják számodra a lényeget. Természetesen a nagy összefüggések szempontjából. A szolgáltató bevétele nő, az ország gyarapodik, a NER rendszere tovább szilárdul. Mindenki jól jár tehát.

Íme, a hír, teljes egészében:




Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

186 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kennyking 2012.08.29. 00:39:58

@Lrdx: Igen.Bűn.Mások szerint betegség.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.29. 00:41:31

@Makkasz: De cak 4 évente van beleszólása az embereknek, a többi időben kuss! Özönlenek ránk a helyi rendeletek, törvények módosítások és mind a felső 10.000 érdekeit szolgálja közvetett módon. Arról a felső 10.000-ről beszélek amelyik kiskapukat ismeretségeket nem kímélve lerabolta a sikeresebbnek tűnő vállalatokat. Melyek szüleink nagyszüleink kétkezi munkája volt. Majd ezeket feldarabolva gyors haszonal eladták ezzel végképp lehúzva a rolót a jól működött cégeken.
Mert azért voltak igencsak sikeres vállalatok is nemcsak ózdi kohók meg szénbányák.

Makkasz 2012.08.29. 00:43:21

@Ándi bácsi: Nem az állam van az emberekért, hanem fordítva.

Az egyénnek van érdeke, lelkiismerete, pénze, az államnak egyik sincs.

Az államnak a szerepét kell szépen, szűken definiálni (demokrácia és egyéni szabadságjogok védelme, intézményeinek biztosítása, biztonság garantálása, a jobb életminőséghez szükséges stratégia alkotás (pl. oktatás) irányítása- nem döntés, az népszavazás, stb.), az ehhez szükséges adóbevételekkel kell rendelkeznie.

Azt sem mondom, hogy ne legyen semmi tulajdona (egyszerűen csúsztatsz), csak azt, hogy nem kellenek állami cégek, látszatgazdálkodók.

Lehet az állam tulajdonáan különös természeti, kultúrális érték, műemlék, laktanya, épületek, gépkocsi, stb...

Állami cég nem kell, értsd meg. BKV, MÁV, Rába, MOL, ............... végtelen jelenleg.

LallyPop 2012.08.29. 00:43:25

@Makkasz: Azír hozom fő mer minden amit fősorósz annak az álam a tulajdonosa. Mer maga a szervezet az miaz? Naugye, az nem vígzi el a dógát. A bank se vígzi el a dógát mint a szervezet, mer a tőkíjíve tud jáccani. Hanem a tulajdonosa mongya meg azt. Aki nem az álam, hanem független attú. De akarattya van azér.

Makkasz 2012.08.29. 00:47:30

@Sztavrosz_: Elhiszem. Szabadrablás folyik 22 éve.
Igenis hogy értő magántulajdonos, kiszámítható jogszabályi környezet mellett, felvirágoztathatta volna, és nem elsorvasztotta volna a működőképes cégeket.

LallyPop 2012.08.29. 00:48:48

No nyugodalmas júícakát azír, ín amondó vóník hogy jobban jár a zúr ha kimegy amerikásnak ottan ahhó vannak közelebb a dógok amit ő leír, de itten ilyen dógokat nem akar a politika, meg úgy istenigazábú az emberek se nem akarnak ilyet. Talán 100 ív múva, de nemigen tenním rája a gatyámat.

Jó ícakát mígeccer!

Makkasz 2012.08.29. 00:50:28

@Ándi bácsi: Arról, hogy EU ugyanúgy válságban van, ugyanúgy a túladóztatás, a tanszparencia hiánya miatt mint mi.
Taláűn kevésbé érzik a polgárok, mert volt módjuk vagyonosodni, magasabb platformról indultak, kevésbé korruptak és tehetségtelenek a politikusaik, és versenyképesebb a gazdaságuk. A brutális újraelosztás sehol nem jött be úgy tűnik.

USAban van gazdasági növekedés, az adó regresszív.

kennyking 2012.08.29. 00:51:48

@Makkasz: " Hogy történik egy MÁV felszámolás? Eladható egészben, részben. Biztos vannak vonalak, amelyeket lehet nyereséggel üzemeltetni, ezeket már vihetik is. "
ha vihetik, akkor a nyereség magánzsebbe kerül, az állam nyakán megmarad a veszteség.Jelenleg is ez van.A nyereséges részeket magánosították, a veszteségesek maradtak az állam nyakán.Egyébként a világon mindenhol veszteséges a vasút.

Biztos vannak olyanok, amikkel jobban gazdálkodva 0 lehet az eredmény. Vannak olyanok, ahol veszteség van, de mindenképp szükséges (na mondjuk erre nem tudnék példát mondani egyet sem, de tételezzük fel).
én tudok.a MÁV egésze.
Ezeket el lehet adni csomagban. Lehet a vonalakat meg kell tartani, és más magán vasúttársaságok haszbálják bérben.
Lehet hogy a belvárosi, vasútállomásoktól távoli MÁV irodaházakat el kell adni. Lehet hogy MÁV több ezres személygépkocsi állománya sem szükséges? Lhet 10 annyi ember képes üzemeltetni magasabb színvonalon mint ma?
Lehet.Iszonyat nagy ráfordítással, ami a mai béreket tekintve nem biztos, hogy megtérűl.Nagyon nem vagy képben, ami a vasutat illeti.Csak a szokásos liberális hevülettel nyomod a libsi mantrát a privatizáció mindenekfelettiségéről.A mai MÁV pont azért kaotikus, mert mindent magánosítottak ( ahol keletkezett 1 ft haszon), megbontották a cég működő egységét.

Makkasz 2012.08.29. 00:56:08

@Ándi bácsi: A gazdálkodó szervezet, jogi személy. Rómaiak találták ki arra, ha több személy, összedobja termelőeszközeit, tudását, munkaerejét egy közös dolog létrehozására, az lehessen elkülönült tényező, szerződőképes alany, "vállalkozó". A cél a nyereség elérése, amiből a tulajdonosok kivehetik termelőeszközük értékét (kopást, amortizációt), munkabérüket és hasznukat. Enélkül nincs értelme a vállalkozásnak, ennek a jogi személynek.
Az állami vállalkozás már ezért is oximoron.

Az államnak csak a vállalkozások által megtermelt pénzből van bevétele, ezért sem értem hogy kételkedhetnek emberek a mindannyiukat eltartó működési forma létjogosultságában, akár különösebb gazdasági szakértelem nélkül is.

A példáid az állami szervezetekre rosszak, nem azokról beszélek, nem azokat kell eladni vagy felszámolni (persze, azok közül is jónéhányat).

Makkasz 2012.08.29. 01:07:59

@kennyking: Őszintén szólva nem érdekelnek a liberálisok, sem a mantráik. Olvasd el indán hozzászólásaimat, majd látod mennyire rosszul sorolsz be valahová.

Őszintén, én nem hiszek MÁV privatizációban, dehát lehetőséget kell adni. Én a MÁV megszüntetésében jobban hiszek. Pont azért amit mondasz. Mindenütt veszteséges, elfogadom.
A technológia túlhaladott. Utasszállításra biztosan hogy nem a leggazdaságosabb.

Mi a valóság amivel minden vasút, MÁV és környezetvédelm hívőnek szembe kell néznie? Hogy valójában csak azok a vasútvonalak fenntarthatóak (és itt megint had ne értsek veled egyet, a szervezeti forma, hogy hogyan darbolták tök mindegy, és naná hogy az államnál maradt a szar, ki az a hülye magántuljadonos akinek az kell), ahol a teherszállításra azt olyan mértékben igénybe veszik, ami fenntarthatóvá teszi az infrastruktúrát. Valószínűleg nem sok ilyen van.

A másik szempont, hogy valamennyi polgárnak egyenlő lehetőséget biztosítsanak munkába, iskolába jutásba (mondjuk ez kicsit sántít, mert mindenki magénak választ lak és munkahelyet), kultúrális lehetőségekhez jutáshoz.

Magyarországon tudtommal már nincs egyetlen olyan település sem, ahová csak vasút vagy kisvasút jut el, tahát van alternatíva, közút (kutúrára internet is).

A vasút 150 éve sokat segített a gazdaságoknak a fejlődésben, és jelentős szerepe volt egészen a 2000-es évekig. Ma, túlhaladott, vacak, drága, környezetszennyező. Nem általánosságban a MÁV a vasutak szégyene, a korrupció kastélya, a lepusztultság mintapéldája (elnézést minden alkalmazottról, aki erről nem tehet, lojálisan precízen végzi meg nem fizetett munkáját).

GYSEV csaknam azonos adottságokkal mindig nyereséges.

kennyking 2012.08.29. 01:19:51

A Gysev és a MÁV adottságait össze sem lehet hasonlítani.
" A másik szempont, hogy valamennyi polgárnak egyenlő lehetőséget biztosítsanak munkába, iskolába jutásba (mondjuk ez kicsit sántít, mert mindenki magénak választ lak és munkahelyet), kultúrális lehetőségekhez jutáshoz."
Ez a lényeg.Ez bizony állami feladat, még ha ez nem tettszik azoknak, akik szerencsések és nagyvárosban laknak.Mihály Péter szélsőliberális megmondóember mondta jól meg, hogy nincs szükség a falvakra, mert középkori csökevények.Ez a te gondolatod esszenciája.
egy valamiben viszont mélyen egyetértek veled, a MÁV-ot már csak úgy lehetne megreformálni, hogy beszántani a helyét sóval és újrakezdeni.Dehát, ez a legnagyobb állami vállalat, miért működne másképp, mint az állam.Az államnál is kéne nyomni egy resetgombot, mert megreformálhatatlan. Tudomásul kell venni ( vagyis nem kell, de hát...), hogy a pártokráciában az állami vállalatok zsákmánycégek.Állami vállalatoknál lehet a legnagyobb pénzeket lenyúlni a legkisebb kockázat mellett.Ezért működnek rosszul az állami vállalatok és nem azért, mert magánkézben minden kivirúl.Ha így lenne, Mo. a paradicsom lenne, hiszen gyakorlatilag mindent privatizáltunk (sokszor külföldi állami cégeknek).Bár erősen nem vagyok fideszes, szerintem orbán jó úton jár, amikor átgondolatlanul privatizált cégeket próbál visszaszerezni.Én nem hiszek a kicsi és gyenge, szolgáltató állam hatékonyságában.

Makkasz 2012.08.29. 01:22:50

@kennyking: Ja, nem vagyok képben a MÁVval. Ez rendben van?
Naponta átlagosan 40 oldal hírt olvasok, 1 óra hírt nézek, hallgatok 30 éve.
18 éve nem használtam egyszer sem MÁV-ot, mégis több mint 1 m Ft adómat oda fizették ki.

Ugyanmár hol van a transzparencia? Had ne legyen az én hibám hogy a NAGY PÉNZNYELŐRŐL nem vagyok tájékozott, oksa?

Blogger Géza 2012.08.29. 01:24:35

@hajráargentína: Az, hogy te nem érted meg a nyilatkozatokat, magányügy, soha nem mondta, hogy 4 év vagy 2 év alatt megvalósítható cél lenne +1 millió munkahely.

Blogger Géza 2012.08.29. 01:27:13

@tomcat: Nyilván azok is hallottak erről, akik ezt a listát készítették, és véletlenül sem írnak egy 2%-s áfaemelést a jegybankelnök terhére. És nem olyan buták mint te, hogy azt higgyék, Mo-on 5,5% a maginfláció.

Blogger Géza 2012.08.29. 01:34:26

@Makkasz: Sajnos már az első sorok sem stimmelnek, te a szocialisták idején érvényes adórendszerrel számolsz szerintem, és nem mondjuk a 2013-sal. Amúgy ha így számolod az adóéket, és beleveszed lényegében az összes lényeges adót, ami csak van, akkor mutassál nekem egy európai országot, ahol 20% a teáltalad definiált "adóék". Vagy egy olyan pártot Mo-on, amelyik ezt reálisan megvalósítaná.

prometheus_X 2012.08.29. 01:35:46

@Zozi79: "de ez a kormány legalább próbál tenni valamit a MÁV életben tartására, amit az előző szocialista kormányok rendre halálra ítéltek"

Nem halálra ítélték, hanem szétlopták :) azt egyébként kötve hiszem, hogy a mostani kormánynak más lenne a MÁV-val a szándéka - inkább legfeljebb arról lehet szó, hogy máshova fogják lapátolni a pénzt és a jelek szerint többet fognak oda is lapátolni :)

kennyking 2012.08.29. 01:36:39

@Makkasz: Kb. hasonló mennyiséget olvasok én is, plusz harminc éve dolgozom a MÁV-val kapcsolatos helyen.
Én pedig fizetem az adómat a buzifesztiválra, a szidó nyári fesztiválra, a holokauszt túlélőkre, a gátvédelemre, a TEK-re, 600 rendőrre Csókakőn, a cigányok segélyezésére , miközben semmi közöm hozzájuk.Ja, meg BKV !Ezek állami feladatok.
Transzparencia pedig igenis létezik Mo.-on.Otthon, az ablak.
Na jó éjt !Legyen szép napod !

Makkasz 2012.08.29. 01:37:33

@kennyking:
"A Gysev és a MÁV adottságait össze sem lehet hasonlítani."
Azért megpróbálhattad volna, ez nagyon gyenge, nem meggyőző. A MÁV adottságaival akkor mégiscsak meg kell szünnie, azt támasztotad alá megint.

" A másik szempont, hogy valamennyi polgárnak egyenlő lehetőséget biztosítsanak munkába, iskolába jutásba (mondjuk ez kicsit sántít, mert mindenki magénak választ lak és munkahelyet), kultúrális lehetőségekhez jutáshoz."

"Ez a lényeg.Ez bizony állami feladat,"

Igen, de rossz hírem van te kis MÁV lobbista, bizony a városokba vándorlás tendencia, mert falun már nem kell annyi munkéáskéz. Ráadásul, ahogy mondtam, már mindenhová megy közút. Ugye ne kelljen már még repülőtér is minden faluba. Vicc ahogy erőlködsz.

"még ha ez nem tettszik azoknak, akik szerencsések és nagyvárosban laknak."
Falun lakom.

"Mihály Péter szélsőliberális megmondóember" Nem tudom kie ez, nem is érdekel. Biztos a falvaknak van értékük, és fontosak is. Kényszeríteni senkit nem lehet, hogy ott maradjon. Ha van munka, vagy jól érzi magát, ott marad, ha nem akkor biztos hogy a hülye vasút, resti meg egyebek nem tartják ott.

"mondta jól meg, hogy nincs szükség a falvakra, mert középkori csökevények.Ez a te gondolatod esszenciája."
A te beteg elmédben max. Az én mondandómnak nincs köze a falvakhoz, azok megmaradásához. A mondanivalóm esszenciája hogy a vasút mint technológia túlhaladott, és ne a társadalom egésze fizesse meg némelyek hóbortját, ráadásul iszonyú drágán.

"egy valamiben viszont mélyen egyetértek veled, a MÁV-ot már csak úgy lehetne megreformálni, hogy beszántani a helyét sóval és újrakezdeni.Dehát, ez a legnagyobb állami vállalat, miért működne másképp, mint az állam.Az államnál is kéne nyomni egy resetgombot, mert megreformálhatatlan."
Szeintem megreformálni kell, sóval behinteni nem.

"Tudomásul kell venni ( vagyis nem kell, de hát...), hogy a pártokráciában az állami vállalatok zsákmánycégek."
Többek közt ezért sem kell állami cég. Nem veszem tudomásul, harcolok hogy ne legyen, minden eszközömmel, véleményemmel, szavazatommal, aktív politikai tevékenységemmel.

"Bár erősen nem vagyok fideszes, szerintem orbán jó úton jár, amikor átgondolatlanul privatizált cégeket próbál visszaszerezni.Én nem hiszek a kicsi és gyenge, szolgáltató állam hatékonyságában."
Nincs olyan hogy szolgáltató, kicsi állam. Az állam nem szolgáltat. Garantálja a demokráciát, egyéni szabadságjogokat, biztonságot.
Ez nem gyenge, hanem erős állam. Azért erős, mert polgárai erősek, vagyonosak, mind önállóan gondolkodók, felelősek.
Orbán nagyon rossz úton jár. 8%-kal nőtt közalkalmazottak száéma uralkodása alatt. Minden még rosszabbra fordult a rendkívül tehetségtelen Gyurcsány kormányhoz képest is.
Arroganciával, hazugságokkal tartják távol a valóságtól az embereket, téged is.

Az elhibázott provatizációt nem a még jobban elhibázott államosítással lehet rendbe tenni.

Mond már meg, miért akarod, hogy pnzedből, ahelyett hogy nálad hagynák, te dönts róla mire költöd, miért akarod hogy mások olyan dolgokat vegyenek aminek se árára, se működtetésére nnincs ráhatásod, és megy az állami szuperpazarló rendszerbe.

Az erős állam, uralkodó állam, rabszolgsorba tartó patriarcha állam rémálom.

Ekkora birkaságot, appáám.

Miért eszitek meg milliószámra azt a baromságot amit a politikusok és oligarchák beetetnek veletek?

Ez egyénnek van érdeke, lelkiismerete, pénze, az államnak egyik sincs.

hajráargentína 2012.08.29. 01:41:33

@Blogger Géza: Valóban, választások előtt x millió munkahelyről beszélni: az időtáv alapértelmezésben 10 év. Az egy pillanatig se zavarjon, hogy még mindig 4 éves nálunk a ciklus.
Figyu, elegen néztek már hülyének ebben az országban, nem tudsz semmit hozzátenni ehhez az érzéshez. A magánügy meg az, hogy odavagy a Fideszért, értem én, csak leszarom. A hazugság az hazugság, bármennyi évre is próbálod eltolni magadtól.

Makkasz 2012.08.29. 01:41:35

@kennyking: Próbáld meg megérteni, arra, amire egy milliót elvettek tőlem, ha nem takargatnák a rengeteg lopást, tehetségtelenséget (mondjuk mindenütt a városok főterén lévő mÁV irodaházakat nehéz eltakarni), jobb rálátásom kéne legyen, nem rajtam múlik, ez is a politika és a MÁV hibája.

Makkasz 2012.08.29. 01:55:22

@Blogger Géza: Rossz hírem van, orbán kormány alatt nőttek az átlagos adóterhek szocikhoz képest. Van akinek csökknet, van akinek nőtt.
Ha valami jót el lehet mondani, hogy az egykulcsos SZJA igazsáégosabb mint a hiperprogresszív hazug, szocialista.
Ennél csak a regresszív, vagy azonos összegű lenne igazságosabb.

Nem mondom, hogy kell 20%-os adóék, én a 80%-ék ötödét említettem, ami 16%, de ez részletkérdés.
Nyilvánvaló, hogy egy lépésben nem lehet megvalósítani, de világos program kell, hogy jutunk el oda, és ki kell tűzni a célt. ugye a 60-os adóék, vagy az orbán féle itt jabvítok ott elveszem nem lehet komoly cél, csak egy tragikomédia része.

Első, állam szerepének újradefiniálása (szűk és direkt demokrácia amiben csak lehet, ez is ésszel bevezetve).

Fenntartahatatlan rendszerek fenntarthatóvá tétele (eü -magán; nyugdíj - magán, egyéni számla, szolidaritási, közeli, mai nyugdíjasok nyugdíjára külön alap, új állami nyugdíjszabályok).

Állami vállalatok értékesítése (megy a nyugdíjalapba), állami tevékenységek leválasztása (kultúra, MTV, múzeumok, stb...).

Minden fenti elem nélpszavazással jóváhagyva.

Mindig ezzel jöttök, hitetlenkedte, részletezem, utána meg jön a nyafi, miért nem konkrét programot írok egy kommentbe egy mással foglalkozó posztnál, miért nem kapcsolok hozzá támogatást.

Azért, mert jelenleg a meggyőzéssel foglalkozom. Nem a 16% a fontos, hanem az egyének szabadságának, gazdagodásának biztosítása, a vállalkozás szabadsága, demokrácia helyreállítása, a transzparencia. Ebből lesznek felelős és gazdag polgárok, maradhat fenn Magyarország, emelkedhet ki az európai szartengerből.

Nem fájdalommentes, nekem is fáj, mert túlvagyok életem legtermékenyebb szakaszán, mindent elvettek tőlem és mindent elherdáltak politikusaink.
Ettől még tisztán látom, ezt kell tenni.

Makkasz 2012.08.29. 02:00:25

@kennyking: Amiket felsorolsz, látod azok sem állami pénzből kellene megvalósulni. Neked is jó éjt és hajnali megvilágosodást!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.08.29. 04:51:25

@Zozi79: Persze, hogy nem lesz több a bevétele: Mivel a többletet rögtön átutalják bölcsődéknek kórházaknak.
Jaj! Bocs. Ezt nem ide akartam írni. Tehát a többlet rögtön megy a mondjuk Simicska cégéhez, vagy bármelyik havernak lehet belőle zsíros állást kreálni.

nu pagagyí 2012.08.29. 05:06:28

@Zozi79: Mivel a busz tarifát jobban megemelik, mint a vonatét, ezért az utas mindenképpen rosszabbul jár, mindegy mivel megy. Persze a kormánypropaganda és a kritikátlan sajtója úgy prezentálja, mintha jól járnál. Pont olyan jól fogsz járni, mint a termékdíjas áruval, drágább lesz.

miigaz 2012.08.29. 06:35:55

www.volan.hu/dijszab/jegyar2012.pdf
Ezt érdemes megnézni! Aki arra használja a buszt, hogy eljusson vele a vonathoz, HÉV-hez, piacra 5 km-nél rövidebb távra az eddigi 155 Ft helyett 250-et fog fizetni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.08.29. 07:06:52

@Makkasz: Blogger Géza a rezsim egyik utolsó csatlósa, aki egy hírtévés hírmanipulációról szóló posztban is csak azt fájlalja, hogy miért nem így közli a híreket az összes többi médium is. :))

"Ha valami jót el lehet mondani, hogy az egykulcsos SZJA igazsáégosabb mint a hiperprogresszív hazug, szocialista.
Ennél csak a regresszív, vagy azonos összegű lenne igazságosabb."

Elfelejtetted definiálni az "igazságos adórendszer" fogalmát. Mi az igazságos? Ha mindenki ugyanannyit fizet, függetlenül attól, hogy mennyi a jövedelme? Ha mindenki a jövedelmével arányos adót fizet? Vagy Jézusnak volt igaza, aki szerint a szegény asszony, aki két fillért vetett a perselybe, valójában többet vetett, mint a gazdagabbak, mert a többiek a feleslegükből adták, ő meg minden vagyonát adta? Véletlenül nem pont ez a progresszív adózás morális igazolása?

Nagy-Britanniában 1989-ben bevezettek egy fejadót, ami szerinted a legigazságosabb módja az adózásnak. A tömegek nem így vélekedtek az igazságosság fogalmáról. Tömegtüntetések kezdődtek, melyek zavargásokba torkolltak és nagyban hozzájárultak Thatcher bukásához.

balkon-úr 2012.08.29. 07:46:55

@Zozi79: Ültél Te mostanában vonaton, mondjuk ami nem piros, mert az ám az általános. Akkor nem beszélnél "emeltszintű szolgáltatásról". Olcsóbbá kéne tenni, tisztává, megbízhatóvá. Biztosan többen utaznának vele. De erre hívatkozva, a buszos utazás árát emelni, nem kis pofátlanságra vall.

protézisesh 2012.08.29. 07:49:48

@Sztavrosz_: "10 évig IC-ztem az utasok 95%-a végállomástól végálomásig megy vele. Végülis a fenmaradó 5% tényleg lehet hogy jobban jár.."

Ja, Bp-Győr-Sopron/Szombathely IC, bő fele csak Győrig megy, a maradék osztódik a Csornán szétkapcsolódó Sopron/Szombathely célállomásokra.

Attól meg hogyan javul a vasúti közlekedés, ha a buszt simán megdrágítják? Ha letiltanák az autópályáról a buszt, meg csak városi busz mehetne 100km feletti viszonylatokon, akkor is a vasút lenne versenyképesebb, de ugye érezzük, hogy ez nem a vasút JAVULÁSA által következett be...

@Kettes: "Elfelejtetted definiálni az "igazságos adórendszer" fogalmát." Tessék: szerintem az az igazságos adórendszer, ahol mindenki tehetsége/képességei/jövedelme szerint fizet, arányosan ugyanannyit. Ez volt régen a TIZED (éérted, TÍZ százalékos egykulcsos adó!), ma meg a KETTED (a 48% átlagos elvonásra ugye mondhatjuk, hogy fele?).

A nagy baj az, hogy a valódi vagyonok tulajdonosai nem SZJA-t fizetnek, hanem az offshore postafiókcég a Mo-i működő vállalkozás/befektetés tulajdonosa, így a nyereség utáni osztalék simán kivándorol az országból, az adott banánköztársaságban meg adómentesen átvándorol xy zsebébe.

A progresszív SZJA-rendszer csak az alkalmazottakra vonatkozik, és azt a 3%-nyi lakosságot szívatja/szívatta halálra, akik valamilyen megátalkodott módon havi br. 300.000Ft-nál többet mertek keresni --> "kőgazdagok" a proletariátus szemében. Segítek: folyamatos műszakrenddel, pótlékokkal, év végi prémiumokkal egy audis sori melós is keres ennyit. Mégsincs budai villája, porschéja, yachtja, kokóval etetett luxuskurvája...

"A tömegek nem így vélekedtek az igazságosság fogalmáról." A fejadó (minden ember évi 1 font adót) tényleg nem igazságos, de a tömegek sajnos mindig abba az irányba tolnak, hogy fizessenek a "gazdagok", ahol a "gazdag" definiciója a "többje van, mint nekem". Ez a demokrácia nagy hátulütője :(

letmetellyou 2012.08.29. 08:04:56

Ezt jól kivesézte a szerző. High five!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.29. 08:06:30

majd minden hír ilyen a hírtvben.

SzaGyu 2012.08.29. 08:12:49

Süt a nap és meleg van.
Hideg van és fagy.
Esik az eső és fúj a szél.
Esik a hó és fúj a szél.
Félórákat késik a vonat.

Hát ez is egy szolgáltatás.

Szenthomárság 2012.08.29. 08:14:10

Egyszer Orbán Viktor az asztalra szart, amikor is megjelent @Blogger Géza: és Jé, mignon! felkiáltással hamm, mind bekapta,

Kutchek (törölt) 2012.08.29. 08:27:13

@doggfather: Most igen! Kell egy kis kontraszt, mert az elmúltnyócév alatt még a jégesőért is a másik oldal volt a felelős. Mondjuk azt két tőmondattal megoldották, hogy világos legyen.

Blogger Géza 2012.08.29. 08:31:23

@hajráargentína: A hazugság az valóban hazugság, de itt egyedül te hazudsz, ami nem szép dolog, ezért ne hazudozd azt, hogy 4 éves időtávra tűzték ki az egymillió munkahelyet, amikor 10 éves időtávról volt szó. A gyenge memóriád nem jogosít fel ilyenre, nézz utána, ha problémáid vannak.

na__most__akkor 2012.08.29. 08:31:49

@forgalomkorlatozas:
"azokra a helyiségekre, ahova vonat is és busz is jár"

- például szoba, konyha, előszoba, fürdőszoba - merthogy ezek a helyIségek

A város, falu, község az HELYSÉG.

Más bajom nincs. Még most...

Macskahegyi Daniela 2012.08.29. 08:40:36

@Blogger Géza:
Jó érzés a kormányod seggét nyalni...???

Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:44:24

A HírTVseket is a 8Oas évek agit-proposai képezték ki, akkoriban is így tálalták az áremeléseket.

Az egész jobboldali sajtóvertikum leképzi az MSZMP agit-prop osztályát, ez bizony a jól ismert APO!

isssti 2012.08.29. 08:44:25

Jézusom, mi9lyen hülye emberek vannak! ..és a Hírtv hírbemondójának frizurájá jön legközelebb - ha már valamibe beleköttök, legalább látszólag legyen értelme- alapja..
Anyám nesirass!!

Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:45:24

@Macskahegyi Daniela:

Ezért fizeti őt a Párt, idén már másodszor emelték a fizuját.

Putyilov gyári melós 2012.08.29. 08:49:49

@Blogger Géza:

Asszem lemaradt a propagandista elvtárs egy brossúrával!
Pártunk és Ártányunk, hőn szeretett Orbán elvtársunk már másfélmillió munkahelyet vizionál mostanában.

dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 08:55:52

@Blogger Géza: "Amúgy az egyáltalán nem olyan nagy baj Magyarországnak, ha emelkednek az élelmiszerárak, abban azért nettó exportőrök voltunk és maradunk..."

Te fasz,...csak nálunk emelkedik ilyen mértékben egész Európában ! Miért is jó az az exportőröknek ?!

we 2012.08.29. 08:55:52

Na ez egy tök jó poszt! Régebben én is játszottam ezt a játékot fejben.

Értelmezze majd elemezze a következő szövegeket tartalmi szempontból:
- politikusok nyilatkozatai
- reklámszövegek
- dalszövegek (örök klasszikus Edda: hűtlen)

Nagyon érdekes könyv "A tojást rakó kutya", ami részben erről is szól.

Aztán kb 8 éve kidobtam a TV-t a picsába, azóta nincs ilyen gondom.

Lucernaböde 2012.08.29. 09:00:40

Na akkor nem állom meg, hogy megjegyezzem, hogy ugyan mikroszkóppal és szántszándékkal bele lehet kötni olykor a HÍRTV-be, ám például az ATV-vel vagy a Klubrádió hírműsoraival összehasonlítva tagadhatatlanul egy BBC a négyzeten.

Mert hogy ez utóbbiak konkrétan elhallgatnak és hazudnak... A HÍRTV ugyan fideszközeli de nem szokta elhallgatni a rossz híreket sem és a legtöbbször nem is interpretálja fidesz-baráti hangnemben, a legtöbbször tényszerűen teszi a dolgát.

A HÍRTV kimagasló minőség megalakulása óta és a mocskos MSZP és SZDSZ bukásában jelentős érdemei voltak, mert feltárta a balos mocskot a műsoraiban

czsolt76 2012.08.29. 09:01:29

@Macskahegyi Daniela: Gézuka imádja a szaros fidess segget :-D

dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:04:27

"Én pedig fizetem az adómat a buzifesztiválra, a szidó nyári fesztiválra, a holokauszt túlélőkre, a gátvédelemre, a TEK-re, 600 rendőrre Csókakőn, a cigányok segélyezésére , miközben semmi közöm hozzájuk "

Én meg fizetem a náci masírozások biztosításának a költségeit, a rongálásaitok árát , stb...

dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:08:01

@Lucernaböde: "A HÍRTV kimagasló minőség megalakulása óta és a mocskos MSZP és SZDSZ bukásában jelentős érdemei voltak, mert feltárta a balos mocskot a műsoraiban "
Ezt a mocskot igyekszik most feltárni az ATV és a Klubrádió !
Szerinted csak "balos mocsok " van ?
Egyszerű vagy mint az ék....

NA YA! 2012.08.29. 09:11:26

Fideszes ismerőseim, eltelve a kormány gazdasági sikereivel, (bár az ő személyes egzisztenciájuk nem nagyon javult, inkább romlott időközben), visszatértek az emútnyocévgyurcsánybajnai dogmához. Az, mint Jézus, stabil fogódzó a kételkedés ellen!;)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.08.29. 09:17:16

Ez az! Üssétek @Blogger Géza: -t Elvtársak! De jó arra ébredni, hogy csak úgy csattog a vietnámi békauszony a hülyegyerek seggén! Zene füleimnek. :DDD

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.08.29. 09:20:53

Amúgy a videón látható hírtévés majom vagy dug valakit, vagy őt dugja valaki (remélem olvassa :DDD), de, hogy amióta az eszemet tudom, ez egyetlen hírt fel nem tudott olvasni a súgógépről baki nélkül, az tuti.

laci0011 2012.08.29. 09:21:27

@különvélemény2: Isteni adomány hívőnek lenni,benyalni mindent amit a központ elédtállal.Mint mondjuk a kipateroltukelsementekamibankunk,hülyeségcunamit.Értelmes polgár minimum fenntartásokkal kezel olyat amit a hatalom mond vagy csinál,nem ostobán kritika nélkül benyalja.

Netuddki. 2012.08.29. 09:23:21

Mit kell ezen ennyit tökölni? Infláció van ezért nő az üzemanyag és a tömegközlekedés ára is. Köszönjétek a zorbánnak...

FPéter 2012.08.29. 09:23:49

Az Egészségügyi Minisztérium új, minden eddiginél takarékosabb élelmezési forrás elterjesztését szorgalmazza. Az új élelmiszer az exkrementumok széles családjából kerül ki. Előállítása nemzetgazdasági és egyéb szempontból is nulla költséggel jár. Tápanyagértéke messze felülmúlja a búzakorpáét, vitaminokban a kristálycukrot veri, vasból pedig még a csirkemellnél is többet tartalmaz! Vidám színe a barna különböző árnyalataiban pompázik, jellegzetes illata pedig a különleges francia sajtokhoz hasonlatos. A tárca szóvivője a melegen ajánlja fiatalnak, öregnek egyaránt!

apanna 2012.08.29. 09:27:15

@Köz-Legény: A magas jegybanki alapkamat nem nekünk kedvez, kisembereknek, hanem a nemzetközi tőkének.
Még az inflációt sem volt képes megállítani, ami szintén a kisember adója.
Hitelt sem nagyon kapunk, ha igen azt is olyan magas kamatra, hogy képtelenek vagyunk kitermelni, és ettől az alapkamattól függ a lakáshitelünk kamata is. Beruházni sem fogunk, és munkahelyeket sem teremtünk, köszönhetően a magas alapkamatnak, ami Európában nálunk a legmagasabb. VAjon miért?

dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:27:33

@Blogger Géza: " ne hazudozd azt, hogy 4 éves időtávra tűzték ki az egymillió munkahelyet, amikor 10 éves időtávról volt szó. "

Miért ,...10 évre reális ?
Időarányosan mennyi van meg belőle ?
Elvakult fideszgyík vagy...

DR. INKVIZITOR 2012.08.29. 09:29:13

Kedveseim!
Ne tököljetek himi-humi apróságokkal, amikor 3 nap múlva kezdődik a Nemzeti Inflációs Vágta!
A rendezvénysorozat szüneteiben pedig - a NER képzőművészeti alkotások országjárása keretében - csodálatos műveket láthattok lakóhelyeteken.
Az első program fizetős és kötelező, a második ingyenes és előzetes regisztrációhoz nem kötött.
Most aktivizálhatjátok magatokat!

laci0011 2012.08.29. 09:29:59

@Blogger Géza: Bal agyféltekével,a jobbot elnyomva esélyed sincs az objektivitásnak még a látszatára sem.Csak egyre röhejesebb olyanokat fényezni akik nem tartják be az igéreteiket pár évvel ezelőtti gondolataikkal szembe mennek...A gazdasági várakozásaik,még 1-szer sem jöttek be,akiknek 1% visszaesés már siker,a szegénység rendészeti kérdés csak.

dr kíváncsivagyok 2012.08.29. 09:30:58

Két éve folyamatosan nő az ÁFA , Jövedéki adó , biztosítási adó , telefon adó , pénzforgalmi adó stb . Sokkal rosszabbul élünk mint a "válság" alatt...

apanna 2012.08.29. 09:31:23

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Nem értelek. Ha ilyen szarul csinálja, miért ezt a csatornát nézed. Magam nem vagyok idióta, hogy kínozzam magam ilyesmivel, de látom van aki még élvezi is....

Netuddki. 2012.08.29. 09:36:04

@különvélemény2: demszki? Az meg kijatököm? Évek óta a tarló meg az orbán van. Már nem lehet a szart másra kenni fideszdroidok. A fidesznek nem muszáj az országot "vezetni" (muhaha!) ha nem megy neki...

"különvélemény2 0 bejegyzést írt és 156 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2011.10.31. óta tag."

apd (törölt) 2012.08.29. 09:47:57

szerintem te nem vagy ép.. ez egy kurva nagy fos bejegyzés volt!

belekotty 2012.08.29. 09:49:15

@apanna: Járai alatt, amikor a Fidesz ellenzékben volt 11 volt. Ehhez valamilyen kommentár?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.08.29. 09:52:16

A csokoládé napi fejadagját 5-ről 2 dekagrammra emeltük. Éljen Nagy Testvér!

belekotty 2012.08.29. 09:52:35

@Blogger Géza: Látom Géza, te szopni jársz ide.

Macskond 2012.08.29. 09:55:47

Nagggyon szuper!
Nem a szinvonalat növelik, az még csak fel sem merül hogy "átgondolták volna" és akkor a vonatkoz 1-2 további vagont hozzácsapnak, hogy a helyjeggyel ne állva kelljen utazni.
Az egyik érintett Szeged-Kecskemét-Bp vonalon azt sem nézik meg hogy vajon miért inkább busszal megy a nép? Inkább jól felemelik az árát.
A Busz adott esetben azért olcsobb mert közúton rövidebb a távolság, mert a vonat cegléd felé kerül. Ez egy adottság, de hadd válassszam már meg hogy ezt a plusz számomra felesleges kitérőt megfizetem vagy sem.

Végül de nem utolsó sorban a vonat éves átlagban megközelíteni sem tudja a busz pontosságát, ami újfent nem utolsó szempont annak aki valahova oda szeretne érni.

Még jó hogy pár éve már áttértem az autóra... :-/

déjá vu39 2012.08.29. 09:57:47

@tomcat: írta a legfrissebb munkaügyi statisztikákhoz kapcsolódóan

"Statisztikából egyes, leülhet. A regisztrált munkanélküliek száma csökkent, mert csökkentették az ellátás időtartamát. Közben a teljes munkaidőben foglalkoztatottak száma folyamatosan csökken."

Nem vitatkozom, hanem kiegészítek...

Az ifjabb generációnak is meg kell (kellene) tanulnia azt, amit mi annak idején az "átkos"-ban profi módon csináltunk: a sorok között olvasni, a mondatok valódi értelmét és a kódolt üzeneteket megérteni.

Ami nagy baj, hogy a hívők (Nem az Istenhitről beszélek) nem teszik fel maguknak azokat a kérdéseket, amelyek segítenének a a való tények megismerésében, inkább szó szerint elhiszik amit a preferált média harsog a fülébe.

Az is igaz, hogy nekünk is sokáig tartott, amíg megtanultuk, hogy mit hogyan kell érteni. Meg az is, hogy most sokkal több csatornán lehet tájékozódni, csak nyitott szem kell. Talán ez lerövidíti a ráébredés idejét.

apanna 2012.08.29. 09:59:33

@belekotty: Járai is dilettáns volt. Még valami?

letmetellyou 2012.08.29. 10:02:44

Ezt a játékot nyugodtan el lehet játszani az összes többi tévécsatornával. A Hír TV nem kilóg a sorból, hanem pontossan illeszkedik az ATV, RTL, stb. alkotta halmazba. Ugyanez igaz a nyomtatott, meg internetes médiára is. Holnap a szerző kiemelhet egy népszabadságos vagy ATV-s hírt is. De akár az Index anyagaiból is szemezgethet.

Blogger Géza 2012.08.29. 10:04:12

@dr kíváncsivagyok: Hát persze, csak nálunk... De buta vagy.

Blogger Géza 2012.08.29. 10:10:32

@dr kíváncsivagyok: Ahhoz képest, hogy fő exportpiacunk, az eurozóna válásága tovább tart, a 120 ezer plusz időarányosan nem rossz. De tudod, ha nem lesz egymillió, hanem csak mondjuk 600 ezer, az is szép, ahhoz képest, hogy mondjuk a 2008 és 2010 között több mint 100 ezerrel csökkent. A célkitűzéseknél szokás kissé bátornak lenni, és persze a kerek számok hangzatosabbak.

Blogger Géza 2012.08.29. 10:12:54

@belekotty: Csak szeretnéd, kicsi huszár, csak szeretnéd...

2012.08.29. 10:17:27

@Szenthomárság: :DDDDDDDDDDD nagyon adja

@Blogger Géza: egy udvari bolond vagy. egy semmirekello rabszolga.

Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:17:44

Poldi, te ma nagyon lol vagy. Elemezgetsz, elemezgetsz? Akkor ideskubózz:

index.hu/belfold/2012/08/27/zsido_karpotlasi_penzeket_kovetel_vissza_a_kormany/

Vesd össze a cikk tartalmát a liberális címmel!

belekotty 2012.08.29. 10:18:18

@Blogger Géza: Kicsi huszár, már mindenki csak röhög rajtad, nem veszed észre?

yerico1 2012.08.29. 10:18:47

@Makkasz:

"Szerintem legyen kicsi állam, 5-e adó, 5-e újraelosztás, 5-e közalkalmazott. "

Bocs, de ezt nem tudom értelmezni. Mit akartál itt írni:

öte adó, öte újraelosztás, öte közalkalmazott, vagy ötödike adó, ötödike újraelosztás, ötödike közalkalmazott. Mondjuk mindkettő baromság, bármit is írtál, és feltételezem, hogy nem azt írtad, amit akartál.

Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:20:22

@tomcat: tömény mellébüfi. Simor már a világ szemében is egy bukott ember.

Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:21:23

@belekotty: téged csúnyán a padlóra küldtek... Vagy már ilyen nyomorultul születtél?

yerico1 2012.08.29. 10:22:10

@Blogger Géza: Azt tudod, hogy a gazdaság úgy működik, hogy évente 100E új munkahely jön létre csak attól, hogy működik a gazdaság? És azt tudod, hogy ha 100E helyett csak 60E lesz, akkor az már azt jelzi, hogy a kormány elbaszta, mert beavatkozott a folyamatokba, csak nem jól?

(Tegyük azt is hozzá, hogy évente 100E munkahely meg is szűnik a gazdaság működése közben, tehát végeredményben nem változik. De azt a kormány se ígérte, hogy a jelenlegin felül növeli plusz egymillióval a munkahelyek számát, csak azt, hogy 10 év alatt egymillió új munkahelyet teremt.)

Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:22:49

@belekotty: nagyot buktatok, libbantkám. Talán ez magyarázza visszapöccenéseteket az ősi stíluselemekhez.

Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:23:43

@yerico1: ezt a Népszavában olvastad? Elképesztő hölyeség...

NA YA! 2012.08.29. 10:29:54

@yerico1: sztem e=egység, de 5 egység adóból másik 2x5 egységet finanszírozni az problémás!:))))))

Blogger Géza 2012.08.29. 10:30:37

@yerico1: Akkor a te logikád szerint mivel összegében két év alatt 120 ezerrel nőtt a munkahelyek száma, és ebben benne van egy 100 ezres automatikus megszűnés, akkor e kormányzat alatt 240 ezer jött létre, ami időarányos jóval több, mint az index 200 ezres elvárása. Bravó, meggyőztél, a terv túl van teljesítve! :)

Marcangoló Korelnök 2012.08.29. 10:32:46

@yerico1: @Blogger Géza: ez az ökör nyilván úgy kalkulált, hogy a magyar gazdaság idén ünnepli 100 éves szülinapját, azaz 10 millió magyar dolgozik... Nagy az Isten állatkertje...

s 2012.08.29. 10:36:04

@Blogger Géza: Az évek itt történelem. A napi árfolyamot figyeld. Nem vagyok az a tipikus daytrader, de azért ott lesz az igazság valahol.

s 2012.08.29. 10:43:56

@Blogger Géza: "Amúgy az egyáltalán nem olyan nagy baj Magyarországnak, ha emelkednek az élelmiszerárak, abban azért nettó exportőrök voltunk és maradunk..."

A hülyeség magasiskolája vagy. Mintha a nettó exportőrség nem függne az ártól. Nincs terményünk, hülyegyerek. Kukoricából hiányzik 40%. Ami meg megmaradt, azt megesszük mi (drága Hofi Úr). Az alacsony jövedelmi kategória nem fog tudni zabálnivalót venni. Te fogsz tudni, mert valami semmirekellő munkával baszod agyon az időt, és képes vagy egész nap hülyeségeket írogatni a netre. De akik helyetted dolgoznak, azok nem. Azok kinyírják a fasz orbánt, meg matolcsyt, és ha nincs szerencséd, akkor még a hozzád hasonló faszkalapokat is.

nu pagagyí 2012.08.29. 11:07:49

@Blogger Géza: Nem lehet, hogy máris létrejött az egymillió új munkahely, csak időközben megszűnt egymillió-egy? Mert, ha így lenne máris megnyugodtam. Vállalás kipipálva.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.08.29. 11:15:56

@Blogger Géza: ekkora agyatlan seggnyalót is ritkán látni.
120K plusz munkavállaló? Hol? Kinek a bekokózott látomásában? A faszfej Matolcsyéban?
Jaj, hát kicsit bátor célkitűzés volt, maszat-masztat. Bezzeg, ha nem olyasvalaki mondana ilyet, akibe szerelmes vagy, itt üvöltenél, hogy mekkora hazudós geci!
Azért nem lesz itt soha semmi, mert a választók többsége pont ilyen agyatlan pöcs, soha nem fognak szavazni semmire, csak erre a hazugságra meg baromságra, amit a jelenlegi elitünk képvisel.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.08.29. 11:22:28

Újabb Fidesz simli PÉCSETT!
Szerdán tíz órakor ült össze a bírálóbizottság, hogy döntsön arról, hogy ki nyeri a pécsi iskolák takarítására kiírt közbeszerzést. Ám az egyik pályázó már egy nappal korábban elment felmérni legalább egy intézményt.

A közbeszerzést, ahogyan a hasonlóan kalandos életű közétkeztetésit, a pécsi önkormányzat Elszámolóháza írta ki, múlt csütörtökön volt a borítékbontás. Bár felhívtuk az intézmény vezetőjét, helyettesével tudtunk is beszélni, részleteket nem sikerült megtudni a közbeszerzésről. Mivel a bírálóbizottság csak ma tíz órakor ült össze, délelőtti megkeresésünkkor a szóban fogó még folyamatban lévő közbeszerzésnek minősült.
A valóság hófehér szövedéke azonban ezúttal is felfeslett. Az egyik iskolában ugyanis megjelent kedden, azaz egy nappal a bírálóbizottság ülése előtt egy takarító cég képviselője, mondván, jött felmérni az intézményt, mert ők fognak itt takarítani. Az iskola nevét csak azért nem közöljük, nehogy retorzió érje őket.

- Amennyiben ez valóban így van, haladéktalanul érvényteleníteni kell a közbeszerzést, és azonnali vizsgálatot elrendelni - mondta Tóth Bertalan, az MSZP országos elnökségi tagja. - Ha valóban így történt, kijelenthetjük, hogy Pécsett lassan megszokottá válik, hogy már a bírálóbizottság összeülése előtt eldőlnek a közbeszerzések, és a Fidesz újabb egyértelmű jelét adja mérhetetlen arroganciájának.

Azt talán mondanunk sem kell, hogy a cég budapesti központú, tehát - ha információnk helytálló - megint nem a helyi vállalkozók megsegítése volt a jobboldali városvezetés célja. A társaság már most havonta 2,5 millió forint körüli összeget kap a Zsolnay Kulturális Negyed takarításáért.

Az elektronikus sajtó dolga nem a jóslás, de néhány perccel azután, hogy a bírálóbizottságnak össze kellett ülnie, megkockáztatjuk, hogy a szupertitkos közbeszerzés győztese, vagy legalábbis egyik nyertese a P. Dussmann Kft. ígérkezik.

Tyrion Lannister of Caster 2012.08.29. 11:27:07

@kovi1970: Szerintem mindjárt köszönd meg elsőként a volt gulyás-kommunista rezsim összes visszamaradt képviselőjének, hiszen a fantasztikusan pazarló, "teljes munkáltatást" eröltető rendszerük alatt a magyar ipar és mezőgazdaság olyan gazdaságtalanná vált, hogy a rendszerváltás előtti 10-15 évben az országot privát bankok felé 20 milliárd dollárra adósították el. Ezt a módszert alkalmazta azóta az összes utód, hiszen minden MSZP fémjelezte kormány időszaka alatt iszonyat adósságokkal halmozták el az országot, ezáltal teljesen ellehetetlenítve a gazdaság megerősödését. A hiteleket ugyanis nem arra használták fel, amire kellett volna - gazdaság erősítése -, hanem szimplán felélték pl. nyugdíjemelésre és a gazdaságtalanul működtetett állami szféra költségeire, valamint vélhetően sok ment zsebekbe is mindenféle fifikás módon, amiről ha érdeklődik az ember, rögtön szélsőségesnek vagy orbánistának titulálják...
Orbánt sem védem, ő is csainálhatná jól a dolgokat, csak egy kis empátia kellene meg esetleg a nagy arc elhagyása... de melyik politikus ilyen ma Magyarországon?

Tyrion Lannister of Caster 2012.08.29. 11:38:21

@nu pagagyí: 10 évre szólt a vállalás, ha figyeltél annak idején. Eddig eltelt 2 év. A konjunktúra nyilván nem nagyon segített, ahogy a Matolcsyzmus sem. Még van 8 év, hogy beváltsák az ígéretet. Utána lehet mondani, hogy betartották-e vagy sem.

fda 2012.08.29. 11:50:23

Elég értelmetlen cikk. Ugyanez a szabvány szöveg ment le a rádiókban is, amit hallottam. Őket miért nem szidjuk, ennek semmi köze a HírTv-hez.

Egyébként tényleg béna, hogy egy rövid útra épp annyi az IC jegy mint egy hosszúra, most ezt vezetik be, ennyi.

Az autópályán is ezt kéne egyébként: vehet 10 naposat az is, aki csak 30 km-re ment volna el egy áruházból hazahozni valamit, vagy elutazott volna a hétvégére.

hajráargentína 2012.08.29. 13:05:58

@Blogger Géza: Igazad van, megnéztem a programjukat tényleg mondták a 10 évet. Mentségemre szolgáljon, hogy eleve hazudozásnak tűnt az egész, ezért nem figyeltem, hogy MIT hazudnak pontosan. Gondolom az egész PR technika erre épült, az egymillió könnyen átment, a 10 év meg nem olyan fontos...
A rossz hír az, hogy így még egyértelműbb a helyzet. Egy négy évre megválasztott párt mi a tökömet igérget 10 évre? Miért nem 100-ra mindjárt? És tényleg vannak, akik komolyan kivárják majd a 10 évet? Ha közben esetleg mást választ a tisztelt nép, akkor az lesz a FELMENTÉS? Most már értem, miért nem válaszoltál arra a kérdésemre, mennyi lenne a "nemlineáris" teljesülés elvárható aránya. Az a helyzet, hogy ez továbbra is színtiszta hazugság. Várjátok csak a 10 éveteket, meg az újabb PR üzeneteket, de nekem erre nincs szükségem. Jól látható mit csinálnak a gazdaságban, és az is, mit NEM csinálnak. Új munkahelyeket például.

Mariann19 2012.08.29. 14:35:24

@Makkasz: "Az állam nem szolgáltat, garantálja a demokráciát, egyéni szabadságjogokat, a biztonságot."
Az adóinkat azért fizetjük, hogy az állam az egyénileg nem megoldható feladatokat közösségi szervezésben megoldja. Ilyenek: oktatás, egészségügy, államigazgatási eljárások, rendészeti feladatok, a kultúra és port részbeni támogatottsága, közegészségügy stb. Mindezeket összefoglaló módon állami szolgáltatásnak nevezzük.Amit Te felsoroltál, azok a társadalom politika körébe tartozó állami feladatok. Mindezt csak a rend kedvéért célszerű leszögezni.

A továbbiakban azt rögzíted, hogy ne az állam határozza meg, hogy a jövedelmedet mire költsd, kapd mega keresetedet, és Te majd finanszírozod a kiadásaidat. Ezek szerint Te a bruttó elv alapján képzeled el az állampolgári létet. El tudod azt képzelni, hogy jelenleg nálunk ez megvalósítható?
Az egész világon a társadalmak a szolidaritási elvei szerint rendezkedtek be, ennek erényeit és hibáit lehet vitatni, de egyelőre ez az elfogadott.A szolidaritási elv érvényesülésének elfogadása körül az elosztási rendszerek igazságos tartalma lehet irritáló, de ez nem az el hibája, hanem az alkalmazóké.

Az egykulcsos adó mellé teszed le a voksodat azzal, hogy a ráérdemesülő emberek birtokoljanak több jövedelmet, mert ezek tudják a gazdaságot eredményesen működtetni. Igen, a kormány az egykulcsos adó bevezetésekor is ebben bízott. Remélte, hogy növekszik a beruházások száma, emelkedőben lesz a fogyasztás, mellyel több adó folyik be a költségvetésbe.Ez nem jött be!Azért nem, mert Te és az ezeket az elveket vallók sem fogyasztásra, sem beruházásokra nem használták fel a többlet jövedelmeiket, hanem megtakaritásokba fektették, jó részük külföldi bankba helyezve azokat.Addig, amig a vállalkozók és a nagyobb jövedelemmel rendelkezők nem állnak gondolkodás módjukban a felkészült üzletemberek szinvonalán, addig egyelőre nincs helye az egykulcsos adónak.

Annyit még hozzá tennék az egykulcsos adó elfogadásához. Az is egy érv volt mellette, hogy aki többet dolgozik, többet is érdemel.Na, ezen lehet vitatkozni! Van-e jelenleg valós teljesítményhez mért, megérdemelt jövedelem, vagy valamiféle mérése. Olyan torz teljesítmény és jövedelem arányok vannak jelen, amelyek elfogadhatatlanok, mert nem fejezik ki a végzett munka pénzben mérhető értékét.

Blogger Géza 2012.08.29. 21:08:27

@s: Lehet , hogy neked nincs terményed, de ez nem izgat. :) A kukorica nagyon kis részét esszük meg, mert az főleg takarmánynövény, és várhatóan 2 millió tonna búzát fogunk exportálni. Kevesebb hülyeséget írj, meg fröcskölődj, és inkább tájékozódj, jobban jársz.

laci0011 2012.09.01. 09:44:27

@Marcangoló Korelnök: Közben történt valami,ami megmutatja,mennyit ér a mi kis tündérországunk! Elárultunk mindent ami még elválasztott a diktatúráktól,eladtuk az azeri baltást!Most aztán van mire büszkének lenni,európa tanulhat tőlünk.De hidd el van még lejjebb.

laci0011 2012.09.01. 09:55:41

@Lucernaböde: Azért mert a hír tv megy a bbc,ami ügyes húzás,attól még a hír tv-nek köze nincs a pártatlansághoz...

laci0011 2012.09.01. 10:01:50

@Tyrion Lannister of Caster:Mielőtt a komcsikat savazod,vedd észre: Orbán sem az országgal törődik,csak a haverok életfogytiglani jólétével!Eklatáns példa a skicc pali ügy,nehogymár csak 5 évig kapjon mindent,gyorsan megszavazták neki egész életére!
süti beállítások módosítása