"A középiskolások véleményére összpontosítottam elsősorban (amikor megoldottam a fölsőoktatás problémáját, kiegészítés tőlem, Poldi), az egyetemistákat ugyanis nem érintik az átalakulások. Értem én, hogy mit mondanak, mit szeretnének, ezt majd a miniszter megfelelő szakmai részletkérdések formájában meg is beszéli vele, engem az érdekelt, hogy a középiskolások mit mondanak".
Orbán Viktor Nyíregyházán lépett fel csütörtökön, hogy mind gondos gazda, a saját zsebébe nyúljon és elengedjen a szabolcsi megyeszékhely 20 milliárdos adósságából 10 milliárdot. És ha már mikrofont látott maga előtt, nagy érdeklődéssel hallgatott beszédében kitért a "fölsőoktatási" problémára, a hallgatói megmozdulásokra és kialakult helyzet végleges megoldására.
(Mindjárt el is helyezett egy övön aluli ütést a felsőfokú hallgatókon, miszerint elfogadtatatlan, hogy 30 százalékuk nem végzi el az egyetemet.)
Jó hír: Orbán Viktor nem ír ki népszavazást abban a kérdésben, hogy kiengedjük-e az adófizetők pénzén kitanított fiataljainkat egyfajta segélyként Ausztriába, Németországba. Milliárdos nagyságrendű megtakarítást jelent, hogy rögtön meg is mondja, mi lenne egy ilyen népszavazás eredménye: ezt bizony mindenki elfogadhatatlannak tartaná.
No persze nem teszi hozzá, hogy egyszerűbb adminisztratív (az EU-jogokkal nem összeegyeztethető) szabályokkal röghöz kötni a fiatalokat, mint munkahelyeket teremteni és élhető országot csinálni ebből a szemétdombból. Pedig a választásokon ez utóbbi ígéretekkel nyerte el a híres-hírhedt kétharmadot!
Orbán Viktor abszurdnak nevezte még, hogy a kormány tandíjat akarna bevezetni Magyarországon - mondja a riporter, és mindjárt bizonyít is.
"Tulajdonképpen én kétszer töröltem el a tandíjat Magyarországon. Nem szoktam ezt - hogy mondjam - nagy dobra verni, mert nem szép dolog, hogyha az ember a saját lovát dicséri. De hát én egyszer eltöröltem a Bokros Lajos által bevezetett tandíjat, mint miniszterelnök, és utána, mikor bevezették a szocik megint a tandíjat, akkor pedig szerveztünk egy népszavazást, amivel eltöröltük a tandíjat."
Így persze mindjárt más..., akkor tandíjról szó sem lehet.
Narrátori mondat a tudósításból:
"A magasabb minőségi ponthatárokat, amelyekkel be lehet kerülni az államilag finanszírozott helyekre, egyelőre nem hirdetik ki, azok csak az intézmények kapacitásától függően, a felvételi eljárás során alakulnak ki."
Na, ez egy korrekt mondat és lenullázza az eddig sajtó elé vetett számokat: ennyi meg annyi lesz az államilag finanszírozott "férőhely".
A látványos ámítást már szerdán megdöbbentő éleslátással zúzta szét a Kossuth téren ülősztrájkoló diákvezér, amikor a kormányülést otthagyva leszaladt hozzá Balog ("bohóc") miniszter és örömködve közölte vele az orbitális nagyságúra nőtt számokat. "És hol fognak ülni, a csilláron?" - kérdezett vissza a diákvezér, ezzel az egyetlen mondattal megsemmisítve mindazt a kommunikációs és pr-akciót, amit a kormány azóta is folyamatosan folytat. Ugyanis bármilyen számot dob be Orbán Viktor, ha a pénz ugyanannyi, akkor az egyetemek nem fognak tudni több hallgatót finanszírozni, a felvételi pontszámok fognak majd úgy alakulni, hogy a nagy zűrzavar végén - láss csodát - az eredeti "férőhely-számok" jönnek majd ki.
Mindezek után a minisztérium újra tárgyalni hívja a hallgatókat (nem csak a középiskolásokat!), Rogán frakcióvezető meg csak néz a gülüszemével, és nem érti, hogy a szerdai kormánydöntés után mit keresnek még a fiatalok az utcán...
Az alábbi videó a Hírtévé csütörtöki három különböző híradójából készült, már az is érdekes, hogy az Orbán-beszéd különböző elemeit egyenként adták le, az átfedés egészen minimális. Érdemes kétszer megnézni, egyszer hang nélkül is, csak a szónok egészen ijesztő gesztikulálását megfigyelve. Jó szórakozást!
Orbán-reagálás - olaj a tűzre?
2012.12.20. 20:36 Poldi bá
324 komment
Címkék: tandíj orbán viktor diáktüntetés Hírtévé
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
preddy 2012.12.21. 09:57:33
@Pumpkin Jack:
Akkor most gondolj bele egy vállalkozó helyzetébe, aki a fizetéseknek megfelelő közterhet fizet, viszont a haszonkulcsot a piac szabja meg, ergo nem tud tovább nyújtózkodni a takarónál! Vállalkozón pedig ne azt értsd, akit a tévében bemutatnak bilincsben és rá mondják, hogy vállalkozó! Bőrszíntől függetlenül...
Akkor most gondolj bele egy vállalkozó helyzetébe, aki a fizetéseknek megfelelő közterhet fizet, viszont a haszonkulcsot a piac szabja meg, ergo nem tud tovább nyújtózkodni a takarónál! Vállalkozón pedig ne azt értsd, akit a tévében bemutatnak bilincsben és rá mondják, hogy vállalkozó! Bőrszíntől függetlenül...
rrc122 2012.12.21. 09:59:00
Meg mindig a hasonlosag Orban es Ceausescu kozott:
"Külföldi népszerűségét egyrészt az ország államadóssága visszatörlesztésének (amivel végképp nyomorba taszította országát, mert minden elképzelhető megtermelt dolgot a visszafizetésre fordítottak, és ez alapvető cikkek megvonását jelentette a lakosságtól), másrészt pedig annak köszönhette, hogy a szocialista országok közül Jugoszlávia és Kína mellett Románia is küldött sportolókat a Szovjetunió által bojkottált 1984-es Los Angeles-i olimpiára."
"Ceaușescu országa kilátástalan gazdasági helyzetét figyelmen kívül hagyva, nagyszabású építkezésekbe kezdett a fővárosban, hogy saját megalomán ízlése szerint formálja át: a város központjában egész kerületeket dózeroltatott el, hogy helyükbe a diktatúrának kedves szocialista-realista stílusú épületeket emeljen."
Feltétlen adósság-törlesztés; Stadionépítés; ...
"Külföldi népszerűségét egyrészt az ország államadóssága visszatörlesztésének (amivel végképp nyomorba taszította országát, mert minden elképzelhető megtermelt dolgot a visszafizetésre fordítottak, és ez alapvető cikkek megvonását jelentette a lakosságtól), másrészt pedig annak köszönhette, hogy a szocialista országok közül Jugoszlávia és Kína mellett Románia is küldött sportolókat a Szovjetunió által bojkottált 1984-es Los Angeles-i olimpiára."
"Ceaușescu országa kilátástalan gazdasági helyzetét figyelmen kívül hagyva, nagyszabású építkezésekbe kezdett a fővárosban, hogy saját megalomán ízlése szerint formálja át: a város központjában egész kerületeket dózeroltatott el, hogy helyükbe a diktatúrának kedves szocialista-realista stílusú épületeket emeljen."
Feltétlen adósság-törlesztés; Stadionépítés; ...
mocc 2012.12.21. 09:59:15
Reggel munkába jövet a buszon egy nagyonmagyar 17 éves fejtegette a barátnőjének, hogy végre rendberakják az oktatást, mert teljesen felesleges ennyi diplomás, egyetemre nagyrészt azért mennek, mert nem akarnak dolgozni, és ez itt a legnagyobb baj, hogy senki nem akar dolgozni, mert a boldoguláshoz elég a szorgalom, még az érettségi se nagyon kell, mert ha dolgozni akarsz, anélkül is megy. Nagyon-nagyon elszomorodtam.
sárkányfő 2012.12.21. 09:59:42
@Sir Galahad:
Te rengeteg butaságot írtál már le irracionális Orbán-imádatod miatt, most meg kínodban vagdalkozol. Nem bírlak, bosszantó a narancsszűrőd, az örök elfogultságod, de azért te eddig nem voltál egy ócska szar fidesztroll, ezt meg kell adni, ne is süllyedj már le oda.
Te rengeteg butaságot írtál már le irracionális Orbán-imádatod miatt, most meg kínodban vagdalkozol. Nem bírlak, bosszantó a narancsszűrőd, az örök elfogultságod, de azért te eddig nem voltál egy ócska szar fidesztroll, ezt meg kell adni, ne is süllyedj már le oda.
preddy 2012.12.21. 10:01:26
@Pumpkin Jack: Azt hiszem, hogy fején találtad a szöget! Meg kellene teremteni ha nem is a jólétet, de először a normális közállapotokat és ez mindegyik párt felelőssége. Sokan sokat vártak Orbántól, sokat nem teljesített, sőt alulmúlta önmagát,. Sokan nem vártak semmi jót a szociktól, de legalább futotta a befizetéseinkből autópályára, infrastruktúrára, stb.
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.21. 10:01:39
@Sir Galahad: "Akik ellenzik a tanulmányi szerződést, direkt nem akarják érteni, hogy Mo-nak nincs annyi pénze, hogy diplomásokat képezzen jómódú országoknak, esetleg értik, de leszarják."
Miből vonod le ezt a következtetést?
Miért gondolod, hogy aki ellenzi a tandíjat, az hülye?
Nem arról szól ez a zene, hogy legyen-e és mekkora tandíj, hanem arról, hogy a bezengedezett szabályokkal tömegek gyerekeit zárják ki a tanulás lehetőségéből. Nem a felső tízezer tömegére gondoltam, meg arra a kisgyerekre, akinek apukája azzal dicsekszik, hogy nő már a gyerek svájci bankszámlája. Azokkal mi lesz, akinen nincs, és nem lesz bankszámlája, mert nincs munkahelye?
Arra, hogy aki nem tudja a külön tanárt, külön órát meg a hasonlókat megfizetni, annak a gyereke már soha nem lehet ebben az országban diplomás a ponthatárok, a keretszámok, meg a tandíj miatt?
Erről miért nem regél a miniszterelnök, vagy az államtitkára? Esetleg Rogán Antal, mint a parlamenti többség feje?
egyébként igaza van a diákságnak, mert milyen a jogbiztosnág ott, ahol hetekkel a felvételire történő bejelentkezés előtt változtatják a szabályokat visszamenőleges hatállyal? Vagy nem is errő, hanem az "Ő" jogbiztosnágukról van itten szó?
Szerintem ezt értették ( érezték ? ) meg a diákok. Nyílik a macska szeme!
Miből vonod le ezt a következtetést?
Miért gondolod, hogy aki ellenzi a tandíjat, az hülye?
Nem arról szól ez a zene, hogy legyen-e és mekkora tandíj, hanem arról, hogy a bezengedezett szabályokkal tömegek gyerekeit zárják ki a tanulás lehetőségéből. Nem a felső tízezer tömegére gondoltam, meg arra a kisgyerekre, akinek apukája azzal dicsekszik, hogy nő már a gyerek svájci bankszámlája. Azokkal mi lesz, akinen nincs, és nem lesz bankszámlája, mert nincs munkahelye?
Arra, hogy aki nem tudja a külön tanárt, külön órát meg a hasonlókat megfizetni, annak a gyereke már soha nem lehet ebben az országban diplomás a ponthatárok, a keretszámok, meg a tandíj miatt?
Erről miért nem regél a miniszterelnök, vagy az államtitkára? Esetleg Rogán Antal, mint a parlamenti többség feje?
egyébként igaza van a diákságnak, mert milyen a jogbiztosnág ott, ahol hetekkel a felvételire történő bejelentkezés előtt változtatják a szabályokat visszamenőleges hatállyal? Vagy nem is errő, hanem az "Ő" jogbiztosnágukról van itten szó?
Szerintem ezt értették ( érezték ? ) meg a diákok. Nyílik a macska szeme!
Foxtrotty 2012.12.21. 10:03:37
@Mr. Waszabi:
A Gyülekezési törvény világosan beszél erről:
12. §
(2) A rendezvényen résztvevők nem jelenhetnek meg fegyveresen, illetőleg felfegyverkezve
A fegyver fogalma pedig a törvény alkalmazásában - ahogy már írtam - "az élet kioltására vagy testi sértés okozására alkalmas eszköz"
A Gyülekezési törvény világosan beszél erről:
12. §
(2) A rendezvényen résztvevők nem jelenhetnek meg fegyveresen, illetőleg felfegyverkezve
A fegyver fogalma pedig a törvény alkalmazásában - ahogy már írtam - "az élet kioltására vagy testi sértés okozására alkalmas eszköz"
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.21. 10:04:20
@Foxtrotty:
Szerinted a felszedett kockakő melyik jogszabály alá tartozik(ott)?
Nem felfegyverkezve elkövetett garázdaság alá?
Szerinted a felszedett kockakő melyik jogszabály alá tartozik(ott)?
Nem felfegyverkezve elkövetett garázdaság alá?
kisa 2012.12.21. 10:09:32
@Foxtrotty: Jesszu: mindig van nálam körömreszelő és -olló. Továbbá tű és cérna is... Akkor most bűnöző lettem?
kisa 2012.12.21. 10:12:03
@Sir Galahad: Szerintem takaroggyon, bár tudom, hogy ettől nem lesz kolbászból a kerítés, ami nem is lenne célszerű, tekintve hogy megennék a kutyák, és akkor nem lenne kerítés, de talán nélküle lehetne egy élhető országot csinálni.
2012.12.21. 10:12:49
@Foxtrotty: fársztó vagy, ha valakinek átharapják a torkát az meghal, mindenki húzassa ki a fogait ha demonstrációra megy ?
sárkányfő 2012.12.21. 10:17:29
GYES-t is csak az a szülő kaphasson, aki aláírja, hogy majdan megszülető gyerek nem megy külföldre :)
Minek támogasson az ország egy majdani kivándorlót?
Utazási kedvezmény. Sok diák meg nyugdíjas, meg ilyen-olyan állami dolgozó kedvezményesen utazik. Botrány. A mi pénzünkön mennek ki Bécsbe, meg Szlovákiába, hogy az osztrákoknál és szlovákoknál vegyenek olcsó benzint meg kaját, a külföld fogyasztását és GDP-jét tolják. Ezt támogatni?? Nem is szólva a kivándorlókról, még támogatjuk is a kiutazásukat.
Gyógyszertámogatás? Annak aki emigrál? Minek? A mi pénzünkön gyógyuljon a külföldi szakember? Azonnal leállítani!
Szavazati jog? Külföldinek? Hogy beleszóljon abba mit s hogy csinálunk, hogy adózzunk? Ja, az kell, az fideszes érdek...
Minek támogasson az ország egy majdani kivándorlót?
Utazási kedvezmény. Sok diák meg nyugdíjas, meg ilyen-olyan állami dolgozó kedvezményesen utazik. Botrány. A mi pénzünkön mennek ki Bécsbe, meg Szlovákiába, hogy az osztrákoknál és szlovákoknál vegyenek olcsó benzint meg kaját, a külföld fogyasztását és GDP-jét tolják. Ezt támogatni?? Nem is szólva a kivándorlókról, még támogatjuk is a kiutazásukat.
Gyógyszertámogatás? Annak aki emigrál? Minek? A mi pénzünkön gyógyuljon a külföldi szakember? Azonnal leállítani!
Szavazati jog? Külföldinek? Hogy beleszóljon abba mit s hogy csinálunk, hogy adózzunk? Ja, az kell, az fideszes érdek...
Foxtrotty 2012.12.21. 10:22:41
@kisa:
Gyurcsány pajtás játszóházából mindent kitiltottak, ami kispajtások kezébe szerintük nem való
A Kossuth teret például azért ürítették ki és zártak le kordonokkal végleg, mert egyes tüntetők sátrában faszenet és zoknit találtak. Ez pedig alkalmas lehet támadó eszközként, legalábbis a rendőrség akkori közleménye szerint
Gyurcsány pajtás játszóházából mindent kitiltottak, ami kispajtások kezébe szerintük nem való
A Kossuth teret például azért ürítették ki és zártak le kordonokkal végleg, mert egyes tüntetők sátrában faszenet és zoknit találtak. Ez pedig alkalmas lehet támadó eszközként, legalábbis a rendőrség akkori közleménye szerint
Reszelő Aladár 2012.12.21. 10:23:48
Jelenleg nem lehet itthon semmit sem megváltoztatni. Ezt látjuk már évek óta.
Persze most úgy tűnik, hogy Bajnai elvtárs elárulta a hallgatókat, és suttyomban benyögta, hogy kell a tandíj.
A piacon úgy működik a dolog, hogyha prémium szolgáltatást veszel igénybe, akkor fizetni kell. A magasabb fizetés magasabb adóbefizetést is takar.
Azok a szakok, ahol majd sokat lehet keresni, az legyen fizetős. A havi 400-500 nettót kereső elemzőnek ne derogáljon már havi 10ezret törleszeni (a lakástörlesztője ennek a többszöröse). Ha külföldre megy, akkor rögtön milliókról beszélünk.
A tanárnak ne kelljen fizetni, egyelőre nem úgy áll a dolog, hogy nagyon megélnének belőle, viszont nélkülük gáz van.
Keretszámban talán a szovjet hadseregben számoltak, ahol a mennyiség volt adöntő és nem a minőség. Kérdem én melyik ér többet? 5 jó vagy 10 gyenge orvos.
30%-el sem végzi? Azoktól miért nem lehet visszakérni? Teljesített? Nem!
Nincs nyelvvizsga? Akkor hogy akar külföldre menni?
A gond ott kezdődik, hogy minden csapon az folyik, hogy itthon milyen szar minden. Kevesen tudják, hogy máshol milyen, de sokan hiszik, hogy csak jobb lehet.
Aztán elmegy Londonba mosogatni, dolgozik heti 60-70-80 órát, és döngeti a mellét, hogy ott kemény munkával bizony simán meg lehet élni. Nos abban biztos vagyok, hogyha itthon is ennyit dolgozna, akkor itthon sem lenne gond. De az meg már derogál.
Persze most úgy tűnik, hogy Bajnai elvtárs elárulta a hallgatókat, és suttyomban benyögta, hogy kell a tandíj.
A piacon úgy működik a dolog, hogyha prémium szolgáltatást veszel igénybe, akkor fizetni kell. A magasabb fizetés magasabb adóbefizetést is takar.
Azok a szakok, ahol majd sokat lehet keresni, az legyen fizetős. A havi 400-500 nettót kereső elemzőnek ne derogáljon már havi 10ezret törleszeni (a lakástörlesztője ennek a többszöröse). Ha külföldre megy, akkor rögtön milliókról beszélünk.
A tanárnak ne kelljen fizetni, egyelőre nem úgy áll a dolog, hogy nagyon megélnének belőle, viszont nélkülük gáz van.
Keretszámban talán a szovjet hadseregben számoltak, ahol a mennyiség volt adöntő és nem a minőség. Kérdem én melyik ér többet? 5 jó vagy 10 gyenge orvos.
30%-el sem végzi? Azoktól miért nem lehet visszakérni? Teljesített? Nem!
Nincs nyelvvizsga? Akkor hogy akar külföldre menni?
A gond ott kezdődik, hogy minden csapon az folyik, hogy itthon milyen szar minden. Kevesen tudják, hogy máshol milyen, de sokan hiszik, hogy csak jobb lehet.
Aztán elmegy Londonba mosogatni, dolgozik heti 60-70-80 órát, és döngeti a mellét, hogy ott kemény munkával bizony simán meg lehet élni. Nos abban biztos vagyok, hogyha itthon is ennyit dolgozna, akkor itthon sem lenne gond. De az meg már derogál.
Foxtrotty 2012.12.21. 10:29:02
@h.kovacs:
Menjen csak, hadd legyen a vámpíroknak is bálja
Menjen csak, hadd legyen a vámpíroknak is bálja
kisa 2012.12.21. 10:31:05
@Foxtrotty: Ki beszél gyurcsányról?
Milyen korrelációban van a kettő?
Vagy azért, mert a gyurcsány csinált valami szart, akkor orbán is csinálhat?
Milyen korrelációban van a kettő?
Vagy azért, mert a gyurcsány csinált valami szart, akkor orbán is csinálhat?
kisa 2012.12.21. 10:34:50
@Reszelő Aladár: "Aztán elmegy Londonba mosogatni, dolgozik heti 60-70-80 órát, és döngeti a mellét, hogy ott kemény munkával bizony simán meg lehet élni. Nos abban biztos vagyok, hogyha itthon is ennyit dolgozna, akkor itthon sem lenne gond. De az meg már derogál."
1. Nem csak kemény munkával lehet megélni...
2. Én nagyon szívesen dolgoznék itthon, ha lenne hol...
3. Nehogy má' az legyen az etalon, hogy heti 60-70-80 órával meg lehet élni. Annyival jól kell/ene élni!
És: kurvára nem (csak) a tandíjról szól a történet.
1. Nem csak kemény munkával lehet megélni...
2. Én nagyon szívesen dolgoznék itthon, ha lenne hol...
3. Nehogy má' az legyen az etalon, hogy heti 60-70-80 órával meg lehet élni. Annyival jól kell/ene élni!
És: kurvára nem (csak) a tandíjról szól a történet.
kisa 2012.12.21. 10:36:17
@sárkányfő: Mijazhogy! Sőőőt: csak az szülhessen, aki aláír egy ötven évre szóló nyilatkozatot, hogy a gyereke nem fog külföldre menni.
robit68 2012.12.21. 10:44:29
Ha a röghöz kötést szerzödéssel akarják a diákokra kényszeríteni akkor szerződéssel válalják azt is ,hogy az egyetem elvégzése után munkahelyet biztositanak számukra.
Sir Galahad 2012.12.21. 10:46:21
@látjátok feleim szümtükkel: Nem gondolom, hogy a tandíj ellenzői hülyék. Azt gondolom, nem butaságból mondják, amit mondanak, hanem mert szándékosan úgy tesznek, mintha nem értenék a problémát. A probléma a következő: ma Mo. a jómódú Nyugatnak képez ingyen diplomásokat, akik - teljesen érthető módon - szívesebben élnek jó módú országban, mint szegényben, amely töredékannyi fizetést tud csak adni. Erre a problémára rövid távon 2 megoldás van: 1. tandíj, 2. tanulmányi szerződés. Ezzel az adófizetők vagy visszakapják a képzés költségét, vagy legalább egy darabig az ő érdekükben kamatozik az adófizetők pénzén szerzett tudás. Harmadik megoldást - azon kívül, hogy a Patásorbán takaroggyon és másnap eljön a Kánaán - még nem mondott senki. Ez a baj. Egy dologban azért igazat kell adnom neked: a változtatás időzítése rossz volt. Hozzá teszem, máskor se örültek volna jobban az érintettek.
Sir Galahad 2012.12.21. 10:47:51
@kisa: Én azt hiszem, már idősebb vagyok, és megtapasztaltam, a bajok sokkal komolyabbak annál, mintsem hogy egy kormányváltás önmagában megoldaná. De majd meglátjuk.
Sir Galahad 2012.12.21. 10:50:37
@kovi1970: Ki kell hogy ábrándítsalak, a többi is megélhetési politikus. Nagyon kíváncsi leszek rátok, amikor Orbán megbukik, jön a megváltótok, és rájöttök, hogy egy lépést sem haladtatok előre... de ez legyen a ti gondotok.
robit68 2012.12.21. 10:51:34
A tandíjról pedig a saját magánvéleményem az , hogy a felvételinél értelmes ponthatárok elérése után ingyenes legyen a bejutás majd a félévi tanulmányi átlag alapján lehetne tandijat szedni.Pl. 4,6 felett maradna ingyenes majd innen lefelé arányos .Ez szerintem megoldaná a nívós egyetemi oktatás problémát is.
kisa 2012.12.21. 10:55:25
@Sir Galahad: NEM a tandíjjal van baj. Hanem azzal, hogy egyik percről a másikra akarták bevezetni nagyon dúrva összeggel. Ha hagynak időt a felkészülésre, meg arra, hogy a zemberek kicsit feledjék a népszavazósdit, ha fokozatosan emelkedő összeg lett volna az új belépőknek, akkor szerintem átment volna. Lett volna zúgolódás, de nem ekkora.
És a tandíj a dolognak csak az egyik (kisebb) része.
És a tandíj a dolognak csak az egyik (kisebb) része.
kisa 2012.12.21. 10:57:32
@Sir Galahad: "Én azt hiszem, már idősebb vagyok," Erre ne vegyél mérget
"a bajok sokkal komolyabbak annál, mintsem hogy egy kormányváltás önmagában megoldaná." Egyetértek, nem oldaná meg. Társadalmi konszenzus kell, nagykoalíció, vagy valami hasonló.
Soha többé kétharmadot!
"a bajok sokkal komolyabbak annál, mintsem hogy egy kormányváltás önmagában megoldaná." Egyetértek, nem oldaná meg. Társadalmi konszenzus kell, nagykoalíció, vagy valami hasonló.
Soha többé kétharmadot!
kisa 2012.12.21. 11:00:51
@Sir Galahad: Nekem konkrétan nincs megváltóm. Az sokak számára (nagyjából 2milla) orbán volt.
Furcsa, de most éppen a jobboldalon van személyi kultusz.
Furcsa, de most éppen a jobboldalon van személyi kultusz.
Veetee 2012.12.21. 11:02:53
@szekertabor: "De ha a képzésedet a Ráckevei Kefekötőgyár finanszírozza, akkor az első 5-10 évben ott kell dolgoznod, amennyiben igényt tartanak a munkádra."
Ez más szemszögből úgy néz ki, hogy ha a Ráckevei Kefekötőgyár finanszírozza a képzésemet, akkor ők egyben biztosítják is, hogy végzés után náluk el tudok majd helyezkedni. Ha nem tetszik, fizetek.
Igaz ez az államra is? Amennyiben az állam fizeti a képzésemet, garantál nekem az általa finanszírott képesítésnek megfelelő munkát is? Mert ha nem, akkor ne szóljon bele, hogy hová megyek dolgozni, pláne ne fizettessen. Majd ha a képzésem finanszírozója, az állam legalább egy, a végzettségemnek megfelelő munkalehetőséget (nem árvácskagyomlálás közmunkában 47k forintért) felkínál és én azt el nem fogadva kimegyek külföldre, akkor visszafizettetheti a képzésemre fordított összeget.
Ez más szemszögből úgy néz ki, hogy ha a Ráckevei Kefekötőgyár finanszírozza a képzésemet, akkor ők egyben biztosítják is, hogy végzés után náluk el tudok majd helyezkedni. Ha nem tetszik, fizetek.
Igaz ez az államra is? Amennyiben az állam fizeti a képzésemet, garantál nekem az általa finanszírott képesítésnek megfelelő munkát is? Mert ha nem, akkor ne szóljon bele, hogy hová megyek dolgozni, pláne ne fizettessen. Majd ha a képzésem finanszírozója, az állam legalább egy, a végzettségemnek megfelelő munkalehetőséget (nem árvácskagyomlálás közmunkában 47k forintért) felkínál és én azt el nem fogadva kimegyek külföldre, akkor visszafizettetheti a képzésemre fordított összeget.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.12.21. 11:15:40
Iskolában oszt szórólapot az MSZP...
Hány index főcímes blog emlékezett meg ezen jeles eseményről ?
Talált.. 1 darab MSZP csicska blog sem.
Poldibá mint az egyik legrégebbi Gyurcsány előszopó sem.
Hány index főcímes blog emlékezett meg ezen jeles eseményről ?
Talált.. 1 darab MSZP csicska blog sem.
Poldibá mint az egyik legrégebbi Gyurcsány előszopó sem.
KG2000 2012.12.21. 11:16:14
@Sir Galahad: Így van. Az időzítéssel sem volt gond, mert ahogy leírtad, az ellenzék mindenképpen uszít.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.21. 11:18:23
2x megnézni??
nem vagyok én mazochista.
nem vagyok én mazochista.
KG2000 2012.12.21. 11:21:27
@kovi1970: És mit tett ezért az MSZP-SZDSZ kormány összesen 12 év alatt, hogy a fizetések tartósan magasak legyenek úgy, hogy közben az adók ne emelkedjenek és ne legyen államcsőd???????????? EGY NAGY NULLÁT A KÖBÖN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sárkányfő 2012.12.21. 11:21:28
@Sir Galahad:
nem, nem dicséret volt. de már látom kár volt megszólalnom. sajnállak.
nem, nem dicséret volt. de már látom kár volt megszólalnom. sajnállak.
sárkányfő 2012.12.21. 11:22:53
@KG2000:
látom megint elkapott az agyvérzéses rohamod.
bírd már ki azt az egy órácskát, és mindjárt itt a világvége, addig csak kihúzod valahogy. gondolj Orbánra, megnyugszol.
látom megint elkapott az agyvérzéses rohamod.
bírd már ki azt az egy órácskát, és mindjárt itt a világvége, addig csak kihúzod valahogy. gondolj Orbánra, megnyugszol.
KG2000 2012.12.21. 11:23:50
@mocc: Pedig igaza van, egy szobafestő vagy általában egy melós Németországban mindig is keresett annyit, hogy jó mindennapi élete legyen, teljen neki jó autóra, jó nyaralásra és egy idő után saját lakásra, házra.
tede 2012.12.21. 11:26:06
@robit68: ezzel az átlagosdival az a baj, hogy a színvonal egyáltalán nem egyenletes, mert egy erős egyetemen a 3-as többet ér, mint a büféruhatár szakon az 5-ös.
Sokkal inkább azt kéne, hogy egy központilag összeállított és egységes vizsgát kéne tenni az adott szaknak megfelelő tárgyakból. Törekedni kéne arra, hogy a különböző feladatsorok nagyjából egyforma erősségűek legyenek. Azután ez alapján a félévenkénti szintfelmérő vizsga alapján lenne ösztöndíj. Ez sokkal objektívebb megoldás lenne, mint az átlag alapján. Persze a főiskolák és egyetemek ebbe soha nem mennének bele, mert azonnal mérhetővé és többé-kevésbé objektívan összehasonlíthatóvá válnának. Azt meg senki nem akarja, jobb a dagonya
Sokkal inkább azt kéne, hogy egy központilag összeállított és egységes vizsgát kéne tenni az adott szaknak megfelelő tárgyakból. Törekedni kéne arra, hogy a különböző feladatsorok nagyjából egyforma erősségűek legyenek. Azután ez alapján a félévenkénti szintfelmérő vizsga alapján lenne ösztöndíj. Ez sokkal objektívebb megoldás lenne, mint az átlag alapján. Persze a főiskolák és egyetemek ebbe soha nem mennének bele, mert azonnal mérhetővé és többé-kevésbé objektívan összehasonlíthatóvá válnának. Azt meg senki nem akarja, jobb a dagonya
szekertabor · provo.blog.hu 2012.12.21. 11:28:42
@Veetee: Tévedés. A tanulmányi szerződésben a képzés finanszírozója nem garantálja, hogy a képzés után foglalkoztat, csak azt, hogy ha ad munkát, ha nem, fizeti a képzésedet. Ha nem tud vagy nem akar a képzés után foglalkoztatni, bebukta a képzésed költségeit.
Ugyanez áll a mostani esetre is. Ha az állam finanszírozza a képzésedet, és el tudsz helyezkedni a szakmádban, akkor elvárás, hogy X évig itthon dolgozzál. Ha itthon nem tudsz elhelyezkedni a szakmádban, akkor nem várja el senki, hogy munkanélküliként itthon maradjál, vagy emiatt fizesd ki a képzésedet.
Az viszont elfogadhatatlan, hogy ne is tegyél erőfeszítéseket az itthoni elhelyezkedés érdekében, miután más pénzén kitaníttattad magad.
Ugyanez áll a mostani esetre is. Ha az állam finanszírozza a képzésedet, és el tudsz helyezkedni a szakmádban, akkor elvárás, hogy X évig itthon dolgozzál. Ha itthon nem tudsz elhelyezkedni a szakmádban, akkor nem várja el senki, hogy munkanélküliként itthon maradjál, vagy emiatt fizesd ki a képzésedet.
Az viszont elfogadhatatlan, hogy ne is tegyél erőfeszítéseket az itthoni elhelyezkedés érdekében, miután más pénzén kitaníttattad magad.
KG2000 2012.12.21. 11:30:12
@rrc122: Igen, az Európai Bizottság éppen egy hete nyilatkozta, hogy:
"„Magyarországnak főként az államadósság csökkentésére kell helyeznie a hangsúlyt” – ezt ajánlja végkövetkeztetésként az Európai Bizottság."
www.magyarhirlap.hu/tetszik-brusszelnek-az-uj-magyar-ut
ÚGYHOGY TE ISTENEITEK, AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG AJÁNLÁSÁVAL VITATKOZOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"„Magyarországnak főként az államadósság csökkentésére kell helyeznie a hangsúlyt” – ezt ajánlja végkövetkeztetésként az Európai Bizottság."
www.magyarhirlap.hu/tetszik-brusszelnek-az-uj-magyar-ut
ÚGYHOGY TE ISTENEITEK, AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG AJÁNLÁSÁVAL VITATKOZOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
szekertabor · provo.blog.hu 2012.12.21. 11:31:40
@kovi1970: Ha képtelen vagy nálam értelmesebben fogalmazni, akkor legalább fogd vissza magad, mielőtt fölényeskedni kezdesz. Persze ti csak ehhez értetek.
KG2000 2012.12.21. 11:33:25
@sárkányfő: igen, az agyalágyult, pojáca-terrorista istened, urad és parancsolód, a nyomorult Gyurcsány államcsődbe vitte az országot, na persze nem egyedül, segített neki például az egész MSZP-SZDSZ és széles holdudvaruk, beleértve a bájgúnár pislogáson és rabláson kívül másra tökéletesen alkalmatlan Bajnait.
szekertabor · provo.blog.hu 2012.12.21. 11:35:05
@kisa: "Faék egyszerűségű hírtévés interpretálása a történteknek faék egyszerűségű emberek számára."
Nem kell ez a lesajnáló stílus, ha értelmesebb nem telik tőled.
Nem kell ez a lesajnáló stílus, ha értelmesebb nem telik tőled.
robit68 2012.12.21. 11:36:07
@tede: Igazad van és erről egyeztethetne a kormány és a diákság plusz az oktatók.
kisa 2012.12.21. 11:56:12
@szekertabor: De ez az igazság. Ilyen magyarázatokkal mindenkit faék egyszerűségűnek néznek, de csak a faék egyszerűségűek szopják be.
conmorientes 2012.12.21. 12:27:02
Breaking News !!!!
Ma 12 óra 12 perc 12 és 13 másodperckor Orbán Viktor Magyar miniszterelnök önállóan, minden külső segítség nélkül először, majd másodszor is félkézzel hárította el a világvégét.
Hőstetteire tekintettel XVI. Benedek Pápa utasításában ezért megindította a posztumusz szentté avatási eljárást.
Az eljárás lezárását a vatikáni hivatalos közlemény szerint egyenlőre a jelölt életben léte akadályozza.
A hírre hívő önkéntesek tömege lepte el a Szent Péter teret.
A Vatikán az önkéntesek figyelmét külön twitter közleményben hívta fel arra, hogy a célszemély biztonságát a TEK garantálja, így fokozottan fennáll annak a veszélye, hogy a leggyorsabb 500 önkéntes közül 499, már alkalmatlan tárgyon elkövetett emberölés bűnébe fog esni, akik regisztráció esetén már előre előzetes mentesülésben részesülhetnek.
A szentszék a szentté avatási eljárás befejezését az akadály elhárultát követően azonnal befejezni kívánja.
Az előzetes esélylatolgatás alapján Szent Orbán Viktor a baltás gyilkosok és megélhetési disszidensek, valamint a középiskolások tandíjmentességének védőszentjeként fog avanzsálni, a következő húsvéti időszakban.
Ma 12 óra 12 perc 12 és 13 másodperckor Orbán Viktor Magyar miniszterelnök önállóan, minden külső segítség nélkül először, majd másodszor is félkézzel hárította el a világvégét.
Hőstetteire tekintettel XVI. Benedek Pápa utasításában ezért megindította a posztumusz szentté avatási eljárást.
Az eljárás lezárását a vatikáni hivatalos közlemény szerint egyenlőre a jelölt életben léte akadályozza.
A hírre hívő önkéntesek tömege lepte el a Szent Péter teret.
A Vatikán az önkéntesek figyelmét külön twitter közleményben hívta fel arra, hogy a célszemély biztonságát a TEK garantálja, így fokozottan fennáll annak a veszélye, hogy a leggyorsabb 500 önkéntes közül 499, már alkalmatlan tárgyon elkövetett emberölés bűnébe fog esni, akik regisztráció esetén már előre előzetes mentesülésben részesülhetnek.
A szentszék a szentté avatási eljárás befejezését az akadály elhárultát követően azonnal befejezni kívánja.
Az előzetes esélylatolgatás alapján Szent Orbán Viktor a baltás gyilkosok és megélhetési disszidensek, valamint a középiskolások tandíjmentességének védőszentjeként fog avanzsálni, a következő húsvéti időszakban.
uborkagyalu 2012.12.21. 12:32:30
Hihetetlen.
Már hogy ne érintené az egyetemistákat, hogy mi lesz. Meg mindenkit, úgy általában. Az egész értelmiségi társadalmat érinti, az egész országot érinti. Országos ügy.
Ott van például a jogászság. Ha mondjuk kiesik egy generáció a jogásztársadalomból, illetve csak csonka lesz, mert kevesen lesznek, és mert a pénz dönti el, hogy mehet-e oda az ember, az beláthatatlan következményekkel járhat, egy egész ország demokratikus működését vetheti vissza. Ezt elvileg Orbán Viktor is megtanuta anno az egyetemen, mert tanítják, jog- és állambölcselet a neve a tárgynak, Orbán azt elvileg szerette is - hát nemcsak a Machiavelliről szóló részt kellett volna elolvasnia...
Már hogy ne érintené az egyetemistákat, hogy mi lesz. Meg mindenkit, úgy általában. Az egész értelmiségi társadalmat érinti, az egész országot érinti. Országos ügy.
Ott van például a jogászság. Ha mondjuk kiesik egy generáció a jogásztársadalomból, illetve csak csonka lesz, mert kevesen lesznek, és mert a pénz dönti el, hogy mehet-e oda az ember, az beláthatatlan következményekkel járhat, egy egész ország demokratikus működését vetheti vissza. Ezt elvileg Orbán Viktor is megtanuta anno az egyetemen, mert tanítják, jog- és állambölcselet a neve a tárgynak, Orbán azt elvileg szerette is - hát nemcsak a Machiavelliről szóló részt kellett volna elolvasnia...
uborkagyalu 2012.12.21. 12:34:08
@KG2000: csak szólok, hogy most egy Orbán nevű pusztít keresztül-kasul az országban.
belekotty 2012.12.21. 12:39:13
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Miért nem csinálsz blogot?
Lucky Larry Silverstein 2012.12.21. 13:07:11
Poldi
Mindent megtettél, de megint elmaradt a forradalom és az államcsőd.
Ne add fel!
Mindent megtettél, de megint elmaradt a forradalom és az államcsőd.
Ne add fel!
Steve123 2012.12.21. 13:09:15
Félve értek egyet a tandíjjal és az alábbi bejegyzéssel. Jó lenne, ha nem lenne rá szükség, de van.
kerdezzbatran.blog.hu/2012/12/09/ingyenes_felsooktatast_ingyenes_sort
Ha végtelen az állam pénze, akkor senkinek sem fájna az ingyen busz a nyugdíjasoknak, lehetne kisebb adó a vállakozókon, nagyobb fizetés az orvosoknak.
kerdezzbatran.blog.hu/2012/12/09/ingyenes_felsooktatast_ingyenes_sort
Ha végtelen az állam pénze, akkor senkinek sem fájna az ingyen busz a nyugdíjasoknak, lehetne kisebb adó a vállakozókon, nagyobb fizetés az orvosoknak.
preddy 2012.12.21. 13:15:41
@Foxtrotty:
Faszén a zokniban? K. büdös lehetett a lábuk...
Faszén a zokniban? K. büdös lehetett a lábuk...
Lucky Larry Silverstein 2012.12.21. 13:16:03
@Steve123:
Mo-n 1 dolgozó ember 4 nem dolgozót tart el. Ezért nagyon fontos 4 évig képezni ingyen a kommunikáció szakosokat, akik 1 év OKJ tanfolyammal jobban kereshetnek mint a diplomájukkal(=cca. érettségi).
Aki az eddigi rendszert védi az idióta.
Mo-n 1 dolgozó ember 4 nem dolgozót tart el. Ezért nagyon fontos 4 évig képezni ingyen a kommunikáció szakosokat, akik 1 év OKJ tanfolyammal jobban kereshetnek mint a diplomájukkal(=cca. érettségi).
Aki az eddigi rendszert védi az idióta.
preddy 2012.12.21. 13:17:54
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
Csak nem a Fidelitas osztogatta?
Kitelik tőlük...
Csak nem a Fidelitas osztogatta?
Kitelik tőlük...
fidesznyikek 2012.12.21. 13:23:26
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
1 Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke — volt egyetemi és gimnáziumi KISZ-titkár;
2 Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter — volt MSZMP-tag, III/II-es ügynök
3 Varga Mihály, a Miniszterelnökség vezetője — volt KISZ-titkár
4 Martonyi János, külügyminiszter — volt MSZMP-tag
5 Pintér Sándor, belügyminiszter — volt párttitkár
6 Kövér László, parlamenti házelnök — volt KISZ-titkár, az MSZMP Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
7 Deutsch Tamás, a Fidesz EP-képviselője — volt KISZ-titkár
8 Stumpf István, alkotmánybíró, az első Fidesz-kormány minisztere — volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront egykori alelnöke
9 Orbán Győző, Orbán Viktor apja — volt párttitkár
10 Pozsgai Imre, a Fidesz Orbán Viktor által vezetett Nemzeti Konzultációs Testületének tagja — az MSZMP Központi Bizottságának egykori tagja
11 Járai Zsigmond, az első Fidesz-kormány pénzügyminisztere — az utolsó kommunista kormány államtitkára, volt MSZMP-tag
12 Mikola István, az első Fidesz-kormány egészségügy-minisztere — a Hazafias Népfront volt alelnöke
13 Chikán Attila, az első Fidesz-kormány gazdasági minisztere — volt MSZMP-tag
14 Fónagy János, az első Fidesz-kormány közlekedési és vízügyi minisztere — volt MSZMP-tag
15 Vonza András, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági és vidékfejlesztési minisztere — volt MSZMP-tag
16 Ligetvári Ferenc, az első Fidesz-kormány környezetvédelmi minisztere —volt MSZMP-tag
17 Szabadi Béla, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági államtitkára — volt MSZMP-tag, volt munkásőr
18 Pokorni Zoltán apja ügynök
"Az apja meg egy ÁVH-s hulladék volt"
1 Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke — volt egyetemi és gimnáziumi KISZ-titkár;
2 Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter — volt MSZMP-tag, III/II-es ügynök
3 Varga Mihály, a Miniszterelnökség vezetője — volt KISZ-titkár
4 Martonyi János, külügyminiszter — volt MSZMP-tag
5 Pintér Sándor, belügyminiszter — volt párttitkár
6 Kövér László, parlamenti házelnök — volt KISZ-titkár, az MSZMP Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa
7 Deutsch Tamás, a Fidesz EP-képviselője — volt KISZ-titkár
8 Stumpf István, alkotmánybíró, az első Fidesz-kormány minisztere — volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront egykori alelnöke
9 Orbán Győző, Orbán Viktor apja — volt párttitkár
10 Pozsgai Imre, a Fidesz Orbán Viktor által vezetett Nemzeti Konzultációs Testületének tagja — az MSZMP Központi Bizottságának egykori tagja
11 Járai Zsigmond, az első Fidesz-kormány pénzügyminisztere — az utolsó kommunista kormány államtitkára, volt MSZMP-tag
12 Mikola István, az első Fidesz-kormány egészségügy-minisztere — a Hazafias Népfront volt alelnöke
13 Chikán Attila, az első Fidesz-kormány gazdasági minisztere — volt MSZMP-tag
14 Fónagy János, az első Fidesz-kormány közlekedési és vízügyi minisztere — volt MSZMP-tag
15 Vonza András, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági és vidékfejlesztési minisztere — volt MSZMP-tag
16 Ligetvári Ferenc, az első Fidesz-kormány környezetvédelmi minisztere —volt MSZMP-tag
17 Szabadi Béla, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági államtitkára — volt MSZMP-tag, volt munkásőr
18 Pokorni Zoltán apja ügynök
"Az apja meg egy ÁVH-s hulladék volt"
conmorientes 2012.12.21. 13:27:43
@uborkagyalu:
Nem értelmetlen beszéd de....
Az oktatás a legfontosabb közügy. Nem is kételkedem abban hogy amit a konzervatív iskolafelfogás esszenciájának lehet nevezni az a minőségi és tatalommal bíró oktatás, csak ehhez nem a körmenetek visznek el. Egyet is értenék azzal hogy az elmúlt két évtizedben felhígult az oktatás és a felsőoktatás színvonala, ezzel együtt mértéktelenül sok túlképzettséget igazoló papírral rendelkező, de mi sem tudó fiatal ömlött a munkaerőpiacra amely azt felszívni nem képes.
Erre a legjobb példa az elmúlt 20 év jogászképzése.
Jelen pillanatban és ezzel ellent kell hogy mondjak neked semmilyen hatással nem lenne a társadalomra, ha 10 évig egyetlen jogászt sem képeznének, olyan mértékű tömegben van jelen a képzettnek papírral állított jogász. Mást ne mondjak ezek ülnek jelenleg a végrehajtó hatalom kodifikációs lépcsőinek minden fokán, és ez pontosan látszik is a jogszabályokon........
Ettől függetlenül biztonság igény, előre látás, koncepció, jószándék, szaktudás kellene minden képzési területen, nem pedig a skolasztikai maszlag és hülyítés.
Egyébként pedig Macchiavelli és jogbölcselet nincs annyira közel egymáshoz, mint a jelenlegi kormányzás a legszikárabb pozitivista szemlélethez (mondjuk Savigny)....
Nem értelmetlen beszéd de....
Az oktatás a legfontosabb közügy. Nem is kételkedem abban hogy amit a konzervatív iskolafelfogás esszenciájának lehet nevezni az a minőségi és tatalommal bíró oktatás, csak ehhez nem a körmenetek visznek el. Egyet is értenék azzal hogy az elmúlt két évtizedben felhígult az oktatás és a felsőoktatás színvonala, ezzel együtt mértéktelenül sok túlképzettséget igazoló papírral rendelkező, de mi sem tudó fiatal ömlött a munkaerőpiacra amely azt felszívni nem képes.
Erre a legjobb példa az elmúlt 20 év jogászképzése.
Jelen pillanatban és ezzel ellent kell hogy mondjak neked semmilyen hatással nem lenne a társadalomra, ha 10 évig egyetlen jogászt sem képeznének, olyan mértékű tömegben van jelen a képzettnek papírral állított jogász. Mást ne mondjak ezek ülnek jelenleg a végrehajtó hatalom kodifikációs lépcsőinek minden fokán, és ez pontosan látszik is a jogszabályokon........
Ettől függetlenül biztonság igény, előre látás, koncepció, jószándék, szaktudás kellene minden képzési területen, nem pedig a skolasztikai maszlag és hülyítés.
Egyébként pedig Macchiavelli és jogbölcselet nincs annyira közel egymáshoz, mint a jelenlegi kormányzás a legszikárabb pozitivista szemlélethez (mondjuk Savigny)....
Szociknak vége 2012.12.21. 13:39:23
@conmorientes: Az oktatás a legfontosabb közügy.
A fejlett társadalmak erre költik a ktgvetésük 2-4%-át, Mo. kb. 2%-át. Ennyi, a többi rizsa.
A legfontosabb közügy az, hogy fizessük az államadósság kamatait. Ha a számokat nézem.
A fejlett társadalmak erre költik a ktgvetésük 2-4%-át, Mo. kb. 2%-át. Ennyi, a többi rizsa.
A legfontosabb közügy az, hogy fizessük az államadósság kamatait. Ha a számokat nézem.
conmorientes 2012.12.21. 13:39:53
@Steve123:
Esetleg ha tudnál adni a tandíj feltétlen szükségességére valamilyen igazolható okot, azt megköszönném, mert én ilyet egyenlőre még nem látok.
Az idiótázás pedig értelmes és okszerű magyarázat.......
Esetleg ha tudnál adni a tandíj feltétlen szükségességére valamilyen igazolható okot, azt megköszönném, mert én ilyet egyenlőre még nem látok.
Az idiótázás pedig értelmes és okszerű magyarázat.......
2012.12.21. 13:55:19
@Pumpkin Jack: A cégek a munkabérek után Magyarországon 52%-ot fizetnek be, Angliában a bérköltség 36%
Szociknak vége 2012.12.21. 13:59:02
@Könnyen elkaptuk, uram!: Mindjárt kevesebb lesz a munkaerőktg, amint nem 1 ember tart el 4 inaktívat. Pl. kommunikáció szakos hallgatót.
Szociknak vége 2012.12.21. 14:05:14
Összesen 168 millió euró banki különadót fizet idén a Raiffeisen Ausztriában, Magyarországon és Szlovákiában. Magyarországot a jelentős terhek ellenére nem fogja elhagyni a társaság -
*Az RZB-t összesen 168 millió eurónyi bankadó terheli idén. Ennek legnagyobb részét, 114 millió eurót Ausztriában kell fizetnie a társaságnak. Magyarországon 26 millió euró a teher idén, Szlovákiában pedig 28 millió euró. A jövő évben 200 millió euróra nő a Raiffeisen különadó-fizetési kötelezettsége ezekben az országokban. Hosszú távon nem tudjuk viselni ezt a terhet - fogalmazott Walter Rothensteiner.*
És egy Rothensteinernek el is hiszem..:)
Ez a világvége is elmaradt(bankadó alkotmányellenes, EUellenes, emberiségellenes, elmennekabankok). A hallgatói szerződés sem ördögtől való, hiába hazudoztok róla össze-vissza.
*Az RZB-t összesen 168 millió eurónyi bankadó terheli idén. Ennek legnagyobb részét, 114 millió eurót Ausztriában kell fizetnie a társaságnak. Magyarországon 26 millió euró a teher idén, Szlovákiában pedig 28 millió euró. A jövő évben 200 millió euróra nő a Raiffeisen különadó-fizetési kötelezettsége ezekben az országokban. Hosszú távon nem tudjuk viselni ezt a terhet - fogalmazott Walter Rothensteiner.*
És egy Rothensteinernek el is hiszem..:)
Ez a világvége is elmaradt(bankadó alkotmányellenes, EUellenes, emberiségellenes, elmennekabankok). A hallgatói szerződés sem ördögtől való, hiába hazudoztok róla össze-vissza.
Szociknak vége 2012.12.21. 14:07:34
@MetroGoldwinMayer: Oppá, Szlovákiában és Ausztriában is sokkal több a bankadó mint itthon?
Hogy is van ez libsik? Erről mit hazudoztatok?
Hogy is van ez libsik? Erről mit hazudoztatok?
2012.12.21. 14:07:52
@MetroGoldwinMayer: A felsőoktatás felfújását Orbán találta ki. Olyan mértékű képzés folyt a 2000-es évtől, amire semmi szükség sem volt.
Most sincs. Viszont munka sem. Namost: munkanélküliek viszont lesznek. Ezzel kéne inkább foglalkozni. Remek példa a Horthy Magyarországa.
Tudod mire költöttek? Oktatásra. Az ország szegény volt(háború, kifosztás, kommunisták, stb), afelvett kölcsönt pedig nem átallották OKTATÁSRA, FEJLESZTÉSRE, kutatásra költeni. Eredménye, hogy a legismertebb találmányok arra a korra datálódnak.
Tehát az elvonás öngól.
Most sincs. Viszont munka sem. Namost: munkanélküliek viszont lesznek. Ezzel kéne inkább foglalkozni. Remek példa a Horthy Magyarországa.
Tudod mire költöttek? Oktatásra. Az ország szegény volt(háború, kifosztás, kommunisták, stb), afelvett kölcsönt pedig nem átallották OKTATÁSRA, FEJLESZTÉSRE, kutatásra költeni. Eredménye, hogy a legismertebb találmányok arra a korra datálódnak.
Tehát az elvonás öngól.
conmorientes 2012.12.21. 14:14:12
@MetroGoldwinMayer:
Nem tudom honnan származnak az adataid, de vitatnám.
Mert nagy a szórás abban hogy az állam mit is finanszíroz...
A jó oktatás politika a jövőt alapozhatja meg, az államadósság törlesztése viszont arra kevesebb hatással van, ezért inkább választanám az oktazást ha lenne értelem és jó stratégia...
Nem tudom honnan származnak az adataid, de vitatnám.
Mert nagy a szórás abban hogy az állam mit is finanszíroz...
A jó oktatás politika a jövőt alapozhatja meg, az államadósság törlesztése viszont arra kevesebb hatással van, ezért inkább választanám az oktazást ha lenne értelem és jó stratégia...
Szociknak vége 2012.12.21. 14:16:19
@Könnyen elkaptuk, uram!: Sajna a legismertebb találmányok semmi pénzt sem hoztak Mo-nak, mert külföldön csináltak belőle bizniszt. Márpedig a kormányt nem érdekli hogy mit hoz ki az itthoni tudásából valaki az USA-ban.
Az tény hogy kellene foglalkozni mással is mint adminisztratív intézkedésekkel de ettől a mostani átalakítási terv nagyjából ok szvsz.
Az tény hogy kellene foglalkozni mással is mint adminisztratív intézkedésekkel de ettől a mostani átalakítási terv nagyjából ok szvsz.
Szociknak vége 2012.12.21. 14:18:45
@conmorientes: Akkor vitasd. A forrás a 2011es ktgvetés magyarország.hu/ksh.hu.
2012.12.21. 14:21:43
@MetroGoldwinMayer:" de ettől a mostani átalakítási terv nagyjából ok szvsz."
Nem. Ez egy faszság. Hazudnak éjjel és nappal.
Talán javasolnám az angliai példát.
Nem. Ez egy faszság. Hazudnak éjjel és nappal.
Talán javasolnám az angliai példát.
Szociknak vége 2012.12.21. 14:25:59
@Könnyen elkaptuk, uram!: Én meg javaslom a Smith and Wessont...:)))
Semmi közünk Angliához, sem adottságokban, sem lehetőségekben, sem hagyományokban, sem oktatásban.
Akkor, ha már külföldi példa kell maradjunk a kontinensen, a magyar oktatás mindig porosz rendszerü volt, nem lesz hipp-hopp angolszász.
Semmi közünk Angliához, sem adottságokban, sem lehetőségekben, sem hagyományokban, sem oktatásban.
Akkor, ha már külföldi példa kell maradjunk a kontinensen, a magyar oktatás mindig porosz rendszerü volt, nem lesz hipp-hopp angolszász.
conmorientes 2012.12.21. 14:28:53
@MetroGoldwinMayer:
Na az aztán a hiteles forrás:)))))
Ahhoz képest a Dörmögő Dömötör az Financial Times...
Egyébként az általad írt külföldi összehasonlító adatokra kérdeztem volna.
Na az aztán a hiteles forrás:)))))
Ahhoz képest a Dörmögő Dömötör az Financial Times...
Egyébként az általad írt külföldi összehasonlító adatokra kérdeztem volna.
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.21. 14:36:33
@MetroGoldwinMayer: "Az tény hogy kellene foglalkozni mással is mint adminisztratív intézkedésekkel de ettől a mostani átalakítási terv nagyjából ok..."
JÓ, de miről is szól ez az okés átalakítási terv? Valahol ( nem pedagógusok előtt ) közzé tették ezt a tervet olyan formában, hogy arról ne véleményünk, de egyáltalán ismeretünk lehessen?
Nem tudok ilyenről, pedig azoknak, akiknek tovább tanulás előtt álló gyerekük van, illetve tovább tanulás előtt állnak, szükségük lenne olyan ismeretekre, amelyekre lehetne tervezni a jövőt. Mutatott valami yylasmit a kormány, amiből lehetne tervezni, hogy januárban kinek, hová lesz lehetősége jelentkezni? Főleg úgy, hogy négy-hat évig készült, egy pályára alapozva?
JÓ, de miről is szól ez az okés átalakítási terv? Valahol ( nem pedagógusok előtt ) közzé tették ezt a tervet olyan formában, hogy arról ne véleményünk, de egyáltalán ismeretünk lehessen?
Nem tudok ilyenről, pedig azoknak, akiknek tovább tanulás előtt álló gyerekük van, illetve tovább tanulás előtt állnak, szükségük lenne olyan ismeretekre, amelyekre lehetne tervezni a jövőt. Mutatott valami yylasmit a kormány, amiből lehetne tervezni, hogy januárban kinek, hová lesz lehetősége jelentkezni? Főleg úgy, hogy négy-hat évig készült, egy pályára alapozva?
Szociknak vége 2012.12.21. 14:42:49
@conmorientes: http://translate.google.com/translate?hl=hu&langpair=it|en&u=www.osservatorioinca.org/12-563/archivio/spesa-per-listruzione-pubblica-nellue:-italia-al-21-posto.html
2012.12.21. 14:44:19
@MetroGoldwinMayer: Nem az oktatási rendszerről beszélgetünk. Amúgy az egyetemi oktatás a bolognai módszer szerint épül fel, az pedig nem porosz.
Te kevered a szezont a fazonnal.
Nem vagy te fideszes?
Más: az angol rendszer: Ha nem jutsz ösztöndíjhoz, ami lehet állami vagy céges, esetleg magán, akkor fizetsz. Erre hitelt vehetsz fel. Ezt akkor kell fizetned CSAK, ha a jövedelmed eléri a minimálbért. Csak az a fölötti részből vonják. Ha Angliában maradsz, kevesebbet, ha külföldre távozol, többet.
25 éven át. Ha lejárt, tovább nem kell fizetni.
Az oka talán az, hogy az Angol állam közös business-nek gondolja az oktatást.
Bár ott sincs egymillió új munkahely, mint nálunk ígérte valaki...
Te kevered a szezont a fazonnal.
Nem vagy te fideszes?
Más: az angol rendszer: Ha nem jutsz ösztöndíjhoz, ami lehet állami vagy céges, esetleg magán, akkor fizetsz. Erre hitelt vehetsz fel. Ezt akkor kell fizetned CSAK, ha a jövedelmed eléri a minimálbért. Csak az a fölötti részből vonják. Ha Angliában maradsz, kevesebbet, ha külföldre távozol, többet.
25 éven át. Ha lejárt, tovább nem kell fizetni.
Az oka talán az, hogy az Angol állam közös business-nek gondolja az oktatást.
Bár ott sincs egymillió új munkahely, mint nálunk ígérte valaki...
Szociknak vége 2012.12.21. 14:45:24
@látjátok feleim szümtükkel: Te 4-6 évig készültél arra, hogy beadd a jelentkezésedet az egyetemre?...:) Mert a felkészülés a felvételire(ha van még olyan egyáltalán) tavaszig el sem kezdődik.
2012.12.21. 14:47:37
@MetroGoldwinMayer: Mondjuk a Tungsram, a Rába, Hertz, a MOM, a Ganz hozott pénzt az országnak. A repülőgép gyártás is, bár rövid ideig.
Az, hogy a II. világháború újra felforgatta az egészet, hogy Szent-Györgyinek és még sokaknak menekülni kellett az országból, nem a gazdaságpolitika elhibázottsága miatt volt.
Bár igazad van, minek a fejlődés, mikor a kínai segédmunkáé a jövő!
Az, hogy a II. világháború újra felforgatta az egészet, hogy Szent-Györgyinek és még sokaknak menekülni kellett az országból, nem a gazdaságpolitika elhibázottsága miatt volt.
Bár igazad van, minek a fejlődés, mikor a kínai segédmunkáé a jövő!
2012.12.21. 14:48:36
@MetroGoldwinMayer:" 4-6 évig készültél arra, hogy beadd a jelentkezésedet az egyetemre?...:)"
Én is. Ugyanis már általánosban tudtam, mi érdekel.,
Én is. Ugyanis már általánosban tudtam, mi érdekel.,
Szociknak vége 2012.12.21. 14:50:58
@Könnyen elkaptuk, uram!: Te nem tudom miről beszélgetsz ez a blog az oktatásról szól.
A magyar hitelt meg akkor kell fizetned CSAK ha elhúzol külföldre, illetve ha mégis olyan szakra adod a fejed ahol már 10 éve túlképzés van.
Gondolom a magyar hitelt a lejárta után is fizetni kell, sőt még a gyerekének is....WTF?
2 külön rendszer, 2 külön országban. Én egyébként az angol nyugdíjrendszert is jobbnak tartom mint a magyart(LoLwaddafakk) és akkor mi van?
A magyar hitelt meg akkor kell fizetned CSAK ha elhúzol külföldre, illetve ha mégis olyan szakra adod a fejed ahol már 10 éve túlképzés van.
Gondolom a magyar hitelt a lejárta után is fizetni kell, sőt még a gyerekének is....WTF?
2 külön rendszer, 2 külön országban. Én egyébként az angol nyugdíjrendszert is jobbnak tartom mint a magyart(LoLwaddafakk) és akkor mi van?
kisa 2012.12.21. 15:06:15
@MetroGoldwinMayer: Az eredeti tervek szerint mindenkinek kellett volna fizetni, 2% kamattal. Akkor is, ha NEM húz el külföldre.
1055 2012.12.21. 15:07:09
@egy hang a hátsó sorból: Persze , nincs azzal semmi gond ha ez a véleményed csak a példával volt bajom.
2012.12.21. 15:07:09
@MetroGoldwinMayer: Te teljesen téves elképzeléseket magyarázol. Nem kell visszafuizetni a diákhitelt???? Hülye vagy?
Ez a poszt az oktatásról szól???? Nem! Ez a felsőoktatás finanszírozásáról szól."Tulajdonképpen én kétszer töröltem el a tandíjat Magyarországon. Nem szoktam ezt - hogy mondjam - nagy dobra verni, mert nem szép dolog, hogyha az ember a saját lovát dicséri. De hát én egyszer eltöröltem a Bokros Lajos által bevezetett tandíjat, mint miniszterelnök, és utána, mikor bevezették a szocik megint a tandíjat, akkor pedig szerveztünk egy népszavazást, amivel eltöröltük a tandíjat."
Így persze mindjárt más..., akkor tandíjról szó sem lehet. "
Ez a poszt az oktatásról szól???? Nem! Ez a felsőoktatás finanszírozásáról szól."Tulajdonképpen én kétszer töröltem el a tandíjat Magyarországon. Nem szoktam ezt - hogy mondjam - nagy dobra verni, mert nem szép dolog, hogyha az ember a saját lovát dicséri. De hát én egyszer eltöröltem a Bokros Lajos által bevezetett tandíjat, mint miniszterelnök, és utána, mikor bevezették a szocik megint a tandíjat, akkor pedig szerveztünk egy népszavazást, amivel eltöröltük a tandíjat."
Így persze mindjárt más..., akkor tandíjról szó sem lehet. "
Macropus Rufus 2012.12.21. 15:32:48
@Sir Galahad: a gond nem itt van, hanem ott, hogy a Viktorék népszavazást kényszerítettek ki anno annak érdekében, hogy ne legyen tandíj. Most meg bevezetik. Ez itt a bazmeg lényege.
Én sem tartom járható útnak azt ha hagyjuk elmenni innen őket, akiknek mi fizettük a tanulmányait. De azért ilyen csúnyán pofánköpni sztem még a szocik sem köpték a szavazóikat.
Én sem tartom járható útnak azt ha hagyjuk elmenni innen őket, akiknek mi fizettük a tanulmányait. De azért ilyen csúnyán pofánköpni sztem még a szocik sem köpték a szavazóikat.
tryclops 2012.12.21. 15:37:01
@MetroGoldwinMayer: Igen, képzeld, ha mérnöknek, orvosnak, informatikusnak készülsz akkor nem felvételi előtt egy héttel választasz iskolát. Hanem éveken keresztül jársz fakultációra hogy képben legyél a témából. - Aztán egy fasz jól keresztbe tesz neked és közli hogy a terveidnek annyi, nem fizetem, esetleg vegyél fel hitelt. Korrekt. Mi is a mondanivalód?
- Egy kommunikációs szakember akit nem te tartasz el az adódból. BTW: Tudsz róla, hogy a köcsög médiások általában EKHO munkaviszonyban dolgoznak. Tudod mennyi munkanélküli segély jár nekik? LOL, abban fog az ország tönkremenni. :)
- Egy kommunikációs szakember akit nem te tartasz el az adódból. BTW: Tudsz róla, hogy a köcsög médiások általában EKHO munkaviszonyban dolgoznak. Tudod mennyi munkanélküli segély jár nekik? LOL, abban fog az ország tönkremenni. :)
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.21. 17:20:52
@MetroGoldwinMayer:
Nekem négy évig kellett nagyon sok évvel ezelőtt készülni a jövőmre, de akkor mindenkinek ennyi volt a középiskola és a felsőfokú iskola közti tanulmányi idő. Kivéve a technikumokat, mert ott még egy évig tanulhattak a technikusi fokozatért.
Most a gyerekek zöme a középiskola előtt - 6-os vagy 8-ikos korában - dönti el, hogy milyen irányultságban szeretne képződni a felsőfokú oktatásban. Ezt ugyebár azért kell már korán eldönteni, mert a felvételi ponthatárhoz időben kell tanulni a plusz tárgyakat, nyelvet.
Az a fiatal, aki eddig jogásznak készült,és kimagaslóan teljesített, de most nincs esélye arra, hogy a csóró szülők gyerekeként bekerüljön, csak a fizetős szakra, mit tehet? Adósodjon el? Hiszen nem ti ( meg a sarki kutya ) ugatjátok a holdat éjjel-nappal, hogy az eladósodás életveszélyes! A diáknak nem az? Vagy az ilyen gyerek hirtelen válasszon más pályát?
Nekem négy évig kellett nagyon sok évvel ezelőtt készülni a jövőmre, de akkor mindenkinek ennyi volt a középiskola és a felsőfokú iskola közti tanulmányi idő. Kivéve a technikumokat, mert ott még egy évig tanulhattak a technikusi fokozatért.
Most a gyerekek zöme a középiskola előtt - 6-os vagy 8-ikos korában - dönti el, hogy milyen irányultságban szeretne képződni a felsőfokú oktatásban. Ezt ugyebár azért kell már korán eldönteni, mert a felvételi ponthatárhoz időben kell tanulni a plusz tárgyakat, nyelvet.
Az a fiatal, aki eddig jogásznak készült,és kimagaslóan teljesített, de most nincs esélye arra, hogy a csóró szülők gyerekeként bekerüljön, csak a fizetős szakra, mit tehet? Adósodjon el? Hiszen nem ti ( meg a sarki kutya ) ugatjátok a holdat éjjel-nappal, hogy az eladósodás életveszélyes! A diáknak nem az? Vagy az ilyen gyerek hirtelen válasszon más pályát?
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.21. 17:27:23
@Macropus Rufus: "De azért ilyen csúnyán pofánköpni sztem még a szocik sem köpték a szavazóikat."
Ne búsulj, most olvastam, hogy az úniós támogatású, de még el sem bírált nyelvoktatási pályázaton megkapták már a haveri cégek a zsírosabb részt, olyan is, amelyik soha nem oktatott még nyelvet, de majd szarért húgyért foglalkoztatja a sok birka nyelvtanárt alvállalkozóként.
Érdekes, hogy a diákok pucájában volt, és van vér kimenni az utcára hangot adni a nemtettszésüknek, elégedetlenségüknek, a sok okos pedagóg meg sunnyog. Talán szégyellik a hatalomban üldögélő volt tanítványaikat?
Ne búsulj, most olvastam, hogy az úniós támogatású, de még el sem bírált nyelvoktatási pályázaton megkapták már a haveri cégek a zsírosabb részt, olyan is, amelyik soha nem oktatott még nyelvet, de majd szarért húgyért foglalkoztatja a sok birka nyelvtanárt alvállalkozóként.
Érdekes, hogy a diákok pucájában volt, és van vér kimenni az utcára hangot adni a nemtettszésüknek, elégedetlenségüknek, a sok okos pedagóg meg sunnyog. Talán szégyellik a hatalomban üldögélő volt tanítványaikat?
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.21. 17:32:42
VALAKI! ( mondjuk egy bennfentes fideszes ) szóljon már hozzá, hogy miről is szól az a sokat emlegetett oktatásátalakítási terv. Senki nem tud semmit róla azon kívül, hogy fizetni kell a nem tandíjat?
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.21. 17:57:44
@sárkányfő: Nekem a "Csüngőhasú Maradona" jobban tetszik.
Sir Galahad 2012.12.21. 20:07:39
@Macropus Rufus: Ebben egyet kell értenem veled. A tandíj bevezetése, bár bizonyos mértékig szükséges lett volna, valóban rossz húzás volt az előzmények fényében. Nyugodtan lehetett volna a tandíjmentesség az Orbán-kormány második szent tehene (az első a nyugdíjak reálértékének őrzése), hozott volna politikai szempontból az is annyit, amennyit megér kiadásban. A különbözetet a hallgatói szerződéseken keresztül (aki nem végez időben, fizet) még be is lehetett volna hozni. Szóval ez egy csúnya öngól volt, kíváncsi vagyok a fejleményekre.
Mítoszromboló 2012.12.21. 20:07:57
Én egyik pártnak se vagyok szimpatizánsa, előre leszögezem. Azzal viszont tökéletesen egyet kell értsek, hogy az én pénzemen 1. Elvárom, hogy legalább elvégezze a sulit az egyetemista, 2. Ne a nyugati gyarmatosítókat szolgálják ki hanem a saját hazájukat. Ezt a lépést már 20 éve be kellett volna vezetni, nem hagyni, hogy a megszerzett tudásért nem hogy egy petákot nem fizet, de még adót is külföldön teszi le. Ezzel kvázi ingyen kioktattunk diákok ezreit a semmiért. ÉS itt az nem érv, hogy nincs munkahely. Ez elvi kérdés. Kaptál valamit ingyen, azt vagy vissza fizeted és mehetsz ahová akarsz, vagy ha nem fizettél érte semmit nem mész sehová. Ennyi a képlet.
Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2012.12.22. 17:02:17
@látjátok feleim szümtükkel:
üdítős üveg, nadrágszíj, zászlórúd, gumipók, kulccsomó, puszta kéz... minek számít?
üdítős üveg, nadrágszíj, zászlórúd, gumipók, kulccsomó, puszta kéz... minek számít?
látjátok feleim szümtükkel 2012.12.23. 08:28:20
@Hiryu 2,0:
HA-HA!
Elő is írhatnák, hogy a puszta kezet mindenki hagyja otthon elindulás előtt, a nadrágját meg kösse fel madzaggal ( úgy, mint régen ).
A zászlórúddal baj van, mert a békemenet is vitte.
HA-HA!
Elő is írhatnák, hogy a puszta kezet mindenki hagyja otthon elindulás előtt, a nadrágját meg kösse fel madzaggal ( úgy, mint régen ).
A zászlórúddal baj van, mert a békemenet is vitte.
Mítoszromboló 2012.12.23. 19:02:36
@vakapad: Mint írtam, nem vagyok egyik pártnak se szimpatizánsa és sose szavazok senkire, ez nálam elvi kérdés. A véleményemet a tandíjjal kapcsolatban továbbra is fenntartom. Ne az én pénzemen menjen ki külföldre dolgozni egyik egyetemista se. Eddig talán nem gondolkoztam el ezen a dolgon, de most, hogy előjött a téma, abszolút jogosnak érzem. Persze a másik oldalról ezt nehéz megérteni talán, de most már nem azokat az időket éljük, hogy kommunista elvtársak "elintéztek" mindent, és "elhelyezkedsz" egy munkahelyen, mert a pártvezér majd megoldja. Most már számít, hogy a MI pénzünkből kit, milyen mértékben pénzelünk és abból milyen haszna lesz a társadalomnak. Abból, hogy diákok ezreit ingyen kitanítjuk és lepattan az országból magyarázza meg valaki mi a társadalom számára hasznos. Ha van ilyen érv és kész vagyok fejet hajtani, és beismerem ha hibáztam. De ugyan ezt a másik oldaltól is elvárom.
dennisthemenace 2012.12.26. 19:42:54
@Reszelő Aladár: A faszt beszelsz itt marhasagokat? Aki Angliaba jon, az mind mosogat? Hatvan orakban? Dolgozzon amugy szaros forintert az, aki akar.Meg minimalberbol is jobban megelnek itt, mint otthon gurizve.
labrabbit 2013.01.01. 13:47:55
@Mítoszromboló:
Csak azon tűnődj el, miért pattannak meg innen olyan sokan, szakmunkások, diplomások, fiatalok és középkorúak. Miért nem ide jönnek olyan sokan?
Rengeteget meg fogsz takarítani azzal, hogy az oktatási reformnak köszönhetően lassan már középiskolába is máshová viszik a szülők a gyerekeiket. Nem kell rájuk költened. Fel tudod mérni ennek a takarékosságnak a hosszútávú "hasznát"?
Csak azon tűnődj el, miért pattannak meg innen olyan sokan, szakmunkások, diplomások, fiatalok és középkorúak. Miért nem ide jönnek olyan sokan?
Rengeteget meg fogsz takarítani azzal, hogy az oktatási reformnak köszönhetően lassan már középiskolába is máshová viszik a szülők a gyerekeiket. Nem kell rájuk költened. Fel tudod mérni ennek a takarékosságnak a hosszútávú "hasznát"?
Mítoszromboló 2013.01.01. 18:22:26
@saravad: Értem a te problémádat is, de mint írtam itt két külön dologról van szó. Egy probléma, hogy elmennek a diákok és senki se akar itt maradni, és egy dolog az oktatás igazságos és takarékos működtetése. Amerikába soha se volt ingyenes az oktatás és nem is lesz az. Ez elvi kérdés. Aki tovább akar tanulni, fizessen érte. Ugyanakkor azt a problémát sem szabadna a szőnyeg alá söpörni, hogy nem igazán alternatíva az itthoni tanulás és a munkahely megszerzése sem 100%. Mind a két oldalt értem, de azt gondolom ez elvi kérdés, mármint az oktatás pénzügyi része. Ezen kár vitatkozni, az emberek adójából igazságtalan dolog, hogy diákok 10 ezreit tanítjuk ki ingyen, akik 90%-a nem is akar itt maradni. Ezt nem akarom 500x hangoztatni, ez így a diákokon kívül senkinek sem jó. Az ingyenességet ki kell verni a fejekből, semmi nincs ingyen. Az iskoláknak fizetni kell a tanárokat, a rezsit, és számos költségük van. Tudást adnak át, amit a diákok pénzre váltanak a munkahelyen Ki adja ezt ingyen? Szóval ez elvi kérdés, ez így nem mehet. Viszont ezzel párhuzamosan azt is meg kellene oldani, hogy legyen alternatíva a diákoknak a saját hazájuk. Ehhez munkahelyek kellenek, ahol számít az innováció és van pénz fejlesztésekre is, úgy mint nyugaton. Sajnos ki kell halni még a posztkommunista rétegnek, akik csak "elhelyezkedtek" egy-egy munkahelyen, de két poharat nem tettek odébb 25 év alatt a cég érdekei miatt. Rengeteg ilyen léhűtő, dilettáns van sok állami cégnél, akik miatt a fiatal tehetségeknek nincs munkájuk. Ezeknek sajnos ki kell pusztulni, hacsak végre minden munkahely élére nem kerül olyan "jó gazda", akit érdekel, hogy minden munkaerő legalább a saját bérét termelje ki. Ez még kicsit odébb van, de minden ilyen ideje lejár rövidesen, és megfizet az évtizedes lopásokért, lógásokért, korrupcióért
Ferencné Teleki 2013.03.17. 21:43:13
@RNa, ez már nem igaz! A lányom egyetemet végzett, a Skála áruházban dolgozott eladóként, mert (Uram bocsá'!' nem volt hajlandó tanítani egy 75 % etnikumot számláló kis faluban! Most Svájcban dolgozik, az itteni utolsó fizetésének a 4x-eséért, és egyáltalán nem dolgozik többet, mint itthon! Sőt!
Az utolsó 100 komment: