Mikor e sorokat írom, a forint euróárfolyama 297,72. Épp tíz perce jelent meg az Indexen az MTI tudósítása egy parlamenti bizottsági ülésről, amelyen Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter azt magyarázta meg nekünk, hogy miért nem érdeke Magyarországnak az IMF-tárgyalások gyors befejezése.
Azt mondja Orbán Viktor közgazdasági zsenije (hm, legutóbb Szabadi Béla viselte ezt a címet, de őt aztán bekasztlizták), hogy aki a nemzeti érdeket feladó gyors tárgyalást kíván a Valutaalappal és az Európai Unióval, az ahhoz járulna hozzá, hogy a magyar kormányt, a gazdaságpolitikát gyámság alá helyezzék.
Bejelentette, hogy a kormány a nemzeti érdeket óvó tárgyalási folyamatot választott. Csak "lépésről lépésre". (Hozzátehetnénk: egy lépést előre, kettőt hátra, majd folytatva, azonos ütemben ugyanezt.)
Felvetődik a kérdés, hova siet miniszter úr, elég lenne ezt a titkos taktikai szamárvezetőt (nem is értem, hogy merte megírni az MTI...) a küldöttség elutazásának napján közzétenni. Vagy még akkor sem kellene.
Matolcsy György őszintén megmondta a közvéleménynek, hogy a magyar vezetés NEM AKAR gyors megállapodást. Érzékeltette azt is, hogy a majdan (egyszer, talán) megkezdődő tárgyalások azért fognak elhúzódni, mert ők nem engedik Magyarországot gyámság alá helyezni. Tehát az elhúzódás az jó lesz nekünk, a mi érdekünket fogja szolgálni. Jó, ha ezt már most az agyunkba véssük!
A miniszter ebben a kis szereplésben kísérletet tesz arra is, hogy a nagy Duna partjáról összeugrassza az Európai Központi Bankot és az Európai Bizottságot. Leleplezte ugyanis az aljadék európai bankárok mesterkedését. Emígyen:
"Közölte, hogy az Európai Központi Bank (EKB) által kifogásolt jegybanktörvénnyel kapcsolatos pontokból azokat terjesztették az Országgyűlés elé, amelyeket az Európai Unió joganyaga alapján az Unió bizottsága megalapozottnak tartott. ,,Ezzel sok mindent kimondtunk, azt is, hogy az Európai Központi Bank felvetéseinek többségét az Európai Unió joganyaga alapján az Európai Unió Bizottsága nem tartotta képviselhetőnek,,- mondta a miniszter."
Végezetül felállítja unortodox képletét, amely szerint a magyar akadékoskodás európai érdek, hiszen "Ha mi azonnal minden pontot elfogadunk, azzal nemcsak a nemzeti érdek feladásának ösvényére tértünk volna vissza, amelyre nem fogunk, hanem nagyon rossz példát is adtunk volna az Európai Unió számára. Akkor a bizottság minden országgal szemben, minden vitás területen a magyar példára hivatkozva mondhatta volna a következő néhány hónapban, évtizedben a tagállamoknak: nézzétek, a magyarok is belementek abba, hogy az Európai Unió joganyagával nem megalapozott kifogásokat jogszabályi módosítással kezelték."
Kétség nem fér hozzá: Matolcsy úr komolyan gondolja, amit mond. Becsülendő, hogy őszinte is. Szokatlanul tág résen engedett most betekintést gondolkodási mechanizmusába. Ez becsülendő. Kíváncsian várjuk a további fejleményeket, amelyekre nyilvánvalóan új adónemek (kötelező járulékok, díjak, hozzájárulások) formájában még az idén számíthatunk. De szigorúan csak a mi érdekünkben!
Breaking! Matolcsy őszinte volt!
2012.05.29. 14:52 Poldi bá
204 komment
Címkék: matolcsy györgy imf tárgyalások
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.29. 20:20:30
Ha abból indulunk ki, hogy negyedévente 1.200-1.500 milliárd forint az adósságtörlesztés összege, és elfogadjuk az NGM államtitkárának hétfőn megjelent véleményét, amely szerint az EU/IMF-megállapodás két százalékpontos hozamcsökkenést eredményez, akkor a negyedéves csúszás évente 24-30 milliárd forint kiadási többletet jelent. Ez, az adósság hároméves átlagos futamidejével számolva, összesen 75-100 milliárd forint többlet kamatkiadást okoz” – becsülte meg Simor András.
MNB elnöke kifejtette: Magyarország viszonya az Európai Unióval kettős: egyrészt tagállam, így köteles betartani az EU alapszerződésében foglaltakat, másrészt hitelkérelmező. AZ EU pedig, mint hitelező megfogalmazhat olyan feltételeket a hitelfelvevőnek, amelyek nem az EU alapszerződéséből fakadnak hanem abból, hogy a hitelező így látja biztosítottnak a hitel visszafizetését.
Üljél az asztalnál kisköcsög és várd őket gőgösen. Ha te kérsz illedelmesnek kéne lenni.
Persze a magyar nép meg tönkremehet a bóvlist Orbán miatt!
MNB elnöke kifejtette: Magyarország viszonya az Európai Unióval kettős: egyrészt tagállam, így köteles betartani az EU alapszerződésében foglaltakat, másrészt hitelkérelmező. AZ EU pedig, mint hitelező megfogalmazhat olyan feltételeket a hitelfelvevőnek, amelyek nem az EU alapszerződéséből fakadnak hanem abból, hogy a hitelező így látja biztosítottnak a hitel visszafizetését.
Üljél az asztalnál kisköcsög és várd őket gőgösen. Ha te kérsz illedelmesnek kéne lenni.
Persze a magyar nép meg tönkremehet a bóvlist Orbán miatt!
rohadjmegARCgeci 2012.05.29. 20:21:45
@pirosfeherzoldezamagyarfold:
Szerintem egy sakk matt helyzet állt elő.
Az eu-nak szüksége van a perifériára,akármilyen demokráciaellenes is az,hiszen ha kihullunk akkor széthullik az egész eu,ez pedig a multiknak és a nyugati hatalmaknak nem biztos hogy jó hír.
Viktorék meg kavarnak mint állat,nem tudni ki hazudik és ki nem.Az IMF vagy a fidesz?Az egyik vár, a másik nem jön,a másik vár,emez nem megy.Szóval a helyzet átláthatatlan,de az biztos hogy Mo csődje az eu-nak baromira nem lesz jó.Nekünk sem,ez tény,de mi nem vagyunk brazilok,lehet hogy sokkal csendesebben zajlana le mindez,akár a bolgároknál,hisz ott is volt valami államcsődféle,amit szépen elsikáltak és már rég elfelejtették.És nincsenek rosszabb szinten mint mi magyarok.
Szerintem egy sakk matt helyzet állt elő.
Az eu-nak szüksége van a perifériára,akármilyen demokráciaellenes is az,hiszen ha kihullunk akkor széthullik az egész eu,ez pedig a multiknak és a nyugati hatalmaknak nem biztos hogy jó hír.
Viktorék meg kavarnak mint állat,nem tudni ki hazudik és ki nem.Az IMF vagy a fidesz?Az egyik vár, a másik nem jön,a másik vár,emez nem megy.Szóval a helyzet átláthatatlan,de az biztos hogy Mo csődje az eu-nak baromira nem lesz jó.Nekünk sem,ez tény,de mi nem vagyunk brazilok,lehet hogy sokkal csendesebben zajlana le mindez,akár a bolgároknál,hisz ott is volt valami államcsődféle,amit szépen elsikáltak és már rég elfelejtették.És nincsenek rosszabb szinten mint mi magyarok.
butus 2012.05.29. 20:22:02
@Dr. Furia: Az abban leírt kötölezettségek már nem vonatoznak az országra.
rohadjmegARCgeci 2012.05.29. 20:23:45
@pirosfeherzoldezamagyarfold:
Az lehet hogy nem akarna tárgyalni,csak muszáj lesz nekik tárgyalniuk.
Különben pápát inthetnek a buzi eurojuknak.D
Az lehet hogy nem akarna tárgyalni,csak muszáj lesz nekik tárgyalniuk.
Különben pápát inthetnek a buzi eurojuknak.D
Makkasz 2012.05.29. 20:25:22
@vkaresz6: Jajj, az egész demokrácia-diktatúra pontot elképzelheted egy tengelyen, amelynek egyik vége felé az állampolgár, az egyén jogainak önnön sorsának irányításának teljessége, még a másik oldalon a totális egyfejű hatalom, ahol a nagy vezető mondja meg azt is, kinek hány gyermek lehet, ki hal meg ki élhet, ezt indokolnia nem kell.
Természetesen, egyik végén sem jártunk még soha.
Természetesen, egyik végén sem jártunk még soha.
Martian (törölt) 2012.05.29. 20:28:28
@NYJetsTD: átmenetileg fel lehetne függeszteni a forint konvertibilitását... és persze egy taktikailag jól megválasztott időpontban akár az EU-t is be lehetne zsarolni, hogy ha nem tetszik nekik ez a megoldás, akkor Dugonics Tituszként az egész EU-t magunkkal rántjuk a mélybe...
Persze nem kell ilyen messzire menni, de legyen ez a mottó: "Aki feladja az alapvető szabadságát az átmeneti biztonságért, az nem érdemel se szabadságot, se biztonságot."
(Benjamin Franklin)
Persze nem kell ilyen messzire menni, de legyen ez a mottó: "Aki feladja az alapvető szabadságát az átmeneti biztonságért, az nem érdemel se szabadságot, se biztonságot."
(Benjamin Franklin)
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.05.29. 20:28:49
Remélem, a bandzsa csimpánz megkapja majd a több százmilliárdos számlát, amit a hülyeségei (pl az IMF szerződés elodázása) okoznak az adófizetőknek. Osztozhat azokkal a jobbantakkal, akik tapsikolnak neki.
Makkasz 2012.05.29. 20:34:59
@Dr. Furia: Ha kihullunk, nem hullik szét az egész EU, csak kellemetlen precedens.
Változtatnák a belépési feltételeken biztosan, és nem sok örömünk lenne a kiválóan versenyképes, vámoltatott termékeinkkel. Mercedes? Audi? Felejtős.
Nem az EU veszíthat, csak mi.
Mondjuk ehhez nem kell gazdasági ismeret, csak nézzünk a térképre.
Azt hogy ki hazudik, lehet jól tudni, mind a két fél, tárgyalás előkészítésként, pozíciót akar fogni.
A fájdalmas az, hogy a mi vezetőink ebben hihetetlen gyengék, mert nem mérték jól fel tárgyalási lehetőségeiket, potenciáljukat (ami majdnem kimerül az általad is szépen leírt zsarolási potenciálnak, amikor egy pattanás a seggemen fenyegetőzik hogy kifakad ha vakarom és nem hájjal kenegetem).
Megvilágítom: elzavarták EUt, IMF-et, hogy nem kell a hitel, ezt nemzeti szabadságharcnak kiáltották ki utólag (nem előre hírdették meg!!!). Utána újra hívogatja Orbán őket, gazsulál a hitelért.
Szerinted ez tárgyalási taktika? Fejjel nekiment a falnak, most vérzik, nem elég a kért antibiotikum, már fásli is kell.
Balfaszok.
Változtatnák a belépési feltételeken biztosan, és nem sok örömünk lenne a kiválóan versenyképes, vámoltatott termékeinkkel. Mercedes? Audi? Felejtős.
Nem az EU veszíthat, csak mi.
Mondjuk ehhez nem kell gazdasági ismeret, csak nézzünk a térképre.
Azt hogy ki hazudik, lehet jól tudni, mind a két fél, tárgyalás előkészítésként, pozíciót akar fogni.
A fájdalmas az, hogy a mi vezetőink ebben hihetetlen gyengék, mert nem mérték jól fel tárgyalási lehetőségeiket, potenciáljukat (ami majdnem kimerül az általad is szépen leírt zsarolási potenciálnak, amikor egy pattanás a seggemen fenyegetőzik hogy kifakad ha vakarom és nem hájjal kenegetem).
Megvilágítom: elzavarták EUt, IMF-et, hogy nem kell a hitel, ezt nemzeti szabadságharcnak kiáltották ki utólag (nem előre hírdették meg!!!). Utána újra hívogatja Orbán őket, gazsulál a hitelért.
Szerinted ez tárgyalási taktika? Fejjel nekiment a falnak, most vérzik, nem elég a kért antibiotikum, már fásli is kell.
Balfaszok.
nemecsek ernő áruló 2012.05.29. 20:46:13
"aki a nemzeti érdeket feladó gyors tárgyalást kíván a Valutaalappal és az Európai Unióval, az ahhoz járulna hozzá, hogy a magyar kormányt, a gazdaságpolitikát gyámság alá helyezzék."
Hm... Ahogy az angol mondja: That's the point!
Erről van szó! Ezért szükséges! Te dilettáns fasz!
Hm... Ahogy az angol mondja: That's the point!
Erről van szó! Ezért szükséges! Te dilettáns fasz!
vkaresz6 2012.05.29. 20:46:26
@Makkasz: Leírod mi szerint van meg és mi szerint nincs meg nálunk pillanatnyilag a diktatúra, és így ebben a formában egyet kell veled értsek. Én máshol húzom meg a határt. Az amit te már diktatúrának hívsz én demokráciát sértő intézkedéseknek hívom. (ettől még nem lesznek ezek jobbak)
Nálam a diktatúra a szabad választások eltörlésénél kezdődik, nyílt cenzúra bevezetése, a BTK nyílt politikai színezete stb. Ugyanarról beszélünk csak a te ingerküszöböd alacsonyabb egy fokkal.
A nyugdíjvagyon államosítására én szükséges roszként nem diktatorikus történésként tekintek. Az ami diktatorikus szinezetet ad neki az a kommunikáció. "megmentjük a nyugdíjvagyon". Ehelyett mondhatták volna
"Bocsánatot kérünk a néptől de erre a pénzre szükség van és nem szeretnénk a polgárok vásárlóerejét és életét egy 3000 milliárd forintos megszorítással tovább keseríteni. A nyugdíjrendszer további magánosítását jelen körülmények között nem vagyunk képesek folytatni."
Ennek a pénznek a további sorsa már a korrupció és inkompetencia kérdésköre.
Viszont:
Jegybanktörvény.
Médiatörvény.
Alkotmánybíróság.
Visszamenőleges törvények.
Választási törvények.
Sőtt az alkotmány bizonyos pontjai is.
És nem utolsó sorban a szenny ami a médiából ömlik
mind mind erősen csorbítják a demokráciánkat.
Összefoglalva a Fidesz:
Korrupt
Leépíti a fékeket és ellensúlyokat.
Borzalmasan cinikus
Hazug
Részben illegitim.
Rugalmatlan, vezérközpontú.
Soha ennyire demagóg kormányunk még nem volt.
Inkompetens.
És bizony komoly szereptévesztésben van. (bár lehet itt a demagógia zavar meg és kívülről nem tűnik úgy mintha megpróbálnánk spanyolviaszt szarni ipari méretekben)
Nálam a diktatúra a szabad választások eltörlésénél kezdődik, nyílt cenzúra bevezetése, a BTK nyílt politikai színezete stb. Ugyanarról beszélünk csak a te ingerküszöböd alacsonyabb egy fokkal.
A nyugdíjvagyon államosítására én szükséges roszként nem diktatorikus történésként tekintek. Az ami diktatorikus szinezetet ad neki az a kommunikáció. "megmentjük a nyugdíjvagyon". Ehelyett mondhatták volna
"Bocsánatot kérünk a néptől de erre a pénzre szükség van és nem szeretnénk a polgárok vásárlóerejét és életét egy 3000 milliárd forintos megszorítással tovább keseríteni. A nyugdíjrendszer további magánosítását jelen körülmények között nem vagyunk képesek folytatni."
Ennek a pénznek a további sorsa már a korrupció és inkompetencia kérdésköre.
Viszont:
Jegybanktörvény.
Médiatörvény.
Alkotmánybíróság.
Visszamenőleges törvények.
Választási törvények.
Sőtt az alkotmány bizonyos pontjai is.
És nem utolsó sorban a szenny ami a médiából ömlik
mind mind erősen csorbítják a demokráciánkat.
Összefoglalva a Fidesz:
Korrupt
Leépíti a fékeket és ellensúlyokat.
Borzalmasan cinikus
Hazug
Részben illegitim.
Rugalmatlan, vezérközpontú.
Soha ennyire demagóg kormányunk még nem volt.
Inkompetens.
És bizony komoly szereptévesztésben van. (bár lehet itt a demagógia zavar meg és kívülről nem tűnik úgy mintha megpróbálnánk spanyolviaszt szarni ipari méretekben)
Makkasz 2012.05.29. 20:47:06
@repecs: Ezek elméleti számok, semmilyen hozamcsökkenés nem biztos, hozam növekedés is lehet. Persze a hitelezők (államkötvény vásárlók) valószínűleg inkább megnyugodnának (kevesebb kamatot kellene nekik fizetni) attól, hogy biztosan tudun fizetni, ha másból nem IMF hitelből. Tehát ezek csak tippek, amelyeket soha nem lehet visszaellenőrizni, mert ha lesz hitel az nem most, vagy fél évvel ezelőtt lesz, hanem máskor, egy más helyzetben.
vkaresz6 2012.05.29. 20:48:31
@vkaresz6: Ja és ne értsd félre az egyik lista sem teljes.:)
dr. Bubó 2012.05.29. 20:48:51
@vkaresz6: azért a bűnügyeket se feleggyük sorolni....
-manyup ÁLLAMOSÍTÁS
-a koncentrált hatalomra (diktatúrára) irányulnak (lásd alkotmány)
mellesleg az utóbbi miatt BÁRKI MEGÖLHETI bármejik fid eszest... jogilag és erkölcsileg nem elítélhető... SŐŐŐŐT... országmentő tett
-manyup ÁLLAMOSÍTÁS
-a koncentrált hatalomra (diktatúrára) irányulnak (lásd alkotmány)
mellesleg az utóbbi miatt BÁRKI MEGÖLHETI bármejik fid eszest... jogilag és erkölcsileg nem elítélhető... SŐŐŐŐT... országmentő tett
NYJetsTD 2012.05.29. 20:50:41
@Martian: Azt hiszem, egy kicsit nem vagy képben. Magyarország jelenleg is az Eu valamint a német vállalatok emlőjén csüng. Bármennyire is szeretné ovi elhitetni (bár úgy látom sokaknál sikerül), hogy zsarolási pozícióban vagyunk, mindez nem létezik. Az Eu-ból való kilépésünk után olyan pénz cunami is elinulna innen, hogy hamar az arcunkra fagyna a büszkeség.
A szabadság pedig mítosz. Mindig is függtünk a körülöttünk lévő környezettől, 2012-ben pedig ezt nem érteni egyszerűen csak butaság. Európa egy óriási gazdasági övezet is egyben, logikai bukfenc lenne úgy üzletelni benne, hogy a mi gazdaságunkra ne legyen hatással. Szóval felejtsd el ezeket a törekvéseket, mert ezek egyszerűen nem létezhetnek.
Az "Eu-t magunkkal rántjuk a mélybe" megjegyzésedre már nem is érdemes betűt szánni. Egy picit kevesebb öntömjénezést ajánlok.
A szabadság pedig mítosz. Mindig is függtünk a körülöttünk lévő környezettől, 2012-ben pedig ezt nem érteni egyszerűen csak butaság. Európa egy óriási gazdasági övezet is egyben, logikai bukfenc lenne úgy üzletelni benne, hogy a mi gazdaságunkra ne legyen hatással. Szóval felejtsd el ezeket a törekvéseket, mert ezek egyszerűen nem létezhetnek.
Az "Eu-t magunkkal rántjuk a mélybe" megjegyzésedre már nem is érdemes betűt szánni. Egy picit kevesebb öntömjénezést ajánlok.
Parajpuding 2012.05.29. 20:54:04
Mindenkinek jobb lett volna, ha a szellemvasúton kap állást.
butus 2012.05.29. 20:55:10
@Parajpuding: Zseniális vagy. Megtaláltad az igazi helyét!
vkaresz6 2012.05.29. 20:57:56
@dr. Bubó: A nyugdíj államosításról benne van a kommentben a véleményem. Ez magán vélemény ugyan de én inkább ezt választanám mint az azonos értékű megszorítást. A bűnügyeket ott kell keresni mi történt később ezzel a pénzel.
dr. Bubó 2012.05.29. 20:59:40
@vkaresz6: az ÁLLAMOSÍTÁS az sima tiszta BŰNCSELEKMÉNY...
nincs mit ragozni...
ez előre megfontolt, bűnszervezetben elkövetve !!!! minimum HALÁL
nincs mit ragozni...
ez előre megfontolt, bűnszervezetben elkövetve !!!! minimum HALÁL
Makkasz 2012.05.29. 21:00:10
@vkaresz6: A spanyolviasz szarásról jut eszembe a tegnap előtti blog, hogy Orbán regionális együttműködést javasol az EUban.
Én meg azt, minden nap mossunl fogat!
A nyugdíjvagyon államosítása nem volt szükségszerű, hiszen lehetett volna helyette IMF megállapodás.
A nyugdíjvagyon államosításában valóban a legbántóbb a cinikus, demagóg kommunikáció volt, hogy hülyére vették az embereket.
De alternatívája( most ne gondold, hogy a nyugdíjvagyon mindenáron való magánvagyonként való megtartása miatt, csak egy rövid brainstorming):
- IMF hitelmegállapodás,
- Állam szerepének csökkentése, kisebb állam, bürokrácia leépítése,
- Állami szolgáltatások csökkentése,
- További egyéni felelősség növelés (egyéni egészségbiztosítás megkezdése),
- Felesleges vásárlások (Rába, MOL), elhalasztása,
- További privatizáció,
- Közbeszerzések visszafogása,
- Magánnyugdfíjszámlára fizethető % csökkentése,
- Ha ezek után is piszkálni kell a magánnyugdíj vagyont, akkor kötelező protfolio elemmé kell tenné a kasszáknál az állampapírt, megadott arányban.
Miért jobbak a fentiek? Hosszabb távon érvényesül jótékony hatásuk, gazdasági növekedést segít, javítja a versenyképességet, szakít a mára 63 éves kommunista álommal, hogy mindenkinek egyenlően jusson, pedig valójában mindenki magáért felelős, elbizonytalanítja az állampolgárokat, a tehetősek mentik a vagyonukat, egy nagyon jó puffert, biztosítékot kivesz a rendszerből. Óriási hiba volt, amihez a töredékáron való elprivatizálás, közösből lopás sem múl felül. Megbocsáthatatlan.
De ilyen felelőtlen, tehetségtelen, hazug bandára rábíznád a pénzed ha van választásod?
Én nem tettem.
Én meg azt, minden nap mossunl fogat!
A nyugdíjvagyon államosítása nem volt szükségszerű, hiszen lehetett volna helyette IMF megállapodás.
A nyugdíjvagyon államosításában valóban a legbántóbb a cinikus, demagóg kommunikáció volt, hogy hülyére vették az embereket.
De alternatívája( most ne gondold, hogy a nyugdíjvagyon mindenáron való magánvagyonként való megtartása miatt, csak egy rövid brainstorming):
- IMF hitelmegállapodás,
- Állam szerepének csökkentése, kisebb állam, bürokrácia leépítése,
- Állami szolgáltatások csökkentése,
- További egyéni felelősség növelés (egyéni egészségbiztosítás megkezdése),
- Felesleges vásárlások (Rába, MOL), elhalasztása,
- További privatizáció,
- Közbeszerzések visszafogása,
- Magánnyugdfíjszámlára fizethető % csökkentése,
- Ha ezek után is piszkálni kell a magánnyugdíj vagyont, akkor kötelező protfolio elemmé kell tenné a kasszáknál az állampapírt, megadott arányban.
Miért jobbak a fentiek? Hosszabb távon érvényesül jótékony hatásuk, gazdasági növekedést segít, javítja a versenyképességet, szakít a mára 63 éves kommunista álommal, hogy mindenkinek egyenlően jusson, pedig valójában mindenki magáért felelős, elbizonytalanítja az állampolgárokat, a tehetősek mentik a vagyonukat, egy nagyon jó puffert, biztosítékot kivesz a rendszerből. Óriási hiba volt, amihez a töredékáron való elprivatizálás, közösből lopás sem múl felül. Megbocsáthatatlan.
De ilyen felelőtlen, tehetségtelen, hazug bandára rábíznád a pénzed ha van választásod?
Én nem tettem.
Makkasz 2012.05.29. 21:09:02
@vkaresz6: Ja, egyébként minden másban egyetértek veled, abban is hogy mindenkinek más a véleménye mettől diktatúra. Egy diktatúrából érkező azt mondaná, mi ez a szar diktatúraparódia:)?
Demokratikus még a nyugdíjvagyonnál, a népszavazás, döntsön róla a nép közvetlenül, hiszen mindenkit érint (közvetlenül vagy közvetve), alapjaiban érinti az alkotmányt (magánvagyon kontra állami tulajdon), egész berendezkedésünket.
Persze ha nem a kormány által támogatott ötletet szavazzák meg, akkor le kell mondani. Ilyen egy demokrácia szerintem.
Demokratikus még a nyugdíjvagyonnál, a népszavazás, döntsön róla a nép közvetlenül, hiszen mindenkit érint (közvetlenül vagy közvetve), alapjaiban érinti az alkotmányt (magánvagyon kontra állami tulajdon), egész berendezkedésünket.
Persze ha nem a kormány által támogatott ötletet szavazzák meg, akkor le kell mondani. Ilyen egy demokrácia szerintem.
Pobjeda Rezső fémipari TMK-s 2012.05.29. 21:15:14
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök úr az utolsó remény, hogy elzavarjuk az országunkat kifosztó és a szivarozó pöffeszkedő vadkapitalista bankároknak kiárusító Fideszes mocskos nácikat a kormányról. Nem azért építettük fel az országot, hogy ezek most elherdálják, ellopják.
Gyurcsány elvtárs állj az élre a harcunkban!! Meg kell védenünk a Nemzetünket, mert semmivé lesz!
A munkás bére az égre kiált!
Gyurcsány elvtárs állj az élre a harcunkban!! Meg kell védenünk a Nemzetünket, mert semmivé lesz!
A munkás bére az égre kiált!
No_Fidesz_No_Problem 2012.05.29. 21:21:47
@Dr. Furia:
"Távol álljon tőlem hogy védjem,de attól még hogy bandzsa vagy nem egy kifejezetten jóképű pasi,még nem biztos hogy hülye."
*
Ha SOHA nem láttál volna képet róla, csak a döntéseit, a nyilatkozatait és mindezek következményeit ismernéd, akkor mit gondolnál róla?
"Távol álljon tőlem hogy védjem,de attól még hogy bandzsa vagy nem egy kifejezetten jóképű pasi,még nem biztos hogy hülye."
*
Ha SOHA nem láttál volna képet róla, csak a döntéseit, a nyilatkozatait és mindezek következményeit ismernéd, akkor mit gondolnál róla?
Martian (törölt) 2012.05.29. 21:24:13
@NYJetsTD: persze, félreérthetően fogalmaztam... önmagában nem az EU-tól való függetlenség a szabadság, hanem a hitelpénz alapú pénzteremtéstől való függetlenség.
Ha tényleg akkor tartaléka van a Nemzeti Banknak, minek bárkitől is kamatra kérni pénzt az adósságok görgetéséhez? Nem egyszerűbb "csont nélkül" visszafizetni az adósságokat, mint bármilyen hitelmalmozás és ennek alárendelt restrikció?
Ha tényleg akkor tartaléka van a Nemzeti Banknak, minek bárkitől is kamatra kérni pénzt az adósságok görgetéséhez? Nem egyszerűbb "csont nélkül" visszafizetni az adósságokat, mint bármilyen hitelmalmozás és ennek alárendelt restrikció?
Hertelendi 2012.05.29. 21:29:45
@Martian: "Ha tényleg akkor tartaléka van a Nemzeti Banknak..."
Igen, akkora tartaléka van, de nem arra, hogy a gyökerek szétosszák egymásközt. Biztos lehetsz abban, hogy abból egy fillér se menne adósság törlesztésre.
Igen, akkora tartaléka van, de nem arra, hogy a gyökerek szétosszák egymásközt. Biztos lehetsz abban, hogy abból egy fillér se menne adósság törlesztésre.
Alfonse · http://www.ahonapkonyve.hu 2012.05.29. 21:49:55
Nehogy már Matolcsyzzatok!
Nem halljátok ki minden mondatából. Minden egyes szavából. Minden hangsúlyából a Nagy Vezér beszédmodorát?
Ő csak szinkronhangja a Hatalmas Tekintélyű Mindent Tudó Bölcs Vezérnek. Most mondta, néhány órája, a Megcáfolhatatlan, az Óriási Ülep, amelybe csak Beleomlani Illik, hogy egész Európa az Ő Szavát követi majd.
Nem halljátok ki minden mondatából. Minden egyes szavából. Minden hangsúlyából a Nagy Vezér beszédmodorát?
Ő csak szinkronhangja a Hatalmas Tekintélyű Mindent Tudó Bölcs Vezérnek. Most mondta, néhány órája, a Megcáfolhatatlan, az Óriási Ülep, amelybe csak Beleomlani Illik, hogy egész Európa az Ő Szavát követi majd.
Adalberto Gellenzeeri 2012.05.29. 21:51:06
Sok értékes komment. 90%-val egyetértek. Az én ingerküszöböm igen alacsony, szerintem ez nem demokrácia. A demokrácián kívül pedig a diktatúra van. Hogy véres-e? Az elb..szott egészségügyi rendszer hány áldozatot produkál vajon évente? Ha csak egyet, már az is sok, és az áldozatot megölték ugyebár. Szóval remélem kedves állampolgártársaim a negatív véleményetek testesül a szavazáskor,s kezeitek nem tévednek a fidesz és csatlóspártja közelébe se.
dr. Bubó 2012.05.29. 21:52:52
@Adalberto Gellenzeeri: így van! a pártok elllen kell fordulni...
hitvány csaló alkalmatlan gerinctelen alja mafiabandák mind !
hitvány csaló alkalmatlan gerinctelen alja mafiabandák mind !
Martian (törölt) 2012.05.29. 21:55:10
@dr. Bubó: csak párt-maffiák nélkül teljesedhetne ki a demokrácia.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.29. 21:55:45
Bejelentette a szarházi, hogy állandó adók jönnek a válságadók helyett, akkor minek is a konzultációs blöff levél?
Amikor bevezette miért nem kérdezte a népet, most mikor megint hazugságon fogják mert 3 év múltán nem vezeti ki, rátolja a népre.
Ember, polgár térj észhez!
Amikor bevezette miért nem kérdezte a népet, most mikor megint hazugságon fogják mert 3 év múltán nem vezeti ki, rátolja a népre.
Ember, polgár térj észhez!
dr. Bubó 2012.05.29. 21:57:10
@Martian: így van...
ha véletlen az országos (keresztapa) választás hamarabb jönne el mint az államcsőd+felkoncolásuk....
akkor anyni hogy SENKI nem megy szavazni, csak az a 8-10% fides birka...
na az nagyon legitim lesz...
ha véletlen az országos (keresztapa) választás hamarabb jönne el mint az államcsőd+felkoncolásuk....
akkor anyni hogy SENKI nem megy szavazni, csak az a 8-10% fides birka...
na az nagyon legitim lesz...
vkaresz6 2012.05.29. 21:57:10
@Makkasz: "döntsön népszavazás." Igen ez egy sokkal kevésbé felháborító népszavazás lett volna. Sőt én még azzal is megelégedtem volna ha az egyik kérdőívükbe beleteszik. (legalább nem tiszta pénzkidobás lett volna)
Mindemellett az én szemembe az egyik legjellemzőbb és legundorítóbb lépésnek tekintem. (amit az ügy kommunikációja okoz)
Még a forradalmi retorikába is belefért volna. (forradalomban áldozatok vannak)
De az hogy a nyugdíjvagyon elkobzását a nyugdíjvédelmi megbízott vezényli le az egész egyszerűen undorító és felháborító. Ez az egyik sokat vitatott ügy amiben hajlandó vagyok bizonyos fokú megértést mutatni de NE NÉZZENEK KÉTFILLÉRES GYÖKÉRNEK!!
Mindemellett az én szemembe az egyik legjellemzőbb és legundorítóbb lépésnek tekintem. (amit az ügy kommunikációja okoz)
Még a forradalmi retorikába is belefért volna. (forradalomban áldozatok vannak)
De az hogy a nyugdíjvagyon elkobzását a nyugdíjvédelmi megbízott vezényli le az egész egyszerűen undorító és felháborító. Ez az egyik sokat vitatott ügy amiben hajlandó vagyok bizonyos fokú megértést mutatni de NE NÉZZENEK KÉTFILLÉRES GYÖKÉRNEK!!
menőmano 2012.05.29. 21:58:09
Hát! Ja! Csak az a totális nagy probléma, hogy a Matolcsynak lövése sincs a gazdasághoz. Azt mondják. Igen! Az a "fránya" gazdaság nem akar működni.
:)
:)
dr. Bubó 2012.05.29. 21:59:37
@menőmano: helló Manócska ! ! mi a véleményed a bexart TG ről???? mi voltunk az utolsó beszélgetők (Mártával én) .... szerinted?
varanus.blog.hu/2012/05/29/az_lmp_megtalalta_a_toket/fullcommentlist/1#c16852512
varanus.blog.hu/2012/05/28/cim-nelkul_7006/fullcommentlist/1#c16848174
varanus.blog.hu/2012/05/29/az_lmp_megtalalta_a_toket/fullcommentlist/1#c16852512
varanus.blog.hu/2012/05/28/cim-nelkul_7006/fullcommentlist/1#c16848174
menőmano 2012.05.29. 22:00:26
A gazdasági növekedés nem indult be, csak egy újabb társadalmi csoport elszegényedési folyamata.
Szomorú valóság.
Szomorú valóság.
arckönyv 2012.05.29. 22:00:49
a kép zseniális :)
vkaresz6 2012.05.29. 22:01:17
@vkaresz6: második sor népszavazás = megoldás.
menőmano 2012.05.29. 22:03:04
Hát! Ja! Hogyan lehetne ebből a helyzetből kilábalni?
Nekem totálisan a magyar reménysugár a Bajnai Gordon!!! Szerintem.
:)))
Nekem totálisan a magyar reménysugár a Bajnai Gordon!!! Szerintem.
:)))
menőmano 2012.05.29. 22:07:43
Felvetődik a kérdés, hova siet miniszter úr,"
Hát ez jó!! Én totálisan arra gondoltam, hogy talán a miniszter úr látja már azt a bizonyos fényt, az alagút végén.
:)))
Hát ez jó!! Én totálisan arra gondoltam, hogy talán a miniszter úr látja már azt a bizonyos fényt, az alagút végén.
:)))
vkaresz6 2012.05.29. 22:11:24
@menőmano: Ha már bajnai legyen bokros. Ő sokkal komolyabb dolgot tett le az asztalra és ha jól tudom a volt csomagján kívül sok kifogás nincs ellene.
És hogy Orbán Viktor szavaival éljel az ami most folyik az kutya füle bokros lajos hátizsákjához képest.("Olyan megszorításokat kapnak hogy Bokros Lajos hátizsákja kutya füle lesz ahhoz képest")
A tisztánlátás kedvéért: Akkor még nagyon fiatal voltam. Ilyen jellegű emlékeim nincsennek.
És hogy Orbán Viktor szavaival éljel az ami most folyik az kutya füle bokros lajos hátizsákjához képest.("Olyan megszorításokat kapnak hogy Bokros Lajos hátizsákja kutya füle lesz ahhoz képest")
A tisztánlátás kedvéért: Akkor még nagyon fiatal voltam. Ilyen jellegű emlékeim nincsennek.
Makkasz 2012.05.29. 22:16:47
@vkaresz6: Teljesen igazad van. Ráadásul a nyudíjvédelmi biztos az elmúlt 22 év legcinikusabb elnevezése. Egyszer sírhatnánk egymás vállán egy-két üveg bor mellett:)
Hasonlót éreztem, mikor a 300 Ft-os viztdíjat bevezették, meg szándékozták azt, hogy a kórház ad számlát (lehet ez így is van, de hál istennek nem kellett oda mennem). Kiabáltam, toporzékoltam, hogy mi a büdös szar ez, balos barátaim pedig azt mondták hogy filéreskedő vagyok, stb.
Nem dolgozta fel az agyuk, hogy elfogadom a kommunikációt, ha ennyivel csökkentik a eü járulékot (az átlagossal, ugyanis azt kommunikálták, nem bevételnövelés a cél, hanem ésszerű mértékű használat, ami állítólag be is jött, nem járt le a mama a negyedikről minden nap a háziorvoshoz beszélgetni). A másik tényező, hogy 300 Ft az nagy büdös semmi, egy vizsgálat legyen már 1500 Ft, vagy legalább az óradíj érje már el egy autószerelőjét. 300 Ft. Többe kerül mint amennyit hoz. Beteges barmok. Meg lopás ellen széf a kórházba. Ugyanilyen meztelen volt a király mint ma.
Akkor én havi több mint 200.000 Ft eü járulékot fizettem. Nekem ad a kórház számlát, hogy lássam milyen drága a kezelés? Ennyi pénzét olyan biztosítást köthetek világ legdrágább helyén, ha nincs bajom hetente felhív a doki jól vagyok-e, ha nem házhoz jön, vagy küld egy masszőrt.
Más felháborító balfaszságok, cégautónál autópálya díj magánhasználati része után szja, ugyanez mobiltelefonra. Pitiáner balfasz banda.
Ha adót fizetsz (pl. gépjármű)., legyen rajta hány Ft megy oktatásra, útra, segélyre. Így számláznak másutt! Aaaaa
Hasonlót éreztem, mikor a 300 Ft-os viztdíjat bevezették, meg szándékozták azt, hogy a kórház ad számlát (lehet ez így is van, de hál istennek nem kellett oda mennem). Kiabáltam, toporzékoltam, hogy mi a büdös szar ez, balos barátaim pedig azt mondták hogy filéreskedő vagyok, stb.
Nem dolgozta fel az agyuk, hogy elfogadom a kommunikációt, ha ennyivel csökkentik a eü járulékot (az átlagossal, ugyanis azt kommunikálták, nem bevételnövelés a cél, hanem ésszerű mértékű használat, ami állítólag be is jött, nem járt le a mama a negyedikről minden nap a háziorvoshoz beszélgetni). A másik tényező, hogy 300 Ft az nagy büdös semmi, egy vizsgálat legyen már 1500 Ft, vagy legalább az óradíj érje már el egy autószerelőjét. 300 Ft. Többe kerül mint amennyit hoz. Beteges barmok. Meg lopás ellen széf a kórházba. Ugyanilyen meztelen volt a király mint ma.
Akkor én havi több mint 200.000 Ft eü járulékot fizettem. Nekem ad a kórház számlát, hogy lássam milyen drága a kezelés? Ennyi pénzét olyan biztosítást köthetek világ legdrágább helyén, ha nincs bajom hetente felhív a doki jól vagyok-e, ha nem házhoz jön, vagy küld egy masszőrt.
Más felháborító balfaszságok, cégautónál autópálya díj magánhasználati része után szja, ugyanez mobiltelefonra. Pitiáner balfasz banda.
Ha adót fizetsz (pl. gépjármű)., legyen rajta hány Ft megy oktatásra, útra, segélyre. Így számláznak másutt! Aaaaa
Martian (törölt) 2012.05.29. 22:16:59
@Hertelendi: Rémszem Mordon :)
menőmano 2012.05.29. 22:20:14
@vkaresz6:
Nos! hát mindenkinek van/lehet véleménye. Amit Én maximálisan tiszteletben tartok.
Sajnálom, de a véleményem nem fogom megváltoztatni.
Nos! hát mindenkinek van/lehet véleménye. Amit Én maximálisan tiszteletben tartok.
Sajnálom, de a véleményem nem fogom megváltoztatni.
captain morgan 2012.05.29. 22:36:50
@Hertelendi: Az MNB devizatartaléka leginkább a forint fedezete. Ha elköltik, a pénzünk attól a pillanattól csak színes papír, be lehet tenni otthon a "Gazdálkodj okosan" készletbe.
röhögő 2012.05.29. 22:49:53
@Anti Anyag: Te elmebeteg vagy. Szánalmas fasz.
Kanstruktív 2012.05.29. 23:01:44
Lőjön már valaki a matolcsi két kancsal szeme közé egy magnummal, bazmeg, rajta csak két ember segít: a Smith meg a Wesson.
röhögő 2012.05.29. 23:07:51
@Kanstruktív: Kalasnyikovot se hagyjuk ki a sorból!
Kanstruktív 2012.05.29. 23:12:08
@röhögő: Igen apám, igazad van. :)
bazd meg 2012.05.30. 03:39:27
A sok hazugsag mellett miert is lenne igaz a magyar nemzeti bank tartalekjanak az osszege ??
röhögő 2012.05.30. 05:57:26
@bazd meg: Azé bazd meg, me a nemzetközi bankközi elszámoló renccer pontosan tuggya mennyi az MNB tartozik és követel 1enlege.
röhögő 2012.05.30. 05:58:57
Mellesleg a poszt elején levő kép alá minimum 12-es karikát kellene tenni. Milyen anyagot tolhatott Eltolcsy amikor ez a fotó készült róla?
rohadjmegARCgeci 2012.05.30. 07:41:38
@No_Fidesz_No_Problem: Azt gondolnám,hogy nem hülye,de ő egy bábu,akinek azt kell tennie,amit mondanak neki.Amúgy jól átlátja ő a helyzetet hidd el,tudja azt is hogy mit kéne tenni,csak nem teheti,az egy másik lap.
rohadjmegARCgeci 2012.05.30. 07:42:58
Az a baj,hogy MGY nincs elég hatással OV-ra,így ha látja a hibákat,tudja a következményeket,akkor sem képes meggyőzni OV-t arról hogy ez vagy az nem lesz jó mert...
apanna 2012.05.30. 07:44:18
@nandras01: "mennyibe is kerül nekünk (az adófizető állampolgároknak) naponta, ez a tökösmagyarkodás?"
Hát még ha felveszik a hitelt, na az mennyibe fog fájni az állampolgárnak.....
Komoly itt drukkoltok, hogy végre felvegyék a hitelt?
Hát még ha felveszik a hitelt, na az mennyibe fog fájni az állampolgárnak.....
Komoly itt drukkoltok, hogy végre felvegyék a hitelt?
Roy 2012.05.30. 07:45:55
@butus: Ezek nem hülyék. Nagyon is okosak. A rablásban, a kifosztásban különösen.
Ideáig senki nem vette észre, hogy amit csinálnak azt nem azért, mert nem értenek hozzá, hanem szándékosan.
Egy megnyomorított, kifosztott népet könnyebben lehet irányítani, terrorizálni.
Így volt ez a Rákosi rendszerben is.
Ideáig senki nem vette észre, hogy amit csinálnak azt nem azért, mert nem értenek hozzá, hanem szándékosan.
Egy megnyomorított, kifosztott népet könnyebben lehet irányítani, terrorizálni.
Így volt ez a Rákosi rendszerben is.
röhögő 2012.05.30. 07:49:06
@apanna: Te ostoba narancszombi! Hitelt így is kell felvenni, mert 1500 milliárd forintnyi eurót kell idén visszafizetnünk. Csak qrvára nem mindegy hogy államkötvényben vesszük fel és 9 százalékot fizetünk, vagy az IMF-től kapjuk 5 százalékért.
Erre már Eltocsiék is rájöttek, ezét mondták hogy nem bocsájtanak ki több deviza alapú államkötvényt.
Te magadtól vagy ennyire hülye, esetleg ez valami génsebészeti bravúr, vagy van annyi pénz amiért ilyennek tetteted magad?
Erre már Eltocsiék is rájöttek, ezét mondták hogy nem bocsájtanak ki több deviza alapú államkötvényt.
Te magadtól vagy ennyire hülye, esetleg ez valami génsebészeti bravúr, vagy van annyi pénz amiért ilyennek tetteted magad?
nandras01 2012.05.30. 07:54:45
@apanna:
"Komoly itt drukkoltok, hogy végre felvegyék a hitelt?"
akkor, csak itt, csak most, csak neked, elárulok egy nagy titkot: a mijókormányunk naponta veszi fel a hitelt az államháztartás finanszírozására a piacról, államkötvény formájában, amelynek kamata jelentősen magasabb, mint az imf által nyújtotté.
lehet, hogy neked megéri, hogy a te adódból(is) sokkal többet kell fizetnünk, de azért, hidd el, ez nem egy jó üzlet...
"Komoly itt drukkoltok, hogy végre felvegyék a hitelt?"
akkor, csak itt, csak most, csak neked, elárulok egy nagy titkot: a mijókormányunk naponta veszi fel a hitelt az államháztartás finanszírozására a piacról, államkötvény formájában, amelynek kamata jelentősen magasabb, mint az imf által nyújtotté.
lehet, hogy neked megéri, hogy a te adódból(is) sokkal többet kell fizetnünk, de azért, hidd el, ez nem egy jó üzlet...
apanna 2012.05.30. 08:00:23
@röhögő: Te ostoba köcsög!
Ha valaki nem ért veletek egyet az már narancszombi? Idióta barom......
Ha valaki nem ért veletek egyet az már narancszombi? Idióta barom......
rohadjmegARCgeci 2012.05.30. 08:02:16
Ez a recesszió ez nagyon durva mindenesetre,én igazán látom és érzékelem,mert üzletem van.500 ft nincs az emberek zsebében baszki.
rohadjmegARCgeci 2012.05.30. 08:04:41
Úgy hogy be is zárok hamarosan,mert a kereskedelem gyakorlatilag megállt.És elmegyek egy állami munkahelyre dolgozni,a céget pedig altatom míg fel nem éled valahogy ebből a kómából a gazdaság.Semmit nincs értelme csinálni én ezt látom.Sok üzlettulajdonossal beszélgetek és beszélgettem,és van itt olyan is hogy az élelmiszerbolt tulaja is másodállást keres meg hasonlók.El lehet képzelni akkor...
bananarepublica 2012.05.30. 08:05:09
A kerdes az a piac meddig eszi meg a maszlagot,
nemzeti pantlikaval elatott bank szerzes lenyege , hozzaferhetoseg a MOL paketthez.
nemzeti pantlikaval elatott bank szerzes lenyege , hozzaferhetoseg a MOL paketthez.
nandras01 2012.05.30. 08:05:14
@apanna: ja, az más.
én pedig már azt hittem, hogy kíváncsi vagy a tényekre...
én pedig már azt hittem, hogy kíváncsi vagy a tényekre...
Martian (törölt) 2012.05.30. 08:07:23
@Hertelendi: arról kéne törvény, hogy a tartalék egy bizonyos hányada fölött a NB is beszáll a törlesztésbe.
No_Fidesz_No_Problem 2012.05.30. 08:11:32
@Dr. Furia:
"Azt gondolnám,hogy nem hülye,de ő egy bábu, akinek azt kell tennie,amit mondanak neki."
*
Ez demagógia.
Semmit nem KELL tennie.
Le is mondhatna, mehetne vissza az átlagemberek közé, és akkor nem kellene naponta szembeköpnie magát.
Ki tartja vissza?
"Azt gondolnám,hogy nem hülye,de ő egy bábu, akinek azt kell tennie,amit mondanak neki."
*
Ez demagógia.
Semmit nem KELL tennie.
Le is mondhatna, mehetne vissza az átlagemberek közé, és akkor nem kellene naponta szembeköpnie magát.
Ki tartja vissza?
nandras01 2012.05.30. 08:11:50
@apanna: kedves barátom, a tény az tény.
elfogultságnak a tények felsorolásakor nincs helye. szerinted az államkötvények kamata alacsonyabb, mint az imf kölcsöné..?
vagy mit tartasz elfogult és igaztalan állításnak?
elfogultságnak a tények felsorolásakor nincs helye. szerinted az államkötvények kamata alacsonyabb, mint az imf kölcsöné..?
vagy mit tartasz elfogult és igaztalan állításnak?
röhögő 2012.05.30. 08:16:27
@apanna: "Nem érdekelnek a titkaid. " - na ez mutatja hogy narancszombi vagy, te fasz!
röhögő 2012.05.30. 08:17:38
@Martian: "arról kéne törvény, hogy a tartalék egy bizonyos hányada fölött a NB is beszáll a törlesztésbe." - és abban a pillanatban az euró 350-400 forint lesz.
ob.szerver 2012.05.30. 08:30:25
Nem kell közgazdásznak lenni ahhoz, hogy különbséget lehessen tenni Matolcsy és egy Oszkó, Békesi vagy Bokros között, mindössze a beszédeiket kell hallgatni. Míg az utóbbiak folyamatosan, világosan, logikusan beszélnek, amit a mögöttük levő szakmai felkészültség tesz lehetővé, Matolcsy számára viszont egy bővített magyar mondat kimondása már komoly intellektuális kihívást jelent. A mondatai közben bizonytalan (van mire), elakad (a taktikai atomfegyveres előadásában vagy öt másodpercig kereste a "kormány"" szót), szavakat keres, improvizál, és ebből erednek azok az orbitális baromságok amelyek elhagyják a száját. Simlicity. Az van. A jobb agyféltekéjében, meg a balban is.
apanna 2012.05.30. 08:33:29
@röhögő: ""Nem érdekelnek a titkaid. " - na ez mutatja hogy narancszombi vagy, te fasz!"
Tehát ha nem érdekel más titka, akkor bizony csak fideszes lehetek.
Ezek szerint te egy volt besúgó lennél? Ugye, hogy nem te fasz!
Tehát ha nem érdekel más titka, akkor bizony csak fideszes lehetek.
Ezek szerint te egy volt besúgó lennél? Ugye, hogy nem te fasz!
apanna 2012.05.30. 08:35:00
@nandras01: Nincsenek tények. Van egy post, ami valakinek a véleménye, s azt a véleményt elemezzük, vitázunk.
röhögő 2012.05.30. 08:39:45
@apanna: De vannak tények. A tény az hogy a piaci hitel legjobb esetben is 7 százalék nekünk, de inkább 9. Az IMF meg 5. Aki ennyire agyatlan hogy nem vesz tudomást az ilyen tényekről, az csak fideszzombi lehet, mert ilyen fokú lobotómiát csak ott csinálnak láncfűrésszel.
röhögő 2012.05.30. 08:40:34
@apanna: Ja! És egy fasz vagy! Majd elfelejtettem.
apanna 2012.05.30. 08:42:06
@röhögő: Világosodj meg vazze:
"Beszéljünk az bizalomról.
Végiggondoltad-e már egyszer is, miért segít a fiskális politikán a készenléti hitelmegállapodás? Egy árva petákot nem kapunk, ugye, csak a lehetőséget, amit rendkívüli helyzet esetén használhatunk fel. Szóval, miért is erősíti a fel nem vett pénz a magyar pénzügyeket? Hisz az csak egy plusz teher, ami után a készenléti kamatokat fizetni kell. Kb. annyival javítaná a helyzetet, mint annak a cigánynak, aki majdnem kapott, viszont a többiek nem kaptak semmit. Mellékesen javaslom végiggondolni, vajon miért szeretné az IMF, hogy mégis inkább valódi hitelpénz mozogjon és nemcsak lehetséges :-))
Ez az egész történet egy klasszikus védelmi pénz akció. Pontosan az történik, mint amikor az ukrán maffiózó megfenyegeti a bolt tulajdonosát, hogy fizet, vagy... jönnek a hitelminősítő intézetek. A rendszer működtetői pontosan tudták, hogy a pénzügyi befektetők nem hagyhatják teljesen figyelmen kívül a hitelminősítő intézetek előrejelzéseit - noha mindenki már csak legyint rájuk -, mivel pl. a CDS biztosításban az konkrétan megmutatkozó plusz teher, és a nagy Hedge Fund-ok nem nélkülözhetik e biztosításokat a befektetéseiknél. Hovatovább bizonyos besorolás alatt a befektetés eleve tiltott. Az EKB-IMF páros és a mögöttes pénzügyi körök pontosan ezzel a fenyegetéssel élnek, és ezt ráadásul mindenki tudja is az egész földön. A bizalom tehát, amiről itt hablatyolsz, egyszerűen nem létezik. Fenyegetés van helyette. Kb. olyan, mintha az ukrán maffiozónak szurkolnátok és legszívesebben a kedvükbe járnátok, holott ők csupán a pénzedet, igen-igen, a TE pénzedet akarják.
Az is nyílt titok, hogy a monetáris rendszer működtetői azután próbálták megszívatni a magyar kormányt, akarom mondani téged és a többi magyart, hogy a különadók, a végtörlesztés, a kamatgát és a többi trükk segítségével mintegy 600 milliárd extraprofitot vettek ki a zsebükből - neked. A szívatás mérlege eddig kb.: 200/600, előny Magyarország :-) A szívatást sem nevezném épp bizalomépítésnek, de ez legyen ízlés kédése.
A világon folytatott pénzforgalom túlnyomó része az ún. Carry-Trade-ben realizálódik. Ennek az a lényege, hogy a befektető az alacsony kamatozású (pl. Jen-ben) felvett hitelét, magas kamatozású állampapír vásárlásba fordítja. A Carry-Trade-ben érdekelt befektető, így a pénzügyi rendszernek is alapérdeke, hogy a magas kamatkülönbség fennmaradjon, hisz az hajtja a hasznot. Ami magyarra fordítva azt jelenti, hogy érdekükben áll fenntartani a különbséget a fejletlen és a fejlett országok között. Sőt érdekükben áll hullámoztatni azt: válságot, pénzhiányt, majd pénzbőséget gerjeszteni ciklikusan. Az árfolyamkülönbség hátterében valójában a bizalmatlanság intézménye áll, vagyis az az igény, hogy legyenek kevésbé megbízható országok, térségek. Azaz pont a bizalmatlanság konzerválásában érdekeltek. Ha ui. egyformán megbízható lenne a világ összes gazdasága, a busás hasznot hajtó spekulációk 85%-nak búcsút mondhatnának a befektetők, ami akkora pénz, hogy három USA-t lehetne vásárolni belőle. Ennyire vágynak hát valójában a befektetők a "bizalomra". A valódi megbízhatóság számukra egyenlő lenne a csőddel.
Nézzük tovább. A 2008-as gazdasági válság után bizalomról beszélni önmagában dőreség. Valójában az derült ki, hogy a magánbefektetők és az alapkezelők jobban bíztak befektetéseikben, mint e pénzeket kezelő bankok. Még a szakembereket is meglepte, milyen gyorsan hullámzott végig az amerikai (majd az európai és távol-keleti) bankrendszeren a válság. Elég volt egyetlen nagyobb bankcsőd, a Lehman-é, és kártyavárként omlott össze az egész rendszer. Vajon miért? Nyilván azért, mert a bankok pontosan tudták, hogy a befektetések mögött nincs valós tartalék, hogy az egész csupán egy hatalmas átverés, egy óriási csalás. A bankok tehát ennyire bíztak egymásban: semennyire. Ellentétben az átlagemberekkel, a politikusokkal, veled, ők tudták az igazságot.
Még nincs vége :-) Nézzük a magyarországi helyzetet. Tudtad-e, hogy két nagy befektetési alap összesen 110 ezer károsultat számlál? Ezek az ingatlanalapok, és bizonyos távol-keleti befektetések. Nos, e csodaintézmények a befektetők pénzét nullára lerabolták. Törvényesen, természetesen. Egy ügyvéd levelében azt olvastam: "felháborító csalás, de törvényes".
Szóval addig, amíg a magyar törvények szerint a felháborító csalás az egyébként törvényes, bizalomról csak az beszéljen, aki tök hülye. Külön oldaluk is nyílt PSZÁF oldalán, ahol kisbefektetők, vállalkozó kedvű nyugdíjasok panaszkodtak arról, hogy egész életük összes megtakarított pénzét vitte el a rendszer. Ezek a társasagok pontosan tudták, hogy azok a magyar befektetők, akik a pénzt nekik átadják, soha egy pátakat nem látnak abból viszont. És nem a válság miatt, arról akkor még szó sem volt. A szerződés 600-ik oldala legaláján ott volt - kisbetűvel ugyan, de fehéren-feketén -, hogy a befektetés bármikor felszámolható, csak épp a kezelőnek jogában áll ilyenkor 20 év költségét, ismétlem: húsz év költségét abból előre levonni :-)
Szóval: aki ebben a rendszerben, annak bármelyik szereplőjében megbízik, az egy sült hülye. Aki pedig azt is elhiszi, hogy a bizalom okán fektetnek be a hazájában, annak még ráadásul tollas is a háta.
PS: Mindennek természetesen nincs semmi köze a stratégiai befektetésekhez, amelyekben nem csupán a pénz mozog, de vállalkozások jönnek létre, munkahelyeket teremtenek, stb. Egyre élesebb a különbség a tisztán spekulációs szándékú befektetések és a valódi, érték- és munkahelyteremtő beruházások között..."
"Beszéljünk az bizalomról.
Végiggondoltad-e már egyszer is, miért segít a fiskális politikán a készenléti hitelmegállapodás? Egy árva petákot nem kapunk, ugye, csak a lehetőséget, amit rendkívüli helyzet esetén használhatunk fel. Szóval, miért is erősíti a fel nem vett pénz a magyar pénzügyeket? Hisz az csak egy plusz teher, ami után a készenléti kamatokat fizetni kell. Kb. annyival javítaná a helyzetet, mint annak a cigánynak, aki majdnem kapott, viszont a többiek nem kaptak semmit. Mellékesen javaslom végiggondolni, vajon miért szeretné az IMF, hogy mégis inkább valódi hitelpénz mozogjon és nemcsak lehetséges :-))
Ez az egész történet egy klasszikus védelmi pénz akció. Pontosan az történik, mint amikor az ukrán maffiózó megfenyegeti a bolt tulajdonosát, hogy fizet, vagy... jönnek a hitelminősítő intézetek. A rendszer működtetői pontosan tudták, hogy a pénzügyi befektetők nem hagyhatják teljesen figyelmen kívül a hitelminősítő intézetek előrejelzéseit - noha mindenki már csak legyint rájuk -, mivel pl. a CDS biztosításban az konkrétan megmutatkozó plusz teher, és a nagy Hedge Fund-ok nem nélkülözhetik e biztosításokat a befektetéseiknél. Hovatovább bizonyos besorolás alatt a befektetés eleve tiltott. Az EKB-IMF páros és a mögöttes pénzügyi körök pontosan ezzel a fenyegetéssel élnek, és ezt ráadásul mindenki tudja is az egész földön. A bizalom tehát, amiről itt hablatyolsz, egyszerűen nem létezik. Fenyegetés van helyette. Kb. olyan, mintha az ukrán maffiozónak szurkolnátok és legszívesebben a kedvükbe járnátok, holott ők csupán a pénzedet, igen-igen, a TE pénzedet akarják.
Az is nyílt titok, hogy a monetáris rendszer működtetői azután próbálták megszívatni a magyar kormányt, akarom mondani téged és a többi magyart, hogy a különadók, a végtörlesztés, a kamatgát és a többi trükk segítségével mintegy 600 milliárd extraprofitot vettek ki a zsebükből - neked. A szívatás mérlege eddig kb.: 200/600, előny Magyarország :-) A szívatást sem nevezném épp bizalomépítésnek, de ez legyen ízlés kédése.
A világon folytatott pénzforgalom túlnyomó része az ún. Carry-Trade-ben realizálódik. Ennek az a lényege, hogy a befektető az alacsony kamatozású (pl. Jen-ben) felvett hitelét, magas kamatozású állampapír vásárlásba fordítja. A Carry-Trade-ben érdekelt befektető, így a pénzügyi rendszernek is alapérdeke, hogy a magas kamatkülönbség fennmaradjon, hisz az hajtja a hasznot. Ami magyarra fordítva azt jelenti, hogy érdekükben áll fenntartani a különbséget a fejletlen és a fejlett országok között. Sőt érdekükben áll hullámoztatni azt: válságot, pénzhiányt, majd pénzbőséget gerjeszteni ciklikusan. Az árfolyamkülönbség hátterében valójában a bizalmatlanság intézménye áll, vagyis az az igény, hogy legyenek kevésbé megbízható országok, térségek. Azaz pont a bizalmatlanság konzerválásában érdekeltek. Ha ui. egyformán megbízható lenne a világ összes gazdasága, a busás hasznot hajtó spekulációk 85%-nak búcsút mondhatnának a befektetők, ami akkora pénz, hogy három USA-t lehetne vásárolni belőle. Ennyire vágynak hát valójában a befektetők a "bizalomra". A valódi megbízhatóság számukra egyenlő lenne a csőddel.
Nézzük tovább. A 2008-as gazdasági válság után bizalomról beszélni önmagában dőreség. Valójában az derült ki, hogy a magánbefektetők és az alapkezelők jobban bíztak befektetéseikben, mint e pénzeket kezelő bankok. Még a szakembereket is meglepte, milyen gyorsan hullámzott végig az amerikai (majd az európai és távol-keleti) bankrendszeren a válság. Elég volt egyetlen nagyobb bankcsőd, a Lehman-é, és kártyavárként omlott össze az egész rendszer. Vajon miért? Nyilván azért, mert a bankok pontosan tudták, hogy a befektetések mögött nincs valós tartalék, hogy az egész csupán egy hatalmas átverés, egy óriási csalás. A bankok tehát ennyire bíztak egymásban: semennyire. Ellentétben az átlagemberekkel, a politikusokkal, veled, ők tudták az igazságot.
Még nincs vége :-) Nézzük a magyarországi helyzetet. Tudtad-e, hogy két nagy befektetési alap összesen 110 ezer károsultat számlál? Ezek az ingatlanalapok, és bizonyos távol-keleti befektetések. Nos, e csodaintézmények a befektetők pénzét nullára lerabolták. Törvényesen, természetesen. Egy ügyvéd levelében azt olvastam: "felháborító csalás, de törvényes".
Szóval addig, amíg a magyar törvények szerint a felháborító csalás az egyébként törvényes, bizalomról csak az beszéljen, aki tök hülye. Külön oldaluk is nyílt PSZÁF oldalán, ahol kisbefektetők, vállalkozó kedvű nyugdíjasok panaszkodtak arról, hogy egész életük összes megtakarított pénzét vitte el a rendszer. Ezek a társasagok pontosan tudták, hogy azok a magyar befektetők, akik a pénzt nekik átadják, soha egy pátakat nem látnak abból viszont. És nem a válság miatt, arról akkor még szó sem volt. A szerződés 600-ik oldala legaláján ott volt - kisbetűvel ugyan, de fehéren-feketén -, hogy a befektetés bármikor felszámolható, csak épp a kezelőnek jogában áll ilyenkor 20 év költségét, ismétlem: húsz év költségét abból előre levonni :-)
Szóval: aki ebben a rendszerben, annak bármelyik szereplőjében megbízik, az egy sült hülye. Aki pedig azt is elhiszi, hogy a bizalom okán fektetnek be a hazájában, annak még ráadásul tollas is a háta.
PS: Mindennek természetesen nincs semmi köze a stratégiai befektetésekhez, amelyekben nem csupán a pénz mozog, de vállalkozások jönnek létre, munkahelyeket teremtenek, stb. Egyre élesebb a különbség a tisztán spekulációs szándékú befektetések és a valódi, érték- és munkahelyteremtő beruházások között..."
röhögő 2012.05.30. 08:42:45
@ob.szerver: A jobb agyféltekéje már régen valami favágó szerszámos kamrájában van a láncfűrész mellett formaldehidben, mert Orbán oda küldte agysebészhez.
apanna 2012.05.30. 08:43:37
@röhögő: Kérd meg a pártvezetődet, hogy "faszon", meg "narancszombin" kívül, valami kultúrát is vigyen abba a sötét agyadba...
röhögő 2012.05.30. 08:46:04
@apanna: Na jó, a faszt visszavonom. Ebben egyetértünk, a befektetési alapok, a nyugdíjpénztárak nagy hülyeség volt. Mindenki bízott a stabil pénzpiacokban, amelyek összeomlottak.
Az pedig Gyurcsányék legnagyobb bűne volt, hogy engedték ezt az eszement hitelfelvételt. Csak egy törvényt kellett volna hozniuk, hogy mindenki csak a jelzálog erejéig felel a hitelért, a bankok rögtök sokkal óvatosabban adtak volna hitelt.
Az pedig Gyurcsányék legnagyobb bűne volt, hogy engedték ezt az eszement hitelfelvételt. Csak egy törvényt kellett volna hozniuk, hogy mindenki csak a jelzálog erejéig felel a hitelért, a bankok rögtök sokkal óvatosabban adtak volna hitelt.
röhögő 2012.05.30. 08:47:02
@apanna: A kultúrát régen elvesztettem, a wagem, wmiki és társaik miatt.
röhögő 2012.05.30. 08:49:42
most megyek, me termelni is kell...
sTormy 2012.05.30. 08:51:06
Namost akkor nem megalapozott elképzeléseket jogszabályi módosítással legitimálni mégis csúnya dolog?
kvadrillio 2012.05.30. 09:07:12
azééé...úgy tűnik, sokba van ez a Matolcsy-játék az országnak.......
"Így bukunk az IMF-vitán tízmilliárdokat
Simor: Megállapodás csúszása miatt negyedévente 24-30 milliárddal megy több adósságtörlesztésre."...pfff..
"Így bukunk az IMF-vitán tízmilliárdokat
Simor: Megállapodás csúszása miatt negyedévente 24-30 milliárddal megy több adósságtörlesztésre."...pfff..
kvadrillio 2012.05.30. 09:09:23
jó lenne már, ha a magyar pénzügyi helyzettel kapcsolatos éleslátását szinkronba hozná...:)
Martian (törölt) 2012.05.30. 09:14:23
@röhögő: akkor egy időre fel kell függeszteni a forint konvertibilitását.
Különben az IMF is csak kamatra ad pénzt... lassan úgy néz ki az egész, hogy a teli víztartályon (NB) ülve halunk szomjan.
Ezt a rendszert megváltoztatni, az lenne végre az igazi rendszerváltás... nemcsak nálunk kéne, hanem az egész világon.
Különben az IMF is csak kamatra ad pénzt... lassan úgy néz ki az egész, hogy a teli víztartályon (NB) ülve halunk szomjan.
Ezt a rendszert megváltoztatni, az lenne végre az igazi rendszerváltás... nemcsak nálunk kéne, hanem az egész világon.
dr. Bubó 2012.05.30. 09:23:02
minek fizeted be az adót ?
be nem fizetni nem akkora nagy dolog ... kiírod magad a NER ből...
ez pusztán a közös terhekből "nem részesülés"
az álam már felrúgta az "együttműködést" amikor ÁLAMOSÍTOTA a maynupot
de a befizetett adókat ELLOPNI.... na az a bűn... főleg előre megfontoltan, szövetségben, bűnszervezetben
közgépdrsimicskadrzorvbándrkósadreltolcsidrlézerdzsonnidrsintér...
na ez nagyon komoly bűncselekmény...
ergó adót be nem fizetni pedig BŰNMEGELŐZÉS...
be nem fizetni nem akkora nagy dolog ... kiírod magad a NER ből...
ez pusztán a közös terhekből "nem részesülés"
az álam már felrúgta az "együttműködést" amikor ÁLAMOSÍTOTA a maynupot
de a befizetett adókat ELLOPNI.... na az a bűn... főleg előre megfontoltan, szövetségben, bűnszervezetben
közgépdrsimicskadrzorvbándrkósadreltolcsidrlézerdzsonnidrsintér...
na ez nagyon komoly bűncselekmény...
ergó adót be nem fizetni pedig BŰNMEGELŐZÉS...
Spiro 2012.05.30. 09:50:03
Ha az EU-n és az ERM2-n belül képzeljük el a jövőnket (azaz egyszer be akarjuk vezetni az EUR-t), akkor a problémáink megoldása a gyors EUR bevezetés lenne (de még akkor is ha egyszer az EU, vagy az ERM2 felbomlana). Ebben az esetben:
Az MNB deviza tartalékára (~38 MRD EUR = ma ~11400 MRD Ft) nem lenne szükség, hiszen a külker forgalmunk a sajátunkkal szinte teljesen azonos devizában zajlana.
Mivel a 11400 MRD Ft-ot kb. 6-7%-os hitelből biztosítjuk (amikor a deviza kamatok 0-1% körüliek), így minimum 5-6%-ot (~580-684 MRD Ft) vesztünk évente. Azaz nem lenne szükség semmiféle különadóra (még az 1 kulcsos SZJA mániát sem kellene feladni) és egyensúlyi költségvetést lehetne csinálni.
Az EUR bevezetésével, illetve az ehhez szükséges lépésekkel jelentősen javulna a CDS felárunk (~2-4%-kal), ami a fenti lépés után megmaradó 9100 MRD Ft államadóságon (ma~ 20500 MRD – 11400 MRD Ft) 182-364 MRD Ft kamat megtakarítást jelentene. Azaz a GDP 35%-ra csökkenne az államadósságunk a jelenlegi 80%-ról.
Azaz az EUR bevezetése esetén csak ez a két tényező 762-1048 MRD Ft éves kiadás csökkenést jelentene.
Ha az állam nem ragaszkodna a földalaphoz (pláne a veszteséges áron történő haszonbérletbe adásokhoz), akkor ez is ~1000 MRD Ft-tal csökkentené az államadósságot. Ennek éves szinten ~50-60 MRD Ft finanszírozási költsége van, amit a bérleti díjak nem fedeznek!
Ha a MOL, RÁBA, Takarékban, stb. hülyeségektől megszabadulna az állam, akkor minimum 500 MRD Ft-tal csökkenhetne az államadósság. Ennek éves kamat költsége 25-30 MRD Ft.
Amennyibe a magán nyugdíj vagyonból még meglévő ~1000 MRD Ft-tal törlesztenénk, akkor további 50-60 MRD Ft éves kiadástól szabadulnánk meg.
Summa summarum az ilyen és ehhez hasonló lépésekkel 2-3 év leforgása alatt ~5000-6000 MRD Ft-ra (~20 MRD EUR) lehetne mérsékelni az államadósságot. Ráadásul a ~900-1500 MRD kamatmegtakarításunkból ez évente 200-600 MRD Ft-tal törleszthető lenne megszorítások és külön adók nélkül.
Na ez lenne a forradalmi ,és „szabadság” felé tett nagy lépés.
A jelen helyzetünkben pedig CDS biztosítást kellene eladnia az államnak illetve a ker.bankoknak, mert az ebből kapott prémium csökkenti a finanszírozási költséget és csőd esetén úgysem tudunk helytállni (azaz nincs mit veszítenünk, de a CDS felárat megnyerhetjük).
Másrészről a Görög példából is látszik, hogy a CDS piac 2-3%-át fedi le egy ország teljes adósságállományának, azaz ezek árazásából, egy ország kockázatosságát, finanszírozási képességét levezetni egy kissé merésznek tűnik.
Az MNB deviza tartalékára (~38 MRD EUR = ma ~11400 MRD Ft) nem lenne szükség, hiszen a külker forgalmunk a sajátunkkal szinte teljesen azonos devizában zajlana.
Mivel a 11400 MRD Ft-ot kb. 6-7%-os hitelből biztosítjuk (amikor a deviza kamatok 0-1% körüliek), így minimum 5-6%-ot (~580-684 MRD Ft) vesztünk évente. Azaz nem lenne szükség semmiféle különadóra (még az 1 kulcsos SZJA mániát sem kellene feladni) és egyensúlyi költségvetést lehetne csinálni.
Az EUR bevezetésével, illetve az ehhez szükséges lépésekkel jelentősen javulna a CDS felárunk (~2-4%-kal), ami a fenti lépés után megmaradó 9100 MRD Ft államadóságon (ma~ 20500 MRD – 11400 MRD Ft) 182-364 MRD Ft kamat megtakarítást jelentene. Azaz a GDP 35%-ra csökkenne az államadósságunk a jelenlegi 80%-ról.
Azaz az EUR bevezetése esetén csak ez a két tényező 762-1048 MRD Ft éves kiadás csökkenést jelentene.
Ha az állam nem ragaszkodna a földalaphoz (pláne a veszteséges áron történő haszonbérletbe adásokhoz), akkor ez is ~1000 MRD Ft-tal csökkentené az államadósságot. Ennek éves szinten ~50-60 MRD Ft finanszírozási költsége van, amit a bérleti díjak nem fedeznek!
Ha a MOL, RÁBA, Takarékban, stb. hülyeségektől megszabadulna az állam, akkor minimum 500 MRD Ft-tal csökkenhetne az államadósság. Ennek éves kamat költsége 25-30 MRD Ft.
Amennyibe a magán nyugdíj vagyonból még meglévő ~1000 MRD Ft-tal törlesztenénk, akkor további 50-60 MRD Ft éves kiadástól szabadulnánk meg.
Summa summarum az ilyen és ehhez hasonló lépésekkel 2-3 év leforgása alatt ~5000-6000 MRD Ft-ra (~20 MRD EUR) lehetne mérsékelni az államadósságot. Ráadásul a ~900-1500 MRD kamatmegtakarításunkból ez évente 200-600 MRD Ft-tal törleszthető lenne megszorítások és külön adók nélkül.
Na ez lenne a forradalmi ,és „szabadság” felé tett nagy lépés.
A jelen helyzetünkben pedig CDS biztosítást kellene eladnia az államnak illetve a ker.bankoknak, mert az ebből kapott prémium csökkenti a finanszírozási költséget és csőd esetén úgysem tudunk helytállni (azaz nincs mit veszítenünk, de a CDS felárat megnyerhetjük).
Másrészről a Görög példából is látszik, hogy a CDS piac 2-3%-át fedi le egy ország teljes adósságállományának, azaz ezek árazásából, egy ország kockázatosságát, finanszírozási képességét levezetni egy kissé merésznek tűnik.
s 2012.05.30. 11:01:55
@Martian: Nem érted a lényeget. Az nem a kormány rendelkezésére álló pénz (most még), hanem a MNB pénze, aminek a monetáris politikája elvileg független attól, hogy milyen kormányok, mikor, mit basztak szét itt évtizedek alatt. A Magyar Nemzeti Bank feladata a forint vásárlóértékének megőrzése, az infláció kordában tartása, az árstabilitás biztosítása egy működő - tehát értket teremtő, fejlődő - gazdaság feltételeinek megteremtésével. A te dolgod meg az, hogy visszafizessed a kibaszott sok adósságot, amibe az eddigi kormányok belerángattak. Nem kellet volna, én is ezt mondom, de ha már így alakult, akkor ezt kell tenni, különben nincstelen faszkalapként végezzük. A cigány hitler elhitette veletek, hogy van egyszerű megoldás, ott az MNB pénze, pedig ez így nem megy. Azt is csak elbaszná, mint a nyugdíjvagyont, onnantól meg lehetünk Európa koldusai. Le kellene már lőni azt a barmot, a matolcsyval együtt.
Martian (törölt) 2012.05.30. 11:21:31
@s: "A Magyar Nemzeti Bank feladata a forint vásárlóértékének megőrzése, az infláció kordában tartása, az árstabilitás biztosítása egy működő - tehát értket teremtő, fejlődő - gazdaság feltételeinek megteremtésével."
Ez úgy lenne kerek, ha a kormánytól eleve elvették volna a hitelfelvétel jogát is, mert ezen elvek szerint az is sérti a monetáris stabilitást. Sőt, a költségvetés tekintetében is fontos lenne a MNB kontrollja, esetleg vétójoga.
A jelenlegi félmegoldás sehogy sincs rendben - a kecske is éhes marad, de a káposzta is fogy.
"A te dolgod meg az, hogy visszafizessed a kibaszott sok adósságot, amibe az eddigi kormányok belerángattak."
Ló**szt, fizesse az, aki felvette... legalább Fletó és a többiek vagyonát elkobozhatták volna a visszafizetésre.
Ez úgy lenne kerek, ha a kormánytól eleve elvették volna a hitelfelvétel jogát is, mert ezen elvek szerint az is sérti a monetáris stabilitást. Sőt, a költségvetés tekintetében is fontos lenne a MNB kontrollja, esetleg vétójoga.
A jelenlegi félmegoldás sehogy sincs rendben - a kecske is éhes marad, de a káposzta is fogy.
"A te dolgod meg az, hogy visszafizessed a kibaszott sok adósságot, amibe az eddigi kormányok belerángattak."
Ló**szt, fizesse az, aki felvette... legalább Fletó és a többiek vagyonát elkobozhatták volna a visszafizetésre.
s 2012.05.30. 11:34:37
@Martian:
"Ez úgy lenne kerek, ha a kormánytól eleve elvették volna a hitelfelvétel jogát is, mert ezen elvek szerint az is sérti a monetáris stabilitást. Sőt, a költségvetés tekintetében is fontos lenne a MNB kontrollja, esetleg vétójoga."
A kölségvetési tanácsot nemrég herélték ki teljesen. ovi diktatúrájában ez semmiség, akár csak az alkotmánybíróság kicsinálása. A kormánynak - tehát voltaképpen a népnek - joga van hitelt felvenni, mert adódhat úgy, hogy ezen végül is - a beruházások előre hozásával - nyer. A felelőtlen, politikai hatalom megtartása érdekében történő hitalfelvétel viszont probléma. Itt teljesen világos, hogy a hatalmat gyakorló kormány a saját érdekeit az őt megválasztó közösség érdekei elé helyezi, ennek költségeit vele fizetteti meg. Az ilyen kormányt minél előbb le kell váltani. Kérdés, hogy kire, mert nálunk mintha csak ilyen volna . . .
"Ló**szt, fizesse az, aki felvette... "
Te vetted fel. Képviseleti demokráciában a megválasztott vezetők testesítik meg a nép többségének akaratát.
"Ez úgy lenne kerek, ha a kormánytól eleve elvették volna a hitelfelvétel jogát is, mert ezen elvek szerint az is sérti a monetáris stabilitást. Sőt, a költségvetés tekintetében is fontos lenne a MNB kontrollja, esetleg vétójoga."
A kölségvetési tanácsot nemrég herélték ki teljesen. ovi diktatúrájában ez semmiség, akár csak az alkotmánybíróság kicsinálása. A kormánynak - tehát voltaképpen a népnek - joga van hitelt felvenni, mert adódhat úgy, hogy ezen végül is - a beruházások előre hozásával - nyer. A felelőtlen, politikai hatalom megtartása érdekében történő hitalfelvétel viszont probléma. Itt teljesen világos, hogy a hatalmat gyakorló kormány a saját érdekeit az őt megválasztó közösség érdekei elé helyezi, ennek költségeit vele fizetteti meg. Az ilyen kormányt minél előbb le kell váltani. Kérdés, hogy kire, mert nálunk mintha csak ilyen volna . . .
"Ló**szt, fizesse az, aki felvette... "
Te vetted fel. Képviseleti demokráciában a megválasztott vezetők testesítik meg a nép többségének akaratát.
Martian (törölt) 2012.05.30. 11:55:17
@s: az elején nem szavaztam arra, nem is kérdeztek meg, hogy rendben van-e a kontroll nélküli szabad mandátumos rendszer.
Mivel nincs megbízási szerződésem a képviselőkkel, miniszterekkel, úgy egyék is meg, amit főztek.
Tőlem heti 80 órás közmunkával is ledolgozhatják a kamatokat... :)
Mivel nincs megbízási szerződésem a képviselőkkel, miniszterekkel, úgy egyék is meg, amit főztek.
Tőlem heti 80 órás közmunkával is ledolgozhatják a kamatokat... :)
hegyilány 2012.05.30. 14:07:25
"A magyar vezetés nem akar gyors megállapodást" )
Amilyen a megitélésünk", nem fogják elkapkodni, attól nem kell tartani.
(Hozzátehetnénk: egy lépést előre, kettőt hátra, majd folytatva, azonos ütemben ugyanezt.)"
Pontosan. Ha rendben" mennének, haladnának a tárgyalások, már rég meg lenne az a "fránya" :) IMF hitel. Csak hát ilyen-olyan akadályok közbejönnek/jöttek, mert hát olyan a megitélésünk, amilyen.Szerintem.
:(
Amilyen a megitélésünk", nem fogják elkapkodni, attól nem kell tartani.
(Hozzátehetnénk: egy lépést előre, kettőt hátra, majd folytatva, azonos ütemben ugyanezt.)"
Pontosan. Ha rendben" mennének, haladnának a tárgyalások, már rég meg lenne az a "fránya" :) IMF hitel. Csak hát ilyen-olyan akadályok közbejönnek/jöttek, mert hát olyan a megitélésünk, amilyen.Szerintem.
:(
menőmano 2012.05.30. 17:55:13
@dr. Bubó:
Hahó! Kedves bubó!
Hát ! Elnézést, hogy ilyen gyorsan ? :) reagálok a kérdésedre, de most néztem meg, most szembesültem igazán azzal, hogy a TG. CSAK a Facebook-on kommentelteti a posztját.
Több , mint furcsának találom, hogy egy "tollvonással" írt felül mindent. Zárt le egy időszakot.
Igy röviden, tömören ennyi. Azt hiszem, ebben a néhány gondolatban minden benne van.
Ha így gondolja, hát legyen így. osztjónapot!!! ennyi.
Hahó! Kedves bubó!
Hát ! Elnézést, hogy ilyen gyorsan ? :) reagálok a kérdésedre, de most néztem meg, most szembesültem igazán azzal, hogy a TG. CSAK a Facebook-on kommentelteti a posztját.
Több , mint furcsának találom, hogy egy "tollvonással" írt felül mindent. Zárt le egy időszakot.
Igy röviden, tömören ennyi. Azt hiszem, ebben a néhány gondolatban minden benne van.
Ha így gondolja, hát legyen így. osztjónapot!!! ennyi.
vkaresz6 2012.05.30. 18:29:06
@menőmano: Azt írtam a te verziód is el tudnám fogadni. Erre
"Hát! ez jó! Nem tőlem kell, hogy megmentsen Téged.
szerintem".
Hát ha te csak így tudsz vitatkozni tudok ilyet is.
Úgy gondolom neked kéne tanulni egy kicsit arról hogyan lehet mások véleményét elfogadni mert nem az én véleményem volt merev hanem te támadtál nekem mert nem 100% ban osztom a véleményedet. Bajnaiból eddig nem sokat láttunk. Volt egy rövid ideig miniszterelnök amíg igyekezett a lehetőségeihez mérten helyesen kezelni a válságot. Míg Bokros már egyszer kapott egy teljes lehetőséget hogy végrehajtson egy csomagot amit sikeresen véghez is vitt. A baj mindkettőjükkel hogy liberális technokraták akik kivezetnének ugyan minket a válságból és hosszú távon tapasztalnánk az előnyeit de rövid távon őket nem érdekli a nép sorsa. Bajnai a tetejében még erkölcsileg is támadható.
Így jobb?
"Hát! ez jó! Nem tőlem kell, hogy megmentsen Téged.
szerintem".
Hát ha te csak így tudsz vitatkozni tudok ilyet is.
Úgy gondolom neked kéne tanulni egy kicsit arról hogyan lehet mások véleményét elfogadni mert nem az én véleményem volt merev hanem te támadtál nekem mert nem 100% ban osztom a véleményedet. Bajnaiból eddig nem sokat láttunk. Volt egy rövid ideig miniszterelnök amíg igyekezett a lehetőségeihez mérten helyesen kezelni a válságot. Míg Bokros már egyszer kapott egy teljes lehetőséget hogy végrehajtson egy csomagot amit sikeresen véghez is vitt. A baj mindkettőjükkel hogy liberális technokraták akik kivezetnének ugyan minket a válságból és hosszú távon tapasztalnánk az előnyeit de rövid távon őket nem érdekli a nép sorsa. Bajnai a tetejében még erkölcsileg is támadható.
Így jobb?
menőmano 2012.05.30. 21:53:45
@vkaresz6:
Hát persze, hogy jó/jobb.
Persze, persze, a Bajnai támadható, mert ez a tévtan él a fejekben. Pontosítok) Némelyek fejében.
Azoknak" a fejében, kik azt sem tudják hogy a politikát eszik e vagy isszák. Kik még a napi politikai események értelmezéséhez sem nőttek fel. Tágabb értelmezéshez meg mégúgy sem.
Arról a társadalmi rétegről írok, kiknek nincs lehetőségük, hozzáférésük, esetleg nem tudják kellő képpen értelmezni, mert nem jutnak el hozzájuk a felvilágosító politikai, gazdasági üzenetek. Elég annyi, hogy lopott a másik. Szerintem.
Hát persze, hogy jó/jobb.
Persze, persze, a Bajnai támadható, mert ez a tévtan él a fejekben. Pontosítok) Némelyek fejében.
Azoknak" a fejében, kik azt sem tudják hogy a politikát eszik e vagy isszák. Kik még a napi politikai események értelmezéséhez sem nőttek fel. Tágabb értelmezéshez meg mégúgy sem.
Arról a társadalmi rétegről írok, kiknek nincs lehetőségük, hozzáférésük, esetleg nem tudják kellő képpen értelmezni, mert nem jutnak el hozzájuk a felvilágosító politikai, gazdasági üzenetek. Elég annyi, hogy lopott a másik. Szerintem.
Az utolsó 100 komment: