HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) alkotmány (1) Alkotmány (1) Alkotmánybíróság (5) alkotmánybíróság (2) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) Brüsszel (1) brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes beszéd (3) Egyenes Beszéd (1) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyás gergely (2) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) IMF (2) imf (1) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) magyarország (1) Magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) matolcsy györgy (4) Matolcsy György (1) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) MTVA (3) mtva (1) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) Orbán Viktor (2) orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) Parlament (2) parlament (8) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) Rétvári Bence (1) rétvári bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) schmitt pál (23) Schmitt Pál (1) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) tállai andrás (2) Tállai András (1) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

Verni csak pontosan, szépen...

2012.09.24. 18:39 Poldi bá

Hihetetlenül nagy bunkóságnak nevezte hétfőn Harrach Péter a "Nem vagyok tojóstyúk!" feliratot, amely a Varga István fideszes vezérszónok parlamenti beszéde miatt létrejött Kossuth téri tüntetésen volt látható. A kereszténydemokrata frakcióvezető napirend előtt szólalt fel a T. Házban, s mondandóját azzal zárta, hogy "a probléma" egyetlen megoldása az lehet, ha visszatérünk a hagyományokhoz. Ezzel nem csak megismételte (jó, persze sűrített formában) Varga István érvelését, de elgondolkodtatott, vajon milyen hagyományokra céloz.

Szerencsére a válaszért nem kellett messzire menni. Egy napja sincs, hogy a Duna Televízió Klubszoba című beszélgetős műsora erről a témáról is megszólaltatta vendégeit, köztük Czakó Gábort.

Az adás döbbenetes pillanatokkal ajándékozott meg minket. Czakó Gábor a téma kapcsán felidézte egyik rokonának emlékét. Hosszan beszélt egyik Örzsi néniről (nagyapjának féltestvéréről),
akinek férje halász volt, hetente egyszer járt haza a Dunáról. A fúriaként viselkedő asszony a házimunkáját elhanyagolta, folyamatosan veszekedett vele, hiába hangzott el egyre fenyegetőbben az "Örzsi!" figyelmeztetés. A harmadik után azonban egy rettenetes pofon következett. És láss csodát, Örzsi néni rögtön tudta, hol a helye, mi a dolga és két hétig "egy arany asszony volt". Akkor "koldult" az újabb pofonért. "Örzsi nénit kiválóan kezelte, Örzsi néni az utca gyöngye lett egy-két hétre."

Czakó úr őszintén bevallja, hogy ő időnként meg-megverte a fiú gyermekeit. Nem gyakran, csak amikor erre rászolgáltak. Amikor az iskolában megtudta, hogy minden pont az ellenkezőjeként igaz annak, amivel őt ámította a fia, hazament és szépen elverte.

- Tudatosan? Képes voltál felkészülni, hogy megvered? - kérdezi a döbbent műsorvezető, Betlen János.

- Hogyne, persze, igen! - szól a büszke válasz.

- Én azt mondom, hogy ha tudatosan csinálja az ember a gyerekverést, az nem jó. Ha elveszti a fejét, az más...

- Tudatosan kell csinálni, mert hogyha elveszted a fejed, akkor véresre vered. Ha tudatosan vered, akkor azt a két pofont adod neki... (nem mondja ki, de úgy gondolja:), amit kell.

Czakó Gábor Kossuth-díjas, József Attila-díjas "író, publicista, képzőművész, a magyar katolikus újságíróképzés megszervezője". A jobboldali-keresztény politikai hatalom szellemi holdudvarához tartozó értelmiségi - ha lehet ilyen holdudvarról beszélni és miért ne lehetne. Szavai azt mutatják meg, hogy a fideszes Varga István nem hibázott, amikor elmondta eredeti, a hajnali időpont ellenére is közfelháborodást kiváltó vezérszónoklatát. Nem használt félreérthető szavakat, nem arról van szó, hogy rosszul fejezte ki magát. Bizony, azt mondta ő, amit gondol, s nyilván éppen ezért kapta a megtisztelő vezérszónoki szerepet.

A "hagyomány" kifejezés pedig azt jelenti, hogy Örzse néninek időnként ki kell osztani egy-egy fülest, hogy tisztában legyen, hol a helye, hogy kezesbáránnyá váljon a család (mint szent közösség) és a tágabb környezet, szomszédok, utcában lakók számára. Magyarul: hogy emberként, a család megbecsült tagjaként élhessen.

Tervszerűen, nem ad hoc módon kell alkalmazni a testi fenyítést, vigyázva a megfelelő "arányosságra", hogy az ütések elérjék céljukat, de ne okozzanak helyrehozhatatlan kárt. "Minek ebből olyan nagy ügyet csinálni?" - teszi fel a kérdést a beszélgetés másik részvevője is, aki történetesen katolikus újságíró.

Hát így. Tiszta, egyenes, becsületes magyar beszéd ez. Végre. Tulajdonképpen nem is érhető, hogy minek az a ködösítés a parlamentben, miért kell óvatosan visszakozni, másnap virágot bevinni stb. De talán már nem kell sokáig várni és elfelejthetők az ilyen felesleges tiszteletkörök...

Íme a beszélgetésből kivágott két, ominózus részlet:





Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

510 komment

Címkék: családon belüli erőszak Czakó Gábor Klubszoba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2012.09.26. 09:55:28

@Francekellregisztralni:

"A gyerekek a figyelemert meno versengesben extra dolgokat tudnak produkalni. Az elso vagy egyszem gyerek angyal, bekes, altalaban hatarozott es nem nagyon valtogatja a velemenyet. A masodik majdnem mindig egy pokolfajzat, egy idore "elrontja" az elsot is, harcol es agressziv. (Lattam ezt tobb variacioban es gyakoroltam szemelyesen.) A harmadik, a neveto harmadik, simulekony, taktikus es konnyen lesz koponyegforgato.

Amit az elso "megert" (maradjunk annyiban, hogy elfogad), azt a masodik juszt se, a harmadik pedig az elsot koveti ha figyeled es a masodikat amikor nem... "

He-he. Ez jó. Arra is van elemzésed, hogy ha az első kettő "születése" között 2 perc telt el?
Aki most fog nekem jönni most akkor második lesz, vagy harmadik? :-)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 10:00:08

@zumm: az hogy a faterod vert gyerekkorodban (ertsd: folyamatosan VERT, mert miert is ne hiszen a kocsmaban visszautottek volna) es ettol serult lettel attol meg nem kellene mindenkit verbalisan bantalmazni aki neha-neha raver egyet a gyereke seggere

Hari Seldon 2 2012.09.26. 10:14:57

@pushup:

"lehet, hogy minden seggreverést el lehetne kerülni még a legzűrösebb gyereknél is, de ennek ára van. ára időben, pénzben, energiában és ezt az árat nem mindenki tudja, akarja megfizetni."

Bocs, hogy megint "rádszállok", de most kimondtad magad számára és az összes olyan számára az igazságot akiknél elcsattan a pofon.

ENNEK ára van IDŐBEN, ENERGIÁBAN.

Van aki rászánja ezt az időt. Magyarul "feláldoz" az életéből egy csomó időt, hogy megoldhassa, van aki nem akar.

Ezzel persze továbbra is azt mondom, hogy egyéni sorsokat nem tudok előre jósolni, hogy nekem lesz-e olyan, hogy nem lesz rá időm, de idexem úgy alakítani az életritmusomat, hogy ne legyen ilyen.

Pl: régen hetente olvastam el egy könyvet, moziba mentünk.
Most nem. Nem pénz miatt, csak gyakorlatilag 7/24-ben a családdal vagyok. Jó ha két három havonta eljutok moziba. Internetezni is csak a cégnél tudok... :-)

Hari Seldon 2 2012.09.26. 10:37:21

@pushup:

"3: én már csak ilyen begyepesedett paraszt vagyok, hogy korgó gyomrú, retkes ruhájú gyereket nem szívesen látok a disznóólamban"

Erre viszont már tényleg ezt kell írnom: WTF?!?

nem szívesen látod a gyerekedet otthon?
nehogy már az legyen a lényeg, hogy éppen tiszta-e a ruhája, vagy evett-e?
tudod rá lehet venni az embereket máshogy is rá lehet venni a gyereket, hogy vegyen tiszta ruhát.
Én úgy öltözetem a lányaimat, hogy ők közben öltöztetik a babájukat. Ilyenkor "öltöztetőset játszunk"

Mint mondtad, ez több idő. valóban mindenre kétszer annyi idő kell mint másra.

Aki gyereket nevel, át kell alakítani az életritmusát. Itt a lényeg.

almodhi 2012.09.26. 10:46:28

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"egy nevelesi konyvet, vegigolvastam az egesz 3 oldalt belole, az egesz olyan 250 oldalas lehet, nem akarom levenni a polcrol meg egyszer"

Aha. Ez olyan hihető. Különösen hogy 3x olyan hosszú mint egy szerző + a cím. Legközelebb írd azt hogy a könyv a felső polcon van, és a szomszéd kölcsönkérte a létrát. :-)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 10:50:54

@Hari Seldon 2: "ENNEK ára van IDŐBEN, ENERGIÁBAN.": ja igen, ez igy van, ezt ki lehet mondani...

pl. reggel se kell elmenni az oviba ha a gyereknek nincsen kedve, otthon is lehet vele maradni, csak egy kis aldozatot igenyel a szulotol :)))
sajnos sokan vannak akik ezt nem tehetik meg...
pl. az en esetemnel maradva, keljen fel az ember reggel 7 helyett reggel 4kor mert vannak az erkolcscsoszok akik most nagyon jol megaszongyak? es az hogy a szerencsetlen gyereket felkeltem 4kor nehany idiota megmondoember miatt azzal nem artok neki tobbet mint a kethetes alkalmankenti seggreveressel?
ezt en oszinten kerdezem, most van 3 lehetoseg... 1., aggresszioval fegyelmezem, aminek a resze az atlag 2 heten beluli egyszeri seggreveres
2., nem megyek munkaba
3., reggel 4kor kelunk

a 2. pont az mindenkeppen rosszabb mint az 1., es segitek... nem kicsi birka a gyerekem, hanem olyan aggresszor mint en, tehat nem erdekel kinek milyen birkaja van otthon, es azt hogyan domesztikalta

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 10:51:56

@almodhi: ismeteld mar el legyszi meg egyszer, ok? szerinted NEVELES KERDESE hogy a 2-3 eves gyereknek van hisztije vagy nem?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 10:54:52

@almodhi: ok nem volt ertheto, ez egy osszefoglalo nevelesi konyv, 250 oldal osszesen amibol 3 oldal a hisztirol szol

tehat te utanaolvastal? vagy van a kis elhetetlen birkad es az ami vele tortent azt tartod etalonnak?

zumm 2012.09.26. 11:01:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Engem soha nem ütöttek meg otthon. Apámat verték, anyukámat soha, én ettől a két szülőtől összesen 0 pofont kaptam. Azért, mert téged folyamatosan vertek, de te "csak" rosszabb napokon ütöd a gyereket, még nem kéne verbálisan bántalmazni azokat (is, ugye), akik más véleményen vannak. Na, jól megmondtam?

Abban igaza van @pushup: -nak, hogy ez a poszt nem erről szól, hanem mellémentek a komentek. Én a magam részéről elmondtam, amit elmondott számos pszichológus, pedagógus, szakember, amit a törvény betűje is mond, hogy nem szabad a gyereket ütni, az ütés nem nevelés. Száz-kétszáz éve még kis felnőttnek, másodrangú munkaerőnek és vagyontárgynak tekintették a gyereket, ma már jogai vannak, és ezeket a társadalomnak közbeszéd szintjén is védenie kéne. Az, hogy "engem is megütöttek, mégis rendes ember lettem", nem legitimizálja a gyerek fizikai fenyítését. Mint ahogy a "nekem is ellopták az autómat, mégis eljutok a munkahelyemre" nem érv a kocsilopás mellett stb. stb. stb.

Hari Seldon 2 2012.09.26. 11:06:06

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"pl. az en esetemnel maradva, keljen fel az ember reggel 7 helyett reggel 4kor mert vannak az erkolcscsoszok akik most nagyon jol megaszongyak?"

Nagyon nehezen tudom elhinni, hogy plusz 3 órával kell felkelni korábban.

Merthogy nekem az ikerlányaimmal is játszani kell reggel. Először a babák esznek, aztán utána ők is melléjük ülnek.
És nem azt győzködöm, hogy egyé má' mert sietni kell, hanem ilyenkor már azt kérdezem, hogy ők kakaót kérnek vagy joghurtot? Ugyanis ha egy választást ajánlok fel nekik, akkor azzal a témával foglalkoznak, és nem kérdés az evés.

És igen. 3 éve én is 7-kor keltem, és amióta megvannak 6-kor kelek.

Basszus, ha valaki gyereket vállal az tudja már, hogy mivel jár! - Sokkal több idővel.
Nem lehet már olyan életritmusban élni, mint előtte.

almodhi 2012.09.26. 11:08:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"ismeteld mar el legyszi meg egyszer, ok? szerinted NEVELES KERDESE hogy a 2-3 eves gyereknek van hisztije vagy nem?"

Ha rövid választ akarsz: igen.
Bővebben: Azt, hogy egy kisgyerek életében mennyi ideig tart és milyen hosszú a dackorszak, döntően a szülei viselkedése szabja meg. Nyugodtan utánanézhetsz.
Közérthetően: ha te lennél az apám, akkor én is hisztis lennék.

Ja igen, a könyve szerzője/címe? :-)

BLACI 2012.09.26. 11:13:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "NEVELES KERDESE hogy a 2-3 eves gyereknek van hisztije vagy nem?"
Igen, nevelés kérdése, hogy van-e olyan gyakran hisztije, ami már nem elviselhető.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 11:14:59

@Hari Seldon 2: ugye azt azert kijelenthetjuk hogy masak a gyerekek?
nekunk a reggeli oltozkodes az kb 1 ora, ami akar lehetne 10 perc is, na en folyamatosan nyomom, hogy menjunk es igy lesz 1 ora, ha en neha nem hatarolnam be a gyereknek a viselkedeset akkor az lenne siman 2 ora is, es itt ebben az esetben az a valodi kerdes hogy a kethetenkenti 1 seggrecsapas vagy a reggelenkenti -1 ora alvas a rosszabb

hozza kell azt is tenni, hogy a gyerek most TANUL, ha mindent megenged neki a szulo az megint csak ROSSZABB mint a kethetenkenti 1 seggrecsapas, most olvastam, mondom van nevelesi konyv :)
ott konkretan nincsen arrol szo hogy nem lehet utni a gyereket, csak azt irja hogy akit durvan lenyomnak az is ugyanolyan serult debil lesz mint akinek mindent megengednek

BLACI 2012.09.26. 11:15:09

@pushup: meg sokan mások: VI bölcselkedése után készült egy klip, aminek az a lényege, hogy egy igazi férfi nem bánt nőt. Hát egy igazi felnőtt meg nem üt meg gyereket.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 11:17:20

@almodhi: koszi
akkor megkernelek hogy ez utan a valasz utan ignoraljal, en is ezt teszem, mert nincsen kedvem felso hangon beszelo es a temat ROSSZUL tudo emberrel vitazni...

www.amazon.com/Essential-Book-Parenting-Good-Housekeeping/dp/0091869633

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 11:23:28

@BLACI: igen a hisztit el lehet kerulni el lehet terelni a figyelmet stb stb stb
de kijelenteni hogy az elozo 2 ev nevelesetol fugg, hat ezt a kijelentest ne hangoztasd ha van hisztis gyerek a rokonsagban mert lehet hogy pofanver a gyerek apja :)))

zumm 2012.09.26. 11:28:37

@pushup: Hol mostam én össze a nevelő atyai fenékre verést és a rendszeres bántalmazást? Attól még, hogy kisebb baj, nem lesz se legális, se helyes _szerintem_. Te is folyton csúsztatsz, igenis azt írod, hogy rettegjen három hónapig a kereszteződésnél.

idézetek tőled:
általános nevelési tanács:
„HÁT EZAZ! nem megérti, mert nem értheti. el kell fogadnia. vagy azért, mert ha apa mondja, akkor úgy van, vagy azért, mert ha nem úgy lesz, ahogy apa (vagy anya) mondja, akkor az fájni fog. most.
aztán egyszer majd rájön, hogy ami akkor fájt, az túró ahhoz képest, ami most fájna, ha munkanélküliként lehetne az élet császára két kartonlapon.”

útra kimenés, válaszod erre: „csak azt, hogy "ha kiszaladok az útra, anya/apa megver"
„ez az adott helyzetben elég. ha a gyereknek nincs veszélyérzete a nagy száguldó vasak miatt, akkor féljen inkább a seggreveréstől, minthogy csak egyszer elkapja a 103-as busz fordultában.”
és később ugyanebben a párbeszédben:
"konkrétan az úttest nagyon jó példa, mert mindennapos és elég veszélyes dolog. amikor már megbeszéltétek, hogy hogyan és miért úgy viselkedünk az úttesten és a közelében és kipróbáltátok ezerszer kisforgalmú helyeken és végre el mered engedni a kezét ... szorítod a seggeddel a zabszemet, de látod, hogy működik a dolog faszán.
és akkor X hét után, amikor nem is várnád, egy forgalmas kereszteződésben csak megy, mint a homályos ökör (vagy elindul egy cica után, vagy meglátja anyát szemben, mindegy) és lelép. és te abban a másodpercben öregszel két évet, leizzadsz. és akkor annak ismeretében, hogy milyen a gyermeked vérmérséklete (vagy az otthon megszokott hangszint) ráüvöltesz, vagy egy jobbcsapottal visszatereled a járdára. és hidd el, ahogy te is emlékezni fogsz erre, úgy ő is. és nem fogja azt hinni, hogy ha nem vagy ott, akkor leléphet, hiszen eddig is tudta, hogy nem léphet le. csak eddig nem vette komolyabban, mint azt, hogy köszönni kell a szomszédoknak. pedig itt életre-halálra megy a dolog. ezért igen, szoruljon össze az ő segge is még három hónapig, ha ahhoz a kereszteződéshez érünk!"
szintén ez a téma: "ez a tapasztalat. ez így működik. háromból három gyereknél. tudja, hogy nem szabad, de megteszi. nem rosszaságból, hanem nem odafigyelésből. neki a szabályok még nem súlyozottak. az úttest pont ugyanolyan szabály, mint a köszönni a szomszédnak, meg kezetmosni ebéd előtt. neked kell súlyoznod. és ott, akkor odateszed a hangsúlyt (vagy mutathatsz neki elgázolt embereket is, ha van hozzá gyomrod)
erre te azt mondod újra és újra, hogy a gyereknek az fog bevésődni, hogy azért nem lép le, mert seggest kap? de hát elmondtam, hogy ez nem igaz! és nem azt hiszem, hogy nem igaz, hanem azt tapasztalom."

A lényeg a lényeg, lehet, hogy figyelmetlenségből elsiklom én is a mondandóid egy része fölött, mert valóban írtad, hogy te speciel nem így tanítottad a gyerekeidet az úttestről való lelépés rossz voltára, de ettől még sokáig érveltél azzal, hogy igenis van, hogy ez a megoldás (erre írom többek között én azt, amit tagadsz, pedig ott van, hogy szerinted van, hogy meg _kell_ ütni gyereket).

Tudom én is, hogy nem az alkalmankénti elfenekelés teszi a gyerekben a legnagyobb kárt, de elutasítom azt a gondolatot, hogy ettől még jogos vagy hasznos lenne. Ennyi. Hazudhatod, hogy te nem is a gyerek (hideg fejjel történő) megütése mellett érvelsz, de azt teszed. Számtalan kommentedben írod, hogy ha nem ért a szóból, ha nem fogad szót, ha nem tudod/nincs időd elmagyarázni, akkor adekvát eszköz erre a testi fenyítés. Ezt nem én találtam ki, te írtad.

Én nem állítottam, hogy vadállat vagy, aki egész nap gyereket ver, csak azt, hogy nem osztom a véleményedet, hogy ez egy legitim, jogos, indokolt, elfogadott, természetes reakció. Szerintem meg agresszív, hibás, helytelen, inkább káros, mint hasznos, és törvénysértő. Ettől kevesebb vagy a szememben? Igen. Ugyanannyival, mint az, aki a gondjaira bízott gyerekeket rendszeresen és módszeresen bántalmazza? Nyilván nem. És még azt is elismerem, hogy jót akarsz. Csak szerintem a módszereid rosszak.

zumm 2012.09.26. 11:32:07

@pushup: az előző hozzászólásom neked szólt

zumm 2012.09.26. 11:41:51

Amúgy elgondolkodtató, hogy hogy védik azok, akiket néha nevelő célzattal megütöttek. "Megérdemeltem, rossz voltam." "Igaza volt." "Nem voltam hajlandó tanulni, amíg nem kezdett anyám pofozni." Nem lehet, hogy ha jobban neveltek volna, nem fajult volna idáig a dolog? Én értem, hogy a gyerek optimális esetben szereti és tiszteli a szüleit, és elfogadja a döntéseiket. De ki nevelte őket rossznak? Ők maguk?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 11:47:42

@zumm: " Az, hogy "engem is megütöttek, mégis rendes ember lettem", nem legitimizálja a gyerek fizikai fenyítését."

hat de miert is nem? van egy generacio akit utottek, az felnott es most mukodik mint tarsadalom, ez a "nyamnyila puhapocs" generacio meg meg nem kerult production -ba, szoval csak remelhetjuk hogy jo lesz nem?
a pszichologus meg egyebekrol... haaat ossze vissza beszelnek, 10 evente valtozik a trend, ugyan mar hadd ne kelljen divatapukanak lenni legyszi ok? arrol az a tehenes vicc jut eszembe, hogy milyen kar hogy megdoglott pedig lett volna meg egy-ket tippem

meg egyszer nem ohajtom propagalni a verest vagy hogy mas is usse, csak ezek az ervek amiket irtal harmatgyengek... tessek meg vannak cafolva

almodhi 2012.09.26. 11:55:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Azt a kommentjeidből tudjuk, hogy téged vertek.
Azt a kommentjeidből sejtjük, hogy milyen ember lettél.
Engedd meg, hogy legalább egy picit kételkedjünk a gyerekverés hasznosságában...

zumm 2012.09.26. 12:04:16

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Mint mondtam, anyukámat se ütötték, ő rendes, határozott, életképes ember lett. Engem se ütöttek, én is önálló, a jogaimért és érdekeimért kiálló ember lettem. Most akkor mi puhapöcsök vagyunk?

A te mércéddel nyilván nekem is kijárt volna időnként a verés. Nem kaptam, mégis tisztelem a még élő szülőmet, érvényesülök az életben stb.

Nem attól lettél jó ember, hogy megütöttek, hanem annak ellenére. Mert szegényes volt a szüleid nevelési eszköztára (nem azt mondom, hogy rossz emberek, csak azt, hogy tájékozotlanok). És a tiéd is az. Leírod, hogy reggelente a gyerek hisztizik, te meg sürgeted, és ez nem működik, ezért néha elfenekeled. Ez a két megoldás van? A hisztiző gyereket nem szigorral lehet lecsillapítani, az csak olaj a tűzre. Még felnőttek se mindig viselik jól a sürgetést. Például beszélgess vele arról, hogy milyen jó lesz az oviban, ott a legjobb barátja, a kedvenc óvónéni, milyen jót fog majd bújócskázni az udvaron stb. Vagy út közben lehet, hogy látjátok majd azt a cicát, aki az ovi felé lakik, vagy szedhet szép őszi leveleket stb. Kommunikálj vele és ne parancsolgass. Ha megkérdezed, hogy a piros vagy a zöld pólóját/nadrágját szeretné fölvenni, akkor valószínűleg választ egyet és fölveszi.

Fogadjunk, hogy ezek között a hisztikezelési tippek között sincs testi fenyítés:
www.supernanny.com/Search.aspx?search_text=tantrum

zumm 2012.09.26. 12:07:23

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Egyébként a hiszti tényleg természetes dolog, de ha jól kezelik, akkor ritka és könnyen kezelhető. Azért van, mert a gyerek már nagyon sok mindent szeretne csinálni, de még kicsi és ezért nem megy, nem lehet önállóan, nem tudja kifejezni magát stb.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 12:16:07

@zumm: "Leírod, hogy reggelente a gyerek hisztizik, te meg sürgeted, és ez nem működik"
ezt nem irtam

"Nem attól lettél jó ember, hogy megütöttek, hanem annak ellenére. Mert szegényes volt a szüleid nevelési eszköztára (nem azt mondom, hogy rossz emberek, csak azt, hogy tájékozotlanok)"
a mostani generaciorol irtam csak hogy vertek a gyerekeket, a sajat szuleimrol nem

"A hisztiző gyereket nem szigorral lehet lecsillapítani, az csak olaj a tűzre."
ilyet nem irtam megint csak... a nevelesi konyvben kifejezetten le is van irva hogy hisztinel ketto dolgot nem szabad tenni: 1., utni 2., engedni neki

amugy szeressuk ha a szankba adjak a szavakat, a tobbi resze meg igen ugy van, azt mondjak, hogy valamilyen cselt kell kitalalni, de hat mit tegyen az ember ha a 4 eves gyereke mar rafinaltabb nala :)))

zumm 2012.09.26. 12:21:27

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
"nekunk a reggeli oltozkodes az kb 1 ora, ami akar lehetne 10 perc is, na en folyamatosan nyomom, hogy menjunk es igy lesz 1 ora"
Akkor nem sürgeted? És gyorsan elkészül? Tehát nem írtad azt, hogy sürgeted, de hiába? Jó-jó, két óra lenne, ha nem sürgetnéd. 59 vagy 61 percnél vered el a fenekét? Utána gyorsabban öltözik?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 12:31:47

@zumm: ezt irtam igen, hogy folyamatosan nyomas alatt kell tartani, de azt nem irtam hogy hisztizik a gyerek, egyszeruen kitalal mindent, tudod lehet hogy neked ez a korszak mar a mult tavoli kodebe vesz, de van ilyen, a gyerek ezzel TANUL, megtanulja mit lehet tenni meg mit nem...
a nyomas alatt tartani meg az hogy nem csak 100szorra turelmesen elmagyarazom neki hogy menni kellene hanem hogy felhivom a figyelmet, hogy most mar indulas es ne szorakozzon tovabb, es direkt leirtam, hogy ez surgetes neha (2 hetente) egy seggreveresben csucsosodik ki...
de majd minden reggel irok ide a tapasztalatomrol ok? hogy eppen mit talalt ki a mini-pszichopata ok? haragudni nem tudok a gyerekre, csak a szuleimet most megerteni ha neha elvesztettek a fejuket :))) (a felreertesek elkerulese vegett itt sem irom azt le hogy elvertek volna...)

ynd 2012.09.26. 12:40:39

Az emberi civilizáció azon az elven alapul, hogy a konfliktusokat és problémákat nem lehet erőszakkal megoldani. Az ember szocializációjához normális esetben hozzátartozik annak a megtanulása, hogy hogyan lehet problémákat és konfliktusokat erőszak nélkül kezelni. Csak az intéz el erőszakkal bármilyen problémát vagy konfliktust, aki nem tanulta meg, hogy ezt hogyan lehet.

Az erőszak a civilizálatlanság, a kulturálatlanság, a neveletlenség jele. Annak a jele, hogy az erőszakot használó szocializációjában súlyos hiányosságok vannak, és nem sikerült megtanulnia, hogy hogyan kell civilizációban élni.

Hari Seldon 2 2012.09.26. 12:48:23

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"hat de miert is nem? van egy generacio akit utottek, az felnott es most mukodik mint tarsadalom"

Basszus, ezt le tudtad írni?
Működik a társadalom?!?!?

Van itt társadalom?!? Van ennek a "társadalomnak" ereje bármire is?

Erről a "társadalomról" egy videoklip jut az eszembe:
www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U
Na ilyen ez a társadalom: Megy bele a darálóba arc nélkül.

Csak a közelmúltból: 3 milliónak sz*tak a fejére és 100 mert valamit csinálni. de van még bőven ilyen
De lehetne az elmúltnyolcévből is példákat mondani, ha valakinek az jobban tetszik.

zumm 2012.09.26. 13:03:31

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Igen, elhiszed, hogy te megérdemelted, elhiszed, hogy a gyereked is megérdemli, és majd nyilván az unokáid is megérdemlik stb. Ez az én bajom ezzel, nem konkrétan az, hogy a te négyéves (!) gyereked néha kap a fenekére (mert lassan öltözik reggel!), hanem az, hogy négyévesek (három-, kétévesek!), nyolcévesek, kamaszok ezrei kapnak, akik - hogy ne csorbuljon a világképük, amiben a szülő a szerető és igazságos - elhiszik, hogy megérdemlik és hogy általánosan megérdemelhető és kiosztható az ütés. És akkor az ő gyerekeik is kapnak majd.

És aki egynél többször üt, az mindig indokolt mennyiségűnek és mértékűnek fogja gondolni. De nincs objektív mérce, nincs megszabva, hányszor lehet ütni, milyen messziről lendíthető, milyen becsapódási sebességgel adható az ütés, nincs átszámítás, hogy egy pofon hány elfenekelés, nincs meg, hogy milyen szabályok áthágása esetén adható stb. Szóval honnan lehet tudni, hogy hol a határ? Milyen mennyiségű verés még nevelés és mennyinél kezdődik a bántalmazás?

(Ez az elfenekelés is érdekes, itt mindenki seggreverésnek hívja, aki adja, úgy jobban eltávolodik tőle? Amikor jó a gyerek, popsija van, amikor "rossz", akkor segge?)

BLACI 2012.09.26. 13:08:58

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "az elozo 2 ev nevelesetol fugg, hat ezt a kijelentest ne hangoztasd ha van hisztis gyerek a rokonsagban mert lehet hogy pofanver a gyerek apja "
Pedig úgy van - részben. Ha meg az apja pofánverős, az jól magyarázza a gyerek hisztijét

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 13:13:57

@Hari Seldon 2: kiraly, akkor nem is az emuttnyocev a hibas hanem az hogy neha megutottek a gyerekeket anno :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 13:15:30

@BLACI: nezd, egy osszefoglalo nevelesi konyvben az elmeletedrol erdekes modon nem irtak...
ugye nem gond hogy nem neked hiszek? ugye nem gond hogy ez utan a masik temaban tett megallapitasodat pont e miatt fenntartassal fogadom (== leszarom)

zumm 2012.09.26. 13:26:38

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Sokáig kerested, mire megtaláltad azt a könyvet, ami nem tiltja a fenekelést és még a hisztire is azt mondja, hogy dugd a hideg zuhany alá a kölköt? :)

Viccen kívül, tényleg sok módszer van a hiszti kezelésére is meg a gyerek motiválására is. Például lefekvés előtt mesélhetsz neki egy kislányról/kisfiúról, aki gyorsan felöltözött, és ezért ráérősen tudtak elindulni az óvodába, és megállhatott, ha szép virágot / érdekes fatörzset / aranyos kutyát stb. látott, mert nem kellett sietni. A hisztire meg küldtem egy linket, ahol több szakember cikkei is vannak, többek között arról, hogy hogy lehet megelőzni és ritkítani a hisztit, illetve arról, hogyan lehet kezelni és meggyorsítani a lefolyását, hogyan lehet nagyjából leszoktatni róla a gyereket.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 13:27:38

@zumm: jo popsi veres
jo jajj de csunya
de barom vadallat az az ember
bla bla bla

1 oraval korabban kelni az smafu? tudod te ez mit jelent? ez az igazi bantalmazas ha a gyerek nem tudja kialudni magat, ez FEJLODESEBEN AKADALYOZZA, ha alliberalis idiota a szulo es ezt is csak a gyerek kiteljesulesenek hiszi akkor rosszabb mint az aki rendszeresen veri a gyereket, beszeljunk inkabb errol, hogy miert nem problema a kialvas pl.?
te ilyen modon bantalmaztad a gyereked?
miert tetted?
azt hitted hogy mindent a gyereknek meg kell engedni?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 13:30:45

@zumm: tisztazzunk valamit...

itt az a masik aki hencegett a kisbirka gyerekevel azt allitotta, hogy a hiszti kialakulasa az a megelozo neveltetestol fugg
nincsen a kezeleserol szo, csak hogy miert alakul ki

ennyi, nem tobb es nem kevesebb, legyszi maradjunk ennel, ne keverjunk bele mast

zumm 2012.09.26. 13:41:47

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Na de pont arról van szó, hogy meg lehet tanítani a gyereknek, hogy ne öltözzön egy óráig, csak te engeded neki, hogy egy óráig öltözzön, néha kikap, néha nem. Tehát nincs következetesség a viselkedésedben, de tőle, a négyévestől elvárnád. Következetesség, napirend, ezekre van szüksége neki (ennek a hiánya teszi rendszeressé például a hisztizést). Azt a hülyeséget meg csak te szajkózod, hogy négykor kéne kelni a gyerekkel. Soha, sehol nem írtam azt, hogy nem kellenek korlátok a gyereknek. Dehogynem, nagyon is. De nem az kell neki, hogy néha elszórakoztatom egy óráig reggel, néha meg a fenekére verek! És a reggeli öltözködésről máskor is lehet beszélni vele, amikor nem kell sietni, előbb-utóbb meg lehet mindenre tanítani.

Azt meg értem, hogy más mást állított, én meg ezt állítom, és erre írtam neked valamit. Én nem ő vagyok, ő nem én. Az, hogy egy gyerek néha hisztizik, természetes, az viszont, ha ez rendszeres és addig fajul, hogy a szülő nem lát a hideg zuhanyon kívül más kiutat, a szülő felelőssége.

almodhi 2012.09.26. 13:57:49

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Az a baj hogy nagyon buta (is) vagy.

Alapvetően "hisztis" gyerekről írtál, amire azt mertem válaszolni, hogy az hogy egy gyerek hisztis, az nem sorscsapásként jön, hanem ennek a szülő is lehet az oka. Azt is mertem írni hogy az én fiam nem volt hisztis.

Aztán kiderült, hogy jó proli módra a dackorszakot nevezed hisztisségnek. A dackorszak valóban többé-kevésbé szinte minden gyerek életében eljön. Az hogy mennyire intenzív, és mennyi ideig tart az megint csak jórészt a szülőn múlik.

Keress bátran utána minden forrás ezt állítja, ahogy azt is, hogy ilyenkor a verés és az agresszió kifinomultabb formái (hideg zuhany) csak rontanak a helyzeten.
Még abban az amerikai könyvben is ez van, amit idekamuztál nekünk mintha olvastad volna. (Csak a vicc kedvéért, bemásolnád ide valamelyik releváns bekezdést? A releváns szó jelentésének előbb nézz utána.)

A gyerekeidet sajnálom igazán, alaposan kib@szott velük a sors.

Francekellregisztralni 2012.09.26. 14:05:28

!OFF!
@Hari Seldon 2: "Arra is van elemzésed, hogy ha az első kettő "születése" között 2 perc telt el?
Aki most fog nekem jönni most akkor második lesz, vagy harmadik? :-)"

Nem nagyon talalkoztam ikrekkel...
A teoriam abbol indul ki, hogy mindenkinek elemi osztone, hogy o a vilag kelloskozepe akar lenni. Egy csecsemo vilaga jodarabig nem is all sokkal tobbol, ettol ezt elemi szinten eli meg. Az ekkortajt szerzett elmenyek pedig alapjaiban hatarozzak meg a gyerek kesobbi "strategiajat".

Ikreknel szerintem mivel kettore igy sem tud annyi ido lenni mint egyre, akkor se ha segit a nagymama, valoszinu nem lesz egyik sem olyan nyugis mint egy elso (egyszem) gyerek. Mivel masodik hely sincs es nincs fejlettseg beli alap hatrany ahova visszafogja a "masodik" az "elsot" igy ez sem tortenik meg,...majd a harmadik csinalja;). Viszont nemi harc tuti lesz egybol.

Baromi egyszeru a keplet.
Az elso gyerek nyugis mert a legmejebb tudataig beleeg, hogy tenyleg o a vilag kozepe. Egyedul van es apu-anyu meg baromira izgul es nagyon-nagyon figyel...csak ra. Ha ikrek ezzel szemben kapasbol nincsenek egyedul. (viszont kapnak egy egesz speci tesot)
Egy szipla masodik nem csak hogy nincs egyedul a versenyben, de kissebb, gyengebb. Kenytelen agresszivebben versengeni minden teren. O egy "ellenfellel" all szemben meg nincs kivel szovetsegre lepjen. Az elso aki mar nyagyobb es szepen tud mondjuk inni kerni. Egyszercsak megint nem akarodzik beszelni inkabb nyivakol, mert latja, hogy a kicsire ilyenkor figyelnek...raadasul a kicsi elobb kap inni a vinnyogasert mint o a szepen keresert. Meg nem rakja ossze miert van ez igy.
1-2 ev korkulombsegnel ikrekhez hasonlo inkabb a szitu, de az elso meg ekkor is stabilabb, 3-6 evnel a legnagyobb a harc, 6-7 felett pedig akkora a kulonbseg, hogy mar megint nincs harc, a "nagyteso" tul nagy es o mar nem verseng.
Egy harmadiknak mar ket pelda van, mind a kettot eltanulja es azt hasznalja amivel konnyebben jut elore. Altalaban o annyival kissebb, hogy a "nagyteso" vele mar nem verseng inkabb "szovetseges" (akinel a masodikat lehet moszerolni:))

Ez persze csak en teoriam, a nagy erovonalakra, kozel sem reprezentativ felmeres alapjan.:)

BLACI 2012.09.26. 14:34:44

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Beírnád a nevelési könyv címét? És az írás időpontját?

Francekellregisztralni 2012.09.26. 14:44:23

@RozsaNiki: "@pushup:
"spekuláció, de mellé ment. egy gyerek nem így működik."

Ha lelépek az úttestre, apa felpofoz. Ha apa nem lát, leléphetek az úttestre. Így működik."

Ezekszerint te hulye gyerek voltal akin meg a tasli se fogott. Ugyanis beszelgetes utan is siman kilephetek az utra ha apu nem figyel...

Mariann19 2012.09.26. 15:06:40

Visszakanyarodnék a gyermeknevelés kérdésköréből Czakó Gábornak, a Klubszoba c. műsorban tett kijelentéséhez és az általa felhozott Örzsi néni példájához. Czakó Gábor egy feudális kor család modelljét állította példaként, melyben megengedő módon aposztrofálta az asszonyverést.
Czakó Gábor értékrendje e tárgyban elfogadhatatlan, mivel az emberi élet leglényegesebb attitűdjét láthatóan nem érzékeli, nem érzékelte, az emberi méltóság mindenek felettiségét.Sztorija az emberi megaláztatásról szólt, mely tényező láthatóan meg sem fordult a fejében, nála ez nem erkölcsi diktátum.
Márpedig akinél ez nem alap az életfilozófiájában, annak nincs joga igét hirdetni, horribile dictu nincs helye a közéletben sem.

Francekellregisztralni 2012.09.26. 15:34:16

@RozsaNiki: "és megint nincs igazad."

Ha nem tűnt volna fel, többen írjuk ugyanazt, te pedig egyedül az ellenkezőjét. Így valami igazság csak lehet abban, amit írok/írunk.

"nem csak azt érem el vele, hogy félni fog és lelép, illetve azt nem érem el vele."

Dede, pont azt éred el. Persze még távol van, de ha így folytatod, könnyen megtörténhet, hogy amint lehet, lelépnek. Csak majd ne lepődj meg."

Nincs egyedul, en egyetertek vele. Teged sajnallak a megrazkodtatasert. En nem igy eltem meg az apai fenyitest, bar nem is volt ertelmetlen. Elfenekelni elfenekeltek, ha olyat tettem. A hata mogott se csinaltam utana azokat a dolgokat...es nem a pofontol feles miatt nem.
Sose feltem a szuleimtol. Sose "lepnek le"...marmint nem lakok otthon nyilvan, de megyek amikor tudok es ott akarok nekik lenni, ha mar nem lesznek jol.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 15:35:01

@zumm: ebben egyetertunk, koszi ezek igy vannak ja, amit irtal az korrekt
csak beprobaltam en is ugyanazt az alja huzast hogy gyerekkinzonak nevezzelek :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 15:52:22

@almodhi: eloszor is te retardalt FASZ

-------------
almodhi 2012.09.26. 11:08:21
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"ismeteld mar el legyszi meg egyszer, ok? szerinted NEVELES KERDESE hogy a 2-3 eves gyereknek van hisztije vagy nem?"

Ha rövid választ akarsz: igen.
Bővebben: Azt, hogy egy kisgyerek életében mennyi ideig tart és milyen hosszú a dackorszak, döntően a szülei viselkedése szabja meg. Nyugodtan utánanézhetsz.
Közérthetően: ha te lennél az apám, akkor én is hisztis lennék.

Ja igen, a könyve szerzője/címe? :-)
----------------

es nem amerikai hanem brit
apad is hiaba vert nem latszik rajtad hogy valamit is beledvert volna....
es NEM NEZTEL UTANA, hulyeseget mondtal most meg mosakszol... es a masikat sertegeted

Francekellregisztralni 2012.09.26. 15:53:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: @almodhi:
Bovitsuk a statisztikamat.
Melyikototknek hany gyereke van es melyikkel peldalozik eppen, ha nem egy van?

Csak kinvancsisagbol kerdezem:)

Francekellregisztralni 2012.09.26. 16:09:09

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: @almodhi: Ja es melyiktek anyadik gyerek?

Amugy csodaszep ahogy, ha hizstizik a gyerek akkor azt, ha lazad akkor azt, ha csendes akkor meg azt okozza a pofon vagy a hianya. Ha most azt mondanam tinikent sem lazadta es kaptam pofont...akkor azt mondanak elnyomtam....de ha azt allitanam nem kaptam pofont akkor "Lam, nem is lazadt" lenne a valasz.
Az elo se fordulhat, hogy a gyereknek mondjuk _sajat_ szemelyisege van?
Az isiben sem mondjak meg mit kezdjel a betukkel. Azt a reszet te dontod el.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.26. 16:30:43

@Francekellregisztralni: nekem egy es 4 eves, irtam hogy oviba megyunk, ennek a retardaltnak meg egy 11 eves elhetetlen birkaja van

en a pofonrol nem ohajtottam meg nyilatkozni, mivel meg egyszer sem tortent, hiszen kicsi a gyerek, de tobbszor is a 2 hetenkenti seggreveresrol irtam, esetleg rakerdeztem hogy mi van ha a hiszti az kontrollalhatatlan lesz, akkor a hideg viz ala tartas az vallyon mi

igen tobbszor hangoztattam, hogy az enyem egy nagyon intelligens gyerek, szemelyisege nagyon eros, beprobal mindent, szinte elmegy a vegtelensegig

pushup 2012.09.26. 16:32:43

@Hari Seldon 2: magas lóról észosztás, amit teszel ... bár nyilván nem annak szánod. valószínűleg nem vagy, nem voltál olyan helyzetben, hogy nem arról van szó, hogy nem AKAROD megfizetni az odafigyelős, megbeszélős, minden piszlicsáré szir-szart 20 percig magyarázós gyereknevelés árát, hanem NEM TUDOD. nem tudod, mert nem fér bele napi 24 órába, hogy aludj, kitakarítsd a lakást, megfőzd az ebédet, elmenj dolgozni, bevásárolj, stb ... mert ebbe a napirendbe nem fér bele, hogy az ébredéstől a 150méterre lévő óvodáig 2 óra teljen el munkanapon.és ilyenkor, ha hisztis, nem magyarázol, nem ülsz le velük játszani, hanem szólsz egyszer, szólsz mégegyszer. szólsz harmadszor emelt hangon, aztán szólsz negyedszer, hogy a következő a segges lesz. Mielőtt kitalálnád, hogy reggeli kakaó helyett minden nap rokkantra verem a gyerekeimet, elárulom, hogy nem. általában már az emelt hangig sem jutunk el. de ehhez valószínűleg kellett, hogy korábban eljutottunk a végéig. persze, ha nem kéne reggel munkába menni ... vagy a munkahely nem 1,5 órányi BKV-zásra lenne ... vagy telne annyi benzinre, hogy minden nap autóval ... vagy lenne pénz bébiszitterre ... az ugye rögtön más lenne

pushup 2012.09.26. 17:09:35

itt valaki linkelte korábban ezt az oldalt: www.iphigeniaemleklap.blogspot.hu/p/esetek2-szeretnek-meg-elni.html

erről, ezekről kéne beszélgetni! és tudjátok mit? önként vetem magam a vérmókusok elé abban a percben, hogy már csak én maradtam a legnagyobb gyermekbántalmazó ebben az országban

zumm 2012.09.26. 17:53:31

@Mariann19: Maximálisan igazad van. A nők, gyerekek nem is olyan régen még tulajdonnak számítottak. Mára rengeteget fejlődött a helyzet, de sok országhoz képest még most is nagyon el vagyunk maradva (másokhoz képest meg szerencsére elöl járunk).

Czakót eltiltanám a közszerepléstől és elvenném a Kossuth-díját (valaki írta, hogy van neki, de nekem nem ér meg egy kattintást se ez a pondró). De a (tartózkodó) KDNP-s frakciót és Varga Istvánt is kitiltanám a Parlamentből. Aki az én adómból havonta egymilliót visz haza, az ne minősítse a nőket, gyerekeket, családon belül gyengébbeket másodrangú állampolgárnak, ne tegyen keresztbe annak a kezdeményezésnek, ami meg akarja könnyíteni a családon belüli fölénnyel való szélsőséges visszaélés felszámolását, büntethetőségét, az áldozatok védelmét.

almodhi 2012.09.26. 17:55:39

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Kösz, hogy beidézted helyettem is, amiből látszik, hogy ki mit mondott.

"es nem amerikai hanem brit"
A könyv szerzője a New Yorki Good Housekeeping Institute. Nézd meg, hisz ott van a polcodon :-).

"... es a masikat sertegeted"
Igazad van, látszik hogy nem volt gyerekszobám. A hangnem amit használtam minősíthetetlen. Veled ellentétben:

"ostoba, nagyképű faszkalap vagy"
"a gyereked egy birka"
"kiderult hogy SEGG vagy"
"te retardalt FASZ"

Engem egyébként nem zavar. Ha itt leereszted a gőzt, talán kevesebbet vered a gyerekeidet.

almodhi 2012.09.26. 17:56:29

@Francekellregisztralni:
egy 10 és fél éves fiam van. Hárman voltunk testvérek, én a legidősebb.

almodhi 2012.09.26. 18:01:10

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"Amugy csodaszep ahogy, ha hizstizik a gyerek akkor azt, ha lazad akkor azt, ha csendes akkor meg azt okozza a pofon vagy a hianya. Ha most azt mondanam tinikent sem lazadta es kaptam pofont...akkor azt mondanak elnyomtam....de ha azt allitanam nem kaptam pofont akkor "Lam, nem is lazadt" lenne a valasz."

Ebben a hatalmas zűrzavarban sokat segít az alapszintű szövegértés. Ha figyelsz arra, amit mondanak neked, próbálod értelmezni, hidd el kitisztul ez a nagy zavaros világ.

almodhi 2012.09.26. 18:02:18

Hoppá, ez mellément: @Francekellregisztralni: ld fent.

Francekellregisztralni 2012.09.26. 18:04:36

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "en a pofonrol nem ohajtottam meg nyilatkozni, mivel meg egyszer sem tortent, hiszen kicsi a gyerek,..."

Ja, en ugy ertettem, te magad kaptal-e gyerekkorodban:)

Francekellregisztralni 2012.09.26. 18:38:27

@almodhi: "@Francekellregisztralni:
egy 10 és fél éves fiam van. Hárman voltunk testvérek, én a legidősebb."

Koszonom. Te tokeletesen illesz eddig a joval fentebb vazolt elmeletembe. (win-win)

____akkor most____
Tobbgyerekes, masod-harmad szulott bekeharcosok jelentkezeset varom!
___jelige: dontsetek meg az elmeletemet!!!___

"Ebben a hatalmas zűrzavarban sokat segít az alapszintű szövegértés. Ha figyelsz arra, amit mondanak neked, próbálod értelmezni, hidd el kitisztul ez a nagy zavaros világ."

En egy szoval nem allitottam, hogy ne ertenem mi a helyzet. Az a helyzet, hogy "atlag", "normalis" (ie. nem szelsoseges) eset vagyok a csaladommal egyutt, igy barmi igaz lehet, mert semmi sem teljes hazugsag. Barmely szelerol kozelited a neveles temat megtalalod az onigazolast bennem...csak a nem megfeleo infot kell hanyagolni.
Nem nem lepodok meg ezen, csak mosolygok neha.
Gondoltam megosztom veletek az elmenyt:)

almodhi 2012.09.26. 19:10:43

@Francekellregisztralni:
Visszakerestem, az elméleted megfelel a többgyerekes családokban, a gyereke szerepéről alkotott sztereotípiának, és tényleg, sokszor - de nem midig - igaz.

A rokonságunkban több igazoló és (kevesebb) cáfoló példa is akad.

Na de ceterum censeo, gyereket megütni akkor sem szabad.

pushup 2012.09.26. 19:11:56

@almodhi: a föld márpedig lapos ... vagy ... ööö ... levegőnél nehezebb repülő tárgy nem létezhet :D

Mariann19 2012.09.26. 19:28:18

@zumm: "Ne tekintsék tulajdonnak anőket és a gyerekeket."Ebben a gondolkodás módban vissza köszön a feudális restauráció szándéka, melyet a kormány már a családokra is ki kíván terjeszteni.Bármilyen, az autonómiát korlátozó szándéknak nincs helye a korszerű társadalomban.Márpedig a parlamenti felszólalás és a Czakó féle megnyilvánulás azt tükrözi, hogy erőszakos módon terelje az állampolgárokat egy elavult, dohos életvitelbe és életszemléletbe.
A másik kérdés a másodrangúság.Induljunk ki abból az élethelyzetből, amelyben a nő még nem lépett a jövedelmet biztosító szerepben, és eltartottként kényszerült a megalázó szerepben létezni.Ebben a szituációban is érvényes kell, hogy legyen az emberi megbecsülés, ha már érzelmekre nem lehet számítani a despota férfi személyében.
Azonban a nők napjainkban ugyanolyan családfenntartói szerepkört töltenek be, mint a férfiak számos egyéb feladatuk mellett. A tradicionális berendezkedésű családoknál a férfi a jövedelemszerzésen túl nem vesz részt a család - egyébként rá is vonatkozó - kötelességeiből.
Haladó tendencia viszont, hogy a mostani, fiatal generáció már más életfilozófiával fordul a család intézménye felé, valószínű rájuk már nem hatnak az elavult szokások és vagy neveltetésük miatt, vagy gondolkodás módjuk korszerűsége okán nem követik a régi gyakorlatot.
Nem hinném, hogy politikai szervezeteknek, vagy bármilyen külső, befolyásoló szándékú akaratnak lehetőséget kéne kapnia a privát szféra befolyásolására.
Ezekben a kérdésekben a döntés joga az állampolgároké.

almodhi 2012.09.26. 19:41:13

@pushup:

"a föld márpedig lapos ... vagy ... ööö ... levegőnél nehezebb repülő tárgy nem létezhet :D"

Ez vicces, így akkor érvelnek ha azt akarják bizonyítani, hogy hiába hitték sok-sok száz évig, tartották nyilvánvalónak a Föld laposságát, a valóság mégsem ez. A gyerekek verésére ezt felhasználni pont a fordított eredményre vezet.

A levegőnél nehezebb repülő tárgyakról meg már a csiszolatlan kőkortól kezdve tudjuk, hogy léteznek... pl. varjúnak hívjuk őket.

Nem minden ügyes retorikai fogás, ami annak látszik :-).

Ceterum censeo, gyereket megütni nem szabad.

pushup 2012.09.26. 19:48:27

@almodhi: az én parodisztikus kijelentéseim úgy állnak párhuzamban a te komoly kijelentéseddel, hogy egyik sincs tisztességgel alátámasztva, horribile dictu, a tapasztalat ezzel éppen ellentétes

és elmondom sokadszor, hátha egyszer seggreverés nélkül is megmarad:
szabad =/= kell
seggreverés =/= módszeres, rendszeres fizikai terror

ja, ha valaki feltenné itt a kezét, hogy a valaki által korábban (általam meg ma kétszer) belinkelt oldalt elolvasta, akkor dobnék fel egy másik, de ide tartozó témát

zumm 2012.09.26. 20:39:25

@pushup: Én linkeltem be eredetileg, borzasztóan megráztak ezek a történetek.

zumm 2012.09.26. 20:44:12

Szintén Betlen Anna, és ez nagyon csúnya képet fest a világunkról, a felfogásunkról, a rendőrség hozzáállásáról:
www.commmunity.eu/2012/08/31/hova-visszuk-a-szot/

pushup 2012.09.26. 20:48:37

@zumm: aham. elmondom mit hiányolok ezen írások kapcsán ebből a diskurzusból: a család felelősségét, a barátok, a szomszédok, a kollégák felelősségét. aztán a rendőrségét, meg a bíróságokét is, de azokon úgysem kérünk számon semmit, mert kalap fos úgy, ahogy van.

- szóval milyen apa az, aki elrejti a lányát a nagyinál, majd az első pofonra elárulja? éppenhogy az a pofon kéne megerősítse, hogy a lányát menekítenie kell.
- milyen anya az, aki azt mondja a lányának, hogy ne vigye oda az újszülött gyerekét, mert fél az apától? fél, de a lányát, az unokáját nem félti?

beszéljünk erről! mert ugyan lehet, hogy évente, havonta elsül a kezem, de a gyerekeimért ölök-halok

zumm 2012.09.26. 21:21:01

@pushup: Szerintem az nem segít a gyerekén, testvérén, rokonán, ismerősén, aki szerint ez "családi ügy", aki szerint a férfinek joga van ütni, aki otthon is ezt látta, és biztos van, aki a bántalmazottat hibáztatja (pl. az idézett nagymama, egyértelműen kiderül a cikkből, hogy hibásnak tartja a lányát, hogy egy ilyen fickóval állt le).

Ennél nyilván sokkal összetettebb dolgok ezek, de valószínűleg olyanokat könnyebb behálózni, akik ezért vagy azért amúgy sem tengenek túl az önbizalomtól. A világért sem akarok senkit megsérteni, pláne nem itt arc nélkül még egyszer belerúgni valakibe, akit bántottak, szóval leszögezem, hogy gondolom, hogy vannak kivételek.

Itt jön be a nehezebben mérhető, de szintén borzasztó lelki bántalmazás. (Volt egy osztálytársnőm, aki a szüleitől folyton azt kapta, hogy ő csúnya. Szerencsére túltette magát ezen, de sokáig láthatóan próbált inkább fiúként viselkedni, nyilván a három bátyjától nem várták el, hogy "szépek" legyenek. És nyilván ez még nem minősül súlyosnak, bár nem cserélnék vele kamaszkort.)

A bántalmazók nagyon ravaszak, nagyon jól be tudják hálózni a nőt: nane.hu/kiadvanyok/szorolapok/parber.pdf

Tehát valaki, akit otthon szóval és/vagy tettel bántanak, szerintem könnyebben dől be előbb a hízelgésnek, majd könnyebben bocsátja meg az első pofont. Ha én olyan nőt keresnék, akit üthetek-verhetek, nem magabiztos, szeretetben felnőtt, nemet mondani képes, érte tűzbe menő szülőkkel és rokonokkal körülvett nők közül válogatnék. Hanem keresnék egy visszahúzódó, saját magával is kritikus, jó eséllyel már lelkileg helyben hagyott tinilányt (mint a másik történetben).

De ha nagyon jól értenék ehhez az egész lelki-testi terrorhoz, akkor meg akárkit áldozattá tudnék tenni, úgyhogy ennyit az elméletemről.

zumm 2012.09.26. 21:34:13

@pushup: A lényeg az, hogy itt a bántalmazó átvesz egy beteges és torz fölérendelt, igazságosztó szerepet, és a bántalmazott meg idővel elfogadja, hogy ő ezt érdemli, ő egy szar, aki csak arra jó, hogy verjék és erőszakolják és megalázzák. És ilyenkor lehet, hogy nem is fogadják el a segítséget, sőt, védik a bántalmazójukat, erről is annyit hallani.

Ez annyira extrém és sajátos lelkiállapot lehet, hogy ezúton kérek mindenkit, hogy ne jöjjön azzal, hogy "de hát miért nem megy el?". Sokszor évekig tartanak a mézeshetek, aztán kezdi el kihasználni a bántalmazó a másik szerelmét, bizalmát. Nézd meg a férjedet-feleségedet-barátodat-barátnődet, akivel együtt vagy, együtt élsz évek óta. Ha holnap megütne vagy hirtelen mondana valami megalázót, elmennél? Fel tudnád fogni, hogy egyszercsak egy másik emberré válik a szemed láttára?

Na és amiért most megint fogok kapni: pontosan ezért tartom rossznak azt, hogy "megérdemelte". Egy seggreverést, kettőt, egy pofont, százat, egy törött bordát, harminc öltést. Ha nem viszi a szülő túlzásba (sic!), akkor is azt tanítja a gyerekének, hogy van jogos erőszak, az erősebb megütheti a gyengébbet, ha ő, az erősebb indokoltnak, megérdemeltnek tartja.

pushup 2012.09.26. 21:44:09

"És ilyenkor lehet, hogy nem is fogadják el a segítséget"
nincs ilyen élményem első kézből, de az írásokból általam idézett két esetben éppen kérte a segítséget az áldozat, a családtag szarban hagyta ...

a "miért nem megy el?" kérdés is elég nehéz és biztos vagyok benne, hogy ha a rendőrt elővennék, tudna mesélni majd minden járőr olyan történetet, amikor kihívták őket a családi perpatvarhoz és amikor helyben ott a rendőr, akkor a nő tagad. néha és bizonyos esetekben megértem, de így a rendőrnek sincs eszköze. nincs tanú, nincs bizonyíték. arra meg nincs erőforrás, hogy titkosszolgálati eszközökkel megfigyeljenek minden olyan családot, ahova már egyszer kihívták őket egy perpatvarhoz. maradnának a barátok, rokonok, szomszédok ... ó bocs! szomszédok? ebben az országban? a lépcsőházban gyorsan átlépnék a hulládat és bezárkóznának, hogy ők nem láttak semmit.

zumm 2012.09.26. 22:11:28

@pushup: Én úgy, de úgy örülnék, ha a kötelező erkölcstan keretében vagy mellett a gyerekeket a jogaikra is megtanítanák, illetve segítenének nekik elszakadni a sajnos mindennapos mérgező családi példáktól. Hogy Örzse nénit nem joggal verte a férje, csak elvett egy félig idegent, aztán nem volt jó nekik egymással, csak akkor még az emberek nem tudták, hogy joguk van a boldogsághoz és a testi-lelki épséghez. És ha valahogy, ezt már nem biztos, hogy a gyerekeknél kell kezdeni, segítenének abban, hogy ne kis szigeteket alkossunk, hanem közösségeket, ahol nem hallgat a szomszéd, ahol nem elkapják a tekintetüket a megvert asszonyról, gyerekről, nagyszülőről, férjről, hanem a bántalmazót vetik ki maguk közül.

Nálunk most 72 órára lehet távolságtartást kérni (ezt ugyan meg lehet 30 napra hosszabbítani, de ezt már a hatóságoknak kell indokoltnak vélelmezniük). Ennyi idő alatt vagy talál magának másik ingatlant, egzisztenciát, iskolát, óvodát a bántalmazott, vagy szépen hazavárja a másikat, aki nyilván kedvesen reagál majd a kényszerű távollétre.

Ausztriában kicsit más a helyzet. magyarnarancs.hu/publicisztika/verve_atverve_-_a_csaladon_beluli_eroszak_elleni_torveny_bukasarol-70590
Régebbi cikk, de nyilván most is áll a dolog.

zumm 2012.09.26. 22:23:24

@pushup: Nyilván nem lehet titkosszolgálati eszközökkel megfigyelni, de ha időről időre kihívták valahova, ahol aztán a nő tagad, akkor hallgassanak ki mindenkit a házból, a férfi és a nő munkahelyéről, tágabb családjából, a gyerekeket ültessék le pszichológussal stb. Legyen kötelező többször visszamenniük.

Az orvosok legyenek kötelesek a rendőrség felé jelezni, ha valaki kéthetente "leesik a létráról" vagy "nekimegy az ajtónak". A rendőrség legyen köteles ilyen helyzetben szintén kihallgatni a potenciális érintetteket és tanúkat.

Ha kétséget nem hagyó módon bebizonyosodik, hogy a szomszéd rosszakaratból tett feljelentést, akkor meg ellene induljon eljárás rágalmazásért és a rendőrség félrevezetéséért.

És az állam segítsen a következő generációkat már tudatosan arra nevelni, hogy nem szabad senkit bántani, pláne nem a kisebbet.

zumm 2012.09.26. 22:56:45

Ja, és én nem a NENYI-t rakatnám ki minden közintézményben, hanem egy ismertetőt arról, hogy mindenkinek joga van a testi-lelki biztonsághoz, és feltüntetném az állami és civil szervezeteket, amelyekhez fordulni lehet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 09:28:49

@Mariann19: "A másik kérdés a másodrangúság.Induljunk ki abból az élethelyzetből, amelyben a nő még nem lépett a jövedelmet biztosító szerepben, és eltartottként kényszerült a megalázó szerepben létezni."

jo jo szepek az elmeletek de mi van ha nalunk az eltartott asszony ver a legtobbet a gyerek seggere? akkor most erre milyen frappans megmondas van?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 09:30:41

@Francekellregisztralni: nem emlekszem pofonra, tudod nekem ertelmisegi szuleim voltak tudtak hogy az agy az fontos

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 09:35:59

@pushup: a bandy kata gyilkosanak az elettarsaval keszitettek interjut, na a cigo kiscsaj az elmondta hogy amikor megtudta az elettarsa, hogy felrekefel, akkor jol elverte, es bemondta a kameraba, hogy ez total rendben van, ez korrekt volt, mert megerdemelte

es akkor itt a kethetenkenti seggreveresekkel tepik egyesek a szajukat es cseszegeteik az embert... ott van, TOMEGESEN elofordul, tessek ha fontos nekik menjenek el szocialis munkasnak, de tudom sokkal konnyebb itt a normalis embert cseszegetni

Francekellregisztralni 2012.09.27. 09:53:33

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: En ismerek konkretan verekedos ertelmisegit, nincs osszefugges barmennyire is szeretned. Ehez nem IQ kell hanem E...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 10:11:16

@Francekellregisztralni: en allitottam azt hogy nem vertek a szuleim? en azt allitottam hogy pofont nem kaptam :)))
es milyen ertelmisegit ismersz mait vagy a gyerekkori baratodnak a szuleit?
a mai szuloknek a fele ertelmisegi, elegge felhigultak, talan azert van ez a sok szeplelku magat intelligensnek gondolod es masokat kioszto, a sajat gyerekuket meg felrenevelo szulo

zumm 2012.09.27. 11:22:06

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Én innen indulnék: ha az egyik szülő bántja a gyereket, a másik szülő beszéljen vele, derítse ki, mi az a frusztráció, amit kiél a gyereken. Menjenek el vidámparkba, ne csak a fegyelmezni való rosszaságot lássa, piszchológus stb., hátha még menthető a helyzet.

Ha nem, akkor viszont el kell választani a gyereket az őt bántalmazó szülőtől. A másik szülőre is egész életében haragudni fog, ha az nem menti ki ebből a helyzetből.
index.hu/belfold/2009/05/19/nem_emlekszem_mikor_mondta_anyukam_hogy_szeret/

zumm 2012.09.27. 11:27:39

Bónusz: www.femina.hu/gyerek/lathatasra_vittek_a_gyereket_az_apahoz_agyonverte

Minél előbb elszakítani a bántalmazótól, minden sérülést dokumentálni, rejtett kamerát elhelyezni, akármi. Nem kell szégyenlősködni, az agresszor se válogat az eszközök közül.

Nyilván a másik szülőnek is kurva nehéz, mert szereti vagy megszokta a párját, nem hitte sose, hogy ilyen lesz stb., de felelősséggel tartozik a gyerekért, és nem hagyhatja, hogy módszeresen tönkretegyék egy életre (persze állami gondozásba is kérheti, ha ő maga nem bír szakítani, de csak jobb neki a rendes szülővel).

zumm 2012.09.27. 11:34:23

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
A kéthetenkénti elfenekeléssel nekem ugyanaz a bajom. Egyrészt az élet részévé válik, hogy apa üt. Másrészt elmesélésed alapján az égvilágon semmin se változtat. Ott, akkor talán sikerül megsürgetni (sikerül amúgy? erre kíváncsi lennék), de hosszabb távon ugyanúgy húzza reggel az időt, mert ezt megteheti veled. Tehát az élet ugyanúgy megy tovább, csak kéthetente megütöd, és ettől semmi se változik, csak az, hogy négyévesen tudja, hogy néha - ugyanolyan napokon, mint a többi - megüti apa. Tudja ő, hogy eltelt két hét és te kétheti "rosszaság" miatt bántod?

Francekellregisztralni 2012.09.27. 13:17:44

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Maiakat es regieket is, csaladon belul es kivul egyarant.
Engem nem "vertek" a szuleim. Egyszer-ketszer elvertek, de azt nem neveznem ugy hogy "vertek a szuleim". A "pofon" alatt nalam (bocs a felreertesert) igazabol egy-egy szorvany fejre koppintast, kezre csapast vagy feneken bilentest kell erteni...tortenetesen nem valami hude fajdalmas formaban. Valamiert ezt se neveznem ugy hogy "vertek".
Valodi pofont (ie visszakezbol arcon tenyerelest) egyet kaptam eletemben, amikor is alpari szitkozodasba terveztem forditani egy vitat valahonnan frissen eltanult formulaval. Kb egy masodperc alatt tanulod meg orokre, hogy valogasd meg honnan bovited a szokincsed es az ervelesi strategiad. Valaki emlitette, hogy az arcon csapasnak csak egyenlo felek kozott van helye...most mondja azt hogy vitaban ezekszerint az voltam:)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 14:03:59

@Francekellregisztralni: itt egy ideje az megy hogy ra akarjak huzni a gyerekvero barom allat kepet arra is aki kethetente ad egy seggrecsapast a gyereknek

es igen en sem szeretnem az atyai pofont ledegradalni apro-csepro dolgokkal :) de en valoszinuleg inkabb masra hasznalnam azt az egyet el, felteve hogy lesz

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 14:06:17

@zumm: volt egy kerdesed anno: "Jó-jó, két óra lenne, ha nem sürgetnéd. 59 vagy 61 percnél vered el a fenekét? Utána gyorsabban öltözik?"

ezt szerencsere mar megvalaszoltak: pushup · pushup.blog.hu 2012.09.26. 16:32:43

en nem ohajtok erre meg egyszer kiterni, magyarazni, ervelni...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.27. 14:12:46

@zumm: "Én innen indulnék: ha az egyik szülő bántja a gyereket, a másik szülő beszéljen vele, derítse ki, mi az a frusztráció, amit kiél a gyereken."

pontositsuk ezt a temat ok?
en nem erre voltam kivancsi hanem a kovetkezore:
en 96 kg vagyok az asszony 48 kg, a gyerek meg 12 kg (csaltam a szamokkal a kozerthetoseg kedveert!)

tehat ha asszony 10% -os svunggal add egy seggreverest a gyereknek, akkor evidens hogy nekem 5% -al kell megtenni, ezt nem kell kommentalni, en felelos szulo vagyok nem akarom a vesejet leverni...

ami a kerdes, hogyha az asszony 10%-os svunggal ad egy seggreverest a gyereknek akkor igaz-e az hogy nekem az asszonynak 20% -al kell adnom hogy arányos legyen?
itt megint csak keretik a mellebeszelest mellozni... egy igen vagy nem valaszt varok, a nemleges valasz eseten meg egy pozitiv szamot varok csak :)))

Mariann19 2012.09.27. 15:12:16

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Előre bocsájtom, hogy neveltem gyereket a sajátos módszeremmel, amely azt jelentette, hogy folytonos gondolkodás és ráfigyelés mellett.
Elsősorban azt célszerű tudatosítani a gyerekben, hogy a gyermeki lét nem privilégium, nem jogosít fel különleges előnyökre.Egyben és azonnal magunknak is úgy kell a kérdéshez hozzáállni, hogy a gyerek ne legyen alárendelt szerepre kényszerítve. Ezt a kettős állapotot nem könnyű elérni, a kapcsolat minden mozzanatában figyelni és értékelni kell a helyzetet. Az sem mindegy, hogy milyen korú gyerekről van szó.
Az általad említett anyai fenyítésből valószínűsíteni lehet, hogy egészen kicsi gyerekről van szó.Azt tapasztaltam, hogy az egészen kicsi gyerekek értelmi szintje magasabb, mint mi felnőttek gondoljuk.Ki kell próbálni, hogy meddig mehetünk el szóbeli ráhatással egy-egy tiltásra, és ezzel el lehet érni azt, hogy fegyelmezésre ne kerüljön sor. Ezek után ne hidd azt, hogy egy okoskodó szülő vagyok, magam sem ismerem el ezeket a korszerűnek vélt, a gyerekek autonómiáját fennen hirdető eszméket. Ezek arról szólnak, hogy hagyjuk kibontakozni az egyéniségüket, adják önmagukat stb. Ez arra tévútra vezet, hogy az alkalmazkodás készségét nem teremtjük meg a számukra, csupán az akarat érvényesítés rögzül bennük.
Lehet, hogy kissé túl magyaráztam az elméletemet, ezért elnézést kérek. A lényeg végül is az, hogy egy preventív gyakorlat alkalmazása a célszerű, elkerülve azokat a szituációkat, melyekben fegyelmezésre sor kerülhet.
A felnőtté válás gondjait is hasonló módon próbáltam megoldani, sikerrel, nem volt gondom a kamasz korral sem, de az együttműködést mindíg egyfajta őszinteséggel lehet csak megoldani.

zumm 2012.09.27. 18:07:25

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Direkt irtózatos hülyeségeket kérdezel. Nincs arányos verés, az egésznek semmi értelme. Kéthetente ráunsz arra, hogy értelmesen viselkedjél, ahogy egy normális felnőttnek kéne, ezért megütöd a gyerekedet.

Dicsérd meg, amikor felöltözött, dicsérd meg még jobban, ha gyorsan öltözött. (Amikor elkészül, ne mondd azt, hogy "na végre", mert akkor neki semmi pozitívum nem jön ki az öltözködésből, viszont ha megdicséred, arra máskor is vágyni fog.) Ne azt mondd neki, hogy készülj el, hanem azt, hogy vedd fel a nadrágodat, a pólódat, a zoknidat, aztán segítek felvenni a cipődet, és indulunk. Olvass el még egy nevelési könyvet, vagy az interneten olvass utána, milyen pozitív motiválási módszerek vannak.

zumm 2012.09.27. 18:16:11

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"en felelos szulo vagyok nem akarom a vesejet leverni..."
"igaz-e az hogy nekem az asszonynak 20% -al kell adnom hogy arányos legyen?"

Feltételezem, hogy "az asszony" felnőtt ember (nagykorú). És te mégis magadra veszed a terhet, hogy neveld, óriási hős vagy. És még nem is ütöd teljes erőből! Arányosan, és csak akkor, ha megérdemli.

Remélem, tanul belőle, nem pofázik vissza, és akkor csodálatos, boldog életetek lesz.

zumm 2012.09.28. 01:00:57

@pushup: Értettem én, hogy csak a határokat feszegeti velem, de ostoba, korlátolt, undorítóan cinikus dolognak tartom ezt, főleg az igazi bántalmazás fényében, amiről itt tárgyaltunk, illetve a poszt témáját képező, "haha, megvertem a gyerekem bottal" és "ismertem egy nőt, akit verni kellett, utána viselkedett" videó alatt.

Jaj, de vicces gyerek ez a Nick ez a név..., hogy asszonyveréssel poénkodik! "Hehe, mekkora erővel kell megütni, azta, de jó fej csávó vagyok!"

Kár volt hagynom, hogy felidegesítsen, ez igaz, trolletetés, de komoly témáról beszélünk, és egyszerűen nem értem, hogy ez miért vicces.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 12:11:30

@zumm: latom kifejtos hangulatban vagy akkor megtenned nekem, hogy kifejtened a velemenyedet errol:
ideal.hu/hu/component/content/article/180-cimlap-kiemelt/111010-szueles-utani-depresszio.html
"A depresszió evolúciós nézőpontból tekintve nem betegség, hanem védekező érzelmi reakció a várható veszteségre."

fokent ezt!!!

zumm 2012.09.28. 15:02:28

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ha ennyire érdekel a téma, olvass utána:
lmgtfy.com/?q=sz%C3%BCl%C3%A9s+ut%C3%A1ni+depresszi%C3%B3+evol%C3%BAci%C3%B3

Tipp: Lehet, hogy jobban megírt, érthetőbb és megalapozottabb cikket találsz olyan oldalakon, amelyeknek a rovatai sorrendben nem a "pletyka - szex - trend" trióval indulnak.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 15:50:58

@zumm: hahaha de jo vicces vagy...

belinkeled a guglit de jo poen
annal mar csak az a jobb poen hogy a LEGELSO link www.antidepresszans.tenyek-tevhitek.hu/terhesseg-alatti-szules-utani-depresszio.htm

is ugyanazt mondja mint a pletyus rovatos...

de en a TE szabatos XXI szazadi velemenyedre lettem volna kivancsi, hogy van-e evolucios indoka!!!
mert a nevelesnel a fizikai behatasnak pl. van... hiaba jonnek a dilibogyoval meg a buntudattal nehany magukat uebercivilizalt embernek mondok

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 15:59:47

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a harmadik meg total faszsag... az nem az evolucios indokot foglalmazza meg hanem a mai civilizalt tarsadalom osszetartasat... hogy az anya megse gyilkolja le a gyereket...

zumm 2012.09.28. 16:05:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Segítek akkor értelmezni. Ezt írtam: "Lehet, hogy jobban megírt, érthetőbb és megalapozottabb cikket találsz olyan oldalakon, amelyeknek a rovatai sorrendben nem a "pletyka - szex - trend" trióval indulnak."

Nem mondtam, hogy hülyeséget írnak, de ettől még eléggé szedett-vedett, összeollózott cikk, amiből nem derül ki sok érdemi információ, csak az, hogy amikor gyereked születik, akkor a féltékeny _kistestvére_ (gy. k. aki az újszülöttnél is fiatalabb) problémát okozhat (5. mondat). Mindezt szerző nélkül egy olyan "életmód magazinban", aminek az impresszumában a felelős kiadó egy cég meg nem nevezett ügyvezető igazgatója, szerkesztő pedig nincs. (Vagyis jogilag és szakmailag ez a névtelen ember felel mind a pletyka, mind a baba-mama rovatok cikkeinek tartalmáért.)

Ez a poszt, ami alatt itt kommentelgetünk, nem szól a postpartum depresszióról. Valamiért kitaláltad, hogy keresel valami teljesen irreleváns témát, és - feltételezve, hogy én majd egyből ugrom - velem akarod megmagyaráztatni, természetesen előre kijelölve azt, hogy én nyilván egyetértek és a végsőkig kiállok mellette, hogy te meg a szokásos színvonalon támadhass. Bocs, nem játszom most veled.

Ha autószerelésről, a tökéletes sajttorta receptjéről vagy a szerelem biokémiai lefolyásáról kérdeztél volna, akkor is csak azt a tanácsot tudtam volna adni, amit ehhez: olvass utána, válogasd meg a hírforrásaidat.

gigacherry 2012.09.29. 13:06:36

Egyébként gusztustalan ez az ember. Ha rám emelné a kezét, én elhánynám magam, még mielőtt visszaüthetnék.
(És itt nem csak a fizikai adottságaira gondolok, hanem az egész megjelenésre a pökhendi arckifejezéssel, és mindennel együtt)

gigacherry 2012.09.29. 13:27:18

A gyerekek megütésével kapcsolatban eszembe jutott egy jelentet a született feleségekből: Az egyik főszereplő Lynette pofon vágja a követelőző mostohalányát, mert az megfenyegeti, hogy ha nem vesz meg neki mindent, amit kér tőle, azt megkeserüli. Ezek után a kislány bepanaszolja őt a gyámügynél és Lynette börtönbe kerül. Na ez az, ami szerintem túlzás. Vannak olyan esetek, amikor még a legjámborabb szülőnél is elcsattan (persze van az a kevés kivétel, akinél még akkor sem).
Itt a jelenet (sajnos csk angolul találtam meg):
www.youtube.com/watch?v=YGc6IgDjT3U

Nazarin 2012.10.03. 11:21:03

@aritus: és ez az ember osztja nagy hangon az észt a "jó erkölcsökről". Undorító.

szaszi123 2012.10.12. 20:27:55

A Czakógábor,az aztán a valaki!!!
süti beállítások módosítása