Érdekes helyzet állt elő ellenzéki oldalon az október 23-i rendezvénnyel. A Mesterházy-Bajnai formáció válaszúthoz érkezett.
El kell dönteniük, hogy ketten együtt (meg persze a hozzájuk csatlakozott szervezetek) elegendő erőt jelentenek-e az orbáni hatalom demokratikus úton, választáson való legyőzéséhez.
A "kicsik" eddigi külön-külön sajtóreagálása, cikke, nyilatkozata erőtlen volt, most azonban, hogy így "pacekban" ugyanazt mondta Kuncze, mint Bokros, továbbá Gyurcsány, mint Fodor Gábor - mellbevágó hatást értek el.
Kétségtelen, hogy az MSZP a legnagyobb szervezett ellenzéki erő. Az is eldőlt, úgy tűnik, hogy Mesterházy legyőzte, "maga alá gyűrte" Bajnait. Egy korszerű politikai színielőadás (a szocialisták kongresszusáról beszélek) után láthatóan azt hitte Mesterházy, hogy minden rendben, rá lehet futni a választásokra így.
Csakhogy.
Mesterházy a régi politikai sablonok alapján építkezik, a szervezettséget, a beágyazottságot emlegeti, s ennek alapján valóban joggal formálhatna igényt a vezető szerepre, akár a miniszterelnök-jelöltségre. De a helyzet az, hogy neki nem az ellenzék vezetői posztját kellene megnyernie, hanem a választást - Orbánnal szemben. Ehhez pedig a felmutatott teljesítmény, a lózungzuhatag, a pódiumra állított néhány "új"(?) ember kevés.
Mesterházy vabankra játszik, úgy képzeli, hogy ha tényleg le akarják majd váltani az emberek Orbánt, akkor arra szavaznak majd, aki ezt a legnagyobb eséllyel meg tudja valósítani.
Ezzel két probléma van. Az egyik, hogy erőszakos, egoista, nagyképű és sunyi politizálás, a másik, hogy nem veszi figyelembe a valós helyzetet. Azt a valós helyzetet, amit a kis pártocskák nyilván politikai biodíszletnek szánt képviselői a szemébe mondtak szerdán a Műegyetem előtt.
Szegény Mesterházy abban a tudatban indulhatott el otthonról, hogy utolsó szónok lesz, katarzisszerű beszédet mond majd és mindenki az ő szavaival a fejében indul haza.
És mit kapott? Nem csak beszédének megzavarását az "Összefogást!" jelszó skandálásával. Hanem azt is, hogy széles nyilvánosság előtt szembesítették őt a felelősségével: ha csupán egy ellenzéki frakció megalakítása (értsd: az ő, családja és néhány MSZP-s politikustársa megélhetési feltételeinek megteremtése) a cél, akkor történelmi bűntett elkövetése előtt áll a szocialisták miniszterelnök-jelöltje.
„Egyenként legyőznek minket - de együtt sikerülni fog” - szokta volt mondani Bajnai Gordon. Most meg azt halljuk tőle, hogy "Az erő velünk van." Hol? Nem látom.
Azt látom, hogy még a számomra nem túl szimpatikus ellenzéki politikusok is józanul mérik fel a helyzetet: mindenütt egységesen támogatott egyéni jelölt kell, közös lista és egyetlen ellenzéki miniszterelnök-jelölt - azonnal.
Mesterházy reggel bemegy a Jókai utcába, tájékozódik a saját munkatársaitól, elmegy vidékre, találkozik a sajátjaival. Megértem, hogy azt hiszi: hatalmas erő áll mögötte. De az államférfi azért államférfi, mert józanul méri fel a helyzetét, nem ragaszkodik csökönyösen a rögeszméjéhez vagy legalább arra képes, hogy felfogja tetteinek következményeit.
Mesterházyt (és Bajnait) ma azzal szembesítették, hogy ha ezt most elszúrják, akkor azzal beírják magukat a történelembe. Talán még nem késő az egészet nulláról kezdeni. Körülbelül onnan, ahol Bajnai indított a zászlóbontáskor: itt most csak egy dolog számít: Orbánt el kell takarítani. Ha ez nem sikerül, akkor nem röhögni fogunk a legerősebb ellenzéki vezetők mostani civakodásán, hanem sírni.
FRISSÍTÉS
Mint hallom, a szocik máris Gyurcsány és a DK aknamunkáját kárhoztatják azért, hogy szónokuk alig tudta elmondani beszédét. Meg azon rugóznak, hogy volt egy megállapodás, miszerint a szónokok nem egymással foglalkoznak, hanem 56-tal... Hiú ábránd azt gondolni, hogy Mesterházy Attilának egyszer végre megjön a józan esze?
Utolsó figyelmeztetés Mesterházy Attilának
2013.10.23. 18:37 Poldi bá
278 komment
Címkék: választás mesterházy attila
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sárospataki 2013.10.24. 12:52:42
@Larry Silverstein: ne haragudj, de sajnos nem nagyon nem jól látod a dolgokat. Ha azt hiszed, hogy az olcsó hitel önmagában megold mindent, akkor nem vagy tisztában azzal, hogyan működik egy cég.
A startupok egyébként is nagyon/túl gyorsan szárba szökkenő cégek. Legtöbb esetben ott ál egy okos, de nem túl sok tapasztalattal rendelkező fiatal (csapat), jó ötlettel, ilyenkor egyértelmű, hogy kell a cégvezetéshez sokféle szaktudás, amivel nem rendelkezik. A komoly startupokba fektető cégek pedig ezt is nyújtják. Vagy nem, de a befektetés nem csak pénzt jelent, ráadásul ha a saját kontrolljuk is közvetlenül megvalósul, kisebb a kockázat számukra. Ez így működik, így lesznek sikeresek a startupok.
A bank abban különbözik a befektetőtől, hogy az utóbbi egyénileg bírálja el a befektetés tárgyát, míg a bank bizonyos formális szabályok szerint vagy megadja, vagy nem. A bank nem ötletre ad pénzt, hanem anyagi/tárgyi fedezetre, ez vagy azt jelenti, hogy csak az kap, akinek nem is kellene, vagy pedig azt, hogy egy csomó olyan is, akinek nem lenne szabad. Egyik sem hatékony, főleg az induló vállalkozások esetén.
Ezért van az, hogy a befektető megvizsgálja a startupot, és hoz egy döntést, aminek alapján a bankoknál magasabb kockázattal helyezi ki a pénzét, magasabb megtérülésért. És nem hitelez, hanem üzlettárs lesz, tehát nyilvánvaló, hogy know-how-t is ad át.
Hidd el, a startupolás így működik, nem csomó olcsópénzzel.
A startupok egyébként is nagyon/túl gyorsan szárba szökkenő cégek. Legtöbb esetben ott ál egy okos, de nem túl sok tapasztalattal rendelkező fiatal (csapat), jó ötlettel, ilyenkor egyértelmű, hogy kell a cégvezetéshez sokféle szaktudás, amivel nem rendelkezik. A komoly startupokba fektető cégek pedig ezt is nyújtják. Vagy nem, de a befektetés nem csak pénzt jelent, ráadásul ha a saját kontrolljuk is közvetlenül megvalósul, kisebb a kockázat számukra. Ez így működik, így lesznek sikeresek a startupok.
A bank abban különbözik a befektetőtől, hogy az utóbbi egyénileg bírálja el a befektetés tárgyát, míg a bank bizonyos formális szabályok szerint vagy megadja, vagy nem. A bank nem ötletre ad pénzt, hanem anyagi/tárgyi fedezetre, ez vagy azt jelenti, hogy csak az kap, akinek nem is kellene, vagy pedig azt, hogy egy csomó olyan is, akinek nem lenne szabad. Egyik sem hatékony, főleg az induló vállalkozások esetén.
Ezért van az, hogy a befektető megvizsgálja a startupot, és hoz egy döntést, aminek alapján a bankoknál magasabb kockázattal helyezi ki a pénzét, magasabb megtérülésért. És nem hitelez, hanem üzlettárs lesz, tehát nyilvánvaló, hogy know-how-t is ad át.
Hidd el, a startupolás így működik, nem csomó olcsópénzzel.
salv 2013.10.24. 12:53:22
@felucca: Ez hulyeseg. Orban otgyerekes csaladapa. Nagyon utalom, de soha nem kivannam a halalat.
Larry Silverstein 2013.10.24. 12:53:51
@elwood: 'a pénzt drágább hitelek kiváltására fordítják a hitelképes vállalkozások. a gazdaságélénkítő hatása nulla.'
1. állítás (forrás?) 2. hibás következtetés
1+2=mantra
Ha olcsóbb hitellel váltanak ki drágábbat az biza élénkíti a gazdaságot.
Hehe
1. állítás (forrás?) 2. hibás következtetés
1+2=mantra
Ha olcsóbb hitellel váltanak ki drágábbat az biza élénkíti a gazdaságot.
Hehe
Larry Silverstein 2013.10.24. 12:55:24
@_most_: A külföldi elemzők azon vitatkoznak, hogy jövőre 1,6%, 2% vagy 2,5% lesz a GDP növekedés, adósságbővülés nélkül.
salv 2013.10.24. 12:55:37
@Bretschneider detektív: Gyurcsany ugyanolyan kartekony, mint Orban. El kell tunnie, minel elobb, barmi aron. Azon az aron is, hogy az ellenzek esetleg sok szavazatot veszit. Gyozni ugysem tudnanak.
elwood 2013.10.24. 12:56:58
@Larry Silverstein: a gazdaságélénkülését a beruházásokon tudod lemérni. hol vannak tehát az eredmények ? (forrás?)
sárospataki 2013.10.24. 12:57:00
@Larry Silverstein: ja, és én nem azt mondtam, hogy az állam játsszon kockázati tőkést, hanem hogy fizesse meg a fiataloknak történő know-how átadást. Tehát legyenek workshopok, esetleg az inkubátor-programokban legyenek ilyen teamek, amelyek résztvesznek cégek munkájában, stb.
Larry Silverstein 2013.10.24. 12:58:46
@sárospataki lány:
1. Az államnak nem kell megoldani a cégek minden gondját
2. Jó lenne vmi példa, mert az általam ismert sikeres magyar startup-okba egyáltalán nem szállt be semmilyen szakmai befektető az elején = Lipóti, ChocoMe, Prezi
3. Miért akarnám én azt, hogy a hitelezőm az üzlettársam legyen, amikor nem akarom?
1. Az államnak nem kell megoldani a cégek minden gondját
2. Jó lenne vmi példa, mert az általam ismert sikeres magyar startup-okba egyáltalán nem szállt be semmilyen szakmai befektető az elején = Lipóti, ChocoMe, Prezi
3. Miért akarnám én azt, hogy a hitelezőm az üzlettársam legyen, amikor nem akarom?
salv 2013.10.24. 13:01:27
@Larry Silverstein: Az adossag mindenkeppen noni fog, ez nem kerdes, hiszen deficites az allamhaztartas. Legfeljebb azon lehet vita, hogy az adossagrata no-e, vagy nem. Ezt meg meg evekig nem fogjuk tudni. Az adossagrata=adossag/nominalis GDP. Nem tudom, hogy mennyire ismert, de az 2010/11/12-es nominalis GDP adatokat eddig 607/519/228 milliard forinttal vagtak vissza ahhoz kepest, mint ami a kozzetetelkor volt (az adott evet koveto ev marciusa). Azaz pl. a 2010-es ev vegi rata az elmultharomevben 2.3%-ponttal nott, a 2011-es is 2%-pont folott (es az meg tovabb fog noni, mert a 2011-es GDP tovabbi lefele-korrekcioja varhato).
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:01:41
@elwood: Miből fektetnek be a vállalkozások?
Nyereségből. Hogy lesz nagyobb nyereség? Olcsó v. drága hitellel?
Vö. olcsó hitel nem élénkíti a gazdaságot mantra. lásd még Növelni kell a fogyasztást, hogy nőjön a gazdaság mantra2.
Az eredmények fokozatosan jönnek, a GDP bővülés elég eredménynek?
Nyereségből. Hogy lesz nagyobb nyereség? Olcsó v. drága hitellel?
Vö. olcsó hitel nem élénkíti a gazdaságot mantra. lásd még Növelni kell a fogyasztást, hogy nőjön a gazdaság mantra2.
Az eredmények fokozatosan jönnek, a GDP bővülés elég eredménynek?
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:04:00
@sárospataki lány: Ez nem rossz 5let.
Sosem hallottam olyat, hogy Gates v. Zuckerberg a government programban tanult vállalkozni. A vállalkozást nem lehet megtanítani, ha meg lehetne, akkor az egyetemeken is oktathatnák.
Csak megtanulni lehet, tapasztalatból.
Sosem hallottam olyat, hogy Gates v. Zuckerberg a government programban tanult vállalkozni. A vállalkozást nem lehet megtanítani, ha meg lehetne, akkor az egyetemeken is oktathatnák.
Csak megtanulni lehet, tapasztalatból.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:05:27
@salv: A GDP arányos adósság számít, az meg csökkenni fog.
elwood 2013.10.24. 13:06:38
@Larry Silverstein: "A külföldi elemzők azon vitatkoznak, hogy jövőre 1,6%, 2% vagy 2,5% lesz a GDP növekedés, adósságbővülés nélkül. "
ez az a gazdasági növekedés ami valahogy minden évben jövőre lesz, 7% -os, sohasem látott mértékű ... meg ilyesmi. mostmár csak 2,5% lesz jövőre ?
ez az a gazdasági növekedés ami valahogy minden évben jövőre lesz, 7% -os, sohasem látott mértékű ... meg ilyesmi. mostmár csak 2,5% lesz jövőre ?
Dr.Démonmac1 2013.10.24. 13:09:54
@barli: Nem mutatok fel neki semmi ilyet, ugyanis nem megsérteni szeretném, hanem megválasztani.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:10:31
@elwood: Ez is több, ez az egyetlen egy év mint 2006-10 összesen vehemens adósságbővülés mellett.
És nem Matolcsy mondja.
És nem Matolcsy mondja.
Dr.Démonmac1 2013.10.24. 13:12:58
@Larry Silverstein:
Az nem GDP bővülés ami most van, csak bűvészkedés a statisztikával.
Mint ahogy az 1.000.000 új munkahelybe sem számítanak bele azok, akik elmentek külföldre Orbániából.
Az nem GDP bővülés ami most van, csak bűvészkedés a statisztikával.
Mint ahogy az 1.000.000 új munkahelybe sem számítanak bele azok, akik elmentek külföldre Orbániából.
elwood 2013.10.24. 13:14:01
@Larry Silverstein: "a GDP bővülés elég eredménynek? "
gyenge részeredmény lesz, ha a mercedes, audi, meg még egy két "imperialista" idehoz még egy kis bérmunkát, és nap megsajnál minket és többet fog sütni.
a magyar cégek beruházási rátája egyelőre nem fedezi az amortizációt sem. ebből nem lesz középtávú növekedés sem.
a növekedéshez valóban kell olcsó hitel, de még inkább kellene kiszámítható gazdaságpolitika, az pedig nyomokban sincs.
gyenge részeredmény lesz, ha a mercedes, audi, meg még egy két "imperialista" idehoz még egy kis bérmunkát, és nap megsajnál minket és többet fog sütni.
a magyar cégek beruházási rátája egyelőre nem fedezi az amortizációt sem. ebből nem lesz középtávú növekedés sem.
a növekedéshez valóban kell olcsó hitel, de még inkább kellene kiszámítható gazdaságpolitika, az pedig nyomokban sincs.
salv 2013.10.24. 13:14:38
@Larry Silverstein: Ezt majd csak harom ev mulva tudjuk meg. Meg iden is csokkentettek 93 milliard forinttal a 2010-es GDP-t (osszesen eddig 607 milliarddal). A 2013-as GDP-revizio soha nem latott merteku negativ szam lesz. Ez majd csak 2016-ig derul ki fokozatosan - es ezzel egyutt az is, hogy most is no az adossagrata.
A netto adossagrata (adossag - megtakaritasok) toretlenul emelkedik, abszolut csucson van. Annak ellenere, hogy elfustoletek 3000 milliard forintnyi lopott nyugdijvagyont, es a koltsegvetesbe iranyitottak az evente a GDP 1.5%-at kitevo jarulekot.
A netto adossagrata (adossag - megtakaritasok) toretlenul emelkedik, abszolut csucson van. Annak ellenere, hogy elfustoletek 3000 milliard forintnyi lopott nyugdijvagyont, es a koltsegvetesbe iranyitottak az evente a GDP 1.5%-at kitevo jarulekot.
elwood 2013.10.24. 13:15:28
@Larry Silverstein: "Ez is több, ez az egyetlen egy év mint 2006-10 összesen vehemens adósságbővülés mellett."
ja bocs, azt hittem értelmesen beszélgetünk. hasonlítsd a világválságot a mostani környezethez.
további jó szórakozást.
ja bocs, azt hittem értelmesen beszélgetünk. hasonlítsd a világválságot a mostani környezethez.
további jó szórakozást.
sárospataki 2013.10.24. 13:20:22
@Larry Silverstein: de, a prezibe is beszállt, ez biztosan tudom, de szinte az összes "híres" magyar startupba (talán a LogmeIn kivétel, de később oda is). A vállalkozást pedig tanítják, hidd el :-) Megtanulni teljesen nem lehet, meg nincs is egységes recept, de van egy összegyűlt tudás, amit nem érdemes nulláról elsajátítani mindenkinek. Nézd meg az indexes startupos videókat, az utolsóban asszem a prezi befektetetője is megszólal. És hogy miért legyen üzlettárs, hitel helyett? Mert az mindenkinek jó lesz. Az egyik fontos dolog, amit a magyar cégeknek meg kell tanulni, hogy az együttműködés szinergiát hoz, és érdemes bízni más cégekben, eszmét cserélni, tudást átadni, mivel ezzel egy egész ágazat fejlődik, és saját magad is gyorsabban haladsz előre, mint mindenkire ellenségként tekinteni. Sőt, mérték is a bizalom hatását a vállalkozósdira, és azokban az országokban, ahol bíznak egymásban az emberek, sokkal jobban pörög a gazdaság. Nyilván itt nem direkt konkurrensekről van szó, hanem.
hCsaba61 2013.10.24. 13:22:28
Magyarországon a bizonytalan szavazók száma az összes közvélemény kutatás szerint meghaladja a 40%-ot. Ha ma valaki(k) le akarja(ák) váltani Vityát, erre a tömegre kell építenie. Engedtessék meg, hogy magamból induljak ki, úgy, hogy még beképzelt is vagyok. Le akarom válttatni a törpenérót, eddig OK. Kire szavazzak? A jobbikra?
Na ne! A szocikra? Hááát... Egye fene, de vannak feltételeim. A Lendvai-Kiss-Lampert-Baja kombót, szorítsák ki a hatalomból. Kettő. Az ilyen Kuncze-félék legalább akkora bajt csináltak, mint Gyurcsány, még akkor is, ha a stílusa üdítően szellemes. Három, de ez a legfontosabb: aki Gyurcsányt még egyszer oda engedi a hatalomhoz, azt le kell géppuskázni. Ezek az Urak (?), ha ennyire szívükön viselik a HAZA sorsát, egy dolgot tehetnek. Kiállnak a színpad közepére és azt mondják: kedves Nagyérdemű, a mi sikeres kormányzásunk ültette az ország nyakára Orbánt.
Nemhogy pártot alapítani, vagy miniszternek lenni, de még egy pedellusi állást sem vállalnánk el egy új kormányban. Arra a pártra/pártszövetségre szavazzon mindenki, akinek egyrészt esélye van a változtatásra.Ennyi.
Na ne! A szocikra? Hááát... Egye fene, de vannak feltételeim. A Lendvai-Kiss-Lampert-Baja kombót, szorítsák ki a hatalomból. Kettő. Az ilyen Kuncze-félék legalább akkora bajt csináltak, mint Gyurcsány, még akkor is, ha a stílusa üdítően szellemes. Három, de ez a legfontosabb: aki Gyurcsányt még egyszer oda engedi a hatalomhoz, azt le kell géppuskázni. Ezek az Urak (?), ha ennyire szívükön viselik a HAZA sorsát, egy dolgot tehetnek. Kiállnak a színpad közepére és azt mondják: kedves Nagyérdemű, a mi sikeres kormányzásunk ültette az ország nyakára Orbánt.
Nemhogy pártot alapítani, vagy miniszternek lenni, de még egy pedellusi állást sem vállalnánk el egy új kormányban. Arra a pártra/pártszövetségre szavazzon mindenki, akinek egyrészt esélye van a változtatásra.Ennyi.
salv 2013.10.24. 13:22:45
@Larry Silverstein: Az elmultnyolcevben 28 szazalekponttal romlott a netto adossagpozicionk, az elmultharomevben meg 14 szazalekponttal. Ma gyorsabb az eladosodasunk, mint Gyurcsany idejen. Csak Orban okos demagog, o az implicit adossagot noveli, nem az explicitet. Mire birkaorszag eszbe kap, hogy atvertek, mar keso lesz.
sárospataki 2013.10.24. 13:23:10
@Larry Silverstein: nyilván nem, mert ott ez a tudás-átadás nem igényel állami segítséget, mert kialakult kultúrája van. De Magyarországon át kell hidalni 50+20 elvesztegetett évet. Itt jön jól az állami segítség, mert egyébként csak az alacsony hozzáadott értékű tőke áramlik be, mint az az elmúlt 20 évben történt.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:24:16
@elwood: Maradsz a feltevéseidnél?
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:25:44
@salv: Mondom GDP arányos adósság számít. Ami ha nőne, mint ahogy csökken, akkor sem tudna közel sem úgy nőni mint korábban.
Dr.Démonmac1 2013.10.24. 13:26:03
@hCsaba61: Rám akkor lőni fogsz:)
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:27:25
@elwood: 2006ban, 07ben és 08ban sem volt világválság hatás Mo-n. Sőt óriási konjunktúra volt a világban, ami azóta sem tért vissza.
Ez még jobban kidomborítja a sikereket.
Ez még jobban kidomborítja a sikereket.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:31:57
@sárospataki lány: A Prezibe beszállt amikor már sikeres volt. És rohantak utánuk mindenhonnan.
Nyilván tényleg megvannak a magyar vállalkozók közt is a balfasz hülyék, de azokon nem lehet segíteni. Nem hiszek az oktatásukban. R.Kyosakinál olvastam hogy az amerikai kezdő cégek 95%-a csődöl be 5 éven belül. Ilyen arány meg még Mo-n is van, tuskóstul.
Nyilván tényleg megvannak a magyar vállalkozók közt is a balfasz hülyék, de azokon nem lehet segíteni. Nem hiszek az oktatásukban. R.Kyosakinál olvastam hogy az amerikai kezdő cégek 95%-a csődöl be 5 éven belül. Ilyen arány meg még Mo-n is van, tuskóstul.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:34:10
@salv: Miafasz az a nettó adósságpozíció? Török Zsoca új kedvence? Jegyzik a makróadatok között valakik?
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:36:29
@sárospataki lány: Orbánon kívül melyik ME-t hallottad arról beszélni, hogy szükség lesz 10-15 magyar multira, és 10-15ezer exportképes középvállalkozásra?
Persze ez nemzetiszocialista gazdpol-t igényel, másképp nem megy.
Persze ez nemzetiszocialista gazdpol-t igényel, másképp nem megy.
salv 2013.10.24. 13:37:59
@Larry Silverstein: Gazdasagi analfabeta vagy, de azert osztod az eszt. Igazi fidesz-birka lehetsz.
sárospataki 2013.10.24. 13:41:02
@Larry Silverstein: hát ez pl. egy olyan tudás, amit legalábbis esettanulmányokon keresztül érdemes átadni, hogy mikor érdemes befektetőt keresni. Van pl. egy Lean Startup nevű módszertan, ami kis lépésekkel és apró pénzinjekciókkal operál. Jó tudni, mikor kell IPO-zni, mikor érdemes lassabb fejlődést választani, és még sorolhatnám. A 95% csőd a rossz, vagy nem életképes ötlet miatt van, de hogy hogy kell megtérülést számolni, milyen dolgozó-motiválási eszközök léteznek, melyek a marketing alapvető szabályai, ezek megtanulhatóak, és még sorolhatnám azokat a dolgokat, amelyek mind taníthatóak és tanulhatóak - és ezt ott is tudják. A lényeg jó ötleten meg a megvalósítás minőségében van, meg a különböző elemek egyensúlyán, azt nyilván már nem lehet tanulni, oda kell a tehetség. Mondom, érdemes szerénynek lenni és tanulni mások tapasztalataiból. Az egész emberi fejlődés erre alapul. Az más kérdés, hogy Magyarországon a vállalkozás az nem ezekről szól, hanem a kontraszelektált (hűbéresi) kapcsolati rendszerről, de hátha a startupozás változtat ezen.
sárospataki 2013.10.24. 13:43:11
@Larry Silverstein: Róna Péter, bár ő csak jelölt a fészbukon :-) Persze, a szoci reflex, hogy hozzuk ide az összeszerelő üzemeket, és ennek érdekében legyünk külpolitikailag simulékonyak, ez nem kérdés, hogy fos szar hozzáállás.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:44:14
@salv: Na látod miért nem ezzel kezdted, ez jobban áll mint a szómágia olyan szavakkal amiknek nem ismered a jelentését és a jelentőségét.
ben2 2013.10.24. 13:46:25
@megint:
Jól látod. Gyurcsány a baloldal Orbánja akart lenni, ehelyett a baloldal Torgyánja lett. Azaz a teljes politikai oldalt személyében egyesítő vezető helyett egy szélsőséges szektavezér, aki a mozgalma jelentéktelenségét nagyotmondással igyekszik kompenzálni.
A baloldal jelenlegi legnagyobb problémája, hogy az új baloldali mozgalmak képtelenek újabb szavazókat bevonni a baloldali táborba, ehelyett mindenki a már elkötelezett aktív baloldali szavazókat próbálja különböző retorikai fogásokkal magához csábítani. Azaz a baloldali pártok zéró összegű játékot játszanak egymással. Ebben a versenyben pedig az nyer, aki képes a balos törzsszavazókat a többieknél jobban felhergelni.
Csakhogy minél jobban hevül a törzsgárda, annál jobban taszítja a középen állókat.
Mesterházyék innentől kezdve nem sokat tehetnek, mint hogy minden létező szinten szakítanak Gyurcsányékkal. Ez rövid távon veszteségeket okoz, de hosszú távon megéri, mert ha hiteles a távolságtartás, akkor Gyurcsány minden idióta megnyilvánulása és az azoktól való elhatárolódás az MSZP-t a közép irányába fogja eltolni, ezáltal növelni tudja a baloldalra leadott nettó szavazatok számát.
A gond csak az, hogy a 2014-es választásokig már nem érdemes hosszútávú stratégiában gondolkodni. Most a szavazat maximalizálás van napirenden, ezért marad a "sem lenyelni, sem kiköpni nem tudjuk" állapot, így a nagy valószínűséggel elbukott 2014-es választások utáni felfordulásban kell meghozni a kellemetlen döntéseket.
Mesterházy helyében én már javában a "Gyurcsány a hibás" kampányt tervezném, így 2018-ra talán már nem kell megismételni ugyanazokat a hibákat.
Jól látod. Gyurcsány a baloldal Orbánja akart lenni, ehelyett a baloldal Torgyánja lett. Azaz a teljes politikai oldalt személyében egyesítő vezető helyett egy szélsőséges szektavezér, aki a mozgalma jelentéktelenségét nagyotmondással igyekszik kompenzálni.
A baloldal jelenlegi legnagyobb problémája, hogy az új baloldali mozgalmak képtelenek újabb szavazókat bevonni a baloldali táborba, ehelyett mindenki a már elkötelezett aktív baloldali szavazókat próbálja különböző retorikai fogásokkal magához csábítani. Azaz a baloldali pártok zéró összegű játékot játszanak egymással. Ebben a versenyben pedig az nyer, aki képes a balos törzsszavazókat a többieknél jobban felhergelni.
Csakhogy minél jobban hevül a törzsgárda, annál jobban taszítja a középen állókat.
Mesterházyék innentől kezdve nem sokat tehetnek, mint hogy minden létező szinten szakítanak Gyurcsányékkal. Ez rövid távon veszteségeket okoz, de hosszú távon megéri, mert ha hiteles a távolságtartás, akkor Gyurcsány minden idióta megnyilvánulása és az azoktól való elhatárolódás az MSZP-t a közép irányába fogja eltolni, ezáltal növelni tudja a baloldalra leadott nettó szavazatok számát.
A gond csak az, hogy a 2014-es választásokig már nem érdemes hosszútávú stratégiában gondolkodni. Most a szavazat maximalizálás van napirenden, ezért marad a "sem lenyelni, sem kiköpni nem tudjuk" állapot, így a nagy valószínűséggel elbukott 2014-es választások utáni felfordulásban kell meghozni a kellemetlen döntéseket.
Mesterházy helyében én már javában a "Gyurcsány a hibás" kampányt tervezném, így 2018-ra talán már nem kell megismételni ugyanazokat a hibákat.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:52:19
@sárospataki lány: Mondom nagy hiba ebben a divatos bonyolult stratégia-kultúra-tudás háromszögben keresni a bajt Mo-n. Létezik, de nem lényeges.
Itt 10%-os hiteleket törlesz a vállalkozó, már szerencsés. USA 2-3%-ot. Itt eleve tőkeszegényen indul mindenki. Ettől még édemes tanulni, de a piac sem ugyanaz.
Sok duma helyett mindenki elmehet hajtani Mo-n egy amerikai MLM céghez pár évre, ott megtanulja a marketinget, ami kell. A marketing hiányosságok miatt marad Mo-n kicsi a startup (már ami nem csődöl be).
A marketing az első. És kell egy kis jog, könyvelés, adó, de ezekre van ember olcsón.
Itt 10%-os hiteleket törlesz a vállalkozó, már szerencsés. USA 2-3%-ot. Itt eleve tőkeszegényen indul mindenki. Ettől még édemes tanulni, de a piac sem ugyanaz.
Sok duma helyett mindenki elmehet hajtani Mo-n egy amerikai MLM céghez pár évre, ott megtanulja a marketinget, ami kell. A marketing hiányosságok miatt marad Mo-n kicsi a startup (már ami nem csődöl be).
A marketing az első. És kell egy kis jog, könyvelés, adó, de ezekre van ember olcsón.
salv 2013.10.24. 13:53:55
@Larry Silverstein: Minek nem ismerem a jelenteset, te szerencsetlen fidesz-birka?
Azt sem tudod, hogy az adossagrata az a GDP-aranyos allamadossag.
A tenyek makacs dolgok: az ellopott es elfustolt 3000 milliard forintnyi manyup-vagyon es az evente a GDP 1.5%-at kitevo jarulekok koltsegvetesbe iranyitasa ellenere is folyamatosan no, es csucson van a netto adossagrata. Te is kiszamolhatnad, ahogy en megetettem, hogy mennyivel romlott a netto adossagpozicionk az elmultharomevben, ha lenne agyad. Minden adat megtalalhato hozza. De mivel fideszbirka vagy, csak begetni tudsz.
Azt sem tudod, hogy az adossagrata az a GDP-aranyos allamadossag.
A tenyek makacs dolgok: az ellopott es elfustolt 3000 milliard forintnyi manyup-vagyon es az evente a GDP 1.5%-at kitevo jarulekok koltsegvetesbe iranyitasa ellenere is folyamatosan no, es csucson van a netto adossagrata. Te is kiszamolhatnad, ahogy en megetettem, hogy mennyivel romlott a netto adossagpozicionk az elmultharomevben, ha lenne agyad. Minden adat megtalalhato hozza. De mivel fideszbirka vagy, csak begetni tudsz.
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:55:12
@sárospataki lány: Nem így látom.
Politikusként a tömeg a legfontosabb. Tehát kellenek az összeszerelő üzemek (IS!!).
Politikusként a tömeg a legfontosabb. Tehát kellenek az összeszerelő üzemek (IS!!).
Larry Silverstein 2013.10.24. 13:57:25
@salv: A nettó adósságpozíció ami a kutyát nem érdekli. A GDP arányos adósság meg akkor is csökken, ha a fejed tetejére állsz.
És a 2014es jelöltek közül egyedül OVI csökkentette minden kormányzása alatt, így 2014 után is tőle várom.
És a 2014es jelöltek közül egyedül OVI csökkentette minden kormányzása alatt, így 2014 után is tőle várom.
salv 2013.10.24. 14:02:29
@Larry Silverstein: Mivel birka vagy, nem bizom benne, hogy megerted, de azert leirom (birkak kedveert: adossagrata = adossag/nominalis GDP):
Nezzuk a netto adossagratat, mert abban benne vannak a felhalmozott tartalekok is. 2002q2: 33.8%, 2010q2: 62.0%, 2013q2: 62.1% . Azaz az elmultnyolcevben 28.2 szazalekponttal nott, az elmultharomevben gyakorlatilag nem valtozott. Ugyanekkor a manyup-vagyon 2733 milliard forinttal csokkent, es a koltsegvetesbe iranyitottunk legalabb 3*(1.3-1.7)=4.5% szazalekpontnyi manyup-jarulekot (valoszinuleg tobbet, mert a 2010-es kivetitesnel tobb ezer milliard forinttal alacsonyabb a nominalis GDP). Ez osszesen alaphangon a GDP 14%-a. Tehat az elmultharomevben az adossagpozicionk romlasa: 14 szazalekpont. Ezt kell a nyolc evnyi 28.2 szazalekponthoz viszonyitani: az elmultharomevben gyorsabb utemben romlott az adossagpozicionk, mint az elmultnyolcevben.
Nezzuk a netto adossagratat, mert abban benne vannak a felhalmozott tartalekok is. 2002q2: 33.8%, 2010q2: 62.0%, 2013q2: 62.1% . Azaz az elmultnyolcevben 28.2 szazalekponttal nott, az elmultharomevben gyakorlatilag nem valtozott. Ugyanekkor a manyup-vagyon 2733 milliard forinttal csokkent, es a koltsegvetesbe iranyitottunk legalabb 3*(1.3-1.7)=4.5% szazalekpontnyi manyup-jarulekot (valoszinuleg tobbet, mert a 2010-es kivetitesnel tobb ezer milliard forinttal alacsonyabb a nominalis GDP). Ez osszesen alaphangon a GDP 14%-a. Tehat az elmultharomevben az adossagpozicionk romlasa: 14 szazalekpont. Ezt kell a nyolc evnyi 28.2 szazalekponthoz viszonyitani: az elmultharomevben gyorsabb utemben romlott az adossagpozicionk, mint az elmultnyolcevben.
elwood 2013.10.24. 14:03:57
@Larry Silverstein: "A nettó adósságpozíció ami a kutyát nem érdekli."
volt a spajzban 3000 milliárd amit úgy sikerült elkölteni, hogy sem a gazdaság nem nőtt tőle, sem az adósság nem csökkent. hozva ezzel a megelőző kormányok szakértelmét.
hogy van 3000 milliárd tartalék vagy nincs, ez téged nem érdekel, elhiszem. gazdaság iránt érdeklődő embereket általában igen.
volt a spajzban 3000 milliárd amit úgy sikerült elkölteni, hogy sem a gazdaság nem nőtt tőle, sem az adósság nem csökkent. hozva ezzel a megelőző kormányok szakértelmét.
hogy van 3000 milliárd tartalék vagy nincs, ez téged nem érdekel, elhiszem. gazdaság iránt érdeklődő embereket általában igen.
♔bаtyu♔ 2013.10.24. 14:09:09
Röhejes, amikor Bajnai azt hiszi, Mesterházy annak akadály, hogy ő legyen a miniszterelnök.
A Bajnait követő birkákról már nem is beszélve.
A Bajnait követő birkákról már nem is beszélve.
jet set 2013.10.24. 14:09:49
"Körülbelül onnan, ahol Bajnai indított a zászlóbontáskor: itt most csak egy dolog számít: Orbánt el kell takarítani."
Tartalmas program.
Tartalmas program.
sárospataki 2013.10.24. 14:11:41
@Larry Silverstein: jó, nem bántásból, de nem értesz hozzá, nem is akarom húzni ezt a beszélgetést. Bár most Svájcban dolgozom egy bankban, nekem is volt startupom Magyarországon, és minden hibát elkövettem, amit el lehetett, és jól jött volna az a tudás az elején. Bár én más utat választottam, mint a klasszikus startupok, azért látom az aktuális buktatókat. Ja, és állami, önkormányzati piacra soha többé a büdös életben nem teszem be a lábamat. A dolog még működik, de már semmi közöm hozzá, és nem is pörög annyira, de végülis összességében sikeresnek mondható (én kis plusszal jöttem ki belőle).
A marketinget, kontrollingot, beszállítói láncot, logisztikát, pénzügyet, gyártás-szervezést mind lehet tanulni, és olcsóért olcsó szaktudást kapsz, ami biztosan csődhöz vezet. Évekig dolgoztam ERP világban (Enterprise Resource Planning, kb. integrált vállalatirányítási szoftverek), nagyon komoly metodológiák vannak arra, hogyan kell működtetni egy céget. Pl. mondok egy példát, hiába megy egy cég, de elkúrja a cash-flow tervezést, akkor a munkavállalók nem kapnak időben fizetést (a késik a fizetés sokszor ilyen amatőrizmusok miatt van), elkezdenek fluktuálni, és a startup szépen beleáll a földbe. Satöbbi, satöbbi. Hidd el, van mit tanulniuk a magyar vállalkozóknak. Nem szégyen az.
A marketinget, kontrollingot, beszállítói láncot, logisztikát, pénzügyet, gyártás-szervezést mind lehet tanulni, és olcsóért olcsó szaktudást kapsz, ami biztosan csődhöz vezet. Évekig dolgoztam ERP világban (Enterprise Resource Planning, kb. integrált vállalatirányítási szoftverek), nagyon komoly metodológiák vannak arra, hogyan kell működtetni egy céget. Pl. mondok egy példát, hiába megy egy cég, de elkúrja a cash-flow tervezést, akkor a munkavállalók nem kapnak időben fizetést (a késik a fizetés sokszor ilyen amatőrizmusok miatt van), elkezdenek fluktuálni, és a startup szépen beleáll a földbe. Satöbbi, satöbbi. Hidd el, van mit tanulniuk a magyar vállalkozóknak. Nem szégyen az.
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:12:40
@elwood: Volt a multik spájzában. Most már az államnál a pénz, ezért nő a GDP és csökken az adósság.
Micsoda meglepetés.
Micsoda meglepetés.
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:16:45
@sárospataki lány: Nem vitás hogy van mit tanulni, csak nem ettől megy jobban egy cég nyugaton, hogy milyen okosak.
'Évekig dolgoztam ERP világban (Enterprise Resource Planning, kb. integrált vállalatirányítási szoftverek), nagyon komoly metodológiák vannak arra, hogyan kell működtetni egy céget.'
Biztos, csak ezekre, ahogy vállalatirányítási szoftverre se, egy induló kisvállalkozásnak/egyéni vállalkozásnak nincs szüksége.
'Évekig dolgoztam ERP világban (Enterprise Resource Planning, kb. integrált vállalatirányítási szoftverek), nagyon komoly metodológiák vannak arra, hogyan kell működtetni egy céget.'
Biztos, csak ezekre, ahogy vállalatirányítási szoftverre se, egy induló kisvállalkozásnak/egyéni vállalkozásnak nincs szüksége.
salv 2013.10.24. 14:17:14
Igy alakult a netto adossagrata a kormanyvaltas (2010q2) ota maig (2013q2): 62,0/62,7/61,6//53,6/54,7/55,2/52,8//54,0/55,8/57,6/60,6//61,1/62,1 szazalekpont (// az ev veget jelenti). Szepen latszik a manyup vagyon elfustolesenek hatasa, pl. 2011q1-ben. De 2012-ben es 2013-ban is koltottek belole. Az igazan ugyes demagog huzas az volt, hogy mivel a manyup-vagyon magantulajdon volt, igy nem jelent meg a netto allamadossagban vagyonkent, viszont miutan elloptak, allami tulajdon lett, igy megjelenik a netto adossagot csokkento tetelkent. Ugyes.
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:20:44
@salv: Hehe
Pont az éves, már az államhoz befolyó manyup járulék miatt alacsony a deficit és stagnál az adósság GDP arányosan.
Ezt megtehette volna a ballib is, csak akkor nem neveznék őket ElQróknak.
Pont az éves, már az államhoz befolyó manyup járulék miatt alacsony a deficit és stagnál az adósság GDP arányosan.
Ezt megtehette volna a ballib is, csak akkor nem neveznék őket ElQróknak.
salv 2013.10.24. 14:22:13
@salv: Szeptemberben volt a legutobbi GDP-revizio, ami a 2012-es GDP-t 228 milliard forinttal csokkentette. Ennek a hatasat meg nem vezette at az mnb a fenti adatokon, ha majd megteszi (ev vege), akkor latni fogjuk, hogy 2013q2-ben valojaban 62.8% volt a netto adossagrata.
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:22:16
@salv: Ügyes hát, ezért nem alkalmazzák a kötelező manyupos modellt nyugaton sem sehol.
vega4 2013.10.24. 14:23:44
Magyarország államformája köztudottan alkotmányos diktatúra.
elwood 2013.10.24. 14:24:45
@Larry Silverstein: "Volt a multik spájzában. "
valójában az emberek manyup számláin.
"ezért nő a GDP és csökken az adósság."
forrás ?
apám ... néha nézz körül a világban.
valójában az emberek manyup számláin.
"ezért nő a GDP és csökken az adósság."
forrás ?
apám ... néha nézz körül a világban.
salv 2013.10.24. 14:28:24
@Larry Silverstein: Nyilvan fogalmad sincs rola, hogy mi az implicit adossag. Azzal, hogy az allam ellopta a 3000 milliard forintnyi manyup-vagyont, es a koltsegvetesbe iranyitja az evente a GDP 1.5%-at kitevo jarulekot, plusz fizetesi kotelezettseget generalt maganak. Eddig a GDP 14%-anak megfelelo mertekut (ami evente minimum 1.5%-ponttal no - inkabb tobbel, mert a nominalis GDP kb. 4000 milliard forinttal kisebb, mint amit a 2010-es matolcsy-fele makropalya josolt). Persze birkaorszag birkainak ez mar tul magas. Ok majd csak akkor fognak szembesulni ezzel, amikor robban a nyugdij-atombomba.
Mitzimackó 2013.10.24. 14:30:00
@salv: kac-kac. kádárék is azt hitték, brezsnyevék is, honecker is. a zsebnéró, tettestársai és hívőik is ugyanilyen kretének
szist 2013.10.24. 14:31:24
@LordArtist: Te mafla, hogy dobsz a sírjára egy marék földet, ha te is éhenhalsz ??? mond lágyagyú??
Aki meg éhezik az ne itt töltse az időt !!! Ok mars dolgozni ... azt nem mi?
Aki meg éhezik az ne itt töltse az időt !!! Ok mars dolgozni ... azt nem mi?
Mitzimackó 2013.10.24. 14:32:01
@Larry Silverstein: nem, ott nem kötelező, hanem mindenki a saját jól felfogott érdekéből csinálja, te marharépa. nálunk azért lett kötelező, hogy kezdődjön már el, mert mindenki szeret az állam csecsén lógva óbégatni a szabadságért!
sárospataki 2013.10.24. 14:34:32
@salv: a manyup vagyon az soha nem volt magánvagyon, illetve ha az is volt, kurvasokba került az államnak, vagyis nekünk. A nyugdíjbefizetések 25%-át egyrész ki kellett pótolni egyéb helyekről, majd miután a pénztárak gyakorlatilag az egészre államkötvényt vásároltak, 10+%-os kamatot is kellett fizetnie az államnak, 1-2%-os gazdasági növekedés mellett. Ez, annak függvényében, hogy a nyugdíjkiadások a költségvetés 25%-át teszik ki, ki lehet számolni, hogy 3% fölötti növekedés fölött nem döntik adósságspirálba a költségvetést. Ezt még színesíti az is, hogy a 10+%-os állampapírhozamból nyolcat eltettek működési költségre, így alakult ki a nulla közeli reálhozam. Ez volt pl. a kamatcsökkentés egyik gátja, mert ha lenyomják az állampapírhozamot 3%-ra, mint most, az összes manyup tönkremegy, és úszik a nyugdíjpénz. Összefoglalva, az egész manyup-rendszer hibás, elbaszott, szar konstrukció volt. Az einstandolása nem is az egyszeri bevétel oldalán érezhető, hanem a kamatteher csökkentésén. Persze, csúnyán nyúlták le, de szépen ezt szerintem nem is lehetett volna. Annál is inkább vicces a balos hörgés, hogy Bajnai is ki akarta vezetni (nyilván máshogy).
sárospataki 2013.10.24. 14:35:10
@Larry Silverstein: szüksége éppen lehetne, csak nagyon drága -> nem éri meg.
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:36:58
@salv: 'Nyilvan fogalmad sincs rola, hogy mi az implicit adossag.'
- Nem emléxem hogy valaha is azzal traktált volna a pü. sajtó, mennyi az EU implicit adóssága, vagy az USA-é. Ami nekik jó nekem jaó.
- Nem emléxem hogy valaha is azzal traktált volna a pü. sajtó, mennyi az EU implicit adóssága, vagy az USA-é. Ami nekik jó nekem jaó.
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:37:40
@Mitzimackó: Demokrata módon. Meg kéne lepődni? Hehe
Larry Silverstein 2013.10.24. 14:39:08
@elwood: Az a számlapénz ami felett rendelkezem a manyup tehát nem.
ephart 2013.10.24. 14:44:54
judeobolisi hadi rokkantak panoptikuma előre a győzelemig
Don Quixote de la Ferko 2013.10.24. 14:45:34
@jet set:
orbánnak bejött 2010-ben. Semmilyen programja nem volt azon kívül, hogy Gyurcsányt el kell takarítani.
Az emberanyag ugyanaz, ugyanarra a 60 IQ alatti rétegre apellál mindegyik, mert azok vannak annyian, hogy eldöntsenek egy választást.
orbánnak bejött 2010-ben. Semmilyen programja nem volt azon kívül, hogy Gyurcsányt el kell takarítani.
Az emberanyag ugyanaz, ugyanarra a 60 IQ alatti rétegre apellál mindegyik, mert azok vannak annyian, hogy eldöntsenek egy választást.
elwood 2013.10.24. 15:03:56
@sárospataki lány:
biztosan fiatal vagy még, ezt a rengeteg tárgyi tévedést már százszor átrágták.
"a manyup vagyon az soha nem volt magánvagyon"
az volt. a törvény szövege és alkotmánybírósági határozatok alapján.
"kurvasokba került az államnak, vagyis nekünk."
a szabályozó rendszert az állam alkotta vagyis mi. módosítható is lett volna.
"A nyugdíjbefizetések 25%-át egyrész ki kellett pótolni egyéb helyekről"
téves. a nyugdíjfizetés a mindenkori kormány hasraütésszerű döntése. a mindenkori kormány pazarlását kell megfizetnünk. a nyugdíjakat most is infláció felett emelik pedig a gazdaság deficites.
"majd miután a pénztárak gyakorlatilag az egészre államkötvényt vásároltak"
amint azt törvény írta elő nekik, amit módosítani lehetett volna.
" Ezt még színesíti az is, hogy a 10+%-os állampapírhozamból nyolcat eltettek működési költségre,"
működési költség 5% egyszeri (!) befizetésre. ezért a pénzért kb. húsz évig kezelik a pénzed. (évi kb. 0.25%, te mennyiért vállalsz vagyonkezelést ?)
"így alakult ki a nulla közeli reálhozam."
meg az utóbbi száz év második legnagyobb válsága, és a portfóliók kényszerlikvidálása hatására.
"Ez volt pl. a kamatcsökkentés egyik gátja, mert ha lenyomják az állampapírhozamot 3%-ra,"
tévedés. a forráshiány volt. jelenleg a FED QE miatt lehet 3%, ha az megszűnik nekünk végünk.
"Az einstandolása nem is az egyszeri bevétel oldalán érezhető"
sajnos, pedig 14%-kal kellett volna csökkennie az adósságnak
biztosan fiatal vagy még, ezt a rengeteg tárgyi tévedést már százszor átrágták.
"a manyup vagyon az soha nem volt magánvagyon"
az volt. a törvény szövege és alkotmánybírósági határozatok alapján.
"kurvasokba került az államnak, vagyis nekünk."
a szabályozó rendszert az állam alkotta vagyis mi. módosítható is lett volna.
"A nyugdíjbefizetések 25%-át egyrész ki kellett pótolni egyéb helyekről"
téves. a nyugdíjfizetés a mindenkori kormány hasraütésszerű döntése. a mindenkori kormány pazarlását kell megfizetnünk. a nyugdíjakat most is infláció felett emelik pedig a gazdaság deficites.
"majd miután a pénztárak gyakorlatilag az egészre államkötvényt vásároltak"
amint azt törvény írta elő nekik, amit módosítani lehetett volna.
" Ezt még színesíti az is, hogy a 10+%-os állampapírhozamból nyolcat eltettek működési költségre,"
működési költség 5% egyszeri (!) befizetésre. ezért a pénzért kb. húsz évig kezelik a pénzed. (évi kb. 0.25%, te mennyiért vállalsz vagyonkezelést ?)
"így alakult ki a nulla közeli reálhozam."
meg az utóbbi száz év második legnagyobb válsága, és a portfóliók kényszerlikvidálása hatására.
"Ez volt pl. a kamatcsökkentés egyik gátja, mert ha lenyomják az állampapírhozamot 3%-ra,"
tévedés. a forráshiány volt. jelenleg a FED QE miatt lehet 3%, ha az megszűnik nekünk végünk.
"Az einstandolása nem is az egyszeri bevétel oldalán érezhető"
sajnos, pedig 14%-kal kellett volna csökkennie az adósságnak
elwood 2013.10.24. 15:05:51
@Larry Silverstein: "Az a számlapénz ami felett rendelkezem a manyup tehát nem. "
életbiztosításom is fizet pár év múlva de csak majd akkor, nyilván az a pénz sem az enyém.
remélem a bandzsi ezt nem veszi észre.
életbiztosításom is fizet pár év múlva de csak majd akkor, nyilván az a pénz sem az enyém.
remélem a bandzsi ezt nem veszi észre.
Don Quixote de la Ferko 2013.10.24. 15:09:11
@Larry Silverstein:
A kirendelt tömeg csak a hívek szemében jelent támogatókat.
Belenézve az orbánista tömegbe arra vártam, mikor jön Gálvölgyi és az Önök kérték.
Átkerült a felvonulás Május 1-ről Október 23-ra.
Minden ugyanaz. A zászlót cipelő birka, kivezényelt tömeg, a díszpódiumról jóságosan integető Főtitkár Elvtárs, igaz a slepp leváltva katonai sorfalra, hiszen jelezni kell, mire lehet számítani ha valakinek nem tetszik a dolog.
Már csak a hangosbeszélő hiányzik, amiből sorra köszöntik a Főtitkár Elvtárs előtt elvonuló éljenző tömeget, bemondva titulusukat, előfordulási helyüket, és a sztaha... akarom mondani orbánista mozgalomban elért eredményeiket, kitüntetéseiket.
A fiatalokat még megértem, de akik az előző rendszerben már eszméletüknél voltak, azok vajon miért hisznek egy régi eszmének. Csak annyi a változás, hogy a legfőbb eszmeközvetítőt Kádár helyett orbánnak hívják.
A kirendelt tömeg csak a hívek szemében jelent támogatókat.
Belenézve az orbánista tömegbe arra vártam, mikor jön Gálvölgyi és az Önök kérték.
Átkerült a felvonulás Május 1-ről Október 23-ra.
Minden ugyanaz. A zászlót cipelő birka, kivezényelt tömeg, a díszpódiumról jóságosan integető Főtitkár Elvtárs, igaz a slepp leváltva katonai sorfalra, hiszen jelezni kell, mire lehet számítani ha valakinek nem tetszik a dolog.
Már csak a hangosbeszélő hiányzik, amiből sorra köszöntik a Főtitkár Elvtárs előtt elvonuló éljenző tömeget, bemondva titulusukat, előfordulási helyüket, és a sztaha... akarom mondani orbánista mozgalomban elért eredményeiket, kitüntetéseiket.
A fiatalokat még megértem, de akik az előző rendszerben már eszméletüknél voltak, azok vajon miért hisznek egy régi eszmének. Csak annyi a változás, hogy a legfőbb eszmeközvetítőt Kádár helyett orbánnak hívják.
jog-ász 2013.10.24. 15:19:47
akármekkora ripacs is gyurcsány az a véleményem, hogy egyedül ő érti, hogy kb milyen harsányságú szöveggel lehet rávenni az embereket hogy egyáltalán elmenjenek szavazni és hogy mennyire erősen fel kell építeni valakit(nyilván magát) orbán ellentétpontjának,..mert kb egymillió szavazó igy gondolkodik.
sárospataki 2013.10.24. 15:21:32
@elwood: sajnos nem vagyok fiatal, mondjuk öreg sem, éppen a legszebb férfikorban :-)
Értem én, hogy mit lehetett volna máshogy. De abban egyetértünk, hogy hülyeség volt így?
Értem én, hogy mit lehetett volna máshogy. De abban egyetértünk, hogy hülyeség volt így?
orgoványi erdőjáró 2013.10.24. 15:24:37
A nyomorúságos maffiabaloldal utolsó szánalmas próbálkozását lehett látni tegnap. 2014 tavaszán a nemzet lehúzza őket a WC-n ismételten.
Végre révbe ér az ország.
Végre révbe ér az ország.
sárospataki 2013.10.24. 15:28:29
@Larry Silverstein: tessék, pontosan erről beszéltem:
hvg.hu/kkv/20131018_Oszkoek_etorolnek_a_sebessegkorlatozast
hvg.hu/kkv/20131018_Oszkoek_etorolnek_a_sebessegkorlatozast
salv 2013.10.24. 15:35:28
@sárospataki lány: Kar, hogy ebbol semmi nem igaz.
Az ellopott nyugdijvagyon 2945 milliard volt (215 milliardot nem adtak oda a tulajdonosok a rablo kormanynak), amibol 233 milliardnyi realhozamot fizettek ki. Nem eppen nulla.
A manyup vagyon magantulajdon volt, nem szerepelt az allamhaztartas merlegeben. Ezert tudott vele Orban trukkozni, ugy tenni, mintha nem romlana az adossagpozicionk.
A piaci kotvenyhozam es az alapkamat ket kulon fogalom, az elobbi nem koveti szolgai modon a masikat. Keresd meg a kotvenyhozamok alakulasat az elmultharomevben (forras: akk), majd a kormanyvaltaskori hozamhoz viszonyitott felarat/megtakaritast integrald a kibocsajtott mennyiseggel es a kotveny hosszaval. Ezer milliardos nagysagrendu pozitiv szamot fogsz kapni. Ennyi felarat fizetunk az orbani gazdasagpolitika miatt ahhoz kepest, mintha a kotvenyhozamok maradtak volna a kormanyvaltaskori szinten.
Orban demagogiaja azert tud sikeres lenni, mert az emberek nagy resze nem akar vagy nem kepes gondolkodni, ket szamot osszeadni meg aztan vegkepp nem tud.
Az ellopott nyugdijvagyon 2945 milliard volt (215 milliardot nem adtak oda a tulajdonosok a rablo kormanynak), amibol 233 milliardnyi realhozamot fizettek ki. Nem eppen nulla.
A manyup vagyon magantulajdon volt, nem szerepelt az allamhaztartas merlegeben. Ezert tudott vele Orban trukkozni, ugy tenni, mintha nem romlana az adossagpozicionk.
A piaci kotvenyhozam es az alapkamat ket kulon fogalom, az elobbi nem koveti szolgai modon a masikat. Keresd meg a kotvenyhozamok alakulasat az elmultharomevben (forras: akk), majd a kormanyvaltaskori hozamhoz viszonyitott felarat/megtakaritast integrald a kibocsajtott mennyiseggel es a kotveny hosszaval. Ezer milliardos nagysagrendu pozitiv szamot fogsz kapni. Ennyi felarat fizetunk az orbani gazdasagpolitika miatt ahhoz kepest, mintha a kotvenyhozamok maradtak volna a kormanyvaltaskori szinten.
Orban demagogiaja azert tud sikeres lenni, mert az emberek nagy resze nem akar vagy nem kepes gondolkodni, ket szamot osszeadni meg aztan vegkepp nem tud.
elwood 2013.10.24. 15:41:10
@sárospataki lány:
a megvalósítás vitatható, azon lehet rágódni, nem mondanám, hogy hülyeség. millió járulékos haszna volt, az öngondoskodásra való tanítástól, a valós adóbevallásra ösztönzésen át, a tőzsde és az állampapírpiac stabilizálásig. valamíért azt érezhettem, hogy bár akkora marha vagyok, hogy évtizedek óta valós adóbevallást adok be, legalább nyugdíjam lehet egy kicsit több mint a minimálbéres adócsalóknak. hát nem lesz.
de valóban a konstrukció vitatható, a kormányok pedig egyértelműen nem tudtak felnőni az üzemeltetéséhez.
ami viszont nem vitatható, az az, hogy ha már a megszüntetése mellett döntöttek akkor azt az ölükbe hullot pénzt így nyom nélkül elherdálni az felmérhetetlen károkozás.
a megvalósítás vitatható, azon lehet rágódni, nem mondanám, hogy hülyeség. millió járulékos haszna volt, az öngondoskodásra való tanítástól, a valós adóbevallásra ösztönzésen át, a tőzsde és az állampapírpiac stabilizálásig. valamíért azt érezhettem, hogy bár akkora marha vagyok, hogy évtizedek óta valós adóbevallást adok be, legalább nyugdíjam lehet egy kicsit több mint a minimálbéres adócsalóknak. hát nem lesz.
de valóban a konstrukció vitatható, a kormányok pedig egyértelműen nem tudtak felnőni az üzemeltetéséhez.
ami viszont nem vitatható, az az, hogy ha már a megszüntetése mellett döntöttek akkor azt az ölükbe hullot pénzt így nyom nélkül elherdálni az felmérhetetlen károkozás.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.24. 15:52:17
"ugyanazt mondta Kuncze, mint Bokros, továbbá Gyurcsány, mint Fodor Gábor"
Milyen meglepő! Ők mintha mind az MSZP-SZDSZ szuperkormányok vezető emberei lettek volna, akiket elsöpört a történelem...
Milyen meglepő! Ők mintha mind az MSZP-SZDSZ szuperkormányok vezető emberei lettek volna, akiket elsöpört a történelem...
sárospataki 2013.10.24. 15:55:42
@elwood: igen, a legfájóbb hiba (?), hogy nem forgott bele a pénz az adósságszolgálatba. De ahogy Keynes mondta, a pénz egyik értéke, hogy kéznél van :-)
Occam beretvája 2013.10.24. 15:57:15
Nekem akkor ment el a kedvem az egész kötelező magán nyugdíjpénztártól amikor nem engedték hogy egy olyan biztonságos korrekt pénztárba léphessek be mint amilyet Robert Maxwell kezelt. :-)
Larry Silverstein 2013.10.24. 16:28:24
@elwood: Az életbiztosításod felett rendelkezel, ahogy én is. Hehe
Larry Silverstein 2013.10.24. 16:32:25
@Don Quixote de la Ferko: 'A kirendelt tömeg csak a hívek szemében jelent támogatókat.'
Mondanám hogy én is ezt mondanám de nem lenne igaz, sokkal különbeket tudnék hazudozni. Hehe
'Belenézve az orbánista tömegbe arra vártam, mikor jön Gálvölgyi és az Önök kérték.'
- Gálvölgyi is ott volt Szárszón, hihi
'A fiatalokat még megértem, de akik az előző rendszerben már eszméletüknél voltak, azok vajon miért hisznek egy régi eszmének.'
- Hehe. Dolgozz és leszel valaki. Ez elég régi eszme? Hihi
Mondanám hogy én is ezt mondanám de nem lenne igaz, sokkal különbeket tudnék hazudozni. Hehe
'Belenézve az orbánista tömegbe arra vártam, mikor jön Gálvölgyi és az Önök kérték.'
- Gálvölgyi is ott volt Szárszón, hihi
'A fiatalokat még megértem, de akik az előző rendszerben már eszméletüknél voltak, azok vajon miért hisznek egy régi eszmének.'
- Hehe. Dolgozz és leszel valaki. Ez elég régi eszme? Hihi
De hová tűnt Columbo felesége? 2013.10.24. 16:33:40
@sárospataki lány:
Igen, hülyeség volt így. De nem a Manyupok voltak hibásak, hanem az állam, aki a törvény alkotta.
A legnagyobb kér az, amit pénzben talán ki sem lehet fejezni: a magyarok megtakarítási hajlandósága a zéró felé mutat, így viszont (lévén állami nyugdíj nem nagyon lesz, óriási időzített bombán ül az ország.
Az lenne a legjobb, ha olyan oktatásunk lenne, ami megtanítaná az embereket nem 4 éves ciklusokban és rövidtávon gondolkodni - így talán megtanulnák a politikusok is.
(Egyébként nagyon jók a kommentjeid, grat.)
Igen, hülyeség volt így. De nem a Manyupok voltak hibásak, hanem az állam, aki a törvény alkotta.
A legnagyobb kér az, amit pénzben talán ki sem lehet fejezni: a magyarok megtakarítási hajlandósága a zéró felé mutat, így viszont (lévén állami nyugdíj nem nagyon lesz, óriási időzített bombán ül az ország.
Az lenne a legjobb, ha olyan oktatásunk lenne, ami megtanítaná az embereket nem 4 éves ciklusokban és rövidtávon gondolkodni - így talán megtanulnák a politikusok is.
(Egyébként nagyon jók a kommentjeid, grat.)
Larry Silverstein 2013.10.24. 16:35:18
@sárospataki lány: Oszkóék elmennek a picsába. A konjunktúrában semmit nem csináltak, most qrva okosak lettek.
SZJA csomagjuk megvan?
SZJA csomagjuk megvan?
susu64 2013.10.24. 16:57:13
Valóban mellbevágó a hatás: ezek egy levitézlett bagázs egytől-egyig alkalmatlan egyedei: Bajnai, Fodor, Ungár, Bokros, Kuncze, Gyurcsány, Mesterházy: van józan ember, aki ezeket az alakokat egy pillanatig is komolyan veszi? Mind benne voltak nyakig az ország padlóra vitelében, most meg egyszerre világos lett? És akkor annyira hülyék, hogy még megpuccsolják saját magukat is. Ez kabaréba illő, csakhogy kb. Sass Józsi színvonalán.
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.10.24. 17:21:36
@elwood: erre ott van az önkéntes. tolhatod a lóvét nyugodtan oda is.én fizetek oda. de iszonyat örülök neki, hogy a korom miatt a másikba nem volt kötelező belépnem.
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.10.24. 17:22:40
@Larry Silverstein: melyik, a letoltgatyás kuncze kampány? 18%...na persze, most hogy kevesebb az szar nekik.
szánalmas lúzer társaság.
szánalmas lúzer társaság.
Egyallampolgar 2013.10.24. 17:29:56
@Bretschneider detektív:
"Egy választási koalíciót kellett volna alkotni (ami nem sikerült, "
Volt válastási koalció már több is. Pl. Az MSZP és az SZDSZ között. Az eredmény 8 év elqrás. Teljesen értelmetlen olyan csoportoknak összefogni akik nyilvánvalóan nem tudnak majd egy fájdalmas, további elszegényedést és munkanélküliség növelő, kapitalista, gazdaságpolitikát végig vinni legalább 8 éven keresztül. Addig marad a rezsicsökkentés a békemenet és a leszakadás a Európáról.
"Egy választási koalíciót kellett volna alkotni (ami nem sikerült, "
Volt válastási koalció már több is. Pl. Az MSZP és az SZDSZ között. Az eredmény 8 év elqrás. Teljesen értelmetlen olyan csoportoknak összefogni akik nyilvánvalóan nem tudnak majd egy fájdalmas, további elszegényedést és munkanélküliség növelő, kapitalista, gazdaságpolitikát végig vinni legalább 8 éven keresztül. Addig marad a rezsicsökkentés a békemenet és a leszakadás a Európáról.
ben2 2013.10.24. 18:07:23
@elwood:
Kötelező belépni, az állam kötelezően beszedi a járulékot és nekik utalja, kivenni nem lehet, biztosítót váltani nem lehet, állami rendszerbe visszatérni nem lehet. Ha így kezelik a pénzedet, az nem a Te pénzed.
Kötelező belépni, az állam kötelezően beszedi a járulékot és nekik utalja, kivenni nem lehet, biztosítót váltani nem lehet, állami rendszerbe visszatérni nem lehet. Ha így kezelik a pénzedet, az nem a Te pénzed.
elwood 2013.10.24. 18:09:51
@FILTOL: "erre ott van az önkéntes. tolhatod a lóvét nyugodtan oda is.én fizetek oda"
aztán nem félsz-e te géniusz, hogy eltőzsdézik a pénzedet, meg becsődölnek mielőtt fizeni kéne ?
vagy az csak a kötelező manyupra érvényes ? ha ugyanaz a bróker ugyanannál az asztalnál az önkéntes pénzedet kezelgeti akkor megmarad ?
aztán nem félsz-e te géniusz, hogy eltőzsdézik a pénzedet, meg becsődölnek mielőtt fizeni kéne ?
vagy az csak a kötelező manyupra érvényes ? ha ugyanaz a bróker ugyanannál az asztalnál az önkéntes pénzedet kezelgeti akkor megmarad ?
elwood 2013.10.24. 18:16:37
@ben2: teljesen téves
nem volt kötelező belépnem. önként döntöttem így.
az általam megtermelt pénzből a munkáltatóm utalta az általam kijelölt pénztárba.
a pénztár az általam megjelölt kockázatú portfólióba tette.
biztosítót bármikor válthattam, az utóbbi években lehetséges volt az önkéntes visszatérés az állami rendszerbe.
mára nincs több időm korrepetálni, nézz utána a dolgoknak önálló kutatás keretében szíjártótól eltérő forrásmunkák használatával.
nem volt kötelező belépnem. önként döntöttem így.
az általam megtermelt pénzből a munkáltatóm utalta az általam kijelölt pénztárba.
a pénztár az általam megjelölt kockázatú portfólióba tette.
biztosítót bármikor válthattam, az utóbbi években lehetséges volt az önkéntes visszatérés az állami rendszerbe.
mára nincs több időm korrepetálni, nézz utána a dolgoknak önálló kutatás keretében szíjártótól eltérő forrásmunkák használatával.
nemecsek ernő áruló 2013.10.24. 19:30:29
"Hiú ábránd azt gondolni, hogy Mesterházy Attilának egyszer végre megjön a józan esze?"
Nem kell oda az a kérdőjel. Mesterházytól amióta először láttam, rosszul vagyok. Történelmi bűn elkövetése előtt áll, és benne lesz a történelemkönyvekben. Nem pozitív felhanggal.
Csak gratulálni tudok, Atis! Jól megcsináltad!
Nem kell oda az a kérdőjel. Mesterházytól amióta először láttam, rosszul vagyok. Történelmi bűn elkövetése előtt áll, és benne lesz a történelemkönyvekben. Nem pozitív felhanggal.
Csak gratulálni tudok, Atis! Jól megcsináltad!
Atacama 2013.10.24. 19:34:08
@ben2: Mindenben egyetértek a hozzászólásoddal, csak a végítéletben nem. Gyurcsánnyal már korábban egyértelműen szakítani kellett volna, amikor még 1-2 %-on állt. Nem tették meg, az eredményét láthattuk október 23-án. Ha ezek után sem teszik meg, jövő áprilisra az MSZP és a DK fej-fej mellett 10-12 %-on fog állni, Bajnaiék kieső helyen, a többi kis párt meg annál is lejjebb. Erősödni fog a Jobbik meg az LMP. Ha így lesz, az LMP-re fogok szavazni.
bebe tv 2013.10.24. 20:43:37
@Egyallampolgar: Teljesen értelmetlen olyan csoportoknak összefogni akik nyilvánvalóan nem tudnak majd egy fájdalmas, további elszegényedést és munkanélküliség növelő, kapitalista, gazdaságpolitikát végig vinni legalább 8 éven keresztül.
Szóval szerinted az mszp valamint az szdsz közös 8 évi kormányzása azért volt értelmetlen, mert alattuk nem növekedett tovább a szegénység és munkanélküliség. Anno dacuma a fideszé meg pont ezért helyes. Gratulálok.
Szóval szerinted az mszp valamint az szdsz közös 8 évi kormányzása azért volt értelmetlen, mert alattuk nem növekedett tovább a szegénység és munkanélküliség. Anno dacuma a fideszé meg pont ezért helyes. Gratulálok.
bebe tv 2013.10.24. 20:54:25
@Online Távmunkás: Milyen meglepő! Ők mintha mind az MSZP-SZDSZ szuperkormányok vezető emberei lettek volna, akiket elsöpört a történelem...
Attól, hogy az Orbánt is elsöpri nem kell félned, mert ő és párttársai a választási rendszer átírásával és egyéb gusztustalan,gyomorforgató trükkökkel bebiztosították maguknak, hogy maradhassanak, lehetőleg 20 évig. Utána meg mindenkinek coki, mert ők ha nagyon nagy lesz a szar felcsútiasan lelépnek a porondról és élik világuk a kajmán-szigeti zsozsóból.
Van egy régi mondás: Amíg van lószar lesznek verebek is.Döntsd el magad, hogy melyik vagy a kettő közül.
Attól, hogy az Orbánt is elsöpri nem kell félned, mert ő és párttársai a választási rendszer átírásával és egyéb gusztustalan,gyomorforgató trükkökkel bebiztosították maguknak, hogy maradhassanak, lehetőleg 20 évig. Utána meg mindenkinek coki, mert ők ha nagyon nagy lesz a szar felcsútiasan lelépnek a porondról és élik világuk a kajmán-szigeti zsozsóból.
Van egy régi mondás: Amíg van lószar lesznek verebek is.Döntsd el magad, hogy melyik vagy a kettő közül.
Larry Silverstein 2013.10.24. 21:04:56
@bebe tv: 'ő és párttársai a választási rendszer átírásával és egyéb gusztustalan,gyomorforgató trükkökkel bebiztosították maguknak, hogy maradhassanak, lehetőleg 20 évig.'
- Pontosan milyen 'trükkökkel'? Mi a választási tv. trükkje? Hogy meg kell nyerni a választást? Bolsevik dolog.
- Pontosan milyen 'trükkökkel'? Mi a választási tv. trükkje? Hogy meg kell nyerni a választást? Bolsevik dolog.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.24. 21:42:22
@bebe tv: Éltettem Orbánt? Nem. Jó lenne, ha a sok pártkommiszár rájönne, hogy az emberek többségét nem igazán érdekli a hazugságuk és az ország szekértáborokra osztása.
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.24. 23:07:12
@Larry Silverstein: Ne játszd a hülyét, inkább tájékozódj. Igaz, azt nehezebb.
1., A békéscsabai eset, hiába ajvékoljátok, hogy határidő, meg törvény, a választási törvénnyel visszaélés. Minek egy létező országos pártnak minden körzetben a választás kiírása utáni cégkivonat? Kulturált országokban az államigazgatás nem kérheti olyan tény igazolását, amelynek egy államigazgatási szerv birtokában van.
2., A körzethatárok átrajzolása
3., Az érvényességi küszöb eltörlése, a relatív többséggel megnyerhető választás bevezetése egyértelműen a térfelén egyedül álló FIDESZ-nek kedvez (hogy lett egyedüli, azt tudjuk), a sokszínű ellenzéknek nem.
4., Választási hirdetés megjelentetésének korlátozása a FIDESZ-közeli tulajdonban lévő utcai plakáthelyekre és a közmédiára.
Van még tovább, de már unom sorolni.
És legyél oly kedves, ne nyomd válaszul az unalmas FIDESZ-szöveget, semmit ne válaszolj.
Csak azért írtam, hogy a hazugságaid ne maradjanak válasz nélkül, hátha valaki el is olvassa őket.
1., A békéscsabai eset, hiába ajvékoljátok, hogy határidő, meg törvény, a választási törvénnyel visszaélés. Minek egy létező országos pártnak minden körzetben a választás kiírása utáni cégkivonat? Kulturált országokban az államigazgatás nem kérheti olyan tény igazolását, amelynek egy államigazgatási szerv birtokában van.
2., A körzethatárok átrajzolása
3., Az érvényességi küszöb eltörlése, a relatív többséggel megnyerhető választás bevezetése egyértelműen a térfelén egyedül álló FIDESZ-nek kedvez (hogy lett egyedüli, azt tudjuk), a sokszínű ellenzéknek nem.
4., Választási hirdetés megjelentetésének korlátozása a FIDESZ-közeli tulajdonban lévő utcai plakáthelyekre és a közmédiára.
Van még tovább, de már unom sorolni.
És legyél oly kedves, ne nyomd válaszul az unalmas FIDESZ-szöveget, semmit ne válaszolj.
Csak azért írtam, hogy a hazugságaid ne maradjanak válasz nélkül, hátha valaki el is olvassa őket.
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.24. 23:13:23
@Larry Silverstein: Nem csökken. epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-23102013-AP/EN/2-23102013-AP-EN.PDF 3. oldal (ne az utolsó negyedévet, hanem az évről évre ábrát nézd, a negyedéves trend ugrál).
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.10.24. 23:15:53
@ben2: Akkor az adóid elköltéséhez sincs közöd, az sem a Te pénzed.
Emellett persze az érvelésed hülyeség, a banki kötelező tartalék is a bank pénze, az ügyvédi letét is a letétes pénze, a haszonélvezettel vagy jelzáloggal terhelt ingatlan se a Te ingatlanod stb. Nyugdíjvárományod van belőle, a rendelkezési jogod korlátozva van, de a tulajdonjogod nem. És visszalépési lehetőséget is adott a Bajnai-kormány.
Emellett persze az érvelésed hülyeség, a banki kötelező tartalék is a bank pénze, az ügyvédi letét is a letétes pénze, a haszonélvezettel vagy jelzáloggal terhelt ingatlan se a Te ingatlanod stb. Nyugdíjvárományod van belőle, a rendelkezési jogod korlátozva van, de a tulajdonjogod nem. És visszalépési lehetőséget is adott a Bajnai-kormány.
Annyátok 2013.10.25. 08:03:42
"Mesterházynak mennie kell. Bajnai jól tenné, ha azonnal felmondaná a megállapodást, amit Mesterházyval kötött, ha nem akarja, hogy a paktum maga alá temesse. Új helyzet van. "tamlanelkuliszek.blog.hu/.../bajnai_kiugrasi_eselye
Madlord 2013.10.25. 10:11:20
@szist: Személyeskedünk te szerencsés? Ehhez értesz? Közlöm, 3 műszakban dolgozom, nem is keveset, de nyilván, neked, kedves bértollnok, van egy néhány órás munkaidőd, amiért valószínűleg az ÉN adómból többet kapsz, mint amit ÉN befizetek!
És igen, dobok rá egy marékkal, mert azt még megvárom, amíg az első gerinctelen hulladékok a saját vezérük jóvoltából éhen halnak, én réek az ünneplés után is!
És igen, dobok rá egy marékkal, mert azt még megvárom, amíg az első gerinctelen hulladékok a saját vezérük jóvoltából éhen halnak, én réek az ünneplés után is!
szist 2013.10.25. 14:14:51
@Madlord: mond láttad a Z Világháború filmet ?
Azok vagytok ti hangyák, végetek van hordalékok
Azok vagytok ti hangyák, végetek van hordalékok
Az utolsó 100 komment: