HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) Áder János (4) áder jános (11) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) Fidesz (4) fidesz (6) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (6) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) Orbán Viktor (2) orbán Viktor (2) orbán viktor (83) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) rogán antal (1) Rogán Antal (6) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) simor andrás (2) Simor András (1) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Így áll össze paksi atomokból a kormányzati kommunikáció

2014.01.21. 11:19 Poldi bá



Paks bővítése után a garázsban egyszerűen rádugjuk majd az autónkat a konnektorra. Persze.

Mottó:

"Kedves nézők! Amint újabb információkkal rendelkezünk, természetesen, megosztjuk majd önöket."

A paksi üzlet kapcsán jól bemutatható, miként működik az Orbán rezsim kommunikációs és propaganda-rendszere. Az egyre határozottabban kézben tartott "közszolgálati" média produkciója után, mint minden fontosnak ítélt témában, jön a második hullám, amely a tájékoztatás mellett már a meggyőzés, az adott orbáni döntés melletti érzelmi azonosulás demonstrálására, elérésére hivatott.

Előbbiről ("közszolgálati") média most csak annyit, hogy egyre kevésbé szempont a szakma eredeti, klasszikus szabályainak való megfelelés, a látszat fenntartása, az objektivitás "eljátszása". Már nem kellenek trükkös megoldások, nem folyamatosan következtetések levonására késztetve kell kilúgozni a választópolgár agyát, nincs erre idő és az állampolgár sem alkalmas önálló gondolkodásba: pacekben meg kell mondani, miként vélekedjen erről vagy arról a dologról. Ennek megfelelő a szakmai működés struktúrája, a napi munka mechanizmusa a "közszolgálati" szerkesztőségekben, amiről - megjósolom - rendszerváltás után sok érdekes anekdotát fognak majd nyilvánosságra hozni a mai aktív szereplők.

Na de mostani értekezésünk tárgya a hírekben szereplő tények kormányzati magyarázatát adó információk "elsajátíttatásának" második hulláma. A kormánykoalíció úgynevezett "szellemi holdudvarának", a médiát heti gyakorisággal végigjáró megmondóemberek tevékenységéről van szó. Itt élnek ők köztünk, rendszeresen bejönnek a nappalinkba (a tévé képernyőjén), láthatóan egyszerű emberek, mint mi, csak okosabbak, többet tettek az ország fejlődéséért, mint mi, ezért érezhetően eleve tisztelnünk kell őket, s különben is, minimum egyszer kezet fogtak Orbán Viktorral, ez látható a magabiztosságukon.

A paksi szerződést a hírek után mindjárt ők is elkezdték magyarázni. Nem kellett nekik más, mint hogy Orbán Viktor, Lázár János és Giró-Szász András megmondja a "fő lényeget". Azt azután ők már majd a saját nyelvükre fordítják le, hozzáadják szakmai ismereteiket, személyes hitelüket (haha).

Nyilvánvaló, hogy nem rendeztek számukra központi felkészítő (gyorstalpaló) tanfolyamot a moszkvai szerződés-aláírás napján. Rutinos versenyzőkről van szó, mindegyikük pontosan tudja a dolgát: kivenni egy-egy elemet a téma elsődleges kommunikációjából, ahhoz érveket találni és meggyőzően előadni.

Összefoglalom, mit jelent ez paksi ügyben.

Óriási bizniszről van szó, olcsó hitelt kapunk, és majd csak akkor törlesztünk, amikor már olcsó az áram, így "simán" kitermeli magát az egész. Függőségről szó sincs, csak olyan ez, mint az eddigi volt, egyébként is, akárkivel szerződnénk, az "függőség" lenne. Célszerű az oroszokkal megegyezni, hiszen Paks orosz technológia. Ez az egész nem egyszerű üzlet, hanem nemzetstratégiai kérdés, biztosítja függetlenségünket az energia terén. Egyébként is a szocik országgyűlése kötelezte a szerződés megkötésére a kormányt, amit most viszont hajlamosak elfelejteni a "fiúk". Bár Orbán Viktor szerényen nem hirdeti, mozaikokból össze lehet rakni egy képet, ami hatalmas fejlődést mutat. Nincs messze az idő, hogy az olcsó paksi árammal töltjük majd fel a kocsinkat, egyszerűen rádugjuk a konnektorra.

(Megjegyzem, rendkívüli mértéktartás a megmondóemberek részéről hogy legfeljebb új munkahelyek ezreiről beszélnek, egyelőre nem használják érvként, hogy a szerződésben szereplő 40 százalékos magyar beszállítói arány erősíti a hazai vállalkozásokat. Nyilván jobb a dolognak erről a részéről hallgatni, hiszen mindenki tudja, milyen vállalkozások fognak részesedni ebből az üzletből.)

Az alábbi összeállítás - a teljesség igénye nélkül - igyekszik bemutatni, hogy miként fordítják le a kormányzat holdudvarába tartozó értelmiségi megmondóemberek az egyedül helyes orbáni döntés indokait az egyszerű emberek nyelvére - előre kivédve egyúttal a várható támadásokat is.

Jó szórakozást!

(Felkészül: Mráz Ágoston Sámuel, Lánczi Tamás, Kiszelly Zoltán, Simon János, Kiss Ulrich és még sokan mások.)





Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

90 komment

Címkék: atom orbán viktor lázár jános Giró-Szász András Paks kormányzati propaganda

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doberdo 2014.01.21. 12:13:56

Csodálatos dolog, amikor az égő szemű történész és
az orbánista pszichológus atomügyekben osztja az észt...

br17 2014.01.21. 13:50:46

A filmben megszólalókat, kiváltképpen Gíró-Szászt, csak erős idegzetűeknek, vagy önsanyargatóknak ajánlatos hallgatni...

Májking 2014.01.21. 14:35:00

Az IMF hitel kamata 2% körül volt, ennek az orosznak 5,6%

master sergeant 2014.01.21. 15:20:15

köteles laci bácsi MSZMP-s elvtárs megmondta a frankót! "Kommunista kutyából, nem lesz demokrata szalonna!"

toportyánzsóti 2014.01.21. 18:42:02

Ennyi pénzért lehetne normális egyedeket a pofánkba tolni,ezek a birkaintellektust is alulmúlják.

Petike57 2014.01.21. 20:00:45

08.perctől! :De jó lenne,ha a magyar háztartásoknak az lenne a legnagyobb dilemmája,hogy "A","B",vagy"C" gyártó elektromos autóját vegye meg kék zöld vagy piros színben ,és töltse fel paksi árammal,vagy az,hogy eldobható pelenkát vegyen esetleg használja a régi-mosható-pelenkát,mert egy kis mosópor még van otthon,amiért most éppen nem kell boltba menni.
Esetleg akkor még marad pénz fizetésig kenyérre meg tejre.
Az elektromos autók futóművét-úgy hallottam-tipikusan a magyar úthálózatra fejlesztették!
Ugye Ti is így tudjátok!?

tobeor 2014.01.21. 22:31:50

Szlovákia, Mohovcei Atomerőmű:

"építése folyamatosan késik, és költsége az eredetileg 1,75 milliárd eurós költségvetést is jóval meghaladta: a projekt most lépte át a 3,25 milliárd eurót."

"Legutóbb azért jutott holtpontra a projekt, mert a ROSATOM 65 EUR/MWh garantált átvételi árat kért az erőműben termelendő áram után, ami jóval magasabb, mint a jelenleg 30-40 EUR/MWh között mozgó völgyidőszaki áramárak, de még a 40-50 EUR/MWh csúcsidőszaki árakat is meghaladja."

hazaeshaladas.blog.hu/2013/10/12/a_paksi_atomeromu_ii_tervezett_beruhazasanak_elemzese

RÖVIDLÁTÓ 2014.01.21. 22:40:07

Hát, egy-két narancsost szívesen rádugnék a garázs konnektorára, hogy magukhoz térjenek.

tobeor 2014.01.21. 22:54:52

2013, november: Jordánia megállapodik a Roszatommal egy 2000 MW-os erőmű felhúzásáról.

Ára: 10 milliárd dollár, azaz 7,4 mrd euró. (Ugyanaz a nyomottvizes reaktortípus, ami nálunk.)

atomenergiainfo.hu/atomenergetika-a-vilagban/jordania-orosz-atomeromuvet-valaszt

Lássuk az összehasonlítást:
- Jordánoknak Roszatom: 7,4 mrd euró (2 GW-os erőmű)
- Magyaroknak Roszatom: 12 mrd euró ( 2,4 GW-os erőmű)

Egy MW-ra kiszámolva az árat (azaz a fajlagos ár):
- jordánoknak: 3,7 millió euró / MW
- magyaroknak: 5 millió euró / MW

Azaz fajlagosan nekünk nekünk közel másfélszeres áron megy a bővítés. Pedig a jordán erőműn is nyilván van profit. Ha a jordánok árán menne nálunk is, akkor nem 12 mrd euróba, hanem csak 8,9 mrd euróba kerülne.

Vajon mi magyarázhatja a hatalmas különbséget? A jordánoknak miért olcsóbb?
Ja...
Azt említettem, hogy a jordánok nemzetközi tendert írtak ki 2011-ben? Úgy látszik ha versenyezni kell, akkor a ruszkik hirtelen lejjebb is tudnak menni az árral...

Azaz még egy kapavágás nem történt, de már helyből buktunk 3,1 mrd eurót, ennyivel drágábban épít nekünk a Roszatom, ennyivel húzta le Putyin a pincsijét, ezt sikerült kimutyizni tender nélkül.

Putyin röhög a markába hogy a balek magyarokról luxusprofitot húz le.

Összegezve:
- hazaárulás volt tender nélkül, volt gyarmatosítóinknak odaadni a bővítést
- hazaárulás volt feladni a magyar energiaszuverenitást
- és még anyagilag is nagy lehúzás
Duplán nyernek rajtunk a ruszkik: luxusprofitot, és a függőség növelését.

tobeor 2014.01.21. 23:10:04

Az előbbi jordán példa után nézzünk egy bolgár példát, sok a hasonlóság:

en.wikipedia.org/wiki/Belene_Nuclear_Power_Plant

2010 December. A Roszatom 6,3 milliárd euróért vállalja atomerőmű építést a bolgároknak, 2 GW-ost, szointén nyomottvizest, mint nálunk. (Ezt végül a bolgárok lefújtak, mert még ezt is drágállották, de ettől még az ajánlat létezett.)

Lássuk:
- Bolgároknak Roszatom: 6,3 mrd euró (2 GW-os erőmű)
- Magyaroknak Roszatom: 12 mrd euró ( 2,4 GW-os erőmű)

Fajlagos ár, MW-ra vetítve:
- bolgároknak: 3,15 millió euró / MW
- magyaroknak: 5 millió euró / MW

Ez esetben még nagyobb a különbség mint a jordánoknál, nekünk bő másfélszeres áron épül. Ha a bolgár áron épülne a mienk, akkor 12 helyett 7,5 milliárdba kerülne Paks bővítése.

A bolgár árhoz képest tehát 4,5 milliárdot buktunk.

Putyin hasát fogja a röhögéstől, hogy a balek Orbánt így átejtette és luxusprofitot nyer rajtunk miközben gyakorlatilag befolyása alatt tartja a magyar energiaszektort.

2014.01.21. 23:11:28

Van nekem egy új teóriám ezzel az egésszel kapcsolatban. Azt sejtem, hogy ez az atomügy nem több, mint egy ügyes kommunikációs/választási trükk. Azt ugye a nem vérhabosszájú híradásokból tudni lehet, hogy szerződés nem íródott alá, az orosz lapok memorandumként, kábé szándéknyilatkozatként említik a dolgot, Lázár jövő időben beszélt az aláírásról, és az oroszok szerint egyelőre nincs is ennyi lóvéjuk ilyen célra. Szóval kamu az egész, Orbán kitrappolt fotózkodni, meg előzetesen egyeztetni, ezt itthon beadták fix dolognak, az ellenzék csahos kutyaként ugat, népszavazásért ajvékolnak, tiltakoznak, akcióznak, felülírva minden valós aktualitást, totálisan tematizálva a választási kampány grand openingjét. Szerintem a Fidesz hagyja még vergődni ballibsiéket, hadd pörögjenek a témán, és valamikor a kampány közepe és a finis között beközlik majd, hogy ez az egész nem megvalósítható, meghajlanak az ellenállás előtt, és storno. Mi lesz az eredmény? A fidesz tábor tagjainak ballibsi gyűlölete turbóba kapcsol, mer' kinyírták paksot, nem lesz áramunk, rohadt Gyurcsány, a balosok meg ott állnak majd megfürödve, mert kihúzták alóluk a szőnyeget, ami a kampányuk egyik tartóoszlopa volt, az hipphopp, eltűnt. Orbán meg hófehéren fog ott állni, és közli, hogy jót akartam (mert a bővítést az MSZP sem ellenzi, csak a módszert), de a bolsik keresztbetettek, közben meg lószart akart bővítést (most), de a szocikat nyakig tolta a szarba. Na, milyen?

tobeor 2014.01.21. 23:31:07

@shitgun: Ebből most már visszalépni nagy politikai presztízs veszteség lenne a pincsinek, és nagyon nem illene a harcos-győztes-szuperhős imidzsbe amit épít magának. Nem szokásuk meghajolni semmiféle érv, tény, józan ész, vagy hasonlók előtt. Politikai haszna sem lenne, mert a fidesztábor gyűlölködését évek óta gerjesztik, táplálják a hazudozásaikkal, az már nem fokozható, meg a táboruk úgyis rájuk szavaz, mindegy mennyire gyűlölködnek.

2014.01.21. 23:41:09

@tobeor: szemellenzősen látod, mondjuk te nullahuszonnégyben pörögsz Pakson, épp jó példája vagy a beetetett ellenzékinek. Nem lenne presztízsveszteség, mert ha úgy lenne, ahogy én mondtam, az ellenzékre lenne kenve az egész, ahogy eddig is ment az sokszor, amikor valamit akart Orbán, amire Brüsszel mondta, hogy nem, itthon meg elő lett adva, hogy az ellenzék hazaáruló, kijár sivalkodni, és megakadályozta. És ki lett a hős? Orbán, aki próbálta csinálni a dolgokat, de elgáncsolták. Most is ez lesz. A fidesztábor csak annyira szít gyűlöletet, amennyire a másik oldal, ez nem számít. A táboruk rájuk szavaz, az világos, de itt most fogható egy adag bizonytalan, akik a Gyurcsány féle zombikkal összeállt baloldalt ferde szemmel nézik, de a hazai energiajövő kicsinálóinak beállított szocikat biztos nem ikszelik majd be. (Azt meg bónuszban azért lássuk be, hogy észérvek, tények, józan ész előtti meghajlás éppenséggel a ballibsi táborra sem érvényes, ugyanaz a szardobálás megy mindkét térfélen.)

Amadeus62 2014.01.22. 00:13:07

@shitgun:

Nekem is van egy teóriám(?). A szocik és a narancskommunisták a színfalak mögött valójában jó barátok, akik szándékosan megosztják az amúgyis könnyen megosztható magyar embereket. Na milyen?

2014.01.22. 00:22:27

@Amadeus62: ezt nem hinném, bár sokan mondják. Ahhoz túl sok embernek kéne túl jó színésznek lennie. Inkább csak üzletfelek a színfalak mögött, irigy és torzsalkodó üzletfelek.

tobeor 2014.01.22. 00:26:21

@shitgun: Ja, hogy te nem dumálni akarsz a teóriádról, csak a szokásos "a te anyád"-féle sárdobálás felé akarod vinni. Én hülye meg komolyan vettem és válaszoltam.

Hát jó. Nyilván úgy lesz ahogy írtad.

Paks talán a legnagyobb kárt okozó döntés Magyarországnak az elmúlt 25 évből (fentebb lásd pár érvemet), ezért, mivel igaz hazafi vagyok, nagyon ellenzem. Ez a botrányos húzás egy jó darabig felül fog írni minden más ügyet, ritkán kúr el az ország több ezer milliárdot, ráadásnak úgy hogy még rosszul is járjon vele...

Amadeus62 2014.01.22. 00:31:26

@shitgun:

Amúgy ez kurva zavaros teória, nem csoda hogy több ezer emberből te vagy az egyetlen akinek ez kipattant a fejéből.
Ennyi erővel Ócsa bedőlése is egy teória, meg a röhögnivaló "magyarkrónika" is egy teória, meg a trafikmutyi, földmutyi, stb.. (ezek mind károsak a kormány számára) Ja, meg hogy Gyurcsány tehet Ócsáról is hahaha, ezzel biztosan sok bizonytalant fognak megnyerni maguknak mint ahogy azzal is, hogy az ellenzék tehet majd Paksról is.
Ezek a narancsosok szimplán hataloméhesek és kapzsik, ez pedig egy kurva jó üzlet lesz nekik, ennyi.

2014.01.22. 00:36:56

@Amadeus62: szerintem nem zavaros annyira, csak szokatlan csel. Ha igaz, de én se adnék 20%-nál nagyobb esélyt neki, esélyesebb a sima elbaszás. Ócsáról sosem hittem, hogy trükk, az csak egy hülye ötlet volt, mellesleg jó pénzszerzési lehetőség egyeseknek, Kerényi dolgai szimpla ökörségek, nem is értem miért tartják, full kretén a csávó, de nem hack, csak szimplán gyökér, a trafikügy meg sose volt trükk, hanem egyszerű piacpuccsoló akció. De ez a Paks túl nagy marhaságnak tűnik ahhoz, hogy a szokásos marhaság legyen. Különben meg lehet, hogy csak azért nekem jutott eszembe, mert kibaszottul zseni vagyok.

2014.01.22. 00:39:41

@tobeor: te sem dumálni akartál, kijelentetted, amit, és slussz, aztán meg jól besértődsz, pedig én aztán nem anyáztalak. Ugyanolyan agresszív támadó vagy, mint az általad lenarancsbirkázottak. Mingyá' én is az leszek, már látom.

Amadeus62 2014.01.22. 00:43:30

@shitgun:

Túlbonyolítod a dolgot. A birkák beveszik azt a propagandát, hogy Paks II kell, és a lehető legjobb üzlet kötődött. Kell túlbonyolítani? NEM! A birkának elég ez a párszavas kormánypropaganda. A bizonytalan meg szarik a kampányra. Nagy ívből.

2014.01.22. 00:49:25

@Amadeus62: szeretek konteót gyártani:) De akkor nézzük Occam borotváját. Mi valószínűbb? Hogy kimegy Viktor, kér 30 milliárdot úgy, hogy a visszafizetés láthatóan necces, ráadásul a kölcsönadónak sincs ennyi lóvéja, de ennek ellenére megígéri, és azonnal le is papírozzák, vaaaagy, hogy kimegy Viktor, és azt kéri, hogy _mondhassa_ hogy megállapodnak, ami nem kerül senkinek semmibe, max pár szívességbe?

Amadeus62 2014.01.22. 00:57:15

@shitgun:

Nem tudom annyira nem érdekel ez az összeesküvés elméletesdi. Én ezt a faszt csak egy agresszív, hirtelen indulatú, populista diktátornak, egy megalomán elmeháborodottnak tartom mintsem egy távolbalátó taktikusnak, másrészt ha annyira érdekel, akkor írj Tóta W-nek vagy Bartus Lacinak, vagy valamelyik publicistának, hogy mi a véleménye a teróriádról.

Jóéjt

2014.01.22. 01:00:06

@Amadeus62: annyira nem érdekel. Jó éjt!

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.22. 04:26:10

@tobeor: te sötét! Nem unod már ezt az állandó atomellenes propagandádat?

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.22. 04:27:59

@shitgun: "szemellenzősen látod, mondjuk te nullahuszonnégyben pörögsz Pakson, "
- Pontosan. Ez a @tobeor: egy mániákus fasz, aki huszonnégyben nyomja ezt.

2llkedő 2014.01.22. 05:52:59

Ez kérem egy kurva ország! Pénzért bárkinek szétrakjuk a lábunkat.

olcso 2014.01.22. 06:50:45

@shitgun: Szerintem ez esetben a kampány így nézne ki: "(itt egy nagy szám) Forintnyi adósságtól mentettük meg az országot!"
Ilyet szerintem nem nagyon vállalna be a kormány.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.22. 07:03:20

@Doberdo:

MIért ??

Hány atomfizikus található, az MSZP csicska bloggerek között, akik fikázzák a bővítést ?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.22. 07:05:40

@Amadeus62:

" A birkák beveszik azt a propagandát, hogy Paks II kell"

2009-ben az MSZP nyújtott be törvényt Paks II-ről, illetve a bővítés szükségességéről, Gyurcsány vezetésével.

A törvényt mind a Fidesz, mind az MSZP megszavazta.

A képmutató MSZP és csicskáik, azóta szögesen az ellenkezőjét mondják, mint amit akkor törvénybe iktattak.

2llkedő 2014.01.22. 07:09:42

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"2009-ben az MSZP nyújtott be törvényt Paks II-ről, illetve a bővítés szükségességéről, Gyurcsány vezetésével."

Hiába nyomod ezt a HAZUGSÁG-ot, attól még nem lesz igaz!

barsled 2014.01.22. 08:55:54

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
"2009-ben az MSZP nyújtott be törvényt Paks II-ről, illetve a bővítés szükségességéről, Gyurcsány vezetésével."
Primitívke:
1. Milyen törvényt? Semmilyent. Hazudtál.
2. Hol van az OGY határozatban hogy szükséges a bővítés? Sehol. Hazudtál.

Három mondatodból az elsőben két hazugság volt, a következő kettőben egy-egy.

"Mocskos" hazudozó.

Doberdo 2014.01.22. 09:13:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Kedves Gyemka !( Rövidítettem a hosszú fantázianevedet ) Először is üdvözölnélek, ha hagynád, de Te egyenes(jobbos) módon fikázol. Tudniillik a kedves jobboldal is elővehetné a jobbik eszét és előbb megkérdezhetne olyan embereket, akik értenek a témához. Egyébként meg sajnos O.V. a megállapodásra nem volt felhatalmazva...Kell még valami olyan cucli, hogy rizsacsökkenés, tarfikrablás stb...

martineden 2014.01.22. 09:16:47

@tobeor: Plusz a kamat.Amugy logikus,szerzodeskor minimum 10 szazalek egyeni bankszamlara megy.Epites alatt pedig meg 30.Nana,hogy surgos

martineden 2014.01.22. 09:21:09

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: es a fideszcsicskak kozott ,akik vedik?Pl te,kb 4 faiskola?

bebe tv 2014.01.22. 10:34:12

@tobeor: Na pont ezért fújta le a cseh parlament a temelini erőművük bővítését. Az összes cseh parlamenti párt azzal érvelt, nagyon nagy az esélye annak, hogy a piaci árnál drágábban fog termelni, aminek költségeit a lakosságra kéne terhelniük. Már megint előrelátóbbak a csehek mint hőn szeretett vezetőnk. Hja kérem a fáraók piramisok építésével állítottak maguknak emlékművet, Néró Róma átépítésével, Orbán pedig a majd üresen tátongó stadionokkal és ezzel a PaksII-vel löki az országot még nagyobb szarba. A költségek pedig nem fognak számítani. A lényeg, hogy a Közgép és társainak jó vastagon foghasson a ceruzája, ami által néhányak Kajman-Islandi számlája tovább dagadhat. Ha nagy a gáz a számla tulajdonosok pedig úgy is lelépnek a számláikat vezető szigetekre.
Vanderbilt, Rockefeller,Carnegie, Gates, Jobs az iparágak teremtése által lettek az államok leggazdagabb emberei, és nem az állam és annak polgárai kifosztása által. Óriási különbség, mert az utóbbi az akárhogy is csűrik csavarják büntetőjogi kategória.

stim 2014.01.22. 10:46:43

Ha az elmúlt pár évet nézzük mindegyik pártban voltak akik először akarták Paks bővítését majd nem és fordítva, szóval ez politikai alapfogás de valójában egyetértenek benne, hogy ez a bővítés a megoldás. Ennek van realitása. Vízlépcsőt nem lehet egy Alföldön gazdaságosan működtetni, a szél- és napenergia pedig megbízhatatlan és kevés. Az elmúlt napokban pl. se szél se nap. Ezzel próbálj fűteni.

Maradna még a földhő ami helyben van, mindenhol elérhatő Magyarországon, kiváló adottságok vannak hozzá. Lehetne belőle közintézmények, kórházak, iskolák nagyobb közösségi épületek, önkormányzatok fűtését, energiaellátasát részben fedezni. A számokkal, nagyságrendekkel nem vagyok tisztában, ezirányba hatástanulmányokat kellene végezni.

Ezt leszámítva az atom valóban az a lehetséges energiaforrás ami környezetbarát módon, folyamatosan tudja biztosítani a megfelelő energiamennyiséget.

Ha egnézünk egy szocializmusban épült panellakást nem nagyon találunk konnektort a konyhapult fölött, akkoriban nem volt divat a konyhai robotgép. Ha csak a mai állapotokat nézzük sokkal több elektromos árammal működő eszközünk van. Nem véletlenül cserélik a vezetékeket a lépcsőházakban olyanokra, hogy nagyobb erősségű áram is biztonságosan eljusson a lakásokba.

Az elektromos eszközeink száma évről évre nő ez a jövőben is így fog folytatódni. A bővítés indokolt.

Mivel az emberek többsége nem fizikus és nincs konkrét elképzelése arról, hogy milyen elektromos eszköz mennyit fogyaszt nem ártana összedobni egy infógrafikát ami hitelt érdemlően mutatja, hogy mennyi energiára van mostz szükség, mire megy el. Mennyi energiára volt szükség kb. 20 éve és azt mire költöttük. Nem is értem, hogy ezt miért nem csinálták eddig még meg. Kommunikáció.

stim 2014.01.22. 10:50:54

Az emberek nagy része vizuális típus és szereti ha átlátja, hogy mi mennyibe kerül és mi mire megy el. Elvégre a mi pénzünkből készül, meg kell indokolni, hogy mi miért történik. Egy kép tízezer szó.

elwood 2014.01.22. 10:52:54

@stim: a racionális bírálatok nagy része nem magát az erőművet tartja rossznak, hanem miért most, mennyiért, és ki építi kérdést feszegeti.

vadi3 2014.01.22. 11:04:26

@stim: "Hogy mennyi energiára van mostz szükség, mire megy el. Mennyi energiára volt szükség kb. 20 éve és azt mire költöttük. Nem is értem, hogy ezt miért nem csinálták eddig még meg"
Az általad kért felmérésből két dolog biztosan fog látszani.
1. Sokkal több energiát használunk el élőmunka megspórolására (pl: konyhai robotgépek vagy sövényvágó)
2. Sokkal jobban élnek az elektromos kisgépek gyártói mint eddig.
Mindezt azért, hogy időt és élő energiát(emberi munkaórát) spóroljunk meg. Az emberek nagy része bele sem tudna gondolni, hogy milyen élete lenne most az 50 évvel ezelőtti gépekkel és bele sem akar gondolni, megköveteli igényei kiszolgálását ezen a téren is. A fogyasztói társadalom már az energiafogyasztásban is tetten érhető.

barsled 2014.01.22. 11:12:35

@stim: "Ennek van realitása. Vízlépcsőt nem lehet egy Alföldön gazdaságosan működtetni"

A mai tudásunk szerint Paks II-t sem lehet majd gazdaságosan működtetni. Egyszerűen NINCSENEK releváns, a gazdaságos működést csak megközelítően is bizonyító számítások. A várható, már bizonyítható ÖSSZES költséget tekintve a mostani tudásunk szerint Paks II. NEM LEHET gazdaságos, és akkor az eddig be nem árazott kockázatokról még nem volt szó.
A társadalmak energiaszükségletének jövőbeni belövése is kétséges, ennek kielégítésének módja rendkívül bizonytalan, és csak az erről való folyamatos szakmai viták után,mellett, közben lehet és kell dönteni. És a döntés nem kizárólag energetikai szakmai, hanem emellett ökológiai, gazdasági stb. problémák felmérésével, figyelembevételével történhet csak.
Normális országban.
A Közgéptársaság típusú országban más a helyzet.

stim 2014.01.22. 11:12:49

@elwood:

értem. Nem vagyok szakember de lassan körvonalazódik a véleményem a nyilatkozatoknak köszönhetően.

Logikusnak tűnik, hogyha nem 4-5 év alatt készül el akkor lassan neki kell állni mert a mostani sem üzemel már túl sokáig. A munkahelyteremtésre most van szükség, ezen a ponton (is) függ össze a gazdaság és az emberek jóléte. Ezért jól hangzik, hogy 8-9-10 ezer embernek ad munkát de azt hiszem ennyi pénzből sokkal több munkahelyet lehetne teremteni. Csak ez a megállapodás hitel, hitelt pedig munkahelyteremtésre nem kapunk vagy nem tudok róla.

Én speciel szeretem a sci-fit mert a múlt jó sci-fije az a jelen, számos gazdag képzeletű író azzal, hogy beültetett egy használható ötletet az olvasói agyába azzal megelőlegezte annak a megvalósulási lehetőségét is. Mert csak azt lehet megvalósítani amit el lehet képzelni. Szóval ha az ország atomkapacitása erősödik, húzhatja az ilyen irányú kutatásokat is. Egy ilyen projekt a jövőbe nyúlik, objektív előrelátást igényel mint egy jó kormányzás.

Hogy ki építi? Pakssal tudtommal mióta megvan semmi probléma nem volt tehát az oroszok jól összerakták. A világ számos pontján ők csinálják, értenek hozzá.

Hogy mennyiért azt én nem tudom megítélni, hogy ez drága-e? Persze, hogy sok pénz. De nem érdemes összehasonlítgatni. A Csalagút mikor épült, mennyit változott a forint árfolyama azóta? Mennyi benne az atomtechnológia? A körtét nem lehet összehasonlítani az almával.

Orosz függőségen parázni meg egy olyan dolog, hogy... legyünk realisták. A legjobb ha mindenkivel jóban vagyunk és növeljük az exportot feléjük.

stim 2014.01.22. 11:14:01

@vadi3: jó meglátás de nem változtat a tényen, hogy több energiát használunk.

stim 2014.01.22. 11:15:55

@barsled: én szívesen megnéznék erről a gazdaságos üzemeltetésről egy grafikont. Hallottam egy olyan véleményt miszerint a háztartások energiafogyasztása 20 év altt 70%-kal fog nőni. Ezt is érdemes lenne belevenni mert az említett vélemény elemzésekre hivatkozik.

eßemfaßom meg áll 2014.01.22. 11:21:06

@Májking: "Az IMF hitel kamata 2% körül volt"

Hazugember vs sántakutya

privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578

"z összeg emelkedésével és a futamidővel ez 3,09-4,09 százalékra is felszökik. A kamat ráadásul változó és emelkedhet is, közben futamidő viszonylag rövid. Jelenleg nem látszik érdemleges kamatelőny a nemrég kibocsátott dollárkötvényekhez képest – tudtuk meg piaci szakértőktől."

"ennek az orosznak 5,6%"

Te tényleg olvastad a pár napja aláírt szupertitkos (emiatt megy a rinya ugyebár) szerződést, személyesen orbánhoz van szerencsénk talán?

eßemfaßom meg áll 2014.01.22. 11:29:24

@Amadeus62: "A birkák beveszik azt a propagandát, hogy Paks II kell,"

Ne felejtsük el a törénelmi hűség kedvéért, azt, hogy Paks 2 kell, maga a Legnagyobb Demokrata jelentette ki és íratta törvénybe 2009-ben, és nyilván találnák abból az időből ballib blogok tucatjait akik felháborodtak ezen, és nyilván @tobeor script is tudna linkelni százszámra 2009-es kommentjeit amiben az atomot ekézi

elwood 2014.01.22. 11:29:42

@stim: "lassan neki kell állni mert a mostani sem üzemel már túl sokáig."

az elérhető számítások szerint még többéves (valószínű) csúszást beszámítva is lett volna 6-7 év az alapos tervezésre, tendereztetésre.

"én nem tudom megítélni, hogy ez drága-e?"
az a baj, hogy mások igen, és szerintük drága. a beruházás is, a megtermelt áram is.

"Orosz függőségen parázni meg egy olyan dolog, hogy... legyünk realisták."
Legyünk realisták, a gázfüggőség teljes kiszolgáltatottságot jelent jelenleg is. Ezt most fokozzuk.

eßemfaßom meg áll 2014.01.22. 11:39:16

@félázsiai 2llkedő:

hvg.hu/gazdasag/20140115_Oroszok_Pakson__hogyan_jutottunk_idaig

"Gyurcsány 2009. február 16-án a parlamentben jelentette be, hogy új atomerőművet szeretnének. "Szeretném tájékoztatni a parlamentet, hogy a kormánynak az a szándéka, hogy arra kérje az Országgyűlést, hogy még az idei év első félévében hozzon döntést arról, hogy a Paksi Atomerőmű kapacitását egy átfogó fejlesztéssel megkétszerezzük" – mondta utolsó miniszterelnöki beszédeinek egyikében,"

eßemfaßom meg áll 2014.01.22. 11:42:42

@elwood: "Legyünk realisták, a gázfüggőség teljes kiszolgáltatottságot jelent jelenleg is. Ezt most fokozzuk."

Atomot évekre előre be lehet készletezni, gáz meg egy hónap alatt kifogy ha elzárják a csapot. Másrészt ha nagyon kell atomot lehet venni mástól is, gázt meg csak a gázvezetéken attól akitől jön a cső.

Az atommal legkisebb a kiszolgáltatottság.

stim 2014.01.22. 11:43:31

@elwood:

a drága gáz miatt működnek kisebb kapacitással a hazai erőművek ami méginkább indokol egy más megoldást. A kereslet-kínálat szabályai szerint amiből több kell az nem lehet elég drága. Ezért nem szabad liberalizálni az energiapiacot és a közműveket, ugye, aminek 13-szori energia- és egyéb áremelés lett a következménye a múltban, az előző kormányzat alatt.

stim 2014.01.22. 11:51:49

egyébként pedig a lenti videóban 01:03-nál szereplő ember konkrétan egy atomfizikus tehá lehet, hogy egy kicsit jobban képben van mint sokan mások.

Láttam az egész videót a Hír TV-n; az hogy ilyen gyorsan levágták a véleményének a folytatását az minősíti azt aki a videót csinálta mert ő tudja, hogy mit vágott ki. Az egy olyan beszélgetés volt amit érdemes végignézni.

elwood 2014.01.22. 11:52:56

@eßemfaßom meg áll:

egyrészt gázcsövet is lehet építeni (pláne hatvan éves távlatban)

másrészt amint már kifejtették, kíváncsi lennék arra függetlenedésre atomfűtőanyagot tekintve amikor a roszatom azt mondja, hogy jó vegyél máshonnan de akkor ugrik a garancia.
itt bizony 60 évig úgy táncolunk ahogy a roszatom fütyül, és a "nem várt" többletkiadások amik mindenhol vannak bármikor megtámogathatók egy kis kilátásba helyezett gázáremeléssel merthogy ugyanattól vagyunk függetlenek.

elwood 2014.01.22. 11:59:14

@stim: ezt gondold át mégegyszer, a piac liberalizálása vezet általában versenyhez és árcsökkenéshez.
persze egyszerű azt gondolni hogy gyurcsány 13-szor emelte a világpiaci gázárakat 8 év alatt, de talán ekkora hatalmat mégsem kell tulajdonítani neki.

stim 2014.01.22. 12:01:02

@stim: megkövetem a videó készítőjét. Csak szétvágta darabokra:)Mindenesetre tényleg érdemes végignézni a beszélgetést egybe.

stim 2014.01.22. 12:10:33

@elwood:

NEM. A lényeg pont az, hogy a piac liberalizálása monopóliumokhoz és kartellezéshez vezet ami piaci alapon, tehát haszonelven emeli a szolgáltatás árát. Mert aki erősebb az nem szeret versenyezni. Főleg ha nincs aki ez ellen fellépjen. Ez történt a Gyurcsány-Bajnai MSZP-SZDSZ kormányzás alatt, ezek a tények, ez a történelem, ez történt.

Az amit te mondasz az ugyanolyan megvalósíthatatlan idealista elmélet mint a szocializmus. Nem működik, a gyakorlatba nem átültethető. Az emberek és a cégek nem egyenlőek, nem egyformák. Az erősebb és a gátlástalanabb érvényesül amíg nem találkozik olyan nála nagyobb erővel mint pl. az állam vagy nemzetközileg elismert és támogatott erkölcsi norma.

Nah, mára kikommenteltem magam. További szép napot.

csak egy néző 2014.01.22. 12:10:40

Néztem Lézer Jankó arcát, amikor arról beszélt, hogy az évszázad üzletét kötötte meg ez az egyre jobban teljesítő kormány. Bármelyik jövőlátó megirigyelhetné, amikor azt mondta, hogy, ha elkészül a nagy "mű" , akkor 60 évig ebben az egyre jobban teljesítő országban lesz a legolcsóbb az elektromos áram egész európában és még az óperenciás tengeren is túl. Néztem, néztem és bameg, kibírta röhögés nélkül, csak egy kis mosoly jelent meg a szája sarkában, mint amikor a kuszaszemű idióta mellett ült, amikor a "piros pöttyös seggű" gyerekekről hablatyolt. Az tisztán látszott, hogy kiváló eredménnyel végezte el Takony Árpi "váteszképző" OKJ-s tanfolyamát, amit a kormány mikrofon elé álló papagájainak indítottak.

eßemfaßom meg áll 2014.01.22. 12:14:10

@elwood: Épits gázcsövet csak úgy N+1 országon keresztül valami termelőhelyig, könnyen fog menni és nagyon olcsó lesz :)

Ha meg ugy alakul, hogy le kell válni a ruszkikról és meg kell oldani a fütöanyag beszerzést, akkor már pont senkit nem érdekel a "garancia", mások is tudnak erőmüvet szerelni.

elwood 2014.01.22. 12:45:20

@stim: "piac liberalizálása monopóliumokhoz és kartellezéshez vezet ...
Az amit te mondasz az ugyanolyan megvalósíthatatlan idealista elmélet mint a szocializmus."

hát nyugaton 400 éve elvannak ezzel, és bár válságról válságra tántorognak, azért valahogy mégis oda szoktak inkább kivándorolni mint ide.
de majd mi kitalálunk egy jobb rendszert.

elwood 2014.01.22. 12:51:37

@eßemfaßom meg áll: "Épits gázcsövet csak úgy N+1 országon keresztül valami termelőhelyig, könnyen fog menni és nagyon olcsó lesz :)"

Történetesen két projekt is indult csak rajtunk keresztül. Egyébként csövet a határig kell építeni, ha a rendszerek össze vannak kötve akkor ide oda lehet gázt szállítani rajta.

eßemfaßom meg áll 2014.01.22. 13:14:17

@elwood: Ja, ebből a nabucco éppen sztorno, a déli áramlat meg szintén orosz. Juhúúú éljen a földgázfüggetlenedés

elwood 2014.01.22. 13:19:32

@eßemfaßom meg áll: látom nem jött le, mégegyszer: gázcsövet építeni egyátalán nem a fantázia világa.

barsled 2014.01.22. 13:20:12

@eßemfaßom meg áll: "Ne felejtsük el a törénelmi hűség kedvéért, azt, hogy Paks 2 kell, maga a Legnagyobb Demokrata jelentette ki és íratta törvénybe 2009-ben"

De, ezt felejtsük el, mert az "íratta törvénybe" egy méretes hazugság, és lécci a történelmi hűséget a továbbiakban ne emlegesd.
Azt, hogy Paks II. kell, SENKI, SOHA nem íratta törvénybe, amit most Némethné aláírt, még arról sem lehet tudni, hogy micsoda, de, hogy nem törvény, az biztos.
És azt, hogy mit akart Gy.F. 2009-ben, most lehet emlegetni, de az tökmindegy. Annyi mindent akart. És? Lett megállapodás? Nem. Lett törvény? Nem. Egy senkit semmire sem kötelező határozat lett. Ez alapján viszont a lobbisták valóban elkezdhettek, és el is kezdtek nyomulni.

Mariann19 2014.01.22. 14:46:30

Lázár nyilatkozata szerint nálunk lesz a legolcsóbb az áram Európában. Igen, ha azt az árképzést alkalmazzák, amely nem tartalmazza a felvett hitel kamatát, holott ez árképző tényező. Az eu különben ezt az eu-s versenyszabály megsértésének tudja be, mert a fajlagos árban nem érvényesített kamatot állami támogatásként értékeli.
Hamis az a kecsegtető jövőkép, mely szerint Paks óriási módon növeli a GDP-t. Ehhez a biztató hírhez magyarázatot kellett volna fűzni. Ugyanis a
ROSZATOM kivitelezési teljesítmény értéke az orosz számadásokban jelenik meg, nem magyar érték.
A sokat hangoztatott hazai 40%-os beszállítói GDP számításnál le kell vonni a teljesítményértékből az import anyagok és szolgáltatások összegét, így szinte csak a hazai élőmunka és annak adói jelennek meg aa GDP számadásokban. Ezeket érdemes tudni.
A kamatokról: Mély hallgatás volt a hitel kamatáról, ám figyelemre méltó, hogy az orosz megállapodás utáni második napon az orosz pénzügyminiszter arról nyilatkozott, hogy a magyar hitel kamata azonos lesz azzal a mértékkel, amellyel az oroszok saját hiteleiket szerzik be a pénzpiacokról. Az oroszok nem kapnak 8% alatt hitelt a világon, mert gazdaságuk leült, növekedésük most 1.3% volt, mely a jövőben sem mutat jobb képet.
Elképzelhető, hogy mégis, hogy bejön az 5.6%-os kamatteher, azonban ennek nagy ára lesz, különös tekintettel Putyin eurázsiai nagyhatalmi törekvéseinek tükrében.

2llkedő 2014.01.22. 15:10:37

@eßemfaßom meg áll: "és íratta törvénybe 2009-ben"

Egy törvényszámot tudnál produkálni a tények kedvéért?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.23. 00:25:49

@eßemfaßom meg áll:

Hazudsz!

.

2009-ben hozott törvények közül egyedül a ''2009. évi CXXIX. törvény
a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetésének végrehajtásáról'' szövegében szerepel a ''Paks'' betűkombináció.

Összesen két alkalommal.

''LXVI. KÖZPONTI NUKLEÁRIS PÉNZÜGYI ALAP

4 Nukleáris létesítmények leszerelésének előkészítése
1 Paksi Atomerőmű leszerelésének előkészítése 500,0 498,4

8 Nukleáris létesítmények befizetései
1 Paksi Atomerőmű Rt. 22 827,5 22 827,5''

.

.

Tehát hazudsz!

eßemfaßom meg áll 2014.01.23. 10:57:37

@elwood: persze, de azért nem is annyira eccerű, mint ahogy előadtad, a komplett EU-nak nem akar összejönni a nabuccoja.

eßemfaßom meg áll 2014.01.23. 11:09:38

@félázsiai 2llkedő: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @barsled:

Hü de sokak érzékenységét sérti, hogy törvénynek mertem nevezni egy országgyűlési határozatot, gondolom minden egyéb esetben is ragaszkodnak a pontos kifejezések használatához (lásd pl választási csalás vs. kampánycsendértés)

Ez nem változtat azon a tényen (történelmihűségileg) hogy a Legnagyobb Demokrata 2009-ben kijelentette, hogy kell Paks 2 majd az országgyűlés határozatot hozott, hogy neki kell állni a bővítés előkészítésének.

Persze érthető ez a kicsit tudathasadt állapot amit balljaink bemutatnak, 5 éve még támogatni kellett telljes mellszélességgel ma meg tiltakozni ellene, nem lehet ezt könnyű trollságilag feldolgozni.

2llkedő 2014.01.24. 05:43:51

@eßemfaßom meg áll: "Ez nem változtat azon a tényen (történelmihűségileg) hogy a Legnagyobb Demokrata 2009-ben kijelentette, hogy kell Paks 2 "

Történelmihűségileg olvasd már el azt a határozatot, hogy mi is van benne!

Senki nem jelentett ki semmit. Az, hogy te mit képzelsz bele a dolgokba, nem tartozik a történelmihűség kategóriába.

Amiről pedig szó van, az nem az, hogy kell-e Paks, vagy nem kell, mert ez szakmai kérdés, azt az arra illetékeseknek kell megvitatni. Amiről szó van, az az, hogy Piktor önhatalmúlag döntött egy olyan kérdésben, amire semmilyen felhatalmazást, senkitől nem kapott. Piktor egymaga harminc évre eladósította az országot, gyarmattá tett minket.

Ez egy kurva ország. Piktor pénzért széttette a lábát Putyin elvtársnak.

eßemfaßom meg áll 2014.01.25. 00:03:42

@félázsiai 2llkedő: Okoskatörp, nem a határozatról írtam, hanem Imádott Demokrata szavairól melyek a Parlamentben hangzottak vala el, imígyen:

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat_aktus?p_ckl=38&p_uln=188&p_felsz=5&p_felszig=18&p_aktus=4

"

GYURCSÁNY FERENC miniszterelnök: Köszönöm szépen a szót, elnök asszony. Tisztelt Országgyűlés!

.... a kormánynak az a szándéka, hogy arra kérje az Országgyűlést, hogy még az idei év első félévében hozzon döntést arról, hogy a Paksi Atomerőmű kapacitását egy átfogó fejlesztéssel megkétszerezzük"

persze ideológiailag megfelelően képzettek ezt olvashatják úgy is, hogy GYF tiltakozott 2009-ben a paksi bővités ellen, és megtiltotta még az előkészületeket is.

eßemfaßom meg áll 2014.01.25. 00:05:25

@félázsiai 2llkedő: Egyébként roppant szórakoztató ahogy jáccátok a hülyét.

eßemfaßom meg áll 2014.01.25. 00:11:07

www.origo.hu/itthon/20140122-a-paksi-atomeromu-bovitese-a-wikileaks-altal-kiszivarogtatott-amerikai-taviratokban.html

"Egy 2008. december 23-ai távirat számolt be először arról, hogy az akkori Gyurcsány-kormány a paksi atomerőmű bővítését, "egy vagy két reaktor építését" tervezi."

"Egy 2009. május 5-i táviratban már arról számolt be a nagykövetség, hogy a paksi bővítés pályázatára valószínűleg meghívják az amerikai Westinghouse energetikai céget is, de "több megfigyelő szerint úgyis egy orosz cég lesz majd a győztes"."

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.25. 01:32:55

@eßemfaßom meg áll:

Elemezzük:

"Az elmúlt hetek bebizonyították, hogy Magyarország jó úton járt akkor, amikor nagyjából az utolsó öt-hat évben azt mondta, hogy növelni akarjuk energiaszuverenitásunkat, hogy mi nem akarunk kiszolgáltatottak lenni. Ugye emlékeznek az energiaválságra? Magyarország nemcsak hogy alapvetően meg tudta védeni a saját maga érdekét, hanem képes volt még a szomszédos országoknak is segíteni. Azt gondoljuk, hogy ez felhívta a figyelmünket arra, hogy jó irányban megyünk. Magyarországnak az a középtávú célja, hogy a régióban a legfüggetlenebb energetikai rendszerrel és a leginkább diverzifikált, sok lábon álló rendszerével rendelkezzen, hogy később se kerülhessen bajba.

Ennek érdekében, ha a korábban tervezettnél átfogóbb és több támogatást adunk a bioenergia, a biomassza előállítására, az ebből való energiatermelésre, a megújítható energiaforrásokból származó energiatermelésre - lásd szélenergia, meg fogjuk duplázni itt a kapacitásokat -, a geotermikus erőművekre, és szeretném tájékoztatni a parlamentet, hogy a kormánynak az a szándéka, hogy arra kérje az Országgyűlést, hogy még az idei év első félévében hozzon döntést arról, hogy a Paksi Atomerőmű kapacitását egy átfogó fejlesztéssel megkétszerezzük - ha mindezeket megtesszük, akkor Magyarország a régióban olyan ország lesz, amelynek nem kell attól rettegnie, hogy ha valahol baj van az energetikai rendszerben, akkor nem tudunk fűteni, vagy le kell kapcsolni a villanyt, hanem olyan ország lesz, amely, ha kell, akkor a legrosszabb körülmények között is meg tudja védeni saját érdekét, esetleg segíteni még másoknak is."

.

- Az energiaszuverenitásunkat nem növeli, ha minden vonalon az oroszok elé vetjük magunkat.

- Milyen DÖNTÉST hozott eddog Paks ügyben az Ogy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.25. 01:35:01

@eßemfaßom meg áll:

Csakhogy stilisztikában felnőjek hozzád:

Roppantul kiábrándító, hogy miután kinyalod, nem törlöd meg a szádat.

2llkedő 2014.01.25. 12:22:08

@eßemfaßom meg áll: Fasz ki van veled!

"Okoskatörp, nem a határozatról írtam"

Korábban ezt írtad:

"Ne felejtsük el a törénelmi hűség kedvéért, azt, hogy Paks 2 kell, maga a Legnagyobb Demokrata jelentette ki és íratta törvénybe 2009-ben,"

Most akkor van határozat, vagy nincs?
Mert nem arról van vita, hogy kell-e Paks, vagy nem kell, hanem arról, hogy mit is szavazott meg Piktorod és tsa-i 2009-ben.

Hogy kell-e Paks, az egy másik vita kérdése, és azt hiszem, hogy az igazán szakmai kérdés. Viszont az nem szakmai kérdés, hogy egy ilyen horderejű döntésben nem egyedül Piktornak kell döntenie, már ha demokráciában élünk.

eßemfaßom meg áll 2014.01.26. 10:52:55

@félázsiai 2llkedő:

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

eßemfaßom meg áll 2014.01.25. 00:05:25
Egyébként roppant szórakoztató ahogy jáccátok a hülyét.

Vidéki 2014.01.27. 09:46:16

Villanyautóval Budapesten
KONCZ DÁVID (origo)

"Budapesten jelenleg több töltőpont található, mint elektromos autó,

Az elektromos Nissan Leaf másfél évvel ezelőtti Év autójának választása után villanyjárművel indulunk töltőkörútra Budapesten. Tesztünkhöz a Mitsubishi i-MiEV-alapú Peugeot iOnt használtuk, amelynek árlistájára pillantva azonnal világossá válik, hogy az elektromos autózás drága mulatságnak számít Magyarországon. Az apró városi miniautó ára regisztrációs adóval együtt 8,47 millió forint, ennek legalább harmadát, de inkább

majdnem felét az akkumulátor adja.

Ahhoz képest, hogy mennyibe kerül, nem kínál hatalmas hatótávolságot a lítiumion telep, átlagos vezetési stílussal 130-150 kilométert megy el egy feltöltéssel az iOn. Tény, hogy nagyon spórolva, gyakori gázelvételekkel és sok lejtős útszakasszal a 200 kilométer is megközelíthető, saját méréseink alapján vegyes használatban mégis reálisabbnak tűnik a gyári értékkel számolni. Kompromisszumos mini a Peugeot dodzsemje, de második autóként sok háztartásban lehetne helye."

Poldi bácsi azt mondta, hogy a közszolgálati média azt mondta, hogy

"Paks bővítése után a garázsban egyszerűen rádugjuk majd az autónkat a konnektorra."

Nem mondott ilyent, de a vak is láthatja, ha akarja,

a tendenciát, hogy a egyre több elektromos autót hoznak forgalomba a gyártók.

Ezek jelenleg még főleg a Li-ion akkumulátorok drágasága miatt drágák,

de vannak optimisták akik azt gondolják, hogy a fejlődés még nem érte el határait,

és ahogyan a fosszilis üzemanyagok fogynak és drágulnak, az elektromos autók is egyre versenyképesebbé válhatnak a beszerzési és üzemeltetési költségek figyelembe vételével.

A Poldi bácsi már annyira pesszimista lehet, hogy érteni nem tud, csak félreérteni, magyarázni sem tud, csak félremagyarázni.

Ha annyira hülyeség lenne az elektromos hajtású autó gondolata, ahogyan Poldi bácsi agyacskája gondolja, akkor neves gyárak nem fektetnének ilyen programba jelentős pénzeket és fejlesztői kapacitást!

Akkor a tisztán elektromos hajtású Nissan Leaf-et nem választották volna "Év autójának", olyan emberek akik talán jobban értenek műszaki kérdésekhez, mint Poldi bácsi!

Vidéki 2014.01.27. 09:59:35

@Májking:

Írja:"Az IMF hitel kamata 2% körül volt!"

De csak az Önhöz hasonló hazudozók látomásaiban, akik úgy gondolják, hogy "Enni csak "kell", de hazudni "Muszáj"!

A hír a www.metropol.hu híroldalon is olvasható:

A 20 milliárd eurós IMF-hitel kamata 5-6 százalék
(MTI
2008-10-29 16:09)

"Öt-hat százalék a kamata az IMF, az unió és a Világbank által biztosított 20 milliárd euró összegű hitelkeretnek - mondta a jegybank elnöke. Simor András hozzátette: a pénzt 2010. március végéig hívhatja le a magyar kormány, a készenléti díj éves szinten 0,25 százalék, a visszafizetés futamideje 3-5 év."

2llkedő 2014.01.28. 05:37:33

@Vidéki: "2008-10-29 16:09)"

Tudod, hogy mennyi vív lefolyt azóta a Dunán?
Ha keresgélsz, akkor korábbi időpontban még magasabb kamatot is találhatsz. Célszerű lenne a mostanit elővenni.

Vidéki 2014.01.28. 12:06:36

@félázsiai 2llkedő:

Te nem kételkedő, hanem hazudozó vagy!

Írod: "Ha keresgélsz, akkor korábbi időpontban még magasabb kamatot is találhatsz. Célszerű lenne a mostanit elővenni."

2013. február 13. 07:30 | piacesprofit.hu
PIACOK
Vitték a magyar dollárkötvényeket a befektetők
A magyar állami kibocsátó összesen 3,25 milliárd dollár 5, illetve 10 éves devizakötvényt értékesített az irányadó amerikai államkötvények felett 335, illetve 345 bázisponttal. Ez 4,2, illetve 5,4 százalék körüli hozamot jelent. A felkínált kötvényekre 12 milliárd ajánlat érkezett.
Tehát az 5 éve s devizakötvényre 4,2 % kamatot kell fizetni, míg a 3-5 éves lejáratú EU-IMF hitelre ennél többet "Öt-hat százalék a kamatot” kellett fizetni, még Simor András szerint is!
5-6 >4,2!

2llkedő 2014.01.28. 13:17:12

@Vidéki: Hülyegyerek! Az almát hasonlítod a körtével. Az egyik 2013-as, a másik pedig a 2009-es adat.

Vidéki 2014.01.28. 14:32:44

@félázsiai 2llkedő:

" Hülyegyerek!"

2008-ban a ballib kormánynak hatalmas EU-IMF kölcsönt kellett felvenni, melyet a mostani kormánynak kellett törleszteni.

2008-ban a ballib kormány tevékenységének eredményeképpen a kutya se vette a magyar állampapírokat, akármilyen magas hozammal kínálták.

2009 márciusában ugyanis nemhogy magas kamatokkal, de semmilyennel sem lehetett érdemi nagyságban magyar állampapírokat eladni.

A 2008 szeptember végén befagyott állampapírpiacon 2009 első felében például mindössze 29,5 milliárd forintnyi 5 éves papírt ment el, abból is 20 milliárd májusban és júniusban.

Tehát 2008 szeptemberétől 2009 májusig mindössze 9,5 milliárd forintnyi 5 éves papírt sikerült elsózni!

Ezzel szemben:
2013. február 13. 07:30 | piacesprofit.hu
PIACOK
Vitték a magyar dollárkötvényeket a befektetők
A magyar állami kibocsátó összesen 3,25 milliárd dollár 5, illetve 10 éves devizakötvényt értékesített az irányadó amerikai államkötvények felett 335, illetve 345 bázisponttal. Ez 4,2, illetve 5,4 százalék körüli hozamot jelent. A felkínált kötvényekre 12 milliárd ajánlat érkezett.

Tehát az 5 éves devizakötvényre 4,2 % kamatot kell fizetni, míg a 3-5 éves lejáratú EU-IMF hitelre ennél többet "Öt-hat százalék a kamatot” kellett fizetni, még SImor András szerint is!

5-6 >4,2

2008-ban amikor a hatalmas EU-IMF hitelt felvették a szoclibek,
akkor még a volt jegybankár (Simor)szerint is csak két hétre (!) elegendő pénz volt az államkasszában.
Ez az ami neked tetszik?

2llkedő 2014.01.28. 14:46:31

@Vidéki: Baszod! Ezzel az erővel én is megkérdezhetném, hogy minek ökörködött Piktor a gátakon a múlt évben, hiszen ha kimész a Duna partra, láthatod, hogy milyen alacsony az állása.

2008 és 2013 nem ugyan az az évszám a jelenlegi tudásom alapján. Mint írtam, sok víz lefolyt azóta a Dunán. Ha nem tudod, hogy ez mit jelent, akkor nézz utána!

Vidéki 2014.01.28. 15:26:01

@félázsiai 2llkedő:

Úgy teszel, "mint Bodóné, mikor a bor árát kérték":

Az is mindig másról kezdett beszélni!

Szöveged alapján te is szuper-demokratának véled magadat!

2llkedő 2014.01.28. 16:12:06

@Vidéki:
Öléggé nehéz a felfogásod.
Lassan írjam, hogy megértsd?

2008-as adatot 2008-as adattal hasonlíts! 2013-as adatot 2013-as adattal. 2013-ban mennyi lett volna az IMF hitel?

És ha nem tudnád, akkor 2008 őszén valami világválság féleség volt, 2013-ban meg nem volt semmi. 2008-ban kevés devizatartalékunk volt. 2013-ban az IMF hitelnek köszönhetően megkétszereződött. Ezt jelenti a sok víz a Dunában.

2llkedő 2014.01.28. 16:14:42

@Vidéki: "Szöveged alapján te is szuper-demokratának véled magadat!"

A szövegem alapján miből következtetsz, hogy demokrata vagyok-e, vagy sem?
süti beállítások módosítása