HTML

Facebook

Friss topikok

  • Attila Petry: @Attila Petry: Csak amnyit tennék hozzá,hogy sajnos melléütőttem balosokat akartam írní a jobbiko... (2018.06.02. 11:37) Sunyi tróger vagy, János!
  • : Németh Zsolt nem tett más, mint amit tesz az összes magyar értelmiségi,mely a mézes bödön közelébe... (2017.07.31. 13:39) Németh Zsolt a porcelánboltban
  • átlátó: @Terézágyú: Ühüm... Anno a budaörsi panelban, miután Szekszárdról fölsegítettem, a konyhaasztalomo... (2017.04.07. 10:46) Óriási baki Rákay Philip történelmi showműsorában
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Bambano: Elnökként nem tudott közbeavatkozni. Ezért mondott le. (2017.03.14. 20:19) Na ki a báb?
  • Robur: @Putyinpárti Gyorsnaszád: Jól tolod!:-) így tovább. (2017.03.01. 23:56) Do-re-mi

Címkék

1956 (1) 1994 (1) 2012 január (1) 98 százalék (2) Adáshiba (1) áder jános (11) Áder János (4) adó (1) adókivetés (1) aláírásgyűjtés (1) alaptörvény (1) alaptörvény módosítás (1) Alkotmány (1) alkotmány (1) alkotmánybíróság (2) Alkotmánybíróság (5) alkotmánymódosítás (2) alkotmányosság (1) alkotmányos diktatúra (1) Amarcord (1) amerikai nagykövet (1) Amerikai ügyvivő (1) Angela Merkel (1) antifasiszta nagygyűlés (1) árvíz (1) arzén (1) atom (1) ATV (3) augusztus 20 (1) augusztus 20. (1) azeri (1) A béke menete (1) a nemzet sportolója (1) Bajnai Gordon (2) Bakács Tibor (1) baki (1) bakondi györgy (1) balog zoltán (2) Baló György (1) baltás gyilkos (2) bankcsőd (1) bankok (2) Bankszövetség (1) bányászok (1) Bárándy Gergely (1) barroso (5) bauer tamás (1) becsület (1) béka (1) békemenet (1) Bell (1) belpolitika (1) benzinpénz (1) bíróságok (1) bojkott (2) Bokros Lajos (1) bolgár magyar (1) böröcz istván (1) brüsszel (1) Brüsszel (1) call of duty (1) casco (1) CEU (1) civilek (1) clinton (1) családon belüli erőszak (1) Cséfalvay Zoltán (1) csömör (1) Czakó Gábor (1) darák péter (1) demokratikus diktatúra (1) Desszert (1) deutsch tamás (1) devizatartalék (1) diákaktivista (1) diáktüntetés (1) diáktüntetések (1) dk (1) dohánykereskedelem (1) dohányzás (1) doktori (1) doncsev andrás (1) dopeman (1) dózsa lászló (1) Egyenes Beszéd (1) Egyenes beszéd (3) egyházak (1) Együtt 2014 (1) előválasztás (1) előzetes választási regisztráció (1) élő adás (1) emútnyócév (1) ENSZ-közgyűlés (1) EP (1) EP-választás (1) Eper és vér (1) érdekvédelem (1) eskü (1) eskütétel (1) EU (3) EU-csúcs (1) EU-IMF-tárgyalások (1) EU-költségvetés (2) Európai Bíróság (3) Európai Parlament (1) eurovíziós dalfesztivál (1) eva (1) évértékelő (1) eximbank (1) facebook (1) fazekas géza (1) félkarú rabló (1) fellegi tamás (2) Fellini (1) felsőoktatás (1) fidesz (6) Fidesz (4) Firtl Mátyás (1) fizetés (1) fizetésmegváltás (1) fónagy jános (1) frakcióalapítás (1) frekvencia (1) futballdrukkerek (1) Galló Istvánné (1) gerő ernő (1) Giró-Szász András (3) Guinness-rekord (1) gulyas gergely (1) Gulyás Gergely (1) gulyás gergely (2) gyarmat (1) Győri Enikő (1) gyorsnaszád (1) gyurcsán ferenc (1) habony árpád (1) hajléktalanok (2) hallgatói tiltakozás (1) handó tünde (1) Hankiss Elemér (1) határon túli magyarok (1) Haza és Haladás (1) házelnök (1) házszabály (1) Hazudj ha tudsz! (1) hazugság (2) hazugságok (1) Herényi Károly (1) himnusz (1) híradó (1) híradózás (1) hírszerkesztés (1) hírtévé (2) Hírtévé (11) hoffmann rózsa (2) hóhelyzet (3) holokauszt (1) Holokauszt emléknap (1) horgony (1) horváth lászló (1) hunvald (1) húszezres (1) Húzós (1) idézetek (1) igazságszolgáltatás (1) imf (1) IMF (2) IMF-tárgyalások (1) imf tárgyalások (2) Index (1) internetadó (1) interpelláció (2) ítélet (1) járatszűkítés (1) jegybankelnöki fizetés (1) jelölés (1) jobbik (1) jog (1) jogállam (1) jogállamiság (1) josé manuel barroso (1) Jó Isten (1) Juhász Péter (1) jutalmak (1) Kálmán Olga (3) kampány (1) karácsony gergely (1) Karinthy Frigyes (1) károlyi szobor (1) katasztrófavédelem (1) katonai ügyészség (1) KDNP (1) keh (3) Kennedy (1) kertész ákos (1) kétharmad (1) kiadatás (1) klubrádió (2) Klubszoba (1) kocsis máté (2) kohéziós támogatás (2) Koko (1) kommunikáció (1) kontrát károly (1) Kónya Péter (1) kormány (1) Kormányinfó (1) kormányinfó (1) kormányszóvivő (1) kormányváltás (1) kormányzás (1) kormányzati propaganda (1) korrupció (1) köszszolgálati televízió (1) köteles beszéd (2) kövér lászló (9) közbiztonság (1) Közgazdász-vándorgyűlés (1) közoktatás (1) köztársasági elnök (6) kubatov gábor (1) különadó (3) külpolitika (1) labdarúgó eb (1) lapszemle (1) lázár jános (9) Lázás János (1) lemondás (2) lendvay utca (1) Lenin (1) lezsák sándor (1) le monde (1) lmp (1) (1) M1 (1) Maffiaállam (1) magyar (1) magyar-azeri (1) magyar-szlovák határ (1) Magyarország (1) magyarország (1) magyarság (1) magyar lengyel (1) magyar nemzet (1) magyar országgyűlés (2) Május 1. (1) manipuláció (1) Manninger Jenő (1) március 15. (1) martin schulz (1) Martonyi János (3) matolcsy (1) Matolcsy György (1) matolcsy györgy (4) máv menetrend (1) média (6) médiahatóság (1) médiatanács (1) megfigyelés (1) megszorítás (1) Merkel-Orbán (1) mesterházi attila (1) Mesterházy (1) mesterházy attila (6) Mesterházy Attila (3) Mészáros Antónia (1) Mészáros Zsófi (1) mikola istván (1) Milla (1) Mindenki (1) miniszterelnök (1) mirkóczki ádám (1) misszióvezetők (1) MNB (3) MSZP (3) mszp kongresszus (1) mtva (1) MTVA (3) munkahét (1) munkakezdés (1) nabucco (1) napirend előtt (1) nav (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) Navracsics Tibor (1) Németh Zsolt (2) nemzet (1) nemzeti együttműködés (1) nemzetközi összeesküvés (1) nemzetpolitika (1) népszava (1) népszavazás (4) NER (6) netadó (1) nívó (1) nonprofit (1) nyílt levél (5) nyitrai zsolt (1) nyudíjazás (1) Obama (1) obersovszky péter (2) obstrukció (1) önkiszolgáló temetés (1) önkormányzat (1) önkormányzatok (1) opera (1) orbán ráhel (1) orbán viktor (83) orbán Viktor (2) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Országgyűlés (2) országkép (1) orván viktor (1) Oscar (1) összefogás (1) Paks (1) pálffy ilona (1) pápa (1) paparazzi (1) parkolóóra (1) parlament (8) Parlament (2) parlamentáris diktatúra (1) pártfinanszírozás (1) Páva lánya (1) Páva Zsolt (1) pedagógusok (2) pedagógustüntetés (1) Petőfi Sándor (1) pintér sándor (1) Pityinger (1) plágium (12) pofon (1) Poldi bá (1) polics józsef (1) politika (1) politológia (1) politológusok (1) Polt Péter (1) portik-ügy (1) Prőhle Gergely (1) Pukli István (1) Puskás Ferenc (1) radikális ellenzék (1) rádióinterjú (2) rákay philip (1) rákosi mátyás (1) regisztráció (2) reklám (1) rendes ember (1) rendszerhiba (1) rendszerváltás (1) rendzavarás (1) respect (1) rétvári bence (1) Rétvári Bence (1) rezidencia (1) rezsiköltség (1) Rikkancs (1) Rogán Antal (6) rogán antal (1) rokkantnyugdíj (1) Romhányi József (1) Rónai Egon (1) RTL Klub (1) rulett (1) safarov (2) schmitt (1) Schmitt Pál (1) schmitt pál (23) Selmeczi Gabriella (1) simon jános (1) Simor András (1) simor andrás (2) Sing (1) SMS (1) soltész miklós (1) Sólyom László (1) Strasbourg (1) szabadságharc (1) Szabad szemmel (1) szabotázs (1) Szabó Anett (1) szájer józsef (3) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (1) szavazólap (1) századvég (1) személycsere (1) szilveszteri köszöntő (1) szobor (1) szociális kérdőív (1) szolidaritás (1) Szolidaritás (1) születésnap (3) tábornokper (1) Találkozás egy fiatalemberrel (1) Tállai András (1) tállai andrás (2) tandíj (1) Tarlós István (1) tasó lászló (1) Tavares-jelentéstervezet (1) Teremtő (1) timosenko (1) tojás (1) Törley Katalin (1) történelemhamisítás (2) törvényhozás (1) trafik (1) trafikmutyi (1) trafikosnő (1) tüntetés (7) TV2 (1) tv híradó (1) Ügyészség (1) ügynöklista (2) ukrajna (1) ünnepi beszéd (1) vad dezső (1) válaszlevél (1) választás (8) választási csalás (1) választási regisztráció (2) választójog (1) választókerületi pótlék (1) Vámosi-Nagy Szabolcs (1) vámpírkormány (1) Vár (1) Varga Mihály (4) vasárnapi újság (1) vasút (1) Vatikán (1) védőháló (2) végtörlesztés; (1) Vida Ildikó (1) világvége (1) Vizoviczki (1) vörös csillag (1) zsidózás (1) pál (1) Címkefelhő

A feltöltött Orbán Viktor ugyanott folytatja

2012.08.22. 12:59 Poldi bá

A feltöltöttakkumulátorú Orbán Viktor beszédet szokatlanul tartalmas beszédet mondott a magyar külképviseletek vezetői előtt, szerdán. Onnan lehet tudni, hogy a miniszterelnök úr fel van töltve, hogy kezét egészen az arca elé emelve bőszen hadonászott abban a 10-15 másodperces bejátszásban, amit a Hírtévé mutatott déli híradójában a rendezvényről.

A beszédet pedig azért nevezem tartalmasnak, mert - bár Orbán Viktor esetében ugye a szavakal jó lesz vigyázni -, sok dolog kapcsán alőállt a farbával és felvázolta, mi is az ő álláspontja, ami ugye természetesen a NER, az egész magyar nép, vagyis 15 millió közép-európai ember álláspontja.

Miheztartás végett: semmi, de semmi nem változik. Az arcunkból kicsit vegyünk vissza (meg a mellkasunk térfogatából), mert a közép-európai térség más országai (még nálunk is) jobban állnak. (De ezt kizárólag csekélyebb adósságterhük miatti nagyobb mozgásterüknek köszönhetik.)

A legfőbb magyar vezető megítélése szerint az EU továbbra is csak a szőnyeg alá söpri a problémákat, sőt, engedékenységével súlyosan veszélyezteti a válságból való kilábalást, igen, a mi kilábalásunkat is. Nekünk nincs más dolgunk, mint a saját módszereinket csiszolgatni, kidolgozni az ezen alapuló nemzetstratégiát - s büszkén állapítja meg a szónok: Szerintem mi ezt tesszük nap mint nap!

A tehermegosztás politikája marad - vagyis a multik és a bankok ne reménykedjenek. Az IMF-nek nem engedünk, de itt már felfigyelhetünk a konkrét példára: abban nem engedünk, hogy nem vagyunk hajlandóak a nyugdíjokon való megtakarításban gondolkodni. Ezt pedig már úgy is értelmezhetjük, hogy a többi kérdésben immár nem vagyunk következetes tagadók. (Mint ahogy hirtelen pedzegetni kezdték, hogy az MNB-t talán nem is kell bevonni a tranzakciós illeték alanyai közé. Na nem azért, mert értelmetlen, hiszen a költségvetésből kellene egy év múlva visszapótolni az MNB-nek ezt a pénzt, nem is azért, mert az EU és az IMF kifogásolja, mert újólag a független jegybank egzecíroztatására irányuló szándékot látja benne, hanem azért, mert "háttértanulmányok" szerint erre nincs szükség. Mellesleg jegyzem meg, hogy Magyarország esetében a kommunikáció mára teljesen kikerült a gazdasági, tőzsdei és pénzügyi folyamatok befolyásolásának elemei közül. Mi mással lenne magyarázható, hogy Cséfalvay Zoltán NGM-államtitkár bejelenti, hogy jövő évi költségvetésünk jelenleg nem számol magyar-IMF-EU-megállapodással, s a forint éppen ezen a napon éri el idei legmagasabb értékét az euróval szemben...)

Kiderül a szerdai beszédből, hogy mi Orbán Viktor legnagyobb félelme: az, hogy Brüsszel elcseszi a válságkezelést, és hiába csináljuk mi jól a dolgunkat, visszahúz minket az európai amatőrizmus. Főleg abban látja a veszélyt, hogy az EU engedi az államadósság növekedését, pedig a mi stratégiánk egyértelmű: mindent, de mindent éppen a csökkentésnek kell alárendelni.

További komoly konfliktus is várható a beszéd szerint: miniszterelnökünk maga is tudja, hogy Brüsszel nem fogja jó szemmel nézni, hogy a magyar kormány nonprofittá alakítaná át a rezsiszolgáltatásokat, például az energia továbbítását, szétosztását és az azzal való kereskedést, legalább lakossági körben.

Figyelemre méltó, hogy Orbán Viktor ezzel kapcsolatban így fogalmaz: "a nagy ügyeknél tervezett, előre látott és végiggondolt konfliktusok" voltak, és "ezért is nyertük meg őket". Ő tehát az eddig történteket nem vereségként, hanem győzelemként élte, éli meg. Beleértve azt a sok-sok milliárdos veszteséget is, amit az IMF-fel való sikeres tárgyalások hiányában voltunk kénytelenek kiadni hiteleink folyó finanszírozására. Igaza is van, ha már ennyit fizetünk (feleslegesen), akkor legyünk büszke magyarok. Legalább nem hagytuk magunkat! (Lásd még Virág elvtárs örökbecsű szavait: "Nem szeretnék most az imperialisták helyében lenni!")

A beszéd végén Viktor simogató szelídséggel helyezte kilátásba a selyemzsinórt mindazoknak, akik nem úgy viselkednek külföldi állomáshelyükön, ahogy azt itthon elvárják tőlük. Csak hogy ne felejtsék már el kinti "arany életük" során, hogy mi is az a NER és ki adja nekik ezt a csodás lehetőséget, hogy nem otthon kell senyvedniük. "Jó eredményt csak fegyelmezett katonákkal lehet elérni!" - mondta a tudósítás szerint, ami egyrészt igaz, másrészt pedig csak féligazság. Mert hogy mi a jó eredmény, azt mindig az éppen hatalmon lévő győző mondja meg, ő pedig nem biztos, hogy Viktor lesz 2014-ben.


Tetszett a poszt? Poldi bá a Facebookon is:

93 komment

Címkék: orbán viktor misszióvezetők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peripetia 2012.08.22. 17:37:35

Senki nincs, aki pofán vágná ezt a barmot?

Anti Anyag (törölt) 2012.08.22. 19:47:10

Igaza van. A hiány egész jól csökken, már nem vagyunk a szakadék szélén mint Gyurcsányéknál.

Mit tegyen, sírjon?

komplikato 2012.08.22. 19:48:57

@Peripetia: De gondolj bele ... mi lesz vele ha a valósággal akár csak kis adagokban is találkozik? Megüti a guta? Szívroham? Idegösszeomlás.

Azért kíváncsi lennék egy komplett pszichológiai elemzésére annak aki ezt a sok hülyeséget a TÉNYEK ellenére még beveszi.

ob.szerver 2012.08.22. 19:52:05

Azért amikor azt mondta, hogy a különadóztatás a következő 20 év gazdaságpolitikája lesz, az nekem egy kissé túl ambiciózusnak tünt. A 20 rendben lenne, de az időegységet eltévesztette. 20 hónapot akart mondani.

ob.szerver 2012.08.22. 19:54:50

@Anti Anyag:

"A hiány egész jól csökken, már nem vagyunk a szakadék szélén mint Gyurcsányéknál."

Nem, már benne vagyunk a szakadékban. Stagfláció, 4%-os reálbércsökkenés, emberemléketet óta nem látott mélységben a fogyasztás és a beruházás. Sorold lécci a makrókat, amelyek jobbak mint kormányváltáskor voltak.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.22. 20:00:45

@ob.szerver: Mi vagy te, MTA? Épp most leszek beljebb szeptembertől min. 10%-al az adócsökkentés miatt. Nyilván még jó pár tízezren velem együtt.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.08.22. 20:03:38

@ob.szerver:
2002-2010 között szinte valamennyi gazdasági mutató szerint utolsóak voltunk a szomszédainkhoz képest (munkanélküliségi ráta, GDP arányos hiány, ...).
Sikerült is a Szlovákok elötti szitről a görögökkel egyszintre utolsó helyre kerülni, a románok alá.

Ma már néhány EU tagot simán verünk néhány staistisztikában. GDP arányos hiányt tekintve pedig az egyik legjobbak vagyunk.

Elég konkrét ? Tudom neked Gyurcsány seggét kell nyalni, de a tények tények maradnak.
Forrás Eurostat, megtekinthető google dataexplorer-én össszehasonlítva jónehány statisztikát.

ob.szerver 2012.08.22. 20:06:30

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Na, akkor mégegyszer: sorold azokat a makrókat lécci , amelyek nem romlottak kormányváltás óta.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.08.22. 20:09:47

@ob.szerver: GDP arányos hiány, munkanélküliségi ráta.
És érdemes megnézni a romlás mértékét.
Gyurcsányék mindkettőt kb megduplázták, míg itt stagnálás, vagy kis javulás van.

nu pagagyí 2012.08.22. 20:10:03

@Anti Anyag: A válság előtt 73% volt az államadósság, most 76-nál járunk úgy, hogy időközben 10%-nyi magánpénztári követelést elzabráltak a polgároktól. Ha Matolcsy visszajön szabiról, az euró árfolyam az első megszólalásánál ismét elkúródik, így a hiány megint 80% lesz. A helyzet az, hogy amíg hiány van a költségvetésben addig a tényleges adósságállomány nem fog csökkeni. Persze dumálni lehet róla.

2012.08.22. 20:12:19

Volt egyszer egy osztálytársam, aki soha semmit nem tudott megjavítani, ám egyszer addig kísérletezett apja rozzant Ladájával, hogy az beindult. Elmentünk próbaútra, nagyon büszke volt magára, tolta neki, mint a félőrült. Pár kilóméter után észrevettem valamit, így szóltam:
- Te, mintha valami gőz jönne elölről...
- MEGYBAZMEG, MEEEEEGY!!!! ÚÚÚÁÁÁÁDEFASZAAAA!!!!
- Forr a motor, ember, nézd már a mutatót is!
- KUSSBAZMEG, MEGYBAZMEG, EEEZTFIGYELDKIBAZMEEEG!!!

Be volt szűkülve a szókincse, na. A motor megfőtt, beállt, jó nagyot sétáltunk hazafelé, és minden voltam, csak fehér ember nem, amiért nem szóltam hamarabb.

A lényeg az, hogy valahányszor meghallom a csökkenő államadósság, és az erős forint miatt rázendítő fanfárokat, mindig eszembe jut a fenti történet. És rühellem azt az érzést, hogy ebből megint kurva hosszú gyaloglás lesz, visszafelé...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.08.22. 20:13:28

@nu pagagyí: nem tudom ismered-e a grafikont, meg a számokat, de mgpróbálom.
Vesd össze légyszi Gyrcsányék elkúrását azzal a lejtővel amit a végén látsz:

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&met_y=gd_pc_gdp#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:eu:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Ben Franklin 2012.08.22. 20:14:43

Alapvetően mindenben igaza van OV-nak. Én vele vagyok.

Ben Franklin 2012.08.22. 20:16:36

@nu pagagyí: Igen és eközben az összes EU tagállam, és az eurozóna adóssága tovább nőtt. 2002 után pedig a válságig csak Magyarországé nőtt.

ob.szerver 2012.08.22. 20:19:06

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Nem megy, segítek:

- a munkanélküliség nőtt
- a beruházások csökkentek
- a fogyasztás csökkent
- csökkent a reálbér
- romlott az árfolyam
- romlott a kockázati felár
- romlott az ország hitelkockázati besorolása (triplabóvli)
- csökkent GDP (pontosabban: negatív a GDP)
- nőtt az infláció
- a költségvetési hiány nem csökkent, ha beleszámítjuk a magánnyugdíj átterelését
- cégcsődök, felszámolások rekordmagasságokban

Az hogy felszámolták a demokratikus intézményrendszert, az összes társadalmi alrendszer pedig romokban, az már csak hab a tortán.

Valódi sikertörténet. Csak nehogy a hanyatló nyugat visszarántson bennünket.

komissarlajos 2012.08.22. 20:19:52

Állitsátok meg Arturo Uit!!!!!!!

Casaba 2012.08.22. 20:27:31

én az előbb láttam a tvben vityát, ahogy a fentieket beszélte a szájával. szerintem 2 lehetőség van: 1. nem gondolja komolyan amit mond, egyszerűen egyetlen célja, hogy minél tovább ott legyen, ahová szerinte való, és ahová szerintem nem.
2. teljesen komolyan gondolja: ebben az esetben egyre inkább tágul az olló az általa elképzelt világ, és a valóság közt. szerintem hagyjuk elsétálni őt kettesben Gyurival a tündérmeséjükbe, csak minket ne vigyenek!
Lesz még szabad az ország!Hasta La Victoria Siempre! :)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.08.22. 20:28:43

@ob.szerver:

- A munkanélküliség Gyurcsányék alatt nagyságrendekkel többet nőtt, a munkanélküliségi ráta majd megduplázódott.
A munkanélküliségi ráta csökkent 2010 óta.
- Az államadósság Gyurcsányék alatt nagyságrendekkel többet nőtt, ahogy a GDP arányos hiány is, ami most csökkent.
-Az árfolyam kb 10 forinttal rosszabb, mint 2010-ben volt, és javul.
-GDP
www.economywatch.com/economic-statistics/country/Hungary/year-2011/

Anti Anyag (törölt) 2012.08.22. 20:30:49

@ob.szerver: Ja és még a zsidókat is a dunába akarják lőni.

Benned fel sem merült, hogy ezekért legkevésbé Orbánék a felelősek? Esetleg az sem, hogy vajon miért lettek Gyurcsányék olyan brutálisan elzavarva?

Felveszek a nevedre egy jó nagy adósságot, el is költöm, aztán te egy év múlva elkezded nagy nehezen kikühögni, én pedig fikázlak a családodnál, hogy mekkora lúzer vagy, már kölcsönt sem adnak neked a bankban.

kublerek · www.vasalobolt.hu 2012.08.22. 20:35:55

Orbán akkorát fog zuhanni hogy csak legyen ember aki összelapátolja a csontjait. És most egy vicc!!!
Orbán és Gyurcsány utazik egy repülőn és megszólal Gyurcsány: Ha ledobnák egy milliót akkor az emberek kezet csókolnának nekem. Megszólal Orbán: Ha ledobnák két milliót akkor az emberek még a seggemet is megcsókolnák. Megszólal a pilóta: Ha én mindkettőjüket kidobnám a repülőröl akkor egy egész ország csókolgatná a seggemet.
Kis magyar valóság amit a vicc is hűen tükröz. Mindkettőtöl megkell szabadulni mert egymás foglyai és addig nem lessz béke Magyarországon amig ez a két megosztó személyiség elnem tűnik!!!!

ob.szerver 2012.08.22. 20:37:53

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Annyira nincs érvetek a rezsim katasztrófális teljesítményének mentegetésére (nem is lehet), hogy kénytelenek vagytok egészen primitív hazudozással előállni. Ilyenek:

1. Csökkent a munkanélküliség. Lófaszt. Talán statisztikailag (talán még úgy sem) a ideiglenesen alkalmazott kényszermunkások beszámításával. A termelőszférában brutális csökkenés van, még az emútnyócévben idején elkezdődött nagyberuházások ellenére is.

2. Csökkent a GDP arányos adósság. Lófaszt. Csökkent 2-3%-kal, 10%-nyi magánnyugdíjvagyon elfüstölése mellett, ami ugyanekkora implicit adósságnövekedést eredményezett.

3. Csökkent a hiány. Lófaszt. A GDP másfél százalékát kitevő magángyugdíjpénztári befizetések átterelése előtt Bajnai hiánya 4,1% volt.

4. Ja, és szeretitek a mostani teljesítményeket Gyurcsány utolsó évéhez, a 2009-es évhez hasonlítani. Akkor volt ugyanis a legmélyebb világgazdasági válság 1933 óta. Korrekt.

Az index is elesett 2012.08.22. 20:43:26

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !

Barátocskám, súlyosan fejbe kéne rúgni téged egy szöges bakanccsal. Mennyit fizetnek neked a fideszben, hogy ilyen mérhetetlenül faszbarom vagy? A választ megtarthatod magadnak.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.22. 20:46:22

@ob.szerver: nembaj baromarcú, szerencsére a kommentelésen kívül több beleszólásod nincs a dolgok folyásába, a tetvesz maszopod meg sose került többé a hatalom közelébe.

ob.szerver 2012.08.22. 20:46:46

@Anti Anyag:

"Benned fel sem merült, hogy ezekért legkevésbé Orbánék a felelősek?"

Bevallom, nem. Még egy pillanatra sem.

Emlékszel még a 29 nyílt levél írogató, jobboldalinak titulált lakájközgazdászra, akik 2010-re 4%-os recessziót jósoltak (lett belőle plusz 1)?

Mára már többen szembefordultak, de a nagy többségük csak kussol. Mert ma már bennük sem merül fel.

boyob 2012.08.22. 20:49:59

@ob.szerver: Fura ezt mindig minden blogban el kell mondani,a fidesznyik trollok pedig mindig megpróbálkoznak a hazugságaikkkal és szinte mindig lelepleződnek. :)

Ahogy a viccben volt,nagy a gyanúm hogy a fidesznyik trollok copni járnak ide. :)

laci0011 2012.08.22. 20:51:35

@Anti Anyag: Pár hét memória túlzás lenne?Esetleg már okosabb lennél mint 1 ötödikes.

laci0011 2012.08.22. 20:55:04

@Disintegrator Rising: Baromarcútetveszmaszop,orbitális a szókincsed,turbómagyar,zsidrák génkészlettel...

boyob 2012.08.22. 21:00:07

@Disintegrator Rising: Ja,hogy te még mindig ebben a szekértáborosdiban vagy,jobb meg bal meg ilyenek?
Az fasza,erről szólt a 22 év és nézd meg mi a vége,minden környező országban jobban élnek lassan itt mint itt mi...

Csak akkor lesz itt valami és nem pusztulás ha az embereket képviselő pártok leülnek és 10-15 évre szóló fejlesztésekbe,átalakításokba fognak.
Akinek van esze és nincs kedve erre várni az közben tiplizik az országból mert talán ha ez a közmegegyezés megvalósul akkor onnantól 10-15 év múlva talán kicsit jobb lehet.
De még nem ültek egy asztalhoz...
Szóval a 10-15 év el sem indult. :)

Anti Anyag (törölt) 2012.08.22. 21:00:31

@Disintegrator Rising: Legfeljebb megint hallhatjuk 2 hónapig, hogy mennyi antiszemita van ebben az országban.

2012 tavaszán az egész brancs csomagolt aztán valahogy mégis mindegyik maradt. Persze, máshol dolgozni kell, a nyafogásra pedig elcsodálkoznak és azt mondják, mi köze Cameronnak ahhoz, hogy nem találsz munkát.

ob.szerver 2012.08.22. 21:00:46

@Disintegrator Rising:

"nembaj baromarcú..."

Na, végre egy tárgyilagos, tényszerű hozzászólás.
Ebbe nagyjából minden tudásodat belesűrítetted.

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.08.22. 21:01:47

Drága Poldi bá, maga azt vízionál amit akar de ezt ne posztolja tényként!
Lécci!

laci0011 2012.08.22. 21:03:47

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Paterold ki az IMF-t újra oszt kezdheted újraszámolni az egészet,kipateroltukelsementekamibankunk,vágod?Kis memória nagy luxus lenne?

huhhhu 2012.08.22. 21:10:17

Lehet itt Gyurcsányozni, csak nincs értelme. Számtalan dolgot lehetne felsorolni, ami cáfolja azt, hogy akkor rosszabb lett volna a helyzet. Egy biztos. Nem volt 4 millió létminimumon élő, nem voltak rabszolgák, volt nyugdíj megtakarításunk, volt egészségügy, oktatás, stb. Egy dologra lennék kíváncsi. Mivel tartja sakkban a jobbik a fideszt? Mert hogy sakkban tartja, az egyértelmű. Csak nem a 2006-os balhéval???

sanyix 2012.08.22. 21:11:36

@ob.szerver: ja csak a válság tehet a lovagod dolgairól. Előtte minden jól ment, ugrott a pannon puna :D

Brix 2012.08.22. 21:12:08

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Mielőtt dobálózol valamivel, nézz utána a pontosabban!
1, Munkanéküliség- az már 2001-óta trendszerűen növekszik. A nagy ugrás akkor következett be amikor a világválság hatására elveszett néhány hónap alatt 100-150 ezer munkahely. 2006-2007 ben volt 320 ezer nyilvantartott munkanélkuli, ami megfelelet 7,5 szazaékos rátának, ma van 550 ezer, 11,7%-os. Ennek van szezonális kismértékű ingadozása de semmi javulást senki nem tud elérni. Az aktívak szama is 3,8-3,9 millió között változik. Érdemi javulás ebben sincs
Sőt, én magam részéről meg romlásra számítok hiszen az unortodox gazd pol totálisan piac ellenes.
A bankok több száz milliárd forintot már kivontak az országból. Hitelezés gyakorlatilag nincs. A beruházások szinten rekord alacsonyak. Igy nem lesznek új munkahelyek!
Emellett viszont az inflácóban európai vezetők vagyunk 1-2 hely, a fizetések reálértéke csökken
A GDP is kaka szar helyzetben van: idén recesszió lesz és elérjük a 2005-ös GDP szintet. Innen minimum 10 év kell, hogy visszatornázzuk magunkat
Ennyi szar mellett a kormány még előveszi a legrosszabb bolsevik módszereket a gazdaságban: államosítások és piactorzító intézkedések bevezetése. Sőt , elmebeteg intézkedéseket is hoznak: plázastopp vagy vagy " garantált ár"

legeslegujabbkor 2012.08.22. 21:12:46

@ob.szerver: Idézzük csak fel ezt a kétségbeesett felszólítást, amit mindenképpen meg kellett fogalmazniuk.
Adamecz Péter, Arnold Mihály, Auth Henrik, Bánki Frigyes, Bod Péter Ákos, Botos Balázs, Csizmadia Norbert, Csordás László, Deák Klára, Faggyas Sándor, Gazsó L. Ferenc, Harczi Marianna, Heim Péter, Horváth Zoltán, Járai Zsigmond, Kovács Antal Ferenc, Mellár Tamás, Nagy Viktória, Náray-Szabó Gábor, Novoszáth Péter, Pakucs János, Rózsás Adela-Isabella, Rózsás Tamás, Sebestyén Tibor, Soós Lőrinc, Subai József, Szapáry György, Szász Károly, Töröcskei István
"Vajon hány válságnak kell még bekövetkeznie ahhoz, hogy a magyar országgyűlés végre megtanulja, hogy egy ország költségvetése nem játék a számokkal? "
Egészen lírai ez a levél, mikor írnak újabbat?

laci0011 2012.08.22. 21:16:38

@boyob: Megmondta nekik matolcsy,1% minusz az még növekedés...Benyalták,mint a pávatánc zsenialitását.Oszt most az sem tünik fel nekik,hogy viktorbán.az első komolyabb saller után megcsinált mindent amit kértek és lábhoz tett fegyverrel várakozik,neki ez a nyerés,ők meg benyalták.

zinedine5 2012.08.22. 21:17:23

Azért az érdekelne, hogy miért feltétlenül ellenzéki, főleg MSZP-s az aki nem ért egyet a kormányfő helyzetértékelésével vagy kritikákat fogalmaz meg.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.08.22. 21:21:02

Az ország eladósítását is sikerként élte meg az összes párt és a magyar nép is.
Élen az értelmiséggel és a liberálisokkal.

laci0011 2012.08.22. 21:23:41

@Disintegrator Rising: Adakoztál az államadósság alapba,vagy beérted a magán nyugdíjalapod önkéntes beszolgáltatásával a leninfiúknak?

dr kíváncsivagyok 2012.08.22. 21:38:23

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
"Ma már néhány EU tagot simán verünk néhány staistisztikában."

Valóban . Inflációban és az öngyilkosságok számában...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.22. 21:41:14

"Az arcunkból kicsit vegyünk vissza (meg a mellkasunk térfogatából)" vagyis már ruhára sem fogja futni!

Lasombra 2012.08.22. 21:47:16

@zinedine5: ez könnyű kérdés: azért, mert Orbánnak már csak a menthetetlenül idióták maradtak. félek, nem kevesen.

ha már statisztikázás, még egy apró mutató:
valószínűleg azért vándorolnak ki többen, mint 56-ban, mert mi jól kezeljük a válságot, bezzeg a hanyatló nyugat, ahova mennek a fiatalok, meg rosszul.

Orbán már régóta vicc kategória. igaz, rossz vicc, de vicc. komoly emberek nem is nagyon mutatkoznak vele. a diplomáciában, ha OV társaságában fotóznak le valakit, az legalább akkora tapintatlanság, mintha szarás közben kapnák le az illetőt.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.22. 21:47:18

ARRÓL ÍRJ, TE IDIÓTA POLDI BÁ, HOGY ORBÁN VIKTOR NON-PROFITTÁ AKARJA TENNI A KÖZÜZEMI SZOLGÁLTATÁSOKAT!
EZT UGYE TE NEM AKAROD, TEHÁT A NÉP ELLENSÉGE VAGY.

dr Smittpálelnökúr 2012.08.22. 21:50:00

A munkanélküliség alakulásáról:
A meglévő számok valósak, mégis hamisak.

Hogyan lehetséges ez?

3 hónap munkanélküli ellátás után közmunka - értsd árokpart kapirgálása. Vagyis a munkanéküliek egy része a felcsúti bugris és seggnyalói szerint valójában dolgozik.

A diákszövetkezetekben dolgozik néhány tízezer diák. Tavaly óta őket is be kell jelenteni a NAV rendszerébe, korábban ilyen nem volt. Namost a diákokról tudni kell, hogy ha ma belép egy iskolaszövetkezetbe, és nem lép ki magától, akkor statisztikailag egész évben dolgozónak számít, akkor is, ha csak egy hetet melózott ténylegesen.

De hajrá, nyaljátok a félázsiai elmebeteg seggét!

bumburnyák 2012.08.22. 21:53:17

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
többször írod: " ... alatt nagyságrendekkel többet nőtt...".
Azt hiszem, nem vagy tisztában a fogalmakkal.
1) a nagyságrend 10-szeres szórzó => nem valószínű hogy Qurcsány minimum ("nagyságrendekkel, azaz legalább 2 nagyságrenddel) 100-szorosra növelte volna mind a munkanélküliséget, mind a hiányt.
2a) Nem mindegy, hogy a pl. a munkanélküliség 4%-ról 8 %-ra (2 szeres, jelent mondjuk 200 ezerről 400 ezerre, pontos számot nem tudom), vagy 8 %-ról 16 %-ra, vagyis 400 ezerről 800ezerre) nőtt.
2b) Ha nem talál munkát x idő után, akkor kiesik a "regisztrált munkanélküli" státuszból (ami akár meg is duplázódhatott az említett időben, és a statisztikák csak ezt tudkák kimutatni).

Ebből következőn a nagyobb elquró inkább Zorbán, mint Qurcsány.

3) Az kétségtelen, hogy a GDP csökkent, de abszolút értékben (mármint, ha negatív, azt is pozitívnak vesszük) -1.2 % nagyobb, mint a +0.8% (Bajnai), de az eredeti, negatív értelemben pedig biztosan jobb, mint a -4.8% (Gyurcsány utolsó éve). Kár,, hogy akkor válságba mentünk, most meg szárnyalunk, mint a nyeletlen fejsze (tudom, képzavar, az úszik, mint a gyorsnaszád).

Lasombra 2012.08.22. 21:55:42

@Kara kán: pont leszarjuk, hogy mit AKAR a csuti paraszt. én meg egy Bugatti Veyront akarok. azt tudjuk, hogy dumában meg etetésben jók, de az csak a retardált szekértábornak elég tápszer. eredményeket kéne villantani, de sürgősen.

tudod, "ne azt nézzék, amit mondok".
zárkózz fel.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.22. 22:01:05

@laci0011: mszp-seknek kell abba adakozni gyökkető, ők duplázták meg az államadósságot. minden mszp szavazótól adót szednék be emiatt.

2012.08.22. 22:04:23

@Kara kán: azt azért melléírhattad volna, hogy ha nincs profit, vagyis a bevétel annyi, mint a kiadás, akkor nincs (nem lehet) fejlesztés, karbantartás, de még csak váratlan helyzet sem, és ha ez így van, az miért is jó nekünk?

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:06:45

@Légifarkas: "valahányszor meghallom a csökkenő államadósság, és az erős forint miatt rázendítő fanfárokat,"

Nekem valahogy Matolcsy jut eszembe, miközben 7%-os hányt akar, és Orbán, mikőzben Brüsszelt szapulja, amiért az nem adja erre áldását... és a nyáj, miközben egyszerre bólogat, áld és átkoz.

billy reed 2012.08.22. 22:11:43

@dr kíváncsivagyok: ""Ma már néhány EU tagot simán verünk néhány staistisztikában."

Valóban . Inflációban és az öngyilkosságok számában..."

Meg az alkoholisták arányában is pl.

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:12:12

@Anti Anyag:
Azé valahol nagyon sajnállak, hogy csak egy DR-rel sikerül maradéktalanul közös nevezőre jutni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.22. 22:13:51

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

- A munkanélküliség Gyurcsányék alatt nagyságrendekkel többet nőtt, a munkanélküliségi ráta majd megduplázódott.

- És eközben a foglalkoztatottság milyen mennyiségben változott?

bumburnyák 2012.08.22. 22:17:26

@dr. mesterseges szinezek: És még azt is tedd hozzá, hogy most szárnyal a forint, de valamelyik csicska oligarcha szerint a 330 ft/eur lenne a jó (volt is ennyi). Az exportálóknak. Mivel sokáig az export egyensúlyosbította a magyar gazdaságot, ezt is sikerül kivégezni.
A nagymagyaroknak jó az erős foprint => nő az import, a gazdagok olcsóbban tudják megvenni a mindennapi betevő shrimpszet vagy a bmw-t. Mivel ez majd 20 %-nyi különbség, 20 millánál ez már 4 milla.
A zimf felé meg a fairytél, hogy %-osan csökkent a hiány. Egyetlen baj van, hogy ott nem Matolcsy-félék ülnek, és ezt nem fogják bevenni. De az endike-féléknek megfelel.

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:18:30

@laci0011: "az első komolyabb saller után megcsinált mindent amit kértek és lábhoz tett fegyverrel várakozik,neki ez a nyerés"

"Jól képen töröltek, de én ezt előre tudtam, így aztán naná, hogy én nyertem!"

Mondanám, hogy óvoda, de ott középsőtől felfelé ez a szint már ciki.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.22. 22:19:50

@Légifarkas:
Van kezelési költség, az bőven elég nekik.
A non-profit szervezetek is fejlesztenek, még marsjárókat is.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.22. 22:20:05

@Kara kán:

NON-PROFITTÁ AKARJA TENNI A KÖZÜZEMI SZOLGÁLTATÁSOKAT!

- Ha nincsen profit, akkor nem akar befektetni senki, tehát elmaradnak a modernizációk.
- A jelenlegi tulajdonosnak megmondják, hogy innentől nincs profit? Vagy csak simán elveszik rendeletileg, ami az övé?

- Tőlünk nyugatabbra már felismerték, hogy a liberalizált piac, ahol az állam nem tulajdonol, mindössze szabályoz, a legjobb mindenkinek. Van verseny, van profit, és olcsóbb az energia, mint Hazánkban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.22. 22:21:54

@Disintegrator Rising:

minden mszp szavazótól adót szednék be emiatt.

- És hogyan? Hisz a választások titkosak.

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:22:34

@Kara kán: "A non-profit szervezetek is fejlesztenek, még marsjárókat is. "

Csak legyen elég profitorientált támogató.

bumburnyák 2012.08.22. 22:23:53

@Kara kán: Azok a bevételekből fejlesztenek. A közüzemi eszközöket (pl. csatorna, vezeték, stb) meg fejleszteni kell. Összekeversz két fogalmat. A, nonprofit fejlesztés arra kapja a pénzt, hogy fejlesszen (tulképp mecenatúra). A szolgáltatásnál a nonprofit meg nem fejleszt, mert nincs miből (mivel nincs nyeresége).

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:25:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 3 kokárda, narancs karszalag és 2 visszaigazoltan beküldött (pozitív összképű!) konzultációs kérdőív alatt mindenki MSZP-szavazó.
A többiek még átmennek a Kubatov-filteren.

ciccaful 2012.08.22. 22:25:38

@Disintegrator Rising: a fityeszke pedig megszavazott minden államadósság növelő intézkedést. fizessen inkább minden olyan képviselő, aki támogatta ezeket. pl. a 100 napos progit. ja, hogy a fityesz akkor bátran nyomogatott, az ne számít, ugye?

2012.08.22. 22:37:41

@dr. mesterseges szinezek: nekem eddig nem jutott eszembe Matolcsy, de így, hogy megemlítetted, már sokkal inkább.
És ettől valahogy nem lettél a kedvencem :-)

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:39:45

@Disintegrator Rising: Kubatovnak szóltál már, hogy ne költsön többet hardverre ezekben a nehéz (de reményre okot adó, persze!) napokban?

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:40:59

@Légifarkas: Sejtem, de azt akartam, hogy ha nekem beugrott, más is szenvedjen. Még ha tehened is volna... .)

2012.08.22. 22:47:12

@Kara kán: "Van kezelési költség, az bőven elég nekik"
Gondolom, ezt megbeszélted velük, azért vagy ilyen magabiztos. Persze, ha ez erő- és hegesztőgép kezelési költsége, akkor nem szóltam, mert azokra bizony szükség van. De akkor nekünk olcsóbb sem lesz.

"A non-profit szervezetek is fejlesztenek"
Olyan is. Vagy beletol valaki egy nagy halom lóvét, és haladnak, vagy nem tol bele senki, és lehet kuncsorogni. Az, hogy nonprofit, nem azt jelenti, hogy vinni nem tudja a pénzt - csak az bitos, hogy (közvetlenül) hozni nem fog.

Semmi baj nem volna a közműcégek profitjával, ha
- tisztességesen fizetnék minden dolgozójukat
- szolgáltatást nyújtanának kiskirályság helyett
- bevételeik függvényében (kormány által) előre tervezett fejlesztéseket hajtanának végre
- nem lopnák el a hálózatkarbantartásra jutó lóvét
De hát egyszerűbb egy jó szaftosat mondani odafent, mint nekikezdeni a melónak.

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 22:56:53

@Légifarkas: MAGYAR vagyok. Elhiszed, vagy kell kokárda is? .)

2012.08.22. 23:00:41

@dr. mesterseges szinezek: ebbe a vízbe inkább ne gázolj bele. Tudod, a kivételek miatt, akiket mindenki tisztel...

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 23:04:46

@Légifarkas: "Avégből születtünk erre a világra, hogy ökörködjünk. Nehogy elhiggyék az ellenkezőjét!" -Vonnegut-

Persze ezzel nem azt mondom, hogy nincs igazad.

Galactic Pilgrim 2012.08.22. 23:06:29

Kialakulófélben van a kétsebességes EU.
Az egyik leghíresebb autógyár már készíti is az egyes országok részére a sebességváltókat.
Néhány ország részére két,- a többieknek egysebességeset.
Magyarország számára egy igazán különleges darab készül: Azon is egy sebesség van, de hátrameneti.

dr. mesterséges színezék 2012.08.22. 23:25:58

@Galactic Pilgrim: Sajátosság, hogy a kormány eleve hátrafelé van beszerelve.

magyar_newton 2012.08.22. 23:29:30

Bár Matolcsy-tól a 2001-2002-es emlékek miatt már 2010-ben is tartottam, mert annak idején is voltak jelek, hogy tündérországba képzeli magát. De jobb nem lévén az ember bízott benne, hogy csak ki fog valami kerekedni idővel. Sajnos ahogy állnak a dolgok, még az is sanszos, hogy a gyurcsány időket is alul fogjuk múlni. Pedig nem gondoltam volna, hogy egyáltalán lehetséges.

Miért gondolom így? Nézzük a számokat konkrétan: A GDP arányos adósságunk egészen a válság kirobbanásáig (2008 őszéig) valahol 62-64% körül mozgott. Itt jött egy durva ugrás (a 75% körüli értékre) a válság kitörésekor, egyrészt a felvett IMF hitel, másrészt a 6%-os GDP visszaesés miatt. E kettő lökött 10+ %-ot még rajta hirtelen. Azaz, ha a korábbiakhoz viszonyítunk, akkor gyurcsányék (mert nem csak gyurcsány de medgyessy is nyakig benne volt) 2002-2008 között kb. 10%-ot löktek a politikájukkal az adósságon. De számoljunk inkább 13-14%-ot, mert a válságkori visszaesés mértéke és az IMF hiteligényünk is részben az ő lelkükön szárad. (Ha körülnézünk akkor a jól prosperáló államokhoz képest kb. ennyivel többet buktunk a válságon amiatt, mert az addigi kormányaink ámokot futottak kormányzás helyett.)

Nézzük Orbánékat. A két év alatt, ha optimista vagyok (mostani jó árfolyamon számolok) akkor tartották az adósság szintet, ha pesszimista (300 körüli ejróval számolok) akkor löktek rajta kb. 5%-ot maguk is. Eközben elment 10%-nyi magánnyugdíjvagyon. (Illetve már több, mert 2010-ig voltak mnyp befizetések - évi kb. 350 milliárd - ami a pozitív oldalon jelent meg, azaz ennyivel adósodtunk ugyan, de megtakarításra adósodtunk, 2010 óta viszont ez sincs.)
Szóval, ha optimista vagyok, akkor bő 10, ha pesszimista akkor 15%-ot romlott a pozíciónk 2010-hez képest. Rontja a helyzetet, hogy nem csak a mértékkel van gond, de az adósságunk szerkezete is sokat romlott az utóbbi két évben. Mindenki tudja, hogy kvára nem mindegy, hogy a lakására felvett devizahitelén mekkora a kamat... Na, az állami hitelekre se mindegy. Korábban (válság előtt és IMF hitel után) 1% körüli reálkamattal tudtuk eladni az állampapírjainkat, de amióta veszekszünk a világgal, ez felment 3-4%-ra, sőt időnként ennél is magasabbra. Ergo ugyanazért a hitelállományért ma szignifikánsan több kamatot kell fizetnünk, mint akár csak két éve. Ki se számolom mennyivel, de százmilliárdokban mérhető összegről van szó, évente.

Akárhogy is nézem, ezek bizony "gyurcsányi" számok. És mindez nem nyóc, hanem két év alatt. Ebbe csak Tündér Matolcsy Lala képes pozitívumot belelátni, az tuti. Ha ezt megfejeljük azzal a helyzettel ami mostanság van, vagyis, hogy a bank/hitelpiacunk kékhalált jelentett, hogy a beruházások volumene a bányászbéka segge alját súrolja (ergo évekig nem lesz növekedés, mert ahhoz most kéne beruházni), akkor amondó vagyok, hogy Isten mentsen minket attól, hogy az ejróválság tényleg beüssön, és jöjjön egy 2008-ashoz hasonló visszaesés, mert olyant esnénk pofára, hogy ahhoz képest a 2008-as falnak menetel kismiska volt...

Namost, mondaná az emberfia, hogy ez van, gyurcsány elkrta, és isszuk a levét. Csakhogy annyira azért kevesen hülyék, hogy ne lássák, hogy ha a bajnai tudott 4.1% hiányt faragni 2009-2010-re, akkor önmagában a magányugdíjbefizetések 350 milliárdjának államkasszába irányításával (kb. 1.3% GDP-hez viszonyítva) a hiány máris 3% alatt lehetett volna 2011-re. A bankadók és más különadók, a megemelt nyugdíjjárulék, 27% áfa és a többi - felsorolni se tudom már - adók már mind efölött jöttek be. No, és persze a 3000 milliárdnyi mnyp vagyon. Szóval bizony ezek a plusz bevételek nem a "gyurcsányra" mentek el, hanem szépen el lettek tapsolva. Elment egykulcsos adóra a jómódúaknak, elment fölös kamatra, árfolyamveszteségre, stb. És persze kézen-közön-közbeszerzésen a "jó káderekhez" is jutott belőle bőven.

Dr. No 2012.08.23. 00:03:50

@Anti Anyag: @Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: pajtikák, most őszintén, mit erőlködtök ilyen makro-miafaszomokkal, hát a Vitya marad 2014-ben akkor is, ha mindenki más a feje tetejére áll, akkor meg minek magyarázgatni az eredményekről? A kétharmad tán az "eredményekből" jött, vagy Isten akarata?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 00:38:48

@Disintegrator Rising:

Megalakítanád a Nemzeti Polgárszagoló Hivatalt?

Szagolj bazmeg!!!!!

Te olyan hülye vagy, hogy veled kerítést lehetne meszelni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.23. 00:42:55

@Légifarkas:

Semmi baj nem volna a közműcégek profitjával, ha
-
- szolgáltatást nyújtanának kiskirályság helyett
-

.

.

A piac "liberalizációjával" van a gond. Jelenleg MO-n minden közszolgáltatás területi alapon van "liberalizálva", hogy a szolgáltató maga területén kiskirály.

Ezt a dogmát kellene megszüntetni, és a szolgáltatók, ha valódi versenyben találnák magukat, mindjárt más húrokat pengetnének.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.23. 01:24:25

@bumburnyák:

Gyerekek, ne csináljatok már
úgy, mintha értenétek a dolgokat!

Mit fejlesztenek a mai profitorientált közműcégek? Minimálisat. A profit nagyobbik részét kivonják, ráadásul nem csak a cégből, hanem az országból is. Kinek jó ez? Kizárólag a nyereségvágyó tulajoknak, akik sokszor potom áron, kapcsolatok révén tették rá koszos mancsukat ezekre a cégekre.
Ha ezek a társaságok közhasznú, nem profitorientált társaságokká alakulnak át, az csak azt fogja jelenteni, hogy egyrészt olcsóbb lesz a szolgáltatás, másrészt, több jut fejlesztésekre is.
Én amikor meghallottam Orbánt erről papolni, a homlokomra csaptam: hogy nem jutott ez nekem eszembe!
Pedig logikus, és gazdaságilag indokolt is. Az már csak ráadás, hogy a nemzetgazdaságnak is jó.
Persze, minden azon múlik - ismétlem: minden azon azon múlik - hogy milyen emberek fogják majd vezetni ezeket a társaságokat. Becsületes, okos emberek-e, vagy sem. Ezen fog múlni minden.

2012.08.23. 02:39:16

@Kara kán: ne nagyon csapkodd a homlokadat, ma olvastam egy cikket arról, hogy kisgyerekekre milyen veszélyes lehet, ha megrázzák őket; nehogy aztán a nagy csapkodásban meglöttyenjen odabent valami :-)
Eszembe jutott egy sikersztori, a nemzetgazdaság csiszolatlan gyémántja, egy cég, mely leképezi mindazt, amire a szóban forgó struktúra alkalmas: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Most jönne az a rész, hogy nincs több kérdésem, pedig lenne, csak minek.

labrabbit 2012.08.23. 03:27:30

@Kara kán: Az MVM oldalát nézegettem, mint állami energiacéget, amelyik szállít és fejleszt. Állami, de a profitot megtartotta, fejlesztésre, ugye.
Megvette a Déli Áramlat hazai szakaszát intéző cég részvényeit, de az lehet, hogy elkerül minket.

Most az a helyzet, hogy minden olyan településen, ahol az önkormi átvett vmi közszolgáltatást, ott jelentősen nőtt a díj és csökkent a minőség.

Orbán nem akarja non-profittá tenni a rezsibizniszt. Meg akarja tartani a nyereséget és fokozni a függőségünket.

dr. mesterséges színezék 2012.08.23. 04:09:05

@Kara kán: "Mit fejlesztenek a mai profitorientált közműcégek? Minimálisat."

Konkrétan az FVM biztonsági és üzembiztonsági láncát a Szentendrei-szigeten akkor turbózták fel (tkp. ahogy átvették), amikor az informatika még nem arról szólt, hogy minden van és minden olcsón van, és bátran veheted, mert az alkalmazottak úgyis egytől egyig készségszinten géphasználók.

kirsten 2012.08.23. 05:47:45

@Anti Anyag: jA CSAK AZT A HIÁNYCSÖKKENÉST NEM NEKI, HANEM A SVÁJCI JEGYBANK INTÉZKEDÉSEINEK KÖSZÖNHETJÜK. FITYISZ DROIDOK JOBB HA TUDOMÁSUL VESZITEK HOGY ELMEBETEG VEZÉRETEK FÉLREBESZÉL MINT MINDIG.

kirsten 2012.08.23. 06:00:09

Ja és mégcsak annyit, hogy Grazban sem tudták már feltölteni csak a hülye szövegeit nyomja továbbra is.

vantaan 2012.08.23. 06:15:03

@kirsten: ....most akkor itt aztat mondgyátok hogy hüle a vezír????

Biztos? Mert Én is arra gondoltam!

dr. mesterséges színezék 2012.08.23. 09:16:17

@vantaan: Nem menti az, hogy hülye. Értve árt.

laci0011 2012.08.23. 14:09:23

@dr. mesterseges szinezek: Nem az mszp találta ki,hanem a nemzeti jobb!Rossz reflex az odamutogatás,de eredmények nélkül csak ez marad.Nevetséges ez a kormány aki már nem munkahelyet akar teremteni,még megőrizni sem tud,mert nincs rongyos 300 milliárdja,talán nem kellet volna MOL-t venni matolcsynak,oszt lenne pénz fontos dolgokra!

Casaba 2012.08.23. 22:19:37

@magyar_newton: tökéletesen igazad van.

örömmel látom, hogy a kommentelők nagy része reálisan látja a dolgokat, reméljük ez 2014 tavaszán is látszódni fog. számomra 2 rejtély van: 1. ki a faxom szavazta őket 2/3 fölé???
2. hogy a faxomban nincsenek utcán az emberek, akik 2 éve reálbércsökkenést (van, hogy nominál) szenvednek el a 2 kulcsos adó megszüntetése okán?nem hinném, hogy kevesen lennének. vityát be kell tolni egy gyárba havi 96 ezerért, ott sem állná meg a helyét.
süti beállítások módosítása