HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) Alkotmánybíróság (5) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) Navracsics Tibor (1) navracsics tibor (2) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) Szolidaritás (1) szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Duma cum laude

2012.03.30. 20:50 Poldi bá

Karakán, fasza magyar gyerek ez, kicsesztek vele, de most ő is odavág. Na nem a hatalommal visszaélve, hanem emberi kvalitásait mozgósítva. Még most, 70 évesen is.

Nézzük higgadtan, próbáljuk meg felfogni és érdemben vizsgálni Schmitt Pál érveit. (Nem könnyű.)

Tisztázzuk, hogy az elnök csak megjátszotta, hogy kiállt a nyilvánosság elé. Nem vállalt élő adást, nem válaszolt valódi kérdésekre. Obersovszky Péter kezébe adott néhány bizonyítékot, s nyilván be is jelölte, mi az, amit fel kéne olvasni. Bátran mondhatta nap közben tenyérbe mászó képű szárnysegédje a palota előtt, hogy főnöke este minden kérdésre válaszolni fog. Nem volt nagy kunszt, hiszen nem hallottunk egyetlen kérdést sem. Mostantól pedig minden programján a konyhán keresztül viszik majd be és a vészkijáraton menekítik ki? Csak olyan újságíró kérdezhet majd tőle ezentúl, aki kellően megbízható?

Na de nézzük a tényeket, az érveket.

Egyetlen új információt hallottunk a beszélgetésben, azt, amit Schmitt felolvastatott Obersovszkyval, közbe is szólva, hogy ez a TF 1985-ös szabályait tartalmazza. Eszerint nem csak önálló tudományos munka teljesítheti az egyetemi doktorátus megszerzésének a kritériumokat, hanem:

"d pont: A tudományos munka módszereinek alkalmazásával készített, önálló kutatáson alapuló, új tudományos eredményt tartalmazó értekezés
vagy VAGY (emeli ki Obersovszky) a társadalom számára hasznos, új és gyakorlatban hasznosított (sic! - nyilván hasznosítható) alkotás benyújtása."

Nos, a gond az, hogy egy bizottság vizsgálta hónapokon át a mestermunkát, csupa szakember, úgy válogatták össze a tagjait nagyítóval. Megállapították, hogy Schmitt dolgozata NEM FELELT MEG az akkori kritériumoknak sem.

Schmitt Pál kifogásolja, hogy nem hallgatták meg őt a döntés előtt. De hogy hallgathatták volna meg, ha Magyarország köztársasági elnöke sérthetetlen? Az Üllői úti portán letette volna a palástot, a jogart és a testőrséget, lediktálta volna a nyilatkozatot Józsi bácsinak a kisablakon át, hogy őtet most egy órán át nyugodtan bánthassák?

Mivel valódi kérdés az interjúban nem hangzott el, megkérdezem: hány oldalnyi önálló gondolat szerepel a dolgozatban? Hogy lehet az, hogy az általa korábban hivatkozott saját következtetésről kiderült, az is mástól származik? Nem kerülgetve most már a forró kását, hiszen igazi férfival állunk szemben: miért hazudott Schmitt Pál ebben az ügyben többször is a botrány kirobbanása óta?

Gáláns gesztusként jelentette be az elnök, hogy mivel ő nem perelhető, ő sem fog perelni senkit. Ezzel azonban megakadályozza, hogy bírósági döntés szülessék a változatlanul plágiumnak minősíthető dolgozata ügyében. Ez volna a férfias magatartás?

Schmitt Pál 50 évesen írta doktoriját. Most 70 éves lesz. A fejében van minden, ami zöld, meg sport. Nyilván szakít majd időt két protokoll-esemény között, hogy elmélyedjen a mostanra még szigorúbb feltételű tudományos kutatásban.

Sok sikert a munkához, mi meg most hátradőlünk és kíváncsian nézzük tovább a műsort.

Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

132 komment

Címkék: plágium schmitt pál obersovszky péter

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Munchausen 2012.03.30. 21:52:37

Anyuka most biztos buszke lenne ra, elvegre neki igerte meg...

campobaszo 2012.03.30. 23:59:55

"Eszerint nem csak önálló tudományos munka teljesítheti az egyetemi doktorátus megszerzésének a kritériumokat"

Ez nem igaz!Próbálkozásnak nem volt rossz Obersovszky "kinyalomaseggedpali" Pétertől,de nem igaz.
Tudományos ... értekezés
VAGY gyakorlatban hasznosított alkotás kellett a doktorihoz.Az önálló munka minden esetben elvárás volt akkor is.

acmilano 2012.03.31. 09:22:29

Hihetetlen, hogy ebben az országban mindent megtehet a "nagyember", a "kisember" meg örül, ha megkapja a fizetését. Már januárban le kellett volna mondnia. Kíváncsi vagyok, Viktátor most mit lép.

lyken 2012.03.31. 10:12:13

"ő nem perelhető, ő sem fog perelni senkit."
Büntetőeljárás folytatható ellene? Csak azért kérdezem, mert a -csalással szerzett- doktori címe miatt eltérő bérkategória járt neki. Mivel nagykövetként, EP képviselőként mindvégig közalkalmazott volt, így közpénzt vett fel jogtalanul. 92 óta akár többtízmillió forint is lehet a különbözet. Tessék mondani, ezért ki indít majd eljárást? Vagy kiállít magának egy papírt, melyben közkegyelmet gyakorol magán? Ír majd előtte önmagához kegyelmi kérvényt? Hm?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.03.31. 10:18:19

Obersovszky Péter mint "riporter" vagy újságíró vagy mi, meghalt tegnap végleg szakmailag.

gonoszboszi 2012.03.31. 10:28:50

Jájjj. De rendi, hogy nem akar perelni, nahát. Igaz, nem is tehetné, mert ez NEM bírósági hatáskör. De olyan jól hangzik. A többi hazugság mellett elfér. Nem hallgatták meg? Mégis mióta szokás egy tudományos testületnél az értékelésbe bevonni a hallgatót?? Az ő meghallgatásának ideje a védés...doktordoktorovics uraság nyilvánvaló szereptévesztésben van. A reakciójából meg napnál világosabban látszik, hogy biztos volt abban, hogy ezt elsimítják az elvtásak. Lassan rá kell döbbennie, hogy az idők változnak, ha a helyzet hasonlónak látszik is. Sosem késő tanulni...

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.03.31. 10:38:05

Tegnap megtudtuk, hogy nálunk királyság van. Szent és sérthetetlen - ideiglenesen még - elnöknek hívott legfőbb legfővel.
Kérdés: esetleg mér örökölhető is lesz a poszt, ha nem figyelünk oda?

morgasjoga.blog.hu/2012/03/30/ez_a_vege_vagy_csak_most_kezdodik

ne most 2012.03.31. 10:44:19

@morgás joga mindenkit megillet: A sérhetetlenség a felségsértés esetének átfogalmazása.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 10:46:56

@gonoszboszi:

Hogy sosem késő-e, kérdés. van amikort az. Akárhogyan is, a magyar népnek a legfőbb ideje tanulni abból amit 23 éve csinálnak vele. És mit?

Ezt: aki mindegy, hogy melyik pártra, abban a reményben adja a szavazatát – amíg a mostani áldemokratikus rendszer fönnáll –, hogy attól a sorsa jobb, vagy csak kevésbé rossz lesz majd, az hülye, önmaga ellensége.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.03.31. 10:50:14

Scmitt Pál egy szellemi és erkölcsi toprongy
2012.03.31. 10:01 IGe

Toprongy: Katonai és börtön szleng. Jelentése: szellemileg nevetségesen leépült emberszerűség. Teljesen és tökéletesen hülye. Tehát ennél már nincs lejjebb, felesleges is küzdeni érte.

vilagnezet.blog.hu/2012/03/31/scmitt_pal_egy_szellemi_es_erkolcsi_toprongy

kinoxalin 2012.03.31. 10:50:45

@Schindler Pistája: ezt a hozzáállást kurvára nem tudom megérteni, az összes blogon ott vannak a hozzád hasonlók, akik szerint Schmittet csak és kizárólag a zsidókomcsi bérencek támadják! Ez már pártállástól független, még ha nehéz is ezt belátnotok! Személy szerint a Fideszre szavazok hosszú évek óta, a komcsikat mindig is utáltam, viszont ez a plágium-ügy kurvára felbaszott, mert elviekben egy csaló nem lehetne az ország első embere, aki mindenhol képviseli a 10 + 5 millió magyart a világban, most azonban pofán lettünk köpve rendesen, és nem akarom elhinni, hogy van olyan jó érzésű magyar ember, aki még ezek után is képes Schmittnek igazat adni!
Jó lenne már ezt a zsidókomcsizást befejezni, mert ez már pártok feletti dolog...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 10:51:15

@Schindler Pistája:

Kedves büdös, magyargyűlölő, nyilas gazember!

Hogy ott rohadjon ki a hazaáruló faszbegyűjtő vég- és más beled ahol vagy.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 10:52:56

@kinoxalin:

Igen, pontosan. Én a magam részéről igyekeztem tömöríteni.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.03.31. 10:53:47

@ne most: épp ezért tartok tőle, hogy előbb-utóbb örökölhető lesz, aztán nyakunkon a monarchia, de egyáltalán nem biztos, hogy az alkotmányos verziója

LongLiveRocknRoll 2012.03.31. 10:53:53

@Schindler Pistája:
Kedves Pista!
Ugye te most büszke vagy egy tolvaj hazudozóra?
Helyes???

Kutchek (törölt) 2012.03.31. 10:54:21

@Schindler Pistája: Engem csak egy dolog bánt:

Most már semmiféle jogalapom nincs cikizni a románokat Elena Ceaușescu akadémiai elnöksége miatt.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 10:56:05

@doggfather:

Ah, de minek dolgozzon tovább aki olyan szép summához jut, mint amit sejthetően ez a rongy most?

bruhahahahihihi 2012.03.31. 10:56:24

DÖGÖLJ MEG VÉN GERINCTELEN HAZUDÓS CSALÓ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Két ember temetésén nagyon tapsolnának az emberek..Ő..és.a másik a Nemzeti Szaros Törpe lenne!

bruhahahahihihi 2012.03.31. 10:57:02

Oberfosdki Péter el lesz kapva EZÉRT A SEGGNYALÓS INTERJÚÉERT !!!!!!!!!

acmilano 2012.03.31. 10:57:57

@Schindler Pistája: Te egy idióta, hülye vagy, szerintem azt sem tudod, hogy melyik országban élsz. Te elvetemült fideszes féreg, mennyit fizetnek neked, hogy védd a paját?

gonoszboszi 2012.03.31. 11:01:26

@Schindler Pistája: kik azok a zsidókomcsik? És a kereszténykomcsik? buddhistakomcsik? rasztakomcsik, zenkomcsik, mohakomcsik, komcsikomcsik? Velük nem is törődöl? Te kis önző! De az komolyan érdekelne, hogy honnan tudod, hogy büdösek? Ha így meg merted fogalmazni, akkor kell, hogy legyen a tarsolyodban valami reprezentatív mintavételi anyag...mindenféle időpontban kell szaglászni, hogy összeálljon egy általános vélemény. Akarsz róla beszélni?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 11:03:59

@acmilano:

Szerintem nem a Fidesz védelme vezeti, hanem magyargyűlölet. Van akinek semmi nem drága, ha megoszthat, ha magyart magyarra uszíthat. Ugyanúgy nem, mint nemzetgyilkos Gyurcsány és Orbán testvérkéknek. (Elismerem, voltak Orbánnal szemben némi illúzióim. Tegnapig.)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 11:06:26

@gonoszboszi:

Könyörgök, csak ne beszéltesd!

Igazán hiányzik? Hogy megint kezdődjön az öt perc egység után a jobbra zsidó - balra zsidó vég nélküli marakodás, ami csak a magyarnak árt?

gonoszboszi 2012.03.31. 11:08:14

@ByA: Jól van, na! Az érdeklődésem pusztán tudományos jellegű... :-D

Pan Modry 2012.03.31. 11:11:05

Nezzuk a dolgot a jo oldalarol, tovabb lehet rogogni ezen a pojacan. Elvezet lesz nezni ahogy tobb es tobb nemzetkozi megalazo helyzetbe kerul ez az exkommunista seggnyalo fereg.

Helyes Pali, eges magad tovabb, nem az orszagot egeted, mert nehany fiddeszdroid kivetelevel mindenki eljatarolodott mar toled. Koztuk a fidesz szavazok tobbsege is.

ne most 2012.03.31. 11:15:20

SP tegnap védte "Jobboldali értékek ma Magyarországon" című értekezését a köztelevízióban.

Dinkainka 2012.03.31. 11:21:57

Zöld a takony is, ha megérett!:-)))

Bambano 2012.03.31. 11:30:31

Pár dolog a tegnapi riportról:
- én végig az arcát néztem és nem találtam rajta semmit, ami szerint hazudott volna. A testbeszéde, a mimikája mind azt sugallták, hogy igazat beszél. Tehát ő ezt elhiszi, amit mond.
- abban viszont igaza van, hogy illett volna meghallgatni őt is, és nem akkor elkaszálni, amikor védekezésre képtelen. Úriember ilyet nem csinál.
- a phd-jával kapcsolatban meg az a kérdés: ha leírja, hogy mit csinált az általa vezetett testület, az mitől lesz önálló tudományos eredmény? a phd értékelési rendszere szerint az ugyanúgy nem fog megfelelni, mint a mostani exdoktorija.

hogy miért pí éjcs dí-nek mondja az ef-dí-t, az kérdés.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.03.31. 11:31:53

- Bazmeg' viktor, eddig én aláírtam nektek mindent!!!!

- Nyugi, nyugi! A parasztok most elértek valamit - azt hiszik -, de hallhattad, már megmondtam nekik, hogy te szent, és sérthetetlen vagy. Ami a másik dolgot illeti, elintézünk neked mondjuk egy Phd-t! Jó lesz így?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 11:33:58

@Bambano:

Na ne!

Én egészen más kérdéseket észlelek itten.

Bambano 2012.03.31. 11:37:48

@ByA: ami kérdéseket beleképzelhetnék a hsz-edbe, azok még kérdések?

Lacdelo 2012.03.31. 11:43:21

Mindenki aki egyetemre jart valaha tudja, hogy mi az a plagium. Az egyetem elso eveben elmagyarazzak, hogy hogyan kell szakdolgozatokat, disszertaciokat, kutato munkakat irni pontos forras megjelolessel es lehetoleg szo szerinti idezes teljes mellozesevel (hiszen abbol semmi uj tudomanyos ertek nem szarmazik). Aki ezt nem tudja pontosan, az az egyetem elso evfolyamabol kibukik nem hogy summa cum laude-vel ledoktoral.

Ha Schmitt Pal a kisdoktorijaban meg ki is rakja az idezojeleket es rendesen feltunteti a forrasait, akkor is meg kellett volna buknia, hiszen egy doktori disszertacioban nem lehet kozel 200 oldalt idezni mas kutatoktol szo szerint. Meg egy mondat szo szerinti idezeseert is levonnak pontokat, nem hogy 200 oldalert. Raadasul ki hiszi el, hogy 1 honap alatt meg lehet irni egy kisdoktorit becsulettel?

Ha Schmitt Pal igazi ferfi ember lenne (mintahogy mondja), akkor az elejetol fogva elnezest kert volna es lemondott volna Koztarsasagi Elnok posztjarol es nem vedi a vedhetetlent tovabbi hazugsagokkal.

A Schmitt interju borzalmasan alacsony szinvonalu volt, a riporter elsullyedhetne szegyeneben, hogy ehhez akarva/akaratlanul aszisztalt. Azt a porhintest es parasztvakitast, amit megprobaltak a magyar nepnek beadni az a magyarok megalazasa. Azt hiszik, hogy ennyire buta nep a magyar, hogy minden moslekot bezabalunk?

Melysegesen szomoru a helyzet, hogy a Fidesz (es a Jobbik, mondjuk ez egy masik tema) az orszagot hova sullyesztette moralisan es erkolcsileg. Kovetkezmenyek nelkuli orszagga valtunk! Nyiltan lehet lopni, csalni es ha eleg kozel vagy a Fideszhez, akkor meguszod. Kettosmerce. (Oligarchak=palyazat nelkuli beszerzesek Fidesz kozeli cegeknek lasd Angyan, plagizalo Koztarsasagi Elnok).

Schmitt Pal a Magyar Koztarsasag szegyene. Kertesz Akosnak igaza lesz (lett?), ha hagyjuk hogy Schmitt Pal es Orban Viktor barmit megcsinaljon a magyar neppel. Le kell oket valtani legkesobb 2014-ben valamelyik, demokratikus jobb vagy baloldali uj/regi partokkal!

"a magyar genetikusan alattvaló. József Attila talált mentséget: "ezer éve magával kötve, mint a kéve sunyít, vagy parancsot követ." De ez nem mentség arra, hogy a magyar a legsúlyosabb történelmi bűnökért sem érez egy szikrányi lelkiismeret furdalást, hogy mindent másra hárít, hogy mindig másra mutogat, hogy boldogan dagonyázik a diktatúra pocsolyájában, röfög és zabálja a moslékot, és nem akar tudni róla, hogy le fogják szúrni. Hogy se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar, csak irigyelni, és ha módja van legyilkolni azt, aki munkával, tanulással, innovációval viszi valamire."

Kertesz A., (2012/03/03), Kertész Ákos nyílt levele az Amerikai Népszavához, Amerikai Nepszava Online

nepszava.com/2012/03/velemeny/kertesz-akos-nyilt-levele-az-amerikai-nepszavahoz.html

jazzcool 2012.03.31. 11:44:49

@Schindler Pistája: miért nem baszod szájba a kurva anyád?

jazzcool 2012.03.31. 11:50:02

@acmilano: ne őt kapd el, hanem főnökeit, Böröczöt (exbesúgót) és Belénessyt (exmunkásőrt), akik például megtiltották, hogy bárki leírja (MTI), vagy kimondja (MTV, MR, Duna): "Schmitt Pál nem mond le".

vénkujon 2012.03.31. 11:52:51

@Schindler Pistája: Pista. ez nektek lesz kurvanagy szopás, mert ez akkora municiót jelent az olyan trolloknak, mint például én, hogy 5 évig nem kell mást előhúzni a kalapból.:) ééérted Pista?

Kutchek (törölt) 2012.03.31. 11:53:32

@Bambano: "- abban viszont igaza van, hogy illett volna meghallgatni őt is, és nem akkor elkaszálni, amikor védekezésre képtelen."

Ok, felvételizek biokémiából. Meg vannak a teljesen objektív szempontok, ami alapján elbírálnak. Ha elbaszom, akkor miért hallgatnának meg???

Pali beadott 215 oldalt. Akkor a beosztottjai bírálták, most meg független bizottság.

Amiket tegnap összehordott akkori írógépekről, idézőjelekről, hasznosítható tudásról, irodalomjegyzékről egy vele szimpatizáló kretént meghathat, de egy másodéves bölsészhallgató már elmosolydik rajta. A doktori tanácsot már nem is mondom!
215 oldalból kb. 200 egybefüggő, átvett illetve lefordított idegen szöveg volt. A maradékért meg nem doktori, hanem pofánbaszás járt volna.

Lacdelo 2012.03.31. 11:55:49

@Kutchek:

"215 oldalból kb. 200 egybefüggő, átvett illetve lefordított idegen szöveg volt. A maradékért meg nem doktori, hanem pofánbaszás járt volna.2

:D

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 12:05:29

@Lacdelo:

Én is így godolom. Akinek Kertész kijelentésének tartalma, fogalmazásának jellege nem tetszik, bizonyítsa be a viselkedésével, hogy Kertész téved. Kertész száját befogni, megbüntetni azért amit mondott (legyen az akármennyire nem igaz) csak Kertész véleményének helyességét igazolja. Nagy lezüllés ezt, ami axiomatikusan egyszerű, nem érteni, látni.

De most hagyjuk Kertészt. Félrevisz. Ami tegnap történt, annál ezerszer és többször fontosabb. Annak aki magyar, az arcába vágták, hogy ő senki és semmi. Újfent. 2006 nem volt elég. Röhögnek rajta. Nem valami talán kétes hűségű kisebbség teszi ezt, hanem saját elnöke, miniszterelnöke. Ez, ami történt, nemzeti tragédia.

hermetikus (törölt) 2012.03.31. 12:11:53

Azt értem, smitmál egy teljesen szenilis, elmeroggyant hülye. De azt, hogy hogyan képes valaki ennyire tudatosan hazug és aljas lenni, mint ez az oberizé nevű szarhalom, ez igazából fel nem fogható...

nincs semmi baj! 2012.03.31. 12:20:19

@ByA: Ilyesmit akartam írni én is. Nagyon szomorú vagyok. Nem azért, mert zsidókomcsi lennék, mint ahogy azt fentebbi troll (Schindler Pistája, pff, de vicces...) hiszi. Azért vagyok szomorú, mert már nem hiszem, hogy ez a nép többet érdemel. Már nem hiszem, hogy kultúrnép lennénk (egykor az voltunk), nem hiszem, hogy ez a közeli jövőben (mondjuk az én életemben) változni fog és sajnos ezt csak magunknak köszönhetjük.

puntacarena 2012.03.31. 12:20:55

Nah,de melyik egyetemen is kívánja kedvenc elnökünk a PhD-t megszerezni? Hol van az az egyetemen, amelyik alig várja, hogy doktoranduszként keblére ölelelhesse?

Hajdú Peter 2012.03.31. 12:33:02

"Nos, a gond az, hogy egy bizottság vizsgálta hónapokon át a mestermunkát, csupa szakember, "

Azert megkene vizsgalni ezeket a szakembereket. Vajon hany 3/3-as ugynok, vagy volt AVH-s, es egyebb mszp-s bunozo lehet koztuk. Az mar eleve gyanus, hogy az egesz ugy egy HVG nevu ujsagba jelenik amihez eleg csak egy betut hozzatenni, hogy kijojon az AVH nev. Biztos csak "veletlen", hogy egy mszp-s ujsagot ugy hivjak mint a komcsi terror szervezetet.

Kutchek (törölt) 2012.03.31. 12:33:20

@puntacarena: Szerintem a legtöbb egyetemen a kutatók riadtan keresik a dugihelyeket a kutatómunkáik számára. ;)

vasgyuszi 2012.03.31. 12:35:44

@Schindler Pistája: büszke lehetsz az elnöködre, rajtatok röhögünk a Lajtától nyugatra...

lidércfény 2012.03.31. 12:38:30

@campobaszo:
Mint ahogy az "új" is követelmény.
Amit más már megírt, aligha nevezhető újnak.

handax 2012.03.31. 12:47:08

a baj az, hogy ez az ember nyíltan bevállalta, hogy nem ismeri a magyar nyelvtant sem a helyesírás mellett:
A mondat ugyanis így értelmezendő:
"...önálló kutatáson alapuló,
VAGY új tudományos eredményt tartalmazó értekezés
VAGY a társadalom számára hasznos, új és gyakorlatban hasznosított alkotás benyújtása.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 12:47:23

@nincs semmi baj!:

Értelek, megértelek, világosak az összefüggések, de ne adjuk föl. Egyrészt nincs olyan, hogy egy nép nem érdemel jobbat. Saját pesszimizmusunk, önvádolásunk élősködőink fegyvere. Hogy eredetileg mennyire köszönhetjük magunknak a mostani helyzetünket arról érdemes beszélni, de a jövőre nézve inkább mellékes. Kultúrnép vagyunk most is, csak megzavarodott. A jelenlegi rossz állapotunk egyik alap összetevője, hogy tudatosan megzavartak, egymásra uszítottak, ál érvekkel árasztottak el (ahogy ebben a Schmitt ügyben is). Olyanok tették, akinek érdekük volt. Nem ilyen vagy amolyan pártiak, hanem minden pártiak. Összességében a nép minden tévelygésével együtt sem bűnös (hacsak nem önmagával szemben), hanem áldozat. A magunknak köszönhetés annyiból áll, hogy a nép hagyta magát becsapni. Még 1989-re utalok. Ez nagy hiba volt, de kár lenne mazochisztikusan tovább büntetni magunkat egy különböző okokból egyáltalán nem megérthetetlen akármekkora tévedésért. Azóta megy egy kurzus amit az ország nagyon megszenved. Ügyesen fölállított csapdába kerültünk.

Több is van rokon gondolatokról, itt: www.kibulizottorszag.net

Soha nem késő. Csak az a fontos, hogy a korábbi tévedést ne tetézzük újabbakkal. Mindig van talpraállás. A lényeg mellett elmenni viszont önpusztítás. Nincs könnyebb út, nics aki helyetünk oldja meg. Csak egy van, amit meg lehet találni. Közös akarat kell hozzá.

niklex 2012.03.31. 12:47:37

Következő fejezet:
Deutsch Tamás végzettsége, ami a miniszteri kinevezéséhez volt igen sürgősen szükséges annak idején...
(Népszaporulat céljából persze jó volt, hogy miniszter lett, anélkül titkárnője még ma is gyermektelen volna)

_Molly 2012.03.31. 12:51:13

Ha a bíróknak 62 évesen KÖTELEZŐ nyugdíjba vonulniuk, mégis mit keres 70 évesen az ország élén ez a szerencsétlen, butuska és sértődékeny öregember?:-o

getva 2012.03.31. 12:54:31

tegyük fel, hogy igaza van a pajának.
DE
mi a faszom volt társadalmilag hasznos egy, a tornafőiskola könyvtárában két évtized óta egy példányban porosodó dögunalom szaron?????

öregmogyi 2012.03.31. 13:01:06

Azt mondta, hogy azért bántják mert kihagyott sok-sok idézőjelet. Pedig csak kettőt hagyott ki. Az elejéről meg a végéről. És Obersovszky a hülye fejével meg bólogat, hogy igen, ez aztán a férfimunka!

2012.03.31. 13:04:40

@Schindler Pistája: Mi van majom, van net a zárt osztályon?

öregmogyi 2012.03.31. 13:08:59

Amúgy Palibá (a sportember) január óta folyamatosan hazudik. Egy halott bolgárra hivatkozva közölte, hogy a "törzsanyag" közös munka.
Hazudott. Magyarország első embere rákeni a szart egy halottra, aki már nem tud védekezni.
Utána közölte, hogy az 50 oldalas "konklúzió" saját munka.
Obersovszky seggnyaló Péter elfelejtette ezzel a hazugsággal szembesíteni.
Pali maradhatott volna, ha még az elején lemond a doktoriról. Még sajnáltam is volna... DE így? Most már takarodnia kell.
(mondom ezt fideszesként)
És Viktor meg a többi seggnyaló picit szálljon magába, hogy érdemes-e tűzön-vízen át erőltetni a dolgokat!

getva 2012.03.31. 13:10:13

@öregmogyi: óbersovszki megkapja majd a Prosztata-rend végbélprolaptikus aranyérrózsákkal ékesített érdemérmét, minden bizonnyal. Ekkora szervilizmust már illik díjazni a hatalomnak.

CICMÓK 2012.03.31. 13:17:43

Egyetlen új információt hallottunk a beszélgetésben, azt, amit Schmitt felolvastatott Obersovszkyval, közbe is szólva, hogy ez a TF 1985-ös szabályait tartalmazza. Eszerint nem csak önálló tudományos munka teljesítheti az egyetemi doktorátus megszerzésének a kritériumokat, hanem:

"d pont: A tudományos munka módszereinek alkalmazásával készített, önálló kutatáson alapuló, új tudományos eredményt tartalmazó értekezés
vagy VAGY (emeli ki Obersovszky) a társadalom számára hasznos, új és gyakorlatban hasznosított (sic! - nyilván hasznosítható) alkotás benyújtása."
Örülök, hogy ezt beidézte, ez a második rész, e egyszerűen csak úgy elsiklott....
A pontos fogalmazás:index.hu/video/2012/03/30/schmitt_az_mtv-n/6 15-től, érdemes többször meghallgatni, mert:
1. Fluck Ákos ügyvéd különvéleménye szerint a HASZNOSÍTOTT alkotás szerepel a szabályzatban!(index.hu/assets/documents/belfold/dr_fluck_kulonvelemeny.pdf 4. oldal)
Lényeges, hogy a múltban létrehozott ALKOTÁS.
2.ALKOTÁS:fn.1. Az a cselekvés,tevékenység, amellyel vki alkot, létrehoz vmit. 2. Ezáltal létrejövő mű,
eredmény (Magyar értelmező szótár)
3.ÉRTEKEZÉS: fn.1. (Terjedelmesebb)tudományos dolgozat. 2. rég Megbeszélés (Magyar értelmező szótár)
Namármost:Az hogy az Obersovszky hülye, nem tud magyarul és nem ért semmit elfogadható.
De az ELFOGADHATATLAN, hogy a magyar nyelv őre Schmitt Pál sem érti, hogy mit idéztet be és mit beszél.
Milyen a társadalom számára hasznos, új és gyakorlatban hasznosított alkotást hozott ő létre és nyújtott be? A DOLGOZAT-ot! Szerinte a DOLGOZAT, a társadalom számára hasznos és ő maga is sokat használta. " ..én leginkább a második részét teljes mértékben teljesítettem."
BUKTA! BEISMERTE, HOGY AZ ELSŐT NEM!
Más munkája is lehet hasznos a társadalom számára!

maybach 2012.03.31. 13:29:08

Ha egy telefonkönyv összeállítása doktorit ér, akkor rendben.
Mi az, hogy szabadon felhasználható? Persze, hogy az, a Bibliából is lehet idézni.
Attól az még nem lesz saját szellemi munka.
Plagi bá maradjon az idők végezetéig.
Így az is megtudja kik vagyunk, aki eddig a térképen se talált ránk.
Köszönöm.

nincs semmi baj! 2012.03.31. 13:29:55

@ByA: Irigylem az optimizmusodat! Abban nem hiszek, hogy ezt az egészet előre kitervelték volna valakik. Még gyerekként szem-és fültanúja voltam a kilencvenes évek elején olyan megállapodásnak, melynek értelmében a felszámolás alatt álló cégből a havernak jelképes (1 FT) áron adták át a gépsort, később annak, hogyan oldották meg "egyébként jóravaló" emberek okosban, hogy minimálbéren legyenek bejelentve, hogy a család egy főre jutó havi jövedelme épp úgy alakuljon, hogy a csemete megkapja a kollégiumi elhelyezést. Mindenki pontosan tudta, hogy a hök elnök lop, mindenki pontosan tudta, hogy Jóskapista olyan témával jelentkezik doktorira, amivel haza kellene küldeni, de azt is mindenki pontosan tudta, hogy ösztöndíjas helyre veszik fel (pedig nem is azon a szakon végzett). Mindez csak pár kiragadott példa, naponta találkozhatsz hasonlóval. Nincs olyan rétege a társadalomnak, melynek tagja ebben az egészben ne venne részt. Még kész válaszuk is van rá: vállalkozóként azért csal, mert "máshogy nem lehet megélni", beosztottként azért lop, mert "a fizetés semmire sem elég", egyetemistaként azért íratja mással a dolgozatot, mert van fontosabb dolga is annál, hogy a tölteléktárggyal foglalkozzon, meg "ezt úgysem fogja hasznosítani később" és lehetne folytatni még nagyon hosszan.
Egy darabig abban reménykedtem, hogy a mostani nagyon fiatalok, akiket már tényleg semmi sem érdekel (és őszintén: ha szétnézünk nem hibáztathatjuk őket) majd - ha még csak a nihil irányába is - kitörnek ebből a posványból, de ez túlzó idealizmus. Azt már ők is látják, hogy becsületes munkával nem érdemes érvényesülni (nem gondolják, hogy nem lehet, csak azt, hogy van könnyebb út is) és nyilván a könnyebb ellenállás felé mozdulnak el. Az ilyesmik miatt nem tudom osztani az optimizmusodat.
Persze jobb napjaimon én is hiszek abban, hogy húsz, vagy harminc év múlva ez megváltozik, de rövid -és középtávon nem vagyok bizakodó.

Guszti2004 2012.03.31. 13:41:28

"d pont: A tudományos munka módszereinek alkalmazásával készített, önálló kutatáson alapuló, új tudományos eredményt tartalmazó értekezés
vagy VAGY (emeli ki Obersovszky) a társadalom számára hasznos, új és gyakorlatban hasznosított (sic! - nyilván hasznosítható) alkotás benyújtása."

szerintem itt a "VAGY" az "új tudományos eredményt.. VAGY a társadalom számára hasznos gyakorlatban hasznosított..." két mondatrészt választja el. Az önálló kutatáson alapuló ebben nincs benne.
tudományos kutatás VS alkalmazott kutatás. mindkettőnek önálló kutatáson kell alapulnia

bocsesz ha ezzel ismételtem valaki észrevételét

Guszti2004 2012.03.31. 13:43:47

jól van ahogy nézem ezt már megvolt.

venszivar 2012.03.31. 13:51:07

Ez a nyomoronc azt álllitja álllandóan, hogy a legjobb tudása szerint írta meg...........
MIT ?! hiszen a 215 oldalból 200-at MÁSOLT !!!
Akkor mit írt ő !?! CSALÓ, egy szar alllak !!!

Mariann19 2012.03.31. 13:58:51

@Kutchek: Hű! Ezt a megállapítást nagyon jól elkaptad!!!Gratulálok! Tied a pont!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 13:59:01

@nincs semmi baj!:

Mindenben teljesen egyetértünk annak a kivételével, hogy én optimista lennék. Nagyon nem. Semmivel sem látom nálad kevésbé sötéten a helyzetet. Ugyanakkor nem akarok, nem tartom helyesnek, itt megállni. Ki kell ebből jutnia az országnak, az nem optimizmus, hogy az ember javítani akar. Ha meggondolod, értelmetenség azt próbálni előre eldönteni, mik a kilátások. Afféle kötelesség hinni abban, hogy van kiút (hiszen nem ismerjük a jövőt) és amíg az ember tudja, keresnie kell. Vagy mondjuk, illik neki. Ilyesmi.

Ami a generációs kiutat illeti, ebben sohasem bíztam. Önáltatás. Elmondták ezt sokan 1991 körül, úgy, hogy majd húsz év múlva. Látjuk milyen sikert hozott ez húsz év alatt. Pontosan látod azt is, hogy miért. Attól a korosztálytól aki ebben szocializálódik semmi jobbat nem lehet várni, mint attól amelyik a kommunizmus alatt. Bizonyos értelemben még kevesebbet lehet, mert akkor még volt egy alternatívaként remélt valami, amiben már semmi bizalom nem maradt. Elvben meg azért nem tetszett a generáció váltásban bízás, mert ez is, mint minden ami ilyen értelemben közkézen forgott/forog arra jó, hogy az ember megnynugtassa magát, neki magának semmit sem kell tennie, majd kialakulnak a dolgok maguktól. Sem így, sem külföldről, sem egy csoda embertől, senkitől nem lehet és helytelen is bármit várni. Csak és kizárólag a magyar népen múlik. Ha sikerül kimásznia a zavarodottságból – és a nagy kérdés mitől sikerülhet – egységessé válik legalább nagyjából, akkor semmi kétségem, hogy tud változtani a dolgokon. Addig senki és semmi nem segít. Annak a kollektív tudatosulása segíthetne első lépésben, hogy nincs kire szavazni, hogy bérmilyen párt megoldhatja, és, hogy az ember a szavazatával csak prolongálja a meglévő viszonyokat, akérkire is adja le, mert ha leadja, a Rendszert magát legitimálja, maga ellen szavaz. Ez a csapda lényege. Normális demokráciában persze nem mondanék ilyet, pont annak a megteremtése a cél. Ez ami van, a schmitt ügy is gyönyörűen mutatja, távolról sem demokrácia. (Az persze nem igaz, hogy csak Orbán miatt nem. Ennél ez jóval szélesebb.)

sok-sok 2012.03.31. 14:00:49

Kezd elharapozni egy komoly felreertes. Ui. lenyegtelen, hogy hany oldalt masolt--ha egy oldalt, egy bekezdest masolt az is minden szabalyozas szerint plagium. meg egy szeminariumi dolgozat eseten is repul az akit ilyenen rajtakapnak--mondjuk a lenyeget nem erinti csak jelzem...

G Hardy 2012.03.31. 14:01:21

@campobaszo:
Miért nem fitatjuk az a rendszert, amiben ilyesmi lehetséges?
Ha te summa cum laudát kapsz, tiltakozol? Kik fogadták be és adtak erre a másolatra summa cum laudát? Azokat miért nem rugják ki ? Még most is cimeket osztogatnak?Milyen egyetem ez ? Kik kaptak még ilyen modon diplomát és cimet? Nem kellene szembenézni a magyar bizonyitvány-mániával? A gyors cimmegvonás mögött csak az van, nehogy a rendszert mélyebben megvizsgáljuk. Sok csontváz van még a szekrényben.

G Hardy 2012.03.31. 14:06:25

@ByA:
Bravo. Végre nem csak egymásramutogatás (büdös komcsi - büdös náci...).

bátornyuszi 2012.03.31. 14:07:10

Ha most emiatt az ügy miatt kinyílik néhány fideszre szavazónak a szeme, már megérte! Szerintem így jobb, hogy nem mondatták le, mert ha megtették volna, akkor ebből is kimagyarázzák magukat. Mondjuk ezt még ezek után is meg fogják próbálni, amikor már nagyon kellemetlen lesz, de most ezek után ez nem fog menni (remélem)Végre itt a közös platform! Ép eszű becsületes ember ezek után nem támogathatja ezeket!

bátornyuszi 2012.03.31. 14:08:16

@Dr. dr.venszivar: Mér? lehet hogy ő gépelte...a gépíróság egy szakma még ma is.

lobster thermidor 2012.03.31. 14:08:46

@Schindler Pistája:

Barátocskám, Schmitt legalább egy doktoriért lopott, neked meg egy milligrammnyi észre sem tellett...

nollipap 2012.03.31. 14:09:36

@Lacdelo:
Teljesen egyetértek, de én a Kertész Ákos által leírtakkal a hasonlatosságot egy kicsit másképpen fogalmaznám meg.
A magyar emberek genetikai alattvalóságát ő csak írói (elméleti) szinten fejtegette, amivel óriási felháborodást keltett - főleg azok között, akik meg sem próbálták megérteni, miről is beszél, és miért.
Orbán Viktor viszont már régen Kertész Ákos előtt felismerte a magyar néplélekben gyökerező genetikai alattvalóságot, és ezt a tudását át is ültette egy másik dimenzióba: a napi gyakorlatban alkalmazza teljesen gátlástalanul és nagyon is sikeresen!
Egész rendszerét arra építette-építi fel, hogy a magyarnak kell egy Szeretve Tisztelt Nagy Szent Vezér, akiben 100%-ig HISZ, és birkaként, gondolkodás nélkül követ (hogy birka vagy disznó, csak annyi különbség, hogy béget vagy röfög, legel vagy moslékot zabál, egyébként teljesen egyre megy). Figyelem: nem önálló gondolkodáson és racionális mérlegelésen alapuló elfogadásról, hanem szinte vallásos értelemben vett HITről van szó, ahol is az értelem, a gondolkodás szóba sem jön! A zembereknek nem kell az agyukat tornáztatni, ez a testrész teljesen fölösleges, használata kerülendő, van O.V., aki mindent tud és a lehető legjobban megold helyettünk, értünk és nekünk.
Ezért nem kellenek kiművelt emberfők (lásd 16 évre csökkentett kötelező oktatási korhatár, a felsőoktatás diszkriminatív átalakítása…), csak bólogató szamarak – elnézést, hogy nem tudok szabadulni az állati hasonlatoktól.
A genetikailag alattvalóként kezelt magyar zemberekkel szerinte mindent le lehet, és idáig le is tudott nyeletni, hagy ne soroljam a példákat az Alkotmánybíróság és az Alkotmány kiherélésétől kezdve akármeddig.
Most úgy tűnik, az erkölcsi mélypontot jelentő Smitt-ügytől elég erősen öklendezni kezdtek a zemberek, még a különben mindennyelő elkötelezett/lekötelezett jobboldaliak is, pedig nagyon működik az agymosás. A köztévé minősíthetetlen és alulmúlhatatlan Smitt-Obersovszky produkciója is segít talán abban, hogy az alattvalókból (jó értelemben vett génmódosított) EMBER váljon.

bátornyuszi 2012.03.31. 14:10:17

@bátornyuszi: ...persze csak akkor ha lesz folytatás! ha országos tüntetések lesznek és nem maradnak abba. És ha ez még csak a kezdet.

nincs semmi baj! 2012.03.31. 14:15:19

@ByA: Abban persze igazad van, hogy nem háríthatjuk az előző, vagy a következő generációra a felelősséget. A magam részéről annyival járulok hozzá az ügyhöz, hogy betartom a szabályokat, és a környezetemben élőknek is ezt ajánlom. Ez utóbbival általában derültséget okozok, így máris van valami haszna :)

nincs semmi baj! 2012.03.31. 14:22:20

@ByA: Azért a "soha sem késő" nekem elég optimistán hangzik :) Legyen igazad!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 14:22:44

@sok-sok:

Kezd, de ez nem félreértés.

Szándékos zavarkeltés ez, a figyelem mellékszempontokra irányítása. Már csak azért is fölösleges erről beszélni, mert akármekkora nyomás alatt is volt az egyetem, ezt az oldalát a dolognak félreérthetenül lezárta.

Egy kérdés maradt csak: Hogyan lehet egy bebizonyosult csaló elnökként mindnyájunk, vagyis a nemzet méltóságának megszemélyesítője, legmagasabb példakép? Hogyan láthatja el elnöki föladatait az, akinek – ránézve a leghízelgőbb esetben – annyira rossz az ítélőképessége, ahogyan fekete fehéren kiderült?

Hogyan állhat továbbá az ország élén demokráciában olyan politikus aki hazudott a népnek? (Az, hogy volt már hasonló, nem ok erre, hanem az ellenkezője.)

gyuvi 2012.03.31. 14:29:45

@Schindler Pistája: Válaszolok neked, hogy örüjjé!
Akár troll vagy, akár komolyan nyomod, egy megvezetett tudatlan surmó vagy. Gyanítom, hogy komcsibérenc lehetsz, mert csak azoknak az érdeke, hogy megossza az embereket. Ezt csináljátok 22 éve, bazzeg! Fölfoghatnád végre, hogy kinek az érdekeit szolgálod a primitív böfögéseddel, csak egy kicsit gondolj már bele életedben először, légyszi!

Mariann19 2012.03.31. 14:39:46

@ByA: Hozzászólásaidat olvasván több megállapításoddal értek egyet. Azonban azzal a levezetéseddel nem egyezik az álláspontunk, hogy önfelmentéssel igazolod a magyar társadalom jelenlegi politikai állapotát mintegy elhárítva a szavazói felelősség vállalását. Nem szerencsés dolog, ha folyamatosan a megzavarodottság, az ámítás érveivel mentjük fel magunkat a helytelen döntéseink következményei miatt. Ugyanis a helyes választásnál az egyes ember felelőssége nemcsak saját magára irányul, egyben dönt a társadalom sorsáról is.Írásod végén felvillan az optimizmusod, a közös akarat megjelenítésében.Mindaddig, amíg az emberekben ez a tény nem tudatosul, addig nehéz lesz kialakítani egy olyan rendszert magunknak, amelyben nem a diktatúra, hanem a nép érdeke a meghatározó.A Schmitt ügyhöz kapcsolódóan lakonikusan azt mondom, hogy a kialakult helyzetért a köztársaági elnök kinevezője a felelős, Orbán Viktor, minden más csak következmény. Itt van az eb sírhantja!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.03.31. 14:51:31

@öregmogyi: 35 oldalt mondott, de ez lényegtelen. A lényeg, hogy AKKOR teljesen KONKRÉTAN hazudott.
Először azt hazudta, hogy azért ugyanaz a bolgár szövege, mint az övé, mert ugyanabból a forrásból dolgoztak. Aztán "törzsanyag" lett belőle... Ha elfogadjuk azt a teljesen nevetséges állítást, hogy 180 oldalny szó szerint átemelt szöveg mellé 35 oldalnyi saját munka már kielégíti egy doktori értekezéssel szemben támasztott elvárásokat, akkor már csak azt kéne megkérdezni, hogy a kemény férfimunkával megírt végkövetkeztetés fele hogy lett hirtelen egy német tudós munkája? Hazug féreg.
Egy dolgoban talán nem hazudott: a legjobb tudása szerint állította össze a doktoriját. Ennyi telik tőle (bár én kétlem, hogy ez a saját keze munkája lett volna...)

venszivar 2012.03.31. 14:52:14

@bátornyuszi: :))) nevetnék, ha nem lenne SIRALMAS......!!!

A nyakát tenném rá, hogy nem ő gépelte !!!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 14:54:37

@nincs semmi baj!:

Az erkölcsi példamutatás nem semmi. Bevallom azért, hogy kicsit megnehezíti a számomra a törvénytisztelet minden körülmények között helyeslését annak a fölismerése, hogy nálunk a törvények/előírások/rendelkezések nem kis százaléka önkényes vagy/és népnyúzó. Amikor azt látom, hogy az adóhivatal esetenként arra való tekintet nélkül adóztat, hogy az adózónak mennyi volt a bevétele, akkor nem tudom elítélni a vállakozót aki ennek a kijátszására törekszik. Ez természetes igazságkeresés, illetve önvédelem. Mégis egyet kell értenem veled, hogy valamiféle mérce képviselete előremutatás a „semmi nem számít” romboló cinizmusával szemben.

Még egy idetartozik, hogy bármennyire is rokonszenves ahogyan példát mutatsz, ezt olyan értelemben nem emelném általános érvényre, hogy nem gondolom mintha ilyenek múlna elsősorban az ország jövője. Régi, még kommunista trükk, az emberek tökéletlenségére fogni a saját ideológiájuk okozta problémák meglétét. Miközben, mondom amire törekszel erkölcsös és tiszteletre méltó, tévedés volna arra következtetni, hogy a bajok oka, hogy mások nagyrészt nem ilyenek. A hal fejétől büdösödik és bár helyes, hogy példát mutatsz, ez elsősorban nem az átlagember föladata, hanem az ország élén állóké. Ha másért nem, mert ők jelentenek mintát. A hozzád ilyen értelemben hasonló egy fajta hős. Az ő részükről viszont kötelesség lenne. Ők a baj forrása, nem az, hogy kevés a hős.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 14:58:43

@Mariann19:

Nem értem mire gondolsz, amikor szavazói felelősség vállalásáról beszélsz. Az „önfelmentés” sem egészen tiszta, hogy mire érted.

Mondanál ezekről kicsit többet?

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.03.31. 15:01:16

@ByA: vajon hogy fogják majd tanítani a NAT-ban az erkölcstan órán (oké, hittanon nem kell ...)

morgasjoga.blog.hu/2012/03/31/cim-nelkul_5864

el doctorow 2012.03.31. 15:07:29

Szegény Palibá addig vergődik, hogy valakinek eszébe fog jutni nem csak a doktoriját, hanem a diplomáját, sőt esetleg az érettségiét is leporolni.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.03.31. 15:08:30

@ByA:
NAT etika-kérdések (például):
Milyen tanúságokkal szolgál az eset? Hogyan fogja elmagyarázni a tanár a gyermekeknek, hogy ha a köztársasági elnökről van szó, akkor az csak politikai machináció áldozata, az összes többi plagizáló viszont más tollával akar ékeskedni és valódi munka nélkül szeretne eredményt elérni? Hol marad a "minden cselekedet elnyeri méltó jutalmát, akár rossz, akár jó is az"? Hogy tanulj, ne puskázz? Vagy a tanárnak be kell vallania az osztály előtt, a puskázásnál nem a diák jár tévúton, hanem az a hibás, aki nem vette észre, aki nem szól minden egyes dolgozat előtt, tilos a másolás és mindenféle oda nem illő segédeszköz alkalmazása? Hogy bármit el lehet érni, bármilyen magasra fel lehet jutni, csak arra kell vigyázni, ne derüljön ki az alkalmazott módszer? És vajon attól, hogy valaki hangoztatja, cselekedetének sem pénzügyi, sem erkölcsi hasznát nem vette, akkor az már nem is lehet elítélendő?

a hittannál hinni kell ... ott mindegy, mit mondanak

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 15:08:38

@Mariann19:

Lehet, hogy mégis értem, de inkább kérdezem, mint, hogy olyanra válaszoljak amit nem úgy gondoltál és aztán arról szóljon minden, ki mit hogyan értett. Van amikor így összegabalyodik.

marosy 2012.03.31. 15:10:25

@Poldi bá
Megbasztam az anyádat.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 15:10:33

@morgás joga mindenkit megillet:

Persze, világos, ettől nem csak erkölcstelen és antidemokratikus az egész, de még aktívan romboló is.

Ezek összessége miatt hívom nemzetellenesnek.

Hihhetetlen 2012.03.31. 15:13:27

"Obersovszky Péter kezébe adott néhány bizonyítékot, s nyilván be is jelölte, mi az, amit fel kéne olvasni."

Az interjú során a riporter határozottsága és Pali bácsi össze-vissza beszélése alapján azt gondolom fordítva történt:
- Na adja ide az anyagokat Pali Bácsi. Nézzük mik vannak itt. Na ez, ez jó lesz 1985-ös szabályzat. Na akkor én majd ezt megkérdezem, maga meg szájba rágja. Mit nem ért? Ezt itt. Na mehet? Nem, nem, nem, nem jó, vegyük mégegyszer. Amikor azt kérdezem akkor ezt. Már megint saját gondolatot tett hozzá, pedig annyira kértem. Megint elárulta magát. Nem másolta, feldolgozta. És kérem ne papírból olvassa, itt van mögöttem a súgógép. Akkor most megy, tehát ahogy megbeszéltük. Most se ideális, de haladjunk, mi legyen a következő?

nincs semmi baj! 2012.03.31. 15:19:19

@ByA: Én sem vagyok megveszekedett jogpozitivista. :) Nyilván lehetnek olyan törvények, melyek betartása már nem várható el. Vannak azonban bizonyos normák, melyek betartását magamra nézve kötelezőnek tartok. Ez viszont nagyon messze áll attól, hogy hős legyek, nem is állt szándékomban ilyen színben tetszelegni. A szabálykövető magatartás (nyilván racionális keretek között) nekem is elemi érdekem, legalábbis hosszú távon annak kell lennie (na, még kiderül, hogy én is optimista vagyok).
Ami a hal fejét és annak kellemetlen illatát illeti, arra nincs ötletem, hogy hogy lehetne változtatni a helyzeten, és ezt töredelmesen be is vallom. Nevezz kishitűnek, vagy nihilistának, de én már azzal beérem, ha mikrokörnyezetemben viszonylagos rend van. A többség fejében én már nem akarok rendet rakni, a vezetők viszont csak a meglévő igényeket szolgálják ki. Itt erre van igény.

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.03.31. 15:24:55

@ByA: a köznevelési törvény kimondja, hogy a családok alkalmatlanok a gyerekek erkölcsi nevelésére (mivel kiveszi azt a szülők kezéből). Kérdés, mit adnak helyette? Ezt?????

Lehet majd esténként agymosási félórát tartani szegény kölykökön ...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 15:29:29

@nincs semmi baj!:

1. rész: most már tiszta. Teljes egyetértés.

2. rész: nem nevezlekj semminek. Márhogy ilyeneknek nem. Az utolsó két mondatra nézve, nem tudom. Ez oyasmi, mint amikor kiadók arra hivatozva adnak ki szemetet, hogy erre van igény. Talán, de ugyanakkor mitől lenne másra, ha a potenciális olvasók nem juthatnak máshoz?

És még annyi, hogy a vezetők dolga messze elsősorban nem igények kiszolgálása, hanem a vezetés, mégpedig a demokrácia mind elveinek, mind szabályainak megfelelően. Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy tévedsz.

butus 2012.03.31. 15:41:50

Miért hazudott? Ilyet kérdezni. Hiszen egész életében ezt csinálta.

Mariann19 2012.03.31. 15:43:21

@ByA: Nem szerettem volna nagyon körülírni a mondandómat, de belátom, hogy nem volt helyes egy szóval kifejezni egy teljes véleményt. Azt írod, hogy az embereket tudatosan összezavarták, egymásra uszították, tévelygésével együtt sem bűnös, hanem áldozat.Lehet, hogy túl racionális az állásfoglalásom, de hosszú idő óta nem tudom elfogadni azt, hogy az állampolgárok minden rossz döntésének következményekor rajta kívül álló, sorsrontónak vélt okokra hivatkozik, ezzel egyben felmentve saját magát a saját felelőssége alól.Ezt a magatartást ráadásul a ránk jellemző örökös sorsrontó, önpusztító retorikával fenntartjuk. A szavazói felelősség nálam azt jelenti, hogy a voksom leadásánál nemcsak az egyéni érdekviszonyaim legyenek a meghatározók, hanem az ország perspektivikus jövője is. Ez nagyon patetikusan hangzik, és ennek eldöntéséhez némi politikai ismeret és informáltság is szükségeltetik, egy statikus helyzetnél tovább kell látni, mert a jövőről is szó van. Ezen kívül egy szavazó társadalom egymás iránti felelőssége ki kell, hogy fejeződjön a voksok leadásánál.Ezek kissé teoretikus felvetések, azonban úgy érzem, hogy az értő emberek tudnak úgy hatni a környezetükben, hogy némi tudatosítással és értelemmel feloldják ezt a kissé politikai szellemiségében leépült helyzetet.

butus 2012.03.31. 15:51:31

Életemben nem gondoltam, hogy valamikor a Jobbiknak fogok drukkolni, sőt, ha kell aláírni. Amennyiben valóban elérik, hogy jogfosztásról döntsön a parlament Schmitt ügyében.

G Hardy 2012.03.31. 15:59:45

@Lacdelo:
1.Nem mentem Schmittet. De a katasztrofa az egészen más . Ez csak baj. Miért nem azt a rendszert krizálják, amiben lehetséges az ilyesmi? Milyen egyetem az, ahol ilyen fércmunkával leht cimet kapni?
2.Az dobálozzon téglával, aki nem ül az üvegházban: Kétlem, hogy a sok erkölcsi felháborodást megjátszo kommentelö maga is betartja a másoktol elvárt etikai normákat. Ha igy lenne, nem tartana itt az ország.
3.Hiábavalo más vagy uj párttol várni valamilyen javulást. Csak magunkban bizhatunk, félretéve végre ezt az undorito "orbánbérenc" és " libkomcsi" -zást. Illuzio azt hinni, hogy akármeliyk párt a jelenlegi rendszerben másképpen viselkedik.
4.Kertész Á.: Amit "a magyarokrol" ir, az egy teljesen elfogadhatalan aljas általánositás. Gondold el, mi történne, ha valaki ezt "a zsidokrol" igy irná.Teljesen jogosan leantiszemtáznák és felhördülne "a Világ, Europa, az EU stb."

Kerek négyszög 2012.03.31. 16:16:28

@G Hardy: Minden nap beigazolódik Kertész állítása!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 16:17:28

@Mariann19:

Már elkezdtem, de nincs időm befejezni. Válasz úgy egy, másfél óra múlva.

dukeekud 2012.03.31. 16:20:00

@morgás joga mindenkit megillet:
"Milyen tanúságokkal szolgál az eset? "

Tanulsag az, hogy az mszp nevu bunszervezet sokkal veszelyesebb mint az gondolta volna a nemzeti oldal.
A fidesznek nem kene ilyen kesztyus kezzel banni veluk.
Az mszp szamara nincs hatar, nincs olyan aljasag, amit ne kovetne el Magyarorszag ellen.
Ha nem uralkodhatnak feletunk, akkor szerintuk inkabb pusztuljon az orszag, es ezert kulfoldon, belfoldon mindent elkovetnek.
Kepesek voltak meg a meg a koztarsasagi elnokot is megtamadni. Azt gondolom itt az ido ennek a bunszervezetnek a felszamolasara. A mafia ellenes torvenyek tokeletesek volnanak erre.

Démonmac1 2012.03.31. 16:32:33

@dukeekud: "Tanulsag az, hogy az mszp nevu bunszervezet sokkal veszelyesebb mint az gondolta volna a nemzeti oldal.
A fidesznek nem kene ilyen kesztyus kezzel banni veluk.
Az mszp szamara nincs hatar, nincs olyan aljasag, amit ne kovetne el Magyarorszag ellen.
Ha nem uralkodhatnak feletunk, akkor szerintuk inkabb pusztuljon az orszag, es ezert kulfoldon, belfoldon mindent elkovetnek.
Kepesek voltak meg a meg a koztarsasagi elnokot is megtamadni. Azt gondolom itt az ido ennek a bunszervezetnek a felszamolasara. A mafia ellenes torvenyek tokeletesek volnanak erre.
"

elírtad, nem mszp, FIDEsZ-t kellett volna írnod:))

Démonmac1 2012.03.31. 16:34:46

Nehogy már az legyen a bűnös aki lerántja a leplet egy sok évvel ezelőtti mutyiról.
Ha meg nagyon beleakarunk folyni, miért nem jön az ügynöktörvény? Kiderülne, amit úgyis mindenki sejt hogy plagibá besúgó is volt?

Démonmac1 2012.03.31. 16:35:36

bár szerintem annak, kiderülte után sem mondana le.

Démonmac1 2012.03.31. 16:37:21

A bűnszövetkezet - mint olyan - szintén tökéletesen ráillik orvbán és elvhaverjai ámokfutására a mai Magyarországon.

kela-bá 2012.03.31. 16:39:57

" Mocskos dolog a politika" Mondta- többek között Gyurcsány Ferenc volt miniszter elnök Úr az ATV-ben közvetlen a köztársasági elnök Úr riportja után. Igaza van, de azért az "alattvalóknak" nem kellene mocskolódni, mert az káros az egészségre. De adódik a kérdés hogy ha minden jelenlegi politikus, mondjuk el tünne, akkor kiszabadulnánk a világválság karmaiból ? Egy biztos, itt a tavasz, virágba borulnak a fák . És ne feledjük ma 20 óra 30-kor lekapcsolni a villanyt! wwww.foldoraja.hu További szép napot !

acmilano 2012.03.31. 16:47:30

@dukeekud: A FIDESZ Magyarország mételye. Ez az egész banda nagyobb kárt okozott 2 év alatt, mint a többiek 8 év alatt. Ez az igazi bűnszervezet, amit Viktátor vezett, a Capo pedig Schmitt Pál. Közreműködik még Matolcsy (mint a pénzügyekért felelős személy).

2012.03.31. 17:11:10

Elbukott a judeobolsevik patkánylázadás.

Démonmac1 2012.03.31. 17:19:18

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: A diploma elvételére gondolsz?
Mellesleg hogy maradt azzal sokkal több hasznot hajt:D

Démonmac1 2012.03.31. 17:29:04

Szégyen rám, mert szóbaálltam azzal a fotelnácival, picsbe már.

kvadrillio 2012.03.31. 18:07:47

Nu, cummi cim lauda....SP....doktorija annyit ér az én szememben,mint Sarki Kata DIPLOMÁJA...CUMMI LAUDA...:)

papageno 2012.03.31. 18:30:40

@ByA: "Hogyan állhat továbbá az ország élén demokráciában olyan politikus aki hazudott a népnek? (Az, hogy volt már hasonló, nem ok erre, hanem az ellenkezője.)"
Nem vagyok már fiatal, bárhogy erőltetem, nem jut eszembe egy politikus sem, aki nem hazudott.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 18:31:49

@Mariann19:

Mindegy hogy helyes volt-e, lehet az én fölfogásom lassú.

Erre nézve „hosszú idő óta nem tudom elfogadni azt, hogy az állampolgárok minden rossz döntésének következményekor rajta kívül álló, sorsrontónak vélt okokra hivatkozik, ezzel egyben felmentve saját magát a saját felelőssége alól. Ezt a magatartást ráadásul a ránk jellemző örökös sorsrontó, önpusztító retorikával fenntartjuk.” egyetértek.

Talán ott nem értjük egészen egymást, hogy én egy nagyon konkrét fogalomkörben mondom, hogy „az embereket tudatosan összezavarták, egymásra uszították, tévelygésével együtt sem bűnös, hanem áldozat” és ez az összefüggés lehet neked egyértelmű. Megadtam máshol egy linket. ( www.kibulizottorszag.net ) Az abban olvashatók értelmében mondom ezt. Föltétlenül igazad van, hogy az átlagembernek, a népnek, a társadalomnak, ahogy akarod, van egy jó adag felelőssége abban, hogy 1989-ben a dolgok úgy történhettek, ahogyan. Ami akkor volt, a mai problémák a gyökere. De a döntő, az igazi, a lényegi felősség azoké, akiknek szándéka volt a dolgokat úgy alakítani ahogyan alakultak, létrehozni azt a rendszert ami azóta az ő hasznukra működik. Biztos, hogy egy a demokrácia fogalomkörében, ill. gyakorlatában otthonosabb nép nem tűrte volna el, hogy a nevében, de meghatalmazása nélkül a kizárása mellett tárgyaljanak a sorsáról, a pártok közötti osztozkodásnak, lepaktálásnak elejét vette volna. El lehet mondani, hogy hiszékenységével párosuló passzivitásával hozzájárult, hogy a viszonyok úgy alakuljanak ahogyan alakultak, ezzel együtt is a rovására történt ami történt. Ha nem is hibátlan, akkor is áldozat volt. Lehet azt mondani, hogy aki nem figyel oda amikor kilopják a zsebéből a pénztárcáját maga is részese a tolvajlás létrejöttének, mégiscsak a zsebből kiemelő az, akié a meghatározó felelősség. A lényeget tekintve a megvezető a felelős, nem a megvezetett. Ez a továbbiakra is áll. A már kialakított rendszerben módszeresen pofozták mintegy hülyére álérvekkel, álszempontokkal, álproblémákon huzakodással az álvitákat valóságosnak képzelő hiszékeny átlag magyart a színfalak mögött eközben összejátszó pártok. Ez olyan szintet öltött amikor már nehézzé vált a dolgok sűrűjében élőnek eligazodni, hogy mi folyik valójában. De ha már itt tartunk, én is találok az átlag – mondjuk így – választón, ostorozni valót. Akármennyire is, mint látod, nem őt tartom alapjában véve hibásnak azért ahogyan a dolgok alakultak, akármennyire is megértem, hogy nehéz lehet az álvalóságban élés közben tisztán látni, az egészséges önvédelem ennyi idő alatt több helyzetátértékelésre indíthatta volna, mint amennyi eddig telt tőle. Mintha kábítószeres lenne a magyar választó, úgy viselkedik. A választás előtti öt perc eufóriáért mindent odadob. Akármennyire is megmutatkozott már választásról választásra, hogy reményei hiúak, akármennyire is kitapinthatóvá vált, hogy a színfalak mögött a pártok együttműködnek az ő rovására, sőt ez lassanként már közbeszéd tárgyává is vált, most mindegy milyen forrásból, nem képes föladni, nekem úgy tűnik a lelki kényelem egy fajtájától vezettetve azt az illúziót, hogy sorsán egy éppen esedékes másikra szavazásával javíthat. Azt mondták neki, hogy így van, értem. De a tapasztalat meggyőzhette volna már azóta, hogy nem így van. Régen föl kellett volna ismernie, hogy ezt a föltevést nálunk semmi nem indokolja. De könnyebb jól hangó ígéreteknek hinni, öt percig reménykedni, hogy majd most jó lesz (miközben lelke mélyén tudja az ember, hogy ugyan már), mint a dolgokat józanul mérlegelni, az egyes kérdéseket ömagukban nézni, alulról szerveződni és így keresni új, más megoldást. Ezekre is lehet persze találni pszichológiai magyarázatokat, vannak is, de lassanként ezek már akkor sem elegek mentségnek, olysmik miatt amiket mondtál. Nagyon mély traumák érték a magyar társadalmat, és ahogy módszeresen megfosztják a kollektív siker minden lehetőségétől (a mostani Schmitt történet is erről szól) annál kevésbé képes megtalálni azt az önmagába vetett szükséges hitet, önbizalmat, ami a csapdából amiben vergődik kikerülésnek a föltétele. A nép elmarasztalása sokban lehet jogos (más hasonlókat, mint a mindent mástól és készen várás, a minden hibáért mást felelőssé tevés, kisebbségekre, külföldre mutogatás is tudok mondani), mégsem ér semmit. A siker kollektív megtapasztalása egyedül az ami kimozdíthatná szétforgácsoltságából és önbizalmat adhatna számára, ami kijózanodásához vezethetne.

Tökéletesen egyetértek abban amit mondsz, hogy mi legyen a meghatározó a szavazáskor.

papageno 2012.03.31. 18:42:47

@ByA: Nem is viccnek szántam. Ha nem tud valaki pofátlanul hazudni, el sem jut odáig, hogy politikus legyen.
A hazugság mértékében, céljában, stílusában persze vannak különbségek, de a mesterséghez hozzátartozik.

Ugyandehogy (törölt) 2012.03.31. 18:47:26

@Munchausen:

- anyuka, de hisz maga kérte, hogy szerezzek doktorit..
- de fiam, nem az Ecserire gondoltam...
- nem is onnan van, anyuka, hanem a messzi Bulgáriából...

Krutzifix 2012.03.31. 18:50:18

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: Nna, ez is a hírhedett "Orbánék schmidtt formulája" képletével készült! (vagy tán a másik blogban írt "hozzászólásod"?)
Ph + D = (Ctrl+C) + (Ctrl+V)
Látszik, nincs önálló gondolatod, csak így tovább!

Krutzifix 2012.03.31. 18:52:39

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: Bakker! Most ugrott be, hogy a - már nem létező - köztársasági elnöki posztra pályázol! A stílusodat megismerve nem vagy esélytelen.

Krutzifix 2012.03.31. 18:58:34

@G Hardy: Sajnos, Kertésznek igaza van. Neked csak annyiban, hogy csúnya dolog az általánosítás, de a 2/3 az 2/3... Hiába vagyunk 1/3-nyian, akik nem akarjuk a vezért! Az meg gyenge rizsa, hogy vajon mindenki betartja-e az etikai kódexet, aki itt most szívatja az elnököt! Szerinted itt mindenki olyan pozícióban van, mint ő, aki megjeleníti az országot a világban mindenütt? Annyi előnyt kap mindenütt, mint ő? és mindezt élete végéig? Szóval annyit várj el mindenkitől, amennyit az ország legfőbb közméltósága nyújt! Lehet, csak egy embert találnál, aki ezt alulmúlja! Őt magát.

Krutzifix 2012.03.31. 19:00:25

@dukeekud: Nna, végre! ismét egy bizonyíték, hogy kiszabadultak az ápoltak az elmegyógyból!

G Hardy 2012.03.31. 19:18:32

Szerintem igy jellemezni a kétharmadot is primitv általánositás.("A zsidok kétharmada ilyen meg olyan...") Eleve ilyen vélemény a polikailag másképpen gondolkozokrol egy szégyen (nevezhetném árokásásnak is).
Nem értek egyet a Schmitt-tel, de az erkölcsöt nem lehet megosztani: Nagyban megvan, kicsiben nem számit.Mástol elvárom, én nem tartom be. Ha politikai támadásrol van szo (ami jogos), akkor azt annak kell nevezni, nem erkölcsi felháborodásnak. Különösen, ha az egyharmad sem különb a kétharmadnál (amint ezt már tapasztaltuk).
Sajnos a politukusaink minket minösitenek, mi választottuk öket mindkét oldalon. Ideje volna lecserélni öket.

Mariann19 2012.03.31. 19:34:21

@ByA: Amit a mostanra kialakult állampolgári magatartásról levezettél, az egy elemzési bravúr.
"A demokrácia fogalomkörében és gyakorlatában az egészséges önvédelem több helyzet átértékelésre indíthatta volna." Ezt írod a rendszerváltás utáni tapasztalatok tanulságainak - az emberek általi - értékelésére. Annak az okát kutatom, hogy az eltelt időszak alatt miért nem indult be az emberekben az az állampolgári fölény, mely kijár neki a demokrácia jegyében, ebből következően miért nem képes hatni a politikai elitre valamint a pártokra.Miért viselkedik alattvalóként? Valóban ennek az egyik oka, hogy még mindíg nem tudta elsajátítani a demokráciában biztosított jogait, másrészt a politikai elitnek nem is érdeke e jogok érvényesülésének hangoztatása.További okot abban látok, hogy az állampolgárok a politikai és társadalmi életben nem vesznek részt, és ebben nem is aktivizálja őket egyik politikai erő sem, mert nem érdeke.Gondot látok abban is, hogy az emberek még mindíg ideológiai alapon választanak pártot jobb és baloldalon beidegződés szerint, holott egészen más szempontok indokolnák az állásfoglalásokat. A nálunk kialakult helyzetet a hatalom megszerzése és megtartása motíválja, nem az ország stabilitásának, fejlődésének elérése. Ennek a helyzetnek a fenntartása érdekében a politika irányítói demagóg, hatásvadász retorikával élnek, mely szándékot az állampolgárok jó része nem ismer fel.Amenyiben megfelelő szellemiséggel bírna, képes lenne szelektálni és megállapítani, hogy melyik oldalnál prioritás az ország érdeke, melyiknél a hatalom mindenáron való fenntartása olyan áron is, mely politikai és gazdasági destabilizácót hoz létre. Szerintem az utóbbit éljük át jelenleg és nem látok az általad említett közös akarat megnyilvánulásának lehetőségét, pedig nagyon várom.

Adalberto Gellenzeeri 2012.03.31. 19:49:34

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó: Te, öcsém, írd már le, hogy mit jelent a :judeobolsevik.
Előre is köszönöm szíves felvilágosításodat.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.03.31. 19:57:10

A bóvli nép után, csaló nép is vagyunk a világ szemében az orbáni bóvli banda miatt. A sunyi, jellemtelen, álszent, pofátlan, gőgös, hazug fideszes "nemzeti politika" révbe ért.
Orbán szerint ha csaló "embere" sérthetetlen, akkor holnap embert is ölhet következmények nélkül? Meddig tűrsz még magyar?

Vegyük kezünkben a sorsunkat, hisz a szoci bagázs után a rajtuk szocializálódott fideszes csürhe még mélyebbre taszított bennünket!

AZ ORBÁNI DIKTATÚRA MEGBUKOTT, tegyél érte, hogy eltakarodjanak!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 20:34:52

@Mariann19:

Kösz. Nem látok olyan oldalt, amelyiknél az ország érdeke lenne az elsőrendű szempont, de akárhány olyant igen, melyiknél a hatalom (jólét forrás) a cél, bármilyen áron. Sőt, oldalakat sem látok. Ezt mind együtt csinálják, kezdettől fogva. Tudom, hogy nagyon vadnak hangzik a mindennapos tapasztalatok tükrében, de fölfogásomban ál-többpártrendszer működik a demokrácia (nyugati fogyasztásra) tettethetősége érdekében. A közös akarat megnyilvánulása elérésének a kulcsa olyan mozgalom lehetne amelyik a blöff leleplezését a szavazatok megvonása útján igyekezne elérni. Merthogy a rendszer a szavazatokkal legitimálja magát, mindegy kire adottakkal. De ezt valahogy nem tudják/akarják a népek megérteni. Egyrészt gondolom mert megfosztaná őket attól a már utalt öt perc eufóriától amiért négy évekre előre eladják a jövőjüket, másrészt mert nem látnak benne garanciát, hogy utána minden jó lesz. Ha nincs garancia, akkor maradjon az utált rendszer, legalább megszokták. Garancia nincs is, csak esély lenne. Az úgy látszik kevés. Jobb a biztos rossz, mint a nem biztos, csak lehetséges jó, amiért azután még előre nem látható módon erőfeszítést is kellene tenni.
Értem én, hogy akit annyiszor becsaptak, aki annyiszor csalódott. az nagyon nem mer valami újban garancia nélkül előre bízni, de mégicsak ésszerűbbnek gondolom kockáztatni a csalódás lehetőségét, ráadásul amikor nincs is vesztenivaló, mint a már kipróbált rosszban a végtelenségig – csalódás nélkül ugyan, de folyton lefelé csúszva – vergődni. És az is világos, hogy pont a garanciát kínálókra kellene a leginkább gyanakodni. Ők a bacsapók, mindig. (Légy már túl a H.F.-n!)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.31. 21:01:30

@Óriási fidesz bukás! TALPRA MAGYAR, MOST VAGY SOHA:

Nem vagyunk a világ szemében bóvli nép. Esetleg tudnak gazdasági nehézségeinkről, de az nem így jelenik meg.

A Fidesz nem bukott meg, legföljebb erkölcsileg.

Egyébiránt, igen.

Anders Behring Breivik 2012.04.01. 00:53:48

@Óriási fidesz bukás! TALPRA MAGYAR, MOST VAGY SOHA: "Orbán szerint ha csaló "embere" sérthetetlen, akkor holnap embert is ölhet következmények nélkül?"

Remeljuk, es azt is remeljuk, hogy az ilyen idiotakkal kezdi, mint amilyen te is vagy.

Mariann19 2012.04.01. 14:13:30

Nagyon jól foglaltad össze a választói indíttatást a magyar társadalom egy nagy részét illetően. Sajnos nagyon kis létszámú az az embercsoport, aki szemlélődik, informálódik, az ismeretek birtokában dönt. Ezek egy része képes a környezetére hatni, és némi tudatosságot elérni a fogadóképes választóknál, azonban az apátiába süllyedt állampolgároknál sikertelen a kisérlet, nincs fogadókészség.Ez a jelenlegi helyzetleírása. A válaszod elolvasása után gondolkoztam az - ezt a helyzetet kiváltó - okokon.Sokszor halljuk azt, hogy a magyar társadalom morális válságban van. Ennek okát egyrészt kultura és a tudás leépülésében látom.Nincs igény a szellem csiszolására, az információk begyűjtésére, nincsenek ingerek a gondolkodás beindítására. Ott van a Tv, mely képi megjelenítésével bamba nézővé silányítja az embereket, nem indukál gondolkodást az emberi értékek analízálására,így az értékrendek ellaposodnak. Ehhez társul a hazai politika gyakorlása, mely hazugságokban, korrupcióban, a társadalmi prioritások mellőzésében, igazságtalanságokban manifesztálódik.A két tényező - az egyén és a politikai morál - negatív hatása miatt létrejön az apátia, az elfordulás a közélettől és értékrendektől.Ekkor lép a képbe a gazdaság kimeríthetetlen profitéhségével, ezt a réteget célozza meg az egyre több fogyasztásra való inspirációjával. Ez a jelenség a tömegekre való hatásával egy új életfilozófia kialakítását célozza meg - jelzem eredményesen - mely az anyagi javak minél nagyobb tömegének a birtoklási szándékát alapozza meg.Ez a szándék - mint látjuk az eladósodás drámai fordulatát - a z igények és lehetőségek diszharmóniáját hozta,hozza létre.Az általam fent leírt folyamatok akár a gazdasági válság okozóiként is felfoghatók részben.Sokan a gazdasági válság létrejöttét törvényszerűnek itélik meg, mint ciklikusan megjelenő gazdasági tényt.Ezeket a válságokat a történelem során különféle ok-okozati összefüggések hozták létre.A jelenlegi válság a modern emberi társadalmi mozgások és összefüggések következtében alakult ki. Ezért hatalmas a felelőssége a politikai és gazdasági élet meghatározó csoportjainak a felelőssége a jelenlegi helyzet kialakulásában a mikro ésmakro ökonomiában és politikában egyaránt.Sajnos e felelősség felismerésének nyomát sem látom nálunk, sőt a morális leépülés folyamata egyre mélyül. Speciel a Schmitt ügy is egyik szegmense ennek.Köszönöm, hogy átadhattam a gondolataimat.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.04.01. 20:55:01

@Mariann19:

Ez nekem szólt? Amiket elmondtál rendben vannak, az összes jelenség ott van, de nem egy ponton inkább következménynek látom a fölsorolt okokat, a politika következményeinek, ahogyan az 1989-től, nem véletlenül, félrement. (Amitől azok persze még lehetnek megint másnak okai is stb.) Nem mintha azelőtt jobb lett volna bármi is, nyilván.

De mi van a hf-tal? Ha követsz.
süti beállítások módosítása